ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פסיכולוגיה ✔סיבות פסיכולוגיות בהפרעות אכילה - מבוא ✔להפרעות אכילה, מצבים בהם הרגלי האכילה של האדם אינם נורמליים, עשויים להיות מגוון... -...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨סיבות פסיכולוגיות בהפרעות אכילה - מבוא
להפרעות אכילה, מצבים בהם הרגלי האכילה של האדם אינם נורמליים, עשויים להיות מגוון סיבות וגורמים פסיכולוגיים.

הפרעת אכילה מאופיינת בהרגלי תזונה לקויים, כלומר, באכילת יתר או באכילה שאינה מספקת, הפוגעת באדם במישור הפיזי או הנפשי.

בעשורים האחרונים חלו שינויים בהגדרות של הפרעות אכילה. השינוי נובע מהשאיפה לקטלג אבחנות שונות בצורה מדויקת יותר. התוצאות הן:

1.השינויים גורמים לתנודות משמעותיות בשכיחות.

2.החולות מדלגות מאבחנה אחת לשנייה.

3.הדבר מקשה על ביצוע מחקרים ארוכי טווח.

הפרעות אכילה באות לידי ביטוי באופנים שונים.

תוכן עניינים:

1 פיקה 1.1 קריטריונים לפי הdsm5

2 העלאת גרה 2.1 קריטריונים לפי הdsm5

3 אנורקסיה נרבוזה 3.1 סימפטומים של המחלה 3.1.1 סיבות

3.1.2 תאוריות המנסות לתת הסברים

3.2 קריטריונים לפי הdsm5

4 בולמיה 4.1 סימנים וסימפטומים 4.1.1 סיבות פסיכולוגיות

4.2 קריטריונים לפי הdsm5

5 אכילה כפייתית 5.1 הסיבות הפסיכולוגיות הן תלויות תאוריה

5.2 קריטריונים לפי הdsm5

6.1 ביבליוגרפיה

פיקה:

תופעה נדירה שבה ילדים או מבוגרים אוכלים חומרים שאינם מיועדים למאכל, לדוגמה חול, סיד, חצץ, עשב, בדלי סיגריות, פיסות נייר או פיסות זכוכית. תופעה זו שכיחה אצל אנשים עם פיגור ואוטיזם ומופיעה גם אצל מבוגרים במצב פסיכוטי. המשותף לקבוצות האלו הוא שתפיסת המציאות שלהם לקויה.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.אכילה עקבית של חומרים לא מזינים במשך חודש לפחות.

2.אכילה של דברים לא מזינים שלא מתאימה לשלב ההתפתחותי של הילד.

3.התנהגות האכילה אינה קשורה למנהג תרבותי.

4.אם התנהגות האכילה מתרחשת רק בזמן הפרעה נפשית אחרת (למשל סכיזופרניה, פיגור שכלי, הפרעה התפתחותית מתמשכת), המצב חמור כדי לפנות להתערבות קלינית.

העלאת גרה:

העלאת גירה היא הפרעת אכילה של הילדות המתבטאת בלעיסה ובליעה חוזרת של אותה כמות אוכל, הילדים הלוקים בהפרעה אינם סובלים מבחילות או מהפרעה גופנית במערכת העיכול, אך בעקבות ההפרעה הם עלולים לאבד ממשקלם ולא לעלות במשקל כמצופה, דבר אשר עלול לפגוע בהתפתחותם. בזמן העלאת הגירה נראה כי התינוק נהנה מהפעולה, אך בין ההתקפים התינוק נראה עצבני ורעב.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.העלאת גרה ולעיסה חוזרת של אוכל במשך חודש אחד לפחות. את האוכל שהעלו יכולים לבלוע מחדש או לירוק החוצה.

2.ההפרעה לא מיוחסת לבעיות גסטרו (של הקיבה והמעיים) או לבעיות רפואיות אחרות (GERD- ליקוי בתפקוד הושט או מעבר צר בין הקיבה למעיים אשר גורם להקאות).

3.הפרעה לא מתרחשת רק בזמן אנורקסיה, בולמיה ואכילה כפייתית.

4.אם הסימפטומים מופיעים רק בזמן הפרעות מנטליות אחרות (הפרעה אינטלקטואלית התפתחותית, הפרעה ניורו התפתחותית אחרת, המצב חמור כדי לפנות להתערבות קלינית).

אנורקסיה נרבוזה:

החולים בהפרעה זו מדחיקים את תחושת הרעב שלהם באופן אובססיבי, עד לכדי הרעבה עצמית. המשותף לכל המקרים הוא שבנוסף לסימפטומים של חוסר תיאבון ואי יכולת לאכול נלווה דימוי גוף מעוות וכיוון שישנו סימפטום של שיפוט לקוי, נולד הספק האם מדובר בנוירוזה או בפסיכוזה. לסובלים מהתופעה חשיבה מאורגנת וללא בלבול, פרט לתפיסת הגוף. אין סימנים אחרים לניתוק מהמציאות.

סימפטומים של המחלה:

קיים פחד גדול מאוד מאכילה והשמנה. חלק גדול מתשומת הלב, המחשבה וההתנהגות השגרתית יתמקדו באוכל, בדרכים להפחתת כמות המזון הנצרכת ובבדיקת מצב הגוף ומשקלו. הנטייה של הלוקה באנורקסיה היא להסתיר ולהכחיש את המצב, להתנגד לטיפול, ולשמור את רוב הפעולות שקשורות לאוכל ולירידה במשקל בסתר, הרחק מעיני אחרים. הרבה מהחולים מתאפיינים במניפולטיביות ותחרותיות.

