ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נקודות חוזק ✔איך לעורר מוטיבציה בילדים עם בפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd? ✔מוטיבציה היא המנוע שמפעיל אותנו ומאפשר לנו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨איך לעורר מוטיבציה בילדים עם בפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd?
מוטיבציה היא המנוע שמפעיל אותנו ומאפשר לנו לפעול גם כאשר קשה או לא מחשק לנו. מוטיבציה מגיעה מהמילה motion - תנועה והיא המתארת מניעים motives. מוטיבציה היא הרצון לפעול, הצורך פנימי שמניע אותנו לפעול על מנת להשיג מטרה כלשהי.

לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז (ADHD) ישנה לעיתים קרובות בעיה של חוסר במוטיבציה, היא יכולה לבוא לידי ביטוי כנטייה לדחיינות, עצלנות, קושי בהפעלה עצמית, לעיתים אף כאי מסוגלות תפקודית. אך למעשה בדרך כלל, ילדים אלו יודעים היטב "מה צריך להיעשות", הקושי ב"איך" - איך לגייס את עצמם במטרה לבצע את המטרה עד סופה. לכן, דבר ראשון יש לבחון האם זאת שאלה של יכולת או רצון - "אינני יכול" לעומת "אני לא רוצה".

ישנם שלושה סוגי מוטיבציה:

*מוטיבציה חיצונית - הילד פועל בכדי שיאהבו אותו - כדי לרצות את הסביבה או בכדי להימנע מעונש (תגמול חיצוני) או בכדי לכסות על חסכים לדוגמה: הילד לומד כדי לרצות את סביבתו או מחשש מעונש.

*מוטיבציה פנימית הכרתית - הילד פועל משום שהוא מבין את חשיבות הפעולה, לדוגמה: הילד לומד משום שהוא מכיר בחשיבות הלמידה ולא בגלל שהוא נהנה ממנה.

*מוטיבציה פנימית רגשית - הילד פועל משום שהוא נהנה / אוהב את מה שהוא עושה - הפעולה נובעת מכך שילד מקבל ממנה ערך פנימי, זה יכול להיות ערך רגשי של הנאה ועניין. דוגמה: הילד לומד מתוך הנאה וגילוי עניין בחומר הנלמד.

השפעת המוטיבציה הפנימית היא גדולה יותר וארוכת טווח מהמוטיבציה החיצונית. כדי לעזור לילד לפתח מוטיבציה פנימית יש צורך לבדוק "מה מניע" את הילד. ריצ'ארד לאבוי, בספרו "פריצת דרך במוטיבציה", מונה שמונת הגורמים המניעים אותנו והם: חיברות, אוטונומיה, סטטוס, סקרנות, אגרסיביות, כוח, הכרה, השתייכות.

חיברות: הצורך להשתייך לחברה - ילד חברותי מאושר ומסופק כשהוא מרגיש שייך וחלק מהקבוצה, שיש לו חברים רבים והוא נהנה מן הקשרים עמם. ילד כזה, משקיע מאמצים רבים בבניה ושימור מערכות יחסים עם אחרים, הוא יוזם ומתחזק את הקשרים באדיקות. לעיתים קרובות ילדים אלו ורבאליים, בעלי חוש הומור, ביטחון עצמי, פתוחים, נהנים מעבודה קבוצתית ואוהבים להשתייך אליה.

אוטונומיה: הצורך בעצמאות - הילד האוטונומי מוקיר הזדמנויות לעבוד על פרויקטים באופן עצמאי ופחות בעבודות קבוצתיות. ילד כזה נהנה מפרויקטים שבהם התוצאות תלויות אך ורק בתפקוד שלו. ילדים אלו קולטים במהירות חומר חדש, סקרנים מאוד, יעילים ויצרנים מאוד, בעלי זיכרון טוב, ידע נרחב ובעל מוטיבציה עצמית.

סטטוס: הצורך להיות חשוב - ילדים ומבוגרים רבים מונעים ע"י סטטוס, בעבורם הדימוי העצמי שלהם קשור לדעותיהם של אחרים. דעתם של אנשים אחרים חשובה להם מאוד, הם להוטים להשביע את רצון האחרים ורגישים ביותר לביקורת. ילד שהסטטוס מניע אותו, מרבה לדרוש אישור ועידוד, נוטה לביקורת עצמית, בד"כ ממושמע ונהנה מאור הזרקורים.

