ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לא ניתן להגדיר ✔שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 8 ✔אם כן העצם והכוח הפועל עליו הם שני גורמים מוחשיים בטבע, ניתן לחוש בקיומם, אני... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 8
אם כן העצם והכוח הפועל עליו הם שני גורמים מוחשיים בטבע, ניתן לחוש בקיומם, אני רואה את התפוח שנפל וחש את כוח הכבידה שפעל עליו, אבל לצד שני הגורמים המוחשיים האלה, קיימים אין סוף של חוקים שאין להם כתובות מוחשיות אבל אפשר לחוש בנוכחותם כי הם האחראים למינון הכוחות הפועלים על העצמים. "תודעה" היא דוגמה טיפוסית לגורם שאין לו כתובת בגוף אך הוא האחראי למינון כוחותיו. התודעה היא מפעל ליצור חוקים שלא ניתן להתכחש לנוכחותה.

למעשה אין סוף של חוקים קיימים ביקום, ומספרם עולה על מספר העצמים השרועים בו, כי כל עצם התהוותה על פי חוק שנרקח על פיו מינון הכוחות להתהוותה בצורתה הנוכחית. אולם על העצם הזאת פועלים כוחות ללא הרף ומשנים גם את צורתה וגם את מיקומה במרחב, ולכל שינוי של צורה ומיקום - את מינון הכוחות שלו, היינו את החוק האינדיבידואלי שלו...

ושוב אני חייב להדגיש את זאת... אילו היקום היה סופי בעל מימדים מוגדרים, או אז החוקים שבו היו מעטים וממש ספורים - אולי קצת יותר ממספר הכוחות הנמנים במרחב, וזאת כי אז יכלנו לזהות את התופעה של עצמים נייחים שאינם זזים ממקומם, ולכן חוק אחד יכל להיות ייחסי ויכניס תחת כנפיו אין סוף של עצמים וכוחות בשלל גדלים ומינונים. אולם היקום הדינמי שלנו הוא אין סופי - דבר ששולל מהצופה לבחון את העצמים באופן ייחסי, כי מיקום הבוחן בעצמו ומהותו ביחס לעצמים משתנה ללא הרף, וגם מיקום העצמים ומהותם משתנים ללא הרף - ובעצם מתחלפים ללא הרף, מומרים בצורות ומיקומים אחרים.

את סיבוב ההגדרות הזה עשיתי בשביל להגדיר את "תכונת הנייחות" שעמדה כמכשול בפני האדם - בעודו מבקש להוציא את הפוטנציה שבו לפועל ולפרוץ אל העולם... ובכן, על תכונת הנייחות למדתי מתוך הביטוי שפרש לעינינו את היקום כמחברת פתוחה...

ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה. מחבר התורה צפה בשלושת גורמי היקום: בעצמים, בכוחות הפועלים עליהם, ובחוקים שהכוחות נרקחים לפיהם. הוא צפה בעיקר בחוקים אשר מתחלפים ללא הרף, והבחין בעקומה שמשרטטת את התהוות החוקים ביקום. במילים אחרות אומנם לא ניתן לבחון את אופי החוקים כי הם משתנים לעינינו ללא הרף ואין חוק הדומה לרעיהו, אבל ניתן לעמוד על הנטיה שלהם ולבנות מודל שממחיש באופן גרפי את הנטיה הזו. זה למעשה אב - טיפוס של מכנה משותף שכל החוקים בטבע נכנסים תחת כנפיו.

ואד יעלה מן - הארץ. לאד אין צבע, הוא לא נראה אבל ניתן לחוש בקיומו, וזו התכונה המבטא בעצם את מהות החוקים: אין להם כתובת אך קיימים, לא ניתן להתכחש לקיומם. אגב, האדים הנראים מעל ספל תה אינם "אדים" בפועל אלא אדים שהתקררו ועברו למצב של התעבות, והוא שלב בתהליך של מעבר גז לנוזל.

