ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מטרות קטנות ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4 ✔יעדי התכנית הטיפולית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4
יעדי התכנית הטיפולית

התכנית היא אישית ונבנית לילד ספציפי. על ההורה לשאול את המנחה בכל שלב ושלב מדוע תכנית זו מתאימה כרגע לדעתו לילד. יש לשנות את התכניות לעיתים כל שבוע, אך לעיתים ישנן תכניות שהולכות עם הילד זמן ממושך ומשתנות מעט מאד מבחינת התוצאות שהן מבקשות להשיג, הן כן משתנות מבחינת הדרך שבה אנו מנסים להגיע לתוצאות, משום שלא יתכן שהילד יעשה בדיוק את אותה הדרך במשך חודשים רבים (וגם לא שבועות). לכן על המטפלים והמנחה להיות יצירתיים ומעניינים ולהבין שככל שהילד עולה ברמת התפתחותו כך גם נדרשת מהם יצירתיות וגמישות בדרך בה הם מטפלים בו, במשחקים, סיפורים ושירים שהם מביאים. יש להתחשב ביכולתו של הילד לשבת באופן רציף ליד שולחן. ילדים רבים על הקשת אינם מסוגלים לשבת ולהקשיב בתחילת דרכם הטיפולית. לא יהיה זה הגיוני או מוסרי להושיב ילד כזה על כסא ליד שולחן זמן רב ולנסות להחזיק אותו שם בשעה שברור שהוא אינו מסוגל לכך. ישנן דרכים שונות להביא את הילד לשולחן. צריך להכיר את הילד היטב לשם כך ולפני שקופצים לתוך התכנית הטיפולית להקדיש זמן לא מבוטל לחשיבה כיצד לעשות זאת. לדוגמה, כמה וכמה ילדים שהכרתי לא התחילו בישיבה ליד שולחן אלא במשחק פיזי עמוק, כמו קפיצה על פוף, התגלגלות בשמיכה, עבודת גיזום ושתילה בגינה. או סוג אחר של גרייה כמו התרחצות בבריכה קטנה או גיגית ומריחה של בוץ, צבעי ידיים או קצף גילוח על הגוף. לאחר שהצורך הסנסורי של הילד בא "על סיפוקו" יש לו יותר יכולת לשבת ליד שולחן או בשקט על הרצפה ולשחק. ילדים שמתחילים תכנית טיפולית במצב אוטיסטי עמוק יותר על ההורים להחליט עד כמה נכון, מועיל ובאיזו עוצמה להכניס את הילד שלא ברצונו לתוך הטיפול. ילדים רבים שנכנסים לתוך טיפול ABA מראים התנגדות עזה, משתוללים, בוכים ומכים את סביבתם ועצמם. הם אינם מסוגלים לקבל הוראות או את העובדה שיש מבוגר מולם שהוא המדריך שלהם ויש להם הרבה מה ללמוד ממנו וליהנות מלימוד זה. כאמור, חשוב מאד שהמנחה יסביר להורים שתגובתו של הילד עשויה להיות בעלת עוצמה לא מבוטלת בתקופה הראשונה של הטיפול (כדאי להגדיר כמה זמן זו תקופה ראשונית, בעיני מדובר בלא יותר ממספר פגישות עד מקסימום מספר שבועות). על המנחה וההורים להחליט ביחד עד כמה "רחוק" הם מוכנים ללכת ועדיין להרגיש שכל העניין מתרחש לטובת הילד. יש הורים שיסכימו להחזקת ילדם בכוח על הכסא מול השולחן. לדוגמה, ילד שבמפגשים הראשונים בכה, צעק ובעט, המנחה (שהיו לה הרבה שנות ניסיון (ABA הצליחה אחרי 3 מפגשים לתת לו מספיק חיזוקים חיוביים על התנהגות שכן הייתה הולמת (ישיבה רגוע על הכסא לכמה שניות, שיתוף פעולה