ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טיניטוס / עמנואל פינטו ✔מלחמות היו תמיד זרז ליצירה. החל מהעת העתיקה ועד ימינו כמובן. מלחמת טרויה נתנה... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 טיניטוס / עמנואל פינטו
מלחמות היו תמיד זרז ליצירה. החל מהעת העתיקה ועד ימינו כמובן. מלחמת טרויה נתנה השראה ושימשה חומר גלם לאין ספור ספרים ומחזות. אך אם אעבור לימינו, מלחמת העולם הראשונה הביאה גל גדול של יצירות שעסקו במלחמה. מלחמת החפירות הארורה. עשרות ספרים ואין סוף סרטים נעשו על אותה מלחמה.

ב1929 כעשר שנים אחרי המלחמה, פרסם הסופר הגרמני אריק מריה רימרק את "במערב אין כל חדש" החשוב בספרי מלחמת העולם הראשונה. את הסרט "האשליה הגדולה" ביים ז'אן רנואר ב1937. כשנכנסו הגרמנים לצרפת החרימו את כל עותקי הסרט ובמשך שנים נחשב לאבוד עד שאחרי המלחמה נמצא בברלין העותק המקורי. ב1957 ביים סטנלי קובריק את 'שבילי התהילה'. וב1964 ביים ג'וזף לוסי את "למען ידעו ויראו" (KING &COUNTRY) שסיפר את סיפורו של חייל העוזב את החפירות ומתחיל לצעוד אחורנית. הוא מואשם בעריקה ואיש אינו מאמין לו שכל מה שרצה זה להתרחק מרעש הפצצות אותו לא יכול היה לסבול יותר את רעש המלחמה. הבחור הוצא להורג כמובן.

מלחמת העולם השנייה הביאה את אנשי פנפילוב הרוסי, שהיה בארץ סוג של תנ"ך למחתרות. הטייס הקיטע, בית מטבחיים חמש ועד נוטות החסד שיצא לפני כשנתיים. וכמובן המוני סרטים על נפילת ברלין בידי הסובייטים ובעיקר על פלישת בנות הברית ו - טוראי ראיין. אך זה התחיל עם הדיקטטור הגדול של צ'פלין ו - קזבלנקה הרומנטי.

אלו רק היצירות הגדולות ביותר שעלו בדעתי. כל היצירות הללו היו אנטי מלחמתיות בצורה החריפה ביותר שאפשר היה להעלות על הדעת. האם השפיעו כהוא זה על המלחמות או על הדעות באופן כללי? אנשים הנידו ראש, צקצקו בלשון ויצאו למלחמת קוריאה וייטנאם וכל האחרות. אין שום השפעה למעשה האמנות על המלחמה.

המלחמות שלנו התחילו מאוחר, אחרי שנגמרו אלו העולמיות. מלחמת העצמאות הייתה הראשונה. לפניה עקבה הספרות בהולדת הצבר. מלחמת העצמאות העלתה את דמות הצבר החדש. הגיבורים המתים של "הוא הלך בשדות" ו "בערבות הנגב". האחרים חזרו גיבורים פצועי גוף. או אלו שיצאו בשלום מהמלחמה.

הפגועים האחרים לא היו מוכרים או מאובחנים ואיש לא דיבר עליהם, המונח הלם קרב עוד לא היה מוכר. בוודאי שלא בהקשר של מלחמת העצמאות. כל מי שמת במלחמה היה חלק ממגש הכסף. מי שחזר חי היה גיבור.

הפצועים שילמו בגופם. אך מה על הלומי הקרב? איש לא היה יכול להתייחס אליהם ככאלה. הספרות שנכתבה הייתה על גיבורי הפלמ"ח. על אורי ועל דני שיצאו ולא חזרו. ס. יזהר כתב את יצירתו המונומנטאלית 'ימי ציקלג' בת אלף העמודים שמעטים חוץ מחוקרי ספרות הצליחו לצלוח את כולו. גם שם השאלות הפנימיות שעסקו בהן החיילים היו בעיקר שאלות מוסר. מוסר מלחמה. צדקת המלחמה.

