ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עד הסוף ✔הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא כל תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, הכוח של השקר, אמת עד הסוף ✔* לחץ כאן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא כל תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, הכוח של השקר, אמת עד הסוף
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, אמת עד הסוף.

שאלה: אני לא זוכר חלומות שלי.

אליעד: אנשים שהם חכמים מספיק, אפילו לא זוכרים את המציאות, כי יש מציאות חדשה בכל רגע, אז מדוע להיזכר בישן? משנה מה היה? עכשיו יש חדר, הכל חדש.

שאלה: איך מנתקים אותו.

אליעד: למעשה את פה, העניין הוא לא להתחבר לשם. למה יש חיבור לעבר? כי המשמעות של ההווה נגזרת מהעבר. אם לא היה לך שום זיכרון, לא היית יודעת איפה את. למעשה בגלל הזיכרון את יודעת לאן ללכת. אבל זה גם דופק אותך כי אתה כל הזמן סוחב משאות כבדים.

שאלה: אז מה אתה מציע?

אליעד: להבין שהכל אחד. אם תביני שהכל אחד, יהיה לך טוב בעבר ובהווה.

ממשיכים לראות את הורטון שומע מישהו. החיות דואגים בשביל הילדים, זה לא בשבילם אלא למען הילדים. הרע אומר לך שאם תלך לאחדות זה יפגע לך בחיים, אבל בפועל זה יפגע רק בתפיסת הרע של החיים אבל לא בחיים.

ברמה בפסיכולוגית הקנגורו מטעה אותם, איך עובדת הטעיה? כשאתה נותן מידע שהוא חצי נכון וחצי לא נכון. ואז המוח של האדם חושב שאם חצי מהמידע נכון אז גם נכון החצי השני, והוא לא בודק. היא אמרה שצריך להגן על הילדים, אבל זה לא קשור להורטון. אולי אפילו הורטון מגן על הילדים. היא כאילו ערבבה להם שני אינפורמציות. היא אמרה שצריך להגן על הילדים ולא צריך שתהיה אנרכיה, אבל למעשה זה לא קשור להורטון. ככה האדם מטעה את עצמו.

כמו למשל, יש פה שולחן, זה נכון. אבל זה לא אומר שיש פה רק שולחן. אולי יש פה עוד דברים. אתה חושב, יש פה שולחן, ולכן כנראה שהנפרדות נכונה. בגלל השולחן אתה מסיק את כל המסקנות של עולם הנפרדות. אתה מניח, אם יש שולחן אז כנראה שיש רק שולחן. מי אמר לך, אולי זה נכון והשאר לא נכון? כך עובדים כל השקרים.

המחשבה שאומרת לך, שאתה צריך להרגיש טוב, היא רעה, למה? כי אתה מסכים עם זה שאתה צריך להרגיש טוב. כשאתה מסכים שאתה צריך להרגיש טוב, למעשה אתה מסכים שעכשיו אתה מרגיש רע. זאת בדיוק ההטעיה. למעשה כבר טוב, אבל אומרים לך, אתה תרגיש טוב, ואז אתה מסכים שאתה מרגיש רע, למרות שעכשיו טוב לך.

אם היו אומרים לך בא נעשה לך רע, לא היית מסכים. אבל כשאומרים לך בא נעשה לך טוב, הם למעשה מכרו לך שעכשיו רע לך.

שאלה: אז לפי האמת מה היו צריכים למכור לי?

אליעד: כלום, יש לך הכל. את לא צריכה לקנות שום דבר, יש לך הכל. למשל המחשב לא עובד לך ואת הולכת לטכנאי, והוא מגלה שהמחשב בסדר. אם הוא איש אמת הוא יגיד שהכל בסדר, אבל אם הוא רמאי הוא יתחיל לעשות הצגה שהמחשב מקולקל וידרוש כסף.

שאלה: אז יש כאן בעיה של תלות הדדית.

אליעד: לא, הבעיה היא שהאדם לא בודק. צריך לבדוק לא ללכת כמו עיוורים. למשל אדם אומר 100 דברים אמיתיים ובסוף שותל דבר לא נכון. אז אפשר לחשוב אם אמר 100 נכונים אז למה שישקר בדבר פעוט כל כך. לכן לא להאמין, צריך לבדוק.

שאלה: מה אם הקטע של, לתת אמון.

אליעד: לתת אמון פירושו לסבול. אם הטוב שלך תלוי במישהו אחר שאתה נותן בו אמון, אז אתה מסכן.

נגיד שאלוהים נתן את התורה, מה הדת אומרת? צריך לשמוע לתורה. אבל מי אמר שצריך לשמוע לאלוהים? אפילו שנתן את התורה, אולי אפשר לעשות הפוך. אולי אלוהים אומר משהו ורוצה שתעשה הפוך. איך אתה מניח? מה אתה יודע?

מצד האמת אלוהים נתן את התורה, כי זאת המציאות, אבל אולי הוא רוצה שתעשה הפוך? הכל זה אופציה, זה רק לתעתע אותך כמו כל הדברים בעולם. אתה אומר, האם זה נכתב סתם? אולי נכתב סתם כי לאלוהים היה משעמם?

מה שאני אומר שצריך לבדוק כל דבר, ולא להניח. זה שיש לך הרבה הוכחות זה לא פוטר אותך מלבדוק את החוליה האחרונה.

ואז הקנגורו ממשיכה ואומרת שצריך לתת להורטון עונש. לא מספיק שהיא הטעתה אותם בקשר להורטון, כשהיא רואה שמאמינים לה היא ממשיכה להטעות. למעשה כל השקרים מולבשים על אמת. בכל שקר יש אמת. לכן לא להניח הנחות. אם אדם יבדוק את כל הפאשלות שהיו לא בחיים, הוא יראה שזה בגלל שהוא האמין במשהו. בכל פאשלה יש אמונה. כי האמנת במשהו, לא חשבת שעובדים עליך.

שאלה: אם אני לא יאמין בכלום, איך אני אסתדר?

אליעד: בפרקטיקה את כן מאמינה שהדלת לא תיפול עליך, בדברים האלה תאמיני. אבל בלהבין את עצמך, למה אני חייה? למה העולם קיים? בזה אל תאמיני. צריך לבדוק. בדברים החיצוניים תאמיני, אבל בדברים שקשורים לפנימיות שלך, שם צריך לבדוק עד בסוף. לא להאמין לשום דבר, עד הקצה הסופי.

הורטון ממשיך בשלווה שלו, הוא לא מבין שעד שלא מסיימים את המשימה, הכל יכול עוד לקרות. רבי נחמן אומר, עד שלא ניצחת את המלחמה, אל יתהולל חוגר כמפתח. מה הכוונה? אדם שיוצא לקרב חוגר את כלי הנשק, אדם שחוזר מהקרב, פותח את כלי הנשק. לכן אומרים, אל תתהלל לפני הקרב, תתהלל אחרי הקרב. עד שלא הגעת למוחלט, אל תחשוב שהגעת. עד שהאדם לא מבטל את הרע בשורשו, אתה לא יכול לנוח. כל זמן שבמנגנון שלך יש אפשרות שתרגיש רע, אתה עדיין לא הגעת לשלמות.

