ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חוש הטעם ✔בודהיזם - השושלת - 1 ✔השיחה הארוכה על השושלת Mahpadna Sutta מַהָאפַּדָאנַה סוּטַּההחלק על סיפורי... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השושלת - 1
השיחה הארוכה על השושלת

Mahpadna Sutta

מַהָאפַּדָאנַה סוּטַּההחלק על סיפורי חיים קודמים (pubbenivsapaisayuttakath)

1.1 כך שמעתי. [1] פעם אחת הבודהה התגורר בסָאבַטְּהִי בחורשת גֶ'טַה, בפארק של אַנָאטְהַפִּינְדִיקַה, במחנה הבקתות של בני הקַרֵרִי. מספר נזירים נאספו יחד בתום הארוחה, לאחר סבב נדבות המזון, וביושבם בביתן שבין בקתות הקַרֵרִי ניהלו ביניהם דיון רציני על חיים קודמים באומרם: 'כך היה בחיים קודמים', או 'כך זה היה'.

1.2 והבודהה, באמצעות האוזן - השמיימית הטהורה שלו, העולה ביכולתה על זו האנושית, שמע את שיחתם. לאחר שקם ממקום מושבו, הלך אל ביתן הקַרֵרִי, התיישב על המושב המוכן ואמר: "נזירים, על מה שוחחתם כשישבתם יחד? לאיזה דיון הפרעתי?" והם סיפרו לו.

1.3 "ובכן נזירים, האם תרצו לשמוע דרשה נאותה על חיים קודמים?"

"אדוני, זה הזמן הנכון! הוא - אשר - הלך, זה הזמן המתאים! אם המכובד ישא דרשה נאותה על חיים קודמים, הנזירים יאזינו לה ויזכרו אותה!"

"אם כן, נזירים, האזינו, שימו לב היטב ואני אדבר."

"כן אדוני", השיבו הנזירים, והבודהה אמר:

1.4 "נזירים, לפני תשעים ואחד עידנים המכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות וִיפַּסִּי הופיע בעולם. לפני שלושים ואחד עידנים הופיע הבודהה סִיקְהִי. באותו עידן, לפני שלושים ואחד עידנים, הופיע הבודהה וֵסַּבְּהוּ ובעידן בר - המזל [2] הנוכחי הופיעו בעולם הבודהות קַקוּסַנְדְהַה, קוֹנָאגַמַנַה וקַסַּפַּה. ונזירים, בעידן המבורך הנוכחי הופעתי גם אני בעולם כבודהה ער בשלמות.

1.5 הבודהה וִיפַּסִּי נולד למעמד בני - לוחמים [3] והופיע במשפחת בני - לוחמים, כך גם הבודהה סִיקְהִי, וכך גם הבודהה וֵסַּבְּהוּ. הבודהה קַקוּסַנְדְהַה נולד למעמד הברהמינים והופיע במשפחה מבני הברהמינים, כך גם הבודהה קוֹנָאגַמַנַה, וכך גם הבודהה קַסַּפַּה. ואני, נזירים, אשר כעת האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות, נולדתי למעמד בני - לוחמים והופעתי במשפחת בני - לוחמים.

1.6 הבודהה וִיפַּסִּי היה משבט הקוֹנְדַנְיַיה, כך גם הבודהה סִיקְהִי, וכך גם הבודהה וֵסַּבְּהוּ. הבודהה קַקוּסַנְדְהַה היה משבט הקַסַּפַּה, כך גם הבודהה קוֹנָאגַמַנַה, וכך גם הבודהה קַסַּפַּה. ואני, האַרַהַנְט הבודהה הער בשלמות, שייך לשבט הגוֹטַמַה.

1.7 בתקופת הבודהה וִיפַּסִּי תוחלת החיים היתה שמונים אלף שנה, בתקופת הבודהה סִיקְהִי שיבעים אלף, בתקופת הבודהה וֵסַּבְּהוּ שישים אלף, בתקופת הבודהה קַקוּסַנְדְהַה ארבעים אלף, בתקופת הבודהה קוֹנָאגַמַנַה שלושים אלף, ובתקופת הבודהה קַסַּפַּה היא היתה עשרים אלף שנה. בתקופתי תוחלת החיים היא קצרה, מוגבלת וחולפת במהירות: נדיר שמישהו יגיע לגיל מאה.

1.8 הבודהה וִיפַּסִּי הגשים התעוררות שלמה למרגלות עץ פרחי הביגוניה, הבודהה סִיקְהִי תחת עץ מנגו לבן, הבודהה וֵסַּבְּהוּ תחת עץ סאל, הבודהה קַקוּסַנְדְהַה תחת עץ הקאיר, הבודהה קוֹנָאגַמַנַה תחת עץ תאנה, הבודהה קַסַּפַּה תחת עץ פיקוס הודי, ואני הגשמתי התעוררות שלמה למרגלות עץ פיקוס הודי. [4]

1.9 לבודהה המכובד וִיפַּסִּי היו שני התלמידים האציליים קְהַנְדַה וטִיסַּה, לבודהה המכובד סִיקְהִי היו אַבְּהִיבְּהוּ וסַמְבְּהַבַה, לבודהה המכובד וֵסַּבְּהוּ היו סוֹנַה ואוּטַּרַה, לבודהה המכובד קַקוּסַנְדְהַה היו וִידְהוּרַה וסַנְגִ'יבַה, לבודהה המכובד קוֹנָאגַמַנַה היו בְּהִיּוֹסַה ואוּטַּרַה, לבודהה המכובד קַסַּפַּה היו טִיסַּה ובְּהָארַדְבָאגַ'ה, לי יש כעת את צמד התלמידים האציליים סָארִיפּוּטַּה ומוֹגַּלָּאנַה.

1.10 הבודהה וִיפַּסִּי קיים שלוש אסיפות של תלמידים: אחת של שישה מיליון שמונה מאות אלף, אחת של מאה אלף ואחת של שמונים אלף נזירים, ובכל האסיפות הללו כולם היו אַרַהַנְטִים. הבודהה סִיקְהִי קיים שלוש אסיפות של תלמידים: אחת של מאה אלף, אחת של שמונים אלף ואחת של שיבעים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. הבודהה וֵסַּבְּהוּ קיים שלוש אסיפות: אחת של שמונים אלף, אחת של שיבעים אלף ואחת של שישים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. הבודהה קַקוּסַנְדְהַה קיים אסיפה אחת: ארבעים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. הבודהה קוֹנָאגַמַנַה קיים אסיפה אחת: שלושים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. הבודהה קַסַּפַּה קיים אסיפה אחת: עשרים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. ואני, נזירים, קיימתי אסיפה אחת של תלמידים, אלף מאתיים וחמישים נזירים, ובאסיפה יחידה זו כולם היו אַרַהַנְטִים.

1.11 המלווה האישי של הבודהה וִיפַּסִּי היה הנזיר אַסוֹקַה, של הבודהה סִיקְהִי היה קְהֶמַנְקַרַה, של הבודהה וֵסַּבְּהוּ היה אוּפַּסַנַּקַה, של הבודהה קַקוּסַנְדְהַה היה ווּדְּהִיגַ'ה, של הבודהה קוֹנָאגַמַנַה היה סוֹטְּהִיגַ'ה, של הבודהה קַסַּפַּה היה סַבַּמִיטַּה, והמלווה האישי שלי כעת הוא אָנַנְדַה.

