ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ללכת לאיבוד ✔מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ? ✔בכתה ט לומדים התלמידים ע"י התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
בכתה ט לומדים התלמידים ע"י התרכזות בשאלה - מה?

על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד.

כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיסיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארה"ב, בג"ג, לוחות טקטוניים).

התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת על תופעות במציאות. במדעים תאור וציור מדוייק של מה שהתרחש במעבדה. במקצועות הומאניים התלמיד יתאר וישחזר בבהירות רצף אירועים או טבע אנושי של דמות מבלי ללכת לאיבוד ולהתבלבל בפרטים. המטרה היא לאמן את כוחות התלמיד בהתבוננות מדוייק ורפלקציה כך שהם יחושו יציבים בתוך הסערה של התופעות סביבם וההתפרצות הגדולה של מחשבתם שלהם, שכאמור הופכת אבסטרקטית.

רכישת כוחות חזקים, ערים ומעניקי צורה מהווים בסיס לשנים הבאות של הלימוד, גם מעבר לשנות התיכון.

השאלה שיש לשאול בהקשר לקוריקולום היא - מה? מה קרה? מה התרחש כאן? מה ראית? מה שמעת? מה מיששת? מה הרחת?

בניגוד לקוריקולומים של שיטות חינוך אחרות, הקוריקולום של ולדורף בכתה ט מתחיל בעולם המודרני - המאה ה - 19 וה - 20 בהיסטוריה. סיפורים קצרים מודרניים או עכשוויים בספרות, התפתחויות וגילויים עכשוויים במדע ועוד.

בכתה ט יש רעב גדול לחוויות של "כאן ועכשיו" - כמיהה אצל הילד לגלות את העידנים העתיקים יותר תגיע בהמשך התיכון.

בכתה י' מתרכזים בשאלה "איך?"

בכתה י' התלמידים מגלים מעט יותר יציבות מתוך המיקום שלהם של ניגודים המתנגשים (ראו סעיף על כתה ט' לגבי מהם הניגודים).

הגוף עצמו הופך מאוזן יותר, הידיים והרגליים מתחילים להיות פרופורציונאליים יותר אצל בנים. אצל בנות היציבה משתפרת והביטחון העצמי גדל.

הילדים מתחילים לחפש סדר בבלבול, נקודת ראיה של אמצע.

הקוריקולום מגיב לחיפוש הנ"ל דרך נושאים שמשלבים איזון: בכימיה, לימוד בסיס וחומצה, בפיסיקה, העקרונות של המכניקה, בג"ג, המים, באסטרונומיה, כוח צנטריפוגלי, באמבריולוגיה, היחסים בין השפעות וכוחות הנשיים והגבריים.

דרך מחקר של איזון בתופעות טבע ותופעות אנושיות התלמידים יכולים למצוא את נקודת המשען האישית שלהם. הם חוקרים תופעות מנוגדות וקובעים את הערך, המשמעות והמקור שלהם. תלמידים מגלים באיזון זה של הניגודים צורות חדשות (בעננים, צמחים, מערכת השמש, מיניות הגבר והאשה). גילויים אלה מקדמים את תשוקת התלמיד לחקור את המקור והצורה של היקום, ההיסטוריה או של השפה האנושית. כאן הם חוקרים את הזמנים העתיקים לעומק.

השאלה שיש לשאול בקשר לקוריקולום היא "איך?" איך X מתיחס ל - Y ?איך תופעות שונות מתקשרות ביניהן ואיך תופעות אלה נוצרו בכלל?

בכתה י"א מתרכזים בשאלה "למה?"

התלמידים אינם מסתפקים במחקר באופן כללי של הנושאים המעניינים אותם. הם נכנסים לעומקים של החיים הפנימיים של המחשבה, רגש ועשיה. אין כאן העמקה בלבד אלה אינדבדואליזציה. נולדות מתך התלמיד שאלות. בגיל זה יש לתלמידים מסויימים דחף לעזוב או לנשור מביה"ס. הם שומעים קול פנימי שאומר: "הנח מאחור כל מה שניתן לך, והמשך במסע האישי שלך!" סגנון אישי יותר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות כמו: לבוש, שער, עבודה חלקית, רשיון נהיגה.

