ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ידע ✔בודהיזם - השיחה עם קֵוַודְהַה - מה שברהמא לא ידע ✔השיחה עם קֵוַודְהַה מה שברהמא לא ידע Kevaddha Sutta בעל - הבית קֵוַודְהַה... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השיחה עם קֵוַודְהַה - מה שברהמא לא ידע
השיחה עם קֵוַודְהַה

מה שברהמא לא ידע

Kevaddha Sutta

בעל - הבית קֵוַודְהַה (Kevaddhagahapatiputtavatthu)

כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בנָאלַנְדָא, בחורשת המנגו של פַּוָוארִיקַה. ובעל - הבית קֵוַודְהַה [1] הגיע אל הבודהה, קד בפניו, התיישב במקום ראוי ואז אמר: "אדוני, נאלנדא הזו עשירה, משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ומלאה באנשים בעלי אמון בבודהה. יהיה טוב אם המכובד היה גורם לנזיר כלשהו לבצע ניסים ומעשים על - טבעיים. בדרך זו בנאלנדא יהיה עוד יותר אמון בבודהה. "

והבודהה השיב: "קוודהה, אין זו הדרך בה אני מלמד דהמה לנזירים, באמירה: 'לכו, נזירים, ובצעו ניסים ומעשים על - טבעיים לאנשים לובשי - הלבן! '"

פעם שניה קוודהה אמר: "לא אתעקש, אך עדיין אומר: 'נאלנדא הזו עשירה, משגשגת... ויהיה עוד יותר אמון בבודהה. " והמכובד השיב כמקודם.

פעם שלישית קוודהה אמר: "לא אתעקש, אך עדיין אומר: 'נאלנדא הזו עשירה, משגשגת... ויהיה עוד יותר אמון בבודהה. " כאשר קוודהה חזר על בקשתו בפעם השלישית, הבודהה אמר: "קוודהה, ישנם שלושה סוגים של ניסים עליהם הצהרתי, לאחר שהתנסיתי בהם באמצעות תובנתי. מהם השלושה? נס הכוחות העל - טבעיים [2], נס הטלפתיה [3], ונס ההוראה [4].

נס הכוחות העל - טבעיים (Iddhipihriya)

מהו נס הכוחות העל - טבעיים? הנה, קוודהה, נזיר מציג כוחות על - טבעיים בדרכים שונות. בהיותו אחד הוא הופך לרבים, בהיותו רבים הוא הופך לאחד... (ראה סוטה 2, פסקה 87) והוא מגיע בגופו עד עולם הברהמה. ואדם מסויים בעל אמון וביטחון רואה אותו עושה את הדברים האלו.

הוא מספר זאת לאדם אחר בעל ספקות וחסר אמונה, ואומר: 'זה מדהים, אדוני, זה נפלא, הכוחות האדירים והיכולות של הפרוש ההוא... ' יתכן שהאדם ההוא יגיד: 'אדוני, יש משהו שנקרא קסם הגַנְדְהָארַה [5]. באמצעות קסם זה הנזיר ההוא הפך לרבים... ' מה דעתך קוודהה, האם הספקן לא יגיד זאת למאמין? "

"אכן, כך יאמר. "

"ולכן, קוודהה, בראותי את הסכנה בניסים כאלו אני נמנע, דוחה ובז להם.

נס הטלפטיה (Iddhipihriya)

ומהו נס הטלפטיה? הנה נזיר קורא את תודעתם של אנשים אחרים, קורא את מצבי התודעה שלהם, מחשבותיהם והרהוריהם, ואומר: 'כך היא תודעתך, לכך היא נוטה, זה בליבך. ' ואדם מסויים בעל אמון וביטחון רואה אותו עושה את הדברים האלו.

הוא מספר זאת למישהו אחר בעל ספקות וחוסר אמונה ואומר: 'זה מדהים, אדוני, זה נפלא, הכוחות האדירים והיכולות של הפרוש ההוא... ' יתכן שהאדם ההוא יגיד: 'אדוני, יש משהו שנקרא קסם המַנִיקַה. באמצעות קסם זה הנזיר ההוא קרא את תודעתם של אחרים... ' ולכן, קוודהה, בראותי את הסכנה בניסים כאלו אני... בז להם.

נס ההוראה (Iddhipihriya)

ומהו נס ההוראה? הנה, קוודהה, נזיר נותן הוראות כדלהלן: 'ראה זאת בדרך זו, אל תראה זאת בדרך ההיא, הפנה את תודעתך בדרך זו, לא בדרך ההיא, וותר על זה, השג את זה והתמד בכך. ' זהו, קוודהה, נקרא נס ההוראה.

- 66 שוב, קוודהה, טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את ארבעת הג'האנות... (סוטה 2, פסקאות 75-82) כך הוא מפתח את התודעה במלואה. הוא משיג תובנות שונות... (סוטה 2, פסקאות 83-96[6] ) ומגשים את חידלון התחלואים... (סוטה 2, פסקה 97) כך הוא מפתח את החוכמה במלואה. ומעבר לזה אין עוד התפתחות של ידע או מוסר נעלים יותר או מושלמים יותר. והוא יודע: 'הלידה הגיעה לקיצה, החיים הרוחניים הגיעו לקיצם, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר לעשות מעבר לכך. ' קוודהה, זה נקרא נס ההוראה.

ואני, קוודהה, התנסיתי בשלושה ניסים אלו באמצעות ידע - העל שלי.

