ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לעשות ילדים ✔השתמשות של הורים בילדים ✔בתוך מערכות יחסים בין הורים וילדים ניתן לאתר מניעים לא מודעים. נכנה אותם, אינטרסים... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨השתמשות של הורים בילדים
בתוך מערכות יחסים בין הורים וילדים ניתן לאתר מניעים לא מודעים. נכנה אותם, אינטרסים נפשיים. מאמר זה מציע כי מעבר לקשר הפורמאלי הקיים במישור הגלוי בין הורים לילדים, קיימים גם מניעים נפשיים, מודעים או לא, התומכים ומחזקים את הקשר והופכים אותו למשמעותי ביותר. הבנת מניעים אלו ומקומם המרכזי בעולמו הרגשי של ההורה מפריכה את האמונה כי קשרים מסוג זה מייצגים דוגמה ל"אהבה ללא תנאי". אהבה ללא תנאי אפשרית, אך ברוב המקרים, כדי להשיגה יש הכרח לפתח מודעות אצל ההורה לעולמו הנפשי. פרק זה מביא מספר רווחים נפשיים המתקבלים בתוך יחסים בין הורים וילדים:

הורים נוטים לצפות כי הילד שיוולד להם, ידמה להם, ולא רק מבחינה חיצונית. אינטרס נפשי ראשון שיכול להיות קיים ביחסים בין הורה וילדו, הוא האנטרס להרחיב את עצמי על ידי 'שכפול העצמי'.

אישור עצמי ע"י שכפול עצמי

המחשבה יכולה להיות מנוסחת כך: "אני אוהב את עצמי, אני ביחס לאחרים הכי טוב שאני מכיר, ולכן טוב לי וטוב לעולם שיהיו עוד כמוני". חשיבות עצמית שמבוטאת כך, עשויה לחסום ילד להיות מי שהוא. ילד שרואה בעיני אביו / אמו את החיפוש אחר הדומה שבניהם עשוי להשתדל ולספק להם סיבות לסיפוק עצמי בכך שיוותר על תכונות, נטיות, מחשבות, רצונות וכיוונים ייחודיים, שפחות מקובלים על הוריו. הורים שמצפים שילדם יהיה משהו שהם מכירים מעצמם, מקבלים סיפוק רב מהאפשרות למצוא בתוך ילדם סימנים וביטויים של עצמם. "הוא כמוני בזה ובזה.. ", "אני והבת שלי חושבות אותו דבר.. " בכל פעם שמתגלה זהות כזו, דומה הדבר לתאומות, לזיהוי של עצמי באחר, שגורם לתחושה של שותפות, הזדהות, "אנו דומים". בדומה לצורך הבסיסי ב Miroring. אנטרס נפשי זה דואג לכך שהילד ירחיב את 'האני' של ההורה. שכפולו של ההורה עוזר לו לראות שיקופים של עצמו סביבו "הנה עוד כמוני" והוא מקבל מכך אישור / חיזוק לקיומו שלו.

אחת הסיבות לכך שהורה 'אוהב' יותר ילד מסוים, יכולה להיות קשורה בזה. מול ילד אחד יש להם תחושת תאומות כזו, ומול אחר לא. הורה שמחפש 'תאומות' יכול להיות מאוכזב, מול ילד שכאילו לא שייך אליו.. בשל שונותו. ילד עם אופי אחר, טמפרמנט, תחומי עניין, בחירות שונות, עשוי לזכות בהצבעת 'אי אמון' מצד הורה מאוכזב. אכזבה זו מלווה בשכנוע להיות אחר ממה שהנך, אז נשמע תלונות כמו "למה אתה פשוט לא יכול להיות כמו... לוותר על.. לעשות את.. למה שלא.. ". אם גם אחרי 20 שנה, עדיין מחזיק ההורה בציפיות שילדו יהיה משהו עבורו שהוא לא, יורגש מרחק רב וניכור ביחסים. הורה בעל חשיבות עצמית במקרים קיצוניים יתנכר ויתנתק מילדו שכל פשעו בכך שבחר להיות מי שהוא באמת.

יחסים בין הורים וילדים נמשכים תקופת חיים שלימה, מניעיהם הנפשיים של הורים בתוך הקשר עשויים להשתנות עם הזמן, ולהתאים את עצמם לפחדים לא מודעים שעולים ביתר שאת ככל שעוברות השנים.

הרגעת הפחד מפני המוות

מעבר לרעיון המשכיות הקיום של היחיד שמושגת ב'הקמת זרע', מופיע עם הזמן הצורך לוודא כי כשנזדקן, יהיה מי שיטפל בי וידאג לי. הציפיה מהילדים, כי יטפלו במסירות ובאהבה בהוריהם קשורה גם בפחד להיות תלוי באחרים.

