ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה קוצר רוח ✔אימון אישי בגישה רוחנית ✔הרבה אנשים בעלי אוריינטציה רוחנית מוצאים עניין בקואוצ'ינג כיוון שהוא מציע נתיב... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אימון אישי בגישה רוחנית
הרבה אנשים בעלי אוריינטציה רוחנית מוצאים עניין בקואוצ'ינג כיוון שהוא מציע נתיב להתפתחות אישית, אבן היסוד לכל עבודה רוחנית אמיתית. עם זאת, מאמנים ומתאמנים בעלי גישה רוחנית מביעים לעיתים קרובות אי נוחות מהסגנון של האימון הקלאסי, שנתפס בעיניהם כמנוגד לכמה עקרונות רוחניים בסיסיים. כמאמן אישי החוקר אסכולות רוחניות במשך 25 השנים האחרונות, אני מוצא שאימון הוא כר נפלא לשילוב של עקרונות רוחניים. לתפיסתי אימון אישי מועצם מאוד כאשר משולבים בתוכו עקרונות רוחניים, ובמאמר זה אציג כמה עקרונות לאימון אישי בגישה זו.

מה הארוע הזה בא ללמד אותי?

האימון הקלאסי מלמד אותנו לקחת אחריות על חיינו. סטיבן קובי, מחבר רב המכר "7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד", למשל, מבדיל בין גישה ריאקטיבית, המגדילה את "מעגל הדאגה", לבין גישה פרו - אקטיבית, המגדילה את "מעגל ההשפעה", שהוא הבסיס לשינוי המבוקש.

ברור ומוסכם שאם דפוס התנהגות הרסני גורם לנו נזקים, עלינו מוטלת האחריות לזהות את הדפוס השגוי ולתקן אותו. אבל כיצד עלינו להתייחס לארועים שנמצאים כביכול מחוץ להשפעתנו? כיצד עלינו להתייחס לסיטואציה בה מתאמן מעיד על כך שקנה דירה והקבלן פשט רגל והשאיר את משפחתו חסרי כל? או שמתאמן מספר שעבר תאונה שקרתה בגלל טעות של הנהג האחר והשאירה אותו מוגבל?

המאמן הרוחני ינסה לבדוק עם המתאמן מה בתוכו משך אליו ארוע מסוג זה. המאמן הרוחני יודע שאין מקריות. כאשר מתרחש משהו בחיינו, הוא "הוזמן" על ידי חלק בנו שצריך ללמוד משהו מארוע זה, קשה ככל שיהיה. לפיכך, באימון נתמקד על השאלה מה בתוכנו משך את הארוע החיצוני? איזה גורם ממנו התעלמנו דורש את תשומת ליבנו באמצעות הארוע? מה בא הארוע הזה ללמד אותנו? והחשוב מכל - מה הפוטנציאל החיובי שבארוע זה? כלומר - כיצד נוכל להפוך את החיסרון ליתרון?

הסוד מאחורי "הסוד"

המאמן עוזר לנו לראות מדוע אנחנו עדיין דבקים בדפוסים תבוסתניים, למרות שאנחנו מבינים שהם לא רצויים. אולי אנחנו מרוויחים משהו מההצמדות להם? באימון רוחני אנו מלמדים שאין להסתפק בבדיקת דפוסים מודעים. חשוב עוד יותר להבין את הדפוסים העמוקים יותר, אלה שאינם בהכרח נראים לעין. העקרון המטפיסי האומר "דומה מושך דומה" מלמד אותנו שהדפוסים העמוקים והלא מודעים מושכים אלינו יותר מכל ארועים בעלי אופי דומה.

