ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משחקים ✔עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת.

שאלה: אם אני במקום של אחדות, למה שאבחר לשחק?

אליעד: השאלה שלך מראה שאינך יודעת מה היא אחדות, האחדות היא לא משהו שאת נאחזת בו. שתביני שאין דבר כזה אחדות, אז תביני מה היא אחדות. השאלה שלך היא למעשה, למה אלוהים ברא את העולם? איך מהאחדות נוצרת נפרדות?

חזרנו לשאלה הראשונה, וכל תשובה שאני אתן לך, את תמשיכי לשאול עוד שאלות. ולכן התשובה היחידה היא שאין שאלה. לך בראש יש הבדל בין מה שהיה לפני הבריאה לבין מה שיש אחרי הבריאה, את מבדילה בין רצון לשחק, לרצון לא לשחק, אם היה לך שכל, היית מבינה שאין הבדל בין לשחק ללא לשחק.

אם היית מבינה מה היא אחדות, אז לא הייתה לך שאלה. את חושבת שאחדות נפרדת מנפרדות. אבל למעשה אחדות ונפרדות זה אותו אחד. אחדות זה לא הפוך מנפרדות.

אחדות זה הבנה גדולה, או השיגעון הכי גדול בעולם, שלא מפריד בין שום דבר. את רואה תפוז או שני תפוזים, זה אותו הדבר. אז אם אין הבדל בין אחד לשניים, אז אין הבדל בין לעבוד או לשבת ולא לעשות שום דבר. יש שכל שהוא מעבר לכל, ששם אין הגדרות.

שאלה: איך אני מגיעה לשם?

אליעד: בשכל זה קל, אפשר להוכיח לך שהכל אחד.

השאלה איך את מגיעה לשם בחוויה. בחוויה זה על יד אמת ביום יום. אם את בחיי היום יום תכריחי את עצמך להבין את עצמך, את בסוף תביני, שאם את אוכלת או לא אוכלת זה אותו הדבר. מה זה אומר, לא תהיה לך שאלה למה לאכול ולמה לא לאכול. בעין שלך את תראי, למרות שאת זזה, את תראי את עצמך בכל המקומות.

כשאתה רואה נפרדות, אתה רואה את אתמול נפרד מהיום ונפרד ממחר, מה זה בסך הכל? תמונה. אדם חושב שהיום זה מציאות אחת, ואתמול כבר איננו. אבל זה לא נכון, אם אתה מבין ויודע שמה שקרה אתמול, קיים גם עכשיו, אז אתה מבין שכול הואריאציות קיימות עכשיו.

אז ברובד מסוים אתה רואה רק את העולם הזה, אבל ברובד אחר בתוכך אתה רואה גם את כל שאר האפשרויות. אז אתה לא באמת נאחז בצורה הספציפית הזאת.

עכשיו נראה את עליסה בארץ נפלאות. שימו לב שבכל דבר יש שכל. יש תהליכים בסרט וזה מתאים לחיים שלנו. בכל אחד מאיתנו יש את עליסה, המורה שלה, הארנב וכו', כי בתוך האדם יש את כל הכוחות.

המורה שלה מנסה להוסיף לה מידע, מלמדת אותה היסטוריה, כל הדברים שלא מעניינים את עליסה. עליסה לא מתעניינת במה שהמורה שלה מלמדת ואומרת לה שהיא מקשיבה. מה זה מייצג? לאדם יש חיים שלמים, וכולם מדברים אליו, הבוס שלו, אשתו, והוא אומר, כן אני מקשיב, שלמעשה הוא לא מקשיב, כי העולם לא מעניין אותו, לא מעניין אותו מה שאומרים לו.

בשכל עליסה שומעת את המורה, היא באמצע שיעור, אבל בתת מודע היא חווה שיש סביבה עולם שלם, ולכן היא מדוכאת מהשיעור הזה. מצד אחד היא נמצאת במקום פתוח מלא חיות ומצד שני מצמצמים אותה בסיפורים על ההיסטוריה.

הסבל הכי גדול לאדם זה היסטוריה, כי הוא נושא על הגב שלו את כל מה שהיה. היסטוריה זה מוות, כי זה ממשיך את הרגע הקודם.

עליסה אומרת איך אפשר לקרוא ספר בלי תמונות? האדם אומר, איך אני יכול לחיות פה בלי תמונה, מה הכוונה? שאין שום חיות, הכל יבש. יש רק מידע, אבל מה זה באמת מייצג? אתה לא רואה את התמונה המקורית, אתה רוצה את החוויה.

ועליסה אומרת, בעולם שלי יהיו רק תמונות. והמורה אומרת לה, בעולם שלך, איזה שטויות. ואז עליסה אומרת, שטויות. מה הכוונה? אל תנסה להבין מעבר לזה, זה שטויות. עליסה רוצה עולם רק של שטויות, כלום לא יהיה כמו שהוא באמת, הכל יהיה להפך, מה שכן יהיה לא, ומה שלא יהיה כן. המורה אמרה לה שזה לא הגיוני, אז עליסה אמרה שאם זה לא הגיוני, אז זה מה שהיא רוצה.

כמו שאתה חוקר את עצמך, ומבין שזה נגד השכל, שזה לא הגיוני, לדעת את אלוהים. ואז מגיעים להבנה שצריך לחשוב נגד השכל. שזה גם וגם, שאין הבדל בין כלום.

בעולם של עליסה, החיות ידברו באותה שפה, כך שזה סוג של אחדות. עליסה אומרת, בעולם שלי, מה הכוונה? אלוהים אומר העולם שלי, בעולם שלי יש חווית האלוהות, השמש זורחת בשבילי, הציפורים מצייצות לאלוהים, האלוהים הוא המלך. זאת החוויה של האלוהים, שזה העולם שלי, של אלוהים. גם בעולם של אלוהים, אין הבדל בין החי הצומח והדומם, הכל בהשתוות.

בא נגיד שלקיר יש תודעה, והאדם מצליח להתחבר לתודעה של הקיר, והוא חווה שהוא באמת הקיר, ודרך הקיר הוא רואה את העולם, אז למעשה אתה דובר את השפה של הקיר. כך שלא יהיה הבדל בין דומם לחי.

פתאום לא רואים את עליסה כשהיא אומרת, בעולמי שלי, מה הכוונה? לא שצריך לעצום עיניים, אלא בראש שלך, בתוכך במוח אתה מתנתק. עכשיו היא בהרגשה של צמצום, ואז היא מאנישה את הצמחים והחיות, ומבינה שזה יכול לקרות רק בעולם שלה. היא לא מבינה שכבר עכשיו הכל טוב, הטוב בעיניה יכול להיות רק בעולם משלה.

ואז היא אומרת שיכול להיות שזה באמת יקרה, למה? כי עולמי הוא ארץ הפלאות. אם האדם מבין עד כמה המציאות הזאת לא ברורה, אז הוא יוכל להבין שיש באמת ארץ פלאות. כשהאדם רואה שממש לא הגיוני מה שקורה בעולם, אז הוא מקווה לגלות משהו שהוא הפוך מהכל. עצם הגילוי של ארץ הפלאות כבר מחייה את כל החיים.

היא שוכבת ליד האגם, ומכניסה אצבע למים, סתם פעולה סתמית, זה המקום שבו האדם מתמסר ליום יום, לסתמי. מצד אחד היא רוצה את ארץ הפלאות, ומצד שני היא סתם מכניסה אצבע למים, למעשה פעולה אקראית, פעולה בלי שכל. ודרך פעולה זאת הכל מתהפך לה.

תארו לעצמכם שיש תודעה גם לעליסה שמשתקפת במים. אבל היא לא באמת קיימת, היא השתקפות של משהו אחר. זה כמו האדם, שהוא כאילו קיים, אבל הוא רק השתקפות של משהו אחר. כמו בדימויים בספרים, אומרים שהירח משתקף במים, אבל הוא כאילו לא תופס מקום. זה אומר, שאמנם נראה שאנחנו תופסים מקום, אבל למעשה אנחנו רק השתקפות ולכן לא תופסים מקום.

איך שהיא התמסרה לאופציה, שהיא רוצה עולם משלה, עולם של פלאות זה מתחיל לקרות. היא הלכה לשדה, עזבה את המורה שלה, אמרה שהיא רוצה הפוך, וזה קרה.

ואז היא רואה ארנב עם מקטורן, ושעון.

