ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מאבק פנימי ✔מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ? ✔בכתה ט לומדים התלמידים ע"י התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
בכתה ט לומדים התלמידים ע"י התרכזות בשאלה - מה?

על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד.

כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארה"ב, בג"ג, לוחות טקטוניים).

התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת על תופעות במציאות. במדעים תאור וציור מדוייק של מה שהתרחש במעבדה. במקצועות הומאניים התלמיד יתאר וישחזר בבהירות רצף אירועים או טבע אנושי של דמות מבלי ללכת לאיבוד ולהתבלבל בפרטים. המטרה היא לאמן את כוחות התלמיד בהתבוננות מדוייק ורפלקציה כך שהם יחושו יציבים בתוך הסערה של התופעות סביבם וההתפרצות הגדולה של מחשבתם שלהם, שכאמור הופכת אבסטרקטית.

רכישת כוחות חזקים, ערים ומעניקי צורה מהווים בסיס לשנים הבאות של הלימוד, גם מעבר לשנות התיכון.

השאלה שיש לשאול בהקשר לקוריקולום היא - מה? מה קרה? מה התרחש כאן? מה ראית? מה שמעת? מה מיששת? מה הרחת?

בניגוד לקוריקולומים של שיטות חינוך אחרות, הקוריקולום של ולדורף בכתה ט מתחיל בעולם המודרני - המאה ה - 19 וה - 20 בהיסטוריה. סיפורים קצרים מודרניים או עכשוויים בספרות, התפתחויות וגילויים עכשוויים במדע ועוד.

בכתה ט יש רעב גדול לחוויות של "כאן ועכשיו" - כמיהה אצל הילד לגלות את העידנים העתיקים יותר תגיע בהמשך התיכון.

בכתה י' מתרכזים בשאלה "איך?"

בכתה י' התלמידים מגלים מעט יותר יציבות מתוך המיקום שלהם של ניגודים המתנגשים (ראו סעיף על כתה ט' לגבי מהם הניגודים).

הגוף עצמו הופך מאוזן יותר, הידיים והרגליים מתחילים להיות פרופורציונאליים יותר אצל בנים. אצל בנות היציבה משתפרת והביטחון העצמי גדל.

הילדים מתחילים לחפש סדר בבלבול, נקודת ראיה של אמצע.

הקוריקולום מגיב לחיפוש הנ"ל דרך נושאים שמשלבים איזון: בכימיה, לימוד בסיס וחומצה, בפיזיקה, העקרונות של המכניקה, בג"ג, המים, באסטרונומיה, כוח צנטריפוגלי, באמבריולוגיה, היחסים בין השפעות וכוחות הנשיים והגבריים.

דרך מחקר של איזון בתופעות טבע ותופעות אנושיות התלמידים יכולים למצוא את נקודת המשען האישית שלהם. הם חוקרים תופעות מנוגדות וקובעים את הערך, המשמעות והמקור שלהם. תלמידים מגלים באיזון זה של הניגודים צורות חדשות (בעננים, צמחים, מערכת השמש, מיניות הגבר והאשה). גילויים אלה מקדמים את תשוקת התלמיד לחקור את המקור והצורה של היקום, ההיסטוריה או של השפה האנושית. כאן הם חוקרים את הזמנים העתיקים לעומק.

השאלה שיש לשאול בקשר לקוריקולום היא "איך?" איך X מתיחס ל - Y ?איך תופעות שונות מתקשרות ביניהן ואיך תופעות אלה נוצרו בכלל?

בכתה י"א מתרכזים בשאלה "למה?"

התלמידים אינם מסתפקים במחקר באופן כללי של הנושאים המעניינים אותם. הם נכנסים לעומקים של החיים הפנימיים של המחשבה, רגש ועשיה. אין כאן העמקה בלבד אלה אינדבדואליזציה. נולדות מתך התלמיד שאלות. בגיל זה יש לתלמידים מסויימים דחף לעזוב או לנשור מביה"ס. הם שומעים קול פנימי שאומר: "הנח מאחור כל מה שניתן לך, והמשך במסע האישי שלך!" סגנון אישי יותר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות כמו: לבוש, שער, עבודה חלקית, רשיון נהיגה.

