ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מנת משכל ✔מהו האיזון הרצוי כדי לגרום לילד להצליח בלימודים? ✔כידוע, בחיים הדבר האידיאלי ביותר הוא להגיע לאיזון הראוי בין התכונות השונות....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מהו האיזון הרצוי כדי לגרום לילד להצליח בלימודים?
כידוע, בחיים הדבר האידיאלי ביותר הוא להגיע לאיזון הראוי בין התכונות השונות שלך כאדם. הצלחה של תלמיד בלימודים וגם חינוך ילדים מוצלח גם הוא נובע מנקודת איזון כפי שיתבאר להלן. אף אחד מאיתנו לא היה מסרב שהילד שלו יהיה הטוב ביותר והמוצלח ביותר בבית הספר בלימודים ובחיים בכלל. אם ברצוננו שהילד שלנו ישתייך לילדים המצליחים יותר עלינו לנסות למצוא את המכנה המשותף שבין כל הילדים שמצליחים בלימודים ולאחר מכן לראות כיצד ניתן להעלות את הילד שלנו על אותו גל של הצלחה.

כשמחפשים את המכנה המשותף הזה שבין הילדים המוצלחים יותר שבמערכת החינוך, מגלים דברים מאוד מעניינים. כולנו מסכימים שעל פי ההיגיון ככל שסביבת הלימוד של הילד תהיה טובה יותר ואידיאלית יותר להצלחה כך הוא יצליח יותר. אך מהי אותה סביבה אידיאלית? התפיסה הרווחת היא כי סביבה אידיאלית להצלחה בלימודים יכולה לבוא לידי ביטוי בשילוב של דברים שונים כגון האפשרות ההורים והסביבה של הילד להקצות לו משאבים כדי ללמוד וגם הכישורים האישיים והשכליים של הילד.

אם יש להורים של הילד די כסף כדי להשקיע בלימודים ובילד שלהם, הם יכולים לשלם עבורו למורים פרטיים כדי לקבל שיעורי עזר והעשרה, הם יכולים לשלוח את הילד לחוגים וסדנאות שונות, הם יכולים להקצות בבית שלהם לילד חדר משלו שבו תהיה לו את הפרטיות שלו והשקט שלו, הם יכולים לתגמל את הילד בהמון צורות על הצלחות שלו בלימודים, בקיצור הם יכולים להעניק לו את הסביבה האידיאלית להצליח בלימודים.

גם מנת המשכל ורמת הIQ של הילד כמובן אמורה ליצור עבור הילד את האפשרות להצליח בלימודים בלי להתאמץ, הכל יכול לבוא לו בקלות ואז כמובן שהוא אמור יהיה להצליח בכל המקצועות ובכל תחומי הלימוד, כי אם יש לו כ"כ הרבה שכל למה שהוא לא יצליח. זו בעיקר הדעה הרווחת שעל פיה מנת המשכל והכישורים של הילד + הסביבה המשקיעה בהצלחה ובהישגיות שלו היא זו שגורמת לילד להצליח משום היותה סביבה אידיאלית להצלחה.

אך המציאות היא די שונה, מתברר שישנם יותר מידי ילדים במערכת החינוך שבוחרים שלא ללמוד ושלא להצליח, למרות שהם מגיעים ממשפחות עם המון משאבים פיננסיים להשקיע בלימודים של הילדים ולמרות שיש לאותם ילדים תפיסה מאוד מהירה ולמרות שרמת המשכל שלהם גבוה יותר מן הממוצע. במערכת החינוך יש המון ילדים מוכשרים שלא עושים עם הכישרון של עצמם כלום כדי להצליח, אדרבה הם לוקחים את המשאבים של ההורים ואת השכל שלהם ומתעלים אותם דווקא לדברים שליליים, כגון גרימת נזק לאנשים אחרים ומשיכת תשומת לב שלילית מהסביבה.

יותר מידי ילדים לוקחים סמים וכיו"ב למרות שיש להם המון שכל ולמרות שהמשפחות שלהם די טובות ולמרות שעל פניו יש להם את כל התנאים כדי להצליח. אם כן כי התפיסה הרווחת לגבי מהי הסביבה האידיאלית עבור ילד כדי להצליח בלימודים

נמצא אם כן שהיא מוטעית. אז מהי הסביבה האידיאלית להצלחה עבור ילד בלימודים? מהו המכנה המשותף של ילדים שמצליחים בלימודים?

ראשית יש להבהיר נקודה מאוד חשובה. כפי שאצלנו המבוגרים ההצלחה שלנו נמדדת ביחס לפוטנציאל שלנו בלבד ולא ביחס לדשא של השכן שלנו, כך גם הצלחה ראויה של הילד שלנו משמעותה שהוא ישיג את המירב והמיטב שהוא יכול להשיג ביחס לעצמו. אם הוא יכול להשיג בכל המבחנים 100 אז 90 זה ציון גרוע. אבל אם הוא יכול להשיג רק 75 אז ציון 75 עבורו הוא טוב מאוד.