כול התהליכים בעולם בסופו של דבר, משקפים תהליך אחד ויחיד, שזה החיבור של היש והאין. מי שיבין פעם אחת את התהליך הראשון, יבין איך כל הדברים קשורים אליו. גם מה שאנחנו מדברים עכשיו זה משל למשהו יותר פנימי, ויש יותר פנימי, עד שמגיעים להבנה שהכל אחד.

כול מה שמוסבר פה, זה מה שכול אדם, עבר, או עובר או שיעבור את זה.

היא למעשה פעם ראשונה חווה התגלות של משהו מעבר לשכל. לראות ארנב עם מקטורת ושעון, זה מעל השכל. אבל בפעם הראשונה שהיא רואה את זה, היא לא חווה שזה מעל השכל, זה נראה לה עוד משהו משעמם בחיים, ואז זה פתאום מתחלף לה, היא לא רואה עוד דבר מת, היא רואה דבר חי.

מה זה אומר? כאשר האדם חוקר את היש ואת האין, בסוף הוא מגיע לנקודה שזה גם יש וגם אין, והוא כל כך רגיל שהכל לא מסתדר לו, אז הוא אומר, טוב, זה גם יש וגם אין, אבל פתאום הוא מתעורר ואומר, רגע, זה גם יש וגם אין. אז זה בכלל עולם חדש.

הארנב אומר, אני ממהר, אני כבר מאחר. ועליסה מתעניינת לאן כבר יכול הארנב למהר? כאן יש את השאלה גם, מדוע אלוהים ברא את העולם, מדוע הארנב ממהר?

ואז היא רואה את מחילת הארנב, מה זה מסמל? מקום קטן, פנימי, שחור, המקום להיכנס פנימה. ואז היא אומרת האם זה מקום למסיבה? האדם חוקר את התכלית שלשמה נוצר העולם, ומקווה שהוא יגלה תכלית גדולה כמו מסיבה, אבל הוא רואה שאין כל תכלית. אבל בסוף בסוף הוא יגלה עולם חדש, מעבר למנהרה החשוכה והמפחידה.

עליסה נכנסת למנהרה, ואז נופלת לתהום. היא מגיעה לחדר, ובחדר יש מנורה, שמאירה לה, אבל היא לא מצליחה לאחוז בה. הכוונה היא שיש אור שנותן לך חמצן, אבל אתה לא יכול לאחוז בו. ואז היא רואה מראה, אבל רואה את דמותה הפוכה, היא נכנסת לעולם הפוך.

המנהרה חשוכה, אבל יש בה עוד אובייקטים. מה מייצג החושך? מקום שאתה לא יודע לאן להתקדם. ואז אתה חווה עוד תובנות, עוד קווי חשיבה מסוימים.

ואז היא רואה דלתות, דלת ועוד דלת וכל דלת קטנה מהאחרת, וזה מראה שכשהאדם מתחיל לחקור לתוך השורש, מצטמצמות לו האפשרויות לברוח, ואז הוא חייב להתרכז יותר ויותר כדי לעבור דרך הנקודה.

מה שאנו מסבירים עכשיו הוא, שככול שיש לאדם יותר הקדמות, כך הוא מבין יותר טוב מה שקורה כאן. ככול שיש לאדם יותר הקדמות כך הוא יוכל לראות את השכל הזה בכל דבר. איך זה עובד? אנו רואים תהליך וזה עושה אסוציאציה לתהליך אחר.

למשל שני אנשים רבים. אפשר לראות שמאחורי אחד מהם יש פילוסופית חיים שלמה, וגם לשני יש פילוסופיה אחרת, או העדר פילוסופיה, שזוהי צורת חשיבה. ואז למשל כשאתה רואה שני אנשים רבים, זה לא שני אנשים רבים אלא שני צורות חשיבה שרבות, שני חלקים של אלוהים שרבים. ואם זה נראה לך מריבה שטותית, אז יש בזה הרבה שכל, כי אם זה באמת היה שטותי, הם לא היו רבים על זה. עד כמה עמוק אתה נכנס להבין את עצמך, כך אתה יכול להבין כל דבר.

היא מגיעה לדלת קטנה עם וילון. הוילון הכוונה שהוא המחיצה, מה שאת מרגישה שאת לא יכולה לעשות, זה מה שאת צריכה לעשות. מה שאת הכי לא מבינה, את זה את צריכה להבין. מה שהכי מנסים להסתיר ממך, את זה עליך לשאול.

ובדלת האחרונה, הדלת מדברת איתה, דרך המנעול. והמנעול אומר לה את גדולה מדי, זה בלתי אוויר. מה הכוונה? הכוונה שאת לא יכולה לעבור כי יש לך אגו גדול. זה מה שנאמר למשה, לא יראני אדם וחי. אתה לא יכול להיות גם בשכל של המציאות וגם להיות קיים. אם אתה קיים, אז אתה נפרד מהמציאות ולא יכול להבין אותה.

ואז הוא אומר לה, שתשתמש בבקבוק שעל השולחן. ואז הופיע שולחן עם בקבוק. למעשה מה שהיא חושבת מופיע. ואז היא שותה ונעשית קטנה ביותר, ולמעשה היא בגודל המתאים, מה זה אומר? אם אתה רוצה להסתכל מה היה לפני הבריאה, ואתה תופס הרבה מקום בעולם, אז לא תוכל לראות מה היה לפני הבריאה? כי התודעה שלך תופסת מקום, כשאתה אומר אני, כבר תפסת מקום. אם תקטין את השיגעון של עצמך, תוכל לראות מה רוצים ממך.

מה זה אומר? אתה בטוח שמה שאתה אומר זה נכון, אבל אל תהיה כל כך בטוח בזה. איך שאתה מקטין את הבטוח שלך, אתה רואה שאפשר להבין עוד דברים. כי ההגדרה חוסמת לך את האופציה להבין.

אבל המנעול אומר לה, אבל הדרך נעולה, האם אין לך מפתח? מה זה אומר, אמנם האדם עשה עצמו קטן, הוא התחבר לאחדות, אבל צריך מפתח. צריך להגיע לאחדות מהמקום הנכון. היא כאילו ניסתה לבטל את האגו של עצמה, אבל לא מהמקום הנכון, כי היא נשארה ללא המפתח.

אנשים בטוחים שהם בהתקדמות רוחנית. הם מרגישים שהם נהיים יותר קטנים, אבל כשהוא יגיע לדלת הוא יראה שאין לו מפתח. אם מראש היא הייתה חושבת על המפתח, אז היא הייתה מקטינה את עצמה בדרך הנכונה. המפתח הכוונה לאמת. כולם חושבים שאם תהיה להם ענווה הם יצליחו, אבל הרעיון הוא שלפני שאתה עובר תהליך של צמצום האגו, תבדוק אם בסוף, התהליך ייתן לך משהו.

תבדוק בשכל, למה אני צריך עכשיו להתאמץ עשר שנים כדי שיהיה לי רצון להשפיע, אם אני יודע שאפילו אם יהיה לי אותו זה לא יעזור?

המפתח בעיני הוא ההבנה, האמת, הוא הדבר שבלעדיו לא תוכל להמשיך, אפילו אם תקטין את האגו שלך.

אז מה עושה אדם שנתקע?

ואז היא גודלת מאוד מאוד, ובועטת בו. מה זה אומר? שאין אני והוא יכולים לגור בכפיפה אחת. זה שאי אפשר גם אותך וגם את אלוהים. אם אתה מתחיל לגדול אתה דוחף את אלוהים החוצה, ואז מתחילות לך בעיות.

ואז היא מתחילה לבכות ולבכות, והבכי שלה גורם לנהר, ואז היא מצליחה לצאת מהחדר. הבכי טוב, מתי? כאשר הוא נובע מעצמו. אבל אם אתה מתחיל לחשוב שכדאי שתבכה כדי ש... זה לא שווה.

אדם נהנה מהסרט, אבל לא מבין למה הוא נהנה, הסיבה היא, שבתת מודע הדברים מתקשרים אליך ובסופו של דבר אתה חווה מה עובר עליך. התהליכים האלה בכל מקרה קורים, באם אתה מבין או לא מבין זה קורה, אבל עכשיו אנחנו מעלים את זה החוצה. יש משמעות לכל דבר, עד שבסוף רואים את זה דרך העיניים של היוצר.

היא נסחפת לים, ורואה אנשים מסתובבים מסביב להר קט., יש פה מרוץ שיש לו תכלית, אבל התכלית לא מובנת, הכל זה רק בירבורים, אין סוף כי אין התחלה. איך אתה רוצה שתהיה לעולם תכלית, אם אין לו סיבה מהתחלה.

