ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טענות סותרות ✔לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון ✔לוגיקה היא תורה העוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון
לוגיקה היא תורה העוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא "תורת ההיגיון". מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון "מילה" או "מחשבה" ותרגומה הלטיני הוא "רציו". הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה על מחשבה זו.

תקופת אפלטון

בתחילת דרכה, בתקופת אפלטון, הלוגיקה עסקה בעיקר בהבחנה בין מחשבות שבתוכן שלהן קיימת סתירה פנימית, לבין מחשבות שהתוכן שלהן עקבי, כלומר שאין בו סתירות פנימיות. מושג ההגדרה (יוונית: horismos), היה מושג מרכזי אצל אפלטון. חלק מרכזי מהעיסוק הפילוסופי בעצם כזה או אחר אצל אפלטון היה על ידי הפניית שאלות בנושא אותו עצם במטרה להגדירו היטב, וחלק מרכזי מהעיסוק בהגדרה היה לבדוק שלא קיימות סתירות פנימיות בהגדרה של אותו עצם. פירושו של המושג האפלטוני לוגוס (logos), הוא שימוש תבוני במילים תוך כדי חשיפתן לביקורת. בדיאלוג האפלטוני הטיפוסי, הוא היה מתייחס למשפט מסוים ושואל שאלות בעניין אותו משפט כדי לבדוק עד כמה הוא עקבי עם עצמו. לעתים הייתה נבחנת מערכת של משפטים, או טיעונים, כאשר הדיאלוג היה מכוון לבדוק האם כל המשפטים עקביים עם עצמם ועם המשפטים האחרים במערכת.

מכיוון שכל יש מקיים את חוק הזהות (ראה אריסטו), ולכן לכל יש קיימת זהות אחת ויחידה בעלת מאפיינים שאינם סותרים את עצמם, ומכיוון שכל יש הוא חלק מהמציאות, אז הלוגיקה מאפשרת לסנן את המחשבות שתוכנן לא עקבי, לא מציאותי ולא בהיר (coherent) מבין שלל המחשבות העולות בראשו של אדם.

העובדה שהלוגיקה מאפשרת לאדם להבחין בין מציאות ללא מציאות מבין שלל הרעיונות שבראשו, הופכת אותה לבסיס לתורת ההכרה.

הכלי העיקרי בו השתמשה הלוגיקה בתקופת אפלטון הייתה הדיאלקטיקה.

תקופת אריסטו

בהמשך פותחה הלוגיקה על ידי אריסטו לתורה המאפשרת להבחין בין טענות הסותרות עצמן לטענות שקיימת זהות בין הנחות היסוד שלהן למסקנה שלהן וזאת בעזרת התייחסות למבנה הטענות ולקשרים שבין הנחות היסוד למסקנה. הבחנה זו בין אמת ושקר, אשר אריסטו ביסס על היסקים דדוקטיביים בלבד, מאפשרת להבחין בין היסק נכון להיסק לא נכון. מכאן, שהלוגיקה על פי אריסטו מאפשרת לפתח חוקי היקש באמצעותם ניתן להגיע מהנחות יסוד למסקנות חדשות ומהם להתקדם בעזרת אותם חוקי היקש לעוד מסקנות נוספות. אריסטו טען שבצורה כזו ניתן להשתמש בלוגיקה כאמצעי להתקדמות הידע. קיים היום וויכוח האם, לפי אריסטו, הלוגיקה היא חלק מהפילוסופיה (כמו, למשל, האתיקה) או רק כלי עבודה של הפילוסופים. בראשית, אריסטו קבע את שלושת החוקים היסודיים של החשיבה:

חוק הזהות - האומר שכל דבר זהה לעצמו. רק בין יש מסוים לבין עצמו קיימת זהות. ישים שונים יכולים להיות שווים אך לא זהים.