סיבות:

מחלת נפש.

בעלי אישיות אובססיבית, פרפקציוניסטים, מופנמים, תחרותיים.

גורמים חברתיים.

בעיות בזהות מינית וביניהן דימוי גוף פתולוגי.

לפי חלק מהחוקרים אנורקסיה נובעת מצורך עמוק באוטונומיה שנובע מהימצאות במשפחה מגוננת יתר על מידה. ההורים נוטים גם להגביל הצגה של אמוציות או קונפליקטים ודורשים מבנותיהן להיות מושלמות. בסופו של דבר, אותן נערות יכולות לגלות שהן יכולות לשלוט לפחות על אספקט אחד בחייהן, אכילה. השגת שליטה מלאה על צריכת המזון הופכת להיות משמעותית כיוון שהיא תורמת להערכה העצמית של הנערות. בנוסף חלק מהנערות הלוקות באנורקסיה, חוו טראומה מינית ולחלק מהן יש היסטוריה של ניצול מיני במשפחתן. במקרה כזה אנורקסיה יכולה להתפתח כתוצאה מדימוי גוף מעוות או הערכה עצמית נמוכה שהתפתחה עקב הניצול, או גם מהצורך בשליטה לפחות על אספקט אחד בחיים. בנוסף, איבוד המשקל יכול להוביל לתשומת לב מוגברת מצד ההורים, שהנערה לא יכולה לקבל בדרך אחרת. חוקרים אחרים משוכנעים לעומת זאת כי ההשפעות החברתיות על הפרעות האכילה מקורן בתרבות הפופולרית, שגורמת לעתים לראות בגוף כחלק החשוב ביותר של הזהות.

תאוריות המנסות לתת הסברים:

התאוריה הפסיכואנליטית של פרויד, על פיה קיים קשר בין הסימפטום לבין הקונפליקט. בסימפטום באים לידי ביטוי שני ההיבטים או הכוחות של הקונפליקט, מצד אחד היצר (איד) ומהצד השני כוחות הריסון (הסופר אגו). באנורקסיה שמופיעה בתחילת גיל ההתבגרות, נראה שהנערה המתפתחת מפסיקה לאכול למעשה כדי לעכב את ההתפתחות הנשית שלה. בחוסר משקל, הגוף נראה כמו של בן, המחזור החודשי נפסק ובטיפולים הדינמיים מתברר שהנערות האלו חוששות לגדול ולהפוך לנשים. האנורקטית רוצה להישאר ילדה.

התאוריות המשפחתיות גורסות ש הנערה האנורקטית או הנער האנורקטי הוא רק החולה המזוהה (IP) על פני השטח בעוד הבעיה היא המשפחה ומערכת היחסים בה. כלומר, היא ה - I.P. המסמנת שיש בעיה ביחסים המשפחתיים. למעשה, המצוקה שלה היא ביטוי מוחשי למצוקה של כל חברי המשפחה ולבעיות ביחסים בין כל בני המשפחה, שעד כה לא ניתן היה לבטא אותם. אריקסון אומר שלאני (האגו) יש שני מניעים מרכזיים - האחד הוא הזהות העצמית ופיתוחה והשני תחושת שליטה. כשהמתגבר מפסיק לאכול וההורים מתחילים להתערב בחייו, הם גם פוגעים בתחושת הזהות העצמית וגם בתחושת השליטה, דבר הגורם למאבק היכול להיות גלוי או סמוי ואז ישנה החלטה מצד המתבגר לעשות מה שהוא רוצה. השליטה היא גם לגבי הגוף וגם לגבי הסביבה.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.צריכת אנרגיה פחותה מהנדרש מובילה למסת גוף נמוכה באופן משמעותי בהקשר של גיל, מין התפתחות ובריאות פיזית. מסת גוף נמוכה באופן משמעותי מוגדרת כמסה הפחותה מהמינימום הנורמלי, או פחות מהמינימום הצפוי עבור ילדים ומתבגרים.

2.פחד עצום בהעלאת משקל והשמנה, בהתנהגות עקבית המתנגשת העלאת המשקל, למרות מצב נתון של תת משקל.

3.הפרעה באופן שבו האדם תופס את משקלו ובאופן בו הוא רואה את עצמו, צורת גופו ומצבו, לתפיסה זו השפעה מוגזמת של על ההערכה העצמית, או על התכחשות למשמעות של תת - המשקל העכשווי.

בולמיה:

התקפי אכילה בלתי נשלטים בהם האדם אוכל כמות גדולה בזמן קצר (בולמוס), ללא אבחנה מה הוא אוכל ובהמשך הקאה של מה שאכל או שימוש במשלשלים וחוקנים. ההרגשה הנוצרת היא כמו מטהרת או משחררת. התופעה מלווה בהסתרתה ובמניפולציות על הסביבה. משקל הגוף נשאר תקין, אך ישנם נזקים מצטברים כתוצאה מההקאות.

סימנים וסימפטומים:

אכילה מאופיינת בזלילות, אכילה בסתר, ביקורים בחדר השירותים לאחר האוכל, הקאות, אי יציבות במשקל, תוכנית אימונים פיזיים אכזרית או קשה, צום, שינויי מצב רוח, דיכאון, ביקורת עצמית קשה, הערכה עצמית מוגדרת על ידי משקל, פחד מפני חוסר יכולת להפסיק לאכול באופן רצוני, עייפות, חולשת שרירים, ריקבון שיניים, פעימות לב בלתי סדירות, הימנעות מאירועים חברתיים.