וכו') כך שהוא הבין את הדרך הנכונה להתנהגות בזמן טיפול. לאחר שהילד הבין זאת הוא המשיך להגיע לטיפולים ברצון רב והתקדם יפה. הכוונה בטיפול אינה בשום אופן לשבור את רוחו של הילד ולשנות את מי שהוא במהותו, אלא לתת לו להבין שיש כאן עוד אדם ושהמילה האחרונה, כמבוגר, היא שלו. כך מבין הילד שהוא מתלמד ואילו המבוגר הוא המורה. בתוך הגבולות הללו ניתן חופש די רחב לילד והוא לומד למצות אותו עד תום, ליהנות וללמוד לשחק ולתקשר בטיפול. תפקיד המטפל הוא להציג ולהציב לילד גבולות של ריסון עצמי ודחית סיפוקים ובה בעת להעניק לילד חופש בכל מקום שהדבר אפשרי מתוך אהבה וכבוד לילד. מתן כוח גדול מידי לילד לשלוט בסיטואציה ולדרוש כל מה שעולה בדעתו מהמבוגר גורם לילד לפחד, משום שכל הכוח אצלו והוא נבהל מכך שהוא המוביל ושאין לו גבולות. לכן על המבוגר המטפל לעצב את עצמו כמוביל דרך עבור הילד, כזה שאינו נותן פקודות אלא שהילד מעריך ומוכן ללכת אחריו ולרצות אותו משום שהוא יודע שהמפתח לבלבול וחוסר האונים שהוא חש מצוי אצל המבוגר והוא מוכן לתת לו לעזור ולהוביל. למשל, כאשר ילד נמצא בטיפול והמטפל נותן לו אפשרות לבחור בין שני משחקים שאפשר לשחק כרגע והילד מתעקש לעשות דבר מה שונה לחלוטין שפורץ את המסגרת שהמטפל מנסה להבנות, על המטפל להגיב בריסון עצמי ולא להגיב בכעס על הילד (הילד לומד מכך גם לרסן את עצמו! מניסיוני ילדים לומדים רק מדוגמה אישית של מבוגר ולא משיחות מוטיבציה). אם הילד מביא התנהגויות לא מקובלות אפשר לומר "זה לא נעים לי שאתה צועק כל כך" או "אתה באמת כועס, אני מבין, זה לא קל". יש לחזור ולומר "עכשיו אתה יכול לבחור בין הפאזל לקוביות, מה אתה בוחר?" אפשר לחזור על כך בוואריאציות שונות עד שהילד מבין ומתרצה. אפשר להוסיף "בהפסקה נוכל לשחק במה שאתה תבחר" או "אחרי שנסיים את הפזל נשחק במה שאתה רוצה". כדי לחזק את הילד במהלך המשחק אפשר לאמר "מאד נעים לי לשחק איתך כשאתה יושב יפה, כל הכבוד!" באופן זה נותנים לילד חיזוק מילולי חיובי (כל הכבוד) ובה בעת מכניסים את האלמנט התקשורתי, האישי והרגשי (נעים לי איתך). אם נשמע לכם אכזרי להכניס אתה הילד למסגרת שנראית לכם נוקשה כדאי לכם לקרוא ספרים ומאמרים שכתבו מבוגרים הנמצאים על הקשת האוטיסטית על מה שהרגישו בילדותם. הם מדווחים, בין היתר, על מקום שבו הם שיוועו לעזרה ולהושטת היד של המבוגר שיכנס לעולמם ויעזור להם לפסוע בבטחה לעולם שבחוץ. לכן, לדעתי, נכון יהיה לעבוד עם הילד בעדינות ובכבוד למקום בו הוא נמצא ללא שלילה של האוטיזם אלא קבלתו ואימוצו, אך בד בבד להושיט את היד הנושאת בתוכה את החום, האהבה והכלים שיסייעו לילד לתפקד ולהיות בקשר עם הסובבים אותו. למנחים דרכים שונות לגרום לילד להבין את דרך הטיפול וחוקיו, יש להקפיד שהדברים נעשים במקצועיות, מהסיבות הנכונות, בגבולות הנכונים, בהיגיון ובהדרכת והסכמת ההורים.