למשל, 2 זהה ל - 2 ושווה, אך לא זהה, ל - 1 + 1. בעזרת חוק זה אנו יכולים להבין ולתפוס את מהות המושג זהות. 2) חוק הסתירה - חוק זה אומר שטענה לא יכולה להיות באותו זמן, מקום ונסיבות, אמיתית ושקרית. 3) חוק השלישי הנמנע - אומר שטענה יכולה להיות אמיתית או שקרית ואין שום אפשרות ביניים, שלישית. מכאן שהלוגיקה מכירה בשני ערכי מחשבה בלבד: אמת ושקר ללא אופציה נוספת. לפי שני החוקים האחרונים מחשבה לוגית לא יכולה להיות אמת ושקר באותו הזמן ויכולה להיות או אמת או שקר ללא אפשרות שלישית. לאחר זאת, פיתח אריסטו תורה שלמה של הגדרות וכללים שמטרתה לזהות חשיבה וטיעון לוגי, כבסיס לידע ולמדע. מטרתו של אריסטו הייתה ליצור כלי שיבדוק את תקפותם של טיעונים שונים ולא את אמיתותם. בטיעון הלוגי המפורסם שמסקנתו היא ש"סוקרטס בן תמותה" יש לבדוק (לפי אריסטו) עם הטיעון תקף ללא קשר אם אכן סוקרטס הינו או איננו בן תמותה. מושגי היסוד בלוגיקה האריסטוטלית הם - טיעון, תקפות, נביעה והיסק. תפקיד הלוגיקה היא להבחין בטיעונים תקפים שבהם מהנחות מסוימות נובעת בצורה תקפה מסקנה תקפה. טיעונים שאינם עומדים בקריטריונים האלו, אינם טיעונים לוגיים. טיעון הוא מבנה ורבלי המורכב מהנחות ומסקנה, כאשר בין שני מרכיבים אלו המעבר הוא תקף לוגית. כאשר המעבר תקף לוגית, אזי הטיעון כולו תקף. יש להזכיר שוב שתקפות אינה שווה לאמיתות. דוגמה: יש שתי הנחות:

תמיד כאשר קיים המצב A קיים גם המצב B.

כעת קיים המצב A.

מכאן נובעת המסקנה: כעת קיים גם המצב B.

התקפות של טיעון זה ברורה מאוד. ברור גם שאם שתי ההנחות אמיתיות, גם המסקנה, בהכרח, אמיתית. ואם אחת ההנחות שקרית? הדבר אינו רלוונטי לתקפות הטיעון כל הזמן שהוא רשום ככתוב מעלה. בקשר לאמיתות, אני יכול להגיד: "לו שתי ההנחות היו אמיתיות והיות שהטיעון תקף, אז במקרה זה גם המסקנה הייתה אמיתית". מכל האמור מעלה נובע שטיעון הוא תקף כאשר מהנחות שהן אמיתיות (או אילו היו אמיתיות) נובעת מסקנה אמיתית. אריסטו מכנה טיעון זה טיעון דדוקטיבי. היות שדנים בלוגיקה ולא באתיקה, יש להתייחס למושג "אמת" במובן של "נכון" וללא שום מטען ערכי. בלוגיקה אנו לא מחפשים את האמת אלא את הדרך היכולה להבטיח שבעזרתה נגיע לאמת. כמובן שיש להסתכל בטיעון גם בצורה הפוכה - לא רק שאמיתות ההנחות בטיעון תקף מחייבת את אמיתות המסקנה אלא גם שאם ההנחות אמיתיות והמסקנה שקרית אזי הטיעון לא תקף. למשל בטעון דומה לקודם:

אם A אז B

כעת B

מכאן נובעת המסקנה: כעת A.

נניח ששתי ההנחות נכונות והמסקנה אינה נכונה. מכאן בהכרח, שהטיעון לא תקף. היות שהוא אינו תקף אנו צריכים לחפש את הסיבה לכך. הסיבה יכולה להיות שבכל זאת, אחת ההנחות אינה אמיתית. היות שכעת באמת B אז הנחה זו נכונה. גם תמיד כאשר A אז B היא הנחה אמיתית. היכן הבעיה? הבעיה היא בנביעה. האם "אם A אז B" שווה ל - "אם B אז A"? לא! מכאן שאם כעת B אין זה מתחייב מההנחות הנכונות שכעת גם A. על כן הטיעון אינו תקף. אריסטו גם הגדיר בצורה דקדוקית ותוכנית את מבנה ההנחות בטיעון תקף. הוא גם קבע כחוק שבטיעון תקף חייבת להיות יותר מהנחה אחת. המסקנה של הטיעון התקף לא רק שצריכה לנבוע מההנחות אלא חייבת גם להיות שונה מההנחות - המסקנה חייבת להוסיף לנו מידע נוסף על המידע שבהנחות. בצורה הרבה יותר פחותה, עסק אריסטו בסוג אחר של טיעונים - הטיעונים האינדוקטיביים. בטיעונים אלו אנו מגיעים מעובדות או הנחות פרטיות למסקנה אוניברסלית. הדוגמה הקלאסית לטיעון כזה היא: "עד עכשיו השמש זרחה כל בוקר" מכאן נובע: "השמש תזרח גם מחר בבוקר"