סיבות פסיכולוגיות:

חרדה מעליה במשקל, דיכאון, חוסר אונים ורגשות אשמה נפוצות בקרב הבולימיות. הדימוי העצמי הפגוע, יחד עם הבושה והאשמה על כל התקף זלילה, עשויים להיות הרסניים. נערות בולימיות מנסות להסתיר את מחלתן, ובכך עשויות לצמצם מגע חברתי, ולהתרחק מפעילויות שאהבו לעשות בעבר.

גורמים פסיכולוגיים כמו הערכה עצמית ירודה, ריקנות וצורך בשליטה.

כאמור בולמייה מאופיינות בצורך פתולוגי להפחית במשקל, ובהתעסקות כפייתית באוכל, בצורת הגוף ובמשקלו, בעיקר על רקע של דימוי עצמי וערך עצמי נמוכים מאוד. הסובלים מהפרעות אכילה נוטים לשפוט את עצמם באופן כמעט מוחלט במונחים של צורת הגוף, משקלו ומידת יכולתם לשלוט עליהם. האוכל מאבד את ערכו כמקור הנאה והזנה והופך לאמצעי להענשה, להיטהרות, ולמדד הערך העצמי ויכולת השליטה. הידיעה כי את הנעשה יש להשיב, כי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, משחררת ומחזירה את הבולימית לתחושה מיידית של שליטה בחייה ובגופה, אך מדובר באשליה של שליטה, שכן האוכל הופך למרכז החיים ומשתלט לגמרי על התפקוד הרגשי, הקוגניטיבי והגופני בחיי היומיום של הפרט.

התניות ולמידה מחברות: לפי תאוריות חברתיות הפרעות האכילה הן סימפטום חברתי, המבטא נורמות חברתיות ותרבותיות, שעיקרן - חברת השפע המציעה כל טוב, שפע של מזון זמין וזול, אל מול הרזון כערך עליון המבטא בריאות, יופי והצלחה. דבר זה יוצר קונפליקט, המתבטא במחלה.

גורמים משפחתיים וחברתיים, משולבים זה בזה ונעים על פני קשת רחבה - מנטייה למצוינות ופרפקציוניזם במשפחות הישגיות ועד תנודתיות במצבי הרוח ונטייה לתוקפנות במשפחות ממעמד סוציו - אקונומי נמוך, על רקע עימותים במשפחה, הזנחה בילדות וטראומות מהעבר כמו התעללות פיזית או מינית.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.קיימים התקפים חוזרים של הילולות אכילה, המתאפיינים על ידי - אכילה בפרק רציף של זמן (לדוגמה - שעתיים) של כמות אוכל גבוהה באופן ניכר מזו שהיו צורכים רוב האנשים באותו פרק זמן, בסיטואציות דומות וחוסר יכולת שליטה על כמות וסוג המזון אותו אוכלים בזמן ההתקף.

2.התנהגויות מפצות חוזרות ונשנות שאינן הולמות על מנת למנוע העלאה במשקל - הקאה יזומה, שימוש לרעה בחומרים משלשלים ומשתנים או תרופות אחרות, צום ופעילויות ספורטיביות מוגזמות.

3.התקפי אכילה וההתנהגות המפצה מתרחשים פעם בשבוע למשך שלושה חודשיים.

4.הערכה עצמית מושפעת באופן מוגזם מצורת הגוף והמשקל.

5.ההפרעה לא מתרחשת רק בהתקפים של אנורקסיה נרבוזה.

אכילה כפייתית:

אכילה כפייתית היא הפרעה שמאופיינת בזלילה בלתי פוסקת ובהתקפים של זלילה חסרת מעצורים. בדומה לחולי בולימיה נרבוזה, התקפי הזלילה לרוב לא ייפסקו עד שהחולה ירגיש שאינו מסוגל להכניס עוד אוכל לגוף, אך חולי הפרעת אכילה כפייתית לא יביאו להתרוקנות. האכלנים הכפייתיים משתמשים באוכל כדרך להתמודד עם לחצים ומתחים, קונפליקטים רגשיים ובעיות יומיומיות. האוכל יכול לחסום רגשות ותחושות. אכלנים כפייתיים לרוב מרגישים את עצמם חסרי שליטה, ומודעים לכך שדפוסי האכילה שלהם אינם נורמליים. כמו הבולמים, הם מכירים בעובדה שיש להם בעיה. אכילה כפייתית מתחילה לרוב בילדות המוקדמת, כשמתעצבים דפוסי האכילה. רוב האנשים שנעשים אכלנים כפייתיים הם אנשים שמעולם לא למדו דרכים נאותות להתמודדות עם מצבים מלחיצים, ובמקום זה השתמשו באוכל כדרך התמודדות. השמנה יכולה לשמש גם כפונקציה הגנתית עבורם, במיוחד לאלה שהיו קורבנות להתעללות מינית. לעתים הם מרגישים שאם יהיו במשקל - יתר, זה יעשה אותם פחות מושכים וישמור את האחרים במרחק בטוח. ככל שהם עולים יותר במשקל, כך הם מנסים יותר לעשות דיאטה, והדיאטה בדרך כלל מביאה לזלילה הבאה, אשר יכולה להיות מלווה ברגשי חוסר אונים, אשמה, בושה וכישלון.