היכן חדלים ארבעת היסודות (Bhtanirodhesakabhikkhuvatthu)

פעם, קוודהה, בקהילה זו של נזירים ארעה המחשבה הבאה בנזיר מסויים: 'אני תוהה היכן ארבעת היסודות העיקריים - יסוד האדמה, יסוד המים, יסוד האש, יסוד האוויר - חדלים ללא שארית. ' והנזיר הזה הגיע לדרגה כזו של ריכוז מנטלי שהדרך לעולם הישויות השמיימיות נפתחה בפניו.

ואז מכשהגיע לעולם הישויות השמיימיות של ארבעת המלכים הגדולים, הוא שאל את הישויות האלו: 'חברים, היכן ארבעת היסודות העיקריים - יסוד האדמה, יסוד המים, יסוד האש, יסוד האוויר - חדלים ללא שארית? ' לשאלה זו הישויות של ארבעת המלכים הגדולים השיבו לו: 'נזיר, איננו יודעים היכן ארבעת היסודות העיקריים חדלים ללא שארית אך ארבעת המלכים הגדולים נעלים וחכמים מאיתנו. יתכן והם יודעים היכן ארבעת היסודות העיקריים חדלים ללא שארית... '

אז הנזיר ההוא הלך אל ארבעת המלכים הגדולים ושאל את אותה שאלה, אך הם השיבו: 'איננו יודעים אך יתכן ושלושים ושלושה האלים יודעים... '

אז הנזיר ההוא הלך אל שלושים ושלושה האלים, והם אמרו לו: 'איננו יודעים אך יתכן כי סַקְּהַה, אדון האלים, יודע... '

סקהה, אדון האלים, אמר: 'יתכן שישויות היָאמַה יודעים... '

ישויות היאמה אמרו: 'יתכן שסוּיָאמַה, בן הישויות [7] השמיימיות יודע... '

סויאמה אמר: 'יתכן שישויות הטוּסִיטַה יודעים... '

ישויות הטוסיטה אמרו: 'יתכן שסַנְטוּסִיטַה, בן הישויות יודע... '

סנטוסיטה אמר: 'יתכן שישויות הנִימָּאנַרַטִי יודעים... '

ישויות הנימאנרטי אמרו: 'יתכן שסוּנִימִּיטַה, בן הישויות יודע... '

סונימיטה אמר: 'יתכן שישויות הפַּרַנִימִּיטַה - ווַסַווַטִּי יודעים... '

ישויות הפרנימיטה - ווסווטי אמרו: 'יתכן שווַסַווַטִּי, בן הישויות יודע... '

ווסווטי אמר: 'יתכן שהישויות של פמליית הבְּרַהַמָא יודעים... '

אז הנזיר הזה באמצעות ריכוז מתאים, עשה שהדרך לעולם הברהמא תופיע לפניו. הוא הלך אל הישויות של פמליית הברהמא ושאל אותם. והם אמרו: 'איננו יודעים, אך ישנו ברהמא, ברהמא הגדול, הכובש, הבלתי מובס, יודע - כל, הכל - יכול, האדון, היוצר והבורא, השליט, המציב והמסדיר, האב של כל מה שהיה ושיהיה, הוא נעלה וחכם מאיתנו. הוא יידע היכן ארבעת היסודות העיקריים חדלים ללא שארית. '

'והיכן הוא הברהמא הגדול כעת? '

'נזיר, איננו יודעים מתי, כיצד והיכן יופיע ברהמא. אך כאשר האותות נראים - כאשר מופיע אור וזוהר מבהיק - אז ברהמא יופיע. אותות אלו הם הסימן שהוא יופיע. '

לאחר זמן לא רב ברהמא הגדול הופיע. והנזיר ההוא הלך אליו ואמר: חבר, היכן ארבעת היסודות העיקריים - יסוד האדמה, יסוד המים, יסוד האש, יסוד האוויר - חדלים ללא שארית? ' ועל כך ברהמא הגדול השיב: 'נזיר, אני הוא ברהמא, ברהמא הגדול, הכובש, הבלתי מובס, יודע - כל, הכל - יכול, האדון, היוצר והבורא, השליט, המציב והמסדיר, האב של כל מה שהיה וכל מה שיהיה. '

פעם שניה הנזיר אמר: 'חבר, לא שאלתי אותך אם אתה ברהמא, ברהמא הגדול... שאלתי אותך היכן ארבעת היסודות העיקריים חדלים ללא שארית. ' ובפעם השניה ברהמא הגדול השיב כמקודם.

פעם שלישית הנזיר אמר: 'חבר, לא שאלתי אותך את זה, שאלתי אותך היכן ארבעת היסודות העיקריים - יסוד האדמה, יסוד המים, יסוד האש, יסוד האוויר - חדלים ללא שארית'. אז, קוודהה, ברהמא הגדול תפס את הנזיר בזרועו, לקח אותו הצידה, ואמר: 'נזיר, הישויות האלו מאמינים שאין דבר שברהמא לא רואה, אין דבר שברהמא לא יודע, אין דבר שהוא אינו מודע לו. לכן לא דיברתי בפניהם. אך, נזיר, אינני יודע היכן ארבעת היסודות העיקריים חדלים ללא שארית. ולכן, נזיר, נהגת לא כשורה, נהגת במשגה כשהלכת מעבר לבודהה לחפש תשובה לשאלה זו במקום אחר. כעת, נזיר, לך אל המכובד ושאל אותו שאלה זו, וקבל את התשובה שיתן לך. '

ואז הנזיר הזה, באותה קלות שאדם חזק יכופף או ימתח את זרועו, נעלם מעולם הברהמא והופיע בנוכחותי. הוא קד בפני ולאחר מכן התיישב במקום ראוי ואמר: 'אדוני, היכן ארבעת היסודות העיקריים - יסוד האדמה, יסוד המים, יסוד האש, יסוד האוויר - חדלים ללא שארית? '