סקרנות: הצורך לדעת - האדם הסקרן זקוק ללמידה, לידע וצמא למידע חדש, הוא נהנה ללמוד כמעט על כל נושא. ילדים שהם סקרנים מטבעם, מגלים התלהבות בכמה תחומי עניין, אוהבים לקרוא, בעלי מידע כללי רחב, זיכרון חזק, נהנים מעריכת ניסויים ונהנים לפתור בעיות.

אגרסיביות: הצורך לתבוע זכויות - הצורך של האדם באגרסיביות אינו בהכרח שלילי או מזיק. ניתן לתעל אגרסיביות לפעילויות חיוביות (מנהיגות, אסרטיבית) או לפעילויות שליליות (בריונות ואיום). ילדים אגרסיביים מוכנים להתעמת עם מה שנתפס בעיניהם כחוסר צדק או כחוסר הוגנות. ילדים אלו יהיו בעלי דעות מוצקות, לוקחים אחריות ונהנים ממנה, נוטים לווכחנות, בעלי יכולת שכנוע רבה ואוהבים לקרוא תיגר על סמכות.

כוח: הצורך בשליטה - הילד שיש לו צורך חזק בכוח, רואה חשיבות רבה בשליטה והשפעה. ילדים השואפים לכוח עשויים להיות בעלי דימוי עצמי חזק מאוד או חלש מאוד. הצורך שלהם בכוח עשוי לנבוע מתחושת ביטחון והתנשאות או מתחושת חוסר אוני ונחיתות. ילדים המונעים ע"י כוח נהנים מאחריות ומסמכות, נהנים להיות בשליטה, מעורבים תכופות במאבקי כוח ובוויכוחים, בעלי איכויות הנהגה, בטוחים בעצמם, אמיצים, עקשנים ובעלי כושר התמדה.

הכרה: הצורך באישור - רוב הילדים מונעים ע"י הצורך בהכרה ואישור על הישגיהם ומאמציהם. ילדים אלו יש להם צורך גדול יותר בהכרה מאחרים. ילד כזה הוא מונחה מטרה, יעיל, תחרותי מאוד, מקדם את עצמו, נהנה מאורות הזרקורים, נהנה לערוך הצגות ורגיש.

השתייכות: הצורך להיות בקשר ולהשתייך - לילד המונע ע"י השתייכות יש צורך חזק להיות בקשר עם אחרים ועם ארגונים ותנועות. ילדים אלו צוברים כוח רב מן ההשתייכות ותחושת שייכות וזהות ממערכות יחסים אלו. ילדים המונעים ע"י השתייכות מחפשים תכופות אחר אישורים של מבוגרים ואחר הקשר עמם, מפגינים זהות קבוצתית, רגישים לצרכי אחרים ולאי הסכמה, חוששים מדחייה, צייתנים, משתפי פעולה ומרבים להתנדב.

החדרת מוטיבציה בילדים בעלי אופי שונה:

הילד החברותי צריך לקבל רשות ועידוד להיות באינטגראציה עם אחרים. הוא מפיק תועלת רבה מתחושת השייכות ויכול לתרום רבות למורל, הוא נהנה מפעילות משותפת ועובד היטב בקבוצה. לכן העבירו לו מסר וחזקו בו את הרעיון שהוא חבר חשוב ומוערך.

הילד האוטונומי נהנה מעצמאות ומאחריות. הוא אוהב לעבוד על פרויקטים ולערוך מחקרים, הוא אינו תלוי במיוחד בחיזוקים חיצוניים, לכן הטילו עליו פרויקטים ותנו לו אחריות.

הילד המונע ע"י סטטוס מודע מאוד לרגשות ולגישות של אחרים ובא בקלות במבוכה. הדימוי העצמי שלו תלוי במידה רבה בתגובות שהוא מקבל מהאנשים החשובים בחייו, הוא מתקשה להעריך בעצמו את תפקודו או את נקודות החוזק שלו. ילד כזה לעידוד והכרה בנקודות החוזק שלו.

