ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מטרות קטנות ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4 ✔יעדי התכנית הטיפולית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4
יעדי התכנית הטיפולית

התכנית היא אישית ונבנית לילד ספציפי. על ההורה לשאול את המנחה בכל שלב ושלב מדוע תכנית זו מתאימה כרגע לדעתו לילד. יש לשנות את התכניות לעיתים כל שבוע, אך לעיתים ישנן תכניות שהולכות עם הילד זמן ממושך ומשתנות מעט מאד מבחינת התוצאות שהן מבקשות להשיג, הן כן משתנות מבחינת הדרך שבה אנו מנסים להגיע לתוצאות, משום שלא יתכן שהילד יעשה בדיוק את אותה הדרך במשך חודשים רבים (וגם לא שבועות). לכן על המטפלים והמנחה להיות יצירתיים ומעניינים ולהבין שככל שהילד עולה ברמת התפתחותו כך גם נדרשת מהם יצירתיות וגמישות בדרך בה הם מטפלים בו, במשחקים, סיפורים ושירים שהם מביאים. יש להתחשב ביכולתו של הילד לשבת באופן רציף ליד שולחן. ילדים רבים על הקשת אינם מסוגלים לשבת ולהקשיב בתחילת דרכם הטיפולית. לא יהיה זה הגיוני או מוסרי להושיב ילד כזה על כסא ליד שולחן זמן רב ולנסות להחזיק אותו שם בשעה שברור שהוא אינו מסוגל לכך. ישנן דרכים שונות להביא את הילד לשולחן. צריך להכיר את הילד היטב לשם כך ולפני שקופצים לתוך התכנית הטיפולית להקדיש זמן לא מבוטל לחשיבה כיצד לעשות זאת. לדוגמא, כמה וכמה ילדים שהכרתי לא התחילו בישיבה ליד שולחן אלא במשחק פיזי עמוק, כמו קפיצה על פוף, התגלגלות בשמיכה, עבודת גיזום ושתילה בגינה. או סוג אחר של גרייה כמו התרחצות בבריכה קטנה או גיגית ומריחה של בוץ, צבעי ידיים או קצף גילוח על הגוף. לאחר שהצורך הסנסורי של הילד בא "על סיפוקו" יש לו יותר יכולת לשבת ליד שולחן או בשקט על הרצפה ולשחק. ילדים שמתחילים תכנית טיפולית במצב אוטיסטי עמוק יותר על ההורים להחליט עד כמה נכון, מועיל ובאיזו עוצמה להכניס את הילד שלא ברצונו לתוך הטיפול. ילדים רבים שנכנסים לתוך טיפול ABA מראים התנגדות עזה, משתוללים, בוכים ומכים את סביבתם ועצמם. הם אינם מסוגלים לקבל הוראות או את העובדה שיש מבוגר מולם שהוא המדריך שלהם ויש להם הרבה מה ללמוד ממנו וליהנות מלימוד זה. כאמור, חשוב מאד שהמנחה יסביר להורים שתגובתו של הילד עשויה להיות בעלת עוצמה לא מבוטלת בתקופה הראשונה של הטיפול (כדאי להגדיר כמה זמן זו תקופה ראשונית, בעיני מדובר בלא יותר ממספר פגישות עד מקסימום מספר שבועות). על המנחה וההורים להחליט ביחד עד כמה "רחוק" הם מוכנים ללכת ועדיין להרגיש שכל העניין מתרחש לטובת הילד. יש הורים שיסכימו להחזקת ילדם בכוח על הכסא מול השולחן. לדוגמא, ילד שבמפגשים הראשונים בכה, צעק ובעט, המנחה (שהיו לה הרבה שנות ניסיון (ABA הצליחה אחרי 3 מפגשים לתת לו מספיק חיזוקים חיוביים על התנהגות שכן הייתה הולמת (ישיבה רגוע על הכסא לכמה שניות, שיתוף פעולה