ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יחסי הגומלין בין גוף לנפש ✔שאלת הקשר גוף - נפש ✔מאת: ד"ר איציק מזרחי שאלת הקשר גוף נפש אשר מרבים לדון בה בשנים האחרונות, אינה... -...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שאלת הקשר גוף - נפש
מאת: ד"ר איציק מזרחי

שאלת הקשר גוף נפש אשר מרבים לדון בה בשנים האחרונות, אינה נחלת עידן זה בלבד.

כבר בעת היוונית העתיקה, השאלות מהו אדם ומה גורם לאדם להתנהג, כפי שהוא מתנהג? - היו תמיד קשורות לשאלת הגוף - נפש.

המשורר והסופר היווני הומרוס (900 ~ לפנה"ס) התייחס לנפש כאל ישות אוטונומית, הגוף היא הצורה בה הנפש מתקיימת. עם מות הגוף נוטשת אותו הנפש. יש לציין כי בתקופה זו לא נעשה ניסיון להסביר, כיצד תפקודו המנטלי של האדם קשור לתפקודו גופו, שהרי מחשבותיו ורגשותיו של האדם היו מושפעות ע"י האלים.

הפילוסוף היווני אפלטון (427 - 347 לפנה"ס) הציג גישה מהפכנית בתפיסתו את הקשר בין הגוף לנפש. אפלטון תיאר דיכוטומיה בין "הנפש הטובה" "לגוף המרושע", כל עוד האדם חי הנפש מתאכסנת בו, עם מות הגוף, הנפש ממשיכה להתקיים באופן מושלם. בתיאורו הדגיש כי בנפש שוכנים התפקודים הראציונליים, הרוחניים והתשוקתיים, שהם נפרדים מהגוף.

ע"פ הפילוסוף היווני אריסטו (384 - 322 לפנה"ס) אדם מורכב מחומר (גוף) ומצורה (נפש), לגוף אין זכות קיום ללא הנפש ולהיפך. אריסטו התיחס לנפש כאל צורת ההתגלמות של הגוף אשר שולטת על חיות, פעילות וחשיבת הגוף.

אריסטו ואפלטון התייחסו אל הנפש בקונספט כללי ולא שיערו כי הנפש יכולה להשתנות בין פרט לפרט, שינוי מהפכני בתפיסת הנפש מציג דווקא הפטריאך אוגוסטין (354 - 430 לספירה) אשר מתיחס לנשמה דתית אלמוות, כאשר הנפש היא התודעה העצמית של האדם, השונה מאדם לאדם.

שנים רבות לאחר מכן בתקופת הרנסאנס הפילוסוף, המדען והמתמטיקאי רנה דקרט (1596 - 1650 לספירה) מציע פיתרון לדואליות הקשר שבין הגוף לנפש. דקרט מטביע את המשפט: " אני חושב משמע אני קיים ", תוך כדי תיאור של בלוטה מוחית בה הנפש שוכנת אשר נמצאת באינטראקציה תמידית עם הגוף. דקרט טוען כי כאשר אנו חווים כאב, לא לאיזור הנזק כואב, כי אם לנפש הנמצאת בבלוטה המוחית. במשך כ - 200 שנה, נשארה התייחסותו של דקרט לבעיית הגוף - נפש כפילוסופית גרידא, רק לאחר הגילויים אודות מערכת העצבים, מקבלת ההתייחסות הדואליסטית לגוף - נפש משנה תוקף.

בעיית הגוף נפש סבוכה עד היום ולו מהרמה ההגדרתית ועד לרמה החקירתית. הגישה המודרנית לבעיה היא שהגוף והנפש מאוחדים באופן בלתי ניתן לחלוקה, אך עם יחסי גומלין ביניהם. עיון בחלקים גדולים של הרפואה הנחשבת לרפואה משלימה כגון: רפואה סינית, רפלקסולוגיה, הומאופתיה, נטורופתיה ועוד, כוללים תפיסות עיוניות וגישות טיפול מעשיות המתיחסות באופן ישיר לקשר גוף נפש - כל תורה עפ"י דרכה.