חשוב מאד לאורך כך הטיפול, אך בעיקר בתחילתו, כאשר הילד אינו מכיר את חוקי המשחק, ללמד את הילד מהם החוקים, מה תפקידו כילד ומה תפקיד המבוגר, כמה נחמד שכל אחד יודע מה תפקידו ואיך אפשר ליהנות ממשחק הולם ביחד. במהלך התקדמות הטיפול אפשר להרחיב את הגבולות והילד לומד עד לאן הוא יכול למתוח אותם.

לאחר שנקבעו היעדים והדרכים להשגתם יתחיל המנחה להנחות את הצוות הטיפולי. המצב בארץ כיום הוא כזה שרוב הפעמים תמצאו את עצמכם כהורים מכשירים מטפלות לעבודה עם הילד. כדאי לפרסם באתרי אינטרנט של שתי"ל ואלוט בלוחות המודעות באוניברסיטה בחוג לעבודה סוציאלית, קלינאיות תקשורת ופסיכולוגיה או מדעי המח בביולוגיה, חינוך מיוחד וחינוך בכלל. אם אתם בוחרים לבנות תכנית ABA, כדאי להיות בקשר עם בית לורן ולקבל רשימה של מטפלות שעברו קורס ABA, אך קחו בחשבון שסיום קורס כזה אינו אומר שהמטפל יודע לטפל בילד (הוא יודע את התיאוריה), הוא זקוק להנחיה צמודה. רצוי מאד לסכם עם המטפל שהוא נשאר לעבוד עם הילד לפחות שנה משום שלוקח זמן וכסף להכשיר את המטפל ולכן אין טעם להעסיק אותו לכמה חודשים. יש הורים שמחתימים מטפלים על חוזה לשנה בשל העלות הכספית הגדולה והזמן שלוקח להכשיר את המטפל. כל מטפל מתחייב לטיפול בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע, להגיע לביתכם ולטפל בילד על פי ההוראות של המנחה ושלכם, בנוסף לטיפולים יש גם ישיבה שבועית שהמנחה וכל המטפלים בשיטה מגיעים אליה. בתחילת הדרך יש לאפשר לילד ולמטפל להתחבר ביניהם וליצור תחושה של אמון, חיבה, אהבה וכבוד הדדי, זאת בנוסף לתכניות הטיפוליות הראשונות. המנחה צריך לקחת זאת בחשבון ולעזור למטפלים לתכנן את הטיפול הספציפי כך שיהיה כתוב על דף נייר באופן מובנה, יהיו בו אופציות שונות למשחק ולאינטראקציה שהילד יוכל לבחור מתוכם במידת האפשר (תלוי במצבו של הילד). בסיום כל מפגש טיפולי ישאיר המטפל את דף העבודה שלו בקלסר הטיפולי כדי שהמטפל הבא שיגיע ידע על מה עבדו עם הילד ובאילו דרכים ולא יחזור בדיוק על אותם משחקים מהטיפול הקודם וכך יתסכל את הילד. מכיוון שהילדים על הספקטרום שונים כל כך זה מזה ומביאים עימם צרכים שונים ולקויות מרובות אין זה נכון לתת כאן מתכון לתכנית טיפולית. בהמשך אתן דוגמה לתכנית טיפולית לילד בתפקוד בינוני - גבוה, אך זו רק דוגמה אחת מני רבות ואין להשתמש בה כלשונה. יש לבנות לכל ילד תכנית אישית המתאימה לו. ניסיון "להלביש" על ילד מסוים תכנית המתאימה לילד אחר עשויה להזיק לו יותר מלהועיל. לכן תפקידו של המנחה חשוב ביותר.

אל תהססו לקבוע מטרות ריאליות להתקדמות הילד. למשל, עליכם לשאול את עצמכם האם מטרתי כהורה שהילד יגיע לגן רגיל, האם מטרה זו ריאלית וכיצד נוכל להשיג אותה בצעדים קטנים ובטוחים. שימו לב שאתם קובעים מטרות הגיוניות שאינן למטה או למעלה מיכולתו של הילד. המטרות יכולות להשתנות כל תקופה, אך חשוב להגדירן כדי שתוכלו לדעת מה הכיוון אליו אתם הולכים ולכוון את צוות המטפלים לאותו כיוון. אני באופן אישי קובעת תמיד מטרות שהן מעט יותר גבוהות מיכולתו הנוכחות של הילד. כך יש גם לאן לשאוף. היזהרו מלקבוע מטרות שהן מתחת ליכולת הילד, אתם עלולים לחסום אותו מלהתפתח. ניתן לראות את המטרות הגדולות כתמונה שאתם נושאים בלבכם, תמונת העתיד של ילדכם. בכל פעם שאני נתקלת באדם או מוסד שמספרים לי שאין החלמה מאוטיזם אני "שולפת" את התמונה הפנימית הזו שלי ומתבוננת בה בשקט ובריכוז עד שאני יכולה להרגיש אותה חיה בתוכי. במהלך הזמן תמונה זו יכולה להשתנות, אך אתם אחראים על השינויים בה ולא אף אדם אחר שיאמר לכם מי אתם ומהו עתידכם ועתיד ילדכם.