וכך השבתי: 'נזיר, פעם סוחרי ים, טרם יצאו להפליג בים היו לוקחים עימם באונייה ציפור מאתרת - יבשה. כאשר לא יכלו לראות את היבשה בעצמם, הם שחררו את הציפור. הציפור עפה מזרחה, דרומה, מערבה, צפונה, היא עפה לזנית ולכיווני הביניים של המצפן. אם היא ראתה יבשה היא עפה לשם. אך אם לא ראתה יבשה, היא שבה לאוניה. כך גם אתה נזיר, הלכת עד עולם הברהמא בחיפוש אחר תשובה לשאלתך ולא מצאת אותה, וכעת שבת אלי. אך, נזיר, אינך אמור לשאול את השאלה באופן זה: 'היכן ארבעת היסודות העיקריים - יסוד האדמה, יסוד המים, יסוד האש, יסוד האוויר - חדלים ללא שארית? ' אלא על השאלה להיות מנוסחת כך:

'היכן לאדמה, מים, אש ואוויר אין אחיזה?

היכן ארוך וקצר, קטן וגדול, מושך ודוחה - היכן התופעות החומריות והמנטליות חדלות לחלוטין? '

והתשובה היא:

'היכן שההכרה חסרת סימן [8], חסרת גבולות, וזוהרת [9]

שם אדמה, מים, אש ואוויר חסרי אחיזה

שם גם ארוך וקצר, קטן וגדול, מושך ודוחה -

שם התופעות החומריות והמנטליות חדלות לחלוטין.

עם חידלון ההכרה כל זה חדל לחלוטין. '"

כך אמר הבודהה, ובעל - הבית קוודהה, שמח ונהנה מדבריו.

[1] על פי גרסא אחרת כולל של גרסת הטיפיטקה העולמית (World Tipitaka Edition) שמו הוא קֵוַוטַּה (Kevaa, דייג).

[2] Iddhi-pihriya: 'נס של אִידְהִי' - כוחות על טבעיים. לפרטים ראה פירוט בסוטה 2.

[3] desan-ptihriya: כאן מדובר בטלפטיה ממש, ולא ב'חיפוש מחשבות' (manesika) או ניחוש מחשבות של אחר המוזכרות בסוטה הראשונה (DN 1.1.14).

[4] Anussani-pihriya: ניתן לכנות את תורת הלימוד של הבודהה כנס כיוון שהיא מובילה לתוצאות מופלאות.

[5] הפרשנות מזהה אותו עם cintma vijj, 'אבן החן של המחשבה', קסם המאפשר לאדם לדעת את מחשבותיו של אחרים.

[6] כאן יש השמטה של פסקאות 85-96 מסוטה 2 אשר עוסקות בכוחות המוזכרים בזלזול בפסקה 4.

[7] Devaputta: דֵוַופּוּטַה מיוחס כאן לשליט קבוצה מסויימת של דוות. בהקשרים אחרים המשמעות היא פשוט 'דווה ממין זכר'.

[8] Anidassana חסר - סימן, בלתי - נראה, או בלתי - נגלה.