למעשה, החומר ממנו עשוי האד נקרא בפינו "גז" שהוא אחד ממצבי הצבירה של החומר בו המולקולות רחוקות אחת מהשניה, הן לא צמודות וישנו רווח ביניהן. כלומר וכאשר האד היה חלק מהחומר, המולקולות שלו היו הרבה יותר צמודות, דבוקות בחומר ונוטות להתגודד ביחד, להתלכד, להתקבץ לגוש אחד, אבל וכאשר האד מקבל אנרגיה ומתנתק מהחומר, המולקולות שלו מתרחקות זו מזו ומבטאות בזאת נטיה להתפשט, להתפזר... זו בעצם ההבחנה שעמדנו עליה בהתנהגות החומר בשתי רמותיו המיקרו ומאקרו, הנטיה להתלכד והנטיה להתפשט.

אולם אם נחזור לאד הזה ונמשיך לעקוב אחריו, הוא יתקרר בסופו של דבר, יתעבה, יהפוך שוב לנוזל - לטל או לגשם, ובסופו של יום יגיע שוב אל החומר ויתלכד עימו, ובעצם הוא יהפוך לגורם מלכד. עפר האדמה מתלכד כאשר המים מגיעים אליו ומצמיח מתוכו גופים עוד יותר מלוכדים ואפילו באופן חכם, כמו עשבים, עצים, פירות...

ובעצם מותר לי להגיד שהתכונה הזאת להפרות את החומר וללכד אותו היתה טמועה באד מאז שהיה בתוך החומר, ולמעשה הוא השתחרר מהחומר על מנת להגיע בסופו של יום אל החומר וללכדו או להפרותו. לתכונה הזו אנו קוראים "מחזוריות" וצופים בה בפועל בסביבה שלנו: מחזוריות אין סוף של התאיידות וטל וגשם וצמחיה ותפוזים וקמח...

בעוד מחבר התורה מבחין במחזוריות הזו בכל היקום, כי בכל היקום יש גושים שמתלכדים כל הזמן, ולמעשה, אני הבוחן מזהה ביקום רק גושים, כוכבים, כוכבי לכת, ירחים שמשות גלקסיות, ציברי גלקסיות ערפיליות... ואפילו אבן קטנה שאני מגלגל ברגל היא גוש מלוכד וחייב להיות אד או אדים שמפרים אותה ללא הרף ומביאים להימצאותה, וגם מהאבן הזאת עולים ללא הרף אדים בשביל לחזור ולהפרותה, או אולי להפרות גוש אחר...

וכאן אני נתקל בתהייה שמקשה עלי לקחת את הביטוי לחקי... אני כאן האדם הבוחן שניצב על פני כדור הארץ, יכול להבין היטב את השימוש במונחים שהרכיבו את הביטוי של דינמיקת החיים: אד, אדמה, השקיה... ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה. אכן זה הביטוי של מחזוריות החיים על פני כדור הארץ, אולם איך ניתן להחיל את הביטוי הזה על כל היקום?

ובכן מחבר התורה התייחס באותו הביטוי לתהייה הזו, ושלח לי רמז עבה שעם ההבחנה בו אעבור עם הביטוי ממעגל כדור הארץ אל מעגל היקום במלואו.

ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה. אם לשבץ את המונחים במקומם, ואם האד העולה ישקה בסופו של יום את האדמה, אזי אינני מבין מה עושה "הארץ" בביטוי הזה, כי הרי האדים עולים במחזוריות החיים מהמים בשביל לחזור ולהשקות את האדמה, האדים עולים מהמים - לא מן הארץ.

