ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת ✔"בוקר טוב כתה ז", אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
"בוקר טוב כתה ז", אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים "בוקר טוב המורה ענת". לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה.

שלב 1

ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת חומר כימי באש מגזיה.

לעיתים, כאשר ילדים מתבקשים לעשות את המאמץ ורק להתבונן בכל חושיהם בניסוי, דבר אינו פשוט עבורם ויכולות להיות תגובות שונות לעניין, כמו צחוק, מבוכה, אמירה חצי צינית. ההתבוננות עצמה דורשת כוחות רצון, התמקדות וקשב, הניסיון של הילדים להגיע לכל אלה יכול לגרור אחריו תגובות שונות.

שלב 2

תאור ההתבוננות בניסוי בכתה דרך החושים וללא הסברים. דיבור בשפה רגשית ושאלות כמו - האש היתה שקטה / סוערת / כחולה / עם ריח? לאחר מכן יתארו הילדים בעלפה את השינויים שחלו בחומרים בניסוי. עוד שאלות למענה ע"י הילדים ודיון בכתה בשלב זה: האם המצב נראה חשוד למישהו כשקרבתי את החומר לאש? אולי האוויר עזר למה שקרה? ראיתים את הצבע שקיבל החומר ששרפנו? מה מזכיר לכם הריח?

בשלב זה חשובה הזכרות קצרה שכזו בניסוי שערכנו לפני רגע, ללא שאלות קשות, מבלי להכנס להסברים כלל. כל מה שהתלמידים ראו עולה - המים היו בצבע X, האש שנתה את הצבע ל - Y אחרי כ - 10 שניות. השיחה נשארת קלילה, עולה תמונה קולקטיבית של הניסוי ונוצר זיכרון משותף כתתי שלו. אני מכוונת את הילדים לתבחינים בהם כדאי להבחין (צבע האש, כמות המים, ריח החומר השרוף, הזמן שלוקח לחומר להתלקח וכו'). אפשר לכתוב כמה מילים על הלוח. לאחר השיחה על ההתבוננות בניסוי הילדים מציירים את הניסוי והמורה יכול לצייר אותו על הלוח. אין עדיין הסברים, אך כל הנ"ל מקדם אותנו לשלב השלישי בו יגיעו ההסברים. אני מבקשת מהילדים לצייר את הניסוי שראו במדויק בצבעי עפרון במחברת.

שיעורי בית - לסיים את ציור הניסוי.

שלב 3

בבוקר למחרת הילדים מגיעים עם ציור הניסוי שסיימו בבית. ההתבוננות והרעיונות שעלו אתמול בשיחה בכתה שקעו לתוך הילדים בשנת הלילה. כדי ליצור דיון אני שואלת את הילדים שאלות, עליהן חשבתי מראש. שאלות לדוגמה:

האם האש התגברה לדעתכם בגלל סוג החומר ששרפנו?

האם המים רתחו וגרמו לחומר להתאדות או שההתאדות נראית לכם קשורה בדבר מה אחר?

האם הטמפרטורה שבה נמצא החומר ששרפנו חשובה? וכו'.

