🖨חקר ההתנהגות מזווית אחרתלעתים האדם לא מבין למה הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג אבל, הוא בעצם לא מבין את סיבת ההתנהגות הזו, הוא רק יודע איך זה פועל. אבל, הוא לא שולט בצורת ההתנהגות ולכן, יש צורך לחקור את השורש של הדברים.
לפעמים האדם מתנהג בצורה קיצונית או שהוא עושה דברים מהר מדי או שאינו עושה דבר. או שהוא פזיז מדי או שהוא חושב יותר מדי, או שהוא נוהג בחיפזון או שהוא מאריך יותר מדי.
בעצם האדם הזה יודע איך הדברים פועלים ומנסה להשתלט על המצב. ולכן, כדי לנסות לשלוט במצב, השאלה היא לא איך פועלים הדברים, כי לכך יש לו כבר תשובה והוא עושה מהלך מיותר כי הוא כבר יודע איך הדברים פועלים. הוא לא שואל את השאלה הנכונה. למה הדברים פועלים כך ולא אחרת? זוהי השאלה הנכונה.
ובעצם למה האדם מתנהג כפי שהוא מתנהג? האדם בסיטואציה הספציפית הזו לשם הדגמה, מעוניין לבדוק את נקודות הקיצון של התנהגות מסויימת ואת הגבולות בין שבמודע ובין שלא במודע. הוא מנסה להגיע לנקודת האמצע, לעמק השווה בין פזיזות לבין חשיבת יתר, בין חיפזון לבין הארכה מיותרת בדברים.
ואפשר לייעל את התהליך ע"י שיודעים למה הוא פועל כפי שהוא פועל. ובעצם למה האדם מחפש נקודות קיצון ואז מחפש את הנקודה האמצעית? הוא עושה חישוב פשוט: אם הנקודה הקיצונית של המהירות לא נותנת תוצאה (0,0) והנקודה של חשיבת היתר (2-, 2-) לא נותנת פונקציה חיובית, יש ללכת לנקודה אחרת, שהרי כאן אין שום אפשר לנקודת אמצע פרופורציונלית. והאדם אז פונה לפלוסים (4,5) ורואה כמה הוא יכול לשלב בין הדברים.
אבל נניח ולאדם הזה אין זמן לעשות את הפעולה הללו בזמן הראוי ולכן, הוא מתפשר ומחלק לנקודת אמצע חדשה בין (0,0) לבין, (4,5) ואז מקבל את התוצאה הרלוונטית עבורו.
כך הדברים פועלים אצל האדם, וזוהי צורת ההתנהגות שלו עם הדברים. נשאלת השאלה, למה הדברים פועלים כך, ולא אחרת? אולי אפשר לפעול אחרת ומועיל יותר? במקום לבזבז זמן מיותר?
אם האדם פועל מתוך חוסר הסתכלות על הדברים בגלל חיפזון הרי ידוע שזוהי פעולה לא נכונה, ואם האדם יתנהג בהארכת יתר של הדברים, הרי שהן חיפזון, והן הארכת יתר באותה מידה יכולים להאריך את התהליך.
השאלה איך האדם ייעל את התהליך? קודם כל אפשר לחשוב בצורה מסודרת, זה נכון שהאדם רוצה לחשוב מהר כי הוא חושב שזה יעזור לו, בלי לתכנן כלום. אבל למעשה, הדבר הזה דווקא מאריך לו את התהליך לפעמים גם פי כמה, ולעתים אף מכשיל את התהליך.
ולכן חשיבה מסודרת ומאורגנת גורמת לאדם לתפקד נכון יותר. ובעצם נשאלת השאלה, מה החידוש כאן? הרעיון הוא שהאדם לפעמים מתנהג באופן פזיז שבו הוא רוצה לעשות במהירות את הדברים, אבל לא לוקח בחשבון את כל הגורמים וע"י זה הוא חושב שהוא ירגיש חופשי. אבל, למעשה האדם כובל את עצמו לבעיות חדשות. ועדיף לבזבז עוד 10 דקות אפילו ולמצוא פתרון הולם ולא פזיז אשר עלול יותר להזיק יותר מאשר להועיל.
ולמה הדברים פועלים כך ולא אחרת? הם פועלים כך כדי שהאדם יכיר את התהליך במלואו, ויכיר היטב את הדברים. ולמה הדברים פועלים כך? כי כאשר האדם מיומן בכל התהליך באופן מלא הוא מכיר את הדברים הכי טוב ולא נופל לכל מיני שטויות.
