ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פחד מעבירות ✔בודהיזם - השושלת - 2 ✔מחשבותיו של הבודהיסטה (bodhisattbhiniveso) 2.17 אז, לאחר שפרש אל מקום מבודד... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השושלת - 2
מחשבותיו של הבודהיסטה

(bodhisattbhiniveso)

2.17 אז, לאחר שפרש אל מקום מבודד, עלתה בבודהיסטה וִיפַּסִּי המחשבה: 'אין זה ראוי שאחיה עם קהל גדול שכזה. עלי לחיות לבד, מרוחק מהקהל הזה. ' לכן לאחר זמן מה הוא עזב את הקהל ושהה לבדו. שמונים וארבעה אלף האנשים הלכו לכיוון אחד והבודהיסטה לאחר.

2.18 אז, כאשר נכנס הבודהיסטה למקום בו התגורר לבדו, במקום מבודד, הוא חשב: 'אבוי, העולם הזה במצב עגום: יש לידה ודעיכה, [27] יש מיתה ונפילה למצבים אחרים של לידה מחדש. ואף אחד אינו מכיר דרך להמלט מהסבל הזה, מההזדקנות והמוות. מתי תמצא גאולה מן הסבל, מההזדקנות והמוות הללו? '

אז נזירים, חשב הבודהיסטה: 'מה הדבר שבעקבותיו מתרחשים הזדקנות ומוות? מה התנאים להזדקנות ומוות? ' ואז נזירים, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות עמוקה, [28] עלתה בו ההבנה: 'בעקבות לידה מתרחשים הזדקנות ומוות, הלידה היא התנאי להזדקנות ומוות. ' [29]

אז הוא חשב: 'מהו התנאי ללידה? ' והופיעה בו ההבנה: 'התהוות [30] היא התנאי ללידה'... 'מה התנאי להתהוות? '... 'האחזות היא התנאי להתהוות'... 'השתוקקות היא התנאי להאחזות'... 'הרגשה היא התנאי להשתוקקות'... 'מגע הוא התנאי לתחושה'... 'ששת בסיסי החושים הם התנאי למגע'... 'מנטליות - חומריות היא התנאי לששת בסיסי החושים'... 'הכרה היא התנאי למנטליות - חומריות. ' [31] ואז חשב הבודהיסטה וִיפַּסִּי: 'מהו הדבר בעקבותיו מופיעה ההכרה. מהו התנאי להכרה? ' ואז, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות העמוקה, עלתה בו ההבנה: 'מנטליות - חומריות היא התנאי להכרה. '

2.19 אז, נזירים, חשב הבודהיסטה וִיפַּסִּי: 'ההכרה הזו פונה בחזרה למנטליות - חומריות, היא איננה הולכת עוד הלאה. במידה זו יש לידה ודעיכה, יש מוות ונפילה למצבים אחרים של לידה מחדש, כלומר: מנטליות - חומריות היא התנאי להכרה, וההכרה היא התנאי למנטליות - חומריות, מנטליות - חומריות היא התנאי לששת בסיסי החושים, ששת בסיסי החושים הם התנאי למגע, מגע הוא התנאי להרגשה, הרגשה היא התנאי להשתוקקות, השתוקקות היא התנאי להאחזות, האחזות היא התנאי להתהוות, התהוות היא התנאי ללידה, לידה היא התנאי להזדקנות ומוות, צער, קינה, כאב, יגון ומצוקה. כך הוא המקור לכל מסת הסבל הזו. ועם המחשבה הזו 'המקור, המקור', הופיעו בבודהיסטה וִיפַּסִּי הבנה, חוכמה, מודעות ואור עם תובנה ביחס לדברים שלא הובנו קודם.

2.20 אז הוא חשב: 'כעת, מהו הדבר שבהעדרו הזדקנות ומוות אינם מתרחשים? מהו הדבר שעם חדלונו בא חדלון ההזדקנות והמוות? ' ואז, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות העמוקה, עלתה בו ההבנה: 'בהעדר לידה, הזדקנות ומוות אינם מתרחשים. עם חדלון הלידה, חדלים ההזדקנות והמוות'... 'מהו הדבר שעם חדלונו בא חדלון הלידה? '... 'עם חדלון ההתהוות בא חדלון הלידה'... 'עם חדלון ההאחזות בא חדלון ההתהוות'... 'עם חדלון ההשתוקקות בא חדלון ההאחזות'... 'עם חדלון ההרגשה בא חדלון ההשתוקקות'... 'עם חדלון המגע בא חדלון ההרגשה'... 'עם חדלון ששת בסיסי החושים בא חדלון המגע'... 'עם חדלון המנטליות - חומריות בא חדלון ששת בסיסי החושים'... 'עם חדלון ההכרה בא חדלון המנטליות - חומריות'... 'עם חדלון המנטליות - חומריות בא חדלון ההכרה. '

2.21 אז חשב הבודהיסטה וִיפַּסִּי: 'מצאתי את נתיב התובנה להתעוררות, כלומר: בחדלון המנטליות - חומריות חדלה ההכרה, בחדלון ההכרה חדלים המנטליות - חומריות, בחדלון המנטליות - חומריות חדלים ששת בסיסי החושים, בחדלון ששת בסיסי החושים חדל המגע, בחדלון המגע חדלה ההרגשה, בחדלון ההרגשה חדלה ההשתוקקות, בחדלון ההשתוקקות חדלה ההאחזות, בחדלון ההאחזות חדלה ההתהוות, בחדלון ההתהוות חדלה הלידה, בחדלון הלידה חדלים ההזדקנות והמוות, הצער, הקינה, הכאב, היגון והיאוש. וכך חדלה כל מסת הסבל הזו. ' ועם המחשבה הזו 'חדלון, חדלון' הופיעו בבודהיסטה וִיפַּסִּי הבנה, חוכמה, מודעות ואור עם תובנה ביחס לדברים שלא הובנו קודם.

2.22 אז, נזירים, בזמן אחר, שהה הבודהה בהרהור והתבוננות בהופעה וההעלמות של חמשת המצרפים של ההאחזות: 'כך הוא הגוף, כך הוא מופיע, כך הוא נעלם, כך היא ההרגשה, כך היא מופיעה, כך היא נעלמת, כך הוא הזיהוי, כך הוא מופיע, כך הוא נעלם, כך הן התגובות המנטליות, כך הן מופיעות, כך הן נעלמות, כך היא ההכרה, כך היא מופיעה, כך היא נעלמת. ' ובעודו שוהה בהתבוננות בהופעתם והעלמותם של חמשת מצרפי ההאחזות, תוך זמן לא רב, התודעה שלו הפכה חופשיה מהנגעים המנטליים ללא שארית. [32]

[סוף חלק שני]

החלק על בקשתו של ברהמא

(brahmaycanakath)

I.

3.1 אז, נזירים, האדון המכובד, האַרַהַנְט, הבודהה וִיפַּסִּי הער בשלמות חשב: 'אולי עכשיו עלי ללמד את הדְהַמַּה? ' ואז חשב: 'הדְהַמַּה הזו שהשגתי הינה עמוקה, קשה לראייה וקשה להבנה, שלווה, נשגבת, בלתי מושגת באמצעות חשיבה בלבד, [33] מעודנת, נחוויית על ידי החכם. אך הדור הזה מתענג בהאחזות, [34] שמח בה, מתהולל בה, ולאלה שכה מתענגים, שמחים ומתהוללים בהאחזות יהיה קשה לראות אמת זו, כלומר, הטבע המותנה של הדברים, [35] או התהוות מותנית. [36] ובאותה מידה יהיה קשה לראות את ההדממה של כל התגובות המנטליות, [37] זניחת כל התשתיות של לידה חוזרת, [38] הרס ההשתוקקות, אי - תשוקה, חידלון וניבאנה. אם הייתי מלמד את הדְהַמַּה לאחרים, והם לא היו מבינים אותי, הדבר היה מטריח ומייגע אותי. '

3.2 ואז עלו ספונטנית בתודעתו של הבודהה וִיפַּסִּי הדברים הבאים אשר מעולם נשמעו באוזניו קודם לכן:

'הדבר שהשגתי, מדוע שאכריז עליו?