הסרט "הסוד" עוסק בדיוק בנושא זה, ומלמד אותנו לחשוב חיובי, כדי למשוך ארועים חיוביים. הסוד מאחורי "הסוד" הוא, שלפעמים אנחנו חושבים חיובי, אך עדיין מושכים אלינו ארועים קשים בגלל תכנות עמוק יותר שאיננו מודעים לו. אני נזכר במקרה בו תלמידה בקורס שהעברתי סיפרה לי באי נוחות רבה שבשנה האחרונה, דווקא מאז שהחלה לחזור על משפטים חיוביים בסגנון "מגיע לי להצליח" - היא מוצאת שיותר ויותר דברים רעים קורים לה. בירור מעמיק יותר שעשיתי איתה, גילה שהיא לא באמת מאמינה שמגיע לה, והסתירה בין מה שניסתה לומר לעצמה במודע, למה שהמשיכה לומר לעצמה באופן לא מודע, עוררה קונפליקט רגשי סמוי, שמשך אליה את החוויות הקשות שעברה. סיפור זה הוא רק דוגמה אחת לכך שהוויה של אופטימיות וחיוביות, שחשובה מאין כמוה כמובן, אינה מספיקה בכדי להבטיח הצלחה ואושר. חשוב לבדוק שאין צרימה עם אמונות עמוקות יותר שאיננו מודעים להן. זו עבודה שעל כל אחד מאיתנו לעשות, כיוון שרובנו חיים עם "אמונות ליבה" שאיננו מודעים אליהן, ושעלולות בהחלט לעמוד בסתירה למשאלותינו המודעות.

את האושר מוצאים בדרך יותר מאשר ביעד

אימון אישי מכוון תוצאה. כולנו רוצים דברים ושואפים להשיגם, מתוך אמונה שכשנשיג את אותם דברים נהיה מסופקים יותר, ואולי מאושרים יותר. אבל כמה אנשים שהשיגו את כל מה שרצו באמת מאושרים? האם העשירים והמפורסמים הם בהכרח מאושרים? מה הקשר בין השגיות ואושר? מחקרים בתחום הפסיכולוגיה החיובית הראו שאין בהכרח קשר ישיר בין השגיות ואושר. אנשים ש"יש להם הכל" הם הרבה פעמים פחות מאושרים, כי להט העשייה שהיה בחייהם התפוגג.

גם אתם יכולים אולי להזכר במשהו ששאפתם לו בכל מאודכם, ודווקא משהשגתם אותו חשתם ריקנות וחוסר סיפוק. זכור לי היטב תלמיד שלי שחיכה בקוצר רוח לפנסיה בכדי "להתחיל לחיות", ומשזכה להגיע סוף סוף למקום השליו הזה, בו יכול היה לקום בבוקר ולעשות כרצונו, או לא לעשות כלום, מצא עצמו קמל בתוך שלוותו... מדוע קורה שדווקא כשהגענו למקום בו רצינו להיות, ל"יעד" שלנו, דוקא אז אנו חשים פחות מסופקים?

נראה שבכדי לשמר את הלהט בחיינו עלינו לעבוד לקראת השלמות ולאו דוקא להשיגה. הצעידה הנמרצת והאופטימית בדרך אל המטרה היא מקור הסיפוק והאושר שלו אנו יכולים לצפות, ולא בהכרח השגת המטרה. למאמן הרוחני, לכן, חשובה יותר הדרך של המתאמן מאשר היעד. באימון רוחני מושם הדגש על בירור מעמיק של הסגנון האישי של המתאמן, ומציאת הדרך הנכונה עבורו, תוך שמירת גמישות לגבי המטרה. המאמן הרוחני יותר מהמאמן הקלאסי, שם דגש על ההנאה מהדרך, לא פחות ואף יותר מהשגת התוצאה.

כדי להדגים עקרון זה אביא (במילים שלי) את סיפורו של דון מיגל רואיס, שמספר בספרו הידוע "ארבע ההסכמות" על מאסטר הודי שתלמידו המערבי שואל אותו: "כמה זמן יקח לי להגיע לנירוונה אם אתרגל מדיטציה 4 שעות ביום? " עונה המאסטר - "10 שנים", "ואם אתרגל 8 שעות ביום, כמה זמן יקח? " מקשה התלמיד. עונה המאסטר - "20 שנה". התלמיד המערבי המבולבל שואל "מדוע יקח זמן כפול אם אתרגל יותר? " עונה המאסטר "כי מטרת המדיטציה להביא לך הנאה. אם תתרגל 8 שעות ביום תהפוך המדיטציה למטלה מעיקה, ותקשה עליך לזכות באושר הנכסף".

כיצד לאמץ תודעת שפע אמיתית?