השאלה / שאלות שאני בוחרת לשאול בשלב 3 בכתה הן חשובות שכן כעת אנו נמצאים בשלב מתקדם של תהליך הלמידה / יצירה, שלב הקשור בחשיבה. בשלב השאלות חשוב שכל ילד יוכל להביע את דעתו בכתה. דעות וחשיבה מגוונת ומקורית היא המטרה כאן. חשוב גם לתת לילדים להעניק שמות משלהם לתופעות בהם צפו, ולא לחסום את חשיבתם היצירתית עם שמות שאני או מורים אחרים וחוקרים העניקו לתופעות. כך שאם אחד הילדים מכנה את התופעה "אוויר שמניע אוויר" או "או מאש כחולה לאש ירוקה" אני אמשיך והשתמש במונח שהוא המציא בדיון בכתה, אף ארשום אותו לעיתים על הלוח. כך הילדים חשים שהם מגלים לראשונה את התופעה בה צפינו. כאשר הילד מגלה את התופעה באופן חופשי ויצירתי שכזה, היא שלו לתמיד. הוא לא צריך להתאמץ לזכור את שמה, יש לו שם שהוא המציא עבורה והוא לומד להסביר אותה דרך השיחה בכתה (בסיום כל השלבים של הלמידה, כאשר אין הדבר חוסם את היצירתיות של הילדים, ניתן לאמר את שם התופעה המקובל במציאות). כאשר הילד עובר דרך רגשותיו ומחשבותיו הוא, ואני מכוונת אותו מידי פעם, הוא לומד. בשלב זה ניתן לעבור לעבודה אמנותית הקשורה בניסוי - לדוגמה ציור בצבעי מים של החום והאור שהפיץ החומר ששרפנו או פיסול של מראה החומר השרוף. אפשרות נוספת במקום עבודה אמנותית היא לספר לילדים על הביוגרפיה של המדען שגילה את התופעה בה אנו עוסקים, או לתת לילדים לכתוב עבודה בקבוצות על הביוגרפיה של אותו מדען ואז לספר עליה בכתה. בסיום העבודה האמנותית / ביוגרפית יקבלו הילדים משימת סיכום מהלך הניסוי, תוצאותיו ומסקנותיו במחברת, או שנכתוב טבלה המסכמת את כל הנ"ל. התלמידים יקריאו בכתה את סיכומיהם ואני אוסיף דבר מה, במידה ולא נכתב. לסיום ניתן לשאול שאלות כמו:

מדוע הנושא הזה חשוב לדעתכם?

במקום שאלה אני אספר על ההיסטוריה של גילויים בתחום זה.

האם נוצרות כאן בעיות אקולוגיות?

רק כאן אנו מגיעים יחד לתופעה כללית שעולה מתוך הניסוי. בסיום שלב זה.

בסוף השיעור אבצע ניסוי חדש נוסף, כלומר סיימנו את שלושת השלבים בניסוי זה ואנו חוזרים לשלב 1 בניסוי חדש.

חלק מיתרונות הגישה:

שנת לילה שעוזרת לעיבוד ההתבוננות בניסוי.

שימוש ביצירתיות והאומנותיות של הילד ולא עבודה דרך העברת ידע.

יצירת תמונה כתתית של הניסוי - תומכת בהבנת הניסוי ובעבודה החברתית - סוציאלית בכתה.

יצירת סימפטיה לתהליך הגילוי המדעי דרך התרכזות בילדים: חושיהם, רגשותיהם ומחשבותיהם. זאת בניגוד לאפשרות של יצירת אנטיפטיה למדע דרך התרכזות בהעברת ידע.

פיתוח התלמיד על כוליותו באופן אינדוודואלי באמצעות כל הנ"ל.

הילד לומד שכל נושא שאנו עוסקים בו בביהס קשור בו עצמו ובבני אדם (דרך האמנות או הביוגרפיה). הוא לומד שהוא יכול לסמוך על עצמו במציאת האמת המדעית בעולם. הוא מתפתח אישית פיזית (בחושים), רגשית ומחשבתית, וכן חברתית משום חלק ניכר מהעבודה נעשית דרך דיון כתתי, ההצלחה של כל ילד בהבנת הניסוי עוברת דרך הצלחת הכתה כולה, וההפך.

הילד לומד לפתח תמונה פנימית של המציאות וזיכרון שלה. אין כאן פיתוח של תמונה טכנית של הניסוי ומשמעויותיו בעולם פילוסופי - מדעי.