ככל שאדם חש עצמו מתבגר, ככל שסימני הזמן ניכרים בפניו, הוא מבין שגם דרכו יום אחד תגיע אל קיצה, כנגד הפחד מהזדקנות, פחד מאי המשכיות = מהמוות, יש נחמה: להיות עם ילדים קטנים. ללוות ילד ברכיבה הראשונה על אופניו, להתלוות למסיבת חנוכה בגן, לחגוג יומולדת 3 וכד'. פעולות אלו מחברות ישירות לחוויות מתחילת החיים, לתחושה של צמיחה, להבטחה שיש לך עוד הרבה זמן כאן, ל "התחלה מחדש" שהילד מייצג. הילד יכול לשמש אם כך, מרגיע, וחוליית קישור לדבר בו אדם מבוגר חושק יותר מכל, חיבור לצעירוּת. כמו קמע הוא עשוי לשאת את הנכד סביב צווארו ולנשק לו בכל פעם שאימת הגיל תכביד על הכרתו.

הרבה פעולות עושה האדם החרד הממוצע בניסיון להבטיח לעצמו התמודדות טובה מול העתיד הלא נודע. הוא קונה לעצמו תעודות ביטוח שונות, או משקיע בתפילות לאלוהים, אך הדבר המוחשי הקיים ביותר עליו ניתן לסמוך כשמדובר בעתיד, הוא דבר חי, כלומר, ילדים. עניין אחר באותו עניין, היא הציפיות שמעוררות את המוטיבציה שלנו להשקיע ולגדל את הילדים לכל אורך הדרך: לכל הורה מן היישוב, הציפייה לקבל בבוא היום מילדיו השקעה בדומה להשקעתו שלו בגידולם. בפועל, התמודדות ילדים בגילאי 50-60 עם סוגיית הוריהם המזדקנים, לא תמיד תואמת ציפיות אלו. הרבה פרמטרים משפיעים על התוצאה, ולא יכולים להילקח מראש בחשבון.. פרמטרים הקשורים 'באהבה'? אולי.

בעוד שאהבת אם לילדיה נתפסת כ"אהבה ללא תנאי" אהבת ילדים להוריהם נתפסת כבעלת אנטרס. למה שילדים בגילאי 60 יאהבו מתוך אנטרס את הוריהם מולידיהם ויאהבו אחרת לגמרי את ילדיהם שלהם? עמדתי היא, כי אדם מנהל יחסים מתוך אותה מודעות שיש ברשותו. ואם יחסיו עם העולם מושתתים על אנטרס, יהיו כל יחסיו או רובם נובעים מאותו בסיס נפשי. לפי עמדה זו, הורים שמגדלים ילדים מתוך אנטרס, יהיו באותו זמן בהכרח ילדים שמטפלים בהוריהם שלהם מתוך אנטרס.

אשליית 'אהבת האם' במקרים מסוימים של קשישים המאושפזים היום בבתי אבות, מתגלית במלא הדרה. מעניין יהיה לבדוק, כמה מהקשישים מרוצים מאופן טיפול ילדיהם בם בזקנתם? זה זמן טוב לבצע סקר שביעות רצון.. ולשאול הורים אם היו עושים אחרת.. אם בהינתן אחרית שכזו, עדיין היו בוחרים להביא את אותם ילדים לעולם (או לפנות זמן ומשאבים לעצמם ולדאגה אחראית לאחריתם).

ניתן גם לשאול, האם באמת אפשר לצפות כי ממרחק כה גדול של זמן, ילדים או אנשים אחרים, ימלאו אחר התחייבות כזו ויטפלו בהוריהם? האם המניע "אני נתתי ולכן עלי לקבל בתמורה" תקף? יתכן ומשום שהחוזה הלא כתוב הזה נחתם בידיעת צד אחד בלבד, וללא הסכמה מודעת ומפורשת מהצד השני.. הוא לא תקף. נכון שזה פייר לקבל חזרה באותה מידה, אך האם ניתן לצפות ממרחק של 60 שנה ויותר עם כל מה שקורה בדרך, שכך אכן יקרה? הציפיה המוכרת לקבל חזרה מפלוני לפחות אותו הסכום שהושקע על ידי אלמוני בצ'ק לחתונתו, מראה לנו משהו על מניעים נסתרים לפעולות שאנו עושים. על אופן התנהלותנו בהסכמים לא כתובים מסוג זה.

בעוד שהפחד מהמוות עולה ומראה את עצמו לרוב בשלבים מאוחרים יותר של החיים (אולי לקראת גיל 40), פחד בסיסי לא פחות מלווה אותנו מגיל צעיר הרבה יותר ומהווה מניע נסתר להרבה מהיחסים שאנו מתנהלים בתוכם. מול חברים ובמיוחד מול בני זוג:

הרגעת הפחד להיות לבד

טיעון מקובל של הורים לילדיהם הרווקים: "למה שלא תעשי/ה ילד, עדיף לך להזדקן לבד? עדיף להיות ערירי / ת? " אנשים רבים נכנסים לתוך מערכות יחסים מחייבות יותר או פחות, מתוך פחד להישאר לבד. לערב הזה, למשך החורף הקרוב, או בהמשך החיים. גם כאן, מדובר באקט שמטרתו הלא מודעת היא הימנעות מתחושה רעה, הפעם תהיה זו תחושת הבדידות. רבים נכנסים לזוגיות בשל חרדה מפני הלבד. יש שעוברים מיד מקשר אחד למשנהו, שמיד 'מתאהבים' בבן זוג חדש ועוברים לגור יחד. האמונה "אם לא מתחתנים נשארים גלמודים" או האשליה "אם אתה בזוג אתה ביחד", גוברת. לא כל מי שבזוג או נשוי, מרגיש ביחד בתוך המערכת המשפחתית או הזוגית. לא כל מי שחי כיחיד, חי לבד, או מרגיש לבד. אנשים מצדיקים את עמדתם החרדתית גם בעזרת הרעיון שאדם יחיד, הוא חסר אונים מול החיים. גם זה, רק רעיון.

