ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טיפשות ✔פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל.

שאלה: למה אני לא חווה שתפוז אחד זה שני תפוזים?

אליעד: תשאל מה זה תפוז אחד ומה זה שני תפוזים, ואז תגיע להבנה שזה פונקציה של מקום, זה צורה שונה של מקום וזמן. ואז אם אני שואל את השאלה, מה זה מקום? אני מבין שהכל זה אחד, למרות שאתה בטוח שזה שניים. למעשה כל X -Y הם בפני עצמם ישות. אז למעשה מה זה תפוז? תפוז זאת צורה שנמצאת במקום מסוים וזמן מסוים.

גם מחשבה תופסת מקום, למה? כי אי אפשר שיהיה באותו זמן גם שולחן וגם מחשבה, ולכן מחשבה גם תופסת מקום וזמן. היא לא חייבת לתפוס מקום בחושים, היא יכולה לתפוס מקום בתודעה.

כשאתה חוקר מה זה מקום וזמן, אתה מבין שמחוץ למקום והזמן, יש צורה אחרת שהיא מעבר למקום והזמן, אז למעשה התפוז והתפוח נמצאים בשום מקום, ואם הם נמצאים בשום מקום, אז הם אחד. אם תפוז זה צורה של מקום, והתפוח צורה של מקום, אבל המקום הוא צורה של שום דבר, אז התפוח והתפוז הם שום דבר ולכן הם אחד.

אם המקום הוא כלום, אז גם הצורות הם כלום. אם יש כדור, בתוכו יש אויר ומחוצה לו יש אויר, איפה אין אויר, במעטפת עצמה, אבל למעשה המעטפת היא הכדור. אבל יש דבר, שכאילו שום דבר לא יכול לקחת ממנו את המקום שלו, וזה המקום. המקום הזה עצמו נמצא בתוך הכדור, מחוצה לו וגם במעטפת. אין מקום שאין בו מקום, ואין זמן שאין בו זמן. לכן המקום והזמן ממלאים את הכל.

היד היא גם יד וגם גוף, היד היא לא חלק מהגוף, אלא הגוף, כי אם נעלים את כל החלקים של הגוף, לא יישאר גוף, ומכאן היד היא הגוף עצמו.

למעשה כל הצורות, כמו התפוח והבננה, הקיום שלהם תלוי במקיף שלהם, ומה מקיף אותם, המקום והזמן. המקום והזמן מקיף את כל הדברים - גם את המחשבה, את התודעה ואת הכל.

אז אנחנו מסכימים שהכל תלוי במקום ובזמן. עכשיו אפילו אלוהים ואפילו אני, נמצאים במקום ובזמן, אז אם לא היה מקום, שיכולת להגיד זה אני או זה אלוהים, אז לא היית יכול להגיד שזה העולם וזה אלוהים.

לכן, מה זה אומר? שאם לא היה קיים מקום וזמן, לא היה קיים שום דבר. אז זה אומר שהבקבוק הוא זמן ומקום. למעשה על כל דבר אתה יכול להגיד שזה זמן ומקום. אתה צריך לראות שהבקבוק הוא המקום. אתה יכול להגיד שזה אטומים אבל ניתן להגיד שהבקבוק גם מקום. הבקבוק הוא צורה של מקום, והמקום הוא צורה של כלום. ומכאן הבקבוק הוא הכלום. עכשיו כרגע הבקבוק זה כלום, למה? כי המקום והזמן הם עצמם עשויים מכלום כרגע. מכאן שהכל עשוי מכלום.

ואם נקצין את זה, גם להגיד שההוויה של הצורה היא כלום, זוהי גם נפרדות, כי אתה אומר למעשה שההוויה היא כלום והצורה היא משהו. עדיין יש הפרדה בין הצורה להוויה, בסוף אתה מגיע להבנה שהצורה וההוויה הם אחד. יש רק ישות אחת. אם תבין זאת, תחווה את זה. הצורה והלא צורה הם אחד. אם היית מבין שכול הצורות הם אחד, אז לא הייתה לך שאלה.

היש תמיד ישנו, רק הצורה שלו משתנה.

יש מקום וזמן אין סופי ובתוכו המון צורות. מה זה כרגע הבקבוק? התהוות של זמן ומקום, בצורה של כלום. המקום והזמן עשויים מכלום. מה יותר גדול מהזמן והמקום? הכלום. מחוץ למקום אין שום דבר כי הוא אין סופי.

אני רוצה שתביני שכשאת מבקשת מהמוכר סוכרייה, את תביני שאת מבקשת כלום בצורת משהו.

שאלה: אם הבקבוק הוא כלום, למה אני חווה אותו כמשהו?

אליעד: השאלה היא למה אתה חווה את עצמך כמשהו? הפואנטה היא שבסוף אתה מבין שהכל אחד, ולא משנה איך תקרא לו. שבעין אתה רואה שהבקבוק והקיר למשל הם אחד.

לדוגמה, יש כמה בקבוקי פלסטיק, אז יש משהו שמאחד אותם והוא הפלסטיק. אז למעשה מה שמאחד את הכל זה המקום והזמן. ולכן הכל אחד.

יש מציאות אחת, ובתוכה יש את המקום והזמן. אם אתה רוצה להבין מה יש לפני המקום והזמן, אתה מבין שזה הכלום, שזה הדבר הראשון ממנו עשוי הכל. מה המכנה המשותף של המקום וזמן, משהו שהוא לא מקום וזמן, וזה הכלום.

האם מוכרח שיהיה המקום? לא, כי יש זמן. והאם מוכרח שיהיה זמן? לא, כי יש מקום. לכן לא מוכרח שיהיו מקום וזמן, אך מוכרח שתהיה מציאות ללא הגדרות, שזה כלום. וזה אומר שזה החומר הראשון.

שאלה: איך אני יודע אם ההבנה השכלית שאליה הגעתי שתפוז אחד = שני תפוזים היא נכונה?

אליעד: החוויה היא כאשר זה משתלט עליך, שאין לך בחירה להגיד שזה אחד או שתיים, זה מצב שאתה לא מסוגל לחשוב על משהו שונה מזה.

יש כמה אפשרויות, אפשרות ראשונה שאתה לא משתמש בשכל עד הסוף, ואז אתה חווה שזה אחד וזה שתיים, זה קיר וזה דלת. אך יש אפשרות נוספת שבה אתה משתמש בשכל עד הסוף ואתה מבין שזה נמצא באותו מקום, ואם אתה כל כולך חושב על זה, אז אתה חווה את זה. אפשרות נוספת שאתה בכלל לא משתמש בשכל, ואז אתה גם לא מבדיל בין דלת לקיר.

כאשר אתה משתמש בשכל עד הסוף, אין לך לאן לברוח, כי למקום היחיד שאתה יכול לברוח מהשכל, זה לאין שכל, אבל משם אתה מגיע לחוויה של השכל. אם השכל שלך מרוכז כולו, מה היא מהות הדבר? אז הכל מתאחד אצלך, והמקום היחיד שאתה יכול ללכת זה מעל השכל, לאין שכל, אבל באין שכל זה גם אותו הדבר, ואז אתה גם בחוויה. אתה למעשה בשכל מאמת את האין שכל.

