ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חוויה מתקנת ✔טיפול בהפרעת קשב - מבוא ✔טיפול בהפרעת קשב כולל את אפשרויות המענה הזמינות עבור הסימפטומים של הפרעת קשב... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨טיפול בהפרעת קשב - מבוא
טיפול בהפרעת קשב כולל את אפשרויות המענה הזמינות עבור הסימפטומים של הפרעת קשב וההשפעות האפשריות שלהם על רמת התפקוד ואיכות החיים של האדם.

הפרעת קשב היא הפרעה נוירו התפתחותית, שתסמיני הליבה שלה הם: קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות (פעלתנות יתר) ואימפולסיביות. הפרעת קשב היא תופעה שכיחה המוערכת בכ - 5% - 10% מהאוכלוסייה. היא מתפתחת במשך חמש השנים הראשונות לחיים ואינה דועכת בגיל מסוים, לכן ניתן למצוא אותה בכל שכבות הגיל. הפרעת קשב משפיעה על טווח רחב של תחומי התנהגות ולכן אנשים עם הפרעת קשב עלולים להיתקל בקשיים רבים בכל תחומי החיים, אשר פוגעים ברווחתם. קשיים אלו עלולים להשליך על עתידם הרגשי, ההתנהגותי והאקדמי. אנשים רבים עם הפרעת קשב עשויים לחוש לאורך חייהם תסכול ואי - מיצוי יכולותיהם בתחומים שבהם יכלו להגיע להישגים גבוהים, אך באמצעות טיפול הולם, הפרוגנוזה של הפרעת קשב עשויה להיות טובה מאוד.

טיפול הולם יכול למנוע תאונות וליקויים מתמשכים בתפקוד במסגרת בית הספר, עולם העבודה, קשרים עם עמיתים ויחסים בין אישיים. לצד זאת, הפרעת קשב בלתי מטופלת מקושרת להישגים אקדמיים נמוכים, סטטוס תעסוקתי נמוך וסיכון מוגבר לשימוש לרעה בחומרים ועבריינות. משום שכל דחייה עלולה להיות קריטית ישנה חשיבות רבה למתן טיפול בשלב מוקדם ככל הניתן, במיוחד כאשר מדובר בילדים. עם זאת, רק מחצית מהילדים עם הפרעת קשב זוכים לקבל טיפול. בנוסף ישנם אנשים שכלל לא אובחנו בילדותם, אשר מגיעים לקבל טיפול ראשוני רק כשהם כבר בוגרים.

תוכן עניינים:

1 בנייה של המערך הטיפולי 1.1 טיפול רב מערכתי 1.1.1 שיתוף פעולה עם המשפחה ומערכת החינוך בגילאי הילדות

1.2 התאמה אישית 1.2.1 התייחסות למאפיינים הייחודיים של גילאי הבגרות

1.3 מעקב והערכת ההתקדמות 1.3.1 מודעות למגבלות ולקשיים הכרוכים בטיפול בהפרעת קשב

2 מענה לתחלואה נלווית 2.1 הפרעת קשב ומחוננות

3 קבלת מידע אמין 3.1 הכשרת מורים

3.2 הדרכת הורים 3.2.1 קשיים בשלב האבחון

3.2.2 קשיים בשלב הטיפול וההתמודדות היום - יומית

4 פיתוח תחומי היכולות והצדדים החזקים 4.1 יצירתיות

5 שיעורי עזר פרטניים

6 הוראה מתקנת

7 שיפור היכולות החלשות 7.1 פיתוח תפקודים ניהוליים ויכולת התארגנות

8 פיצוי ופיתוח סגנון עבודה מותאם אישית 8.1 התאמה סביבתית

8.2 כלי עזר וטכנולוגיה מסייעת

9 התערבות חברתית ופיתוח מיומנויות חברתיות

10 התערבות פסיכולוגית או טיפול רגשי 10.1 אתגרים בטיפול הפסיכולוגי בהפרעת קשב

10.2 טיפול התנהגותי

11 טיפול תרופתי 11.1 תרופות ממריצות / מעוררות 11.1.1 התאמת המינון וסוג התרופה

11.1.2 אופן הפעולה - מנגנונים פיזיולוגיים ועצביים

11.2 תרופות לא מעוררות

11.3 דילמות בנושא הטיפול התרופתי בתקופת ההריון וההנקה

12 טיפולים אלטרנטיביים

13 התנגדות לטיפול וההשלכות של מניעתו

1

1

בנייה של המערך הטיפולי:

המטרה העיקרית של הטיפול בהפרעת קשב היא שיפור מרבי של התפקוד לצד הימנעות מבעיות וקשיים משניים שהפרעת הקשב עלולה ליצור. למידע נוסף ראו - קשיים העלולים להיווצר בעקבות הפרעת קשב. בעוד שעדיין לא נמצאה דרך לריפוי מלא של הפרעת קשב, ישנן מגוון אפשרויות טיפול תרופתיות ולא תרופתיות להתמודדות עם התסמינים ושיפור התפקוד. כך שניתן לטפל ביעילות בתסמינים של הפרעת קשב עבור ילדים ומבוגרים. עם זאת, המטרה הטיפולית צריכה להתייחס לא רק להקלה זמנית בסימפטומים, אלא גם להבניה של המסלול ההתפתחותי ארוך הטווח הרצוי ביותר.