1.12 אביו של הבודהה וִיפַּסִּי היה המלך בַּנְדְהוּמָא, אמו היתה המלכה בַּנְדְהוּמַטִי, ובירת ממלכתו של המלך בַּנְדְהוּמָא היתה בַּנְדְהוּמַטִי. אביו של הבודהה סִיקְהִי היה המלך אַרוּנַה, אמו היתה המלכה פַּבְּהָאבַטִי, בירתו של המלך אַרוּנַה היתה אַרוּנַבַטִי. אביו של הבודהה וֵסַּבְּהוּ היה המלך סוּפַּטִיטַה, אמו היתה המלכה יַסַבַטִי, בירתו של המלך סוּפַּטִיטַה היתה אַנוֹפַּמַה. אביו של הבודהה קַקוּסַנְדְהַה היה הברהמין אַגִּידַטַּה, אמו היתה אשת הברהמין וִיסָאקְהָא. שמו של המלך באותם זמנים היה קְהֵמַה, בירתו היתה קְהֵמַבַטִי. אביו של הבודהה קוֹנָאגַמַנַה היה הברהמין יַנְּיַדַטַּה, אמו היתה אשת הברהמין אוּטַּרָא. המלך באותם זמנים היה סוֹבְּהַה, בירתו היתה סוֹבְּהַבַטִי. אביו של הבודהה קַסַּפַּה היה הברהמין בְּרַהְמַדַטַּה, אמו היתה אשת הברהמין דְהַנַבַטִי. המלך באותם זמנים היה קִיקִי, בירתו היתה וָארָאנַסִי.

וכעת, נזירים, אבי היה המלך סוּדְּהוֹדַנַה, אמי היתה המלכה מָאיָא, ובירת הממלכה היא קַפִּילַבַטְּהוּ."

כך אמר הבודהה, ואז הוא - אשר - הלך קם ממושבו והלך אל מגוריו.

1.13 זמן קצר לאחר שהבודהה הלך, התעורר דיון חדש בין הנזירים: 'זה נפלא, חברים, זה מדהים, כוחו ויכולתו האדירים של הטַטְהָאגַטַה - הדרך בה הוא נזכר בבודהות הקודמים שהגשימו פַּרִינִיבָּאנַה, [5] הסירו את כל המכשולים, קטעו את נתיב ההשתוקקות, שמו קץ למחזור ההתהוות, והתגברו על כל הסבל. הוא זוכר את לידתם, את שמם, את שבטם, את אורך חייהם, ואת התלמידים והאסיפות הקשורים אליהם: 'בהוולדם כך, בודהות מכובדים אלה היו כך - וכך, כך היו שמותיהם, שבטיהם, תלמידיהם, לימוד הדְהַמַּה שלהם, חוכמתם, שיחרורם. ' ובכן, חברים, כיצד השיג הטַטְהָאגַטַה את הידע החודר בעזרתו הוא זוכר כל זאת...? האם יישות שמיימית כלשהי גילתה לו את הידע הזה? '

זו היתה השיחה של אותם נזירים אשר לאחר מכן הופרעה.

1.14 אז הבודהה, בצאתו מן ההתבודדות של זמן המנוחה, הלך אל ביתן הקַרֵרִי והתיישב על המושב המוכן. ואז אמר: "נזירים, על מה שוחחתם כשישבתם יחד? לאיזה דיון הפרעתי?" והנזירים סיפרו לו.

1.15 "הטַטְהָאגַטַה מבין את הדברים האלה... באמצעות הבנתו החודרת של עקרונות הדְהַמַּה, ובנוסף גם ישויות שמיימיות סיפרו לו. ובכן, נזירים, האם אתם מעוניינים לשמוע עוד על חיים קודמים?"

"אדוני, זה הזמן הנכון! הוא - אשר - הלך, זה הזמן המתאים לכך! אם המכובד ישא דרשה נאותה על חיים קודמים, הנזירים יאזינו לה ויזכרו אותה!"

"אם כן, נזירים, האזינו, שימו לב היטב ואני אדבר."

"כן אדוני", השיבו הנזירים, והבודהה אמר:

1.16 "נזירים, לפני תשעים ואחד עידנים המכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות וִיפַּסִּי הופיע בעולם. הוא נולד למעמד בני - לוחמים והופיע במשפחה מבני - לוחמים. הוא היה משבט הקוֹנְדַנְיַיה. משך חייו היה שמונים אלף שנה. הוא הגשים את התעוררותו השלמה למרגלות עץ פרחי הביגוניה. היו לו זוג תלמידים אציליים קְהַנְדַה וטִיסַּה שהיו חסידיו העיקריים. הוא קיים שלוש אסיפות של תלמידים: אחת של ששה מיליון שמונה מאות אלף, אחת של מאה אלף ואחת של שמונים אלף נזירים - כולם אַרַהַנְטִים. עוזרו האישי הראשי היה הנזיר אַסוֹקַה. אביו היה המלך בַּנְדְהוּמָא, אמו היתה המלכה בַּנְדְהוּמַטִי. בירתו של המלך היתה בַּנְדְהוּמַטִי.

כללי הבודהיסטה

(bodhisattadhammat)

1.17 וכך, נזירים, הבּוֹדְהִיסַטַּה [6] וִיפַּסִּי ירד מגן העדן טוּסִיטַה, בקשב והבנה מלאה, אל תוך רחם אמו. זהו הכלל, נזירים. [7]

זהו כלל, נזירים, שכאשר בודהיסטה יורד מגן העדן טוּסִיטַה אל תוך רחם אמו, ומופיע בעולם הזה - על כל הישויות השמיימיות שבו, השדים, הישויות הגבוהות, הפרושים שבו, הברהמינים, הנסיכים והאנשים - אור עצום ונפלא העולה בתהילתו על זה של הישויות השמיימיות החזקות ביותר וכל החללים האפלים השוכנים מעבר לקצה העולם, כאוטיים, חשוכים ושחורים, כאלה שלא מגיעים אליהם אפילו קרני שמש וירח החזקות ביותר, מוארים באותה עת על ידי האור העצום והנפלא הזה העולה בתהילתו אפילו על זה של הישויות השמיימיות החזקות ביותר. והיצורים האלו שנולדו מחדש שם [8] מזהים זה את זה באמצעות האור הזה והם יודעים: 'גם יצורים אחרים נולדו כאן! ' ומערכת עולמות זו בעלת עשרת אלפי הממדים רוטטת, רועדת ומזדעזעת. והאור הבלתי ניתן לשיעור הזה זוהר. זהו הכלל.

זהו כלל שכאשר בודהיסטה נכנס אל תוך רחם אמו, ארבע ישויות [9] באות להגן עליו מארבעת הכיוונים, באומרן: 'שאף אדם ואף יצור שאינו אדם, ושום דבר אחר לא יפגע בבודהיסטה זה או באמו של הבודהיסטה! ' זהו הכלל.

1.18 זהו כלל שכאשר בודהיסטה נכנס אל תוך רחם אמו, היא הופכת באופן טבעי למוסרית, נמנעת מלקיחת חיים, מלקיחת מה שלא ניתן, מהתנהגות מינית בלתי הולמת, מאמירת שקר, או ממשקאות משכרים וסמים הגורמים לטשטוש הדעת. זהו הכלל.

1.19 זהו כלל שכאשר בודהיסטה נכנס אל תוך רחם אמו, אין לה מחשבות חושניות בנוגע לגבר, ואף גבר לא יוכל לגבור עליה בעזרת כוונות תאווה. זהו הכלל.

1.20 זהו כלל שכאשר בודהיסטה נכנס אל תוך רחם אמו, היא נהנית מתענוגות חמשת החושים ומתענגת בהן, בהיותה אחוזה על ידם. זהו הכלל.