למעשה כל העולם שלנו הוא בירבורים, כולם מדברים, אבל אין לזה סוף. התהליך הזה של אלוהים, שהוא למעשה עושה משהו חסר תכלית, זה בעצם דבר שגם בני האדם עושים אותו. יש אחד שכול הזמן מריץ את האחרים, וכולם רצים. והמורה אומר לעליסה, את יודעת למה את לא מתייבשת, כי את לא רצה עם כולם. הקטע של חשיבות הקבוצה נמצא בדת. אז מה עם כל בני ישראל ראו את אלוהים, האם הם כולם טעו? האם במשך כל כך הרבה דורות כולם טעו? כן, כולם טעו.

אבל עליסה מתמרדת, אז מה אם כולם רצים, איך אפשר להתייבש? אבל עליסה נזכרת למה היא נמצאת שם, ואז מופיע הארנב. הארנב רץ לכיוון היער.

עליסה נכנסת ליער ופוגשת שני דמויות, והם מנסים לחסום אותה מללכת. הם חווים זאת כמשחק והיא חווה זאת כמניעה. מה שנראה לך כמניעה וכחסימה זה למעשה רק משחק.

ואז היא אומרת להם שהיא ממהרת, והם שואלים למה? והיא עונה, כי אני סקרנית. ואז הם מספרים לה סיפור על הצדפות, איך נאכלו בגלל הסקרנות. עליסה בגלל הסקרנות הגיעה לארץ הפלאות אבל הצדפות בגלל הסקרנות שלהן נאכלות. מה המשמעות? לכל האנשים יש רצון להבין, אבל הרצון הזה דופק אותם.

כמו שהנחש אמר לחווה, אתם תהיו כאלוהים, תבדילו בין טוב לרע. האדם יכול להיות בגן עדן, במקום שבו הכל אחד. אבל אנשים אומרים לו, האם זה טוב מצב שאין בו שכל? לא. בו תבדיל בין טוב לרע, והסקרנות להבין היא זאת שדפקה את האדם.

אבל זה לא רע רצון להבין, כולנו פה כי יש לנו רצון להבין. אם אתה סקרן עד הסוף זה טוב, או שאתה בכלל לא סקרן וזה גם טוב.

שאלה: אבל הצדפות היו צעירות והיה להם רצון ללמוד, אם הם היו שומעות לצדפה המבוגרת והיו נשארות איתה, מה הם היו עושות?

אליעד: מה שהצדפה המבוגרת עושה.

למעשה השאלה שלך היא, אם אני באחדות, מה אני יעשה, הכל יהיה טוב בעיני? אבל השאלה היא, האם אתה רוצה לחיות ולדעת שאתה אלוהים או לחיות ולדעת שאתה אדם? מצד האחדות אתה אולי סובל, אבל לא סובל באמת. ומצד הנפרדות אולי אתה נהנה, אבל לא נהנה באמת. השאלה היא מה אתה מעדיף?

באחדות אתה עדיין תוכל לסבול, אבל לא באמת. ואם ימאס לך באחדות, תמיד תוכל לחוות עוד סיבוב ולחזור לסבל של העולם. אבל אז לך תדע מתי תחזור לאחדות. בשביל האגו שלך עדיף שתהיה מלך ותפסיק לסבול.

שני הדמויות מנסות לגרום לה להבין שיכול לקרות רע בגלל הסקרנות, אבל עליסה אומרת, שהסקרנות לא הייתה טובה לצדפות, אבל זה לא קשור אליה.

למעשה אומרים לאדם, אל תהיה סקרן, אל תשתמש בשכל אם אתה לא מורשה, אבל מי אמר שאתה מורשה למה שאת כבר משתמש? למעשה אומרים לאדם, תשתמש אבל חלקית, תאמין חלקית, תחקור חלקית.

עליסה מרגישה רע, ולכן הסקרנות מובילה אותה, אבל אומרים לה, אל תלכי אם הסקרנות עד הסוף, את יכולה לקרוא ספרי היסטוריה, שזה יכול לספק סקרנות חלקית, אבל אל תלכי עד הסוף. גם לא אומרים לה לבטל את הסקרנות בכלל, כי אם היא הייתה מבטלת את הסקרנות לגמרי, לא הייתה לה כל שאלה.

ועליסה עוזבת אותם ונכנסת ליער, אל הלא נודע. ואז היא רואה את הארנב. והיא נכנסת לבית שלו להביא לו את הכפפות. והיא אומרת, איפה הארנב יכול היה לשים את הכפפות. למעשה היא מנסה לחשוב כמו הארנב, שזה משל לאדם שמנסה להבין את הבריאה לפי השכל של אלוהים. כמו אם הייתי אלוהים, איך הייתי מקבלת החלטות? נסי לחשוב מהעיניים של אלוהים, מה האינטרס שלי לברוא את העולם?

ואז עליסה אוכלת עוגייה ושוב היא נעשית גדולה ביותר. והארנב ודודו חושבים שהיא מפלצת. ואז דודו אומר, מה שצריך זה סולם, ומגיעה לטאה עם סולם. זה מראה שהכל קיים, לא צריך להתאמץ. ודודו משחד את הלטאה להיכנס, דודו עצמו לא נכנס. כמו נאסראללה, שאומר, אני הייתי הולך לכיכר למות, אבל הוא לא הולך, רק מלהיב את האחרים. זה הקטע של המנהיג שלא עושה, אבל אומר לאחרים לעשות.

זה כמו שהולכים אחרי מושה. נאמר שמושה לא ראה את אלוהים, אבל בכל זאת הוא אמר לעם מה לעשות. אנשים שלושת אלפים שנה הולכים אחרי מישהו שלא ראה את אלוהים. ואפילו אם היה רואה, זה לא פוטר את האדם עצמו לרצות לראות את אלוהים.

כשאני אומר שהיהודים הולכים אחרי אדם שאמר שלא הבין את אלוהים, זה למעשה כל אחד ואחד שהולך אחרי השכל שלו, למרות שהוא יודע שהשכל שלו לא באמת מבין. הרי אתה יודע שאתה לא מבין, אז מה אתה כל כך רץ ליישם את התובנות השכליות שלך.

השכל שלנו אומר לנו, אני לא באמת יודע מה הולך כאן, אבל למרות זאת אנחנו רצים אחריו. אם השכל אמר, האם אנחנו חייבים לעשות? ללכת אחרי השכל זה כמו ללכת אחרי אדם עיוור.

ופתאום לדודו עלה הרעיון לשרוף את הבית, כדי להציל את הבית מהמפלצת. מה זה אומר, שבעצם זה שאתה רוצה לדעת את האמת, "הרוצה לדעת" בעצם מונע ממך לדעת את האמת. כמו הרצון להיות מאושר, הרצון הזה הוא הסיבה שאתה לא מאושר.

והארנב שחושב שיש מפלצת, הרי לפני כמה דקות הוא ראה את עליסה, האם הוא לא שם לב שזה הדמיון שלו שרואה מפלצת? אבל האנשים כל כך רגילים לעשות משהו, אז הוא אפילו מוכן להרוס את הבית שלו, העיקר להרגיש שהוא עשה משהו. במקום להבין הוא כבר רץ לתת פתרונות. כולם פועלים מתוך הרגל, ללא חשיבה.

ואז עליסה אוכלת משהו וחוזרת לגודל שלה. וממשיכה לרדוף אחרי הארנב. ואז היא רואה את הפרחים, והפרחים מדברים איתה ושרים לה שיר. למעשה יש כאן האנשה של הפרחים. הפרחים עצמם מנסים להבין מי זאת עליסה. בהתחלה הפרחים היו בעיני עליסה חסרי תחושה והבנה, ועכשיו התחלפו היוצרות והפרחים אומרים לעליסה שהיא בעצם עשב בר, אין לה ריח ולא יופי. זה פשוט מתהפך, מה שעליסה חשבה על הפרחים, עכשיו הפרחים חושבים עליה. כמו שהאדם חושב שהבהמה נחותה, אבל הבהמה צוחקת על האדם ואומרת, איזה טיפש, הוא דואג להאכיל אותי.

כאשר אתה אומר אני, למי אתה מתכוון?

שאלה: לתודעה שלי.

אליעד: האם אתה התודעה שלך? אם היא התודעה שלך, אז אתה לא התודעה.

שאלה: אז אני התודעה.