טיעון המשכיותו של המין האנושי

נראה סביר על פניו, שצריך לעסוק בהולדה מהטעם הזה: כשם שהשקיעו בי וילדו אותי, כשם שנתנו לי חיים, עלי להעביר את זה הלאה, לתת חיים לאחרים. להמשיך את השרשרת האנושית. או בניסוח אחר: "אם אף אחד לא ילד ילדים, לא יהיה פה כלום תוך 100 שנה.. " טיעון זה מזכיר במהותו את "אם אף אחד לא יתגייס לצבא, לא יהיה פה מדינה".. או "אם אף אחד לא ישלם מיסים" וכד'. מאחורי טיעון זה המחשבה שדבר נכון אם נכון שכולם יעשו אותו, ולא נכון אם אינו נכון עבור כולם. טיעון זה לא לוקח בחשבון אנשים שונים עם יכולות או צרכים שונים. המציאות מראה, כי כשכל אדם מחויב לאמת שלו, הכלל לא רק שלא יוצא נפסד אלא גם מרוויח. אנשים רבים משקיעים מאמצים רבים בהנצחת זכר קיומם, או זכר יקיריהם אם במצבות, הקמת אגפים בבתי חולים ומוסדות שונים, הוצאת ספרים וכל דבר בר קימא. כל כך הרבה דברים ישארו אחרי לכתנו, והתחושה כי קיומנו כה ארעי בעולם הולמת בעוצמה בתודעה. כבר דובר בכך בפרק המבוא למאמר, כי הבאת ילדים תורמת להרגעת החשש כי לא ישאר מאיתנו דבר לאחר לכתנו. שארים אלו, ממלאים צורך פרטי בהמשכת קיומנו ולא באים מתוך דאגה לאנושות. טובת הכלל יכולה לאפשר את הבחירה להביא פחות ילדים כדי לתרום לפתרון בעיית צפיפות האוכלוסין לשטחי המחיה שהולכים ומצטמצמים על הפלנטה וכד'.

שימושים פונקציואנלים בילד

הורים לפעמים מתוודים בהזדמנויות שונות בהרהורים שתרמו להחלטתם להביא ילד:

"חשבתי שעוד ילד יעשה לה טוב, ייתן לה משהו להתעסק איתו".. "חשבתי שאם יוולד לנו עוד ילד, זה יגרום לו להיות יותר בבית.. ", "חשבתי שילד יגרום לו להתחבר לתפקיד האבהי והוא יפסיק לחפש סיפוקים בחוץ"..

סוג כזה של שיקולים אינם נדירים במיוחד. הדינאמיקה של החיים מובילה אנשים המצויים בכל מני מצבים, לעשות ילדים מכל מני סיבות. מראש, עוד לפני שנולד, מעמיסים הורים אלו ציפיות ותפקידים על הילד, שמורגשים על ידו מתחילת חייו כעומס נפשי. בעיות נפשיות במקרים מסוימים מתפתחות לכדי מחלות גופניות (אסטמה, סכרת, התקפי חרדה ועוד) שכולן קשורות בהעמסות יתר רגשיות מסוג זה. ילדים מלוהקים כפתרון לבעיות בזוגיות לבעיות תקשורת של הוריהם ועל הדרך גם אמורים לספק להורים אלו מבנה יציב של משפחה ובית בישראל - ששם אותם בקבוצת האנשים ה'רגילים' שחיים חיים 'נורמאלים'. היינו כולנו רוצים לראות את הדור הבא של האנושות צומח מתוך הורות אחרת: אוהבת, מודעת ובעלת פניות, אך המרחק לשם עדיין רב.

עמידה בסטנדרטים

(סינדרום הדשא של השכן, I'll have what she has, או "למה את/ה לא כמו כולם")

לעמוד בסטנדרטים חברתיים, להיות מה שנורמאלי להיות, למדוד את עצמי ביחס לאחרים, זה דבר בסיסי הנטוע עמוק בתרבותנו. משפחה + ילדים זה חלק ממה שמקובל להיות. השוואה בין אדם לאדם נעשית באופן אוטמטי בכל עניין ודבר ובעקבותיה מופעלים שיפוט וביקורת. לכן מאמצים רבים מושקעים בהמנעות מחריגות. למשל דרך בדיקות ההריון. הצורך לוודא שהכל תקין, מזמין אותנו לבדוק: האם ההורה מקיים מעין חוזה לא כתוב שבו הוא מתנה את המשך התהליך בתנאי ש? האם הוא מוכן רק למאמץ מסוים בלבד כהורה? האם בכך הוא מכריז: אקבל על עצמי רק את החבילה הסטנדרטית של התנאים. אחרת אני מזדכה על הציוד, יוצא מהפרוייקט. המנעות מליטול חלק פעיל בפרוייקט קיימת גם בהמשך החיים: תמיד יש ברקע את "מה יגידו השכנים" או "למה את/ה לא כמו כולם? למה את/ה לא כמו הבת / הבן של.. ". הורה שעומד בפני ילד שבעיניו דורש ממנו יותר ממה שהתכוון לספק, יכול להצביע ברגלים ולצאת מהפרוייקט המשותף בדרכים רבות. אפשר לקרוא לזה "הפלה רגשית". כשאב בוחר להיות עסוק, לעשות שעות נוספות, ולא להקדיש תשומת לב לילדיו, הוא עשוי להיות אב שעבר "הפלה רגשית" שמאס ברעיון ההורות משלב בו התחוור לו כי זה דורש ממנו השקעה שלא התכוון לתת. קשר הורה - ילד שקיים רק למראית עין, קשר מנותק רגשית, מנותק מהשקעה אמיתית, קשר שמלא ביותר התלוננות וביקורת מאשר בקבלה ואישור, הוא הדרך של הורים לוותר על הפרוייקט לאחר שלב ההריון.