הקוריקולום מאפשר בגיל זה חופש גדול יותר מבחינת המקום של כל תלמיד מול חבריו (בקשות של אינדוודואלים נכון יהיה אם יענו - לעבודה שונה משל חבריו, דרך שונה לעשות את הדברים ועוד). התלמידים מעוניינים לערוך מחקרים אישיים בנושאים שונים.

הקוריקולום מאופיין ב"בלתי - נראות", כלומר התלמיד נמשך לחקור נושאים שמושכים אותו אל מחוץ לאיזור בו הוא יכול לחוות אותו בחושיו. מסע כזה דורש סוג חשיבה חדש, חשיבה שאינה נשענת על העושר שהחושים שלנו מעניקים. בספרות למשל מסע זה למקור בלתי נראה ניתן לביצוע דרך עבודה על טקסט כמו האגדות הקשורות בגביע הקדוש או הקומדיה האלוהית של דאנטה. בכימיה, התלמידים נכנסים לממלכה בלתי נראת של האטום. בפיסיקה, חשמל, בהיסטוריה, ימי הביניים והרנסאנס בהם בני האדם יצאו למסע אינדוודואלי לתחומי ידע חדשים ובלתי ידועים, במתמטיקה, גאומטריה פרויקטיבית בה מגיעים קווים עד האינסוף - מקום עליו אפשר לחשוב למרות שלא ניתן לראותו.

בכתה י"א מתרחבים המימדים של הכתה לכיוונים שונים, על פי זמיונו והתעניינותו של התלמיד הספציפי. לכן בגיל זה טוב לתלמידים לעבוד גם דרך פרוייקטים אישיים ופרוייקטים של מחקר אישי. בנוסף על כל תלמיד לקחת על עצמו לבצע פרוייקט מדעי (ביצוע = עבודת שטח ולא עבודה מחקרית בלבד).

השאלה "למה" - למה הדברים כפי שהם, מדוע אירועי היסטוריה פנו לכיוון זה או אחר? ושאלות מדוע גדולות יותר - שאלות הנוגעות בגורל, משמעות החיים, אחריות חברתית. שאלות מתחומים אלה מגיעות דרך התלמידים לכתה.

כתה י"ב מתרכזים בשאלה "מי?"

התמונה דרכה נוהגים לתאר את כתה י"ב היא תמונה של מגדל גבוה שבקומת הקרקע שלו כתה א' ובקומה אחרונה כתה י"ב. בכל כתה יש חלון דרכו רואים רק חלק מהנוף הנשקף מן המגדל. בכתה י"ב מגיעים התלמידים לצוהר בראשו של המגדל ויוצאים דרכו אל הגג. משם הם רואים בפעם הראשונה את פנורמת הנוף כולה.