[9] pabha או paha מפורשת בדרכים רבות. הפרשנות רואה אותה במובן של מים רדודים הנגישים מכל צד, בהתאם לדרכים בהם אדם יכול להגיע לניבאנה. א. ב. הורנר (I.B. Horner) מתרגם זאת כהכרה בוחנת חסרת מאפיינים, חסרת קצה, הזוהרת בכל האופנים.
נמנע לשאול שאלה אימון תוצאות כוחות על טבעיים גבולות החושים ראויים לאימון מחשבה ידע חוסר וודאות בודהיזם ידע מהו בודהיזם
ידע בכל תחום, האם אפשרי להבין בכל התחומים? 2 סוגים של ידע, איך אליעד כהן מייעץ בכל תחום? איך אפשר להבין בכל תחום? מאיפה הידע של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, איך אליעד כהן מבין בכל תחום? ידע אקראי, ידע סיבתי, שרלטנות
ידע בכל תחום, האם אפשרי להבין בכל התחומים? 2 סוגים של ידע, איך אליעד כהן מייעץ בכל תחום? איך אפשר להבין בכל תחום? מאיפה הידע של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, איך אליעד כהן מבין בכל תחום? ידע אקראי, ידע סיבתי, שרלטנות
ידע בכל תחום, האם אפשרי להבין בכל התחומים? 2 סוגים של ידע, איך אליעד כהן מייעץ בכל תחום? איך אפשר להבין בכל תחום? מאיפה הידע של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, איך אליעד כהן מבין בכל תחום? ידע אקראי, ידע סיבתי, שרלטנות האם אפשר להבין בכל תחום? ההבנה האם אפשר להיות אדם שמבין בכל תחום נוגעת לשאלה האם מדובר בידע אקראי או בידע סיבתי. אליעד כהן מתאר שני סוגים של ידע, המנוגדים זה לזה, ומסביר כיצד הם משפיעים על היכולת להבין תחומים שונים. מהו ידע אקראי? ידע אקראי הוא ידע שנלמד על ידי למידה של עובדות ומידע, אך ללא קשר הגיוני בין פרטי המידע. לדוגמה, אם אדם יודע איך אומרים שולחן באנגלית (טייבל), מדובר במידע אקראי. הכינוי שולחן בטיובלי לא מבוסס על היגיון כלשהו, אלא על החלטה אקראית בתהליך השפות. זהו ידע שנלמד במקרה, ולא בהכרח תלוי בהיגיון. אליעד מציין שגם אדם עם חשיבה הגיונית ביותר יכול שלא לדעת את המילה שולחן באנגלית, כי המידע הזה אינו מבוסס על היגיון. מהו ידע סיבתי? לעומת זאת, ידע סיבתי הוא כזה שמבוסס על חוקים והיגיון פנימי שניתן להחיל אותו על כל תחום. לדוגמה, מתמטיקה, שבה חוקים בסיסיים כמו חיבור, חיסור, כפל ... מנגנוני החיים הם אוניברסליים וניתנים ליישום על מגוון רחב של נושאים. האם אליעד כהן מבין בכל תחום? אליעד כהן מבצע הבחנה בין ידע אקראי וידע סיבתי ומסביר את עקרונות ההבנה הכללית שלו. הוא טוען כי לא כל ידע מבוסס על אקראי, וישנם תחומים שבהם הוא יכול ליישם את ההיגיון שהוא מבין בכל תחום. הוא מציין שהוא לא טוען שהוא יודע את כל פרטי המידע ... אקראי? אליעד כהן טוען כי לא ניתן להבין כל תחום רק על ידי למידה אקראית. אם אדם מתייחס לעסקי זוגיות או בעיות נפשיות כאל ידע אקראי בלבד, אז קשה יהיה לו להבין תחומים רבים, כי הוא יהיה תלוי בידע שאינו סיבתי. לעומת זאת, אם אדם מתייחס להיגיון שמאחורי תחום ... אם מישהו מבין את החוקיות של איך אדם חושב או איך עובד המוח האנושי, הוא יכול להחיל את ההיגיון הזה על תחומים נוספים. מהו ידע אקראי? מהו ידע סיבתי? האם אפשר להבין בכל תחום? האם אליעד כהן מבין בכל תחום? איך אפשר להיות חכם כמו אליעד כהן? האם אליעד כהן שרלטן? השכל של אליעד ...
מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף
מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף
... ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף מהם סוגי ... שנתן אליעד היא שהיום ילד בבית ספר יסודי יכול לדעת עובדות מדעיות בצורה מדויקת יותר מגדולי הפילוסופים של פעם, אך זה לא אומר שהוא חכם מהם בהכרח, אלא רק שיש לו ידע עדכני ומדויק יותר, שנובע ממחקרים מדעיים ומניסיון מצטבר. גם הרמבם הוזכר כדוגמה לאדם שחילק את חכמתו לשני סוגים של מידע: מצד אחד כתב ספרים המבוססים על היגיון טהור, כמו מורה נבוכים, ומצד שני אימץ ידע מדעי שהיה נפוץ בתקופתו אך התברר מאוחר יותר כלא נכון. האם יכול להיות שחכם אמיתי יטעה? לפי אליעד, אדם ... במידע המבוסס על ניסיון ויגלה לאחר מכן שהמידע הזה היה שגוי, אבל אין אפשרות שאדם חכם באמת יטען באופן ודאי שמשהו נכון לחלוטין כאשר המידע הוא שגוי לחלוטין. האם ידע בתחום הנפש הוא לוגי או ניסיוני? אליעד טוען שכל התחומים הקשורים לנפש ולפילוסופיה של האדם, שבהם הוא ... שכל אחד חייב להפעיל את השכל האישי שלו ולבחון כל מידע בצורה ביקורתית. מהו מידע מבוסס ניסיון? כיצד מזהים טעויות של פילוסופים? איך לבדוק אם מידע נכון? מה ההבדל בין ידע לוגי לידע ניסיוני? האם מידע בכושר יכול להיות שגוי? איך לבחון מידע באופן ביקורתי? ידע שמבוסס על היגיון, ידע שמבוסס על ניסיון, ידע שמבוסס על ניסיון והיגיון, מידע אקראי, מידע סיבתי, מילים בעברית מילים באנגלית, חוכמת אריסטו, לוגיקה ותהליכים לוגיים, ארבעת היסודות, ידע כללי, חוכמת הרמבם, מילות ההיגיון, מורה נבוכים, טעויות של רבי נחמן מברסלב, טעויות של אליעד כהן, ביקורת ...