הסיבות הפסיכולוגיות הן תלויות תאוריה:

1.לפי הביהביוריסטים, מתמקדת בגירוי ותגובה נצפים ומתייחסת לכל ההתנהגויות כאל תוצאה של התניה וחיזוק. כל הפרעות האכילה הן התנהגויות המחוזקות באמצעות מגוון חיזוקים. אנשים עלולים לפתח השמנת יתר בעקבות גירוי ספציפי - למידת הימנעות מגירויים - פתרון.

2.לפי פרויד, אכילת יתר נובעת מפיקציה בשלב האוראלי, המתמקד בהפקת סיפוקים באמצעות הפה. הקיבעון האוראלי מתפתח אצל ילדים שמגלים הנאה רבה בפעולת המציצה בילדות, ושהצורך שלהם בקשר בינאישי ואהבה לא מסופק על ידי הדמות המטפלת. אותם ילדים חשים תלויים, פסיביים ודחויים ונותר להם ליהנות רק מהזנה. בלא מודע של אותם אנשים ההזנה והמיניות אינה מופרדת, והאוכל הופך להיות אהבה בשבילם. האכילה מביאה לסיפוק אוראלי ישיר בעל טבע מיני, וכתאבון המוגבר מוביל לאכילת יתר.

3.לפי קרל רוג'רס - אכילת יתר היא התנהגות הנובעת מאהבה מותנית של ההורים (ילד טוב גומר הכל מהצלחת) ומהכחשת "האני האותנטי" (אני כן או לא רעב) כדי לזכות באהבת ההורים.

4.לפי תאוריית האוריינטציה הקוגניטיבית של קרייטלר וקרייטלר, שהיא תאוריה קוגניטיבית, האמונות לגבי השמנת יתר סובבות סביב הנושאים הבאים

בעיית "גבולות"

בעיות של זהות ובעיקר זהות מינית.

הפחד להיעלם ולמות

ריקנות פנימית

פיצוי על רגשות רעים, חסכים, תסכולים

אכילה חברתית, עקב לחץ חברתי לאכול

צורך נפשי או רגשי בקבלת חיבה ואהבה, בתחושה של שליטה או בתחושה של ביטחון גופני. דימוי עצמי הוא משמעותי ותיתכן אכילת יתר מסוג של פיצוי על דימוי עצמי נמוך ודחייה חברתית.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.התקפים חוזרים של הילולות אכילה, המתאפיינים על ידי - אכילה בפרק רציף של זמן (לדוגמה - שעתיים) של כמות אוכל באופן ניכר גבוהה ממה שרוב האנשים היו אוכלים באותו פרק זמן, בסיטואציות דומות. חוסר יכולת שליטה על כמות וסוג המזון אותו אוכלים בזמן ההתקף.

2.התקפי הזלילה מקושרים עם שלושה או יותר מהבאים: בדרך כלל אוכלים מהר מהרגיל, אוכלים עד שמרגישים מלאים באופן לא נוח, אוכלים כמויות גדולות של אוכל בזמן שלא רעבים פיזית, אוכלים לבד, מכוון שמובכים מהכמויות שאותן צורכים, נגעלים מעצמם, חווים דיכאון או תחושת אשמה גדולה לאחר ההתקף.

3.מופיעים סימנים של חוסר שמחה ודאגה כאשר ההתפרצות נוכחת.

4.התקפי הזלילה מתרחשים בממוצע פעם בשבוע למשך שלושה חודשיים.

