ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נימוסים ✔בודהיזם - השיחה עם דיגהנקהה ✔השיחה עם דִיגְהַנַקְהַה Dghanakha Sutta Majjhima Nikya 74, Majjhimapasapi... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השיחה עם דיגהנקהה
השיחה עם דִיגְהַנַקְהַה

Dghanakha Sutta

Majjhima Nikya 74, Majjhimapasapi 24, (M I 497)

כך שמעתי:

בפעם אחת, הבודהה שהה במערת סוּקַרַקְהָטַה על גבעת גִיגְ'הַקוּטָה בסמוך לרָאגַ'גַהָא. אז דִיגְהַנָקְהַה [i], פרוש משוטט, הגיע אל הבהגווה והחליף עמו ברכות נימוסים. לאחר שסיים את דברי הברכה, הוא נעמד [ii] במקום ראוי. בעודו עומד כך, הוא פנה אל הבהגווה: "אני טוען ומחזיק בהשקפה 'אני לא מקבל אף [השקפה] '. " [iii]

אַגִיבַסֵנַה, [iv] האם לפחות אין השקפה זו מקובלת עליך: 'אני לא מקבל אף [השקפה] '?

הו גוֹטַמָה, אם הייתי מקבל את ההשקפה הזו שלי, אז לומר 'אני לא מקבל אף [השקפה] ' היה נראה בדיוק כך.

אגיבסנה, אנשים רבים בעולם הזה אומרים: "זה נראה בדיוק כך, זה נראה בדיוק כך" ובכל זאת הם לא זונחים את ההשקפה הזו ובה בעת הם אוחזים בהשקפה המנוגדת. ישנם בעולם הזה מעטים, מעטים מאוד, אשר אומרים: "זה נראה בדיוק כך זה נראה בדיוק כך" והם זונחים את ההשקפה הזו ממש ולא אוחזים בהשקפה המנוגדת.

אגיבסנה, ישנם פרושים וברהמינים כאלו אשר טוענים ומחזיקים בהשקפה: "אני מקבל את כל [ההשקפות]. " אגיבסנה, ישנם פרושים וברהמינים כאלו אשר טוענים ומחזיקים בהשקפה: "אני לא מקבל אף [השקפה]. " אגיבסנה, ישנם פרושים וברהמינים כאלו אשר טוענים ומחזיקים בהשקפה: "אני מקבל חלק [מההשקפות] ולא מקבל [השקפות] אחרות. " [v]

אגיבסנה, מבין שלושת סוגי האנשים האלו, ההשקפה של הפרושים והברהמינים אשר טוענים ומחזיקים בהשקפה "אני מקבל את כל [ההשקפות] " מובילה להיקשרות, מובילה לכבילה, מובילה לתענוג עז, מובילה להיצמדות, ומובילה להיאחזות.

אגיבסנה, מבין שלושת סוגי האנשים האלו, ההשקפה של הפרושים והברהמינים אשר טוענים ומחזיקים בהשקפה "אני לא מקבל אף [השקפה] " מובילה להיעדר היקשרות, מובילה להיעדר כבילה, מובילה להיעדר תענוג עז, מובילה להיעדר היצמדות, ומובילה להיעדר היאחזות.

כאשר הדבר נאמר, דיגהנקה, הפרוש המשוטט, אמר לבהגווה כך: "המכובד גוטמה משבח את השקפתי! המכובד גוטמה מהלל את השקפתי! "

אגיבסנה, בהתיחס לפרושים והברהמינים האלה אשר טוענים ומחזיקים בהשקפה "אני מקבל חלק [מההשקפות] ולא מקבל [השקפות] אחרות" ההשקפה שלהם בקשר למה שהם כן מקבלים מובילה להיקשרות, מובילה לכבילה, מובילה לתענוג עז, מובילה להיצמדות, ומובילה להיאחזות. ההשקפה שלהם בקשר למה שהם לא מקבלים מובילה להיעדר היקשרות, מובילה להיעדר כבילה, מובילה להיעדר תענוג עז, מובילה להיעדר היצמדות, ומובילה להיעדר היאחזות.