התפיסה הקפיטליסטית עליה התחנכנו רובנו מלמדת אותנו לקחת מהחיים מה שנוכל, ולתת רק מה שאנחנו חייבים. למרות שזו התפיסה המאפיינת את מה שקרוי "חברת השפע", היא יוצרת דווקא מנטליות של מחסור, כיוון שהיא גורמת לנו תמיד לחוש שאם ניתן מעצמנו יהיה לנו חסר. האימון הרוחני מלמד אותנו גישה אחרת, לפיה עלינו לתת מה שנוכל ולקבל את מה שיבוא. גישות רוחניות רבות מדגישות שאנחנו באים לעולם כדי לשרת, וכאן כדי לעשות למען אחרים. נתינה אינה בהכרח דבר חומרי. נתינה היא מה שאתם יכולים לתת, מה שיש ברשותכם ואתם יכולים להעניק לאחרים בלי קושי. אין הכוונה לצאת מגדרכם כדי לרצות אחרים, אלא לתת את מה שקל לכם לתת, שאותו פעמים רבות מתבקש מצדכם להעניק. למאמנים קלאסיים תפיסה כזו עלולה להשמע תבוסתנית משהו, אבל אם תחשבו על זה היטב תבינו שזוהי תודעת השפע האמיתית, כיוון שהיא משדרת למיינד שלכם שלא יחסר לכם גם אם תתנו. כאשר תשנו את המוד המנטלי שלכם מקבלה לנתינה, היקום יעניק לכם את מה שאתם זקוקים לו.

ההפתעה כאן עשויה להיות, שאתם כבר תדרשו הרבה פחות, כיוון שאתם תרגישו שאתם מקבלים מעצם הנתינה.

לעקרון זה מרכיב חשוב נוסף, והוא היכולת לזהות את המתנות שהיקום נותן לנו... הרבה פעמים אדם מוקף באהבה והצלחה ומתלונן שהחיים מתייחסים אליו רע. חשוב שנכיר תודה על מה שהחיים נותנים לנו, ונלמד לראות את משמעות הדברים, ומדוע הם ניתנו לנו.

אימון באמצעות מדיטציה

אנחנו חברה רועשת. אמנם רובנו טוענים שמחפשים שקט, אך לא יודעים מה לעשות איתו כשאנו מוצאים אותו. מספיק להבחין בתגובה המבוהלת של אנשים במצבים בהם משתררת דממה קצרה בתוך שיחה, ומיד מישהו אומר משהו, כל דבר, העיקר לברוח מהשקט המביך הזה.

כאשר מדובר בפתרון בעיות, אנו מניחים באופן טבעי שחשיבה היא הכלי היעיל ביותר לעשות זאת. האימון הקלאסי מעודד אותנו לחשוב כדי למצוא פתרונות. "סיעור מוחין" הוא כלי שימושי בו עושה המאמן שימוש למציאת פתרונות, וכמוהו עריכת רשימות של "בעד ונגד". מבלי לגרוע כהוא זה מחשיבותם של תהליכי החשיבה הלוגית, ובכלל זה מסיעור מוחין, חשוב לדעת שהתשובות העמוקות יותר מגיעות דווקא ממקום אחר, שקט, דומם. לפי הערכות מסוימות, אנחנו חושבים 50 אלף מחשבות ביום! אבל הידע העמוק, האמיתי, נמצא דווקא בין המחשבות. תקראו לזה תת המודע, האינטואיציה, המדריכים הרוחניים... הכיצד?

כולנו מכירים מקרים בהם אנחנו מנסים להזכר היכן הנחנו משהו, ובשום אופן לא מצליחים לזכור. רק כשאנו מתייאשים ומפסיקים לחשוב על זה, לפתע פתאום אנו נזכרים. זה סוג של הקשבה לדממה. כדאי להניח לכל נושא בחייכם שלא מוצא פתרון, ולפעמים באורח פלא הפתרון יצוץ דווקא מתוך אי העיסוק בנושא. באימון הרוחני אנו מלמדים שכאשר ההיגיון מיצה את עצמו, עדיף לתת צ'אנס לדממה. תרגול ההקשבה לדממה נעשה בטכניקות שונות של מדיטציה.