הילד הסקרן רוצה לדעת ונהנה ללמוד ולפתור בעיות. עזרו לילד זה לקבוע מטרות אישיות והמשיכו לקבוע מטרות ככל שהוא מתקדם, חשפו אותו לנושאים חדשים ואפשרו לו לחקור ולגלות נושאים נוספים.

הילד האגרסיבי רוצה שדעותיו ורגשותיו יישמעו. תנו לו הזדמנות לבטא את דעותיו ובקשו מדי פעם לשמוע הרעיונות שלו, השתמשו בהצעותיו ושבחו אותו על תרומתו. הוא נהנה לפתור בעיות ולעיתים קרובות מיומן במציאת פתרונות לסוגיות וסיטואציות שונות. זכרו את הצורך שלו בכוח ושליטה הוא צורך אמיתי מאוד. הימנעו ממאבק כוחות עמו ואפשרו לו לקבל החלטות ובחירות בכל עת שהדבר ניתן. המבוגר צריך לעזור לילד להמיר את האגרסיה באסרטיביות המקובלת יותר חברתית.

הילד המונע ע"י כוח זקוק לשליטה אם נשלל ממנו הכוח, הוא יחפש אחר דרכים פחות הולמות להשיג שליטה לכן רצוי לתת לו אחריות. טפחו את כישורי המנהיגות שלו ובקשו את חוות דעתו בנושאים שונים. בחרו את המלחמות שלכם - ולפעמים היכנעו, תנו אפשרויות בחירה והבהירו כללים והוראות.

לילד המונע ע"י הכרה יש צורך חזק מאוד להיות מוערך בשל נקודות החוזק והפעילויות שלו. הוא מפיק תועלת ממשוב ורגיש מאוד לביקורת, לנזיפות ולנדנוד. לעיתים קרובות הוא בעל ביקורת עצמית חזקה ועשוי להילחץ בגלל כישלונות או טעויות משמעותיים, הוא יגיב היטב לפרסים, תעודות ולהכרה פומבית, השתמשו בשבח ועידוד.

הילד המונע ע"י הכרה רוצה להיות מזוהה עם מבוגרים, הוא צריך להרגיש שאתם מכירים אותו ונהנים בחברתו.

לעיתים קרובות, אנו רואים ששיטה אחת עובדת נהדר עם ילד מסוים אך אם ילד אחר, אותה שיטה, אינה עובדת כלל. הסיבה לכך שלכל ילד יש את האופי והתכונות שלו, ו"מערכת ההנעה" שלו. בשלב הראשון יש לבדוק מה מניע את הילד שלכם, לאיזה טיפוס מוטיבציוני הוא שייך ובהתאם לכך לבחור את האסטרטגיה המתאימה לו.