אגיבסנה, בהתיחס לפרושים והברהמינים אשר טוענים ומחזיקים בהשקפה: "אני מקבל את כל [ההשקפות] " אדם חכם שוקל את דעתו כך: "יש לי השקפה כזו: 'אני מקבל את כל [ההשקפות] ' אם מתוך עקשנות, דבקות והיצמדות הייתי אומר 'רק זה נכון וכל השאר חסר ערך', אז הייתי יכול להיות באי הסכמה עם שני [סוגים של] אנשים [קרי], עם פרוש או ברהמין שטוען ומחזיק בהשקפה: "אני לא מקבל אף [השקפה] ', כמו גם עם פרוש או ברהמין הטוען ומחזיק בדעה 'אני מקבל חלק ולא מקבל אחרות. ' היתה יכולה להיות אי הסכמה עם שני סוגים של אנשים אלו. אם היתה אי הסכמה מעין זו, היה יכול להיווצר ויכוח ועימות. אם היה ויכוח ועימות, היה יכול להתפתח רוגז. אם היה רוגז, היו יכולות להתפתח דאגות וטרדות. " כך, בראותו בבהירות שיוכלו להיווצר לו אי הסכמה, ויכוח, עימות, רוגז, דאגות וטרדות, הוא זונח את השקפתו ולא אוחז באף השקפה אחרת. כך מגיעים לזניחת השקפות. כך מגיעים לויתור על השקפות.

אגיבסנה, בהתיחס לפרושים והברהמינים אשר טוענים ומחזיקים בהשקפה "אני לא מקבל אף [השקפה] " אדם חכם שוקל את דעתו כך: "יש לי השקפה כזו: 'אני לא מקבל אף [השקפה] ' אם מתוך עקשנות, דבקות והיצמדות, הייתי אומר 'רק זה נכון וכל השאר חסר ערך', אז הייתי יכול להיות באי הסכמה עם שניים: עם פרוש או ברהמין הטוען ומחזיק בהשקפה: "אני מקבל את כל [השקפות] ', כמו גם עם פרוש או ברהמין הטוען ומחזיק בהשקפה 'אני מקבל חלק ולא מקבל אחרות. ' אם היתה אי הסכמה מעין זו, היה יכול להיווצר ויכוח ועימות. אם היה ויכוח ועימות, היה יכול להתפתח רוגז. אם היה רוגז, היו יכולות להתפתח דאגות וטרדות. " כך, בראותו בבהירות שיוכלו להיווצר לו אי הסכמה, ויכוח, עימות, רוגז, דאגות וטרדות, הוא זונח את השקפתו ולא אוחז באף השקפה אחרת. כך מגיעים לזניחת השקפות. כך מגיעים לויתור על השקפות.

אגיבסנה, בהתיחס לפרושים והברהמינים אשר טוענים ומחזיקים בהשקפה: 'אני מקבל חלק ולא מקבל אחרות' אדם חכם שוקל את דעתו כך: "יש לי דעה כזו: אני מקבל חלק ולא מקבל אחרות' אם מתוך עקשנות, דבקות והיצמדות, הייתי אומר 'רק זה נכון השאר חסר ערך', אז הייתי יכול להיות באי הסכמה עם שניים: עם פרוש או ברהמין שטוען ומחזיק בהשקפה: "אני מקבל את כל [השקפות] ', כמו גם עם פרוש או ברהמין הטוען ומחזיק בהשקפה 'אני לא מקבל אף [השקפה]. ' אם היתה אי הסכמה מעין זו, היה יכול להיווצר ויכוח ועימות. אם היה ויכוח ועימות, היה יכול להתפתח רוגז. אם היה רוגז, היו יכולות להתפתח דאגות וטרדות. " כך, בראותו בבהירות שיוכלו להיווצר לו אי הסכמה, ויכוח, עימות, רוגז, דאגות וטרדות, הוא זונח את השקפתו ולא אוחז באף השקפה אחרת. כך מגיעים לזניחת השקפות. כך מגיעים לויתור על השקפות.

אגיבסנה, הגוף הזה הוא חומר, הוא מורכב מארבעת היסודות העיקריים (dhatu), הוא נולד מאם ואב, ניזון מאורז ולחם שעורה, אשר טבעו ארעיות, התפוררות ושחיקה, טבעו להתפרק, יש לראות אותו בבירור כארעי, כדוּקְּהַה, כמחלה, כמורסה, כקוץ דוקרני, כמצוקה, כמכאוב, כזר, כנתון לכיליון, כריק, וכחסר עצמיות. מי שרואה בבירור את הגוף הזה כארעי, כדוקהה, כמחלה, כמורסה, כקוץ דוקרני, כמצוקה, כמכאוב, כזר, כנתון לכיליון, כריק, וכחסר עצמיות, זונח את ההיקשרות לגוף, זונח את אהבת הגוף וזונח את העבדות לגוף.