בכתה י"ב התלמיד רואה בפעם הראשונה את הדרך שעשה עד כה בכל שנות הלימוד ובה בעת הוא שם את עצמו באופן מודע במרכז הנוף הפנורמי. הקוריקולום משרת מצב זה ע"י כך שהוא מציע נושאים המסנתזים נושאים רבים - היסטורית עולם, ארכיטקטורה, פאוסט, זאולוגיה, פילוסופיה טרנסצדנטלית, סופרים וספרות רוסית (המתמודדים עם שאלת מקום האדם בעולם). המשימות שניתנות לתלמידים מבקשות מהם לאגד, לסנתז דיסציפלינות שונות בכדי שיוכלו להגיע לשאלה המרכזית של הקוריקולום בשנה זו - שאלת ה - "מי?": מי זה היצור הזה שנקרא אדם? מי עומד ברקע האירועים בעולם ותופעות הטבע - ומושך את כל אלה לסינתזה של שלם? מכאן שבכתה י"ב הקוריקולם לא רק חוזר על נושאים שנלמדו בשנים קודמות בתיכון אלא גם מחזיר את התלמידים למקום בו החלו בכתה א' - לתמונה של השלם. בכתה י"ב אנו מקווים שהתלמיד יגע במקום של השלם בפעם הראשונה.
ניגודים ביטחון עצמי לימוד לשים לב כאן ועכשיו היקום להתמודד מודעות מימד פרויקט הסרת אחריות בבית הספר בית ספר
כסף ואושר, כסף קונה פחד, כסף קונה חרדה, כסף גורם להרגיש טוב, כסף גורם להרגיש רע, מעשה מבעל תפילה, סיפורי מעשיות, תלות בכסף, תלות באהבה, תלות רגשית, שחרור רגשי, כסף טוב, כסף רע
כסף ואושר, כסף קונה פחד, כסף קונה חרדה, כסף גורם להרגיש טוב, כסף גורם להרגיש רע, מעשה מבעל תפילה, סיפורי מעשיות, תלות בכסף, תלות באהבה, תלות רגשית, שחרור רגשי, כסף טוב, כסף רע
...מעשה מבעל תפילה, סיפורי מעשיות, תלות בכסף, תלות באהבה, תלות רגשית, שחרור רגשי, כסף טוב, כסף רע למה כסף ואהבה הם הדברים הכי טובים וגם הכי גרועים בחיים? כסף ואהבה נתפסים כשני גורמים חיוביים מאוד בחיים. כסף מאפשר לאדם להגשים מטרות, לספק צרכים ולחיות בנוחות, ואהבה מעניקה תחושת ביטחון, שמחה וסיפוק. אך אליעד כהן מסביר כי דווקא הדברים שעושים לנו טוב, יכולים להיות גם המקור הגדול ביותר לסבל ולפחד. הסיבה לכך היא התלות הרגשית שאנו מפתחים כלפי גורמים חיצוניים...
איך נוצרת התאהבות? התאהבות דמיונית, לאהוב מישהו שלא אוהב אותך, התאהבות לא הגיונית, אהבה לא רציונאלית, לאהוב משהו שעושה לך רע, איך נוצרת התניה רגשית? חוקיות של התאהבות, איך מתאהבים במישהו? איך המוח מתאהב?
...לא רציונאלית, לאהוב משהו שעושה לך רע, איך נוצרת התניה רגשית? חוקיות של התאהבות, איך מתאהבים במישהו? איך המוח מתאהב? וכאן יתבאר עוד אחד מהחוקים של איך עובדת אהבה והתאהבות, ואיך עובדת היקשרות רגשית? כי יש הרבה פעמים שבן אדם אוהב מישהו משהו, למרות שההתאהבות הזאת עושה לו רע. וההתייחסות היא למקרים, שבהם אין לאדם את מה שהוא אוהב. והאדם מרגיש רע, מכך שהוא אוהב משהו מסוים שאין לו אותו. והאדם לא מבין, למה הוא אוהב את הדבר שאין לו אותו. לדוגמה, בחור אוהב בחורה...
טיפולים סותרים, שיטות טיפוליות סותרות, ללכת לכמה טיפולים בו זמנית, טיפולים מנוגדים, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בסמים, טיפול קוגניטיבי, טיפול CBT, טיפול NLP, מסרים סותרים, מסרים מנוגדים, בחירת מטפל, בחירת טיפול, טיפולים נפשיים