שאלה: למה אני לא חווה את זה?

אליעד: למה אתה שואל את השאלות הפילוסופיות? כי לא מציק לך כל כך המקום והזמן. האם יש עוד דברים שמציקים לך חוץ מההסתכלות על הזמן והמקום. ההסתכלות על הזמן והמקום, היא הסתכלות פנימה, אבל האם לא מעניינים אותך דברים חיצוניים? רק כאשר כל כולך תסתכל פנימה, אז תוכל לחוות מה קורה פנימה. החוויה היא הסוף של ההסתכלות פנימה. אתה עסוק בחיצוני ולכן אתה לא חווה את הפנימי. זה לא אומר לא להיות עסוק בחיצוני, זה אומר שתבין למה אתה לא חווה את הפנימי.

ולמה? כדי לחוות מה היה לפני, אתה צריך להיות מאוד חכם, כל כך חכם עד שתבין את זה עד הסוף, ואז תחווה את זה. ואתה מסתכל החוצה, כי אתה לא מספיק חכם. זה לא יעזור אם תגיד מהיום אני אסתכל פנימה. רק אם תהיה יותר חכם, אז ממילא תסתכל יותר פנימה. אם תהיה יותר אמיתי כך תהיה הסתכלות יותר פנימית. אי אפשר לזייף את זה. ולכן מה שנשאר לך זה להיות יותר אמיתי בחיים שלך.

אם למשל אתה נגר, תשתמש בשכל שלך להבין טוב יותר את הנגרות. לנסות להיות הכי חכם בנגרות. תרצה להיות הנגר הכי הכי הכי חכם. ביחס למשאבים שלך, תעשה את המוצר הכי טוב בעולם. הכי טוב שאפשר, זה גורם לך לריכוז, להבנה ולמצות את כל המשאבים שלך. וזה יגרום לך להגדיל את השכל.

שאלה: אי אפשר להיות הכי מומחה.

אליעד: איך את יודעת שאי אפשר? אל תשקרי, בזה תהיי מומחית, בלא לשקר. את בטוחה שאי אפשר להיות הכי מומחה?

שאלה: אם אני אישה נשואה, אז אם אהיה אישה הכי מושלמת לבעלי, האם זה יעזור לי בדרך לאמת?

אליעד: ברור, יש לך במשך היום כל מיני מערכות יחסים שאת מנהלת. כל כמה זמן יש לך מערכת יחסים אחרת, למשל מערכת יחסים עם האוכל, עם בעלך, עם הילדים, וכו'. את צריכה שכול מערכות היחסים שלך יהיו מושלמות. אם למשל את מנסה להסביר משהו לבעלך, ואת לא מבינה אותו, אז אם את לא מבינה את בעלך, איך תביני את אלוהים? אם את רוצה להבין את המציאות, את צריכה להבין למשל, מה קורה בינך לבין בעלך. את במשך היום עושה פעולות, תנסי להבין מה קורה איתי, למה עשיתי את זה? מה רציתי? למה התכוונתי? מה חשבתי? מה הרגשתי? תנסי להבין זאת, זה יפעיל לך את הגלגלים. ואז תראי שהכל טוב. אם את לא מבינה מה קורה סביבך, איך תוכלי להבין את המציאות, איך תוכלי להבין את אלוהים?

אם קשה לך בזה, תנסי לבדוק מה הכי מציק לך? למשל יש לך מערכת יחסים עם מישהו, ואת לא מרוצה, ותנסי להבין, למה לא טוב לך ביחסים האלה? תשאלי שאלות, וכן תבדקי, האם זה מחויב שאני אסבול ממערכת היחסים? ובסוף תביני את עצמך.

שאלה: למה אנחנו צריכים לחקור דווקא את הדברים שמציקים לנו?

אליעד: אתה לא מוכרח. אם אתה מגדיר שאתה רוצה להגיע לאמת, ההיגיון אומר שאתה צריך להתחיל מהמקום הכי אמיתי עבורך. ולכן תבדוק מה הכי מציק לך ואותו תבדוק, אבל מבחינת המאמץ השכלי תלך עד הסוף עם כל השאלות. אבל כאשר אתה בודק את מה שמציק לך, תבדוק אותו מפרספקטיבה רחבה.

הדבר הכי קשה לאנשים שמחפשים את האמת זה, להודות שהם לא מחפשים את האמת. האמת היא שכולם מחפשים להרגיש טוב. אבל מי שמחפש את האמת, צריך להודות שהוא לא מחפש רק את האמת. האדם מחפש להרגיש טוב באמת. לכן האדם צריך להודות בכך שהוא מחפש גם את הטוב, לא רק את האמת. ולכן תבדוק מה הכי מציק לך.

שאלה: עברתי תהליכים פסיכולוגים, אני מבינה איך עובד הראש, אבל תכלס זה לא נתן לי כלום.

אליעד: נכון, כי הפסיכולוג חופר איתך, למה רע לך, ונניח שיש תשובה, שרע לך בגלל שההורים שלך יתעללו בך, אבל זה לא פותר את הבעיה. איך הפסיכולוג יפתור לך את הבעיה, אם הוא לא יכול לפתור את הבעיות של עצמו?

שאלה: אני רוצה לעזור לעצמי ולא יודעת איך, ולכן הולכת לפסיכולוג.

אליעד: את עדיין מטעה את עצמך, אם את רואה שהפסיכולוג לא עוזר לך, ואת עדיין הולכת אליו, זה מראה שבתוכך יש תשובות לא אמיתיות, ואת נאחזת בהם למרות שהם לא אמיתיות. האם זה שאת לא יודעת מה לעשות, האם זה אומר שאת צריכה לעשות משהו שלא מביא לך תועלת?

אם הפסיכולוג מביא לך תועלת תלכי אליו, אם לא, אז אל תלכי אליו, זה לא קשור בזה שאת לא יודעת מה לעשות.

את צריכה לשאול את עצמך, למה אני באמת הולכת לפסיכולוג? והסיבה שמישהו הולך לפסיכולוג, זה בגלל שהוא חושב שהפסיכולוג מביא לו תועלת כלשהי. ולכן השאלה המתבקשת היא, האם הפסיכולוג מביא לי תועלת?

אם את מטופלת על ידי פסיכולוג, ונניח שהפסיכולוג חכם, מקסימום את תהיי חכמה כמוהו, אבל הבעיות שלך יישארו, כי גם הפסיכולוג לא באמת פתר את הבעיות שלו. הפסיכולוג אפילו לא מבין זאת, הוא חושב שהוא עוזר לאנשים, אבל בסך הכל הוא מחליף לאנשים את הבעיות.

כול מי שרוצה לעזור לאנשים, למעשה הוא אדם אומלל, שקשה לו לראות שהאנשים סובלים, אז הוא מנסה לעזור לאנשים כדי להשקיט את המצפון שלו. לא אכפת לו ממך, הוא בדיכאון, וכשהוא עוזר לך, זה עוזר לו לפתור את הדיכאון שלו. אם הוא משוכנע שיש בעיה, אז הוא לא יכול לעזור לך.

אם את באה אלי, ואומרת לי שיש לך בעיה, אני אראה לך שאין לך בכלל בעיה.

