ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ידע ✔כיצד יתכן שאדם ידע מה טוב לו ובכל זאת יעשה הפוך? ✔למידה. כיצד יכול להיות שאדם ימשיך לטעות גם אחרי שהוא למד מה עליו לעשות? האם... -...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כיצד יתכן שאדם ידע מה טוב לו ובכל זאת יעשה הפוך?
למידה. כיצד יכול להיות שאדם ימשיך לטעות גם אחרי שהוא למד מה עליו לעשות? האם קיימת אפשרות לפרש עצות טובות בצורה שלילית? מי יכול לגרום לעצמו לנזק גם מעצה טובה? מה ההבדל בין חכם לבין טיפש שבאים ללמוד? מי שמח מביקורת שמעבירים עליו? כיצד דימוי עצמי גבוה מאפשר קבלת ביקורת גדולה יותר? כיצד לקבל ביקורת מכל אחד? מה חכם עושה כאשר הוא מבין שאולי הוא טועה?

מה טיפש עושה כאשר מראים לו שהוא טועה? את מי ראוי יותר לאהוב, את מי שמעביר עליך ביקורת או את מי שמשבח אותך? מי מתאמץ להבין ביקורת שהעבירו עליו? מי שונא ומי אוהב אנשים שמעבירים עליו ביקורת? מה גורם לאדם לפרש את הדברים שהוא לומד בצורה נכונה ואמיתית? מה גורם לאדם לפרש בצורה מוטעית את מה שהוא לומד? האם דפוסי ההתנהגות שלך הם של אדם חכם או של טיפש?

אנו רואים אנשים שלומדים עצות נכונות וטובות כיצד להצליח בחיים ולהיות מאושרים, עצות שיש להם כוח לסייע לכל אחד בכל מצב להשתנות מהקצה לקצה ובכל זאת הדברים החכמים לא משפיעים עליהם והם ממשיכים לעשות טעויות. ונשאלת השאלה, הכיצד? הרי אם העצות הן כל כך טובות כיצד יתכן שהן לא משפיעות על אותו אדם לשפר את דרכיו? כיצד יכול אדם ללמוד דברים חכמים ונכונים כל כך ולהמשיך לטעות?

דע כי בכל תהליך למידה יש 2 אפשרויות של טוב ורע. גם העצות הטובות ביותר קיימת האפשרות לפרש אותן בצורה שלילית. אלא שהחכם שעיניו בראשו ושמתבונן בעין האמת הוא מפרש את העצות בצורה נכונה שמקדמת אותו, אבל הטיפש מפרש את העצות בצורה מוטעית ככה שלא רק שהעצות אינן מטיבות עמו העצות עוד יכולות לגרום לו להיתקע יותר בטעויות שלו. הטיפש לוקחת את העצות הטובות ומשתמש בהן כדי להיתקע בדרכו המוטעית. הכל בגלל דפוסי התנהגות שונים שיש להם.

דבר זה נובע מכך שהחכם הוא בא בגישה כנה ואמיתית של חשבון נפש, בגישה של אני רוצה להשתפר, אני רוצה לדעת היכן אני טועה ויכול לעשות טוב יותר. החכם שמח כאשר הוא מגלה טעות בהתנהגות שלו, כי אז הוא יכול להשתפר. החכם שמח מביקורת בונה יותר משבחים. כי הביקורת מקדמת אותו קדימה. החכם מגיע ממקום של הערכה עצמית וקבלה עצמית גבוהה יותר, לכן קל לו יותר להודות בטעויות שלו. הדימוי שלו לא יפגע בגלל שהוא יראה את החסרונות שלו. אדרבה הוא שמח לראות אותם כי הוא בטוח בעצמו שהוא יוכל להשתפר גם בהם. החכם אינו משוחד, הוא יכול לבקר את עצמו בצורה אובייקטיבית יותר. הוא יודע לקבל ביקורת טוב יותר.

החכם יותר חשוב לו לדעת מה נכון לעשות ולא כמו הטיפש שחשוב לו לדעת שהוא עושה נכון. החכם יודע לקבל ביקורת אם היא נכונה גם אם האומר אותה הוא טועה בעצמו או גם אם הביקורת נאמרה בצורה לא הכי טובה. החכם ברגע שהוא יקבל רמז הכי קטן של משהו שהוא יכול להשתפר בו הוא מיד ילך לחקור ולבדוק עם עצמו היכן ניתן להשתפר.