1.21 זהו כלל שכאשר בודהיסטה נכנס אל תוך רחם אמו, אין בה חולי מכל סוג שהוא, היא נינוחה ואין עייפות בגופה, והיא יכולה לראות את הבודהיסטה בתוך רחמה, שלם על כל אבריו וחלקיו. נזירים, כפי שאבן יקרה, אבן חן, טהורה, מעולה, חתוכה היטב בשמונה פאות, בהירה, צלולה, נטולת פגמים, ומושלמת בכל מובן, היתה תלויה על מיתר כחול, צהוב, אדום, לבן או כתום. ואדם בעל ראיה טובה, היה נוטל אותה בידו והיה מתאר אותה ככזו. כך אמו של הבודהיסטה, ללא חולי, רואה אותו, שלם על כל אבריו וחלקיו. זהו הכלל.

1.22 זהו כלל שאמו של הבודהיסטה מתה שבעה ימים לאחר לידתו ונולדת מחדש בגן העדן טוּסִיטַה. זהו הכלל.

1.23 זהו כלל שבעוד שנשים אחרות נושאות את הילד ברחמן למשך תשעה או עשרה חודשים עד ללידה, לא כך הוא הדבר אצל אמו של הבודהיסטה, אשר נושאת אותו למשך עשרה חודשים בדיוק עד ללידה. זהו הכלל.

1.24 זהו כלל שבעוד שנשים אחרות יולדות בכריעה או בשכיבה, לא כך הוא הדבר אצל אמו של הבודהיסטה, אשר יולדת בעמידה. זהו הכלל.

1.25 זהו כלל שכאשר בודהיסטה יוצא מרחם אמו, ישויות מקדמות את פניו קודם, ואחר כך בני אדם. זהו הכלל.

1.26 זהו כלל שכאשר בודהיסטה יוצא מרחם אמו, הוא אינו נוגע באדמה. ארבע ישויות [10] מקבלות אותו ומניחות אותו לפני אמו, באומרן: 'שימחי, הוד מעלתך, בן דגול נולד לך! ' זהו הכלל.

1.27 זהו כלל שכאשר בודהיסטה יוצא מרחם אמו, הוא יוצא החוצה ללא רבב, לא מוכתם במים, ריר או כל טומאה, טהור ונקי. בדיוק כמו שאבן חן המונחת על מלמלה מהעיר קָאסִי, [11] אבן החן לא מכתימה את המלמלה, או המלמלה את אבן החן. מדוע לא? בגלל הטוהר של שניהם. באותו אופן הבודהיסטה יוצא נקי... זהו הכלל.

1.28 זהו כלל שכאשר בודהיסטה יוצא מרחם אימו, שני זרמי מים מופיעים מהשמים, אחד קר והשני חם, הרוחצים בטקסיות את הבודהיסטה ואימו. זהו הכלל.

1.29 זהו כלל שברגע שהבודהיסטה נולד הוא נעמד ביציבות על שתי רגליו כשפניו צפונה, ואז פוסע שבע פסיעות, ובעודו תחת סככת צל לבנה [12] הוא סורק את ארבעת הכיוונים ומכריז בקול כשל שור: 'אני מנהיג בעולם, עילאי בעולם, הבכור בעולם. זוהי לידתי האחרונה, לא תהיה יותר התהוות מחדש' [13]. זהו הכלל.

1.30 זהו כלל שכאשר בודהיסטה יוצא מרחם אמו, מופיע בעולם הזה... אור עצום ונפלא... (כמו ב - 17). זהו הכלל. [14]

בחינת הסימנים של אדם דגול (dvattisamahpurisalakkha)

1.31 נזירים, כאשר נולד הנסיך וִיפַּסִּי, הראו אותו למלך בַּנְדְהוּמָא ואמרו: "הוד מעלתך, בן נולד לך. הואל נא, הוד מלכותו, להביט בו." המלך הביט בנסיך ואז אמר לברהמינים הבקיאים בסימנים: "אתם רבותי, בקיאים בסימנים, בחנו את הנסיך." הברהמינים בחנו את הנסיך ואמרו למלך בַּנְדְהוּמָא: "שמח, הוד מלכותו, כי בן אדיר נולד לך. זהו רווח עבורך, הוד מלכותו, זהו רווח גדול עבורך, הוד מלכותו, שבן כזה נולד למשפחתך. הוד מלכותו, נסיך זה ניחן בשלושים ושניים הסימנים של אדם דגול. בפני אדם כזה פתוחות רק שתי אפשרויות. אם הוא יחיה חיי בעל - בית, הוא יהפוך לשליט, מלך מניע - גלגל צדיק והוגן בחוקיו, אדון ארבעת קצוות עולם, אשר מייסד את שלום ממלכתו, והוא בעל שבעת האוצרות. אלו הם: גלגל - האוצר, פיל - האוצר, סוס - האוצר, אבן - חן - האוצר, אשת - האוצר, בעל - בית - האוצר, והשביעי, יועץ - האוצר. יש לו למעלה מאלף בנים שכולם גיבורים, בעלי שיעור קומה של גיבורים, כובשי צבא האוייב. הוא חי על פי החוק, לאחר שכבש ללא מקל או חרב את האדמה הזו מוקפת הים. אך אם יבחר לעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית, אז יהפוך לאַרַהַנְט, בודהה ער בשלמות, זה אשר מסיר את המעטה מעל העולם.

1.32 ומהם, הוד מלכותו, שלושים ושניים הסימנים הללו...? [15]

(1) יש לו טביעת רגל שטוחה. (2) על סוליות כפות רגליו יש גלגלים בעלי אלף חישורים. (3) יש לו עקבים בולטים החוצה. (4) יש לו אצבעות ארוכות ברגליו ובידיו. (5) יש לו ידיים ורגליים רכות ועדינות. (6) ידיו ורגליו דמויות מקלעת. (7) יש לו קרסוליים מוגבהים. (8) רגליו הן כשל צבי. (9) בעומדו, ומבלי להתכופף, ביכולתו לגעת ולשפשף את ברכיו עם כל אחת מידיו. (10) אברי המין הגבריים שלו מכוסים במעטה. (11) צבע עורו בהיר, בגוון הזהב. (12) עורו עדין וכה חלק עד ששום גרגיר אבק אינו נצמד אליו. (13) שערות גופו מופרדות, אחת לכל נקבובית. (14) הן גדלות כלפי מעלה, כחולות - שחורות כמו אנטימון, גדלות בצורה טבעתית ימינה. (15) גופו ישר באופן שמימי. (16) הוא בעל שבעת המשטחים הקמורים. (17) חזית גופו היא כשל אריה. (18) בין כתפיו אין שקע. (19) יחסי המידות של גופו הם כשל עץ פיקוס הודי: גובהו שווה למוטת זרועותיו. (20) חזהו מעוגל בצורה שווה. (21) הוא בעל חוש טעם מושלם. (22) הוא בעל לסתות כשל אריה. (23) יש לו ארבעים שיניים. (24) שיניו ישרות ושוות בגודלן. (25) אין רווחים בין שיניו. (26) ניביו בהירים מאוד. (27) לשונו ארוכה מאוד. (28) קולו הוא כקולו של בְּרַהְמָא, כמו ציפור הקַרַבִיקַה. [16] (29) צבע עיניו כחול עמוק. (30) ריסיו הם כשל פרה. (31) השיער שבין גבותיו הוא לבן ורך כמו פלומת כותנה. (32) ראשו הוא כמו טורבן מלכותי.

