ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צנזורה ✔אביב מתעורר / תיאטרון בית ליסין ✔המחזאי פרנק וודקינד נולד ב 1864 בהאנובר. מאוחר יותר עברה משפחתו לציריך אך הוא... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אביב מתעורר / תיאטרון בית ליסין
המחזאי פרנק וודקינד נולד ב 1864 בהאנובר. מאוחר יותר עברה משפחתו לציריך אך הוא חזר ללמוד במינכן ומאוחר יותר התחיל לכתוב לתיאטרון.

את מחזהו המפורסם ביותר "לולו" על זונה המסתבכת ביחסים מכל המינים, בורחת מגרמניה לאנגליה ונרצחת שם על ידי ג'ק המרטש לא העלו בארץ. אני מכיר רק את הסרט האילם הנפלא שנעשה לפי המחזה וכמובן האופרה שכתב אלבן ברג. וודקינד היה פרובוקאטור חברתי כל ימיו וניסה בדרכו לשנות את החברה הבורגנית.

האביב מתעורר כבר היה מוכן להצגה בשנת 1906 אך הצנזורה פסלה אותו ברגע האחרון וההצגה לא עלתה. הוא הוצג לראשונה רק ב1946. אם זיכרוני אינו מטעני הוא הוצג בתיאטרון באר שבע פעם (לא ראיתי) ובבית צבי.

המחה עוסק בצעירים מתבגרים. אפשר לראות בו את האב הרוחני של גיבורי "סרט לבן" אותו חינוך נוקשה. אותה בורגנות קשת ערכים, בה לא מדברים על יחסי מין בשום צורה עם הילדים, וכשהם מגלים את עולם המין הם מסתבכים. מכיוון שוודקינד גר במינכן יש להניח שגיבוריו פחות קרתניים מילדי סרט לבן, אלו הילדים של סוף המאה התשע עשרה שגדלו להיות ההורים של תחילת המאה העשרים וזו צורת החיים שהם ממשיכים להנחיל. מלבד נער אחד בעל מחשבה עצמאית שום קדמה לא מתדפקת שם על הדלתות. יש אמנם סימנים לליברליות מסוימת המתפתחת אצל הצעירים, אלו שנסעו אחרי המלחמה הגדולה לחיות בברלין חיו את החיים הסוערים של ברלין הדקדנטית. את האחרים ראינו בסרט לבן.

המחזה עוסק בעיקרו בהתעוררות היצר חסר יכולת ההתבטאות של הצעירים. ישנם ההורים, המורים, הכומר. שומרי מסורת והסגירות המוחלטת.

אביב מתעורר. צילום דניאל קמינס

כיתה של צעירים מאכלסת את המחזה אך שלושה מהם עומדים במרכזו. מלכיור (עידו ברטל) האינטלקטואל בהתהוות. נער המנסה לשבור את השתיקה, להבין ואולי לשנות פעם את העולם, אך הכל בתמימות כי אין לו עדיין כלים. גם כשהוא מכריז על עצמו כאתיאיסט הוא עדיין ילדותי. ונדלה (נינט טייב) התמימה ומוריץ (עידו רוזנברג) התמים שאיננו מבין או יודע להתמודד עם היצרים המתעוררים בו. תמימות שתוליך את חיי כולם לטרגדיה. הצעירים מגלים את המין דרך בתי זונות.

הסיפור טרגי. מלכיור מתאהב בונדלה ומכניס אותה להריון. מסיבות אחרות הוא צריך לברוח מהעיר ואינו יודע על מצבה. ונדה נשלחת לעבור הפלה אך מתה "מאנמיה" מוריץ שחלומות על רגלי נשים אינם מרפים ממנו איננו מצליח לעבור את הבחינות, נשאר כיתה ובשל יחסם הרע של אביו ומוריו, מתאבד. מלכיור חוזר לפגוש את ונדלה אך מגלה שהיא מתה וגם הוא מתאבד.

