ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עבודה סוציאלית ✔קאוצינג - סיפורי אימון - Coaching ✔איני יכול ללמד דבר לאף אחד, אני יכול לגרום להם לחשוב (סוקרטס) בראשית הכל... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨קאוצינג - סיפורי אימון - Coaching
איני יכול ללמד דבר לאף אחד, אני יכול לגרום להם לחשוב (סוקרטס)

בראשית

הכל התחיל לאחר השחרור מהצבא, תחילה של ביסוס כלכלי וזוגי ושאלת השאלות "מה אני רוצה לעשות בתחום הקריירה? מה אני רוצה לעשות בחיים שלי? מה יביא לי שמחה וסיפוק, הנאה ומוטיבציה לפעול? " והתשובה הייתה ברורה ובהירה - לעבוד עם אנשים ולמענם.

ומאז כרתי ברית בעבודתי המקצועית עם אנשים שהתבטאה ב 4 תחומים, מישורי עבודה:

עבודה סוציאלית קהילתית וניהול לשכת רווחה

קצין בריאות נפש חיילי בחיל האוויר

יעוץ ארגוני, הדרכה ארגונית והנחיית קבוצות

אימון אישי (Coaching) בתחום הקריירה והעצמה האישית (Life Coaching)

אני מתרגש כל פעם מחדש מהמפגש עם אנשים, צעירים ומבוגרים, אשר אינם שוקטים על השמרים אלא בוחרים לנצל את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם במטרה לפרוץ דרך בהתאם לחזונם ושאיפותיהם בחיים האישיים והמקצועיים.

מהו אימון - Coaching?

בעיניי Coaching זו גישה המאופיינת בכבוד והערכה לאדם היוצאת מהאמונה שבכל אדם טמונים משאבים ויכולות ליישמם. זה תהליך המאפשר למתאמן לזהות מה הוא באמת רוצה לעשות ולהפוך את החלום לתכנית פעולה בפועל. זו מתודה המאפשרת לאנשים להתחבר למשאבי העוצמה הטמונים בהם כדי שיהוו מנוף להשגת מטרותיהם, משאלתם ואפילו חלומם.

אין ספק כי האימון, דו שיח ושותפות אמיצה ביני לבין המתאמן / ת, הינו תהליך מרגש קצר וממוקד, המהווה מתנה משמעותית שאני רוצה ויכול להעניק לאנשים היקרים לי.

האימון הוא חוויה מרגשת, למתאמן/ת ולי, הגורמת לאנשים לאהוב את עצמם יותר ולזהות יכולות ואיכויות פוטנציאליות שלא ידעו לפני כן.

ברצוני לשתף אתכם, חברי ולקוחותיי, בחוויות האימון, דרך הצצה קצרה למספר מתאמנים איתם עבדתי. (לצורך ההצגה שונו חלק מהפרטים המזהים של המתאמנים)

שלומית - שעשתה פריצת דרך בעבודה ובזוגיות

שלומית בת 35, בעלת תואר שני במנהל עסקים, בעלת הופעה ונוכחות מרשימה, חדת לשון וחריפה, מודעת ליכולות האינטלקטואליות והאישיות שלה. רווקה.

לשאלתי למה באה השיבה "אני לא מאושרת היום, יש לי מצבי רוח לפיהם אני פועלת, ואני רוצה להפחית מהם" ומתחילה לבכות, בכי עצור ומאופק.

המחשבה הראשונה שלי הייתה שאני לא עוסק בטיפול נפשי אך היה בשלומית משהו שגרם לי להשהות את תגובתי, ולהמתין תוך הקשבה.

אני ממשיך להקשיב ושלומית מדברת בשטף רב על כך שהיא נפגעת ונעלבת מכל דבר ואיך זה לא צריך להשפיע עליה ועל ההתנהלות האישית והמקצועית שלה.

אני מרגיש דרוך וממוקד בסיפורה, בדוגמאות שהיא מביאה, אני מנצל את הרגע שהיא לוקחת אויר ושואל " ואם כך מול מי היית רוצה להפחית את ההיעלבויות שלך? "

שלומית קופאת בכיסא, מהרהרת ואומרת " מול החבר ומול המנהל שלי בעבודה"

אחד הדברים הממקדים והמעצימים ביותר הוא לחוות ולהגדיר מצב רצוי עתידי, ומכאן להגדיר יעדי פעולה.