"על מנת להצליח, הרצון שלך להצלחה צריך להיות גדול יותר מהפחד שלך מהכישלון" - ביל קוסבי
בעיית קשב להעריך את עצמי איך לשפר דימוי עצמי העצמת ביטחון עצמי שכנוע לבטא לפתח ביטחון עצמי חסר ערך עצמי ממי ללמוד העצמת הביטחון העצמי תחומי עניין adhd איך להתאמן איך לעורר מוטיבציה בילדים אימון אימון אישי אימונים בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה ילד ילדה ילדים להתאמן לעורר את המוטיבציה לעורר מוטיבציה בילדים מוטיבציה קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב
אחדות של שקר - חוסר יכולת להכיל את השכל של האחדות - מה השקר שבדבר?
...את השכל של האחדות - מה השקר שבדבר? ובו תתבאר אחת הטעויות של האדם, שחושב לעצמו שהוא לא מסוגל להתחבר אל השלמות והאחדות, ושהשלמות קשה לו מידי, ושהשלמות מצמצמת אותו מידי, כי היא מגבילה ומכריחה אותו לחשוב, שהכל מושלם ושאין הבדל וכולי. שזה גם זה עצמו, יוצר חסרונות וחוסר שלמות. והעניין הוא, כי יש שני סוגים של שלמות ושל אחדות, יש שלמות ואחדות של אמת ויש שלמות ואחדות של שקר. ואחדות של אמת היא החיבור של האחדות של שקר, עם הניגוד שלה. והעניין הוא, כי הנפרדות, היא כאשר האדם מפריד בין יש לבין אין ובין דבר להיפוכו...
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
...לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים איך אפשר להיות שחקן טוב ואמיתי בתיאטרון? אליעד כהן מסביר איך אפשר להיות שחקן טוב באמת, ומדגיש כי כדי להיכנס לדמות בצורה מוצלחת, השחקן חייב להיות מסוגל להבין לעומק את הדמות אותה הוא מגלם, ולא רק לחקות התנהגויות חיצוניות. היכולת להיכנס לדמות מתחלקת לכמה מיומנויות מרכזיות: להכיר את הדמות לעומקה: להבין כיצד היא מתנהגת באופן חיצוני...
אהבה / זוגיות / אהבה עצמית / התאהבות - מהי אהבה? איך לאהוב? איך להתאהב? איך ליצור אהבה?
...- מהי אהבה? איך לאהוב? איך להתאהב? איך ליצור אהבה? ובו יתבאר, העניין של האהבה באופן כללי. מהי אהבה? איך נוצרת אהבה? מה גורם לאדם, להתאהב ולאהוב דבר כזה או אחר? וממילא יתבאר גם, מהי שנאה? ומה גורם לאדם לשנוא ולא לאהוב דבר כזה או אחר? איך לגרום למישהו לאהוב משהו? איך ליצור אהבה? איך לא לגרום לכך שלא תהיה אהבה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, שיש בעולם, שני סוגים של אהבה. והסוג הראשון, הוא אהבה עצמית של האדם לעצמו. והסוג השני של אהבה, הוא אהבה לזולת. דהיינו, שהאדם אוהב דבר כלשהו, שהוא אינו הוא עצמו. והאהבה...
האם אתה משוגע? המציאות לא הגיונית, חכם בבית משוגעים, איך לחשוב בהיגיון? ההיגיון של המציאות, השכל של המציאות, להשתגע כמו המציאות, מי כאן משוגע? איך להיות חכם? מהי חוכמה?
האם אתה משוגע? המציאות לא הגיונית, חכם בבית משוגעים, איך לחשוב בהיגיון? ההיגיון של המציאות, השכל של המציאות, להשתגע כמו המציאות, מי כאן משוגע? איך להיות חכם? מהי חוכמה?
...בבית משוגעים, איך לחשוב בהיגיון? ההיגיון של המציאות, השכל של המציאות, להשתגע כמו המציאות, מי כאן משוגע? איך להיות חכם? מהי חוכמה? מהו ההיגיון של המציאות וכיצד הוא קשור לשיגעון? הרצאה זו עוסקת בשאלה האם המציאות היא בהיגיון או שהיא עצמה משוגעת, וכיצד אפשר להבין אותה מבעד למושג השיגעון. אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בשאלה עקרונית: האם יש היגיון בכך שאדם שמגיע לבית משוגעים יתחיל לחשוב ולהתנהג כמו שאר הדיירים במקום? האם יש היגיון בהפיכת אדם למשוגע? ההתחלה עוסקת בנכונות של אדם נורמלי לשנות את אופן מחשבתו...