ההתיחסות לאדם עפ"י תורות אלו נגזרת מתוך התפיסה הרואה את גוף האדם כמערכת שלמה, הוליסטית המגיבה לעיתים בעוצמה רבה להפרעה (חסר, עודף) בשוו"מ של כוחות הפועלים באורח הרמוני לשמירת תקינותו של הגוף. אכן הרפואה המשלימה "שואפת" לשפר את המערכת החיסונית כפועל יוצא של יחסי הגומלין בין גוף לנפש. בעוד שהגישה המערבית הקלאסית ראתה בחלק לא מבוטל מהמחלות כפגיעה פונקציונאלית ספיציפית המתבטאת באיבר מסויים, או במערכת פיזיולוגית כלשהיא, לפיכך הטיפול מכוון לאיבר או למערכת הספציפית.

ברפואה המשלימה המחלה נתפסת כפגיעה בהרמונית הגוף - נפש, כך שגורם חיצוני, אם הצליח לגרום למחלה, הרי שעשה זאת על רקע פגיעה קודמת. כך שבמקרים רבים מטפלת הרפואה המשלימה לא באיבר עצמו, אלא בהחזרת האיזון, ההרמוניה שהופרה, אשר איפשרה התבטאות מחלה. כך לדוגמה, ע"פ הרפואה הסינית ניתן לטפל בבעיית עודף פעילות בלוטת התריס ע"י דיקור, בין השאר ע"י דיקור נקודות אנטומיות החסרות לכאורה כל קשר פיזיקלי עם הבלוטה. כללית המטפל עשוי לבחור אסטרטגיית טיפול השואפת " לשפר את המערכת החיסונית ", תוך כדי שימוש במערך העשיר של דרכי האבחון ברפואה הסינית.

שנים רבות חוגים רבים מתחומי המדעים והרפואה המערבית דחו עפ"י רוב על הסף את הגישה ההוליסטית על רקע של שיקולים עיוניים מדעיים טהורים. לכאורה ניתן היה להבין כי הניכור לרפואה המשלימה היה על רקע של שאלות מרכזיות בהבנת הקשר גוף - נפש. כיום בקרב רוב המתנגדים הוחלפו שיקולים אלו לרוב, בשיקולים כלכליים רבי עוצמה. ממצאי סקרי הפונים לרפואה המשלימה מביך חוגים רבים של הרפואה הקונבנציונאלית ובמיוחד אלו שהתנגדו באופן מסורתי לרפואה המשלימה. לאור האמור לעיל מדהים כי נקודת החפיפה בין הרפואה המשלימה לרפואה המערבית נמצא דווקא בהבנת הקשר בין גוף לנפש. תחום זה הנחשף לאחרונה למחקר ניסויי אינו חדש כלל ועיקר.

ואכן תחום זה הידוע בשם פסיכונוירואימונולוגיה (הבנת הקשר של גוף נפש והשפעתו על מערכות החיסון וההורמונליות של הגוף) חושף ביתר שאת ובאופן מדעי, כיצד המצב הנפשי של האדם משפיע על בריאותו הכללית של הפרט, דרך תיווכן של מערכות חיסוניות והורמונליות. ההשפעה של המצב הנפשי (דיכאון, חרדה, התרוממות הרוח, סוגסטייה ועוד)... מתגלה כקשור לבריאותו הכללית של האדם ובא לידי ביטוי במצבי החולי של האדם, הן מבחינת תכיפות, היקף ועוצמת התפרצותן של מחלות. קשר זה תואר בעבר כקשר אינטואיטיבי, המתגלה לכל אדם במידה בה הוא לומד לחקור את עצמו ולהבין את התמורות החלות בגופו במצבים נפשיים שונים. עדויות קליניות רבות תומכות זה מכבר בקיומו של קשר זה ואכן התפרצות רבה של מחלות הן פועל יוצא של הקשר גוף נפש בין אם מחלות אוטואימוניות (בהן המערכת החיסונית של הגוף תוקפת את מרכיבי הגוף עצמו) כגון: זאבת אדמנתית (פגיעה כלייתית בעיקר), סכרת נעורים (פגיעה בלבלב), מחלת גרבס (פגיעה בבלוטת התריס), מיאסטניה גרביס (פגיעה בקשר עצב - שריר, הגורמת לחולשת שרירים פרוגרסיבית), טרשת נפוצה (פגיעה במיילין, החומר השומני המצפה עצבים רבים, המוביל לניוון פרוגרסיבי של עצבים) ועוד. באופן כללי מחלות אוטואימוניות אלו ואחרות מאופיינות באובדן כושרה של מערכת החיסון להבחין בין עצמי, לזר, כשל העלול להיות הרה אסון במקרים רבים.