יורם קניוק חיכה עשרים שנה אחרי אותה מלחמה עד שכתב ספר שבתחילתו מתואר הגיבור הלום הקרב הראשון בספרות.

המלחמות הבאות, הקטנות, הולידו בעיקר אלבומי ניצחון. לא רק על החוזרים החדשים כותב קניוק, גם על האבלים החדשים., אבל גאה, אולי מהודר. בניגוד לאבל המבויש על נספי השואה קניוק מרמז על משפחת אבל חדשה שנולדה בימים ההם. על הולדת ועד ההורים השכולים הנוסעים יחד לטיולים למקום נפילת הבנים, טיול. צריך היה לחכות את כל הזמן הזה כדי לאבחן את השינויים, לקבל פרספקטיבה.

אחרי מלחמת ששת הימים כתבה גילה אלמגור יחד עם דן בן אמוץ את התסריט לסרט "מצור" לא על חיילים, גיבורים או לא, אלא על התמודדותה של אלמנת מלחמה. נושא שגם הוא לא אוזכר קודם לכן.

על מלחמת יום כיפור נכתבו בעיקר ספרי "עיון" היסטוריה. ניסיון להסביר איך פרצה למה פרצה, מי אשם. כל מלחמה היא נוראה. אך מה היה בה במלחמת לבנון שהביאה יותר כאב מכל המלחמות הקודמות.

מלחמת לבנון הראשונה היא המלחמה שהביאה להתעוררות גדולה מבחינת ההתייחסות האמנותית אליה ואל החוויות הפרטיות של אלו שהיו שם. "עונת הדובדבנים" המוקדם (1991) ובעקיפין "בלוז לחופש הגדול" שהתרחש אמנם בתקופת מלחמת התשה אך ניבא בלא לדעת התייחסויות חדשות לצבא ולמלחמה. בופור, ואלס עם בשיר, לבנון, אלו רק שלושת הסרטים מהעת האחרונה שנעשו על האיש הפרטי, הבודד, באותה מלחמה. וכעת הספר טיניטוס.

עמנואל פינטו, בן 47 היום. פרסם בשנת 2000 את הספר "דניאל" זכה בפרס ביכורים מטעם שר המדע התרבות והספורט. כעת מתפרסם ספרו השני. תשע שנים שלא פרסם ולפי הספר הזה ההפסד הוא של הקוראים. של עולם הספרות בארץ.

טיניטוס היא תופעה המתבטאת בכך שאדם שומע צפצוף או שריקה באוזניו. כל מי ששמע מקרוב פגז מתפוצץ, מי שירה פגז. כולם מכירים את הצפצוף. לרובם זה עובר עם הזמן. למעטים הרעש נשאר קבוע בראשו.

קוראים לו פיני. ייקח זמן עד שנגלה. אנחנו שומעים - קוראים את קולו המספר, בקדחתנות, בבלבול, מנסה להתמקד. קרעי זיכרונות. ידיעה של מה שקרה. הזיכרון מסרב להתעורר רוב הזמן. אבל הוא מספר מה שהוא יודע.

"על מפתן העיר בירות מתי" גם זה שירה בו מת. הם ראו אחד את השני מתים. השני ילד עם אר. פי. ג'י. האם הוא מת באמת המספר? שלא פיזית. מיד בהמשך יסתבר שזה איננו תרגיל כתיבה מפי המת. אפשר להגיד אולי, נשמתו מתה. הילד מת באמת.

מה זוכר צעיר "מת" כשהוא חוזר ממלחמה. אולי זיכרון של חייל כורע, מכנסיו מופשלות והוא מחרבן בשדה קוצים. לזיכרון יש כללים משלו מה הוא משכיח ומה הוא משאיר כתמונת זיכרון. אבל לא רק. הוא זוכר את עיניו של הילד שהרג. את רגע המוות שהיה יכול להיות גם שלו. הוא כמעט הרגיש את מותו מתפשט בגופו שלו. והריחות. השמן השרוף. אבק השריפה. גברים שלא התרחצו שבועיים או יותר. ריח המלחמה. באשת גופם השרוף מזרחן של הלוחמים הפלסטינים.