אלו המלאים בתשוקה ושנאה לעולם לא יצליחו להבינו

דְהַמַּה זו אשר הולכת במעלה הזרם, מעודנת, עמוקה

קשה לראיה, אף אדם עיוור מתשוקה לא יוכל לראותה. '

כאשר הרהר בכך הבודהה וִיפַּסִּי, תודעתו נטתה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדְהַמַּה. אז, נזירים, נודעו נימוקיו של הבודהה וִיפַּסִּי בתודעתו של הבְּרַהְמָא הגדול סַהַמְפַּטִי. [39] והוא חשב: 'אבוי, העולם יאובד, העולם יושמד מאחר ותודעתו של וִיפַּסִּי, האדון המכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות, נוטה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדְהַמַּה. '

3.3 אז, בדיוק במהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, נעלם הבְּרַהְמָא הגדול מעולם הבְּרַהְמָא והופיע מול הבודהה וִיפַּסִּי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחת, כרע על ברכו הימנית, ברך את הבודהה וִיפַּסִּי עם כפות ידיו זו אל זו, ואמר: 'אדון נכבד, אנא מהמכובד שילמד את הדְהַמַּה, שהבודהה ילמד את הדְהַמַּה! ישנם אלו עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדְהַמַּה: הם יהיו אלו אשר יבינו את הדְהַמַּה! ' [40]

3.4 אז הסביר הבודהה וִיפַּסִּי (כמו 3.1-2 לעיל) מדוע הוא נוטה יותר שלא ללמד מאשר ללמד את הדְהַמַּה.

3.5 -6 והבְּרַהְמָא הגדול הפציר בפעם השניה ובפעם השלישית בבודהה וִיפַּסִּי וביקש שילמד... אז, מששמע הבודהה וִיפַּסִּי את הפצרותיו של הבְּרַהְמָא ומתוך חמלה כלפי היצורים החיים, סקר את העולם בעזרת עין הבודהה שלו. [41] הוא ראה את אלה שמעט אבק מכסה את עיניהם ואת אלה שאבק רב מכסה את עיניהם, בעלי יכולות חדות וקהות, בעלי נטיות טובות ורעות, אלה שקל ללמדם ואלה שקשה ללמדם, ואחדים מהם אשר חיים בפחד מעבירות [42] ומהעולם הבא. וכפי שבאגם קטן של לוטוסים כחולים, אדומים או לבנים, חלק מהלוטוסים שנולדים וצומחים במים מצליחים לשרות במים מבלי לעלות מעל פניהם, ולוטוסים אחרים שנולדים וצומחים במים נמצאים על פני המים, ולוטוסים אחרים שנולדים וצומחים במים מתרוממים החוצה מהמים ונזקפים הרחק מפני המים ולא נרטבים מהם, באותו אופן, נזירים, הבודהה וִיפַּסִּי, כאשר סקר את העולם בעין הבודהה שלו, ראה יצורים שמעט אבק מכסה את עיניהם ואת אלה שאבק רב מכסה את עיניהם...

3.7 אז, ביודעו את מחשבתו של הבודהה וִיפַּסִּי, פנה אליו הבְּרַהְמָא במילים אלו:

'כפי שאדם העומד על פסגת הר

רואה מטה את כל האנשים סביב

כך החכם, [43] רואה כל, ממרום ארמון הדְהַמַּה!

חסר - הצער, ראה את אלה הטובעים ביגון

המוכרעים על ידי לידה והזדקנות.

התרומם, גיבור, מנצח הקרב, מנהיג השיירה, נדוד בעולם.

למד את הדְהַמַּה, אדון נכבד

יהיו אלו אשר יבינו. '

והבודהה וִיפַּסִּי השיב לבְּרַהְמָא הגדול במילים אלה:

'פתוחות בפניהם דלתות האלמוות!

בואו השומעים כעת והראו את אמונכם. [44]

היה זה החשש מטירחה בתחילה לא לימדתי

את בני האדם את הדְהַמַּה הנשגבת, בְּרַהְמָא! '

אז חשב לעצמו הבְּרַהְמָא הגדול: 'יצרתי את התנאים כדי שהבודהה וִיפַּסִּי ילמד את הדְהַמַּה. ' ולאחר שברך אותו בכבוד, תוך ששמר את פניו לימינו, עזב מיד.

התלמידים הראשונים במעלה

(aggasvakayuga)

3.8 והבודהה וִיפַּסִּי חשב: 'מי הראשון אותו כדאי ללמד את הדְהַמַּה? מי יבין את הדְהַמַּה הזו במהירות? ' אז עלה בדעתו: 'יש את קְהַנְדַה בנו של המלך [45] ואת טִיסַּה בנו של כהן הדת [46] אשר גרים בעיר הבירה בַּנְדְהוּמַטִי. הם נבונים, מלומדים ומנוסים, וזה זמן רב שיש מעט אבק בעיניהם. נניח ותחילה אלמד את הדְהַמַּה לקְהַנְדַה וטִיסַּה, הם ודאי יבינו אותה במהירות. ' וכך, בדיוק במהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, נעלם מיד הבודהה וִיפַּסִּי ממרגלות העץ תחתיו הגיע להתעוררות, והופיע בבירה המלכותית בַּנְדְהוּמַטִי, בפארק הצבאים של קְהֵמַה.

3.9 והבודהה וִיפַּסִּי אמר לשומר הפארק: "שומר, לך אל בַּנְדְהוּמַטִי ואמור לנסיך קְהַנְדַה ולבן כהן הדת טִיסַּה: 'אדוני, האדון המכובד וִיפַּסִּי, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות, הגיע לבַּנְדְהוּמַטִי ושוהה בפארק הצבאים של קְהֵמַה. הוא מעוניין לראותכם."

"טוב, אדוני", אמר השומר והלך למסור את ההודעה.

3.10 אז קְהַנְדַה וטִיסַּה, לאחר שרתמו כמה כרכרות טובות, יצאו מבַּנְדְהוּמַטִי בדרך אל פארק הצבאים של קְהֵמַה. הם נסעו בכרכרות הרחק ככל שהיה ניתן ואז ירדו והמשיכו את דרכם ברגל עד שהגיעו אל הבודהה וִיפַּסִּי. כאשר הגיעו, קדו בפניו וישבו במקום ראוי. [47]

3.11 והבודהה וִיפַּסִּי נשא בפניהם דרשה מדורגת על נדיבות, על מוסר ועל גן עדן, תוך שהוא מסביר את הסכנה, ההדרדרות וההשחתה שבתאוות החושים ועל התועלת שבוויתור. כאשר ראה הבודהה וִיפַּסִּי שתודעותיהם של קְהַנְדַה וטִיסַּה מוכנות, גמישות, חופשיות ממכשולים, שמחות ושלוות הוא נשא את הדרשה המיוחדת של הבודהות בקצרה: על סבל, על מקור הסבל, על קץ הסבל ועל הדרך. וכפי שבד נקי ממנו הוסרו כל הכתמים מקבל צבע בצורה מושלמת, כך נעורה בנסיך קְהַנְדַה ובבן כהן הדת טִיסַּה ביושבם שם, עין הדְהַמַּה הטהורה ללא רבב והם ידעו: 'כל הדברים המותנים נתונים לחידלון. '

3.12 והם, לאחר שראו, השיגו, חוו, וחדרו אל הדְהַמַּה, לאחר שצלחו מעבר לספק, לאחר שרכשו ביטחון מוחלט בתורתו של המורה מבלי להסתמך על אחרים, אמרו: "מצויין, אדון, מצויין! זה כמו ליישר את מה שהפוך, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. באותו אופן, נחשפה הדְהַמַּה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדְהַמַּה. אנא מהבודהה שיקבל אותנו כנזירים, אנא ממנו שנתקבל לקהילת הנזירים!"