טיפול רב מערכתי:

הנחייה בנוגע לתזונה נכונה היא חלק ממערך הטיפול להפרעת קשב

לנוכח מאפייני ההפרעה, הטיפול היעיל חייב להיות רב - מערכתי ולעסוק בכל המערכות המשמעותיות בחייו של האדם, ובכל הצירים האנושיים: הביולוגי, הפסיכולוגי והחברתי.

לרוב נדרש שילוב של אנשי מקצוע - רופא (פסיכיאטר או נוירולוג) לצד טיפול נפשי (טיפול פסיכולוגי או טיפול באמנויות) וכן סיוע גופני (ריפוי בעיסוק או טכניקות סיוע דומות - רכיבה טיפולית, הידרותרפיה) וכן הנחיה בנוגע לתזונה נכונה. לצד אלו חשוב גם ייעוץ של גורם מקצועי המעריך את התמונה החברתית והמערכתית (פסיכולוג חינוכי, יועץ, עובד סוציאלי או מתאם). רמת המקצועיות של אנשי המקצוע המעורבים בטיפול היא קריטית להצלחתו. על כן חשוב להקפיד על בחירה של מורים, מטפלים, רופאים או מאמנים הבקיאים בהפרעת קשב על כל היבטיה.

בעוד שאנשי החינוך נחשבים למומחים בנוגע להקשר הכיתתי, לחומרי הלימוד ולקשיים של תלמידיהם, היועצים המקצועיים נחשבים למומחים בנוגע לדרכי התערבות מבוססות מחקר אשר יכולות לענות על צורכי התלמיד, לכן על פי רוב שיתוף הפעולה הפורה ביניהם הוא זה שמוביל לתוצאות הטובות ביותר.

שיתוף פעולה עם המשפחה ומערכת החינוך בגילאי הילדות:

הפרעת קשב מתפתחת במשך חמש השנים הראשונות לחיים והיא הלקות הנוירולוגית הנפוצה ביותר בקרב ילדים. כדי להימנע מההשלכות השליליות העלולות להיות להפרעת קשב בהיעדר טיפול, ישנה חשיבות רבה ליישום תוכניות התערבות כבר בשלב המוקדם של בית הספר היסודי.

ההורים והמורים כאחד לוקחים תפקיד משמעותי בעיצוב אישיותו של תלמיד עם הפרעת קשב. לכן הטיפול ארוך הטווח בילד מצריך שיתוף פעולה מתמיד בין הצוות הטיפולי, הצוות החינוכי, ההורים והילד. למרות זאת, אחד ההיבטים המוזנחים בנוגע לטיפול בתלמידים עם הפרעת קשב הוא הצורך ביצירת שיתוף פעולה עם אנשי החינוך לצורך יישום התוכנית הטיפולית.

תוכנית התערבות בית ספרית היא חלק חיוני מהמערך הטיפולי המלא להפרעת קשב. במקרים רבים הבנייה של התוכנית הטיפולית מתחילה לאחר מעשה כתגובה לבעיה שכבר התעוררה או להתנהגות בלתי מקובלת שכבר התרחשה. אף על פי שלא ניתן לא ניתן לחזות מראש את כל המקרים, רובם ידועים וניתן לצפות להתרחשותם מבעוד מועד. תפקיד המורה ובית הספר הוא לאתר תלמידים עם הפרעת קשב על ידי הפנייה לאבחון ולעזור לכל תלמיד שאובחן להתמודד עם ההפרעה, כך שהישגיו בתחום הלימודי והחברתי לא ייפגעו. בהתחשב במחלוקות הקיימות בציבור בנוגע להפרעת קשב, יש חשיבות רבה לכך שהמורה יהיה אובייקטיבי ובעל ידע בנושא. בהתאם לך, בנוסף להורים יש להדריך גם את צוות המורים בבית הספר.

התאמה אישית:

האבחון של הפרעת קשב מבוסס על המהדורה החמישית של ה - DSM. הוא מאפשר למפות את היכולות והקשיים לצורך התאמת תוכנית העבודה למאפיינים האישיים של כל אדם.

לא כל אדם עם הפרעת קשב זקוק לכל הטיפולים האפשריים להפרעה זו. מכאן שעל המטפלים להתאים את הטיפול בהתאם לצורך. בדומה למצבים כרוניים אחרים, תוכנית הטיפול בהפרעת קשב צריכה להיבנות באופן ספציפי עבור כל מקרה לגופו, בהתאם למאפייניו הייחודיים.