הוא שומע בכי. כבר עשרים שנה שהוא שומע בכי של ילד. המטפלת שלו טוענת שאין בכי. זה הבכי שלך, אומרת לו מרב הפסיכולוגית. עשרים שנה בטיפול כדי לנסות לא לשמוע את הבכי, המחלה שלו היא הבכי. מירב אומרת שזה הטיניטוס שלו. אין בכי והוא אפילו לא בהלם קרב. לפחות לא כזה המוזכר במחקרים.

ריח הלוף, ריח הבשר, ריח הדם. לא מכירים את ריח הדם עד שנתקלים בדם. את הנשרים צריך לשאול מהו ריח הדם, את התנים. הבכי של הילד המת. כמו בתאטרון של לוין.

המלחמה חורחרה יש מאין. נרקמו קשרים עם ידידים, סוחרי סמים שקיבלו מאתנו מתנה נשק אותו מכרו במחיר מלא לערפאת שירה בו עלינו. אומנו פלנגות יריבות זו לזו. העיתונים הכינו אותנו לקטסטרופה.

הזיכרונות הודחקו. הוא זוכר עקרב שעקץ אותו כשהזיז אבן, אבל לא זוכר את אבני הבזלת השחורות, את נופי לבנון. והוא יודע שבקרוב יתחילו להופיע מודעות אבל על הנופלים. מודעות שידגישו את כאב המשפחות, אך לא של הנופלים. וגם את זה כבר כתב חנוך לוין.

רמז. מרב לא מאמינה שהוא הומו, אבל הוא נמשך לגברים. פגש את סטפן שהזכיר לו את אבשלום. זיכרון מגע של גבר. ז'אן ז'נה שדמותו תחזור בהמשך, כתב ספר על המהפכה הפלסטינית. הוא כותב בפתיחה

"הריני להודיע לקוראים שזיכרונותיי מדויקים, בעובדות, באירועים, בתאריכים" ז'נה יכול לזכור, הוא לא היה חלק מהאירועים. הוא בא להשקיף. גם הפלסטינים שכחו, גם עליהם עבד הדמיון. חייל שנפצע קשה ויודע שהוא הולך למות לא קורא לאביו, לאמו לחברה שלו. "כואב לי, תעשו משהו בני זונות. אני מת יא חארות" זה מה שהוא צועק ומת לתמיד. האבק הוא פרגוד המצניע בין מעשי הזוועה שלנו ושל האחרים.

כשניתנה הפקודה לצאת לקרב, אחרי ההתאספות, ידעו כולם שהם ילדים מפוחדים. משוגעים מאימה. פיהם יבש. הבל נשמתם מצחין מפאניקה. מכל הילדים שנלחמו יש לו למספר את הילד שלו. הילד שהפך אותו לרוצח. מירב הפסיכולוגית רוצה פרטים. רוצה את התיאור שהוא לא יכול להיזכר בו.

הוא לא יכול להיזכר בכדור הראשון ששמע. הוא זוכר את האורז המבוסם שנשים זרקו עליו. אחר כך ילד ששיחק אתו בשוטרים וגנבים, ניסה לירות בו אר. פי. ג'י, אך הוא ירה קודם. פיני בבירות. עוד מעט ייתקל בז'אן ז'נה. הוא לא קרא אותו. לא יודע מיהו. היה או לא היה. ז'נה בבירות וסגנון הספר משתנה. הקדחת מפסיקה. הספר הופך ספר.

ז'נה כבר חולה סרטן. ביקשו ממנו לבוא לכתוב על העיר במצור. לילה קודם מת באשיר ג'ומאיל. ז'נה הלום כדורי שינה. הוא מתארח אצל לילה שהאיד. הוא כבר היה באזור הזה קודם. ברבת עמון כמה ימים לפני אירועי ספטמבר השחור. הוא אוהב את הפלסטינים, הם רכים ויפים בעיניו. הוא נמשך אליהם. עם יהודים הוא לא מוכן אפילו לשכב, גם אם היו רוצים אותו. הוא מתעב את היהודים המאמינים שהם מקדמת הזמן. אבל הוא גם יודע שאם תקום מדינה פלסטינית הוא יתנער ממנה. הוא אוהב את המהפכה.