3.13 וכך, הנסיך קְהַנְדַה ובנו של כהן הדת טִיסַּה קיבלו את הנזירות מידי הבודהה וִיפַּסִּי והפכו לנזירים. אז העביר להם הבודהה וִיפַּסִּי דרשה על הדְהַמַּה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב אותם ושימח אותם, תוך שהוא מראה את הסכנה, הביזוי וההשחתה הנמצאת בכל הדברים המותנים ואת התועלת שבניבאנה. [48] ובשל ההשראה, ההתלהבות והשמחה מהדרשה, לא עבר זמן רב לפני שתודעתם השתחררה מכל הנגעים המנטליים ללא כל שארית.

היציאה לפרישות של ההמונים

(mahjanakyapabbajj)

3.14 וקהל גדול של שמונים וארבעה אלף איש מבַּנְדְהוּמַטִי שמע שהבודהה וִיפַּסִּי שוהה בפארק הצבאים של קְהֵמַה, ושקְהַנְדַה וטִיסַּה גילחו את שיער ראשיהם ואת זקניהם, לבשו גלימות צהובות ועזבו את חיי - הבית אל חיי חסרי - בית וחשבו: 'זו אינה תורה ודרך רגילה... שבעבורה יצאו הנסיך קְהַנְדַה ובן כהן הדת טִיסַּה אל חיי חסר - בית. אם הם יכולים לעשות זאת בנוכחות הבודהה וִיפַּסִּי, מדוע לא גם אנחנו? ' וכך הקהל הגדול הזה של שמונים וארבעה אלף עזב את בַּנְדְהוּמַטִי אל פארק הצבאים של קְהֵמַה היכן שהבודהה וִיפַּסִּי שהה. וכאשר הגיעו אליו התישבו במקום ראוי.

3.15 והבודהה וִיפַּסִּי נשא באזניהם דרשה על נדיבות, על מוסר ועל גן עדן, תוך שהוא מראה את הסכנה, ההדרדרות וההשחתה שבתאוות החושים ואת התועלת שבוויתור. וכפי שבד נקי מקבל צבע בצורה מושלמת, כך נַעוֹרַה בשמונים וארבעה אלף האנשים ביושבם שם, עין הדְהַמַּה הטהורה ללא רבב והם ידעו: 'כל הדברים המותנים נתונים לחידלון. '

3.16 והם, לאחר שראו, השיגו, חוו, וחדרו אל הדְהַמַּה, לאחר שצלחו מעבר לספק, לאחר שרכשו ביטחון מוחלט בתורתו של המורה מבלי להסתמך על אחרים, אמרו: "מצויין, אדון, מצויין! זה כמו ליישר את מה שהפוך, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. באותו אופן, נחשפה הדְהַמַּה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה ובדְהַמַּה. הלוואי ונקבל את הנזירות מידי הבודהה, התוואי ונהפוך לנזירים!"

3.17 וכך, שמונים וארבעה אלף האנשים קיבלו את הנזירות מידי הבודהה וִיפַּסִּי והפכו לנזירים. ואז השמיע להם הבודהה וִיפַּסִּי דרשה על הדְהַמַּה, הנחה אותם, העניק להם השראה, הלהיב אותם ושימח אותם, תוך שהוא מראה את הסכנה, ההדרדרות וההשחתה של כל הדברים המותנים ואת התועלת שבניבאנה. ובשל ההשראה, ההתלהבות והשמחה מהדרשה, לא עבר זמן רב לפני שתודעתם השתחררה מכל הנגעים המנטליים ללא כל שארית.

הפורשים הראשונים מגשימים את הדְהַמַּה

(purimapabbajitna dhammbhisamayo)

3.18 אז שמונים וארבע אלף האנשים הראשונים שיצאו לפרישות שמעו: 'הבודהה וִיפַּסִּי הגיע לבַּנְדְהוּמַטִי והוא שוהה בפארק הצבאים של קְהֵמַה, ומלמד דְהַמַּה. '

3.19 -21 והכל קרה כפי שקרה קודם... כך לא עבר זמן רב לפני שתודעתם השתחררה מכל הנגעים המנטליים ללא כל שארית.

היציאה אל הדרכים להפצת הלימוד

(crikanujnana)

3.22 באותה עת, בבירה המלכותית בַּנְדְהוּמָאטִי, נאסף קהל עצום של שישה מיליון ושמונה מאות אלף אלף נזירים. וכאשר הבודהה וִיפַּסִּי יצא להתבודדות הוא חשב: 'כרגע יש את האסיפה הגדולה הזו של נזירים בעיר הבירה. אולי אתן להם את ברכתי: 'צאו אל הדרכים, נזירים, לטובת הרבים, למען אושרם של אנשים רבים, מתוך חמלה כלפי העולם, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. אל תלכו בזוגות נזירים, [49] כי אם למדו את הדְהַמַּה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, והדגימו את החיים הרוחניים השלמים והמושלמים. ישנם יצורים עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדְהַמַּה: הם יהפכו ליודעי הדְהַמַּה. אך בתום שש שנים בדיוק עליכם לשוב ולהתקבץ בבירה בַּנְדְהוּמַטִי כדי לשנן את כללי המשמעת. '

3.23 ואז, הבְּרַהְמָא הגדול סַהַמְפַּטִי שמע באופן שמיימי את מחשבתו של הבודהה וִיפַּסִּי, ובמהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, הוא נעלם מעולם הבְּרַהְמוֹת והופיע בפני הבודהה וִיפַּסִּי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחת וברך את הבודהה בכבוד עם כפות ידיו זו אל זו, ואמר: 'בדיוק כך, אדוני, בדיוק כך הוא שכך - הלך! שהבודהה יתיר לאסיפה גדולה זו לנדוד בדרכים לטובת הרבים למען אושרם של אנשים רבים, מתוך חמלה כלפי העולם, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. שלא ילכו בזוגות נזירים, כי אם ילמדו את הדְהַמַּה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, וידגימו את החיים הרוחניים השלמים והמושלמים. ישנם יצורים עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדְהַמַּה: הם יהפכו ליודעי הדְהַמַּה. וגם אנו נעשה כמו הנזירים: בתום שש שנים נשוב ונתקבץ בבירה בַּנְדְהוּמַטִי כדי לשנן את כללי המשמעת. '

לאחר שדיבר כך, ברך הבְּרַהְמָא את הבודהה בכבוד, ותוך ששמר את פניו לימינו, נעלם משם מיד.

3.24 -25 כך הבודהה וִיפַּסִּי לאחר שחזר ממקום שהותו בתקופת ההתבודדות, סיפר לנזירים את מה שקרה.

3.26 'נזירים, אני מתיר לכם לצאת אל הדרכים לטובת אנשים רבים, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. אל תלכו בזוגות נזירים, כי אם למדו את הדְהַמַּה הנפלאה בתחילתה, נפלאה באמצעה ונפלאה בסופה, בלשונה וברוחה, והדגימו את החיים הרוחניים השלמים והמושלמים. ישנם יצורים עם מעט אבק בעיניים אשר יאובדו אם לא ישמעו את הדְהַמַּה: הם יהפכו ליודעי הדְהַמַּה. אך בתום שש שנים בדיוק עליכם לשוב ולהתקבץ בבירה בַּנְדְהוּמַטִי כדי לשנן את כללי המשמעת. ' ומרבית הנזירים הללו יצאו עוד באותו יום לנדוד ברחבי הארץ.