שאלה: אז מה אני עושה עם כל מה שלמדתי מהפסיכולוגים?

אליעד: את צריכה להתמקד במטרה הסופית, ומה המטרה הסופית? שיהיה לך טוב. מה אני עושה כדי שעכשיו יהיה לי טוב? אם הידע עוזר לך, אז טוב. ואם לא עוזר, אז אל תשתמשי בו. לא משנה מה היה אתמול, צריך להתקדם קדימה.

אם את עושה משהו שאת רגילה לעשות אותו, אז את בבעיה. את צריכה לחשוב מה אני רוצה לעשות עכשיו, זה נקרא בן אדם חי. אבל אם את הולכת למקום מסוים בגלל שהלכת לשם אתמול, אז את בן אדם מת. הולך כמו ישן.

שאלה: אני מבינה שהרצון לא שלי...

אליעד: למה את שואלת שאלה? מה את באמת רוצה?

שאלה: אני רוצה לדעת מי אני?

אליעד: תנסי להבין, למה אני רוצה לדעת, מי אני? כשאת אומרת מי אני, יש בתוכך משהו שאת מאוד רוצה אותו, ואת חושבת שתדעי אותו אם תשאלי מי אני. מה שאת אומרת, שיש לך שאלות ובסוף את מגיעה לשאלה, מי אני? למעשה השאלה מי אני? אמורה לתת לך תשובה על שאלה אחרת. אז מה הבעיה הסופית שאת רוצה לפתור אותה?

אני רוצה שתהיי אמיתית. מה באמת מציק לך? אם תדעי, מי אני? האם זה יפתור לך את כל הבעיות בחיים?

שאלה: אולי, אני אדע אם אני בכלל קיימת.

אליעד: מה זה משנה, בסוף תביני שאת קיימת ואז תמשיכי לסבול. מה זה משנה לך אם את קיימת או לא? אני חושב שזה משנה, אבל במצב שלך זה לא משנה לך.

שאלה: אבל עצם הקיום גורם לסבל.

אליעד: נכון, אבל את לא באמת חווה שזה מה שמפריע לך בחיים. כאשר בועטים לך ברגל, ומה שמפריע לך זה שאת קיימת, אז תבררי, למה את קיימת?

שאלה: כשאני מרכזת את כל הבעיות שלי, אני מזהה שהבעיה העיקרית שלי היא, ההזדהות עם הגוף.

אליעד: מה שאמרת נכון, אבל לא כל כולך חווה את השאלה הזאת. שוב, אם עכשיו בועטים בך ברגל, ואת אומרת רע לי, ואשאל אותך מדוע רע לך?

שאלה: בגלל שכואב לי.

אליעד: לכן את לא מזדהה לגמרי עם השאלה, מדוע אני מזדהה עם הגוף? זה אומר שאת לא באמת מבינה, שהבעיה היא שאת מזדהה עם הגוף. את אמורה לחבר את ההבנה, שאת מזדהה עם הגוף, לכאב בזמן אמת.

את צריכה להביא את עצמך לחוויה של ההבנה, שאת מזדהה עם הגוף. מה זה אומר? שכאשר למשל כואב לך הגב, את מבינה שהבעיה לא בגב, אלא בהזדהות עם בגוף. את צריכה להגיע למצב, שתוך כדי שכואב לך הגב, ושואלים אותך, מה שלומך? ואת אומרת רע לי, ושואלים למה רע לך? את אומרת, זה בגלל שאני מזדהה עם הגוף.

שאלה: במה זה יעזור לי שאני אדע שאני מזדהה עם הגוף?

אליעד: יש פנימי וחיצוני. האדם אומר, כואב לי הגב, מה הוא מבין? שכואב לו הגב. הוא מאשים את הגב, את הכסא. אז האדם מתבונן פנימה ומבין שהבעיה לא בכסא, לא בגב, אלא הבעיה היא שהוא מזדהה עם הכאב של הגב. הוא מזדהה עם התחושה, וגם לא רוצה אותה.

הבעיה היא לא שאת מזדהה עם הגוף, הבעיה היא שאת לא רוצה את התחושה של הכאב. זה פנימי, ואחרי זה יש עוד פנימי, ועוד פנימי, עד שמגיעים לסוף. אבל את צריכה כולך להיות בפנימי.

רק אם מאה אחוז תחווי שהבעיה של הכאב גב, היא בגלל ההזדהות עם הגוף, רק אז תוכלי להבין שהבעיה היא שאת לא רוצה את ההזדהות עם הגוף. וזה יביא אותך להבנה יותר פנימית, עד שתביני שהכל אחד.

ישנם שתי מציאויות שקורות בו זמנית, מציאות פנימית ומציאות חיצונית. למשל קבלת מכה ברגל, ואת מרגישה רע. את יכולה להאשים את זה שנתן לך מכה, זה נקרא מציאות חיצונית. אבל את יכולה לפנות למציאות הפנימית, ולראות שאת לא רוצה את המציאות ולכן רע לך.

את יודעת למה רע לך בחיים? כי את כופרת באלוהים, את יודעת מי האלוהים שאת כופרת בו? את. את אלוהים ואת כופרת באלוהים. כשאת בעבודה ומישהו מציק לך, ואת אומרת שזה הוא, למעשה את מגלגלת את האחריות על אחרים. מי לא יגלגל את האחריות על אחרים? אלוהים. מי לא יאשים אף אחד בבעיות שלו? אלוהים. כי הוא הראשון, הוא עושה הכל. כאשר האדם אומר שמישהו אחר אחראי, זה למעשה הכחשה עצמית. למעשה הוא אומר, שלו אין כוח, הכוח הוא מחוצה לו, למעשה הוא כופר בכוח שבתוכו.

יש לך בחירה חופשית מלאה, את יכולה לבחור להגיד, אני רוצה את זה. ואת יכולה לבחור להגיד שאת לא רוצה את זה. ואם רע לך, זה בגלל שאת בוחרת להגיד, שאת לא רוצה את זה. את יכולה לבחור, להגיד שאת רוצה את זה, ובמאה אחוז יהיה לך הכי טוב בעולם. כשאתה אומר שמישהו אחר אשם, למעשה אתה מפזר את הכוח שלך, וזה נקרא לכפור באלוהים. כי אלוהים מתכחש לזה שהוא אלוהים.

את יכולה לעשות הכל ובמקרה את גם עושה את הכל. ואת גם כל כך רעה לעצמך, שאת אומרת שזה לא את שעושה, כדי שלא תיהני מזה. אם היית חווה שאת עושה הכל, שאת האחראית לכל מה שקורה, האם הייתה נשארת לך בעיה? לא. אבל את רוצה לסבול, ולכן את אומרת לעצמך שאת רוצה לשכוח שאת עושה את הכל, כדי שתוכלי להמשיך לסבול.

ברמה הלוגית אתה יכול לבנות שרשרת של סיבה ותוצאה ולהגיע להבנה שהכל אחד, אבל קל מאוד לתקוף את השרשרת, כי היא חלשה. בתכלס, בסוף יש קו שבו אתה צריך להיות אמיתי עם עצמך. מבחינתי, להיות אמיתי, זה לשאול את מה שמציק לך הכי הרבה. אתה רוצה להיות אמיתי, תשאל מה באמת מציק לי?