מכיון שתכנית ABA היא יקרה ומשפחות רבות לא יכולות לאפשר לעצמן את ההוצאה הכלכלית הכרוכה בה אפשר לנסות להיעזר באתר הבא באינטרנט לבניית תכנית אישית: http:/ / www.autismpro.com/.

שיטה נוספת היא להביא מנחה שינחה אתכם ההורים כתרפיסטים ושאתם תבצעו את התכנית הטיפולית עם הילד, ניתן להביא מנחה אחת לשבועיים ולא אחת לשבוע וכך ההוצאה הכלכלית יורדת.

בתכנית העבודה מעבר למטרות ה"על" הללו יש לרשום מטרות קטנות יותר ומעשיות שיובילו אותנו למטרות הראשיות כדאי שתכתבו מטרות אלה על דף נייר. במקביל יש לדרוש מהמנחה שגם הוא יכתוב את המטרות הללו ויפרט כיצד נגיע אליהם. כמו למשל - מטרת העל שלנו היא שהילד ילך לגן רגיל עם סייעת, בסופו של דבר, בעוד שנתיים. המטרות בדרך להגיע למטרת על זו הן ללמד את הילד מהן ההתנהגויות הנאותות בגן, למזער בעיות התנהגות ועוד. מתחת לשלב זה ישנן המטרות המעשיות שיש להשיג בדרך כדי להגיע למטרה הראשית (המטרה כאן היא הגעה לגן רגיל עם סייעת). זו היא בעצם העבודה בשטח ברמה שבה הילד מצוי כעת - כדי שהילד יגיע בסופו של דבר לגן רגיל הוא צריך ללמוד ליצור קשר עין (עד כמה שניתן), ללמוד להיות לא מוסח, להבין הוראות, לראות במבוגר לידו מדריך ומורה, לרצות לשחק עם ילדים, ללמד את הילד לעמוד בתור, לשחק על פי תורות, לשבת ליד שולחן ולאכול, ללכת לשירותים לבדו, לבקש עזרה כשהוא זקוק לה וכו'. לכל אחת מהנ"ל יכתוב המנחה תכנית עבודה ספציפית שאמורה לסייע ולהביא להתקדמות אצל הילד בתחום הספציפי הזה. ככל שהילד יתקדם בתכניות העבודה שלו הוא יתקדם לעבר מטרת העל שהצבנו עבורו.

דוגמה להכנת תכנית עבודה

מטרת על: הילד ילך לגן רגיל עם סייעת.

שלבים בהגעה למטרה:

הילד ילמד -

1.ליצור קשר עין.

2.לדבר.

3.לעמוד בתור.

4.לשחק על פי תורות.

5.לפנות לאחרים כשהוא זקוק למשהו.

6.לפנות לאחרים בפניה תקשורתית שאינה דווקא למילוי צורך מיידי.

7.לשבת ליד שולחן ולאכול.

8.לעשות צרכים בשירותים.

9.לבקש עזרה כשהוא זקוק לה.

