ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ווכחנות ✔גיל ההתבגרות בחינוך ולדורף ✔יבשת הילדות של המתבגרים הולכת ונעלמת ולצידה עולה אי הבגרות. המסע בין יבשת הילדות... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨גיל ההתבגרות בחינוך ולדורף
יבשת הילדות של המתבגרים הולכת ונעלמת ולצידה עולה אי הבגרות. המסע בין יבשת הילדות לבין אי הבגרות הוא מסע דרך ים של גיל שאנו מכנים אותו גיל ההתבגרות והוא אורך שנים לא מעטות. לעיתים קרובות נער/ה שטים בים גיל ההתבגרות בכלי שיט שאינו מאפשר להם לחוות את המסע הזה באופן שיעצים ויכוון אותם, יעניק להם מחסה ויכולת עמידה בתנאי המסע הקשים.

רובינו מכירים את המאפיינים הפיזיים של ההתבגרות המינית, הקול משתנה, הגוף צומח והופך פחות הרמוני. מאפיין נוסף הוא הפן הרגשי, נפש הנער/ה הופכים סוערים יותר, קוטביים באיכויותיהם: שחור - לבן, טוב - רע, נכון - לא נכון הם מאפיינים של הרגש, החשיבה וההתנהגות בגיל זה. קוריקולום ולדורף עובד דרך איכות הנפש הזו ומביא ידע חדש דרך ניגודים, בגיאוגרפיה למשל דרך הקטבים המנוגדים של כדור הארץ ובספרות דרך קומדיה אל מול טרגדיה.

בגיל זה קבוצת החברים הופכת למשמעותית ביותר וכל מה שאינו משתלב עימה מתקבל בביקורת. עולות שאלות פנימיות של משמעות אשר מעצימות את התכנים הנפשיים, החזקים בכל מקרה בגיל זה. הילדים מחפשים אחר חוויות קיצוניות נפשית ופיזית. חוויות אלה כוללות אלכוהול, סמים, הרעבה או הלעטה באוכל ועוד. אפשר לראות בתופעות אלה את הדרכים בהם מבקש המתבגר לחצות את הסף של עצמו ושל המציאות כפי שהוא חווה אותה. אתגר לא פשוט הוא עבור המורה להעניק את חוויות הסף הללו למתגברים ממקומות אחרים, מקובלים ובריאים יותר, כך שהנער/ה חשים שהם מצליחים להגיע לגבול של עצמם ולעבור אותו, להרחיב את עצמם ולגדול. בגיל זה, בעקבות התפתחות כוחות מודעות והתעוררות שכלית - אינטלקטואלית ניתן לראות כיצד מתעוררים גם ווכחנות, ביקורתיות וציניות אל מול אידיאלים מופשטים ושאלות עמוקות על מהות הקיום שלי כאדם חושב ופועל במציאות. שאלות מחפשות כמו מי אני? איך נכון לחיות? מה מוסרי ומה לא? עולות בעצמה.

דרך המודעות והחשיבה המופשטת מתעוררים כוחות חזקים של רצון להעמיד מול המציאות אידיאלים הקשורים במוסר, חברתיים, אקולוגיים ועוד. בני הנוער כמהים לחוות כיצד האידיאלים שלהם פוגשים את המציאות ומה מתרחש במפגש זה והיכן מקומם במציאות המתהווה.

בנוסף לכל אלה הנער/ה חווים חוסר יכולת לשלוט ולנווט בסערות הפנימיות והחיצוניות המתרחשות עליהם. במשך שנות ההתבגרות, הם מתוסכלים מחוסר יכולת זו וזקוקים לעזרה ממבוגרים סביבם.

המתבגר זקוק לעזרת המבוגר בדרכו לקראת האני המתהווה שלו. בכדי לעשות זאת כדאי שמבוגר הנמצא עם בני נוער יהיה מקצועי ומעמיק בתחומו, ידע בעצמו מי הוא, מה הם ערכיו וכיצד הוא מייצג אותם. מכיוון שהמתבגרים שואלים את עצמם: מי אני? הם שואלים זאת באופן עקיף וישיר גם את המבוגרים סביבם. הם חשים מיד בזיוף, שקר או זהות שאינה ברורה. מבוגר שיכול להעניק תשובות משמעותיות לבני נוער, מביא את עצמו באופן ברור דרך דעות אישיות, אמונות, אידיאלים וערכים, הוא מבוגר שבני נוער יכבדו, גם אם דעותיו ואמונותיו מנוגדות לדעותיהם.

