ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סמרטוט ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 8 ✔פרק 6 הצעות למשחקים ופעילויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 8
פרק 6

הצעות למשחקים ופעילויות

1."המלך אמר". משחק בו הילד אומר ואתם מבצעים "המלך אמר להרים ידיים" ואז עליכם להרים ידיים. בגרסה לפעוטות לא נצפה מהילד להבין שכאשר אין הוא אומר "המלך אמר" לא צריך לבצע את הפעולה שאמר. בגרסה לילדים מגיל 5-6 ומעלה אפשר לנסות זאת.

2.צאו לפיקניק. הכינו את כל האוכל לפיקניק ביחד, כריכים, פירות, או כל אוכל אחר שהילד אוהב. לכו לפארק ופרשו שמיכה על הדשא. הכריזו שזהו פיקניק. אפשר לבחור ביחד משחקים שונים ולהביאם. העיקרון הוא לתת לילד לבחור ולהעניק לו שליטה במה שמתרחש. לאחר הפיקניק ספרו מה עשיתם שם, אם יש צורך צלמו בפיקניק תמונות של הפעילויות (הגעה למקום, משחק, סידור השולחן, אכילה וכו') צרו אלבום תמונות של פעילויות האהובות על הילד וכך תוכלו לעבוד איתו על רצפים וללמד אותו לספר את חוויותיו באופן מובן.

3.קנו חבילת גירים. אם לילד קשה להחזיק גיר בקוטר רגיל כדאי לרכוש גירים בקוטר עבה יותר בצבעים שונים. אפשר לצייר על המדרכה, על לוח. מחקו את מה שציירתם עם הידיים, עם סמרטוט, עם ממחטת נייר.

4.הפריחו בועות סבון והראו לילד כיצד לפוצץ אותן. בתחילה מפוצצים עם היד, או במחיאת כף. אח"כ עוברים לפוצץ עם הרגליים, הראש, האף, הבטן, הגב.

5.קנו מספק חישוקים בגודל בינוני (קוטר של 40 ס"מ בערך). הניחו את החישוקים בשורה ועשו "מסלול" הראו לילד איך לעבור בו כשהוא מכניס כל רגל לחישוק וכך עובר את כל החישוקים, עודדו אותו, התלהבו מהצלחותיו - אפילו המזעריות ביותר.

6.קנו צינורות בקטרים שונים (יש בכל חנות לחמרי בניין) ונשפו דרכם, הפכו אותם לחצוצרות והשמיעו קולות, הראי לילד מה ארוך, מה קצר ומה בינוני דרך הצינורות באורכים השונים.

7.גלגלו את הילד בשמיכה או בתוך מזרון דק ורך כאשר רגליו וראשו מחוץ לשמיכה. (אנחנו קוראים לזה נקניקיה בלחמניה, זה משעשע את הילדים להיות הנקניקיה).

8.השכיבו את הילד על הספה הצמידו כרית גדולה של הספה לילד מתחתיו ומעליו ומיחצו אותו מעט (אנחנו צועקים "בננה מעוכה!" ומתפוצצים מצחוק מהמעיכה של "הבננה" מתחת לכרית), אח"כ גם הוא יכול לעשות לכם את אותו הטריק...

9.שולחן חול. לרובינו אין ארגז חול פרטי בבית ולכן כדאי ליצור שולחן חול באזור שאתם מייעדים לכך. אתם זקוקים לשולחן שהחלק העליון שלו שקוע מעט או לקערה שטוחה וגדולה המלאה בחול נקי. אפשר להניח מתחת לאיזור החול עיתונים או מפה מניילון כדי שהחול לא יתפזר בכל מקום. אפשר לטבול את הידיים, להכניס חיות משחק ולהרטיב את החול (החיות הולכות לים או מתרחצות). אפשר להכניס במקום חול - שעועית, אורז צבעוני (צובעים ע"י צבע מאכל, בתנאי שהילד אינו מכניס את האורז לפה), זרעים, קלקר (מהסוג הגדול והעבה ולא מהסוג הקטנטן שהילד עשוי להכניס לפיו), אפונה יבשה, אבנים בגודל בינוני שלא יכולות להזיק פיזית. תנו לילד לעזור לכם בהכנת שולחן החול. תנו לו לשפוך פנימה את החול / חומר אחר שבחרתם לעבוד איתו ותתמללו את כל הסיטואציה ("תכניס את החול לתוך הגיגית", "הנה השעועית", "הגיגית מלאה, תראה"). תנו לילד לסחוב פיזית את השולחן, גיגית. תנסו לעשות כמה שפחות עבורו במהלך המשחק. מבחינה סנסורית משחק זה עוזר מאד. אפשר להחביא חפצים קטנים בתוך החול ולחפש אותם, אפשר להכניס את הידיים והרגליים ולמשש, אפשר לבנות עם טרקטורים קטנים מבנים מחול. אפשר להוסיף מים לחול אז הוא הופך דביק ועל הילד להתמודד עם התחושה הזו תוך כדי משחק, הוא יכול ליצור נהרות והרים מהחול הרטוב. שימו לב עד כמה הילד מסוגל להכיל את המשחק הזה. כאשר אתם רואים סימנים של חוסר נחת הפסיקו את המשחק והציעו לו לסדר הכל במקום ולשטוף את ידיו. נסו לא להגיע למצב בו הילד מוצף סנסורית ומתחיל להביא התנהגויות שקשה לו ולנו להתמודד עימם.

10.עמדו עם הילד ליד חלון ואמרו: אני רואה משהו ירוק, גבוה עם עלים. הילד צריך לנחש שאתם רואים וחושבים על עץ. המשיכו כך בתחילה כשהמבוגר רואה משהו ואח"כ, כשהילד מסוגל, הפכו את המשחק למשחק בתורות.