למחלות כגון פסוריאזיס (ספחת, הופעת פריחה אדומה וקשקשת גסה בעור), ויטיליגו (בהקת, הופעת כתמים לבנים בעור על רקע פגיעה במלנוציטים - התאים בעור האחראיים לייצור הפיגמנט בעור), אלופציה אריאטה (התקרחויות טבעתיות בשיער על רקע פגיעה בזקיקי השיער) בכל התופעות הנ"ל ובאחרות, קיים קשר קליני אימפירי למצב הנפשי בו האדם שרה עוד קודם להופעתה הקלינית של המחלה או בין ההתלקחויות של מחלות אלו.

כיום הולכות וגוברות העדויות המצביעות על כך שגורמים אוטואימוניים נוטלים חלק משני חשוב בטרשת עורקים, מחלה האחראית לכמחצית ממקרי המוות בעולם המערבי. בהקשר של מחלות אלו יש לזכור כי הופעתן היא במחזורים של התלקחויות ונסיגה. מצבי הנסיגה יכולים להמשך שבועות, חודשים ואף שנים. ההשפעה של המצב הנפשי על המהלך והביטוי של המחלות האוטואימוניות נחקר באופן המצביע על קשר בין השניים. מחקרים מראים כי מצבי דחק נפשיים הנגרמים מחמת חולי, או טראומה עלולים להחמיר מחלות אוטואימוניות ולגרום לנסיגה. מתברר כי המעורבות המוחית בתהליכים אלו דרך תיווכן של שתי בלוטות מוחיות ההיפותלמוס - תת הרמה והיפופיזה - יותרת המוח הוא בלתי מבוטל. בלוטות אלו מפרישות הורמונים המתערבים במהלך התגובה החיסונית, בין השאר חומרים המגבירים פעילות תאים חיסוניים באיזור הדלקת ובין אם גירוי בלוטת יותרת הכליה (אדרנל), האחראית לייצור ההורמונים הסטרואידליים ובהם הקורטיזול הגורם לדיכוי המצב הדלקתי. בד בבד נמצא כי עצבים מסויימים עשויים לשחרר חלבונים קצרים (נורופפטידים המסוגלים לווסת תגובות חיסוניות מקומיות. מחקרים אלו ואחרים מספקים בסיס מסוים לתצפיות הקליניות הידועות זמן רב, שחרדה עלולה להחמיר את הביטוי של מחלות אוטואימוניות.

הגילויים הבאים מחזקים את העובדה כי מצב כרוני של דחק הינו בר השפעה שלילית על מערכת החיסון, נמצא כי סטודנטים לרפואה במהלך תקופות הבחינות שלהם עלולים לפתח תדירות גבוהה יותר של שפעות והתבטאות גבוהה יותר נגיפי הרפס בדמם. במדדים אלו יש יותר מכדי רק לרמוז על אופי הקשר בין גוף לנפש. תמיכה לעובדה זו נמצאה במעקב אצל בני משפחה המטפלים בקרובים מדרגה ראשונה עם מחלת האלצהיימר, נמצא כי מטפלים אלו הנמצאים בלחץ נפשי כרוני, עקב התמודדותם עם המחלה והטיפול בבני משפחתם, נוטים לפתח מחלות שונות בתכיפות רבה יותר. מחצית מבין הפונים לרופא עקב בעיות של מערכת העיכול, נמצאים כסובלים מתסמונת המעי הרגיז, תופעה בה האדם מציג תסמונת קלינית של תלונות הקשורות למערכת העיכול ללא בסיס פיזיולוגי, אורגני ברור, אין ספק כי למימד הנפשי השפעה עיקרית בתסמונת זו. התופעה הידועה של האשה הנמצאת בלחץ נפשי תוך כדי בירור וטיפול בבעיית אי פוריות מסיבה בלתי ידועה, סיומו של מצב לחץ זה לעיתים מסוימות ע"י אימוץ ילד מוביל להריון, כבר, תוך מספר חודשים. ההשפעה של המצב הנפשי על המהלך והביטוי של מחלות אלו ורבות אחרות מצביע על כך שמצבי דחק, עלולים להחמיר מחלות אלו ואחרות דרך מנגנונים שונים, המשפיעים על תגובות פיזיולוגיות הורמונליות שונות המתערבות במהלך התגובה החיסונית, אין זה מפתיע לפיכך כי במחקרים מדעיים בתחומי הרפואה המשלימה נמצא כי בשיטות טיפול משלימות כגון דיקור ועוד יש כדי להשפיע בין אם לעודד או לדכא הפרשת הורמונים אלו, תוך כדי גרימת השפעות מטיבות על האדם החולה.