איך מבטלים את האופציה להרגיש רע? בשלמות של האחדות. באחדות הראשונה האמיתית אין בכלל אופציה שיהיו שניים. רק שתהיה בחוויה שכול הרע שיש בעולם, הוא טוב בעיניך, רק אז בטלת את האופציה להרגיש רע. כי אתה אומר, נכון יש אופציה להרגיש רע וגם זה טוב.

אם אתה אומר, הגעתי לאחדות, אבל יש אופציה שארגיש רע, אז זה סימן שהגעת לאחדות שנאחזת במשהו. אחדות פירושו שכול האופציות טובות לי. הכוונה בתחושת הבטן שלך, האם כל הדברים טובים לך?

אם לאדם כל האופציות טובות, אז הוא למעשה אלוהים הראשון. זה טוב שלא תלוי בדבר.

כול החיות מקיפות אותו, והקנגורו אומרת לו שהוא יצר את הבלגן. מגלגלים עליו את האחריות. כמו שהאדם עושה בלגן ומאשים את המציאות או את אלוהים.

שאלה: זה מראה לי, שהשקר אומר לי, עזוב את הכל, למה אתה חוקר, מה יצא לך מזה.

אליעד: נכון, זאת האמת, כי בסוף התהליך אתה עוזב את הכל, כשהמחשבה הזאת אומרת לך תחיה את החיים כמו שהם, אז צריך להגיד לה, נכון אני גם רוצה לחיות את החיים איך שהם, אבל אני לא מצליח, כי יש לי שאלות. אין כאן ניגוד אינטרסים. אני בעד שתחיה את החיים כמו שהם ולא תשאל שאלות. יש כפתור, והכפתור הוא למה? תשאל הרבה למה? למה? למה? ובסוף יכבה הכפתור ותוכל לחיות את החיים כמו שהם.

והקנגורו אומרת לו, שכול מה שהוא צריך להגיד, שאין אנשים קטנים שחיים על הגרגר הזה, ושהוא טועה. הנפרדות מגלגלת את האחריות עליך, הנפרדות גורמת לך להרגיש רע, ואחר אומרת לך אם רק תסכים לשקר את עצמך, יהיה לך טוב.

הנפרדות אומרת, אם רק תסכים להגיד זה טוב וזה רע, יהיה לך טוב. אבל זה לא נכון. כי אז אתה חוזר ללופ של השקרים. אבל מצד שני ההטעיה היא הפוכה, אם רק תגיד שזה אחד, אז יגמרו לך כל הבעיות, זה בדיוק הפוך. אם רק תהיה אמיתי, אם רק תודה על האמת ותגיד שזה אחד, יפתרו לך כל הבעיות.

הקנגורו מייצגת את הרע, ואומרת להורטון, אם רק תגיד את האמת, אבל היא דורשת שהוא ישקר, ולכן אם תגיד את האמת שהיא ההפך מנפרדות, רק אז יהיה לך טוב. האדם צריך להמר על האמת, לא משנה מה יקרה לו.

הורטון אומר, שבאמת יש על הגרגר אבק, חיים. מה המשמעות של הגרגר אבק? הקטע של להסתכל על דבר קטן, הגרגר אבק מייצג את הכלום, הכלום הוא האמיתי. מה זה אחדות? אחדות זה שאתה מכיר בכך שהכלום הוא מציאות בפני עצמה. מה זה אומר? שאתה מכיר בכך שהאחדות באמת קיימת. מה היא אחדות? פירושה ההפך ממה שאתה רואה. ההפך ממה שאתה מבין. אתה רואה פה ושם, לפני אחרי, אבל זה לא, הכל זה אחד. למעשה זה לא אומר כלום, זה המשמעות של הגרגר, להכיר בכך שהדבר הקטן הוא באמת אמיתי.

כול הויכוח כאן הוא שאתה מזלזל בדברים הקטנים. והרעיון של האמת הוא שאתה צריך להתחשב בדברים הקטנים.

והאנשים שעל גרגר האבק החלו להרעיש, כדי שהחיות ישמעו אותם ולא ישמידו את גרגר האבק עליו הם חיים. מה אומר כל הרעש הזה, שכול הדברים הקטנים שבתוך האדם מתעוררים ואומרים אנחנו כאן, תראו אותנו.

זה כמו שיש את הבן אדם עם כל הרצונות ובתוכו יש עולם שלם שהאדם מתעלם מקיומו. עכשיו העולם הזה מתחיל לעשות רעש, שתתחיל לשמוע מה קורה בפנים ולא רק מה שקורה בחוץ.

הורטון פונה לראש נעיר ואומר לו האם אתה בטוח שכולם משמיעים קול? כמו האם אתה בטוח שעשית את המקסימום? זה לא מספיק להיות אמיתי, צריך להיות אמיתי מאה אחוז.

ראש העיר חשב שהבן שלו לא יוצלח, ומתברר שהבן שלו בנה הרבה דברים. ובסופו של דבר הדברים האלו יצילו את העיר. מה זה הכוח שבאדם שאתה חושב שלא עוזר לך, ובכל זאת הוא זה שמציל אותך? יש משהו שאתה מזלזל בו וחושב שלא מביא לך תועלת? זאת האמת. המהות של האמת לא מביאה תועלת. האמת האמיתית למעשה לא מביאה לך תועלת ולכן אתה לא בודק אותה.

האדם רוצה שיהיה לו טוב, ולכן הוא לא באמת שואל, מה היא האמת האמיתית? ולכן האדם לא מחפש באמת את האמת, אבל מה שמתברר הוא, שחיפוש האמת, באמת, יש לו עולם שלם משלו, ואתה מזלזל בו. והאמת האמיתית יש לה מנגנון שלם שבבוא היום כאשר תסתבך עם כל השקרים היא תציל אותך.

איזה כוח אתה מתעלם ממנו כרגע? אני טוען שאתה מתעלם מהאמת. למשל שיש לך בעיה, אתה בודק אם זה אמת או שקר, נכון? אז אתה כן משתמש באמת, אז למה אני אומר שאתה מתעלם מהאמת?

כול אדם בעולם רוצה שיהיה לו טוב, נכון? אבל לומר שיהיה לך טוב באמת, זה להגיד שאתה מתחשב גם באמת וגם בשקר. אבל אני אומר שאתה מתעלם לגמרי מהאמת, למה?

מהו אותו כוח מחשבתי בתוכך שאתה חושב שלא מביא לך כל תועלת ואתה מתעלם ממנו לגמרי? הוא האחרון בעיר, אבל הוא לא נמצא בין הצועקים. עשיתם הכל אבל בכוח הזה לא השתמשתם. אני מחפש משהו שעד היום לא עשיתם אותו. אולי חשבת לעשות אותו, אבל אחר כך חשבת שהוא לא נותן שום דבר. ורק אם תעשה אותו תפתור את כל הבעיות שלך.