"הארץ" איפוא היא הרמז העבה... הארץ היא הגורם הראשון שהאדם מבחין בו וצופה בו בפועל. אבל אין הכוונה בכדור הארץ אלא בכל מה שאני מבחין בארץ, ממנה, מסביב לה, ואפילו מחוצה לה... הארץ מייצגת והלכה למעשה את מעגל הבחנותי בפועל, וגם הירח שזוהה על ידי - מתחבר בעצם עם מעגל הארץ, כלומר המידע שאספתי על כדור הארץ מצטרף למידע של הירח והארץ שלי גודלת, מעגל ההבחנות שלי גודל. מבחינתי, המידע של היקום מתחלק לשניים: הארץ והשמים, כאשר השמים מסמלים עבורי את כל המידע שעוד לא זוהה על ידי, בעוד הארץ מסמלת את המידע שזוהה על ידי דה - פקטו.

אם כן האד שמשקה את האדמה ומפרה אותה - עולה מן המקום שאני מזהה, אולם לא ניתן להגדיר את מעגל הזיהוי שלי כי הוא מתחלף ללא הרף ולא ניתן לעמוד עליו ולהגדיר אותו, לכן ועל מנת למצוא את ההגדרה המדוייקת של מעגל הזיהוי שהאד עולה ממנה, יש ללכת אל הפוטנציה הטמונה באדם שמגדירה את המעגל השלם של המידע שהאדם יכול לעמוד עליו: האדם הוא הגורם בעל הפוטנציה היחידה בטבע שיכול להבחין במלוא שיעור ממד המרחק במרחב - לא רק בחלקו, ואם כן סל הפוטנציה שלו מכיל את כל החומר של היקום, פשוטו כמשמעו.

ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה. האד איפוא, הנטיה הזו להשתחרר מהגוש על מנת לבנות את הגוש - פועלת בכל מרחב היקום ובזכותה הגושים מתהווים. אולם כאן עולה תהייה אחרת דווקא מהכיוון של היקום. את המונח "השקיה" אפשר לשבץ על פני האדמה כי אכן יש להשקות את האדמה בשביל להפרותה, אולם מה להשקיה ולהתהוות נפטון ומאדים? ואם והביטוי מתייחס לכל הגושים בכל היקום, נכון יותר להשתמש בפועל הנגדי של "יעלה" ובאופן הזה: "ואד יעלה מן - הארץ ויורד על כל פני האדמה".

ההתיחסות לתהיה הזו טמונה ב - כל פני האדמה... האדמה שלנו, וכתוצאה מהמים שמפרים אותה מניבה גושים מלוכדים ומורכבים, וברובם המכריע מתוחכמים, אם תרצה - חכמים בעלי תבונה עצמית ברמות שונות. די להצביע על היצורים שמנהלים יחסי גומלין עם האדמה וניתן לכנותם כבני האדמה... הכוונה היא לכל האורגניזמים שמנהלים יחסי גומלין ביניהם ועם האדמה, מחיידקים וחיות ועד לגוף האדם המתוחכם ביותר.

ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה. אם כן כל הגושים ביקום מופרים על מנת שהפרייתם תניב גושים "מתוחכמים" כבני האדמה המורכבים יותר והמורכבים פחות. כלומר הנטיה של חוקי היקום היא להניב גושים מלוכדים ברמת מורכבות שהכיוון שלה הולך ועולה עד שמגיע לאחרון הגושים המורכבים על כדור הארץ וכוונתי לגוף האדם. מחבר התורה משרטט מעגל המשתרע על פני כל היקום ונסגר עם הגעתו לגוף האנושי שלא במקרה הוא הגורם בעל הפוטנציה היחידה בטבע שיכול להבחין בקיום המעגל הזה. לא במקרה ומיד לאחר הצגת הביטוי הזה הנגזר מהתמונה הנייחת - הופיעה החוליה הצמודה אליו באופן הזה:

וייצר יהוה אלהים את האדם עפר מן - האדמה (בראשית ב, ז)

ולמעשה האדם בעידן הנוכחי מודע לקיום המעגל הזה, אך הגיע איתו עד למערכת השמש ועצר. אנחנו מודעים בפועל למהות גופינו המורכבת ביותר בטבע, וגם מודעים ליחסי הגומלין המתקיימים בין האדמה לאורגניזמים למיניהם וגם בינם לבין עצמם, באופן שהמעגל הזה נסגר בסופו של דבר אצלינו ואנחנו נהנים ממנו וגורפים את כל הקופה. בפועל יש רק דבר אחד חדש תחת השמש והוא הקף המעגל שהביטוי שלעיל משרטט אותו.