טיפולים סותרים, שיטות טיפוליות סותרות, ללכת לכמה טיפולים בו זמנית, טיפולים מנוגדים, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בסמים, טיפול קוגניטיבי, טיפול CBT, טיפול NLP, מסרים סותרים, מסרים מנוגדים, בחירת מטפל, בחירת טיפול, טיפולים נפשיים
...סותרות, ללכת לכמה טיפולים בו זמנית, טיפולים מנוגדים, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בסמים, טיפול קוגניטיבי, טיפול CBT, טיפול NLP, מסרים סותרים, מסרים מנוגדים, בחירת מטפל, בחירת טיפול, טיפולים נפשיים האם אפשר לעשות כמה טיפולים נפשיים במקביל? אליעד כהן מסביר את השאלה האם אדם יכול ללכת לכמה טיפולים נפשיים שונים בו - זמנית. הוא נותן כדוגמה אדם שנמצא בטיפול פסיכיאטרי שלוקח תרופות, ובמקביל מעוניין לעשות טיפול רגשי, טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), טיפול תפיסתי...
סודות חוסר השכנוע של ברק אובמה, העימות של ברק אובמה מול מיט רומני, ברק אובמה נגד מיט רומני, חוסר ההשפעה של ברק אובמה, סודות השכנוע וההשפעה של אובמה, איך לנצח בויכוחים? איך להשפיע על אנשים? רטוריקה / דיבייטינג / NLP / לתכנת את התת מודע / תכנות התת מודע / אסטרטגיות שכנוע ועוד...
...מיט רומני, חוסר ההשפעה של ברק אובמה, סודות השכנוע וההשפעה של אובמה, איך לנצח בויכוחים? איך להשפיע על אנשים? רטוריקה דיבייטינג NLP לתכנת את התת מודע תכנות התת מודע אסטרטגיות שכנוע ועוד... וכאן אנתח חלקים ונקודות להתבוננות, בקרב הויכוח הראשון שהתרחש בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה, לבין המועמד לנשיאות, מיט רומני. ואראה כיצד אפשר להעביר מסרים תת הכרתיים. ואנתח את חלק מהסיבות שבגללן מיט רומני נחשב למנצח של הדיבייט הראשון שלו מול ברק אובמה, בגלל צורת הניסוח...
מחויבות בזוגיות, בגידות בזוגיות, לגרום למישהו להתחייב לך, לגרום למישהו להיות מחויב כלפיך, לגרום למישהו לא לבגוד בך, למנוע בגידה, הסרת אחריות אישית בזוגיות, עצלנות בזוגיות, מחויבות זוגית, פחד ממחויבות, רכושנות בזוגיות, יחסים
מחויבות בזוגיות, בגידות בזוגיות, לגרום למישהו להתחייב לך, לגרום למישהו להיות מחויב כלפיך, לגרום למישהו לא לבגוד בך, למנוע בגידה, הסרת אחריות אישית בזוגיות, עצלנות בזוגיות, מחויבות זוגית, פחד ממחויבות, רכושנות בזוגיות, יחסים
...בזוגיות, בגידות בזוגיות, לגרום למישהו להתחייב לך, לגרום למישהו להיות מחויב כלפיך, לגרום למישהו לא לבגוד בך, למנוע בגידה, הסרת אחריות אישית בזוגיות, עצלנות בזוגיות, מחויבות זוגית, פחד ממחויבות, רכושנות בזוגיות, יחסים למה אנשים רוצים מחויבות בזוגיות? אנשים רבים רוצים להשיג מחויבות בזוגיות משום שהם מחפשים ביטחון, יציבות ואמונה שהצד השני יישאר איתם גם בזמנים קשים. אליעד כהן מסביר שהרצון לקבל התחייבות מבן או בת הזוג נובע מכך שאנחנו לא סומכים מספיק על...
עולם החלומות, דמויות בחלום, ישויות בתוך החלום, מה קורה לישויות שנמצאות בחלום אחרי שהאדם מתעורר
עולם החלומות, דמויות בחלום, ישויות בתוך החלום, מה קורה לישויות שנמצאות בחלום אחרי שהאדם מתעורר