ז"א שכאשר אנחנו באים לבחון הצלחה של ילד בלימודים עלינו לבחון את מידת ההצלחה שלו ביחס לפוטנציאל שלו ולא ביחס לאחרים. וכעת נחזור וננסה להבין מה גורם לתלמיד למצות את הפוטנציאל של עצמו ולהביא אותו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.

התשובה על כך היא כי המכנה המשותף בין כל הילדים שמצליחים בלימודים הוא האיזון שיש להם בתפיסה שלהם את עצמם מול הלימודים וההישגים שנדרשים מהם.

כפי שכבר התבאר מספר פעמים בצורות שונות כדי שכל אדם באשר הוא יצליח בחייו, עליו להיות עם 2 תכונות מנוגדות ומשלימות כאחד, עם היכולת לשמוח תמיד במה שיש גם אם הכי קשה בעולם ומצד שני גם עם היכולת לעולם לא להסתפק במה שיש אלא תמיד לשאוף לעוד.

גם בתחום של אימון וקאוצ'ינג מאמן אישי טוב הוא כזה שמסוגל מצד אחד לעודד כל בן אדם ולגרום לכל אחד להאמין בעצמו אך מצד שני מסוגל להראות לכל אחד שעדיין יש לו להיכן להתקדם ולהתפתח. מצד אחד לעולם להאמין בעצמך ולקבל את עצמך כפי שאתה ומצד שני תמיד לצד החשיבה החיובית תמיד להיות עם ביקורת עצמית כדי להתקדם.

אותו הדבר בדיוק בחינוך, ילד צריך שהתפיסה שלו את הלימודים שלו תהיה מאוזנת. מצד אחד הילד חייב להאמין ביכולת שלו לבצע את המשימה שלפניו וביכולת שלו להצליח אבל מצד שני הוא חייב שיהיו לו אתגרים וקשיים להתמודד איתם ורק אז הוא יוכל להצליח. הוא חייב להיות בדיוק בנקודת האמצע, בנקודה שבה הלימודים לא קלים לו מידי כך שהם לא ישעממו אותו ומצד שני שהלימודים לא יהיו לו קשים מידי ברמה כזאת שבה הוא יתייאש מהיכולת שלו להצליח.

בכל אחד משני המקרים הנ"ל הילד לא ילמד ולא יעשה גם את מה שהוא כן יכול לעשות, כי תמיד בכל מקרה שילד נושר מהלימודים תמיד מתקיים אחד מהשניים, או שהילד חושב שהלימודים קלים לו מידי ולכן הוא משתעמם ולא משקיע בלימודים כי אין בהם אתגר עבורו, אין בהם יכולת התבטאות אישית כי הם הרי קלים מידי בשבילו, או שהוא חושב שהלימודים קשים מידי ושבכל מקרה הוא יכשל ולכן הוא מרים ידיים לגמרי.

בשני המקרים האלו הילד לא ילמד ולא ישקיע בלימודים, ככה שהוא בכל מקרה לא יגיע לפוטנציאל של עצמו. אם הוא יכול היה להיות הילד החכם ביותר בפוטנציאל שלו הוא לא יגיע לזה כי הכל קל לו מידי וגם אם הוא יכול היה להיות בינוני הוא גם לזה לא יגיע אלא יהיה בציון נכשל כי הוא יודע מראש שהוא לא יכול להיות בין הטובים ביותר וכידוע האויב של הטוב הוא הטוב ביותר, ככה שאותו ילד לא יעשה גם לא את מה שהוא כן יכול לעשות כי הוא שואף למשהו שמעל לכוחותיו שגורם לו להתייאש גם ממה שהוא כן יכול לעשות.

כדי שהילד שלך יצליח בלימודים שלו בפרט ובחיים שלו בכלל, עליו ללמוד להיות טוב ביחס למה שהוא יכול להיות מול הפוטנציאל של עצמו. עליך כהורה להיות המאמן האישי של הילד שלך (למי שזה לא ברור מאליו). עליך להשריש בילד שלך את דפוס החשיבה שבודק כל הזמן האם הדשא שלי ירוק כפי שהוא יכול להיות? לא הדשא של אחרים אלא הדשא שלי ביחס לפוטנציאל של עצמו. על הילד שלך לדעת שעליו להיות הכי טוב ביחס לפוטנציאל של עצמו בלבד. אם הילד שלך יחשוב בצורה הזאת (ואולי גם לך כדאי להתחיל לחשוב כך) הוא בוודאות יצליח ליישם את הפוטנציאל של עצמו בלימודים בכל מקרה. אך איך זה יעזור בפועל, למה אם הילד יחשוב בצורה הזאת הוא יצליח בלימודים?

