ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ניסיון מעשי ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12 ✔ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11. הקדשתי את הפרק הקודם... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12
ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11.

הקדשתי את הפרק הקודם לשתי המילים "הדברים האלה" שנזכרו בפסוק הפותח של פרשת העקדה. אברהם אבינו גילה את "הדברים האלה" וביקש להעבירם לילדיו לקרוביו, למכריו לאנשי עירו. הוא מצא בהם את "מסגרת החשיבה" האבודה, זו שהאדם התרחק ממנה ואיבד קשר עין עימה.

האדם ולמעשה איבד קשר עין עם "ההנאה" המקורית הבומבסטית, זו שנפשו דורשת, מבקשת... זו שאין לה מעצורים ואין לה גבולות, זו שנמשכת עד לאין סוף, זו שאין קו הפרדה מפריד בינה לבין יתר חלקיה הנמשכים עד לאין סוף, זו שנמשכת עד עולם ולא נעצרת לעולם. זו היא למעשה ההנאה המקורית המקיימת את הפועל התקני "ליהנות": אני נהנה כל עוד אני יודע שהנאתי לא תעצור. כלומר גם אם אקבל לידי את ההנאה הגדולה בעולם שעל אף גודלה מימדיה מוגדרים (כמות, גודל, זמן) - היא תהיה רחוקה מלענות על הפועל האנושי "ליהנות" כי אמורה היא להפסיק להתקיים בשלב מסויים, דבר שילך וינגוס מתחושת הנהנה ויעיב עליו... ויסוד ההנאה בהמשכיותה.

זכורה לכם מהפרק הקודם הדוגמה על ארבעת ימי החופשה בדיסני? ביום הרביעי האחרון מרגישים מועקה מסויימת בלב על כי החופשה עומדת להסתיים כבר היום ומטבע הדברים נהנים מהיום הזה פחות מקודמו השלישי, ובשלישי נהנים פחות מהשני עד שמגיעים ליום הראשון בו נהנים הכי הרבה על כי 4 ימי חופשה עוד לפנינו... אולם אפילו ביום הראשון לא מגיעים להנאה "התקנית" כי גם ביום הזה יודעים שהחופשה מוגבלת ועתידה להסתיים תוך ארבעה ימים לא יותר, והשאלה היא: איך נגיע איפוא להנאה התקנית בדיסני? אפילו 100 ימי חופשה מוגבלים הם...

- יש לגור אם כן בדיסני. באופן הזה ניתן להגיע להנאה התקנית מאזור השעשועים הזה, זו לכאורה התשובה אך עדיין היא לא תקנית, כי יש להוסיף לה גם את זאת:

יש לגור בדיסני לנצח בלי למות, כי עצם המודעות למוות מחבלת בגורם ההמשכיות... יש לבנות איפוא בית בדיסני ולקנות את סם החיים בשביל לחיות שם לעד, כך ניתן ליהנות מדיסני, זו התשובה התקנית. האם קיימת ישות אנושית עלי אדמות שיכולה להגיע למימדי ההנאה הזאת ולטעום ממנה?

כן! ילד בן אנוש מזהה את ההנאה התקנית הזאת וטועם הלכה למעשה ממנה, זאת כי אין הוא מודע לגורמים השונים המחבלים בגורם ההמשכיות שבשרשרת ההנאה. הילד זה יצור שחי באופוריה כי הוא אינו מזהה את האיומים עליו ולבטח אין הוא מודע לגורם החידלון, המוות - הגורם מס' אחד שמאיים על כל שרשרת הנאה והמשכיותה... הוא אינו מכיר את העיסוק בניטרול הדאגות... ילד זה יצור אנושי שחי בשלום אמיתי מושלם, לכן הוא נהנה הנאה תקנית מכל דבר גם מצעצוע פשוט, כי הוא רואה בהנאה מהצעצוע הזה כהנאה נצחית שלא תיגמר לעד. הוא צוחק מלוא פיו בקול רם, צחוק אמיתי, שום דבר באופק לא מעכב בעד הנשמה האין סופית שלו לקבל את מבוקשה.

