מיתוג לעסק הוא התשובה לשאלה איזה שינוי העסק רוצה לעשות. על העסק להשלים את המשפט "העולם יהיה טוב יותר כש...". אנו לא מדברים על שינויים גרנדיוזיים. שינוי קטן. שינוי לסביבה הקרובה. שינוי לנישה מסוימת. ובעיקר שינוי אצל הלקוחות של העסק. זה הבידול והמיתוג של העסק.
שינוי חשיבה של אפל
ניקח לדוגמה את חברת אפל. אפל חרתה על דגלה את "החשיבה האחרת". שינוי הסטטוס קוו של החשיבה הסטנדרטית. את החיפוש המתמיד אחר החשיבה היצירתית, השונה והייחודית. זה המיתוג של אפל. זה מה שמבדל אותה מחברות אחרות.
אפל משלימה את המשפט "העולם יראה טוב יותר כש... אנשים יחשבו אחרת על הדברים". השינוי שאפל רוצה לעשות בעולם הוא שאנשים יחשבו אחרת. שישברו את המחשבה הרגילה, המקובעת והליניארית. שיצאו מהקווים. שיפתחו את הראש לכיוונים חדשים.
אמונה ושינוי
מיתוג לעסק זה קודם כל אמונה. אפל לדוגמה מאמינה בחשיבה אחרת. לפני הרצון לשנות יש את האמונה. אחרי שאפל מאמינה בחשיבה אחרת מגיע הרצון לשנות אנשים ולגרום להם לחשוב אחרת.
על העסק לשאול את עצמו מה האמונה של העסק? הדרך לברר מה האמונה של העסק היא לשאול את האנשים בעסק, את בעל העסק בעצמו, מה הביא אותך לפתוח את העסק. לגלות את האמונה שהביאה לפתיחת העסק זה לא קל. האמונה לא נמצאת במודע של האדם. עליו לחפור בנפשו כדי לגלותה.
הדרך הטובה ביותר היא לשאול "למה". לא פעם אחת. הרבה פעמים. לשאול את עצמינו שוב ושוב למה. בהתחלה יצוצו תשובות רגילות. תשובות שהחברה הכניסה לנו לראש. תשובות כמו "לעשות כסף" "לממש את עצמי" "למצוא תעסוקה" וכדומה. זה לא תשובות אמיתיות. אולי אלה תשובות נכונות אך לא מבטאות את האמונה של האדם.
דוגמה למיתוג עסק של חנות נעליים
לדוגמה בעל חנות נעלים יכול לומר שמה שהביא אותו לפתוח את החנות היא האהבה שלו לספורט. הוא מאמין בספורט. זה מניע אותו. זה מלהיב אותו. והוא מבטא את אהבה שלו לספורט באמצעות פתיחת חנות נעלי ספורט.
אחרי שהוא גילה את האמונה שמניעה אותו הוא ירצה לעשות שינוי בעולם. בעל חנות הנעליים ישלים את המשפט "העולם יראה טוב יותר כש... אנשים יעשו ספורט". ובחנות שלו הוא ימכור נעלי ספורט. המיתוג של החנות יהיה על אהבה לספורט. להוריד את האמונה בספורט לרבדים מעשיים. תרגום האהבה שלו לספורט למוצרים? שירות, שיווק, עובדים וכדומה.
השינוי בעולם של בעל החנות הוא שאנשים יעשו ספורט. שישחקו, ירוצו, יקפצו, עם הנעליים שהוא ימכור להם. הוא לא מוכר להם נעליים הוא מוכר להם אהבה לספורט. הוא משנה להם את החיים. הוא מעביר אותם מסע. מסע מרתיעה או חוסר חשק לספורט לאהבה לספורט.
מימוש האמונה ביצירת שינוי
מי שיגיע לחנות הנעליים, לא יגיע בגלל הנעליים עצמם. הוא יגיע כי הוא חולק את אותה אמונה בספורט. המוצרים בחנות הם רק תירוץ. המוצרים בחנות הם סך הכל כלי ביטוי לאמונה והאהבה של בעל החנות לספורט. הלקוחות של בעל החנות יגיעו רק אליו גם במחיר גבוה יותר. גם אם יפתחו חנויות נעליים נוספות באותו רחוב.