בהתאם לכך, הטיפול בהפרעת קשב צריך להיקבע בתוכנית אישית המבוססת על ההפרעה הבסיסית, התחלואה הנילווית ועל העדפות האדם (והמשפחה במקרה של ילדים). גיבוש היעדים של תוכנית הטיפול צריך לנבוע מתוך התסמינים המרכזיים שאותרו ומהפגיעות התפקודיות הספציפיות שהם יוצרים. אבחון הפרעת קשב נועד לספק את המידע הדרוש לצורך ההתאמה האישית של התוכנית הטיפולית.

בנוסף כל סוגי ההתערבות והעזרה שהאדם מקבל צריכים להיעשות באווירה חיובית, ומתוך תמיכה בערך העצמי. זאת משום שלמידה נעשית בקלות וביעילות רבה יותר כאשר היא באה מתוך הנאה.

התייחסות למאפיינים הייחודיים של גילאי הבגרות:

הפרעת קשב בגילאי הבגרות

להפרעת קשב יש ביטויים מגוונים בגילאים השונים, בהתאם למכלול התכונות של האדם והסביבה בה הוא חי. בגילאי הבגרות הפרעת הקשב עלולה להוביל לקשיים בתחום החברתי, האקדמי והמקצועי. בהתאם לכך, מבוגרים עם הפרעת קשב מתלוננים על קשיים בעבודה, בבית וביחסים חברתיים כתוצאה מקושי בהפנית קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. עם זאת, השונות בין אנשים עם הפרעת קשב בולטת יותר במבוגרים בהשוואה לילדים ולמתבגרים. שונות זו באה לידי ביטוי בכך שמבוגרים בעל הפרעת קשב מציגים תמונות קיצוניות, הנעות בין חוסר תפקוד מוחלט, תפקוד תקין ותפקוד גבוהה מאוד.

אחד ההיבטים הייחודיים למבוגרים הוא התפקוד ההורי במסגרת המשפחה, אשר מטבע הדברים אינו רלוונטי עבור ילדים. חלק מתסמיני הפרעת הקשב עלולים להקשות על הורים אלו להגיב בסבלנות ומתינות לילדם ולהימנע מלהביע כעס ומצוקה לידו. על כן יש להתייחס לכך במסגרת התוכנית הטיפולית. בנוסף, בשל האופי התורשתי של הפרעת קשב אמהות ואבות רבים מתמודדים עם ילד הסובל מהפרעת קשב, כאשר להם עצמם יש מאפיינים דומים או זהים. במקרים אלו יש לתת להורה את המענה הטיפולי המתאים עבור הביטויים של הפרעת הקשב שלו, לצד הדרכה הורית אשר תאפשר לו להתמודד בצורה המיטבית גם עם הפרעת הקשב של ילדיו, לבצע מעקב אחרי התוכנית הטיפולית שלהם ולדאוג ליישום שלה. היבט זה מאתגר במיוחד משום שאצל מבוגרים עם הפרעת קשב רוב הקשיים שעולים קשורים בהתארגנות עצמית, לדוגמה: ארגון וסדר של מקום העבודה, ניהול זמן, השלמת משימות שהותחלו וחלוקה לשלבים של משימות מורכבות. ההתמודדות עם קשיי הארגון מתעצמת כאשר האדם אחראי לא רק על עצמו, אלא גם על הארגון של ילדיו ומתעצמת עוד יותר כשגם לילדים אלו יש קשיי התארגנות משל עצמם.

להיבט התורשתי יכולות להיות גם השלכות רגשיות שכן לעתים ההורים מזדהים עם ילדם ואף חווים מחדש חוויות דומות וקשות מעברם. עבור הורים רבים עם הפרעת קשב, העבודה עם הילד מהווה חוויה מתקנת.

מעקב והערכת ההתקדמות:

תוכנית הטיפול צריכה לפרט את יעדי הטיפול, האמצעים להשגתם ודרכי המעקב אחרי ההתקדמות. זאת משום שהפרעת קשב היא מצב מתמיד אשר מצריך טיפול והערכה לאורך זמן.

יש לבחור ביעדים מדידים, מציאותיים וברי השגה. אמצעי הטיפול וההערכה של ההתקדמות ישתנו בהתאם ליעדים אלו. יכולות להיות מספר תוצאות רצויות לטיפול בהפרעת קשב. ניתן להתייחס לשיפור היחסים עם הורים, אחים, מורים ועמיתים. ידע אפשרי הוא הפחתה בהתנהגויות המפריעות לסביבה. שיפור ביצועים אקדמיים כולל: פיתוח יכולת למידה עצמאית, הגברת כמות העבודה, שיפור היעילות, הקפדה על דיוק והשלמת מטלות. כמו כן, ניתן לשאוף גם לשיפור בהערכה העצמית.