הסוד של גן עדן / עולם שכולו טוב - למה *לא* יכול להיות גן עדן? ומה האמת? חלק 2
...יכול להיות גן עדן? ומה האמת? חלק 2 ועכשיו השאלה הנשאלת היא, האם בכלל האדם יכול להגיע למצב כזה שבו לא יהיה לו רצון עצמי כלל? וכפי שהבנו, האדם עצמו לא יכול בכוחות עצמו לגרום לעצמו להפסיק לרצות. כי האדם לא בוחר האם לרצות או לא לרצות. וממילא אין לאדם שליטה על הרצון העצמי של עצמו. וממילא זה אומר, שחייב להיות כוח חיצוני כלשהו, שהוא ורק הוא יכול לגרום לאדם להפסיק לרצות. והשאלה היא, האם יכול להיות כוח חיצוני שכזה, שהוא יכול לגרום לאדם להפסיק לרצות? וכדי להבין האם יש כוח כלשהו בעולם שיכול לגרום לאדם להפסיק...
ידידים וידידות בזוגיות, האם לגיטימי לבקש מבת הזוג שלא יהיו לה ידידים? האם לגיטימי לבקש מהבן זוג שלא יהיו לו ידידות? למה יש לו ידידות? למה יש לה ידידים? ידידים בזוגיות, ידידות בזוגיות, קנאה בזוגיות, בני זוג רכושניים
ידידים וידידות בזוגיות, האם לגיטימי לבקש מבת הזוג שלא יהיו לה ידידים? האם לגיטימי לבקש מהבן זוג שלא יהיו לו ידידות? למה יש לו ידידות? למה יש לה ידידים? ידידים בזוגיות, ידידות בזוגיות, קנאה בזוגיות, בני זוג רכושניים
...הזוג שלא יהיו לה ידידים? האם לגיטימי לבקש מהבן זוג שלא יהיו לו ידידות? למה יש לו ידידות? למה יש לה ידידים? ידידים בזוגיות, ידידות בזוגיות, קנאה בזוגיות, בני זוג רכושניים האם זה לגיטימי לבקש מבן או בת הזוג לוותר על ידידים וידידות? לעיתים קרובות, בן אדם שנמצא בזוגיות מבקש מבן או בת הזוג שלו להימנע מקשרים חברתיים עם המין השני, כמו ידידים או ידידות. לדוגמה, גבר שמבקש מבת זוגו שלא יהיו לה ידידים, או אישה שמבקשת מבן זוגה שלא יהיו לו ידידות. אליעד כהן מסביר באופן מפורט למה בקשה כזו היא טבעית, אבל הדרך...
מהו רצון? איך נוצר רצון? למה אני רוצה משהו? למה אני לא רוצה משהו? למה רע לי? למה אני בוחר משהו? בחירה חופשית, רצון חופשי, למה אני רוצה להרגיש טוב? רוצה שלמות, רוצה הכל, רוצה דבר והיפוכו
מהו רצון? איך נוצר רצון? למה אני רוצה משהו? למה אני לא רוצה משהו? למה רע לי? למה אני בוחר משהו? בחירה חופשית, רצון חופשי, למה אני רוצה להרגיש טוב? רוצה שלמות, רוצה הכל, רוצה דבר והיפוכו
...למה אני רוצה משהו? למה אני לא רוצה משהו? למה רע לי? למה אני בוחר משהו? בחירה חופשית, רצון חופשי, למה אני רוצה להרגיש טוב? רוצה שלמות, רוצה הכל, רוצה דבר והיפוכו מהו רצון ואיך הוא נוצר? אליעד כהן מסביר לעומק מהו רצון, מדוע אנחנו רוצים דברים מסוימים, מדוע אנחנו לא רוצים דברים אחרים, ומה הקשר בין רצון לבין תחושת החיסרון שאנחנו חווים. לפי אליעד, רצון הוא ביטוי של תחושת חיסרון פנימית. כשאדם אומר שהוא רוצה משהו, המשמעות היא שהוא מזהה תחושה של חיסרון פנימי, משהו שחסר לו, והוא מבקש למלא את החיסרון הזה....
מה שלומך? איך אתה מרגיש? איך לענות לאנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית, פיתוח שיחה, איך לדבר עם אנשים? יצירת הרמוניה, איך לשוחח עם מישהו? איך לנהל שיחה? כישורי שיחה, מיומנויות שיחה
מה שלומך? איך אתה מרגיש? איך לענות לאנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית, פיתוח שיחה, איך לדבר עם אנשים? יצירת הרמוניה, איך לשוחח עם מישהו? איך לנהל שיחה? כישורי שיחה, מיומנויות שיחה