בחיפוש האמת, יש סוגים של אמת. יש סוג של אמת, שאף אחד לא חיפש אותו עד היום. כי הוא לא מביא שום תועלת. כולם מחפשים קצת את האמת, אבל יש סוג של אמת שאותו אף אחד לא מחפש. מה זה אומר? אדם קם בבוקר ועשרים וארבע שעות עושה דברים שיביאו לו תועלת, וגם כשהוא מחפש את האמת זה מתוך זה שהוא רוצה שזה יביא לו תועלת.

אף אחד לא חיפש את האמת בלי המחשבה, מה זה יביא לי? אף אחד לא מחפש את האמת בלי ציפיות, בלי שום אינטרס. למעשה רק זו האמת וכל השאר זה שקרים.

לחפש את האמת כמו שהיא, רק זה יביא לך תועלת.

שאלה: האדם תמיד מחפש תועלת, אז איך אני אחפש משהו שהוא לא אני? אני = תועלת.

אליעד: נכון, זה בדיוק מה שאמרתי. אנחנו לא בעניין איך, אלא אנחנו מנסים להבין מה קורה. קודם להבין שכול האנשים שמחפשים את האמת, לא מחפשים באמת את האמת. אתה מחפש דברים שיגרמו לך להרגיש יותר טוב.

חיפוש האמת האמיתית, למען האמת רק ורק למען האמת, וללא שום רצון לתועלת, זה באמת לא מביא כל תועלת, אז מדוע שאני יעשה זאת?

האדם שואל, למה אני לא מצליח לדעת את האמת, למה? כי יש בתוכך כוח פנימי קטן שאתה מזלזל בו, שאתה לא משתמש בו, ועוד אתה חושב שהוא דופק אותך, למה? כי ראש העיר חשב שהבן שלו, הוא זה שגורם לכך שלא ישמעו אותם. האדם חושב שהסיבה שרע לא בחיים זה שהוא למשל לא תועלתי מספיק. האדם אומר, למה שאחפש את האמת מבלי שהיא תביא לי כל תועלת?

ואני מחדד לכם, שבתת מודע האדם חושב שהוא סובל, בגלל אותו כוח שגורם לו לחפש את האמת ללא שום תועלת.

כול הרעיון הוא לעשות משהו בלי תועלת. עדיין לא ניסית לחפש את האמת, כדי באמת להבין. האם את מחפשת את האמת, ולא חשובה לך מה התשובה?

הפירוש של אמת, זה דבר שלא קשור לתועלת שלי. והסיבה שהאדם לא מחפש את האמת למען האמת, היא בגלל שהוא חושב שזה יגרום לו נזק.

שאלה: האם זה קשור לאהבה ללא תנאי?

אליעד: האם פעם חוויית אהבה ללא תנאי?

שאלה: כן, אני אוהבת את עצמי ללא תנאי.

אליעד: כשאת אומרת שאת אוהבת את עצמך ללא תנאי, למה את מתכוונת, את עצמך? את מי את אוהבת? את מה את אוהבת? כשאת אומרת אני אוהבת את "זה", למעשה אמרת שאת אוהבת עם תנאי. למעשה אמרת שאת אוהבת את הישות המסוימת כי אני מזדהה איתה.

מי את בעצם? את ישות שאת מזדהה שהיא זה את. למה את אוהבת אותה? בתנאי שהיא "אני". ואם תגלי יום אחד שאת זה בכלל לא את, האם תמשיכי לאהוב אותך? כן. אז למה את לא אוהבת את כל השאר?

שאלה: אני כרגע בתהליך לאהוב את כולם.

אליעד: אז את כרגע לא אוהבת ללא תנאי. אם היית אוהבת ללא תנאי, אז למה דווקא את זה.

אלא אם אתה באחדות, ואז אתה אוהב את כולם ללא תנאי, את הכל באופן מוחלט, ואף על פי כן אתה אוהב מישהו אחד יותר מאחרים, שזה לא הגיוני, ואף על פי כן זה אפשרי בסוף.

את אומרת שאת אוהבת את עצמך ללא תנאי, האם קיימת אפשרות שלא תאהבי את עצמך ללא תנאי, אלא רק עם תנאי. מה זה אומר בלי תנאי?

שאלה: שאני אוהבת את הקיום שלי כמו שהוא.

אליעד: את באת לכאן, בגלל שאת רוצה לשפר את עצמך. אם היית אוהבת את עצמך אהבה ללא תנאי, אז לא היה אכפת לך איך שאת.

האם את מסכימה עם האפשרות, שמאחר שהאדם יאהב את עצמו עם תנאים, אז אדם שאומר שהוא אוהב את עצמו ללא תנאים, זה ממילא לא מחויב, זה רק אפשרי. זה הכל אופציות.

אם אדם אומר שהוא אוהב את עצמו ללא תנאים, אז שואלים אותו למה? וכל תשובה שהוא ייתן זה מוכיח שזה עם תנאים.

אם את לא יודעת למה את אוהבת את עצמך, אז האהבה הזאת לא מספיק חזקה. וזה יכול להתבטל.

שאלה: אני מרגישה שלכולם יש אהבה בסיסית, שתמיד קיימת.

אליעד: האם תיאורטית זה יכול להשתנות? למעשה את צודקת, כי בפנימי, בפנימי, בפנימי, יש את החוויה של האחד. אבל כל זמן שאת מגדירה את זה, עם תנאי או בלי תנאי, אם זה מוגדר אז יש אופציה שהיא אחרת. ומאחר שיש לה משמעות, זה אומר שיכול להיות הפוך.

אהבה ללא תנאי פירושו, אהבה שאין לה צורה, אהבה ללא תנאי היא מחוץ לתחושה של אהבה ושנאה. האם לאהוב את עצמך ללא תנאי, זה כמו לשנוא את עצמך ללא תנאי? לא. אז זה סימן שאתה לא חווה אהבה ללא תנאי. לאהוב ללא תנאי, פירושו לפני האהבה והשנא, פירושו שאהבה ושנאה זה אותו הדבר.

איזה נזק האדם חושב, שיקרה לו, אם הוא יחפש את האמת ללא תועלת? יש משהו באדם שהוא לא מוכן לאבד אותו. משהו שמניע את כל החיפושים שלו. כל מהות החיפוש היא שלאדם יהיה יותר טוב. אז זה אומר שבתוכך אתה לא רוצה להגיע למצב שיהיה לך רק רע. כל הרעיון של חיפוש האמת הוא שהאני של האדם ירגיש יותר טוב, וימשיך להישאר פה.

מי שרוצה להעלים את האני שלו, שיעשה פעולות שלא מביאות תועלת לאני שלו. מה לא מביא תועלת לאני שלך? לחפש את האמת מבלי תועלת לעצמך.

שאלה: איך עושים זאת?

אליעד: באופן יחסי. תנסה בחיי היום יום לחפש את האמת עם פחות אינטרסים. בפועל תגיד אני מחפש את האמת בלי אינטרסים, או בפחות אינטרסים, למרות שזה גם בגלל שיש לך אינטרס. אבל מה שקורה זה, שיש לזה מספיק כוח להשפיע עליך, למרות שאתה עושה את זה מתוך אינטרס.