...מדוע אי אפשר להיעלם לגמרי מהקיום? אליעד כהן מסביר בהרצאתו מדוע אי אפשר באמת להיעלם באופן מוחלט, גם אם נדמה לנו שלכאורה אפשר להפסיק להתקיים. הרעיון מוסבר באמצעות דוגמה של חלום: כאשר אדם חולם בלילה, תודעתו מתפצלת ומייצרת דמויות שונות בחלום - אנשים, מקומות וחפצים. הדמויות האלו הן לא ישויות נפרדות באמת, אלא ביטוי של תודעה אחת שמתפצלת ומופיעה בצורות שונות. ברגע שהאדם מתעורר, כל הדמויות שהופיעו בחלום מתמזגות בחזרה אל תוך התודעה האחת, והן חדלות להיות נפרדות...
פתרון בעיות ללא פתרון, למה כשאין פתרון אין בעיה? האם יש בעיות ללא פתרון? להיות בטוח שאין פתרון, להרגיש טוב בלי רע, איך לפתור בעיות בלי פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? התמודדות עם בעיות קשות ללא פתרון
פתרון בעיות ללא פתרון, למה כשאין פתרון אין בעיה? האם יש בעיות ללא פתרון? להיות בטוח שאין פתרון, להרגיש טוב בלי רע, איך לפתור בעיות בלי פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? התמודדות עם בעיות קשות ללא פתרון
...ללא פתרון? להיות בטוח שאין פתרון, להרגיש טוב בלי רע, איך לפתור בעיות בלי פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? התמודדות עם בעיות קשות ללא פתרון למה כשאין פתרון, אין בעיה? כאשר אדם מתמודד עם בעיה בחייו, הוא בדרך כלל רוצה למצוא לה פתרון. לדוגמה, אם אדם רעב, הוא מרגיש שיש לו בעיה כי הוא רוצה לאכול, ואם הוא בודד, הוא סובל כי הוא לא רוצה להיות לבד. הסבל, לפי אליעד כהן, קיים רק כל עוד האדם מאמין שיש פתרון אפשרי לבעיה. אם אדם היה בטוח לחלוטין שאין פתרון לבעיה...
איך לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות
איך לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות
...לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות למה כל מילה חשובה בתהליך המכירה והשכנוע? אליעד כהן מסביר שאחד הגורמים המרכזיים להצלחה במכירות ושכנוע הוא תשומת הלב לפרטים, ובעיקר תשומת הלב למילים המדויקות שבהן משתמשים בשיחה עם הלקוח. אליעד מדגיש שכל מילה היוצאת מהפה משפיעה באופן ישיר על תוצאות המכירה והיכולת לשכנע. הוא נותן דוגמאות מעשיות לכך שיש הבדל עצום בין...
חרדה חברתית, מפחד לדבר, מפחד להתבטא, פחד קהל, פחד מאנשים, חוסר ביטחון עצמי, ערך עצמי נמוך, ערך עצמי גבוה, שותק ליד אנשים, לא מדבר ליד אנשים, אהבה עצמית, ערך עצמי
חרדה חברתית, מפחד לדבר, מפחד להתבטא, פחד קהל, פחד מאנשים, חוסר ביטחון עצמי, ערך עצמי נמוך, ערך עצמי גבוה, שותק ליד אנשים, לא מדבר ליד אנשים, אהבה עצמית, ערך עצמי
...לדבר, מפחד להתבטא, פחד קהל, פחד מאנשים, חוסר ביטחון עצמי, ערך עצמי נמוך, ערך עצמי גבוה, שותק ליד אנשים, לא מדבר ליד אנשים, אהבה עצמית, ערך עצמי מה הקשר בין ביטחון עצמי לבין הבעת דעה? במהלך השיחה, נדונה השאלה האם הימנעות מהבעת דעה מצביעה על חוסר ביטחון עצמי. אליעד מתחיל לשאול את המשתתפים האם אדם שמפחד להביע את דעתו מפני שהיא עשויה לא להתקבל, מצביע על חוסר ביטחון עצמי. המשתתפים מסכימים עם הרעיון שבסיטואציות כאלה, הפחד מהתוצאה - לדוגמה, פחד שלא יאהבו...
ניתוח תנועתי של התרגיל: מתח / פולי עליון Cable Pullover / Cable Fly