אני מנסה לזהות ולהגדיר את ההנאה האנושית התקנית, המצרך הבלעדי של הנשמה האנושית. באופן הזה הגעתי עד הילד האנושי שהצליח הלכה למעשה להשיג לנשמתו את המוצר המושלם וליהנות ממנו, מכל דבר - צעצוע, טיול, מאכל...

למעשה לא המוצר הוא האחראי לתחושת ההנאה כי - אם תחושת ההמשכיות בהנאה ממנו היא הספקית לתחושת ההנאה, הוא יהנה כל עוד יודע שאף אחד לא יקח את הצעצוע מידו. עם זאת המוצר עצמו אינו אלא אמצעי הובלה לתחושת ההנאה, הראיה על זאת היא שכעבור פרק זמן הילד זורק את הצעצוע שבידו ומבקש צעצוע אחר, הוא משתעמם ממנו וכאילו פרק החיים של הצעצוע הסתיים. בבית הוא משתעמם ולכן הוא מבקש לצאת למרחב אחר, לרחוב... גם המאכל הכי טעים לא יוכל ליהנות ממנו עד אין סוף, במקודם או במאוחר יחוש שובע ולא ירצה עוד.

התחושה היא שישנה יד "שנייה" שמכוונת אותו לגיוון... היא מתקנת אותו וכאילו מעמידה אותו על מקור טעותו ומפצירה בו: ישנם עוד צעצועים, עוד שבילים, עוד אפיקים... אני קורא לזאת "כיד שנייה" כי אני מזהה בה את יד הטבע שאין לאדם אלא להתאקלם איתו ולקבל את מרותו... אין לנו מד שיכולים לשלוט בו ולכוון בו את השיעמום... אין לנו שליטה על תחושת השובע... גם הגוף האנושי שלנו - הוא חלק אינטגרלי מהטבע... גם הוא כפוף לטבע.

אם כן אני מזהה בזירת ההנאה התקנית שני גורמים: גורם אחד נמצא בשליטתינו, הוא הוא הרצון העצמי בהנאה מכל דבר, מכל צעצוע מכל מאכל... הילד מחזיק בצעצוע ומבחינתו שלא תיגמר הנאתו ממנו עדי עד, אבל כאן נכנסת לזירה "היד השניה" היא ידו של הטבע, ומכוונת אותו לכאורה להשתעמם מהצעצוע ולגוון... היד הזאת גם משביעה אותו ומפסיקה באחת את תחושת הנאתו מהאוכל... אנו מזהים את "היד"הזאת גם כמבוגרים, בהנאה מסקס למשל... גם מבוגר חש את תחושת השעמום האובייקטיבית שמכוונת את רצונו ואינה נשלטת על ידו.

אם כן, ואם נחזור לילד וצעצועיו, היד השניה הזאת וכאילו נוזפת בילד הזה ואומרת לו: מה לך לשחק עם הצעצוע הזה כל כך הרבה זמן, האינך רואה באופק צעצוע אחר - טיפש שכמותך! לך קדימה, גוון... מצא עוד צעצועים, עוד אופקים, נשמתך האין סופית ראויה לעוד, הגיוון יתאים לצורכה המקורי.

אני מזהה כאן התאמה סימטרית בין רצון האדם לטבע שבלעדי ידו המכוונת - הילד היה נשאר עם הצעצוע שבידו לנצח... התאמה זו מבורכת היא כי למרות טבעה הכופה - כפתה על האדם בסופו של יום לגלות הנאות מגוונות ואופקים שונים. אמור מעתה, האדם מוצא את יסוד הנאתו בתחושת ההמשכיות מהנאה מגוונת.

כלומר, לא אגיע לעולם אל ההנאה התקנית אם אדע שביכולתי להגיע רק לדיסני, ואפילו אבנה את ביתי שם... יסוד ההנאה שהיגענו אליו בפרק הקודם משנה איפוא כיוון, הגם ושומר על השלד המקורי שלו:

יסוד ההנאה בהמשכיותה. כלומר, הנאה שאין עוד סוג של הנאה אחריה - לא תגיע לפרקה.