5.התקפי הזלילה לא מקושרים עם התנהגויות מפצות, ולא מתרחשת בהכרח בזמן שיש בולמיה.
פרפקציוניסטיות להתאמן שינוי העדפה מינית טיפול במחלת רוח הרגשה של שליטה פיגור שכלי ספקות אוסידי טיפול החלטיות לטפל במחלת רוח הלקאה עצמית אכילה אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה דיאטה הפרעה הפרעות הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה ירידה במשקל לרדת במשקל לרזות סיבות פסיכולוגיות בהפרעות אכילה עודף משקל פסיכולוג פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים
פסיכולוגיה הפוכה / מניפולציות / לקרוא אנשים - מהי פסיכולוגיה הפוכה? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה?
פסיכולוגיה הפוכה מניפולציות לקרוא אנשים - מהי פסיכולוגיה הפוכה? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה? פסיכולוגיה הפוכה, מאפשרת לאדם להשיג את התוצאה הרצויה, ללא מאבק, אלא על ידי שימוש ביותר שכל ותבונה. פסיכולוגיה הפוכה מאפשרת, לפתור את הבעיה בצורה מתוחכמת שקטה ועקיפה. ואיך משתמשים בפסיכולוגיה הפוכה? תשובה: כדי להשתמש בפסיכולוגיה הפוכה, על האדם לחקור את הפסיכולוגיה של הצד הבעייתי. לחקור את הפסיכולוגיה של הצד הבעייתי, פירושו, לחקור את הבעיה להבין את המניעים של הצד השני להבין את צורת החשיבה והלוגיקה של הבעיה להבין את הסיבות שיוצרות את הבעיה להבין את השכל של הצד השני לדעת את הפסיכולוגיה של הצד השני. דהיינו, להבין את צורת החשיבה של האדם, שרוצים לעשות לו פסיכולוגיה הפוכה. להבין את המניעים שלו, את צורת החשיבה שלו, את מה שקורה לו בתת מודע, ואת דפוסי החשיבה של האדם, שחושב אחרת ממך. ואחרי שהאדם מבין את הפסיכולוגיה של הצד השני, דהיינו, מבין את הפסיכולוגיה של הבעיה, עכשיו האדם יכול לעשות פסיכולוגיה הפוכה. ולעשות פסיכולוגיה הפוכה, פירושו, להשתמש בצורת החשיבה של הבעיה, כדי לפתור אותה. וזה יוצר את היתרון של פסיכולוגיה הפוכה. שהוא נובע, מכך שלא מתנהל מאבק. כך שהבעיה נפתרת מעצמה ובשקט. מאבק מחלוקת מריבה - נוצרים, כאשר כל אחד מהצדדים, מציג את הצד שלו ומנסה לגרום לצד השני ... הנאבק, אינו מסוגל להכיל את הצד השני. כאשר ההיגיון והפסיכולוגיה של הצד השני אינם ידועים, במקרה כזה נוצר מאבק. משום, שכדי לשנות את הצד השני, יש צורך להילחם בו חזיתית ובצורה ישירה. כאשר צד אחד מנסה לשלול את הצד השני, נוצר מאבק מחלוקת, שיוצר חוסר הבנה של הצדדים, אחד את השני. בפסיכולוגיה הפוכה , אחד מהצדדים מבין את צורת החשיבה של הצד השני, מכיל את הצד השני, וגורם לצד השני להבין את הצד הנגדי. וזה כמובן יוצר, נטרול של המאבק, וזה מביא שלום. בפסיכולוגיה הפוכה, אין מלחמה, ואף אחד לא מנסה לנצח אף אחד. פסיכולוגיה הפוכה טובה ואמיתית, היא כזו שגורמת ליריב להניח את נשקו מרצונו החופשי, ומביאה את היריב למצב, שהוא מחליט לעשות שלום מרצונו החופשי. מידת ההצלחה של הפסיכולוגיה ההפוכה, תלויה בעד כמה כל צד מבין את צורת המחשבה של הצד השני שבעימות. ברמה המעשית: כדי לעשות פסיכולוגיה הפוכה, עליך לחקור תמיד את תבניות החשיבה של הצד השני. נסה להבין את צורת המחשבה שלו, נסה להבין את השורש ואת הסיבה האמיתית שנמצאת מתחת לפני השטח, להתנהגות של ... לצד השני להיות בעייתי. ככל שתבין טוב יותר, את הפסיכולוגיה, דהיינו, צורת המחשבה של הצד השני, כך תוכל להשתמש בצורת המחשבה שלו, כדי לגרום לו להיכנע מעצמו וכדי לנצח את עצמו. פסיכולוגיה הפוכה, יעילה כשיטה לפתרון בעיות בכלל. כל בעיה שיש לאדם, עליו לחקור את צורת החשיבה ואת השכל של הבעיה. כאשר האדם מבין באמת את צורת המחשבה של הבעיה קונפליקט, ... ולשורש של צורת המחשבה של היריב. השתמש במניפולציה של פסיכולוגיה הפוכה, כדי לחקור את שורש הבעיות, והן ייעלמו מעצמן ללא מאבק. ...
כבוד עצמי, ערך עצמי, לבקש כבוד, לרצות שיכבדו אותך, ענווה פסולה, גאווה, פסיכולוגיה יהודית, פסיכולוגיה חילונית, פסיכולוגיה כללית, שבירת התאוות, עבודת האל לשם שמים, מתוך שלא לשמה בא לשמה
כבוד עצמי, ערך עצמי, לבקש כבוד, לרצות שיכבדו אותך, ענווה פסולה, גאווה, פסיכולוגיה יהודית, פסיכולוגיה חילונית, פסיכולוגיה כללית, שבירת התאוות, עבודת האל לשם שמים, מתוך שלא לשמה בא לשמה