הקוריקולום מאפשר בגיל זה חופש גדול יותר מבחינת המקום של כל תלמיד מול חבריו (בקשות של אינדוודואלים נכון יהיה אם יענו - לעבודה שונה משל חבריו, דרך שונה לעשות את הדברים ועוד). התלמידים מעוניינים לערוך מחקרים אישיים בנושאים שונים.

הקוריקולום מאופיין ב"בלתי - נראות", כלומר התלמיד נמשך לחקור נושאים שמושכים אותו אל מחוץ לאיזור בו הוא יכול לחוות אותו בחושיו. מסע כזה דורש סוג חשיבה חדש, חשיבה שאינה נשענת על העושר שהחושים שלנו מעניקים. בספרות למשל מסע זה למקור בלתי נראה ניתן לביצוע דרך עבודה על טקסט כמו האגדות הקשורות בגביע הקדוש או הקומדיה האלוהית של דאנטה. בכימיה, התלמידים נכנסים לממלכה בלתי נראת של האטום. בפיזיקה, חשמל, בהיסטוריה, ימי הביניים והרנסאנס בהם בני האדם יצאו למסע אינדוודואלי לתחומי ידע חדשים ובלתי ידועים, במתמטיקה, גאומטריה פרויקטיבית בה מגיעים קווים עד האינסוף - מקום עליו אפשר לחשוב למרות שלא ניתן לראותו.

בכתה י"א מתרחבים המימדים של הכתה לכיוונים שונים, על פי זמיונו והתעניינותו של התלמיד הספציפי. לכן בגיל זה טוב לתלמידים לעבוד גם דרך פרוייקטים אישיים ופרוייקטים של מחקר אישי. בנוסף על כל תלמיד לקחת על עצמו לבצע פרוייקט מדעי (ביצוע = עבודת שטח ולא עבודה מחקרית בלבד).

השאלה "למה" - למה הדברים כפי שהם, מדוע אירועי היסטוריה פנו לכיוון זה או אחר? ושאלות מדוע גדולות יותר - שאלות הנוגעות בגורל, משמעות החיים, אחריות חברתית. שאלות מתחומים אלה מגיעות דרך התלמידים לכתה.

כתה י"ב מתרכזים בשאלה "מי?"

התמונה דרכה נוהגים לתאר את כתה י"ב היא תמונה של מגדל גבוה שבקומת הקרקע שלו כתה א' ובקומה אחרונה כתה י"ב. בכל כתה יש חלון דרכו רואים רק חלק מהנוף הנשקף מן המגדל. בכתה י"ב מגיעים התלמידים לצוהר בראשו של המגדל ויוצאים דרכו אל הגג. משם הם רואים בפעם הראשונה את פנורמת הנוף כולה.