אליעד: אתה התודעה שנמצאת בתוך הגוף. אבל מה זה תודעה?

שאלה: אני לא יודע.

אליעד: אז אם אתה לא יודע, אז איך אתה מצפה לדעת מה אתה רוצה? איך אתה מצפה להבין את עצמך, אם אתה לא יודע מי אתה? לכן תבין שאתה לא יודע.

אתה עובד כל החיים בשביל הגוף, ואתה אפילו לא יודע מי אתה. האם זה הגיוני לך שתעבוד חיים שלמים בשביל הרכב שלך.

שאלה: אבל הנשמה צריכה גוף.

אליעד: אולי היא לא צריכה גוף, אולי היא יכולה לטייל ללא גוף? ובכל אופן, למה הנשמה כל כך קשורה לגוף? כשאתה ישן, למעשה אתה עושה את כל הפעולות ללא גוף. נסה להתבונן בעניין.

היא מגיעה לזחל, והוא כאילו מעביר לה שיעור בדקדוק. מדוע אנו לא אוהבים דקדוק, כי זה משהו שמצמצם אותנו, תגיד ככה, ככה זה לא טוב, ככה זה טוב וכו'. כל הזמן מתקנים אותך איך אתה מדבר, כבר לדבר אי אפשר. לאדם אין משמעות בחיים, אז מה שחשוב לו זה שניים או שתיים. זוהי ריקנות כל כך גדולה שמה אכפת לו אם אמרו ככה או ככה?

הזחל שואל אותה מי את? והיא עונה לו, אני לא יודעת מי אני? תארו לעצמכם אדם שמסתכל על היד שלו ואומר זה לא אני, נראה לכם שמשהו השתבש אצלו, אבל נגיד שאת מסתכלת על הקיר ואומרת, הקיר זה לא אני, האם משהו לא השתבש אצלך? מה זה שונה? זה כמו אלוהים שאומר, זה אני וזה לא אני. אם זה אחד, אז הכל זה אלוהים.

יש כאלו שאומרים זה אלוהים, אבל למעשה זה אתה, אתה הוא אלוהים. זה כמו עבד שאומר שהמלך הוא מישהו אחר, אבל למעשה העבד הוא המלך.

יש דבר טוב בכך שהאדם משקר את עצמו. וזה דבר טוב, אחרת זה לא היה קיים. בגלל השקר של אלוהים קיים העולם.

שאלה: אם אני לא אשקר את עצמי לא יהיה לי קיום.

אליעד: אם היית מבין בשלמות את מה שאמרת, אז כבר לא היית משקר את עצמך.

שאלה: כל דיבור הוא שקר, כי הוא נובע מתוך נפרדות, אם אין דיבור, אין שקר, אין נפרדות ואין קיום נפרד.

הזחל קורא לעליסה ואומר לה, שמרי על קור רוח. והיא מזלזלת בזה, ואומרת, זה הכל. ואומרת לו שהיא רוצה להיות גבוהה יותר. והוא אומר לך, האומנם? לעליסה אין בעיה, אבל היא יוצרת בעיות. עליסה אומרת לו שהגובה שלה מאוד קטן ולכן האגו שלה נפגע, והזחל אומר לה שגובהו בדיוק כמו הגובה שלה. זה כמו שאדם חושב שלהיות כלום זה דבר מאוד גרוע. הזחל שהוא כאילו אלוהים אומר לה, האם להיות כלום זה גרוע? הרי אני כלום. ואני מאוד מרוצה מזה שאני כלום.

למה לעליסה רע, כי בדמיון שלה היא רוצה להיות גדולה, אבל לזחל טוב בגודל שלו, לאלוהים טוב שהוא כלום.

ואז הזחל נהפך לפרפר, וזה מראה למה לא אכפת לו להיות נמוך. כי הוא לא מוגבל הוא יכול להיות כל דבר. ואלוהים הוא כל כך קטן שהוא לא מוגבל ויכול להיות בכל מקום. להיות קטן זה דווקא השחרור. אם האדם מרוצה שהוא קטן הוא יכול להשיג הכל, אבל אם הוא לא מרוצה אז הוא נשאר היכן שהוא.

ואז הוא אומר לה שצד אחד של הפטרייה יגביה אותה וצד אחד יקטין אותה. עליסה נמצאת ביער, ויש הרבה שילוט ביער. כמו אדם שיש לו הרבה אופציות ללכת, והוא שואל, לאן אני ילך? ואז היא שומעת את החתלתול. והיא שואלת, לאן אלך? ואז הוא אומר לה, החיצים אומרים הרבה דברים ואי אפשר לסמך עליהם, כולם כאן נעצרים, אבודים כמעט כמוך.

למעשה כל הדמויות ביער משחקות ורגועות, מלבד עליסה, והרי היא רצתה את העולם הזה. למעשה היא חולמת את החלום ולא נהנית ממנו. כל ההרפתקאות שהיא רצתה קורים לה, ובכל זאת היא לא רגועה. כי היא שכחה שהיא בחלום של עצמה.

והיא שואלת את החתול לאיזה כיוון לפנות. ואז הוא שואל אותה, לאן את רוצה להגיע? והיא אומרת שזה לא משנה לה. והחתול אומר, אם זה לא משנה, אז לא משנה באיזה דרך תלכי.