במקרים בהם הוגדרו יעדים מציאותיים ולא נראה כל שיפור בעקבות התוכנית הטיפולית, יש לבדוק מחדש את דיוק האבחנה של הפרעת הקשב ולשקול מצבים אחרים שיכולים לבוא לידי ביטוי בצורה דומה. להסבר נוסף ראו שלילת מצבים המדמים הפרעת קשב.
יצירתיות טיפול בהפרעות אישיות פגיעות הערכה עצמית נמוכה בעיות קשב וריכוז לטפל במחלות נפש חיזוק הערכה עצמית חולה נפש פסיכולוגיה טיפול בהפרעות נפשיות הפרעות אכילה adhd בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה טיפול טיפול בהפרעה טיפול בהפרעות טיפול בהפרעות קשב טיפול בהפרעת קשב טיפולים מטופל מטפל קשב קשב וריכוז ריכוז וקשב
רצון להרגיש טוב, למה אתה רוצה להרגיש טוב, ולמה דווקא בצורה מסוימת
רצון להרגיש טוב, למה אתה רוצה להרגיש טוב, ולמה דווקא בצורה מסוימת
...דווקא בצורה מסוימת למה אתה רוצה להרגיש טוב ולא רוצה להרגיש רע? אליעד כהן מסביר שהשאלה הראשונה שאדם צריך לשאול את עצמו היא למה הוא בכלל רוצה להרגיש טוב ולא רוצה להרגיש רע. כלומר, לפני שהוא בודק פרטים על הרצונות הספציפיים שלו, הוא צריך לבדוק מה עומד מאחורי הרצון להרגיש טוב באופן כללי. אליעד מבהיר שיש כאן שתי שאלות שונות שצריך להבין אותן היטב: הראשונה, למה בכלל האדם רוצה להרגיש טוב, ולא מוכן להרגיש רע? השנייה, למה הוא רוצה להרגיש טוב דווקא בצורה מסוימת ולא בצורה אחרת? הוא מדגיש שגם אם האדם משוכנע ש...
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
...- למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף למה כדאי להבין איך הגוף עובד באימון כושר? אליעד כהן מסביר שהמטרה המרכזית של הבנת תהליכי הגוף, במיוחד בתחום אימוני הכושר, היא להפוך את פעולת הגוף למשהו משמעותי ומחושב יותר. לדעתו, אנשים אינם חייבים להבין לעומק את התהליכים בגוף כשהם מבצעים פעולות פשוטות כמו ללכת, להרים חפצים או לקום מכיסא, אבל בהחלט אפשר ומומלץ לעשות זאת כדי...
שמחה, להיות שמח, שמחת חיים, חוסר שמחה, דיכאון, עצבות, ייאוש, חרדות, להיות בשמחה
...חוסר שמחה, דיכאון, עצבות, ייאוש, חרדות, להיות בשמחה ובו יתבאר עניין השמחה של האדם בחיים. ויתבאר, במה תלויה השמחה של האדם בחיים? ומה גורם לאדם להיות שמח? ואיך האדם יכול לגרום לעצמו להיות שמח? והאם אפשר להיות רק בשמחה? ולמה לפעמים האדם נכנס לדיכאון? וממה נובעת תחושת עצבות ותחושת ייאוש מהחיים? ולמה יש לאדם חרדות וחוסר שמחה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי כולם מנסים להיות שמחים כמה שיותר. ולאו דווקא שמחים ומחייכים, אלא כולם מנסים להרגיש כמה שיותר טוב, ולהתקרב כמה שיותר אל תחושה של שמחה, ולהתרחק כמה שיותר...
דיסוציאציה רגשית, הפרעה דיסוציאטיבית, ניתוק מעצמי, לא מרגיש את עצמי, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, הפרעות נפשיות, לא מזהה את עצמי, הפרעת דה פרסונליזציה, נכנס בי שד, נכנס בי דיבוק, ניתוק רגשי, מנותק מעצמי
דיסוציאציה רגשית, הפרעה דיסוציאטיבית, ניתוק מעצמי, לא מרגיש את עצמי, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, הפרעות נפשיות, לא מזהה את עצמי, הפרעת דה פרסונליזציה, נכנס בי שד, נכנס בי דיבוק, ניתוק רגשי, מנותק מעצמי
...ניתוק מעצמי, לא מרגיש את עצמי, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, הפרעות נפשיות, לא מזהה את עצמי, הפרעת דה פרסונליזציה, נכנס בי שד, נכנס בי דיבוק, ניתוק רגשי, מנותק מעצמי מהי דיסוציאציה רגשית ואיך היא נוצרת? דיסוציאציה היא מצב שבו אדם חווה ניתוק רגשי מעצמו, ובמקרים רבים הוא מתאר את התחושה כאילו הוא מסתכל על עצמו מבחוץ או לא מזהה את עצמו במראה. אליעד כהן מסביר זאת באמצעות דוגמה פשוטה: אם נותנים לאדם תרופת הרדמה, הוא יכול לראות את היד שלו, אך לא להרגיש אותה. כך בדיוק אדם הסובל מדיסוציאציה חווה את גופו כולו...