11.ערכו לילד ספר שדומה מעט לספר קומיקס. כתבו או ערכו סיפור קצר שהילד כבר מכיר. הסיפור יהיה רובו באיורים או תמונות ופה ושם הצמידו "בועות מחשבה" מעל אחד הדמויות ובתוך בועת המחשבה הדביקו תמונה של מה שאותו אדם חושב (הוא צריך לחשוב משהו שונה מהסיטואציה המתרחשת בספר אבל קשור לסיטואציה בספר באופן כלשהו). כך הילד לומד שלבני אדם יש מחשבות שונות משלו, שמחשבות הן דבר שיכול להיות שונה ממה שקורה במציאות ושמחשבות אינן מוחשיות כמו חפצים.

12.ציירו ציורים פשוטים, או מספרים, על גבו של הילד ותנו לו לנחש מה ציירתם. אח"כ תורו לצייר עליכם.

13.קנו או הכינו בצק צבעוני וצרו ממנו צורות עם תבניות שונות. עשו ממנו צלחות מלאות "סוכריות" ועוגיות והכינו יום הולדת למישהו מהמשפחה בהפתעה.

14.צרו לילד אלבום ובו תמונות של רוב הצעצועים והמשחקים או אפשרויות הבידור שלו. תנו לילד לבחור בטיפולים או בשעות אחרות מתוך הספר.

15.אפשרות אחרת לבחירת הילד את מהלך הטיפול היא להחליט שיש תורות בין המטפל לילד ופעם המטפל מחליט במה הם ישחקו ופעם הילד מחליט. בתחילת הטיפול ניגשים לחדר הצעצועים או לאלבום תמונות בו מצולמים כל הצעצועים והפעילויות (ראו סעיף קודם) ובוחרים לפי תורות מה הולך להיות בטיפול. כל פעילות שנבחרת תמונתה יוצאת מתוך האלבום ומודבקת ע"י "סקוץ" על לוח מתאים ולפי סדר הפעילויות. כל פעילות שסיימנו הילד יכול, אם הוא רוצה, להסיר את התמונה שלה מהלוח.

16.המיסו שוקולד ביחד (הוסיפו מעט חלב לחבילת שוקולד כדי שהעיסה תצא ראויה למשחק. הניחו לשוקולד להתקרר (היזהרו, זה חם!) לרמה בה עדיין יהיה די נוזלי, אך לא נוזלי מידי, ולא רותח. שיהיה ניתן לעבוד איתו. פרסו נייר פרגמנט בתוך תבנית גדולה של תנור. הניחו על נייר הפרגמנט תבניות המיועדות ליציקת שוקולד (בניגוד לתבניות של עוגות תבניות אלה סגורות בחלקן התחתון וגמישות יותר, אפשר למצוא בחנויות בישול) הכניסו לתוך התבנית שוקולד. אפשר למלא חצי תבנית בשוקולד לבן ואח"כ כשהשוקולד מתקשה מעט (מכניסים אותו למקרר להתקשות מהירה יותר) שפכו גם שוקולד חום לאותה תבנית, כך יצא לכם ממתק שוקולד בשני צבעים. אפשר לפזר על השוקולד (לפני הכנסתו למקרר) סוכריות צבעוניות או לתקוע לתוכו פרי יבש שמתאים לילדים (תמרים וצימוקים למשל). אפשר גם לצפות פירות בשוקולד. חתיכות של תפוחים, תותים ודובדבנים שלמים, אגסים, אפילו פרחים אכילים וכו'. לאחר שהשוקולד התקשה במקרר הוציאו את התבניות בזהירות ונסו להוציא את ממתק השוקולד מבלי לפגוע בו. הניחו את כל ממתקי השוקולד על צלחת הגשה יפה וסדרו אותם באסטטיות עם הילד. הגישו לבני הבית את הקינוח בסוף ארוחה ושבחו כולכם את הילד על הממתקים הנהדרים שהכין. אפשרו לילד ללקק שוקולד בזמן העבודה וגם לאכול חלק מהממתקים.

17.שחקו עם בובות אצבע. הן דורשות מיומנות באצבעות (קצת מוטוריקה עדינה) ויש ילדים שיתקשו בכך. עבדו לאט ובסבלנות, למעט זמן בתחילה. לאחר שהמיומנות נרכשת אפשר לספר סיפורים ולהציג הצגות עם בובות האצבע.

18.נפחו כארבעה - חמישה גלגלי ים בצבעים שונים (אם אפשר שקופים, זה פחות מאיים על הילד) והראו לילד איך אתם מכניסים את גלגל הים דרך ראשכם ובונים סביבכם מעין מחילה. בדקו האם הילד רוצה עטפו גם אותו בגלגלי הים. אפשר להציץ דרך הגלגלים כאשר הם שקופים, אפשר ללכת איתם כשהם סביב הגוף.

19.בנו מאותם גלגלי ים מחילה שדרכה על הילד לזחול.

20.הפכו את גלגלי הים למסלול הליכה כשאתם מניחים אותם בשורה בזה אחר זה ועוברים בהליכה כשכל רגל שלכם בגלגל אחר על פי הסדר, בקשו מהילד לעשות זאת.

21.צבעי ידיים וקצף גילוח. בשביל פעילות זו אתם זקוקים למפת פלסטיק, צבעי ידיים (צבעים מיוחדים שנשטפים בקלות ומותאמים למשחק זה), קצף גילוח, דפי נייר (אפשר כמה דפים קטנים אך ילדים רבים אוהבים דף אחד ענק (בריסטול). נלבש בגדים שלא אכפת לנו שיתלכלכו וישמשו אותנו למשחקים מלכלכים גם בעתיד (או סינר גדול מפלסטיק). נדגים לילד כיצד טובלים את האצבעות והידיים בצבע ומציירים על הדף. אח"כ אפשר לצייר על הגוף שלנו (להישאר עם תחתונים), אפשר לטבול את כפות הרגליים בצבע ולצייר איתן. אל תנסו להדגים לילד ע"י ציור של ציורים מסובכים בעצמכם, כדי לא ליצור אצל הילד את ההרגשה שאתם יכולים והוא לא. נסו לצייר כמו ילדים, שרבוטים פשוטים, קווים ועיגולים. ככל שאתם משחקים יותר במשחק זה (פעם בשבוע למשך כמה חודשים) תוכלו לעודד את הילד ולהדגים לו כיצד מציירים קו, עיגול, פרצוף, שמש, בית.

