ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לחנך ✔עבודה, חינוך וחברה - חיפוש רוחני ✔אני רוצה להקדיש את עצמי לתהליך הרוחני, ולעבוד נראה לי בזבוז זמן. מצד שני, יש... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 עבודה, חינוך וחברה - חיפוש רוחני
אני רוצה להקדיש את עצמי לתהליך הרוחני, ולעבוד נראה לי בזבוז זמן. מצד שני, יש כאלה שמדברים על "קארמה יוגה" - לעשות תהליך רוחני תוך כדי העבודה והחיים הרגילים. מה דעתך?

קארמה יוגה, כפי שאני מבין אותה (ללא קשר להגדרות מסורתיות) היא להכפיף את העשיה הפיזית בחיים לתהליך הרוחני.

עבורי המשמעות של זה במהלך הדרך היתה: לזהות מה הכי נכון עבורי ומה הכי נחוץ עבורי מבחינת התהליך הרוחני, ולבחור את העשיה הפיזית לפי שיקול זה בלבד.

התשובות לגבי "מה הכי נכון ונחוץ עבורי בתהליך הרוחני" יכולות להיות מגוונות מאד, וראיתי לנכון תמיד לפתוח את הראש ולגייס אותנטיות מירבית, מבלי לפחד מתשובות מסויימות או מהשלכותיהן. ואכן, התשובות שנתתי לעצמי היו שונות, והניבו עשיה מסוגים שונים.

למשל: בשלב הראשון שלי בדרך מה שהיה הכי חשוב לי הוא למידה של דברי מורים רוחניים, נסיעות לחו"ל לפגוש אותם, שהיה באשרם של אושו בפונה, התרועעות עם מחפשים רוחניים והשתתפות במדיטציות, קבוצות תרפיה, אירועים, פסטיבלים וכו'. כדי לאפשר זאת עברתי לגור בעיר הגדולה, ומצאתי עבודה במקצוע ה"רשמי" שלי, עריכה, שבו יכולתי להשתכר מספיק וגם לצאת לחופשות כדי לאפשר את כל אלה.

בשלב מאוחר יותר השתנה הצורך של התהליך הרוחני ומה שזוהה כהכי נחוץ ונכון היה להיות יותר לבד, יותר בשקט, יותר קרוב לטבע, ולפנות זמן רב ככל האפשר למדיטציה, סטסנג והתמסרות להתבוננות פנימית. עזבתי את העבודה הקבועה ועברתי למשרה חלקית מהבית, שכרתי חדר עם שותף בכפר, וירדתי ברמת החיים בהתאם, כדי לאפשר זאת.

בשלב אחר התשובה היתה: "עכשיו הכי חשוב לך לחזור ל'עולם' ולבדוק אילו דפוסים או קשיים יש לך בעבודה מסודרת, ובמפגש עם בני אדם". אז התחלתי לעבוד בגן ילדים. בשלב נוסף מה שזוהה כנחוץ הוא "לא לעשות כלום!", וסידרתי לי כמעט שנה של 'בטלה' מוחלטת, ללא עבודה או עיסוק קבוע כלשהו וללא סדר יום או מחוייבות כלל. אחר כך התשובה על "מה הכי נחוץ" היתה: "זה כבר לא משנה", אז התחלתי לעבוד במה שבא לי או נראה לי מגניב באותם ימים.

כמובן שברקע השיקולים האלה תמיד קיים המצב הכלכלי והצורך בכמות מסויימת של כסף כדי לשרוד. לכן, לאחר שעניתי את התשובה לגבי מה נכון לי לעשות, הייתי צריך לבדוק מה הם הצרכים הפיזיים והאם זה אפשרי מבחינת מצב המציאות. אבל בנקודה זו חשוב היה לי לוודא שזהו השיקול המשני. כלומר, שאם אני חייב משכורת מסויימת, זה משום שאני באמת חייב, ולא משום שאני לא יכול לוותר על הדירה המגניבה בתל אביב או על הטוסטוס או על נוחות, או משום שארגיש לא נעים או לא מוסרי להיות מובטל, או כי אני פוחד מהעתיד, או ממה שדודה רוחמה תגיד עלי, או איך זה ייראה בקורות חיים שלי וכו' וכו'.

קארמה יוגה, אם כן, יכולה להיות לעבוד בעבודה הכי קשה ותובענית, אך גם להתפטר ולנסוע להודו. לעשות הסבה מקצועית, אך גם לחתום אבטלה או פשוט לשרוד בדוחק כמעט כהומלס - הכל בהתאם למה שדורש התהליך הרוחני.

מצד אחד אני רוצה להתבטל ולא לעבוד. מצד שני אני מרגישה שזה אסור. מצד שלישי זה מפחיד אותי. מצד רביעי אני תוהה אם זו לא סתם בריחה. אז לשלוח קורות חיים?

עבורי מעניין לזהות את קולותיו של המיינד הקולקטיבי בעניין העבודה.

אנו גדלים בחברה שבה המיינד הקולקטיבי דוחף לעבודה. עד לפני דור אחד או שניים ההורים שלנו היו בדרך כלל או עניים שחייבים לעבוד קשה כל הזמן כדי לשרוד, או אנשים הכבולים היטב בתוך מבנה חברה מסורתי ושואבים את זהותם מתפקידם או מקצועם או כמות הכסף שלהם, או פשוט בני אירופה ונגזרותיה שהפכו את העבודה לסוג של מטרה מקודשת ומשמעות החיים. אחר כך הגיעו ההיפים והתבטלו לכמה שנים, אך מיד חזרו לעבוד במרץ כדי לאפשר את חיי הצריכה והשפע החומרי האינדיווידואליסטי. בנוסף, חיים רוב בני האדם בחברה המערבית תחת איום השעמום או הפחד מן הלבד. המחשבה על הימצאות האדם לבדו אל מול מחשבותיו ורגשותיו, בלי עשייה כלשהי או תנועה לעבר מטרה חיצונית, היא איום כבד עבור רבים.

לאור כל זאת, אני מוצא שמאד טבעי עבור המיינד המתעורר לרצות את ההיפך. כלומר - להתבטל, כתנועת נגד, כמרידה או השתחררות, מאותם קולות מדכאים היוצרים מציאות אשלייתית לה הוא היה עבד.