ואפשר להעמיק לנסות למצוא את השורש של כל ההתנהגויות של האדם, ולומר, למה האדם בעצם מחפש מטרה? כדי שתהיה לו משמעות. נשאלת השאלה, למה כך ולא אחרת? לבעלי חיים אין מטרות מיוחדות. אז האדם כן אוהב מטרות, אז האדם מבצע את המטרות לא כי הוא חייב אלא כי הוא אוהב את זה. אפשר להגיד שגם לבעל חיים יש מטרה, הם נהנים ממה שיש זו המטרה שלהם, להינות מהדברים שיש. לדוגמה: תוכונים משחקים אחד עם השני בהנאה, חתול אוהב לנוח ונהנה לנוח. כלבים אוהבים לטייל וכו'. הם מרגישים הכי טוב מהדברים שהם עושים.
והנקודה היא שלמה האדם אינו מאוזן כמו בעלי החיים ועושה את מה שהוא אוהב? למה הוא חייב להגיד לעצמו שהוא חייב לעשות משהו? ובעצם לאדם יש פרספקטיבה של לחקור את הדברים הוא אינו מקבל את הדברים כפי שהם ללא חקירה של הדברים.
העניין כאן שהאדם יהיה אמיתי עם עצמו ולא ימציא לעצמו תירוצים כמו: חייב, צריך וכו'. האדם בחר לעצמו מטרות, אבל אין הבדל בין מטרה, לבין חוסר מטרה מבחינת הפנימיות. מה זאת אומרת? שלאדם לא יהיו מטרות והוא יהיה ללא משמעות? והוא יחיה באופן לא הגיוני? לא ולא.
הכוונה היא להפריד בין החוויה לבין המעשה, האדם מהבחינה החיצונית הוא בעל מטרות ועושה את מה שהוא אוהב, ויש דברים שהוא עושה כדי לשרוד כו'. אבל זה מבחינת המעשה, לעומת זאת מבחינת החוויה אין הבדל בין הדברים, אין הבדל בין מטרה לבין ללא מטרה, הכל מבחינה פנימית אין הבדלים בין הדברים, בין הצלחה לחוסר הצלחה, הכל בסופו של דבר מוביל למימוש הפנימיות. לדבר אחד שהוא מימוש הפוטנציאל האישי. וכאשר האדם רוצה משהו ב - 100% הוא מממש אותו.
זווית הישום של הכוח, מומנט, כוח דחיסה, כוח משיכה, זוויות היישום בתנועה, עבודה מול פולי עליון, באיזה חלק המשקל הכי כבד? עבודה סביב זווית הישום של הכוח, זווית הישום של השרירזווית הישום של הכוח, מומנט, כוח דחיסה, כוח משיכה, זוויות היישום בתנועה, עבודה מול פולי עליון, באיזה חלק המשקל הכי כבד? עבודה סביב זווית הישום של הכוח, זווית הישום של השרירזווית הישום של הכוח, מומנט, כוח דחיסה, כוח משיכה, זוויות היישום בתנועה, עבודה מול פולי עליון, באיזה חלק המשקל הכי כבד? עבודה סביב זווית הישום של הכוח, זווית הישום של השריר מהי זווית היישום של הכוח ואיך היא משפיעה על האימון? כאשר אדם מבצע תנועה כלשהי במהלך האימון הגופני, זווית היישום של הכוח משפיעה באופן משמעותי על העומס המופעל על השרירים ועל המפרקים. אליעד כהן מסביר כי כאשר מבצעים ... המשקולת מושפע מכוח המשיכה המושך אותה כלפי מטה. אך מה שיקבע את העומס האמיתי על השריר ועל המפרק זו הזווית בין הכוח (המשקולת או הכבל) לבין הזרוע שמבצעת את התנועה. באיזו נקודה בתרגיל העומס הוא הגדול ביותר? נקודת העומס המקסימלי בתרגיל תמיד תהיה כאשר זווית היישום היא 90 מעלות. אליעד מסביר זאת עם הדוגמה הבאה: כאשר מרימים את היד לצדדים (הרחקת כתף לצדדים), אם המשקולת נמצאת במנח שבו הזווית בין הזרוע למשקולת היא 90 מעלות, זהו הרגע שהכי קשה לשריר. הסיבה לכך היא שבנקודה זו כל כוח המשיכה ... אין חלק של הכוח שמתבזבז על דחיפה פנימה או החוצה, ולכן העומס המלא מופעל על השריר עצמו. מה קורה בזוויות שונות מ - 90 מעלות? כאשר הזווית שונה מ - 90 מעלות, חלק מכוח המשיכה או כוח ההתנגדות מתבזבז על דחיפת היד פנימה (דחיסה) או משיכה החוצה (משיכה), ולכן העומס על השריר עצמו קטן משמעותית. לדוגמה, אם