... עצמי, ערך עצמי, לבקש כבוד, לרצות שיכבדו אותך, ענווה פסולה, גאווה, פסיכולוגיה יהודית, פסיכולוגיה חילונית, פסיכולוגיה כללית, שבירת התאוות, עבודת האל לשם שמים, מתוך שלא לשמה בא לשמה למה קשה לנו לבקש כבוד מאחרים? ... ביכולת לראות את האמת ללא צורך ברגש מיוחד של התנשאות או הנמכה עצמית. האם פסיכולוגיה יהודית באמת שונה מפסיכולוגיה חילונית? אליעד מפרט גם לגבי ההבדלים בין פסיכולוגיה יהודית לבין פסיכולוגיה חילונית. לכאורה נראה שפסיכולוגיה חילונית מחזקת את האגו, ואילו הפסיכולוגיה היהודית מבטלת את האגו לטובת אלוהים. לפי התפיסה החילונית, האדם במרכז, עליו לחזק את העצמי שלו ולהשיג סיפוק אישי. לעומת זאת, בפסיכולוגיה היהודית, האדם אמור לכאורה לבטל את האגו ולהכפיף את רצונו לאלוהים. אך אליעד טוען שלמרות שזה נראה כך על פני השטח, בפועל שני סוגי הפסיכולוגיה דומים מאוד. מדוע? כי גם הדתי וגם החילוני עובדים בסופו של דבר את הרצונות האישיים שלהם. גם ... ערך עצמי? איך מתמודדים עם גאווה? האם ענווה היא תמיד חיובית? מה ההבדל בין פסיכולוגיה יהודית לחילונית? איך להשתחרר מהרצון לקבל כבוד? מהי הדרך להתמודד עם רצון לכבוד ובקשה לכבוד? ... מתוך הבנה פנימית, ולא מתוך ניסיון לכפות על עצמך ענווה חיצונית. הבדלים בין פסיכולוגיה יהודית לפסיכולוגיה חילונית אליעד פונה להבחנה בין פסיכולוגיה יהודית לפסיכולוגיה חילונית. הוא מציין כי בעוד שבפסיכולוגיה חילונית ישנה התמקדות בהעצמת האגו והישות האישית, פסיכולוגיה יהודית פועלת בכיוון של ביטול האגו לטובת עבודת ה. הוא מסביר כי בפסיכולוגיה חילונית אנשים נדרשים לשיפור עצמי מתוך תחושת הכרח כדי להתמודד עם העולם, בעוד שבפסיכולוגיה יהודית כל ההתפתחות היא מתוך ההכרה בבריאה ובאלוהים. אליעד טוען כי כל אדם, אם הוא חילוני או ... גמול כלשהו, כמו עולם הבא או טובת הנאה אישית. מהי ענווה אמיתית? הבדלים בין פסיכולוגיה יהודית לפסיכולוגיה חילונית? כיצד להתמודד עם רצון לכבוד? האם תהליך עבודת ה הוא באמת לשם שמיים? מהו כבוד עצמי? ...
פסיכולוגיה הפוכה / אימון אישי - מהי פסיכולוגיה הפוכה? ואיך להשתמש בה כשיטה טיפולית? איך לשכנע אנשים? שיטות מניפולציה? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה?
פסיכולוגיה הפוכה אימון אישי - מהי פסיכולוגיה הפוכה? ואיך להשתמש בה ... למישהו לחשוב משהו? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה? פסיכולוגיה הפוכה , הוא מצב שבו עושים ... אך עושים דבר אחר. כמו כן, פסיכולוגיה הפוכה, יכולה גם להיות ... שניתן לעזור לבן אדם על ידי פסיכולוגיה הפוכה, דהיינו, בצורה ... בדעתו, למרות שהיא שגויה. והפסיכולוגיה ההפוכה, מציעה את הפתרון ... את המחשבה הנכונה. וזאת בעצם פסיכולוגיה הפוכה. כי מצד אחד, לא ...
חינוך ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד
חינוך ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד
... ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד איך לשכנע ילד לסדר את החדר בלי לגרום למאבקי כוח? כדי לגרום לילד לסדר את החדר, חשוב קודם כל להבין את ... צריך להיות מוכן להקשיב, להבין ולשוחח עם הילד בכנות, כדי להגיע להסכמה ולשיתוף פעולה לאורך זמן. איך לשכנע ילד לסדר את החדר? ילד מסרב לסדר את החדר פסיכולוגיה התפתחותית איך לחנך ילד מבולגן? שיטות לחינוך ילדים ...
ניתוח NLP, איך להסתיר מידע? דיסאינפורמציה, איך לעמוד בחקירה? איך לעשות מניפולציה? לדעת איך לשקר, ללמוד איך לשקר, פסיכולוגיה הפוכה, הגנב הנאמן, ללמוד לשקר, NLP למתקדמים
ניתוח NLP, איך להסתיר מידע? דיסאינפורמציה, איך לעמוד בחקירה? איך לעשות מניפולציה? לדעת איך לשקר, ללמוד איך לשקר, פסיכולוגיה הפוכה, הגנב הנאמן, ללמוד לשקר, NLP למתקדמים
... איך לעמוד בחקירה? איך לעשות מניפולציה? לדעת איך לשקר, ללמוד איך לשקר, פסיכולוגיה הפוכה, הגנב הנאמן, ללמוד לשקר, NLP למתקדמים איך להסתיר מידע בעזרת NLP? ... להסתיר מידע בעסקאות, מצבים חברתיים, ובחיים האישיים, תוך שימוש בטכניקות של שקרים, פסיכולוגיה הפוכה, דיסאינפורמציה והמצאת חסרונות שקריים. במהלך ההרצאה הוא מציע ... הלב של הלקוח והסחת דעתו מהמקומות בהם נמצאים החסרונות האמיתיים של המוצר. מהי פסיכולוגיה הפוכה ואיך משתמשים בה? פסיכולוגיה הפוכה, טכניקת NLP פופולרית, מתייחסת לפעולה של לגרום לאדם להרגיש שהוא ... על המוצר ומובילים את הלקוח להאמין שהוא לא מחמיץ את העיקר. מה הקשר בין NLP לפסיכולוגיה של מכירת מוצרים? המרצה מתאר איך טכניקות NLP משולבות בכל תהליך מכירת מוצר כדי ... פעולה או תגובה מובילים לתוצאה הרצויה למוכר או למבצע המניפולציה. מה זה NLP? מהי פסיכולוגיה הפוכה? איך להסתיר מידע בעסקאות? מהו הגנב הנאמן? איך להמציא חסרונות ...