על כל אחד מהסעיפים הנ"ל צריך המנחה ליצור תכנית טיפולית מפורטת של שלבים שדרכם הילד יעבור וילמד בטיפולים עד שיגיע לרמה הנדרשת. דוגמה לתכניות טיפוליות התנהגותיות ראו בפרק 6.
בעיה דוגמה אישית ליצור רגשות מדע כבוד לפחד לפרסם לחנך ילדים הדרכה להורים להשתמש לבכות pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
האם הגיוני לחקור דברים גדולים לפני שמבין את הקטנים? להתחיל בקטן או להתחיל בגדול, מאיפה להתחיל? מטרות קטנות או מטרות גדולות, קיצורי דרך, התיקון הכללי, להתחיל מהסוף, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, מה לחקור קודם?
האם הגיוני לחקור דברים גדולים לפני שמבין את הקטנים? להתחיל בקטן או להתחיל בגדול, מאיפה להתחיל? מטרות קטנות או מטרות גדולות, קיצורי דרך, התיקון הכללי, להתחיל מהסוף, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, מה לחקור קודם?
... את הקטנים? להתחיל בקטן או להתחיל בגדול, מאיפה להתחיל? מטרות קטנות או מטרות גדולות, קיצורי דרך, התיקון הכללי, להתחיל מהסוף, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, מה לחקור קודם? האם להתחיל לחקור ממטרות קטנות או ממטרות גדולות? הרבה אנשים שואלים מה נכון יותר לחקור קודם - מטרות קטנות ופרקטיות או מטרות גדולות ורוחניות? אליעד כהן מסביר באמצעות דוגמאות והסברים מעמיקים את היתרונות והחסרונות של כל גישה. הוא מתחיל ... הוא עלול לפגוע בעצמו. מדוע לפעמים חשוב להתחיל דווקא מהמטרות הקטנות? כאשר אדם מתאמן בחדר כושר על משקלים קטנים, הוא מצליח לראות התקדמות והתוצאות מעודדות אותו להמשיך. למשל, מי שמצליח להרים בתחילה ... מדי, הם עלולים להיפצע רוחנית ולהתייאש. אם הם יבחרו רק מטרות קטנות, הם לעולם לא יפתרו את השורש האמיתי של הבעיות שלהם. הגישה הנכונה היא לחקור מטרות קטנות שייתנו לאדם תוצאות ברורות לאורך הדרך, ובמקביל לא לשכוח להתמיד גם בחקירת השאלות הגדולות באמת - מתוך מודעות לקושי ולתהליך הנדרש. להתחיל ממטרות קטנות או גדולות? מהו התיקון הכללי? קיצורי דרך רוחניים איך להשיג מטרות גדולות בחיים? איך לבחור מה לחקור קודם? מה עושים כשאין תוצאות ...
מטרות ויעדים, הצבת מטרות, איך ליצור מוטיבציה? יצירת מוטיבציה, התמדה ועקביות, נחישות עצמית, יעדים ומטרות, אין חשק לעבוד, כיצד ליצור מוטיבציה? הצבת מטרות ויעדים בחיים, דבקות במטרה
מטרות ויעדים, הצבת מטרות, איך ליצור מוטיבציה? יצירת מוטיבציה, התמדה ועקביות, נחישות עצמית, יעדים ומטרות, אין חשק לעבוד, כיצד ליצור מוטיבציה? הצבת מטרות ויעדים בחיים, דבקות במטרה
... היא איך אנו בוחרים להקצות את המשאבים שלנו (זמן, כסף, אנרגיה) בין המטרות השונות. אליעד הסביר כי כל אדם נתקל בסיטואציות כאלה בחיים, שבהן יש לו מטרות קטנות ומיידיות שמספקות סיפוק מיידי, אך ... של דבר, כל החלטה שאנחנו עושים דורשת ויתור על משהו אחר. הקונפליקט בין מטרות מיידיות למטרות רחוקות הדבר הראשון שצריך להבין, לפי אליעד, הוא שהמטרות הקטנות והמיידיות (כגון קנייה של גלידה או ... רבות, מכיוון שיש לנו משאבים מוגבלים - בין אם מדובר בזמן, בכסף או באנרגיה. אם המשאבים שלנו לא היו מוגבלים, אז כמובן שהיינו יכולים להשיג גם את המטרות הקטנות וגם את המטרות הרחוקות. אך מכיוון ... הגדולה תביא לנו יותר תועלת בהמשך. החשיבה היחסית והשקר העצמי אליעד