מצווה דתית

קיימת מצוות הולדה בהלכה היהודית המכונה "פרו ורבו". בפסוק כח' בפרק א' בבראשית נכתב: "ויאמר להם אלהים פרו ורבו ומלאו את - הארץ וכבשה ורדו בדגת הים ובעוף השמים ובכל - חיה הרומשת על - הארץ". הנחיה זו ניתנה מיד לאחר צאתם של נוח ומשפחתו מהתיבה אחרי המבול. אחרי שלא נותר אדם חי לכאורה על פני האדמה. באותו פסוק יש מספר הנחיות שונות, שמטרתן הישרדות לאחר ארוע הכחדת המין האנושי. ההקשר בא נאמרו הציוויים מסבירה את הנחיצות של הדייג והצייד לצד הרבייה. אך נתעלם לרגע מה'עובדות'. נתעלם מההקשר ומהאבסורד שבהדגשת ציווי זה.

מיליוני מאמינים בעולם (יהודים ובני דתות אחרות) עושים ילדים כדי למצוא חן בעיני האל. כלומר, מתוך עשיית רצון ישות חיצונית שלאמונתם מקיימת אותם / אחראית על קיומם. לצד המצווה, אנשים אלו מחזיקים באמונה בתהליך 'צבירת נקודות' שאם הן טובות - יחזק ויאשר הדבר את העצמי. הצורך לחזק ולאשר את קיומי מופיע כאן בהקשר דתי: אני אהיה טוב מספיק, ראוי, נכון, כי אקבל אישור - חיזוק לקיומי מהאל, כשאעשה את רצונו. ילדים שכל קיומם בא מתוך קיום רצון האל, יהיו על תקן 'זבח לאל' (כמו יצחק שנעקד על ידי אביו במצוות האל). אין פה ולא כלום עם בחירה בהורות, ובטח לא עם אהבה ללא תנאי. התנאי הוא קבלת אהבת האל בתמורה.

במאמר מוסגר, היינו מצפים מהורים המאמינים שכל ילד הוא התגשמות הרצון האלוהי, שנברא בצלם, וכד', שיתייחסו ביראת כבוד לכל ילד באשר הוא, כי כל ילד הוא רצון אלוהים, גם אם מומש ע"י 2 הורים אחרים.. (היות ואלוהים אחראי על כל מה שקורה, הרי שגם ילד להורים בני דת או מוצא או גזע אחר.. הוא ילד של אלוהים)... המציאות מראה כי הורים המאמינים ב "אדם נברא בצלם אלוהים" לא מתנהגים כך בפועל. מדוע?

קיים עניין בסיסי, שגם הוא מניע נפשי לא מודע, הגובר על הרעיון האחדותי הנפלא הזה, והוא: הדומה לי, מאשר אותי והשונה ממני מאיים עלי (מחליש אותי). אני 'אוהב' את הדומה לי כי דומה זה מחזק את קיומי שלי. וצורך נפשי זה הוא המכריע. הוא המייצר את רוב הפלגנות הקיימת בין קבוצות באנושות. הדרך היחידה לאפשר לאחר ולשונה להתקיים ולקבל ממני אהבה למרות השוני, תתפתח, ככל שיוכלו בני אדם להרגיש ביטחון בקיומם. ככל שינטרלו יותר פחד.

לשם כך דרושה התפתחות נפשית, עלינו ללמוד כיצד להעניק ביטחון קיומי לעצמנו באופן שלא תלוי באחרים.. כיוון שזה לא חלק מתוכנית הלימודים של משרד החינוך.. יש לבחור בכך כבוגרים.. כמה מעט אנשים משקיעים בתהליך כזה, וכמה הרבה צורך יש בו ליצירת איכות חיים, שלום ולהרגעת סכסוכים.

הגשמה עצמית

תחת הגשמה עצמית אפשר לכלול את הטיעון, שבזכות הילדים אני מתפתח ולומד את עצמי, יותר מ באמצעות כל דבר אחר. אציע, כי אדם שמעוניין בהתפתחות, מפתח ערנות בתוכו שמאפשרת לו להתפתח דרך כל קשר משמעותי. כולל הקשר עם הוריו, עם אחיו, עם תלמידיו, מעסיקיו, לקוחותיו, וכל גורם אחר הנמצא עמו במגע.