22.לכו לבריכה ושחו. הציפה במים יכולה להיות מפחידה למדי עבור ילד שיש לו קושי להרגיש שרגליו אינן נוגעות באדמה. אחזו בילד היטב, וודאו שהוא מרגיש טוב בתנוחה מסוימת במים והפכו את העניין לכייף. זה יכול להתבצע באופן הדרגתי עד שהילד יהיה מוכן לבטוח בכם ובסיטואציה, קחו את הזמן ולכו באופן קבוע לבריכה. קחו אתכם דגים ומשחקי מים אחרים.

23.קנו דבק שצריך למרוח באצבעות. נסו להדביק ניירות צבעוניים זה לזה. ציירו על דף נייר ציור פשוט ומלאו את הציור בפיסות נייר שהודבקו, או בשעועית, אפונה יבשה וכו'. אפשר להדביק בכל חלק של הציור חומר שונה.

24.לעבודה על איזור הפה אפשר לקחת קערה ולמלא במים עם מעט סבון. כדאי לקנות צינורות בעוביים וטקסטורות שונות בחנויות לחומרי בניין, בנוסף יש קשים באורכים וצורות שונות. הראו לילד כיצד אתם נושפים לתוך המים ונוצרות בועות. עזרו לו לנשוף. שימו לב שלא ישאף את המים, עשו זאת בזהירות ולאט, עם המון סבלנות. לילדים רבים בספקטרום קשיים סביב איזור הפה ובתוכו, קשיי לעיסה, בליעה, נשיפה ושאיפה.

25.לאחר שהילד למד לנשוף למדו אותו למצוץ מתוך קש. נסו למצוא כוסות בצבעים וצורות שהילד ימשך אליהן, כך גם הקשים. ישנם קשים מפותלים, בצבעים וצורות שונות. הכינו שייק - פירות מתוק וטעים (נסו מהפרי האהוב עליו עם מעט מים, חלב וסילאן או ממתיק טבעי אחר). הכינו רק לעצמכם משקה. עשו קולות מוגזמים של הנאה. אל תשאלו את הילד אם הוא רוצה. לעיתים קרובות הוא יבקש לטעום או ינסה לחטוף את הכוס כדי לטעום. תנו לו. אם אינו מבקש או מתעניין הציעו לו באופן מתחכם "המיץ הזה הכי טעים בעולם! מי רוצה מיץ?!" (אל תאמרו "קח, תטעם. הכנתי בשבילך" משום שאז בד"כ התשובה תהיה שלילית). כשהילד מנסה לטעום קחו בחשבון שהוא עלול ללכלך את עצמו ואת הסביבה בפעמים הראשונות שהוא מנסה לאכול דרך קש. היו סבלניים. אם הוא מתלכלך קחו לכם גם "שלוק" ולכלכו מעט את עצמכם, צחקו על עצמכם ליד הילד, אימרו "אוי, איזה אבא מבולבל יש לך, תראה, התלכלכתי. לא נורא. בוא ננגב". תינוקות קטנים שמראים סימני בעיות עם אוכל ניתן "לשכנעם" ע"י שייקים טעימים כאלה (לא על בסיס חלב פרה) ולתת לטעום כשלוקחים על קצה הזרת מעט פירות מרוסקים (רחצו ידיים לפני) ומורחים קלות על שפתי הילד. אם ילדכם אינו מתנגד לכך אפשר לנסות לתת לו לטעום כך, במידה וקשה לו להתרגל לרעיון של אכילה דרך קש. אם הילד נושף לתוך הקש במקום למצוץ דרכו צחקו איתו ונסו בכל זאת ללמד אותו לאט לאט את הדרך לאכילה דרך הקש. אם תכינו כל יום שייק כזה יחד עם הילד כשהוא בוחר את הפירות יכול להיות שגם תרוויחו ילד שצורך פירות מבלי לשים לב...

26.אפשר לשחק בתחרות נשיפות. צרו כדורים בגודל בינוני ממטפחות נייר בצבעים שונים. כל כדור מייצג חתול (אפשר לצייר לו בטוש פרצוף). הילד הוא הכלב שרודף אחרי החתולים. תנו לו קש ועליו לנשוף בחתולים (כדורים) כדי להזיזם. הכלב גם יכול להשיג את החתול ולתפוס אותו ע"י החזקת כדור הנייר בקצה הקש באמצעות שאיפת האוויר פנימה כשהקש קרוב לכדור ואז הכדור ייצמד לקש. ציירו קו סיום על הדף כדי שידע מתי הגיע לסוף. אפשר לשחק כך גם על בסיס של מכוניות מירוץ וכו'. אם לילד קשה מידי לשחק עם הקש ולנשוף ולשאוף דרכו אפשר לשחק בנשיפות ושאיפות בלי הקש.