לא חשבתי שאפשר יהיה להפוך מחזה עם אמירה מורכבת כל כך למחזמר. חלק מהדושיח הפך לשירים. הדמויות קצת שוטחו. אך המסר נשאר. אין חיים בלי מין. ואין צעירים שאינם מנסים לגלות את סודותיו. ומין יכול ללבוש צורות רבות, גם חד מיניות.

אם במחזה רגיל יש בדרך כלל קונפליקט אחד של גיבור מרכזי, כאן הקונפליקט מתפרש על חייהם של לפחות שלושת הגיבורים.

השירים בחלקם מצליחים להיות תחליף מצוין למונולוגים פנימיים המבהירים את המתרחש בנפשם של הצעירים. המוסיקה המודרנית, בעיקר רוקיסטית, הופכת את המחזה לבן ימינו וגורמת לו להראות רלוונטי גם לצעירים של היום.

אביב מתעורר הוא מחזמר אמריקאי לא טיפוסי כלל. יש בו חתרנות חברתית ופרובוקטיביות שלא נעלמה במוסיקה. בהצגה שראיתי היו המוני צעירים שבאו לראות את נינט כנראה, והם התלהבו מאוד מההצגה עצמה.

אינני מכיר את העיבוד המקורי, האמריקאי, אך נראה שדניאל אפרת הצליח ליצור עיבוד טוב מאוד בעל רמות שונות של שפה. זו עם הסלנג המודרני של הצעירים וזו של המבוגרים.

אביב מתעורר. צילום דניאל קמינס

ובאשר לביצוע. השאלה הראשונה היא כמובן, אז איך נינט? ובכל, נינט בסדר גמור. כמובן שמבחינה מוסיקלית היא שרה בצורה המקצועית מכולם ומוכיחה שהיא מסוגלת לעבור לא רק משירי המאמי לרוק לא קומוניקטיבי אלא שהיא עוברת מצוין לשירה בימתית בעולם מחזמר הדורש ממנה טכניקה של שירה המתאימה לדמות ולסיטואציה. היא מצליחה לעבור משירים שקטים לשירי מחאה בלי שום בעיה. היא מתגלה גם כשחקנית טובה למדי. היא יוצרת דמות של נערה תמימה בשכנוע רב. היא דרמתית כשצריך וענוגה ברגעים אחרים.

עידו ברטל הוא שחקן חדש. יש לו אישיות בימתית נעימה מאוד. הוא נראה טוב ומצליח לשכנע לרגעים בכנות שלו ולפחות ברגע אחד בו ונדלה מבקשת להכות אותה במקל הוא מצליח לשכנע בהתרגשות וההתפרקות שלו. הוא איננו זמר מקצועי אך הוא מגיש את שיריו די במדויק. אך כעת כדי לבדוק עד כמה הוא שחקן אמיתי צריך יהיה לראות אותו בתפקיד אחר, במחזה של ממש שלא יוכל להסתתר מאחורי תנועה ושירה אלא להתחבר באמת ליכולת הרגשית שלו ויכולתו לאפיין גם דמויות אחרות.

זה שאני מחבב מאוד את עידו רוזנברג איננו סוד. אני עוקב אחריו עוד מימי בית צבי שכבר שם משך תשומת לב. כאן הוא מוכיח שוב את כשרונו ההולך ומתבשל. מבחינת משחק הוא המשכנע ביותר בהצגה הזו. הרגישות הנאורוטית שלו עוברת מצוין. והוא מוכיח שהוא יודע להעביר שיר.

ישנם עוד כמה שחקנים. אי אפשר למנות את כולם. אחד מהם יש לו את הרגע שלו והשיר שלו ורובם עושים זאת בצורה סבירה. אך כמה מהם אזכיר בכל זאת צריך לציין במיוחד את דניאל אפרת המוכיח יכולת טובה ומקצועית יותר מהאחרים. אלון לוי המפתה את אחד הנערים ליחסי מין משכנע במניפולטיוויות שלו.

והילה זייתון, זו שכעבר פרצה את הגבולות. שהיא מינית במודע ומנצלת גברים. יש לה שיר שהיא מבצעת בדרמטיות משכנעת.