נניח לדוגמה שהילד שלך שייך לילדים החכמים יותר, המוכשרים יותר, אלו שבכל מקרה מקבלים מאה אם הם רק רוצים בלי להתאמץ במיוחד. מה שקורה לילד כזה בדרך כלל, זה שבגלל שהוא רואה שהוא מקבל ציונים מאוד טובים יותר מאחרים בלי להתאמץ בכלל זה גורם לו דווקא לזלזול בלימודים, כי הוא עושה השוואה בינו לבין ילדים אחרים. ילד כזה אמור במקום זאת לעשות השוואה בינו לבין עצמו, ילד כזה צריך להמשיך לקבל מאיות בלימודים, אבל את הפוטנציאל שלו מעבר לשאר התלמידים לתעל אותו למקומות חיוביים, כגון העשרה בתחומים ובדברים אחרים, התמודדות עם לימודים גבוהים יותר, התפתחות ואתגרים שיהיו קשים יותר עבורו.

על הילד המוכשר מחבריו להתמודד עם דברים שהם קשים ומהווים אתגר עבורו אך לא ביחס לתלמידים אחרים. ילד כזה תמיד יהיה באיזון, כי מצד אחד הוא מאמין ביכולת שלו להיות טוב ומצד שני תמיד יש לו עדיין אתגר שהוא יכול להתאמץ עבורו ביחס למה שהוא יכול להשיג בפוטנציאל האישי שלו. אם האידיאל שמציבים לילד הוא רק להיות הטוב ביותר בכיתה אז אין לו את האתגר להשיג כלום, כי הוא לא צריך להתאמץ בשביל זה, לכן הוא לא ילמד. אם הוא חי ע"פ קנה המידה של עצמו, אז תמיד יהיה לו אתגר להיכן להתקדם ועל ידי האיזון הזה הוא כמובן יצליח, כי הוא תמיד יוכל להציב לעצמו אתגר ביחס לעצמו.

וגם הפוך, אם הילד שלך מתקשה בלימודים מסיבות של קשיי תפיסה כאלו ואחרים אסור בשום פנים ואופן שהוא יגיע למצב שבו הוא ייאש את עצמו ויפסיק להאמין ביכולת של עצמו להצליח. אם אתה כמובן כהורה של הילד גורם לו להרגיש שאתה מקבל אותו רק אם הוא יהיה הטוב ביותר בכיתה, אם אתה כהורה במקום לעודד אותו לעשות מה שהוא יכול אתה מעודד אותו לעשות מה שאחרים יכולים, אתה הורס את הילד שלך במו ידיך. אם אתה אישית כהורה תנסה להרים ביד אחת משקל של מאה קילו אתה תגרום נזק עצום לגוף שלך וזה למרות שיש כאלו שמרימים משקל כזה בלי להזיע. למה?

כי הכוח שלך זה לא הכוח שלהם. אם הילד שלך קשה לו בלימודים ואתה מעמיס עליו שיהיה טוב כמו אחרים, אתה גורם לו לנזק בדיוק כמו שהיה נגרם לך אילו הרמת משקל מעבר ליכולת שלך. אם תרים משקל מעבר ליכולת שלך זה יגרום לכך שלא תוכל להרים אח"כ גם לא משקל קטן. אותו הדבר גם הילד שלך, אם אתה מעמיס עליו בתפיסה שלו את עצמו מול הדברים שאותם הוא צריך להשיג, אם הוא רואה מול עצמו הר גבוה והוא לא מצליח לדמיין את עצמו מטפס עליו, אתה גורם לו לכך שהוא גם לא יגיע לאמצע של ההר, אתה גורם לו לכך שהוא לא יעשה גם אתה מה שהוא כן יכול לעשות. למה?

כי אתה מעמיס עליו בדימוי שלו העצמי מול הדברים שהוא צריך להשיג.

עליך כהורה להסביר לילד שלך שהקנה מידה של ההצלחה שלו ושל הדרישה שלך ממנו הוא שהוא יעשה את מירב המאמצים שהוא יכול לעשות ולהשיג. עליך לאהוב אותו בכל מקרה ולעודד אותו בכל מקרה. אם בטעות אתה לא מעודד אותו גם כשהוא לא מצליח, אתה גורם לו לנזק שגם במה שהוא יוכל להצליח שגם שם הוא לא יצליח. אתה חייב לעודד את הילד שלך על המאמץ ולא על ההישג. הילד שלך חייב להבין שהכי חשוב זה שהוא לא יתייאש ושתמיד הוא יתרגל לעשות מה שהוא כן יכול לעשות.