3.27 באותה עת חיו שמונים וארבעה אלף תושבים בגַ'מְבּוּדִיפַּה [50] שהיו חסידיו ובתום שנה אחת הישויות אמרו: 'רבותי, שנה אחת חלפה, חמש נותרו. בתום חמש שנים עליכם לשוב לבַּנְדְהוּמַטִי לשנן את כללי המשמעת', ובאותו אופן בתום שנתיים, שלוש, ארבע וחמש שנים. וכאשר חלפו שש שנים, הכריזו הישויות: "רבותי, שש שנים חלפו, כעת הגיע הזמן ללכת אל הבירה המלכותית בַּנְדְהוּמַטִי לשנן את כללי המשמעת!" והנזירים, חלקם בעזרת כוחותיהם העל - טבעיים וחלקם בעזרת כוחותיהם של הישויות, הגיעו כולם באותו יום לבַּנְדְהוּמַטִי כדי לשנן את כללי המשמעת.

3.28 אז נתן הבודהה וִיפַּסִּי לאסיפת הנזירים את כללי המשמעת הבאים:

סובלנות מתמדת היא הסגפנות הגבוהה ביותר.

הבודהות אומרים "ניבאנה היא נעלה".

מי שמזיק לאחרים אינו נזיר אמיתי

מי שפוגע באחרים אינו פרוש אמיתי.

הימנעות מעשיית רע

פיתוח טוּב

וטיהור התודעה -

זה הלימוד של הבודהות.

לא לגנות, לא לפגוע

להיות מרוסן בהתאם לכללי הנזירות

לאכול במתינות

לשהות בבדידות

לתרגל מדיטציה במסירות -

זהו הלימוד של הבודהות. [51]

הדיווח מאת הישויות

(devatrocana)

3.29 פעם, נזירים, התגוררתי באוּקַּטְּהָא, [52] בחורשתו של סוּבְּהַגַה למרגלות עץ - סאל גדול. ובעת ששהיתי שם בבדידות עלתה בי ההבנה: 'אין מקום משכן נגיש בקלות בו יש יצורים חיים, אשר נמנעתי מלהגיע אליו זמן כה רב יותר מאשר מקום משכנם של הישויות שבמשכנים הטהורים. [53] אולי אלך לבקרם כעת? ' ואז, במהירות בה אדם חזק מותח את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, נעלמתי מאוקטהא והופעתי בין ישויות האַבִיהַה. ואלפים רבים מהם באו אלי, קדו בפניי ונעמדו במקום ראוי. ואז הם אמרו: "אדוני, [54] עברו תשעים ואחד עידנים מאז שהבודהה וִיפַּסִּי הופיע בעולם. הבודהה וִיפַּסִּי נולד למעמד בני - לוחמים והופיע במשפחה מבני - לוחמים. הוא היה משבט הקוֹנְדַנְיַה. תוחלת חייו היתה שמונים אלף שנה. הוא הגשים את התעוררותו השלמה למרגלות עץ פרחי הביגוניה. היה לו זוג תלמידים אציליים קְהַנְדַה וטִיסַּה. הוא קיים שלוש אסיפות של תלמידים: אחד של שישה מיליון שמונה מאות אלף, אחד של מאה אלף ואחד של שמונים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. משרתו האישי הראשי היה הנזיר אַסוֹקַה. אביו היה המלך בַּנְדְהוּמָא, אמו היתה המלכה בַּנְדְהוּמַטִי. בירתו המלכותית של אביו היתה בַּנְדְהוּמַטִי. כך היתה עזיבתו של הבודהה וִיפַּסִּי, כך היתה יציאתו לפרישות, כך היו מאמציו, כך היתה התעוררותו השלמה, כך היתה הנעת הגלגל שלו. ואנו, אדוני, אשר חיינו את החיים הרוחניים תחת הבודהה וִיפַּסִּי לאחר ששיחררנו את עצמנו מתאוות החושים, הופענו כאן." [55]

3.30 באותו אופן הגיעו אלפים רבים של ישויות... (בהתייחס באופן דומה לבודהה סִיקְהִי ולבודהות אחרים כמו בפסקה 1.12) ואמרו: "אדוני, בעידן בר - מזל זה, כעת הבודהה המכובד הופיע בעולם. הוא נולד למעמד בני - לוחמים... הוא משבט הגוֹטַמַה, משך החיים בתקופתו הוא קצר, מוגבל וחולף במהירות, נדיר שמישהו יחיה מאה שנה. הוא הגשים את התעוררותו למרגלות עץ האַסַטְּהַה, יש לו זוג תלמידים אציליים סָארִיפּוּטַּה ומוֹגַּלָּאנַה, הוא קיים אסיפה אחת של תלמידים, אלף מאתיים וחמישים נזירים שכולם אַרַהַנְטִים, משרתו האישי הראשי הוא אָנַנְדַה, אביו הוא המלך סוּדְּהוֹדַנַה, אימו היתה המלכה מָאיָא, ובירתו המלכותית היא קַפִּילַבַטְּהוּ. כך היתה עזיבתו של המכובד, כך היתה יציאתו לפרישות, כך היו מאמציו, כך היתה התעוררותו השלמה, כך היתה הנעת הגלגל שלו. ואנו, אדוני, אשר חיינו את החיים הרוחניים תחת המכובד לאחר ששיחררנו את עצמנו מתאוות החושים, הופענו כאן."

3.31 -32 אז הלכתי עם ישויות האַבִיהַה לפגוש את ישויות האַטַפַּה, ועימם הלכתי לפגוש את ישויות הסוּדַסַּה, ועימם הלכתי לפגוש את ישויות הסוּדַסִּי, ועם כל אלה הלכתי לפגוש את ישויות האַקַנִיטְהַה. ושם באו אלי אלפים רבים של ישויות, קדו בפני, נעמדו במקום ראוי ואמרו: "אדוני, עברו תשעים ואחד עידנים מאז שהבודהה וִיפַּסִּי הופיע בעולם..." (כמו בפסקאות 29-30)

3.33 וכך, נזירים, בזכות חדירתו לתוך יסודות הדְהַמַּה, [56] הטַטְהָאגַטַה זוכר את הבודהות מהעבר שהגשימו ניבאנה סופית, הלכו מעבר לריבוי, [57] הותירו שובל בוהק, מיצו את הסבב, [58] וצלחו מעבר לכל הסבל. הוא זוכר את לידותיהם, את שמותיהם, את שבטיהם, את משך חייהם, את זוגות תלמידיהם, את אסיפות תלמידיהם: 'כך אדונים מכובדים אלו נולדו, כך נקראו, כך היה שבטם, כך היתה מוסריותם, כך היתה הדְהַמַּה שלהם, כך היתה חוכמתם, כך היו מגוריהם, כך היה שחרורם. '" [59]

כך אמר הבודהה והנזירים נהנו ושמחו מדבריו.


[1] שם השיחה היא מַהָאפַּדָאנַה (מַהָא - אַפַּדָאנַה). אַפַּדָאנַה: 'שושלת' או 'סיפור חיים'. במקרה זה סיפורי החיים של שבעת הבודהות האחרונים, ובהרחבה סיפורו של הבודהה וִיפַּסִּי.

[2] עידן בר - מזל הוא עידן בו מופיע בודהה אחד או יותר. העידן הנוכחי כולל חמישה בודהות, שארבעה מהם כבר הופיעו. הבודהה הבא מכונה בודהה מַטֵּיַּה (פאלי: Matteyya, סנסקריט: Maitreya).

[3] מעמד בני - לוחמים: קְהַטִּייַה, khattiya. מעמד או שבטי הלוחמים והשליטים של הודו באותה תקופה.

[4] עץ פיקוס הודי - פיקוס קדוש (לטינית: ficus religiosa). צאצאיו של העץ המקורי מוצגים בבּוֹדְה - גַיָאה שבהודו ואַנוּרַדְהַפּוּרַה שבסרי - לנקה.