הם לא קראו אותו, וגם לא יקראו, אך מזמינים אותו לכתוב עליהם ספר. אותו שהפסיק לכתוב כבר מזמן. מלבד איזה מאמר פה ושם. משוררי הפעולה הוא קורא לפלסטינים. כעת המדבר ופרשן המצב הוא ז'נה. הוא נמצא במקום ביום שהישראלים נכנסים לבירות. כך נכנסו הגרמנים לפריז. בירות פותחת את רגליה כמו שפריז נהגה בזמנו.

ז'נה המסורטן והמסויט הוזה. נדמה לו שהוא מזהה בחייל ישראלי מאהב שהיה לו ברבת עמון לפני עידנים. נוצר המפגש בין פיני וז'נה. היה או לא היה. בראשו של מי. מי שמכיר את כתיבתו החלומית פנטסטית של ז'נה לא יתפלא למצוא הדים שלה כאן. פינטו איננו מחקה את ז'נה, אך משהו במורכבות הסגנון יכול להזכיר.

שני הגברים הללו, פיני וז'נה קשורים לנער. כל אחד בדרך אחרת, ז'נה בנער מאהב שאולי לא היה ופיני בנער המת. היהודים מצפצפים על אלוהים שלהם. הם הופכים לילה ליום עם נורי התאורה שלהם. כל הלילה. בירות שקטה. משהו מתרחש ואיש אינו יודע. שקט מדי. רק למחרת מגיעים השמות סברה ושתילה.

במבואות סברה, ואולי שתילה מתמוטט פיני מול עיניו של ז'אן ז'נה. משתגע. כמו דמות מספרו של ז'נה. המפגש הבא בין השניים יהיה לא פחות דרמטי. הפרק השלישי עוסק באמו של פיני "היא" כמו שהוא מכנה אותה. עולה מאלג'יר שהגיעה לערד עד לפני עמוס עוז. משם לבני ברק.

אנחנו משופעים באמהות ממוצא מזרחי כזה או אחר בספרות החדשה. את האימא הזאת בהקשר הזה אי אפשר יהיה לשכוח. היא לא האימא שקוצצת כוסברה כל היום, כמו אמהות ספרותיות אחרות, כלומר, אולי כן אך לא זה המאפיין אותה. היא לא גדולה מהחיים. היא החיים. בכל שנותיה בארץ כמעט ולא למדה לדבר עברית. היא מדברת צרפתית מעורבת בערבית עם כמה מלים בעברית. אבל לפיני היא שולחת מכתב בעברית. היא נלחמת בשפה.

"אני מבקשת שתשמור על עצמך

אני לא אסבול שיקרה לך משהו

שלא תעשה שטויות ותשחק בגיבור

תחזיק מעמד ואל תתפנק עם דיפרסיה

המלחמה נגמרת כשהיא נגמרת"

נתן אלתרמן לא כתב יותר טוב את שירו הסאטירי "מכתב לאימא", אלא שהיא כתבה ברצינות.

במכתב אחר היא כותבת לו באהבה גדולה, לו אבל גם לאחיו, היא כותבת בלשון רבים "... אתם מכוערים, ואם לא מכוערים לפחות פחות יפים מהאחרים. להם יש יותר כסף ולכם רק יותר אחים... דרשות הבר מצווה שלכם היו דביליות... ועכשיו אתם מספרים שאתם במלחמה נגד הערבים. " קשה להאמין כמה גדולה האהבה שלה לילדיה. אבל המכתב הרי ממשיך למקומות אחרים.

פינטו מוכיח שוב בתוך ספר אחד שהוא יכול לשנות סגנון ושפת כתיבה ולשלוט בהם במדויק. כל פרק כתוב אחרת.