27.סעו לים. קחו איתכם סירה, גלגל, גלשן קטן, דלי וכפות לחול. בתחילה הילד עשוי לעמוד בחול או להתגלגל בו. תנו לו זמן ותראו שהוא מתקרב למים. אפשר לחפור ביחד בור שיתמלא במים בכל פעם שהגלים מתקרבים לחוף. זה יוצר מעין "בריכה" קטנה שנראית בטוחה יותר לילד מאשר הים הרחב. לאחר זמן מה (אפילו כמה פעמים של ביקור בים) הילד עשוי לרצות להיכנס אתכם למים. בתחילה שבו איתו ממש על קו המים, אח"כ אפשר לנסות להיכנס מעט כשהים רגוע ושקט (אל תנסו זאת כשהים עם גלים גבוהים, זה עלול ליצור אצל הילד התנגדות גם לעתיד). קחו פיסת לחם ונסו לזרוק אותה למים ולראות האם הדגים באים, הראו לילדכם את הדגים. נסו לחפש בין הסלעים יצורי מים כמו סרטנים ורכיכות והכניסו אותם לדלי (אנא החזירו אותם למקומם לפני שאתם הולכים הביתה)... אם אתם נשארים עד לחשכה בנו מדורה ושירו עם הילד שירי אש של ילדות.

28.תנו לילד לנפח בלון (במידה והוא יכול) ואז שחררו אותו בחדר (מבלי לקשור אותו) התגלגלו מצחוק מהרעש שזה מפיק.

29.התגלגלות. תתגלגלו על מזרון, על דשא. תמיד בעזרת מבוגר ובהשגחתו. התגלגלו על דשא ובמדרון וזחלו בחזרה למעלה. זחלו והתגלגלו כשאתם עטופים בסדין.

30.בשלו ביחד - הכינו ג'לי בתבניות עם צורות מצחיקות. אפו עוגיות ועוגות שצריך רק לערבב את החומרים ולאפות מבלי להתעסק עם בלנדרים וכו'. הכינו פופ קורן יחד. קנו מרציפן בצבעים שונים ופסלו ממנו פסלונים וזללו אותם. הכינו כריכים עם פרצופים עליהם מירקות, גבינות או נקניקים. הכינו גבינה מיוגורט (בתוך חיתול - מצאו מתכונים באינטרנט). צרו בצק בידיכם ואפו ממנו לחם או חלה. כך במקום לקנות לילד מטבח צעצוע אתם משחקים במטבח "של הגדולים" ומייצרים תוצאות שהילד גאה בהם. תוצאות מעניקות לילד את התחושה שהוא גדול והוא יכול לפעול בעולם. עוד יותר טוב להחליט על יום קבוע בשבוע בו אתם אופים חלה או לחם עם הילד, כך שאם הילד לא יאפה לא יהיה לדיירי הבית מה לאכול. מגיל 5 או 6 הילד יבין שיש לו תפקיד בחיי הבית ושאם הוא לא ידאג לכך (איתכם ביחד) שיהיה לחם, המשפחה לא תאכל לחם באותו יום. כך הילד מרגיש שהוא נחוץ לבני האדם סביבו, לעולם. אל תשכחו לשבח את הילד על הדרך שהוא עושה כשהוא עובד במטבח, על זה שהוא מנסה - ולא רק על התוצאה. אל תתרכזו בתוצאה, התרכזו בדרך ובביטחון שהילד מקבל ככל שהוא מנסה ואתם משבחים אותו (אפילו אם הילד ניסה לחתוך מלפפון ולא הצליח שבחו אותו על עצם הניסיון).

31.צאו לחצר או לאזור פתוח, אספו קרשים למדורה, הדליקו אותה ביחד, אפו בגחלים תפוחי אדמה וצלו מרשמלו על שיפוד. ספרו לילד סיפור פשוט, אך קסום, על אש. אפשר להמציא סיפורים.

32.תנו לילד לסחוב ולדחוף חפצים בעלי משקל סביר. ילדים עם אוטיזם זקוקים פעמים רבות להרגשה חזקה יותר של מגע כדי שמוחם יקלוט שנוגעים בהם. אפשר לסחוב תיק גב בדרך לגן. לסחוב כביסה. תנו לילד לדחוף את העגלה בסופר. שיסחוב או ידחוף את שק האוכל של הכלב / חתול. שיעבוד בגינה, יחפור, ישתול וידאג להשקות את הצמחים. שינפח את גלגלי האופניים. שיסחוב מצרכים מהרכב לבית. בנוסף לעבודה עם כוח שהילד זקוק לה הוא מקבל כאן גם הרגשה שהוא עוזר בבית ושהוא נחוץ.

33.אם יש לכם גינה השאירו מקום עם חול ללא דשא והרטיבו אותו בקיץ. יש ילדים שיהנו להתפלש בבוץ כשאתם מעודדים אותם.

34.אם אין לכם אפשרות להציב בריכה קטנה (מתנפחת) בחצר - קחו גיגית, מלאו אותה במים ותנו לילד לקפוץ ולהשתולל בהם. אפשר להוסיף קצף אמבט. להזהר לא להחליק.

35.שיטפו את הרכב, הכלב, האופניים ביחד.

36.תנו לילד לרוץ בין הממטרות שפועלות בגינה.

37.בזמן האמבטיה תנו לילד משחקים שונים מפלסטיק שהוא יכול להסיע, להטביע, למרוח בקצף.

38.כנסו עם הילד לאמבטיה (אפשר גם להכניס רק את כפות הרגליים).

39.ספרו לילד שאתם רוצים להכין מאכל מאפונה. צאו לקנות ביחד אפונה לא מקולפת אצל הירקן. קלפו עם הילד ביחד את תרמיל האפונה ותנו לו להוציא את האפונה מתוך התרמיל. מצוין למוטוריקה עדינה ולהכנת ארוחת הצהריים.

40.הקליטו רעשים שילדכם אינו סובל (צפירה של כבאית, אוטובוס עובר, מכסחת דשא, שואב אבק וכו'). הסבירו לילד שאתם עומדים לשמוע רעשים שהוא לא כל כך אוהב, אבל הוא יחליט כמה חזק לשמוע אותם. השמיעו לילד במערכת שמע את הרעשים בווליום נמוך מאד. תנו לילד לשלוט בווליום. צחקו איתו על הרעשים. תסכימו איתו שהם לא נעימים, אבל כשהם לא חזקים מידי אפשר לסבול אותם. תנו לילד להגביר לאט לאט את הווליום. כשאתם פוגשים את הרעש הזה במציאות הזכירו לילד שהוא כבר שמע את זה ושהוא יכול להתמודד.