עם הופעת היסוד המעודכן הזה, הילד מפסיד במשחק כי הוא מכיר רק צעצוע אחד, והכדור חוזר למגרשו של הבוגר, רק לו יש את האפשרות להגיע אל גורם הגיוון בזכות היידע והניסיון שצבר. אמור מעתה, יסוד ההנאה יכול רק להתפתח ולגדול עם הימים... המשך החיים הוא הערב היחיד לקיום היסוד הזה.

במילים אחרות, ללא "הנצחיות" אין קיום להנאה.

זהו הרובד הבסיסי ביותר אותו גילה אברהם אבינו דרך "מסגרת החשיבה" האבודה, זו שהאדם כה התרחק ממנה ודרך החזרה אליה כבר סבוכה ומפותלת. והוא צעק בקול רם "גיליתי! "...

הרובד הבסיסי של ערך "הנצחיות" הנגלה ע"י אברהם אבינו מתוך "מסגרת החשיבה" האבודה - מכוון לערך הפועל בעולם הזה, בעולם הגשמי שלנו זה שאנו חיים בו ומבקשים ליהנות ממנו, והרי אין הנאה תקנית שגורם הנצחיות נעדר ממנה.

מכאן ניתן להתבונן בנגזרת השיכלית העולה באופן ברור מהדברים: אין המדובר בנצחיות לחיי העולם הבא... המדובר בנצחיות בעולם הגשמי שלנו, בעולם הזה. "מסגרת החשיבה" שנגלית לעיני אברהם מכוונת לנצחיות בעולם הגשמי הזה. כלומר, במילים ברורות, וע"פ מסגרת החשיבה הזאת, הגוף האנושי אינו מתכלה, הוא מתקיים לעד. הגוף האנושי אינו מזדקן, אינו חולה, אינו מושפע מתחלואות העולם ולא מאסוני הטבע שלו. בראש הרשימה מככב הממצא הזה: אין לגורם "המוות" קיום במסגרת החשיבה הזו, יש המשך לחיים, המשך שאין לו סוף.

ממצאים אלה וללא ספק מנוגדים הם בתכלית הניגוד לכל מסגרת חשיבה אנושית, של כל המין האנושי מעודו ועד עצם היום הזה. וכשאני אומר מנוגדים "לכל המין האנושי" - אני מכליל בזאת גם את אדם וחוה הנזכרים בתורה בבראשית, הם לא קיבלו את מסגרת החשיבה הזאת והתנגדו לה, הטקסט התנכי מתעד את ההתנגדות הזו על כל שלביה.

אחריהם הופיעה עוד אישיות שהתנגדה למסגרת החשיבה הזאת וגם מאפייני ההתנגדות הזו תועדו בתורה. לאישיות הזאת קוראים "קין" ודווקא לאחר שהרג את אחיו הבל - נגלתה לעיניו הטענה שדוחה מכל וכל את המסגרת הקדומה: אם אני בחרון אפי היגעתי לפשע הזה בו הרגתי את אחי את הבל, מי יערוב לי להנצל ממישהו שבחרון אפו גם יהרגיני! כלומר עצם הפשע שלי מרוקן את מסגרת החשיבה הקדומה מתוכנה, בה הנצחיות מככבת ולמוות אין קיום... והרי להבל לא היה ערב!

התורה מתעדת לאחר מכאן אנשים שחייו שנים רבות בתוך מסגרת החשיבה הזו ועל פיה, אך מצאו בסופו של דבר את מותם גוועו ומתו, או בלשונינו - התנתקו ממסגרת החשיבה הנצחית, קרסו ומתו.

אחריהם מגיע האדם הראשון ששאף לשרטט את "התרשים" המקורי למסגרת החשיבה המדויק, דרכו חשב לחזור אליה. לתרשים הזה קוראים בימינו "תיאוריה", ולאיש הזה קראו נח.

לאחר דור המבול של נח, מתעדת התורה את דור הפלגה שביקש לבנות מסגרת חשיבה חלופי משלו.

בתוך זאת ובימים ההם מגיח איש אחד ושמו אברהם, ומגלה את מסגרת החשיבה האבודה, זו שהאדם יכול להגיע במסגרתה אל ההנאה התקנית שהנצחיות ערבה לקיומה... הוא מגלה את מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורתית, והפרק של "עקדת יצחק" מתעד את התנסותו עימה ברמה הפרקטית. (פרקטיקה: ניסיון מעשי, היינו כאשר מעמידים את התיאוריה למבחן המעשי).