בד"כ הורים משתמשים בהדחקות, הכחשות ושאר הגנות, נוכח המראות שמראים להם ילדיהם, מראות שהם כהורים אינם רוצים לראות, שמנקודת מבט רוחנית, אלו שיעורים שאינם רוצים ללמוד. אם רוב ההורים היו מעוניינים ללמוד ולהתפתח דרך ילדיהם, לא היינו זקוקים למכון אדלר, לסופר נני, למערכת בתי המשפט לעבריינות נוער, ול 70% מנפח פעילות בתי החולים.. כתוצאה מכך שהורים היו מקשיבים למסרים מהילדים בשלבים מוקדמים של הדרך ולא היה צורך להגיע לסוף שפעמים הוא מר. הורים מודעים, הם הורים מתפתחים. הורים שלומדים את עצמם לא רק דרך ילדיהם. ומתוך שזו דרך חייהם, גם ילדיהם מרוויחים וצועדים יחד במסע התפתחות משותף. רוב האנשים לא רוצים לדעת, לחשוב.. וקוראים לזה "לחפור" או שם נגאי אחר. רוב ההורים, לא מעוניינים להתפתח, ומשליכים על הקשר עם ילדיהם הרבה מאוד ציפיות משאלות חלומות.. שעל הילדים להגשים עבורם, ציפיות שכשהן נותרות לא ממומשות מייצרות כעס אכזבה וריחוק בין הצדדים.