לאור עדויות אלו ואחרות, הצהרתו של היפוקרטס, הרופא היווני שאמר: " חשוב יותר לדעת איזה מין אדם נושא את המחלה, מאשר לדעת איזו מחלה יש לאדם" מקבלת משנה תוקף. יעברו שנים רבות עד ששאלת הקשר גוף נפש תיפתר במלואה, אך אין ספק כי התמורות האדירות שעובר מדע הביולוגיה לנגזרותיו השונות, בין אם המהפיכה הביוטכנולוגית מחד ופרויקט הגנום מאידך רק ישפרו להבנת הקשר גוף נפש, מה שיוסיף ויתרום לקרנה של הרפואה המשלימה כשיטת טיפול מובילה לצידה של הרפואה הקונבציונאלית.
רפואה מערבית טראומות ביולוגיה תהליכים ספק סטודנטים הפרשת הורמונים דעה עצמית גוף האדם מדע איך להסביר גוף ונפש גוף נפש נפש קשר גוף נפש
חרדת נטישה אצל ילדים, חרדת פרידה של ילדים, 2 שיטות לטיפול בפחדים של ילדים, ילד שמפחד להישאר לבד בבית, טיפול בפחדים של ילדים, הדרכת הורים, איך לבנות ביטחון עצמי לילדים? פחד מפני נטישה, ילד שמפחד לישון לבד, ילד לא בוגר
חרדת נטישה אצל ילדים, חרדת פרידה של ילדים, 2 שיטות לטיפול בפחדים של ילדים, ילד שמפחד להישאר לבד בבית, טיפול בפחדים של ילדים, הדרכת הורים, איך לבנות ביטחון עצמי לילדים? פחד מפני נטישה, ילד שמפחד לישון לבד, ילד לא בוגר
...אצל ילדים, חרדת פרידה של ילדים, 2 שיטות לטיפול בפחדים של ילדים, ילד שמפחד להישאר לבד בבית, טיפול בפחדים של ילדים, הדרכת הורים, איך לבנות ביטחון עצמי לילדים? פחד מפני נטישה, ילד שמפחד לישון לבד, ילד לא בוגר מהי חרדת נטישה אצל ילדים ומהן שתי השיטות להתמודד איתה? חרדת נטישה אצל ילדים מתבטאת בכך שהילד חושש שהוריו ינטשו אותו. הוא מפחד להישאר לבד, בין אם מדובר בשהייה בגן, בבית או בכל מקום אחר ללא ההורים. החרדה הזאת נובעת מתלות רגשית גדולה של הילד בהוריו, ומחשש שההורה לא יחזור או לא יהיה זמין בעת הצורך...
דמיונות / פוביות / מחשבות טורדניות - איך להתמודד עם דמיונות שקריים?
...- איך להתמודד עם דמיונות שקריים? איך מתמודדים עם דמיון שקרי ורע שמציק לאדם? הדמיון של האדם מתעתע באדם. הדמיון של האדם משקר את השכל של האדם. הדמיון של האדם מסתיר מהאדם את האמת. הדמיון של האדם גורם לאדם להרגיש רע. השאלה היא, איך בדיוק אמורים להתמודד עם הדמיון הרע שיש לאדם? תשובה: על ידי עימות חזיתי ועקירה מהשורש. פירוש: מי שברצונו לגרום לכל הדמיונות הרעים שלו להניח לו באופן סופי ושלא יחזרו אליו יותר לעולם, עליו לעקור אותם מהשורש ולא רק להשתיק אותם באופן זמני. לעקור את הדמיונות מהשורש = להגיע אל הסיבה...
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
...למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות איך אני יכול להבין שאני אלוהים אם אני חווה את עצמי כבן אדם? בתחילת השיחה, עולה שאלה מרכזית של אחדות ההוויה והצורה, ושמץ של חוויה אנושית - איך אני, המצומצם, חווה את עצמי רק כבן אדם ולא כאלוהים? התשובה הראשונה שניתנת היא תשובה שקרית, שטוענת שאתה חווה גם את אלוהים וגם את עצמך במינונים שונים. אבל זה עדיין מותיר את השאלה של למה אני חווה את המינון הזה ולא אחר. השאלה נובעת ממקום של הנחה - הנחה שיש הפרדה בין המציאות (אלוהים) וביני...