וכו') כך שהוא הבין את הדרך הנכונה להתנהגות בזמן טיפול. לאחר שהילד הבין זאת הוא המשיך להגיע לטיפולים ברצון רב והתקדם יפה. הכוונה בטיפול אינה בשום אופן לשבור את רוחו של הילד ולשנות את מי שהוא במהותו, אלא לתת לו להבין שיש כאן עוד אדם ושהמילה האחרונה, כמבוגר, היא שלו. כך מבין הילד שהוא מתלמד ואילו המבוגר הוא המורה. בתוך הגבולות הללו ניתן חופש די רחב לילד והוא לומד למצות אותו עד תום, ליהנות וללמוד לשחק ולתקשר בטיפול. תפקיד המטפל הוא להציג ולהציב לילד גבולות של ריסון עצמי ודחית סיפוקים ובה בעת להעניק לילד חופש בכל מקום שהדבר אפשרי מתוך אהבה וכבוד לילד. מתן כוח גדול מידי לילד לשלוט בסיטואציה ולדרוש כל מה שעולה בדעתו מהמבוגר גורם לילד לפחד, משום שכל הכוח אצלו והוא נבהל מכך שהוא המוביל ושאין לו גבולות. לכן על המבוגר המטפל לעצב את עצמו כמוביל דרך עבור הילד, כזה שאינו נותן פקודות אלא שהילד מעריך ומוכן ללכת אחריו ולרצות אותו משום שהוא יודע שהמפתח לבלבול וחוסר האונים שהוא חש מצוי אצל המבוגר והוא מוכן לתת לו לעזור ולהוביל. למשל, כאשר ילד נמצא בטיפול והמטפל נותן לו אפשרות לבחור בין שני משחקים שאפשר לשחק כרגע והילד מתעקש לעשות דבר מה שונה לחלוטין שפורץ את המסגרת שהמטפל מנסה להבנות, על המטפל להגיב בריסון עצמי ולא להגיב בכעס על הילד (הילד לומד מכך גם לרסן את עצמו! מניסיוני ילדים לומדים רק מדוגמא אישית של מבוגר ולא משיחות מוטיבציה). אם הילד מביא התנהגויות לא מקובלות אפשר לומר "זה לא נעים לי שאתה צועק כל כך" או "אתה באמת כועס, אני מבין, זה לא קל". יש לחזור ולומר "עכשיו אתה יכול לבחור בין הפאזל לקוביות, מה אתה בוחר?" אפשר לחזור על כך בוואריאציות שונות עד שהילד מבין ומתרצה. אפשר להוסיף "בהפסקה נוכל לשחק במה שאתה תבחר" או "אחרי שנסיים את הפזל נשחק במה שאתה רוצה". כדי לחזק את הילד במהלך המשחק אפשר לאמר "מאד נעים לי לשחק איתך כשאתה יושב יפה, כל הכבוד!" באופן זה נותנים לילד חיזוק מילולי חיובי (כל הכבוד) ובה בעת מכניסים את האלמנט התקשורתי, האישי והרגשי (נעים לי איתך). אם נשמע לכם אכזרי להכניס אתה הילד למסגרת שנראית לכם נוקשה כדאי לכם לקרוא ספרים ומאמרים שכתבו מבוגרים הנמצאים על הקשת האוטיסטית על מה שהרגישו בילדותם. הם מדווחים, בין היתר, על מקום שבו הם שיוועו לעזרה ולהושטת היד של המבוגר שיכנס לעולמם ויעזור להם לפסוע בבטחה לעולם שבחוץ. לכן, לדעתי, נכון יהיה לעבוד עם הילד בעדינות ובכבוד למקום בו הוא נמצא ללא שלילה של האוטיזם אלא קבלתו ואימוצו, אך בד בבד להושיט את היד הנושאת בתוכה את החום, האהבה והכלים שיסייעו לילד לתפקד ולהיות בקשר עם הסובבים אותו. למנחים דרכים שונות לגרום לילד להבין את דרך הטיפול וחוקיו, יש להקפיד שהדברים נעשים במקצועיות, מהסיבות הנכונות, בגבולות הנכונים, בהיגיון ובהדרכת והסכמת ההורים.