1.33 הוד מלכותו, נסיך זה ניחן בשלושים ושניים הסימנים של אדם דגול. בפני אדם כזה פתוחות רק שתי אפשרויות: אם הוא יחיה חיי בעל - בית, הוא יהפוך לשליט, מלך מניע גלגל צדיק והוגן בחוקיו... אך אם יבחר לעזוב את חיי - הבית אל חיי חוסר - בית, אז הוא יהפוך לאַרַהַנְט, בודהה ער בשלמות, זה אשר מסיר את המעטה מעל העולם."

מקור הכינוי וִיפַּסִּי

(vipasssama)

1.34 אז מינה המלך בַּנְדְהוּמָא אוֹמְנוֹת לנסיך וִיפַּסִּי. חלקן הניקו אותו, חלקן רחצו אותו, חלקן נשאו אותו, חלקן ערסלו אותו. שמשיה לבנה הוחזקה מעל ראשו ביום ובלילה, כדי שלא יפגע מקור או מחום או מעשב או מאבק. והנסיך וִיפַּסִּי היה אהוב על האנשים. בדיוק כמו שכולם אוהבים לוטוס כחול, צהוב או לבן, כך הם אהבו את הנסיך וִיפַּסִּי. כך הוא עבר מחיק אל חיק.

1.35 ולנסיך וִיפַּסִּי היה קול מתוק, קול יפה, מקסים ומענג. בדיוק כמו שבהרי ההימלאיה לציפור הקַרַבִיקַה יש קול מתוק יותר, יפה יותר, מקסים ומענג יותר מכל הציפורים האחרות, כך גם קולו של הנסיך וִיפַּסִּי היה המשובח מכולם.

1.36 וכתוצאה מפעולות העבר שלו, היתה לוִיפַּסִּי את יכולת העין השמיימית, בעזרתה היה מסוגל לראות למרחק לִיגָה [17] ביום ובלילה כאחד.

1.37 והנסיך וִיפַּסִּי היה ערני מבלי למצמץ, כמו ישויות השלושים - ושלוש. [18] וכיוון שנאמר שהיה ערני מבלי למצמץ, הוא קיבל את הכינוי 'וִיפַּסִּי'. כאשר המלך בַּנְדְהוּמָא היה דן בסוגיה כלשהי, הוא היה מניח את הנסיך וִיפַּסִּי על ברכו, ומלמד אותו את הסוגיה. לאחר מכן, אביו היה מוריד אותו מברכו, ומסביר לו את הנושא לעומק. ומסיבה זו התחזקה אף יותר משמעות הכינוי שניתן לוִיפַּסִּי.

המפגש עם אדם זקן

(jiapuriso)

1.38 אז בנה המלך בַּנְדְהוּמָא שלושה ארמונות עבור הנסיך וִיפַּסִּי, אחד לעונת הגשמים, אחד לעונה הקרה ואחד לעונה החמה, לספק את כל תענוגות חמשת החושים. והנסיך וִיפַּסִּי שהה בארמון העונה הגשומה למשך ארבעת חודשי העונה הגשומה, ללא משרתים זכרים, מוקף בנגניות, ומעולם לא יצא מהארמון."

[סוף חלק ראשון]

I.

2.1 "אז, נזירים, לאחר שנים רבות, לאחר שחלפו מאות ואלפי שנים רבות [19], אמר הנסיך וִיפַּסִּי לרכב שלו: 'רכב, רתום כמה כרכרות טובות! ניסע אל פארק השעשועים ונבדוק אותו. ' הרכב עשה כדבריו, ואז אמר לנסיך: 'הוד מעלתו, הכרכרות הטובות רתומות, זהו הזמן לעשות כבקשתך'. והנסיך וִיפַּסִּי עלה על הכרכרה ונסע בשיירה אל פארק השעשועים.

2.2 במהלך הנסיעה אל פארק השעשועים, ראה הנסיך וִיפַּסִּי אדם זקן, כפוף כמו קורה של גג, שבור, נשען על מקל, מתנודד, חולה, שנעוריו חלפו. כאשר ראה את האדם אמר לרכב: "רכב, מה הבעיה של האדם הזה? שערו אינו כמו של האנשים האחרים, גופו אינו כמו של האנשים האחרים."

"הנסיך, זה מה שנקרא אדם זקן."

"אך מדוע הוא נקרא אדם זקן?"

"הוא נקרא זקן, נסיך, מפני שלא נותר לו זמן רב לחיות. '"

"אך האם אני נועדתי להזדקן, ואינני פטור מזקנה?"

"גם אתה וגם אני, נועדנו להזדקן, ואיננו פטורים מזקנה."

"אם כן, רכב, מספיק להיום עם פארק השעשועים. חזור כעת אל הארמון."

"כן, נסיך" אמר הרכב, והביא את הנסיך וִיפַּסִּי בחזרה לארמון. [20]

בהגיעו לארמון היה הנסיך וִיפַּסִּי שקע ביגון ויאוש, וקרא: 'ארורה תהיה הלידה, מפני שזה שנולד, ודאי שתופיע אצלו הזקנה!"

2.3 אז קרא המלך בַּנְדְהוּמָא לרכב ואמר: "ובכן, האם הנסיך וִיפַּסִּי נהנה בפארק השעשועים? האם הוא היה שמח שם?"

"הוד מלכותו, הנסיך לא נהנה, הוא לא היה שמח שם."

"מה הוא ראה בדרך לשם?" ואז הרכב סיפר למלך כל מה שקרה.

המפגש עם אדם חולה

(bydhitapuriso)

2.4 והמלך בַּנְדְהוּמָא חשב: 'אסור שהנסיך וִיפַּסִּי יוותר על הכתר, אסור שיעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית - אסור שדברי הברהמינים הבקיאים בסימנים יתגשמו! '

לכן דאג המלך להגדיל את כמות הנאות חמשת החושים עבור הנסיך וִיפַּסִּי, על מנת שהוא ימשול בממלכה ולא יעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית... כך המשיך הנסיך לחיות מתענג ומכור לתענוגות חמשת החושים.

2.5 "אז, נזירים, לאחר שנים רבות, לאחר שחלפו מאות ואלפי שנים רבות, אמר הנסיך וִיפַּסִּי לרכב שלו: 'רכב, רתום כמה כרכרות טובות! ניסע אל פארק השעשועים ונבדוק אותו. ' הרכב עשה כדבריו, ואז אמר לנסיך: 'הוד מעלתו, הכרכרות הטובות רתומות, זהו הזמן לעשות כבקשתך'. והנסיך וִיפַּסִּי עלה על הכרכרה ונסע בשיירה אל פארק השעשועים.

2.6 במהלך הנסיעה אל פארק השעשועים, ראה הנסיך וִיפַּסִּי אדם גוסס, סובל, חולה מאוד, שקוע בשתן ובצואה של עצמו, ומספר אנשים מרימים אותו ואילו אחרים מניחים אותו במיטה. למראה הדבר אמר לרכב: "רכב, מה העניין עם האדם הזה? עיניו אינן כמו של האנשים האחרים, ראשו [21] אינו כמו של האנשים האחרים."

"הנסיך, זה מה שנקרא אדם חולה."

"אך מדוע הוא נקרא אדם חולה?"

"הוא נקרא כך, נסיך, מפני שהוא בקושי מסוגל להחלים ממחלתו." [22]

"אבל האם אני נועדתי לחלות, ואיני פטור ממחלה?"

"גם אתה וגם אני, נועדנו לחלות, ואיננו פטורים ממחלה."

"אם כן, רכב, חזור כעת אל הארמון."