משיכה מינית משתנה, העדפת מראה חיצוני, העדפות מיניות, איך משתנה המשיכה המינית? איך נוצרת משיכה מינית למראה מסוים? למה אני נמשך למראה מסוים? שינוי המשיכה המינית, למה אני לא נמשכת אליו? שינויים במשיכה המינית, סודות המשיכה
משיכה מינית משתנה, העדפת מראה חיצוני, העדפות מיניות, איך משתנה המשיכה המינית? איך נוצרת משיכה מינית למראה מסוים? למה אני נמשך למראה מסוים? שינוי המשיכה המינית, למה אני לא נמשכת אליו? שינויים במשיכה המינית, סודות המשיכה
...משתנה, העדפת מראה חיצוני, העדפות מיניות, איך משתנה המשיכה המינית? איך נוצרת משיכה מינית למראה מסוים? למה אני נמשך למראה מסוים? שינוי המשיכה המינית, למה אני לא נמשכת אליו? שינויים במשיכה המינית, סודות המשיכה מה גורם למשיכה מינית להשתנות? משיכה מינית, תופעה שהיא לעיתים נעלמת, עשויה להשתנות במהלך החיים, לפעמים במהירות, ותלויה במגוון גורמים רגשיים ומנטליים. לעיתים אדם עשוי להימשך למראה מסוים, ואז פתאום, ביום אחר, יימשך למראה אחר לחלוטין. השאלה המרכזית כאן היא: מה הגורמים לשינוי הזה? מה שגורם לכך הוא...
התמכרויות, טורדנות כפייתית, גמילה מהתמכרויות, אובססיות, התנהגות טורדנית, התנהגות כפייתית, לשנות הרגלים - איך להיגמל מהתמכרות?
...טורדנות כפייתית, גמילה מהתמכרויות, אובססיות, התנהגות טורדנית, התנהגות כפייתית, לשנות הרגלים - איך להיגמל מהתמכרות? ובו יתבאר העניין של התמכרויות ושל התנהגות אובססיבית והתנהגות טורדנית. ויתבאר, איך אפשר להפסיק התנהגות טורדנית והתנהגות כפייתית? איך להיגמל מהתמכרות? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אובססיה / התמכרות, זאת פעולה שהאדם עושה אותה, מתוך תחושה של כפייה וללא בחירה עצמית. כאשר האדם מרגיש שהוא מוכרח לעשות איזה משהו, בלי יכולת לשלוט בעצמו, האם לעשות זאת או לא, הרי שיש לאדם סוג של אובססיה. כמו כן,...
להיות אמיתי, שאלות לשאול את עצמך, למה התודעה קיימת, שאלות להתבוננות עצמית
להיות אמיתי, שאלות לשאול את עצמך, למה התודעה קיימת, שאלות להתבוננות עצמית
...קיימת, שאלות להתבוננות עצמית מה זה אומר להיות אמיתי? איך שאלות להתבוננות עצמית משפיעות עלינו? הרצאה זו עוסקת בהבנת המהות של להיות אמיתי ובחינת שאלות פנימיות שיכולות לעזור לאדם להבין את עצמו ואת קיומו. במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציע מספר שאלות יסודיות שהאדם צריך לשאול את עצמו כדי להתחיל את הדרך להבנה עמוקה יותר של התודעה והקיום. מה המשמעות של להיות אמיתי? איך זה קשור לחוויית האלוהים? כיצד שאלה כמו מי אני? מסייעת בתהליך ההתבוננות העצמית? מה משמעות הקיום, ולמה אני קיים דווקא ברגע הזה? ההבנה הזו נבניתה...
ניתוח NLP, ללמוד לשכנע, ללמוד למכור, שיטות לשכנע, זיהוי מסרים תת הכרתיים, זיהוי מניפולציות בטקסט, טריקים לשכנוע בטקסט, איך לכתוב טקסט משכנע? לנסח טקסט משכנע, להעביר מסר תת הכרתי
ניתוח NLP, ללמוד לשכנע, ללמוד למכור, שיטות לשכנע, זיהוי מסרים תת הכרתיים, זיהוי מניפולציות בטקסט, טריקים לשכנוע בטקסט, איך לכתוב טקסט משכנע? לנסח טקסט משכנע, להעביר מסר תת הכרתי