אדם שואל, באיזה דרך עלי ללכת? מה אני צריך לעשות בחיים ולכן השאלה הראשונה היא, לאן אתה רוצה להגיע? כי אם לא משנה לך לאיפה אתה רוצה להגיע, אז לא משנה לאן תלך.
חיים קבלת החלטה אין ויש שכל הוכחה לאי מציאות הבורא מה מדברים עליך שקרנים בכי אדם מצליח לשכנע מישהו להרגיע אלוהות אלוהים אמת ארץ הפלאות באיזו דרך ללכת המשחק של אלוהים השכל מטרות מטרת המשחק מטרת המשחק של אלוהים מי אתה מעל השכל משחק משחקים סקרנות סרטים מצויירים סרטים מצוירים עליסה עליסה בארץ הפלאות שכל תכלית
מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו?
... המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו? מה הקשר בין דמויות שהאדם משחק לתחושות שהוא רוצה להרגיש? אליעד כהן פותח את השיחה בהסבר מרכזי: האדם לא חווה תחושות באופן מקרי, אלא מנסה כל הזמן לחוות תחושות ספציפיות. הדרך שבה האדם משיג את התחושות הללו היא באמצעות דמויות שהוא משחק במהלך חייו. לדוגמה, אדם הרוצה להרגיש שהוא מושך או יפה, יאמץ דמות של אדם מושך ויפה. מי שרוצה להרגיש חכם, ישחק את דמות החכם. הנקודה החשובה היא שהדמות איננה חשובה בפני עצמה, ... הדמות, כלומר, את ההרגשה שהדמות מאפשרת לו להרגיש. למה אנשים מתקשים להיות הדמות שהם בחרו? לעיתים קרובות אנשים חשים שהם לא באמת משחקים את הדמות מתוך בחירה אמיתית שלהם. הם חווים כאילו גורמים חיצוניים, כמו החברה, המשפחה או התרבות, כפו עליהם את הדמות שהם משחקים. מצב זה יוצר ניכור פנימי ותחושה של זיוף. אפילו אם האדם הוא זה שבחר בדמות, הוא עלול להרגיש כבול אליה, כאילו הוא חייב להיות הדמות הזו, ואז נוצרת תחושה של חוסר חופש פנימי. ... של לחוות את הדמות מתוך תחושת חופש ולא מתוך מחויבות. ההבנה כי מדובר בבחירה מאפשרת שחרור מתחושת הכפייה והזיוף. האם יש רמות של משחק בדמויות? אליעד מסביר שקיימות רמות שונות של משחק . יש אנשים המשחקים משחק פשוט, כמו הרצון להיות יפה, להתחתן, לקבל אהבה. לעומתם, ישנם אלו המשחקים משחקים מורכבים יותר, כמו הרצון להיות אדם רוחני, להציל את העולם או להבין את מהות המציאות. עם זאת, כל האנשים משחקים, בין אם מדובר בפרופסור שרוצה להציל את כדור הארץ או בבחורה שרוצה להרגיש יפה - כולם נמצאים במשחק כלשהו. איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? הבנה אמיתית של החיים כמשחק מובילה לתפיסת חיים אחרת. כאשר האדם מבין שכל מה שהוא עושה הוא סוג של משחק, הוא מתחיל לקחת פחות ברצינות את ההתרחשויות והתחושות שלו. הוא מבין שכל הדמויות, התפקידים והתחושות שהוא חווה הן פרי בחירתו, ומתחיל לראות שהכל מתרחש בתוך התודעה שלו. אליעד מדגיש כי מדובר בהבנה חווייתית ולא רק שכלית. אדם שמצליח לחוות בזמן אמת שהוא משחק, חווה חופש אמיתי ותחושת שליטה על חייו. מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? אליעד מציג רעיון עמוק, שבו האדם הוא כמו אלוהים שמשחק עם עצמו. כלומר, האדם בורא את הדמויות, בוחר את התחושות ומחליט על חוקי המשחק. אך כדי שהמשחק יהיה אפשרי, הוא חייב לשכוח שהוא אלוהים ולשחק בדמויות שונות, גם חלשות או סובלות, כאילו הן האמת המוחלטת. להיות אלוהים זה גם לבחור להיות לא אלוהים. עצם הבחירה הזאת, אפילו בדמות חלשה, היא ביטוי לשליטה עמוקה. למה אנשים ... לחיות או להרגיש טוב. הוא חווה פחד משום שהוא מרגיש מחויבות פנימית להמשיך להתקיים או להימנע מסבל. אך כאשר האדם מבין כי מדובר במשחק ובבחירה שלו, הוא יכול לבחור גם לחוות פחד או סבל מתוך חופש ובחירה, ואז התחושות האלו הופכות לפחות מאיימות ופחות מגבילות. מה הופך תחושה למרגשת? אליעד מתאר כי תחושת הריגוש היא ... אדם מאוד צמא ששותה מים יחוש תחושת סיפוק גדולה, לא בגלל המים עצמם אלא בגלל עוצמת הרצון שלו. ככל שהאדם מזוהה יותר עם הדמות שהוא משחק, כך התחושות הופכות למרגשות יותר ולעיתים אף למגבילות, שכן האדם מתקשה לצאת מהדמות ומהתחושות העוצמתיות שהזדהות כזו יוצרת. האם אפשר לבחור מה להרגיש? אליעד מציע רעיון רדיקלי, שלפיו האדם יכול לבחור את התחושות שלו אם הוא יבין שכל התחושות הן חלק ממשחק שהוא בוחר. אם האדם חווה דמות מסוימת הגורמת לו להרגיש רע, הוא יכול לבחור להזדהות עם דמות אחרת ולראות את היתרונות שלה. לשם כך, יש לפרק את התחושה לגורמים ולהבין שמדובר בסיפור ... וכו. ככל שהפירוק מדויק יותר, כך קל להבין שהתחושה אינה מחויבת אלא סיפור שהאדם בוחר להזדהות איתו או לא. איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? אליעד מסכם שהמפתח לחופש הוא להבין שהחיים הם משחק ושהדמויות הן רק תחפושות. האדם יכול לבחור לחוות כל דבר, אך אסור לו להרגיש מחויב לכך. תחושת חופש אמיתית נוצרת כשהאדם
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח? איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? משחקי חשיבה הם כלי משמעותי לפיתוח היכולות השכליות, אך חשוב להבין שלא כל משחק חשיבה משפיע באותה צורה על המוח ועל מיומנויות החשיבה. כאשר אדם רוצה לבחור את משחק החשיבה היעיל ביותר לפיתוח השכל, עליו להבין תחילה אילו מיומנויות המשחק דורש ממנו להפעיל. קיימים הבדלים משמעותיים בין סוגי המשחקים, כאשר כל משחק מתמקד במיומנויות שונות וביכולות אחרות. מהן שתי הקטגוריות המרכזיות של משחקי חשיבה? ניתן לסווג את משחקי החשיבה לשתי קטגוריות עיקריות, בהתאם לסוג המיומנויות הנדרשות במשחק: משחקים מבוססי ידע מקדים - משחקים אלו מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם ועל ידע נצבר, כגון אוצר מילים, ידע כללי, עובדות היסטוריות או חוקים מוגדרים מראש. דוגמאות לכך הן משחקי טריוויה, תשבצים ותשחצים. משחקים מסוג זה תורמים בעיקר לחיזוק הזיכרון ויכולת השליפה של מידע, ופחות מעודדים חשיבה מופשטת ויצירתית. משחקים מבוססי חשיבה טהורה - משחקים הדורשים מהשחקן בעיקר יכולות שכליות, כגון ניתוח מצבים, הסקת מסקנות, חשיבה אסטרטגית ותכנון מהלכים קדימה. משחקים כאלה, כמו שחמט, סודוקו, חידות לוגיות ומשחקי אסטרטגיה, מחזקים את היכולות השכליות ללא תלות משמעותית בידע קודם. איך ניתן להעריך את התרומה של משחק חשיבה לפיתוח המוח? כדי להבין איזה משחק חשיבה תורם יותר לפיתוח המיומנויות הרצויות, יש לבדוק מספר היבטים מרכזיים של המשחק: רמת הידע המקדים הנדרש - ככל שהמשחק דורש יותר ידע חיצוני, הוא מאתגר פחות את החשיבה היצירתית והמופשטת, מכיוון שהשחקן נשען על שליפת מידע מוכר במקום ליצור פתרונות חדשים ויצירתיים. יכולת פתרון בעיות וחשיבה אנליטית - משחקים המחייבים פתרון בעיות, ניתוח מצבים מורכבים, והסקת מסקנות, הם אלו המחזקים באופן משמעותי את היכולות השכליות של האדם. חשיבה לטווח ארוך - משחקים שדורשים מהשחקן לתכנן מהלכים רבים קדימה ולחזות מהלכים של היריב (כמו שחמט ומשחקי אסטרטגיה מתקדמים) תורמים באופן משמעותי לחשיבה האנליטית והאסטרטגית. שימוש בזיכרון -
לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל
לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל
לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל איך משחקי חשיבה מפתחים את השכל? הרבה אנשים רוצים להיות חכמים יותר, כי הם מאמינים שככל שהם יהיו יותר חכמים, כך יצליחו לפתור ... אך יש דרך נוספת וחשובה לא פחות: לשחק משחקי חשיבה. אליעד מדגיש שכל משחק מפעיל את השכל במידה מסוימת, אפילו משחקים פיזיים כמו כדורגל דורשים מחשבה. אך משחקי חשיבה ייעודיים, כמו סודוקו, שחמט, דמקה, שש בש וקובייה הונגרית, מתמקדים בהפעלת השכל הרבה יותר. הם מאפשרים לאדם ... בצורה משמעותית. מהי הדרך הנכונה לשחק משחקי חשיבה? כשאדם משחק משחק חשיבה, קיימים שלבים ברורים שעליו לעבור כדי למקסם את פיתוח השכל שלו: בשלב הראשון, השחקן צריך להכיר היטב את חוקי המשחק. בשלב השני, עליו לנסות לנצח את המשחק בפועל, כלומר, לפתור אותו בהצלחה. בשלב השלישי, עליו לחפש שיטה או נוסחה שתאפשר לו לפתור את המשחק באופן שיטתי. השלב הרביעי והמתקדם ביותר הוא בניית אלגוריתם אידיאלי לפתרון המשחק. הדוגמה שאליעד משתמש בה היא משחק סודוקו. בשלב הראשוני, אדם משחק ומנסה לפתור את הלוח. בשלב מתקדם יותר, עליו למצוא שיטה שתאפשר לו לפתור כל לוח סודוקו בצורה מהירה ויעילה. לאחר מכן הוא ... מגיעים לפתרון האידיאלי ביותר של המשחק, כבר אין טעם להמשיך לשחק בו, כי אין התפתחות נוספת של החשיבה. לכן, יש לעבור למשחק הבא ולהתמודד עם אתגר חדש. איך נדע אם הבנו את המשחק לעומק? אליעד כהן אומר שהדרך לדעת האם באמת הבנו את השכל של המשחק היא לבדוק האם אנו מסוגלים לבנות תוכנה שתשחק נגד אנשים אחרים ותנצח אותם בצורה עקבית. כלומר, התוכנה צריכה להיות ... בצורה כזו שהיא מסוגלת לנצח כל משחק אפשרי במשחק הנתון. כשהגענו לנקודה הזו, משמעות הדבר היא שהבנו באופן מלא את העקרונות, החוקים והלוגיקה של אותו המשחק. אם לדוגמה בנינו תוכנה לפתרון קובייה הונגרית, חשוב לבדוק לא רק אם התוכנה מסוגלת לפתור את הקובייה בכל פעם, אלא האם ... שלנו לא אידיאלי, עלינו להמשיך לשחק ולנסות לשפר את ההבנה שלנו לגבי המשחק. מהי החשיבות של מציאת הנוסחה האידיאלית במשחק? אליעד כהן מסביר שהרעיון המרכזי במשחקי חשיבה הוא לגלות את החוקיות שמאחורי פתרון ה
משחקים בזוגיות, קשה להשגה או קל להשגה, קשה להשגה או פחד להיפגע, קשה להשגה או פחד מזוגיות, אולי אני לא מספיק קשה להשגה? העמדת פנים בזוגיות, משחקת קשה להשגה, משחק קשה להשגה, איך להיות קשה להשגה באמת? שחקנים בזוגיות
משחקים בזוגיות, קשה להשגה או קל להשגה, קשה להשגה או פחד להיפגע, קשה להשגה או פחד מזוגיות, אולי אני לא מספיק קשה להשגה? העמדת פנים בזוגיות, משחקת קשה להשגה, משחק קשה להשגה, איך להיות קשה להשגה באמת? שחקנים בזוגיות
משחקים בזוגיות, קשה להשגה או קל להשגה, קשה להשגה או פחד להיפגע, קשה להשגה או פחד מזוגיות, אולי אני לא מספיק קשה להשגה? העמדת פנים בזוגיות, משחקת קשה להשגה, משחק קשה להשגה, איך להיות קשה להשגה באמת? שחקנים בזוגיות מה זה אומר להיות קשה להשגה או קל ... או לפתח תלות רגשית. הבעיה נוצרת כאשר האדם לא מודה לעצמו באמת על כך שהוא מפחד. במקום זאת, הוא מתרץ לעצמו שהוא פשוט קשה להשגה, מה שמוביל אותו לשחק משחקים מיותרים. מה קורה כשמשתמשים בקשה להשגה כתירוץ? לדוגמה, בחורה שמפחדת ... שבו באמת טוב לך עם עצמך. אתה לא תלוי בזוגיות כדי להרגיש מאושר ושלם. מי שטוב לו באמת בלי קשר זוגי, ישדר באופן טבעי שהוא קשה להשגה, בלי שום צורך במשחקים מלאכותיים. האם אפשר לזייף להיות קשה להשגה? אליעד מדגיש שאנשים רבים טועים לחשוב שניתן לזייף התנהגות של קשה להשגה. הם משחקים משחקים כמו לא לענות מיד להודעות או לא להראות התעניינות בכוונה, מתוך מחשבה ... בו יודע שהכלב כן רוצה את האוכל. כך גם אדם שמפחד להיפגע בזוגיות ומנסה לשדר שהוא לא רוצה, הצד השני יקלוט אותו מיד. האם כדאי להיות קשה להשגה במשחק או במציאות? אליעד מסכם שהמטרה האמיתית היא להיות קשה להשגה באמת ולא במשחק. הדרך האמיתית היא להגיע למצב שבו טוב לך בלי זוגיות באופן אמיתי, ואתה לא תלוי רגשית בבן או בבת הזוג. רק אז ההתנהגות שלך תהיה טבעית ואטרקטיבית. מי שמשחק משחקים ומעמיד פנים יהיה שקוף וההתנהגות שלו תרגיש מלאכותית ולא מושכת. לסיכום - ... להפוך להיות קשה להשגה באמת היא פשוטה וברורה, לפי אליעד כהן. צריך להשקיע בעצמך ולדאוג להיות מאושר גם ללא זוגיות. אדם מאושר ובטוח בעצמו לא זקוק למשחקים מלאכותיים או תירוצים כדי להסתיר את הפחדים שלו. באופן טבעי, הוא יהפוך להיות קשה להשגה ... איך זה קורה בפועל? נניח שיש בחורה שפוחדת להתאהב ולהיפגע, אבל במקום להודות בזה, היא מספרת לעצמה שהיא פשוט לא רוצה להיות קלה להשגה. התוצאה? היא משחקת את המשחק של להיות קשה להשגה בצורה הלא נכונה, מול האנשים הלא נכונים, ובזמנים הלא נכונים. מה שקורה בפועל זה שהיא מרחיקה מעצמה קשרים פוטנציאליים ובסוף גם פוגעת בעצמה רגשית. מה המשמעות האמיתית של להיות קשה להשגה? להיות קשה להשגה באמת, זה לא אומר לשחק משחקים . להיות קשה להשגה באמת, זה אומר שאתה טוב לך עם עצמך, שאתה לא תלוי רגשית בזוגיות, שאתה לא צריך את הקשר הזוגי כדי להרגיש שלם. כשהדבר הזה באמת מתקיים - אז באופן טבעי אתה משדר את זה, ואתה נתפס כקשה להשגה בלי הצורך לשחק משחקים. מה הטעות הנפוצה? הרבה אנשים משחקים משחקים כמו: אני לא אענה לה עכשיו כדי שהיא תחשוב שאני קשה להשגה. אני לא אראה ... זאת מנסה לשדר שהוא לא ממש רוצה לאכול. כולם יודעים שהוא רוצה את האוכל - אז למה הוא מעמיד פנים? כך גם אדם שמפחד להיפגע - במקום להודות בזה, הוא משחק משחקים, אבל בסוף זה שקוף ונראה מלאכותי. אז מה המסקנה? אם אתם רוצים להיות מושכים יותר, אל תהיו קשים להשגה בתור משחק - היו קשים להשגה באמת. וזה אומר לדאוג להיות מאושרים גם בלי זוגיות, להיות בטוחים בעצמכם, ולא להשתמש במשחקים או תירוצים כדי להסתיר פחדים פנימיים. איך להיות קשה להשגה כמה להיות קשה להשגה מתי ...
קנדי קראש, התמכרות לקנדי קראש, להתמכר לקנדי קראש, להתמכר למשחקים, המשחק קנדי קראש, גמילה מהתמכרות, טיפול בהתמכרות, לאהוב משחקים, ליהנות ממשחקים, לשחק קנדי קראש
קנדי קראש, התמכרות לקנדי קראש, להתמכר לקנדי קראש, להתמכר למשחקים, המשחק קנדי קראש, גמילה מהתמכרות, טיפול בהתמכרות, לאהוב משחקים, ליהנות ממשחקים, לשחק קנדי קראש