אגיבסנה, קיימים שלושה סוגים של הרגשה, קרי, הרגשה נעימה, הרגשה לא נעימה והרגשה שאינה נעימה ואינה לא - נעימה. אגיבסנה, כאשר הרגשה נעימה מורגשת, לא מורגשות הרגשה לא נעימה ולא הרגשה שאינה נעימה ואינה לא - נעימה. באותה עת, רק הרגשה נעימה מורגשת. אגיבסנה, כאשר הרגשה לא - נעימה מורגשת, לא מורגשות הרגשה נעימה ולא הרגשה שאינה נעימה ואינה לא - נעימה. באותה עת, רק הרגשה לא נעימה מורגשת. אגיבסנה, כאשר הרגשה שאינה נעימה ואינה לא - נעימה מורגשת, לא מורגשות הרגשה נעימה ולא הרגשה לא נעימה. באותה עת, רק הרגשה שאינה נעימה ואינה לא - נעימה מורגשת.

אגיבסנה, הרגשה נעימה הנה ארעית, תלויה בסיבות, מתהווה מתוך תנאים, ובעלת הטבע להתכלות, לדעוך, להיעלם, ולחדול.

אגיבסנה, הרגשה לא נעימה הנה ארעית, תלויה בסיבות, מתהווה מתוך תנאים, ובעלת הטבע להתכלות, לדעוך, להיעלם, ולחדול.

אגיבסנה, הרגשה שאינה נעימה ואינה לא - נעימה הנה ארעית, תלויה בסיבות, מתהווה מתוך תנאים, ובעלת הטבע להתכלות, לדעוך, להיעלם, ולחדול.

בהבנה זו, אגיבסנה, תלמיד נאצל אשר הודרך היטב מואס בהרגשה נעימה כך גם לגבי הרגשה לא נעימה וכך גם הוא חש כלפי הרגשה שאינה נעימה ואינה לא - נעימה. כאשר הוא מואס בהרגשה, תשוקה נמוגה, מתוך שהתשוקה נמוגה, [התודעה] משתחררת. עם השחרור עולה הידיעה: " [היא] משוחררת" והוא יודע: 'לא תהיה עוד לידה מחדש, התרגול הרוחני הסתיים, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר ממצב הקיום הזה. ' אגיבסנה, נזיר שתודעתו משוחררת בדרך זו, לא מתווכח עם אף אחד ולא רב עם אף אחד, הוא מדבר בשפה [שגרתית] בה משתמשים בעולם, אך לא טועה בהבנתה. [vi]

באותה העת, המכובד סאריפוטה, אשר עמד מאחורי הבהגווה, ונופף במניפה, חשב: "אכן, הבהגווה שלנו מדבר על זניחת התופעות השונות האלו מתוך ידיעה עליונה [vii]. הסוּגַטָה מדבר על נטישת התופעות השונות האלו מתוך ידיעה עליונה. בעוד המכובד סאריפוטה מהרהר בדבר בלי אחיזה, תודעתו השתחררה מהזיהומים. [viii]

אך באשר לפרוש המשוטט דיגהנקהה, עין הדהמה, נקייה מאבק וזיהום, עלתה: 'כל שטבעו להיווצר, טבעו לחדול'.

אז דיגהנקהה, הפרוש המשוטט, תפס, הבין, ידע וחדר לדְהַמַה, משצלח את חוסר הוודאות, הפך חופשי מספק, והשיג שכנוע ואמון אמיץ מבלי להסתמך על דבר מלבד ההוראות של המורה, ואמר לבהגהווה כך: "הו גוטמה, זה מעולה! הו גוטמה, זה מעולה! הדהמה הובהרה בדרכים רבות על ידי המכובד גוטמה כאילו מה שהונח הפוך יושר, כאילו מה שהוסתר נחשף, כאילו הוצגה הדרך הנכונה למי שאבד, כאילו הודלקה מנורה בעלטה כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. אני לוקח מחסה בבודהה, אני לוקח מחסה בדהמה, אני לוקח מחסה בסנגהה. יזכור נא אותי המבורך כתלמידו, בעל - בית שלוקח מחסה בו מעתה ועד סוף חייו.