הבמה של ערן צור צבעונית מאוד ועוזרת ליצור אווירה ולאפיין תקופה. הקירות גבוהים מאוד כמו בבתים עתיקים. חלונות גדולים. ואביזרי במה הנכנסים ויוצאים ומשרתים את הרגע.

אביב מתעורר. צילום דניאל קמינס

אז אם הכל טוב, למה ההצגה לא עבדה עלי בחלק מהזמן? מה יש בה במערכה הראשונה שנראית קצת ארוכה מדי ומעייפת. נדמה לי שגלעד קמחי הבמאי היה עסוק מדי בצורה, בתנועה ובכוריאוגרפיה ולא הידק מספיק את רגעי המשחק. הפכית השחקנים לכוכבי רוק המסתובבים על הבמה עם מיקרופון אחד צמוד ללחי ואחד שיוצא ממני כיסים ומחבואים והופך אותם לכוכבי רוק קצת מטשטש את הרגישות. אני מבין שקמחי רצה לעשות הכל כדי שהמחזה ייראה רלוונטי ובן ימינו, אך משהו החל לאיבוד בדרך והעובדה שהשחקנים היו בסדר לא ממש עזרה ברגעים אלו. מצד שני, היו לו בהחלט רעיונות בימוי יפים.

צריך לזכור שזה מחזמר אמריקאי, אני מניח שחלק מהוראות הבימוי ישנן במחזה הכתוב שהצריך לקרב אותו לקהל צופים חובבי מחזות זמר מודרניים.

חשבתי לרגעים שהבעיה היא שלי, שאולי אינני מתרגש מספיק ממחזות זמר אך אז נזכרתי מיד במחזות איש למנשה, סיפור הפרברים ושיער שריגשו אותי עד דמעות.

ייתכן מאוד שחלק מהבעיה טמון בשאלת הסאונד. אינני יודע אם אכן שני המיקרופונים עבדו במקביל אך לעתים מלים נבלעו בתזמורת הטובה לעצמה אך המוגברת מדי בשביל שחקנים שאינם זמרי רוק מקצועיים.