"היא לא היססה לחקות סגנונות שקראה אצל אחרים, שאלה מן הצרפתית המוכרת אל העברית שנפתחה בפניה והיא כובלת, מרובעת, סולדת מקישוטים. היא שכללה את תנופתה כמו אצן או שחיין. בחרה בסגנון אחד והחליפה אותו באחר. תוך כדי תנועה ובלי מאמץ מיותר"

על אמו הוא כתב. על "היא" כמו שהוא קורא לה, אבל מנסח בדיוק את כתיבת הספר. היא שמשתגעת. שלוקחת על עצמה את האשמה שהיא אחראית לשיגעון של בנה. אצל גרוסמן אישה בורחת מבשורה, אצל פינטו היא יוצאת למרפסת ולא נכנסת יותר הביתה, היא תהייה לו מגדלור, תקיים טקסים מוזרים תחכה לו שיחזור. שיחזור משוגע אבל שיחזור. במלים היא רוצה להציל ממות והמלים בורחות ממנה. נשכחות.

מותו של הילד מוחמד אדורה, עשרים שנה מאוחר יותר, רצועת עזה, מול המצלמות מצליח לסדוק את השכחה. ומבלי שפינטו כותב על זה. מותו של מוחמד אדורה יביא בעוד שנים יצירות על עזה, על המחסומים, על שמירת ערי אויב.

אי אפשר לי לכתוב "על" הספר אלא רק מתוך הספר. המחנק גדול לי מדי. הספר נפלא ונורא. אי אפשר להגיד נפלא. אין לי בזיכרון עוד ספר שמצליח להעביר את זיכרון המלחמה. את המלחמה לא כזיכרון. כחלק לא נגמר אף פעם בחיי הגיבור.

פינטו מזכיר בספרו יוצרי תרבות אחרים שאינם מגיבורי הספר כמו ז'אן ז'נה אך הוא משתמש בהם כסמלי תרבות. בין אם זה ז'ק ברל או פינה באוש ואחרים. ואם התכוון או לא הוא מתייחס בעקיפין גם לספרו של לשם "אם יש גן עדן" ששימש בסיס לסרט בופור. לא באופן ישיר, אך המשפט חוזר כמה פעמים בפרק השלישי. לא, הוא לא מנפנף בשמות, הוא משתמש בהם נכון.

יגידו עוד ספר שמנציח את החייל הישראלי הפחדן. רק אטומי לב יגידו. רק מי שלא יקרא את הספר עצמו אלא רק את מה שכתוב על הספר. מזעזע את הנשמה.

הספר על כל פרקיו וצורת הכתיבה המשתנות הוא מהפנט. אם בהתחלה אכפת לנו מפיני, רק מפיני שלבנו יוצא אליו הרי שבהמשך פינטו מצליח לגרום ולהפוך גם את ז'נה לדמות עשירה ונוגעת. בניגוד לז'נה פינטו כותב באופן צלול מאוד. כל משפט חצוב ועומד במקומו. אין צורך לחזור אחורנית ולקרוא שוב קטעים כדי להתחבר, כמו אצל ז'נה, לפעמים.

