ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כתות דתיות ✔התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 9 ✔* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 9
* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 8.

ואת הדברים הללו משמיע באזני העם דווקא הנביא עליו נאמר (במדבר י"ב 3) וְהָאִישׁ מֹשֶׁה עָנָו מְאֹד מִכֹּל הָאָדָם אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה.

לפיכך אין זה מפליא לגלות כי בתקופה שלפני ההתגלות הדתית או קבלת האמונה מופיעות בשכיחות גבוהה פגיעות נרקיסיסטיות: מחלות קשות, תאונות, הכרה פתאומית בכובד הגיל שהוכחש זמן רב, וכן מקרי האובדן שתיארנו בפרקים הקודמים, הנחווים אף הם כפגיעה ב"עצמי" (ר' הכרזת האבל המסורתית "נפלה עטרת ראשנו! " במודעות האבל על פטירת רבנים). כל הטראומות האלה כופות על האדם את ההכרה בשבירותו וגורמת לו לחפש "עצמי" תחליפי ל"עצמי" הגרנדיוזי, שאינו יכול לסבול את הפגיעה שנפגע. סיפורו של בודהא הוא מאלף מבחינה זו: הוא גודל בארמון שבו לא ניתן היה לדעת על קיומו של סבל בעולם. התעוררותו הרוחנית באה אחרי שיצא באקראי מארמונו שלוש פעמים וראה אדם זקן, אדם חולה ואדם מת. דומה כי לא אחת, כשמקבל - אמונה מספר על חייו שלפני המהפך, יכולים אנו לזהות בו את הנסיך המוגן בארמונו, שלא היה מסוגל עדיין להתמודד עם קיומם של סבל ומוות בעולם.

אולמן52 הרחיבה את הדיבור על ההפרעות ביכולת הנורמלית של האדם לבטא אפקטים חיוביים כלפי עצמו, כגון גאווה, שאפתנות והפקת הנאה מעצמו. התייחסות כזאת של אדם כלפי עצמו, לפי קוהוט, 92 היא חלק מההתפתחות הטבעית כאשר היא ריאליסטית. ההתפתחות הלא - תקינה, לעומת זאת, מביאה הערכה עצמית נמוכה מדי (בושה, אשמה, רגשי נחיתות), או גבוהה מדי, או תנודות בין שני הקטבים הקיצוניים. במצבים אלה, לדברי אולמן, ניתן לצפות לקושי מצד האדם לחוות את עצמו כבעל רצון משלו השולט בגורלו, ולעומת זאת מופיעה נטייה להערכה שגויה של אחרים, שלעתים תתבטא באידיאליזציה שלהם. הכמיהה הנואשת של מקבלי - אמונה רבים להתמזגות עם מושא נערץ היא אחת מתוצאותיו של מצב זה. "האדם החווה עצמו כ'שבב על הגאות של היקום' נוטה יותר לקשור עצמו לאלילים הנראים כל - יכולים או בלתי - טועים" (52, ע' 166).

המחשה בולטת לקשר סימביוטי כזה מצאתי באביב 2000, כשהוזמנתי ללמד במכון - מחקר במוּמבַּיי, הודו. רק בהגיעי למקום נודע לי כי המכון מסונף לארגון המיסיונרי ISKCON, הידוע בעולם הרחב כתנועת "הארי קרישנה. " תנועה זו היא פלג של ההינדואיזם הקרוי "באקטי" (דבקות), הרואה בקרישנה את ראש האלים ומתאפיין בעיסוק אינטנסיבי מאוד בתכונותיו האנתרופומורפיות: היופי המושלם של פניו ושל אברי גופו, חוזקו הפיזי, ביצועיו המיניים, עליזותו המתמדת, ובעיקר אהבתו לשעשועים והנאות. שני שמותיו של האל, קרישנה וראמה, פירושם "עונג נעלה, " והברכה "הארי" מציינת את אנרגיית העונג העליונה של האל.. כשראה קרישנה את עצמו בראי קרא: "מה טוב שמעולם לא ראיתי דמות זו! כי למרות שדמותי היא, מנסה אני, כמו רדראני [אשתו], לחבקה וליהנות מאושר שמימי" (, ע' 193). מול נרקיסיסט קוסמי זה בולטת שורת האיסורים שקיבלו על עצמם מאמיניו: לדידם, כל הנאה של החושים, ובעיקר ההנאה המינית, מדרדרת את האדם במורד הגלגולים לצורות חיים נמוכות יותר. התקווה היחידה להיגאל ממחזור זה היא לוותר על הנאות הגוף ועל כל התקשרות רגשית להורים, אחים, צאצאים ובעיקר נשים, ולדבוק בקרישנה. תופעה אחת, שלצערי לא יכולתי לתעד באופן כמותי, הזדקרה לעיניי משיחותיי עם הברמצ'אריה (נודרי נדר הפרישות) הצעירים שבמקדש: רבים מהם גודלו לא בידי אמם אלא בידי סבה, דודה או אחות בכירה. לא מן הנמנע כי פגיעה שנחוותה כבר בהתקשרות הראשונית עומדת ביסוד הפחד מפני כל התקשרות בעתיד (ר' השערתו של קורץ על הקשר בין ריבוי ה"אמהות" בהודו לבין אופיין של האלות ההודיות). גם כאן, למרבה העניין, נהנה קרישנה בדיוק ממה שמאמיניו מתנזרים ממנו, דהיינו, אינספור קשרי משפחה: פעמים רבות נולד לאבות, אמהות, אחים ואחיות במקומות ובזמנים שונים, שלא לדבר על מאה וששים אלף נשים ופילגשים!