...עליון Cable Pullover Cable Fly אז בתרגיל הזה (מתח פולי עליון) לדוגמה, אתה מושך את עצמך כלפי מעלה (מתח) או מושך את המשקל אליך כלפי מטה (פולי עליון). והתרגיל הזה לדוגמה, ניתן לבצע אותו בשילוב ובהפעלה של שרירים שונים (חזה גב שכמות יד קדמית). כי מספר מפרקים משנים בו יכולים לשנות בו את הזוויות שלהם. ניתן לבצע את התרגיל באמצעות השכמות והכתף האחורית, וזה יהיה תלוי בעד כמה הזווית של השכמות הפכה להיות יותר קטנה במהלך התנועה. ניתן גם לבצע את התרגיל באמצעות...
אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?
...- מנסה אך לא יוצא - מה לעשות? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?. הפעם אענה על שאלה בנושא האושר, אדם שואל, אני מנסה להיות מאושר, ולא מצליח, אני הולך לסדנאות, חושב חיובי, קורא ספרים, ועושה הכל להיות מאושר וזה לא זה, אני עדיין לא מאושר, מה עושים? התשובה היא חד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים, האדם לא באמת רוצה להיות מאושר. לדוגמה, מישהו הכעיס את האדם בעבודה או ברחוב, לרוב האדם יכעס, אבל נניח שהפעם לא...
כיצד תזכור את מה שאתה לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית?
...יודע. עליך להיות תמיד במצב שחסר לך ידע ולא במצב שחסרה לך עשייה, כי כל הידע שקיים אצלך חייב להיות מעשי. אתה צריך לקחת את כל הדברים שאתה יודע שאתה צריך לעשות ולעשות אותם, לעשות אותם ככ טוב עד כדי כך שהם יהפכו לחלק ממך. אתה צריך לוודא שההתקדמות שלך תלויה אך ורק בידע שחסר לך ולא בעשייה שחסרה לך. שים לב שאתה לא עושה פחות ממה שאתה יודע, דהיינו שאתה לא במצב שאתה יודע המון דברים שאתה צריך לעשות ושאתה לא מיישם את רובם. תוודא שאתה עושה תמיד את כל מה שאתה יודע...
שיפוטיות, האשמה, חרטה וביקורת עצמית.
...את הרגלי החשיבה שלו, אמונות ופחדים, אלו נקראים קליפות. ובכל השגה או הבנה חדשה, הוא מנסה לנער מעליו את אותן הקליפות שמטרידות אותו וגורמות לו להרגיש רע. להפסיק להתחרט. ואם כבר התחרטנו, אז אנחנו לא מתחרטים על זה. ניקח לדוגמה עניין השיפוטיות העצמית. אדם ישב וחשב עם עצמו והגיע למסקנה שהוא מחמיר עם עצמו יותר מידי וגורם לעצמו להרגיש חרטה ואשמה לשווא. ההיגיון אומר שאם הבנו שאין טעם שנמשיך לשפוט את עצמנו, להתחרט ולגרום לעצמנו לתחושה רעה, אין שום סיבה שנמשיך...
אסטרולוגיה - ניתוח מפה אסטרולוגית של מדינת ישראל
...של מדינת ישראל בסד משחר ילדותי ניסיתי להבין, כל - כך הרבה דברים לא מתאימים ואינם משתבצים, זה כמו חלקים של פזל שלא שייכים לתמונה. כאילו יש שני עולמות, התחושה הפנימית שאומרת מה שנכון, ואיך שצריך להיות, לעומתה המציאות, שסותרת הכל, וכל - כך שונה. בילדותי לא ידעתי להסביר מהו הדבר, אבל תמיד, תמיד חייתי בתחושה שאני - אנחנו מחליקים ומיפים את הכל מלמעלה, ושמתחת לפני השטח משהוא כל - כך שגוי, משהוא לא נכון, משהוא ממש דורש שינוי. ביום שנולדתי סבתי הכינה את מפת...
טראומה - טראומה, ריפוי וחזרה לחיים
...לחיים ההחלטה שלי לעבור התמחות בריפוי מטראומה נעשתה לאחר שהבנתי במהלך לימודיי שהחוויה הטראומטית, הן הנפשית והן הגופנית, העשויה להיות חד - פעמית או חוזרת ונשנית, העלולה להתלוות לטראומה גופנית או להתקיים בזכות עצמה, פוגעת בעוצמה באופן מודע ולעיתים גם באופן לא מודע באיכות החיים, בהגשמת חלומות והשגת יעדים, בתפקוד, בתקשורת, בניהול מערכות יחסים, בחיים שלווים ומאושרים של הנפגע. החוויה הטראומטית עלולה לשנות את חייו של הנפגע באופן מהותי ולמנוע ממנו חיבור למעגל...
ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים
...שאלה.? מה היא תשובה? מה הוא ביטחון? מה הוא פחד? מה היא מציאות? מי תופס את המציאות? מה היא מחשבה? מה הוא רעיון? מה היא שפה? מה היא בעיה? מה הוא סדר? מה הוא שקט? מה הוא ריכוז? מה היא תשומת לב? מה היא הקשבה? מה הוא חלל? מה הוא ידע? מה היא למידה? מה היא התנסות? מה היא יצירתיות? האם החיים שלי? מה הוא החושב? מה הוא הרוצה? האם הגוף שלי? מה זו אמת? מה זה כלום? מה הוא כעס? מה היא ודאות? מה הוא הפך? מה היא אהבה? מה היא שמחה? מה הוא יופי? מי אני? מה הוא מוות...
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
...על למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?. למה - עד מתי צריך האדם לשאול את עצמו למה, ומה הסיבה? היום אשיב על השאלה, עד מתי, צריך האדם לשאול את עצמו למה? ומה הסיבה? כפי שהסברתי, אדם הרוצה להיות מאושר, האדם צריך להתבונן ולהבין את עצמו. והיה והאדם ישאל את עצמו מספיק פעמים, למה? ומה הסיבה? הוא יבין האם זה מחויב המציאות, או לא מחויב. כל שאלה אחרת, כל נושא לבדוק אותו, האם הוא האמת? האם זה יכול להיות אחרת? והרבה פעמים האדם מגיע לנקודה שאין לו תשובה שזה...
דמיון מודרך - היפנוזה או חלום?
...של חלום? דמיון מודרך היא סצינה בה המטפל גורם למטופל להיכנס אל עולם תת המודע שלו. על ידי סוג של פנייה לתת מהודע אחרי רגיעה ומדיטציה רגעית מגיע המטופל אל מקומות מאוד נסתרים בנפשו - שם נמצאות כל התשובות לבעיותיו. דמיון מודרך נקרא כך כיוון שזהו דמיון של המטופל בלבד אך עם הדרכה של המטפל. בחלום אנו מגיעים לעולמות אחרים ללא מגבלות כלל כאשר במציאות זו ישנם המון מסרים בכל מיני צורות וצבעים - כך גם בדמיון מודרך. אנחנו בעצם מדמיינים דמיונות שמגיעים מתוך תת...
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
...והפרעות קשב הילד ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת. היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADHD...
הקרב האבוד על הבית - יעל אבגי
...הלאומית שלתמוך בבעלי למען הכלל. כנראה שאני לא שייכת לזן הנדיר של נשים המוכנות להקריב כל כך הרבה בשביל כל כך מעט בעל. אלה העומדות בצריח ולהן אני רוצה להצדיע בלי כומתה על הראש, בלי נשק בצד הגוף, אך עם שירת התקווה שתימצא יום אחד הדרך לאפשר לכן לחיות לצד, לישון ליד, לקום עם מי שהחליט לשמור עלינו אך יכול גם לשמור על הילדים בערב. יום טיפוסי בחיי אישה בשנת 2010 שש - שש וחצי בבוקר השכמה (בהנחה שאין תינוק בהישג יד). הכנת סנדויצים, צחצוח, קילוח, גילוח שאריות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללכת לאיבוד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ללכת לאיבוד, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ללכת לאיבוד, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי מומלץ, מאמן אישי רוחני, מאמן אישי להצלחה בתחום ללכת לאיבוד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 16:05:36 - wesi4