בנוסף, המיינד היוצא מן העדר הקולקטיבי והמתחיל להתעורר מזהה לאיטו עובדה קיומית: העצלות ואהבת הבטלה והמנוחה הן טבעו האמיתי (לצד אהבת המשחק וההשתעשעות). ניתן לראות זאת אצל היצורים הקרובים לנו המתקיימים בשלב שלפני הופעת המיינד - כלבים חתולים, קופים, יונקים ימיים ואחרים, ותינוקות האדם, וגם אצל היצורים המתקיימים בשלב שאחרי היעלמות המיינד - המוארים.

ויחד עם זאת, הופתעתי לגלות לאחר שחרור המיינד, שהוא אוהב מאד להתבטל, לישון, לנוח ולשוטט, אך גם לעבוד במרץ לפעמים. כמו ילד שמשחק ב"מטבח" הוא אוהב לבשל ולעשות כלים. הוא אוהב לנקות (כשכבר ממש מלוכלך לו) ומאד מרוצה כשהכל כבר נקי (אבל גם אוהב לרבוץ בבלגאן ולהגיד שלא אכפת לו בכלל), והוא אוהב גם כשיש לו אתגר שהוא צריך לעמוד בו ולבצע היטב, וגם ליצור משהו חדש, וגם לעשות משהו עבור מישהו אחר, וגם להיפגש עם אנשים אחרים כי כל אחד מהם מקרין עולם קטן משלו, שלעתים מצחיק או מעניין לגלות. לכן, אם משהו מכל אלה מתקיים ב"ג'וב" מסויים, המיינד אוהב גם לעבוד. כל אלה, כך גיליתי, הם טבעו האמיתי של כל מיינד, כלומר של כל אדם, וטבע זה ממתין להתגלות מתחת לשכבות המחשבה, האמונה והאשליה.

איך אתה רואה את הסכסוך היהודי ערבי?

מגובה אפס אני רואה ערבים, חיות אדם שנואות, פוגעות ברוע ובאכזריות בחיילי התמימים, ילדיי יפי הבלורית.

מגובה עשר אני רואה בני אדם - אויבים זה לזה. בליבם סכסוך ופחד ובידיהם רובים, להגן מפני הפחד ולהכאיב בשם הסכסוך.

מגובה מאה אני רואה כוכב לכת יפה. יצורים רבים ומופלאים בו. רובם חיים בהרמוניה חסרת אלימות, וזה יפה. חלקם טורפים זה את זה כאינסטינקט, וגם זה חלק מאותו יופי. ומעטים הורגים זה את זה בגלל מחשבה. אותו יופי, אבל עומד על הראש.

מגובה אלף אני רואה תודעת ענק מסתורית, מתקיימת בתוך אנשים, ובתוך חיות, ובפעולות ובמחשבות ובי, והיא משחקת את משחקיה המעניינים, שיש בם לידה ומוות, חיבוק וטנק, ומטאפורות על גבהים, ומלחמות.

מגובה רב אין - חקר איני רואה דבר. אין עוד ערבים, וגם לא יהודים, לא בני אדם ולא חיות, אין הורג ואין נהרג, וגם טוב ורע אין, וגם לא מודעות.

וכשאני מניח את העט, אני רואה שיש ואין. אין - ערבים הורגים ונהרגים על ידי אין - יהודים, ואין - אני יכול להגביה עוף אל גבהים אין חקר, או להמריא בגיחת תקיפה באפאצ'י, וחמלה יש, וגם הבנה, ושקט יש ומנוחה, ויופי גם.

למה לא מכניסים את המדיטציה והחיפוש הרוחני לתוכנית הלימודים בבתי הספר? אני חושבת שאם זה היה הופך לחלק מהמערכת החינוכית הנורמטיבית שלנו, הרבה יותר אנשים היו נמשכים לזה. שמעתי על ארגון שמנסה לעשות זאת בבתי ספר, אבל משום מה הוא מדשדש.

הסיבה ש"שחרור מסבל" לא ייכנס בקרוב לתוכנית הלימודים היא לא הקושי לנסח את המסר, אלא בעיקר כי יש כוחות גדולים וחזקים שמתנגדים למסר הזה.

סבל נגרם על ידי מנגנון המחשבות היוצר זהות נפרדת. בין השאר המנגנון כולל זהות לאומית, דתית, חברתית ופסיכולוגית. שחרור מסבל כולל, בשלב די מוקדם, יציאה מן העדר. ביטול של "אני ישראלי", "אני יהודי", "בירתנו הנצחית", "יפי הבלורית", "להגשים את הפונטציאל", "להצליח בחיים", "להקים משפחה בישראל", "אור לגויים", "עניי עירך קודמים", "מותר האדם מן הבהמה", ואפילו "נר לי דקיק". וזו רק ההתחלה!

אתם יודעים מה יקרה בחדרי המורים, במשרד החינוך, בכנסת, בישיבת הממשלה ובעיתונות אם מישהו ינסה להחדיר מסר הנוגד ערכים אלה למערכת החינוך? בפעם הבאה כשאתם עוברים בכנסיה תסתכלו על הבחור שתלוי על הקיר בתחתונים, ותקבלו מושג.

לגבי הארגון המדשדש שניתן כדוגמה, הסיבה שהוא אינו מתרומם היא בדיוק זו: הוא מנסה להחדיר את ערכי החופש המנומסים והמקובלים בלבד ("השלום מתחיל בתוכי"), ונשלט על ידי פחד לחצות כל קו של מוסכמה והתניה חברתית, ועל ידי רצון עז להמשיך להשתייך לעדר. הוא מנסה לחנך ל"מודעות עצמית" ו"שלום פנימי", ובו זמנית לשמור על כל המבנה התומך בהיפך שלהם.

וזה פשוט לא עובד. אי אפשר להגיד לילד: שמע, אתה יהודי, ישראלי, חייל לעתיד, נצר לשורדי השואה, אל תיגע בסמים, אל תלך אחרי גורואים, אל תראה את הדיכוי הרוחני שבוצע בך ואל תתמרד נגדו, אל תצא נגד השקרים, אל תגיד אף מילת ביקורת, אל תהיה "שלילי", אבל תראה איזה יופי - השלום מתחיל בתוכך, אז בוא נתחבק. זוהי בורות. זה לא עובד, וזה לא יעבוד.