ספירו61 מצא בין מצטרפים לכתות דתיות נטייה להגנה מאנית מפני דיכאון, עדות לקושי של ה"עצמי" להכיר בפגיעותו. כן הצביע על בעיית החלפת הזהות של מקבל - האמונה: 97 צעירים רבים כאילו מוחקים את עברם האישי לטובת העבר הקולקטיבי, המופשט, של קהילתם החדשה. עקב ההתכחשות לעברם הטרום - דתי, והעריכה - מחדש של זיכרונותיהם מתקופה זו, מוצאים אנשים אלה את עצמם מנותקים מה"עצמי" האמיתי שלהם. במחקרם של בית - הלחמי ונבו65 נמצאו אצל מקבלי - האמונה שיעורים נמוכים מן הרגיל של הערכה עצמית ושל שאפתנות. ברור כי מצב זה קל יותר למי שקושר את חייו בכוחות שלמעלה ממנו, אם כי קשה להכריע מה כאן הסיבה ומה המסובב: האם א) ההתמסרות לדמות נשגבת הביאה להפחתה בדימויו העצמי של מקבל - האמונה, או שמא ב) דווקא דימוי עצמי נמוך מלכתחילה הביא לקבלת האמונה? הנתונים, לדעתי, תומכים באפשרות השנייה, לומר, שהמאפיינים הנרקיסיסטיים של האל או המנהיג הדתי מושכים אליהם אנשים הסובלים מלכתחילה מהנטייה ההפוכה. זה, מן הסתם, מקור הדוגמהטיות הטוטאלית הנפוצה בקרב מקבלי - האמונה ונטייתם הידועה להיות לעתים "קתוליים יותר מהאפיפיור" (קשה שלא להיזכר בהקשר זה באירוניות היסטוריות ידועות, כגון מוצאם היהודי של טורקמדה, היידריך ולנין, או המספר הרב של גרים ב"מחתרת היהודית" בישראל).

היבט זה של קבלת האמונה - דהיינו, התקשרות עם "זולתעצמי" אומניפוטנטי ונרקיסי - מצוי ביסוד כל מערכת אמונה טוטליטארית. הוא מונח ביסוד הפאשיזם, הפנאטיות, הגזענות וגם מכונים פסיכואנליטיים לא ניקו ממנו. המחקר בתופעת קבלת האמונה הוא אפוא רלוואנטי גם לאותן אידיאולוגיות סגורות שאינן "דתות" במובן הצר של המילה. הייחוד הבולט שמצאו בית - הלחמי ונבו65 במקבלי - האמונה מבחינת דירוגם במבחן האישיות האוטוריטארית - 3. 68 לעומת 2. 69 בקבוצת הביקורת - הוא רב - משמעות מבחינה זו.

בית - הלחמי גזר כמה ניבויים מהמודל המרקסיסטי של הדת, הרואה בדת תוצאה של אומללות האדם וקיפוחו. ממודל זה, לדברי בית - הלחמי, משתמעים החיזויים הבאים: א) אנשים הסובלים מחסך ממשי נוטים יותר אל הדת. ב) אמונה דתית צריכה לגלות קורלאציה חיובית משמעותית לדעות פוליטיות וחברתיות שמרניות, וקורלאציה שלילית לדעות פוליטיות רדיקאליות. ג) אמונות דתיות צריכות לגלות קורלאציה שלילית למידע אובייקטיבי אודות העולם החברתי והפוליטי. ד) אמונות דתיות צריכות לגלות קורלאציה שלילית לפעולות של שינוי תנאים חברתיים. ה) אמונות דתיות צריכות לגלות קורלאציה חיובית לפעולות של שמירת הסדר החברתי. בית - הלחמי מצטט תימוכין אמפיריים לניבויים אלה, אולם מחקר ספציפי יותר, שיתמקד במקבלי - האמונה, עשוי לדעתי לגלות ממצאים שונים מאלה שנמצאו באנשים שהיו תמיד דתיים. בעוד שניבוי א' קרוב לוודאי שיתקיים במקבלי - האמונה, ייתכן שלגבי הניבויים האחרים תתגלה תמונה הפוכה, לומר, רגישות חברתית מוגברת וחתירה לשינוי המצב הקיים. קבלת האמונה, ראוי לשוב ולהזכיר, נבדלת מהתופעות המוכרות מתחום הדת הממסדית, ועובדה שאפילו בתוך מקבלי האמונה מצאו מחקרים שצוטטו לעיל56 הבדלים פסיכולוגיים משמעותיים בין הצורה הפתאומית וההדרגתית של קבלת האמונה.

לצד הנטייה להשליך את מאוויי האומניפוטנציה הינקותיים על מושא הסגידה, נוהגת הדת להציע חלק מהם כגמול למאמין עצמו. כל הדתות, בצורה זו או אחרת, מבטיחות למצטרף אליהן אושר, שלמות, ולפעמים צורות קיצוניות של כוח, הבטחות המסגירות על דרך ההיפוך את החֶסר הקיים בנפשו של מקבל - האמונה. כזאת היא, לדוגמה, הטענה הנפוצה בדבר הערך הפונקציונאלי של קיום המצוות, ההופכת את היהדות לאוסף מרשמים מדעיים לתזונה נכונה, לשלווה ואפילו לחיי מין מענגים. הפן המאגי של הדת מסייע למקבל - האמונה לבקש גם לעצמו חלק מהאומניפוטנציה המיוחסת למושא הסגידה. לכאן שייכת גם האמונה בנצחיות הנפש בדתות השונות, המחזקת את סירובו של ה"אני" להכיר בסופיותו. כת ה"אימורטליטי, " העושה לאחרונה נפשות גם בישראל, רק מבטאת באופן מודע ובז'רגון מדעי את המשאלה הנסתרת המניעה כל דת.