בעל החנות גילה את האמונה שלו. את מה שמניע אותו. הוא הוריד את האמונה שלו לספורט למימוש בחנות נעליים. והוא משנה את חייהם של הלקוחות שלו על ידי כך שהוא מוכר להם נעליים ומקרב אותם לאמונה שלו שיעשו ספורט.
שינוי חשיבה של אפל
ניקח לדוגמה את חברת אפל. אפל חרתה על דגלה את "החשיבה האחרת". שינוי הסטטוס קוו של החשיבה הסטנדרטית. את החיפוש המתמיד אחר החשיבה היצירתית, השונה והייחודית. זה המיתוג של אפל. זה מה שמבדל אותה מחברות אחרות.
אפל משלימה את המשפט "העולם יראה טוב יותר כש... אנשים יחשבו אחרת על הדברים". השינוי שאפל רוצה לעשות בעולם הוא שאנשים יחשבו אחרת. שישברו את המחשבה הרגילה, המקובעת והליניארית. שיצאו מהקווים. שיפתחו את הראש לכיוונים חדשים.
אמונה ושינוי
מיתוג לעסק זה קודם כל אמונה. אפל לדוגמה מאמינה בחשיבה אחרת. לפני הרצון לשנות יש את האמונה. אחרי שאפל מאמינה בחשיבה אחרת מגיע הרצון לשנות אנשים ולגרום להם לחשוב אחרת.
על העסק לשאול את עצמו מה האמונה של העסק? הדרך לברר מה האמונה של העסק היא לשאול את האנשים בעסק, את בעל העסק בעצמו, מה הביא אותך לפתוח את העסק. לגלות את האמונה שהביאה לפתיחת העסק זה לא קל. האמונה לא נמצאת במודע של האדם. עליו לחפור בנפשו כדי לגלותה.
הדרך הטובה ביותר היא לשאול "למה". לא פעם אחת. הרבה פעמים. לשאול את עצמינו שוב ושוב למה. בהתחלה יצוצו תשובות רגילות. תשובות שהחברה הכניסה לנו לראש. תשובות כמו "לעשות כסף" "לממש את עצמי" "למצוא תעסוקה" וכדומה. זה לא תשובות אמיתיות. אולי אלה תשובות נכונות אך לא מבטאות את האמונה של האדם.
דוגמה למיתוג עסק של חנות נעליים
לדוגמה בעל חנות נעלים יכול לומר שמה שהביא אותו לפתוח את החנות היא האהבה שלו לספורט. הוא מאמין בספורט. זה מניע אותו. זה מלהיב אותו. והוא מבטא את אהבה שלו לספורט באמצעות פתיחת חנות נעלי ספורט.
אחרי שהוא גילה את האמונה שמניעה אותו הוא ירצה לעשות שינוי בעולם. בעל חנות הנעליים ישלים את המשפט "העולם יראה טוב יותר כש... אנשים יעשו ספורט". ובחנות שלו הוא ימכור נעלי ספורט. המיתוג של החנות יהיה על אהבה לספורט. להוריד את האמונה בספורט לרבדים מעשיים. תרגום האהבה שלו לספורט למוצרים? שירות, שיווק, עובדים וכדומה.
השינוי בעולם של בעל החנות הוא שאנשים יעשו ספורט. שישחקו, ירוצו, יקפצו, עם הנעליים שהוא ימכור להם. הוא לא מוכר להם נעליים הוא מוכר להם אהבה לספורט. הוא משנה להם את החיים. הוא מעביר אותם מסע. מסע מרתיעה או חוסר חשק לספורט לאהבה לספורט.
מימוש האמונה ביצירת שינוי
מי שיגיע לחנות הנעליים, לא יגיע בגלל הנעליים עצמם. הוא יגיע כי הוא חולק את אותה אמונה בספורט. המוצרים בחנות הם רק תירוץ. המוצרים בחנות הם סך הכל כלי ביטוי לאמונה והאהבה של בעל החנות לספורט. הלקוחות של בעל החנות יגיעו רק אליו גם במחיר גבוה יותר. גם אם יפתחו חנויות נעליים נוספות באותו רחוב.
בעל החנות גילה את האמונה שלו. את מה שמניע אותו. הוא הוריד את האמונה שלו לספורט למימוש בחנות נעליים. והוא משנה את חייהם של הלקוחות שלו על ידי כך שהוא מוכר להם נעליים ומקרב אותם לאמונה שלו שיעשו ספורט.