...איך לענות לאנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית, פיתוח שיחה, איך לדבר עם אנשים? יצירת הרמוניה, איך לשוחח עם מישהו? איך לנהל שיחה? כישורי שיחה, מיומנויות שיחה איך לענות נכון כששואלים אותך מה שלומך? כאשר מישהו שואל אותך מה שלומך? ישנן דרכים שונות לענות על השאלה, והתשובה האידיאלית, כפי שמסביר אליעד כהן, תלויה בעיקר בשני גורמים עיקריים: מה אתה רוצה שיקרה בשיחה, ומה אתה חושב שהאדם השני רוצה לשמוע. אליעד מסביר שהשיקולים האלה חייבים להתקיים במודע אם אתה פועל מתוך שכל ולא בצורה אקראית. לדוגמה, אם אתה רוצה...
להפוך את הטפל לעיקר - מה טוב בזה? ומה טוב יותר מזה?
...ומה טוב יותר מזה? להפוך את הטפל לעיקר יכול להיות לא טוב. כאשר האדם מייחס חשיבות גדולה לדברים שאינם חשובים, ושוכח לפעמים את הדברים החשובים יותר, על ידי זה נוצרות טעויות ושגיאות וכולי. יחד עם זאת יש שורש חיובי גם להפיכת הטפל לעיקר. והוא כי מצד האמת לכל דבר בעולם יש חשיבות כלשהי. ומצד האמת גם למה שנדמה לאדם כטפל וכמיותר, גם לו יש חשיבות. ולפעמים ישנם דברים חשובים שנדמים לאדם כשוליים וכטפלים. אך זה רק משום שהאדם עצמו לא מבין את החשיבות שלהם. השורש החיובי של להפוך את הטפל לעיקר, הוא הביטוי של הרעיון...
אמונות תפלות, איך לגרום למישהו לא להאמין באמונה תפלה? איך לגרום למישהו להפסיק להאמין באמונות תפלות? איך נוצרות אמונות תפלות? למה אנשים מאמינים באמונות תפלות? איך לרפא מחלות נפש? טיפול בהזיות, איך לטפל בהפרעות נפשיות?
אמונות תפלות, איך לגרום למישהו לא להאמין באמונה תפלה? איך לגרום למישהו להפסיק להאמין באמונות תפלות? איך נוצרות אמונות תפלות? למה אנשים מאמינים באמונות תפלות? איך לרפא מחלות נפש? טיפול בהזיות, איך לטפל בהפרעות נפשיות?
...תפלה? איך לגרום למישהו להפסיק להאמין באמונות תפלות? איך נוצרות אמונות תפלות? למה אנשים מאמינים באמונות תפלות? איך לרפא מחלות נפש? טיפול בהזיות, איך לטפל בהפרעות נפשיות? מהם אמונות תפלות ואיך ניתן לשנותן? אמונות תפלות הן אמונות שלא מבוססות על היגיון או ראיות אמיתיות, אך יש לאנשים נטייה להאמין בהן בצורה עיוורת. לעיתים מדובר באמונות אשר קשורות לדרך בה אנשים מפרשים את המציאות או חווים אותה באופן סובייקטיבי, במקרים מסוימים הן מסייעות להם להתמודד עם פחדים או חוסר וודאות. לדוגמה, אנשים שמאמינים כי קברי...
גורו - מבוא
...מבוא גורו (סנסקריט: מורה) הוא כינוי המשמש לתיאור מספר סוגים של מורים רוחניים או מנהיגים רוחניים: מנהיג דתי בהינדואיזם, בודהיזם, סיקהיזם וכן בתנועות דתיות חדשות רבות. מומחה המלמד תלמידים אומנויות הודיות מסורתיות במכללות בהודו. יוגי המלמד יוגה. כיום ניתן התואר הזה על ידי חסידים של זרמים שונים למוריהם, אין אמת מידה אחידה המבדילה בין מי שזכאי לתואר זה ומי שלא. הפרמטרים המקובלים על פי רוב להפיכתו של מורה רוחני לגורו הם הכרזתו שלו או הכרזת אלו הנמצאים מעליו בשושלת הרוחנית כי הוא ראוי לתואר, אופי מערכת...
לבנון - סרט
...אפשר למצוא איזושהי הצדקה למלחמת לבנון הרי שזו התוצרת הקולנועית שהביאה איתה. כמו שמלחמת וויטנאם באמריקה גרמה ליצירת גל סרטים מופלאים, החל מצייד הצבאים דרך אפוקליפסה עכשיו ועד קטר ובון וכל מה שבין לבין. לבנון ילדה שלושה סרטי מלחמה. כל אחד שונה. כל אחד מזווית אחרת. כולם עוסקים בשבר הנפשי שאחרי ותוך כדי המלחמה. שלושת הסרטים עוסקים בחייל הפרטי. בשבר שלו. ההתמודדות עם מה שהמלחמה מביאה לחייו ומה שהיא מנפצת. ב - ואלס עם בשיר הסרט רודף אחרי הזיכרון שנמחק כתוצאה מהלם קרב. ב - בופור בתוך ההתרחשות עצמה וגם...