...שיטות לשכנע, זיהוי מסרים תת הכרתיים, זיהוי מניפולציות בטקסט, טריקים לשכנוע בטקסט, איך לכתוב טקסט משכנע? לנסח טקסט משכנע, להעביר מסר תת הכרתי איך אפשר ללמוד לשכנע בצורה יעילה יותר? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בניתוח טקסטים, תוך התמקדות בטכניקות לשכנוע באמצעות ניתוח NLP (עיבוד שפה טבעית). הוא מציע שיטות לזיהוי מניפולציות, זיהוי מסרים תת - כרתיים, ומדגים כיצד ניתן להשתמש בטכניקות אלו כדי לשפר את יכולת השכנוע. במהלך ההרצאה הוא מנתח דוגמאות שונות של טקסטים ומשפטים, כדי להדגים כיצד ניתן לנצל את המבנה של הטקסטים...
איך לפתח שיחה טובה? איך ללמוד לפתח שיחה? איך ליצור רגש מדויק? איך להגיב למישהו? איך תגובה להגיב? איזה תשובה לענות? מה הכי נכון לומר? מה התגובה הרצויה? איך לפתח שיחה זורמת? איך לנהל שיחה? איך לנסח משפט? שיחה מוצלחת, אפשרויות תגובה, משפט תגובה, שינויים רגשיים
...טובה? איך ללמוד לפתח שיחה? איך ליצור רגש מדויק? איך להגיב למישהו? איך תגובה להגיב? איזה תשובה לענות? מה הכי נכון לומר? מה התגובה הרצויה? איך לפתח שיחה זורמת? איך לנהל שיחה? איך לנסח משפט? שיחה מוצלחת, אפשרויות תגובה, משפט תגובה, שינויים רגשיים וכאן אבאר עוד תרגיל ללמוד לפתח שיחה טובה וחיובית. כי החוכמה היא לא רק לדעת לפתח שיחה, אלא גם צריך לדעת לפתח שיחה טובה. ושיחה טובה, היא שיחה שמשיגה לך את המטרה שלך מהשיחה. זא שאם הרצון שלך שהאדם השני ירגיש טוב, אז שיחה טובה היא שיחה שתגרום לאדם השני להרגיש...
ראפור והשפעה, שכנוע למתקדמים, שיקוף והשפעה על אדם אחר, ראפור למתקדמים, מה זה ראפור? טעויות ביצירת ראפור, איך ליצור ראפור? יצירת כימיה בין אישית, איך יוצרים ראפור? טעויות של NLP, איך לשתול מחשבות? תקשורת בין אישית
ראפור והשפעה, שכנוע למתקדמים, שיקוף והשפעה על אדם אחר, ראפור למתקדמים, מה זה ראפור? טעויות ביצירת ראפור, איך ליצור ראפור? יצירת כימיה בין אישית, איך יוצרים ראפור? טעויות של NLP, איך לשתול מחשבות? תקשורת בין אישית
...אחר, ראפור למתקדמים, מה זה ראפור? טעויות ביצירת ראפור, איך ליצור ראפור? יצירת כימיה בין אישית, איך יוצרים ראפור? טעויות של NLP, איך לשתול מחשבות? תקשורת בין אישית מה זה ראפור ואיך הוא משפיע על אנשים? ראפור הוא מושג מתקדם בתחום השכנוע וההשפעה, שפירושו שיקוף - כלומר, התאמה או חיקוי מתוחכם של הדפוסים ההתנהגותיים, השפתיים והפיזיים של האדם שמולך. הרעיון המרכזי בראפור הוא שאם תצליח לגרום לאדם שמולך להרגיש שאתה דומה לו, הוא יחוש קרבה אליך ויהיה פתוח לקבל את המסרים שלך. אדם אוהב ומעריך את עצמו ולכן, כשה
שלמות / הבנה - כיצד תדע האם הבנת רעיון כלשהו בשלמות?
...כלשהו בשלמות? תשובה: באפשרותו של האדם לדעת האם הוא כבר הבין רעיון כלשהו בשלמות, לפי מידת העניין שלו בו. ההתעניינות של האדם בנושא כלשהו, נוצרת מהסקרנות שיש לאדם ביחס לנושא. וסקרנות אפשרית רק כאשר האדם לא מבין את הנושא בשלמות. כאשר האדם מבין נושא כלשהו בשלמות, באותו הרגע הנושא הזה מפסיק לעניין אותו, מאחר שאין לו שום דרך לדעת שום דבר חדש עליו. כל זמן שהנושא ממשיך להעסיק את מחשבתו של האדם, המשמעות של זה היא שהוא ממשיך בתוכו לנסות להבין טוב יותר את הדבר. וממילא זה אומר שהוא עדיין לא הבין את העניין בשלמות...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...קיימת הגישה הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים לא מעידים על...