היד קרובה לגוף (זווית של כמעט 0 מעלות), הכוח לא מושך את היד למטה בצורה אפקטיבית אלא רק דוחף פנימה אל תוך המפרק, והעומס יהיה על המפרקים ולא על השריר. בזווית של 180 מעלות (היד מעל הראש), הכוח דוחף את היד פנימה, ולכן גם כאן העומס הוא בעיקר על המפרק ולא על השריר. כיצד הכוח מתחלק בזוויות שונות? אליעד כהן מפרט מספר דוגמאות: זווית של 0 מעלות: הכוח דוחף את המפרקים פנימה ואין כמעט עומס על השריר. זווית של 45 מעלות או 135 מעלות: חלק מהכוח דוחף את היד פנימה או החוצה וחלק מהכוח פועל ישירות על השריר, ולכן העומס בינוני. זווית של 90 מעלות: כל הכוח מופנה ישירות אל השריר, ולכן העומס הוא הגדול ביותר. דוגמה לתרגילים שונים והשפעת זווית היישום בהם אליעד מספק דוגמאות רבות להסברת העיקרון: הרחקת כתף לצדדים: הכי קשה כאשר היד מקבילה לרצפה (90 מעלות). פשיטת מרפקים בפולי עליון (יד אחורית): הנקודה הקשה ביותר תהיה כאשר זווית הכבל ביחס לזרוע היא 90 מעלות, כי אז שריר הטרייספס עובד בצורה מלאה. כפיפת מרפקים בפולי עליון (יד קדמית): שוב, נקודת הקושי תהיה בזווית 90 מעלות בין הכבל לזרוע, אז השריר מתאמץ בצורה מקסימלית. כפיפת מרפקים עם משקולת: הקושי המקסימלי כשהמשקולת בזווית של 90 מעלות מול הזרוע (כשהיד מקבילה לרצפה). כפיפת מרפקים עם כבל שמגיע מלמטה: הכי קשה כאשר היד מקבילה לרצפה (90 מעלות). כפיפת מרפקים עם כבל שמגיע מלמעלה או מאחור: הנקודה הכי קשה תהיה במקום בו הזווית הכי קרובה ל - 90 מעלות, כי לא תמיד ניתן להגיע ל - 90 מעלות בדיוק, ואז החלק שבו ... תמיד תהיה כאשר הזרוע נמצאת ב - 90 מעלות ביחס למשקולת. לעומת זאת, כאשר עובדים עם כבלים או פולי, הזווית יכולה להשתנות לפי כיוון המשיכה של הכבל, ולכן אפשר לשנות את נקודת העומס המקסימלי בהתאם למיקום הכבל. לדוגמה, תרגיל כפיפת מרפקים עם כבל מלמעלה ישנה את נקודת הקושי לעומת אותו תרגיל עם משקולת, כי הכבל מושך מזווית שונה, ולכן יש לשים לב לזווית המשיכה המדויקת כדי להבין איפה השריר מתאמץ בצורה המיטבית. מהן המשמעויות המעשיות להבנת זווית היישום? להבנת העיקרון של זווית היישום יש משמעויות חשובות באימון. למשל, אפשר להשתמש בידע הזה כדי: להגביר את האפקטיביות של האימון על ידי מיקוד בעומס המקסימלי בנקודה שבה השריר עובד בצורה מיטבית. להפחית עומס על המפרקים על ידי בחירת זוויות שבהן הכוח לא מפעיל לחץ מיותר על המפרק. לשנות את נקודת העומס בקלות על ידי שינוי זווית הכבל או המנח של הגוף ביחס למשקולת, וכך לעבוד על טווחי תנועה שונים בצורה יעילה. למקד את האימון בנקודות חלשות ספציפיות בתנועה על ידי יצירת מצב בו זווית הכוח היא בדיוק 90 מעלות בנקודה שבה רוצים לחזק את השריר. אליעד מסכם בכך שהבנת זווית היישום של הכוח קריטית לאימון נכון ויעיל, ומאפשרת למתאמנים לא רק לשפר ביצועים אלא גם להימנע מפציעות. מהי זווית היישום של הכוח? איך משפיעה זווית הכוח על השריר? מתי המשקל הכי כבד בתרגיל? כיצד להפחית עומס על מפרקים? מה ההבדל בין עבודה עם פולי לעבודה עם משקולות? באיזו זווית השריר מתאמץ הכי הרבה? איך לשנות את נקודת הקושי בתרגילים? זווית של 90 מעלות, זווית של 0 מעלות, זווית של 45 מעלות, זווית של 180 מעלות, זווית של 135 מעלות, כפיפת מרפקים בשיפוע חיובי, כפיפת מרפקים בפולי עליון, פשיטת מרפקים בפולי עליון, הרחקת כתף לצדדים, תרגילי ...