החכם ישמח מכל הזדמנות שתהיה לו כדי להשתפר. החכם ינסה ללמוד מחסרונות שהוא רואה באנשים אחרים על עצמו. הוא ינסה לראות כיצד הוא יכול להשתפר בכל הזדמנות שרק תהיה לו. החכם יאהב את מי שמעביר עליו ביקורת בונה, כמה שיותר יותר טוב.

לעומת זאת הוא לא יאהב אנשים שאומרים לו שהוא בסדר במקומות שבהם הוא חושב שהוא אינו מספיק בסדר.

לעומת זאת הטיפש, הוא בא בגישה שהוא מושלם או כמעט מושלם. הוא עם הרבה נגיעות אישיות. הוא מאלו שנוח להם יותר לשמוע שהם צודקים מאשר לשמוע במה הם יכולים להשתפר. הוא משוחד והסיכוי שהוא יראה את החסרונות של עצמו הוא קטן מאוד. הוא ישמח לדעת שהוא עושה נכון, לעומת החכם שישמח לדעת מה הוא עושה לא מספיק נכון.

הטיפש הוא לא מאלו שאוהבים לקבל ביקורת. אין לו ביטחון עצמי גדול. אם הוא יגלה שיש לו חסרונות זה עלול לנפץ מיתוסים שלו על עצמו. הוא לא יודע להתמודד עם חסרונות. הוא מרגיש נוח יותר כאשר משבחים אות מאשר כשמעבירים עליו ביקורת נכונה. טוב לו יותר לדעת שהוא צודק מאשר לדעת את האמת. הטיפש לדוגמה יכול לשלול ביקורת נכונה של מישהו רק בגלל שהיא נאמרה על ידי אדם שאינו ראוי בעיניו או שהביקורת נאמרה בצורה לא מספיק טובה בעיניו. לא ממש חשוב לו במה הוא טועה חשוב לו שיכבדו אותו ולכן הוא מתעלם מדברים נכונים אם הם פוגעים בכבודו.

הטיפש לא יתאמץ להבין את הביקורת כי הוא הרי מעדיף להיות ללא ביקורת. הטיפש לא ינסה להגדיל ראש ולהבין את הנאמר לו, הוא ינסה גם את מה שנאמר לו לא לפרש כראוי. הטיפש לא ישמח מההזדמנות שיש לו ללמוד על עצמו ולהתקדם, הוא ירגיש מועקה ומטרד מהביקורת שמעבירים עליו. הוא יאהב יותר אנשים שמחמיאים ומפרגנים לו מאשר אנשים שמעבירים עליו ביקורת. יתרה על כך הוא עוד עלול לשנוא אדם שמעביר עליו ביקורת ולעומת זאת לאהוב את מי שאומר לו שהוא צודק גם היכן שהוא טועה.

הדבר הזה גורם לכך שהחכם יפרש את כל הדברים שהוא לומד בצורה נכונה. בכל דבר שהוא לומד הוא בודק לראות כיצד הוא יכול לתקן את עצמו לכן הלימוד מפרה אותו. בכל דבר שהוא לומד הוא בודק כל דבר שהוא עושה לראות כיצד זה עולה בקנה אחד עם מה שהוא למד. בגלל שהוא מאוד שמח לקבל ביקורת נכונה לכן הוא ימצא די בקלות במה הוא יכול להשתפר בעקבות הלימוד שלו.

לעומת זאת הטיפש בגלל שהוא מעדיף להיות צודק לכן הוא ינסה לפרש את מה שהוא למד בצורה שתהיה נוחה לו יותר. במקום לראות כיצד להתאים את עצמו לנלמד הוא יתאים את הנלמד אליו. הוא ימצא הצדקות במה שהוא לומד למעשיו, הוא ירגיש טוב יותר עם עצמו גם אחרי שהוא קורא דברים שבהם הוא היה אמור להשתפר, כי הוא מפרש אותם בצורה מוטעית. הוא לא מנסה לראות כיצד לשנות את עצמו, הוא במקום זה משנה את מה שהוא לומד כדי שיהיה נוח לו.

כיצד תדע לאיזה צד של המטבע אתה שייך? זה יחסית די פשוט לדעת. תעשה חשבון נפש ותבדוק אם עצמך עד כמה הרגלי הלימוד שלך טובים.

ז"א עד כמה אתה אוהב לקבל ביקורת? האם אתה מחפש כל הזדמנות לראות מה אתה יכול לעשות טוב יותר? האם אתה שמח כאשר אתה מוצא במה אתה לא מספיק טוב? האם אתה מודה למישהו שמעמיד אותך על טעותך? האם אתה מעדיף להיות הטוב ביותר בחבורה של חלשים (שאז אין לך להיכן להתקדם) או להיות הכי חלש בחבורה של חזקים (שאז יש לך להיכן להתקדם) ?