41.משחקי תחרויות ריצה. למדו את הילד את המילים "היכון, הכן, צא!" ופרצו בתחרות ריצה. משחק זה יכול גם לשמש אתכם ביום יום כשאתם מאחרים למקום כלשהו והילד לא מבין את הסיטואציה אפשר לזרז אותו בדרך הזו.

42.בכל מקום שיש בו גדר רחבה מבטון בגובה סביר שהילד יכול ללכת עליה כמו על קורה החזיקו את ידו ועודדו אותו לעשות זאת ולקפוץ בסוף הגדר. זה עובד על שיווי המשקל.

43.עודדו את הילד לנסוע אחורה, ללכת אחורה ע"י נסיעה על בימבה או תלת אופן. ילדים אוטיסטים לא תמיד שמים לב שיש עוד כיוונים מלבד קדימה, הם לא מודעים למרחב האחורי או הצידי שלהם.

44.למדו את הילד לבעוט בכדור ולשחק כדורגל או מסירות באופן הכי בסיסי. לא חייבים שערים, צריך רק למסור זה לזה בבעיטות את הכדור. עשו זאת בשמחה גדולה ובהתלהבות.

45.קחו את הילד מידי פעם לשיט בסירה (יש בפארקים מסוימים בארץ). הפכו את השייט לחוויה. צלמו את מהלך העניינים והכניסו את התמונות לאלבום, דברו על כך אח"כ בבית, ספרו את החוויה שוב.

46.צאו לטיולים רגליים בסביבת מגוריכם. נעלו נעליים מתאימות, קחו את הכלב, אם יש, וטיילו יחד. תנו לילד להוביל לעיתים ודברו איתו על מה שאתם רואים סביבכם. עצרו להסתכל בקיני נמלים, בציפורים, עצים חתולים ואנשים. העבירו לילד את החוויה, באופן לא מילולי, שהעולם יפה וכדאי להיות בו שותף.

47.קיפצו על טרמפולינה. ילדים אוטיסטים רבים אוהבים מאד לקפוץ על טרמפולינה ומרפאים בעיסוק מעודדים זאת באופן כללי משום שקפיצות על טרמפולינה משפרים את הוויסות החושי ועוזרים לילדים הזקוקים למגע עמוק ולתחושת יציבות גדולה יותר לאחר שיורדים מהטרמפולינה. יש להשגיח על הילד בכל רגע שהטרמפולינה בסביבה. (כדאי למצוא מקום גבוה להניח את הטרמפולינה כשלא משתמשים בה, או לתלות אותה על וו גבוה, ולהורידה משם רק כשרוצים לשחק). אל תשאירו טרמפולינה ללא השגחה כשילדים בסביבה. לילדים גדולים יותר: כשקופצים על הטרמפולינה אפשר לספור תוך כדי, אפשר לעשות תרגילי חיבור וחיסור של מספר קפיצות מסוים. אפשר לומר את האלף בית תוך כדי קפיצה. אפשר לקפוץ ולשיר שירים.

48.הכינו עם הילד עץ משפחה. קנו בריסטול גדול, ציירו עליו עץ והדביקו על הענפים באופן הנכון את תמונות בני המשפחה לדורותיה. כתבו מתחת לכל תמונה את שם האדם המצולם בה. הסבירו לילד את היחסים המשפחתיים בין כולם. צבעו וקשטו את הבריסטול. כתבו למעלה כותרת "המשפחה שלי". תלו את הבריסטול המוכן בחדרו של הילד בגובה עיניו, אפשר גם לתלות בסלון ולהשוויץ בעבודה הזו כשבאים אורחים. שאלו את הילד שאלות הקשורות ביחסים בין בני המשפחה (כשאתם לבד, כדי לא להביכו אם הוא לא זוכר).

49.קנו שמונה כדורים מתנפחים (כאלה שלוקחים לים ולבריכה) בצבעים עליזים ונפחו אותם. קחו ציפת שמיכה שאינכם זקוקים לה יותר, נסו שהציפה תהיה בצבע כהה. הכניסו את הכדורים פנימה וסגרו את הציפה בעזרת ידיכם. תנו לילד לקפוץ על הכדורים שבתוך הציפה, להתחכך בהם ולהשתולל, אח"כ פתחו את הציפה וכנסו עם הילד לתוכה עם הכדורים, השתוללו ושחקו משחקים בפנים.