מאיפה השכל של אליעד כהן? מאיפה הידע של אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? כל אחד יכול להיות אליעד כהן, ההבדל שבין ידע לבין שכל, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? ידע או שכל, היכולת להבין דבר מתוך דבר
מאיפה השכל של אליעד כהן? מאיפה הידע של אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? כל אחד יכול להיות אליעד כהן, ההבדל שבין ידע לבין שכל, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? ידע או שכל, היכולת להבין דבר מתוך דבר
... השכל של אליעד כהן? מאיפה הידע של אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? כל אחד יכול להיות אליעד כהן, ההבדל שבין ידע לבין שכל, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? ידע או שכל, היכולת להבין דבר מתוך דבר מהי היכולת השכלית של אליעד כהן ואיך היא מתפתחת? אליעד כהן מדגיש את ההבדל בין ידע לבין שכל, ושם דגש על כך שלעיתים אנשים טועים לחשוב שיש לו ידע עצום במגוון נושאים. הוא מבהיר שבפועל אין לו הרבה יותר ידע מאנשים אחרים, אלא יכולת שכלית גבוהה מאוד שמאפשרת לו להבין לעומק ולחבר בין נושאים שונים. לדעתו, אין מדובר בהצטברות של עובדות, אלא ביכולת לחשוב, להסיק מסקנות ולבצע חיבורים בין רעיונות שונים. מה ההבדל בין ידע לשכל? אליעד מציין לדוגמה שידע הוא אוסף של פרטי מידע, כמו לדעת שמדינה בשם הולנד קיימת ושהיא נשלטת על ידי ראש ממשלה. אך כדי להבין ולהסיק מסקנות על בסיס המידע ... באותו שם. כלומר, הוא לא שינן מידע, אלא השתמש ביכולת השכל שלו כדי להבין דבר מתוך דבר. האם אפשר ללמוד הכל רק משינון ידע? אליעד טוען כי אי אפשר לצבור את כל הידע הזה רק באמצעות קריאה ושינון של ספרים, שכן היכולת להתמודד עם מגוון נושאים, להבין רעיונות שונים ולפתור בעיות דורשת בעיקר יכולת שכלית. הוא מציין ששיעור העוסקים בהבנת המידע עומד על פי רוב על הפיתוח של שכל ולא הצטברות של ידע, גם אם ניתן למצוא אותו באינטרנט או בספרים. איך משתמשים בשכל כדי לפתור בעיות? כשמדברים על פתרון בעיות, כמו חוסר ביטחון עצמי, אליעד מסביר שהשכל מאפשר לא רק לדעת ... להגיע לפתרונות פרקטיים. איך ניתן לפתח את השכל? אליעד מדגיש את חשיבות הלימוד של צורת החשיבה עצמה ולא רק הצטברות של ידע. הוא מציין מספר כלים שיכולים לפתח את השכל: ניתוח סיבתיות - להבין את הקשרים שבין סיבות לתוצאות. חקר עובדות ופירושים - להבין את ההבדל בין עובדות אובייקטיביות ... אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שאנשים רבים תוהים כיצד הוא מתעסק בכל כך הרבה נושאים שונים. בפועל, הוא מדגיש שאין לו הרבה ידע במובן של שינון עובדות רבות, אלא יש לו יכולת שכלית לנתח ולחבר בין נושאים בצורה מעמיקה. הוא מדגיש שידע הוא אוסף של עובדות, בעוד השכל הוא יכולת לחשוב, להסיק מסקנות ולהבין דברים לעומק. מה ההבדל בין ידע לשכל? לדוגמה, אם שואלים מי ראש ממשלת הולנד, מדובר בפרט מידע שלא ניתן להסיקו באמצעות היגיון בלבד. זהו ידע שנצבר מספרים או ממקורות חיצוניים, כמו לדעת שיש מדינה בשם הולנד. אבל שכל הוא היכולת להסיק מסקנות מתוך מידע קיים. אם מישהו אומר שראש ממשלת זימברויר נקרא על אותו ... הוא על היכולת לחבר בין נקודות מידע שונות ולהגיע למסקנות, ולא רק על הצטברות של עובדות. מדוע אי אפשר לצבור כל כך הרבה ידע רק מקריאה? אליעד מציין שאי אפשר ללמוד כל כך הרבה עובדות ממקורות כמו ספרים ולהקיף את כל התחומים שהוא מדבר עליהם באופן מלא. גם אם היה אפשר, בפועל היכולת להתמודד ... בעיות מגוונות? לדוגמה, אדם שיש לו בעיה של חוסר ביטחון עצמי. עצם הידיעה שיש תחום שנקרא חוסר ביטחון עצמי היא סוג של ידע, אבל כדי להבין למה יש לאדם חוסר ביטחון עצמי, מהם הגורמים לכך ואיך לפתור זאת, נדרשת יכולת הסקה וניתוח. אליעד מדגיש ש - 99.9% מהדברים שהוא מסביר מתבססים על שכל, ולא רק על שינון של ידע תאורטי. איך ניתן לפתח את השכל ולהעמיק את יכולת הניתוח? אליעד מדגיש את החשיבות של לימוד צורת מחשבה. בין היתר: ניתוח סיבתיות - להבין את הסיבה והתוצאה שעומדות ... מכל רצף אירועים או מידע, גם כשמדובר בסיטואציות מורכבות או כאשר יש צורך לקחת בחשבון גורמים רבים. מדוע חשוב להבדיל בין ידע לשכל בכל תחום בחיים? אליעד מחדד שידע הוא בסיס חשוב - הוא מאפשר לזהות שמות, הגדרות ועובדות בסיסיות. אך כדי להתמודד עם בעיות אמיתיות, כמו איך לשפר ביטחון עצמי ...