בכתה י"ב התלמיד רואה בפעם הראשונה את הדרך שעשה עד כה בכל שנות הלימוד ובה בעת הוא שם את עצמו באופן מודע במרכז הנוף הפנורמי. הקוריקולום משרת מצב זה ע"י כך שהוא מציע נושאים המסנתזים נושאים רבים - היסטורית עולם, ארכיטקטורה, פאוסט, זאולוגיה, פילוסופיה טרנסצדנטלית, סופרים וספרות רוסית (המתמודדים עם שאלת מקום האדם בעולם). המשימות שניתנות לתלמידים מבקשות מהם לאגד, לסנתז דיסציפלינות שונות בכדי שיוכלו להגיע לשאלה המרכזית של הקוריקולום בשנה זו - שאלת ה - "מי?": מי זה היצור הזה שנקרא אדם? מי עומד ברקע האירועים בעולם ותופעות הטבע - ומושך את כל אלה לסינתזה של שלם? מכאן שבכתה י"ב הקוריקולם לא רק חוזר על נושאים שנלמדו בשנים קודמות בתיכון אלא גם מחזיר את התלמידים למקום בו החלו בכתה א' - לתמונה של השלם. בכתה י"ב אנו מקווים שהתלמיד יגע במקום של השלם בפעם הראשונה.
ביטחון עצמי הומאניות חיזוק הביטחון העצמי לחזק את הביטחון העצמי יצר המין נקודת מבט כיבושים מיניים יחסי מין חשיבה המצאתית ידע החושים בבית הספר בית ספר
קונפליקט פנימי / מאבק פנימי - כיצד החכם מתמודד עם קונפליקטים ועם מאבק פנימי?
קונפליקט פנימי / מאבק פנימי - כיצד החכם מתמודד עם קונפליקטים ועם מאבק פנימי? החכם הוא זה שיודע ומבין כיצד כל הדעות השונות שבעולם מתחברות אחת לשנייה והוא זה שמבין את החיסרון ואת ... בין הדעות השונות. ועל ידי נקודת האיזון הזו שיש לכם בין הדעות השונות, על ידי זה הוא ניצול מכל מאבק פנימי כלשהו. משום שמאבק נוצר רק כאשר יש שני כוחות שונים זה מזה. אבל לא רק שהם שונים זה מזה, ... מהן כפי מה שראוי להתחבר אליה. כי כאשר האדם לא מבין בשלמות את הכוחות שבתוכו, על ידי זה נוצר מאבק פנימי. אך כאשר האדם כן מבין את נקודת האמת שיש בכל אחד הכוחות השונים שבתוכו, על ידי זה הוא מצליח ...
מוסריות, יפי נפש, למה לא להיות מוסרי? בעד ונגד מוסריות, מוסריות בזמן מלחמה, מוסריות והתנהגות חייתית, האם מוסריות היא התנהגות הישרדותית? איך לנצח את הטרור? מה שלא הולך בכוח הולך עם יותר כוח? פגיעה בחפים מפשע, איך להילחם בטרור?
מוסריות, יפי נפש, למה לא להיות מוסרי? בעד ונגד מוסריות, מוסריות בזמן מלחמה, מוסריות והתנהגות חייתית, האם מוסריות היא התנהגות הישרדותית? איך לנצח את הטרור? מה שלא הולך בכוח הולך עם יותר כוח? פגיעה בחפים מפשע, איך להילחם בטרור?
... להילחם, לא יפגע במי שלפניו, אבל אם האויב ממשיך להפעיל אלימות, אין מקום להתחשב במוסר. כיצד הגישה הזו מתקשרת למאבק פנימי? אליעד מקשר את הגישה הזו גם למאבק פנימי, שבו האדם נלחם ברצונות, מחשבות טורדניות והרגלים רעים שמנסים לפגוע בו. כמו במלחמה חיצונית, לעיתים הפתרון לא יהיה מוסרי ... זה רצוי, אך אם הדבר לא אפשרי, יש להילחם כדי לשרוד. האם אפשר להחיל את הגישה הזו גם על מאבק פנימי? המאבק הפנימי הוא גם קונפליקט שבו צדדים שונים באדם נלחמים ביניהם. לפעמים הדרך היחידה להפסיק את התקפות הרצונות או ההתמכרויות היא ... הם נחשבים לא מוסריים. לכל אדם יש את השיקולים שלו, ואין כאן תשובה חד משמעית מה נכון לעשות. זהו מאבק פנימי של כל אחד לבחור כיצד לנהוג, אם הוא רוצה להיות מוסרי או לבחור בהגנה עצמית על פי חוקי