החלק הראשון בו מתבונן הילד בניסוי יכול להיות גם בתחום לימודי אחר - בביולוגיה למשל דרך טיול בשדה, בספרות קריאת קטע טקסט, שמיעת מוסיקה, התבוננות ביצירת אמנות וכו'. על פי התחום הנלמד באותה תקופה נמשיך את 2 השלבים הבאים.

גישה זו תורמת להפעלת החושים של הילד ותפישה נכונה של המציאות הפיזית. (בימינו אין הדבר מובן מאליו, ילדים רבים חיים בעולם פחות פיזי ויותר וירטואלי).

יצירת קשרים בין ניסיונות העבר ותופעות שהילד מכיר, לבין התופעה החדשה. העשרת עולמו של הילד.

שימוש בכוחות הרצון של הילד ולא בשינון. דרך שאלות ודיון בכתה מתעורר רצונו של הילד וכן מתעוררים רגשותיו. בשלב השני הכתה כולה אוספת את ההתרשמויות שלה מן ההתבוננות בניסוי ובכוחות רצון מאוחדים הם נעים יחד לקראת מציאת התופעה הנמצאת בבסיס הניסוי.

הקשבה של הילד לחבריו ודעותיהם מביאה אותו להרמוניה עם עצמו ולהרמוניה בכתה.

יצירת קהילה כתתית דרך הדיון, ההרגשה והחשיבה המשותפים.

הילד יוצר רעיונות מקוריים מתוך עצמו ומתוך עבודה קבוצתית של הכתה. יש החלפה של רעיונות בכתה.