המחשה לפן זה, שבדרך - כלל הוא רוחש רק ברובד הנסתר של הדת, באה לי בפברואר 2004 כאשר, ביוזמתו של ידידי אבי גרפינקל, התאפשר לנו להיפגש ולשוחח עם בן - עמי בן ישראל, לשעבר גרסון פרקר או בן קרטר, הנחשב למשיח של "בני ישראל העברים" ("הכושים העבריים") בדימונה. בראיונות בשנות השבעים טען כי המלאך גבריאל התגלה אליו והודיעו כי השחורים הם בני ישראל האמיתיים. כששאלנו אותו על מנהגי האבלות בקהילה הופתענו לשמוע שהמתים נקברים ליד מזבלה בדימונה ללא טקסים. לשאלותינו סיפר לנו שכל הצעירים בני העדה שנולדו אחרי המסע מארה"ב לליבריה ב - 1967 שממנו הגיעו ארצה - כלומר כל אלה שהיו בני פחות מ - 37 בעת שנאמרו הדברים - אינם סובלים ממחלות כלשהן. הוא ציטט בהקשר זה את הפסוק וְהֵסִיר יְהוָה מִמְּךָ כָּל חֹלִי וְכָל מַדְוֵי מִצְרַיִם הָרָעִים אֲשֶׁר יָדַעְתָּ, לֹא יְשִׂימָם בָּךְ וּנְתָנָם בְּכָל שֹׂנְאֶיךָ (דברים ז 15). המוות, אמר, הוא מהשטן, ואם נשמור את חוקי התורה לא יהיה עוד מוות בקרבנו. ההבטחה לחיי נצח, שבמרבית הדתות מופיעה רק בדמות חיי העולם הבא, חוזרת במקרים קיצוניים כאלה להיות הבטחה קונקרטית. נראה כי שתי הצורות מציגות תהליך היסטורי של "חזרת המודחק": תחילה נתפס האל כבן אלמוות ושימש למאמין כ"עצמי" תחליפי ל"עצמי" הפגוע שלו, אולם במרוצת הדורות (או, במקרה של כתות מסוימות, בפרק זמן קצר יותר) חזרה והופיעה המשאלה המקורית, שאפשרה גם למאמין עצמו להכחיש את סופיותו שלו, כמובן רק בתנאי שידבק במושא הסגידה.

המנהיג הכריזמאטי, הדתי והחילוני כאחד, מהווים אם כן selfobjects גרנדיוזיים למעריציהם, הנדרשים לגלות דווקא ענווה וכיבוש היצר בחייהם האישיים. בולטים בהקשר זה הסיפורים ב"זוהר" על ר' שמעון בר יוחאי: מתואר בהם אדם המסביר לתלמידיו ברצינות תהומית כי הוא גדול ממשה, אחד ויחיד בין כל הברואים, המסוגל לבטל את גזירות האלוהים עצמו (שמו של מחבר ה"זוהר, " ר' משה דה ליאון, בוודאי יש לו שייכות לכאן). רהבתנות זו מוכרת היטב לכל מי שהתעניין במנהיגי כתות דתיות בימינו. התופעה המטרידה של מנהיגים דתיים עבריינים לשעבר, או כאלה העוברים על החוק גם בהווה, שמעשיהם דווקא מגדילים את כבודם בעיני מאמיניהם, שייכת אולי גם היא לתחום זה.

קיים מאפיין קוגניטיבי מעניין, החוזר ונשנה בתיאורים שמביאה אולמן52 מפי מקבלי - אמונה על תחילת המהפך שהתחולל בהם: במעין "הבזק משמעות" מסנוור, מתחוור למקבל - האמונה כי אירועים רבים, אקראיים או תפלים - לכאורה, שאירעו לו בימים האחרונים, אינם אלא שורת אותות ברורה האומרת לו דבר גורלי. באוריינטציה מארגנת זו נאחז מקבל - האמונה במשנה - כוח כדי למשות את עצמו מתוך ההוויה שבה היה נתון עד אז, ושנתפסה בעיניו ככאוטית, תפלה ומנוכרת. צעד זה יכול ללמד על הקושי שהיה ל"עצמי" לתחזק את עצמו עד עתה., השערתו של נוי, לפיה כמות השקעת המשאבים הנפשיים למען תחזוקת ה"עצמי" עומדת ביחס הפוך למידת התקינות של מרכיבי תשתית העצמי, נראית רלוואנטית מאוד לגבי רבים ממקבלי - האמונה.

במקום אחר הערתי על הקשר המיוחד הקיים מבחינה זו בין הפרנויה והדת: בשתיהן מסרב ה"עצמי" להכיר באדישותו של היקום כלפיו, ותחת זאת כופה עליו מארג משמעויות החוזר ומעמיד את החיים, את האדם או אף את ה"עצמי" עצמו במרכז היקום. היפוכו של דבר באקזיסטנציאליזם ובהומור, שבהם הכרת האבסורד היא יסוד מוסד. ההומור, עם זאת, מכיר לפחות בלגיטימיות של המשאלה להיות במרכז, בחסות החיוך.