האם יש נוסחה איך להשיג בחורה? כמה להיות קשה להשגה? האם להיות קל להשגה? האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה
האם יש נוסחה איך להשיג בחורה? כמה להיות קשה להשגה? האם להיות קל להשגה? האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה
... יש נוסחה איך להשיג בחורה? כמה להיות קשה להשגה? האם להיות קל להשגה? האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, ... - משמעית לכל אדם בכל מצב. מה ההבדל בין מדעים מדויקים למדעים לא מדויקים? בהרצאה, אליעד כהן מסביר שיש שני סוגים של תחומי ידע בעולם: מדעים מדויקים (פיזיקה, מתמטיקה) ומדעים לא מדויקים (פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, יחסים בין ... ברורה ומוחלטת. לעומת זאת, במדעים לא מדויקים אין נוסחה שתעבוד תמיד ב - 100 אחוז. אליעד נותן דוגמאות מתחום הכלכלה והניהול: אין כלכלן שיכול לנבא בוודאות מוחלטת אם הבורסה תעלה או תרד. בפסיכולוגיה, אף תיאוריה לא עובדת ב - 100 אחוז מהמקרים. לכל תיאוריה פסיכולוגית קיימת תיאוריה מנוגדת, וכל אחת מהן עובדת רק במקרים מסוימים. למה קשה יותר להיות פסיכולוג טוב מאשר להיות פיזיקאי טוב? אליעד כהן מסביר שלהיות פסיכולוג טוב או מומחה במדעים לא מדויקים ... פי אין - סוף מאשר להיות מומחה בתחומים מדויקים כמו פיזיקה או מתמטיקה. הסיבה לכך היא שבמדעים מדויקים הנוסחאות ברורות ואין צורך להתמודד עם ריבוי משתנים שאין דרך לוודא אותם. לעומת זאת, בפסיכולוגיה או ביחסים בין אישיים, יש אינספור משתנים ורגשות שמשתנים כל הזמן, ואין שום דרך ודאית לשלוט בהם או לדעת מה לעשות במדויק. הוא מביא כדוגמה פסיכולוג שמתמודד עם מטופל. הפסיכולוג לעולם לא יכול לדעת בוודאות ... שתוכל להתמודד טוב יותר בשטח, גם אם אין נוסחה של מאה אחוז להצלחה. סיכום עיקרי הדברים: אליעד כהן מסכם שאין נוסחה חד - משמעית וברורה של מאה אחוז בתחומי החיים שאינם מדויקים כמו יחסים, פסיכולוגיה או שכנוע לקוחות. יחד עם זאת, ... להפחית טעויות ולהגביר הצלחה, אבל תמיד יישארו משתנים רבים מדי מכדי לדעת הכל מראש בצורה ודאית ומוחלטת. האם יש נוסחה להצלחה? איך להשיג בחורה? מדעים מדויקים מול מדעים לא מדויקים האם פסיכולוגיה היא מדע מדויק? איך לשכנע אנשים? מה ההבדל בין פיזיקה לפסיכולוגיה? האם יש דרך בטוחה לשכנע לקוחות? מה הכי קשה ללמוד? איזה תחום הכי קשה ללמוד? מדעי החברה, מדעי הטבע, מדעי החיים, מדעי המחשב, להיות פסיכולוג טוב, להיות פיזיקאי טוב, להיות ... הכי טובה? מדעי התזונה, מדעי הכושר, איזה אוכל הכי בריא? האם אפשר להתחייב על מאה אחוז הצלחה? אומנות הפיתוי, אומני הפיתוי, אומנות המכירה, שיטות מכירה ושכנוע, איך לשכנע אנשים? ללמוד פסיכולוגיה, ללמוד מתמטיקה, איזה מקצוע ...
מלחמת התשה / להתיש את היריב / פסיכולוגיה הפוכה - מהי מהותם?
... התשה להתיש את היריב פסיכולוגיה הפוכה - מהי מהותם? בשעת ... עד שהוא ינצח אותו בלי מאמץ. דהיינו, האדם החכם עושה פסיכולוגיה הפוכה על היריב שלו, וגורם ... שבו, שזה כאילו לחזק את כוחו של היריב. אבל זה סוג של פסיכולוגיה הפוכה. כי החכם מחפש את האמת ...
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור ... עם השכל מה ההבדל בין פסיכולוגיה לבין חקירת האמת הפנימית לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר את ההבדלים ... והמהותיים בין השיטות הפסיכולוגיות לבין החקירה העצמית האמיתית, שהיא הבנה עצמית שלמה ועמוקה. הוא טוען כי הפסיכולוגיה, במקרה הטוב ביותר, יכולה רק להעביר את האדם מכלא אחד לכלא אחר, אך ... לחלוטין. האדם מגיע לפסיכולוג עם בעיה כלשהי, והפסיכולוג מנסה לעזור לו לפתור אותה, אך במקרה הטוב ביותר הוא רק מחליף לו בעיה ... זאת בכך שאדם מגיע לפסיכולוג בגלל חרדה מסוימת, והפסיכולוג אולי עוזר לו להפחית את החרדה, אך עכשיו אותו אדם פיתח תלות בטיפול הפסיכולוגי עצמו, ולכן הוא עדיין נשאר בכלא של הרצון, הפחד, והתלות. הפסיכולוג לא מבין את הפתרון האמיתי לבעיה של האדם, משום שגם הפסיכולוג עצמו עדיין לכוד בתוך בעיותיו שלו. לעומת זאת, הדרך האמיתית לפי אליעד ... מהסבל. מה ההבדל בין פסיכולוגיה לחקירה עצמית? למה חשוב לקחת אחריות מלאה על הרגשות שלי? איך לחבר את ... לך. שאלה: עברתי תהליכים פסיכולוגים , אני מבינה איך עובד הראש, אבל תכלס זה לא נתן לי כלום. אליעד: נכון, כי הפסיכולוג חופר איתך, למה רע לך, ונניח שיש תשובה, שרע לך בגלל שההורים שלך יתעללו ... לא פותר את הבעיה. איך הפסיכולוג יפתור לך