[5] פַּרִינִיבָּאנַה: parinibba, ניבאנה סופית. מוות סופי של יצור אשר חווה התעוררות וכניסה אל אלמנט הניבאנה ללא שארית.

[6] בּוֹדְהִיסַטַּה: bodhisatta, סנסקריט: בּוֹדְהִיסַטְוַוה. זהו יצור הלוקח על עצמו יעוד או נדר להפוך לבודהה בעתיד דרך אינספור לידות. מטרתו של הבודהיסטה היא להגיע להתעוררות שלמה (סַמַסַמְבּוּדְהַה) כדי ללמד את הדהמה, תורת השחרור, ולהוביל כמה שיותר יצורים חיים אל קץ הסבל.

[7] Dhammat: על פי הדהמה כחוק אוניברסלי.

[8] כאן מדובר על אחד ממצבי הגיהנום.

[9] ארבעת המלכים הגדולים

[10] גם במקרה זה, ארבעת המלכים הגדולים

[11] קָאסִי שם נוסף לעיר וָארָאנַסִי (Vras, Banares)

[12] סימן של מַלְכוּת.

[13] על פי הפרשנות, כל אלו הם סמלים: עמידה על הארץ מיוחסת לארבעת הנתיבים לעוצמה (iddhipadni). הפנייה לכיוון צפון מיוחסת להמוני הנצחונות. שבעת הצעדים הם שבעת הגורמים להתעוררות (bojjhang). סככת הצל הלבנה מיוחסת לשחרור. התבוננות סביב מיוחסת להבנה חסרת חסמים. קול השור מיוחס להנעת הגלגל, וההכרזה על הלידה האחרונה היא "שאגת האריה" המיוחסת לאַרַהַנְטיות הצפויה.

[14] כך האור מופיע פעמיים, בעת ההתעברות ובעת הלידה של הבודהיסטה.

[15] עוד על הסימנים האלו בסוטה 30 של קובץ השיחות הארוכות.

[16] ציפור הקרביקה (karavka) - ציפור מיתולוגית בעלת קול מלודי.

[17] ליגה היא מידת מרחק של 5.5 קילומטרים.

[18] ישויות שמנהיגן הוא סַקַּה מעולם טָאבַטִימְסַה (tvatisa).

[19] בהתחשב בכך שתוחלת חייו של אדם באותם זמנים היתה לכאורה 80,000 שנה.

[20] ארמון: אַנְטֶפּוּרַם, antepuram: מילולית 'מגורי פנים', בדרך כלל הכוונה להרמון, ובהתאם לפיסקה 1.38 וִיפַּסִּי היה מוקף נשים בלבד. הפרשנות אומרת שהוא שילח אותן וישב לבדו בצערו 'כאילו חדר לליבו החץ הראשון. '

[21] ניתן לקרוא את המילה סִירוֹ (sro) - 'ראש', או על פי פרשנות נוספת נקראת המילה כסַרוֹ (saro), 'קול'.

[22] נראה שהאדם החולה הזה היה בשלבי גסיסה.

[23] פרוש: פַּבַּגִ'יטַה, Pabbajita: ניתן לומר שזה המקביל לנזיר בודהיסטי. בקובץ ה - Nidnakath (ההקדמה לסיפורי החיים של הבודהה, הגָ'אטַקַה), נאמר שארבעת הסימנים נשלחו על ידי ישויות שמימיות, הדבר מוסבר כך: 'למרות שבאותה עת לא היה בודהה בעולם, הרכב לא הכיר נזירים או את תכונותיהם הטובות, עדיין באמצעות כוחות הישויות השמימיות הוא קיבל השראה לומר: 'אדוני, זהו אדם שפרש מהעולם. '

[24] ניתן לפרש כאן 'דהמה' פשוט כחוק עולם, או במעט אנכרוניזם כתורה הבודהיסטית. 'סאדהו' (sdhu) - היטב ובאמת, יחד עם 'עושה פעולות טובות' (kusala-kiriy) נשמע די בודהיסטי.

[25] מינוח שכיח המייצג 'מספר גדול מאוד'.

[26] וִיפַּסִּי מכונה כאן בודהיסטה לראשונה לאחר שיצא לפרישות.

[27] יש כאן משחק מילים: jyati ca - יש לידה, jyati ca - יש דעיכה (הזדקנות), myati ca - יש מיתה. הצמד הראשון מקושרים בהישנות צלילים, והשני מקושר בחריזה.

[28] התבוננות עמוקה: יוֹנִיסוֹ מַנַסִיקָארַה (Yoniso manasikra): פרושה של המילה יוֹנִי (yoni) היא 'רחם', כלומר, 'מקור'. המשמעות של המשפט היא 'חזרה למקור הדבר' - כאן, עם הבנה חודרת מלאה.

[29] בהמשך מוזכרים רק שלבים 3-12 של השרשרת המלאה של התהליך.

[30] התהוות: בְּהַבַה, bhava: תהליך ההתהוות. בדומה לשני הקישורים שלא מוזכרים כאן, אשר מייצגים את תהליך ההתהוות בחיים קודמים.

[31] מנטליות - חומריות: נָאמַה - רוּפַּה, nmarpa. מתורגם גם כגוף - ותודעה (וגם באופן מוטעה כ'שם - וצורה') הפרשנות מסבירה שהסקירה של וִיפַּסִּי הלכה אחורה רק עד תחילת החיים הנוכחיים.

[32] נגעים מנטליים - אָסַוָוה (sava). חופשי מהם - משוחרר לגמרי, כלומר אַרַהַנְט.

[33] חשיבה בלבד: אַטַקָאבַצַ'רוֹ, Atakkvacaro: מעבר להסקה לוגית ולהמשגה. הדבר ניתן להבנה אך ורק באמצעות תובנה ולא באמצעות חשיבה מושגית בלבד.

[34] מתענג בהאחזות: אָלַיַיה - רָאמַה, laya-rma: התענגות בבסיס, כלומר דבר מה שניתר להיקשר אליו.

[35] הטבע המותנה של הדברים: אִידַה - פַּצַּ'יַטָא, Ida-paccayat: 'מותנה בזה', כלומר, העובדה שלכל דבר יש סיבה מסויימת.

[36] התהוות מותנית: פַּטִיצַּ'ה - סַמוּפָּאדַה, paicca-samuppda.

[37] תגובות - מנטליות: סַנְקְהָארַה, sakhr: מתורגם גם כ'דפוסי התודעה', 'דפוסים מנטליים', 'צורות התודעה', 'תצורות מנטליות', 'תופעות מנטליות', 'רגשות' ועוד.

[38] התשתיות ללידה חוזרת: אוּפַּדְהִי, upadhi. כל הגורמים התורמים להיקשרות, ומכאן ללידה מחדש.

[39] בְּרַהְמָא סַהַמְפַּטִי מזוהה עם הבְּרַהְמָא העליון.

[40] 'הם יהיו אלו אשר יבינו את הדהמה', bhavissanti dhamassa atro ti.

[41] עין הבודהה עולה על 'עין הדהמה' ועל 'עין החוכמה'.

[42] עבירות על כללי המוסר.

[43] החכם: סוּמֵדְהוֹ, sumedho: זה היה גם שמו של הברהמין אשר יצא לפרישות תחת הבודהה דִיפַּנְקַרַה (Dpankara), ויועד להפוך לבודהה גוטמה.

[44] הראו את אמונכם: Pamucantu saddha.

[45] חצי אח של וִיפַּסִּי.

[46] כהן דת או שר.

[47] 'ישבו במקום ראוי': אֵקַמַנְטַם נִיסִידִימְסוּ, ekamanta nisdisu. מילולית: 'ישבו בצד אחד'.

[48] האפשרות להגשמה של ניבאנה, 'האלמוות', כעת פתוחה בפני חסידי תורת הבודהה.

[49] אל תלכו בזוגות נזירים': שכל נזיר ילך בדרך שונה, כך שהלימוד יופץ לכמה שיותר מקומות ולכמה יותר אנשים.