עליות וירידות בחיים, מצבי רוח משתנים, ירידה לפני עליה, עליה לפני ירידה, ליקוטי מוהרן ח"א כב, התפתחות אישית, נפילות בחיים, התמודדות עם נפילה, התמודדות עם ירידה, מאניה דיפרסיה, מי יותר קרוב לאמת? ידע כללי או שכל, היגיון או ידע כללי
עליות וירידות בחיים, מצבי רוח משתנים, ירידה לפני עליה, עליה לפני ירידה, ליקוטי מוהרן ח"א כב, התפתחות אישית, נפילות בחיים, התמודדות עם נפילה, התמודדות עם ירידה, מאניה דיפרסיה, מי יותר קרוב לאמת? ידע כללי או שכל, היגיון או ידע כללי
... בחיים, התמודדות עם נפילה, התמודדות עם ירידה, מאניה דיפרסיה, מי יותר קרוב לאמת? ידע כללי או שכל, היגיון או ידע כללי מדוע מצבי הרוח משתנים בחיים? אליעד כהן מסביר ... אובייקטיבית הוא אכן התחזק והתקדם לרמה גבוהה יותר של יכולת והתמודדות. מה ההבדל בין ידע כללי לבין שכל והיגיון? אליעד מדגיש שיש הבדל בין ידע כללי (כגון שפה, מושגים טכניים) לבין שכל והיגיון טהור. ידע כללי הוא מידע שצריך ללמוד או לשמוע מבחוץ, למשל איך ... זה נעשה ונשמע בליקוטי מוהרן? האם מצבי רוח משתנים מעידים על התקדמות? איך להבחין בין ידע לשכל והיגיון? מהי התפתחות אישית לפי רבי נחמן? מדוע ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 1
... - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 1 במאמר הזה נדבר על תפישת העולם הבודהיסטית. נסביר את היתרון שלה, ונסביר גם את החיסרון שלה. וממילא נסביר גם מה בודהה לא ידע ולאיזו הארה בודהה לא הגיע. וכאשר ... שבבא היום אולי גם הוא יגיע לאותה הארה מיוחלת, שבה האדם לא סובל יותר, ושאז הוא נמצא במצב של נירוונה, שקט נפשי ואושר. ועכשיו נסביר את מה שבודהה לא ידע. ואם נצטרך לומר במילה אחת את הדבר שאותו בודהה לא ידע, אז נאמר שבודהה לא ידע ליהנות. כי כל מה שבודהה ניסה להסביר, ... מהסבל, ושזאת הארה ופסגת חלומותיו של האדם שאליה רוצה להגיע האדם. וכפי שכבר ביארתי במספר מקומות, האדם לא יכול למכור לך יותר ממה שיש לו. ואם בודהה לא ידע איך ליהנות מהחיים, אז המקסימום שהוא ... וכפי שאמרנו, בודהה תפש את העולם כגיהנום וכמקום שבו טבע האדם הוא לסבול. בודהה לא ראה את הטוב שיש בעולם. בודהה לא הבין מה הטוב שיש בכל דבר. בודהה לא ידע מה הסיבה הטובה שבגללה כל הדברים שבעולם קורים. בודהה לא היה מסוגל להתחבר רגשית לכל מה שקורה בעולם. בודהה לא ידע איך ליהנות מהחיים. והמקסימום שהוא ... כדי לברוח מהסבל הוא יאמר לך שהעולם הוא אשליה. ונמצא אם כן, כי הבודהה מקסימום יכול לעזור לאדם לסבול פחות. אך איך ליהנות מהחיים, את זה גם בודהה לא ידע. כי החיים הם כאן בעולם הזה. וכל ...
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
... לסווג את משחקי החשיבה לשתי קטגוריות עיקריות, בהתאם לסוג המיומנויות הנדרשות במשחק: משחקים מבוססי ידע מקדים - משחקים אלו מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם ועל ידע נצבר, כגון אוצר מילים, ידע כללי, עובדות היסטוריות או חוקים מוגדרים מראש. דוגמאות לכך הן משחקי טריוויה, ... הרצויות, יש לבדוק מספר היבטים מרכזיים של המשחק: רמת הידע המקדים הנדרש - ככל שהמשחק דורש יותר ידע חיצוני, הוא מאתגר פחות את החשיבה היצירתית והמופשטת, מכיוון שהשחקן נשען על שליפת ... ניתן להשוות בין שני משחקי חשיבה נפוצים, כגון תשבץ היגיון ושחמט: תשבץ היגיון - משחק זה משלב בין ידע כללי, ידע לשוני, הסקת מסקנות והבנה של הגדרות ורמזים. במהלך המשחק, השחקן נדרש לזכור מילים ... בידע מוקדם כדי להשלים את התשבץ. כתוצאה מכך, המשחק הזה מפעיל גם חשיבה לוגית אך גם נשען במידה רבה על ידע וזיכרון. שחמט - משחק זה כמעט ואינו מסתמך על ידע מוקדם או עובדות חיצוניות, אלא מתמקד באופן מובהק בחשיבה לוגית, בתכנון אסטרטגי, ... ייחשב כמשחק יעיל יותר לפיתוח חשיבה לוגית ואנליטית, בעוד שתשבץ ההיגיון יהיה טוב יותר לפיתוח זיכרון, ידע כללי והסקת מסקנות מתוך ידע נתון. כיצד לבחור משחק חשיבה שמתאים למטרות האישיות? כאשר אדם מעוניין לבחור משחק ... משחקים הדורשים תכנון לטווח ארוך יסייעו בשיפור החשיבה האסטרטגית ויכולת החיזוי. משחקים הדורשים ידע לשוני או ידע כללי יחזקו את הזיכרון ואת יכולת השליפה. חשוב