ארגז הכלים של המאמן הרוחני

בארגז הכלים של המאמן הרוחני יש מקום של כבוד ל"כלים עוקפי היגיון". כאשר מגיעים באימון למבוי סתום, עושה המאמן שימוש בטכניקות שמטרתן לתת למתאמן הזדמנות לראות דברים באור אחר, מכוון שונה. לכל גישה אימונית הכלים שלה. במסגרת הקורס לאימון בגישה רוחנית אנו מלמדים בין השאר שימוש במה שאני מכנה קלפי אימון יונגיאניים. זוהי חפיסה בת 40 קלפים, המציגה סמלים ארכיטיפים בעלי משמעות אוניברסאלית, כמו "העץ", "המסע", "המערה", "האוצר", ו"איחוד". כל קלף מציע פרושים בעלי נגיעה ישירה למתאמן. הקלף הראשון שנפתח מראה למתאמן היכן הוא מצוי ברגע זה. הקלף השני מראה לו היכן הוא רוצה להיות, והשלישי מראה לו כיצד הוא יוכל להגיע לשם. הקלפים מפורשים על ידי שיתוף פעולה בין המאמן והמתאמן ומציגים, לרב באופן מדהים בדיוקו ועומקו, את הדברים אותם צריך המתאמן לשמוע בכדי לצאת מתקיעותו ולעשות את קפיצת הדרך שתוביל אותו למקום בו יוכל סוף סוף לממש את עצמו ולהיות מאושר.
השלמות הבדל מגדר שאלה מנטליות קונפליקטים לצאת מתקיעות ללמוד מחשבה חיובית משפטים חיובים אחריות אימון אימון אישי אימון אישי בגישה רוחנית אימונים גישה רוחנית להתאמן רוחני רוחניות
ניתוח תהליך, איך להיות ראפר? הדרכת מורים, הדרכת הורים, הדרכת מחנכים, כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ
ניתוח תהליך, איך להיות ראפר? הדרכת מורים, הדרכת הורים, הדרכת מחנכים, כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ
...כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ איך להפוך לראפר מקצועי ומה התהליך שצריך לעבור? אליעד כהן מציג בהרצאה תהליך מפורט כיצד אפשר להפוך לראפר מקצועי, ומדגיש שכל מיומנות מורכבת מתהליכי משנה שניתן ללמוד בנפרד. הוא פותח בשאלה המרכזית: מה נדרש כדי להפוך למישהו שיכול לקחת מוזיקה ולהלביש עליה משפטים הגיוניים, מעניינים, ולזכות בתשואות מהקהל? התהליך מורכב ומצריך שליטה במספר מיומנויות בסיסיות...
לבד או ביחד, לבד או זוגיות, זוגיות או רווקות, זוגיות או לא, רווק או נשוי, רווקה או גרושה, ביחד או לחוד, רווק או זוגיות, רווקות או בזוגיות, זוגיות בעד ונגד, האם כדאי להיות בזוגיות? להרגיש טוב לבד בלי זוגיות, בדידות או זוגיות
לבד או ביחד, לבד או זוגיות, זוגיות או רווקות, זוגיות או לא, רווק או נשוי, רווקה או גרושה, ביחד או לחוד, רווק או זוגיות, רווקות או בזוגיות, זוגיות בעד ונגד, האם כדאי להיות בזוגיות? להרגיש טוב לבד בלי זוגיות, בדידות או זוגיות
...או זוגיות, זוגיות או רווקות, זוגיות או לא, רווק או נשוי, רווקה או גרושה, ביחד או לחוד, רווק או זוגיות, רווקות או בזוגיות, זוגיות בעד ונגד, האם כדאי להיות בזוגיות? להרגיש טוב לבד בלי זוגיות, בדידות או זוגיות האם עדיף להיות לבד או בזוגיות? האם עדיף להיות בזוגיות או לבד? השאלה הזו עולה פעמים רבות, והתשובה שאליעד כהן מציג מורכבת אך ברורה. לדבריו, החוויה של זוגיות תלויה במידה רבה ביכולת של בן או בת הזוג להרגיש טוב לבד, גם ללא קשר לזוגיות. למה כיף יותר...
מילון מונחים - ביאור מושגים שמוזכרים באתר ובספרים של אליעד כהן
