ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3 ✔שמונה החירויות (aha vimokkh) 3.33 אָנַנְדַה, ישנן שמונה חירויות. [43] אילו... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3
שמונה החירויות

(aha vimokkh)

3.33 אָנַנְדַה, ישנן שמונה חירויות. [43] אילו הן? (1) בהיותו בעל צורה, אדם רואה צורה. זוהי הראשונה. (2) מבלי לתפוס צורה חומרית בעצמו, אדם רואה אותן חיצונית. זוהי השניה. (3) במחשבה: 'זה יפה', אדם ממוקד בזה. זוהי השלישית. (4) בהתעלות מעבר לכל תפיסה של חומר... במחשבה: 'המרחב אינסופי', אדם נכנס ושוהה בבסיס מרחב אינסופי. זוהי הרביעית. (5) בהתעלות מעבר לבסיס מרחב אינסופי, במחשבה 'ההכרה אינסופית', אדם נכנס ושוהה בבסיס הכרה אינסופית. זוהי החמישית. (6) בהתעלות מעבר לבסיס הכרה אינסופית, במחשבה 'אין דבר', אדם נכנס ושוהה בבסיס האפסות. זוהי השישית. (7) בהתעלות מעבר לבסיס האפסות, אדם נכנס ושוהה בבסיס לא - תפיסה - ולא - חוסר - תפיסה. זוהי השביעית. (8) בהתעלות מעבר לבסיס לא - תפיסה - ולא - חוסר - תפיסה, אדם נכנס ושוהה בבסיס חידלון - התפיסה - וההרגשה. זוהי החירות השמינית.

3.34 אָנַנְדַה, פעם הייתי באוּרוּבֵלָא על גדות הנהר נֵרַנְגַ'רָא, תחת עץ הפיקוס של רועי העיזים, זמן קצר לאחר שהגשמתי התעוררות שלמה. ומָארַה, הרשע, בא אלי, עמד במקום ראוי ואמר: "אדוני, אנא מהאדון המכובד שיגשים ניבאנה סופית עכשיו, אנא ממנו אשר - הלך שיגשים ניבאנה סופית עכשיו. הגיע הזמן שהמכובד יגשים ניבאנה סופית."

3.35 לשמע דבריו אמרתי למָארַה: "רשע, לא אגשים ניבאנה סופית עד אשר יהיו נזירים ותלמידים מושלמים... עד שיהיו נזירות... חסידים... וחסידות מאומנים, מיומנים, מלומדים, יודעי הדהמה, מאומנים בהתאם לדהמה, אשר יוכלו להעביר את מה שהשיגו ממורם, ויוכלו ללמד את זה, להסביר את זה, לבסס את זה, להרחיב על זה, לנתח את זה, ולהבהיר את זה, עד אשר יוכלו באמצעות הדהמה להפריך לימוד קלוקל שיופיע, וילמדו את הדהמה בעלת התוצאות המופלאות. לא אגשים ניבאנה סופית עד אשר החיים הרוחניים האלו יכוננו וישגשגו, יופצו ויגיעו לכל עבר, וידעו עליהם בכלל האנושות בכל מקום.

3.36 ובדיוק עכשיו, היום, אָנַנְדַה, במקדש קָאפָּאלַה, מָארַה בא אלי, עמד במקום ראוי ואמר: 'אדוני, אנא מהאדון המכובד שיגשים ניבאנה סופית עכשיו... הגיע הזמן שהמכובד יגשים ניבאנה סופית. '

3.37 ואני אמרתי: 'אל דאגה, רשע. פטירתו של הטַטְהָאגַטַה לא תתעכב עוד זמן רב. שלושה חודשים מעכשיו, הטַטְהָאגַטַה יגשים ניבאנה סופית. ' כך היום, אָנַנְדַה, במקדש קָאפָּאלַה, הטַטְהָאגַטַה הצהיר בקשב ובהבנה מלאה על זניחת כוח החיות."

הקטע על בקשתו של אננדה

(nandaycanakath)

3.38 לשמע דבריו, המכובד אָנַנְדַה אמר: "אנא אדוני, שהאדון המכובד ישאר מאה שלמה, אנא ממנו אשר - הלך שישאר מאה שלמה לטובתם ולאושרם של בני אדם ויצורים שמימיים רבים!"

"חדל, אָנַנְדַה! אל תבקש מהטַטְהָאגַטַה, אין זה הזמן המתאים!"

3.39 ובפעם השניה והשלישית המכובד אָנַנְדַה העלה את אותה בקשה.

"אָנַנְדַה, האם יש בך אמון בהתעוררות של הטַטְהָאגַטַה?"

"כן אדוני."

"אז מדוע אתה מטריד את הטַטְהָאגַטַה עם בקשתך שלוש פעמים?"

3.40 "אך אדוני, שמעתי משפתיו של המכובד עצמו, הבנתי משפתיו של המכובד עצמו: 'מי שפיתח את ארבעת הנתיבים לעוצמה... יוכל ללא ספק לחיות מאה שלמה, או מה שנותר ממנה. '"

"האם יש בך אמון, אָנַנְדַה?"

"כן אדוני"

"אז, אָנַנְדַה, זוהי אשמתך, זוהי טעותך, למרות שניתן לך רמז כה עבה, סימן כל כך ברור על ידי הטַטְהָאגַטַה, לא הבנת אותו ולא ביקשת מהטַטְהָאגַטַה להישאר מאה שלמה... אם, אָנַנְדַה, היית מבקש ממנו, הטַטְהָאגַטַה היה מסרב פעמיים, אך בפעם השלישית הוא היה מסכים. לכן, אָנַנְדַה, זוהי אשמתך, זוהי טעותך.