רק כשיהיה לילד שלך את האיזון לדעת לקבל את עצמו בכל מקרה גם אם הוא בסוף הרשימה ובכל זאת לנסות להתקדם תמיד כמה שהוא יכול גם אם זה יהיה רק מקום אחד קדימה, רק ככה הוא יצליח להתקדם אל סף היכולת והגשמת הפוטנציאל של עצמו.

בדיוק כפי שאתה אישית אמור להתנהג בכל תחום בחיים כדי להצליח, בדיוק כך אתה גם אמור להשריש את דפוסי ההתנהגות הנכונים האלו גם אצל הילד שלך. אימון לא נועד רק למבוגרים, אימון נועד גם לצעירים, גם עבור ילדים שרק מתחילים את החיים. דפוסי התנהגות נכונים אמורים להיות מושרשים אצל הילד כמה שיותר מוקדם וכמה שהוא יותר צעיר כך זה טוב יותר. כפי שהתבאר כבר במספר מקומות, תפיסות חיים נכונות הן כאלו שניתן להסביר אותן גם לילד בן 5. למה?

כי זה מעיד על הפשטות שלהן ועל הנכונות שלהן. זה לא בהכרח אומר שלך אישית יש את ההבנה הנדרשת כדי להסביר לילד בן 5 את תפיסת החיים הנכונה, אבל תפיסת חיים נכונה אמורה להיות דרך להסביר אותה לכל אחד באשר הוא. לכן עליך להשריש את האיזון ואת דפוסי החשיבה הנכונים לילד שלך כבר בגיל צעיר, כך החיים שלו יהיו טובים יותר גם בהמשך חייו.