מתבגרים זקוקים ללמידה רעננה הנובעת ומכוונת לא אל הכושר הביקורתי שכלתני בלבד אלא אל מימד הרגשי והרוח של כל אינדיוודואל ושל הכתה כולה. למידה שפונה אל לב נער/ה ופותחת בפניו אופקים חדשים היא כזו הנוגעת במציאות, בחיים. הלימוד מתרחש מתוך דיאלוג ושיח וכן פעילות של התלמיד כיחיד וכן של הקבוצה, בסוג של איזון בין השניים. קוריקולום ולדורף מפגיש את המתבגרים עם זהויות שונות, הוא מפנה אותם לעשייה ולזהות הרוחנית שלהם ושל אחרים דרך עבודה חינוכית שאינה עוברת באינטלקט בלבד. הקוריקולום מציב אתגר באופנים רבים ופונה לאיכויות שונות בנפש האדם ולאידיאלים חברתיים הקשורים במציאות הקרובה והחיה של בני הנוער בעולם. הפניית תשומת הלב אל העולם היא מקום של חוויה מרפאת עבור נערים ונערות משום שחוויה זו מאפשרת להם לצאת מתוך עצמם, מתוך הסערה הרגשית המאפיינת גיל זה, ולהתעניין בעולם כמשקל נגד לחיטוט הפנימי הכרוך בהתעוררות המיניות והעולם הרגשי הפנימי. כאן תפקיד המורה לכוון את המתבגרים אל פעולה בעולם תוך הוראה המביאה דמיון והתלהבות חמים.

הפיזיות מגיעה לשיאה בגיל זה, הנערים / רות מסוגלים כעת להביא לעולם את בני מינם, אך היכולת להתרבות אין בה לבדה כדי לתרום לחיי חברה ומדינה. תפיסה תועלתנית של התמקצעות עלולה לייצר בוגר המבצע עבודה שימושית לפרנסתו אך אין בו חוש אמנותי, חברתי או מוסרי איכותי שיגרום לו סיפוק והרגשת שייכות אמיתית לעצמו, לחברה ולעולם.

בגיל ההתבגרות מחפשים המתבגרים את הקו הפנימי שלהם, את המקור למחשבותיהם בתוך עצמם. על כן הם זקוקים למחנך, שאינו מהווה הורה נוסף, אלא שמתפקד כמלווה במציאת הקו הפנימי האינדוודואלי של הנער/ה בתוך עצמם. מצד אחד, מתבגרים מחפשים או יוצרים את המפתח שיפתח את השער לעולמם הפנימי, עולם חדש מתגלה להם והוא מלא רגש, חושים ומחשבה שהיא שלהם בלבד. מתבגרים רבים חשים בושה בעולם החדש הזה המתעורר בקרבם ומסווים זאת בדרכים שונות, התמרמרות, ביקורת, ציניות, ליצנות ועוד. בדרך כלל התנהגויות כאלה באות כדי להסתיר תחושות שונות מטרידות העולות בנער/ה שאין הם יודעים כיצד להתמודד עימם. מורה מיטיב מסוגל להעניק למתבגר מקום אוהב להתנסות בכל מגוון התחושות והמחשבות הנובעות מתוכו מבלי להטיף מוסר, לבקר או לדחות את התכנים העולים. מצד שני, זו הפעם הראשונה בה הנער/ה חשים את עצמם כאינדוודואלים הנפרדים מהעולם וכאן מתפתחת לראשונה אהבה. רק כשהילד הופך למתבגר ונפרד מן העולם, ואינו אחד עם העולם כפי שהיה בילדותו, הוא יכול גם לפתח אהבה אל הדבר הזה שאנו מכנים אותו עולם, על מגוון הישויות שבו. התפתחות אהבה זו קשורה קשר ישיר לעבודה המעמיקה שעושים מורי בית הספר היסודי המטפחים את יכולת הפליאה אצל הילד.