ניתן, לסיכום, לאפיין את השימוש שעושה הדת בנרקיסיות כך: היא מדגישה מצד אחד את אפסות האדם ונחיתותו ומצד שני מציבה לפניו דמויות אומניפוטנטיות שאליהן יפנה את האהבה העצמית המדוכאת. האל, הרב, המלך, העם, התורה - כל אובייקט ממשי או מופשט יכול להפוך מושא לקנאות קיצונית מצד אנשים שנבצר מהם להתאוות למה שכל אדם תקין מבקש לעצמו: אהבה, כוח, עושר וכדומה. רק כך נוכל להבין את עוצמת המסירות והקנאות שבה מתמסרים אנשים, אפילו נעימים ונוחים לבריות, לאידיאולוגיות קנאיות או טוטליטאריות: יצר הפועל בהיתק - כגון יצר המין או התוקפנות - מכפיל ומשלש את עוצמתו כאשר הוא מופנה אל מושא - תחליף. הדת, אם כן, מבטיחה את המשכיותה בכך שהיא יוצרת הן את המחסומים לנרקיסיות הנורמלית, והן את המושא הנרקיסיסטי שאליו מועתקת האהבה העצמית.

לא מקרה הוא שהחטא הראשון בתורה הוא ניסיונו של האדם להיות כאלוהים, זיכרון עמום לשלב הנרקיסיזם הראשוני שעובר כל אדם בינקותו, ושהאמונה הדתית התפתחה על חורבותיו. כבר חכמי התלמוד הבחינו בקשר שבין דמות האל לבין ה"עצמי" הגרנדיוזי או האידיאלי, כפי שמלמד המדרש של אבא שאול (שבת קל"ג 2) למילים זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ: "לשון וְאַנְוֵהוּ - אני והוא, אעשה עצמי כמותו לדבוק בדרכיו. " יחד עם זאת, דומה שהיהדות ידעה גם לפעול נגד דיכוי הנרקיסיזם התקין ולהעניק גם לאדם מרכזיות במערכת - הערכים שלה על חשבון מרכזיותו של האל. המחשה מפליאה ליכולת זו מביא התנ"ך במקרה היחיד שבו, בתעלול סיפורי יוצא - דופן, סילק את העילה לנבואתו של נביא ובכך אילץ אותו להכיר במניע הנפשי הלא - מודע שביסוד מעשיו: הנביא יונה, המנבא לבני נינווה חורבן וכיליון, מגלה שתושבי העיר חזרו בתשובה ולפיכך חזר בו אלוהים מכוונתו להשמידם. זעם ותסכול קשים מנשוא עוברים בו: איך יכול האל, אדיר הכוח והצודק תמיד, לבטל את כוונתו ולא לעשות כלום? אם זו פגיעה נרקיסיסטית, ניתן להבין מדוע מבקש הנביא, חזור ובקש, למות: משהכזיב ה"עצמי" הגרנדיוזי, מה טעם לחיים? כך חשו מעריצי ג'ים ג'ונס כשהלכו אחריו בצייתנות אל אובדנם, כך מאמיני דייוויד כורש וכך עלול היה לקרות בארץ לפני שנים אחדות, כש"רב" כל - יכול התבצר עם אנשיו וגרם לאבדות בנפש. אבל יונה, שלא מת יחד עם ה"עצמי" הגרנדיוזי שלו, נאלץ לחזור ליפו ולחיות עם אלוהים המעדיף להיות בלתי - מושלם אבל רחמן. לא במקרה מסתיים ספר יונה בשאלה רטורית מצד האל, שיש בה להזכיר את הדרך בה משיב האנליטיקאי למטופלו.

זאת אף זאת: ככל שנעקוב אחרי התפתחות דמות האל ביהדות נראה כיצד גם הנרקיסיזם שלו הולך ומצטמצם, הזעם חסר - הפשרות מפנה מקום לחמלה, ומעל לכל, הכרה של האל בפגמיו ובחולשותיו שלו מובילה לקבלה שלמה יותר של האדם והיהודי. אני יודע שהדברים הללו יישמעו מופרכים, אז אפנה היישר למקורות. ר' יוסי, שעצר פעם להתפלל ליד חורבה בירושלים, שמע מתוכה קול מתייפח: "אוי לי שהחרבתי את ביתי ושרפתי את היכלי והגליתי את בניי לבין האומות! " (ברכות ג 1). אלוהים, באקט נואש שאין דומה לו בתולדות הדתות, החל... להתפלל אל עצמו: "יהי רצון מלפניי שיכבשו רחמיי את כעסי ויגולו רחמיי על מידותיי ואתנהג עם בניי במידת רחמים ואכנס להם לפנים משורת הדין" (ברכות ז 1). בניסיונו זה לתקן את מידותיו, לא התבייש האל לבקש ייעוץ פסיכולוגי מבניו:

אמר ר' ישמעאל בן אלישע: פעם אחת נכנסתי להקטיר קטורת לפני ולפנים וראיתי אכתריאל יה יי צבאות שהוא יושב על כסא רם ונישא.

ואמר לי: ישמעאל בני, ברכני!

אמרתי לו: ריבונו של עולם! יהי רצון מלפניך שיכבשו רחמיך את כעסך ויגולו רחמיך על מידותיך ותתנהג עם בניך במידת הרחמים ותיכנס להם לפנים משורת הדין.

ונענע לי בראשו.

(ברכות ז 1)

תורת הקבלה הרחיקה אף יותר באמרה כי העולם נברא ע"י הצמצום שצמצם הבורא את עצמו כדי לפנות מקום לעולמו.

* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 10.
טענות אמונה בנצחיות תורה עונג דעות פוליטיות רהבתן מקוריות הרמוניה נרקיסיסט האם להדחיק בושה אמונה אמונה דתית אמונה הדתית אמונות דת דתות החרדים התבוננויות פסיכודינמיות התבוננות חוויות התגלות חוויית התגלות חרדים פסיכודינמי פסיכודינמיות
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
...בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות מה משמעות הסיפור של רבי נחמן על המלך חוזה הכוכבים? הסיפור של רבי נחמן מברסלב מתחיל עם מלך אחד שהיה חוזה בכוכבים (אסטרולוג). המלך ראה בכוכבים שאם לא יקצרו את התבואה עד זמן מסוים באותה שנה, היא תתקלקל לחלוטין. הזמן שנותר עד לקציר היה קצר מאוד. בעקבות זאת, היועצים של המלך יעצו לו לשכור פועלים ולהעניק להם את כל התענוגים והנאות שירצו, כדי שיהיה להם הרחבת הדעת, מצב רוח טוב ורצון...
חרדה כללית, חרדה מוכללת, התקפי חרדה, הפרעות חרדה, חרדות כלליות - מהי הפרעת חרדה כללית?
...חרדות כלליות - מהי הפרעת חרדה כללית? ובו יתבאר, מהי חרדה כללית (חרדה מוכללת)? ובמה היא שונה מחרדה רגילה? וכיצד ניתן להתמודד עם חרדה כללית? והעניין הוא, כי יש שני סוגים שונים של חרדה. והסוג הראשון, הוא חרדה רגילה. שהאדם מפחד מאיזה דבר, בעוצמה ככ חזקה, עד כדי עוצמה של חרדה. וזאת נקראת חרדה רגילה, שבה האדם מבין ממה הוא חרד ולמה הוא נמצא בחרדה. אבל יש עוד סוג נוסף של חרדה, שנקרא חרדה כללית (חרדה מוכללת). וחרדה כללית פירושו, שהאדם נמצא בתחושה של חרדה כללית, בלי קשר לשום דבר ספציפי. וכאשר יש לאדם הפרע
מודעות עצמית, מה זה כלום? סיבתיות, סיבה ותוצאה, תחושה של חוסר ידיעה, חוסר אינפורמציה, להבדיל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? איך המוח חושב? באמת לרצות, רצון חזק
מודעות עצמית, מה זה כלום? סיבתיות, סיבה ותוצאה, תחושה של חוסר ידיעה, חוסר אינפורמציה, להבדיל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? איך המוח חושב? באמת לרצות, רצון חזק
...ותוצאה, תחושה של חוסר ידיעה, חוסר אינפורמציה, להבדיל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? איך המוח חושב? באמת לרצות, רצון חזק מה זה כלום? ההרצאה מתמקדת בכמה רעיונות יסודיים בתחום המודעות העצמית, עם דגש על השאלה מה זה כלום? תוך כדי חקירה של הסיבה והתוצאה, תחושת חוסר הידיעה, ויכולת ההבדלה בין יש לאין. אליעד מתחיל את השיחה עם שאלה שהופכת למרכזית לאורך ההרצאה: מה זה כלום? הוא מציין שבמקרים רבים אנשים מתארים חוויות ככלום מבלי להבין את המשמעות האמיתית של המילה. הוא מציע שזו לא רק המילה כלום, אלא תחושת ריקנות...
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
...בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית האם התפתחות רוחנית תלויה בך או לא תלויה בך? אליעד כהן מסביר את סוגיית ההתפתחות הרוחנית והשאלה המהותית, האם ההתקדמות תלויה באדם עצמו או שהיא לא תלויה בו בכלל. הדיון המרכזי הוא סביב השאלה: האם עלי להשקיע יותר מאמץ, או שהמאמץ שלי כלל אינו משנה?. עצם השאלה הזו, לפי אליעד, היא בעלת משמעות עמוקה בפני עצמה, והיא עצמה מהווה סוג של מנוע שמקדם את האדם מבחינה רוחנית. אליעד מדגיש כי עצם התהייה הזו - האם אני צריך להתאמץ או לא - היא הצורה הפנימית של השאלה...
חכמה, טיפשות, האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם - חלק 1
חכמה, טיפשות, האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם - חלק 1
...מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם - חלק 1 איך לדעת אם אתה חכם או טיפש באמת? כל אדם חושב לפעמים שהוא חכם ואילו אחרים טיפשים, או להפך, שהוא טיפש וכולם סביבו חכמים ממנו. אליעד כהן מסביר כי השאלה אם האדם הוא חכם או טיפש היא שאלה של נקודת מבט ושל פרספקטיבה בלבד. קיימות למעשה כמה אפשרויות ביחס שבין האדם לסביבה: אפשרות ראשונה - האדם חושב שכולם טיפשים ורק הוא חכם. אפשרות שנייה - האדם חושב שכולם חכמים ורק הוא טיפש. אפשרות...
הדחקה, איך לטפל בבעיה מודחקת למרות שהיא מודחקת? טיפול בהדחקה בתת מודע, איך לטפל בהדחקה בלי הצפה? איך לטפל בהדחקה בלי להפסיק להדחיק? איך לטפל בבעיה רגשית מודחקת בלי חשיפה שלה? איך לפתור בעיות מודחקות? טיפול בהדחקה חזקה