לסיכום כדי שהילד שלך יצליח להביא לידי ביטוי את מלא הפוטנציאל של עצמו בלימודים בפרט ובחיים בכלל, עליך כהורה לגרום לילד שלך להיות באיזון מול הדברים שאיתם הוא מתמודד. מצד אחד לקבל את עצמו כפי שהוא גם אם הוא לא בין הטובים ביותר ולדעת שבכל מקרה הוא צריך לעשות את מה שהוא כן יכול גם אם הוא בוודאות לא יהיה בין הטובים ביותר בכיתה, עליו לראות מול עיניו אתגר שהוא מאמין שהוא יכול לעמוד בו, אך מצד שני עליו גם לדעת שגם אם הכל בא לו בקלות ושגם אם הוא מאוד מוכשר, שעדיין יש לו אתגרים לעמוד בהם. וכל זה על ידי זה שהילד יהיה טוב כפי שהוא יכול להיות ולא ביחס לתלמידים אחרים. ככל שתשריש את דפוסי החשיבה הנכונים לילד שלך מוקדם יותר כך ייטב לו ולסביבתו. בהצלחה.
השוואה הרמת משקל אימון רצון הרמת משקל כבד נכון בתחום של אימון להסתפק במה שיש לטעות לעודד להיות ילד הרמת דברים איזון הדרכה להורים הדרכת הורים הצלחה הצלחה בלימוד הצלחה בלימודים חינוך ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לגרום לילד לגרום לילדים להצליח להצליח בלימוד להצליח בלימודים לחנך ילדים לימוד לימודים למידה
אמונה - האם היא טובה או רעה?
...רעה? וכאן יתבאר העניין של האמונה, האם היא טובה או רעה? וראשית נגדיר, כי האמונה היא הפך השכל. כי במקום שיש שכל, אין בו שום צורך באמונה. כי מה שהאדם מבין בשכלו, הוא לא צריך להאמין בו. ואמונה נמצאת, רק במקום שבו השכל לא תופש. שהשכל אומר דבר אחד, והאדם מאמין בדבר אחר. ואם נתבונן נראה, כי האמונה, היא שורש כל הרע וגם שורש כל הטוב שיש בעולם, כפי שיתבהר בהמשך. והעניין הוא, ששורש כל הטוב שבעולם, הוא האחדות של המציאות, שהכל מושלם והכל אחד והיש והאין הם אחד...
צניחה, לצנוח, ספורט אתגרי, לעוף כמו ציפור, לעוף בלי כנפיים, סופרמן, חוויית צמצום, להיות אלוהים
צניחה, לצנוח, ספורט אתגרי, לעוף כמו ציפור, לעוף בלי כנפיים, סופרמן, חוויית צמצום, להיות אלוהים
...חוויית צמצום, להיות אלוהים מה המשמעות של צניחה ואיך היא קשורה לרצון לחופש? אליעד כהן מסביר את המשמעות העמוקה של פעולת הצניחה. הוא מתחיל בשאלה בסיסית, מהי בכלל צניחה, ומה ניתן ללמוד ממנה? מבחינתו, הצניחה היא לא רק פעילות ספורטיבית או אתגרית, אלא משל עמוק לחוויה האנושית של המעבר ממצב של אלוהות אינסופית וחופש מוחלט, למצב מוגבל שבו האדם נמצא. הוא מסביר שהאדם כביכול צנח לעולם משום מקום, בדיוק כמו שהוא עצמו מתאר שהגיע משום מקום. משמעות הדבר היא שכל אדם...
שינוי הרגלים רעים, שינוי התניות, לשנות הרגלים, שינוי דפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי צורת החשיבה, שינוי דפוסי חשיבה, איך לשנות הרגלי חשיבה? לפעול מתוך הרגל, לפעול מתוך מודעות
שינוי הרגלים רעים, שינוי התניות, לשנות הרגלים, שינוי דפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי צורת החשיבה, שינוי דפוסי חשיבה, איך לשנות הרגלי חשיבה? לפעול מתוך הרגל, לפעול מתוך מודעות
...התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי צורת החשיבה, שינוי דפוסי חשיבה, איך לשנות הרגלי חשיבה? לפעול מתוך הרגל, לפעול מתוך מודעות למה קשה לשנות הרגלים, ואיך בכל זאת ניתן לשנות אותם? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בנושא של שינוי הרגלים רעים, שינוי התניות, דפוסי התנהגות והרגלי חשיבה, ובשאלה כיצד אפשר לפעול מתוך מודעות במקום מתוך הרגל אוטומטי. בשלב הראשון, אליעד מסביר שהצעד הראשון בשינוי כל הרגל הוא לשאול מדוע האדם עושה את הפעולה המסוימת שאותה הוא רוצה לשנות....
איך למחוק זיכרון טוב? חרדה בגלל זיכרון טוב, חרדה בגלל העבר, התמודדות עם חרדה, טיפול בחרדה קשה, חרדה נוסטלגית, לפרוץ למוח
איך למחוק זיכרון טוב? חרדה בגלל זיכרון טוב, חרדה בגלל העבר, התמודדות עם חרדה, טיפול בחרדה קשה, חרדה נוסטלגית, לפרוץ למוח