הלוגיקה לאחר אריסטו

הלוגיקנים מאריסטו ועד ימנינו עוסקים עדיין באותו נושא, כלומר בחקר תכפותם של טיעונים. כאמור, הטיעונים, בעיקרם, מתחלקים לדדוקטיביים ואינדוקטיביים. בטיעון הדדוקטיבי הלוגיקן חוקר את תקפות הטיעון על כל צדדיו. בטיעון האינדוקטיבי הלוגיקן חוקר ומנסה להסביר את תכפותו של טיעון מסוג זה, את חוקי הסבירות של תקפותו ואמיתותו. הוא עוסק בחקר הפער הגדול בין היות האינדוקציה בבסיס התקדמות המדע ובין בעייתיות הטיעון האינדוקטיבי (ראה בעיית האינדוקציה). הלוגיקההחלה עוסקת גם בצורוצ לוגיות, כלומר במעבר בין הנחות ומסקנות ייחודיות ("העורבים שחורים", "סוקרטס הוא בן תמותה") למבנים כלליים המקלים מאוד על המחקר הלוגי, למשל: "אם אין A שהם B וכמה C הם A, אזי כמה C אינם B". כך אפשר לבטא לוגיקה בנוסחאות המזכירות נוסחאות אלגבראיות. בלוגיקה המודרנית יותר נקבעו סימנים שונים במקום חלקי הטיעון השונים וכך צומצמה עוד יותר צורת הטיעון, למשל: < q v p פירושו "אם q או p או שניהם אז... ". במקרים אלו אנו יכולים להציב משפטי הנחות כרצונינו מבלי לשנות את תקפות הטיעון. קייות נוסחאות וטבלאות אמת שבעזרתם נוכל לבדוק את תקפותם של טיעונים שונים. בתחום האינדוקציה הלוגיקה עוסקת בחקירת אמות מידה ביקורתיות הנחוצות להשליט משמעת בנטייתנו הטבעית להכליל מפרטים אל הכלל. מציאת עובדות הסותרות מסקנה של טיעון אינדוקטיבי, משמש גירוי חזק למחקרים ולחיפוש הסברים של תופעות יוצאות דופן, דבר המקדם את המדע. ההתפתחות של הסטטיסטיקה ובייחוד הסטטיסטיקה המתמטית בתקופה המודרנית הביאה להתפתחות במחקר האינדוקציה על ידי מתן אפשרות לסלק גורמים אי רלוונטיים סטטיסטית מתוך הטיעון והערכת מידות אישוש או סטייה. הלוגיקה המודרנית עוסקת בתחומים חדשים: חקר טיעונים שאינם לא דדוקטיביים ולא אינדוקטיביים כמו טיעונים בתחום הספרות, התאולוגיה, המשפט וכו', טיעונים בתחום המתמטיקה וכו'
התקדמות המדע אפיסטמולוגיה מפורסמים להתפרסם אפלטון לפתח ויכוחים כלי עבודה להיות סלב טיפוסים הנחות יסוד היגיון לוגיקה פילוסופיה תורה תורת ההיגיון
משחק החיים - האם אתה רואה את החיים כמשחק, האם הגעת להארה רוחנית? האם אתה נהנה ממשחק החיים? להכשיל את עצמך במשחק החיים, להקשות על עצמך במשחק החיים, לראות את החיים כמשחק, ליצור קושי במשחק החיים, ליהנות ממשחק החיים, להגיע להארה רוחנית, איך לא לעשות את מה שצריך לעשות? להכשיל את עצמך, לגרום לעצמך להפסיד, לפעול הפוך מהמטרות שלך, לגרום לעצמך נזק, פחד מהצלחה, להפריע לעצמך להצליח, לדפוק את עצמך, למה אני דופק את עצמי? להרוס לעצמך את החיים
...האם הגעת להארה רוחנית? האם אתה נהנה ממשחק החיים? להכשיל את עצמך במשחק החיים, להקשות על עצמך במשחק החיים, לראות את החיים כמשחק, ליצור קושי במשחק החיים, ליהנות ממשחק החיים, להגיע להארה רוחנית, איך לא לעשות את מה שצריך לעשות? להכשיל את עצמך, לגרום לעצמך להפסיד, לפעול הפוך מהמטרות שלך, לגרום לעצמך נזק, פחד מהצלחה, להפריע לעצמך להצליח, לדפוק את עצמך, למה אני דופק את עצמי? להרוס לעצמך את החיים אחת הדרכים של האדם לדעת שהוא רואה את החיים כמו משחק, היא כאשר הוא באופן מודע יוצר לעצמו קשיים להשיג את המטרות...