[i] דִיגְהַנַקְהַה (Dighanakha) היה אחיינו של המכובד סאריפוטה. כמחצית חודש לאחר שסאריפוטה הפך לנזיר בדרכו של הבודהה, דיגהנקהה הגיע לחקור מדוע נשאר דודו עם הפרוש גוטמה זמן כה רב.

[ii] נעמד - בניגוד לדודו, המכובד סאריפוטה, אשר עמד שם ונופף במניפה לטובת הבודהה.

[iii] דיגהנקהה מתכוון בעצם שהוא לא מקבל את כל ההשקפות או הדעות בדבר לידה מחדש מאחר והוא אוחז בהשקפת אניהיליסטית (uccheda). אך הוא לא מצהיר זאת במפורש.

[iv] אגיבסנה (Aggivessana): שם השבט של דיגהנקהה.

[v] על פי הפרשן בודהגהוסה, האדם אשר אומר "אני מקבל את כולן" הוא זה המחזיק בהשקפה של נצחיות (sassata dihi), ההשקפה הגורסת שיש עצמי (atta) הקיים לנצח. האדם האומר "אני לא מקבל אף אחת" הוא זה המחזיק בהשקפה אניהיליסטית (uccheda dihi), ההשקפה הגורסת שיש חדלון מוחלט במות האדם ללא לידה נוספת. האדם האומר "אני מקבל חלק ולא מקבל אחרות" הוא זה המחזיק בהשקפה דואליסטית של נצחיות ואי - נצחיות (ekaccasassata dihi), ההשקפה הגורסת שיש עצמי נצחי במקרים מסוימים אך לא במקרים אחרים. מבין שלוש ההשקפות הללו, האדם המחזיק בהשקפת הנצחיות מאמין שיש חיים נוספים ושמעשים טובים ורעים הם בעלי תוצאות עתידיות, הוא עושה מעשים טובים ונמנע מלעשות מעשים רעים, אך מוצא הנאה במעגל החיים המתמשך. כאשר הוא שומע את הדהמה מפי הבודהה או מפי תלמידיו של הבודהה, הוא לא מוכן לוותר על השקפת הנצחיות שלו. כך הסכנה או הפגם בהשקפת הנצחיות הזו אינה הרסנית אך יש לה חיסרון של להיות עקשן ולא להרפות קשה לעקור מהשורש. האדם המחזיק בהשקפה של אניהיליזם לא מאמין שיש חיים נוספים או שמעשים טובים ורעים הם בעלי תוצאות עתידיות, הוא לא עושה מעשים טובים ולא מפחד להיות מעורב במעשים רעים, והוא לא מוצא הנאה במעגל החיים המתמשך. כאשר הוא שומע את הדהמה מפי הבודהה, או מפי תלמידיו של הבודהה, הוא יכול לוותר בקלות על השקפתו האניהיליסטית ולקחת על עצמו את התרגול של שלמות ראויה (paramis) בקיום אחר קיום, ולבסוף יוכל להפוך אפילו לבודהה או תלמיד נאצל של הבודהה. כך הסכנה או הפגם בהשקפה האניהיליסטית הנה הרסנית, אך האמונה יכולה להכות שורשים בקלות יחסית.

[vi] אַרַהַנְט (יצור משוחרר, מואר) משתמש בביטויים שגרתיים כגון "איש", "אישה", "יצור חי", "אני", "אתה", "הוא" וכו' אך הוא לא טועה בהבנה של המציאות המונחת ביסודם, המציאות שאין דבר כמו "אני", "שלי", ו"קביעות".

[vii] אַבִּינְיה, ידע על - טבעי.