על מנת לעמוד על המבחן המעשי הזה שפרק העקדה מתעד אותו, עלינו להקדים ולבחון שני עניינים שמקשרים אותנו עם הנושא הזה.

א. מהי מסגרת החשיבה התיאורטית הזו... זו שדחה אותה האדם מעודו ועד עכשיו, זו שלא יכל המין האנושי לחיות איתה \ להתמודד עימה \ לאמצה.

ב. ואם והצליחו מתי מעט להגיע אל מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורטית ולשרטט את תרשימה, מדוע הם קרסו ומתו בסופו של דבר? והרי טמון במסגרת הזו גורם הנצחיות, מדוע לא ניצלו את התיאוריה הזאת והפכו אותה לפרקטיקה, לא היה להם כדאי? מה מנע מהם ליהנות מהחיים ולחיות לנצח? מה עמד בין התיאוריה שהיתה בהשג ידם לבין המבחן המעשי שיכל כל כך להטיב עימם...

באחד האתרים שפרסמתי בהם את סדרת "עקדת יצחק" ובפרק האחרון יא נשלחה התגובה הבאה: "לא הבנתי איך כל זה קשור לעקדה".

על התגובה הענינית הזאת עניתי: "את עשרת הפרקים האחרונים כתבתי בשביל להכין את הרקע לביאור שתי המילים (הדברים האלה) מהפסוק הראשון של פרשת העקדה". כמעט חצי העבודה עשיתי...

א. מהי מסגרת החשיבה התיאורטית.

על (א) עניתי כבר ובאופן מלא על פני שלושה פרקים מלאים: השביעי השמיני והתשיעי. ובזאת מסתכמת "מסגרת החשיבה" ברמה התיאורטית:

לך בדרך שלך ותגיע למקום חפצך ללא עיכוב ומכשולים. לך בדרך שאתה הולך עליה ותגיע ללא עיכוב ומכשולים.

במסגרת החשיבה הזאת ניתן להבחין בקיצורי דרך "טבעיים" שמציעה התיאוריה הזאת. דהיינו לא צריך ואף לא כדאי לעשות קיצורי דרך "מלאכותיים" לדרך... במילים אחרות - מילים שלנו: אל לך לשקר או לגנוב או להתחנף או לרצוח... בשביל לקצר את הדרך לכאורה ולהגיע אל מחוז חפצך, אין זו הדרך.

זאת וגם זאת: קיצורי הדרך "המלאכותיים" והבלתי נאותים יובילו לדרך ללא מוצא וימנעו בעדך להגיע אל הדרך המקורית בה חפצת, אלה טבעם של הדברים.

לך בדרך ותגיע... לך ואל תשב, מסגרת החשיבה הזו מיועדת למי שנפשו שואפת הלאה - לא ליושב באפס מעשה.

ומה עם קיצורי הדרך המלאכותיים "והנאותים"... האם גם עליהם ניתן לוותר?

על התהיה הזאת עונה החלק הראשון שבמסגרת: כאן נעוצה הבחירה החופשית שלך, והבחירה היא בין הטוב ליותר טוב.

עד כאן החלק הראשון והמקובל שבמסגרת החשיבה, היינו זהו החלק המקובל כעיקרון על יד האדם.

החלק השני והבעייתי מבחינת האדם הוא שלפנינו, והתהייה הזאת תייצג אותו:

לך - ותגיע ללא עיכוב ומכשולים... ומה עם הגורל? ומה עם המכשולים הטבעיים? האקראיים? הבלתי צפויים? מה עם יד הטבע? מה עם אסונותיו? האם מצופה ממני להתעלם מכל אלה? האם מצופה ממני ללכת בגשם זלעפות אל מחוז חפצי?

לך - ותגיע ללא עיכוב ומכשולים... זה הטבע וזה דרכו. בדרך התקנית שלך אין מקום לגשם זלעפות. הרצון החופשי שלך יקבע באיזה מרחב תימצא, זו המציאות וכך היא עובדת.