מציין שהחשיבה היחסית נכנסת כאן לתמונה - עלינו לשקר לעצמנו, לראות את החסרונות במטרות הקטנות (כמו בזבוז זמן על פייסבוק) ולהתמקד ... אם אנחנו בוחרים להשקיע במטרה הגדולה, אנחנו צריכים לראות בה רק את היתרונות. אליעד מסביר את ההתמודדות הפנימית שלנו - מצד אחד, אנו יכולים להבין שהמטרות הקטנות עשויות להיות מספקות בטווח הקצר, אך ... ביתרונות של המטרות הרחוקות. סיכום - האם זה משנה מה עושים? לאורך ההרצאה, אליעד הסביר שאין תשובה אחת נכונה, כי כל בחירה כרוכה בעלות - אם בחרנו במטרות הקטנות, אנחנו בוחרים בסיפוק המיידי, אך ... יכולים לבחור בצורה יעילה יותר את הדרך שבה נלך. הצבת מטרות ויעדים בחיים איך ליצור מוטיבציה? השגת מטרות רחוקות מניפולציה פנימית ומניעת דחיינות מטרות קטנות מול מטרות גדולות איך לגרום לעצמנו ... כשיש לנו מטרות רבות אך משאבים מוגבלים, אנחנו חייבים לבחור היכן להשקיע את האנרגיה שלנו. הוא מסביר שיש לנו שלושה סוגי מטרות: 1. מטרות מיידיות - המטרות הקטנות והפשוטות שמספקות תחושת סיפוק מידי, ... בהנאה ובסבל. לסיכום, התשובה לשאלה איך לגרום לנו להשקיע במטרות רחוקות יותר היא לשקר את עצמנו, לראות את היתרונות במטרות הגדולות ולמצוא חסרונות במטרות הקטנות כדי להניע את עצמנו לכיוון הנכון. ... אז קודם כל בואו ננסה להבין את החוקיות שלפיה אתה משקיע בגדולה ולא בקטנה. אז התשובה היא פשוטה, התשובה היא שיש לכל בן אדם הרבה מטרות, יש לו מטרות קטנות ויש לו מטרות גדולות, אבל יש עוד ... ואז זה ידפוק את המטרה הגדולה? איך הוא מחליט? לפי המטרה הנוספת בכלל, יש לך מטרה אחת שהיא חשובה יותר מכל המטרות שקוראים למטרה להרגיש טוב. יש לך מטרות קטנות, יש לך מטרות גדולות, רחוקות יותר ... את המשאבים לפי המטרה הכללית. מה הבנת אותי, עד כאן? אחר - כך נראה איך לנווט את זה. ש: שאולי בעצם, השאלה היא למה אני חושב שאני ירגיש יותר טוב במטרות הקטנות. אליעד: לא, את זה אתה כבר חושב, כי ... גורמת לך להרגיש יותר טוב, כי עובדה שאתה משיג אותה מיד, אתה לא צריך לחסוך בשביל להשיג אותה, אתה עכשיו משיג אותה. ש: כן, באופן מיידי, זה העניין, במטרות הקטנות - עכשיו אני מרגיש יותר טוב ובמטרה ... רחוקות, צריך לגרום לך לחשוב שהשקעה במטרות היותר רחוקות תביא לך יותר תשואה בסך הכל הכללי ביחס למטרה הכללית יותר של להרגיש טוב, יותר מאשר להשקיע במטרות הקטנות. נכון? ש: נכון. אליעד: יפה, זה ... לשכנע את עצמי? אליעד: בסדר, אנחנו קודם כל מנתחים מה האופציות, יכול להיות שאין דרך, יכול להיות שאין פתרון. רואים קודם כל מה הדרך. זאת אומרת שאם המטרות הקטנות יתנו לך פחות תועלת, פחות הנאה נגיד ... הגדולות או הקטנות? תשובה: בכל אחד יש יתרונות וחסרונות. ופה נכנסת לעניין החשיבה היחסית, זאת אומרת שפה אתה צריך להתחיל לשקר קצת. זה אומר שעל המטרות הקטנות אתה צריך לשקר ולראות את החסרונות ...
מטרות ויעדים, למה לא להציב מטרות? מה רע בהצבת מטרות? האם כדאי להציב מטרות? האם הצבת מטרות אישיות תעשה לך טוב? מה זה מטרות? איך להציב מטרות? סוגים של מטרות, מטרות מדידות, מטרות לא מדידות, להציב דדליין, מטרות קשות להשגה
מטרות ויעדים, למה לא להציב מטרות? מה רע בהצבת מטרות? האם כדאי להציב מטרות? האם הצבת מטרות אישיות תעשה לך טוב? מה זה מטרות? איך להציב מטרות? סוגים של מטרות, מטרות מדידות, מטרות לא מדידות, להציב דדליין, מטרות קשות להשגה