הדחקה, איך לטפל בבעיה מודחקת למרות שהיא מודחקת? טיפול בהדחקה בתת מודע, איך לטפל בהדחקה בלי הצפה? איך לטפל בהדחקה בלי להפסיק להדחיק? איך לטפל בבעיה רגשית מודחקת בלי חשיפה שלה? איך לפתור בעיות מודחקות? טיפול בהדחקה חזקה
...שהיא מודחקת? טיפול בהדחקה בתת מודע, איך לטפל בהדחקה בלי הצפה? איך לטפל בהדחקה בלי להפסיק להדחיק? איך לטפל בבעיה רגשית מודחקת בלי חשיפה שלה? איך לפתור בעיות מודחקות? טיפול בהדחקה חזקה איך לטפל בבעיה מודחקת בלי לחשוף אותה ישירות? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לטפל בבעיות רגשיות מודחקות, גם ללא צורך להציף או לחשוף אותן באופן ישיר. בתחילת דבריו, הוא מבהיר את המושג הדחקה: מצב שבו אדם חווה כאב, טראומה או בעיה רגשית עמוקה, אך אינו מוכן או מסוגל להכיר בה באופן מודע. לדוגמה, אדם שעבר טראומה קשה כמו אונס, התעללות...
התפתחות אישית, איך להתקדם אל האושר? באיזה דרך ללכת, איך להיות מאושר? הדרך הקצרה ביותר, הדרך המהירה ביותר, איך להתקדם בחיים? איך להתפתח רוחנית?
התפתחות אישית, איך להתקדם אל האושר? באיזה דרך ללכת, איך להיות מאושר? הדרך הקצרה ביותר, הדרך המהירה ביותר, איך להתקדם בחיים? איך להתפתח רוחנית?
...להתקדם אל האושר? באיזה דרך ללכת, איך להיות מאושר? הדרך הקצרה ביותר, הדרך המהירה ביותר, איך להתקדם בחיים? איך להתפתח רוחנית? מהי הדרך הקצרה ביותר להתקדמות אישית? הרצאה זו עוסקת בשאלות הנוגעות להתקדמות אישית ואושר, עם דגש על הדרך הקצרה והמהירה ביותר להשגת המטרות הללו. במהלך השיחה, אליעד כהן מתאר את החשיבות של חיפוש אחר האמת ובחירת הדרך הנכונה ביותר, תוך שימת דגש על הבנת מצבים עמוקים והתמודדות איתם באופן מדויק. איך להתמודד עם שאלות שדורשות החלטה? במהלך השיחה, נשאלה שאלה על הבחירה בין שתי אפשרויות דומות:...
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
...או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים מהי אחדות אמיתית והאם בסוף הכל אחד או הכל נפרד? בשיחה מפורטת העוסקת ברעיון של אחדות ונפרדות, אליעד כהן מסביר כיצד המושגים הללו, למרות שנראים מנוגדים לחלוטין, למעשה משלימים זה את זה באופן מוחלט ויוצרים פרדוקס שמוביל להבנה עמוקה יותר של המציאות. מה הקושי המרכזי להבין את האחדות והנפרדות בו זמנית? הסיבה העיקרית לכך שקשה לתפוס את האחדות והנפרדות יחד היא שהמחשבה האנושית פועלת באופן דואלי - כלומר, היא תמיד תופסת מציאות במונחים...
התבוננות של אחדות - איך להשיג את האחדות האמיתית של המציאות?
...של המציאות? והעניין הוא, כי האדם לא מסוגל לתפוש דברים שאינם מוגדרים עבורו בצורה ברורה. ומשום כך, כדי שהאדם יחווה שינוי כלשהו, לשם כך הוא רוצה לחוות אותו בעולם הממשי שלו, דרך החושים וכולי. כי אצל האדם הטועה, אצלו מה שהחושים אומרים, זו חוויה של אמת. ואדם כזה שמנסה להבין את המציאות, הוא חושב בטעות שלהבין את המציאות, פירושו לעשות משהו ממשי בעולם הגשמי והחיצוני שלנו. והאדם מנסה לשנות את מעשיו ואת דרכיו, בעקבות השכל של האחדות. והאדם הוא טועה ויישאר טועה, עד שימאס לו לשקר ולהטעות את עצמו. כי יש אחדות ש...
חופש ושעבוד, משועבד להרגיש חופשי, חופשי להרגיש משועבד, לא רוצה להרגיש צמצום, איך להרגיש בנוח להיות משועבד? איך לא לרצות להרגיש חופשי? לא אוהב שאומרים לי מה לעשות, איך להיות חופשי? חופש פנימי, חופש רוחני
חופש ושעבוד, משועבד להרגיש חופשי, חופשי להרגיש משועבד, לא רוצה להרגיש צמצום, איך להרגיש בנוח להיות משועבד? איך לא לרצות להרגיש חופשי? לא אוהב שאומרים לי מה לעשות, איך להיות חופשי? חופש פנימי, חופש רוחני
...משועבד, לא רוצה להרגיש צמצום, איך להרגיש בנוח להיות משועבד? איך לא לרצות להרגיש חופשי? לא אוהב שאומרים לי מה לעשות, איך להיות חופשי? חופש פנימי, חופש רוחני מהו חופש אמיתי והאם הרצון להיות חופשי הוא בעצם שיעבוד? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת בנושא של חופש ושיעבוד, ומתארת את התהליך בו אנשים מנסים להשיג חופש אך מוצאים את עצמם משועבדים לרצון להיות חופשיים. השאלה המרכזית שאליעד עוסק בה היא האם אדם באמת יכול להיות חופשי, או שמא עצם הרצון להיות חופשי הוא סוג נוסף של שיעבוד. למה אנשים רוצים להיות חופשיים...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 9