את הבעיה, אם הוא לא יכול לפתור את הבעיות של עצמו? שאלה: אני ... יודעת איך, ולכן הולכת לפסיכולוג . אליעד: את עדיין מטעה את עצמך, אם את רואה שהפסיכולוג לא עוזר לך, ואת עדיין הולכת אליו, זה מראה שבתוכך יש תשובות לא ... שלא מביא לך תועלת? אם הפסיכולוג מביא לך תועלת תלכי אליו, אם לא, אז אל תלכי אליו, זה לא קשור בזה שאת ... למה אני באמת הולכת לפסיכולוג? והסיבה שמישהו הולך לפסיכולוג, זה בגלל שהוא חושב שהפסיכולוג מביא לו תועלת כלשהי. ולכן השאלה המתבקשת היא, האם הפסיכולוג מביא לי תועלת? אם את מטופלת על ידי פסיכולוג, ונניח שהפסיכולוג חכם, מקסימום את תהיי חכמה כמוהו, אבל הבעיות שלך יישארו, כי גם הפסיכולוג לא באמת פתר את הבעיות שלו. הפסיכולוג אפילו לא מבין זאת, הוא חושב שהוא עוזר לאנשים, אבל בסך הכל הוא מחליף ... עושה עם כל מה שלמדתי מהפסיכולוגים? אליעד: את צריכה להתמקד במטרה הסופית, ומה המטרה הסופית? שיהיה לך ...
יחסי עבודה, אגו של הבוס, לפתור בעיות בעבודה, לשנות את הבוס, לשכנע את הבוס, להשפיע על הבוס, לשכנע בני אדם, יחסי עובדים, בעיות עם המעביד, להשפיע על אנשים, פסיכולוגיה הפוכה
יחסי עבודה, אגו של הבוס, לפתור בעיות בעבודה, לשנות את הבוס, לשכנע את הבוס, להשפיע על הבוס, לשכנע בני אדם, יחסי עובדים, בעיות עם המעביד, להשפיע על אנשים, פסיכולוגיה הפוכה
... לשנות את הבוס, לשכנע את הבוס, להשפיע על הבוס, לשכנע בני אדם, יחסי עובדים, בעיות עם המעביד, להשפיע על אנשים, פסיכולוגיה הפוכה איך מתמודדים עם בעיות עם המנהל בעבודה ופתרונות לשיפור היחסים? במקרה של בעיות בעבודה, אחת השאלות המרכזיות שמועלות היא כיצד ... האגו מבלי שהוא יצטרך להתנהג בצורה של התנסאות כלפי העובדים. כיצד ניתן לשנות את התנהגות המנהל? אליעד מציע להפעיל פסיכולוגיה הפוכה כדי לשנות את התנהגות המנהל. אם לדוגמה המנהל מתנהג בצורה אגרסיבית או לא מכבדת, אפשר למלא לו את הרצון הזה בדרך שתעזור לו להרגיש ... של המנהל, ובכך להבין כיצד ניתן להשפיע עליו או לשפר את היחסים עמו. איך פותרים בעיות עם המנהל בעבודה בצורה פסיכולוגית? פתרון בעיות עם המנהל לא חייב להיות קשור לשינוי ישיר של המנהל. ניתן לעיתים להימנע מהצורך לשנות אותו ישירות על ידי פתרון בעיות פסיכולוגיות בעבודת צוות, פירגון, ומילוי הרצונות של המנהל בדרכים שונות, כך שהוא ירגיש טוב יותר ויפסיק להתנהג בצורה לא מתאימה. איך להתמודד עם אגו חזק בעבודה? כיצד לשנות את ההתנהגות של המנהל? פסיכולוגיה הפוכה בעבודה כיצד לשפר את היחסים עם המנהל? פתרונות לבעיות עם המנהל בעבודה ש: נגיד המנהל שלך מהצוות יש לו תכונות מסוימות שנתפסות ... מול המחלקה, מול זה לפרגן לו, להגיד לו לא נכון אנחנו ככה וצריכים לעמוד על שלנו וצריך להסביר להם, לעשות לו טיפול פסיכולוגי שלא יפחד כל כך שיגיד כן, יתחיל להעריך את העבודה שלו, יתחיל להעריך, זה הכל ואז מכל הצדדים עושים את זה. ודבר נוסף אם הוא מציק אז מציקים לו ...
איך להביע התנגדות נסתרת? איך להתנגד בצורה מתוחכמת? איך לשתול מחשבות? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
איך להביע התנגדות נסתרת? איך להתנגד בצורה מתוחכמת? איך לשתול מחשבות? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
... להביע התנגדות נסתרת? איך להתנגד בצורה מתוחכמת? איך לשתול מחשבות? איך לעשות פסיכולוגיה הפוכה? איך לעשות ... בחיי היומיום? אליעד כהן מציין שכדי לשלוט בטכניקה הזו בצורה טובה, חשוב להתאמן עליה ולהבין את המנגנון הפסיכולוגי שעומד מאחוריה. ככל שמנתחים יותר ... אמירת לא מפורשת. באמצעות הצגת הבקשה בצורה שלילית או לא נעימה, אפשר לגרום לאדם השני להתחרט עליה בעצמו. פסיכולוגיה הפוכה שכנוע מכירות מניפולציה פסיכולוגית איך לשתול מחשבות? טכניקות שכנוע ... תמיד אומר שהוא אכן מסכים - לפעמים זה רק חלק ממניפולציה שמובילה אותך לשנות את עמדתך בלי שתהיה מודע לכך. פסיכולוגיה הפוכה שכנוע מכירות מניפולציה פסיכולוגית איך לשתול מחשבות טכניקות שכנוע ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פסיכולוגיה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פסיכולוגיה, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פסיכולוגיה, איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקריירה, מאמן מנטלי, מאמן מכירות בנושאי פסיכולוגיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1914 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 15:16:27 - wesi4