[viii] המכובד סריפוטה הגשים ארהנטיות באותו רגע.
ראוי מצוקה נימוסים הנאה לא מוכן לוותר לוותר שורש דואליות מטאפיזיקה רוחני שלמות בודהיזם
נימוסים והליכות, למה לשמוע לחוקים? להיות מנומס, להתנהג בנימוס, חוקים חברתיים, קוד התנהגות חברתי, ברומא התנהג כרומאי, ברומא תהיה רומאי, בית משוגעים, הינדיק, נורמות התנהגותיות, חוסר טאקט
נימוסים והליכות, למה לשמוע לחוקים? להיות מנומס, להתנהג בנימוס, חוקים חברתיים, קוד התנהגות חברתי, ברומא התנהג כרומאי, ברומא תהיה רומאי, בית משוגעים, הינדיק, נורמות התנהגותיות, חוסר טאקט
נימוסים והליכות, למה לשמוע לחוקים? להיות מנומס, להתנהג בנימוס, חוקים חברתיים, קוד התנהגות חברתי, ... חוסר טאקט למה אנשים צריכים לשמור על כללי נימוס והתנהגות חברתיים? אנשים רבים שואלים מדוע הם צריכים להקפיד על נימוסים, הליכות וקודי התנהגות חברתיים. לדוגמה, למה אדם צריך להתאים את עצמו לאמירה המפורסמת ברומא ...
מה מנומס לשאול? לשאול בת כמה את, לשאול מה הגיל שלך, לשאול מה המזל שלך, לשאול כמה אתה מרוויח, לשאול מה המשכורת שלך, תקשורת בין אישית, לא מנומס לשאול, נימוסים והליכות, איך להיות מנומס?
מה מנומס לשאול? לשאול בת כמה את, לשאול מה הגיל שלך, לשאול מה המזל שלך, לשאול כמה אתה מרוויח, לשאול מה המשכורת שלך, תקשורת בין אישית, לא מנומס לשאול, נימוסים והליכות, איך להיות מנומס?
... מנומס לשאול? לשאול בת כמה את, לשאול מה הגיל שלך, לשאול מה המזל שלך, לשאול כמה אתה מרוויח, לשאול מה המשכורת שלך, תקשורת בין אישית, לא מנומס לשאול, נימוסים והליכות, איך להיות מנומס? למה אנשים נעלבים כששואלים ... התחתונה, כדאי להיות מודעים לכך ולשקול את ההשלכות של שאלות כאלה על היחסים הבינאישיים. האם מנומס לשאול בת כמה את? למה אנשים נעלבים כששואלים על הגיל שלהם? שאלות אישיות בתקשורת בין אישית איך לשמור על נימוסים והליכות בשיחה? למה נשים רגישות יותר לשאלה על הגיל? מה ...
נימוסים והליכות, התנהגות תרבותית, התנהגות מנומסת, מיומנויות חברתיות, NLP, לשכנע שאתה מנומס, התנהגות לא מנומסת, מהו נימוס? איך להיות מנומס? מה לא מנומס? חוסר נימוס, להיות מנומס
נימוסים והליכות, התנהגות תרבותית, התנהגות מנומסת, מיומנויות חברתיות, NLP, לשכנע שאתה מנומס, התנהגות לא מנומסת, מהו נימוס? איך להיות ...
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
... לבד - אך אליעד טוען שזו אחת הטעויות החמורות ביותר שהורים יכולים לעשות. הוא מסביר שישנם דברים שבאמת מסתדרים מעצמם כשהילד מתבגר, כמו גובה או כוח פיזי, אבל נימוסים , התנהגות נאותה והבנת גבולות חברתיים לא יבואו לבד. אם ילד קטן זורק אבנים או מקלל, זה לא משהו שיעבור מעצמו כשהוא יגדל. להיפך, הילד ...
אומנות החיזור, איך לדעת שהיא רוצה קרבה? מתי להתנשק? איך לדעת שהיא רוצה שתתקרב אליה? איך להרגיש אותה? איך לזהות את הרצון של הבחורה? איך לדעת מה הבחורה רוצה? איך לגרום לבחורה לרצות להתנשק איתך? אומנות הפיתוי
אומנות החיזור, איך לדעת שהיא רוצה קרבה? מתי להתנשק? איך לדעת שהיא רוצה שתתקרב אליה? איך להרגיש אותה? איך לזהות את הרצון של הבחורה? איך לדעת מה הבחורה רוצה? איך לגרום לבחורה לרצות להתנשק איתך? אומנות הפיתוי
... נכון אבל מה הגיוני שלפני הנשיקה מה לדוגמה יש נגיד חיבוק נגיד אם הוא עוד לא עבר את שלב החיבוק איך הוא הגיע לשלב הנשיקה אם הוא לא עבר עוד את שלב המגע איך הוא הגיע לשלב הנשיקה, אם הוא עוד לא עבר את שלב נשיקת הנימוסים איך הוא הגיע לשלב ההתנשקות אם הוא עוד לא עבר יש עוד הרבה לפני כן אם הוא נגיד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נימוסים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: נימוסים, האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: נימוסים, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטורינג, אימון אישי למתבגרים, אימון אישי לפרישה בנושא נימוסים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 18:18:28 - wesi4