האם אתה שמח יותר כאשר אומרים לך שאתה צודק או כשמעמידים אותך על טעותך ואז אתה לומד דבר חדש? האם אתה מסוגל לקבל ביקורת ממי שאמרה.

ז"א לא משנה מי אמר אותה אם היא נכונה האם אתה מסוגל לקבל אותה? האם אתה מסוגל להתייחס לתוכן הביקורת ששמעת ולהתעלם מהצורה שבה היא נאמרה? האם חשוב לך יותר לשפר את עצמך או להיות צודק? האם אתה מסוגל להעביר על עצמך ביקורת בדיוק באותה אובייקטיביות כמו שאתה מסוגל להעביר על מישהו אחר? האם אתה לא משוחד מעצמך בעת העברת ביקורת עליך?

האם לא נוח לך יותר לדעת שאתה בסדר מאשר לדעת במה אתה לא מספיק טוב? אם תדע שאתה טועה במשהו, האם תשמח מההזדמנות לתקן או שתתעצב מעצם הטעות? האם הדימוי העצמי שלך ישתפר בעקבות כך שאתה יודע לקבל ביקורת או שמא הוא יפגע בעקבות הביקורת? האם אתה רואה בביקורת הזדמנות לשיפור או איזה שהוא מטרד? אם תענה תשובות כנות לשאלות הנ"ל תלמד על עצמך המון. תוכל לדעת באיזה צד של המשוואה אתה. האם אתה במצב של התקדמות ועליה למעלה או התחפרות ושקיעה למטה.