ערכתי עם שלומית תרגיל בדמיון מודרך, בו שלומית התבקשה לעצום עיניים, להיות נינוחה ולדמיין תמונה של מפגש עם המנהל או עם החבר, תמונה של היחסים והקשרים כפי שהייתה רוצה שיתקיימו, ("תמונה החזון"). היא התבקשה לתאר הפרטים של הסיטואציה האידיאלית. היכן הם נמצאים? היכן עומד כל אחד מהם? מה הם אומרים זה לזה? האם יש אנשים נוספים בחדר?

תוך כדי תרגיל הופיע על פניה של שלומית חיוך גדול של שביעות רצון והנאה, חיוך שעד כה לא הופיע. ביקשתי משלומית לחזור לחדר ולבדוק עם עצמה מה בסיטואציה גרם לה לחייך ולחוש הנאה. כשפקחה את עיניה אמרה לי "זהו עכשיו אני מבינה מה הדבר שהכי חשוב לי ביחסים עם המנהל, הכי חשוב לי שאני אוכל להשמיע את דברי ללא הפרעה ומתוך כבוד"

"ומה היעד" שאלתי, "לדבר, לשוחח עם המנהל עד סוף השבוע הקרוב ולהציג לו את הצורך שלי, וזאת ללא חשש, ולא לאפשר לו לקטוע את דברי גם במחיר של עימות"

במפגשים הבאים למדנו כיצד היא פועלת בזמן שהיא נפגעת, איתרנו תגובה אלטרנטיבית לתחושת העלבון והכעס ושלומית יצרה וסיגלה לעצמה תגובה שונה, שעזרה לה גם ביחסים עם החבר.

ואכן תוך שני מפגשים שלומית נפגשה עם המנהל, הציגה בפניו הצרכים שלה וקיבלה הסכמה והתייחסות חיובית.

אם בעבר שלומית הייתה מתרגשת ובוכה מכל מצב, דבר שפגע בשמחת החיים שלה, היום היא חשה הרבה יותר טוב, מתפקדת יותר טוב והיא מלאת שמחה ואנרגיה.

שינוי קטן שעושה הבדל גדול

ניר - שויתר על "כבודו" והשיג את מטרתו

ניר הגיע לפגישה בדחיפת אשתו, לאחר שנפגשה וקיבלה המלצה ממתאמנת איתה עבדתי בעבר. ניר נכנס לחדר במדי השוטר, התיישב על הכיסא ופתח בהצהרה "אני לא יודע אם תוכל לעזור לי, אף אחד לא מצליח בזה". הופתעתי מעוצמת הכעס והייאוש שנשמעו מהמשפט הראשוני והפשוט הזה. שקעתי בכיסאי, אפשרתי לניר להוציא את כעסו ואז שאלתי "ו... ? ".

ניר קצין משטרה, רב פקד בן 42. גבר גבה קומה בעל כושר ביטוי מרשים, "מלח הארץ", בעל ערכים נוקשים וברורים. משרת במשטרה שנים רבות, עושה את תפקידיו בצורה טובה ומקצועית, אך לא זוכה לקידום בדרגה למרות הערכה שהמערכת והמפקדים משדרים לו. במקביל עמיתיו מתקדמים והוא מרגיש ש"מדלגים ולא סופרים" אותו.

"אני יודע כיצד מתקדמים במשטרה אך אני לא מוכן להשפיל עצמי ולבקש טובות מהמפקדים שלי, אני לא לקקן ואני לא רוצה לעסוק בזה" ירה ניר תשובה אוטומטית החלטית ומוכנה מראש. ניכר היה כי הנושא עלה כבר מספר פעמים והיא קשורה למשהו מאד בסיסי ועמוק בתפיסת העולם והערכים של ניר.

באימון כשאנחנו מגעים לנקודות משמעותיות ניתן להבחין בה באמצעות רמזים אותו שולח המתאמן. שינויים בטון, בשפת הגוף, בקצב דיבור, בתנועות הידיים - כאילו דריכה על מוקש או על דבר עמוק ומפחיד.

השאלה, ב Coaching אינה רק מה קרה, אלא מה עושים ולאן לוקחים את הנושא ע"מ לצעוד קדימה. שאלתי ובררתי עם ניר מה הכוונה ב"השפלה ובקשת טובות", והיכן עוד בחייו הוא מרגיש כך. ואכן לניר היסטוריה עשירה של התנהגויות בהן הוא לא מוכן "לרדת לעיסוק בקטנות", בדברים הלא חשובים ולעמוד על זכויותיו מכיוון שהוא תופס זאת כ"השפלה", כמשהו שלא ראוי שיעסוק בו.