הזווית האופטימאלית של השריר, זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק?הזווית האופטימאלית של השריר, זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק?הזווית האופטימאלית של השריר, זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק? מהי הזווית האופטימלית שבה השריר הכי חזק? בהרצאה זו, אליעד כהן מסביר בהרחבה ובפירוט את המושגים הבאים: הזווית האופטימלית של השריר, זווית היישום של הכוח, מומנטים, איפה הכי קל לשריר, ובאיזו זווית השריר הכי חזק. אליעד מציג בצורה מפורטת ומלאת דוגמאות את ההבדלים בין ביצוע תרגילים עם משקולת חופשית לעומת ביצוע עם כבלים (פולי), ומבהיר לעומק את מושגי המומנטים והכוחות הפועלים על השריר. מה משמעות הזווית האופטימלית של השריר? אליעד כהן מסביר שהזווית האופטימלית היא הזווית שבה לשריר יש הכי הרבה כוח. ההסבר המרכזי הוא שהשריר חזק יותר בזווית מסוימת של מפרק, וזה משתנה לפי אופי השריר, נקודות החיבור שלו ותפקידו התנועתי. כדוגמה ספציפית, הוא משתמש בשריר הדו - ראשי (בייספס) של הזרוע. באיזו זווית התרגיל הכי קשה מבחינת המשקל? כאשר מבצעים תנועה של הרמת זרוע עם משקולת חופשית, המשקל מושך כלפי מטה ולכן החלק הכי קשה בתרגיל יהיה כאשר נוצרת זווית של 90 מעלות בין הזרוע לבין כיוון המשיכה של המשקל. למשל, כשמישהו עושה כפיפת מרפק עם משקולת, החלק הכי קשה הוא כאשר הזרוע נמצאת בזווית של 90 מעלות ביחס לכוח הכובד המושך כלפי מטה. לעומת זאת, אם עושים את אותו תרגיל עם כבל (פולי), המצב שונה לגמרי, כי זווית היישום של הכוח (כיוון המשיכה של הכבל) משתנה בהתאם למיקום הכבל. לכן, כאשר עושים את התרגיל בפולי מהצד, הנקודה הקשה ביותר מבחינת המשקל תהיה שונה לחלוטין. מדוע הזווית של השריר משפיעה על הכוח? אליעד כהן מפרט ומסביר שהסיבה שלשריר קל או קשה יותר בנקודות מסוימות קשורה לכיוון הכוח שהשריר מפעיל. כאשר השריר נמצא בזווית אופטימלית (בדרך כלל סביב 90 מעלות בזווית המפרק), כל הכוח מופנה לתנועת הכפיפה או הפשיטה של המפרק. במצב זה, הכוח שהשריר מפיק אינו מתבזבז על דחיסה ... דוגמה מוחשית - שריר הדו - ראשי של הזרוע: אליעד מדגים באמצעות שריר הבייספס, שברגע שהמפרק של המרפק נמצא בזווית של כ - 90 מעלות, הכוח של השריר מופנה בצורה מיטבית לכיוון הרמת הזרוע, בלי לאבד כוח על משיכה או דחיסה של המפרק פנימה או החוצה. כלומר, בנקודה זו יש התאמה בין הזווית שבה השריר הכי חזק, לזווית שבה המשקל הכי מכביד, וכך מתאפשרת הפקת כוח מקסימלית ביעילות גבוהה. איך הזווית משתנה בין משקולת חופשית לפולי? כאשר מבצעים תרגיל במשקולת חופשית, נקודת העומס המרבית היא תמיד כאשר המשקל פועל כלפי מטה בזווית של 90 מעלות ביחס לזרוע. לעומת זאת, כאשר מבצעים תרגיל עם כבלים (פולי), הזווית משתנה בהתאם למיקום הכבל. אם למשל הכבל נמצא מהצד, הנקודה הקשה ביותר יכולה להיות דווקא כאשר הזרוע צמודה לגוף, שם נוצרות 90 מעלות בין הכבל לזרוע. מכאן שאליעד מדגיש את החשיבות של הבנת זוויות המשיכה השונות ואת ההשפעה שלהן על הקושי בתרגילים. מה קורה לשריר במצבי מתיחה וקיצור שונים? אליעד כהן מסביר כי ... יהיה בשיא הכוח כי סיבי השריר כבר מקוצרים מדי ואינם יכולים להפיק את הכוח האופטימלי. מה החשיבות של הבנת הזווית האופטימלית באימון? ההבנה של זווית אופטימלית מאפשרת תכנון יעיל יותר של אימונים. אליעד נותן דוגמה, שאם אדם רוצה להראות חזק או להרים את המשקל הכבד ביותר, הוא יבחר לבצע את התרגיל בצורה שבה הזווית האופטימלית של השריר תואמת לנקודה בה המשקל מפעיל הכי הרבה עומס. כלומר, התזמון של הזווית בה השריר הכי חזק עם הנקודה שהכי קשה במשקל הוא קריטי ליעילות באימון. מה לסיכום צריך לזכור מההסבר? אליעד מדגיש כמה עקרונות שצריך לזכור: לכל שריר יש זווית אופטימלית שונה, בה הוא הכי חזק. הקושי של תרגיל לא נקבע רק לפי המשקל, אלא גם לפי הזווית שבה מופעל העומס. השילוב של זווית היישום של הכוח וזווית השריר הוא קריטי לביצוע יעיל של תרגילים. שרירים מסוימים יכולים להיות חלשים או חזקים יותר בהתאם לאורכם, מתיחתם ומצב המפרקים. אליעד ממליץ על הבנה עמוקה של הזוויות השונות הללו, כדי לנצל נכון את יכולת השריר באימון ולמנוע בזבוז כוח על תנועות לא יעילות. מהי זווית אופטימלית של שריר? איך משפיעה זווית יישום הכוח? מתי השריר הכי חזק? הבדל בין משקולת חופשית לפולי מה זה מומנט באימון כוח? הרחקת כתף הצידה עם כבל, הרחקת כתף הצידה בפולי, זווית הישום של הכוח, מומנט, כוח דחיסה, כוח משיכה, איפה לשריר הכי קשה? איפה השריר הכי מתאמץ? איפה הכי קשה ...
שינוי זווית במפרק, כל תנועה משנה זווית במפרק, תנועות חד מפרקיות, תנועות רב מפרקיות, איזה מפרקים משתתפים בתנועה? זווית קטנה במפרק, זווית גדלה במפרק, שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה, ריצהשינוי זווית במפרק, כל תנועה משנה זווית במפרק, תנועות חד מפרקיות, תנועות רב מפרקיות, איזה מפרקים משתתפים בתנועה? זווית קטנה במפרק, זווית גדלה במפרק, שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה, ריצהשינוי זווית במפרק, כל תנועה משנה זווית במפרק, תנועות חד מפרקיות, תנועות רב מפרקיות, איזה מפרקים משתתפים בתנועה? זווית קטנה במפרק, זווית גדלה במפרק, שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה, ריצה מה זה שינוי זווית במפרק ואיך הוא מתבטא בתנועה? שינוי זווית במפרק הוא עיקרון יסודי בהבנת תנועות הגוף, ומשמעותו שבכל פעולה גופנית שבה מתקיימת תנועה של איבר, זווית המפרק המעורב בתנועה משתנה בהכרח. כאשר מדברים על שינוי זווית, הכוונה היא לכך שהזווית במפרק מסוים יכולה לגדול או להקטין במהלך אותה התנועה. לדוגמה, כאשר אדם מבצע כפיפה של המרפק, קיימות למעשה שתי זוויות שניתן למדוד - זווית פנימית וזווית חיצונית. הזווית הפנימית מתקטנת כאשר האדם מקרב את האמה אל הזרוע, ואילו הזווית החיצונית מתרחבת במקביל. חשוב להבין כי בכל מפרק שמשתתף בתנועה קיימות תמיד שתי זוויות נגדיות: כאשר אחת גדלה, השנייה בהכרח קטנה, ולהפך. לדוגמה, אם אדם מכופף את המרפק שלו, הזווית הפנימית קטנה, בעוד הזווית החיצונית גדולה. לעומת זאת, כאשר הוא מיישר את המרפק, הזווית הפנימית הופכת להיות גדולה יותר והחיצונית מתקטנת. מה ההבדל בין תנועות חד - מפרקיות