... מרגיש שהחיים קשים מדי, כדאי לצמצם את המטרות או להגדיר מטרות קטנות ופשוטות יותר. מה תפקיד הזמן והדדליין בהצבת מטרות? הזמן מהווה דחיפות. אם אדם מציב דדליין, כמו עד סוף השנה אני אעשה כך וכך, הוא עשוי להקדיש יותר זמן ומאמץ ... אם הוא מרגיש מוצף, כדאי להוריד את רמת הדרישות ולהציב מטרות קטנות או גמישות יותר. השורה התחתונה: הצבת מטרות הצבת מטרות יכולה להועיל בכך שהיא מגדילה את הסיכוי להשגת רצונות. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהצבת מטרות עלולה גם להוביל ... אדם שממילא מתקשה, אולי יקל עליו לצמצם מטרות, או להציב מטרות קטנות ופשוטות כדי לא להעמיס על עצמו לחץ נוסף. מה תפקיד הזמן והדדליין בהצבת מטרות? הזמן מדגיש את הדחיפות. אם אדם אומר עד סוף השנה אעשה כך וכך, סביר שהוא יזכור יותר ... על האושר שלך? למה הצבת מטרות עושה רע? מטרות קלות להשגה, מטרות קטנות, מטרות גדולות, הצבת מטרות ויעדים בחיים, השגת מטרות, להשיג מטרות, איך להציב מטרות בחיים? למה לא כדאי להציב מטרות בחיים? למה לא כדאי שיהיו לך מטרות בחיים? האם ...
מוטיבציה בעבודה, התמדה בעבודה, קריירה, נחישות, הצבת מטרות ויעדים, חוסר מוטיבציה פנימית, שאפתנות, להציב מטרות
מוטיבציה בעבודה, התמדה בעבודה, קריירה, נחישות, הצבת מטרות ויעדים, חוסר מוטיבציה פנימית, שאפתנות, להציב מטרות
... ליהנות מההישגים שהשיג. האם להציב מטרות קטנות יכול לעזור להרגשת הסיפוק? אליעד מבהיר ... הפוכה לחלוטין, היא להציב דווקא מטרות קטנות יותר. הצבת מטרות קטנות ומציאותיות יכולה לסייע לאדם להרגיש ...
איך לא להרגיש רע מכלום? איך להרגיש טוב בכל מצב? איך לא להיפגע משום דבר? איך להתמודד עם כל בעיה? איך לא להתרגש משום דבר? איך להתמודד במצבי קיצון? איך להיות חזק בכל מצב? איך לא לכעוס משום דבר? איך לא לפחד משום דבר? מהקל אל הכבד
איך לא להרגיש רע מכלום? איך להרגיש טוב בכל מצב? איך לא להיפגע משום דבר? איך להתמודד עם כל בעיה? איך לא להתרגש משום דבר? איך להתמודד במצבי קיצון? איך להיות חזק בכל מצב? איך לא לכעוס משום דבר? איך לא לפחד משום דבר? מהקל אל הכבד
... עם פחדים קטנים כדי לבנות את החוסן הנפשי שלנו בהדרגה. הצבת מטרות קטנות ובניית חוסן נפשי המטרה היא להצביע על בעיות יומיומיות קטנות, ולשאול את עצמנו איך להתמודד ... היחידה להגיע לשם היא להתחיל כבר היום. התחל במצבים הקטנים, שים מטרות קטנות והקדש זמן לפתח את כוחותיך המנטליים. כל אימון קטן יעזור לך לבנות את היכולת להתמודד גם עם ... איך לא להיבהל, התחיל להרגיל את עצמך לא לפחד מדברים קטנים. הצב מטרות קטנות. לדוגמה: היום אני אתמודד עם מצבים שמעצבנים אותי בלי להתעצבן. אם אתה רוצה להפסיק לפחד ...
למה קשה לחשוב חיובי? למה קל לחשוב שלילי? למה טוב לחשוב שלילי? מה טוב בחשיבה שלילית? למה אני לא מצליח לראות את הטוב? לא מצליח לחשוב חיובי, רואה רק את הרע, חושב שלילי, איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב?
למה קשה לחשוב חיובי? למה קל לחשוב שלילי? למה טוב לחשוב שלילי? מה טוב בחשיבה שלילית? למה אני לא מצליח לראות את הטוב? לא מצליח לחשוב חיובי, רואה רק את הרע, חושב שלילי, איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב?