לסיכום

שלב 1 התבוננות דרך החושים עבודה של הרצון גוף

שלב 2 ההתנסות האישית של כל ילד דיון - רגש נפש

שלב 3 תופעה כללית, הרחבתה חשיבה יצירתית רוח

*יש הנוהגים לערוך את שלושת השלבים הנ"ל במשך כיומיים, ויש הנוהגים לערכם לאורך שלושה ימים.
יצירת קשר לשאול שאלות מסקנות ילד להסביר התמקדות משחק מקום עבודה חיים בעולם חשיבה מדעית חומר איך לחנך חינוך חשיבה חשיבה יוצרת לחנך לימוד למידה רצון תהליך תהליך הלימוד תהליכים
עצות - מהי עצה טובה? ממה היא נובעת? וכמה מאמץ דורשת עצה טובה?
...היא נובעת? וכמה מאמץ דורשת עצה טובה? את כל העצות שיש בעולם ניתן לחלק ל 2 סוגים. 1 - עצות שיוצרות אצל האדם מאבק פנימי. 2 - עצות שלא כרוכות בשום מאבק פנימי, אלא רק בחיזוק הנקודות החיוביות שיש לאדם. הדבר דומה לאדם שהלך לאיבוד בדרך, והוא צריך עצה איך להגיע ליעדו. עצה אחת יכולה להיות כרוכה בכך שהוא צריך ללכת עכשיו לכיוון ההפוך, ולחזור חזרה את כל הדרך לצד הנגדי, ומשם להגיע אל היעד הסופי. אך עצה אחרת יכולה להראות לבן אדם דרך קיצור, שמתוך המקום שבו הוא נמצא, הוא יכול בקלות להגיע אל היעד הסופי שלו. הדבר...
גישות טיפוליות, איך לשנות התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול
גישות טיפוליות, איך לשנות התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול
...הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול מהי הדרך היעילה ביותר לשינוי התנהגותי וטיפול בבעיות נפשיות? אליעד כהן מסביר בצורה מקיפה ויסודית על גישות טיפוליות, וכיצד ניתן לשנות התנהגות בעייתית ולטפל בהפרעות נפשיות שונות. הוא פותח את הנושא דרך דוגמה של אדם עם הפרעת התנהגות, ומחדד את המשמעות של המונח הפרעת התנהגות - התנהגות שנתפסת בעיני החברה כבלתי הגיונית או לא נורמלית. הוא נותן את דוגמת הקלפטומניה...
איך להוציא מישהו מהראש? איך לשכוח מישהו? איך להחליש רצון? איך להפסיק לרצות מישהו? איך להפסיק לרצות משהו? איך להפסיק לעשן? למה אני רוצה משהו? למה משהו עושה לי טוב? שיטות לשכוח מישהו, איך לא להתגעגע? איך לא לחשוב על האקסים?
איך להוציא מישהו מהראש? איך לשכוח מישהו? איך להחליש רצון? איך להפסיק לרצות מישהו? איך להפסיק לרצות משהו? איך להפסיק לעשן? למה אני רוצה משהו? למה משהו עושה לי טוב? שיטות לשכוח מישהו, איך לא להתגעגע? איך לא לחשוב על האקסים?
...מישהו מהראש? איך לשכוח מישהו? איך להחליש רצון? איך להפסיק לרצות מישהו? איך להפסיק לרצות משהו? איך להפסיק לעשן? למה אני רוצה משהו? למה משהו עושה לי טוב? שיטות לשכוח מישהו, איך לא להתגעגע? איך לא לחשוב על האקסים? איך להוציא מישהו מהראש בלי למצוא תחליף? אחת הדרכים להפסיק לרצות משהו או מישהו, היא לשאול את עצמך האם הדבר הזה באמת מספק לך את מה שאתה חושב שהוא מספק לך. אנשים רבים נתקעים עם רצונות שלא מרפים מהם, כמו הרצון לעשן, להתגעגע לאקס או לחשוב כל הזמן על מישהו מסוים, כי הם מאמינים שזה נותן להם משהו...
פזיזות / ישוב הדעת - איך לפעול בפזיזות שנובעת מישוב הדעת?