העובדה שפינטו הצלי להפוך את ז'נה לדמות חזקה כל כך, המחלק את הספר עם פיני היא מלאכת מחשבת. ואז מופיעה האם. היא שתישאר כמו זיקוק ספרותי נוצץ.
נמשך לא יודעים מוות אנטי בכי ילד תנועה נמשך לגברים דמיונות התמקדות מאהב
מאמץ ויכולת שכלית, איך להצליח בלי להתאמץ? 2 סוגים של מאמץ, איך להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר? איך לחסוך מאמץ? האם אפשר לא להתאמץ? מאמץ הכרחי, מאמץ מחוייב, מאמץ מיותר, מאמץ אפשרי, למה לפתח את השכל? התייעלות
מאמץ ויכולת שכלית, איך להצליח בלי להתאמץ? 2 סוגים של מאמץ, איך להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר? איך לחסוך מאמץ? האם אפשר לא להתאמץ? מאמץ הכרחי, מאמץ מחוייב, מאמץ מיותר, מאמץ אפשרי, למה לפתח את השכל? התייעלות
... כמה שיותר? איך לחסוך מאמץ? האם אפשר לא להתאמץ? מאמץ הכרחי, מאמץ מחוייב, מאמץ מיותר, מאמץ אפשרי, למה לפתח את השכל? התייעלות איך להצליח בלי להתאמץ? אליעד כהן מתאר בהרצאה את השאלה כיצד ניתן להצליח בחיים תוך צמצום המאמץ המיותר. כל אדם שואף להצליח, אך בו זמנית מעוניין להימנע מהתאמצות מיותרת, כי אם ההשקעה במאמץ גבוהה יותר מההצלחה, הדבר לא נתפס כהצלחה אמיתית. ככל שההצלחה מגיעה עם ... - כמו לנסוע או לטוס. כל פעולה כזו נחשבת למאמץ הכרחי. מהו מאמץ הכרחי ומאמץ מיותר? כאשר אליעד מדבר על מאמץ הכרחי, הוא מתכוון לפעולות חיוניות להשגת מטרה מסוימת, כמו המרחק בין תל אביב לחיפה. המרחק עצמו חייב להתבצע, ואין דרך להימנע ממנו. עם זאת, אם מישהו בוחר בדרך עקומה או בזיגזגים, הוא משקיע מאמץ מיותר. במילים אחרות, המאמץ הכרחי הוא כל פעולה שדורשת מאיתנו זמן או משאבים על מנת להגיע ליעד, בעוד שמאמץ מיותר הוא כל פעולה שניתן לוותר עליה מבלי להשפיע על התוצאה הסופית. האם אפשר להשיג מטרות בלי להתאמץ בכלל? אליעד מציין שייתכן כי בנסיבות מסוימות ניתן להשיג מטרות ... אולם ברוב המקרים, מאמץ כלשהו יהיה הכרחי, והשאלה היא כיצד ניתן לצמצם את המאמץ המיותר ולהתמקד רק במאמצים החיוניים. איך פיתוח השכל חוסך מאמץ? הדרך הטובה ביותר לצמצם את המאמץ המיותר היא לפתח את השכל. ככל שיש לאדם יותר שכל, כך הוא יודע להבחין טוב יותר בין פעולות חיוניות ומיותרות. השכל יכול לעזור במצבים רבים, הרבה מעבר לכוח פיזי או כסף. ... עשוי לגלות ששיטותיו בהשגת מטרות הופכות ליעילות יותר ויותר, תוך חיסכון במאמץ מיותר. האם יש מקום לפיתוח השכל? לפי אליעד, רבים טועים כאשר הם טוענים שאין להם זמן לפתח את השכל. למעשה, השקעה בשכל חוסכת זמן בהמשך, מכיוון שהיא מאפשרת להשיג ... היא לפתח את השכל. פיתוח השכל לא רק מסייע בזיהוי מהו המאמץ ההכרחי ומהו המאמץ המיותר, אלא גם מאפשר להבין איך לפעול בצורה חכמה. ככל שבן אדם יתאמץ לפתח את השכל, כך הוא יצטרך להשקיע פחות במטרות אחרות, ובסופו של דבר יצליח להשיג אותן בקלות וביעילות. איך לפתח את השכל בצורה נכונה איך להימנע ממאמץ מיותר ולהתמקד בעיקר איך לזהות מה מחויב ומה אפשרי בכל מטרה איך לשפר את היכולות האישיות ולהשיג יעדים בקלות איך להגדיר הצלחה עם פחות מאמץ? כל אדם רוצה להצליח כמה ... אבל לעתים קרובות חייבים להשקיע מאמץ מסוים. השאלה