תקשור עם מדריכים רוחניים וישויות אור להכוונה רוחנית וריפוי
...להכוונה רוחנית וריפוי למרות שהמדריך הראשי מלווה אותנו לאורך כל חיינו הארציים, חלים שינויים בחשיבותם היחסית של המדריכים השונים לאורך חיינו, על פי הצרכים ההתפתחותיים שלנו. מסיבה זו קיימים גם מצבים בהם מדריכים מסוימים מתחלפים כאשר הצרכים שלנו משתנים. לצורך המחשה אביא מקרה מקורס תקשור שהעברתי: אחת מתלמידותי סבלה מדיכוי ואף אלימות מצד בעלה. באחת מן המדיטציות שהנחיתי בקורס הופיעה לפניה מדריכה מקטגוריית נשמות הנפטרים, אותה לא הכירה עד אז. אותה מדריכה סיפרה לה שבתקופה בה חיתה בגוף פיסי סבלה מבעל אלים, שבסופו...
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...ולדורף בבית הספר התיכון ? בכתה ט לומדים התלמידים עי התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות טקטוניים). התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת...
קדושת האדם - זהירות, כל אדם קדוש!
...מקדושים, כל בני האדם קדושים המה אני מודה, שנים רבות שרתי, מידי פעם, בקול עז: חבלי משיח הנה זה בא היום [1]. ובחולות סיני, בשהות הארוכה לאחר מלחמת יום כיפור, רקדתי יחד עם שליחי חבד, ורקעתי בנעלים המסומרות, לפי הקצב, על גרגרי הדיונה ההמומה: אני מאמין באמונה שלמה. בביאת המשיח. ואף על פי שיתמהמה. עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא [2]. ובהזדמנויות רבות אחרות צרחתי עד כדי צרידות מיתרי הקול: משיח, משיח אי, יה, יה. מעורר פליאה? וודאי שלא, הרי ברור ומובן, גם מוצדק, כשמש רכה המפיצה אור, רק טוב יביא המשיח: בתחילה...
שמן עץ התה לשימוש במגוון רחב של בעיות
...בעיות שמן עץ התה הוא גם אחד מהשמנים שמחזקים בצורה משמעותית את המערכת החיסונית. יעיל למניעת וריפוי מחלות, להתקררות, שיעול, שפעת. השמן מחטא, אנטי - ויראלי, אנטי - פטרייתי, משכך כאבים, ומשמש לטיפול במגוון בעיות של דרכי הנשימה כמו שיעול, נזלת, סינוסיטיס, דלקות בגרון. לבעיות עור כמו חתכים, כוויות, הכשות, עקיצות הרפס, פריחה, אקזמה, פסוריאזיס, פטריות עור וציפורניים, ציפורן חודרת, אקנה, תפרחת חיתולים, יבלות, טחורים חיצוניים, פיסורה, פטמות סדוקות ופרונקלים. משמש נגד זיהומים ופטריות בדרכי השתן. לשיער בריא...
יוסף בעל החלומות - מהיכן מגיעים החלומות של יוסף?
...שאלה. מהיכן מגיעים החלומות של יוסף? תשובה. יוסף, הוא דמות שמוזכרת בתורה, שחלם חלומות. החלומות של יוסף, קיבלו פרשנויות רבות, מאז ועד היום. יוסף, ידע גם לפרש חלומות של אנשים אחרים. אבל, מהיכן מגיעים החלומות? כל עוד לא נדע, לא נבין. כדי, להבין מה זה חלום, צריך להבין איך פועלים ומתפקדים, התודעה והגוף הפיזי. לאחר שנדע, נוכל להבין שהחלומות הם פרוש שגוי שלנו, כתוצאה מחוסר ההבנה לזהותנו האמיתית ולמציאות האמיתית, והם אינם רלוואנטיים לחיינו. אנסה להסביר מהו חלום: חלום הוא מצב תודעתי, שמתרחש בין מצב של ערו...
המשפחה - קשר של שתיקה