ניתוח תשדירי בחירות 2015, קמפיין פוליטי, לגרום לאנשים לבחור בך, לשכנע אנשים, איך לעשות קמפיין מנצח? איך להעביר מסרים? איך להשפיע על אנשים? טעויות בשכנוע, שגיאות בשכנוע, יעוץ פוליטי
ניתוח תשדירי בחירות 2015, קמפיין פוליטי, לגרום לאנשים לבחור בך, לשכנע אנשים, איך לעשות קמפיין מנצח? איך להעביר מסרים? איך להשפיע על אנשים? טעויות בשכנוע, שגיאות בשכנוע, יעוץ פוליטי
...לגרום לאנשים לבחור בך, לשכנע אנשים, איך לעשות קמפיין מנצח? איך להעביר מסרים? איך להשפיע על אנשים? טעויות בשכנוע, שגיאות בשכנוע, יעוץ פוליטי מהן הטעויות המרכזיות בתשדירי הבחירות של 2015? בניתוח תשדירי הבחירות של שנת 2015, אליעד כהן מסביר על טעויות נפוצות שנעשו בקמפיינים של מפלגות שונות. ההרצאה עוסקת בתחום השכנוע, המכירות והקמפיינים הפוליטיים, ואליעד מדגיש כיצד שגיאות במסרים ובניסוח יכולות לגרום לתוצאות לא רצויות. מה הייתה הטעות המרכזית בקמפיין של הליכוד? אחת הטעויות הבולטות של הליכוד הייתה הסיסמה...
להתפתח רוחנית, התאמת החוויה להבנה, מה באמת אתה רוצה, רוצה להרגיש רק טוב, רוצה להרגיש גם טוב, רוצה להרגיש רע, ליהנות מהסבל, רוצה לסבול
להתפתח רוחנית, התאמת החוויה להבנה, מה באמת אתה רוצה, רוצה להרגיש רק טוב, רוצה להרגיש גם טוב, רוצה להרגיש רע, ליהנות מהסבל, רוצה לסבול
...מה באמת אתה רוצה, רוצה להרגיש רק טוב, רוצה להרגיש גם טוב, רוצה להרגיש רע, ליהנות מהסבל, רוצה לסבול האם אנחנו באמת רוצים להרגיש רק טוב? אליעד כהן מסביר לעומק את הרעיון שרוב האנשים מאמינים כי כל רצונם בחיים הוא להרגיש טוב בלבד, אך כאשר מתבוננים ברצון הזה באמת, מגלים שיש בתוכנו גם רצון לחוות רע. הוא טוען כי אנשים לא באמת מחפשים להרגיש טוב תמיד וללא תנאים, אלא רוצים להרגיש טוב תחת תנאים מסוימים בלבד. לדוגמה, אדם אומר אני רוצה תה, וכשמביאים לו מים במקום תה הוא מתעצבן או חש רע. האדם טוען שהוא ביקש תה...
אין סוף - למה גם הוא מוגבל וסופי? ומה גדול ממנו?
אין סוף - למה גם הוא מוגבל וסופי? ומה גדול ממנו?
...גדול ממנו? למה גם האין סוף מוגבל למרות שהוא אינסופי? רוב האנשים חושבים שהמושג אין סוף מתאר יישות שאין לה הגבלות. אך אליעד כהן מסביר שהמחשבה הזו שגויה. דווקא ההגדרה של המושג אין סוף יוצרת לו הגבלה. אם מגדירים משהו כאינסופי, אוטומטית מגבילים אותו בכך שאין לו סוף. משמעות הדבר היא שהאין סוף מוגבל בכך שאינו יכול להיות סופי. הוא לא יכול להצטמצם ולא יכול להכיל סופיות. ברגע שהגדרת את האין סוף, צמצמת אותו מעצם ההגדרה שלו, ולכן גם הוא מוגבל. לדוגמה, ניקח ציר מספרים אינסופי. הציר עצמו הוא אינסופי, אך מורכב...
להירגע, איפה להירגע? באיזה מקום להירגע? איך לבחור סביבה מרגיעה? איזה סביבה יותר מרגיעה? להירגע בטבע בלי בעלי חיים, להירגע בטבע עם בעלי חיים, רוגע של בעלי חיים, רוגע של צמחים, סוגים של רוגע, הזדהות עם בעלי חיים, בחירת מקום להירגע, איך להרגיע מישהו? טיפול בעזרת בעלי חיים, זואותרפיה, טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים, טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים, טיפול באמצעות בעלי חיים, דומם צומח חי מדבר, לחץ של בעלי חיים, לחץ של בני אדם, איך נוצר לחץ? טיפול במצבי לחץ