...בפזיזות שנובעת מישוב הדעת? פזיזות. לפעול בפזיזות = לפעול בצורה מהירה ללא ישוב הדעת. פזיזות היא פתח להמון בעיות. כאשר האדם פועל בפזיזות וללא מחשבה, הפעולה לא תמיד מספקת לאדם את התכלית הרצויה. פזיזות = הגדלת האפשרות לטעות = הגדלת האפשרות להגיע לכישלון = רע. ההפך של פזיזות הוא ישוב הדעת. לפעול מתוך ישוב הדעת, היינו לקשר את הפעולה למחשבה. לפעול מתוך מחשבה מקדימה. לקשר את הפעולה לתכלית שלה = פעולה מתוך ישוב הדעת. פעולה מתוך ישוב הדעת = השגת התכלית הרצויה מהפעולה = טוב. מתי פזיזות היא כן טובה? כאשר האדם...
העצות של אליעד כהן, לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה, ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? דעה על אליעד כהן
העצות של אליעד כהן, לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה, ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? דעה על אליעד כהן
...ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? דעה על אליעד כהן האם יש ערך בלמידה בלי יישום בפועל? אליעד כהן מציג תופעה נפוצה בקרב אנשים שלומדים או עוקבים אחריו, או אחרי תורות של מורים אחרים כמו רבי נחמן מברסלב, אך מתקשים ליישם את התובנות בחייהם. התופעה מתבטאת בכך שאנשים טוענים שהם כבר שנים לומדים, קוראים, שומעים הרצאות או משתתפים בסדנאות, ולמרות זאת הם עדיין מרגישים תקועים באותו מקום ללא שינוי משמעותי בחיים. למה אנשים חושבים שלמידה מספיקה ללא יישו
איך לפתור בעיות שאין להן פתרון? איך לפתור בעיות קשות? איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לפתח את יכולת החשיבה, איך למצוא פתרון לבעיות בלי פיתרון? איך לפתור בעיות בחיים? איך להתמודד עם בעיות בחיים?
איך לפתור בעיות שאין להן פתרון? איך לפתור בעיות קשות? איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לפתח את יכולת החשיבה, איך למצוא פתרון לבעיות בלי פיתרון? איך לפתור בעיות בחיים? איך להתמודד עם בעיות בחיים?
...איך לפתור בעיות קשות? איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לפתח את יכולת החשיבה, איך למצוא פתרון לבעיות בלי פיתרון? איך לפתור בעיות בחיים? איך להתמודד עם בעיות בחיים? איך להתמודד עם בעיות קשות שאין להן פתרון? כאשר אדם נתקל בבעיה בחיים, ולא משנה כמה הוא מתאמץ, חושב ומנסה למצוא לה פתרון, הוא עדיין לא מצליח לפתור אותה. יכול להיות שהוא משקיע זמן רב בלנתח את שורש הבעיה, בודק מה המקור שלה ומחפש כל אפשרות אפשרית לפתרון, אך בסופו של דבר הוא נשאר ללא מענה. השאלה היא, מה עליו לעשות...
נימוסים והליכות, למה לשמוע לחוקים? להיות מנומס, להתנהג בנימוס, חוקים חברתיים, קוד התנהגות חברתי, ברומא התנהג כרומאי, ברומא תהיה רומאי, בית משוגעים, הינדיק, נורמות התנהגותיות, חוסר טאקט
נימוסים והליכות, למה לשמוע לחוקים? להיות מנומס, להתנהג בנימוס, חוקים חברתיים, קוד התנהגות חברתי, ברומא התנהג כרומאי, ברומא תהיה רומאי, בית משוגעים, הינדיק, נורמות התנהגותיות, חוסר טאקט
...להתנהג בנימוס, חוקים חברתיים, קוד התנהגות חברתי, ברומא התנהג כרומאי, ברומא תהיה רומאי, בית משוגעים, הינדיק, נורמות התנהגותיות, חוסר טאקט למה אנשים צריכים לשמור על כללי נימוס והתנהגות חברתיים? אנשים רבים שואלים מדוע הם צריכים להקפיד על נימוסים, הליכות וקודי התנהגות חברתיים. לדוגמה, למה אדם צריך להתאים את עצמו לאמירה המפורסמת ברומא תהיה רומאי? מדוע עליו לפעול לפי חוקים מסוימים, בעיקר כאשר הוא לא מפריע לאף אחד באופן ישיר? נניח שאדם שואל את עצמו מדוע אסור לעשות רעש בין השעות שתיים לארבע בצהריים. כמו...