ובעצם לא כל החדשות טובות... מהביטוי הזה יוצאים גם חדשות לא הכי עריבות לאוזנינו, אך מחבר התורה משאיר לנו את העבודה השחורה שנבחין בצד הנגדי של המטבע הטמון בין השורות, הוא בעטו לא יכתים.

ואד יעלה מן - הארץ... ואם ניצפֶּת בגרף המשרטט את כל החוקים ביקום נטייה של "עליה" על מנת להשקות... ואם כן קיימת גם נטייה של "ירידה" - אחרת לא היתה ניכרת תכונת "העליה"... וזו בעצם תכונת הנייחות - אם תרצה "עצלות העצמים".

בפועל גם אנחנו יודעים שלא כל החומר מתאדה כי - אם רק חלק קטן מהמולקולות הנמצאות על פני השטח, שמקבלות אנרגיה מספיקה בשביל להתנתק מהחומר ולהפוך לאד. בפועל רק אחוז זעיר מהחומר מתאדה וכל היתר נשאר במקומו, או על פי הביטוי שלנו - נוטה להשאר במקומו, או אז מדביקים לו ובצדק את אות העצלות.

מצד שני, וגם האדים שקיבלו מספיק אנרגיה בשביל לעלות ולמלא את יעודם, וכאשר מגיעים לכתובתם הם משקים רק את פני האדמה - לא את כל האדמה, דהיינו הם מחלחלים אומנם באדמה אך עד לשיכבה שקולטת אותם המזומנת להפריה, בעוד כל יתר החמולה השוכבים עמוק - נשארים בתולים כמעט לעד ללא הפריה, כי מדובר בעצם באותה החמולה העצלה שאינה מוכנה להפרות או להיות מופרית. והשקה את כל פני האדמה.

לא במקרה עפר האדמה שמוכן ומזומן להשקיה מכסה את פני הארץ ונמצא בשיכבתה העליונה, גם לא במקרה נוזל המים שנוטה להתאדות נמצא רובו ככולו בשיכבה העליונה.

ובכן תכונה זו של עצלות העצמים לא פסחה גם על האדם כגוש מלוכד, גם הגוש הזה עשוי משכבות כאשר רק העליונה והמזערית מוכנה להפרות ולהיות מופרית. וכשאני מדבר על גוף האדם אני מצביע על הגוף של משפחת האדם, הוא הגוף המשתרע על פני כל היקום וצופה בו בהבזק של רגע... כולנו יודעים שרק חלק מזערי ביותר של משפחת האדם משתתף בפועל בצפיה ביקום, הוא מזהה ובוחן ומאבחן וחוקר... בעוד מסת "הגוף" העיקרית הפרוסה על פני היקום נמצאת בפועל במצב של "עצלות החומר", החלק הזה לא הפרה שום דבר וגם לא ניתן להפרותו ולחדור לראשו הבלתי חדיר... במגזר הזה טמועה התכונה שאני קורא לה "עצלנות מחשבתית". אגב, גם בכדור הארץ נמצאת שיכבה בלתי חדירה שמונעת מהמים לחלחל דרכה אל בטן האדמה...