להבין שכל משחק חשיבה מכיל שילוב של ... המשחק לפיתוח החשיבה? ניתן לחלק את משחקי החשיבה לפי שני סוגים עיקריים של מיומנויות: משחקים הדורשים ידע מקדים - משחקים אלה מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם שיש לו, כמו אוצר מילים, ידע כללי או חוקים מסוימים. לדוגמה, משחקי תשבצים או טריוויה מצריכים זיכרון וידע, אך ... את יכולת החשיבה המופשטת והלוגית. משחקים הדורשים יכולת חשיבה טהורה - משחקים אלו פחות מבוססים על ידע קודם, אלא על יכולת ניתוח, הסקת מסקנות, פתרון בעיות וחשיבה לוגית. לדוגמה, משחקי ... כיצד להעריך את תרומת המשחק? על מנת להעריך איזה משחק מחזק יותר את יכולות החשיבה, יש לבדוק: כמה ידע מקדים נדרש? - ככל שהמשחק דורש יותר מידע חיצוני, כך הוא פחות מאתגר את החשיבה ... על שליפת מידע מהעבר. דוגמה לניתוח משחקי חשיבה נניח שיש שני משחקי חשיבה: 1. תשבץ היגיון - משלב ידע לשוני וידע כללי, לצד מיומנות הסקת מסקנות והיגיון. הוא מחייב שימוש בזיכרון ... אם רוצים לפתח חשיבה לוגית ואסטרטגית, כדאי לבחור במשחקים שמאתגרים את היכולת האנליטית ופחות דורשים ידע קודם. אם המטרה היא חיזוק הזיכרון או ההיכרות עם מידע חדש, משחקים מבוססי ידע יהיו מועילים. חשוב להיות מודעים לכך שישנם הבדלים בין סוגי המשחקים ולהתאים את ...
איך להתקדם רוחנית? איך להבין יותר? איך לפתח את החשיבה? פחות מרגע אחד, איך מתפתחת החשיבה? לחזור על השאלה, איך נוצר ידע? איך מבינים דברים? איך להבין דברים? מודעות עצמית
איך להתקדם רוחנית? איך להבין יותר? איך לפתח את החשיבה? פחות מרגע אחד, איך מתפתחת החשיבה? לחזור על השאלה, איך נוצר ידע? איך מבינים דברים? איך להבין דברים? מודעות עצמית
... להבין יותר? איך לפתח את החשיבה? פחות מרגע אחד, איך מתפתחת החשיבה? לחזור על השאלה, איך נוצר ידע? איך מבינים דברים? איך להבין דברים? מודעות עצמית איך מתפתחת החשיבה וכיצד נוצר ידע חדש? החשיבה מתפתחת באמצעות תהליך של חזרה וחשיפה מתמשכת למידע ולרעיונות חדשים. אליעד מסביר שהאדם נולד במצב של חוסר ידע מוחלט, ולמעשה, בתחילת חייו הוא לא יודע דבר. אך בכל זאת, האדם מתפתח ולומד לדבר, לקרוא ולרכוש ידע רב. איך דבר זה אפשרי? כי בכל יום הוא נתקל שוב ושוב באותו מידע, חוזר עליו, מתנסה בו, עד שלבסוף הוא מצליח להבין ולהפנים את המשמעות שלו. לדוגמה, כאשר ילד לומד לדבר, ... האדם מגיע להכרה כלשהי, ומבין אותה בצורה כל כך מהירה ומלאה, עד שזה מרגיש כאילו תמיד הוא ידע אותה. הוא מתייחס לכך שהחוויה הזו מתוארת בספרי רבי נחמן מברסלב, שבהם קיימים מושגים של הבנה בפחות מרגע. אליעד מוסיף שאחרי שמגיעים להבנה כזו, האדם חש שהוא ידע את הדבר מאז ומתמיד, כאילו מעולם לא היה במצב של אי - הבנה. זו הבנה שנמצאת מעבר לתהליך הדרגתי של למידה. כמו קוד שמנסים לפרוץ באמצעות מחשב: המחשב מריץ במהירות את כל ... להגיע לאותה נקודת הבנה שלמה מהר יותר. איך מתפתחת החשיבה? מה זה הבנה בפחות מרגע? איך נוצר ידע חדש? איך ללמוד דברים חדשים? מהי התקדמות רוחנית? ...
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
... יהיה אפקטיבי, חייבים לחפש תשובות שהן אמיתיות, הגיוניות, ומבוססות על ידע והבנה. מה ההבדל בין ידע אקראי לידע סיבתי, ולמה זה חשוב? קיים הבדל חשוב בין שני סוגי ידע: ידע אקראי - ידע פשוט שמפעיל את הזיכרון בלבד, למשל איך אומרים שולחן באנגלית? ידע מסוג זה אינו תורם לפיתוח ההיגיון. ידע סיבתי - ידע שמתבסס על הבנת הסיבות והתהליכים, כמו למה מים רותחים בטמפרטורה מסוימת? או איך פועלת מערכת העצבים? ידע כזה מפעיל את החשיבה ההגיונית והביקורתית, ולכן ... להיות מגוונות ככל האפשר, והתשובות חייבות להיות הגיוניות ומבוססות על ידע אמיתי. לא לתת לאף אחד למנוע מכם לשאול שאלות, כי ... אחר - אם אתם מצליחים להסביר, כנראה שהתשובה טובה. שני סוגי ידע: ידע סיבתי וידע אקראי יש להבחין בין שני סוגי ידע: ידע אקראי - לדוגמה, איך אומרים שולחן באנגלית או איך קוראים לבירה של מדינה מסוימת. זהו ידע שמפעיל את הזיכרון אך לא את ההיגיון. ידע סיבתי - מידע שמתבסס על הבנה של למה ו - איך. ... למנוע ביקורת. מורים או הורים עשויים לחסום שאלות כי אין להם כוח או ידע לענות. סביבה חברתית שמזלזלת בשאלות יכולה לגרום ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2
... - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 2 כי מי שיתבונן היטב על העולם, יראה כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את כל הכוחות השונים בבת אחת. זא יש ... הוא בורח אל הבריחה מהסבל. אבל זו לא השלמות. כי השלמות כפי שכבר ביארתי, היא היכולת להכיל את ההפכים. דהיינו, שהאדם ידע להיות גם בודהיסט וגם הדוניסט בו זמנית. דהיינו, מצד אחד גם ליהנות מהחיים הרגילים של העולם הזה, וגם לאזן אותם עם האמת שנמצאת בבודהיזם. ... לא לשחק את המשחק. אבל זאת המלצה של מי שלא יודע לנצח במשחק, וגם להפסיד בכבוד אם צריך. כי הבודהה לא היה מסוגל ולא ידע איך להכיל בתוכו את הסבל. כי הסבל והרע הוא חלק מהמשחק. ומי שרוצה להשתחרר מהסבל באמת, עליו לדעת איך להכיל את הסבל. כי הסבל הוא חלק ... משום שהוא מסוגל להכיל בתוכו את הסבל. ולהשתחרר מהסבל פירושו, לדעת להפיק הנאה גם ממצב של סבל. ואת זה הבודהה לא ידע איך לעשות. בכל מקרה, השלמות היא שהאדם יבין את המציאות, ואז האדם ימצא את הטוב שיש בכל דבר, בצורה ככ חזקה, עד שהאדם יהיה מסוגל להכיל ...
היפה והחנון - מה טוב בלהיות טיפשה אבל יפה? במה היפה חכמה יותר מאשר החנונים? מהו יופי פנימי אמיתי?
היפה והחנון - מה טוב בלהיות טיפשה אבל יפה? במה היפה חכמה יותר מאשר החנונים? מהו יופי פנימי אמיתי?
... אמיתי? האם טיפשות היא חיסרון או יתרון אצל הבחורות היפות? אליעד כהן מתייחס לתוכנית הטלוויזיה היפה והחנון, בה מציגים בחורים חנונים לצד בחורות יפות אך חסרות ידע והשכלה כללית. הוא מסביר שהתוכנית בנויה על ההבדלים הללו, בהם החנונים מוצגים כמשכילים מאוד אך חסרי מיומנויות חברתיות, בעיקר עם נשים, ואילו הבחורות היפות מוצגות כטיפשות וחסרות ידע כללי בסיסי. בתוכנית מנסים להראות את הבורות של הבחורות באמצעות שאלות פשוטות שכולם אמורים לדעת, כגון שמות פוליטיקאים, מושגים בסיסיים, או אפילו הבדל בין ימין ושמאל. אליעד ... היחידי הוא שהבחורות עסוקות ביופי הפיזי שלהן, ואילו החנונים, או כל אדם שמחשיב את עצמו משכיל, עסוקים בידע חיצוני חסר ערך אמיתי בדיוק באותה מידה. מה ההבדל בין ידע פנימי לידע חיצוני? אליעד כהן מסביר שיש שני סוגי ידע: ידע חיצוני וידע פנימי. ידע חיצוני כולל בתוכו את כל הפרטים הטכניים שאנשים יודעים, כמו שמות פוליטיקאים, כיוונים גיאוגרפיים, או פתגמים. ידע פנימי, לעומת זאת, הוא היכולת של אדם להבין את עצמו באמת, להבין למה הוא חושב את מה שהוא חושב, למה הוא מרגיש את מה שהוא מרגיש ולמה הוא רוצה את מה שהוא רוצה. לדוגמה, בחורה ... מדגיש נקודה חשובה נוספת, והיא שהאנשים המשכילים והחנונים, למרות הידע הרב שלהם, מחזיקים בראשם למעשה הרבה מידע חסר תועלת, אותו הוא מכנה זבל. הוא מדגיש שאותו ידע חיצוני הוא חסר משמעות מבחינת אושר אמיתי. ידע על שמאל וימין, על פוליטיקאים או על מושגים חיצוניים אחרים, הוא חסר ערך אמיתי כשמדובר בשאלה האם האדם מאושר או לא. הוא מביא כדוגמה ילדים קטנים, שאינם יודעים הרבה פרטים טכניים או ידע כללי, אך הם מאושרים הרבה יותר ממבוגרים. אליעד מסביר שכולם, כולל אותם אנשים משכילים, רוצים למעשה לחזור למצב הילדותי של חוסר ידע כללי אך עם שלווה פנימית גדולה יותר. מהו אושר אמיתי ואיך מודדים אותו? אליעד מגדיר אושר אמיתי לא ככמות הידע של האדם, אלא לפי היכולת שלו להישאר שמח ושלו, גם כאשר דברים חיצוניים לא מסתדרים כפי שהוא רוצה. אדם שבאמת מאושר הוא מי שמסוגל להישאר רגוע ושמח, אפילו במצבים קשים. אושר אמיתי אינו מותנה בדבר חיצוני, כמו כסף, מעמד או ידע. מדוע הבחורות היפות הן לעיתים חכמות יותר מפרופסורים? אליעד מסכם נקודה זו בכך, שדווקא הבחורות היפות שנחשבות טיפשות לכאורה, יכולות להיות חכמות באמת כאשר הן לא מתעניינות בשטויות של ידע כללי חסר ערך, אלא עוסקות במה שחשוב להן באמת, גם אם זה רק יופי. מצד שני, אותם פרופסורים שנראים מאוד חכמים מבחוץ, עסוקים בשאלות חסרות משמעות פנימית, ולכן הם לא פחות טיפשים ... להגיע למצב שבו יוכלו לשלב בין יופי חיצוני ופנימי בצורה מושלמת, אך עם דגש ברור וחד - משמעי על החשיבות של הפנימיות וההבנה העצמית העמוקה. מה זה יופי פנימי? האם ידע חיצוני מביא אושר? מה ההבדל בין יופי לחכמה? איך להיות מאושר באמת? האם היפות הן באמת טיפשות? איך מודדים אינטליגנציה פנימית? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ידע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ידע, איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ידע, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, טיפול נפשי, ייעוץ פילוסופי בנושאי ידע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 09_08_2025 השעה 19:00:13 - wesi4