חשוב מאד לאורך כך הטיפול, אך בעיקר בתחילתו, כאשר הילד אינו מכיר את חוקי המשחק, ללמד את הילד מהם החוקים, מה תפקידו כילד ומה תפקיד המבוגר, כמה נחמד שכל אחד יודע מה תפקידו ואיך אפשר ליהנות ממשחק הולם ביחד. במהלך התקדמות הטיפול אפשר להרחיב את הגבולות והילד לומד עד לאן הוא יכול למתוח אותם.

לאחר שנקבעו היעדים והדרכים להשגתם יתחיל המנחה להנחות את הצוות הטיפולי. המצב בארץ כיום הוא כזה שרוב הפעמים תמצאו את עצמכם כהורים מכשירים מטפלות לעבודה עם הילד. כדאי לפרסם באתרי אינטרנט של שתי"ל ואלוט בלוחות המודעות באוניברסיטה בחוג לעבודה סוציאלית, קלינאיות תקשורת ופסיכולוגיה או מדעי המח בביולוגיה, חינוך מיוחד וחינוך בכלל. אם אתם בוחרים לבנות תכנית ABA, כדאי להיות בקשר עם בית לורן ולקבל רשימה של מטפלות שעברו קורס ABA, אך קחו בחשבון שסיום קורס כזה אינו אומר שהמטפל יודע לטפל בילד (הוא יודע את התיאוריה), הוא זקוק להנחיה צמודה. רצוי מאד לסכם עם המטפל שהוא נשאר לעבוד עם הילד לפחות שנה משום שלוקח זמן וכסף להכשיר את המטפל ולכן אין טעם להעסיק אותו לכמה חודשים. יש הורים שמחתימים מטפלים על חוזה לשנה בשל העלות הכספית הגדולה והזמן שלוקח להכשיר את המטפל. כל מטפל מתחייב לטיפול בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע, להגיע לביתכם ולטפל בילד על פי ההוראות של המנחה ושלכם, בנוסף לטיפולים יש גם ישיבה שבועית שהמנחה וכל המטפלים בשיטה מגיעים אליה. בתחילת הדרך יש לאפשר לילד ולמטפל להתחבר ביניהם וליצור תחושה של אמון, חיבה, אהבה וכבוד הדדי, זאת בנוסף לתכניות הטיפוליות הראשונות. המנחה צריך לקחת זאת בחשבון ולעזור למטפלים לתכנן את הטיפול הספציפי כך שיהיה כתוב על דף נייר באופן מובנה, יהיו בו אופציות שונות למשחק ולאינטראקציה שהילד יוכל לבחור מתוכם במידת האפשר (תלוי במצבו של הילד). בסיום כל מפגש טיפולי ישאיר המטפל את דף העבודה שלו בקלסר הטיפולי כדי שהמטפל הבא שיגיע ידע על מה עבדו עם הילד ובאילו דרכים ולא יחזור בדיוק על אותם משחקים מהטיפול הקודם וכך יתסכל את הילד. מכיוון שהילדים על הספקטרום שונים כל כך זה מזה ומביאים עימם צרכים שונים ולקויות מרובות אין זה נכון לתת כאן מתכון לתכנית טיפולית. בהמשך אתן דוגמא לתכנית טיפולית לילד בתפקוד בינוני - גבוה, אך זו רק דוגמא אחת מני רבות ואין להשתמש בה כלשונה. יש לבנות לכל ילד תכנית אישית המתאימה לו. ניסיון "להלביש" על ילד מסוים תכנית המתאימה לילד אחר עשויה להזיק לו יותר מלהועיל. לכן תפקידו של המנחה חשוב ביותר.

אל תהססו לקבוע מטרות ריאליות להתקדמות הילד. למשל, עליכם לשאול את עצמכם האם מטרתי כהורה שהילד יגיע לגן רגיל, האם מטרה זו ריאלית וכיצד נוכל להשיג אותה בצעדים קטנים ובטוחים. שימו לב שאתם קובעים מטרות הגיוניות שאינן למטה או למעלה מיכולתו של הילד. המטרות יכולות להשתנות כל תקופה, אך חשוב להגדירן כדי שתוכלו לדעת מה הכיוון אליו אתם הולכים ולכוון את צוות המטפלים לאותו כיוון. אני באופן אישי קובעת תמיד מטרות שהן מעט יותר גבוהות מיכולתו הנוכחות של הילד. כך יש גם לאן לשאוף. היזהרו מלקבוע מטרות שהן מתחת ליכולת הילד, אתם עלולים לחסום אותו מלהתפתח. ניתן לראות את המטרות הגדולות כתמונה שאתם נושאים בלבכם, תמונת העתיד של ילדכם. בכל פעם שאני נתקלת באדם או מוסד שמספרים לי שאין החלמה מאוטיזם אני "שולפת" את התמונה הפנימית הזו שלי ומתבוננת בה בשקט ובריכוז עד שאני יכולה להרגיש אותה חיה בתוכי. במהלך הזמן תמונה זו יכולה להשתנות, אך אתם אחראים על השינויים בה ולא אף אדם אחר שיאמר לכם מי אתם ומהו עתידכם ועתיד ילדכם.