בהגיעו לארמון הנסיך וִיפַּסִּי שקע ביגון ויאוש, וקרא: 'ארורה תהיה הלידה, מפני שזה שנולד, צפוי לחוות מחלה! '

2.7 המלך בַּנְדְהוּמָא קרא לרכב אשר סיפר לו את כל מה שקרה.

המפגש עם אדם מת

(bydhitapuriso)

2.8 והמלך בַּנְדְהוּמָא חשב: 'אסור שהנסיך וִיפַּסִּי יוותר על הכתר, אסור שיעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית - אסור שדברי הברהמינים הבקיאים בסימנים יתגשמו! '

לכן דאג המלך להגדיל את כמות הנאות חמשת החושים עבור הנסיך וִיפַּסִּי, על מנת שהוא ימשול בממלכה ולא יעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית... כך המשיך הנסיך לחיות מתענג ומכור לתענוגות חמשת החושים.

2.9 "אז, נזירים, לאחר שנים רבות, לאחר שחלפו מאות ואלפי שנים רבות, אמר הנסיך וִיפַּסִּי לרכב שלו: 'רכב, רתום כמה כרכרות טובות! ניסע אל פארק השעשועים ונבדוק אותו. ' הרכב עשה כדבריו, ואז אמר לנסיך: 'הוד מעלתו, הכרכרות הטובות רתומות, זהו הזמן לעשות כבקשתך'. והנסיך וִיפַּסִּי עלה על הכרכרה ונסע בשיירה אל פארק השעשועים.

2.10 במהלך הנסיעה אל פארק השעשועים, ראה הנסיך וִיפַּסִּי קהל גדול נאסף, עטוי בצבעים רבים, נושא אלונקה של גוויה. למראה הדבר אמר לרכב: "מדוע אנשים אלה נוהגים כך?"

"הנסיך, זה מה שנקרא אדם מת."

"קח אותי אל המקום בו נמצא האדם המת."

"כן הנסיך" אמר הרכב וכך עשה. הנסיך וִיפַּסִּי התבונן בגופה של האדם המת ואז אמר לרכב:

"מדוע הוא נקרא אדם מת?"

"הוא נקרא כך, נסיך, מפני שכעת הוריו ושאר קרוביו לא יראו אותו שוב, ולא הוא אותם."

"אבל האם אני נועדתי למות, ואיני פטור ממוות? '

"גם אתה וגם אני, נועדנו למות, ואיננו פטורים ממוות."

"אם כן, רכב, מספיק להיום בעניין פארק השעשועים. חזור כעת אל הארמון."...

בהגיעו אל הארמון הנסיך וִיפַּסִּי שקע ביגון ויאוש, וקרא: 'ארורה תהיה הלידה, מפני שזה שנולד, צפוי למות! '

2.11 אז קרא המלך בַּנְדְהוּמָא לרכב אשר סיפר לו את כל מה שקרה.

2.12 והמלך בַּנְדְהוּמָא חשב: 'אסור שהנסיך וִיפַּסִּי יוותר על הכתר, אסור שיעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית - אסור שדברי הברהמינים הבקיאים בסימנים יתגשמו! '

לכן דאג המלך להגדיל את כמות הנאות חמשת החושים עבור הנסיך וִיפַּסִּי, על מנת שהוא ימשול בממלכה ולא יעזוב את חיי - הבית אל חיי חסר - בית... כך המשיך הנסיך לחיות מתענג ומכור לתענוגות חמשת החושים.

המפגש עם אדם שיצא לפרישות

(pabbajito)

2.13 לאחר הרבה מאות אלפי שנים הורה הנסיך וִיפַּסִּי לרכב לנסוע אל פארק השעשועים.

2.14 במהלך הנסיעה אל פארק השעשועים, ראה הנסיך וִיפַּסִּי אדם שראשו מגולח, אשר עזב את חיי - הבית ויצא לפרישות, [23] לבוש בגלימה צהובה. ואמר לרכב: "רכב, מה העניין עם האדם הזה? ראשו אינו כמו של אנשים אחרים ובגדיו אינם כמו של אנשים אחרים."

"נסיך, הוא נקרא אדם שיצא לפרישות."

"אבל מדוע הוא נקרא אדם שיצא לפרישות?"

"נסיך, כאשר אומרים אדם שיצא לפרישות מתכוונים לאדם שהולך בדרך הדְהַמַּה [24] בכנות, שחי בשלווה אמיתית, עושה מעשים טובים, מבצע מעשי צדקה, אינו פוגע ויש בו חמלה אמיתית כלפי יצורים חיים."

"רכב, בצדק הוא נקרא אדם שיצא לפרישות... הבא את הכרכרה אל מקום בו הוא נמצא."

"בסדר גמור, נסיך." אמר הרכב וכך עשה. והנסיך וִיפַּסִּי חקר את האדם שעזב.

"נסיך, כמי שבאמת עזב, אני הולך בדרך הדְהַמַּה בכנות, אני חי בשלווה אמיתית, עושה מעשים טובים, מבצע מעשי צדקה, אינני פוגע ויש בי חמלה אמיתית כלפי יצורים חיים."

"בצדק הנך נקרא אדם שיצא לפרישות..."

היציאה לפרישות של הבודהיסטה

(bodhisattapabbajj)

2.15 אז אמר הנסיך וִיפַּסִּי לרכב: "קח את הכרכרה וסע בחזרה אל הארמון. ואילו אני אשאר כאן ואגלח את שער ראשי ואת זקני, אלבש גלימות צהובות, אעזוב את חיי בעל הבית ואצא אל חיי חסר - בית."

"בסדר גמור, נסיך", אמר הרכב וחזר אל הארמון. והנסיך וִיפַּסִּי, לאחר שגילח את שער ראשו וזקנו ולבש גלימות צהובות, יצא לפרישות מחיי בעל בית אל חיי חסר - בית.

היציאה לפרישות של ההמונים בעקבות הבודהיסטה

(mahjanakynupabbajj)

2.16 וקהל גדול מעיר הבירה בַּנְדְהוּמַטִי, שמונים וארבעה אלף איש, [25] שמע שהנסיך וִיפַּסִּי פרש אל חיי חסר - בית. והם חשבו: 'אין זה לימוד ומשמעת רגילים, אין זו פרישה רגילה, שעבורה גילח הנסיך וִיפַּסִּי את שער ראשו ואת זקנו, לבש גלימות צהובות ויצא לפרישות אל חיי חסר - בית. אם הנסיך עשה כך, מדוע שלא גם אנחנו? '