50.הכניס לשקית צבעונית חיזוקים עבור הילד. בכל פעם שאתם רוצים לחזק התנהגות או עשייה של הילד השתמשו באחד מהחיזוקים. אפשרויות לחיזוקים: בובת כפפה שהילד אוהב, חצוצרה קטנה שעובדת, בועות סבות, נוצה צבעונית וארוכה, "דביקי" (כל הצעצועים הנדבקים למיניהם יעשו את העבודה), כדור שמהבהב ומשמיע קולות, פנס מעניין, וכל צעצוק קטן אחר שהילד אוהב מאד). ערכת חיזוקים זו עוזרת מאד בעבודה עם הילד, צריך ללמוד לשלוף ממנה חיזוק בזמן ובדרך הנכונה.
לקבל החלטות מצחיק הגדרות החלטות שליטה מחשבה לילד קשה צורך בעיית התנהגות אוטיסטים לרוץ pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
סוד המשיכה, איך לגרום לבחורות להתחיל איתך? איך לגרום לנשים לחשוק בך? איך למשוך נשים? איך למשוך גברים? גבר אלפא, איך להיות גבר מושך? איך להיות בחורה מושכת? איך למשוך גברים? איך למשוך נשים? סמרטוט בזוגיות, איך לגרום לה להימשך אליך?
סוד המשיכה, איך לגרום לבחורות להתחיל איתך? איך לגרום לנשים לחשוק בך? איך למשוך נשים? איך למשוך גברים? גבר אלפא, איך להיות גבר מושך? איך להיות בחורה מושכת? איך למשוך גברים? איך למשוך נשים? סמרטוט בזוגיות, איך לגרום לה להימשך אליך?
... איך למשוך גברים? גבר אלפא, איך להיות גבר מושך? איך להיות בחורה מושכת? איך למשוך גברים? איך למשוך נשים? סמרטוט בזוגיות, איך לגרום לה להימשך אליך? מה הסוד האמיתי שגורם לאנשים להימשך אליך? הדבר הכי מושך בבני אדם, בין אם אתה גבר שרוצה למשוך נשים, או אישה שרוצה למשוך גברים, הוא התחושה ... ואינו תלוי באחרים כדי לחוש מאושר. אליעד מסביר כי דווקא כאשר אדם משדר שהוא זקוק לבן או בת זוג, הוא הופך לסמרטוט בעיני הצד השני, ולכן מאבד את המשיכה שלו. מה הופך אדם לסמרטוט זוגי ולמה זה פוגע במשיכה? אליעד מתאר את המושג סמרטוט זוגי כאדם שהאושר שלו תלוי לחלוטין בזוגיות או באישור של בן או בת הזוג. לדוגמה, גבר שרואה בחורה ומאמין שאם היא תרצה אותו, חייו ישתנו והוא יהיה מאושר, הופך לסמרטוט מהלך. אותו הדבר נכון לגבי אישה שתולה את כל תקוותיה ואושרה בגבר מסוים, ומרגישה שבלעדיו היא לא שלמה. אנשים כאלה משדרים נואשות, תלותיות וחוסר ביטחון, והופכים לפחות אטרקטיביים בעיני אחרים. למה אנשים לא רוצים להיות בזוגיות עם סמרטוטים? אנשים לא מעוניינים להיות בזוגיות עם מי שהם תופסים כסמרטוט, כי סמרטוטים נתפסים כאנשים חסרי ערך עצמי, שמשדרים תלותיות ואובססיביות. אליעד מסביר שסמרטוטים בזוגיות הם אנשים שמתנהגים בצורה רכושנית, קנאית, אובססיבית, תלותית וחרדתית, ולכן אף אחד לא רוצה להיות איתם לאורך זמן. הם נוחים לשימוש כמו סמרטוט רצפה - מנקים איתם וזורקים אותם. אנשים נמשכים לאלו שמשדרים עצמאות וביטחון עצמי אמיתי ולא תלויים בהם רגשית. איך נראה סמרטוט מזויף בזוגיות ומה הבעיה בכך? אליעד מתאר אנשים שמעמידים פנים שהם לא סמרטוטים, אך בפועל הם עדיין תלויים רגשית באחרים. אלה אנשים שלומדים טכניקות שונות של אמנות הפיתוי ואמנות החיזור, משחקים אותה אדישים או קשים להשגה, אבל עמוק בפנים עדיין זקוקים ... את הזיוף. אי אפשר באמת להסתיר את התחושה הפנימית של תלות ואובססיביות לאורך זמן, ולכן, בסופו של דבר, הסמרטוט המזויף יתגלה במערומיו. איך אפשר להיות באמת אדם מושך ולא סמרטוט? הדרך להיות אדם מושך באמת היא להפסיק לרצות זוגיות באופן אובססיבי. אליעד מדגיש שמדובר בתהליך פנימי של שחרור רגשי. יש צורך להגיע למצב שבו האושר והסיפוק שלך בחיים לא תלויים ... ולא תלוי רגשית באישור של אף אחד, אתה אוטומטית הופך לאדם מושך ונחשק. איך אפשר באופן מעשי להפסיק להיות סמרטוט בזוגיות? אליעד נותן הסבר פרקטי ברור: תחילה, עליך לקחת דף ולרשום את כל הדברים הטובים שאתה מאמין שתקבל מזוגיות. לאחר מכן, הצב לעצמך מטרה ברורה - להשיג את כל אותם דברים ... משדר לחץ, קנאה, רכושנות או חרדה, הופך לאטרקטיבי באופן טבעי ומיידי, ואנשים אחרים ירצו להיות במחיצתו. האם סמרטוט יכול בכל זאת למצוא זוגיות טובה? כן, אליעד אומר שעדיין אפשרי שסמרטוט ימצא זוגיות, אך זו תהיה בדרך כלל זוגיות עם אדם שהוא סמרטוט בעצמו. כלומר, אנשים חסרי ביטחון, תלותיים וחרדתיים יימשכו בדרך כלל רק לאנשים כמותם. אדם איכותי ויציב רגשית לא יימשך לסמרטוט, ולכן, הדרך היחידה למצוא זוגיות טובה ואיכותית היא להפסיק להיות סמרטוט. מה המסר המרכזי שאליעד מעביר לגבי סוד המשיכה? המסר המרכזי הוא: אל תהיו סמרטוטים, אל תעמידו פנים שאתם לא סמרטוטים, ואל תהיו תלויים באף