3.41 אָנַנְדַה, פעם התגוררתי ברָאגַ'גַהַה, בפסגת הנשרים. ושם אמרתי: 'אָנַנְדַה, רָאגַ'גַהַה היא מקום נעים, פסגת הנשרים היא מקום נעים, מי שפיתח את ארבעת הנתיבים לעוצמה... יוכל ללא ספק לחיות מאה שלמה... אך אתה, אָנַנְדַה, למרות הרמז העבה הזה לא הבנת ולא ביקשת מהטַטְהָאגַטַה להשאר מאה שלמה...

3.42 פעם הייתי ברָאגַ'גַהַה, בפארק הפיקוסים... בצוק השודדים... במערת סַטַפַּנִי לצד הר וֵבְּהָארַה... בסלע השחור במדרון הר אִיסִיגִילִי... במרגלות ליד בריכת הנחשים ביער הקריר... בפארק טַפּוֹדָא... בשטח האכלת הסנאים בוֵלוּבַנַה... בחורשת המנגו של גִ'יבַקַה... וגם ברָאגַ'גַהַה בפארק הצבאים מַדַּקוּצְּהִ'י.

3.43 בכל המקומות האלו אמרתי לך: 'אָנַנְדַה, המקום הזה נעים... '

3.44 מי שפיתח את ארבעת הנתיבים לעוצמה... יוכל ללא ספק לחיות מאה שלמה...

3.45 פעם הייתי בוֵסָאלִי במקדש אוּדֵנַה...

3.46 פעם הייתי בוֵסָאלִי במקדש גוֹטַמַקַה... במקדש סַטַּמְבַּקַה... במקדש בַּהוּפּוּטַה... במקדש סָארַנַדַדַה...

3.47 וגם היום במקדש קָאפָּאלַה אמרתי: 'המקומות האלה נעימים, אָנַנְדַה, מי שפיתח את ארבעת הנתיבים לעוצמה... יוכל ללא ספק לחיות מאה שלמה או מה שנותר ממנה. הטַטְהָאגַטַה פיתח את העוצמות האלו... והוא יוכל, אָנַנְדַה, ללא ספק לחיות מאה שלמה או מה שנותר ממנה. '

3.48 אָנַנְדַה, האם לא אמרתי לך קודם: כל הדברים היקרים והנעימים לנו חייבים לסבול שינוי, פרוד, ותמורה? [44] אז כיצד הדבר אפשרי - מה שנולד, שנוצר, מורכב, נתון לדעיכה - שלא ידעך? דבר זה בלתי אפשרי. וכל זאת נזנח, ננטש, נדחה, נעזב: הטַטְהָאגַטַה ויתר על כוח החיות. הטַטְהָאגַטַה אמר פעם אחת ויחידה: 'פטירתו של הטַטְהָאגַטַה לא תתעכב עוד זמן רב. שלושה חודשים מעכשיו, הטַטְהָאגַטַה יגשים ניבאנה סופית. ' אין זה אפשרי שהטַטְהָאגַטַה יסוג מהצהרתו על מנת להמשיך לחיות. כעת, אָנַנְדַה, הבה נלך אל האולם בעל הגג המשופע ביער הגדול."

"טוב, אדוני."

3.49 והבודהה הלך עם המכובד אָנַנְדַה אל האולם בעל הגג המשופע ביער הגדול. כשהגיע לשם, אמר: "אָנַנְדַה, לך ואסוף את כל הנזירים המתגוררים באזור וֵסָאלִי, וקרא להם להגיע לאולם האסיפות".

"טוב, אדוני", השיב אָנַנְדַה, ועשה כך. לאחר מכן חזר אל המכובד, ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: "אדוני, מסדר הנזירים התאסף. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון."

3.50 והבודהה נכנס אל אולם האסיפות והתיישב במושב מוכן. ואז אמר לנזירים: "נזירים, מהסיבה הזו עליכם ללמוד לעומק את הדברים האלו שגיליתי והכרזתי עליהם, לתרגל אותם, לפתח ולטפח, כך שהחיים הרוחניים ימשכו זמן רב, ושיהיו לטובת אושרם של רבים, מתוך חמלה לעולם, לטובת אושרם של הישויות השמיימיות ובני האדם. ומהם הדברים האלו...? אלו הם ארבע הבחינות לביסוס הקשב, ארבעת המאמצים הנכונים, ארבעת הנתיבים לעוצמה, חמש היכולות הרוחניות, [45] חמש הכוחות המנטליים, [46] שבעת הגורמים להתעוררות, דרך האציליים בעלת שמונה האיברים." [47]

3.51 אז אמר המכובד לנזירים: "וכעת נזירים הנני מכריז בפניכם - כל הדברים המותנים נתונים לחידלון - תרגלו בחריצות! פטירתו של הטַטְהָאגַטַה לא תתעכב עוד זמן רב. שלושה חודשים מהיום הטַטְהָאגַטַה יגשים ניבאנה סופית. כך אמר המכובד. ולאחר שהוא - אשר - הלך דיבר כך, המורה אמר:

"מבוגר אני בשנים. תוחלת חיי נקבעה.

כעת אני הולך ממכם, לאחר שעשיתי את עצמי למבטחי.

נזירים, היו חסרי לאות, מודעים, ממושמעים

שימרו על תודעתכם במחשבה אסופה היטב.

הוא שאינו מתעייף, וחי בהתאם לדהמה ולמשמעת

לאחר שעזב לידה אחריו, ישים קץ ליגון."

[סוף חלק שלישי]

מבט הפיל

(ngpalokita)

4.1 והבודהה התעורר מוקדם בבוקר והתלבש, לקח את גלימתו וקערתו והלך אל וֵסָאלִי לסבב נדבות. לאחר שחזר מסבב הנדבות ואכל, הוא הביט אחורה אל וֵסָאלִי במבט הפיל שלו [48] ואמר: "אָנַנְדַה, זוהי הפעם האחרונה שהטַטְהָאגַטַה מביט בוֵסָאלִי. עתה נלך אל בְּהַנְדַגָאמַה."

"טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה, והמכובד המשיך עם קהל רב של נזירים אל בְּהַנְדַגָאמַה ונשאר שם.

4.2 ושם הבודהה פנה אל הנזירים: "נזירים, בשל חוסר הבנה, אי חדירה של ארבעה דברים, אני כמותכם נדדנו זה זמן רב במעגל הלידות. מהם הארבעה? בשל אי הבנה של המוסריות האצילית, בשל חוסר הבנה של הריכוז האצילי, בשל חוסר הבנה של החוכמה האצילית, בשל חוסר הבנה של השחרור האצילי, [49] אני כמותכם נדדנו זה זמן רב במעגל הלידות. ובשל הבנה וחדירה של המוסריות האצילית, הריכוז האצילי, החוכמה האצילית והשחרור האצילי, שההשתוקקות להיות נגדעה, הנטייה להתהוות הוכחדה, ולא תהיה עוד לידה נוספת."

4.3 כך אמר המכובד. הוא - אשר - הלך כך דיבר, המורה אמר:

"מוסריות, ריכוז, חוכמה ושחרור סופי

אלו הדברים הדגולים שגוֹטַמַה גילה.

את הדהמה שהבין לימד את נזיריו:

הוא אשר ראייתו שמה קץ ליגון הולך לניבאנה."

4.4 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בבְּהַנְדַגָאמַה, נשא דרשה מקיפה: "זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, הוא מביא תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות."

הקטע על ארבעת הקריטריונים העיקריים

(catumahpadesakath)

4.5 ולאחר שהבודהה שהה בבְּהַנְדַגָאמַה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל הַטְּהִיגָאמַה... אַמְבַּגָאמַה... לגַ'מְבּוּגָאמַה..." והעביר את אותה דרשה בכל אחד מהמקומות האלו. ולאחר מכן אמר: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל בְּהוֹגַנַגַרַה."

4.6 "טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה, והבודהה הלך אל בְּהוֹגַנַגַרַה מלווה בקבוצה גדולה של נזירים.

4.7 בבְּהוֹגַנַגַרַה המכובד התגורר במקדש אָנַנְדַה. ושם הוא אמר לנזירים: "נזירים, אלמד אתכם ארבעה קריטריונים. הקשיבו היטב, כעת אדבר."

"כן, אדוני", השיבו הנזירים.

4.8 "נניח ונזיר היה אומר: 'חברים, שמעתי וקיבלתי את הדברים הבאים מפיו של הבודהה המכובד: כך היא הדהמה, כך היא המשמעת, כך הוא לימוד המורה', במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת. אם תחת בחינה והשוואה דבריו אינם מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: 'אלו אינם דברי הבודהה, הדברים הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר', ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: 'אלו דברי הבודהה, הדברים הובנו כראוי על ידי הנזיר'. זהו הקריטריון הראשון.

4.9 נניח ונזיר היה אומר: 'במקום כזה וכזה יש קהילה עם נזירים בכירים ומורים טובים. שמעתי וקיבלתי את הדברים האלו מקהילה זו', במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת... זהו הקריטריון השני.

4.10 נניח ונזיר היה אומר: 'במקום כזה וכזה יש מספר נזירים בכירים ומלומדים, היודעים את המסורת, היודעים את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים. ' במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת... זהו הקריטריון השלישי.

4.11 נניח ונזיר היה אומר: 'במקום כזה וכזה יש נזיר אחד בכיר ומלומד, היודע את המסורת, היודע את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים... ' במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת... זהו הקריטריון הרביעי."

4.12 והבודהה, בעת ששהה בבְּהוֹגַנַגַרַה, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, הוא מביא תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '

סיפורו של קוּנְדַה בן הנפח

(kammraputtacundavatthu)

4.13 ולאחר שהבודהה שהה בבְּהוֹגַנַגַרַה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל פָּאבָא", שם התגורר בחורשת המנגו של קוּנְדַה בן הנפח.

4.14 קוּנְדַה שמע שהבודהה מגיע אל פָּאבָא ומתגורר בחורשת המנגו. והוא הלך אל המכובד, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי, והמכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותו בשיחת דהמה.

4.15 אז קוּנְדַה אמר: "אנא מהמכובד שיקבל ממני ארוחה מחר יחד עם קהל נזיריו!" והמכובד הסכים בשתיקה.

4.16 משראה קוּנְדַה את הסכמתו, קם ממקומו, ברך את הבודהה בכבוד ותוך שהוא שומר את ימינו כלפיו הלך לדרכו.

4.17 משהסתיים הלילה קוּנְדַה דאג להכנת ארוחה טובה של מזון רך וקשה מלאה בתבשיל 'חזיר מעודן', [50] וכאשר הייתה מוכנה הוא דיווח לבודהה: "אדוני, הארוחה מוכנה."

4.18 לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנו של קוּנְדַה, הוא התיישב שם במקום ישיבה שהוכן לכבודו ואמר: "הגש את התבשיל 'חזיר מעודן' שהוכן עבורי, והגש את שאר האוכל הרך והקשה לקהל הנזירים."

"טוב, אדוני.", אמר קוּנְדַה וכך עשה.

4.19 אז אמר הבודהה לקוּנְדַה: "כל מה שנותר מהתבשיל 'חזיר מעודן' עליך לקבור בבור, כיוון שקוּנְדַה, אינני יכול לראות אף אחד בעולם הזה על הישויות השמיימיות המָארוֹת והבְּרַהְמוֹת בדור הזה עם הפרושים והברהמינים עם הנסיכים ושאר האנשים, אשר אם היו אוכלים אותו, היה באפשרותם לעכל אותו כראוי מלבד הטַטְהָאגַטַה."