מכל הנ"ל תלמד שעליך להיות זהיר מאוד להיות אדם אמיתי ללא נגיעות, כי אחרת גם הדברים שאתה לומד גם אם הם טובים ונכונים עדיין לא רק שהם לא ישפיעו עליך לטובה הם עוד עלולים לגרום לך להשתמש בהם לרעתך. לא פחות חשוב מאשר ללמוד מה עליך לעשות, זה לדעת ללמוד נכון ולהיות כלי קיבול מתאים ללימוד ולהצלחה.
אושר איבוד ערך עצמי רצון להבין ביטחון עצמי חזק להיות זהיר החכם איך להיות בטוח בעצמי טיפול בהערכה עצמית חוסר ערך עצמי עצות טובות ידע
ידע בכל תחום, האם אפשרי להבין בכל התחומים? 2 סוגים של ידע, איך אליעד כהן מייעץ בכל תחום? איך אפשר להבין בכל תחום? מאיפה הידע של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, איך אליעד כהן מבין בכל תחום? ידע אקראי, ידע סיבתי, שרלטנות
ידע בכל תחום, האם אפשרי להבין בכל התחומים? 2 סוגים של ידע, איך אליעד כהן מייעץ בכל תחום? איך אפשר להבין בכל תחום? מאיפה הידע של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, איך אליעד כהן מבין בכל תחום? ידע אקראי, ידע סיבתי, שרלטנות
ידע בכל תחום, האם אפשרי להבין בכל התחומים? 2 סוגים של ידע, איך אליעד כהן מייעץ בכל תחום? איך אפשר להבין בכל תחום? מאיפה הידע של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, איך אליעד כהן מבין בכל תחום? ידע אקראי, ידע סיבתי, שרלטנות האם אפשר להבין בכל תחום? ההבנה האם אפשר להיות אדם שמבין בכל תחום נוגעת לשאלה האם מדובר בידע אקראי או בידע סיבתי. אליעד כהן מתאר שני סוגים של ידע, המנוגדים זה לזה, ומסביר כיצד הם משפיעים על היכולת להבין תחומים שונים. מהו ידע אקראי? ידע אקראי הוא ידע שנלמד על ידי למידה של עובדות ומידע, אך ללא קשר הגיוני בין פרטי המידע. לדוגמה, אם אדם יודע איך אומרים שולחן באנגלית (טייבל), מדובר במידע אקראי. הכינוי שולחן בטיובלי לא מבוסס על היגיון כלשהו, אלא על החלטה אקראית בתהליך השפות. זהו ידע שנלמד במקרה, ולא בהכרח תלוי בהיגיון. אליעד מציין שגם אדם עם חשיבה הגיונית ביותר יכול שלא לדעת את המילה שולחן באנגלית, כי המידע הזה אינו מבוסס על היגיון. מהו ידע סיבתי? לעומת זאת, ידע סיבתי הוא כזה שמבוסס על חוקים והיגיון פנימי שניתן להחיל אותו על כל תחום. ... החוקים שלפיהם פועלים מנגנוני החיים הם אוניברסליים וניתנים ליישום על מגוון רחב של נושאים. האם אליעד כהן מבין בכל תחום? אליעד כהן מבצע הבחנה בין ידע אקראי וידע סיבתי ומסביר את עקרונות ההבנה הכללית שלו. הוא טוען כי לא כל ידע מבוסס על אקראי, וישנם תחומים שבהם הוא יכול ליישם את ההיגיון שהוא מבין בכל תחום. ... מכל תחום רק אם מבינים את הידע אקראי? אליעד כהן טוען כי לא ניתן להבין כל תחום רק על ידי למידה אקראית. אם אדם מתייחס לעסקי זוגיות או בעיות נפשיות כאל ידע אקראי בלבד, אז קשה יהיה לו להבין תחומים רבים, כי הוא יהיה תלוי בידע שאינו ... אותו ולהבין אותו לעומק. למשל, אם מישהו מבין את החוקיות של איך אדם חושב או איך עובד המוח האנושי, הוא יכול להחיל את ההיגיון הזה על תחומים נוספים. מהו ידע אקראי? מהו ידע סיבתי? האם אפשר להבין בכל תחום? האם אליעד כהן מבין בכל תחום? איך אפשר להיות חכם ...
מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף
מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף
... ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף מהם סוגי המידע ... ילד בבית ספר יסודי יכול לדעת עובדות מדעיות בצורה מדויקת יותר מגדולי הפילוסופים של פעם, אך זה לא אומר שהוא חכם מהם בהכרח, אלא רק שיש לו ידע עדכני ומדויק יותר, שנובע ממחקרים מדעיים ומניסיון מצטבר. גם הרמבם הוזכר כדוגמה לאדם שחילק את חכמתו לשני סוגים של מידע: מצד אחד כתב ספרים המבוססים על היגיון טהור, כמו מורה נבוכים, ומצד שני אימץ ידע מדעי שהיה נפוץ בתקופתו אך התברר מאוחר יותר כלא נכון. האם יכול להיות שחכם אמיתי יטעה? לפי אליעד, אדם יכול ... ויגלה לאחר מכן שהמידע הזה היה שגוי, אבל אין אפשרות שאדם חכם באמת יטען באופן ודאי שמשהו נכון לחלוטין כאשר המידע הוא שגוי לחלוטין. האם ידע בתחום הנפש הוא לוגי או ניסיוני? אליעד טוען שכל התחומים הקשורים לנפש ולפילוסופיה של האדם, שבהם הוא עצמו ... השכל האישי שלו ולבחון כל מידע בצורה ביקורתית. מהו מידע מבוסס ניסיון? כיצד מזהים טעויות של פילוסופים? איך לבדוק אם מידע נכון? מה ההבדל בין ידע לוגי לידע ניסיוני? האם מידע בכושר יכול להיות שגוי? איך לבחון מידע באופן ביקורתי? ידע שמבוסס על היגיון, ידע שמבוסס על ניסיון, ידע שמבוסס על ניסיון והיגיון, מידע אקראי, מידע סיבתי, מילים בעברית מילים באנגלית, חוכמת אריסטו, לוגיקה ותהליכים לוגיים, ארבעת היסודות, ידע כללי, חוכמת הרמבם, מילות ההיגיון, מורה נבוכים, טעויות של רבי נחמן מברסלב, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על ...
מאיפה השכל של אליעד כהן? מאיפה הידע של אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? כל אחד יכול להיות אליעד כהן, ההבדל שבין ידע לבין שכל, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? ידע או שכל, היכולת להבין דבר מתוך דבר
מאיפה השכל של אליעד כהן? מאיפה הידע של אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? כל אחד יכול להיות אליעד כהן, ההבדל שבין ידע לבין שכל, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? ידע או שכל, היכולת להבין דבר מתוך דבר
... יכול להיות אליעד כהן, ההבדל שבין ידע לבין שכל, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? ידע או שכל, היכולת להבין דבר מתוך דבר מהי היכולת השכלית של אליעד כהן ואיך היא מתפתחת? אליעד כהן מדגיש את ההבדל בין ידע לבין שכל, ושם דגש על כך שלעיתים אנשים טועים לחשוב שיש לו ידע עצום במגוון נושאים. הוא מבהיר שבפועל אין לו הרבה יותר ידע מאנשים אחרים, אלא יכולת שכלית גבוהה מאוד שמאפשרת לו להבין לעומק ולחבר בין נושאים שונים. לדעתו, אין מדובר ... בין רעיונות שונים. מה ההבדל בין ידע לשכל? אליעד מציין לדוגמה שידע הוא אוסף של פרטי מידע, כמו לדעת שמדינה בשם הולנד קיימת ושהיא נשלטת על ידי ... האם אפשר ללמוד הכל רק משינון ידע? אליעד טוען כי אי אפשר לצבור את כל הידע הזה רק באמצעות קריאה ושינון של ספרים, שכן היכולת להתמודד עם מגוון ... על הפיתוח של שכל ולא הצטברות של ידע, גם אם ניתן למצוא אותו באינטרנט או בספרים. איך משתמשים בשכל כדי לפתור בעיות? כשמדברים על פתרון בעיות, כמו ... החשיבה עצמה ולא רק הצטברות של ידע . הוא מציין מספר כלים שיכולים לפתח את השכל: ניתוח סיבתיות - להבין את הקשרים שבין סיבות לתוצאות. חקר עובדות ... בפועל, הוא מדגיש שאין לו הרבה ידע במובן של שינון עובדות רבות, אלא יש לו יכולת שכלית לנתח ולחבר בין נושאים בצורה מעמיקה. הוא מדגיש שידע הוא ... ולהבין דברים לעומק. מה ההבדל בין ידע לשכל? לדוגמה, אם שואלים מי ראש ממשלת הולנד, מדובר בפרט מידע שלא ניתן להסיקו באמצעות היגיון בלבד. זהו ידע שנצבר מספרים או ממקורות חיצוניים, כמו לדעת שיש מדינה בשם הולנד. אבל שכל הוא היכולת להסיק מסקנות מתוך מידע ... מדוע אי אפשר לצבור כל כך הרבה ידע רק מקריאה? אליעד מציין שאי אפשר ללמוד כל כך הרבה עובדות ממקורות כמו ספרים ולהקיף את כל התחומים שהוא מדבר ... חוסר ביטחון עצמי היא סוג של ידע, אבל כדי להבין למה יש לאדם חוסר ביטחון עצמי, מהם הגורמים לכך ואיך לפתור זאת, נדרשת יכולת הסקה וניתוח. ... על שכל, ולא רק על שינון של ידע תאורטי. איך ניתן לפתח את השכל ולהעמיק את יכולת הניתוח? אליעד מדגיש את החשיבות של לימוד צורת מחשבה. בין ... רבים. מדוע חשוב להבדיל בין ידע לשכל בכל תחום בחיים? אליעד מחדד שידע הוא בסיס חשוב - הוא מאפשר לזהות שמות, הגדרות ועובדות בסיסיות. אך כדי ...