מה הקשר בין קורונה וחג פסח? קורונה ויציאת מצרים, קורונה וביאת המשיח, הסרת האחריות של אלוהים, לא לחכות לביאת המשיח, הגדה של פסח, מתן תורה, מי הוציא את בני ישראל ממצרים? מי הוציא אותנו ממצרים? ביבי נתניהו הוא אלוהים, דיינו
מה הקשר בין קורונה וחג פסח? קורונה ויציאת מצרים, קורונה וביאת המשיח, הסרת האחריות של אלוהים, לא לחכות לביאת המשיח, הגדה של פסח, מתן תורה, מי הוציא את בני ישראל ממצרים? מי הוציא אותנו ממצרים? ביבי נתניהו הוא אלוהים, דיינו
...פסח? קורונה ויציאת מצרים, קורונה וביאת המשיח, הסרת האחריות של אלוהים, לא לחכות לביאת המשיח, הגדה של פסח, מתן תורה, מי הוציא את בני ישראל ממצרים? מי הוציא אותנו ממצרים? ביבי נתניהו הוא אלוהים, דיינו מה הקשר בין קורונה לחג פסח? הרצאה זו מציגה חיבור בין חג פסח לבין מציאות הקורונה, תוך שימוש בדימויים ובמושגים דתיים ופסיכולוגיים. אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בשאלה האם הקשר בין חג הפסח לקורונה הוא צירוף מקרים או שיש כאן משהו עמוק יותר. הוא מציין שמדובר בקשר משמעותי, גם אם הוא לא בהכרח נוגע לסיבה או לתוצאה...
טיפשות / שיגעון - מה טוב בטיפשות ובשיגעון? כיצד השיגעון יוצר חוכמה?
...ובשיגעון? כיצד השיגעון יוצר חוכמה? טיפשות ושיגעון מטבעם לא מאפשרים לאדם לראות את המציאות כפי מה שהיא באמת, וממילא הם גם לא מאפשרים לאדם להבין את מצבו בצורה נכונה ולפעול בהתאם. בקיצור, הטיפשות גוררת טעויות ושגיאות מיותרות. יחד עם זאת לטיפשות ואפילו שיגעון יש יתרון מאוד גדול. והעניין הוא, כי לפעמים ישנם דברים מאוד חכמים ונכונים, שכדי להבין אותם לשם כך צריך טיפשות ושיגעון. כי מי שיתבונן בעניין יראה כי כל גאון הוא סוג של משוגע. וככל שהפער בין השכל של הגאון לבין השכל של שאר העם ככל שהפער הזה גדול יותר...
חמשת החושים, איך עובד המוח? חוש הראיה, חוש השמיעה, ניסוי מדעי, משחקי מוח, נשיונל גאוגרפיק, ניתוח תהליך, מהירות תגובה, איך המוח חושב?
חמשת החושים, איך עובד המוח? חוש הראיה, חוש השמיעה, ניסוי מדעי, משחקי מוח, נשיונל גאוגרפיק, ניתוח תהליך, מהירות תגובה, איך המוח חושב?
...המוח? חוש הראיה, חוש השמיעה, ניסוי מדעי, משחקי מוח, נשיונל גאוגרפיק, ניתוח תהליך, מהירות תגובה, איך המוח חושב? האם המוח מגיב מהר יותר לגירוי ראייתי או שמיעתי? אליעד כהן מסביר את הנושא של מהירות תגובה לגירויים של חוש הראייה לעומת חוש השמיעה, תוך התבססות על ניסוי שהוצג בתוכנית משחקי מוח בערוץ נשיונל גיאוגרפיק. בניסוי ניסו לבדוק האם אנשים מגיבים מהר יותר לגירוי חזותי (ראייה) או לגירוי שמיעתי (שמיעה). לצורך כך, הושיבו אדם על כיסא, מאחוריו צפצפה ומולו דגל. כשהצפצפה הופעלה, האדם היה צריך לקום מיידית,...
המהפכה המינית באמריקה - חלק 2
...המינית באמריקה - חלק 1. העימות בין החוק למציאות הביא להתלבטות לאומית. בין הפוריטנים לאלו שהלכו ונפתחו לכיווני מחשבה חדשים. יותר ויותר משפטים הגיעו לבית המשפט העיון ויותר ויותר פסקי דין שאמרו שהממשלה אינה צריכה להתערב בחייהם הפרטיים ש אנשים ניתנו. האמירה סקס מוכר הכל נולדה. משרדי הפרסום למדו להכניס את הסקס לכל דבר. החל ממרגרינה לדאודורנט ותחבושות אישיות לנשים כמובן. אתן חבורת נודיסטיות או שפשוט חסרים לכן בגדים? נשים קשוחות, מכוניות מהירות, עריכה מהירה שדיים גדולים. כל זה היה מולך בסרט. כל מה שלא...