אני חושב שזוהי הסיבה המהותית למצב בו השחרור מסבל הוא עדיין נחלת מעטים יחסית. אין כאן כשל במיתוג ושיווק הרוחניות, אלא פשוט תמונת מציאות המשקפת מצב תודעה פנימי. רוב האנשים פשוט לא מוכנים לשחרור מסבל, ומה שמתעורר בהם אל מול האופציה הוא כעס, בוז, יהירות או ביטול.

ועם זאת, המצב אינו סטטי. ישנה התפתחות מאד מואצת של המיינד הקולקטיבי בעולם כולו, וגם הפתיחות לאפשרות השחרור מהסבל גדלה. אופרה ווינפרי מדברת עם אקהרט טולה בפריים - טיים, אובאמה בשלל נאומים נאורים, ביירון קייטי ו"העבודה", עיסוק גובר והולך במדיטציה ובודהיזם בתקשורת, הרבה יותר יוגה, הרבה יותר טיפולים אלטרנטיביים והתפתחות מרשימה מאד של התחום הירוק - את כל אלה אי אפשר היה אפילו לדמיין לפני עשור בלבד. לפני שני עשורים, אם אושו היה יודע שאלפי צעירים ישראלים (שרק נולדו אז) יקפצו ב - 2011 באמצע הנגב לצלילי המדיטציות שלו, הוא היה מרטיב במכנסיו, ולא מזקנה.