כאן בנקודה הזאת קם קין וצעק: ומי יערוב לי להנצל ממישהו שבחרון אפו גם יהרגיני! ועל זאת נענה: רצונך החופשי יקבע באיזה מרחב תימצא אם ידידותי הוא או עויין.

בנקודה הזאת גם קם אדם וחוה וחוו את דעתם המלאה על מסגרת החשיבה העקרונית זו, שמשמעותה בעינם היתה להם לרועץ, היינו לניטרול החשיבה האנושית שלהם כבני אדם וניטרול שיקול דעתם! אנו רוצים לדעת ולבחור בין הטוב לבין הרע, ועל זאת נענו: קיימת במציאות בחירה אחת ויחידה בה רצונכם מעורב - היא בין הטוב לטוב ממנו, לרע כמהות אין ייצוג מלבד בדמיונכם הפרוע.

בנקודה הזו קם נח וביקש לטעום מפרי מסגרת החשיבה הזו. הוא ביקש מפת עזר שתעזור לו לפלס את דרכו אל המסגרת הזו, בתוך הדרכים העקלקלות שהסתבך בהם הוא ודורו... מסגרת החשיבה "הפותחת" של נח, קרובה היתה למסגרתו של קין, הוא ראה עין בעין איתו את הסכנות שבדרך ומי יערוב לו לצאת מהן... זהו מקור דרישתו למפה ברורה שתשרטט לו דרך נתונה בתוך סבך הדרכים. הוא ביקש לוותר על החשיבה העצמית כהיא זו לטובת הדרך הבטוחה אל ההנאה הצרופה, ובזאת הוא כשל.

משה רבינו התמודד עם מסגרת החשיבה הזאת בדרך ההתבודדות, היינו ביקש לבודד את עצמו מהמציאות הפרועה שאין לו שליטה עליה ועל ידי זה להגיע אל ההנאה הצרופה. הוא עשה זאת וננזף. זוהי פרשת המטה המפורסם שהתבקש להשליכו ארצה ולהחזיק בזנבו חזרה... בחיבורי האחרון עמדתי על הפרשה הזו והתבוננתי בה ארוכות.

ב. ואם והצליחו מתי מעט להגיע אל מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורטית ולשרטט את תרשימה, מדוע הם קרסו ומתו בסופו של דבר? והרי טמון במסגרת הזו גורם הנצחיות, מדוע לא ניצלו את התיאוריה הזאת והפכו אותה לפרקטיקה, לא היה להם כדאי? מה מנע מהם ליהנות מהחיים ולחיות לנצח? מה עמד בין התיאוריה שהיתה בהשג ידם לבין המבחן המעשי שיכל כל כך להטיב עימם...

אברהם אבינו היה אחד האנשים האלה שהגיעו אל מסגרת החשיבה הזו ברמה התיאורטית ואימצו אותה. אברהם אבינו גווע ומת, היינו לא הצליח לנצל את התיאוריה הזאת הטומנת בחובה את הנצחיות ולהביאה אל המבחן המעשי, הוא כשל ברמה הפרקטית, קרס ומת. וגם יצחק אבינו, ויעקב אבינו, ומשה רבינו, ואהרון הכהן, ויהשע בן - נון, ועוד מתי מעט... מדוע? הבה נרד לעומקם של הדברים, מה מונע מהאדם לקבל לידיו את ההנאה הצרופה מצרור החיים שכבר נמצאת בהשג ידו ולהביאה כפשוטה אל חיקו? מה מונע זאת מאינטלקטואל בעל קומה כמשה רבינו, כאברהם אבינו...

סימפטום העקדה, כך מכונה ע"י התורה, זוהי נקודת החיבור בין התיאוריה והמעשי, בנקודה זו מתגלם המניע הנגדי המונע מהאדם לפתוח את ידיו ולקבל אליהן את סם החיים. פרשת העקדה מנתחת באופן אנטומי מסודר את הסיפטום הזה ויורדת לפרטיו ושלביו.