... לקנדי קראש, להתמכר לקנדי קראש, להתמכר למשחקים, המשחק קנדי קראש, גמילה מהתמכרות, טיפול בהתמכרות, לאהוב משחקים, ליהנות ממשחקים, לשחק קנדי קראש למה אנשים מתמכרים דווקא לקנדי קראש? ההרצאה של אליעד כהן עסקה בשאלה מדוע אנשים מתמכרים למשחק קנדי קראש, למרות שקיימים אינספור משחקים דומים. ראשית, אליעד הסביר כי המשחק יוצר שילוב מיוחד של אתגר, סיפוק מידי וחוויה אסתטית נעימה, שגורם לשחקן לחוש סיפוק בכל פעם שהוא מתקדם. הוא השווה את החוויה של קנדי קראש לאימורים, משום שהמשחק יוצר תחושה של ציפייה והתרגשות בכל שלב מחדש, בדומה למה שמתרחש כאשר אדם מהמר. מה המיוחד בקנדי קראש שגורם להתמכרות? לפי ... השילוב בין קושי יחסי לבין תחושת השגת מטרה. המשחק לא קל מדי, אך גם לא קשה מדי. הוא גורם לאדם לחוש שהוא מתאמץ קצת כדי להשיג הצלחה, אך תמיד בצורה שמאפשרת השגת תוצאות ... אליעד מדגיש שההתמכרות לקנדי קראש נובעת מכך שהמשחק עונה על צרכים פנימיים ורגשיים, ולא רק בגלל תוכנו או ייחודו. המשחק מעניק תחושה של שליטה, ביטחון והישג, והדימויים של סוכריות וצבעים עזים מפעילים אסוציאציות ילדותיות, נעימות ורגועות. ... מעומס היום - יום. האם קנדי קראש הוא באמת משחק מיוחד יותר ממשחקים אחרים? לדעתו של אליעד, אנשים מתמכרים לקנדי קראש לא בגלל שהמשחק עצמו טוב יותר באופן מוחלט ממשחקים אחרים, אלא בגלל האופן שבו הוא משווק ומוצג. בדומה לפייסבוק, שהצליח למרות שקודם לכן היו פלטפורמות חברתיות דומות, קנדי ... היו בוחרים דווקא בקנדי קראש, ולכן לא בהכרח המשחק עצמו מיוחד כל כך. הוא טוען שמדובר בשילוב של גורמים פסיכולוגיים, חברתיים ושיווקיים שגרמו למשחק לתפוס בצורה כה רחבה. האם משחקים אחרים יכולים ליצור את אותה התמכרות כמו קנדי קראש? לפי אליעד, גם משחקים אחרים יכולים לייצר התמכרות דומה, אבל קנדי קראש הצליח במיוחד בשל האיזון הנכון בין מאמץ לתגמול, בין צבעוניות מושכת לבין פשטות המשחק . לדוגמה, משחקי כדורגל או משחקים ללא צורך במאמץ שכלי אינם מייצרים בדרך כלל אותה התמכרות משום שהם פשוטים מדי או מאתגרים מדי, ולא מצליחים לספק את אותה ... האמיתיים? אליעד הסביר שהסיבה שאנשים מתמכרים למשחק היא משום שבחיים האמיתיים הם לא מציבים לעצמם מטרות קטנות ומיידיות. הוא מציע שבמקום לשאוף רק למטרות גדולות וארוכות ... שיטה זו, האדם יכול להפוך גם את החיים עצמם למשחק מספק ומתגמל. כיצד אפשר לטפל בהתמכרות לקנדי קראש? לסיום, אליעד מציע גישה פרקטית לטיפול בהתמכרות לקנדי קראש. הוא טוען שההתמכרות לא נגרמת מהמשחק עצמו, אלא מהתחושות שהוא מעניק. לכן, הדרך לטפל בהתמכרות היא להבין מה בדיוק גורם לתחושה הטובה במשחק, ולאחר מכן למצוא דרכים לשלב את התחושה הזו בחיים עצמם. הוא מציע למשל לאדם לזהות מהן התחושות הנעימות שהוא מקבל מקנדי ... ליישם אותן בצורה יעילה בחיים. אם אדם מבין שהמשחק נותן לו תחושת שליטה או הישגיות, עליו למצוא את הדרך ליצור תחושות אלו גם מחוץ למשחק. לסיכום ההתמכרות לקנדי קראש אינה בהכרח בשל ייחודיות ה
הצבת אתגרים, להציב אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות יחסים, עם או בלי מורה רוחני, ריגוש במערכת יחסים
הצבת אתגרים, להציב אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות יחסים, עם או בלי מורה רוחני, ריגוש במערכת יחסים
... אתגרים, להציב אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות יחסים, עם או בלי מורה רוחני, ריגוש במערכת יחסים מהם האתגרים שמניעים אותנו להתקדם במערכות ... רוצים להיות טובים יותר או שאנחנו רוצים להרגיש טוב על עצמנו? עולות שאלות רבות על מניעים פנימיים. במהלך ההרצאה, אליעד מסביר את המשחקים שיכולים להיווצר במערכות יחסים. לדוגמה, הוא מציין כיצד שחקנים קשים להשגה יכולים לגרום למישהו להרגיש ... את ההרגשה של הניצחון. אליעד מעלה את השאלה האם אנחנו באמת רוצים קשר רציני או שאנחנו רק רוצים להרגיש שאנחנו יכולים להצליח. כיצד משחקים את המשחק המיני והרגשי במערכות יחסים? הדברים אליעד מציין בעניין דינמיקות במערכות יחסים הן בהקשר של תחושות של רצון שניתן להתערב ולהתאים אותן לפי המשחק שבני הזוג מייצרים ביניהם. הוא מציין שכשמישהו לא רוצה אותך, חשוב לדעת מתי להראות חוסר עניין ומתי לתת תשומת לב. הוא מדבר על העיקרון של טיזינג - כאשר אתה לא מראה כלפי אדם אחד את כל הרצון שלך, אלא משחק את המשחק שבו אתה נותן פעם כן ופעם לא. כלומר, אם אתה רוצה לבדוק אם מישהו רוצה אותך, תראה לו מעט מהעניין ואז תחזור להסתיר אותו כדי לבחון את התגובה. בהתאם לתגובה, תדע אם האדם באמת רוצה אותך או אם הוא מעדיף את אתגר של המשחק. האם זה משחק או קשר רציני? לבסוף, אליעד מסביר כיצד כל משחק במערכת יחסים יכול להוביל למבוי סתום אם כל אחד משחק את המשחק שלו, ושאדם צריך לדעת מה הוא רוצה בסופו של דבר. לדוגמה, אם אחד הצדדים רוצה משחק ואת השני חשוב קשר רציני, הם עלולים למצוא את עצמם בסיטואציה בעייתית שבה אף אחד מהם לא יקבל את מה שהוא ... רציני? מהו טיזינג במערכות יחסים? איך בודקים אם מישהו באמת רוצה אותך? האם אתגרים חשובים להתפתחות אישית? כיצד להתמודד עם דינמיקות משחק במערכות יחסים? כן. ש: לאנשים יש... אליעד: לאנשים יש או לאנשים שאתה מכיר יש להם? אני מכיר נגיד אנשים שאין ... אותי מפה, לא משנה לי איך רק תוציא אותי מפה, יש אחד אומר לא, עזוב לא, אני אסתדר לבד אוקי אז אתה לא כל כך דחוף לך לצאת אתה עדיין משחק - משחק אני לא אני, בכוחות עצמי, הבנתי לבד, הוא הסביר לי, מי אני שאני אקשיב לו אני אקשיב לעצמי ... תראה טיפה שאתה לא רוצה אותה ואז תבדוק מה קורה, היא רוצה יותר או היא רוצה פחות ולפי זה תדע מה היא רוצה יותר האם היא רוצה יותר לשחק במשחק או שהיא רוצה יותר קשר רציני. ש: לא אבל יכול להיות שאם אתה לא תרצה, תלך לכיוון של הלא ... כשאתה הולך ללא רוצה אתה בודק מה קורה האם היא רוצה אותך יותר או שגורם לה לרצות אותך פחות ואתה מדי פעם עושה גיוון כזה ומכניס איזה משחק כזה, אתה מגוון אתה מדי פעם מראה שאתה רוצה ומדי פעם אומר שאתה לא רוצה ואתה רואה מה עושה לה יותר טוב, ... את עצמך אליה אבל מה לעשות אם אתה רוצה אותה או אתה לא רוצה אותה, או אתה רוצה ממנה משהו אחר. יש מקרים שאתה רוצה אותה ולא בא לך לשחק איתה משחקים אתה אומר לה כן רוצה אותך אבל היא בכלל רצתה לשחק משחקים, היא אומרת לך אבל אני לא רוצה אותך, אני רוצה שתגיד לי שאתה לא רוצה אותי ואז אחרי חודש תגיד לי שאתה רוצה אותי, ואז אני ארצה אותך. אתה מבין זה אנשים עם בעיה ואז אתה נפלת על מישהי שהיא בדיוק רוצה משחק ואתה רוצה את הרציני אז או שתשחק איתה את המשחק שלה או שכל אחד ילך לדרכו, ואז אתה צריך לבדוק מה אתה רוצה יותר ללכת לדרכך או לשחק איתה את המשחק כדי שאחרי חודש אתה תסבול מהמשחק ואחרי חודש היא תרצה אותך, ואז אתה אומר כן אבל אם היא תרצה אותי היא כבר לא תרצה אותי כי היא השיגה אותי צריך לשחק עוד פעם משחק ואני בכלל רוצה קשר רציני ואז אתה עוד פעם צריך לבדוק מה אתה רוצה לסבול יותר, אתה אומר רגע אבל אולי בכלל זה ישתנה, אולי אם היא תרצה אותי אולי היא פתאום תגלה שזה טוב ואז היא תפחד לאבד אותי, ואז היא כבר לא תרצה לשחק משחק. ש: ואז אתה מתחיל לשקוע מעבד את עצמך מהדעת. אליעד: ואז אתה לא יודע מה אתה רוצה מעצמך ...