למשל יש לך בעיה בעבודה, ואתה אומר שזאת בעיה במקום ובזמן. אם היינו נותנים לך עבודה אחרת, האם עדיין הייתה מציקה הבעיה, שאתה לא מבין את הזמן והמקום? אם לא מציק לך אפילו לאלפית השנייה, זה אומר שהזמן והמקום לא באמת מציקים לך.

למשל, אם אתה רעב, אפילו אם היינו מחליפים לך את מקום העבודה, הרעב היה ממשיך להציק לך, כי אתה באמת רעב. ובסוף אם יהיה לך יותר שכל, אתה תחווה את המציאות אחרת, ואז תחווה את הבעיה בצורה רחבה יותר, ואז באמת תשאל על הזמן והמקום, ואז תקבל את התשובה.

כאשר תהיה לך בעיה במקום ובזמן, למעשה בכל מקום ובכל זמן תהיה לך בעיה באותה רמה.

שאלה: רציתי לשאול על רגשי אשמה, למשל רוצח, ולא תפסו אותו, האם הוא צריך לנקות את עצמו כדי לדעת שהוא אלוהים?

אליעד: האם את חושבת שאלוהים צריך לנקות את עצמו, בגלל שהוא הורג כל כך הרבה אנשים? לא. כשאת אלוהים את אמורה לקחת אחריות על כל הפשעים שיש בעולם. לא רק מה שאת עשית, אלא גם מה שאחרים עשו. את גם אחראית לכל אלא שנולדו. את גם אחראית על כל היקומים המקבילים.

הרוצח צריך לשאול את עצמו, מדוע רע לו בגלל שהוא רצח מישהו. הרי האדם מת כבר, אז מדוע שהוא ימשיך לסבול? מה זה משנה? את יודעת למה רע לרוצח? כי הוא מדמיין שירצחו אותו, ולכן רע לו. אם לא היה אכפת לך שירצחו אותך, אז לא היה אכפת לך שרצחת מישהו. אם מבחינתך לא היית מפחדת שירצחו אותך, אז לא היית חושבת שיענישו אותך, הרי הכל טוב.

כול הסבל של האנשים הוא, בגלל שהם חושבים שיש רע. שהם לא רוצים את המציאות. יש מציאות, אם את לא רוצה אותה, אז רע לך. ואם את רוצה אותה, אז טוב לך. שאלה שנשאלת היא, איך אני יחווה שבאמת זאת הסיבה של הטוב והרע שלי?

זה אמור לעזור לך להבין את עצמך, וכשתביני את עצמך, תאמיני לי, זה יותר טוב מכל דבר אחר. כאשר תגידי איזה טוב לי, תביני שזה לא בגלל מה שקורה, אלא בגלל שאת מאוד רוצה את מה שקורה. בדרך כלל האדם חושב שטוב או רע לו, זה בגלל דברים חיצוניים, אבל זה התעתוע. אם את רואה הבדלים בין דבר אחד לדבר אחר, אז את לא תרצי את זה. אבל אם את מבינה שהכל זה אותו הדבר, אז את רוצה את הכל.

שאלה: מה שאני חווה כאן, שהידע מביא לאהבה, אבל האם האהבה מביאה לידע?

אליעד: נגיד שכן, אבל איך תביאי את עצמך לאהבה? רק על ידי הבנה. אם תתרגלי שאת אוהבת את הכל, האם זה יעבוד לך בתכלס? לא, זה לא עובד.

השיטה שלי אומרת, שתאהב את זה שאתה שונא את מה שיש. אני שונא את כל מה שיש, אבל אוהב את זה שאני שונא. וזה נכון, למה? כי כל מה שיש פה זה חסרונות. אבל אני אוהב את זה שאני שונא, למה? כי אני בוחר לשנוא את מה שיש.

מה אני בא להגיד, אם תביני שזה טוב, יהיה לך טוב, אם תביני שזה רע, יהיה לך רע.

ככול שתתרגלי יותר כך יהיו לך יותר הבנות. איזה תרגול? תרגול שכלי בלבד. את לא צריכה לשנות את מה שאת רוצה, ואת לא צריכה לשנות את מה שאת עושה, את צריכה רק להבין, למה אני למשל רוצה לאכול? למה אני עושה ככה? את חייבת להבין. למה זה ככה? רוצה להבין את זה. תשאלי, למה? בשכל להבין, לא תביני, לא תרגישי. תביני יותר, תרגישי יותר.

שאלה: אני למשל גדלתי ילדים, ופתחתי יותר את הרגש, לעומת גברים שלומדים תורה, שמפתחים את השכל.

אליעד: תביני בתוכך יש שני חלקים, אחד של יש שכל והשני של אין שכל. את אומרת למשל שאצלך רק 30% מהשכל מפותח, ו - 70% לא מפותח, אז אני אגלה לך סוד. 70% את לא סובלת ו - 30% כן סובלת. החלקים שבך שלא משתמשים בשכל, בכלל לא רע להם, הם בכלל לא צריכים לבוא להרצאה. אבל יש בתוכך חלקים שהם כן מפעילים את השכל, הסבל שלך קיים רק היכן שאת מפעילה את השכל. זה שנגיד שיש לך פחות שכל, אז למעשה את פחות סובלת, אז את צריכה לפתור פחות בעיות.

שאלה: אבל אתה אומר שצריך לדעת הכל.

אליעד: ביחס לבעיות שלך. אם לי יש 100 בעיות, אני צריך לדעת על 100 בעיות, ואם לך יש 10 בעיות, את צריכה לדעת רק על 10 בעיות. אני חושב שעדיף שיהיה לך שכל ותפתור את כל הבעיות בשכל, אבל אם אתה לא פותר, אתה בבעיה רצינית.

שאלה: אני חשבתי שאני צריכה לפתח את השכל.

אליעד: מה זה לפתח את השכל? זה להבין מדוע אני רוצה לאכול בבוקר? בסוף התהליך, המטרה היא לשפר את החוויה שלך, להפוך את החוויה שלך לטובה, שביום יום תרגישי יותר טוב. מה את צריכה לעשות בפועל? לבדוק, למה את לא מרגישה טוב, לנסות להבין את זה, וההבנה של זה תהפוך את החוויה ליותר טובה. עד שמההבנה תרגישי טוב.

אם את מרגישה טוב זה בסדר, אבל בכל זאת את באה לכאן, אז תחפשי מה חסר לך, וכשתביני יהיה לך טוב.

שאלה: מצד אחד אני רוצה לבדוק את האני, ומצד שני אני חווה תסכולים של חיי היום יום.

אליעד: כאשר השאלה החיצונית תעלם לך, אז את מאה אחוז תשאלי את השאלה הפנימית, ואז גם תקבלי תשובה. והדרך היחידה לפתור את השאלה החיצונית, זה שתשאלי אותה ותמצאי את התשובה, והתשובה תהיה שבעצם יש תשובה פנימית. ואז כולך תהיי בשאלה הפנימית, ואז תוכלי למצוא את התשובה.

למשל יש לך שתי שאלות, האחת שאלה פנימית, מי אני? והשנייה שאלה חיצונית, למה יש לי בעיה בגב? תהיי כנה עם עצמך, מה מפריע לך באמת?