"טוב, אדוני.", השיב קוּנְדַה, ולאחר שקבר את שאריות התבשיל 'חזיר מעודן' בבור, הגיע אל המכובד, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. אז לאחר שהמכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותו בשיחת דהמה, קם ממקומו ועזב.

4.20 לאחר שאכל את הארוחה שקוּנְדַה נתן, הבודהה נתקף במחלה קשה שכללה צואה עם דם, וכאבים חדים כאילו עמד למות. אך הוא עמד בכל אלו בקשב והבנה מלאה, וללא תלונות. אז המכובד אמר: "אָנַנְדַה, הבה נלך אל קוּסִינָארָא."

"טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה.

לאחר שאכל את ארוחת קוּנְדַה

הוא סבל ממחלה קשה, מכאיבה וממיתה

מאכילת ארוחה של התבשיל 'חזיר מעודן'.

מחלה חמורה תקפה את המורה

לאחר שטוהר, המכובד אמר:

'כעת אלך אל העיר קוּסִינָארָא. ' [51]

הבאת המים לשתייה

(pnyharaa)

4.21 לאחר שסטה מהדרך, הבודהה הלך אל מרגלות עץ ואמר: "בוא, אָנַנְדַה, קפל גלימה לארבע למעני, אני עייף וברצוני לשבת."

"טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה, וכך עשה.

4.22 הבודהה התיישב על המושב המוכן ואמר: "אָנַנְדַה, הבא לי מעט מים, אני צמא וברצוני לשתות."

אָנַנְדַה השיב: "אדוני, חמש מאות כרכרות עברו בדרך זו. המים קוצפים מגלגליהם ואינם טובים, הם מלוכלכים, עכורים ומזוהמים. אך, אדוני, הנהר קַקוּטְּהָא קרוב ויש בו מים נקיים, נעימים, קרירים, טהורים, עם גדות יפות למראה. שם יוכל האדון לשתות מים ולהרוות את צמאונו."

4.23 פעם שניה הבודהה אמר: "אָנַנְדַה הבא לי מעט מים..." ואָנַנְדַה השיב כמקודם.

4.24 פעם שלישית הבודהה אמר: "אָנַנְדַה, הבא לי מעט מים, אני צמא וברצוני לשתות."

"טוב, אדוני.", אמר אָנַנְדַה, לקח את קערתו והלך אל זרם המים. וזרם המים הזה אשר מימיו היו קוצפים מגלגלי הכרכרות והיו לא טובים, מלוכלכים, עכורים ומזוהמים, כאשר אָנַנְדַה התקרב אליו הפך טהור, בהיר ונקי.

4.25 והמכובד אָנַנְדַה חשב: "כמה מדהימים ונפלאים הם כוחותיו העצומים של הטַטְהָאגַטַה! המים האלו היו קוצפים מגלגלי הכרכרות... ובעת שהתקרבתי הפכו טהורים, בהירים ונקיים!". הוא לקח מים בקערתו הביא אותם למכובד, סיפר לו את מחשבותיו, ואמר: "אנא מהמכובד שישתה מהמים, שהוא - אשר - הלך ישתה!", והמכובד שתה את המים.

סיפורו של פּוּקּוּסַה בן שבט המַלַּה

(pukkusamallaputtavatthu)

4.26 באותו רגע פּוּקּוּסַה בן שבט המַלַּה, תלמידו של אָלָארַה קָאלָאמַה, [52] היה בדרכו על הדרך הראשית מקוּסִינָארָא אל פָּאבָא. בראותו את הבודהה יושב תחת עץ, ניגש אליו, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. אז אמר: "כמה נפלא, כמה מדהים, אדוני, עד כמה הנוודים האלו רגועים!"

4.27 "אדוני, פעם אחת, אָלָארַה קָאלָאמַה היה בדרכו בדרך הראשית ולאחר שפנה לצד הדרך, הלך והתיישב תחת עץ בקרבת מקום למנוחת הצהריים שלו. וחמש מאות כרכרות חלפו ברעש גדול בקרבתו. אדם אשר הלך איתן מאחור ניגש אל אָלָארַה קָאלָאמַה ואמר: 'אדוני, האם לא ראית את חמש מאות הכרכרות עוברות כאן? '

'לא חבר, לא ראיתי. '

'אך, אדוני, האם לא שמעת אותם? '

'לא חבר, לא שמעתי. '

'אם כך, אדוני, האם ישנת? '

'לא חבר, לא ישנתי. '

'אם כך, אדוני, האם היית בהכרה? '

'כן, חבר. '

'אם כך, אדוני, בהיותך ער ובהכרה מלאה לא ראית ולא שמעת חמש מאות כרכרות שחלפו בסמוך אליך, אף על פי שגלימתך החיצונית מלאה באבק? '

'כך הדבר, חבר. '

והאיש הזה חשב לעצמו: 'כמה נפלא, כמה מדהים עד כמה הנוודים האלו רגועים - אף על פי שאדם בהכרה וער, הוא אינו רואה ואינו שומע חמש מאות כרכרות החולפות בסמוך אליו! ' והלך לדרכו בהללו את כוחותיו הנשגבים של אָלָארַה קָאלָאמַה."

4.28 "אם כך, פּוּקּוּסַה, מה דעתך? מה אתה מחשיב כקשה יותר לעשות או להשיג - בעת שאדם בהכרה וער לא לראות ולא לשמוע חמש מאות כרכרות חולפות בסמוך, או בעת שאדם בהכרה וער, לא לראות ולא לשמוע דבר כאשר יורדים גשמים עזים וממטרים, ברקים מבהיקים, ורעמים רועמים?"

4.29 "אדוני, כיצד בכלל ניתן להשוות לא לראות ולא לשמוע חמש מאות כרכרות עם זה - או אפילו שש, שבע, שמונה תשע או עשר מאות, או מאות אלפים של כרכרות לזה? לא לראות ולא לשמוע דבר כאשר כזו סערה משתוללת קשה הרבה יותר..."