עליות וירידות בחיים, מצבי רוח משתנים, ירידה לפני עליה, עליה לפני ירידה, ליקוטי מוהרן ח"א כב, התפתחות אישית, נפילות בחיים, התמודדות עם נפילה, התמודדות עם ירידה, מאניה דיפרסיה, מי יותר קרוב לאמת? ידע כללי או שכל, היגיון או ידע כללי
עליות וירידות בחיים, מצבי רוח משתנים, ירידה לפני עליה, עליה לפני ירידה, ליקוטי מוהרן ח"א כב, התפתחות אישית, נפילות בחיים, התמודדות עם נפילה, התמודדות עם ירידה, מאניה דיפרסיה, מי יותר קרוב לאמת? ידע כללי או שכל, היגיון או ידע כללי
... נפילות בחיים, התמודדות עם נפילה, התמודדות עם ירידה, מאניה דיפרסיה, מי יותר קרוב לאמת? ידע כללי או שכל, היגיון או ידע כללי מדוע מצבי הרוח משתנים בחיים? אליעד כהן מסביר שלכל אדם יש ... כישלון, אובייקטיבית הוא אכן התחזק והתקדם לרמה גבוהה יותר של יכולת והתמודדות. מה ההבדל בין ידע כללי לבין שכל והיגיון? אליעד מדגיש שיש הבדל בין ידע כללי (כגון שפה, מושגים טכניים) לבין שכל והיגיון טהור. ידע כללי הוא מידע שצריך ללמוד או לשמוע מבחוץ, למשל איך אומרים תפוז ... מה זה נעשה ונשמע בליקוטי מוהרן? האם מצבי רוח משתנים מעידים על התקדמות? איך להבחין בין ידע לשכל והיגיון? מהי התפתחות אישית לפי רבי נחמן? מדוע חייבים ליפול ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 1
... - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 1 במאמר הזה נדבר על תפישת העולם הבודהיסטית. נסביר את היתרון שלה, ונסביר גם את החיסרון שלה. וממילא נסביר גם מה בודהה לא ידע ולאיזו הארה בודהה לא הגיע. וכאשר מדברים על תפישת חיים כלשהי, בפרט כאשר באים לבאר את החסרונות שלה, אז יש לזכור כי הביקורת והארת הדברים היא תמיד אך ... נסביר את מה שבודהה לא ידע. ואם נצטרך לומר במילה אחת את הדבר שאותו בודהה לא ידע, אז נאמר שבודהה לא ידע ליהנות. כי כל מה שבודהה ניסה להסביר, זה שהעולם הזה מלא בסבל. ושהבודהיזם יראה לאדם את הדרך להשתחרר מהסבל, ושזאת הארה ופסגת חלומותיו של האדם שאליה ... ממה שיש לו. ואם בודהה לא ידע איך ליהנות מהחיים, אז המקסימום שהוא יכול להתחייב עליו, זה לגרום לך לא לסבול כמו כולם. וכאשר האדם סובל, והוא רואה מולו בודהיסטי שדוגל בכך שהאדם צריך ... הטוב שיש בכל דבר. בודהה לא ידע מה הסיבה הטובה שבגללה כל הדברים שבעולם קורים. בודהה לא היה מסוגל להתחבר רגשית לכל מה שקורה בעולם. בודהה לא ידע איך ליהנות מהחיים. והמקסימום שהוא היה יכול להציע, זה איך לא לסבול. בנוסף על כל אלו, מי שיתבונן היטב על מה שבודהה אמר, הרי שבעצם בודהה אמר שהוא טיפש. ... מהחיים, את זה גם בודהה לא ידע . כי החיים הם כאן בעולם הזה. וכל האינטראקציה של החיים, היא כולה כאן בתוך העולם של התופעות המשתנות שהן שורש הסבל עבור הבודהה, ושורש האושר והיופי, עבור ...
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
... במשחק: משחקים מבוססי ידע מקדים - משחקים אלו מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם ועל ידע נצבר, כגון אוצר מילים, ידע כללי, עובדות היסטוריות או חוקים מוגדרים מראש. דוגמאות לכך הן משחקי טריוויה, תשבצים ותשחצים. ... - ככל שהמשחק דורש יותר ידע חיצוני, הוא מאתגר פחות את החשיבה היצירתית והמופשטת, מכיוון שהשחקן נשען על שליפת מידע מוכר ... - משחק זה משלב בין ידע כללי, ידע לשוני, הסקת מסקנות והבנה של הגדרות ורמזים. במהלך המשחק, השחקן נדרש לזכור מילים ולהשתמש בידע ... אך גם נשען במידה רבה על ידע וזיכרון. שחמט - משחק זה כמעט ואינו מסתמך על ידע מוקדם או עובדות חיצוניות, אלא מתמקד באופן מובהק בחשיבה לוגית, בתכנון אסטרטגי, בחיזוי מהלכי ... טוב יותר לפיתוח זיכרון, ידע כללי והסקת מסקנות