אפשר להמשיך ולפרט סיבות שונות נוספות אך אותו העקרון יחזור בכולן. הסיבות המוצהרות להבאת ילדים מקורן בפנטזיה או דמיון מסוים שיצר את המוטיבציה לתהליך: "מה, לא בא לך איזה תינוק קטן? ". היחסים הנוצרים בפועל, מראים למתבונן הער, אלו מניעים נפשיים של ההורים מתממשים בקשר מול ילדם (או מול אחרים משמעותיים סביבם). ברוב המקרים נמצא כי הקשר עם הילד נועד לחזק ולאשר את קיומו של ההורה. וכמו אקמול לכאב שיניים - יש עניינים שהטיפול הנכון בהם מתחיל מהשורש.
חרמן חזקים ויתור לרצות סקס אמון שינויים ילדים משיכה מינית לנשק אשליה שאלות הורה הורות הורים ילד ילדה ילדים
איך לגרום ל? איך לגרום למישהו ל? איך לגרום למישהי ל? איך לגרום לה ל? איך לגרום לו ל? איך לגרום לגבר ל? איך לגרום לבחורה ל? כל מקרה לגופו, איך להתמודד עם? איך להצליח ב? מה לעשות אם? מה לעשות כאשר? איך לטפל ב? איך להחליט?
איך לגרום ל? איך לגרום למישהו ל? איך לגרום למישהי ל? איך לגרום לה ל? איך לגרום לו ל? איך לגרום לגבר ל? איך לגרום לבחורה ל? כל מקרה לגופו, איך להתמודד עם? איך להצליח ב? מה לעשות אם? מה לעשות כאשר? איך לטפל ב? איך להחליט?
...איך לגרום לו ל? איך לגרום לגבר ל? איך לגרום לבחורה ל? כל מקרה לגופו, איך להתמודד עם? איך להצליח ב? מה לעשות אם? מה לעשות כאשר? איך לטפל ב? איך להחליט? איך לפתור בעיות במערכות יחסים ובחיים בכלל? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד ניתן לפתור בעיות מסוגים שונים, החל מבעיות בזוגיות, דרך בעיות עם אקסים ובעסקים ועד לבעיות כלליות בחיים. הגישה שהוא מציג עוסקת ביכולת לנתח מצבים לעומקם, לזהות את הגורמים והסיבות לבעיה, ולפעול מתוך הבנה מדויקת של המציאות. הרבה אנשים...
לחזור להיות אלוהים, להיות מה שהיית לפני שהיית, להיעלם, להיות האחדות, להתעורר מהחלום
לחזור להיות אלוהים, להיות מה שהיית לפני שהיית, להיעלם, להיות האחדות, להתעורר מהחלום
...מה זה אומר לחזור להיות אלוהים? הנושא שאליעד כהן מציג בהרצאה זו הוא הרעיון של לחזור להיות אלוהים, להיות מה שהיית לפני שהיית, להיעלם אל תוך האחדות ולהתעורר מהחלום. אליעד מסביר שהמציאות כולה היא מעין חלום, שבו האדם חולם על כל האירועים, האנשים והמצבים שהוא חווה. הרעיון המרכזי בהרצאה הוא שהאדם עצמו הוא החלום, וכדי להגיע למצב של שלמות מוחלטת ושל חופש מוחלט מסבל, עליו להתעורר מתוך החלום הזה ולחזור להיות מי שהוא באמת - אלוהים. מה המשמעות של לחזור להיות מה...
תלות רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות
תלות רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות
...מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות מהי תלות רגשית ולמה היא טובה או רעה? אליעד כהן מסביר בצורה מעמיקה את נושא התלות הרגשית ומדגיש כי תלות רגשית היא מצב שבו אדם מרגיש כמו עבד, בעוד ששחרור רגשי הוא חוויה של מלך. לכאורה, השחרור הרגשי נראה תמיד כעדיף, אך אליעד מסביר כי הדברים מורכבים יותר. הוא מדגיש שתלות רגשית יכולה להיות טובה מאוד, אך בהסתייגות חשובה: אם אין לאדם שום תלות רגשית, הוא נמצא במצב של מושלמות מוחלטת. כאשר יש תלות רגשית, האדם יכול לחוות...
החיים כמשחק / משחק החיים - האם החיים באמת משחק? מהי מטרת המשחק? האם יש מטרה למשחק החיים? האם אפשר לנצח את משחק החיים? מה קורה אחרי שמנצחים את משחק החיים? האם המשחק נגמר מתישהו? האם יש קיצורי דרך לנצח את משחק החיים? איך לנצח את משחק החיים? מהי מטרת החיים? מהי משמעות החיים? מהי מהות החיים? האם לחיים יש מטרה? מהי תכלית החיים? מהי התשובה לחיים? מה זה להרגיש טוב? איך להרגיש טוב? מה זה טוב ורע?
...האם אפשר לנצח את משחק החיים? מה קורה אחרי שמנצחים את משחק החיים? האם המשחק נגמר מתישהו? האם יש קיצורי דרך לנצח את משחק החיים? איך לנצח את משחק החיים? מהי מטרת החיים? מהי משמעות החיים? מהי מהות החיים? האם לחיים יש מטרה? מהי תכלית החיים? מהי התשובה לחיים? מה זה להרגיש טוב? איך להרגיש טוב? מה זה טוב ורע? אז החיים הם משחק. למה החיים הם משחק ולא באמת? תשובה: כי טכנית המוח האנושי לא מסוגל לדעת בוודאות שהם באמת. ומשום כך הם סוג של משחק. דהיינו, לא ניתן...
האם אפשרי לדמיין אושר? האם אפשר לדמיין שאתה מרוצה? מה אני באמת רוצה? לדמיין שהכל כרצונך, האם תמיד יש עוד רצון? לרצות דבר והיפוכו, מה יעשה אותי מאושר? מה יגרום לי להרגיש טוב? מה אני רוצה?
האם אפשרי לדמיין אושר? האם אפשר לדמיין שאתה מרוצה? מה אני באמת רוצה? לדמיין שהכל כרצונך, האם תמיד יש עוד רצון? לרצות דבר והיפוכו, מה יעשה אותי מאושר? מה יגרום לי להרגיש טוב? מה אני רוצה?