היא איך להקטין את המאמץ המיותר ולהתמקד רק במאמץ ההכרחי. מקרה לדוגמה הוא הנסיעה מתל אביב לחיפה. המרחק הוא 100 קילומטרים, ואי אפשר להגיע ליעד מבלי לעבור את המרחק הזה. אפשר לנסוע בקו ישר ... למבחן וגם ללכת לבקש ברכה מהרב. אם בפועל הברכה לא הועילה, הרי שזה היה מאמץ מיותר. הרעיון הוא לזהות מה באמת חיוני כדי להשיג את המטרה, ומה לא ממש הכרחי. מה ההבדל בין מאמץ הכרחי למאמץ מיותר? מאמץ הכרחי הוא אותו מרחק או אותן פעולות שחייבים לעבור ולעשות כדי להגיע למטרה. מאמץ מיותר הוא כל מה שאינו באמת עוזר או נדרש להשגת היעד. כדי להצליח כמה שיותר ולהתאמץ כמה שפחות, החוכמה היא לזהות במדויק את החלקים שבהם אי אפשר לוותר על מאמץ, ... לעזור בכל משימה, בכל בעיה, אפילו רק כדי להבין שאין פתרון, וכך להפסיק מאמץ מיותר . השקעה בשכל היא אפקטיבית לכל כיוון אפשרי. אדם יכול להשקיע בשיפור הנראות, בבריאות, בלימוד שפות או בנגינה, אבל אף אחד מהדברים האלה לא נותן מענה לכל משימה ... בכל משימה, בכל מטרה ובכל מצב. איך לפתח את השכל בצורה נכונה איך להימנע ממאמץ מיותר ולהתמקד בעיקר איך לזהות מה מחויב ומה אפשרי בכל מטרה איך לשפר את היכולות האישיות ולהשיג יעדים בקלות ההשקעה הטובה ביותר, איך להצליח בחיים? אין לי זמן לפתח ...
תוצאות מהירות, איך להשיג תוצאות במהירות? איך להצליח במהירות? איך להצליח מהר? איך להתעשר מהר? איך לרדת במשקל מהר? איך להשיג מטרות מהר? למה להיות מדוייק? השגת מטרות במהירות באמצעות דיוק, מאמץ מיותר, מאמץ הכרחי, התייעלות
תוצאות מהירות, איך להשיג תוצאות במהירות? איך להצליח במהירות? איך להצליח מהר? איך להתעשר מהר? איך לרדת במשקל מהר? איך להשיג מטרות מהר? למה להיות מדוייק? השגת מטרות במהירות באמצעות דיוק, מאמץ מיותר, מאמץ הכרחי, התייעלות
... להשיג מטרות מהר? למה להיות מדוייק? השגת מטרות במהירות באמצעות דיוק, מאמץ מיותר, מאמץ הכרחי, התייעלות איך להשיג תוצאות במהירות? אליעד כהן מציג בהרצאתו את רעיון השגת התוצאות במהירות ובמהלך ההסבר מדבר ... שברגע שמישהו רוצה להגיע לתוצאה באופן מהיר, הוא יכול לבחור אם להשקיע במאמץ מיותר או להימנע ממנו. אם אדם נוסע בכביש לתל אביב לחיפה, הדרך בה יבחר לנסוע היא קריטית. כל סטייה מהמכנה הישר (כמו לזוז הצידה או ... שמומלץ להשקיע במאמץ מדוד ומדויק ולא להימנע מהמאמץ ההכרחי, אך להימנע ממאמץ מיותר. משמעות המאמץ המדויק היא להיות אכפתי לגבי כל פעולה שמבצע כדי להימנע מטעויות מיותרות. כל פעולה מיותרת יכולה להחמיץ את ... אלא רק במידה הנדרשת. השגת תוצאות במהירות מחייבת יציבות ודיוק, ולא מאמץ מיותר. המאמץ המיותר הוא כמו לסיים משימה בזמן לא נכון, או להשקיע זמן בעשיית פעולות שיכולות להיגמר בצורה פחות יעילה. ...
מאמץ / הנאה - ממה נובע מאמץ? איך להתאמץ כמה שפחות? איך לחסוך מאמץ מיותר?
... הנאה - ממה נובע מאמץ? איך להתאמץ כמה שפחות? איך לחסוך מאמץ מיותר? ובו יתבאר העניין של מאמץ הכרחי ומאמץ מיותר. איך נוצר מאמץ? ואיך לחסוך במאמץ? ועוד. ומי שיתבונן על עניין המאמץ, יראה, כי כדי לחסוך במאמץ, לשם כך על האדם למצוא דרכים יעילות יותר וקלות יותר להשיג את המטרות ...