כיפת ברזל כאסון לאומי, טילים נגד טילים, איך להילחם בטרור? האם לפגוע בחפים מפשע? ההגנה הכי טובה היא ההתקפה, להיות פושע מלחמה, לבצע פשעי מלחמה, לעשות הסכם שלום, לשחוט פרות קדושות, ההפך הוא הנכון
כיפת ברזל כאסון לאומי, טילים נגד טילים, איך להילחם בטרור? האם לפגוע בחפים מפשע? ההגנה הכי טובה היא ההתקפה, להיות פושע מלחמה, לבצע פשעי מלחמה, לעשות הסכם שלום, לשחוט פרות קדושות, ההפך הוא הנכון
...להילחם בטרור? האם לפגוע בחפים מפשע? ההגנה הכי טובה היא ההתקפה, להיות פושע מלחמה, לבצע פשעי מלחמה, לעשות הסכם שלום, לשחוט פרות קדושות, ההפך הוא הנכון למה מערכת כיפת ברזל נחשבת לאסון לאומי? אליעד כהן טוען שהמערכת המכונה כיפת ברזל היא אחד האסונות הכי גדולים שקרו למדינת ישראל. לדבריו, המערכת גרמה למדינה נזק חמור, משום שהיא פוגעת ביכולת של ישראל להגן על עצמה באמצעות תגובה התקפית. הוא מסביר שמערכת ההגנה הטובה ביותר היא דווקא ההתקפה: כאשר יורים עליך טיל, במקום לנסות ליירט אותו ולהתגונן, יש לירות מיד טיל...
החופש של אלוהים, הדרך של החתול, הרוב הדומם, כעס, איך לא לכעוס, מה באמת אתה רוצה, קריירה, מה חשוב לך, חופש פנימי
החופש של אלוהים, הדרך של החתול, הרוב הדומם, כעס, איך לא לכעוס, מה באמת אתה רוצה, קריירה, מה חשוב לך, חופש פנימי
...כעס, איך לא לכעוס, מה באמת אתה רוצה, קריירה, מה חשוב לך, חופש פנימי מדוע אי אפשר לחוות חופש מוחלט? אליעד מסביר שבמציאות שלנו, אי אפשר באמת להגיע למצב של חופש מוחלט. כדי להסביר את הרעיון הזה, הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אתה מסתכל על בקבוק ומזהה אותו כבקבוק, אתה מוגבל מכיוון שאתה לא יכול לראות אותו כמשהו אחר. מצד שני, אם אינך מסוגל לזהות אותו כבקבוק כלל, אתה מוגבל גם כן, כי אינך יכול לראות בו בקבוק. כלומר, עצם זה שיש לך תודעה של אני - מצב שבו אתה קיים כישות נפרדת - כבר מגביל אותך ומונע ממך להיות חופשי...
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי?
...אז מהי? מהי תכלית החיים? האם לחיים יש בכלל תכלית? ואם כן, מהי תכלית החיים? ואם לא, אז מה בכל זאת משמעות החיים? ומי שיתבונן בעניין יראה, שיש כאן רק שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא שיש לחיים תכלית, והאפשרות השנייה היא שאין לחיים תכלית. אך אם נתבונן היטב בעניין, נראה שיש כאן רק אפשרות אחת, ושאין כאן שום שאלה כלל. ולצורך העניין נצא מנקודת הנחה שיש תכלית לחיים. ועכשיו ננסה להבין מהי תכלית החיים. ובטרם ננסה להבין מהי תכלית החיים, ננסה להבין את המשמעות של נקודת ההנחה שיש משמעות לחיים. ואם נתבונן היטב...
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
...מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? אנשים רבים שואלים האם כדאי ללמוד באוניברסיטה או באקדמיה כדי להיות יותר חכמים, אך על פי אליעד כהן, התשובה היא ברורה ופשוטה - לא. אם המטרה שלך היא לרכוש ידע ספציפי אותו אתה יודע שניתן ללמוד באוניברסיטה, אז אכן כדאי שתלך ללמוד שם. אבל אם המטרה היא פיתוח החשיבה ופיתוח השכל, אז לא רק שהאקדמיה איננה
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
...בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים מהי אחדות אמיתית והאם בסוף הכל אחד או הכל נפרד? בשיחה מפורטת העוסקת ברעיון של אחדות ונפרדות, אליעד כהן מסביר כיצד המושגים הללו, למרות שנראים מנוגדים לחלוטין, למעשה משלימים זה את זה באופן מוחלט ויוצרים פרדוקס שמוביל להבנה עמוקה יותר של המציאות. מה הקושי המרכזי להבין את האחדות והנפרדות בו זמנית? הסיבה העיקרית לכך שקשה לתפוס את האחדות והנפרדות יחד היא שהמחשבה האנושית פועלת באופן דואלי - כלומר, היא...
איך להשיג מטרות? איך למלא את הרצון לקבל? להתמקד ברצון לתת, איך להשיג את כל המטרות שלך? אל תצפה לקבל את מה שאתה לא מוכן לתת, אין ארוחות חינם, מה אתה מוכן לתת? מה אתה רוצה לקבל? למה אני לא מצליח בחיים? חוסר הצלחה בחיים
איך להשיג מטרות? איך למלא את הרצון לקבל? להתמקד ברצון לתת, איך להשיג את כל המטרות שלך? אל תצפה לקבל את מה שאתה לא מוכן לתת, אין ארוחות חינם, מה אתה מוכן לתת? מה אתה רוצה לקבל? למה אני לא מצליח בחיים? חוסר הצלחה בחיים
...את הרצון לקבל? להתמקד ברצון לתת, איך להשיג את כל המטרות שלך? אל תצפה לקבל את מה שאתה לא מוכן לתת, אין ארוחות חינם, מה אתה מוכן לתת? מה אתה רוצה לקבל? למה אני לא מצליח בחיים? חוסר הצלחה בחיים למה אנשים לא מצליחים להשיג את המטרות שלהם? אחת הטעויות הגדולות ביותר שמונעות מאנשים להשיג את המטרות שלהם בחיים, נובעת מכך שהם מתמקדים במה שהם רוצים לקבל, במקום במה שהם מוכנים לתת. כל אדם שחווה תסכול או אכזבה מכך שאינו משיג את מטרותיו - בין אם מדובר בכסף, אהבה, הצלחה, או אפילו בריאות - מתמודד למעשה עם הבעיה הזו...
איך להפוך כישלון להצלחה? איך להצליח אחרי כישלון? ללמוד מטעויות, בפעם הבאה תצליח יותר, חכם לומד מניסיונם של אחרים, איך ללמוד מהניסיון? איך לא לטעות שוב? ניתוח טעויות, ללמוד מכישלון, התמודדות עם כישלון, הצלחה אחרי כישלון
איך להפוך כישלון להצלחה? איך להצליח אחרי כישלון? ללמוד מטעויות, בפעם הבאה תצליח יותר, חכם לומד מניסיונם של אחרים, איך ללמוד מהניסיון? איך לא לטעות שוב? ניתוח טעויות, ללמוד מכישלון, התמודדות עם כישלון, הצלחה אחרי כישלון
...איך להצליח אחרי כישלון? ללמוד מטעויות, בפעם הבאה תצליח יותר, חכם לומד מניסיונם של אחרים, איך ללמוד מהניסיון? איך לא לטעות שוב? ניתוח טעויות, ללמוד מכישלון, התמודדות עם כישלון, הצלחה אחרי כישלון איך אפשר להצליח אחרי כישלון? כשאנשים חווים כישלון, בין אם זה בזוגיות, במבחן נהיגה (טסט), בלימודים, או בניהול עסק, עולה לעיתים קרובות השאלה: האם הכישלון שעברתי יגרום לי להצליח בפעם הבאה יותר, בזכות הניסיון שצברתי? רבים חושבים שבגלל שחוו כישלון, הפעם הבאה תסתיים בתוצאה טובה יותר. אולם אליעד כהן מסביר שההנחה...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
...ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל? כל תחום יכול לפתח את השכל, אך הדבר תלוי כיצד נעשה בו שימוש אינטליגנטי ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין...
לשכנע עובדים, NLP בעבודה, ניהול עובדים, לנהל עובדים, משא ומתן בעבודה, שכנוע למנהלים, טיפים למנהלים, יעוץ למנהלים, שיטות שכנוע עובדים, ללמוד לשכנע עובדים, שכנוע בעבודה
לשכנע עובדים, NLP בעבודה, ניהול עובדים, לנהל עובדים, משא ומתן בעבודה, שכנוע למנהלים, טיפים למנהלים, יעוץ למנהלים, שיטות שכנוע עובדים, ללמוד לשכנע עובדים, שכנוע בעבודה
...עובדים, NLP בעבודה, ניהול עובדים, לנהל עובדים, משא ומתן בעבודה, שכנוע למנהלים, טיפים למנהלים, יעוץ למנהלים, שיטות שכנוע עובדים, ללמוד לשכנע עובדים, שכנוע בעבודה איך לשכנע עובד לקבל תפקיד נוסף מבלי להגדיל משמעותית את השכר? הרבה מנהלים מוצאים את עצמם במצב שבו עובד אחד עוזב או מתפטר, ונוצר צורך שעובד אחר ייקח על עצמו את התפקיד שהתפנה. השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה היא איך לשכנע עובד לקבל תפקיד נוסף או תוספת אחריות, מבלי לתת לו הצעה כספית גדולה או משמעותית שתכביד על הארגון. איך לגרום לעובד להרגיש...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...סוד כוח (28) האותיות - חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על המילה טוב באות ט) המילה גימל ערכה...
מצב רוח - מבוא
...זמן מסוים. לרוב מצבי רוח הם חיוביים או שליליים. בהתאם לכך, בשפת הדיבור אנשים נוטים להגיד שיש להם מצב רוח טוב או רע. הפסיכולוג רוברט תאייר טוען כי ניתן לסווג מצבי רוח על פי שני ממדים: אנרגטיות ומתח נפשי. אדם יכול להיות מלא אנרגיות או חסר כוחות ועייף, וכן יכול להיות מתוח או רגוע. על פי תאייר, מצב הרוח הטוב ביותר נוצר כשהאדם אנרגטי וגם רגוע, ומצב רוח רע נוצר כשהאדם עייף ומתוח. תוכן עניינים: 1 יחס לרגש ואופי 2 השפעה על התפקוד 3 הבעת פנים 4 שיפור מצב הרוח יחס לרגש ואופי: ההבדל בין מצב רוח לרגש הוא שמצב...
שחרור אחיזה - מה זה אומר? הסבר ראשוני למיומנות מספר אחת לחיים
...אחת לחיים מהי אחיזה? כל רעיון בו אנו מחזיקים שתפקידו לתת תוקף לקיומנו הפיזי יהיה אחיזה. האחזות בחומר עשויה לבוא על חשבון הכרה ברוח. כשאאמונה בנחיצות החומר מחליפה הבנה רוחנית של מקור הטוב והשפע בחיינו, של מקור הצלחתנו ועוצמתנו, כשתפיסת הקיום שואבת את כוחה וחיוניותה מתוך האייפון החדש שלנו, הגיפ וכד נקרא לזה אחיזה. אם אני מחזיק/ה אייפון ככלי להשגת חשיבות עצמית, תחושת ערך וכד, הרי שיש בי צורך לאחוז בו. אחיזה יכולה להיות גם באנשים (ילדים, בני זוג), במראה חיצוני, מקצוע (בעלי מהנדס), מקום מגורים (אני
לחץ חברתי ומצבי סיכון בגיל ההתבגרות - תרבות או גנטיקה?