בהזדמנות זו הייתי רוצה לחזור אל אחד הגושים הלא אנושיים ולבחון תופעה מסויימת בתוכו. הבה ניקח את כדור הארץ כגוש מלוכד שחלק זעיר משיכבתו העליונה הוא אדמה ומים, והשיכבות הפנימיות העקרות הן קרום מעטפת וליבה. ובשביל לקבל מושג ליחס של הדברים, "קרום" כדור הארץ שהוא השיכבה החיצונית של הארץ ועליו פרוסים המים והאדמה ומהווים חלק זעיר וזניח ממנו, נפח כל שכבת הקרום הוא רק 1% מכלל נפח כדור הארץ, ומסתו 0.5% מהמסה הכללית של הארץ. התופעה שאבקש לבחון היא החום הקורן מכדור הארץ. החום הזה, לפי אחת ההשערות, עולה במעלה אחת ככל שאתה יורד 21 מטר אל מעמקי האדמה, עד שמגיעים אל ליבת כדור הארץ, אל הגהינום...
יכולת להצביע ניגודים למידה לכתוב מודעות בתולה רצון חכם מנהלים מדוייק הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
... המושגים הללו, משום שכל אחד מהם קיים בתוך השני. אם אין נפרדות, לא ניתן להגדיר את האחדות, ואם אין אחדות, לא ניתן להגדיר את הנפרדות. מהי האחדות המוחלטת? כיצד הנפרדות והאחדות ... המושגים הללו, משום שכל אחד מהם קיים בתוך השני. אם אין נפרדות, לא ניתן להגדיר את האחדות, ואם אין אחדות, לא ניתן להגדיר את הנפרדות. מהי האחדות המוחלטת? כיצד הנפרדות והאחדות ...
פשיטות / חוכמה - למה קשה להבין דברים פשוטים? מהו הקושי להיות פשוט?
... להבנה והמורכב ביותר, וגם הדבר הקל ביותר להבנה הפשוט ביותר, הם בעצם אותו הדבר. כי שניהם הם חסרי הגדרה, ואת שניהם לא ניתן להגדיר . את המורכב ביותר לא ניתן להגדיר כי הוא מורכב באופן אין סופי. ואת הדבר הפשוט ביותר לא ניתן להגדיר, משום שהוא פשוט מידי באופן אין סופי. וכדי שהאדם יבין משהו, לשם כך עליו להיות מסוגל להגדיר את הדבר, כדי שהמחשבה שלו תוכל להחזיק ...
מילון מונחים - ביאור מושגים שמוזכרים באתר ובספרים של אליעד כהן
... הדבר הראשון שהיה קיים אי פעם, הדבר שאין אפשרות שלא יהיה קיים (גם אם לא ניתן להגדיר אותו בשכל), החוקיות שלפיה עובדת המציאות, סך כל הדברים במציאות, הדבר שנמצא בתוך כל הדברים שיש במציאות ושמחבר את כל הדברים ... שלא ניתן לחשוב אחרת ממנו. וזאת, גם אם נראה שאין דבר כזה במציאות לא ניתן להגדיר דבר כזה. מחויב - מלשון חייב מוכרח הכרחי ודאי מוחלט מהותי אינו ניתן לשינוי לא ניתן להטיל בו ספק בטוח נכון. לדוגמה: רצון מחויב = ...
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות
טעות מהי, מה זה טעות? איך למצוא טעויות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות או לא? האם טעיתי? במה טעיתי? איך לזהות טעות? טעות אנוש, שגיאה, איך ללמוד מטעויות? ניתוח טעויות, זיהוי טעויות, למצוא את הטעות, מניעת טעויות, מניעת שגיאות
... יתפרש כטעות, עלינו לבחון אם הייתה לכך סיבה ישירה לפעולה שנעשית. לדוגמה, אם אדם הלך ברחוב ונזרקה עליו ביצה מהגג, לא ניתן להגדיר זאת כטעויות אם הוא לא היה יכול למנוע את ... לא בטוח שמדובר בטעות מצידו. דוגמת הרקטה: אם אדם היה בביתו ושיגרו לעברו טיל, אין לו אפשרות מעשית למנוע את זה, ולכן לא ניתן להגדיר זאת כטעות שלו. דוגמת החבר ה שבוגד ת: אם ...