האם אנחנו שייכים למשפחת ה"אוגרים"?
...עם חברה, שוחחנו על חג הפסח המתקרב ובא, חג זה בשמו הלא רשמי חג הניקיון. שוחחנו על כמות הציוד העצומה שהיא מוציאה מהבית, שיחה זו העלתה בי מחשבות רבות בנושא האגירה. אנחנו אוגרים כל הזמן, ציוד, בגדים אוכל וגם פחדים, דפוסי התנהגות, דפוסי חשיבה, פרדיגמות, חוויות. זמן הפסח הוא זמן טוב, לעשות בדק בית ולנקות. כיצד נדע האם לפנות או להשאיר? נשאל את עצמנו את השאלה: האם הדבר מועיל לנו? האם אנו משתמשים בו בהווה? נסתמך על עובדות בלבד ולא על השערות, כי הרי לכל אחת בארון יש בגד שאולי תלבש בעתיד, אבל המציאות שונה...
לחזור לאחור ולהיות קדימה בעתיד
...מלכתחילה נראה סותר ככ שכבר ניתן לחשוד שיש פה משהו. סוג של אוקסימורון אם אתה הולך אחורה, איך תתקדם? אבל איפכא מסתברא, דהיינו, האדם במצב שהוא חוזר לסמוך על האינסטינקטים שלו אבל עם הידע של היום אשר מוביל אותו לעתיד שילוב של עבר ועתיד. כאילו האדם נלקח לעבר ולקח משם את האינסטינקטים כדי לסמוך עליהם, וחזר לעתיד עם אינסטינקטים מפותחים אשר עמידים בפני התמודדות אשר מטרתה לטשטש אותם. והאדם לאחר שעבר מה שעבר, ושם לב לדברים טוב יותר, שהאינסטינקטים עברו אצלו מעבר במשך מיליארדי שנים שאין טעם אפילו לתקן אותם, הם...
השלמות שבחוסר שלמות
...בלהיות בן אדם מושלם שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? מאת ענת ניזינסקי אף אחד לא מושלם, אין אדם שהוא מושלם בעולם הזה. כל אחד מאתנו יכול להעיד ששמע את המשפטים האלה אלפי פעמים בחייו. בפעם האחרונה ששמעתי אותם, לפני כמה ימים, לפתע עלתה במוחי שאלה - מיהו אדם מושלם? מה בכלל הכוונה המקורית בלהיות בן אדם מושלם, שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? נראה שהחברה קבעה הגדרות מאוד ברורות ומקובעות לצמד המילים הללו, ומי שלא מתאים להן, נחשב לפגום, או לא נחשב בכלל. הקיבעון והתיוג מתחילים כבר מרגע הלידה. כאשר...
בודהיזם - החיפוש האצילי
...האצילי החיפוש האצילי Ariyapariyesan Sutta Majjhima Nikya 26 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בסאווטהי בחורשת גטה, בפארק של אנאטהפינדיקה. באותו בוקר הבודהה התלבש, לקח את קערתו וגלימתו העליונה והלך לסאווטהי לסבב נדבות מזון. באותה העת מספר נזירים הלכו אל המכובד אננדה ואמרו לו: החבר אננדה, עבר זמן רב מאז שמענו שיחה על הדהמה מפיו הבודהה. יהיה טוב אם נוכל לשמוע שיחה כזו, החבר אננדה. - אם כך, ילכו המכובדים אל מעונו של הברהמין רמקה. אולי יזדמן לכם לשמוע שיחה על הדהמה מפיו של הבודהה. - כן, חבר, הם השיבו...
התועלת שבניסיון האדם
...האדם מקבל מהחיים ניסיון רב ולא מבוטל, ולפעמים יש מצבים שעדיף שיקשיב לניסיון החיים, אבל יש לשים לב לקחת גם את ניסיון החיים בעירבון מוגבל. ומה הכוונה בעירבון מוגבל? לעתים קורה מצב שהאדם זוכר משהו ולא תמיד זוכר אותו נכון, הוא יכול להשליך סיבה של משהו בלי קשר נכון לדברים וסתם לחשוש לעשות התחלה חדשה. יש מצבים שבהם האדם לא באמת השקיע בדברים והוא לוקח את עצמו כלא מוצלח בתחום מסויים, והוא לא ניסה כלל את הכי טוב שלו, או שלא היה פנוי רגשית לדברים. יכול להיות מצב שלאותו אדם היה חוסר ביטחון עצמי עם הדברים,...