[50] גַ'מְבּוּדִיפַּה - מילולית, ארץ תפוחי - המים (לטינית: Syzygium jambos, אנגלית: rose-apple) - נראה כמו אגס וטעמו כשל תפוח עסיסי. צבעיו ירוק בהיר, דרך ורוד ועד אדמדם.

[51] בתים אלו מופיעים בדהמפדה 184, 183, 185 בהתאמה.

[52] מוזכר בסוטה 3 של קובץ השיחות הארוכות.

[53] העולם בו נולדים האציליים 'הלא - חוזרים'.

[54] אדוני: מָארִיסַה, Mrisa: הם אינם מזהים אותו כ'המכובד'.

[55] כאלו 'שלא - חוזרים'.

[56] יסודות הדהמה: דְהַמַּה - דְהָאטוּ, Dhammadhtu.

[57] ריבוי: פַּפַּנְצַ'ה, papaca: משמעות המושג פַּפַּנְצַ'ה על פי המכובד נְיַאָנַנְדַה בספרו 'Concept and Reality' (BPS 1971) הוא 'הנטייה לריבוי בתחום החשיבה המושגית'. ניתן לפירוש גם כריבוי המשגה של המציאות, בעיקר בנטייה שלילית של הַמְשַגַה אשלייתית של מה שיש.

[58] מעגל הלידות והמיתות.