וכך, נזירים, קהל גדול של שמונים וארבעה אלף איש, גילחו את שער ראשם ואת זקניהם, לבשו גלימות צהובות, והלכו אחר הבּוֹדְהִיסַטַּה וִיפַּסִּי [26] אל חיי חסר - בית. ועם קהל חסידים זה הלך הבודהיסטה במסעותיו דרך כפרים, ערים וערי בירה.
עירנות אויבים רצון לסקס לזכור התנהגות נזירים אברי המין שבעת הורה שקרנים מה זאת אהבה בודהיזם
ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים, איך להטיל ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 2
...איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים, איך להטיל ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 2 תוספות - מתי נכון לשאול האם זו האמת ומתי נכון לשאול עד כמה זו האמת: כאשר בודקים את אמיתותה של טענה כלשהי, עלינו לבדוק האם יש לטענה זו מספר פירושים אפשריים או שיש רק אפשרות אחת בלבד מוגדרת באופן ספציפי להבין את הטענה. ואז אם יש רק אפשרות אחת להבין את הטענה,
להיות מאושר / חשיבה חיובית - כמה חשיבה חיובית צריך כדי להיות מאושר באמת?
...- כמה חשיבה חיובית צריך כדי להיות מאושר באמת? חשיבה חיובית. כמה חשיבה חיובית צריך כדי להיות מאושר? תשובה: הכל תלוי בעוצמת החשיבה החיובית. מצד האמת, טיפה אחת והנקודה הקטנה ביותר של חשיבה חיובית באמת אמורה להביא את האדם אל אושר מוחלט. אדם שחווה רגשות של פחד וחרדה תוך כדי שינה. כמה מאמץ צריך לעשות כדי לגרש ממנו את תחושת הפחד? תשובה: צריך להעיר אותו מהשינה. ברגע שהאדם יוצא מהחלום לגמרי, באותו הרגע ממש החרדה נעלמת לגמרי. כאשר האדם מתעורר מחלום, כל זמן שהוא עדיין ממשיך לחשוב על החלום = ממשיך לחלום = ממשיך...
איך לצאת מגבולות המציאות? איך לצאת מכלא המציאות? איך להשתחרר מהמטריקס? איך להיות אלוהים? איך לשלוט במציאות? לשנות את עצמך, לשנות את התפישה שלך, איך להשתחרר מהחושים? איך לשנות את המציאות?
איך לצאת מגבולות המציאות? איך לצאת מכלא המציאות? איך להשתחרר מהמטריקס? איך להיות אלוהים? איך לשלוט במציאות? לשנות את עצמך, לשנות את התפישה שלך, איך להשתחרר מהחושים? איך לשנות את המציאות?
...איך לצאת מכלא המציאות? איך להשתחרר מהמטריקס? איך להיות אלוהים? איך לשלוט במציאות? לשנות את עצמך, לשנות את התפישה שלך, איך להשתחרר מהחושים? איך לשנות את המציאות? איך לשנות את המציאות בעזרת שינוי עצמי? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט כיצד אדם יכול לשנות את המציאות שלו, לא דרך ניסיון לשנות את המציאות החיצונית, אלא על ידי שינוי של עצמו ושל תפיסתו את המציאות. כל עוד האדם לא משנה את עצמו, הוא ימשיך להיתקל באותן בעיות ובאותן מגבלות, מכיוון שהתשובות שהמציאות מספקת לו הן תוצאה ישירה של הדרך שבה הוא שואל...
אמונות טפלות ושקריות - מה *טוב* באמונות טפלות? איך להינצל מאמונות טפלות?
...איך להינצל מאמונות טפלות? אמונה טפלה, היא כל רעיון שהאדם מאמין וחושב שהוא אמיתי, למרות שהוא לא כזה. ומי שיתבונן בעניין יראה, שיש כאן שאלה מעניינת. והיא, אם ידיעת האמת היא אכן הטובה ביותר, אז איך יתכן שהאמונות הטפלות גורמות לאדם להרגיש טוב יותר, למרות שהן שקריות? הרי האמת אמורה להיות טובה יותר? ובכלל, איך זה שלאמונות הטפלות יש ככ הרבה כוח. וכמובן, שכאן אנחנו מדברים על האמונות הטפלות שגורמות לאדם להרגיש טוב, ולא על אלו שיוצרות אצלו פחדים וכיוב ושגורמות לו להרגיש רע. והשאלה היא, איך אמונה טפלה ושקרית...
טראומה מהעבר, איך לשנות את העבר? איך להחזיר את הזמן לאחור? איך לפתור בעיות מהעבר? איך להחזיר את הגלגל לאחור? איך להתמודד עם טראומה מהעבר? טיפול בבעיות מהילדות, טראומה מהילדות, טראומה מההורים, טראומה מבית הספר, טראומת אונס
טראומה מהעבר, איך לשנות את העבר? איך להחזיר את הזמן לאחור? איך לפתור בעיות מהעבר? איך להחזיר את הגלגל לאחור? איך להתמודד עם טראומה מהעבר? טיפול בבעיות מהילדות, טראומה מהילדות, טראומה מההורים, טראומה מבית הספר, טראומת אונס
...את הזמן לאחור? איך לפתור בעיות מהעבר? איך להחזיר את הגלגל לאחור? איך להתמודד עם טראומה מהעבר? טיפול בבעיות מהילדות, טראומה מהילדות, טראומה מההורים, טראומה מבית הספר, טראומת אונס האם באמת אפשר לשנות את העבר ולהתמודד עם טראומה מהילדות? אליעד כהן מסביר שישנם אנשים הסובלים מאירועים טראומטיים שקרו להם בעבר, כמו תאונת דרכים, חרם בבית הספר, התעללות מצד ההורים, אונס או כל דבר קשה אחר שעבר עליהם. האדם מרגיש רע מאוד בהווה בגלל הדברים האלה והוא שואל את עצמו איך להתמודד עם זה ואיך להשתחרר מהכאב של העבר. מדוע...
השפעת הסביבה על האדם, לעשות מה שטוב לך, מה יעשה לך טוב? מה הלב שלך רוצה? השפעות הסביבה, מה האמת שלך? מה באמת אתה רוצה? ללכת אחרי האמת שלך, איך לא להיות מושפע מהסביבה?
השפעת הסביבה על האדם, לעשות מה שטוב לך, מה יעשה לך טוב? מה הלב שלך רוצה? השפעות הסביבה, מה האמת שלך? מה באמת אתה רוצה? ללכת אחרי האמת שלך, איך לא להיות מושפע מהסביבה?
...לך, מה יעשה לך טוב? מה הלב שלך רוצה? השפעות הסביבה, מה האמת שלך? מה באמת אתה רוצה? ללכת אחרי האמת שלך, איך לא להיות מושפע מהסביבה? איך להימנע מהשפעות הסביבה וללכת אחרי האמת שלך? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד להיות מי שאנחנו באמת, מבלי להיות מושפעים מהסביבה. הוא מציין שלפעמים אנו לא פועלים לפי הרצון האמיתי שלנו, אלא פועלים לפי מה שהסביבה מצפה מאיתנו. הרבה פעמים אנחנו שואלים את עצמנו מה באמת טוב לי? או מה אני באמת רוצה?, אך לעיתים התשובה לא ברורה לנו. חשוב להבין את ההבדל בין הרצון האמיתי שלנו...
איך לדעת במה לעבוד? איזה מקצוע לבחור? איך לבחור קריירה? איך לדעת במה אני טוב? איך לדעת למה אני מתאים? איך לדעת איזו עבודה מתאימה לי? איך לגשת לראיון עבודה? איך לעבור ראיון עבודה? איזה מקצוע מתאים לי? בחירת קריירה
איך לדעת במה לעבוד? איזה מקצוע לבחור? איך לבחור קריירה? איך לדעת במה אני טוב? איך לדעת למה אני מתאים? איך לדעת איזו עבודה מתאימה לי? איך לגשת לראיון עבודה? איך לעבור ראיון עבודה? איזה מקצוע מתאים לי? בחירת קריירה