...חלק מהמושגים שמוזכרים בתוכן שאתה קורא: אלוהים - בכל מקום שמוזכר המושג אלוהים, הכוונה היא, לא למשמעות הדתית של המילה אלוהים. אלא בכל מקום, הכוונה היא לפי ההקשר. ולהלן מספר דוגמאות: הרעיון של אלוהים באופן כללי, פירושו, דבר שאינו ניתן לתפישה והגדרה מלאה בשכל האנושי, כגון ה: הדבר חומר שממנו הכל עשוי, הסיבה הראשונה שמפעילה את המציאות, הסיבה שבגללה הכל קיים, הדבר הראשון שהיה קיים אי פעם, הדבר שאין אפשרות שלא יהיה קיים (גם אם לא ניתן להגדיר אותו בשכל),...
פוליגמיה, מונוגמיה, מהי זוגיות טובה? מערכות יחסים, להצליח בזוגיות, זוגיות, מערכת יחסים פתוחה, מערכת יחסים מונוגמית, זוגיות עם המציאות, בגידה בזוגיות, לגרום למישהו לרצות רק אותך, פוליאמוריה
פוליגמיה, מונוגמיה, מהי זוגיות טובה? מערכות יחסים, להצליח בזוגיות, זוגיות, מערכת יחסים פתוחה, מערכת יחסים מונוגמית, זוגיות עם המציאות, בגידה בזוגיות, לגרום למישהו לרצות רק אותך, פוליאמוריה
...מערכת יחסים פתוחה, מערכת יחסים מונוגמית, זוגיות עם המציאות, בגידה בזוגיות, לגרום למישהו לרצות רק אותך, פוליאמוריה מה היתרונות והחסרונות בפוליגמיה לעומת מונוגמיה? אליעד כהן מסביר לעומק את ההבדלים בין פוליגמיה למונוגמיה, ואת ההיבטים הפסיכולוגיים והפילוסופיים הכרוכים בכל אחת מהן. הוא מתחיל בדיון על היתרונות של פוליגמיה, שמאפשרת לאדם לחוות מגוון, חופש והיעדר מגבלות בזוגיות. פוליגמיה מתוארת כמצב בו האדם חופשי לאהוב ולהיות בקשר עם יותר מאדם אחד בו זמנית...
לא הכל מדובר עליך, לא הכל סובב סביבך, לא לקחת דברים באופן אישי, תחזית אסטרולוגית, מתקשרים, אליעד כהן מדבר עליך, התורה שלי היא כלליות גדול, הכל כתוב עלי, מדברים עלי, מתכוונים אלי, הפרעת אישיות גבולית, רודפים אחרי
לא הכל מדובר עליך, לא הכל סובב סביבך, לא לקחת דברים באופן אישי, תחזית אסטרולוגית, מתקשרים, אליעד כהן מדבר עליך, התורה שלי היא כלליות גדול, הכל כתוב עלי, מדברים עלי, מתכוונים אלי, הפרעת אישיות גבולית, רודפים אחרי
...לא לקחת דברים באופן אישי, תחזית אסטרולוגית, מתקשרים, אליעד כהן מדבר עליך, התורה שלי היא כלליות גדול, הכל כתוב עלי, מדברים עלי, מתכוונים אלי, הפרעת אישיות גבולית, רודפים אחרי האם הכל באמת מדובר עליך? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד להבחין בין מצב שבו אתה מזהה את עצמך בסיפורים, תחזיות אסטרולוגיות או תוכן כללי, לבין מצב שבו אתה בטוח שהכל מדובר עליך באופן אישי. הוא מתאר כיצד אנשים רבים נוטים לחשוב שכל דבר שנאמר או מתפרסם מתייחס אליהם ספציפית, ומדגים זאת...
דיכאון / עצבות - מדוע אנשים חכמים נוטים לדיכאון ולעצבות?
...מי שיתבונן בעניין יראה, כי נראה שאנשים חכמים, נוטים לדיכאון ולעצבות. לעומת האנשים הפשוטים שחושבים בצורה פשוטה, שהם יותר מאושרים מהחיים שלהם ויותר שמחים בחלקם. ואילו האנשים החכמים, שנחשבים לחכמים, השכל שלהם מפיל אותם לעצבות. והשאלה היא, הכיצד? איך זה יכול להיות שהשכל של האדם יגרום לו להיות בעצבות? הרי שמחה נוצרת כאשר יש הבנה. והשכל אמור ליצור שמחה ולא להפך. אז כיצד זה שאנשים חכמים נוטים לעצבות? והתשובה בקצרה היא, שהשכל של האדם אמור להביא אותו לשמחה...
דע מאין באת ולאן אתה הולך? מהי המטרה שלך? ולהיכן דרכך מובילה אותך? חלק 1