האדם צריך לחפש את האמת באשר היא. ולא לחשוב על התועלת של עצמו. הרעיון הוא לעשות פעולות שתהיינה באופן יחסי פחות אינטרסנטיות. וכן לא להניח הנחות. כמו שאנשים מניחים שאלוהים הוא טוב, ועל זה בונים את כל הבניין.

מבחינתי תעשה רק דברים שיביאו לך תועלת, אבל שתדע ותבין מה לא עשית. ושאם יום אחד תסתבך ותשאל מה לא עשיתי? אתה תיזכר מה לא עשית.

שאלה: אם אני אינטרס, איך אוכל לעשות דברים ללא אינטרס?

אליעד: נכון, את צודקת, אם את כולך אינטרס, את לא תוכלי לעשות שום דבר ללא אינטרס. אבל מה לעשות שאת לא כולך אינטרס. את חצי אינטרס וחצי לא אינטרס, ואני מעורר בך את החצי שאת לא אינטרס.

אולי תגיעי בסוף למסקנה שאין פיתרון, אבל עדיין את לא בטוחה, ולכן את צריכה לבדוק.

אם במקרה תצליחי לוותר על כל האינטרסים, אז תקבלי הכל. בפרקטיקה שכול אחד יחפש את האמת ולא את מה שהוא מעדיף. זאת אומרת, שאם יש אמת שגורמת לך להרגיש רע, תיצמד אליה. תשאל את עצמך, מה אני מחפש, להרגיש טוב או את האמת? ותשים לב מה אתה באמת מחפש.

למעשה האנשים שעל הגרגר מנסים לעשות הכל כדי שהחיות ישמעו אותם, אבל עדיין לא מצליחים. ואז הבן של ראש העיר נותן צעקה ללא מילים, כאשר הצעקה היא ללא הגדרה, היא חזקה יותר. ובסוף הבן של הקנגורו שמע את אנשי הגרגר, ואז החיות השתכנעו.

רבי נחמן אומר, בסוף כל הרע עוזר לך. כמה שאתה בטוח שהעולם הזה רע, ומי שלא בטוח זה מראה שהוא טיפש, ולמרות שאתה חושב שהעולם רע, בסוף אתה תראה שכול הרע הוא טוב מאוד. שבכל הנפרדות יש משהו טוב בכלל. הרע מגויס לעזרתך.

בתכלס את צריכה להתאמץ קצת, לדעת את האמת בלי מאמץ. זה מאמץ רגשי. למה זה קל, כי את לא אמורה לשנות כלום, תעשי מה שאת רוצה, אבל בשקט בתוכך תנסי לברר מה האמת. לפני שאת נרדמת תשאלי את עצמך, מה האמת? סתם בשביל לדעת.

שאלה: לא הבנתי, איך זה ללא מאמץ?

אליעד: מאמץ פירושו להתנגד למשהו. מאמץ זה, שצריך לשנות משהו. מה את צריכה לשנות כדי לחפש את האמת?

שאלה: את המחשבה. למקד את המחשבה, כדי לשאול שאלה, וכן צריך ריכוז.

אליעד: אל תתמקדי, זה נכון שצריך קצת ריכוז, זה קצת טיפה של מאמץ. למה זה קשה?

שאלה: המוח בורח ולכן זה קשה, המוח לא רגיל לריכוז.

אליעד: אז תתחילי להרגיל אותו. בגלל ההגדרה יש כאן טיפת מאמץ בגלל שהגדרנו את זה. מה לעשות תכלס? בתוכך בשכל תנסי לברר מה היא האמת, בלי קשר למה שאת עושה.

למה לאדם קשה להיות אמיתי, כי הוא חושב שהאמת באה על חשבון משהו אחר. למשל אדם חושב שאם הוא יחפש את האמת בקשר לעבודה שלו, הוא יצטרך לעזוב אותה, ולכן הוא לא חוקר, כי זה יגרום לו לבעיות אחרות.

אבל מה שאני מחדש הוא, שתדע את האמת ותעשה הפוך. בסוף אתה לא צריך לעשות שום דבר, אתה לא צריך להיות מושלם.

לדוגמה, לאדם יש אוכל לא בריא, ואז עולה לו מחשבה, האם אני צריך לאכול את זה? ואז הוא חושב אם אני יברר את האמת אני לא יאכל את זה, ולא ייהנה, ולכן הוא לא מברר את האמת.

מה אני אומר, אני אומר שהאמת זה הדבר הכי בזוי בעולם, והכי קדוש זה מה שאתה רוצה. מה שאתה רוצה זה מעל האמת. מה זה אומר פרקטית? אם אתה רוצה לאכול לא בריא, והאמת היא שאתה לא צריך לאכול לא בריא, אם אתה רוצה לאכול לא בריא אז תאכל לא בריא, תעשה מה שאתה רוצה.

מה שאני רוצה להגיד זה, מה אכפת לך אם יש ערך לאמת? בסוף מי שמחליט אם תאכל או לא, זה מה שאתה רוצה, זה שאת יודעת מה האמת, זה לא מחייב אותך לפעול לפיה.

שאלה: אז מה כן מחייב אותי?

אליעד: כלום. את שואלת, אז למה שאני בכל זאת יחפש את האמת, אם זה לא משפיע על המעשים שלי? כדי לדעת מה האמת.

את חושבת שאם תבררי את האמת, את תצטרכי לפעול לפיה, ולכן את לא מבררת. אני אומר לך, אפילו שעכשיו את יודעת חלקית את האמת, אל תפעלי לפיה, אלא תנסי רק להבין מה האמת, ומה זה ייתן לך? בסוף תביני מה קורה פה בעולם.

לחפש את האמת, זה לדעת את האמת, בלי כל מחויבות. כי אם תגיד שאתה מחפש בגלל מחויבות, אז זה שוב חיפוש עם אינטרסים.

אם האדם יחשוב שאם הוא ימצא את האמת, הוא יצטרך לשנות את המעשים שלו, הוא למעשה משקר, למה? כי הוא חושב שהאמת סותרת את מה שהוא עושה. הוא יוצר נפרדות בין הערך של האמת לבין הערך של הטוב. מצד האמת האמיתית, אתה יכול גם לדעת את האמת וגם לעשות הפוך.

ככה זה במציאות, האמת היא שהכל אחד, ובכל זאת יש נפרדות. אלוהים יודע שהכל אחד, ובכל זאת הוא משקר ובורא לך עולם נפרד. הוא יודע שזה אחד, ומטעה אותך שזה שניים. אבל עדיין הוא אלוהים ויודע את האמת.

כשתגלי את האמת האמיתית, תגלי שהכל זה שקר אחד גדול, ועדיין תמשיכי לשקר. גם כאשר תהפכי להיות אלוהים, את תמשיכי לשקר. כי העובדה היא שהאמת האמיתית, שהיא אלוהים משקרת בנפרדות. אלוהים משקר את הנפרדות.

שאלה: אם אני אגיע לאמת, אני אמשיך להיות אומלל.