...האינטימיות האמיתית והמלאה בחיי המשפחה מושגת עי פתיחות שבה יכולים שני בני הזוג להיות הם עצמם. פתיחות שבאה לידי ביטוי ביכולת להתחלק בחוויות, ברגשות, בציפיות, במחשבות, בפחדים ובחרדות. צורך זה הוא שהביא את אחד מבני הזוג לאימון. המושג המתאר את ההתחלקות ברגשות אלה הוא התקשורת. התקשורת היא דו - סיטרית. אין די בכך שאנו יודעים להיפתח ולאפשר לשני להכירנו. עלינו ללמוד להבין גם את השני. ללא התחלקות זו, הופכים הנישואים למונולוג. מה קורה במערכת יחסים בין בני זוג כאשר אחד מבני הזוג מדבר, והשני שותק? על פני השטח...
דיאטה / לרדת במשקל / הרגלי אכילה - הצלחות קטנות
דיאטה / לרדת במשקל / הרגלי אכילה - הצלחות קטנות על הצלחות קטנות חשבתי מה לקחתי על עצמי? זה ממש קטן.. בדיחה... אבל עובדה שלא עשיתי את זה עד היום... אני כאילו מזלזלת במה שאני מצליחה. אני מזכירה לעצמי שעשיתי כמה צעדים בדרך. מה שעשיתי זה לא מבוטל. זה חלק מתהליך שלא הושלם. כמה צעדים בתוך מסע. זה מחזק אותי. לצד חששות שלי מהצעדים הבאים, אני רואה את מה שעשיתי ונותנת לזה את הכבוד הראוי
הפרעת אישיות נמנעת - מבוא
...אישיות נמנעת היא הפרעת אישיות מאשכול ג. אנשים הסובלים מהפרעה זו מתאפיינים ברגישות קיצונית לדחייה שיכולה להובילם לחיי התבודדות. למרות שהם ביישנים מאוד, הם אינם בלתי חברותיים, ומראים רצון עז לחברה, אך נזקקים לערובות חזקות שלא ידחו. לעתים קרובות הם מתוארים כסובלים מתסביך נחיתות. על פי ה - DSM IV (ספר האבחנות הפסיכיאטריות של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית) הפרעה זו מאופיינת על ידי: דפוס חוזר של הימנעות חברתית, רגשות של חוסר התאמה ורגישות להערכה שלילית המתחיל בבגרות המוקדמת ומתקיים במגוון הקשרים כפי שמתאפיין...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נקודות חוזק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: נקודות חוזק, למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: נקודות חוזק, איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
בחירה חופשית בתהליך טיפולי להתגבר על בגידה רוצה אהבה התמודדות עם פוסט טראומה תשואה אימון לחשיבה עמוקה פחד מפני בגידה פחד לפגוע ממה נובעת תחושת ביטחון עצמי? סובל מדימוי עצמי אוהבת אותו למרות שרע לי איתו איך אהבה יכולה לפגוע בך? שמחה אין סופית האם להיות עצוב? ליצור רושם בדייט מניפולציות בזוגיות איך להחליט? אלוהים מחליט התמודדות עם כישלון איך מתמודדים עם חרדות? חייב לא לפחד להיפגע כדי להצליח סיפורי הצלחה של אנשים איך ביבי נתניהו משכנע אנשים? איך לנהל משא ומתן על המחיר? הילד מתעקש לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת תת מודע וחלומות זיהוי מסרים לתת מודע פסיכיאטר מוסמך להתמודד עם שמיעת קולות להיות עם האקסית האם לנתק קשר עם האקס? שינוי זווית הישום ניתוח של תרגילים צדיק גוזר ואלוהים מקיים קבלת החלטות כאלוהים חיפוש מורה רוחני מואר להגיע להארה רוחנית אמיתית להיות אלוהים ולגלות שאני השטן הופך להיות אלוהים להפסיק לרצות כסף איפה הכי כדאי להשקיע בנדלן? להתמודד עם שאלות משמעות החיים למה היא משמעות החיים שלי? איך ליהנות מעבודה? צפייה בסרטי סקס והנאה מסקס בחירה חופשית לזכור שאין בחירה חופשית למה יש חוסר היגיון בעולם? היכן התרחש המפץ הגדול? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למציאת זוגיות, מנטורינג, אימון אישי לקשב וריכוז בתחום נקודות חוזק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4844 שניות - עכשיו 19_11_2025 השעה 20:23:23 - wesi4