במסגרת ההתפתחות המואצת הזו, מי יודע? אולי בשנת 2020 תציג כרזת הבחירות של המועמד לראשות הממשלה את האיש מחובק עם עץ, כדי להדגיש את מחויבותו למאמץ האקולוגי ולערכים הגלובליים. הכל יכול להיות...
חמלה פנימיות אהבה פסיכולוג יוגה אוהב קורות חיים הורה לשמור על נשלט אשליות חינוך חיפוש רוחני לחנך עבודה רוחני רוחניות
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים האם יש דרך נכונה לחנך ילדים? אליעד כהן פותח בהסבר מפורט לגבי חינוך ילדים ומדגיש שאין תשובה חד - משמעית לאיך לחנך ילד. כל תשובה יכולה להצליח או להיכשל בהתאם לנסיבות ספציפיות, ובכל פתרון ... ובמצבו באותו הרגע. באותה צורה, חינוך ילדים דורש התאמה אישית מדויקת של כל פעולה לכל מצב ומצב, ובלתי אפשרי לתת ... נכונות. מהי הבעיה העיקרית בעצות חינוך של מומחים? אליעד כהן מדגיש שכל עצה שנטען לגביה שהיא עובדת תמיד, בעצם ... אותו אדם שמציע את הפתרון. כיצד לחנך את הילד נכון לפי אליעד כהן? אליעד טוען שחינוך נכון מתחיל קודם כל מחינוך עצמי של ההורה. אם ההורה לא מסוגל לחנך את עצמו - לדוגמה, אם ההורה לא מצליח להפסיק לכעוס, לעשן או לדחות סיפוקים - הוא יתקשה מאוד לחנך את הילד. הוא אומר שהורים רבים בטוחים שהם עצמם מושלמים ואין להם מה לשפר, וזו ... כיצד לעזור לילד. רחמנות ואכזריות בחינוך - מה הגישה הנכונה? אליעד כהן מציג תפיסות מהמקורות (רבי נחמן מברסלב) בנושא הרחמנות והאכזריות בחינוך. הוא מסביר שלעיתים רחמנות היא בעצם אכזריות סמויה. למשל, הורה שרץ לעזור ... אמיתי. מפורסמים של שקר והנזק בחינוך על פי עצותיהם - מה זה אומר? אליעד כהן מתאר תופעה של מפורסמים של שקר - ... ליישם בחייהם. הוא טוען שכל עצה חינוכית מגיעה עם היגיון פנימי מסוים, ואם ההורה מחנך את הילד לפי עצות של מומחה מסוים, הוא בעצם מעתיק אליו גם את התסביכים של אותו ... עצות של אנשים אחרים, ומדגיש שכדי לחנך את הילד בצורה אמיתית ונכונה, ההורים צריכים להתמקד בשיפור עצמי ובחשיבה ... על עצות שהם מקבלים. איך להצליח לחנך את עצמך על מנת לחנך את הילד? אליעד כהן מסביר שכדי להצליח לחנך את הילד, ההורה צריך קודם כל לחנך את עצמו. הוא חייב לבדוק היכן הוא מתנהג בצורה דומה לילד, ואיפה הוא בעצמו ... לילד להתמודד עם הקשיים שלו. החינוך, לפי אליעד, הוא תהליך דינמי, מורכב ואינדיבידואלי, ולא ניתן לפשט אותו ... כלליות שעובדות תמיד. איך נכון לחנך ילד? ייעוץ הורי יעיל מהי אכזריות חינוכית? איך להימנע מטעויות בחינוך ילדים? מי הם מפורסמים של שקר? חינוך עצמי לפני
חינוך ילדים, תסמונת הילד המוכה, איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? לחנך בלי לעשות רע, לחנך מתוך אהבה, חינוך מתוך אהבה, הורים מתעללים, הילד הפנימי, להאשים את ההורים, איך לגדל ילדים? בעיות התנהגות אצל ילדים, חלק 1
חינוך ילדים, תסמונת הילד המוכה, איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? לחנך בלי לעשות רע, לחנך מתוך אהבה, חינוך מתוך אהבה, הורים מתעללים, הילד הפנימי, להאשים את ההורים, איך לגדל ילדים? בעיות התנהגות אצל ילדים, חלק 1
חינוך ילדים, תסמונת הילד המוכה, איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? לחנך בלי לעשות רע, לחנך מתוך אהבה, חינוך מתוך אהבה, הורים מתעללים, הילד הפנימי, להאשים את ההורים, איך לגדל ילדים? בעיות התנהגות אצל ילדים, חלק 1 איך לחנך ילדים בלי לעשות להם רע? אליעד כהן מסביר לעומק את המושג חינוך ילדים, ומבהיר תחילה שהמונח חינוך תמיד מתייחס לסיטואציה שבה יש התנגשות בין הרצון של המחנך לרצון של המחונך. אם הילד היה מתנהג בדיוק כפי שההורה רוצה, לא היה שום צורך לחנך אותו, ולכן חינוך במהותו הוא תהליך של הגבלה וצמצום ... הוא מחויב להפעיל מידה מסוימת של כוח, או במילים אחרות - להכניס מידה מסוימת של סבל לחיי הילד כדי לשמור עליו מנזק גדול יותר. לכן, כל חינוך מכיל בתוכו בהכרח מידה מסוימת של רע. אליעד כהן מוסיף ומבהיר שאם מישהו מתנגד להפעיל כוח בכלל, הוא למעשה לא יוכל לחנך אף אחד ואף לא את עצמו. הוא מדגים: ... לא יהיה מוכן לפגוע בעצמו, כלומר, להרגיש רע כלשהו בכך שימנע מעצמו את הסיגריות, הוא לעולם לא יפסיק לעשן. מה רבי נחמן מברסלב אומר על חינוך ילדים? אליעד כהן מצטט את רבי נחמן ... נחמן מסביר שכדי לגדל ילדים בצורה נכונה, יש לשמור על מרחק מסוים מהילד. להיות צמוד מדי לילדים, או משועשע ומעורב בכל פעולה שלהם, פוגע בחינוך שלהם. ההסבר של אליעד לדברי רבי נחמן ... אותו. בדיוק כמו עץ קטן - קל ליישר אותו כשהוא צעיר, וכשהוא מתבגר, אם הוא כבר גדל עקום, יהיה קשה מאוד לתקן אותו. למה ההורים לא מוכנים לחנך מתוך פחד לפגוע בילד? אליעד מסביר שהרבה הורים נמנעים מלחנך את ילדיהם בגלל שהם מזדהים איתם ... מצמצמים את הרצון שלהם. ההורה חושב לעצמו: למה שאעשה לילד שלי רע עכשיו, אם ממילא בעתיד הוא יסבול? אליעד מציין שזו טעות, מכיוון שאם לא תחנך את הילד עכשיו, הוא בהכרח יסבול הרבה יותר ... לקח, כך שאם ההורים לא יחנכו את הילד שלהם, המציאות כבר תחנך אותו בדרכים אחרות, כואבות אף יותר. מה ההבדל בין סבל לגיטימי ללא לגיטימי בחינוך? אליעד מדגיש שההבדל בין סבל שנחשב ... על חייו, בלי להאשים את ההורים או את הסביבה. גם אם הסבל בא מההורים או מהסביבה, מבחינת הילד המתבגר, עליו ללמוד להתמודד עם המציאות ולחנך את עצמו. איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? האם מותר לחנך ילדים מתוך כפייה? איך להתמודד עם ...