...טוב, חרדה בגלל העבר, התמודדות עם חרדה, טיפול בחרדה קשה, חרדה נוסטלגית, לפרוץ למוח איך אפשר למחוק זיכרון טוב שגורם לחרדה? אליעד כהן מסביר איך אפשר להתמודד עם זיכרון טוב שגורם לחרדה, מצב שבו דווקא זיכרונות נעימים מהעבר יוצרים אצל האדם מצוקה נפשית וחרדה בהווה. זיכרון טוב יכול להוביל לחרדה נוסטלגית כאשר האדם חווה פער בין המציאות העכשווית לזיכרונות הטובים מן העבר, והפער הזה גורם לו להרגיש רע. אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמאות מפורטות, ומסביר איך לפרק את...
גישות בניהול משברים, מצליחנות וניהול משברים, מה הדעה שלך על משבר הקורונה אומרת עליך? לוזריות וניהול משברים, במה תלוי אם אתה מרוצה מניהול משבר הקורונה? מה הדעה שלך על ביבי אומרת עליך? האם משבר הקורונה מנוהל נכון?
גישות בניהול משברים, מצליחנות וניהול משברים, מה הדעה שלך על משבר הקורונה אומרת עליך? לוזריות וניהול משברים, במה תלוי אם אתה מרוצה מניהול משבר הקורונה? מה הדעה שלך על ביבי אומרת עליך? האם משבר הקורונה מנוהל נכון?
...משברים, מצליחנות וניהול משברים, מה הדעה שלך על משבר הקורונה אומרת עליך? לוזריות וניהול משברים, במה תלוי אם אתה מרוצה מניהול משבר הקורונה? מה הדעה שלך על ביבי אומרת עליך? האם משבר הקורונה מנוהל נכון? מה קובע אם אדם מרוצה או לא מרוצה מהתנהלות המדינה במשבר הקורונה? הסיבה העיקרית לכך שאדם יחשוב שהמדינה מתנהלת בצורה טובה או רעה תלויה לא רק בעובדות עצמן, אלא בתפיסת עולמו האישית ובאופי ההתנהלות האישית שלו. אליעד כהן מסביר כי אם אדם מרוצה מהתנהלות המדינה...
משוגע או חכם, משוגע שחושב שהוא חכם, חוכמה משוגעת, שיגעון חכם, חכם או משוגע
משוגע או חכם, משוגע שחושב שהוא חכם, חוכמה משוגעת, שיגעון חכם, חכם או משוגע
...או משוגע איך נדע אם האדם חכם או שהוא בעצם משוגע שחושב שהוא חכם? אליעד כהן מסביר שלפעמים האדם הוא כל כך משוגע, עד שהוא בטוח שהוא האדם החכם ביותר. אליעד מתאר שלושה סוגי משוגעים: משוגע שיודע שהוא משוגע. משוגע שאינו יודע שהוא משוגע. משוגע שכל כך משוגע עד שהוא בטוח שהוא הכי חכם. מבין השלושה, המשוגע השלישי הוא הכי קשה להצלה, כי הוא בכלל לא מודע לשיגעון שלו. האדם משוכנע לחלוטין בכך שהוא חכם, ולכן אין לו מודעות לשקר שבתפיסתו. אליעד כהן מציין שכאשר מנסים...
התנהגות כלכלית, התנהגות צרכנית, כלכלת המשפחה, כסף, חיסכון כספי, הלוואה כספית, לחסוך כסף, לקחת הלוואה, הלוואה מול חיסכון, ריביות בבנק, איך עובדים בנקים? פיקדון כספי, להפקיד כסף בבנק, לקחת הלוואה מהבנק, חיסכון והלוואה במקביל, צרכנות
התנהגות כלכלית, התנהגות צרכנית, כלכלת המשפחה, כסף, חיסכון כספי, הלוואה כספית, לחסוך כסף, לקחת הלוואה, הלוואה מול חיסכון, ריביות בבנק, איך עובדים בנקים? פיקדון כספי, להפקיד כסף בבנק, לקחת הלוואה מהבנק, חיסכון והלוואה במקביל, צרכנות
...כסף, חיסכון כספי, הלוואה כספית, לחסוך כסף, לקחת הלוואה, הלוואה מול חיסכון, ריביות בבנק, איך עובדים בנקים? פיקדון כספי, להפקיד כסף בבנק, לקחת הלוואה מהבנק, חיסכון והלוואה במקביל, צרכנות מהי התנהלות כלכלית נכונה ומדוע שילוב של חיסכון והלוואה בו זמנית לא הגיוני? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד נכון לנהל את הכסף שלנו, ומדגיש את האבסורד במצב שבו אדם גם מפקיד כסף בבנק וגם לוקח הלוואה מהבנק בו זמנית. הוא מציג את הגורמים לכך, מה זה אומר מבחינה כלכלית...
פירוש חלומות, פתרון חלומות, משמעות חלומות, משמעות החיים, השתקפות, שיקוף עצמי, למצוא משמעות לחיים, סיבת האירועים
פירוש חלומות, פתרון חלומות, משמעות חלומות, משמעות החיים, השתקפות, שיקוף עצמי, למצוא משמעות לחיים, סיבת האירועים
...סיבת האירועים איך צריך להתייחס לאירועים שמטרידים אותנו? כשקורה לאדם אירוע מטריד או מתעוררים בו רגשות שליליים בעקבות מעשים או מילים של אחרים, קיימות מספר דרכים להתייחס לכך. אחת הדרכים שאליעד מציג היא להתייחס לזה כאילו אין לזה שום משמעות. למשל, אם מישהו מקלל או מברך אותנו, אפשר לראות זאת כאילו הקיר מדבר איתנו - חסר כל משמעות אמיתית. אין הבדל מהותי בין הכעס, האהבה או הברכה, כי אלו בסך הכל אירועים חסרי משמעות מהותית ועמוקה. פרספקטיבה אחרת שאליעד מציע...
שכנוע / מכירות / השפעה - להציג פירוש כעובדה - איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך להשפיע על אנשים? איך לשתול מחשבות?