...- תרבות או גנטיקה? בגיל ההתבגרות הופכים הילדים המתוקים שלנו, שעד אז העריצו אותנו, למבקרים הכי קשים של אישיותנו והתנהגותנו. בתקופה זו אנו הופכים בעיניהם מדמויות חיקוי אידיאליות לאנשים רבי מגרעות, מיושנים וחסרי תובנה לחיים האמיתיים. אז את מי הם מעריצים? מי האידיאל שלהם במקומנו? החברה! יותר מאשר בכל גיל אחר, המתבגר צריך את תחושת השייכות לקב השווים שלו. הוא מוכן לעשות הרבה מאוד כדי להשתייך ולהיות מקובל בחברה. בנוסף להכרה חברתית הם גם מחפשים ריגושים והשילוב יוצר סכנות רבות. במקרים רבים יהיו בני הנוער...
משא או מסע - לא כובד המשא מכריע אותנו, אלא איך שאנו נושאים אותו
...מכריע אותנו, אלא איך שאנו נושאים אותו חברה אמרה לי היום ורדית, קשה לי שאלתי מדוע? קשה לי נפשית, כל השנה האחרונה לא הולך לי התגרשתי עברתי עיר אחרת עם הבן שלי פתחתי זוגיות עם גבר שחשבתי שאוהב אותי פתאום מסתבר לי שהוא ואני לא שותפים יחד חשבתי לפתוח דף חדש, חיים חדשים עם יציבות ופתאום זה לא מה שתיכננתי נפשית אני לא מסוגלת, אני מתמוטטת, אין לי כוח יותר אין לי את החוזק הנפשי ואין מה לשנות כזאת אני זה האופי שלי אמרתי לה תרגעי על מה את שמה את הדגש בכלל בחיים? יש לך בן נפלא שאוהב אותך? את חיה בריאה ושלמה...
כסף זה לא הכל בחיים - ערך זה הכל בחיים
...הכל בחיים מכירים אלת המשפט כסף זה לא הכל בחיים? ואת הואריאציות שלו אי אפשר לקנות אהבה בכסף או כסף לא יעשה אותך מאושר ועוד ועוד. האמת שזה נכון. כסף זה לא הכל בחיים ואי אפשר לקנות אהבה בכסף והוא גם לא יעשה אותך מאושר. אז למה כולם כל כך רוצים כסף? כסף זו שיטת המרה וסחר חליפין שמאפשרת לשני צדדים לעריך את הסחורות או השירותים שהם מציעים. לפני שהיתה נהוגה השיטה המוניטרית נהגו בני אדם לסחור במה שיש להם כנגד מה שאין להם. מגדל התרנגולות נאלץ לטלטל את תרנגולותיו לשוק, וכך מגדל הירקות, הפירות, אורג הבדים, ומגדל...
הטרדה נפשית
...מצד דמות קרובה / קבועה שיש בו כדי להציק, לעייף, לתסכל, לייצר תחושה של מצבי אין ברירה / חוסר אונים / חוסר ערך אצל המוטרד. אדם שמטריד נפשית אחרים קרובים, בדכ עונה להגדרה של פרוורטי: אדם שלא מפקפק בעצמו, אדם ללא בדיקה עצמית, ללא מה שאנו מכנים מצפון. מכאן שהוא יכול לחולל פעולות עוינות, סמויות או גלויות בדרכים רבות, למשל בחצאי אמירות, נגיעות, רמזים, הטיות דעת, מניפולציות.. דברים שהישנותם עלולה לערער יציבותו של אדם ולהורסו, בלי שהסביבה תתערב בנעשה משום שכל פעולה כשלעצמה לא נראית כלפי חוץ מזיקה מדי, או...
מסלול הזהב בחיי נישואין חלק ח' (החלק האחרון בסדרה זו)
...הזהב בחיי נישואין חלק ח (החלק האחרון בסדרה זו) מסלול הזהב בחיי נישואין חלק ז. 8. להתאים את עצמנו כשבני זוג מסוגלים לנהל שיחה מהנה, השיחות האלה בונות ביניהם תחושת חיבור. זוגות שונים, שונים גם בצרכי התקשורת שלהם. יש זוגות שיכולים לנהל חיי נישואין מאושרים מאוד עם כמות מינימלית של שיחות, ויש אנשים שיש להם צורך גדול יותר לשיחות ארוכות ועמוקות יותר. הבעיה שצריך לטפל בה היא כאשר לבן זוג אחד יש צורך הרבה יותר גדול לשיחה מאשר לשני. 9. מתנות כאשר אנחנו מעניקים מתנה לבעל או לאישה, אנחנו נותנים מעבר למתנה עצמה...
דיאטה / תזונה - איפה איבדנו את ההקשבה לרעב ולשובע?