4.30 "פעם אחת, פּוּקּוּסַה, כאשר התגוררתי באָטוּמָא, בקומת החציר, אז ירדו גשמים עזים וממטרים, ברקים הבהיקו, ורעמים רעמו, ושני אחים איכרים וארבעה שוורים נהרגו. ואנשים רבים יצאו מאָטוּמָא להיכן ששני האחים וארבעת השוורים נהרגו.

4.31 ופּוּקּוּסַה, בדיוק באותה העת יצאתי מדלת קומת החציר, והלכתי הלוך ושוב בחוץ. ואדם אחד מההמון ניגש אלי, ברך אותי בכבוד ונעמד במקום ראוי. ואני אמרתי לו:

4.32 'חבר, מדוע כל האנשים האלו נאספו כאן? '

'אדוני, הייתה סופה איומה ושני איכרים, אחים, וארבעה שוורים נהרגו. אך אתה, אדוני, היכן היית? '

'הייתי בדיוק כאן, חבר. '

'אך מה ראית, אדוני? '

'לא ראיתי דבר, חבר. '

'אז מה שמעת, אדוני? '

'לא שמעתי דבר, חבר. '

'האם ישנת, אדוני? '

'לא ישנתי, חבר. '

'אם כך, האם היית בהכרה? '

'כן, חבר. '

'אם כך, אדוני, היית ער ובהכרה מלאה ועדיין לא ראית ולא שמעת את הגשמים העזים והשטפונות ואת הרעמים וברקים? '

'כך הדבר, חבר. '

4.33 ופּוּקּוּסַה, האדם הזה חשב לעצמו: 'כמה נפלא, כמה מדהים עד כמה הנוודים האלו רגועים, שאף על פי שאדם ער ובהכרה מלאה, הוא לא ראה ולא שמע דבר בעת שהיו גשמים עזים וממטרים, ברקים מבהיקים ורעמים רועמים! ' ולאחר ששיבח את כוחותי העצומים, ברך אותי בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את ימינו כלפי."

4.34 לשמע הדברים, פּוּקּוּסַה בן שבט המַלַּה אמר: "אני מבטל את כוחותיו הנשגבים של אָלָארַה קָאלָאמַה כאילו פוזרו ברוח עצומה או נסחפו בזרם מהיר של נהר! מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות, באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובקהילת הסנגהה. יקבל נא אותי הנעלה לקהילת הסנגהה כתלמידו בעל - בית ששם את מבטחו בו מעתה ועד סוף חייו!"

4.35 אז פּוּקּוּסַה הורה לאחד האנשים: "לך והבא לי שתי חבילות גלימות של בד - זהב, מבהיקות ומוכנות ללבישה."

"כן, אדוני.", האיש השיב ועשה כך. ופּוּקּוּסַה העניק לבודהה את הגלימות ואמר: "הנה, אדוני, שתי חבילות גלימות משובחות של בד - זהב. אנא מהמכובד שיקבל אותן ברוב טובו!"

"אם כך, פּוּקּוּסַה, הלבישו אותי באחת מחבילת הגלימות ואת אָנַנְדַה באחרת."

"טוב, אדוני.", אמר פּוּקּוּסַה ועשה כך.

4.36 אז הבודהה הדריך, עורר השראה, עודד ושימח את פּוּקּוּסַה בן שבט המַלַּה בשיחת דהמה. לאחר מכן פּוּקּוּסַה קם ממושבו, ברך את הבודהה בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו.

4.37 זמן קצר לאחר שפּוּקּוּסַה עזב, אָנַנְדַה סידר חבילה אחת של הגלימות המוזהבות על גופו של המכובד ואמר: "כמה מדהים, אדוני, כמה נפלא שעורו של המכובד נראה כה צח ומבהיק! הוא נראה אף מבריק יותר מהגלימות המוזהבות שהוא לבוש בהן!"

"בדיוק כך אָנַנְדַה. ישנם שני מקרים בהם עורו של הטַטְהָאגַטַה נראה צח ומבהיק באופן מיוחד. מה הם? המקרה הראשון הוא בלילה בו הטַטְהָאגַטַה מגשים התעוררות שלמה, השני הוא הלילה בו הטַטְהָאגַטַה מגשים את אלמנט הניבאנה ללא שארית ביום מותו האחרון. בשני מקרים אלו עורו של הטַטְהָאגַטַה נראה צח ומבהיק באופן מיוחד.

4.38 הלילה, אָנַנְדַה, באשמורת האחרונה של הלילה, בחורשת עצי הסאל, של בני שבט המַלַּה בסמוך לקוּסִינָארָא, בין שני עצי סאל, הטַטְהָאגַטַה יגיע למותו הסופי. ועתה, אָנַנְדַה, הבה נלך אל הנהר קַקוּטְּהָא."

"טוב, אדוני", השיב אָנַנְדַה. [53]

שתי גלימות מוזהבות היו מתנותיו של פּוּקּוּסַה:

בוהק גופו של המורה עלה על זה של לבושו.

4.39 והבודהה הלך בלווית מספר גדול של נזירים לנהר קַקוּטְּהָא. שם נכנס לנהר, התרחץ ושתה, ומשיצא הלך אל חורשת המנגו, שם אמר למכובד צ'וּנְדַקַה: "בוא צ'וּנְדַקַה, קפל נא גלימה לארבע למעני. אני עייף ומעוניין לשכב לנוח."

"בסדר גמור אדוני.", אמר צ'וּנְדַקַה ועשה כך.

4.40 הבודהה אימץ את תנוחת האריה, נשכב לנוח על צידו הימני, בהניחו רגל אחת על גבי השניה, בקשב והבנה מלאה ובציון הזמן להתעורר. והמכובד צ'וּנְדַקַה התיישב אל מול המכובד.

4.41 הבודהה הלך אל הנהר קַקוּטְּהָא

עם מימיו הצלולים, הזכים והנעימים

שם המורה טבל את גופו היגע.