... לחשוב חיובי, מה אתה אומר מה אתה חושב? ש: אני חושב שהפתרון אולי הוא אולי קודם כל חשבתי על הפתרון הוא שזה במטרות קטנות כאילו לעשות מטרות קטנות אובייקטיביות. אליעד: מה? ש: נגיד מישהו שהוא חושב שלילי ורוצה לחשוב ... חושב שלילי אז רע לו זה מובן ואנחנו רוצים שהוא יחשוב חיובי וגם הוא רוצה כי הוא רוצה להרגיש טוב אז לתת לו מטרות קטנות תעשה ככה וככה. אליעד: הוא לא מצליח. ש: קטנות. אליעד: הוא לא מצליח. ש: ...
טיפול ב OCD, מחשבות טורדניות מוזרות, מחשבות לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, הפרעות נפשיות
טיפול ב OCD, מחשבות טורדניות מוזרות, מחשבות לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, הפרעות נפשיות
... להיות המשיח, להציל את העולם, או להפוך לטבעוני מושלם, או לחלופין מטרות קטנות ובלתי משמעותיות לחלוטין, כמו לבדוק את הכיוון שבו נכנס לחדר. דוגמה לכך היא אדם שחושב שהוא המשיח. הוא הגיע למצב הזה כי הוא ... - או מטרות גרנדיוזיות (למשל להיות המשיח, להציל את העולם) או מטרות קטנות ושטותיות (לבדוק איך מסודרים כלי האוכל). הגורם המרכזי: תחושת עליונות וגאווה הזלזול שלו במטרות הרגילות נובע מסוג של גאווה. ...
לטפל בשורש הבעיה, לטפל בסימפטומים של הבעיה, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לשמור על המוטיבציה? מה זה סימפטומים? לוודא שהבעיה לא תחזור, לטפל באפשרות שהבעיה תחזור, מודעות עצמית, פתרון בעיות
לטפל בשורש הבעיה, לטפל בסימפטומים של הבעיה, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לשמור על המוטיבציה? מה זה סימפטומים? לוודא שהבעיה לא תחזור, לטפל באפשרות שהבעיה תחזור, מודעות עצמית, פתרון בעיות
... לטפל בבעיה עד ששוב המצוקה חוזרת, ואז הוא שוב מחפש פתרון, בדיוק כמו שהילדים שוב רעבים ברגע שנגמר הלחם. מה ההבדל בין מטרות קטנות לגדולות כאשר מטפלים בבעיות? אליעד מסביר על ההבדל בין מטרות קטנות לגדולות בטיפול בבעיה. מטרה קטנה יכולה להיות למשל אני רוצה יותר כסף. מטרה גדולה תהיה אני רוצה להגיע למצב שבו לעולם לא יחסר לי כסף. מטרה קטנה היא לטפל בסימפטום נקודתי, בעוד מטרה ...
תהליך הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה
תהליך הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה
... לתוצאות בלי מאמץ מוחלט? אליעד מדגיש שלפעמים התלמידים מצפים להשיג מטרות קטנות בלי מאמץ רב, אבל האמת היא שלעתים קרובות אפילו שיפור קטן דורש מאמץ גדול מאוד. הוא נותן את האנלוגיה של אדם שרוצה להרוויח שקל אחד נוסף לשעה בעבודה, אבל לשם כך הוא נדרש ... שעות רבות נוספות, לעתים אפילו להפסיד תחילה. במקרים מסוימים, גם מטרות קטנות דורשות מאמץ עצום, במיוחד אם המצב של האדם מורכב במיוחד, בדומה לאדם שרוצה רק טיפה מים, אך נמצא במדבר וזקוק למאמץ גדול כדי להשיגם. האם צריך להאמין בתהליך כדי להצליח? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מטרות קטנות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מטרות קטנות, איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מטרות קטנות, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למציאת זוגיות, רטוריקה, מאמן אישי קואצ'ינג בנושאי מטרות קטנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1730 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 00:15:01 - wesi4