[59] כתבים בורמזיים ותאילנדים מציינים שדווח לבודהה על האירועים גם מפי יצורים שמימיים (דֶווֹת).
דתות ותרנות אשליות גוף ותודעה גמישות רוחני תועלת מה זה סבל חמלה מקוריות זוגות נזירים בודהיזם
האם מילוי רצון זה טוב או רע? האם רק טוב זה טוב או רע? האם למלא את הרצון זה טוב או רע? האם להיות אלוהים זה טוב או רע? האם כדאי להרגיש רק טוב? המרדף אחרי מילוי הרצון, האם כדאי שיהיה את כל מה שאני רוצה? הפער בין הרצוי למצוי
האם מילוי רצון זה טוב או רע? האם רק טוב זה טוב או רע? האם למלא את הרצון זה טוב או רע? האם להיות אלוהים זה טוב או רע? האם כדאי להרגיש רק טוב? המרדף אחרי מילוי הרצון, האם כדאי שיהיה את כל מה שאני רוצה? הפער בין הרצוי למצוי
...מילוי רצון זה טוב או רע? האם רק טוב זה טוב או רע? האם למלא את הרצון זה טוב או רע? האם להיות אלוהים זה טוב או רע? האם כדאי להרגיש רק טוב? המרדף אחרי מילוי הרצון, האם כדאי שיהיה את כל מה שאני רוצה? הפער בין הרצוי למצוי האם מילוי הרצונות תמיד מוביל לאושר? אחד הדברים הבסיסיים ביותר שאנשים מאמינים בו, הוא שכאשר ימלאו את רצונם, הם ירגישו טוב יותר. כולנו פועלים מתוך התפיסה שאם יש משהו שאנחנו רוצים, אז ברגע שהוא יקרה, נרגיש מאושרים ומסופקים. אך האם זה באמת נכון תמיד? אליעד כהן מציג שאלה עמוקה יותר: אם מילוי...
מה שצריך לקרות קורה, מה שקורה צריך לקרות, מה שקורה אמור לקרות, למה זה קורה לי, למה דברים קורים, אקראיות, סיבתיות
מה שצריך לקרות קורה, מה שקורה צריך לקרות, מה שקורה אמור לקרות, למה זה קורה לי, למה דברים קורים, אקראיות, סיבתיות
...מה שקורה אמור לקרות, למה זה קורה לי, למה דברים קורים, אקראיות, סיבתיות האם מה שקורה לנו באמת אמור לקרות? אליעד כהן מסביר באופן ברור ויסודי את השאלה העמוקה: האם מה שקורה לנו הוא באמת מה שאמור לקרות? אנשים רבים מאמינים שאם משהו קורה, כנראה שכך זה צריך להיות, שזו הדרך שבה הדברים נועדו להתרחש. אך אליעד מבהיר שגישה זו איננה מדויקת והיא סוג של פירוש סובייקטיבי, ולא האמת האובייקטיבית עצמה. מה ההבדל בין עובדה לפירוש? אליעד כהן מדגיש את החשיבות בהפרדה בין עובדות לבין הפירושים שאנחנו מעניקים להן. הוא נותן...
איך לא להיפגע מאחרים? איך לא להיפגע ממה שחושבים עלי? איך לא להיות רגיש? איך להתמודד עם רגישות יתר? איך לא להיות פגיע? איך לפתח עור של פיל? איך לא להתרגש מאנשים? איך לא לפחד ממה שיחשבו עלי? חרדה חברתית, חוסר ביטחון עצמי
איך לא להיפגע מאחרים? איך לא להיפגע ממה שחושבים עלי? איך לא להיות רגיש? איך להתמודד עם רגישות יתר? איך לא להיות פגיע? איך לפתח עור של פיל? איך לא להתרגש מאנשים? איך לא לפחד ממה שיחשבו עלי? חרדה חברתית, חוסר ביטחון עצמי
...שחושבים עלי? איך לא להיות רגיש? איך להתמודד עם רגישות יתר? איך לא להיות פגיע? איך לפתח עור של פיל? איך לא להתרגש מאנשים? איך לא לפחד ממה שיחשבו עלי? חרדה חברתית, חוסר ביטחון עצמי איך לא להיפגע מאחרים? איך להתמודד עם רגישות יתר? כיצד ניתן להפסיק להיפגע ממה שאנשים חושבים עלינו? הדרך להפסיק להיפגע ממה שאחרים חושבים או אומרים עליך היא להבין שהרגישות שלך כלפי דעותיהם של אחרים היא תוצאה ישירה מהמחשבות שלך על עצמך. כשאתה מרגיש שאנשים מזלזלים בך או לא מעריכים אותך, עליך לשאול את עצמך האם אתה לא מזלזל בעצמך...
סודות חוסר השכנוע של ברק אובמה, העימות של ברק אובמה מול מיט רומני, ברק אובמה נגד מיט רומני, חוסר ההשפעה של ברק אובמה, סודות השכנוע וההשפעה של אובמה, איך לנצח בויכוחים? איך להשפיע על אנשים? רטוריקה / דיבייטינג / NLP / לתכנת את התת מודע / תכנות התת מודע / אסטרטגיות שכנוע ועוד...
...מול מיט רומני, ברק אובמה נגד מיט רומני, חוסר ההשפעה של ברק אובמה, סודות השכנוע וההשפעה של אובמה, איך לנצח בויכוחים? איך להשפיע על אנשים? רטוריקה / דיבייטינג / NLP / לתכנת את התת מודע / תכנות התת מודע / אסטרטגיות שכנוע ועוד... וכאן אנתח חלקים ונקודות להתבוננות, בקרב הויכוח הראשון שהתרחש בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה, לבין המועמד לנשיאות, מיט רומני. ואראה כיצד אפשר להעביר מסרים תת הכרתיים. ואנתח את חלק מהסיבות שבגללן מיט רומני נחשב למנצח של הדיבייט הראשון שלו מול ברק אובמה, בגלל צורת הניסוח הלק
משימות לעובדים, הבנת המשימה, האם העובד הבין את המשימה? לוודא שהעובד הבין את המשימה, איך לתת משימות? איך לנהל משימות מול עובדים? ניהול משימות לעובדים, איך נותנים משימה לעובד? איך לנהל עובדים? יעוץ למנהלים, יעוץ ארגוני
משימות לעובדים, הבנת המשימה, האם העובד הבין את המשימה? לוודא שהעובד הבין את המשימה, איך לתת משימות? איך לנהל משימות מול עובדים? ניהול משימות לעובדים, איך נותנים משימה לעובד? איך לנהל עובדים? יעוץ למנהלים, יעוץ ארגוני
...העובד הבין את המשימה? לוודא שהעובד הבין את המשימה, איך לתת משימות? איך לנהל משימות מול עובדים? ניהול משימות לעובדים, איך נותנים משימה לעובד? איך לנהל עובדים? יעוץ למנהלים, יעוץ ארגוני כיצד לוודא שעובד מבין את המשימה שקיבל? כאשר נותנים משימה לעובדים, אחד ההיבטים החשובים ביותר שאליעד כהן מדגיש הוא לוודא שהעובד אכן הבין את המשימה לפני שממשיכים לנושאים אחרים. קיימת טעות נפוצה אצל מנהלים שממהרים הלאה אחרי מתן משימה, מבלי לוודא באופן מסודר שהעובד מבין בדיוק מה נדרש ממנו. אליעד מסביר שמנהלים כאלה מכונים...
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
...את תפיסת האחדות של המציאות? אליעד כהן פותח בשאלה חשובה: האם תפיסת האחדות של המציאות, אותה חוויה בה האדם תופס את הכל כדבר אחד, אפשרית להשגה? הוא מסביר כי תפיסת האחדות פירושה לראות את כל הדברים כישות אחת ולחוות שאין הבדל אמיתי בין לפני ואחרי, בין יש לאין, ובין כל חלקי המציאות. לדוגמה, אליעד מסביר כי כאשר אדם מדבר, עליו להבין שהוא תמיד אומר רק חלק מהאמת, משום שהאמת מכילה בתוכה את כל ההפכים ואת כל נקודות המבט האפשריות. כלומר, גם כשאדם רואה שני מקומות שונים, הוא יכול לחוות בתוך תוכו שאין ביניהם שום ה...
יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, דירוג חברות, חברת דן אנד ברדסטריט, שכנוע אנשים, ניהול משא ומתן, תשלום לספקים, טכניקות שכנוע, איך לשכנע מישהו? שכנוע בעסקים, שכנוע עסקי, שיטות שכנוע
יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, דירוג חברות, חברת דן אנד ברדסטריט, שכנוע אנשים, ניהול משא ומתן, תשלום לספקים, טכניקות שכנוע, איך לשכנע מישהו? שכנוע בעסקים, שכנוע עסקי, שיטות שכנוע
...דן אנד ברדסטריט, שכנוע אנשים, ניהול משא ומתן, תשלום לספקים, טכניקות שכנוע, איך לשכנע מישהו? שכנוע בעסקים, שכנוע עסקי, שיטות שכנוע למה חשוב לנהל נכון תשלומים לספקים לפי דן אנד ברדסטריט? אליעד כהן מסביר בהרצאתו על ניהול עסקי, על החשיבות של ניהול נכון של התשלומים לספקים, תוך התמקדות בדירוג של חברות על ידי חברת דן אנד ברדסטריט. לדבריו, דן אנד ברדסטריט מדרגת חברות על פי פרמטרים שונים, כאשר אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא אם החברה מעכבת או משלמת בזמן לספקים. ההסבר מדגיש כי כאשר חברה מדורגת ככזו שמעכבת...
ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים, איך להטיל ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 2
...להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים, איך להטיל ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 2 תוספות - מתי נכון לשאול האם זו האמת ומתי נכון לשאול עד כמה זו האמת: כאשר בודקים את אמיתותה של טענה כלשהי, עלינו לבדוק האם יש לטענה זו מספר פירושים אפשריים או שיש רק אפשרות אחת בלבד מוגדרת באופן ספציפי להבין את הטענה. ואז אם יש...
להיות מאושר / חשיבה חיובית - כמה חשיבה חיובית צריך כדי להיות מאושר באמת?
.../ חשיבה חיובית - כמה חשיבה חיובית צריך כדי להיות מאושר באמת? חשיבה חיובית. כמה חשיבה חיובית צריך כדי להיות מאושר? תשובה: הכל תלוי בעוצמת החשיבה החיובית. מצד האמת, טיפה אחת והנקודה הקטנה ביותר של חשיבה חיובית באמת אמורה להביא את האדם אל אושר מוחלט. אדם שחווה רגשות של פחד וחרדה תוך כדי שינה. כמה מאמץ צריך לעשות כדי לגרש ממנו את תחושת הפחד? תשובה: צריך להעיר אותו מהשינה. ברגע שהאדם יוצא מהחלום לגמרי, באותו הרגע ממש החרדה נעלמת לגמרי. כאשר האדם מתעורר מחלום, כל זמן שהוא עדיין ממשיך לחשוב על החלום =...
להיות אלוהים האמיתי, להיות אלוהים שקרי, להיות מעל אלוהים
להיות אלוהים האמיתי, להיות אלוהים שקרי, להיות מעל אלוהים