יכולת הפליאה, כאשר היא מבוססת היטב בנפשו של הילד תביא אותו בגיל ההתבגרות לצאת אל העולם מתוך אהבה. מורים בתיכון מבקשים להמשיך ולהעניק למתבגר תחושת פליאה כלפי ידע חדש אותו ילמד, ובעיקר תחושת פליאה כלפי בני אנוש. לכן בחירת נושאי הלימוד ודרך הוראתם היא אמנות. בלימודים עצמם שמים המורים דגש על הרקע והאווירה סביב הידע הנלמד, כדי שלא יספגו המתבגרים חומרנות חסרת רגישות. דיונים בשאלות של מוצא החיים, מקור התודעה והאישיות המודעת לעצמה עולים במהלך הלימוד. שאלות קיום ומוסר גדולות מתפתחות במהלך השיעורים. ההתכוונות היא להעניק לנער/ה אפשרות לחוות את בגרותו המינית יותר ברמה הנפשית מאשר ברמה הגופנית. במידה והחינוך הוא אמנותי אז הנפש האמנותית תהיה דומיננטית יותר מאשר הגוף המיני. לכן יש חשיבות רבה מאד לחינוך בבית הספר היסודי בו מפתחים המורים תכנית לימודים דרכה מפתח הילד את נפשו האמנותית. כוונתם של מורים בתיכון היא להמשיך את ההתפתחות הנפשית הזו בכדי להקל על המתבגרים את חוויית ההתבגרות. התפתחות נפשית זו קשורה בתחומי האמנות והאומנות הנלמדים בבית הספר, כמו תאטרון, מוסיקה, כדרות, קליעת סלים, פיסול, ציור ועוד.

אם נחזור לתמונת המסע בים ההתבגרות הסוער, אותה ציירתי בתחילת דברי, אפשר לומר שאנו שואפים לבנות עם הנער'/ה המתבגרים כלי שיט חסון, מיטיב, חם ובטוח שבה יעבור המתבגר את מסעו.