לרב - מפרקיות? כאשר אדם ... הבחנה ברורה בין תנועות חד - מפרקיות לתנועות רב - מפרקיות: תנועה חד - מפרקית - תנועה שבה משתנה הזווית במפרק אחד בלבד, בעוד ששאר מפרקי הגוף נותרים במצב קבוע ולא משתנים. דוגמה קלאסית לכך היא תרגיל של כפיפת ... זז וכל יתר המפרקים, כגון כתפיים, אגן וברכיים, אינם נעים כלל. תנועה רב - מפרקית - תנועה שבה משתנים הזוויות של מספר מפרקים במקביל, כמו בריצה או בתרגיל סקווט. לדוגמה, בריצה משתנים בו זמנית הזוויות במפרק הקרסול, הברך, האגן, המרפק והכתף. כך, בריצה, משתתפים מספר שרירים ומפרקים הפועלים בהרמוניה. אילו דוגמאות הוצגו לתנועות חד ... ורב - מפרקיות? הוצגו כמה דוגמאות ספציפיות: כפיפת מרפק - תנועה חד - מפרקית קלאסית. רק מפרק המרפק משנה זווית, בעוד מפרקים אחרים כמו הכתף או הברך אינם זזים. ריצה - תנועה רב - מפרקית מורכבת. בזמן הריצה משתנים זוויות במספר רב של מפרקים, כולל: מפרק הקרסול - זווית כף הרגל משתנה תוך כדי מגע עם הקרקע. מפרק הברך - הזווית בברך מתכופפת ומתיישרת לסירוגין. מפרק האגן - הזווית בין הגב התחתון והירך משתנה במהלך הצעד. מפרק הכתף - משתנה הזווית בין הזרוע והגוף במהלך תנועת הידיים. מפרק המרפק - משתנה זווית המרפק בעת תנועת הידיים. למה חשוב להבחין בין תנועות חד - מפרקיות לרב - מפרקיות? חשיבות ההבחנה בין תנועות ... מספר שרירים ומפרקים בו זמנית, ולכן הן יעילות יותר להפעלת קבוצות שרירים גדולות, לשיפור כוח כללי וקואורדינציה. איך שינוי הזווית במפרק עוזר לזהות אילו שרירים פועלים? לפי העיקרון שתנועה היא שינוי זווית, ניתן להבין שכאשר יש תנועה, יש שרירים שפועלים כדי לאפשר את אותה תנועה. לדוגמה, בתנועת הריצה, הזווית במפרק הקרסול משתנה ולכן ברור שיש שרירים באזור השוק שפועלים. באותה מידה, שינוי הזווית במפרק הברך מעיד על פעילות של השרירים הקדמיים והאחוריים של הירך. ככלל, כשמפרק זז והזווית משתנה, ניתן להסיק אילו שרירים עובדים על פי המיקום והתפקיד שלהם בגוף. מהן המשמעויות הנוספות של שינוי זווית במפרק? לשינוי זווית במפרק יש השלכות על אופן הניתוח של התנועות הגופניות. הוא משפיע על: זיהוי איזה שריר מתאמץ יותר או פחות ... של תנועות בספורט ובחיי היום - יום לשם הגברת היעילות האנרגטית ומניעת עייפות או פציעות. איך אפשר לקבוע איזו זווית להתמקד בה בניתוח תנועה? קביעת הזווית שבה יש להתמקד תלויה במטרה ובסוג התנועה הנבדקת. כאשר רוצים לזהות מאמץ של שרירים ספציפיים, יש לבחור בזווית המייצגת בצורה הטובה ביותר את פעולת אותו השריר. כך למשל, כשמסתכלים על כפיפת המרפק, הבחירה להתמקד בזווית הפנימית או החיצונית תלויה בשאלה איזה שריר רוצים לבדוק מבחינת המאמץ שלו (שריר קדמי או אחורי). מהי תנועה חד - מפרקית? מהי תנועה רב - מפרקית? איך לזהות שרירים פעילים בתנועה? מה זה שינוי זווית במפרק? מה ההבדל בין תרגיל מורכב לתרגיל מבודד? איך מפרקים משפיעים על פעילות השרירים? איך משתנה זווית במפרק במהלך ריצה? תנועה חד מפרקית, תנועה דו מפרקית, תנועה רב מפרקית, תרגילים מבודדים, תרגילים מורכבים
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...