למה קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם תנאים, אהבה לילדים, להעיר לילד, ביקורת לילד, חינוך להורים
למה קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם תנאים, אהבה לילדים, להעיר לילד, ביקורת לילד, חינוך להורים
... קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם תנאים, אהבה לילדים, להעיר לילד, ביקורת לילד, חינוך להורים למה קשה להורים לחנך ילדים? חינוך ילדים הוא אחד האתגרים המורכבים ביותר עבור הורים, בעיקר בשל הצורך לאזן בין שתי ... אישית גם יחד. זוהי מלאכה מורכבת אך הכרחית, והצלחה בה תוביל ליכולת טובה יותר של הילד להתמודד עם אתגרי החיים. חינוך ילדים אהבה ללא תנאים אהבה עם תנאים טעויות בחינוך ילדים איך לאזן בחינוך ילדים? ביקורת לילד למה קשה לחנך ילדים? החינוך לילדים הוא אתגר קשה, במיוחד כאשר מדובר במאבק פנימי בין עקרונות סותרים. יש כאן ... של חוסר יכולת להנחות את ילדיהם באופן יעיל. מהם עקרונות האהבה עם תנאים והאהבה ללא תנאים? הקושי המרכזי שמציב חינוך הילדים הוא המתח שבין שני סוגי אהבה: אהבה עם תנאים ואהבה ללא תנאים. ... או גבולות, והזוגיות הייתה מאבדת את משמעותה. מצד שני, אם מדובר בילד, הבעיה מסתבכת יותר. מצד אחד, כבן אדם אוהב ומחנך , אתה רוצה לשדר לילד שאתה אוהב אותו ללא תנאים, כדי להעניק לו תחושת ביטחון עצמית ... רגשות - אם תבצע את האיזון באופן ברור, ילדיך יבינו טוב יותר את המסרים שלך ויתמודדו עם העקרונות בצורה מאוזנת. חינוך ילדים אהבה ללא תנאים אהבה עם תנאים טעויות בחינוך ילדים איזון בחינוך ילדים עכשיו למה לחנך ילדים זה קשה למה זה קשה בהנחה שזה קשה, למה להורים קשה לחנך ילדים מה המהות של העניין? ש: הם פחות חווים כל דבר. אליעד: נניח אז הנושא כדלקמן ... אבל מצד שני אם תגיד לו תקשיב הכל בסדר בלי תנאים מבחינתו לעשות תוהו ובוהו אין שום משמעות לכלום אבל אתה רוצה גם לחנך אותו אתה רוצה שהוא ילמד לרצות להצליח ושהוא לא יפחד להיכשל שהוא יאהב את עצמו עם ...
חינוך ילדים בדרך של אליעד כהן, איך לחנך ילדים בצורה בוגרת? איך לחנך ילדים להיות יותר חכמים? איך לחנך ילדים קטנים לחשוב בצורה נכונה? הדרכת הורים, הדרכה להורים, איך מחנכים ילדים להיות בוגרים?
חינוך ילדים בדרך של אליעד כהן, איך לחנך ילדים בצורה בוגרת? איך לחנך ילדים להיות יותר חכמים? איך לחנך ילדים קטנים לחשוב בצורה נכונה? הדרכת הורים, הדרכה להורים, איך מחנכים ילדים להיות בוגרים?
חינוך ילדים בדרך של אליעד כהן, איך לחנך ילדים בצורה בוגרת? איך לחנך ילדים להיות יותר חכמים? איך לחנך ילדים קטנים לחשוב בצורה נכונה? הדרכת הורים, הדרכה להורים, איך מחנכים ילדים להיות בוגרים? איך לחנך ילדים לחשוב בצורה בוגרת ונכונה? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה בהרצאה היא כיצד ניתן לחנך ילדים לחשוב בצורה בוגרת ונכונה, ולהיות חכמים יותר מבחינה תפיסתית ורגשית. לדבריו, האתגר הוא להסביר לילדים ... לילדים את כל התאוריות הגדולות מאחורי החשיבה הזו, אלא פשוט ליישם אותה בפועל במצבים יומיומיים. כיצד תרגול יום - יומי מסייע לחינוך ילדים לחשיבה נכונה? אליעד מדגיש את חשיבות התרגול היומיומי, שאינו מורכב מתאוריה גדולה, אלא מפעולות פשוטות ... הילד גדל עם חשיבה עצמאית, בוגרת וביקורתית, ומפתח את היכולת להבין את המציאות בצורה נקייה ומדויקת. בכך, הגישה שאליעד מציע לחינוך ילדים מאפשרת להורים ללמד את ילדיהם לחשוב בצורה מעמיקה ונכונה, גם מבלי להפוך את התהליך למסובך או לא מובן לילד. איך לחנך ילדים לחשוב נכון? הבדל בין עובדה לפירוש בחינוך ילדים הדרכת הורים לחשיבה ביקורתית איך להרגיל ילדים לחשיבה עצמאית? איך ללמד ילדים להטיל ספק? חינוך ילדים בדרך אליעד כהן איך לגדל ילדים חכמים ובוגרים? ...
חינוך ילדים, תסמונת הילד המוכה, איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? לחנך בלי לעשות רע, לחנך מתוך אהבה, חינוך מתוך אהבה, הורים מתעללים, הילד הפנימי, להאשים את ההורים, איך לגדל ילדים? בעיות התנהגות אצל ילדים, חלק 2
חינוך ילדים, תסמונת הילד המוכה, איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? לחנך בלי לעשות רע, לחנך מתוך אהבה, חינוך מתוך אהבה, הורים מתעללים, הילד הפנימי, להאשים את ההורים, איך לגדל ילדים? בעיות התנהגות אצל ילדים, חלק 2
חינוך ילדים, תסמונת הילד המוכה, איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? לחנך בלי לעשות רע, לחנך מתוך אהבה, חינוך מתוך אהבה, הורים מתעללים, הילד הפנימי, להאשים את ההורים, איך לגדל ילדים? בעיות התנהגות אצל ילדים, חלק 2 מהו חינוך אמיתי לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר לעומק את מושג החינוך, ומדגיש כי קיימים שני סוגים עיקריים של חינוך: חינוך שבו אנו עוזרים לילד במשהו שהוא מבקש או צריך, וחינוך שבו אנו מנסים לשנות התנהגות לא רצויה של הילד. הוא מבהיר שהוא מתייחס דווקא לסוג השני של החינוך, שבו ההורה יוזם שינוי אצל הילד גם אם הילד עצמו אינו מבקש זאת. לדוגמה, אם ילד מבקש עזרה בשיעורי בית במתמטיקה, וההורה מסביר לו כיצד לפתור את הבעיה, אליעד טוען שזו פעולה של עזרה ולא של חינוך שלילי. במקרה כזה ההורה לא יצר בעיה אלא פתר בעיה קיימת. לעומת זאת, כאשר הילד רוצה לרוץ לכביש, או להכניס יד לאש, ההורה מחויב להתערב, כי במקרים כאלה הילד לא מבין בעצמו את ההשלכות. ... את היד לאש ולאחר מכן לא לעשות זאת שוב משום שחווה כאב. כך פועל החינוך דרך התניה של שכר ועונש - הילד מבין שאם יעשה