...איפה איבדנו את ההקשבה לרעב ולשובע? יש לי חתולה וכלבה. למרות שהן דיירות ותיקות מאד בביתנו, עדיין לא למדתי כמה אוכל נכון לתת להן. למה? כי הן יודעות בדיוק כמה לאכול. לעתים הן משאירות בכלי ולעתים מבקשות תוספת בדרכן ובשפתן. אבל, כשבני הבית אוכלים, הן מבקשות להצטרף, גם אם כלי האוכל שלהם מלאים, כלומר ללא קשר לרעב שלהן. בעלי חיים, בעיקר בטבע, אוכלים כשהם רעבים, ומפסיקים כשהם שבעים. זה נכון במיוחד לגבי טורפים. לביאה לא תצא לטרוף אם איננה רעבה! גם אוכלי עשב, כמו זברות, אוכלים עד שכרסם מתמלאת, ואז הם רובצים...
אתם לא אשמים שאתם שמנים
...לא אשמים שאתם שמנים / איריס קעטבי נחמני דיאטה זה דבר משמין ומנוגד לטבע האנושי. אתם לא אשמים שאתם שמנים! אתם גם לא חסרי אופי וגרגרנים חסרי תקנה, שמתנפלים על האוכל כאילו אתם במדבר! אתם פשוט מגיבים לכוחות שחזקים מכם. למה? כיון שדיאטות מנוגדות לטבע האנושי כצאצאים של האדם הקדמון אנחנו מתוכנתים מבחינה גנטית לעלות במשקל ולא לרזות, כיון שעבור אבותינו שחיו בטבע, השגת המזון היתה ענין קיומי של חיים או מוות. כשעושים דיאטות, באופן טבעי נשאף לצמצם בכמות המזון ולעיתים רבות מידי אנו אוכלים פחות ממה שהגוף זקוק לו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טענות סותרות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טענות סותרות, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טענות סותרות, איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
פצצה למה אני רגיל? בן הזוג מתרחק לעבור גמילה הסתכלות אין דבר העומד בפני הרצון לגרום לילד לא לפחד מכישלון הפסקת כדורים נגד חרדה רגשות אשמה בגלל הערכה עצמית איך נכון להתייחס לחרדה חברתית? אהבה מעורבת פחד לאבד אדם אהוב אושר יחסי מאושר באמצעות תיאום ציפיות עם המציאות הבת זוג שלי מעשנת יצירת זוגיות נוסחה לקבלת החלטות איך לקבל החלטה נכונה? להתמודד עם תלונות של לקוחות באינטרנט להתמודד עם לקוחות מתלוננים בפייסבוק מטרות שליליות זריקת מוטיבציה לשכנע משוגעים טעויות בשכנוע אחדות מול הילדים הדרכת הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז לתכנת את התת מודע חקירת התת מודע יותר חכם ממשוגע הפרעות קשב וריכוז זה גנטי להשתנות בשביל האקס געגוע פרידה מהאקס למתוח נכון את השרירים חלק בשריר אחדות אלוהית רגשי נחיתות של אלוהים אתה קרוב להארה הארה קורית באופן אקראי המלצה על הספר להיות אלוהים האם הספר להיות אלוהים? להכניס כסף האם לשכור דירה או לקחת משכנתא? בחירת משמעות החיים מה תכלית החיים? ליהנות מהדרך אל האושר להיגרר למחשבות שליליות קיום בלי בחירה חופשית האם יש לי בחירה חופשית? איך לדעת האם אלוהים ברא את העולם? האם העולם כל הזמן היה קיים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזיה, מורה רוחני, אימון אישי לימודים בתחום טענות סותרות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7188 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 07:06:43 - wesi4