אליעד: אל תניח הנחות. האמת פירושו, להבין שהכל פה טוב. האמת פירושו, שאין הבדל אצלך בין טוב ורע ואתה יכול לעשות מה שאתה רוצה.

שאלה: אדם שיש לו התקשרויות, יכול לדעת את האמת שאתה מדבר עליה?

אליעד: כן. האם את חושבת שאפשר לדעת את האמת וגם לשקר?

שאלה: לא.

אליעד: מה הבעיה, אפשר גם לדעת את האמת וגם לשקר.

שאלה: אם בתוך הלב שלך, אתה מרגיש שזה יותר טוב מזה, איך תדע את האמת?

אליעד: את יכולה לשקר את עצמך. אבל תדעי שאת משקרת את עצמך. אני למשל יודע שאין משמעות אם תביני אותי או לא, ובכל זאת אני עונה לך, אני משקר את עצמי.

שאלה: אבל אתה לא קשור לדיבור הזה. בתוכך יש משהו שלא קשור לזה. אבל בתוכי יש משהו שכן קשור.

אליעד: אם את רק קשורה אז את רק סובלת. אבל אם את לא קשורה וכן קשורה אז את לא סובלת. את יכולה להיות תלויה, אבל בתוכך גם אל תהיי תלויה. גם וגם.

שאלה: הילדים שלי עכשיו נוסעים ואני רואה שעולה לי פחד, אני קשורה אליהם.

אליעד: ומה רע בזה?

שאלה: עולה לי פחד, אז איך אוכל להבין את האמת במצב של פחד?

אליעד: אני יודע ששכנעו אותך שאי אפשר, אבל למה לא? אלו שאמרו לך שאי אפשר, הם עצמם לא גילו את האמת. כי אפשר. אני למשל אם אני אראה אריה אני אפחד, אבל אני עדיין יודע את האמת, זה לא סותר. מה זה סותר? אפשר גם וגם.

שאלה: כמו שאתה מפחד מאריה, אני מפחדת שהילדים ימותו, זה אותו הדבר.

אליעד: זה לא סותר, את אומרת שאי אפשר, מה אי אפשר להיות גם באחדות וגם הנפרדות? זה לא הגיוני? כן, זה הגיוני.

שאלה: זוהי תעלומה.

אליעד: אבל זאת תעלומה שמאחד נהייה שניים. שורש התעלומה הוא שמאחד נהייה שניים. כמו אלוהים, שהוא אחד, ובכל זאת יש שניים. אם זה הכל אחד, אז למה אלוהים משנה? כי ככה הוא רוצה, למרות שהכל אחד, הוא בורא שניים, זה גם וגם.

שאלה: אלוהים לא קשור.

אליעד: הוא קשור לכל. הוא אחראי שיעמוד פה הבקבוק.

שאלה: האם הוא גם חווה פחד?