דבר מסוים, יהיה לו רע, ולכן נמנע מלעשות זאת. אליעד מדגיש נקודה קריטית: במקרים שהילד אינו מבין את הסכנה מראש (כמו לרוץ לכביש), ההורה ... נותן לו עונש קל, מאשר שיפגע באופן חמור יותר מתאונת דרכים. האם כל חינוך כולל פגיעה בילד? אליעד מסביר שכן. לדבריו, כמעט כל צורה של חינוך הכוללת מניעה של הילד מדבר כלשהו כרוכה בהכרח ביצירת תחושה שלילית כלשהי אצל הילד. גם אם הילד יודה מאוחר יותר להורה על כך שחינך אותו והרחיק אותו מסכנה, עדיין ההורה הוא שיצר לו ... שביעות רצון או פחד מפני העתיד. האדם בעצם יוצר לעצמו רע כאמצעי חינוכי כדי להשתפר. אליעד מסביר שאין תשובה מוחלטת לשאלה אם המציאות מענישה אותנו בצורה ישירה על מעשינו, אבל ללא ספק, יש מצבים שבהם האדם יוצר לעצמו ענישה פנימית כדי להכריח את עצמו להשתפר. סיכום ומסקנות על חינוך ילדים המסר המרכזי של אליעד כהן הוא שחינוך אמיתי לעיתים קרובות כרוך ביצירת תחושה שלילית אצל הילד, אך מטרת ההורה היא לעשות זאת במינימום האפשרי ומתוך אהבה ורגישות. העונש חייב להיות חינוכי, ולא לבוא מתוך רגשות שליליים כמו כעס או נקמה. המטרה היא להגן על הילד מפני סכנות גדולות יותר. למעשה, החינוך הטוב ביותר הוא כזה שגורם לילד להבין את הגבולות דרך התניות מינימליות של שכר ועונש, ובצורה שהילד יוכל בעתיד להבין ולהודות להורה על שהציב לו גבולות. אליעד מדגיש שבכל מקרה של חינוך או ענישה, המטרה הסופית היא טובה, והמפתח הוא הגישה של ההורה - האם היא נובעת מאהבה, הבנה ורגישות, או מתוך כעס ואכזריות. איך לחנך ילדים בצורה נכונה? חינוך מתוך אהבה ולא מתוך פחד איך להעניש ילד בצורה נכונה? חינוך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב מהי תסמונת הילד המוכה? ...
הסוד של חינוך ילדים - מהו הסוד של חינוך ילדים שאותו *לא* יודעים *כל* המחנכים בעולם?
... של חינוך ילדים - מהו הסוד של חינוך ילדים שאותו לא יודעים כל המחנכים בעולם? במאמר הזה נגלה את הסוד של חינוך הילדים, את הסוד שאותו לא יודע שום פסיכולוג מורה הורה מחנך בעולם. וכאן במאמר נגלה את הסיבה האמיתית שבגללה קשה להורים לחנך את הילדים שלהם, ונסביר את שורש הקושי לחנך ילדים. ונסביר גם מי כן יכול ואיך הוא יכול לחנך ילדים. ושורש הקושי לחנך ילדים הוא די פשוט, והוא משום שבכל פעולה של חינוך ילדים, יש בעצם סוג של ניגוד אינטרסים. ולא ניגוד אינטרסים בין ההורה לבין הילד, כי את זה כולם יודעים, אלא יש ניגוד אינטרסים בתוך המטרה עצמה של חינוך הילדים. והעניין הוא, כי חינוך ילדים מטרתו היא טובת הילד. כי אף אחד לא מחנך את הילד שלו, כדי לעשות לילד שלו רע. והמטרה שלשמה האדם מחנך את הילד שלו, היא כדי שהילד ידע לשמור על עצמו, וכדי שהילד יוכל לגדול בצורה בריאה, ויוכל להיות כמה שיותר מאושר וכולי. דהיינו, המטרה של חינוך הילדים היא טובת הילד כדי לגרום לילד להרגיש יותר טוב. אבל יש כאן בעיה גדולה, והיא שכל הדרכים של חינוך הילדים, הן בעצם משיגות את המטרה ההפוכה של חינוך הילדים. כי מצד האמת, חינוך ילדים גורם לילד להרגיש רע. כי אושר אמיתי הוא תחושה של חופש מוחלט ללא גבולות. ולמרות שהרגילו את האדם שעליו לחיות עפ חוקים חברתיים ... לאדם שום גבול. ומצד האמת כמו שזה טוב לחנך ילד לדעת לשלוט בעצמו ולא לעשות את כל מה שהוא רוצה, כדי שהוא יוכל לשרוד בעולם ולהרגיש טוב, כך גם בדיוק באותה המידה זה טוב לחנך את הילד לעשות את כל מה שהוא רוצה, ולהרגיש חופשי ושלם עם הרצונות שלו. כי אושר אמיתי הוא כאשר האדם מרגיש חופשי לגמרי ושלם לגמרי עם מה שהוא רוצה. וכאשר ההורה מחנך את הילד שלו לדעת לשלוט בעצמו ולחיות לפי כללים חברתיים כאלו ואחרים, הרי שבעצם מבחינה כלשהי ההורה גם מאמלל את הילד שלו. כי הילד מטבעו ... ולא להיות מרוצה מעצמו. וכל ילד גדל עם חינוך כלשהו. כי הילד לא יכול לשרוד בעולם בלי חינוך כלשהו. ואפילו בעלי החיים, גם הם מקבלים חינוך כלשהו, לדעת להיזהר מבעלי חיים טורפים וכיוב. ואם הילד לא יקבל כל חינוך, הרי שהוא לא ישרוד כלל בעולם. אבל לחינוך הזה יש מחיר גבוה ואמיתי, והוא שמצד האמת הוא פוגע בילד מבחינה רגשית, בכך שהוא בעצם מכניס את הילד לסוג של בית כלא חברתי ... דבר והיפוכו. כי מצד אחד האדם מוכרח לחנך את הילדים שלו לחיות דווקא בצורה כלשהי, ולהבין שיש טוב ויש רע. כי האדם מוכרח ללמד את הילד שלו שיש דברים רעים בעולם, שהילד צריך להיזהר ... ימשכו למשך הרבה זמן, אם הילד לא יקבל חינוך מתאים להתנהג עפ חוקים כלשהם. אבל זה לא סותר את האמת, שהיא שכל חינוך ילדים וכל מסגרת שיש בעולם שמגבילה את האדם לחוקים של טוב ורע וכיוב, הרי שזה סוג של בית כלא, שהוא מגביל את האדם ושולל ממנו את החופש. ... את הטוב ולהיזהר מהרע. ולשם כך מוכרחים לחנך אותו להתקרב אל הטוב ולהתרחק מהרע. אבל עדיין מצד האמת, הרי שהמחשבה של טוב ורע, היא עצמה מעורבת בטוב ורע. כי מצד אחד יש בה טוב, שהיא ...
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 1