...על החיים וחומר למחשבה - 9 (מחויב ואפשרי) הכוונה שסיבה אחת לא מחייבת תוצאה ספציפית. בפועל זה אומר שאם רגש אחד גורם לך לסבל בזמן מסוים, אותו הרגע יכול לגרום לך לעונג בזמן אחר. זה אומר שאתה נוקט בפעולה מסוימת כדי להשיג תוצאה ספציפית אין הכרח להגיע לתוצאה המבוקשת כי הכל אפשרי - >וזה מחויב. כלומר זה שהשכל מתעסק בסטטיסטיקה והסתברות אין זה אומר שהמסקנות שהוא מסיק תהייה נכונות. יש שכל שיודע את זה ויש שכל שלא. שכל שלא יודע הוא מאמין בחוקיה הסיבה תוצאה והכל מחויב והופך את ההסתברות לאלוהים שלו ואז המסקנות...
התמכרות \ כיצד להיגמל \ למה מתמכרים
...לתאר את הדרך שבה מתמכרים בני האדם לדברים - חומריים, רוחניים או אפילו לבני אדם אחרים, כמו כן ארצה להסביר מדוע מתרחש תהליך של התמכרות וכיצד ניתן לא רק להיגמל מהתמכרויות קיימות אלא גם להימנע מהתמכרות עתידית. הרעיון המרכזי בפוסט הוא לסייע לאנשים לפתח מודעות ולהיעזר בה בכדי להבין את עצמם ואת התהליכים המודעים והלא מודעים שמתקיימים בהם. התמכרות מהי \ \ מתי בפעם האחרונה קרה לכם שהיה בחייכם משהו מסוים שהתרגלתם אליו ולקחתם כמובן מאליו, והתחלתם להעריכו רק לאחד שאיבדתם אותו? לעתים התמכרות ותלות רגשית מתרחשי
האם וכיצד ניתן לשלוט במחשבות בצורה פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים?
...לשלוט במחשבות בצורה פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים? מחשבות. כיצד הן עובדות? האם ניתן לשלוט בהן? כיצד באפשרותו של אדם לבחור על מה לחשוב? דע כי באפשרותך לבחור על מה לחשוב ועל מה לא לחשוב בצורה ממש פשוטה. כאשר אין ברצונך לחשוב על משהו, פשוט אל תחשוב עליו לחלוטין על ידי זה שתחשוב על משהו אחר ופשוט תתעלם מאותה המחשבה הלא חיובית לחלוטין כאילו היא לא קיימת בכלל! המוח של האדם חושב כל הזמן כולל כאשר הוא ישן, מה שבעצם יוצר את החלומות. רק מאחר שלפעמים השינה עמוקה לכן לא זוכרים את המחשבות שהיו בשעת השינה...
המשפחה - קשר של שתיקה
...האמיתית והמלאה בחיי המשפחה מושגת עי פתיחות שבה יכולים שני בני הזוג להיות הם עצמם. פתיחות שבאה לידי ביטוי ביכולת להתחלק בחוויות, ברגשות, בציפיות, במחשבות, בפחדים ובחרדות. צורך זה הוא שהביא את אחד מבני הזוג לאימון. המושג המתאר את ההתחלקות ברגשות אלה הוא התקשורת. התקשורת היא דו - סיטרית. אין די בכך שאנו יודעים להיפתח ולאפשר לשני להכירנו. עלינו ללמוד להבין גם את השני. ללא התחלקות זו, הופכים הנישואים למונולוג. מה קורה במערכת יחסים בין בני זוג כאשר אחד מבני הזוג מדבר, והשני שותק? על פני השטח נראה שהאדם...
דיאטה / לרדת במשקל / הרגלי אכילה - הצלחות קטנות
דיאטה / לרדת במשקל / הרגלי אכילה - הצלחות קטנות על הצלחות קטנות חשבתי מה לקחתי על עצמי? זה ממש קטן.. בדיחה... אבל עובדה שלא עשיתי את זה עד היום... אני כאילו מזלזלת במה שאני מצליחה. אני מזכירה לעצמי שעשיתי כמה צעדים בדרך. מה שעשיתי זה לא מבוטל. זה חלק מתהליך שלא הושלם. כמה צעדים בתוך מסע. זה מחזק אותי. לצד חששות שלי מהצעדים הבאים, אני רואה את מה שעשיתי ונותנת לזה את הכבוד הראוי
אתה אוהב אנשים שאתה מאמין שמועילים לך (לשרוד)
...אוהב דברים שאתה מאמין שמועילים לך. אתה שונא אנשים שאתה מאמין שמזיקים לך. אתה שונא דברים שאתה מאמין שמזיקים לך. ככל שתאמין שX מועיל לך יותר, ככה אתה תאהב אותו יותר. ככל שתאמין שX מזיק לך יותר, ככה אתה תשנא אותו יותר. כאשר אהבה תפקידה לקרב ולאחד ושנאה תפקידה לדחות ולהיפרד. אם אתה שונא את עצמך, זה בגלל שאתה מאמין שאתה מזיק לעצמך. אם אתה שונא תכונות אופי שלך, מראה חיצוני שלך, זה בגלל שאתה מאמין שהם מזיקים לך. אם אתה שונא את עצמך, אתה בעצם דוחה ולא מקבל את עצמך. בשביל לאהוב את עצמך, אתה חייב לשחק לפי
סטודנטית במשבר: חייבת הסבה מקצועית! מה נכון לי?