מכיון שתכנית ABA היא יקרה ומשפחות רבות לא יכולות לאפשר לעצמן את ההוצאה הכלכלית הכרוכה בה אפשר לנסות להיעזר באתר הבא באינטרנט לבניית תכנית אישית: http://www.autismpro.com/.

שיטה נוספת היא להביא מנחה שינחה אתכם ההורים כתרפיסטים ושאתם תבצעו את התכנית הטיפולית עם הילד, ניתן להביא מנחה אחת לשבועיים ולא אחת לשבוע וכך ההוצאה הכלכלית יורדת.

בתכנית העבודה מעבר למטרות ה"על" הללו יש לרשום מטרות קטנות יותר ומעשיות שיובילו אותנו למטרות הראשיות כדאי שתכתבו מטרות אלה על דף נייר. במקביל יש לדרוש מהמנחה שגם הוא יכתוב את המטרות הללו ויפרט כיצד נגיע אליהם. כמו למשל - מטרת העל שלנו היא שהילד ילך לגן רגיל עם סייעת, בסופו של דבר, בעוד שנתיים. המטרות בדרך להגיע למטרת על זו הן ללמד את הילד מהן ההתנהגויות הנאותות בגן, למזער בעיות התנהגות ועוד. מתחת לשלב זה ישנן המטרות המעשיות שיש להשיג בדרך כדי להגיע למטרה הראשית (המטרה כאן היא הגעה לגן רגיל עם סייעת). זו היא בעצם העבודה בשטח ברמה שבה הילד מצוי כעת - כדי שהילד יגיע בסופו של דבר לגן רגיל הוא צריך ללמוד ליצור קשר עין (עד כמה שניתן), ללמוד להיות לא מוסח, להבין הוראות, לראות במבוגר לידו מדריך ומורה, לרצות לשחק עם ילדים, ללמד את הילד לעמוד בתור, לשחק על פי תורות, לשבת ליד שולחן ולאכול, ללכת לשירותים לבדו, לבקש עזרה כשהוא זקוק לה וכו'. לכל אחת מהנ"ל יכתוב המנחה תכנית עבודה ספציפית שאמורה לסייע ולהביא להתקדמות אצל הילד בתחום הספציפי הזה. ככל שהילד יתקדם בתכניות העבודה שלו הוא יתקדם לעבר מטרת העל שהצבנו עבורו.

דוגמא להכנת תכנית עבודה

מטרת על: הילד ילך לגן רגיל עם סייעת.

שלבים בהגעה למטרה:

הילד ילמד -

1.ליצור קשר עין.

2.לדבר.

3.לעמוד בתור.

4.לשחק על פי תורות.

5.לפנות לאחרים כשהוא זקוק למשהו.

6.לפנות לאחרים בפניה תקשורתית שאינה דווקא למילוי צורך מיידי.

7.לשבת ליד שולחן ולאכול.

8.לעשות צרכים בשירותים.

9.לבקש עזרה כשהוא זקוק לה.