...סביבה מרגיעה? איזה סביבה יותר מרגיעה? להירגע בטבע בלי בעלי חיים, להירגע בטבע עם בעלי חיים, רוגע של בעלי חיים, רוגע של צמחים, סוגים של רוגע, הזדהות עם בעלי חיים, בחירת מקום להירגע, איך להרגיע מישהו? טיפול בעזרת בעלי חיים, זואותרפיה, טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים, טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים, טיפול באמצעות בעלי חיים, דומם צומח חי מדבר, לחץ של בעלי חיים, לחץ של בני אדם, איך נוצר לחץ? טיפול במצבי לחץ והפעם אסביר מה ההבדל בין להירגע בטבע, עם בעלי חיים או בלי בעלי חיים. לדוגמה מה ההבדל בין בן אדם שהולך ל
NLP / שכנוע - איך להשתמש בשאלות הסחה? איך להשתמש בשאלות הטעייה? איך לעשות מניפולציה? איך ליצור ספק אלטרנטיבי? איך לעשות הסחת הדעת? איך לשתול מחשבות בת מודע? איך לגרום למישהו להאמין לך?
...בשאלות הסחה? איך להשתמש בשאלות הטעייה? איך לעשות מניפולציה? איך ליצור ספק אלטרנטיבי? איך לעשות הסחת הדעת? איך לשתול מחשבות בת מודע? איך לגרום למישהו להאמין לך? וכאן אבאר עוד דרך ועוד שיטה, איך באפשרותך לעשות מניפולציה על תת המודע של אדם אחר, ולשכנע אותו לחשוב / לעשות מה שאתה רוצה. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מנתב את תחושת הספק שלו, מהרעיון שאתה רוצה שהוא יאמין לך, אל רעיון אחר שמאמין ברעיון שלך. ואבאר כאן גם: איך המוח של האדם מנתח את המידע שהוא שומע? ואבאר, מהן שאלות הסחה ושאלות הטעייה ואיך להשתמש...
מה יפה במציאות? האם המציאות יפה? האם המציאות טובה? כמה המציאות טובה? מה טוב במציאות? לצאת מהשכל, לא טוב ולא רע
מה יפה במציאות? האם המציאות יפה? האם המציאות טובה? כמה המציאות טובה? מה טוב במציאות? לצאת מהשכל, לא טוב ולא רע
...כמה המציאות טובה? מה טוב במציאות? לצאת מהשכל, לא טוב ולא רע האם המציאות יפה או לא יפה? השאלה שאליעד כהן מעלה היא האם המציאות יפה, ומה בדיוק עושה אותה יפה? כאשר אנשים אומרים שהמציאות יפה, הם בדרך כלל מתכוונים לחוויות או להיבטים מסוימים במציאות שנראים להם יפים או טובים. לדוגמה, אליעד נותן דוגמה של אדם עיוור שלא ראה מעולם את המציאות, כיצד אפשר להסביר לו מה יפה במציאות? אפשר לבקש ממנו לדמיין מראה, תאורה, פרחים, או פרספקטיבה מסוימת - אך האם הוא באמת יבין את היופי? למה לא צריך לאהוב את המציאות בגלל ש
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3
...לא משלימה... את הפער - חלק 2. מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על הרופא והחולה נאמר, שרוב החולים החווים סימפטומים רפואיים, מפתחים מודל הסברי למחלתם ושבפועל, רק מיעוט מהחולים משתף או מציע את עמדתם, דאגתם וציפיותיהם וזאת, בדרך כלל באופן ספונטאני. ייחוסים אלו, פעמים רבות תורמים למצבים רפואיים באופן רב יותר מאשר נותן השירות הרפואי מבין זאת (Lang, Floyd & Beine, 2000). כמו כן, במערכת זו באים לביטוי בנוסף לידע ולמומחיות אותם מביאים הרופא והחולה, גם התנסותם, הבעותיהם ותפיסתם, את הרגשות הנחווים במהלך הטיפול...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב
...- עקדת יצחק - חלק 14 - ב תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - א. דוגמה לפעולת כפייה בלתי תקינה: בראשית ברא אלהים (המונח השגור בפינו עד היום) את השמים ואת הארץ. האדם נולד אל תוך היקום, ומאותו רגע הוא קולט את נתוניו ומעבד אותם. נתונים אלה מעובדים רק דרך המערכת האנושית של האדם, אין מערכת אחרת בנמצא, זו מציאות הדברים. מאידך, נתון כפוי לא ייקלט לעולם אצל האדם, במקודם או במאוחר הוא יפלוט אותו, זה טבע הדברים. אם כן, המונח אלהים שכיוונה לו התורה הוא התודעה, זו שמרכז השליטה בידה. זה המנחה, המורה המדריך...