באימון המטרה היא להעצים המתאמן ולעזור לו להכיר ולהתחבר לעוצמותיו, ולמשאבים הטמונים בו ולכן באה השאלה לניר "תאר לי מה הם התכונות והכישורים הגורמים לך להיות בעל יכולת בעבודתך המקצועית " השאלה הפתיעה את ניר אך לאחר כמה דקות ישב והעלה רשימה מרשימה של תכונות ויכולות הקיימות בו.

ביקשתי ממנו לארגן ולמפות התכונות, תוך כדי התבוננות לתחושות ולרגשות שעולות בו בהרכבת הרשימה, תכונות ויכולות שכל מנהל, מפקד, היה רוצה שיהיו לפקודיו.

ועברנו לתרגל מה ניר יכול להציע למפקדים, הצעות שהם לא "עיסוק בקטנות" אלא מתנה ויכולת שהוא מביא לתפקיד החדש. הפכנו את השיווק העצמי למתנות שהוא יכול להעניק לפיקוד המשטרתי בתפקידו ובדרגתו המיועדת.

זו הייתה נקודת מפנה - פריצת דרך - בה הבין הפנים והפך ההבנה לתוכנית עבודה של מפגשים יזומים שלו עם מפקדים ובעלי השפעה אחרים בארגון, מפגשי "מכירה" שהעמידו אותו כמועמד מועדף לקבלת הדרגה הנכספת.

שרה - שדילגה על מכשולים והגשימה חלום של שנים

אישה בת 74, אם וסבתא לילדים ונכדים המתגוררים במושב צפוני ורחוק, אלמנה מזה 4 שנים, בעברה מנהלת מצליחה של בית ספר תיכון במשך שנים רבות. לאחרונה עברה להתגורר בדיור מוגן במרכז הארץ, מכיוון שחשה בדידות והרגישה זקוקה לחברה ופעילות.

את שרה פגשתי, בחורף, כשנתתי הרצאה במסגרת תוכניות עניין לדיירים במקום. בהמשך בכל המפגש שרה התענינה ושאלה שאלות ונראה היה כי נרגשת מאד, ומגלה קוצר רוח לקראת סיום ההרצאה. מיד לאחר מכן ניגשה אלי וביקשה שניפגש בהקדם האפשרי.

מסוקרן הגעתי לחדרה לאחר כשבוע, חדר קטן אך מסודר ומאורגן בצורה יעילה מאד. ישבתי ולגמתי מכוס התה החם מנסה להפשיר מהקור הצורב בחוץ. מסוקרן לדעת מה זימן אותי לכאן, מה הצורך של האישה המיוחדת הזו לאימון.

שרה פתחה והודתה לי שהואלתי להגיע לחדרה, מיד לאחר מכן הוסיפה כי בהרצאה הבינה שהיא זקוקה ורוצה תהליך שיעזור לה להגשים רצון של מספר שנים, להוציא לאור את אשר קרה למשפחתה ולה. חלום שניסתה מספר פעמים אך לא הצליחה ולכן חשה תסכול רב.

ביקשתי ממנה להגדיר מחדש את רצונה, חלומה ולדייק בפרטים, כיצד היא תרגיש כאשר הספר ייכתב ויופץ, מה יקרה לחיים שלה ולרגשות שלה. הצבנו יעדי עבודה המורכבים מצעדים קטנים, מכתיבת פרק לאחר פרק עם לוח זמנים מדויק ומתוכנן.

חלק נכבד מהזמן הוקדש להבנה מהם הדברים שמדרבנים אותה בחיים, בדרך כלל, ובפרט להיכנס לנתיבים שהלא נודע שולט בהם. שרה התבקשה להיזכר במקרים בעברה בה היא הצליחה להתמודד עם קשיים ומכשולים. היא התבקשה לפרט בצורה מדויקת מה עשתה, איך הרגישה, מה היו החששות שלה ומה עזר לה בהתמודדות.

רק האדם עצמו יודע מה המשאבים הטמונים בו וכיצד הוא יכול לנצל אותם. תפקיד השאלות באימון תפקידם להציף ולחבר את המתאמן לעוצמה שבו ולתרגם אותה לפעילות של עשייה

ושרה העלתה מזיכרונה כי היא אישה המתקשה לדחות סיפוקים ויש לה צורך במשוב מיידי על הפעולות שלה,. החלטנו על יצירת משוב ממוקד ומיידי שיינתן ע"י אחד מהדיירים השכנים אותו היא מעריכה ומכבדת.