...האמיתי, להיות אלוהים שקרי, להיות מעל אלוהים מה המשמעות של להיות אלוהים אמיתי? אליעד כהן מדבר על הרעיון של להיות אלוהים אמיתי, להבדיל להיות אלוהים שקרי. לפי דבריו, ישנה הבחנה ברורה בין המושגים הללו, כאשר להיות אלוהים אמיתי משמעותו לחוות את המציאות ללא שום הבדל בין עצמי לבין המציאות עצמה. אלוהים האמיתי הוא מצב של מודעות מוחלטת, של הבנה מלאה כי אתה והמציאות הם ישות אחת מוחלטת, בלי שום הפרדה. אליעד כהן מדגיש כי אדם המגיע למצב של אלוהים אמיתי רואה את המציאות בצורה נקייה, נטולת חשיבה, נטולת שיפוטיות....
לחזור לאחור ולהיות קדימה בעתיד
...לאחור ולהיות קדימה בעתיד המשפט הזה מלכתחילה נראה סותר ככ שכבר ניתן לחשוד שיש פה משהו. סוג של אוקסימורון אם אתה הולך אחורה, איך תתקדם? אבל איפכא מסתברא, דהיינו, האדם במצב שהוא חוזר לסמוך על האינסטינקטים שלו אבל עם הידע של היום אשר מוביל אותו לעתיד שילוב של עבר ועתיד. כאילו האדם נלקח לעבר ולקח משם את האינסטינקטים כדי לסמוך עליהם, וחזר לעתיד עם אינסטינקטים מפותחים אשר עמידים בפני התמודדות אשר מטרתה לטשטש אותם. והאדם לאחר שעבר מה שעבר, ושם לב לדברים טוב יותר, שהאינסטינקטים עברו אצלו מעבר במשך מיליארדי...
השלמות שבחוסר שלמות
...בן אדם מושלם שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? מאת ענת ניזינסקי אף אחד לא מושלם, אין אדם שהוא מושלם בעולם הזה. כל אחד מאתנו יכול להעיד ששמע את המשפטים האלה אלפי פעמים בחייו. בפעם האחרונה ששמעתי אותם, לפני כמה ימים, לפתע עלתה במוחי שאלה - מיהו אדם מושלם? מה בכלל הכוונה המקורית בלהיות בן אדם מושלם, שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? נראה שהחברה קבעה הגדרות מאוד ברורות ומקובעות לצמד המילים הללו, ומי שלא מתאים להן, נחשב לפגום, או לא נחשב בכלל. הקיבעון והתיוג מתחילים כבר מרגע הלידה. כאשר ילד נולד...
"רפואה קוריאנית" = רפואת העתיד - היה אתה "המרפא" בביתך
...= רפואת העתיד - היה אתה המרפא בביתך שיטת אבחון וטיפול ב רפואה קוריאנית על גבי כף היד והאוזן היא רק נגזרת אחת מהפילוסופיה העתיקה הקוריאנית בת 2000 שנה הרעיון והחזון של הפילוסופיה הקוריאנית הינו שכל אדם וילד יוכל לטפל ולעזור לעצמו באופן מיידי - זמין - ובקלות עי איתור נקודות האקופונקטורה בכף היד / רגל תוך כדי לחיצות ועיסוי של אותה נקודת השתקפות האיבר הפיזי בכף היד ו/או הרגל. השיטה ברמה הבסיסית שלה היא כה פשוטה, זמינה וקלה לשימוש עצמי... עוצמתית במיוחד ומאפשרת תגובה והקלה מיידית הן על לחצים / מתחים...
חרדים + ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?
...+ ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: חרדים + ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?. שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על השכל, ועל המוסר השכל שיש עכשיו בימינו, החרדים, שחיים בחרדה, חרדים ללכת לעבוד, ורוצים ממס הכנסה כסף וכו. ויש את הבעיה הנוספת של הערבים, הערבים רוצים עוד, ולא רוצים לתת להם. ואני לא יגיד הפעם מה אני חושב, שניהם צודקים או שניהם טועים, מה שמעניין פה זה המוסר השכל, זה השכל...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3
...אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3. ממשיכים בחלק ראשון בספר להיות אלוהים, עמוד 169. בקצרה אמרנו שהאדם מתבונן על הרצון שלו, והאדם מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. מצד אחד האדם עושה רק את מה שהוא רוצה, אבל מצד שני הוא מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. זאת בדיוק הבעיה, כי האדם לא שולט...
הורים וילדים - אבחון בציורי ילדים
...ההורות הינו מקצוע עתיק ומורכב, ההורים פונים לאבחון בציורי ילדים על מנת לעזור, להבין, ולסייע לילד לגדול ולצמוח. הציור הוא שפה שניה לילדים, הם מספרים לנו ללא מילים הרבה מאד על אישיות המצייר: תכונות כשרונות, פחדים וחרדות, דפוסי התנהגות, הסתגלות, קשיים, בשלות ריגשית, מיומנויות חברתיות, מערכות יחסים, יכולת לקבל מרות, מרדנות, רמת תפקוד, התייחסות לסביבה, לבית, לעבר ולעתיד ועוד... לא תמיד האדם מודע לתכונותיו, לכישוריו, למכשוליו, לדפוסים המובילים אותו, ולדפוסים החוסמים אותו ולכן ביכולת הציור לחשוף את עולמו...
כיצד להיות מאושר ולשמוח מכל מה שקורה לך?
...מה שקורה לך? השלמות והאושר היא שתדע לשמוח מכל דבר שקורה לך טוב ורע כאחד. אתה מאושר כאשר יש אחדות של הרצון שלך עם המציאות שלך, כאשר אתה רוצה את המציאות שלך ללא שום רצון לשנות בה משהו, כשאתה לא רוצה שום דבר שאין לך ולא מתנגד לשום דבר שיש לך, זה בעצם האושר ואז אתה מאושר. במצב כזה אתה והמציאות שלך אחד. במצב כזה כל מה שקורה לך זה טוב. אתה רוצה את המציאות שיש לך כפי שהיא ללא שום שינוי. כאשר תבין את זה, אתה בעצם תהיה רגוע יותר ומאושר יותר, כי אתה תפסיק לתלות את האושר שלך בכל מיני מאורעות או בדברים שאינם...
בודהיזם - הארהנט
...שסיים את המסע, חסר הצער אשר השתחרר מהכל לחלוטין והכחיד את כל הקשרים קדחת התשוקות אינה קיימת עוד. 91 המודעים מאמצים את עצמם הם אינם קשורים לאף בית כמו ברבורים שנטשו את האגם הם מותירים מאחור בית אחר בית. 92 אלו שאינם צוברים ונבונים ביחס למזון שמושאם הוא הריק החופש חסר ההתניות - דרכם היא כזו של הציפורים באוויר בלתי ניתנת לעקיבה. 93 האדם שזיהומיו מושמדים ואינו קשור למזון שמושאו הוא הריק החופש חסר ההתניות - דרכו, היא כזו של הציפורים באוויר בלתי ניתנת לעקיבה. 94 מי שחושיו שלווים כסוסים מאולפים היטב על...
זה לא צריך להיות מושלם, זה צריך להיות מרגש
...לא צריך להיות מושלם, זה צריך להיות מרגש השאיפה לשלמות גורמת לנו לכך שאנחנו מעכבים חלומות כי התנאים עוד לא הבשילו, חונקים את אש היצירה מתוך צורך להתקבל, לזכות באהדה ולהיות מקוריים, ולא משחררים דברים, כי עוד לא לגמרי סיימנו אותם. על מפלצת הפרפקציוניזם והדרכים להתיידד אתה. פרפקציוניזם - שאיפה לשלמות היא אחד המעכבים המשמעותיים בחיי יצירה ובחיים בכלל. בסדנת דרך האמן אותה אני מנחה, אני נתקלת שוב ושוב באנשים מוכשרים שמפריעים לעצמם לממש את חלומות חייהם. הם לא תמיד יקראו לזה פרפקציוניזם, הגדרות נפוצות יותר...
אם ה' כבר יודע מה יהיה מחר, אז איך יש לך זכות בחירה בכלל?
...אז איך יש לך זכות בחירה בכלל? ה יודע מה יהיה מחר... אבל זה לא אומר שזה כבר קרה וה רואה את זה בהווה... ה צופה בתוצאה תאורטית במה שאמור לקרות. כמו שמדען לא צופה בעתיד ויודע איפה אסטרואידים יתנגשו עוד 1000 שנה, הוא פשוט צופה במסלול שלהם ומחשב את נקודת המפגש שלהם ואת הזמן לפי המסלול והחוקיות שהם מצייתים להם. לכן כאן נכנסת זכות הבחירה. האסטרואיד לא ישנה את מסלולו על דעת עצמו אלא רק המפעיל שלו יכול, כי לאסטרואיד אין דעת. ולכן ניתן לחשב במדויק את עתידו. אבל אנחנו כן יכולים לשנות את מסלולנו. ולכן אם ה צופה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פחד מעבירות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: פחד מעבירות, האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פחד מעבירות, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
השפעת הלבוש איך לבחור סוג אימון כושר? איך להתמודד עם כל פחד? המתקשר הרוחני צבעים אימון באמונה ממה את מפחדת? חרדת החמצה בזוגיות איום בחרדה חברתית איך שנאה עצמית משפיעה על האדם? לאהוב את הסבל איך לגרום לאקס לאהוב אותך? מה זה אושר אמיתי? למה אני לא מצליח להיות מאושר? ירידה במשיכה המינית להתנתק מהאקס יכולת להחליט קבלת החלטה מהרגש להתמודד עם טראומה של בגידה איך להתמודד בקלות עם משבר הקורונה? לגרום לעסק להצליח מטרות לחיים איך למכור כשאתה בלחץ? למכור מוצר אוטומטי איך למנוע התאבדות של ילדים? לבחור גננת לילד רוחניות ושימוש בסמים חינוך ילדים לרוחניות הפרעת נפשית בגלל חוסר משמעות בחיים אוטיזם זה מחלה מה לומר לאקסית? להתגעגע לאקסית במהלך התנועה איך לעשות את התרגילים? האם אלוהים מאושר? האם אלוהים יכול לברוא אבן שלא יכול להרים? להיות מואר למה מורים רוחניים חושבים שהם מוארים? להיות אלוהים וישויות בחלום האם כדאי להיות אלוהים? כסף לבקש על שירות מוצר לא שווה את הכסף סודות משמעות החיים מה קורה אחרי שמשיגים את מטרת החיים? ליהנות מהרגע משמעות חיובית בחירה חופשית מלאה קיום בלי בחירה האם העולם נברא יש מאין? העולם עובד עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, אימון אישי להצלחה, אימון עסקי בנושא פחד מעבירות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4063 שניות - עכשיו 10_10_2025 השעה 11:42:58 - wesi4