על כל אחד מהסעיפים הנ"ל צריך המנחה ליצור תכנית טיפולית מפורטת של שלבים שדרכם הילד יעבור וילמד בטיפולים עד שיגיע לרמה הנדרשת. דוגמא לתכניות טיפוליות התנהגותיות ראו בפרק 6.
התנהגות מטרות גדולות לקבל החלטות אתה יכול לבחור להבין את להגיב פחדים טיפול בילד אופציות שירים פסיכולוגיים pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול ב טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך ל מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
האם הגיוני לחקור דברים גדולים לפני שמבין את הקטנים? להתחיל בקטן או להתחיל בגדול, מאיפה להתחיל? מטרות קטנות או מטרות גדולות, קיצורי דרך, התיקון הכללי, להתחיל מהסוף, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, מה לחקור קודם?
האם הגיוני לחקור דברים גדולים לפני שמבין את הקטנים? להתחיל בקטן או להתחיל בגדול, מאיפה להתחיל? מטרות קטנות או מטרות גדולות, קיצורי דרך, התיקון הכללי, להתחיל מהסוף, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, מה לחקור קודם?
... הגיוני לחקור דברים גדולים לפני שמבין את הקטנים? להתחיל בקטן או להתחיל בגדול, מאיפה להתחיל? מטרות קטנות או מטרות גדולות, קיצורי דרך, התיקון הכללי, להתחיל מהסוף, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, מה לחקור קודם? האם להתחיל לחקור ממטרות קטנות או ממטרות גדולות? הרבה אנשים שואלים מה נכון יותר לחקור קודם - מטרות קטנות ופרקטיות או מטרות גדולות ורוחניות? אליעד כהן מסביר באמצעות דוגמאות והסברים מעמיקים את היתרונות והחסרונות של כל גישה. הוא מתחיל בדוגמה של ... שכאשר אדם מנסה להשיג יעד גדול מידי בלי הכנה ובלי יכולת, הוא עושה טעויות ומתאמץ בצורה לא נכונה, וכך הוא עלול לפגוע בעצמו. מדוע לפעמים חשוב להתחיל דווקא מהמטרות הקטנות? כאשר אדם מתאמן בחדר כושר על משקלים קטנים, הוא מצליח לראות התקדמות והתוצאות מעודדות אותו להמשיך. למשל, מי שמצליח להרים בתחילה משקל קטן, ... רוח. לסיכום, אליעד כהן ממליץ לאנשים לבחור בחכמה את המטרות שלהם. אם הם יבחרו מטרות גדולות מדי מוקדם מדי, הם עלולים להיפצע רוחנית ולהתייאש. אם הם יבחרו רק מטרות קטנות, הם לעולם לא יפתרו את השורש האמיתי של הבעיות שלהם. הגישה הנכונה היא לחקור מטרות קטנות שייתנו לאדם תוצאות ברורות לאורך הדרך, ובמקביל לא לשכוח להתמיד גם בחקירת השאלות הגדולות באמת - מתוך מודעות לקושי ולתהליך הנדרש. להתחיל ממטרות קטנות או גדולות? מהו התיקון הכללי? קיצורי דרך רוחניים איך להשיג מטרות גדולות בחיים? איך לבחור מה לחקור קודם? מה עושים כשאין תוצאות מידיות? האם ...
מטרות ויעדים, הצבת מטרות, איך ליצור מוטיבציה? יצירת מוטיבציה, התמדה ועקביות, נחישות עצמית, יעדים ומטרות, אין חשק לעבוד, כיצד ליצור מוטיבציה? הצבת מטרות ויעדים בחיים, דבקות במטרה
מטרות ויעדים, הצבת מטרות, איך ליצור מוטיבציה? יצירת מוטיבציה, התמדה ועקביות, נחישות עצמית, יעדים ומטרות, אין חשק לעבוד, כיצד ליצור מוטיבציה? הצבת מטרות ויעדים בחיים, דבקות במטרה
... בוחרים להקצות את המשאבים שלנו (זמן, כסף, אנרגיה) בין המטרות השונות. אליעד הסביר כי כל אדם נתקל בסיטואציות כאלה בחיים, שבהן יש לו מטרות קטנות ומיידיות שמספקות סיפוק מיידי, אך במקביל יש לו מטרות רחוקות יותר שדורשות התמדה וניהול נכון של המשאבים. המשאבים הללו הם, כפי ... כל החלטה שאנחנו עושים דורשת ויתור על משהו אחר. הקונפליקט בין מטרות מיידיות למטרות רחוקות הדבר הראשון שצריך להבין, לפי אליעד, הוא שהמטרות הקטנות והמיידיות (כגון קנייה של גלידה או אכילת פיצה) לרוב