לשמור על הקיים בהווה
...על הקיים בהווה חשיבה הגורסת לשמור על הקיים בהווה ממקמת את האדם במצב שידאג לכך שינוח בזמן הנכון ויעשה את הדברים הנכונים בזמן הנכון. חשיבה כזו, גורמת לאדם להיות רגוע, נינוח עם עצמו ואדם כזה הוא עקשן באופן כזה שלא מפר לו את האיזון בחיים. אדם כזה יכול לדעת את הדברים גם ללא הידיעה הזו, אבל אם הידיעה לא נכנסת למשנה תוקף הוא יכול להיות מושפע מתנודות החיים בקלות ולאבד את זה. הרעיון הוא לשמור על הקיים בהווה עי הסתכלות על הדברים כפי שהם. ואז האדם יכול להיות רגוע, וכבר לא משנה לו מה יקרה ומה יהיה, הוא כבר...
האם צמחים מרגישים? יש להם נשמה?
...צמחים מרגישים? יש להם נשמה? אני בטוח שכותרת המאמר די שנויה במחלקות. אם לא היו ניסויים מדעיים שמגבים את דבריי - לא הייתי מתיימר לכתוב מאמר זה המוכיח שלכל כוח נע יש כוח שמניע אותו - לכל חומר שנע בעולם יש חומר רוחני שמחיה אותו ונותן לו חיות - גם צמחים וגם דומם - מה זה אומר עלינו כיצורים רוחניית? קליב בקסטר, מומחה לפוליגרף (מכונת אמת) החליט לחבר בשנת 1966 את האלקטרודות של המכשיר לצמחים ולא לבני אדם. כאשר השקה אותו מומחה את העציץ שבמשרדו הגיב הצמח כאילו אדם מתרגש מעט ונרגע. המומחה לא האמין למראה עיניו...
גיליתי את מכונת הזמן!
...לא מזמן קראתי כתבה בעיתון על מדען שעובד על להמציא מכונת זמן. ממש מכונת זמן פיזית. קראתי את הכתבה ומחשבותיי נדדו בין איזה הזוי לבין איזה מדהים והמחשבה שנשארה בסוף הייתה שאם היו אומרים לנו לפניי כמה עשרות שנים שלכל אחד יהיה מכשיר שיוכל לתקשר עם מי שרוצה בכל מקום שירצה היינו בטח חושבים שהבן אדם השתגע והנה היום - יש לנו מכשירים סלולאריים, אינטרנט, VOIP ועוד כל מיני טכנולוגיות שאפילו עוד לא למדנו להשתמש בהם. כל מה שאנו יכולים לראות בעיני רוחנו - אנו מסוגלים ליצור במציאות ולמעשה כל המציאות שלנו מורכבת...
נאיביות - אמת ביחד + ידיעת האלטרנטיבות - קיבעון מחשבתי = התפתחות בריאה
...האלטרנטיבות - קיבעון מחשבתי = התפתחות בריאה אחת המשוואות שהייתי ממליץ עליהן, היא המשוואה הנל והיא באה מתוך נסיון חיים. אם מחפשים סימפון לנאיביות מימין הפתרון הוא משמאל ולמעשה, ההתפתחות הבריאה מבטלת את הנאיביות וחוסר המודעות לדברים כפי שהם. יש פעמים שאנשים לוקחים אנשים אחרים בתור סמכות ועי זה חוסמים לעצמם את ההצלחה ויוצרים לעצמם חסמים פסיכולוגיים כדי להגיע למה שהם רוצים באמת. האדם לפעמים לוקח את הדברים אחרי שנכווה בחיים, כאילו כל דבר שהוא יעשה הוא ייתקל במכשולים ואפילו שהמכשולים לא קיימים במציאות...
מהם היתרונות של דמיון מודרך ככלי עזר להתמודדות עם בעיות?
...עם בעיות? כפי שכבר התבאר אחד מהכלים שבאפשרותך להשתמש בהם כדי להתמודד עם בעיות בצורה טובה הוא הדמיון המודרך. חכם רואה את הנולד וגם אתה בוודאות בהמון מקרים מתכנן מראש מה תעשה אם יקרה כך או אחרת בעתיד במצבים שאליהם אתה נכנס. נניח שאתה הולך לנהל משא ומתן עם מישהו אתה בוודאי עושה מעין דמיון מודרך עם עצמך ומדמיין את המשא ומתן וחושב על מה תאמר אתה, מה יענו לך, מה תענה אתה וכן הלאה. כפי שניתן להבין ככל שהדמיון המודרך שאתה עושה לעצמך מראש יהיה קרוב יותר למציאות כך אתה מגדיל את הסיכוי שלך להתמודד עם אותה...
אסטרטגיות טיפוליות בתחום הפסיכיאטרי - פסיכולוגי בשיטת הביופידבק.