...האם תמיד יש עוד רצון? לרצות דבר והיפוכו, מה יעשה אותי מאושר? מה יגרום לי להרגיש טוב? מה אני רוצה? האם אפשר לדמיין מצב שבו כל הרצונות שלך מתגשמים? השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה בהרצאה היא האם בן אדם יכול בכלל לדמיין מצב שבו כל רצונותיו מתגשמים באופן מוחלט. אליעד מסביר שכשאדם רוצה משהו, הוא בעצם רוצה להשיג תחושה של טוב או סיפוק כלשהו. הוא שואל: האם בן אדם יכול לדמיין מצב שבו הוא משיג את כל מה שהוא רוצה, כך שלא יהיה לו רצון נוסף אחר כך? אליעד מבהיר...
טוב "מאוד" - טוב מאוד - האם הוא טוב או רע?
...כי יש טוב שהוא רע. וכל דבר שהוא, או שמצד האמת הוא טוב או שמצד האמת הוא רע. ולא שייך שדבר יהיה טוב מאוד. כי טוב מאוד פירושו, יותר טוב מאשר טוב. וכאשר הטוב הוא שקרי, רק אז שייך שדבר אחד יהיה כמעט טוב והאחר יהיה יותר טוב והאחר יהיה טוב רגיל והאחר יהיה טוב מאוד וכולי. אך כאשר מדובר במושגים מוחלטים של אמת מוחלטת, ממילא לא שייך טוב מאוד. אלא, או שהדבר הוא טוב או שהוא רע. והנה כל דבר שהוא, או שהוא טוב או שהוא רע. ועפז החלוקה של הטוב והרע בעולם היא מאוד...
יחסי ומוחלט, מה זה יחסי? מה זה מוחלט? ההגדרה של יחסי, ההגדרה של מוחלט, טוב יחסי, טוב מוחלט, אמת יחסית, אמת מוחלטת, אפשרי המציאות, מחויב המציאות, טוב נצחי, רע מוחלט
יחסי ומוחלט, מה זה יחסי? מה זה מוחלט? ההגדרה של יחסי, ההגדרה של מוחלט, טוב יחסי, טוב מוחלט, אמת יחסית, אמת מוחלטת, אפשרי המציאות, מחויב המציאות, טוב נצחי, רע מוחלט
...טוב מוחלט, אמת יחסית, אמת מוחלטת, אפשרי המציאות, מחויב המציאות, טוב נצחי, רע מוחלט מה זה יחסי ומה זה מוחלט? אליעד כהן מסביר את המושגים יחסי ומוחלט באופן מפורט ומעמיק, באמצעות דוגמאות והסברים. לדבריו, המושג יחסי מתייחס לכך שדבר מסוים נכון או טוב, אך רק בהקשר מסוים או בהתאם להנחות יסוד ספציפיות. לעומת זאת, מוחלט פירושו שהדבר נכון תמיד וללא תלות בשום תנאי או הקשר ספציפי. מה המשמעות של יחסי לפי אליעד כהן? כאשר אליעד מדבר על יחסי, הוא מתכוון לכך שמשהו...
פחד לא הגיוני, טיפול במחשבות שווא לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי
פחד לא הגיוני, טיפול במחשבות שווא לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי
...טיפול במחשבות שווא לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי למה אנשים סובלים ממחשבות שווא למרות שהם יודעים שזה לא אמיתי? אליעד כהן מתאר בהרצאתו מצב שבו האדם סובל מאוד ממחשבות לא הגיוניות או דמיוניות, למרות שהוא מודע לכך שהן אינן נכונות. הוא מסביר את הנושא דרך דוגמה קונקרטית: אדם שאומר אין לי יד למרות שבפועל...
לימוד מניסיון / חזרה על טעויות - איך ללמוד מהניסיון? איך לא לחזור על טעויות?
...איך לא לחזור על טעויות? לימוד מהנסיון מאפשר לאדם לא לחזור על טעויות. הדרך הטובה ביותר ללמוד מהנסיון היא על ידי שהאדם מסתכל תמיד על השכל ועל ההיגיון שיש בכל דבר. ללמוד מנסיון = להבין את ההיגיון שיצר את האירוע הקודם ולימוד ממנו. ללמוד מנסיון = לחקור ולהבין את הסיבות שיצרו את האירוע ולהסיק מהן את המסקנות המתבקשות. ללמוד מהנסיון = להסתכל על הפנימיות = להתבונן = לחפש את המהות ואת הסיבה האמיתית שבגללה האירוע התרחש. לא ללמוד מהנסיון = להסתכל על החיצוניות...
להצליח למכור את עצמך, להצליח בדייט, להצליח בפרזנטציה, להצליח בגיוס הון, להצליח מול משקיע, להצליח למכור ללקוח, להצליח בראיון עבודה, לגרום לקונה למכור את עצמו, לראיין את המראיין, לראיין את המשקיע, להפוך את הקונה למוכר
להצליח למכור את עצמך, להצליח בדייט, להצליח בפרזנטציה, להצליח בגיוס הון, להצליח מול משקיע, להצליח למכור ללקוח, להצליח בראיון עבודה, לגרום לקונה למכור את עצמו, לראיין את המראיין, לראיין את המשקיע, להפוך את הקונה למוכר
...להצליח בפרזנטציה, להצליח בגיוס הון, להצליח מול משקיע, להצליח למכור ללקוח, להצליח בראיון עבודה, לגרום לקונה למכור את עצמו, לראיין את המראיין, לראיין את המשקיע, להפוך את הקונה למוכר איך להצליח במכירת עצמך בכל סיטואציה? כאשר אנחנו רוצים להצליח במצבים כמו ראיון עבודה, דייט, שיחת מכירה או פרזנטציה, השיטה המרכזית להצלחה היא לגרום לצד השני למכור את עצמו לנו. המפתח טמון בכך שאנחנו לא רק מוכרים את עצמנו, אלא גורמים לאדם השני להרגיש צורך למכור את עצמו לנו...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...מיתוס ההרפייה מתפיסות קיימת הגישה הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב...
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להשיג אותו?
...עצמי אמיתי - מהו? איך להשיג אותו?. הרצאה על ביטחון עצמי. מדוע האדם רוצה ביטחון עצמי? מה נחשב להצלחה בחיים? מה האדם חושב שצריך לעשות בחיים כדי להצליח? מהן השיטות לפיתוח ביטחון עצמי, ומדוע הן לא עובדות? מדוע שכנוע עצמי לא עובד? מדוע אמונה עצמית לא עובדת? מדוע דמיון מודרך לא תמיד עובד? ממה נובעת תחושת הביטחון חוסר הביטחון העצמי של האדם? איך יודעים האם נוסחה היא עובדת או לא? מדוע האמת נכונה בכל מקום? מדוע המציאות לא משתנה, למרות השכנוע העצמי של האדם...