ואכן תוך 6 חודשים הספר נכתב, עבר הגהה ופורסם כהוצאה אישית. הספר נשלח לכל משפחתה ולידידיה הרבים וזכה לתגובות אוהדות ומשמחות. כרגע שרה בודקת ושוקלת האפשרות להוציא הספר לשוק, ומחפשת הוצאה לאור שתשווק אותו.

המוכנות לקפוץ למים, התעוזה...
זוגיות מתנה הרגלים ייאוש עבירות שותפויות זיכרון לאהוב את עצמי בלי תנאים בשטף דמיון מודרך הפרעות coaching אימון אימון coaching אימונים להתאמן סיפור קאוצינג קאוצר קואוצינג קואצינג קואצר
סטודנטית במשבר: חייבת הסבה מקצועית! מה נכון לי?
... אותה תחילה בהיבט הנומרולוגי: עפי מספר הכוח - ההתחשבות ההומאנית והשרות לאחרים הם בנפשה. היא מאושרת ביותר כאשר משרתת את הקהילה. עפי מספר מקצוע - יש לה צורך במגע עם אנשים. שירות לציבור. הוראה, הדרכה, ייעוץ, עבודה סוציאלית ושרות לקוחות. עפי רושם חיצוני - יש לה שאיפה להגיע למימוש העוצמה האמיתית באמצעות איזון חומר רוח. לתרום לקהילה. ...
עבודת רגשות - מבוא
... בעבר, מחקרים התייחסו לצורך בעבודת רגשות ובכללי הצגה כרלוונטיים לעיסוקים מסוימים בלבד, כמו מלצרות, סיעוד, עבודה בבתי - חולים, עבודה סוציאלית, עריכת דין, מזכירות, גביית חובות, וכדומה. אולם, ...
גוף שני יחיד / סייד קשוע
... להיות המספר בגוף ראשון. ומיד אחרי חצי עמוד מתגלה עד כמה קשוע יוצר דמות ומאפיין מתוך השפה ולא מתוך התיאור החיצוני. כאן המספר הוא צעיר ערבי שגמר לימודי עבודה סוציאלית ועובד בלשכת הרווחה בעיר המזרחית, מטפלים שם במכורי סמים המבקשים לעבור גמילה, ואין הרבה כאלה. רמז קטן מוליך לקשר ...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4
... הפעמים תמצאו את עצמכם כהורים מכשירים מטפלות לעבודה עם הילד. כדאי לפרסם באתרי אינטרנט של שתיל ואלוט בלוחות המודעות באוניברסיטה בחוג לעבודה סוציאלית , קלינאיות תקשורת ופסיכולוגיה או מדעי המח בביולוגיה, חינוך מיוחד ...
עבודת המחנך עם הורים - כתה ה עד ח
... אותם בסיטואציה שבה פתאום תתקיים מסיבה בבית של ילד ואין שם הורים כלל ויש בר שפתוח והילדים מתנסים. לפעמים ההורים מספרים למחנך מה היה בישיבות ההורים שהוא לא נוכח בהם, ולפעמים לא. אין הדבר משנה. כמחנך העבודה הסוציאלית עם ההורים חשובה. משום שלעיתים אין למורה נסיון גדול בזה או מומחיות, כי לחלק מהמחנכים אין ילדים, או שהם עובדים עם ...
הפרעת אישיות סכיזואידית - מבוא
... מגבילים את היחסים אך ורק למגעים מיניים ולא חולקים עם הפרטנר המיני שום חוויה אחרת. לאחרונה, גפרי סיינפלד (Jeffrey Seinfeld), פרופסור לעבודה סוציאלית מאוניברסיטת ניו - יורק, פרסם ספר על הפרעת אישיות סכיזואידית בו הוא מפרט דוגמאות על הרעב הסכיזואידי המוצג כהפקרות מינית. סיינפלד ...
אלימות במשפחה
... ולכן הסיכוי לפריצת אלימות בקרב המשפחה היא גבוה. הדחף הטבעי לאלימות במשפחה מתרחש במלוא עוצמתו כאשר אנחנו לא מצליחים לווסת את מערבולת הרגשות ולהתמקם בצורה נורמלית אל מול יקירנו. הכותב הוא דוקטור לעבודה סוציאלית ומרצה במרכז להבעה ויצירה בסמינר הקיבוצים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עבודה סוציאלית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: עבודה סוציאלית, האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עבודה סוציאלית, איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, מאמן פרטי, אימון אישי בסקייפ בנושא עבודה סוציאלית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1100 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 00:17:08 - wesi4