בסופו של עניין, גם אם ההצגה אינה מושלמת היא מהנה ברוב הזמן וזה לא מעט.
חלום מוזיקה נולד ילדים התרגשות מינית הצלחה לחיות התמודדות חרמן מודעות הוראה
מרגיש שהכל זיוף, חיים מזויפים, מרגיש שכולם משקרים, בעיות חברתיות, קשיים חברתיים, תיאוריות קונספירציה, הבונים החופשיים, אילומינטי
מרגיש שהכל זיוף, חיים מזויפים, מרגיש שכולם משקרים, בעיות חברתיות, קשיים חברתיים, תיאוריות קונספירציה, הבונים החופשיים, אילומינטי
...בעיות חברתיות, קשיים חברתיים, תיאוריות קונספירציה, הבונים החופשיים, אילומינטי מהי תחושת השקר שמלווה אותנו בחיים? בהרצאה זו, אליעד מדבר על תחושת זיוף שמלווה את רבים מאיתנו בחיים. הוא מתאר מצב שבו אנשים מרגישים שהמציאות סביבם אינה אמתית, כל דבר נראה מלא בשקרים, ואי אפשר להאמין לאף אחד. תחושה זו מתעצמת כאשר אנחנו פוגשים את התופעות החברתיות שמאפיינות את העולם המודרני, שבהן יש תחושה שכולם מסתירים משהו או משקרים. אליעד מסביר כי קיימת תופעה רווחת שבה אנשים חושבים שמה שהם רואים, שומעים או חווים, הוא שק
הספר להיות אלוהים - אחדות או נפרדות - היכן אתה נמצא האם כבר הגעת אל האחדות האמיתית - מהי אחדות אמיתית
הספר להיות אלוהים - אחדות או נפרדות - היכן אתה נמצא האם כבר הגעת אל האחדות האמיתית - מהי אחדות אמיתית
...- אחדות או נפרדות - היכן אתה נמצא האם כבר הגעת אל האחדות האמיתית - מהי אחדות אמיתית מהי אחדות אמיתית והאם אתה נמצא באחדות או בנפרדות? אליעד כהן מסביר שהאדם ששואל את עצמו האם הוא נמצא באחדות או בנפרדות, מעצם השאלה הזו הוא כבר נמצא בנפרדות. מדוע? מפני שבעצם השאלה יש הנחה שקיימים שני מצבים: אחדות ונפרדות, ומכיוון שיש שאלה ויש את מי ששואל, זה מעיד על נפרדות. באחדות האמיתית אין שאלות, מכיוון שאין שני מצבים נפרדים. האחדות האמיתית היא מצב שבו אין בכלל הבדל בין מצבים ואין גם שאלות. אליעד מדגיש כי עצם התהייה...
ליקוטי תפילות, ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
ליקוטי תפילות, ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
...ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב מה זה ספר ליקוטי תפילות ומה הקשר שלו לליקוטי מוהרן? ספר ליקוטי תפילות נכתב על ידי רבי נתן, שהיה תלמידו של רבי נחמן מברסלב. הספר הוא למעשה אוסף של תפילות המבוססות על התורות שמופיעות בספר ליקוטי מוהרן של רבי נחמן. הרעיון המרכזי הוא שרבי נתן לקח את הרעיונות הרוחניים והמופשטים שנאמרו על ידי רבי נחמן, והפך אותם לתפילות מעשיות. לדוגמה, אם רבי...
שליטה בזווית הישום ביחס לטווח התנועה של השריר, איך לשלוט בזווית הישום בתוך טווח התנועה? איך לשנות את זווית הישום של הכוח להיכן שרוצים? איך לשחק עם זווית הישום של הכוח? יתרונות עבודה באמצעות כבלים, עבודה במנחי גוף שונים
שליטה בזווית הישום ביחס לטווח התנועה של השריר, איך לשלוט בזווית הישום בתוך טווח התנועה? איך לשנות את זווית הישום של הכוח להיכן שרוצים? איך לשחק עם זווית הישום של הכוח? יתרונות עבודה באמצעות כבלים, עבודה במנחי גוף שונים
...הישום ביחס לטווח התנועה של השריר, איך לשלוט בזווית הישום בתוך טווח התנועה? איך לשנות את זווית הישום של הכוח להיכן שרוצים? איך לשחק עם זווית הישום של הכוח? יתרונות עבודה באמצעות כבלים, עבודה במנחי גוף שונים מהי זווית היישום של הכוח ואיך לשלוט בה בתוך טווח התנועה? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לשלוט בזווית היישום של הכוח ביחס לטווח התנועה של השריר. זווית היישום היא הנקודה שבה העומס על השריר הוא הגדול ביותר במהלך התנועה. לכל תנועה של השריר יש נקודה שבה הכוח מתבטא באופן המיטבי. כאשר מבצעים תנועה כמו הרחקת...
חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות
...שלילי, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות ובו יתבאר העניין של חשיבה חיובית וגם של החשיבה השלילית. ויתבארו היתרונות והחסרונות של החשיבה החיובית והחשיבה השלילית? ויתבאר, מהי דרך החשיבה הטובה ביותר? ועוד. וראשית נגדיר, מהי חשיבה חיובית ומהי חשיבה שלילית. והעניין בפשוטו הוא, כי יש בעולם שלנו, גם דברים חיוביים וגם דברים שליליים. ולחשוב חיובי פירושו, להסתכל על הדברים החיוביים ועל ההיבטים החיוביים והטובים של הדבר. ולחשוב שלילי פירושו, להסתכל על הדברים השליליים ועל הדברים הרעים שיש בדבר. וכפי שכבר ביארתי יו...
פרפקציוניזם, מהי הדרך המהירה ביותר להרגיש רע? איך לא להרגיש רע? להיות פרפקציוניסט, אושר מוחלט בעולם יחסי, אושר נצחי בעולם משתנה, להרגיש טוב בלי רע, הרצון לשלמות, פרפקציוניזם ואושר, רוצה להיות מושלם, להיות הכי טוב, התפשרות
פרפקציוניזם, מהי הדרך המהירה ביותר להרגיש רע? איך לא להרגיש רע? להיות פרפקציוניסט, אושר מוחלט בעולם יחסי, אושר נצחי בעולם משתנה, להרגיש טוב בלי רע, הרצון לשלמות, פרפקציוניזם ואושר, רוצה להיות מושלם, להיות הכי טוב, התפשרות
...הדרך המהירה ביותר להרגיש רע? איך לא להרגיש רע? להיות פרפקציוניסט, אושר מוחלט בעולם יחסי, אושר נצחי בעולם משתנה, להרגיש טוב בלי רע, הרצון לשלמות, פרפקציוניזם ואושר, רוצה להיות מושלם, להיות הכי טוב, התפשרות מהי הדרך המהירה ביותר להרגיש רע? הדרך המהירה ביותר להרגיש רע היא אם אתה מנסה להשיג או לחוות רגש מסוים בצורה מוחלטת. בעולם שלנו, יש מגוון רחב של רגשות - כמו אהבה, שמחה, ביטחון עצמי, כסף ודימוי עצמי - שכל אחד מהם יכול להיתפס כרגש חיובי או שלילי. אך כאשר אדם מנסה לחוות רגש מסוים בצורה מוחלטת, הוא...
שקר מושלם, הוא אמת מושלמת - למה?
...- למה? ובו יתבאר, למה אין שקר מושלם? ולמה השקר המושלם, הוא האמת? והשקר המושלם, הוא השקר הגדול ביותר, שאין בו אפילו לא טיפה אחת של אמת. וכדי ששקר יהיה מושלם, לשם כך, צריך שהוא יהיה מנוגד ושונה מכל שאר הרעיונות שבעולם. והנה, כל הרעיונות שבעולם, מבוססים על כך, שהיש והאין נפרדים זה מזה. והשקר הגדול ביותר, שאין שום רעיון בעולם שמסכים איתו, הוא לומר שהיש והאין הם אחד. וזו במקרה כמובן, גם האמת הגדולה ביותר, שהיא שהכל אחד ממש. וכל דיבור שהאדם מדבר אותו, יש בו אמת כלשהי. כי כל דיבור שהאדם מדבר, יש בו הסכמה...
איתור צרכי הלקוח, 2 סוגים של צרכים של הלקוח, 2 סוגים של איתור צרכים, איזה איתור צרכים לא לעשות? טעויות באיתור צרכי הלקוח, מתי לא לעשות איתור צרכי הלקוח? איתור צרכי הלקוח לפני רכישה, איתור צרכי הלקוח אחרי רכישה, סוגים של צרכי הלקוח, למה לאתר את צרכי הלקוח? איזה צרכים של הלקוח לא צריך לאתר? טעויות של אנשי מכירות, הדרכת אנשי מכירות, מילוי צרכי הלקוח, איזה איתור צרכים לעשות ללקוח? איזה צרכים של הלקוח צריך לאתר?
...צרכים של הלקוח, 2 סוגים של איתור צרכים, איזה איתור צרכים לא לעשות? טעויות באיתור צרכי הלקוח, מתי לא לעשות איתור צרכי הלקוח? איתור צרכי הלקוח לפני רכישה, איתור צרכי הלקוח אחרי רכישה, סוגים של צרכי הלקוח, למה לאתר את צרכי הלקוח? איזה צרכים של הלקוח לא צריך לאתר? טעויות של אנשי מכירות, הדרכת אנשי מכירות, מילוי צרכי הלקוח, איזה איתור צרכים לעשות ללקוח? איזה צרכים של הלקוח צריך לאתר? וכאן אסביר, איזה צרכי לקוח צריך לא לאתר לפני הרכישה של הלקוח ואיזה צרכים של הלקוח כן צריך לאתר. או במילים אחרות, אסביר...