...בתחום הפסיכיאטרי - פסיכולוגי בשיטת הביופידבק. מאת דר יגאל גליקסמן הנחת היסוד בשילוב שיטת הביופידבק בתהליך הטיפולי היא כי היחסים הקיימים בין המטפל, המטופל והמכשור מהווים את הבסיס הטיפולי הייחודי של בשיטת הביופידבק. מנסיוני הקליני למדתי כי במקרים כמו התקפי חרדה, פניקה וסוגים שונים של תופעות פסיכוסומטיות יהיו האספקטים הפסיכולוגיים דומיננטיים בעוד שבמקרים כמו: שיקום שרירים לאחר תאונה או אירוע מוחי, הם יהיו פחות דומיננטים. העובדה היא שהם תמיד קיימים!!! זו אקסיומה מאד מקובלת בעולם המדעי כי כל שינוי מודע...
מכונות ורוחות - הספק הוא מקור התבונה - דקארט
...התבונה - דקארט מכונות ורוחות Dubium sapientiae initium (הספק הוא מקור התבונה), אמר דקרט, אבל הוא גם ידע שהספק, בצורתו הקיצונית, מביא לשיתוק רעיוני גמור. לכן הקדים לו את מכת המנע המפורסמת: הוא שאל את עצמו אם ייתכן שכל המציאות סביבו היא פעולתו של שד מרושע השולט במוחו ויוצר בו אשליות. לא ניתן לשלול בוודאות אפשרות כל כך הזויה, אבל אפילו במקרה זה יש דבר אחד שלא ניתן להטיל בו ספק: באשליה עצמה! זו הייתה האקסיומה הבודדת שעליה, במהלך אוקלידי חדש, קיווה דקרט להעמיד השקפת - עולם שלמה שבה אפילו קיום האלוהים...
חמישה מיתוסים מודרניים על חיי הנישואין
...על חיי הנישואין רומנטיקה, אושר ועוד כמה הנחות יסוד שגויות. מאת אמונה ברוורמן המאמר מבוסס על מחקרים שנעשו עי הפרויקט הלאומי של רוטגר לחיי הנישואין. מיתוס מספר 1: חיי הנישואין מועילים לגבר, הרבה יותר מאשר לאישה. הטעות ההרסנית הזו, גורמת לנשים רבות לראות את תפקידן במערכת הנישואין באור שלילי ביותר. הן נוטות להניח, שעליהן להיות קדושות מעונות מול צרכיהם של הגברים, גם כאשר לעיתים, הן חוות דווקא את ההפך הגמור מכך. מדהים לראות, עד כמה עצום כוחם של מיתוסים פופולריים, בנוגע לשינוי הציפיות וההשקפות שיש לנו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוויה מתקנת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוויה מתקנת, איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוויה מתקנת, איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
להתמודד עם שאלות קיומיות להיות מושך בזוגיות איזה מקצועות ייעלמו בגלל ה AI? מיון עובדים לימודי רוחניות עסק טיפול בחרדת פרידה פחד לחלות קנאה באנשים עם ביטחון עצמי ביטחון עצמי באלוהים איך עובדת התאהבות? להתאהב באחד אושר הוא השלמות אושר קרוב פחד להיפגע בזוגיות איך משתנה המשיכה המינית? איך להיצמד להחלטה שלך? נוסחה לקבלת החלטה להתמודד עם כל החרדות התמודדות עם סבל השקר של ההצלחה דיכאון מכישלון לקוח לא טוב שינוי עמדה פוליטית הילדה שלי עברה התעללות מינית איומי התאבדות ילדים לשתול מסרים לתת מודע ערך עצמי רוחני סכיזופרניה פרנואידית גנטיקה איך להפסיק כדורים? מסר להעביר לאקס ליצור אמון עם האקסית להתאמן עם שכל מאמץ של מפרקים מאמין שהוא אלוהים אלוהים לא יעזור הרגשת הארה הארה חלקית האם הספר להיות אלוהים? איך להפוך להיות אלוהים האמיתי? מה הסיכון שיש בהשקעה? להרוויח כמה שיותר כסף איך לדעת מהי מטרת החיים? החיים שאחרי השגת מטרת החיים תוך כמה זמן אפשרי לשנות רגש שלילי ביקורת בונה וחיובית שכנוע ובחירה חופשית קיימת בחירה חופשית למה יש רע בעולם? האם אפשרי להאמין שאלוהים ברא את העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מנטלי, מאמן אישי קשב וריכוז, מאמן אישי לקריירה בנושאי חוויה מתקנת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 03:21:54 - wesi4