הגונגל. ... להתחשב בשיקולי מוסר. כלומר, במלחמה ניתן, לפי גישת הגונגל, להיות לא מוסרי ולהכות בכל הכוח. כיצד הדבר מתקשר גם למאבק פנימי של האדם? באותו אופן שבו אדם נלחם באויב חיצוני, יש בתוכו אויבים פנימיים: רצונות, מחשבות טורדניות, הרגלים רעים והתמכרויות ... שונים, ואין חובה דתית או ערכית גורפת שמחייבת להישאר תמיד מוסרי או תמיד לא מוסרי. הקשר בין יחסים בינלאומיים למאבק פנימי הטענה היא שאפשר להשליך את המודל של מלחמה בגונגל גם על מאבק פנימי ברצונות ובמחשבות. מול גורם עוין שאתה חש שהוא תוקף, אפשר לבחור בדרך מצח הרצון מול מצח הנחש: להגיב בצורה ...
עצות - מהי עצה טובה? ממה היא נובעת? וכמה מאמץ דורשת עצה טובה?
... דורשת עצה טובה? את כל העצות שיש בעולם ניתן לחלק ל 2 סוגים. 1 - עצות שיוצרות אצל האדם מאבק פנימי. 2 - עצות שלא כרוכות בשום מאבק פנימי, אלא רק בחיזוק הנקודות החיוביות שיש לאדם. הדבר דומה לאדם שהלך לאיבוד בדרך, והוא צריך עצה איך להגיע ליעדו. ...
סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?
סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?
... מהחרדה או הסבל. כלומר, אם אתה כבר בוחר לקבל את החרדות והסבל, קבל אותם לגמרי, בלי שום תלונה או מאבק פנימי נוסף. אם, לעומת זאת, האדם אינו מוכן להתייאש, הוא חייב ללכת עד הסוף, ולנסות כל פתרון אפשרי, מבלי לעצור ... מלכודת של סבל. לכן, הבחירה חייבת להיות חד - משמעית: או לנסות בכל מחיר או להתייאש לחלוטין, ללא שום מאבק פנימי נוסף. סיכום המסר המרכזי של ההרצאה המסר של אליעד כהן הוא ברור ופשוט: אדם צריך להחליט האם הוא רוצה ...
סבל, למה האדם סובל תמיד מכך שהוא לא רוצה להרגיש רע
סבל, למה האדם סובל תמיד מכך שהוא לא רוצה להרגיש רע
... לרע. ככל שאדם מנסה להימנע מהרע ומתחושת אי הנוחות, כך הוא מעצים את הסבל שלו, משום שההתנגדות עצמה יוצרת מאבק פנימי וכאב נוסף מעבר לכאב הראשוני. האם יש מצב שבו האדם לא יסבול, למרות שהוא מרגיש רע? אליעד מסביר, שכדי ... בגלל שהאדם מוסיף כאב נוסף על הכאב הראשוני. הכאב הראשון הוא חוויית אי - הנעימות עצמה. הכאב השני הוא המאבק הפנימי והמלחמה מול המציאות הקיימת, כלומר, הכאב הנוסף נוצר כאשר האדם מנסה בכל הכוח לשנות את מה שהוא מרגיש עכשיו. ... שהיא, ללא התנגדות פנימית, הסבל שלו ייעלם. החוויה עצמה לא חייבת להשתנות, אבל הסבל ייעלם לחלוטין כי אין שום מאבק פנימי ושום התנגדות. האם קיימים אנשים שבאמת הגיעו למצב של חוסר סבל? אליעד כהן מתאר מצב אידיאלי שבו אדם מגיע ...
שלום עולמי, חשיבות הקבוצה, האם הקבוצה חשובה? לעשות שלום עם עצמך, מהו שלום אמיתי? האם אפשר לעשות שלום? איך אפשר לעשות שלום? איך לאהוב את עצמך? איך להשלים עם עצמך?
שלום עולמי, חשיבות הקבוצה, האם הקבוצה חשובה? לעשות שלום עם עצמך, מהו שלום אמיתי? האם אפשר לעשות שלום? איך אפשר לעשות שלום? איך לאהוב את עצמך? איך להשלים עם עצמך?
... עושה שלום עם עצמך, אתה יכול להתמודד טוב יותר עם אחרים ולבצע אינטראקציות חיוביות. כאשר אדם נמצא במצב של מאבק פנימי, הוא לא יכול לחוות שלום חיצוני אמיתי. אליעד מוסיף כי שלום חיצוני לא יכול להתקיים אם אין שלום פנימי ... הוא כאשר אדם לא רק משלים עם עצמו, אלא גם עם כל המציאות שסובבת אותו. הוא מסביר כי כל מאבק פנימי נגד המציאות רק יוצר יותר כעס ופיצול פנימי, ולכן על האדם להפסיק את ההתנגדות למציאות ולהתמודד איתה באופן שלם. ...