או הכל או כלום, למה לעשות גם קצת? התפתחות אישית, למה להתאמץ? השגת מטרות, השגת יעדים, מוטיבציה להצלחה, מודעות עצמית
או הכל או כלום, למה לעשות גם קצת? התפתחות אישית, למה להתאמץ? השגת מטרות, השגת יעדים, מוטיבציה להצלחה, מודעות עצמית
...או כלום, למה לעשות גם קצת? התפתחות אישית, למה להתאמץ? השגת מטרות, השגת יעדים, מוטיבציה להצלחה, מודעות עצמית למה אנשים חושבים לפעמים שהחיים הם או הכל או כלום? הרבה פעמים בחיים ישנם מצבים שמוגדרים במוחו של האדם כאו הכל או כלום. מדובר במצבים שבהם התוצאה חייבת להיות מושלמת לגמרי, או שכל המאמצים נתפסים כחסרי ערך. לדוגמה, בן אדם יכול לחשוב לעצמו שהוא רוצה להיות מאושר במאה אחוז, ואם הוא לא יכול להשיג את האושר המוחלט הזה, אז מבחינתו אין שום טעם להתאמץ כלל. מה הטעות המחשבתית באו הכל או כלום? הטעות המרכזית...
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
...חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב האם חכם אמיתי יכול לטעות? השאלה האם חכם יכול לטעות? היא שאלה עמוקה שאליעד כהן דן בה, ומטרתה לברר את מהות החוכמה ואת היחס שלה לטעות. אליעד מסביר כי יש להגדיר תחילה מהו חכם אמיתי. חכם אמיתי, לפי ההסבר שלו, הוא אדם שיש לו שכל ברמה הגבוהה ביותר האפשרית, כלומר, אדם שמחזיק בתפיסת המציאות המושלמת והמקסימלית. אליעד מבהיר שלפני שניתן לשאול אם חכם אמיתי יכול לטעות, יש להגדיר בבירור את המושגים חכם...
תקשור - מהו בעצם תקשור?
...חיו אנשים אשר חשו שהעולם הוא יותר ממה שהם מסוגלים לתפוס בעזרת חמשת החושים הבסיסיים. היום המדע מתחיל להסיר את המחסומים והמגננות ולהתייחס בצורה רצינית ומדעית לאפשרות קיומן של תופעות על חושיות, תוך ניסיון להבין באופן מדעי את דרכי ההתרחשות, ומתוכן להסיק ולהבין את אופן פעילותו של היקום. בעבר האמנו שככל שהטכנולוגיה והמדע יתקדמו כך ייענו יותר שאלותינו ומשאלות לבנו. היום אנו עומדים מול פרדוקס, אף על פי שאנו חיים בעולם פוסט מודרני, סופר טכנולוגי, עתיר תגליות וחידושים אין לנו תשובות לשאלות כמו: אושר, סיפוק...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2
...בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2 פרק 2 כשיש לך תחושה אינטואטיבית שהתפתחות ילדך אינה תקינה כדאי לעבור על השאלות וההצהרות בהמשך כדי לדעת פחות או יותר באיזה תחום ממוקמת בעייתו של הילד והאם כדאי לגשת לאבחון, איזה אבחון, אצל איזה מומחה. לגשת עם הילד לאבחון זוהי סיטואציה קשה ומלחיצה (בעיקר עבור ההורים). מניסיוני אני ממליצה בחום לאבחן את הילד (את אייל לא אבחנתי בגלל פחדים שונים והכחשה ולכן לא קיבל תמיד טיפולים מתאימים ואילו את אדם אבחנתי בגיל צעיר...
מנטורינג - 10 סיבות למה אתה צריך מנטור
...- 10 סיבות למה אתה צריך מנטור מאמר זה מרכז בצורה תמציתית ביותר 10 סיבות טובות למה אתם צריכים מנטור. מדובר בסיבות עיקריות שנאספו וקובצו כתוצאה מלמידה וניסיון אישיים, משני צידי המתרס: הן מנקודת מבטו של מנטור והן מנקודת המבט של החניך (המתאמן). ממליץ לכם בחום לעיין בסיבות הללו ולבדוק האם אתם מוצאים אחת או יותר מהן כקרובה לליבכם. להלן הסיבות: 1. אתה לא יכול לראות את התמונה כשאתה בתוך המסגרת (לס בראון). מנטור מסייע לנו לצאת מהתמונה של עצמנו, מהסיטואציה בה אנחנו נמצאים ומהמעורבות הרגשית שלנו עם בעיותינו...
מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה... אז מהי אהבה?