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך נכון, באופן כללי, ושל חינוך ילדים, באופן פרטי. ויתבאר, מהו חינוך ילדים נכון? ואיך לחנך ילדים בכלל וילדים עקשנים ילדים בעייתיים בפרט? ויתבארו שיטות לחינוך ילדים. וכמובן מהי השיטה הטובה ביותר לחינוך ילדים? ויתבאר גם, איך לגדל ילדים מאושרים? ועוד. ואת עניין חינוך הילדים, ניתן לתאר לנתח ולהגדיר אותו, בכל מיני צורות. וכאן נבחר לנתח את עניין חינוך הילדים, כתהליך של מכירה. שבו, ההורה של הילד, הוא המוכר. הילד, הוא הקונה. והמוצר שאותו ההורה ... צורת חשיבה וכיוב, שאותה ההורה מנסה לחנך את הילד. כי מי שיתבונן על חינוך ילדים בעין פקוחה יראה, כי בעצם, יש כאן שתי ישויות שונות. שלכל אחת מהן, יש תודעה עצמית ובחירה חופשית עצמאית. והישות הראשונה, היא ההורה המחנך. והישות השנייה, היא הילד שאותו רוצים ומנסים לחנך. וחינוך ילדים, הוא תהליך, שמנסה לקחת תובנה כלשהי של ההורה, ולחנך את הילד. דהיינו, ההורה מנסה לקחת את צורת המחשבה שלו, והוא רוצה שהילד יאמץ את צורת החשיבה שלו. ומהצד של ... לו. ולכן, בפרט בגיל ההתבגרות, קשה יותר לחנך ילדים. כי הילדים רוצים לפעול מתוך זהות עצמית של עצמם, ולא לפי מה שאומרים להם. ולכן, דווקא בגיל ההתבגרות של הילד, דווקא אז תהליך חינוך הילדים, הוא תהליך של מכירה לכל דבר ועניין. כי ההורה, אמור למכור את הרעיון שלו, לילד מתבגר. ... שאומרים לו לעשות. ובכל מקרה, הרעיון הוא, שחינוך ילדים, הוא תהליך של מכירה לכל דבר ועניין. שבו, ההורה הוא המוכר, שהוא מנסה למכור לילד שלו את הרעיון ... כי הוא יכול לקנות או לא לקנות את המוצר. וחינוך ילדים נכון, בכל שלב שהוא, עובד בדיוק כמו תהליך מכירה נכון, לכל דבר ועניין. ונחדד עוד יותר, שבעצם, ... וכולי. והמסר הוא פשוט: מי שרוצה לדעת איך לחנך ילדים בצורה נכונה, צריך להתייחס ולנתח את תהליך חינוך הילדים, בדיוק כמו שמנתחים תהליך של: מכירה ללקוח גישור הסכם שלום וכיוב. כי יש הורים, שלפעמים, ... מתנשא עליו כל הזמן. ולכן כנל, תהליך של חינוך ילדים, הוא בדיוק כמו תהליך של מכירה ושל משא ומתן, לכל דבר ועניין. ומי שחושב שחינוך ילדים, הוא תהליך, שבו, הוא המלך, שהוא נותן את ההוראות ואת הפקודות לעבד שלו, אז שלא יתפלא, שהעבד שלו ... נגד ההורה שלו. ולכן כנל, תהליך נכון של חינוך ילדים, אמור להיות בדיוק כמו תהליך מכירה משא ומתן גישור הסכם שלום, לכל דבר ועניין. וכאשר מנסים למכור ... אפילו בתהליך של שכנוע עצמי, וגם בתהליך של חינוך ילדים. ובמאמר מוסגר נאמר, כי כל מה שנכון לגבי חינוך ילדים, נכון גם לגבי חינוך עצמי. וחינוך עצמי פירושו, כאשר האדם מנסה
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 3
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 3 ונמשיך, שאחרי שמזהים את הצרכים של הלקוח, עכשיו יש גם תהליך של: זיהוי התנגדויות לקוח. שבו, צריך לזהות את הסיבות ואת ההתנגדויות, ... הגדילה ובתהליך ההתבגרות שלו כאדם. תהליך, שהוא לכשעצמו, גורם לילד לרצות להתמרד, נגד כל חינוך באשר הוא. והעניין הוא, שהילד נולד, כמעט בלי שום הבחנה בין טוב לבין רע. כי הילד, כמעט לא מבדיל בין טוב לבין רע. ומי שלא מבדיל בין טוב לבין רע, לא יכול לשרוד כאן בעולם שלנו. והמטרה המרכזית של חינוך הילדים, היא לגרום לילד, להבדיל בין טוב לבין רע, ולגרום לילד לעשות דברים טובים ולא לעשות דברים רעים. שזוהי בעצם, כל המהות של חינוך הילדים. ומי שיתבונן יראה, כי כאשר ההורים מלמדים את הילד, להבדיל בין טוב לבין רע בכל תחום, אז מצד אחד, הם עושים איתו חסד. כי אם הילד לא ... חווה את המציאות, בחוויה מאוד ייחודית, שרבים וטובים היו רוצים לחזור לחוויה הזאת. וכאשר מחנכים את הילד להבדיל בין טוב לבין רע, ומחנכים את הילד להיות תחרותי, ולהגדיר לעצמו מה הוא רוצה, ולדעת להבדיל בין מה שטוב לו לבין מה שרע לו, הרי שבכך, בעצם, לוקחים מהילד את חווית הילדות ... מאוד רציני. שינוי, של נקיטת עמדה, וגיבוש עמדה עצמאית כלפי העולם. ויש המון שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, שלא לוקחות בחשבון את התהליך הנפשי הזה, שעובר על הילד המתבגר. שהוא תהליך שמתרחש, בעומק תת המודע של האדם. והוא תהליך, שמאוד מלחיץ ... נפשי, ומפתח בעיית התנהגות הפרעת קשב וריכוז בעיה נפשית בעיה חברתית וכיוב. כי כל תהליך החינוך עצמו, הוא תהליך מלחיץ. שבו האדם נלחץ, בתוך המסגרות וההגדרות שמגדירים לו. ואחרי שהבנו את כל זה, עכשיו נשאלת השאלה, איך לגדל ילדים מאושרים? ואיך לחנך ילדים? ואיך יכולה להיות אפשרית, הצבת גבולות לילדים, בלי שלוקחים להם את האושר שלהם? ואיך לגדל ילדים מאושרים? או במילים אחרות, איך פותרים את ... טוב יותר, גם את ההורה הבוגר שבו, וגם את הילד הילדותי שבו, הרי שהוא יצליח טוב יותר, לחנך את הילד שלו להתבגר. כי השלמות, היא החיבור של ההפכים. להיות ילד בוגר, שהוא גם ילד וגם בוגר. דהיינו, שהאדם נותן מקום של כבוד, גם לחשיבה הבוגרת שלו, ... ולראות, כיצד הם מתבטאים אצל הילד שלו. ואז האדם יכול לגדל ילדים מאושרים. על ידי השיטה לחינוך ילדים, הטובה ביותר שיש בעולם. שהיא, על ידי זה שמאזנים את חינוך הילדים ומתאימים אותו במדויק, לצרכים של הילד. כי הילד כן רוצה גם להתבגר. אבל בו זמנית הילד לא רוצה רק להתגבר, אלא הוא רוצה להמשיך לחשוב גם ... שלו ויתנהג בצורה ראויה, כך גם ההורה עצמו, צריך לשנות את הרגלי החשיבה שלו, ולדעת לחנך את הילד בצורה הנכונה, שביארתי אותה לעיל. כי הורה שמצפה מהילד שלו, להתאמץ ולשנות את ההתנהגות שלו, ראוי שהוא עצמו יתאמץ וישנה את ההתנהגות שלו כהורה וכולי כנל. ונסכם: ככל שההורה מצליח לחנך את הילד שבתוכו בצורה הטובה ביותר, וככל שההורה מצליח להמשיך להיות ילד, ועדיין להתנהג בצורה בוגרת, בלי ששום צד יקופח בגלל הצד השני, על ידי זה הוא יכול להבין את נפש הילד שלו, והוא יכול לחנך את הילד שלו, בצורה הטובה ביותר. ונוסיף, שהנושא הזה הוא עמוק מאוד. כי יש בו עוד תהליכים נוספים שלא ביארתי בו. כגון, כיצד לשתול בתת המודע של הילד, את ...