מתוך ידע נתון. כיצד לבחור משחק חשיבה שמתאים למטרות האישיות? כאשר אדם מעוניין לבחור משחק חשיבה, עליו ... החיזוי. משחקים הדורשים ידע לשוני או ידע כללי יחזקו את הזיכרון ואת יכולת השליפה. חשוב להבין שכל משחק חשיבה מכיל שילוב של מיומנויות ... משחקים הדורשים ידע מקדים - משחקים אלה מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם שיש לו, כמו אוצר מילים, ידע כללי או חוקים מסוימים. לדוגמה, משחקי תשבצים או טריוויה מצריכים זיכרון וידע, אך פחות מאתגרים את ... אלו פחות מבוססים על ידע קודם, אלא על יכולת ניתוח, הסקת מסקנות, פתרון בעיות וחשיבה לוגית. לדוגמה, משחקי שחמט, סודוקו, ... החשיבה, יש לבדוק: כמה ידע מקדים נדרש? - ככל שהמשחק דורש יותר מידע חיצוני, כך הוא פחות מאתגר את החשיבה היצירתית והלוגית. ... 1. תשבץ היגיון - משלב ידע לשוני וידע כללי, לצד מיומנות הסקת מסקנות והיגיון. הוא מחייב שימוש בזיכרון וביכולת לקשר מידע, ... האנליטית ופחות דורשים ידע קודם. אם המטרה היא חיזוק הזיכרון או ההיכרות עם מידע חדש, משחקים מבוססי ידע יהיו מועילים. חשוב להיות מודעים לכך שישנם הבדלים בין סוגי המשחקים ולהתאים את הבחירה בהתאם ...
איך להתקדם רוחנית? איך להבין יותר? איך לפתח את החשיבה? פחות מרגע אחד, איך מתפתחת החשיבה? לחזור על השאלה, איך נוצר ידע? איך מבינים דברים? איך להבין דברים? מודעות עצמית
איך להתקדם רוחנית? איך להבין יותר? איך לפתח את החשיבה? פחות מרגע אחד, איך מתפתחת החשיבה? לחזור על השאלה, איך נוצר ידע? איך מבינים דברים? איך להבין דברים? מודעות עצמית
... החשיבה? לחזור על השאלה, איך נוצר ידע? איך מבינים דברים? איך להבין דברים? מודעות עצמית איך מתפתחת החשיבה וכיצד נוצר ידע חדש? החשיבה מתפתחת באמצעות תהליך של חזרה וחשיפה מתמשכת למידע ... אליעד מסביר שהאדם נולד במצב של חוסר ידע מוחלט, ולמעשה, בתחילת חייו הוא לא יודע דבר. אך בכל זאת, האדם מתפתח ולומד לדבר, לקרוא ולרכוש ידע רב. איך דבר זה אפשרי? כי בכל יום הוא נתקל שוב ושוב באותו מידע, ... ומלאה, עד שזה מרגיש כאילו תמיד הוא ידע אותה. הוא מתייחס לכך שהחוויה הזו מתוארת בספרי רבי נחמן מברסלב, ... שמגיעים להבנה כזו, האדם חש שהוא ידע את הדבר מאז ומתמיד, כאילו מעולם לא היה במצב של אי - הבנה. זו ... מה זה הבנה בפחות מרגע? איך נוצר ידע חדש? איך ללמוד דברים חדשים? מהי התקדמות רוחנית? ...
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
... אפקטיבי, חייבים לחפש תשובות שהן אמיתיות, הגיוניות, ומבוססות על ידע והבנה. מה ההבדל בין ידע אקראי לידע סיבתי, ולמה זה חשוב? קיים הבדל חשוב בין שני סוגי ידע: ידע אקראי - ידע פשוט שמפעיל את הזיכרון בלבד, למשל איך אומרים שולחן באנגלית? ידע מסוג זה אינו תורם לפיתוח ההיגיון. ידע סיבתי - ידע שמתבסס על הבנת הסיבות והתהליכים, כמו למה מים רותחים בטמפרטורה מסוימת? או איך פועלת מערכת העצבים? ידע כזה מפעיל את החשיבה ההגיונית ... מגוונות ככל האפשר, והתשובות חייבות להיות הגיוניות ומבוססות על ידע אמיתי. לא לתת לאף אחד למנוע מכם ... אחר - אם אתם מצליחים להסביר, כנראה שהתשובה טובה. שני סוגי ידע: ידע סיבתי וידע אקראי יש להבחין בין שני סוגי ידע: ידע אקראי - לדוגמה, איך אומרים שולחן באנגלית או איך קוראים לבירה של מדינה מסוימת. זהו ידע שמפעיל את הזיכרון אך לא את ההיגיון. ידע סיבתי - מידע שמתבסס על הבנה של ... למנוע ביקורת. מורים או הורים עשויים לחסום שאלות כי אין להם כוח או ידע לענות. סביבה חברתית שמזלזלת ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2
... - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 2 כי מי שיתבונן היטב על העולם, יראה כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את כל ... מהחיים, בלי לסבול מהם. אבל אין לו את הדרך הזאת. ולכן הוא בורח אל הבריחה מהסבל. אבל זו לא השלמות. כי השלמות כפי שכבר ביארתי, היא היכולת להכיל את ההפכים. דהיינו, שהאדם ידע להיות גם בודהיסט וגם הדוניסט בו זמנית. דהיינו, מצד אחד גם ליהנות מהחיים הרגילים של העולם הזה, וגם ... ובודהה הסביר שמאחר שבמשחק אפשר להיפגע, אז ההמלצה שלו היא לא לשחק את המשחק. אבל זאת המלצה של מי שלא יודע לנצח במשחק, וגם להפסיד בכבוד אם צריך. כי הבודהה לא היה מסוגל ולא ידע איך להכיל בתוכו את הסבל. כי הסבל והרע הוא חלק מהמשחק. ומי שרוצה להשתחרר מהסבל באמת, עליו לדעת איך ... זה בא לידי ביטוי בכך שהוא חי חיים רגילים, בלי לפחד מהסבל. משום שהוא מסוגל להכיל בתוכו את הסבל. ולהשתחרר מהסבל פירושו, לדעת להפיק הנאה גם ממצב של סבל. ואת זה הבודהה לא ידע איך לעשות. בכל מקרה, השלמות היא שהאדם יבין את המציאות, ואז האדם ימצא את הטוב שיש בכל דבר, בצורה ככ ...
היפה והחנון - מה טוב בלהיות טיפשה אבל יפה? במה היפה חכמה יותר מאשר החנונים? מהו יופי פנימי אמיתי?
היפה והחנון - מה טוב בלהיות טיפשה אבל יפה? במה היפה חכמה יותר מאשר החנונים? מהו יופי פנימי אמיתי?
... מתייחס לתוכנית הטלוויזיה היפה והחנון, בה מציגים בחורים חנונים לצד בחורות יפות אך חסרות ידע והשכלה כללית. הוא מסביר שהתוכנית בנויה על ההבדלים הללו, בהם החנונים מוצגים כמשכילים מאוד אך חסרי מיומנויות חברתיות, בעיקר עם נשים, ואילו הבחורות היפות מוצגות כטיפשות וחסרות ידע כללי בסיסי. בתוכנית מנסים להראות את הבורות של הבחורות באמצעות שאלות פשוטות שכולם אמורים לדעת, כגון ... שמחשיב את עצמו משכיל, עסוקים בידע חיצוני חסר ערך אמיתי בדיוק באותה מידה. מה ההבדל בין ידע פנימי לידע חיצוני? אליעד כהן מסביר שיש שני סוגי ידע: ידע חיצוני וידע פנימי. ידע חיצוני כולל בתוכו את כל הפרטים הטכניים שאנשים יודעים, כמו שמות פוליטיקאים, כיוונים גיאוגרפיים, או פתגמים. ידע פנימי, לעומת זאת, הוא היכולת של אדם להבין את עצמו באמת, להבין למה הוא חושב את מה שהוא חושב, למה הוא ... הרב שלהם, מחזיקים בראשם למעשה הרבה מידע חסר תועלת, אותו הוא מכנה זבל. הוא מדגיש שאותו ידע חיצוני הוא חסר משמעות מבחינת אושר אמיתי. ידע על שמאל וימין, על פוליטיקאים או על מושגים חיצוניים אחרים, הוא חסר ערך אמיתי כשמדובר בשאלה האם האדם מאושר או לא. הוא מביא כדוגמה ילדים קטנים, שאינם יודעים הרבה פרטים טכניים או ידע כללי, אך הם מאושרים הרבה יותר ממבוגרים. אליעד מסביר שכולם, כולל אותם אנשים משכילים, רוצים למעשה לחזור למצב הילדותי של חוסר ידע כללי אך עם שלווה פנימית גדולה יותר. מהו אושר אמיתי ואיך מודדים אותו? אליעד מגדיר אושר אמיתי לא ... רגוע ושמח, אפילו במצבים קשים. אושר אמיתי אינו מותנה בדבר חיצוני, כמו כסף, מעמד או ידע. מדוע הבחורות היפות הן לעיתים חכמות יותר מפרופסורים? אליעד מסכם נקודה זו בכך, שדווקא הבחורות היפות שנחשבות טיפשות לכאורה, יכולות להיות חכמות באמת כאשר הן לא מתעניינות בשטויות של ידע כללי חסר ערך, אלא עוסקות במה שחשוב להן באמת, גם אם זה רק יופי. מצד שני, אותם פרופסורים שנראים מאוד ... ברור וחד - משמעי על החשיבות של הפנימיות וההבנה העצמית העמוקה. מה זה יופי פנימי? האם ידע חיצוני מביא אושר? מה ההבדל בין יופי לחכמה? איך להיות מאושר באמת? האם היפות הן באמת טיפשות? איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כיצד יתכן שאדם ידע מה טוב לו ובכל זאת יעשה הפוך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ידע, דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ידע, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי טלפוני, אימון אישי מומלץ בנושאי ידע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 23:21:42 - wesi4