אליעד: הכל הוא חווה. כשאת חווה פחד, מישהו צריך לייצר אותו. אם אלוהים יפסיק לפחד, את גם תפסיקי לפחד. כדי שאת תפחדי, הוא צריך לפחד. תארי לך באיזה נפרדות הוא נמצא. את חווה רק את הנפרדות שלך, אבל אלוהים חווה את הנפרדות של כולם. תחשבי שכול העולם כולו הוא הגוף של אלוהים, כל מה שאת חושבת, חשבת ותחשבי הוא חווה את זה.
תחושה של בטן קשה להיות הגדרות צריך להיות אלוהים הראשון להרגיש יותר טוב טומאה בולמיה הכל אחד תת מודע הרזיה אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים אינטרס אינטרסים אמת בלי תנאי הורטון שומע מישהו לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים ללא תנאי לשקר עד הסוף שורש שקר שקרים שקרנים תועלת
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
... עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף מה המשמעות של להשתמש בשכל עד הסוף לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את הרעיון המרכזי של שימוש בשכל עד הסוף, ואת המשמעות של ללכת עם ההבנה או החשיבה עד לנקודה הכי עמוקה ואמיתית שלה. כאשר אליעד אומר ללכת עד הסוף, הוא מתכוון לכך שיש שני צדדים בכל אדם: הצד ... ומנסה להבין למה זרקו עליו את האבן, כאן אליעד מדגיש שצריך ללכת עד הסוף . הכוונה היא לא לעצור באמצע הדרך, אלא להמשיך ולברר עד הסוף, עד שנמצאת תשובה מלאה, שלמה ומספקת. כלומר, ... אם האדם בוחר להפעיל את שכלו, אליעד מציין שהוא חייב ללכת עם זה עד הסוף, ולא לעצור באמצע הדרך. למשל, אם האדם אומר ... אני רוצה שיהיה לי יותר טוב, אז אליעד מדגיש שעליו להשתמש בשכל עד הסוף, ולברר לעומק מה מקור התחושה ומהי התשובה ... או לחשוב, עליו לעשות זאת בצורה שלמה ויסודית. איך להשתמש בשכל עד הסוף? האם חייבים לשאול שאלות בחיים? מה הכוונה ...
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זה אומר ללכת עד הסוף? אליעד כהן מסביר את הרעיון ללכת עד הסוף באמצעות ההבנה שהשלמות נמצאת בקצוות. ... אחד ולהבין אותו לעומק באופן מוחלט. הוא מדגיש שההתמקדות הזאת תוביל את האדם להבנה כללית של כל הדברים האחרים. דווקא ההעמקה בתחום אחד עד הסוף היא זו שתביא לשלמות מלאה, שתשפיע ותקרין ... הזה יוביל אותו בסופו של דבר להבנה סופית ומוחלטת. מה המסר המרכזי של אליעד בהרצאה? המסר העיקרי שאליעד מעביר הוא החשיבות של הליכה עד הסוף על ידי התמקדות מוחלטת בדבר אחד בלבד. הוא ... קצה גבול ההבנה האפשרית. אליעד מבהיר שהשלמות היא זמינה וקרובה בהרבה מכפי שנדמה, אך רק למי שמחליט באופן ברור ומוחלט להתמקד, ולהגיע עד הסוף עם אמת אחת ברורה. הוא מסכם באיחול למאזינים יום של שלמות אמיתית ומוחלטת עד הסוף. איך להגיע לשלמות אמיתית? למה חשוב להתמקד בתחום אחד? איך ללכת עם האמת עד הסוף? איך אפשר להגיע לקצה? מה ההבדל בין ידע להבנה? למה הקצה נראה רחוק? מה זה אומר להיות אמיתי עם עצמי? ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, לגבי איך ללכת עם האמת עד הסוף או בכלל איך ללכת עם הדברים עד הסוף? וכפי שכבר אמרתי שהשלמות נמצאת בשלמות, תמיד בקצה זה טוב. אם תרצה ממש להיות מאושר יהיה לך טוב, אם תחליט עד הסוף שאתה לא רוצה לחפש יותר אושר, גם כן ממילא ... ההבנה היא סופית, כמות הידיעות היא אינסופית העניין שביכולת ההעמקה, יש סוף לכמה האדם יכול להעמיק. לדוגמה: אדם יכול לשאול ולהבין עד הסוף, עד גבול ההבנה, למה הוא רוצה את הרצונות שלו ויהיה סוף בהבנה של השכל הרגיל. העניין שלא צריך לקחת מלא נושאים ולהיות מושלם בכל התחומים, מספיק לקחת תחום אחד בחיים וללכת איתו עד הסוף בהבנה הפנימית שלו. אם האדם יגיע לאמת ... להגיע לאלף קילומטר בלי הצעד הראשון הזה. וממקום האמת, נקודת האמת הנוכחית של האדם, משם להתחיל ללכת עם הבנה אחת מסוימת ואיתה ללכת עד הסוף בלי לוותר, וכך ימצא האדם את סוף החקירה ... הבנה הסופית ממנה אין יותר שאלות אם הגעת לסוף או לא, יש הבנה וידיעה ברורה. ושיהיה לכולם המשך יום של שלמות אמיתית, באופן מוחלט, עד הסוף.
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זאת אומרת ללכת עם דברים עד הסוף? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהאושר והשלמות נמצאים תמיד בקצוות, כלומר, בשלמות ... שמתעוררת כשאדם רוצה ללכת עד הסוף, היא שהקצה נראה מאוד רחוק, והאדם לא יודע איך להתקרב אליו. הוא מדגיש שלמעשה, כל עוד ... אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף באופן מוחלט. מספיק שהאדם יהיה מושלם בדבר אחד בלבד, בפעולה אחת, במחשבה אחת או ברגש ... לשלמות אמיתית. כיצד ללכת עד הסוף בצורה פרקטית? אליעד נותן הנחיות מעשיות כיצד להגיע אל השלמות המוחלטת. הדבר הראשון ... בדבר אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף. לדוגמה, שאלות כמו מה התכלית של החיים שלי? או למה אני רוצה להיות מאושר? הן שאלות שאפשר וצריך לחקור לעומק - עד הסוף, עד שייצא עשן מהאוזניים. ההתמקדות הזו היא הדרך היחידה להגיע אל השלמות הפנימית ... אמיתי וממוקד, ולחקור עד הסוף כל דבר שבו אתה מתמקד. זהו המסלול היחידי והאמיתי לשלמות. איך להגיע לשלמות עצמית? מהו ... לשלמות? מה זאת אומרת ללכת עד הסוף? האושר והשלמות בקצוות, לדוגמה כוס מים או כוס מלאה בשלמות או ריקה בשלמות. שלמות = ... שרחוק. עד שאדם לא מגיע עד הסוף אבל הוא לא יכול לדעת את הריחוק ולפעמים רק נדמה שאתה רחוק. הדבר הנוסף מצד האמת האדם ... להתמקד שמישהו שרוצה ללכת עד הסוף לא צריך להתפזר על הרבה דברים יש אינסוף תחומים, אתה לא צריך להיות מושלם בכל התחומים ... לקחת דבר אחד ובו להתמקד עד הסוף, אם הוא מתפזר שיצמצם את עצמו להבנה אחת וילך איתו עד הסוף, לחקור אותו עד הסוף לדוגמה מה תכלית הדברים? למה אני רוצה להרגיש טוב? מה הסיבה שיש לי רצון עד שיצא עשן ... לשאלה מה לעשות איך ללכת עד הסוף אם תתמקד אפילו הסוף נמצא פה ועכשיו. תשובה נוספת כאשר הסוף רחוק מתחילים לצעוד אליו, ...
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות? אליעד כהן מסביר כי מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות ... המטרה הסופית דומה: להגיע למקום של אין שכל או של הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה רגילה. אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של אי - ידיעה, מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו. האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה או המנטרה? ... בשלב מסוים בדרך להבנה עמוקה. ההבנה העמוקה ביותר מתרחשת דווקא כשהשכל נכבה לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין. הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק חצי - אמיתית או חלקית. איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה? כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם צריך להגיע למצב קיצוני שבו הוא מאבד לחלוטין את ... להימנע מתגובות כעס. לדבריו, פתרונות כאלה הם זמניים בלבד ובסופו של דבר האדם ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל. בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת. הבנת השכל ומדיטציה מנטרות וויפאסנה חוויות פנימיות בשתיקה איך להשתחרר ... המנטרה היא זיוף או שמא היא מאפשרת להגיע לאמת פנימית. אליעד הסביר כי גם כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, עשויות להרגיש מזויפות. מה המהות של חוויות ... ההבדל בין השניים הוא בתהליך: ויפאסנה מתמקדת בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של אין דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ואי ידיעה. האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה? אליעד טוען כי השכל, אפילו ... איך להבין את מהות השכל? ש: מה היתרון של שכל גדול בתהליך זה? אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע לאותו המקום. האם ניתן לברוח לשם? בסופו של ... זה לא משהו בדיוק אמיתי אבל אם אתה מסתכל על האמת כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה. אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את המוח תבין מה אתה אומר אתה אומר אם אני משנן מנטרה ... משקר את עצמך כי כל השאלות זה שקר, כל השאלות והתשובות שלך זה שקרים עוד שקרים זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע. ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה. אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה. ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות את זה. אליעד: תקשיבי את שאלת קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית האם אפשר לצאת החוצה מהלופ, לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה אוו קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות אוו עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, אני אומר תנסה להבין ואז אתה תוכל להמשיך לחיות פה ואתה עדיין בהבנה שזה אחד. ש: סתם לחזק את מה שהוא אמר יש שמונים וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף. אליעד: נניח. ש: לא המהות היא שזה אמת. אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה אומר? ש: אני רוצה להגיד ...
פחד ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה
... ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה ובו יתבאר, הפחד של האדם ללכת עד הסוף עם המטרות שלו, הפחד של האדם להיות נאמן לעצמו עד הסוף, הפחד של האדם להתמסר לרעיונות שלו, הפחד של האדם ללכת עד לקצה האחרון של השאיפות שלו, והפחד של האדם להתאכזב הפחד מפני ... בשלמות, מול המחשבה של הרע, הרע לא יפגע בו בכלל. וכדי שהאדם יהיה מסוגל להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף, לשם כך הוא צריך לעשות את הדבר הפשוט ביותר. שהוא, לרצות להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף. כי בעולם שלנו יש אין סוף אפשרויות. וקיימת גם האפשרות להשיג את כל המטרות בשלמות שאין שלמות אחריה. והאדם יכול לקבל את ... להיות איתה בשלום תמיד? ולמה האדם לא מוכן להגדיר לעצמו כמטרה אחת ויחידה, שהוא הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם האושר שלו, והולך להיות נאמן לעצמו עד הסוף, ולנסות להשיג אושר פנימי שאינו תלוי בשום דבר, עד הסוף ועד הקצה האחרון? זה משום, שהאדם מפחד להתאכזב. כי יש לאדם פחד מפני אכזבה, שהאדם מפחד לרצות משהו באמת ובלב שלם, ואחכ ... אותו כל כולו באמת, אז האדם גם לא יכול להתאכזב באמת, מכך שהוא לא קיבל את הדבר. אבל כאשר האדם הולך עד הסוף, דהיינו, שהוא כל כולו רוצה דבר אחד ויחיד, אז הוא כאילו מהמר על כל האושר שלו, ושם את כל הביצים בסל אחד, ומסתכן בכך, שהוא ... מה הפתרון? ומי שאין לו מה להפסיד, דהיינו, מי שתמיד רע לו בכל מקרה, הוא כבר הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם הרצונות שלו, ולא מפחד להתאכזב. כי הוא בכל מקרה כבר מרגיש ככ רע, עד שהוא כבר לא מפחד להרגיש רע עד הסוף לגמרי. וזה קורה, כאשר האדם הולך עם הרצון הפנימי שלו כמעט עד הסוף, שאז הוא מרגיש מאוד רע, ואז הוא כבר נשאב אל תוך הרצון שלו עד הסוף, ומתמסר לרצון שלו עד הסוף, ואז כמובן שהוא גם מקבל את הרצון שלו בשלמות וכולי. אבל, להרגיש רע עד הסוף, זאת הדרך הפחות טובה והיותר קשה. ולכן, יש גם פתרון קל וטוב יותר, והוא, ללכת עד הסוף של ההבנה, כפי כמה שאתה יכול, ובלי להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, שעל האדם להתמקד בהבנה של המציאות, כפי כמה שהוא יכול, בכל כוחו עד הסוף. אבל לא צריך להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, האדם לא צריך להגדיר שהוא רוצה דבר מסוים, שיקרה דווקא כך או אחרת. ובו זמנית, האדם צריך לנסות להבין את המציאות כמה שיותר עד הסוף. ולהבין את המציאות, פירושו, להבין את עצמך. דהיינו, להבין את המנגנון הפנימי של הרצונות, מחשבות, רגשות, רצונות וכיוב. ולא צריך לרצות להיות מאושר תמיד וכיוב. אבל כן צריך לנסות להבין עד הסוף, את משמעות האושר, את הסיבה שבגללה יש לאדם רצונות שונים לשנות את המציאות וכיוב. וההתמקדות, לא צריכה להיות בלהשיג אושר בשלמות, או שביעות רצון בשלמות וכיוב. אבל כן צריך להתמקד בלהבין את המציאות הפנימית עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מתעמק בתוכו, ומנסה להבין את המציאות עד הסוף, וכפי שכבר הסברתי את כל הדברים האלו במקומות אחרים, על ידי זה האדם זוכה בסופו של דבר, להרגיש שלמות תמידית בכל מצב שהוא ובלי להיות תלוי בשום דבר. ולסיכום: האדם מפחד ללכת עד הסוף, כדי לא להתאכזב עד הסוף. והפתרון הקל הוא, לא להגדיר רצון מוגדר להשיג דבר כזה או אחר, אבל כן לנסות להבין את עצמך כמה שיותר, והשאר מסתדר מעצמו. ונבהיר: כי גם להבין את עצמך עד הסוף , גם זו מטרה מוגדרת ורצון מוגדר. ואעפכ זה הרע במיעוטו, וזאת הדרך הקצרה ביותר. וגם כאן, לא צריך ללכת עד הקצה האחרון, אבל ...
אמת - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן?
... - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן? כי האדם, צריך ללכת אחרי האמת האישית והסובייקטיבית של עצמו. והאדם צריך להיות נאמן לעצמו, עד הסוף, ובשלמות שאין שלמות אחריה. כי אסור לאדם להתפשר, על האמת שלו. ועל האדם להשיג את המטרות האמיתיות שלו, עד הסוף ובשלמות. ולמרות שהאמת האישית של האדם, היא אמת סובייקטיבית ואישית בלבד, אעפכ על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף שלה ועד הקצה האחרון שלה. כי האמת המוחלטת, היא נמצאת, אחרי הקצה האחרון של האמת האישית של האדם. ומי שרוצה להבין את המציאות בצורה אמיתית ומוחלטת, עליו להבין את המציאות, לפי האמת האישית שלו, אבל ללכת עם זה עד הסוף. כי האדם הולך אחרי האמת שלו עצמו, אבל לא הולך אחרי האמת שלו עצמו עד הסוף. כגון לדוגמה, שהאדם מתייחס למציאות, בצורה שאינה מדויקת, עפ קנה המידה של האדם עצמו. כגון לדוגמה שהאדם כועס על איזה דבר, יותר או פחות ממה שהוא חושב, שראוי לכעוס על אותו הדבר. או ... שאין שלמות אחריה, הוא רואה את האמת המוחלטת של המציאות. ועל האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף. דהיינו, שתהיה התאמה מלאה בשלמות מלאה, בין הרגש לבין השכל של האדם. שלא יהיה מצב, שהרגשות של האדם אומרים לו דבר אחד, ושהשכל של האדם, אומר לו דבר אחר. כי זה סימן, שהאדם משקר את ... באופן מוחלט, למרות שהוא לא באמת בטוח בעצמו באופן מוחלט. וההוכחה לכך שהאדם לא בטוח באמת שלו עד הסוף, היא שהאדם, לא באמת נצמד לאמת שלו עד הסוף