אחד אחר רגשית. האדם הכי מושך הוא זה שלא זקוק לאישור או לזוגיות כדי להרגיש שלם ומאושר. על ידי עבודה פנימית והפסקת הרצון האובססיבי לזוגיות, תוכלו להפוך לאנשים שהסביבה רודפת אחריהם באופן טבעי. איך להיות גבר אלפא? איך לא להיות סמרטוט בזוגיות? איך לגרום לנשים להימשך אליך? מה גורם לגברים להימשך לנשים? איך להיות מושך באמת בלי לזייף ביטחון עצמי? איך להפסיק להיות תלותי בזוגיות? איך למשוך אנשים בלי להתאמץ? ... לאישור חיצוני כדי להרגיש טוב. זה נכון לגבי גברים ונשים כאחד. אדם שחושב שהאושר שלו תלוי במישהו אחר, נתפס כסמרטוט - כלומר, מישהו שניתן להשתמש בו ולהשליך אותו. איך הדבר הזה בא לידי ביטוי בחיים האמיתיים? גבר שממש רוצה בחורה מסוימת, יתחיל לשדר לחץ כשהוא מדבר איתה. הוא לא יהיה נינוח, לא ... מושך נשים יותר מהכל? איך לאתגר בחורה? איך לאתגר גבר? איך לגרום לו להימשך אליך? איך לגרום לה לרדוף אחריך? סמרטוט זוגי, איך לגרום לו לרדוף אחריך? איך לגרום לנשים להימשך אליך? איך לגרום לגבריך להימשך אליך? איך לגרום לבחורות להימשך אליך? איך למשוך גבר אלפא? איך למשוך בחורות? אשת אלפא, איך להיות אישה מושכת? גבר סמרטוט, בחורה סמרטוט, אישה סמרטוט, איך להיות גבר אלפא? התנהגות של גבר אלפא, אישה אלפא, איך לגרום לבחור להתחיל איתך? גבר אלפא עם נשים, איך לגרום לבחורה לשלוח לך הודעה? איך לגרום לבחורה לרצות אותך? איך לגרום ... עליך? איך לגרום לבחורה להתעניין בי? להרגיש טוב לבד בלי זוגיות, להרגיש טוב לבד שלי תנאים, למה לא להיות סמרטוט? מה זה אומר להיות סמרטוט? גבר מוכה, אישה מוכה, טיפים להצלחה בזוגיות, איך זוגיות צריכה להיות? איך לגרום למישהו להימשך אליך? איך לגרום לגבר להימשך? איך לגרום למישהי להימשך אליך? איך לגרום לו להימשך? ...
ניתוח פחד להיפגע פיזית, בגלל תחושת השפלה ופרשנויות של הפגיעה הפיזית, התמודדות עם תחושת השפלה, איך לא להרגיש מושפל? איך לא להרגיש סמרטוט? איך לנתח תחושה רעה? ניתוח עובדות ופירושים, האם אני באמת חלש? למה אני מפחד ממשהו?
... השפלה, איך לא להרגיש מושפל? איך לא להרגיש סמרטוט? איך לנתח תחושה רעה? ניתוח עובדות ופירושים, האם אני באמת חלש? למה אני מפחד ממשהו? מה עומד מאחורי תחושת ההשפלה כשמישהו פוגע בנו פיזית? ... לעזור לך לא לקפוא. איך להתמודד עם תחושת הסמרטוט? האדם אומר שהוא מרגיש כמו סמרטוט כאשר פוגעים בו פיזית. אליעד שואל אותו: מה זה סמרטוט עבורך? זאת עובדה או פירוש? הם מגיעים להבנה שסמרטוט זו פרשנות סובייקטיבית לחלוטין. לדוגמה, אליעד מדגים: אם אתה חולה שפעת, אתה מרגיש חלש מאוד, אבל אתה לא בהכרח מרגיש סמרטוט. הסיבה היא שאין לך פירוש שזה אומר עליך משהו שלילי. האדם מתחיל להבין שההרגשה סמרטוט תלויה באופן שבו הוא מפרש את המצב, ולא במצב עצמו. תחושה רעה מכך שאדם מותקף בהתפעה בלי לצפות את זה מראש האדם הסביר לאליעד כהן שחלק ממה ... תגובה למחשבות שהמוח מתקשה לעכל. תחושת השפלה וסמרטוט היא סובייקטיבית לחלוטין ותלויה בפרשנות האישית. השוואה בין סיטואציות מאפשרת להבין את ההבדל בין עובדות לפירושים. היכולת להטיל ספק בפרשנויות ...
האם צריך להתפשר בזוגיות? פשרה בזוגיות, ויתורים בזוגיות, פשרות בזוגיות, זוגיות מחייבת פשרות, התפשרות על בן זוג, לא רוצה להתפשר, לוותר בזוגיות, האם להתפשר על מראה? ויתורים בזוגיות, להתפשר על בת זוג
האם צריך להתפשר בזוגיות? פשרה בזוגיות, ויתורים בזוגיות, פשרות בזוגיות, זוגיות מחייבת פשרות, התפשרות על בן זוג, לא רוצה להתפשר, לוותר בזוגיות, האם להתפשר על מראה? ויתורים בזוגיות, להתפשר על בת זוג
... היא: מתי צריך להתפשר ומתי לא?, וזו שאלה חשובה מפני שאדם יכול להגיד לעצמו: כן, באופן כללי אני מתפשר כי אני רוצה זוגיות, אבל האם זה אומר שאני מוותר על כל רצון שלי עד שאהיה סמרטוט, או שאני נכנס למקום שבו אני לא מתפשר בכלל והופך לשחצן או קיצוני?. כך, המשוחחים הדגימו שהאתגר הוא למצוא את נקודת האיזון ... כן מה אתה אומר השאלה מה המטרה של הזוגיות לדוגמה? ש: אם אתה רוצה נניח שהזוגיות שלך תימשך לא תפסק אוקי ואתה רוצה נקרא לזה חיים סבירים כמו שאתה יכול להגדיר לעצמך לא להרגיש סמרטוט מצד שני לא להרגיש שחצן שאנשים לא ירגישו סמרטוט. אליעד: האם זה נכון כקונספט, טוב בא נתקדם הלאה לתשובה התשובה היא כדלקמן סבבה התשובה היא כזאת בזוגיות לא צריך להתפשר ...