להיות שלמה במקום מושלמת - (לא לנשים ואמהות בלבד)
...מכל אחד מאיתנו התמודדות עם מטלות רבות. השאיפה הטבעית של כל אחד, היא להיות מוצלח בכולן, אולם יש ולעיתים אנו נסחפים, ומנסים ולהיות לא רק מוצלחים, אלא ממש מושלמים בהכל. אני עברתי לאחרונה חוויה דומה. כאמא טריה לילד שני, קינן במוחי המיתוס עליו גדלתי ואותו ראיתי בסרטים, של האם המושלמת, הכל - יכולה, אשר מצליחה בקלות ובזרימה מוחלטת להיות פנויה רגשית לחלוטין לשני ילדיה, ולפנות לשניהם זמן איכות, במטבחה ניחוחות של בישול ואפייה טריים, ביתה נקי ומצוחצח תמיד והכביסה...
"עולם קטן" - "אדם גדול"
...שחיבר בין הגשמיות לרוחניות אלברט איינשטיין תיאוריית מכניקת הקוונטים אומרת הרבה, אך אינה מקרבת אותנו בעצם אל סודו של הזקן (אלוקים). השבוע השתתפתי בהרצאה של הרב יובל הכהן אשרוב על נושא החברה האלטרואיסטית, שם ציין הרב יובל שלפי הקבלה הכל נבנה לפי אותו מבנה, האדם, האדם נקרא בקבלה עולם קטן ו העולם נקרא אדם גדול, מה שבא לשקף לנו שהמבנה העמוק שלנו פועל באופן מלא לפי חוקי הקבלה. נניח שניקח תא מהלב, כמה מהעבודה שלו מוקדשת לו עצמו? אחוזים בודדים, גם תא בכבד...
אימון עסקי - לחשוב ממקום אחר
...מכירים את זה שיש לכם מחשבה שגוררת מחשבה וזו גוררת עוד אחת ולאט לאט נרקמת לכם תמונה מעניינת ואז עולה חיוך על השפתיים, חיוך של הרהור... אתם אומרים לעצמכם... אמ... זה מעניין. אלו הם הרגעים שהאסימונים נופלים, אלו הם הרגעים שרעיונות בהם מתגבשים, אלו הדקות של התובנות הכי טובות. זה קרה לי השבוע, אבל הפעם זה קרה לכיוון העבר, זה הזכיר לי משהו, זה לא הוליד רעיון חדש, זה הזכיר לי סיפור יפה שפעם קראתי ואשר מכיל רעיון פשוט וכל כך טוב! ואני לא זוכר איפה זה. הפכתי...
דמיון מודרך - היפנוזה או חלום?
...- היפנוזה או או סוג של חלום? דמיון מודרך היא סצינה בה המטפל גורם למטופל להיכנס אל עולם תת המודע שלו. על ידי סוג של פנייה לתת מהודע אחרי רגיעה ומדיטציה רגעית מגיע המטופל אל מקומות מאוד נסתרים בנפשו - שם נמצאות כל התשובות לבעיותיו. דמיון מודרך נקרא כך כיוון שזהו דמיון של המטופל בלבד אך עם הדרכה של המטפל. בחלום אנו מגיעים לעולמות אחרים ללא מגבלות כלל כאשר במציאות זו ישנם המון מסרים בכל מיני צורות וצבעים - כך גם בדמיון מודרך. אנחנו בעצם מדמיינים דמיונות...
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
...שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת. היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADHD - ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER ואילו הפרעות קשב וריכוז קרוי
אחדות - מהי תפישת אחדות אמיתית?
...כי הכל אחד ממש. והרעיון מסביב לרעיון של לדמיין את כל המציאות בנק אחת וכו היא רק כדי להמחיש לאדם שאין זמן ומקום כלל. ואין האדם יכול לדמיין ממש אין מקום ואין זמן ואלה רק עזרים להגיע להבנת המציאות למרות המגבלות שהוא חי בהן בזעיר אנפין. ולמרות המגבלה שלו כאדם, הוא יכול להבין את הדברים טוב ביותר. ומצד האמת, אין למציאות שם אחדות ונפרדות כי היא אחת ממש. ללא חיבור, ללא פירוד, ללא שינוי וללא תמורה. המציאות אחת. המציאות נטולת כל הגדרות, כי אם תביא הגדרה אחת...
קריון בישראל
...המתעניינים בעידן החדש עברו בסוף השבוע שעבר, במשך חמישה ימים, חוויה יוצאת דופן כשפמלייתו של קריון הגיעה לארץ למספר מפגשים רבי עוצמה. לאלה מכם, שלא כל כך מבינים על מה הרעש, אשמח לספר ולהעשיר את עולמכם בתחום של תיקשורים, אהבה ומדע, ואיך הכל קשור לקריון, ובמיוחד לישראל. קריון, הוא יישות רוחנית, הוא איננו אדם. קריון מציג את עצמו כ - אני קריון מהשירות המגנטי. ולדבריו, הוא בסך הכל אחד מן העוזרים הרבים שמלווים אותנו בחיינו אלה, שבחרנו לחיות על כדור הארץ...
גלגול נשמות - מבוא
...גלגול נשמות הוא שם כללי לאמונה עממית רווחת בעולם, המתארת תהליך אותו עוברת נשמת האדם לאחר מותה. אמונה זו תלויה באמונה קודמת בדבר קיומה של ישות רוחנית, נשמה, אולם רבים מבין המאמינים בקיומן של נשמות אינן מאמינים בגלגול נשמות. האמונה בגלגול נשמות מאפיינת תרבויות שונות ולא קשורות, ולא אחת נכרכת ביחד עם אמונות דתיות. קיימות גישות שונות בפרשנות האמונה בגלגול נשמות. הבסיס המשותף להן מתאר תהליך בו נשמתו של אדם שנפטר, חוזרת לעולם ומתגלמת באדם אחר. הגישות נפרדות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לעשות ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לעשות ילדים, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לעשות ילדים, איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לחיים, אימון אישי קשב וריכוז, מאמן אישי למציאת זוגיות בתחום לעשות ילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5078 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 09:45:47 - wesi4