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמא אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמא שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמא אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמא שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
... הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמא אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמא שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים איך לחנך ילדים בצורה נכונה? ההבנה הבסיסית בחינוך ילדים היא שכשאנו רוצים לדעת איך לחנך את הילדים שלנו בצורה טובה, הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לא בהשתתפות בקורסים על הדרכת הורים, אלא על ידי חינוך עצמי. חשוב להבין שללא תיקון עצמי, קשה מאוד להיות דוגמה חינוכית נכונה עבור ילדינו. כל הורה שמעוניין לחנך את ילדיו צריך קודם כל להתמודד עם עצמו ולהיות מודל לחיקוי. מה הקשר בין חינוך עצמי לבין חינוך ילדים? הילדים שלנו סופגים לא רק את מה שאנו אומרים, אלא גם את מה שאנחנו עושים. אם אנחנו כועסים, עצלים או לא אחראיים, ... גם עם קשיים משלו. ילדים לומדים הרבה יותר ממה שנראה לעין. לסיכום הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. כאשר ההורה מתמודד עם הבעיות האישיות שלו ומשתדל לשפר את עצמו, הוא יכול להיות מודל חיובי לילדיו וללמד אותם איך להתמודד עם הקשיים שלהם. החינוך הוא לא רק תהליך של העברת ידע או ערכים, אלא גם תהליך של התפתחות אישית של ההורה עצמו. חינוך ילדים הדרכת הורים בעיות משמעת התמודדות עם כעסים שיפור אחריות אצל ילדים מודל לחיקוי בחינוך איך לחנך ילדים בצורה נכונה? הדרך הטובה ביותר לדעת איך לחנך את הילדים שלך היא לא על ידי השתתפות בקורסים של הדרכת הורים או ללמוד את כל מה שקשור לחינוך. הדרך הנכונה היא להתחיל בחינוך עצמי. אם אתה רוצה לדעת איך לחנך את הילדים שלך, אתה בעצמך צריך להיות מחונך, וללמוד איך לתפקד באופן חיובי ולהיות מודל לחיקוי. הילדים שלך מושפעים ממך. אם ... ההתמודדות שלך וילמד ממך איך להתמודד גם עם הקשיים שלו. בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. אם תתמודד עם הבעיות שלך, תוכל להעניק לילדיך את הכלים להתמודד גם עם שלהם. חינוך ילדים הדרכת הורים בעיות משמעת התמודדות עם כעסים שיפור אחריות אצל ילדים מודל לחיקוי בחינוך בעיות משמעת אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, למה הילד שלי אלים? מהו חינוך טוב? איך לגרום לילד להיות אחראי? איך לגרום לילד להיות בוגר? איך לגרום לילד להיות מסודר? איך לגרום לילד להיות רגוע? ... ביטחון עצמי? איך לגרום לילד לעשות שיעורים? איך לגרום לילד לקחת אחריות? איך להצליח בחינוך הילדים? טיפים להורים, בעיות משמעת של ילדים, התנהגות אלימה של ילדים, אלימות אצל ילדים, איך לחלק עצות לאחרים? ...
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
... לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים האם נכון לוותר לילדים בטענה שהם עוד קטנים? רבים מההורים מתלבטים האם נכון לוותר לילדים בטענה שהם קטנים ועדיין לא מבינים מספיק, או שמא צריך להתעקש ולחנך אותם כבר מגיל צעיר. אליעד ... הוא באמת לא מסוגל לבצע את הפעולה. למשל, אם מבקשים מילד בן שנתיים ללכת לעשות קניות לבד, או להרים חפץ כבד, הוא פשוט לא מסוגל. זו לא שאלה של רצון או חינוך, אלא של יכולת פיזית או ... אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמאות מוחשיות: אם ילד קטן לא מסדר את החדר ומותר לוותר לו, הוא לא ילמד לעשות זאת באופן עצמאי בעתיד. ככל שימתינו עם חינוכו, יהיה קשה יותר ללמד אותו ... משום שההרגלים הרעים כבר יושרשו בו. הוא נותן דוגמה של עץ שגדל עקום - ככל שמחכים עם הטיפול והיישור שלו, יהיה קשה יותר לתקן את העיקום. באותו אופן, חינוך נכון של הילד חייב להתחיל ... ייאלצו להתמודד עם ההשלכות השליליות של ההתנהגות שלו. אליעד מזהיר מפני הטעות לחשוב שהזמן פותר הכל - זה לא מסתדר לבד. להיפך, ככל שההורה דוחה את החינוך והצבת הגבולות, הילד גדל עם ... כי מחר לא יהיה קל יותר, אלא להפך - הוא יהיה מבוגר עם פחות יכולת להתמודד עם הבעיה שהוזנחה. לסיכום, כיצד נכון להתייחס לילדים? אליעד כהן מדגיש שחינוך נכון דורש הצבת גבולות ... מגיל צעיר, בלי לוותר לילדים כאשר אין לכך הצדקה אובייקטיבית. אסור להסתמך על כך שהזמן יעשה את שלו או כשהוא יגדל הוא יבין לבד. יש לקחת אחריות מלאה ולחנך את הילד להתנהג באופן ראוי כבר מגיל צעיר, אחרת המחיר שישלם בעתיד יהיה גבוה מאוד. איך לחנך ילדים בצורה נכונה? מתי ... ילדים עקשנים? למה לא לוותר לילדים? האם ילדים צריכים גבולות? כשהוא יתבגר הוא יהיה מחונך, לוותר לו הוא רק ילד, לוותר לו כי הוא עוד ילד קטן, בעיות בחינוך ילדים, דילמות בגידול ילדים, האם להתעקש או לוותר לו? מריבות עם הילדים, חינוך ילדים בצורה בוגרת, איך לחנך ילדים בצורה נכונה? טיפים לחינוך ילדים, איך לחנך ילד להתנהג בצורה בוגרת? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לחנך
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לחנך, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לחנך, איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לתזונה נכונה, אימון אישי קשב וריכוז, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בתחום לחנך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 14:48:27 - wesi4