שאלה: יותר הנושא החיצוני.

אליעד: אז תבדקי אותו.

שאלה: אבל כאשר אני בודקת אותו, אני מיד מגיעה לפנימי.

אליעד: אז תבדקי את הפנימי, רק אם הוא מגיע דרך החיצוני. האם עדיין מטריד אותך החיצוני?

שאלה: כנראה שכן, אחרת לא הייתי חווה את החיצוני.

אליעד: לכן תשאלי, מדוע מטריד אותי עדיין החיצוני? למה אני לא חווה את מה שאני מבינה? למה אני מבינה שכשיש לי כאב גב, זה בגלל ההזדהות עם הגוף, אבל בפועל אני מאשימה את הגב. כדי לפתור בעיה, צריך להגדיר אותה. את חייבת למצוא מה אני לא מבינה. קודם לבדוק מדוע יש לי הפרדה בין מה שאני מרגישה לבין מה שאני מבינה. ואני אומר לך שהפער בין ההרגשה להבנה, זה בגלל שאת לא מבינה, וזה מה שאת צריכה לחקור, למה את לא מבינה. האם יש בתוך תוכי שאלה מודחקת שאני לא מבטאת אותה? את חייבת לבטא את כל השאלות שלך. תחפשי את השאלות, ותשאלי אותן, עד אשר תביני אותן. ואת תראי שככול שאת מוצאת יותר שאלות, ויש לך עליהם תשובות, כך החוויה שלך מתחזקת, כי את יותר בטוחה שזה ככה. דוגמאות לשאלות בנאליות, מי אמר שזה נכון? אולי ההפך הוא הנכון? עד שתהיי בטוחה שזאת הבעיה.
לשנוא את מה שיש הוא אין סופי בעבודה שאלה רצינות לוגיקה מה זה משנה לדבר מערכות יחסים חיים מקום עבודה אחריות אחריות אישית אמת הסרת אחריות השכל חיבור הרגש עם השכל טיפש טיפשות להסיר אחריות לקחת אחריות לקיחת אחריות לשאול לשאול שאלות לשאול שאלות אמיתיות מה באמת מציק לך מציק פסיכולוג פסיכולוגיה פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים פסיכולוגיות פסיכולוגים פסיכולוגים טיפשים שאלה שאלות שאלות אמיתיות שכל
טיפשות או התמדה, ציטוטים של אלברט איינשטיין, טיפשות או נחישות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה בכל פעם לצפות לתוצאה אחרת, חזרתיות, אקראיות, סיבתיות, לחזור שוב ושוב
טיפשות או התמדה, ציטוטים של אלברט איינשטיין, טיפשות או נחישות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה בכל פעם לצפות לתוצאה אחרת, חזרתיות, אקראיות, סיבתיות, לחזור שוב ושוב
טיפשות או התמדה, ציטוטים של אלברט איינשטיין, טיפשות או נחישות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה בכל פעם לצפות לתוצאה אחרת, חזרתיות, אקראיות, סיבתיות, לחזור שוב ושוב מהו ההבדל בין טיפשות לבין התמדה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר את ההבדל בין טיפשות להתמדה תוך הצגת דוגמאות שונות. הוא מתחיל בשאלה האם זה הגיוני לומר שמישהו שעושה את אותה פעולה שוב ושוב ומצפה לתוצאות שונות הוא משוגע, ומציין כי ישנה אמירה שקשורה לאלברט ... את הדימוי של אדם שממלא דלי במים מבלי לתקן את החור שבו, ומנסה להעביר את המים ממקום למקום מבלי להצליח. הוא מציין כי במצב כזה, ברור שזו פעולה טיפשית כי התנאים לא משתנים, והאדם מצפה לתוצאה אחרת למרות שנסיבות הפעולה לא השתנו. זהו למעשה ביטוי מובהק לטיפשות - לחזור על אותה פעולה ולהתעקש על תוצאה שונה בלי לשנות את התנאים. בהמשך, הוא מציע דימוי נוסף שבו אדם לוקח פטיש ומסמר ומנסה שוב ושוב להכות את המסמר מבלי להצליח להכניס אותו ... אם לא תמיד נראית תוצאה מיידית. מנגד, הוא מציין מצב שבו עשיית פעולה שוב ושוב, באותן נסיבות בדיוק, אינה יכולה להוביל לתוצאה שונה, וזהו המקרה של טיפשות. לעומת זאת, אם מדובר במצב שבו ישנו אלמנט של אקראיות, כמו בלוטו, התוצאה עשויה להשתנות, גם אם תהליך הבחירה הוא תמיד אותו דבר. כל עוד מדובר באקראיות ולא בסיבתיות, ייתכן ...
חוכמה / טיפשות - האם זו חוכמה מאוד גדולה או טיפשות מאוד גדולה?
... טיפשות - האם זו חוכמה מאוד גדולה או טיפשות מאוד גדולה? לפעמים מה שנדמה לאדם כטיפשות מאוד גדולה הוא בכלל דבר חוכמה מאוד עמוק. שמרוב שהוא עמוק וקשה להבנה, לכן הוא נדמה לאדם כטיפשות או אפילו כטיפשות מאוד גדולה. מצד שני יכול להיות מצב שבו נדמה לאדם על דבר כלשהו שהוא דבר חוכמה מאוד גדול ועמוק וכולי, למרות שבאמת הוא טיפשות מאוד גדולה במסווה ובתחכום מאוד גדול. והשאלה היא, כאשר האדם לא מבין איזה עניין עמוק, כיצד באפשרותו לדעת האם זו טיפשות מאוד גדולה או חוכמה מאוד גדולה? תשובה: מצד האמת הדרך היחידה לדעת על משהו האם הוא דבר חוכמה או דבר טיפשות, היא רק על ידי זה שיודעים את האמת ומשווים את הרעיון הספציפי אל ידיעת האמת. היינו כי כל זמן שהאדם לא רואה את התמונה המלאה ולא יודע ... שאותו הדבר שנדמה לו למאוד חכם, יכול להיות שהוא מאוד טיפש ולהפך. וכאשר האדם רואה את התמונה המלאה, רק אז הוא באמת מבין ומבדיל בין חוכמה לטיפשות. ואחרי שהבנו שצריך לדעת את האמת כדי להבדיל בין חוכמה גדולה במסווה של טיפשות לבין טיפשות גדולה במסווה של חוכמה, עכשיו נשאלת השאלה מה בדיוק אמור לעשות האדם ברמה המעשית עד שהוא יגלה מה היא החוכמה ומה היא הטיפשות? תשובה: ראשית יש להבין כי כדי לראות את התמונה המלאה, לשם כך צריך האדם להכיר גם את החוכמה וגם את הטיפשות. היינו כי התמונה המלאה כוללת בתוכה גם את הטיפשות וגם את החוכמה. וכאשר רואה האדם את התמונה המלאה, הרי שהוא בעצם אמור להבין גם את שורש השכל ואת שורש החוכמה שיש בתוך הטיפשות הכי גדולה. כי באמת בכל דבר בעולם יש שכל כל שהוא. ושקר גדול