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
... מכוחן ונחלשות. כאשר האדם מודה לעצמו באמת על הרגשות שלו, אפילו אם הם שליליים או מטרידים, יש פחות מתח ומאבק פנימי, וכך גם המחשבות הטורדניות נחלשות ומתמעטות. מהו הקשר בין שקרים למחשבות כפייתיות? אליעד מציע פתרון נוסף שמבוסס על העיקרון ... באמת לאורך זמן. התמודדות עם מחשבות טורדניות שיטות טיפול ב - OCD אמת מוחלטת מול אמת יחסית כיצד להפסיק מאבק פנימי? השפעת השקר על הנפש הבנת הבעיה - מחשבות כפייתיות (OCD) המשתתף מבקש עצה כיצד לעזור לאישה שסובלת ממחשבות כפייתיות ... אם הן שקריות, נשאלת השאלה מדוע הן עדיין מופיעות. אם היא בטוחה שהן אינן אמת, למה הן מטרידות אותה? המאבק הפנימי שמחזק את המחשבות האישה אינה מוכנה לקבל שבתוכה יש צדדים פחות חיוביים. היא בטוחה שעליה לאהוב את משפחתה ללא ... לא תיפתר באמת. התמודדות עם מחשבות טורדניות שיטות טיפול ב - OCD אמת מוחלטת מול אמת יחסית כיצד להפסיק מאבק פנימי השפעת השקר על הנפש ש: אני רוצה לדעת איך אני יכול לעזור למישהי שסובלת מ OCD ממחשבות כפייתיות. אליעד: ...
הצבת מטרות בצורה נכונה, 2 סוגים של הצבת מטרות, איך להצליח להפסיק התמכרות? איך להיגמל מהתמכרות? איך להציב מטרות בצורה נכונה? מטרה פוזיטיבית, מטרה נגטיבית, מטרה חיובית, מטרה שלילית, מטרה להפסיק, מטרה להתחיל, מטרות ויעדים
הצבת מטרות בצורה נכונה, 2 סוגים של הצבת מטרות, איך להצליח להפסיק התמכרות? איך להיגמל מהתמכרות? איך להציב מטרות בצורה נכונה? מטרה פוזיטיבית, מטרה נגטיבית, מטרה חיובית, מטרה שלילית, מטרה להפסיק, מטרה להתחיל, מטרות ויעדים
... מה ההיגיון מאחורי השיטה? הסיבה המרכזית להצלחת הגישה הזו היא בכך שהיא מאפשרת לאדם ליצור שינוי אמיתי וטבעי ללא מאבק פנימי מתמשך. כאשר אדם עסוק בבנייה וביצירת הרגל חדש וחיובי, הוא כבר לא נאבק נגד הדחפים או הצרכים הישנים שלו, ... למה זה עובד? כאשר אנו מתמקדים בבנייה של הרגל חדש, אנו מפנים את האנרגיה שלנו לכיוון חיובי, ולא יוצרים מאבק פנימי. לדוגמה, אם המטרה היא לאכול בריא, אפשר להגדיר יעד כמו בכל יום אני אוכל שתי מנות של ירקות ופירות. ...
סגפנות / נהנתנות / רוחניות - מה יותר קשה מאשר סגפנות?
... הרגילים. וכאשר האדם לא מסוגל ליהנות מהחיים הרגילים כפי מה שהם, על ידי זה האדם מתחיל לנהל עם עצמו מאבק פנימי, שבא לידי ביטוי בכך שנדמה לאדם שהוא צריך לסגף את עצמו, כדי לזכות להארה כלשהי... וההארה האמיתית, היא כאשר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מאבק פנימי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מאבק פנימי, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מאבק פנימי, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לנוער, מאמן אישי להפרעות קשב, קואצינג מומלץ בתחום מאבק פנימי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3438 שניות - עכשיו 03_09_2025 השעה 02:42:04 - wesi4