דיכאון קליני - מבוא
...- מבוא דיכאון קליני (קרוי גם: דיכאון מזורי, מצב דיכאוני מזורי או אפיזודה דיכאונית מזורית, באנגלית: Major Depression או Major Depressive Episode, בעבר נקרא גם דיכאון אנדוגני) הוא הפרעה נפשית, המאופיינת בדפוס נרחב ומתמשך (בדרך כלל שבועות וחודשים) של מצב רוח ירוד, שאליו מתלווים הערכה עצמית נמוכה ואובדן עניין והנאה מפעילויות מהנות, חרדה, הפרעות שינה ותיאבון, חוסר מרץ, מחשבות פסימיות בדרגות שונות - עד כדי מחשבות של חוסר טעם לחיים ואובדניות, ירידה בריכוז ובזיכרון, ופגיעה משמעותית בתפקוד. אוסף תסמינים...
איך ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר?
...את הגלגל אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר? עבר. האם ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? האם ניתן לשנות את העבר? נחדד את השאלה: כאשר אדם חי בהווה בצורה שונה מאשר בעבר, אז למרות שמצד אחד ההווה ואולי אף העתיד שלו שונים מהעבר, עדיין את הנעשה על פניו אין להשיב ומה שקרה כבר קרה ולא יוכל להשתנות. אך האם בכל זאת ניתן להחזיר את הגלגל אחורה, דהיינו לשנות את מה שכבר קרה לנו בעבר? האם ישנה דרך להשיב את אשר כבר נעשה בעבר? התשובה על כך היא כי אכן ניתן לשנות את מה שכבר קרה בעבר ולהחזיר את הגלגל אחורה מבחינה מסוימת כדלהלן...
דיכאון עונתי - מבוא
...עונתי או דיכאון חורף (ובלשון המקצועית SAD - ראשי תיבות באנגלית של הפרעה רגשית עונתית) הוא דיכאון המופיע בעיקר בעונת החורף. אנשים מוגדרים כלוקים בהפרעה זו, אם לקו בה במהלך השנתיים הקודמות לאירוע, ובתנאי שהדיכאונות חלפו בתקופת האביב ונשללו אירועי דיכאון שאינם עונתיים. מחקרים הראו כי קיים קשר בין אור לבין מצב הרוח, והוא מושפע לרעה משעות חושך ארוכות וחשיפה פחותה לאור השמש. ההפרעה נפוצה יותר אצל אנשים צעירים בשנות העשרים לחייהם. התופעה אינה שכיחה בישראל ומקיפה רק כאחוז אחד מהאוכלוסייה, אלא שכיחה יותר...
הקרב האבוד על הבית - יעל אבגי
...על הבית - יעל אבגי ייתכן ונכשלתי במשימה הלאומית שלתמוך בבעלי למען הכלל. כנראה שאני לא שייכת לזן הנדיר של נשים המוכנות להקריב כל כך הרבה בשביל כל כך מעט בעל. אלה העומדות בצריח ולהן אני רוצה להצדיע בלי כומתה על הראש, בלי נשק בצד הגוף, אך עם שירת התקווה שתימצא יום אחד הדרך לאפשר לכן לחיות לצד, לישון ליד, לקום עם מי שהחליט לשמור עלינו אך יכול גם לשמור על הילדים בערב. יום טיפוסי בחיי אישה בשנת 2010 שש - שש וחצי בבוקר השכמה (בהנחה שאין תינוק בהישג יד). הכנת סנדויצים, צחצוח, קילוח, גילוח שאריות השינה....
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להתפתח אישית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להתפתח אישית, איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להתפתח אישית, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, מאמן לחיים, מאמן אישי לפרישה בתחום להתפתח אישית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1401 שניות - עכשיו 26_08_2025 השעה 01:35:54 - wesi4