הוא כזה שנקודת האמת שבו מאוד חזקה. וטיפשות גדולה היא כזו שנקודת השכל שלה מאוד חזקה. ומי שרואה את התמונה המלאה, הוא יודע להבין ולזהות ולהפריד בין שורש האמת שנמצא בתוך השקר ... החיצונית שלו. וגם להבדיל בין שורש השכל שנמצא בתוך הטיפשות הכי גדולה, לבין המעטפת החיצונית שלה. ולמה אנחנו מקדימים את העניין הזה? כדי להבהיר לאדם שגם אם הוא יטעה, לא קרה שום דבר רע. כי באמת ... גדולות. משום שהשכל של התמונה המלאה גדול יותר מהשכל של הטיפשות. ולפעמים בדרך להגיע אל השכל הכולל של החוכמה והטיפשות, בדרך לכך עוברים דרך השכל הקטן יותר של הטיפשות. כך שחשוב לאדם להבין, שגם אם הוא טועה, זה לא קריטי. דהיינו, אם נדמה לאדם על איזה שקר שהוא אמת, אין לו ברירה לאדם אלא ללכת אחרי ... שלו. כי מבחינתו זאת האמת. ואם האדם חושב בטעות על איזו טיפשות שהיא דבר חוכמה, הרי שאין לו ברירה אלא ללכת אחרי מה שהוא מבין שזאת האמת והשכל. וגם להפך, אם חושב האדם בטעות על איזה דבר אמת וחוכמה שהוא טיפשות ושקר, אין לאדם ברירה אלא להתרחק מאותו דבר השקר הטיפשות, למרות שהוא האמת. כי ביחס לנקודת המבט של האדם, הדבר הזה הוא שקר, ואין לו ברירה אלא להתרחק ממנו. כי על האדם ללכת אחרי נקודת האמת ... הוא הדבר גם להפך. היינו כי כאשר האדם מתרחק מאיזה דבר טיפשות ושקר, על האדם לנסות להבין את השכל ואת הסיבה שבגללה הוא מתרחק מהשקר ומהטיפשות הזו. כי על ידי זה האדם מחדד אצל עצמו טוב יותר את השכל של האמת וכולי. וכמובן שבאפשרותו של האדם גם לנסות להבין את השכל ואת האמת שיש בתוך הטיפשות, ולהבין גם מדוע זאת טיפשות. ונסביר: בכל דבר טיפשות יש שכל. שכל כלשהו שיצא מפרופורציה ושהוא לא ממש מאוזן עם שאר הכוחות השונים. ובאפשרותו של האדם להתרחק מדבר טיפשות מכמה סיבות. אפשרות ראשונה היא, שהאדם מתרחק מדבר
אמונה באלוהים טיפשות או חוכמה, האם אדם חכם יכול להאמין באלוהים? האם להאמין באלוהים זו טיפשות? מה הקשר שבין חוכמה לבין אמונה באלוהים? מנת משכל ואמונה באלוהים, אינטליגנציה ואמונה באלוהים, אנשים חכמים שמאמינים באלוהים
אמונה באלוהים טיפשות או חוכמה, האם אדם חכם יכול להאמין באלוהים? האם להאמין באלוהים זו טיפשות? מה הקשר שבין חוכמה לבין אמונה באלוהים? מנת משכל ואמונה באלוהים, אינטליגנציה ואמונה באלוהים, אנשים חכמים שמאמינים באלוהים
... באלוהים טיפשות או חוכמה, האם אדם חכם יכול להאמין באלוהים? האם להאמין באלוהים זו טיפשות? מה הקשר שבין חוכמה לבין אמונה באלוהים? מנת משכל ואמונה באלוהים, ... האם אדם חכם יכול להאמין באלוהים? אליעד כהן פותח בשאלה מרכזית, האם אדם חכם יכול להאמין באלוהים או שמא להאמין באלוהים זו טיפשות מוחלטת? אליעד מדגיש שלכאורה נדמה כי ככל שאדם יותר חכם, הוא פחות נוטה להאמין באלוהים, בעוד שככל שהוא טיפש יותר, הוא מאמין יותר. אולם, לדבריו, התשובה אינה חד - משמעית ותלויה ... את האמת. מבחינתו, לראות את האמת פירושו לראות את המציאות כפי שהיא באמת. אם משהו באמת קיים ואתה חושב שהוא אינו קיים, אתה טיפש. לעומת זאת, אם משהו אכן קיים וכולם חושבים שהוא לא קיים, אך אתה יודע ... דמות לא הגיונית? אליעד טוען שדווקא בגלל מגוון ההגדרות האפשריות הללו, לא ניתן לקבוע באופן מוחלט שאמונה באלוהים מצביעה על טיפשות. האם האמונה באלוהים יכולה להיות נכונה יותר מחוסר אמונה? אליעד מדגיש ... שמבטלת את קיומו של אלוהים לחלוטין. סיכום: האם חכם להאמין באלוהים? המסר המרכזי של אליעד הוא שאמונה באלוהים אינה בהכרח טיפשות ואינה סותרת בהכרח חוכמה או אינטליגנציה גבוהה. אדם חכם יכול להאמין ... לגבי האלוהים היא תפיסה פילוסופית, עמוקה ומדויקת יותר, האמונה שלהם נכונה ואפילו מעידה על חוכמה. האם להאמין באלוהים זו טיפשות? האם אדם חכם יכול להאמין באלוהים? הקשר בין אינטליגנציה ואמונה באלוהים ... מה זה להאמין באלוהים? האם להאמין באלוהים זו חוכמה? האם באמת יש אלוהים? מדענים שמאמינים באלוהים, חוכמה ואמונה באלוהים, טיפשות ואמונה באלוהים, מה זה אלוהים עבורך? האם אליעד כהן דתי? האם אליעד כהן ...
חכמה, טיפשות, האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם, חלק 1
חכמה, טיפשות, האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם, חלק 1
... טיפשות, האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם, חלק 1 איך לדעת אם אתה חכם או טיפש באמת? כל אדם חושב לפעמים שהוא חכם ואילו אחרים טיפשים, או להפך, שהוא טיפש וכולם סביבו חכמים ממנו. אליעד כהן מסביר כי השאלה אם האדם הוא חכם או טיפש היא שאלה של נקודת מבט ושל פרספקטיבה בלבד. קיימות למעשה כמה אפשרויות ביחס שבין האדם לסביבה: אפשרות ראשונה - האדם חושב שכולם טיפשים ורק הוא חכם. אפשרות שנייה - האדם חושב שכולם חכמים ורק הוא טיפש. אפשרות שלישית - האדם חושב שכולם טיפשים כולל הוא עצמו. אפשרות רביעית - האדם חושב שכולם חכמים כולל הוא עצמו. אפשרות נוספת ועמוקה יותר - האדם חושב שכל בני האדם הם גם חכמים וגם טיפשים בו זמנית, כולל הוא עצמו. אפשרות אחרונה - שאין בכלל דבר כזה טיפש או חכם. אליעד מסביר שהרוב בדרך כלל נוטים לחשוב שהם חכמים וכולם טועים. זהו מצב שבו האדם מאמין שהוא רואה את האמת טוב יותר ... של ספק עצמי ומתחיל לחשוב שאולי דווקא הוא הטיפש וכולם חכמים. הוא מדגיש שגם אנשים שהיו בטוחים שהם הכי חכמים בעולם, לעיתים גילו מאוחר יותר שהם בעצם טעו. האם אפשר להיות טיפש וחכם בו זמנית? אליעד מוסיף שישנה אפשרות מיוחדת שבה האדם אינו מבדיל בין חוכמה לטיפשות, כלומר, הוא מצליח לראות שבכל דבר יש גם חוכמה וגם טיפשות, או שהוא רואה שבכל דבר יש אך ורק חוכמה. הוא מדגיש שהמצב האופטימלי שאליו האדם יכול להגיע הוא לראות שכל דבר קיים בעולם הוא רק חכם, בלי טיפשות בכלל. במצב כזה האדם לא אומר בכל דבר יש גם חוכמה וגם טיפשות, אלא ממש מזהה שכל דבר שקורה הוא חכם לחלוטין, בלי שום היבט טיפשי. האדם רואה שכל הטעויות, כל הדברים שלכאורה נתפסים כטיפשות, הם למעשה ביטוי של חוכמה נסתרת. מהי ההגדרה האמיתית של חוכמה וטיפשות? אליעד דן לעומק בשאלה מהי בכלל חוכמה ומהי טיפשות. בדרך כלל אנשים קובעים אם משהו הוא חכם או טיפשי לפי אמות המידה וההיגיון המקובלים בחברה. אך אליעד מבהיר שהגדרות אלה אינן מוחלטות. למשל, אדם יכול לחשוב שרעיון מסוים הוא טיפשי משום שהוא אינו מצליח להבין את ההיגיון שעומד מאחוריו, אך אדם אחר יראה בדיוק באותו רעיון חוכמה עמוקה ונסתרת. לדוגמה, אליעד ... ביותר. מה באמת קובע אם רעיון הוא חכם או טיפשי? אליעד ממשיך ומסביר שהדרך שבה אנשים מעריכים רעיונות (האם הם חכמים או טיפשיים) קשורה למורכבות הרעיונות. לעיתים אנשים מתרשמים שמורכבות היא סימן לחוכמה, ופשטות היא סימן לטיפשות. אך גם כאן הוא מבהיר שזה לא בהכרח כך. אדם יכול לחשוב באופן מורכב וליצור פתרונות מאוד מסובכים, אך למעשה מדובר בטיפשות, משום שהפתרון הפשוט היה זמין יותר וקל יותר להשגה. מצד שני, יש אנשים שנראים טיפשים משום שהם לא מסוגלים לחשוב בצורה מורכבת, אך דווקא החשיבה הפשוטה שלהם יעילה יותר ומובילה לפתרונות יעילים יותר. הוא מביא ...
טיפשות / חוכמה - כיצד לגרום לטיפשות להיעלם מעצמה? איך להפוך טיפשות לחוכמה?
טיפשות חוכמה - כיצד לגרום לטיפשות להיעלם מעצמה? איך להפוך טיפשות לחוכמה? שיגעון. טיפשות. חוכמה. מהי הדרך הנכונה לגרום לטיפשות להיעלם מעצמה? תשובה: על ידי שמתייחסים אליה כמו שמתייחסים אל חוכמה. הסבר: טיפשות = חוסר חוכמה = אמת חלקית = היגיון משובש = הוצאת דבר מהקשרו = טעות. כדי לגרום לטיפשות להיעלם, יש להתייחס אליה כאילו הייתה דבר חכם. דהיינו, לנסות להבין את ההיגיון שלה, כאילו הייתה דבר חוכמה. כאשר מנסים להבין את ההיגיון של הטיפשות, זה מכניס את הטיפשות למסגרת של ההיגיון. כאשר הטיפשות נכנסת לתוך המשחק של השכל, ממילא זה שומט את הקרקע מתחת לרגליים שלה והיא נעלמת מעצמה. ברמה המעשית: אם מישהו אומר דבר שנדמה לך לטעות וברצונך לגרום לו להבין את הטעות שבדבריו. ... שאלות גם על התשובות עצמן. עד שתגיע אל האמת. הרעיון הוא כי אין צורך לפחד מהטיפשות ולחשוש ממנה. פשוט צריך להכניס אותה למסגרת של חשיבה שכלית. ברגע שהשכל בוחן באמת את דעה כלשהי, בסופו של דבר נשארת האמת = החוכמה. מה שהופך את הטעות לטעות טיפשות דמיון, זה רק הריחוק של השקר מהשכל. כאשר מאלצים את הטעות להתמודד עם השכל, על ידי זה השקר נופל מעצמו. אין צורך לנגח בשקר את ההפך שלו. במקום זה אפשר פשוט לנסות לחקור את ...
טיפשות / חוכמה - איך להתמודד עם טיפשות? איך להפוך את הטיפש לחכם?
טיפשות חוכמה - איך להתמודד עם טיפשות? איך להפוך את הטיפש לחכם? שאלה: איך אפשר להפוך אדם טיפש לאדם חכם? איך אפשר להתמודד עם אדם שטועה, ולהוביל אותו אל השכל הישר? וגם, איך באפשרותו של האדם להתגבר על מחשבות טיפשיות שמציקות לו, ולחשוב יותר בהיגיון? תשובה: מי שיתבונן בעניין יראה, כי בכל צורת מחשבה שיש בעולם, קיימת חוכמה ... ההיגיון הרגיל. אלא, שהוא יצא מאיזון ומפרופורציה נכונה. וכל טיפשות בעולם, מבוססת על שכל אמיתי כלשהו, אלא, שהוא לא מאוזן עם שאר הדברים הנכונים. וזה אומר, כי אפשר להפוך כל אדם טיפש לאדם חכם, על ידי זה שמקשרים את האדם הטיפש, אל החלק של החוכמה שיש בתוך המחשבה שלו. כי כאשר אדם אומר דבר שגוי כלשהו, הדבר הזה לא נובע מתוך רוע, אלא מתוך זה שהוא באמת חושב שהוא צודק. והטיפש נאחז בנקודת אמת כלשהי, ולא מצליח לאזן אותה עם שאר הדברים שמסביב. כדי לעזור לאדם שיש לו טעות מחשבתית, או בכלל כדי להראות לטיפש את הטעות שלו, וכדי להוביל אותו אל הדרך הנכונה יותר, לשם כך יש לנסות להבין את נקודת האמת, שקיימת בתוך דבר הטיפשות. וכאשר האדם מוצא ומבין את הדבר הנכון, שיצא מאיזון ושנמצא בתוך הרעיון הטיפשי, על ידי זה אפשר לקשר את הטיפשות לשכל שבתוכה, ולהפוך אותה לשכל אמיתי ומאוזן. לדוגמה: נניח שמישהו אומר טעות כלשהי. בדכ, זה שאומר את הטעות חושב ... עצמאית, שלא נובעת מתוך רצון להתגונן. בן אדם שמתייחסים אליו כטיפש, בדכ הוא נמצא בעמדת התגוננות. ולא משנה כמה ינסו להסביר לו את הצד השני, הוא מבחינתו, תמיד יאחז בנקודת האמת שיש ... האמת שמסתתרת בתוך הרעיון השגוי, על ידי זה אפשר לגרום לאדם הטיפש להתחיל לחשוב בהיגיון. ולו רק, על ידי זה שהוא יבין טוב יותר את עצמו. לפעמים קל יותר להתמודד עם אדם חכם שחושב אחרת ממך, מאשר עם אדם טיפש שלא מבין לא את עצמו ולא אותך. ולכן בשלב הראשון, נסה לגרום