...ולאן אתה הולך? מהי המטרה שלך? ולהיכן דרכך מובילה אותך? חלק 1 מי שיתבונן בעניין יראה, כי כל אדם הולך בדרך כלשהי. וכידוע, הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות. כי האדם יכול להיות בטוח שהוא בדרך לגן עדן, אבל בכלל הוא בדרך לגיהנום. והאדם יכול להיות בטוח שהוא הולך בדרך נכונה, אבל באמת הוא רק משלה את עצמו, והוא בכלל בכיוון הלא נכון. ויש בני אדם שהם מכירים בכך שאין להם מושג להיכן החיים שלהם לוקחים אותם. וכדי למצוא את הדרך הנכונה, לשם כך בשלב הראשון על האדם...
שכל משכיל ומושכל, אילו ידעתיו הייתיו, ידיעה שלמה, הבנה שלמה, הבנה מלאה, השילוש הקדוש, וודאות מלאה, להיות אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם? להבין את המציאות, אחדות הניגודים
שכל משכיל ומושכל, אילו ידעתיו הייתיו, ידיעה שלמה, הבנה שלמה, הבנה מלאה, השילוש הקדוש, וודאות מלאה, להיות אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם? להבין את המציאות, אחדות הניגודים
...משכיל ומושכל, אילו ידעתיו הייתיו, ידיעה שלמה, הבנה שלמה, הבנה מלאה, השילוש הקדוש, וודאות מלאה, להיות אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם? להבין את המציאות, אחדות הניגודים איך להגיע לידיעה מוחלטת של המציאות? הרצאתו של אליעד עוסקת בהסבר מעמיק על מושגים כגון שכל, משכיל ומושכל, או במילים אחרות: התהליך של להבין דבר בצורה מושלמת עד כדי התאחדות מוחלטת איתו. אליעד מסביר שכדי לדעת דבר בצורה מוחלטת ומושלמת, נדרש האדם להיות הדבר עצמו. הוא מציין שהדבר נקרא לעיתים...
איך למצוא את עצמי? למה אני לא מוצא את עצמי? איך לדעת מה לעשות בחיים? למה אני לא עושה כלום עם עצמי? למה אני שורף את הזמן? למה אני מבזבז את החיים? למה אני לא מממש את עצמי? אני לא יודע מה אני רוצה לעשות, מה כדאי לי לעשות בחיים?
איך למצוא את עצמי? למה אני לא מוצא את עצמי? איך לדעת מה לעשות בחיים? למה אני לא עושה כלום עם עצמי? למה אני שורף את הזמן? למה אני מבזבז את החיים? למה אני לא מממש את עצמי? אני לא יודע מה אני רוצה לעשות, מה כדאי לי לעשות בחיים?
...איך לדעת מה לעשות בחיים? למה אני לא עושה כלום עם עצמי? למה אני שורף את הזמן? למה אני מבזבז את החיים? למה אני לא מממש את עצמי? אני לא יודע מה אני רוצה לעשות, מה כדאי לי לעשות בחיים? איך להתמודד עם השאלה מה לעשות בחיים? השאלה מה אני אמור לעשות בחיים? או מה אני רוצה לעשות בחיים? יכולה לנבוע משתי אפשרויות עיקריות. אפשרות אחת היא חוסר בהירות בנוגע למטרות החיים, ואפשרות שנייה היא חוסר בהבנה לגבי הדרך להשגת המטרות. אם אדם מבולבל ואינו פועל כי הוא לא יודע...
מיומנויות שיחה, איך ליצור שיחה נעימה? אוירה נעימה בשיחה, התנגדות בשיחה, קונפליקט בשיחה, פיתוח שיחה, לפתח שיחה, לדבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול שיחה, כישורי שיחה, נושאי שיחה
מיומנויות שיחה, איך ליצור שיחה נעימה? אוירה נעימה בשיחה, התנגדות בשיחה, קונפליקט בשיחה, פיתוח שיחה, לפתח שיחה, לדבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול שיחה, כישורי שיחה, נושאי שיחה