יביאו לנו סיפוק מיידי. אך כדי להגיע למטרות הרחוקות (כגון להתעשר, להשיג בריאות ... שיש לנו משאבים מוגבלים - בין אם מדובר בזמן, בכסף או באנרגיה. אם המשאבים שלנו לא היו מוגבלים, אז כמובן שהיינו יכולים להשיג גם את המטרות הקטנות וגם את המטרות הרחוקות. אך מכיוון שהמשאבים מוגבלים, אנו צריכים להחליט לאן להקצות את האנרגיה שלנו - האם להשקיע במטרה המיידית והקלה ... יותר תועלת בהמשך. החשיבה היחסית והשקר העצמי אליעד מציין שהחשיבה היחסית נכנסת כאן לתמונה - עלינו לשקר לעצמנו, לראות את החסרונות במטרות הקטנות (כמו בזבוז זמן על פייסבוק) ולהתמקד ביתרונות של המטרות הגדולות (כמו הזדמנויות חדשות, הישגים ארוכי טווח ותחושת סיפוק גדולה). ... להשקיע במטרה הגדולה, אנחנו צריכים לראות בה רק את היתרונות. אליעד מסביר את ההתמודדות הפנימית שלנו - מצד אחד, אנו יכולים להבין שהמטרות הקטנות עשויות להיות מספקות בטווח הקצר, אך מצד שני, אם אנו רוצים שינוי אמיתי בחיינו, עלינו לבחור במטרות הגדולות. כדי להשיג את השינוי ... המטרות הרחוקות. סיכום - האם זה משנה מה עושים? לאורך ההרצאה, אליעד הסביר שאין תשובה אחת נכונה, כי כל בחירה כרוכה בעלות - אם בחרנו במטרות הקטנות, אנחנו בוחרים בסיפוק המיידי, אך אנחנו עלולים לשלם על כך בטווח הרחוק. אם בחרנו במטרות הגדולות, אנחנו מוותרם על הנאה מיידית בתמורה ... בצורה יעילה יותר את הדרך שבה נלך. הצבת מטרות ויעדים בחיים איך ליצור מוטיבציה? השגת מטרות רחוקות מניפולציה פנימית ומניעת דחיינות מטרות קטנות מול מטרות גדולות איך לגרום לעצמנו להשקיע במטרות רחוקות במקום במטרות מיידיות? במהלך ההרצאה, דיבר אליעד על האתגר שבו אנו עומדים ... רבות אך משאבים מוגבלים, אנחנו חייבים לבחור היכן להשקיע את האנרגיה שלנו. הוא מסביר שיש לנו שלושה סוגי מטרות: 1. מטרות מיידיות - המטרות הקטנות והפשוטות שמספקות תחושת סיפוק מידי, כמו אכילת פיצה או קניית גלידה. 2. מטרות גדולות - מטרות שהן רחוקות יותר ודורשות זמן ומשאבים, ... לסיכום, התשובה לשאלה איך לגרום לנו להשקיע במטרות רחוקות יותר היא לשקר את עצמנו, לראות את היתרונות במטרות הגדולות ולמצוא חסרונות במטרות הקטנות כדי להניע את עצמנו לכיוון הנכון. מטרות ויעדים בחיים איך ליצור מוטיבציה? הצבת מטרות רחוקות מניפולציות פנימיות ההחלטות בחיים ... כל בואו ננסה להבין את החוקיות שלפיה אתה משקיע בגדולה ולא בקטנה. אז התשובה היא פשוטה, התשובה היא שיש לכל בן אדם הרבה מטרות, יש לו מטרות קטנות ויש לו מטרות גדולות, אבל יש עוד מטרה אחרת שצריך לקחת אותה בחשבון, שקוראים לה אני רוצה להרגיש טוב, זה המטרה הכללית. עכשיו, המוח ... את המטרה הגדולה? איך הוא מחליט? לפי המטרה הנוספת בכלל, יש לך מטרה אחת שהיא חשובה יותר מכל המטרות שקוראים למטרה להרגיש טוב. יש לך מטרות קטנות, יש לך מטרות גדולות, רחוקות יותר שדורשות יותר התמדה ויש מטרה אחרת שהיא הכי גדולה בעולם: אני רוצה להרגיש טוב. ואז המוח שלך עושה ... לפי המטרה הכללית. מה הבנת אותי, עד כאן? אחר - כך נראה איך לנווט את זה. ש: שאולי בעצם, השאלה היא למה אני חושב שאני ירגיש יותר טוב במטרות הקטנות. אליעד: לא, את זה אתה כבר חושב, כי אתה משקיע יותר בקטנות מאשר בגדולות. כדי לשכנע אותך לא להשקיע במטרה הקטנה בשביל המטרה הגדולה, ... יותר טוב, כי עובדה שאתה משיג אותה מיד, אתה לא צריך לחסוך בשביל להשיג אותה, אתה עכשיו משיג אותה. ש: כן, באופן מיידי, זה העניין, במטרות הקטנות - עכשיו אני מרגיש יותר טוב ובמטרה הגדולה זה אולי, מתישהו אני ירגיש טוב. אליעד: זה כמו נגיד, איך הרבי משכנע אותך