סימפטום העקדה, סימפטום הידיים העקודות, הקשורות, הכבולות... לפנינו פרשה אנושית.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 13.
טקסט הרגשה של המשכיות יחסי מין נשלט להתמודד ידיד מוצר חומריות התנגדות למות רצון עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
אקדמיה או פרקטיקה, תואר אקדמי או ניסיון מעשי, לימודים באקדמיה או ניסיון מקצועי, ללמוד או לעבוד, ללכת לאוניברסיטה או להקים עסק, לעבוד או לעשות תואר, איך לבחור עובד מקצועי? מי יותר מקצועי? איזה עובד לבחור? שיקולים בבחירת עובד, קריירה
אקדמיה או פרקטיקה, תואר אקדמי או ניסיון מעשי, לימודים באקדמיה או ניסיון מקצועי, ללמוד או לעבוד, ללכת לאוניברסיטה או להקים עסק, לעבוד או לעשות תואר, איך לבחור עובד מקצועי? מי יותר מקצועי? איזה עובד לבחור? שיקולים בבחירת עובד, קריירה
... או פרקטיקה, תואר אקדמי או ניסיון מעשי , לימודים באקדמיה או ניסיון מקצועי, ללמוד או לעבוד, ללכת לאוניברסיטה ... בבחירת עובד, קריירה האם עדיף ללמוד אקדמיה או לרכוש ניסיון מעשי? הרבה פעמים עולה השאלה, מה עדיף - לימודים אקדמיים או ניסיון מעשי? זהו נושא שנדון רבות, ובמיוחד במקרים של עסקים, ניהול ומקצועות שונים. ... זאת באופן מעשי ללא תיאוריה ברקע. מה היתרונות של ניסיון מעשי? לניסיון מעשי יש יתרון ברור - הידע שהוא מביא איתו הוא ... במקום להסתמך על תיאוריה אקדמית. האם תמיד עדיף ניסיון מעשי? לא בהכרח. אדם שעבד הרבה שנים בעסק אך לא הצליח, ייתכן כי הוא לא יוכל ... ספציפי עשוי להבין יותר ממישהו שלמד רק תיאוריה ללא ניסיון מעשי. הבעיה היא שהמיקוד יכול להוביל לפספוס של תחומים אחרים שיכולים להיות ... המומלצת היא לשלב בין השניים - לימודים אקדמיים וניסיון מעשי. כאשר אתה לומד נושא בצורה אקדמית, כדאי לך גם ליישם את הלמידה בשטח. כך ... כאשר אתה מתלבט? בהתלבטות בין לימודים אקדמיים לבין ניסיון מעשי, אין תשובה חד משמעית. הכל תלוי בתחום שבו אתה עוסק ובמטרות שלך. אם אתה ... אם מטרתך היא להקים עסק קטן, ייתכן כי יועץ עם ניסיון מעשי יהיה עדיף, אם כי מומלץ לוודא גם שהוא רכש ידע אקדמי או שיטות מסודרות ... מה שחשוב הוא לשלב בין השניים - הלמידה האקדמית והניסיון המעשי. לימודים אקדמיים לעומת ניסיון מעשי הקמת עסק וניהולו בפועל בחירת תואר והרחבת אופקים ניהול רשתות גדולות ... מעשי מדוע עולה השאלה מה עדיף: לימודים אקדמיים או ניסיון מעשי? ההתלבטות האם עדיף להעסיק או להסתמך על אדם בעל תואר ראשון, תואר שני, ... משמעותי יותר: ידע תאורטי שנרכש בצורה מסודרת, או ניסיון מעשי שנאסף תוך כדי עבודה בשטח. מצד אחד, יש הטוענים שידע אקדמי מספק יסודות ... ולהצלחה? הגישה המועדפת משלבת לימודים אקדמיים עם ניסיון מעשי. גם כאשר לומדים נושאים תיאורטיים, כדאי ליישם אותם באופן ממשי ולבחון ... יותר של הבנה בהשוואה לאדם שהתמקד רק בלמידה או רק בניסיון מעשי בודד. יש לזכור גם שהצלחתו של אדם בניסיון מעשי היא עניין יחסי למטרות שהוצבו. הקמת עסק קטן והצלחתו אינה זהה לניהול של ... שמאופיינים בשטח המקומי. לימודים אקדמיים לעומת ניסיון מעשי הקמת עסק וניהולו בפועל בחירת תואר והרחבת אופקים ניהול רשתות גדולות ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל ... חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות נכונות? האם ניסיון אישי תמיד נכון? מחקרים מדעיים וניסיון מעשי מתי לסמוך על היגיון ולא על ניסיון? איך להבין את ההיגיון שמאחורי הניסיון? ...