...מכירות השפעה - להציג פירוש כעובדה - איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך להשפיע על אנשים? איך לשתול מחשבות? וכאן אבאר עוד דרך איך באפשרותך לשכנע מישהו ולגרום למישהו להאמין לך? והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מציג את הפירוש כעובדה. ואסביר, כי כל דבר בעולם שלנו, או שהוא עובדה שקרתה ממש בפועל, או שהוא רק פירוש ופרשנות של אותה העובדה שקרתה בפועל. ויש כמובן גם שקרים ברורים, שהם לא רק שהם לא קרו, אלא שהם אפילו...
מוטיבציה לפתח את השכל, מוטיבציה לפיתוח החשיבה, למה לפתח את השכל? למה לפתח את המוח? למה לשפר את היכולת השכלית? להקדים תרופה למכה, איך לפתח את המוח? איך לשפר את יכולת החשיבה? שיפור יכולות חשיבה, איך להיות יותר חכם?
מוטיבציה לפתח את השכל, מוטיבציה לפיתוח החשיבה, למה לפתח את השכל? למה לפתח את המוח? למה לשפר את היכולת השכלית? להקדים תרופה למכה, איך לפתח את המוח? איך לשפר את יכולת החשיבה? שיפור יכולות חשיבה, איך להיות יותר חכם?
...מוטיבציה לפיתוח החשיבה, למה לפתח את השכל? למה לפתח את המוח? למה לשפר את היכולת השכלית? להקדים תרופה למכה, איך לפתח את המוח? איך לשפר את יכולת החשיבה? שיפור יכולות חשיבה, איך להיות יותר חכם? למה חשוב לפתח את השכל? איך לפתח את המוח? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציג את רעיון החשיבות הרבה לפתח את השכל והיכולת החשיבתית, אף כשהאדם לא נתקל בבעיה מיידית. הוא מדגיש את הצורך בהשקעה מתמשכת בשכל, כמו שמשקיעים בגורמים אחרים בחיים כמו בריאות פיזית או מראה חיצוני....
האם אתם מזדהים עם המחשבות שלכם?
...אנחנו תופסים את עצמנו חושבים מחשבה ושואלים מה פתאום אני חושב ת את זה?? בבית החרושת למחשבות, להלן המוח נוצרים כל יום בממוצע 50-70 אלף מחשבות חיוביות יותר, ושליליות יותר מחשבות של שפיטה וביקורת מחשבות של אהבה עצמית גם כן מגיחות מפעם לפעם (ואז הקול שמגיע אחרי זה - מה אתה עף על עצמך.. מוכר? (-: מחשבות מלחיצות על מה יהיה כש... ומה יהיה אם... לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בתחזית פסימית אפשרית של מה הולך לקרות, שאנחנו ממש כבר קובעים עמדות של אנשים בסיטואציה...
כדורים או מדיטציה?
...פרוזק וציפרלקס, אינטרנט ורכבים מהירים אנחנו רוצים פתרונות מהירים שהכל יקרה בקלות, במינימום מאמץ ואם אפשר - בלי לצאת מאזור הנוחות שלנו. אנחנו פחות ופחות יודעים איך לנהל את הגוף שלנו, את הרגשות שלנו אנחנו מנוהלים ופחות מנהלים אנחנו מושפעים מהחוץ ופחות מחוברים לבפנים הלחץ הוא המגפה של המאה ה - 20 הוא משפיע על הגוף, על הנפש אנחנו כל הזמן סביב הישגים להיות טובים יותר, להרוויח יותר, להצליח יותר... פחות נוכחים ברגע הזה פחות נהנים ממה שהשגנו עד כה ממה שיש...
איך מפתחים יצירתיות ובשביל מה זה טוב?
...המנטליים, המובילים את האדם לפתרונות, רעיונות, המשגה, צורות אמנותיות, תאוריות או תוצרים, שהינם מיוחדים או מקוריים, או שיש בה משהו נוסף, יצירתי, חריג, חדשני יותר? האם יצירתיות מסתכמת בגמישות מחשבתית, המובילה לרעיונות חדשים או לדרך חדשה ולהתמודדות עם סיטואציות קיימות, או שיש בה נגיעה גבוהה יותר, משהו מיסתורי, דבר נוסף, עלום מהעין? האם יצירתיות מושפעת רק ממגוון משתנים כמו - אינטליגנציה, תרבות, מסורת, אופי ומוסכמות חברתיות, או שהיא נבדלת יותר מכל אלה...
נשים - ברוך שלא עשני אישה
...- ברוך שלא עשני אישה שוטרי מרחב דוד עיכבו הבוקר (18 11 09) לחקירה את נופרת פרנקל... שבמהלך תפילת ראש חודש ברחבת האתר התעטפה בטלית ואחזה בספר תורה ברחבה העליונה שבאתר (1). ברוך אתה ה אלהינו מלך העולם, שלא עשני אשה אומר - קורא, ואולי בכנות גם מברך, יהודי המתפלל בתפילת השחרית, במסגרת ברכות השחר. על - מה חושב הקורא ברכה זו? איך מרגיש המתפלל המבטא פתיחת בוקר כזו? האם הוא מבטא בכך שמחת מילוי מצוות, שהרי אחד הנימוקים לאמירה זו הוא: שאין אשה חייבת בכל המצוות...
מאמן אישי - על האימון כשפה - שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי
...ואותנטי מחייו של מאמן אישי מאמן אישי: על האימון כשפה שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי המאמר הזה כמו רבים שנכתבו לפניו וייכתבו אחריו, הוא שיתוף מלא ואותנטי מחייו המקצועיים והאישיים של מאמן אישי. לאחרונה יצא לי להרהר ביתרון העצום ובחשיבות של לדעת מספר שפות. בדקתי עם עצמי כמה שפות אני יודע והגעתי לכמה מסקנות חשובות: אחת המסקנות הייתה שאני יודע שלוש שפות: עברית, אנגלית ואת השפה של מאמן אישי, שפת האימון. שפתו של מאמן אישי המסקנה השנייה שהגעתי אליה...
אמונות טפלות - אמונה טפלה - מבוא
...טפלה - מבוא אמונה טפלה (או: אמונה תפלה, על מקור הביטוי ראו להלן) היא אמונה שאין לה יסוד, שאינה מסתמכת על עובדות מוכחות, אמונה בלתי רציונלית. מושג זה משמש גם כשם גנאי לאמונותיו של הזולת. ישנן אמונות טפלות מקובלות המכונות גם אמונות עממיות. חלקן, כגון הפחד מיום שישי ה - 13 או מחתול שחור ניתנות למעקב ולהסבר היסטורי. ישנן גם אמונות טפלות שאדם, או יצור חושב אחר, מגבש בעצמו בשל הסקה לא נכונה ממאורעות חייו. לדוגמה, בניסויים בתחום הפסיכולוגיה של הלמידה, בהם...
פרשת "שְּׁמִינִי": זהירות, "אֵשׁ מְזָרָה"
...משה לאהרן ולבניו ולזקני ישראל (1). מה קורה ביום השמיני? ביום זה יוצאים אהרון ובניו מאוהל מועד לאחר שנצטוו על שבעת ימי המילואים: ומפתח אהל מועד לא תצאו שבעת ימים עד יום מלאת ימי מלאיכם כי שבעת ימים ימלא את ידכם (2). בשבעה ימים אלה מוכשרים אהרון ובניו, והם זוכים בייפוי - כוח לשרת את ה בקודש, לאחר שהם עברו תהליך של כפרה (3). במלים אחרות, היום השמיני הוא בבחינת יום ציון סיום ההכשרה לשירות בקודש. יום ששמחה צריכה לציין אותו, יום בו ראוי לברך על המוגמר...
הפרעת אישיות נמנעת - מבוא
...הפרעת אישיות מאשכול ג. אנשים הסובלים מהפרעה זו מתאפיינים ברגישות קיצונית לדחייה שיכולה להובילם לחיי התבודדות. למרות שהם ביישנים מאוד, הם אינם בלתי חברותיים, ומראים רצון עז לחברה, אך נזקקים לערובות חזקות שלא ידחו. לעתים קרובות הם מתוארים כסובלים מתסביך נחיתות. על פי ה - DSM IV (ספר האבחנות הפסיכיאטריות של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית) הפרעה זו מאופיינת על ידי: דפוס חוזר של הימנעות חברתית, רגשות של חוסר התאמה ורגישות להערכה שלילית המתחיל בבגרות המוקדמת...
באושר עד עצם היום הזה - מה זה אושר? האם אושר זה משהו שחווים כל הזמן? חלק מהזמן? רגעים מסויימים? האם אפשר להיות "אדם מאושר"? איך נראה אדם "מאושר"?
...עד עצם היום הזה - מה זה אושר? האם אושר זה משהו שחווים כל הזמן? חלק מהזמן? רגעים מסויימים? האם אפשר להיות אדם מאושר? איך נראה אדם מאושר? אנחנו רצים אחרי האושר כל חיינו. קונים, מרזים, יוצאים, מתחתנים, מביאים ילדים, עושים ספורט ועושים הכל כדי לעכב את ההזדקנות שלנו, או עורכים מסע של התבוננות אישית. האם כל הדרכים מובילות לאושר? מה בעצם מוביל לאושר? אפשר לומר, כי רוב האנשים חווים חוויה כלשהי של אושר במהלך חייהם. האם הם נחשבים כאנשים מאושרים? נראה שלא....
בודהיזם - שוֹנוֹת
...290 אם כתוצאה מעזיבת אושר קטן אדם יוכל להשיג אושר גדול יותר על החכם לעזוב את האושר הקטן בחפשו אחר אושר גדול יותר. 291 מי שמחפש את אושרו בגרימת כאב לאחרים הינו כבול בכבלי השנאה ולא ישתחרר ממנה. 292 היהירים והרשלנים אשר דוחים את שעליהם לעשות ועושים את שאין לעשות - זיהומיהם רק גדלים. 293 המודעים והערניים אשר מתמידים לתרגל מודעות של הגוף ולא מחפשים מפלט במה שאין לעשות מודעים ובעלי הבנה בהירה - זיהומיהם מגיעים לקיצם. 294 לאחר שהרג אם (השתוקקות), אב (תפישת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהו האיזון הרצוי כדי לגרום לילד להצליח בלימודים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מנת משכל, כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מנת משכל, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזייה, גישור, מאמן רוחני בתחום מנת משכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.2344 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 20:11:13 - wesi4