...פיתוח שיחה, לפתח שיחה, לדבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול שיחה, כישורי שיחה, נושאי שיחה איך ליצור שיחה נעימה ומועילה? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר כיצד ניתן לנהל שיחה בצורה נעימה, איך להתמודד עם התנגדויות, קונפליקטים ומצבים שבהם השיחה אינה זורמת כפי שציפיתם. הוא מציין שמהות השיחה היא לא בהכרח התוכן עצמו, אלא איך להרגיש עם השיחה. המטרה היא שכול הצדדים יהיו מרוצים ושיסיימו אותה בתחושת היה כיף לדבר. מה עושים כששיחה לא זורמת? אליעד מתאר סיטואציה...
דליריום - מבוא
...מצב בלבולי חריף, המתאפיין בירידה קוגניטיבית חריפה עם שינויים תנודתיים במצב ההכרה. הסממן הבולט ביותר של מצב זה הוא ירידה ברמת הקשב, אם כי כל התחומים הקוגניטיביים עלולים להיפגע. זהו מצב שכיח וסיבה משמעותית לתחלואה ולתמותה, בפרט בקרב האוכלוסייה המבוגרת המאושפזת במוסדות רפואיים. ישנן סיבות רבות העלולות לגרום לדליריום, אולם מקובל כי מצב זה מתפתח באנשים המועדים לכך, וכי ככל שהמועדות גבוהה יותר, כך קטן השינוי הדרוש ליציאה מאיזון ולהשראת דליריום. על כן,...
לחיות טוב
...מקצה אל הקצה. כאשר אדם חושב על משהו שהוא חושב שעשה בטעות = לא דבר נכון = אי אפשר לעשות מזה כלום = אי אפשר לתקן = פחות חשק לעשות דבר חדש = דעיכה. לעומת זאת כאשר אדם חושב על הדברים הטובים שבכל דבר = הוא לומד מהדבר = הוא מבין שזה הצמיח לו תועלת = הוא מבין שבזכות הטעות הוא יכול להתקדם לאן שלא היה יכול אם לא היה טועה = הוא מבין שלא משנה מה הדרך שהוא יעשה הוא ילמד תמיד משהו שצריך ללמוד בדרך = כל דבר שהוא יעשה (ללא מטרה לפגוע) או יטעה במשהו הוא תמיד ילמד...
לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון
...העברי הוא תורת ההיגיון. מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון מילה או מחשבה ותרגומה הלטיני הוא רציו. הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה על מחשבה זו. תקופת אפלטון בתחילת דרכה, בתקופת אפלטון, הלוגיקה עסקה בעיקר בהבחנה בין מחשבות שב
קלפי טארוט - פריסת החמש (פריסת הצעד הבא)
...במהלך שנות היכרותי הראשונות עם קלפי הטארוט. הפריסה מיועדת לקבלת תמונה כללית על חייו של השואל, ומטרתה לעלות על דפוסי התנהגות איתם מתמודד השואל בתקופה בה נערכת הפריסה ולהאיר אור על מצבים שונים בחייו. ניתן לתחום את הפריסה על אחד התחומים בחייו של השואל, אך מומלץ לתת לקלפים לעלות לבד על הנושא שדורש את מירב תשומת הלב של השואל בחייו, מבלי לשאול שאלה ספציפית. מאחר שהפריסה הזו עוסקת בדפוסי התנהגות של השואל, לא רצוי לתחום אותה בזמן, שכן, הבחירה האם להמשיך...
בודהיזם - סיגלווודה - קוד ההתנהגות לבעל הבית
...לבעל הבית קוד ההתנהגות לבעל בית Sigalovada Sutta Digha Nikya, 31 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בחורשת הבמבוק, שמורת הסנאים ליד ראגגאהא. באותה עת, הצעיר סיגאלה, בן בעל - בית, לאחר שקם בבוקר ויצא מראגאגהא, בשיער ובגדים רטובים, הצמיד את כפות ידיו בברכה לעבר הכיוונים השונים - מזרח, דרום, מערב, צפון, נדיר, וזנית. באותה העת, הבודהה, לאחר שלבש את גלימתו לפני הצהרים, לקח את קערתו ונכנס לראגגאהא לסבב נדבות מזון. כשראה את סיגאלה מברך, אמר לו כך: בן בעל - בית...
הפרעת אכילת יתר - מבוא