גלגולי נשמות, שחזור גלגולים, גלגולי נשמות אצל הדרוזים, חיים אחרי המוות, חיים לאחר המוות, נצחיות הנשמה, העולם הבא, גן עדן, גיהנום, יש חיים אחרי המוות, אין חיים אחרי המוות, משמעות החיים
גלגולי נשמות, שחזור גלגולים, גלגולי נשמות אצל הדרוזים, חיים אחרי המוות, חיים לאחר המוות, נצחיות הנשמה, העולם הבא, גן עדן, גיהנום, יש חיים אחרי המוות, אין חיים אחרי המוות, משמעות החיים
... וטוען שהיא אינה יכולה למלא את החסרונות האמיתיים שהאדם מרגיש בחייו. הוא מסביר שכאשר אדם משחזר גלגולים קודמים, הוא לא באמת צובר ניסיון מעשי שיועיל לו בחיים הנוכחיים. ... על ידי דוגמה פשוטה: כפי שאדם אינו יכול לזכור באופן ברור ומדויק מה קרה לו לפני שהלך לישון, כך גם אין באמת אפשרות שהאדם יזכור או יצבור ניסיון מעשי מגלגול קודם. הזיכרון לא משמש ...
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
... שהוא לא מבין בתחום. הוא יכול להיות בעל הבנה תיאורטית מעולה, ולדבר דברים הגיוניים ונכונים גם אם אין לו ניסיון מעשי. האם אדם ללא הישגים בתחום יכול לתת עצות טובות? אליעד מדגיש שחשוב להתייחס לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. כלומר, חשוב לבחון אם העצות הן טובות ומועילות ... מההישגים האישיים של היועץ? ההבדל בין מומחיות מעשית ליכולת הוראה מי יכול להיות יועץ מקצועי טוב? האם חייבים ניסיון מעשי כדי ללמד? מדוע מקובל לומר שעדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? ישנה תפיסה רווחת שלפיה אם אדם רק נותן דגים למי שזקוק להם, הוא משאיר אותו תלוי ומחויב לחזור ...
האם לעבוד או ללמוד? האם לפתוח עסק או ללכת ללמוד? האם ללמוד לימודים אקדמיים? האם להשלים השכלה? האם ללמוד או לפתוח עסק? בניית קריירה, תכנון קריירה, תואר אקדמי, האם להמשיך ללמוד או לעבוד? האם להתחיל לעבוד או ללמוד?
האם לעבוד או ללמוד? האם לפתוח עסק או ללכת ללמוד? האם ללמוד לימודים אקדמיים? האם להשלים השכלה? האם ללמוד או לפתוח עסק? בניית קריירה, תכנון קריירה, תואר אקדמי, האם להמשיך ללמוד או לעבוד? האם להתחיל לעבוד או ללמוד?
... בניין, עליו ללמוד את התחום, אך גם להתנסות מעשית כל הזמן. השילוב של ניסיון מעשי עם לימודים ממוקדים הוא הדרך האידיאלית להתקדמות מהירה ויעילה. מהי המטרה הסופית? בסופו של דבר, אליעד מציין, חשוב לזכור מהי המטרה הסופית של הלימודים ... ללמוד או לעבוד? איך לבחור בין לימודים לפתיחת עסק? לימודים אקדמיים או ניסיון מעשי? איך להתמקד בקריירה אחרי תואר אקדמי? מהם היתרונות של למידה תוך כדי עבודה? מדוע נוצרת דילמה בין לימודים אקדמיים לפתיחת עסק? לעיתים קרובות אנשים ... על לימודי הנדסה, אך לא להזניח התנסות מעשית בכל שלב אפשרי. השילוב בין ניסיון מעשי ללימוד ממוקד הוא המפתח להתקדמות יעילה. לצד זאת, אם אין אפשרות לשלב עבודה ולימודים יחד, צריך לשקול אילו משאבים זמינים מבחינת זמן וכסף, ומה הסיכון ... המקרים. לסיכום הדילמה אם כדאי ללמוד באוניברסיטה או לפתוח עסק ולצבור ניסיון מעשי תלויה בשאלה מהי המטרה העיקרית: לימוד לשם העשרה או לשם קידום מקצועי. למי שכבר שולט במקצוע, אפשר לשקול לעבור ישירות לעבודה. למי שרוצה לצבור ידע ...