אסטרולוגיה - על ילדים ומזלות
...ילדים חייכנים, אקטיביים, חיוביים, עושים מה שרוצים, אך אי אפשר לכעוס עליהם גם כשהם מאבדים סבלנות, כי הם נרגעים מהר ושוכחים. הם דורשים הרבה תשומת לב וצריך ללמד אותה איך להתחשב באחרים. שמחים חזקים וייזומו לעצמם תעסוקה. ילד פלא שילך מוקדם ויתחיל לדבר מהר. ויהיה מאד עצמאי. ילדי מזל שור נעימים, הכל אצלם לאט, די עקשנים, וכשהם מתנגדים הם מתנגדים... בעיקר לשינויים. דורשים אוכל טוב ומקום קבוע. די רכושנים לצעצועים שלהם. אוהבים צבעים ואומנות ואפשר לשחק איתם גם בבוץ. מאד חכמים במיוחד במספרים וחשבון. לא אוהבים...
הו'אופונופונו - הדרך הקלה והפשוטה ביותר לנקות את החיים
...את החיים הדרך הקלה והפשוטה ביותר לנקות את החיים ממחשבות שליליות ומאירועים שליליים בחייכם, הדרך להגיע ולרפא את מקור האמונות הלא מודעות המושכות אירועים שליליים לחייכם - דר גו ויטלה מיוצרי הסרט הסוד. הואופונופונו היא שיטת ריפוי שמשתמשות בה הקהונות, המרפאות ההוואיות ומקורה במסורת השבטית העתיקה של הוואי. הואופונופונו היא שיטת ריפוי רוחנית. אי אפשר להבין אותה דרך הראש, באינטלקט שלנו, כי היא יוצאת מתוך נקודת הנחה שאנחנו לא מורגלים בה, היא יוצאת מתוך תפישה רוחנית של החיים ומתוך אמונה באלוהות. המהות הרעי...
מהי אהבה? במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה?
...אהבה? במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה? אהבה, זוגיות. מהי אהבה? כיצד תדע שאתה אוהב באמת? האם אתה באמת אוהב מישהו? האם באמת אוהבים אותך? האם האהבה שאתה מקבל היא אכן אמיתית? האם ניתן לגרום לעצמך לאהוב מישהו? איך תוכל לגרום לעצמך לאהוב מישהו? האם ניתן לגרום לילד לאהוב את אחיו? האם ואיך ניתן לגרום למישהו לאהוב משהו? האם אתה בטעות דוחה אהבה? ממה עליך להיזהר שלא לעשות כדי לא לדחות אהבה שאוהבים אותך? איך תגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך תגרום לעצמך להפסיק לאהוב? איך תגרום למישהו לאהוב מישהו אחר? כיצד תדע...
אמון - מבוא
...המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש יחס כלפי המציאות)...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...- ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים...
חוויית מציאות חדשה
...מאורעותיו הן לטובתו זאת הבחינה היא מעין העולם הבא. את זה אמר רבי נחמן מברסלב, והדבר נכון לחיי היום יום. שכן, מתוך הבנה שהאדם רוצה לחיות חיים טובים יותר, הוא משיג אותם כי במקום שהאדם רוצה להיות שם הוא נמצא. וכך הדברים במציאות, רק שהסובייקטיביות מטעה את האדם ומוציאה דברים מהקשרם. וכך הדברים פועלים כפי שאמר לי אדם חכם, יש אנשים שהולכים בתלם, ולעומתם יש אנשים שכשאתה מתווכח איתם הם מוציאים כל הזמן דברים מהקשרם, הם מומחים בלהוציא כל הזמן דברים מהקשרם ולא מחפשים את האמת ומחפשים רק לשווק. כך חוסר האובייקטיביות...
ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים
...השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים פתח דבר מה היא שאלה.? מה היא תשובה? מה הוא ביטחון? מה הוא פחד? מה היא מציאות? מי תופס את המציאות? מה היא מחשבה? מה הוא רעיון? מה היא שפה? מה היא בעיה? מה הוא סדר? מה הוא שקט? מה הוא ריכוז? מה היא תשומת לב? מה היא הקשבה? מה הוא חלל? מה הוא ידע? מה היא למידה? מה היא התנסות? מה היא יצירתיות? האם החיים שלי? מה הוא החושב? מה הוא הרוצה? האם הגוף שלי? מה זו אמת? מה זה כלום? מה הוא כעס? מה היא ודאות? מה הוא הפך? מה היא אהבה? מה היא שמחה? מה הוא יופי? מי אני...
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...הספר התיכון ? בכתה ט לומדים התלמידים עי התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות טקטוניים). התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת על תופעות במציאות...
בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?
...כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?. בית הכלא השמור בעולם שאין שום אפשרות בעולם לצאת ממנו, ובית הכלא הזה הוא הרצון העצמי של האדם. הרצון של האדם, זה שהאדם רוצה דברים זה הכלא הגדול בעולם. וזה בית הכלא השמור בעולם כי אי אפשר לצאת ממנו. המהות של כלא - מקום מוגבל - מקום שמחליטים לך, נותנים לך לעסוק עבודות פרך. מענים אותך ולא משלמים לך אם זה אכזרי יותר. בית הכלא זה הרצון העצמי של האדם, מאמלל אותו. הרצון העצמי מגביל את הטוב של האדם, אם לא ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יחסי הגומלין בין גוף לנפש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: יחסי הגומלין בין גוף לנפש, למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יחסי הגומלין בין גוף לנפש, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
רווח בריחה עצמית נקודת מבט אחת חולה סופני השתדלות גוף ותודעה פחד לרצות אותה פחד מבחורות ביטחון עצמי נמוך איך להעלות ביטחון עצמי עם אנשים? המאהב יותר טוב מבעלי אבל אני אוהבת אותו קשר מונוגמי מאושר מאה אחוז אושר חבר של האקסית להחזיר אהבה ולהיות קשה להשגה איך חבילות משפיעות על החלטת הלקוח? קבלת החלטות קשות התמודדות עם געגועים להתמודד עם עצמך להצליח בלי ניסיון איך להצליח מהר? לקוח ששואל מה המחיר בלי לדבר עם הלקוח התאבדות ילדים קטנים לא לאהוב ילדים הארה רוחנית סיבתית להגיע להארה רוחנית הפרעה נפשית בעקבות לימוד תורה ילד עם הפרעה נפשית להיגמל מהאקס לשדר לאקס עבודה מול פולי עליון למנוע שברי מאמץ הצדק האלוהי האם יש או אין אלוהים? מה זה הארה רוחנית? בן אדם מואר רוחנית כתיבת הספר להיות אלוהים האם הבנת את הספר להיות אלוהים? היא רוצה את הכסף שלו שימוש בכסף מה תכלית החיים? הופך למשמעות החיים לבשר בשורות שליליות למה קשה לחשוב חיובי? למה אני בוחר משהו? לסבול בלי בחירה חופשית יצירת העולם היקום רוצה שאני אעשה עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רטוריקה, הכוונה אישית, מאמן אישי בנושא יחסי הגומלין בין גוף לנפש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2813 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 13:47:46 - wesi4