...מקצוע לבחור? איך לבחור קריירה? איך לדעת במה אני טוב? איך לדעת למה אני מתאים? איך לדעת איזו עבודה מתאימה לי? איך לגשת לראיון עבודה? איך לעבור ראיון עבודה? איזה מקצוע מתאים לי? בחירת קריירה איך לבחור מקצוע מתאים ולהצליח לעבור ראיון עבודה? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד לבחור מקצוע מתאים, לדעת במה לעבוד, להבין באיזה תחום כדאי להתפתח ואיך לעבור ראיון עבודה בהצלחה. הסיכום הבא כולל את כל הדוגמאות וההסברים באופן מפורט ומלא. איך להחליט איזו עבודה הכי מתאימה לך? כשאתה עומד בפני השאלה איזו עבודה מתאימה לי?...
חוסר אושר זוגי, להרגיש טוב לבד, חיי רווקות מאושרים, להרגיש טוב בזוגיות, חיסרון זוגי, מחפשת זוגיות, זוגיות טוב או רע, קשרים רגשיים, ביחד או לבד, לבד או ביחד, רווקות מאושרת, ביחד או לחוד
חוסר אושר זוגי, להרגיש טוב לבד, חיי רווקות מאושרים, להרגיש טוב בזוגיות, חיסרון זוגי, מחפשת זוגיות, זוגיות טוב או רע, קשרים רגשיים, ביחד או לבד, לבד או ביחד, רווקות מאושרת, ביחד או לחוד
...לבד, חיי רווקות מאושרים, להרגיש טוב בזוגיות, חיסרון זוגי, מחפשת זוגיות, זוגיות טוב או רע, קשרים רגשיים, ביחד או לבד, לבד או ביחד, רווקות מאושרת, ביחד או לחוד איך אפשר להרגיש שלם בלי זוגיות? האם ניתן להיות שלם עם עצמך ללא זוגיות? השאלה הזו עולה כאשר אדם מרגיש חסר בתנאים של חיים רווקים, ומחפש פתרון שיאפשר לו להגיע לתחושת שלמות אישית גם ללא מערכת זוגית. בשיחה, המשתתפת מספרת שהיא חשה חסרונות כשהיא לא נמצאת בזוגיות, למרות שהיא מודעת לכך שיכולה להיות שלמה גם לבד. אליעד מציין כי השגת שלמות אישית ללא זוגיות...
הארה רוחנית, התעוררות רוחנית, רוצה להגיע להארה, מה באמת אתה רוצה, רצון רוחני, להיות אותנטי, לומר את האמת, חיפוש רוחני, דרך רוחנית, מהי הארה רוחנית, להרגיש חופשי
הארה רוחנית, התעוררות רוחנית, רוצה להגיע להארה, מה באמת אתה רוצה, רצון רוחני, להיות אותנטי, לומר את האמת, חיפוש רוחני, דרך רוחנית, מהי הארה רוחנית, להרגיש חופשי
...מה באמת אתה רוצה, רצון רוחני, להיות אותנטי, לומר את האמת, חיפוש רוחני, דרך רוחנית, מהי הארה רוחנית, להרגיש חופשי למה אתה באמת רוצה להגיע להארה רוחנית? אליעד מסביר בתחילת השיחה שאנשים רבים מביעים רצון להגיע להארה רוחנית, אך אינם יודעים במדויק מה הם באמת מחפשים. הוא מדגיש שהבעיה היא לא ברצון להגיע להארה עצמה, אלא בחוסר הבהירות לגבי מה שבאמת מניע את האדם. אליעד מבהיר באמצעות דוגמה פשוטה: כשאדם אומר אני לא מוכן להסתפק בזה שאני לא סובל, המשמעות האמיתית היא שהוא בעצם בוחר לסבול, משום שאינו מוכן להסתפק...
מינוי עובד שלא מתאים לתפקיד, מינוי מנהל שלא מתאים לתפקיד - מה ההיגיון בכך? למה שמישהו ירצה באופן מודע למנות מנהל שלא מתאים למלא את תפקידו? גיוס עובדים, מנהל שלא מתאים לתפקיד, עובד שלא מתאים לתפקיד, מנהל בובה, ניהול מנהלים, למה שמישהו ימנה עובד שלא מתאים לתפקיד?
...מתאים לתפקיד - מה ההיגיון בכך? למה שמישהו ירצה באופן מודע למנות מנהל שלא מתאים למלא את תפקידו? גיוס עובדים, מנהל שלא מתאים לתפקיד, עובד שלא מתאים לתפקיד, מנהל בובה, ניהול מנהלים, למה שמישהו ימנה עובד שלא מתאים לתפקיד? וכאן נסביר את ההיגיון בסיטואציה האפשרית הבאה, שבה ממנים לתפקיד, עובד שאינו מוכשר למלא את תפקידו, אפילו לא לדעת זה שממנה אותו. מה ההיגיון האפשרי בכך? וכמובן שיש לכך הרבה תשובות אפשריות, לדוגמה: 1 - רוצים להיטיב עם העובד החדש, מסיבות אישיות, גם אם זה יגרום נזק לתפקיד שאליו הוא מונה....
ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת?
...האם אתם מזהים בעצמכם את אחד הדפוסים הנל האם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים נותנים כאשר אתם לא בדיוק רוצים לתת? האם אתם נותנת לעיתים כי את פוחדת שיתאכזבו ממך? שיחשבו עליך שלילי? או שידחו אותך? האם את נותנת כי את רוצה להיות הפוך ממישהו משמעותי מילדותך? האם הנתינה שלך היא על מנת להשיג משהו? או על מנת לא לאבד משהו? האם את נותנת לאחר כי את רוצה שהאחר ייתן לך? האם את עושה לעיתים מה שהאחר מבקש כדי למנוע קונפליקטים? האם את מרגישה לפעמים שאת נותנת יותר מדי ולא מעריכים? האם את מרגישה שלא מעריכים אותך? מהו ריצוי...
הצלחה בחיים - לחיות מבפנים לבחוץ - נתיב של הצלחה בחיים
...הצלחה בחיים זו אולי לא הדרך היחידה לחיות את החיים, אך זהו בהחלט נתיב משותף או דרך חיים מסוימת של קומץ אנשים שנראה שגילו איזושהי נוסחה סודית עתיקת יומין. הנוסחה לחיים של הצלחה או במילים אחרות: נתיב של הצלחה בחיים. שימו לב, לא אמרתי נתיב אל הצלחה בחיים, אלא נתיב של הצלחה בחיים. הצלחה בחיים היא לא מקום שמגיעים אליו, אלא נתיב שהולכים בו. כשאתם אומרים הצלחה בחיים, אני מניח שאתם לא מתכוונים לחוויה חד פעמית. אני מאמין שאתם רוצים לחוות הצלחה בחיים כל הזמן. אז הרשו לי להציע לכם נתיב של הצלחה בחיים, אני קורא...
הכניסה לבית, עפ"י תורת הפנג שוי
...לבית הינה חשובה לא פחות מפנים הבית. כאשר יועץ פנג שוואי נכנס לביתך, הוא מביט ראשית על סביבת הבית וכניסתו, ורק לאחר מכן על פנים הבית. כניסת הבית חשובה ביותר בייעוץ פנג שואי היות והינה מסמלת את הצי הנכנס לביתך. מהו צי? צי הינו חומר אנרגטי אשר נמצא בכל מקום, חומר וגוף. בכל בית קיים צי אך קיימים שני סוגי צי - צי טוב וצי מאתגר, החשוב הוא שהצי הטוב יכנס לביתך, כך גודל ההזדמנויות יגדלו ויגיעו לביתך, הזדמנויות טובות עבור כל תחום חיים. כאשר הצי המאתגר נכנס לביתך קיימים אתגרים, עיכובים והזדמנויות אינן מגיעות...
הכרת תודה, אסירות תודה, הודיה, הערכה - מבוא