לימודי יעוץ, לימודי אימון, לימודי טיפול, האם ללמוד יעוץ? האם אני יכול להיות יועץ? האם אני מתאים להיות מאמן? האם אני יכול לטפל באנשים? ללמוד אימון אישי, לימודי קאוצינג, ללמוד קאוצינג, לימודי NLP, מאמן NLP, מאסטר NLP, מקצועות היעוץ
לימודי יעוץ, לימודי אימון, לימודי טיפול, האם ללמוד יעוץ? האם אני יכול להיות יועץ? האם אני מתאים להיות מאמן? האם אני יכול לטפל באנשים? ללמוד אימון אישי, לימודי קאוצינג, ללמוד קאוצינג, לימודי NLP, מאמן NLP, מאסטר NLP, מקצועות היעוץ
... עסקי מתוך רצון לעזור לאחרים, הם לעיתים מונעים על ידי מחשבה שדי בלימוד תאורטי קצר כדי להפוך למומחים. עם זאת, יש הבדל בין לימודים תאורטיים לבין ניסיון מעשי . בסופו של דבר, אנשים רבים שמסיימים קורסים בתחום מוצאים את עצמם ... להיות מאמן אישי או יועץ עסקי? לא כל אחד יכול להיות יועץ עסקי או מאמן אישי מוצלח רק על סמך לימודים תאורטיים. אמנם יש מי שמצליחים ללמד ולייעץ בלי ניסיון מעשי, אך זהו מיעוט. רוב המדריכים והמורים בתחום לא באמת מלמדים איך ... מסוכנת כאשר מישהו הולך ללמוד להיות יועץ או מאמן, הוא מקבל הבטחה שהוא לא צריך להיות עובד פשוט, לא צריך להיות מנהל תחת מישהו אחר, ואפילו לא צריך ניסיון מעשי. כביכול, אחרי קורס קצר יחסית - הוא כבר יכול לייעץ לבעלי עסקים ... על פחדים - תתחיל מלטפל בפחדים שלך. אמנם לא חייבים לפתור את כל הבעיות שלך כדי לעזור לאחרים, אבל מי שחושב שהוא יכול להתחיל לייעץ לאנשים ללא שום ניסיון מעשי - חי באשליה. הסכנה בתרבות מכירת מידע היום יש תרבות שלמה שמקדמת ...
האם אליעד כהן נוכל? ביקורת על אליעד כהן, האם הדרך של אליעד כהן הגיונית? האם אליעד כהן הגיע להארה רוחנית? האם להאמין לאליעד כהן? מהי השיטה של אליעד כהן? האם באמת אין הבדל בין יש לאין? תלמידים של אליעד כהן
האם אליעד כהן נוכל? ביקורת על אליעד כהן, האם הדרך של אליעד כהן הגיונית? האם אליעד כהן הגיע להארה רוחנית? האם להאמין לאליעד כהן? מהי השיטה של אליעד כהן? האם באמת אין הבדל בין יש לאין? תלמידים של אליעד כהן
... מניחים שאם מישהו כותב באופן כה מפורט על עולמות רוחניים, כנראה שהוא היה שם באמת. הדוגמה הברורה לכך היא שמישהו שכותב מדריך על איך לתקן מזגנים, הגיוני שהיה לו ניסיון מעשי בתיקון מזגנים. באותה מידה, מי שמתאר חוויות רוחניות נתפס כמישהו שאכן חווה אותן. אליעד משתמש בדוגמה הזאת כדי להסביר איך התלמידים שלו עשויים לתפוס את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניסיון מעשי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ניסיון מעשי, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ניסיון מעשי, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רטוריקה, אימון אישי לקריירה, אימון אישי לתזונה נכונה בתחום ניסיון מעשי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6719 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 02:58:36 - wesi4