מטרות ויעדים, התמדה ונחישות, דבקות במטרה, להתמיד במטרות, השגת מטרות בחיים, הצבת יעדים, הצבת מטרות, להשיג מטרות
... הגדלת הסיכוי והגדלת האפשרות, להשיג את המטרה החשובה. וככל שהמטרה חשובה יותר לאדם, כך הוא יהיה מוכן להסתכן יותר במאמץ מיותר, תמורת האפשרות להשיג את המטרה. ויש מטרה שהיא ככ חשובה לאדם, עד שהאדם לא מייחס חשיבות כלשהי לשום דבר שהוא, אם ... את המטרה שלו. או שאולי האדם מגלה, שכבר יש לו את מה שהוא רוצה, ושכבר אין טעם יותר להתאמץ. כי לפעמים האדם מתאמץ במאמץ מיותר, להשיג את המטרות שלו. ולמה? כי כאשר האדם מציב איזו מטרה להשיג אותה, אז מכך האדם מפיק לעצמו גם תת מטרות, שאם ... שאמורות להשיג לו את המטרה הגדולה, אז האדם לא רואה את האפשרות הקלה יותר, להשיג את המטרה הגדולה. ואז נוצר אצל האדם מאמץ מיותר, חסר תועלת אמיתית. וכאשר האדם שואל את עצמו תמיד, למה אני בכלל מתאמץ, אז האדם נזכר תמיד ונשאר ממוקד תמיד, ...
התמקדות במטרה / סדר עדיפויות בחיים - איך להתמקד בעיקר ולא בטפל?
... במטרה סדר עדיפויות בחיים - איך להתמקד בעיקר ולא בטפל? מי שרוצה לחיות טוב, עליו לנסות להתמקד בעיקר, ולא בטפל. התמקדות בטפל, יוצרת מאמץ מיותר . התמקדות בטפל, יוצרת תלות רגשית, שיוצרת סבל וכעס מיותרים. לעומת זאת, כאשר האדם מתמקד בעיקר, דהיינו, במהות הפנימית ולא במעטפת ...
הצלחה אוטומאטית / מאמץ - איך להפוך את ההצלחה לאוטומאטית? ללא מאמץ?
... אוטומאטית מאמץ - איך להפוך את ההצלחה לאוטומאטית? ללא מאמץ? כיצד ניתן להצליח בצורה אוטומטית? כיצד ניתן להצליח בצורה פשוטה וקלה ללא מאמץ מיותר? תשובה: על ידי זה שהאדם עולה על המסלול הנכון של ההצלחה. הסבר: הצלחה דורשת מאמץ. מדוע? כי האדם אינו נמצא על המסלול הנכון. כאשר האדם נמצא על המסלול הנכון, הוא ...
שקר / אמת. מדוע השקר הוא אם כל חטאת? למה השקר הוא שורש הרע?
... ליצור ולהתחדש. שקר = עייפות שחיקה. האדם מרגיש חסימה מחשבתית שיוצרת התנגדות, מאבק ועייפות. שקר = מאמץ מיותר. האדם אינו רואה את ההזדמנות שעומדת אל מול עיניו וצריך להתאמץ סתם. כל אחת ואחת מהצורות השונות של הרע, שורשן בשקר כלשהו. ...
אלטרנטיבות - מה הן האלטרנטיבות שלך? איך לזהות אותן?
... מודע לאלטרנטיבות שלך. כאשר האדם חושב בטעות כי הוא יכול לעשות משהו שהוא אינו יכול לעשות אותו = מאמץ מיותר = התעקשות מיותרת = סבל = כעס = רע. כאשר האדם מודע למה הוא כן יכול לעשות = כמות אפשרויות הבחירה גדלות ...
הצלחה אוטומאטית - מהי? איך להצליח בצורה קלה ואוטומאטית?
... אוטומטית היא הצלחה שבאה לאדם בקלות ועם כמה שפחות מאמץ. השאלה היא, כיצד יכול האדם לגרום לכך שההצלחה שלו תבוא לו בקלות וללא מאמץ מיותר? תשובה: כדי להבין איך להצליח בצורה קלה, לשם כך יש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מאמץ מיותר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מאמץ מיותר, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מאמץ מיותר, איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומחה, ייעוץ אישי מומלץ, מורה רוחני בנושא מאמץ מיותר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 19:27:04 - wesi4