טַטְהָאגַטַה - מבלי אחד השווה לו בכל העולם.

מוקף בנזיריו להם הוא היה הראש.

המורה המכובד, שומר הדהמה

אל חורשת המנגו החכם הגדול הלך

ולצ'וּנְדַקַה הנזיר אמר:

'על גלימה מקופלת לארבע אשכב לנוח. '

וכך נעתר למומחה הגדול

צ'וּנְדַקַה הניח את הגלימה המקופלת.

המורה הניח את גופו המותש

בעוד צ'וּנְדַקַה נותר מתבונן לצידו.
להתעורר רוחניות הישגים קריר חמלה רוגע שבעת שינוי מתנה הסבר מסקנות בודהיזם
אקסים / אקסית - הכל כולל הכל על אקסים / אקסית - רשימת כל הנושאים
...אהבה - איך להחזיר אקסית שלא רוצה אותי + יש לה מישהו, לאהוב אותי שוב? מדריך לאקסים | איך להחזיר אקסים? | איך להחזיר אהבה? | מה לעשות אם יש לה מישהו אחר? | מה לעשות אם היא לא רוצה אותי? | מדריך לבגידות בוגדים ונבגדים | איך לחזור אחרי בגידה? | למה היא לא רוצה אותי? | למה היא רוצה אותו ולא אותי? | איך לגרום לה לאהוב אותך? | איך לגרום לה לרצות אותך? | איך לגרום לה להתאהב בך? | האם לספר לה שאני אוהב אותה? אובססיה לאקסית אוהב את האקסית אומנות הפיתוי אקסית...
לפתח את המוח, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לשפר את החשיבה, יכולת קוגניטיבית, לשאול שאלות, שיפור החשיבה, שיפור הקוגניציה, פיתוח חשיבה, פיתוח השכל, לשפר את המוח
לפתח את המוח, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לשפר את החשיבה, יכולת קוגניטיבית, לשאול שאלות, שיפור החשיבה, שיפור הקוגניציה, פיתוח חשיבה, פיתוח השכל, לשפר את המוח
...שאלות, שיפור החשיבה, שיפור הקוגניציה, פיתוח חשיבה, פיתוח השכל, לשפר את המוח מה זה לפתח את השכל ואיך אפשר לשפר את החשיבה? לפיתוח השכל ולשיפור החשיבה, לפי אליעד כהן, אין נוסחה קסומה או קיצורי דרך. התהליך מתחיל בהעלאת שאלות באופן מתמיד ושיטתי. הדרך הבסיסית לפתח את השכל היא פשוט לשאול שאלות רבות ככל האפשר. כאשר אדם שואל שאלות שוב ושוב, באופן טבעי מסתברותית מגיעות תשובות חדשות, אפילו אם לא לכולן יש מיד מענה ברור. עצם העלאת השאלות והניסיון לענות עליהן...
שימוש במילה לדעתי, שימוש במילה נראה לי, אני חושב ש, נראה לי ש, הבעת דעה אובייקטיבית, הבעת דעה סובייקטיבית, טיפים למערכות יחסים, איך למנוע מריבות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? טיפים להעברת מסרים
שימוש במילה לדעתי, שימוש במילה נראה לי, אני חושב ש, נראה לי ש, הבעת דעה אובייקטיבית, הבעת דעה סובייקטיבית, טיפים למערכות יחסים, איך למנוע מריבות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? טיפים להעברת מסרים
...אובייקטיבית, הבעת דעה סובייקטיבית, טיפים למערכות יחסים, איך למנוע מריבות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? טיפים להעברת מסרים מה המשמעות של השימוש במילים כמו לדעתי, נראה לי ואיך זה משפיע על התקשורת הבין אישית? בהרצאה זו, אליעד כהן מציע ניתוח של השפעת השימוש במילים כמו לדעתי, נראה לי, אני חושב ש, וייתכן על התקשורת הבין אישית. הוא מתחיל בשאלה מה המשמעות האמיתית של השימוש במילים הללו בשפה העברית, ובודק אם יש ערך ממשי בשימוש בהן או שמא מדובר בהוספה מיותרת...
אימון אישי / מאמן אישי - ממה ואיך צריך להיזהר מי שעוסק באימון אישי?
...אישי. קאוצינג. יעוץ. ממה ואיך צריך להיזהר מאמן אישי שעוסק באימון אישי? כאשר האדם עוסק בלתת יעוץ לאחרים, עליו להיזהר שהעצבות שלהם לא תפגע בו. כאשר האדם עוזר למישהו שרע לו, הוא צריך בעצם להתחבר למחשבה של זה שרע לו, כדי לעזור לו. כאשר האדם מתחבר למחשבה של זה שרע לו, זה בעצם יכול לגרום למאמן האישי עצמו להתחיל לחשוב בצורה פסימית חשיבה שלילית וכולי. מה עושים? הדרך היחידה להינצל מכך שהמחשבה הרעה של האדם תפגע בזה ששומע אותה, היא אך ורק על ידי זה שהאדם מצליח...
בעיות בזוגיות, אני מרגישה שהוא לא באמת אוהב אותי, אני מרגישה שהוא אוהב אותי באהבה מניפולטיבית, אהבה אינטרסנטית, אני לא מאמינה שהוא באמת אוהב אותי, האם הוא באמת אוהב אותי? אולי הוא אוהב אותי רק בגלל אינטרסים?
בעיות בזוגיות, אני מרגישה שהוא לא באמת אוהב אותי, אני מרגישה שהוא אוהב אותי באהבה מניפולטיבית, אהבה אינטרסנטית, אני לא מאמינה שהוא באמת אוהב אותי, האם הוא באמת אוהב אותי? אולי הוא אוהב אותי רק בגלל אינטרסים?
...אוהב אותי, אני מרגישה שהוא אוהב אותי באהבה מניפולטיבית, אהבה אינטרסנטית, אני לא מאמינה שהוא באמת אוהב אותי, האם הוא באמת אוהב אותי? אולי הוא אוהב אותי רק בגלל אינטרסים? האם הוא באמת אוהב אותי או שהכל רק מניפולציה? לעיתים קרובות, במערכות יחסים עולה השאלה - האם בן הזוג באמת אוהב, או שהכל מבוסס על מניפולציות ואינטרסים? אליעד כהן עוסק בדיוק בשאלה זו, ומסביר לעומק את התפיסות, ההנחות והפרשנויות שאנשים נותנים להתנהגויות שונות בתוך זוגיות. מה זאת אהבה אמיתית...