לוותר על כל ... לגרום לך לחשוב שהשקעה במטרות היותר רחוקות תביא לך יותר תשואה בסך הכל הכללי ביחס למטרה הכללית יותר של להרגיש טוב, יותר מאשר להשקיע במטרות הקטנות. נכון? ש: נכון. אליעד: יפה, זה קודם כל התשובה הכללית. עכשיו אם אתה רוצה, תביא דומה ספציפית וננתח אותה. תן דוגמה. ש: נגיד, אני ... אליעד: בסדר, אנחנו קודם כל מנתחים מה האופציות, יכול להיות שאין דרך, יכול להיות שאין פתרון. רואים קודם כל מה הדרך. זאת אומרת שאם המטרות הקטנות יתנו לך פחות תועלת, פחות הנאה נגיד שיום אחד כבר ימאס לך מהפייסבוק בלי קשר לכלום ואם המטרות הגדולות ייצגו עבורך דברים מאוד מאוד ... הקטנות? תשובה: בכל אחד יש יתרונות וחסרונות. ופה נכנסת לעניין החשיבה היחסית, זאת אומרת שפה אתה צריך להתחיל לשקר קצת. זה אומר שעל המטרות הקטנות אתה צריך לשקר ולראות את החסרונות שלהן ועל המטרות הגדולות - אתה צריך לשקר ולראות את היתרונות שלהם. ולשקר, על המטרות הגדולות לראות ...
מוטיבציה בעבודה, התמדה בעבודה, קריירה, נחישות, הצבת מטרות ויעדים, חוסר מוטיבציה פנימית, שאפתנות, להציב מטרות
מוטיבציה בעבודה, התמדה בעבודה, קריירה, נחישות, הצבת מטרות ויעדים, חוסר מוטיבציה פנימית, שאפתנות, להציב מטרות
... הפנימיים של האדם, יכולה להוביל לתוצאה הפוכה - הרגשה תמידית של חוסר סיפוק או אומללות, מאחר שהאדם תמיד ירצה יותר ולא יהיה מסוגל ליהנות מההישגים שהשיג. האם להציב מטרות קטנות יכול לעזור להרגשת הסיפוק? אליעד מבהיר שאפשרות נוספת, הפוכה לחלוטין, היא להציב דווקא מטרות קטנות יותר. הצבת מטרות קטנות ומציאותיות יכולה לסייע לאדם להרגיש סיפוק ...
למה קשה לחשוב חיובי? למה קל לחשוב שלילי? למה טוב לחשוב שלילי? מה טוב בחשיבה שלילית? למה אני לא מצליח לראות את הטוב? לא מצליח לחשוב חיובי, רואה רק את הרע, חושב שלילי, איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב?
למה קשה לחשוב חיובי? למה קל לחשוב שלילי? למה טוב לחשוב שלילי? מה טוב בחשיבה שלילית? למה אני לא מצליח לראות את הטוב? לא מצליח לחשוב חיובי, רואה רק את הרע, חושב שלילי, איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב?
... חיובי, מה אתה אומר מה אתה חושב? ש: אני חושב שהפתרון אולי הוא אולי קודם כל חשבתי על הפתרון הוא שזה במטרות קטנות כאילו לעשות מטרות קטנות אובייקטיביות. אליעד: מה? ש: נגיד מישהו שהוא חושב שלילי ... חושב שלילי אז רע לו זה מובן ואנחנו רוצים שהוא יחשוב חיובי וגם הוא רוצה כי הוא רוצה להרגיש טוב אז לתת לו מטרות קטנות תעשה ככה וככה. אליעד: הוא לא מצליח. ש: קטנות. אליעד: ...
לטפל בשורש הבעיה, לטפל בסימפטומים של הבעיה, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לשמור על המוטיבציה? מה זה סימפטומים? לוודא שהבעיה לא תחזור, לטפל באפשרות שהבעיה תחזור, מודעות עצמית, פתרון בעיות
לטפל בשורש הבעיה, לטפל בסימפטומים של הבעיה, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לשמור על המוטיבציה? מה זה סימפטומים? לוודא שהבעיה לא תחזור, לטפל באפשרות שהבעיה תחזור, מודעות עצמית, פתרון בעיות
... נרגעה, אך הבעיה נשארת קיימת. האדם מפסיק לטפל בבעיה עד ששוב המצוקה חוזרת, ואז הוא שוב מחפש פתרון, בדיוק כמו שהילדים שוב רעבים ברגע שנגמר הלחם. מה ההבדל בין מטרות קטנות לגדולות כאשר מטפלים בבעיות? אליעד מסביר על ההבדל בין מטרות קטנות לגדולות בטיפול בבעיה. מטרה קטנה יכולה להיות למשל אני רוצה יותר כסף. מטרה גדולה תהיה אני רוצה להגיע למצב שבו לעולם לא יחסר לי כסף. מטרה ...
תהליך הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה
תהליך הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה
... במקום לרוץ לשאלות מתקדמות מדי ולפספס את המהות של החקירה. האם אפשר להגיע לתוצאות בלי מאמץ מוחלט? אליעד מדגיש שלפעמים התלמידים מצפים להשיג מטרות קטנות בלי מאמץ רב, אבל האמת היא שלעתים קרובות אפילו שיפור קטן דורש מאמץ גדול מאוד. הוא נותן את ... של אדם שרוצה להרוויח שקל אחד נוסף לשעה בעבודה, אבל לשם כך הוא נדרש להשקיע שעות רבות נוספות, לעתים אפילו להפסיד תחילה. במקרים מסוימים, גם מטרות קטנות דורשות מאמץ עצום, במיוחד אם המצב של האדם מורכב במיוחד, בדומה לאדם שרוצה רק טיפה מים, אך נמצא ...
מטרות ויעדים, למה לא להציב מטרות? מה רע בהצבת מטרות? האם כדאי להציב מטרות? האם הצבת מטרות אישיות תעשה לך טוב? מה זה מטרות? איך להציב מטרות? סוגים של מטרות, מטרות מדידות, מטרות לא מדידות, להציב דדליין, מטרות קשות להשגה
מטרות ויעדים, למה לא להציב מטרות? מה רע בהצבת מטרות? האם כדאי להציב מטרות? האם הצבת מטרות אישיות תעשה לך טוב? מה זה מטרות? איך להציב מטרות? סוגים של מטרות, מטרות מדידות, מטרות לא מדידות, להציב דדליין, מטרות קשות להשגה
... לצמצם את המטרות או להגדיר מטרות קטנות ופשוטות יותר. מה תפקיד הזמן והדדליין בהצבת מטרות? הזמן מהווה ... את רמת הדרישות ולהציב מטרות קטנות או גמישות יותר. השורה התחתונה: הצבת מטרות הצבת מטרות יכולה ... לצמצם מטרות, או להציב מטרות קטנות ופשוטות כדי לא להעמיס על עצמו לחץ נוסף. מה תפקיד הזמן והדדליין ... רע? מטרות קלות להשגה, מטרות קטנות, מטרות גדולות, הצבת מטרות ויעדים בחיים, השגת מטרות, להשיג מטרות, ...
התמדה, מהי התמדה? איך ליצור מוטיבציה להתמדה? למה קשה לי להתמיד? למה אני לא מתמיד? למה אני לא מצליח להתמיד? למה אני מתייאש ולא מתמיד? למה צריך להתמיד? מתי צריך להתמיד? האם חייב להתמיד? איך לגרום לעצמי להתמיד? מוטיבציה להתמיד
... מתמיד ורואה תוצאות אחרי זמן. פירוש: מי שיציב לעצמו מטרות קטנות ויתמיד ויראה תוצאות, הוא יתרגל לסמוך על מנגנון ההתמדה והוא יהיה מוכן לחכות לראות תוצאות אחרי זמן. דהיינו, מי שרגיל לעשות רק פעולות שמביאות תוצאה ... אותה. אבל ככל שהאדם צובר יותר ניסיון, להציב לעצמו מטרות קטנות שיותר קל להשיג אותן, שהמטרה יותר קלה להשגה, שיותר קל להתמיד ולראות תוצאות, ככה זה מגדיל את הסיכוי שהוא יסמוך על המחשבה שלו שאומרת לו שהוא צריך ...
מטרות ויעדים, התמדה ונחישות, דבקות במטרה, להתמיד במטרות, השגת מטרות בחיים, הצבת יעדים, הצבת מטרות, להשיג מטרות
... להשיג את המטרות שלו. ולמה? כי כאשר האדם מציב איזו מטרה להשיג אותה, אז מכך האדם מפיק לעצמו גם תת מטרות, שאם הוא ישיג אותן, אז הוא ישיג את המטרה הראשית שלו. והאדם משיג מטרות קטנות, כדי להשיג את המטרה הגדולה. ולפעמים יש דרך להשיג את המטרה הגדולה, בצורה יותר קצרה. אבל בגלל שהאדם כבר מזדהה עם הרצון שלו להשיג את תתי המטרות שלו, דהיינו, המטרות הקטנות שלו, שאמורות להשיג לו את המטרה הגדולה, אז האדם לא רואה את האפשרות הקלה יותר, להשיג את המטרה הגדולה. ואז נוצר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מטרות קטנות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מטרות קטנות, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מטרות קטנות, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למנהלים, ייעוץ נפשי, אימון אישי בסקייפ בנושאי מטרות קטנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1797 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 21:39:54 - wesi4