משחקים בזוגיות, למה הוא מתרחק כשאני מתקרבת? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק? האם הוא משחק בי? האם להיות קשה להשגה? ציפיות בזוגיות, התאמה זוגית, למה היא מתרחקת כשאני מתקרב? למה כשאני מתקרב היא מתרחקת? האם היא משחקת בי?
משחקים בזוגיות, למה הוא מתרחק כשאני מתקרבת? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק? האם הוא משחק בי? האם להיות קשה להשגה? ציפיות בזוגיות, התאמה זוגית, למה היא מתרחקת כשאני מתקרב? למה כשאני מתקרב היא מתרחקת? האם היא משחקת בי?
משחקים בזוגיות, למה הוא מתרחק כשאני מתקרבת? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק? האם הוא משחק בי? האם להיות קשה להשגה? ציפיות ... זוגית, למה היא מתרחקת כשאני מתקרב? למה כשאני מתקרב היא מתרחקת? האם היא משחקת בי? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק, ... קרבה ובת הזוג מתרחקת, וכשהוא מרפה, היא לפתע מתקרבת שוב. האם הוא או היא משחקים בי או שזה משהו אחר? תחושת הבלבול בסיטואציה כזאת היא טבעית, ורבים חושבים שהצד השני משחק בהם, או שאולי הוא אוהב אתגר וקשה ... פשוט שהצד השני רוצה מינון אחר של קשר. כלומר, זה לא בהכרח שהוא או היא משחקים בכם או רוצים אתכם רק כשאתם קשים ... מדי, הוא מוריד את הטמפרטורה, וכשהמים קרים מדי, הוא מעלה אותה. הוא לא משחק סתם כך עם הטמפרטורה, אלא מנסה ... לפעול במצבים כאלה על ידי ניתוח הסיבה שבגללה התופעה מתרחשת: אם הצד השני משחק בך מתוך משחקי אגו או סתם כי הוא לא רציני, אולי ... ורק אחרי הבנה ברורה אפשר לקבל החלטות חכמות ומדויקות שיקדמו את הקשר. משחקים במערכות יחסים חם קר בזוגיות ... יכולה להיות שהצד השני פשוט רוצה מינון אחר של קשר. כלומר, זה לא בהכרח משחק, זה לא בהכרח שהוא או היא רוצים ... המים חמים מדי - הוא מקרר אותם. אם הם קרים מדי - הוא מחמם אותם. הוא לא משחק במים סתם כך, אלא מחפש להגיע ... לפעול במקרה כזה? יש לבחון לעומק למה זה קורה: אם זה קורה כי הצד השני משחק בך, אז אולי עדיף לא להיות בקשר הזה ... לגרום למישהו לרצות רק אותך פחד ממחויבות בזוגיות מעבר למגורים משותפים משחקים במערכות יחסים, חם קר בזוגיות, חם קר במערכות יחסים, להיות קשה להשגה, להיות קל להשגה, משחקי חם קר בזוגיות, הוא לא רציני, היא ...
להחזיר אהבה, החזרת אהבה, הכרויות, להתחיל עם בחורה, מחפש קשר רציני, להחזיר אהבה, מחפשת קשר רציני, להכיר בחורה, דייטים, חיפוש זוגיות, אימון לזוגיות, אימון למציאת זוגיות, אימון למציאת בת זוג
להחזיר אהבה, החזרת אהבה, הכרויות, להתחיל עם בחורה, מחפש קשר רציני, להחזיר אהבה, מחפשת קשר רציני, להכיר בחורה, דייטים, חיפוש זוגיות, אימון לזוגיות, אימון למציאת זוגיות, אימון למציאת בת זוג
... שהיא רוצה אדם רציני, יציב רגשית, וכזה שאינו משחק משחקים. למה משחקים לא עובדים במציאת זוגיות? אליעד מדגיש באופן חד משמעי שמשחקים של רוצה - לא רוצה, חם - קר ומניפולציות רגשיות אינן עובדות בקשר רציני. הוא מסביר שהסיבה ... של אני רוצה אותך ולא יפחד להודות ברגשותיו. המשחקים אמנם יכולים לעבוד לזמן קצר, אך בטווח הארוך, הם תמיד מתגלים והורסים את הקשר. מה הקשר ... פנימי אמיתי - לפסיק להתעסק במחשבות של אגו או משחקים של רצון וכוח, ופשוט להיות כן לחלוטין לגבי הרצונות האמיתיים שלך. איך לשנות את הגישה שלך ... לבחור: להכיר את המקומות בחיים שבהם הוא נוטה לשחק משחקים, ולזהות את ההקצנות בהתנהגותו. אם הוא נוטה להגיד דברים כמו או הכל או ... הזו? האם הוא באמת רוצה קשר רציני או רק משחקים? איפה הוא בחיים שלו ממשיך לשחק משחקים גם בתחומים אחרים? האם הוא יכול להתחייב באופן מלא לרצון שלו? מה לעשות ... נדחית, התגובה הנכונה היא לא להתעקש בכוח או לשחק משחקי אגו. הדרך היא לבדוק האם הסיבות שהאדם השני נתן הן משהו שאפשר לשנות באמת, ... זוגיות רצינית? למה בחורות דוחות אותי? האם משחקים עובדים בזוגיות? איך להפסיק לשחק משחקים בזוגיות? ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
... הזמן רבים, אבל אף פעם לא באמת פוגעים אחד בשני. למרות היריבות, כשהאחד בסכנה אמיתית, השני יציל אותו. דרך התבוננות כזו אפשר להבין שגם בחיים האמיתיים, סכסוכים הם לפעמים משחק ולא באמת מלחמה של ממש. כך נוצרת גמישות מחשבתית, והאדם לומד ... אפילו קונפליקט, הוא משהו שאתה בוחר בו. אם תבין את החיים באופן דומה, תחווה פחות סבל, כי תבין שאתה יוצר את כל הסיטואציות בעצמך. גם אירועים שנתפסים כרעים הם חלק מהמשחק שאתה בעצמך בחרת ליצור. איך מצבים רעים יכולים לחזק את תחושת ... היא טום וגרי, כי הם רבים אחד עם השני בצורה מתמדת, אבל בעצם לא באמת רוצים להרוג אחד את השני. טום רודף אחרי גרי אך לא תופס אותו באמת. ישנה מלחמה מתמדת, אבל היא חצי משחק . נאמר שכאשר אדם מתחבר לחוויה הזו, הוא מבין שגם בחיים האמיתיים יש מצבי עימות, אבל זו יכולה להיות רק צורה של משחק או מריבה לכאורה. בסרט, אם טום רואה שגרי באמת נפגע, הוא מציל אותו, כלומר, הם לא באמת אויבים. המסר הוא שאפשר להבין שגם בעולם האמיתי מה שנראה כמו מריבה עשוי להיות רק צורה מסוימת במשחק גדול יותר. אם מבינים שזה משחק, האם מתחילים לאהוב את מי שמשחק איתך? התשובה היתה שלאו דווקא תאהב אותו, אבל אתה תבין שהמציאות היא לא אויבת שלך, אלא מגרש משחקים ענק עם אין סוף אפשרויות. ברגע שרואים את זה כך, האדם מקבל חופש להסתכל על הסיטואציות בחיים כמשחק, ולא בהכרח כמאבק אמיתי לחיים ולמוות. מה עם בן עשר וסרטים ... תמיד רודף אחרי גרי אבל אף פעם לא תופס אותו, זה לא שהוא לא יכול, הוא לא רוצה. אם אתה מתחבר לחוויה הזאת זה גורם לך לחוות את החיים, שלמרות שיש מריבה זאת לא מריבה, זה רק משחק, אף אחד לא נגדך, אף אחד לא בא לדפוק אותך, יש פה משחק שאתה משחק בו. שאלה: אז אם אתה מבין זאת אתה מתחיל לאהוב את מי שמשחק איתך. למשל אם אתה משחק ולוקח את ההשראה מטום וגרי אז הוא כבר לא האויב שלך. אליעד: לא, אתה יכול לראות אותו בתור האויב שלך, אבל אתה מבין שהמציאות היא לא האויב שלך, המציאות היא מגרש משחקים ענק. יש פה מגרש משחקים ענק, שיש בו אין סוף משחקים, אז בואו נשחק ונחליף משחקים . יש עוד דברים למשל תוכנית שאני מאוד אוהב שנקראת בן עשר, ... אתה רואה שאנחנו זה רק אפשרות, זה לא באמת שמה שקיים זה מה שקיים, אנחנו זה רק אפשרות אחת מאין סוף אפשרויות, ואז זה משנה לך את החוויה. לדוגמה אתה הולך בחדר ורואה משחקים, מה אתה חווה? אתה חווה שזה דומם, אבל אם אתה רואה סרט כמו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משחקים, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משחקים, איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, מורה רוחני, מאמן מכירות בנושאי משחקים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5625 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 22:18:18 - wesi4