...חייבת הסבה מקצועית! מה נכון לי? שלוש שנים תמימות למדה ביולוגיה. תלמידה מצטיינת, שקדנית וחרוצה. רגע האמת הגיע. היא יושבת במעבדה עושה מחקרים. בודקת ולוקחת דמים. ו... לא. זה לא זה! לא מרגש אותה. משעמם. חסרה לה החיות והאקשן אותם היא אוהבת. המגע עם האנשים. הנתינה מהלב. הלכתי ללמוד בלי לדעת מה יצא לי מזה. לא חשבתי שאהיה מתוסכלת ככ. היום אני נחושה. הולכת לעשות הסבה מקצועית! השאלה מה הכי נכון לי? בבדיקת מפת לידה נומרולוגית קבלית - הסבה מקצועית, מתבקשת! הבה נבחן אותה תחילה בהיבט הנומרולוגי: עפי מספר הכוח...
האם הטכנולוגיה הרגה את הרומנטיקה ?
...הרגה את הרומנטיקה ? איך הטכנולוגיה הרגה את הרומנטיקה קודם כל - מה דעתכם? הרגה או לא הרגה? אני חושבת שלגמרי כן כתבה שהתפרסמה אתמול בישראל היום משקפת לגמרי את מה שאני שומעת מהטופלות הרווקות שלי בקליניקה וממה שאני מכירה מהחוויה שלי גברים כבר לא מתחילים עם בנות! זה לא משנה איך את נראת זה לא משנה בת כמה את או איפה את מסתובבת רוב הבנים כבר לא פונים ישירות לבנות! בחיים האמיתיים זה לא קורה (נשאר גבר אחד נדיר שעשה את זה אבל סורי הוא כבר תפוס) הכל עבר לזירת האפליקציות טינדר, אוקייקיופיד, לאב מי, באמבל וכו...
למה עליך לעשות גם פעולה חיובית קטנה חד פעמית וזמנית?
...קטנה חד פעמית וזמנית? דע כי גם פעולה חיובית שבאפשרותך לעשות אותה רק באופן זמני גם היא טובה. אל תמנע מלעשות מעשה חיובי בכיוון הנכון בגלל שאתה חושב שהוא זמני ובגלל שאתה לא חושב שתוכל להתמיד בו. עשה אותו גם אם הוא זמני וחד פעמי. נקוט כלל זה בידך, עליך לעשות את כל אשר אתה יכול, גם דבר קטן וגם באופן חד פעמי. אם באפשרותך לעשות אותו - עשה אותו. לדוגמה, החלטת שאתה לא עושה יותר פעולה מסוימת, ושמעכשיו אתה מתחיל לפעול בצורה כזו או אחרת. אתה מגיע לנסיון שבו אתה אמור לפעול נכון, זא לפעול בצורה חיובית ונכונה...
חנוכה. אור וחושך. ויבדל אלוהים בין האור ובין החושך
...ויבדל אלוהים בין האור ובין החושך ויבדל אלוהים בין האור ובין החושך: (בראשית פרק א פס ד) אין זמן נכון יותר ומתאים יותר לדבר על האור והחושך מאשר בתקופה הזאת של החורף. ובמיוחד בחג החנוכה חג שמציין שחרור, חרות, ונס אחד קטן ומשמח שקרה בבית המקדש כאשר כד שמן קטן סיפק שמן למנורת בית המקדש וזאת דלקה 8 ימים. הספרה 8 בנומרולוגיה מסמלת את הנצח, את הכוח, היצירה, היוזמה ויכולת הניהול. את החשיבה העמוקה והגבוהה ביותר. כל מה שעם שיוצא מעבדות לחרות זקוק לו. ישנו גם סביבון קטן שמספר על הנס שמסמל את הדרך בה עברו ידיעות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כתות דתיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: כתות דתיות, מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כתות דתיות, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
האם יש שנאה בלי אהבה? לנמק את עצמך אמונה עצמית משפיעה על היכולת שלך אלוהים הוא אין סופי שיא השמחה יעילות בעבודה פחד רציונלי ניתוח פחד להתחיל עם בחורה אנשים שמשדרים ביטחון עצמי לחיות בלי שום חרדה חברתית לגרום למישהי לאהוב לפתח אהבה כסף מביא אושר האם התנזרות מסקס תעשה אותך מאושר? זוגיות תצליח פגיעות מיניות החלטה עושה טוב או רע החלטות בזוגיות להתמודד עם לקוח שצריך לחשוב על זה... להתמודד עם פחד להחליט איך להצליח לשכנע? מה רע בשיחות מוטיבציה? להביע הזדהות לגרום למישהו להעריץ אותך ילד שעבר התעללות מה לעשות כשהילד משתמש בסמים? דמיון מודרך לתכנות תת מודע אל תאמין למורה רוחני האם יש לי הפרעה דו קוטבית? פרנויות בזוגיות איך יודעים אם יש לו חברה? החזרת אהבה ולהיות קשה להשגה בלימה באמצעות המפרקים איזה שריר התקצר? להפסיק להאמין באלוהים אלוהים לא שומר מצוות הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ הגעתי להארה רוחנית מה זה להיות אלוהים? לימוד הספר להיות אלוהים להרגיש בנוח לבקש יותר כסף לרכוש דירה ולהשכיר אותה משמעות החיים כמשחק משמעות החיים של החילונים מובילה לחשיבה חיובית זיכרונות שליליים מהאקס דטרמיניזם בחירה חופשית אלוהית לפני בריאת העולם למה אלוהים ברא אותנו? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לנוער, אימון אישי למתבגרים, קואצ'ר לזוגיות בנושא כתות דתיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2344 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 20:34:56 - wesi4