זמן - חוסר זמן להיות מאושר - מה לעשות?
זמן - חוסר זמן להיות מאושר - מה לעשות?
...מה לעשות כשאין זמן להיות מאושר? אדם שואל את אליעד כהן, אין לי זמן לחפש את האושר, מה אפשר לעשות? השאלה הזו נפוצה אצל אנשים שמבינים שהדרך להיות מאושר דורשת זמן ואנרגיה, אך חשים שאין להם את המשאבים לכך. אליעד מדגיש נקודה מרכזית: אם באמת חשוב לך להיות מאושר, אין דבר כזה שאין זמן. הוא משתמש בדוגמה של אדם חולה במחלה סופנית. כשאדם כזה מגלה שהחיים שלו בסכנה, הוא לא אומר שאין לו זמן לטפל במחלה. הוא יעשה הכל - ימכור את הבית, יעזוב משפחה ועבודה, ייקח הלוואות...
אלימות - האם כשאין טוב ורע יש אלימות, פחד להשתגע ולהיות אלים, אלימות שנובעת מתוך נפרדות או אחדות
אלימות - האם כשאין טוב ורע יש אלימות, פחד להשתגע ולהיות אלים, אלימות שנובעת מתוך נפרדות או אחדות
...טוב ורע יש אלימות, פחד להשתגע ולהיות אלים, אלימות שנובעת מתוך נפרדות או אחדות האם חוסר הבחנה בין טוב לרע גורם לאלימות? אליעד כהן מסביר את נושא האלימות מנקודת המבט של ההבחנה בין טוב לרע, או חוסר הבחנה כזאת. השאלה המרכזית היא האם בן אדם שלא מבדיל בין טוב לרע עלול להפוך לאלים, והתשובה לפי אליעד היא - כן, הדבר אפשרי בהחלט. אליעד מתאר שאלימות היא מעשה של עשיית רע לאדם אחר, ולכן, באופן טבעי, מי שלא מבדיל בין טוב לרע עשוי למצוא את עצמו מבצע מעשי אלימות...
2 סוגים של חוסר ידיעה, 2 סוגים של לא יודע, איך להתחבר ללא יודע? איך להרגיש טוב בלי רע? לא יודע למה אני רוצה משהו, לא יודע למה אני חושב שמשהו קורה, לא יודע וכן יודע בו זמנית, איך לא לדעת כלום? לדעת ולא לדעת בו זמנית
2 סוגים של חוסר ידיעה, 2 סוגים של לא יודע, איך להתחבר ללא יודע? איך להרגיש טוב בלי רע? לא יודע למה אני רוצה משהו, לא יודע למה אני חושב שמשהו קורה, לא יודע וכן יודע בו זמנית, איך לא לדעת כלום? לדעת ולא לדעת בו זמנית
...יודע? איך להרגיש טוב בלי רע? לא יודע למה אני רוצה משהו, לא יודע למה אני חושב שמשהו קורה, לא יודע וכן יודע בו זמנית, איך לא לדעת כלום? לדעת ולא לדעת בו זמנית מהם שני סוגי הלא יודע ואיך הם משפיעים על החיים שלך? יש שני סוגים של לא יודע, וההבנה של ההבדל ביניהם היא קריטית לשיפור איכות החיים ולהפחתת הסבל הרגשי והמחשבתי. אליעד כהן מסביר לעומק את שני הסוגים, תוך מתן דוגמאות מפורטות שמטרתן להמחיש כיצד אפשר להתחבר למצב של לא יודע באופן שמשחרר את האדם מהסבל...
ללמוד תוך כדי שינה, לשמוע הרצאות תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות
ללמוד תוך כדי שינה, לשמוע הרצאות תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות
...כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות האם אפשר ללמוד תוך כדי שינה או חלום? אנשים רבים שואלים אם אפשר ללמוד בזמן שינה או תוך כדי חלימה. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם ישן והאוזניים שלו קולטות צלילים, יש חלק קטן במוח שכן ממשיך לקלוט ולעבד מידע. למשל, אם מישהו יישן ויקראו בשמו בקול, סביר להניח שהוא יתעורר, כי...
עימות בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק, ויכוח בין דתי לחילוני, ויכוח בין אתאיסט למאמין, טענות של מחזירים בתשובה, טענות של מחזירים בשאלה, האם לחזור בתשובה? האם להיות דתי? איך לדעת מי צודק? אמונה באלוהים או כפירה באלוהים
עימות בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק, ויכוח בין דתי לחילוני, ויכוח בין אתאיסט למאמין, טענות של מחזירים בתשובה, טענות של מחזירים בשאלה, האם לחזור בתשובה? האם להיות דתי? איך לדעת מי צודק? אמונה באלוהים או כפירה באלוהים
...אתאיסט למאמין, טענות של מחזירים בתשובה, טענות של מחזירים בשאלה, האם לחזור בתשובה? האם להיות דתי? איך לדעת מי צודק? אמונה באלוהים או כפירה באלוהים איך נוכל לדעת מי צודק בוויכוחים על אמונה? מהי האמת? בהרצאה זו, אליעד כהן מתאר את עימותו עם רב אמנון יצחק, ויכוח שמייצג את המחלוקות המוכרות בין דתיים לחילונים, בין מאמינים לאתאיסטים, ובין אנשים החוזרים בתשובה לבין אנשים החוזרים בשאלה. כל אחד מהצדדים מציג את עמדותיו על האמונה, על הדרך בה יש להבין את התורה...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים לא מעידים...
4 טכניקות לתקשורת יעילה עם בן הזוג
...הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם חשים בני הזוג שהם לא מתקשרים בצורה אפקטיבית זו עם זה. מאת דר מאיר ויקלר לפני מספר שנים ראיתי סרט מצויר שתיאר את הסצינה הבאה: שני גברים יושבים בבאר ושותים בירה. האחד מקשיב בעניין רב, כשחברו משתף אותו בגילוי אישי אחרון: אם הייתי יודע איך הולכים להיות הנישואין, הייתי מצטרף למועצת התלמידים בתיכון, כדי ללמוד איך להתווכח... למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 2
...להסביר לך מה אתה שכחת, על מה כל התורות המסובכות מדברות, בפשטות... תראה, מה שכתבתי עד עכשיו אני מניח שכל אחד מבין לפי דרכו, לא משנה כמה חכם יהיה מה שכתבתי, עדיין ללא השכל שלך לא היית מבין. התהליך הזה לא נפסק שאתה הולך לחכם הגדול ביותר וגם לטיפש הקטן ביותר, את התהליך הזה של הפעלת גלגלי השכל לא למדת מאף אחד, וביום שנולדת החלו לפעול גלגלי השכל ללא עזרה מבחוץ כי עד הרגע הראשון לא היה חוץ... זה שיאמא שלך אמרה לך מליון פעם את המילה אימא, זה לא מחייב שהיית...
אמון - מבוא
...תודעה, המבטאת יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות...
מותג לעסק - ללמוד לספר סיפור
...אנשים מתחברים לסיפורים. הסיפורי מלווים אותנו לאורך החיים. הגיבורים ממלאים את לבנו באהבה והערצה. לפעמים אנו מזדהים עם גיבור וחיים דרכו. הגיבור ממלא את משאלותינו ונלחם את מלחמתנו. איך הופכים את העסק לסיפור? איך הלקוחות יזדהו עם העסק ויהיו לקוחות נאמנים? איך בנוי סיפור? אנו חיים בסיפורים. הסיפורים מלווים אותנו מילדות ועד בגרות. אפילו בריאת העולם הוא סיפור. בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ. והארץ היתה תהו ובהו, וחשך על - פני תהום, ורוח אלהים מרחפת...
תקשור - חוויותיי כמתקשרת
...ראשית איך התחלתי בעצם לתקשר, או יותר נכון, איך ידעתי שאני אכן מתקשרת. מאז ומתמיד הייתה לי נטייה לעולם הרוח, אולי בגלל שכתינוקת הייתי חולה מאוד. הייתה לי דלקת מוח קשה, אשר בגללה איבדתי לחלוטין את הקשר שלי עם העולם החיצון. בגיל תשעה חודשים בו התינוק גדל, מגיב לסביבתו, ומתחיל לנוע במרחב בדרך זו או אחרת, אני הייתי במצב של חוסר אונים לחלוטין. איבדתי לאט לאט את הקשר עם העולם החיצון. לא היכרתי אפילו את בני משפחתי. למרות שאף רופא לא ניבא לי רפואה, וכנגד...
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
...הרצאה על תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים?. תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים? הפעם אני רוצה לדבר על תכלית החיים, ואני אומר שאף אחד בעולם, לא יודע מהי תכלית החיים ושאני אומר אף אחד לא יודע אני מתכוון ממש לאף אחד. ויש שיתווכחו ויגידו שיש כן שיודעים מהי תכלית החיים אך ניתן להוכיח את אי הידיעה את תכלית החיים, ולכל שאלה יש תשובה. ואסביר כעת למה אי אפשר למצוא תשובה לתכלית החיים. כי כל תכלית שניתן לחיים, תמיד תי...
גמילה מהתמכרות - על תלות שיתופית (codependency) במשפחות בהן קיימת בעיית התמכרות
...בעיית התמכרות מהי תלות שיתופית? תלות שיתופית (Codependency) מתארת דפוס יחסים בו שני אנשים עונים על הצרכים אחד של השני בדרכים דיספונקציונליות (לא יעילות). דפוס יחסים זה עשוי להופיע בין היתר במשפחות בהן קיימת התמכרות. במקרים אלה התלות השיתופית מאפיינת את מערכת היחסים בין המכור לבין בן משפחה שלו (לדוגמה: הורה וילד, בני זוג). המשמעות הינה קיומה של תלות הדדית בין המכור ובין בן המשפחה, מצד אחד, ההתמכרות מאפשרת לבן המשפחה לקחת על עצמו תפקיד בעל רווח רגשי...
לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100813
...על לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100813. פעם שאלו את ברוס לי מה הדרך שלך? הוא אמר שהמהות של הדרך שלי שאין דרך אם הדרך שלי X היא לא טובה היא מקובעת על ה - X. אדם מכיל בתוכו את סך כל הכוחות. ברגע שמישהו מציב כשיטה לחיות את הרגע. השיטה הזו סופה להיכשל, אתה אומר לו ברח מדרך אחרת. אתה מנסה לשקר את עצמך כי במציאות יש חצי מלא וחצי ריק. הדרך שלי היא X וקשה לי אז מה נעשה. המציאות מכילה בתוכה את כל הדרכים. יש בעליסה בארץ הפלאות היא שואלת את החתול לאיזה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד לעומק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ללמוד לעומק, דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ללמוד לעומק, איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, אימון אישי לאורח חיים בריא, מנטור בתחום ללמוד לעומק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1870 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 00:57:27 - wesi4