...תודה, אסירות תודה, הודיה, הערכה - מבוא הכרת תודה, תודה, אסירות תודה, הודיה או הערכה היא רגש או עמדה המכירה בתועלת שהתקבלה או תתקבל, או הבעתם של רגש או עמדה אלה. הבעת תודה נחשבת לאחד מכללי הנימוס בחברות רבות. תודה בתרבות תודה היא אחד המושגים או אחת החוויות המשמעותיות והמוערכות ביותר בדת בפילוסופיה ובספרות, ונחשבת כבר מאות שנים למידה טובה, לפעילות רצויה או הכרחית מבחינה מוסרית או למצווה דתית. חקר התודה בפסיכולוגיה בשנים האחרונות החלו לחקור את חוויית התודה באופן מדעי, במסגרת הפסיכולוגיה החיובית, וספר...
אילו שאלות לשאול בראיון עבודה? מה חשוב יותר לדעת על המרואיין?
...מה חשוב יותר לדעת על המרואיין? ראיון עבודה. בהמשך למאמר כיצד לראיין עובדים (בעיקר לתפקיד ניהולי) ? אילו שאלות הכי חשוב לשאול ואיך בדיוק? אוסיף כי בדרך כלל בראיונות עבודה המרואיין מספר על הצלחותיו. הפעם היחידה שבה בדרך כלל מעלים את החסרונות של המרואיין היא כאשר שואלים אותו את השאלה השבלונית הנצחית מהם החסרונות שלך או אמור 3 דברים שבהם אתה חלש. כל מרואיין כמובן שהתראיין יותר מפעם אחת, כבר יש לו בראש תשובה מוכנה לכל השאלות האלו. בדרך כלל רוב ככל הראיון עבודה ממוקד בכך שהמרואיין מספר על ההצלחות שלו...
אימון אישי / מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 10
.../ מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 10 קשיים קושי הוא תחושה של מאמץ לשנות את המציאות. והקשיים לעיתים נתפסים אצל האדם כעול ומאבק. אך אם האדם יסתכל טוב הוא יראה שהקושי משרת אותו, הוא נותן לו מוטיבציה לשפר את חייו ולהתקדם, הוא מוסיף עניין ותחושת סיפוק כאשר מתגברים עליו ועוזר לאדם למצוא בעצמו כוחות חדשים. ועל האדם לשמוח מהקשיים שהוא נתקל בהם כי הם גורמים לו להכיר טוב יותר את עצמו. וכדי להתגבר על קושי על האדם להתבונן על יכולותיו ולמצוא פתרון לבעיה. ראיון עבודה כאשר...
סיפור החיים שלכם על הבמה השיווקית
...השיווקית הבלוגים באינטרנט עשו לנו דבר נהדר. הם החזירו אותנו לתקופת האבן, התקופה בה הדברים החשובים הועברו בחברה באמצעות עדות אישית, באמצעות סיפורים שחוללו את הזהות שלנו, כדוגמת סיפורים על מלכים ושופטים שהפכו עם השנים לספר הנקרא היום ביותר בעולם - התנך. תחשבו על כמה סיפורים מכונני זהות שמערכת החינוך משווקת לנו כבר שנים רבות כדי להפוך אותנו לחיילים טובים יותר: הסיפור של טרומפלדור והמשפט האלמותי שלו טוב למות בעד ארצנו, משפט שעיצב אותנו כחברה לוחמת עד טיפת הדם האחרונה. על סיפור מצדה שהכתיב לנו קוד התנהגות...
אימון אישי בגישה רוחנית
...אישי בגישה רוחנית הרבה אנשים בעלי אוריינטציה רוחנית מוצאים עניין בקואוצינג כיוון שהוא מציע נתיב להתפתחות אישית, אבן היסוד לכל עבודה רוחנית אמיתית. עם זאת, מאמנים ומתאמנים בעלי גישה רוחנית מביעים לעיתים קרובות אי נוחות מהסגנון של האימון הקלאסי, שנתפס בעיניהם כמנוגד לכמה עקרונות רוחניים בסיסיים. כמאמן אישי החוקר אסכולות רוחניות במשך 25 השנים האחרונות, אני מוצא שאימון הוא כר נפלא לשילוב של עקרונות רוחניים. לתפיסתי אימון אישי מועצם מאוד כאשר משולבים בתוכו עקרונות רוחניים, ובמאמר זה אציג כמה עקרונות...
דיאטה / ירידה במשקל - "נפלתי"...
...ירידה במשקל - נפלתי... מירי (שם בדוי) נכנסה לסטודיו בפנים נפולות. היא ניגשה להכין לעצמה כוס קפה, ובדממה התיישבה במקומה. עלי לציין, שהתנהגות זו לא הייתה כלל וכלל אופיינית לה. בפעמים הקודמות כניסתה לוותה בחיוך גדול, ובהליכה קופצנית מלאת אנרגיה. בחרתי להתחיל את המפגש בברור עם מירי, בדרך עוקפת. פניתי לקבוצה בשאלה: כיצד עבר עליכן השבוע האחרון? . התחלנו בסבב בו כל אחת מהמשתתפות שיתפה בחוויות השבוע, שעברה, וכשהגענו למירי באופן פלא הייתה דממה רועמת בחדר. מירי הרימה את ראשה וסיננה מבין שפתיה בשקט נפלתי....
הדחקה! טוב או רע? האם להדחיק או להעלים? חלק 2
...להעלים? חלק 2 המשך מ: הדחקה! טוב או רע ? האם להדחיק או להעלים ? חלק 1. כי הבגדים הם שיפור חיצוני שאין בו שינוי תודעתי של הנפש. והסדנא / האימון האישי, הם משהו שמחזקים את הנפש של האדם מבפנים. ומאחר שבעצם הרגשת הביטחון העצמי היא משהו פנימי, לכן ככל שהטיפול הוא פנימי יותר, כך הוא יעזור יותר ויחזיק מעמד ליותר זמן. ומה המסקנה? המסקנה היא, כי עליך להבין כי מאחר שהצימאון שלך הוא נפשי ולא פיזי, לכן דרכי הטיפול הן על ידי עשיית פעולות שעוזרות לנפש שלך ולא לחיצוניות שלך. כאשר אדם לדוגמה עצוב והוא הולך לעשות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוש הטעם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוש הטעם, איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוש הטעם, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לפנק את הגוף איך להסתכל על המציאות? מחייב ראשון הצלחה במשחק להיפטר מהאגו הרגשה של רעב איך להתמודד עם פוביה? לפחד פחות איך אמונה עצמית משפיעה על היכולת שלך? לא מצליח לאהוב את עצמי לאהוב רק את עצמך לא אוהב שנועצים בי מבטים בחירה מאושרת סיבות להיות מאושר טיפול אחרי בגידה גירושין מכוערים לקבל החלטה מורכבת קבלת החלטות בזמן רכישה התמודדות עם כל בעיה להתמודד עם אירוע מוטיבציה להתנדבות למה אני לא מצליח להשתנות? כאבים של הלקוח האם לקרוא ללקוח בשם הרשמי שלו? איך לעזור לילד לעשות שיעורי בית? ילד מתבגר מתחצף התנהגות של מורה רוחני פחד בתת מודע האם מחלת נפש מדבקת? adhd להפסיק לאהוב את האקס לשכנע אקס לרצות אותך למתוח שריר מתיחה מלאה חלק בשריר מתאמץ הכי הרבה להתחבר לאלוהים הוכחת אי מציאות הבורא איך להגיע להארה? הארה שנעלמת השכל של הספר להיות אלוהים האם אפשר להיות אלוהים? תזרים הכנסות איך נוצר רצון לכסף? סודות משמעות החיים בחירת משמעות החיים איך ליהנות מעבודה? דיכאון חיובי להיות רובוט האם לאלוהים יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מתי נוצר העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים נוער והורים, מאמן אישי לקריירה, קואצר לזוגיות בנושא חוש הטעם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 7.2190 שניות - עכשיו 08_10_2025 השעה 00:44:32 - wesi4