...לאהבה... אז מהי אהבה? מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה, אלפי ספרים ומאמרים נכתבו עליה והיא כוללת בתוכה סוגים שונים של אהבה כמו אהבת אם לילדיה הנחשבת לחזקה ביותר, אהבת גבר - אשה ועוד. לאהבה מקום חשוב בהוויה האנושית, היא מעניקה לחיינו טעם וצבע, היא מרגשת אך לפעמים גם פוגעת ומייסרת: עזה כמוות אהבה (שיר השירים ח ו). ההגדרה הפשטנית של המילון למילה אהבה אומרת כי זהו רגש עמוק של משיכה לאדם או לדבר מסוים (ספר, אוכל וכו). המילון מפרט סוגים שונים של אהבה כמו: - אהבה אפלטונית - שאין עימה תאווה מינית אהבה ממבט ראשון...
תקשורת - מהי תקשורת?
...בתקופה מאוד מעניינת שבה לאמצעי התקשורת יש תפקיד מאוד חשוב ולא רק כדי להעביר לנו מידע. המטרה של אמצעים אלו היא לתת לנו את האפשרות ליצור חיבור וקשר ביננו בני האדם, ולשבור את המסכים של זמן ומקום. לווינים, מסעות לחלל, אינטרנט, פלאפונים ועוד - כל אלו הם אמצעים אשר מטרתם לקשר אותנו אחד לשני. שורש המילה תקשורת הוא קשר, ומכאן תפקידה, לקשר ולחבר פעם המרחק בין סיבה לתוצאה היה ארוך יותר, אך היום כבר לא ניתן לברוח מכך. אם מישהו ירצה לברוח מאדם אחר, היום זה כבר לא יהיה לאורך זמן, וזאת הגדולה של אמצעי התקשורת...
שלום - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על שלום
...מפורסמים על שלום כמובן, כולם אומרים שהם בעד שלום. היטלר היה בעד שלום. כולם בעד שלום. השאלה היא איזה סוג של שלום. (נועם חומסקי) כל עוד צבע העור חשוב יותר מזה של העיניים לא נדע שלום. (היילה סלסי) אחרית כל קטטה - חרטה, ואחרית כל ענווה - שלום. (רבי שלמה אבן גבירול) שלום ביחסים בינלאומיים: תקופה של הונאה בין שתי תקופות של מלחמה. (אמברוז בירס) נשאלתי פעם מדוע איני משתתפת בהפגנות נגד מלחמה. עניתי שלעולם לא אשתתף בהפגנה כזו, אך ברגע שתהיה לכם הפגנה בעד שלום, אבוא. (האם תרזה) לבנון היא ההוכחה שאפשר לעשות...
אמון - מבוא
...המבטאת יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...מפורסמים על חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה ובמעשה...
להיות טבעי
...שלו אינה מתכוונת לכך שהאדם יעמוד על איזושהי עמדה ויתבצר בה. הכוונה היא שהוא יתחבר למהות הפנימית האמיתית שבו, ויזרום עם ההבנה של אותו הרגע לפי הבנתו את הדברים באמת. קיימים מצבים שבהם האדם מקבל איזשהו רעיון זר לו כי הוא קיבל אותו מסמכות כלשהי וחושב שהרעיון הזה הוא טוב תוך כדי ביטול שיקול דעתו שלו באותו הזמן. ואפשר לקרוא לקול הפנימי האני האמיתי לעומתו הדברים שהוא עושה כי אדם אחר אמר לו וכי הוא הושפע וביטל את דעתו מבלי להפעיל שיקול דעת ולקרוא להתנהגות זו האני המזוייף ובין האני האמיתי לבין האני המזוייף...
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...? בכתה ט לומדים התלמידים עי התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות טקטוניים). התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת על תופעות במציאות. במדע...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על צנזורה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: צנזורה, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צנזורה, איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן למציאת עבודה, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, יועץ פילוסופי בתחום צנזורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2656 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 12:57:48 - wesi4