לאדם הטועה להתחיל להפעיל את המחשבה שלו, אפילו כדי להבין ... אך שלב ראשון על האדם לנסות להבין את עצמו. וכדי לגרום לטיפש להבין אותך, לשם כך צריך לגרום לו לחשוב בהיגיון. וכדי לגרום לו לחשוב בהיגיון, לשם כך צריך לגרום לו להפעיל את השכל ... בצורה רצינית יותר, ומנסה להבין את עצמו טוב יותר. כי לפעמים הטיפש מתעקש סתם. ולפעמים הטיפש כבר שכח מדוע הוא חשב שהוא צודק, ועכשיו מבחינתו זה רק עניין אישי, שהוא רוצה להמשיך להיאחז בדעה האישית שלו. וכאשר מנסים לגרום לאדם הטיפש להבין את השכל שיש בתוך הדברים שלו, על ידי זה מוציאים אותו מהמצב הרגשי של לרצות לנצח ולהתעקש סתם, ומתחילים לגרום ... הנל צריך לדעת לעשות בחוכמה ובמינון הנכון. כי כאשר מסבירים לטיפש את שורש הטעות שלו, צריך לדעת לעשות את זה במינון הנכון. שמצד אחד יאפשר לו להסתכל על השכל שיש בתוך המחשבה שלו, כדי ... וכל הנל נכון, גם לגבי האדם עצמו, שמנסה להתמודד עם מחשבה טיפשית שמציקה לו. ודרך ההתמודדות, היא אותה הדרך כנל. על האדם להתייחס למחשבה שמציקה לו בצורה חכמה. דהיינו, לנסות להבין ... לא נכונה, ולאזן אותה עם שאר המחשבות הנכונות. ונסכם: בכל טיפשות יש שכל כלשהו. אלא שהוא לא מאוזן. והדרך להפוך כל טיפשות לשכל ישר, היא על ידי זה שמוצאים את השכל שיש בתוכה, ומאירים ומגדילים אותו, עד שהופכים אותו לשכל אמיתי. ...
חכמה, טיפשות, האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם, חלק 2
חכמה, טיפשות, האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם, חלק 2
... טיפשות, האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מהי חוכמה אמיתית? מהי טיפשות אמיתית? ההיגיון שבשיגעון, לא לזלזל במשוגעים, שכל מעל השכל האנושי, הגדרה של טיפש, הגדרה של חכם, חלק 2 איך אפשר להבדיל בין חכם לטיפש באמת? אליעד כהן מסביר לעומק את נושא החכמה והטיפשות, ושואל כיצד אדם יכול להבחין מתי מישהו הוא באמת חכם או טיפש. לדבריו, אנשים חושבים שהם יודעים מי חכם ומי טיפש לפי פעולות שנראות להם הגיוניות או לא הגיוניות. למשל, אם מישהו מנסה לצאת דרך קיר למרות שיש לידו דלת, באופן אוטומטי ייחשב טיפש. אך אליעד טוען שאין זו בהכרח טיפשות, כי אולי דווקא באותו רגע לאותו האדם יש היגיון נסתר. אולי האדם שנראה מנסה לצאת דרך קיר מנסה להוכיח נקודה כלשהי, או אולי הוא רואה משהו שאתה לא רואה. מדוע אדם שמנסה לצאת דרך קיר יכול להיות חכם? אליעד מסביר זאת כך: נניח שאתה רואה אדם שמנסה לצאת דרך קיר למרות שיש דלת פתוחה לידו. אתה מיד חושב שהוא טיפש. אבל אולי דווקא הפעולה שלו היא ביטוי לחכמה מיוחדת, שאתה אינך יכול להבין, בגלל שאתה שופט אותה לפי ההיגיון המוכר שלך. אותו אדם יכול לנסות לעבור דרך קיר כי הוא רואה או ... באמת היה רואה את זה ומבין שמדובר בשיגעון, ולכן לא היה ממשיך במאמץ האינסופי הזה. לסיכום, אליעד כהן מציג את השאלה האם חכמה היא באמת חכמה והאם טיפשות היא אכן טיפשות. הוא מעודד את האדם לבחון מחדש את תפיסותיו, לעצור ולהקשיב למחשבות שהן מחוץ להיגיון הרגיל, ולשקול שמה שנראה משוגע עשוי להיות חכם במיוחד. הוא מדגיש שאין חכם ואין טיפש באמת, אלא הכל עניין של נקודת מבט ומידת הפתיחות לרעיונות חדשים. מהי חכמה אמיתית? האם אני משוגע או חכם? איך לזהות שיגעון? מדוע אנשים עושים דברים חסרי היגיון? האם ...
טיפשות / חוכמה. מהי מהותה של החוכמה / טיפשות? איך להימנע מטיפשות ולהיות חכם?
טיפשות חוכמה. מהי מהותה של החוכמה טיפשות? איך להימנע מטיפשות ולהיות חכם? מהי מהותה של הטיפשות? איך להימנע ממנה? מהי מהותה של החוכמה? איך להגיע אליה? טיפשות = חוסר ידיעת האמת = שקר = דמיון. חוכמה = ידיעת האמת = אמת = שכל. שורשה של הטיפשות הוא השקר והדמיון שמטעה את האדם. אדם שרוצה להיות חכם יותר, עליו להתקרב תמיד אל האמת. כאשר האדם מחפש תמיד את האמת ובודק ...
האם יותר קל לרמות אנשים שמאמינים באלוהים? טיפשות ואמונה באלוהים, 2 סוגים של אמונה באלוהים, אמונה באלוהים מתוך טיפשות, אמונה באלוהים מתוך חוכמה, האם קל לרמות אנשים מאמינים? את מי קל לרמות? 2 סוגים של מאמינים באלוהים
האם יותר קל לרמות אנשים שמאמינים באלוהים? טיפשות ואמונה באלוהים, 2 סוגים של אמונה באלוהים, אמונה באלוהים מתוך טיפשות, אמונה באלוהים מתוך חוכמה, האם קל לרמות אנשים מאמינים? את מי קל לרמות? 2 סוגים של מאמינים באלוהים
... יותר קל לרמות אנשים שמאמינים באלוהים? טיפשות ואמונה באלוהים, 2 סוגים של אמונה באלוהים, אמונה באלוהים מתוך טיפשות, אמונה באלוהים מתוך חוכמה, האם קל לרמות אנשים מאמינים? את מי קל לרמות? 2 סוגים של מאמינים באלוהים ... ושימוש בשכל הקטנים את הסיכון להיות מרומה, גם אם מדובר בנושאים מסוימים של אמונה. אמונה באלוהים מאמינים באלוהים מתוך טיפשות? האם קל לרמות אנשים מאמינים? האם יש אלוהים? האם אפשר לרמות חכמים? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טיפשות, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טיפשות, איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להצלחה, מאמן קריירה, קואצ'ר אישי בתחום טיפשות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 15:27:42 - wesi4