אמת מוחלטת - האם אתה שם - כמה אתה קרוב אליה?
אמת מוחלטת - האם אתה שם - כמה אתה קרוב אליה?
... כי כל חלק שקיים במציאות, הוא חלק מהאמת. וכל עוד, ישנה אפילו שאלה אחת בנוגע לאמת, וכל עוד יש תשובה בנוגע לאמת זוהי לא אמת מוחלטת, כי אם נמצאים בנקודה של הבנת האמת המוחלטת אין שאלה, וכמובן שאין גם כל תשובה. את האמת לא ניתן להגדיר בהגדרות וכל עוד יש הגדרה כלשהי, אין זה המוחלט. אם ישאל אותי אדם האם האמת היא ככה, וככה? התשובה שיקבל, לא היא לא ככה כיוון שהיא ...
השאלה והתשובה הקשה והקלה ביותר בעולם - מהי?
השאלה והתשובה הקשה והקלה ביותר בעולם - מהי?
... משהו שאפילו המושג אין לא באמת מתאים לתארו. אליעד מדגיש שמכיוון שאפילו את המונח אין לא ניתן להגדיר לגביה, היא נשארת מעבר לכל מושג. ובכל זאת, מתוך אותה ישות חסרת כל הגדרה נוצרו אינספור ישויות שונות, מושגים נפרדים, זמן ומקום. זהו הפרדוקס והאתגר התפיסתי הגדול ביותר: ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 5
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 5
... יותר, השאלה מה טוב ומה רע? הופכת לא רלוונטית. מנקודת המבט של היקום, אין טוב ורע מוחלטים, אלא רק מציאות קיימת. למשל, אם מסתכלים על כל המציאות יחד, לא ניתן להגדיר צד אחד כטוב וצד אחר כרע - הכל הוא חלק מהשלם. אם אדם מסוגל להרחיב את תודעתו ולהבין שהוא חלק מהמציאות כולה, הוא יוכל לראות שאין משמעות מוחלטת לטוב ולרע. מה קורה ...
מבוא - הספר שלי, הוא כולו הקדמות
... שאין אפשרות להגדיר אותו. כי כל הגדרה שלו, הופכת אותו לסופי. ואם הוא סופי, אז הוא לא מחויב המציאות והוא לא המהות של המציאות. ובסוף התהליך, על האדם להכיל בתוכו את מהות המציאות עצמה, שאותה לא ניתן להגדיר כלל, משום שהיא מחוץ לכל ההגדרות. כי כל ההגדרות, הן לבושים שונים של ...
התרחקות שהיא כולה התקרבות - למה האדם תמיד נמצא רק בהתקרבות?
... ששונה ממנו, אז הוא לא מוחלט. ולכן, האמת המוחלטת, היא דבר שלא ניתן להגדיר אותו כלל. ואם לא ניתן להגדיר אותו, כיצד ניתן להבין אותו?! ולכן, בכל פעם שהאדם מנסה להבין את האמת, הוא מתרחק ממנה. כי לנסות להבין משהו, פירושו להגדיר אותו בתוך המחשבה. וכאשר מנסים להגדיר את האמת, אז ...
חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים
חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים
... בדרך כלל היא לתאר דבר שלא ניתן להבין אותו, להגדיר אותו, לדבר עליו או לתפוס אותו מחשבתית. אליעד מסביר שאם באמת לא ניתן להגדיר , לדבר או לחשוב על משהו, אז אותו דבר פשוט אינו קיים כלל. לפי אליעד, מושגים או חוויות שמוגדרות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לא ניתן להגדיר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לא ניתן להגדיר, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לא ניתן להגדיר, איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, קואצ'ר מומלץ, ייעוץ טיפולי בנושא לא ניתן להגדיר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 17_08_2025 השעה 06:08:07 - wesi4