...Binge Eating Disorder, נקראת גם הפרעת אכילה כפייתית), היא הפרעה נפשית המשתייכת לקבוצת הפרעות האכילה. הפרעה זו כפי שמעיד שמה מתאפיינת בעיקר באכילה מרובה, שמקורה נפשי. ההפרעה מסווגת במדריך האבחנות של ארגון הבריאות העולמי (ICD 10) תחת הגדרת הפרעות אכילה אחרות. השמנה אינה אחד הקריטריונים לאבחנת ההפרעה. לא כל האנשים החיים עם הפרעה זו שמנים, אלא מרביתם. בחלק מהמקרים ההשמנה חמורה מאד ומביאה עימה סיכונים בריאותיים משמעותיים. תוכן עניינים: 1 אבחנה 1.1 הערות...
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
...תכלית החיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים?. תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים? הפעם אני רוצה לדבר על תכלית החיים, ואני אומר שאף אחד בעולם, לא יודע מהי תכלית החיים ושאני אומר אף אחד לא יודע אני מתכוון ממש לאף אחד. ויש שיתווכחו ויגידו שיש כן שיודעים מהי תכלית החיים אך ניתן להוכיח את אי הידיעה את תכלית החיים, ולכל שאלה יש תשובה. ואסביר כעת למה אי אפשר למצוא...
EFT - מה זה EFT?
...טכניקת החופש הרגשי או טכניקת השחרור הרגשי. מדובר בטכניקה מופלאה בפשטותה ומדהימה בעוצמתה, לשחרור חסימות אנרגטיות ולריפוי של מגוון בעיות גופניות ורגשיות כאחד. ניתן לתאר את ה - EFT כסוג של דיקור פסיכולוגי. אלא שאת המחטים מחליפים תיפופים על נקודות מסוימות בגוף - נקודות של המרידיאנים - המהווים את ערוצי האנרגיה לפי הרפואה הסינית. התיפוף מתבצע תוך כדי התמקדות של האדם בנושא בו ברצונו לטפל. EFT, בדומה לקינסיולוגיה ולגישות נוספות בעלות ראיה הוליסטית, מבוססת...
משחררי הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1
...ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1 מתוך: זמן יהודי חדש: תרבות יהודית בעידן חילוני. עורך ראשי: ירמיהו יובל. ירושלים: כתר, 2007. הקדמה בין הסוציאליזם, תנועה כלל - עולמית שמחוללה היה יהודי שהתכחש לעמו, לבין הציונות, תנועה שקמה כולה למען יהודים, עומדת משנה שהיא ספק תיאוריה מדעית ספק תנועה חברתית ופוליטית, השואפת אף היא לתיקון העולם בדרכה שלה, ומקיימת דיאלוג בלתי - פוסק עם התרבות כולה מזה ועם היהדות מזה. הכל בכל יש בדיאלוג השני: מאפיינים יהודיים, התכחשות...
מנטור מדבר על החוקים - מנטור מדבר על החוק הגדול
...הינו הראשון בסדרת שמונה מאמרים בהם מנטור מדבר על החוק הגדול ועל שבעת החוקים שמנהלים את היקום. מנטור ממליץ לחיות בהרמוניה עם החוקים לא פעם אחת הזכרתי כי היקום שלנו הוא בעצמו מנטור ולדעתי הוא ה - מנטור הגדול מכולם. הוא מתפקד בצורה מושלמת ומדויקת, תחשבו על היופי של הבריאה, על הים, על המדבר, על ההרים והעמקים. תחשבו על נפלאות הטבע, הפרחים, החיות, האדמה והרוח. תחשבו על נפלאותיו של גוף האדם ועל איך כל חלק וחלק בגוף שלכם פועל בצורה מושלמת ובשילוב עם כל החלקים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על קוצר רוח
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: קוצר רוח, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: קוצר רוח, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג לילדים, אימון אישי בטלפון, אימון אישי לביטחון עצמי בנושאי קוצר רוח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2734 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 16:34:03 - wesi4