בשלמות. ומי שלפעמים חושב בצורה שגויה ולא אמיתית לפי קנה המידה שלו עצמו, הרי שהאמת שלו עצמו, לא ממלאת אותו עד הסוף , כי הוא לא בטוח בה עד הסוף, ולכן הוא רחוק מהאמת שלו עצמו. ומי שמשקר שהוא בטוח באמת שלו עד הסוף, הוא הכי לא נאמן לעצמו. כי הוא מתכחש לנקודה הפנימית ביותר של האדם, שהיא המקום שבו האדם יכול להתחבר לאמת האובייקטיבית שאינה תלויה בדבר כלשהו. כי יש בתוך האדם נקודה פנימית, ... שבתוכו, שאין בה שום הסתכלות אישית כלל. אלא היא כולה אובייקטיבית לגמרי. ולהיות נאמן לעצמך עד הסוף, פירושו, לא להתכחש לשום רגש פנימי שיש בתוכך. ולא להתכחש לשום ספק פנימי שיש בתוכך. אלא ללכת עד הסוף, ולהביא מתת המודע, אל המודע, את כל הרגשות הפנימיים המודחקים והנסתרים, ולהביא מתת המודע, אל השכל המודע, את כל הספקות והחששות והפחדים, שנמצאים בתוך האדם, ולשים את הכל על השולחן, ולבדוק את הכל עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מוציא את הכל החוצה. דהיינו, לא מתכחש לספקות שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום היבט רגשי שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום צורת מחשבה שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום דבר, על ידי זה ... וברגע שהאדם רחוק ממנה, הוא משתמש באמת האישית שלו בלבד. וכאשר האדם הולך אחרי האמת האישית שלו עד הסוף, אז הוא חוזר לאמת האובייקטיבית, שנמצאת בתוך תוכו בפנימיות הנשמה שלו. כי על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, אבל בו זמנית, על האדם לבדוק את האמת האישית שלו כל הזמן. עד שתהיה התאמה, בין האמת האישית של האדם, לבין האמת המוחלטת של המציאות. ועיקר הבדיקה היא, על ידי זה ... אחרת. ואם קיימת האפשרות להיות אחרת, הרי שזו לא אמת מוחלטת. כי מי שלא הולך אחרי האמת שלו עד הסוף, הוא גם לא בודק את האמת שלו עד הסוף, ולא מגיע לאמת המוחלטת. אבל כאשר האדם נצמד לאמת האישית שלו עד הסוף , זה דוחף אותו לבדוק את האמת האישית שלו עד הסוף, ואז בסופו של דבר, האדם מגיע לנקודת מבט אובייקטיבית על המציאות, ואז האדם משתחרר לגמרי מכל קיבעון מחשבתי, וזוכה לראות את הדברים, כפי מה שהם, וחי עם כל המציאות בשלמות אמיתית. ...
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
... את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת איך להתבונן בדברים עד הסוף ולחפש את האמת? אליעד מסביר שהמושג להתבונן בדברים עד הסוף פירושו לנסות להבין דבר מסוים באופן הכי מלא ושלם שאפשר. הוא מדגיש שהמטרה היא לא להסתפק בידיעה חלקית או שטחית, אלא להגיע למצב שבו אין יותר ... מדי, לכן הוא מציע לקחת משהו מוחשי וברור, כמו כסף או רצון ספציפי, כדי שהחקירה תהיה קונקרטית ואמיתית יותר. מה המשמעות של לחקור עד הסוף לפי אליעד? החקירה עד הסוף לפי אליעד, פירושה לשאול שאלות על כל דבר שאנו מאמינים בו, עד למצב של חוסר יכולת לשאול עוד שאלות. במצב כזה האדם יגיע להבנה שאין יותר אפשרות ... נותן לו, או את האפשרויות שהכסף מספק לו. וכאשר האדם מבין את זה, הוא ממשיך לחקור: למה הוא רוצה את התחושה הזו? ואם ימשיך לשאול עד הסוף, הוא יגיע לנקודה שבה אין יותר אפשרות לדעת או להיאחז בשום דבר, ויגיע למצב של הבנה רוחנית מוחלטת. אליעד מדגיש כי כל דבר יומיומי, פשוט או מורכב, יכול להוביל בסופו של דבר להבנה רוחנית מוחלטת, אם האדם באמת ייקח את החקירה עד הסוף ולא יעצור באמצע. איך נראית ההבנה המוחלטת בסוף התהליך? בסופו של התהליך שהאדם חוקר לעומק דבר מסוים, הוא מגיע למצב של חוסר וודאות מוחלטת, מצב ... הבדל מהותי בין שום דבר לשום דבר אחר, וזהו המצב שאליעד מכנה אמת מוחלטת. בסופו של דבר, הוא מסכם ואומר שכשאתה באמת חוקר משהו עד הסוף, לא משנה מה תהיה השאלה, תגיע למצב של אמת מוחלטת ושל חוסר אחיזה. כל שאלה תוביל בסוף לאותו מצב של אחדות וחוסר ידיעה מוחלטת, אם האדם באמת מחפש תשובה מוחלטת. איך לחפש את האמת? מה זה לחקור עד הסוף? איך להגיע להארה רוחנית? מה המשמעות של להבין באמת? למה אני רוצה כסף? מה זה גבול ההבנה האנושית? איך להפסיק להיאחז בדברים? ...
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
... הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף מהי תכלית הידיעה שלא נדע? אליעד כהן מסביר שהנושא של תכלית הידיעה שלא נדע ... לידיעה האמיתית, האולטימטיבית, שהיא למעשה ידיעת הכל. אליעד מדגיש שהמטרה אינה לדעת פחות אלא ללכת עם השכל עד הסוף , עד לנקודה שבה האדם מגלה שכל הידיעות וההבנות שלו אינן מוחלטות, ושאינו באמת ... מוקדם מדי למסקנות? לפי אליעד, בעיה נפוצה היא שאנשים ממהרים להגיד אני לא יודע במקום לנסות לברר את הדברים עד הסוף . הוא נותן דוגמה לאדם השואל את עצמו למה אני מעדיף דבר אחד על פני אחר?, וכאשר ... הבירור. אמונה נותנת הרגשה של ודאות, אבל לא מבוססת על ידיעה אמיתית. אליעד מדגיש שהאדם חייב ללכת עם השכל עד הסוף ולא להסתמך על אמונה, גם אם היא נראית הגיונית. רק לאחר שהאדם בדק את כל ... ימשיך לשאול את השאלה שוב ושוב. רק אם יגיע לחוסר ידיעה אמיתי ומוחלט, השאלה תיעלם לתמיד. כיצד להשתמש בשכל עד הסוף? השיטה שאליעד מתאר לשימוש בשכל עד הסוף היא לשאול שאלות, לא להסתפק בתשובות שטחיות או חלקיות, אלא לבדוק כל דבר עד ... המצב שבו הוא יודע את הכל דרך ההבנה שאין דבר באמת מחויב חוץ מעצם הקיום של הרגע הנוכחי. מה הסיכון בללכת עד הסוף עם שאלות? אליעד מתייחס גם לסכנה שיש בתהליך כזה, כי אם האדם לא יציב מבחינה ... על עצמן? מהו מחויב המציאות? מה ההבדל בין אמונה לידיעה? כיצד להגיע לידיעה מוחלטת? איך לבדוק תשובות עד הסוף?
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
... בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון למה הלחצים בעבודה הולכים ומתגברים עם הזמן? אנשים רבים חווים ... ממך לקום - תקום, אם המציאות דורשת ממך לעבוד - תעבוד, בלי תלונות ובלי התנגדות פנימית בכלל. הבעיה של רוב האנשים, כפי שמדגים אליעד, היא שהם נמצאים בדיוק באמצע: לא נכנעים עד הסוף ולא משתחררים עד הסוף, ולכן הם סובלים. אליעד מדמה את המצב הזה לאדם שנמצא בקרב - הוא מתחיל להילחם, מתעייף, ואז רוצה לנוח. ... הרצון שהוביל אותו לשם. כשהוא פועל מתוך מקום של בחירה אמיתית, הוא כבר לא סובל - גם אם הוא עדיין פועל במסגרת של צמצום או הגבלה. כיצד להחליט בין כניעה מוחלטת לבין מאבק עד הסוף? ההחלטה בין כניעה מוחלטת לבין מאבק מוחלט תלויה לחלוטין במה שהאדם באמת רוצה. אליעד מסביר שהדרך להגיע ...
לקבל את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית
... את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף , לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא כל תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, הכוח של השקר, אמת עד הסוף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: עד הסוף, למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עד הסוף, איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לילדים, מאמן אישי לבני נוער, מומלץ בתחום עד הסוף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1367 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 12:27:58 - wesi4