גבריות ורומנטיקה, למה גברים לא רומנטיים? איך לגרום לגבר להיות גבר רומנטי? למה גברים לא מביעים רגשות? איך גברים חושבים? למה גברים לא מביעים אהבה? למה גברים סגורים רגשית? למה גברים נכים רגשית? איך לגרום לגבר להשתנות?
גבריות ורומנטיקה, למה גברים לא רומנטיים? איך לגרום לגבר להיות גבר רומנטי? למה גברים לא מביעים רגשות? איך גברים חושבים? למה גברים לא מביעים אהבה? למה גברים סגורים רגשית? למה גברים נכים רגשית? איך לגרום לגבר להשתנות?
... יחס מבן הזוג, אופי קר, מרגיש סמרטוט , אתה לא גבר אתה סמרטוט , אתה לא גבר אתה הומו, אתה לא גבר אתה קוקסינל, מודל הגבריות, מטרוסקסואליות, איך לגרום לגבר להיות ... חושבים גברים? תהיה גבר תהיה סמרטוט, גבר לא רומנטי, בן זוג לא רומנטי, גבריות בריאה, גבריות אחרת, אנרגיות גבריות, גבר עם אופי קר, בעלי ...
בחורות יפות, איך להשיג בחורות יפות? איך להצליח עם בחורות יפות? מה בחורות יפות רוצות? למה בחורות יפות לא רוצות אותך? למה קשה להתחיל עם בחורות יפות? אומנות הפיתוי, איך חושבות בחורות יפות? איך לגרום לבחורות יפות לרצות אותך?
בחורות יפות, איך להשיג בחורות יפות? איך להצליח עם בחורות יפות? מה בחורות יפות רוצות? למה בחורות יפות לא רוצות אותך? למה קשה להתחיל עם בחורות יפות? אומנות הפיתוי, איך חושבות בחורות יפות? איך לגרום לבחורות יפות לרצות אותך?
... חזקים ומשמעותיים. איך להחמיא לבחורה יפה? להשיג בחורות יפות התמכרות לבחורות יפות להיות קשה להשגה עם בחורות יפות סמרטוט ליד בחורות יפות מרגיש חלש ליד בחורות יפות איך חושבת בחורה יפה? מה גברים צריכים לעשות כדי להשיג נשים יפות? גבר שרוצה שבחורות יפות ירצו אותו, במיוחד הבחורות היפות ביותר, ... שלהן. גבר שמאוד רוצה אישה רק כי היא יפה משדר חולשה - הוא הופך להיות מלפפון רמוץ, חלשלוש, מישהו שאינו גברי באמת אלא סמרטוט שרוצה אותה רק בגלל איך שהיא נראית. זה הופך אותו לעוד אחד מתוך רבים, כמו כל שאר הגברים שמתרפסים בפני יופייה, וזה מקטין את המשיכה שלה אליו. מדוע אישה יפה פחות מעריכה ... מדי מיופי חיצוני? איך להחמיא לבחורה יפה? להשיג בחורות יפות, התמכרות לבחורות יפות, להיות קשה להשגה עם בחורות יפות, סמרטוט ליד בחורות יפות, מרגיש חלש ליד בחורות יפות, איך חושבת בחורה יפה? איך להכיר בחורה יפה? איך להשיג בחורה יפה? איך להכיר בחורות יפות? איך להשיג בחורות יפות? איך להתחיל עם ...
אומנות הפיתוי, מה נשים רוצות? לגרום לבחורה לרצות אותך, מה בחורות רוצות? מה נשים אוהבות? לגרום לאישה לאהוב אותך, מה נכון לומר? איך נכון להתנהג? להתחיל עם בחורה, להשיג בחורה, מה בחורה רוצה?
אומנות הפיתוי, מה נשים רוצות? לגרום לבחורה לרצות אותך, מה בחורות רוצות? מה נשים אוהבות? לגרום לאישה לאהוב אותך, מה נכון לומר? איך נכון להתנהג? להתחיל עם בחורה, להשיג בחורה, מה בחורה רוצה?
... היא גם רוצה שתאהב אותה אבל היא גם לא רוצה שתאהב אותה יותר מדי היא גם רוצה שתעריך אותה אבל גם שלא תשתחווה בפניה והיא גם רוצה שתשתחווה בפניה אבל גם היא לא רוצה שתהיה סמרטוט היא גם רוצה שתדע לנהל אותה היא רוצה הכל בן אדם רוצה הכל אתה לא יודע את זה. ש: בסדר אתה הולך עמוק מדי. אליעד: עמוק ...
לחזר או לא לחזר, סודות החיזור, סטוקריות, הטרדה, כמה לחזר? מתי לחזר? חיזור או הטרדה, חיזור ולהיות קשה להשגה, אומנות החיזור, אומנות הפיתוי, חיזור יתר, חיזור או אהבה אובססיבית, חיזור או סטוקריות, איך לחזר נכון? איך לחזר נכון?
לחזר או לא לחזר, סודות החיזור, סטוקריות, הטרדה, כמה לחזר? מתי לחזר? חיזור או הטרדה, חיזור ולהיות קשה להשגה, אומנות החיזור, אומנות הפיתוי, חיזור יתר, חיזור או אהבה אובססיבית, חיזור או סטוקריות, איך לחזר נכון? איך לחזר נכון?
... נזקק. הוא מסביר שכשחיזור מתבצע מתוך חולשה, כמו אדם שמרגיש שהוא זקוק לאדם השני על מנת להרגיש שלם, זה יכול לשדר תסכול ולהפוך את המחזר לסמרטוט , דבר אשר לא ימשוך את האדם ... משדר חולשה או תלות מיותרת, הוא עלול להרתיע את האדם השני. זו הסיבה שבגללה חשוב לשמור על איזון בחיזור - לא להיות אובססיבי ולא להיראות כסמרטוט . אליעד מציין כי החיזור לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סמרטוט
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סמרטוט, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סמרטוט, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רב תחומי, אימון אישי בסקייפ, קואצינג בתחום סמרטוט - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 16_08_2025 השעה 16:07:54 - wesi4