מקורות עזר: טיפוח האדם בילדות / ססיל הרווד
דמיונות ציור פעילויות מיניות ביקורת לימודים לדחות משיכה מינית שיעורים תחושה של שייכות תשומת לב האני איך לחנך חינוך לחנך
אושר וכסף בקלות בלי לעבוד, אושר ולהרוויח כסף בלי מאמץ, אושר ולעשות כסף בלי לעבוד, להשיג תשואה בלי מאמץ, להרגיש טוב בלי רע, להרוויח כסף בלי מאמץ, מוות של התודעה, תחושת הקיום של האדם, ליהנות ממאמץ, מה רע בלעשות כסף בלי לעבוד? מה רע בלהרוויח כסף בלי להתאמץ? מה רע בלהרגיש רק טוב? איך ליהנות מהחיים? איך לראות את החיים כמשחק? למה לא כדאי לעשות כסף בלי להתאמץ?
...בלי לעבוד, אושר ולהרוויח כסף בלי מאמץ, אושר ולעשות כסף בלי לעבוד, להשיג תשואה בלי מאמץ, להרגיש טוב בלי רע, להרוויח כסף בלי מאמץ, מוות של התודעה, תחושת הקיום של האדם, ליהנות ממאמץ, מה רע בלעשות כסף בלי לעבוד? מה רע בלהרוויח כסף בלי להתאמץ? מה רע בלהרגיש רק טוב? איך ליהנות מהחיים? איך לראות את החיים כמשחק? למה לא כדאי לעשות כסף בלי להתאמץ? וכאן ניתן נקודת מבט לגבי אנשים שרוצים לעשות כסף בלי לעבוד ושהם רוצים להשיג תשואה בלי מאמץ ובמהות שהם רוצים להרגיש טוב בלי רע ושהם רוצים למלא את רצונם ושהכל יהיה...
כסף בלי להתאמץ, למה קשה לעשות כסף בקלות? למה לא קל לעשות כסף מהיר? למה קשה לעשות כסף במהירות? האם אפשר לעשות כסף בלי להתאמץ? להיות יותר טוב מאחרים, איך להיות יותר עשיר? איך להיות מיליונר? שיטות לעשות כסף, כסף ומאמץ
כסף בלי להתאמץ, למה קשה לעשות כסף בקלות? למה לא קל לעשות כסף מהיר? למה קשה לעשות כסף במהירות? האם אפשר לעשות כסף בלי להתאמץ? להיות יותר טוב מאחרים, איך להיות יותר עשיר? איך להיות מיליונר? שיטות לעשות כסף, כסף ומאמץ
...קל לעשות כסף מהיר? למה קשה לעשות כסף במהירות? האם אפשר לעשות כסף בלי להתאמץ? להיות יותר טוב מאחרים, איך להיות יותר עשיר? איך להיות מיליונר? שיטות לעשות כסף, כסף ומאמץ למה קשה להרוויח כסף בלי להתאמץ? רוב האנשים שואלים את עצמם, מדוע כל כך קשה לעשות כסף? מדוע לא פשוט להתעשר במהירות או לקבל העלאה בשכר? הסיבה העיקרית לכך היא שכסף, במהותו, מתקבל כאשר אדם מצליח לתת משהו שאחרים רוצים או צריכים ואין להם אותו. כלומר, אדם שעושה הרבה כסף הוא בהכרח אדם שיש לו יתרון יחסי כלשהו על פני אחרים. אליעד כהן מסביר שכ...
מוטיבציה למאמץ, למה להתאמץ? ליהנות ממאמץ, עומס יסף, מאמץ הכרחי, מוטיבציה להשגת מטרות, השגת יעדים, עמידה במטרות, הכרחי להתאמץ, צריך להתאמץ, פחד ממאמץ, מאמץ גופני, פיתוח גוף
מוטיבציה למאמץ, למה להתאמץ? ליהנות ממאמץ, עומס יסף, מאמץ הכרחי, מוטיבציה להשגת מטרות, השגת יעדים, עמידה במטרות, הכרחי להתאמץ, צריך להתאמץ, פחד ממאמץ, מאמץ גופני, פיתוח גוף
...להתאמץ? ליהנות ממאמץ, עומס יסף, מאמץ הכרחי, מוטיבציה להשגת מטרות, השגת יעדים, עמידה במטרות, הכרחי להתאמץ, צריך להתאמץ, פחד ממאמץ, מאמץ גופני, פיתוח גוף למה חשוב להתאמץ ואיך ליהנות ממאמץ? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד מוטיבציה למאמץ הכרחית כדי להשיג יעדים ולהגיע לתוצאות בכל תחום בחיים. מאמץ הוא לא רק פעולה פיזית או גופנית, אלא גם מצב נפשי ומנטלי. ההנחה הבסיסית שאליעד מציג היא שכדי להתקדם, הכרחי לחוות מאמץ, ואם אדם אינו חווה קושי או עומס, הוא לא באמת מתקדם. מהו עומס יסף ולמה הוא חיוני להתקדמות? אליעד...
איך לקבל תשובות לשאלות? לשאול שאלות קצרות, לשאול שאלות ממוקדות, לשנוא את ההקדמות, לשנוא כסף, לא להוסיף מילים מיותרות, להבין את המושגים של השאלה, להסביר את השאלה לאחרים, איך לשאול שאלות? איך לנסח שאלה?
איך לקבל תשובות לשאלות? לשאול שאלות קצרות, לשאול שאלות ממוקדות, לשנוא את ההקדמות, לשנוא כסף, לא להוסיף מילים מיותרות, להבין את המושגים של השאלה, להסביר את השאלה לאחרים, איך לשאול שאלות? איך לנסח שאלה?
...שאלות קצרות, לשאול שאלות ממוקדות, לשנוא את ההקדמות, לשנוא כסף, לא להוסיף מילים מיותרות, להבין את המושגים של השאלה, להסביר את השאלה לאחרים, איך לשאול שאלות? איך לנסח שאלה? איך למצוא תשובות מדויקות לשאלות בצורה יעילה? הסיכום הבא מסביר בפירוט את הדרך הנכונה לנסח שאלות כדי לקבל תשובות ברורות ויעילות, על פי אליעד כהן. המטרה היא ללמד את השואל כיצד להפוך כל שאלה לממוקדת ובהירה ככל האפשר, על מנת לקבל את התשובות הרצויות. למה חשוב לשאול שאלות קצרות ומדויקות? אחד הדברים החשובים ביותר שאליעד מדגיש הוא החשיבות...
מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף
מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף
...ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף מהם סוגי המידע הקיימים ואיך להבדיל ביניהם? אליעד כהן פתח בהרצאתו על כך שבעולם קיימים סוגים רבים של מידע, אך אפשר לחלק את כל המידע לשני סוגים מרכזיים: מידע המבוסס על היגיון ומידע המבוסס על ניסיון. לצד שני אלו ישנו גם מידע המשלב ביניהם, כלומר, מידע המבוסס גם על ניסיון וגם על היגיון. לדוגמה, מידע לוגי טהור הוא כזה...
NLP / שכנוע - איך להשתמש בשאלות הסחה? איך להשתמש בשאלות הטעייה? איך לעשות מניפולציה? איך ליצור ספק אלטרנטיבי? איך לעשות הסחת הדעת? איך לשתול מחשבות בת מודע? איך לגרום למישהו להאמין לך?
...בשאלות הסחה? איך להשתמש בשאלות הטעייה? איך לעשות מניפולציה? איך ליצור ספק אלטרנטיבי? איך לעשות הסחת הדעת? איך לשתול מחשבות בת מודע? איך לגרום למישהו להאמין לך? וכאן אבאר עוד דרך ועוד שיטה, איך באפשרותך לעשות מניפולציה על תת המודע של אדם אחר, ולשכנע אותו לחשוב / לעשות מה שאתה רוצה. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מנתב את תחושת הספק שלו, מהרעיון שאתה רוצה שהוא יאמין לך, אל רעיון אחר שמאמין ברעיון שלך. ואבאר כאן גם: איך המוח של האדם מנתח את המידע שהוא שומע? ואבאר, מהן שאלות הסחה ושאלות הטעייה ואיך להשתמש...
אושר למתקדמים, מה טוב ברע? למה יש רע? לאהוב את הפחד, למה יש פחד? מהי מטרת הרע? המרדף אחרי הרצון, מטרת הרצון, למה יש רצון? הטוב שברע, איך לא להרגיש רע? תמיד יהיה חיסרון
אושר למתקדמים, מה טוב ברע? למה יש רע? לאהוב את הפחד, למה יש פחד? מהי מטרת הרע? המרדף אחרי הרצון, מטרת הרצון, למה יש רצון? הטוב שברע, איך לא להרגיש רע? תמיד יהיה חיסרון
...מה טוב ברע? למה יש רע? לאהוב את הפחד, למה יש פחד? מהי מטרת הרע? המרדף אחרי הרצון, מטרת הרצון, למה יש רצון? הטוב שברע, איך לא להרגיש רע? תמיד יהיה חיסרון מה טוב ברע? מה מטרת הרע והפחד? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלות פילוסופיות ומשמעותיות של החיים, שמרכזן קשור לטבעו של רע, פחד ורצון, ולמטרותיהם. הוא בודק את משמעותם ואת הדרך בה אנו מתמודדים עם תחושות אלו. איך להתמודד עם פחד? תחילתו של השיח עוסקת בשאלה איך להתמודד עם פחד. אליעד שואל אם אפשר לרצות את הפחד, כלומר, להימנע מלרצות להימלט ממנו, ולבקש...
הסוד של רצון אין סופי - איך *לראות* את התמונה המלאה? איך להבין את *כל* המציאות?
...המלאה? איך להבין את כל המציאות? כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות מאושר עליו בראש ובראשונה להבין את עצמו ואת המציאות שבה הוא חי בשלמות. וכפי שעוד ביארתי, מבחינה לוגית ושכלית האדם לא יכול להבין את כל המציאות בשלמות. משום שתמיד יכולות התפישה של האדם מוגבלות, ותמיד האדם מוגבל להבין אך ורק אמת סובייקטיבית בלבד. ועוד ביארתי מספר פרדוקסים, שמונעים מהאדם לראות את כל התמונה המלאה. כגון לדוגמה שהאדם לא יכול לתפוס במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, משום שהיא נמצאת במרחק אין סופי מהאדם. או שהאדם לא יכול...
להיות מיליונר, תכונות אופי של אנשים עשירים, תכונות אופי לעשות כסף, איזו תכונת אופי הכי חשובה? הרגלים של אנשים מוצלחים, התנהגות של אנשים מוצלחים, איך למשוך אליך כסף? איך לעשות כסף? איך להיות עשיר? תכונות אופי להתעשר
להיות מיליונר, תכונות אופי של אנשים עשירים, תכונות אופי לעשות כסף, איזו תכונת אופי הכי חשובה? הרגלים של אנשים מוצלחים, התנהגות של אנשים מוצלחים, איך למשוך אליך כסף? איך לעשות כסף? איך להיות עשיר? תכונות אופי להתעשר
...אופי לעשות כסף, איזו תכונת אופי הכי חשובה? הרגלים של אנשים מוצלחים, התנהגות של אנשים מוצלחים, איך למשוך אליך כסף? איך לעשות כסף? איך להיות עשיר? תכונות אופי להתעשר איך להיות מיליונר? מהן תכונות האופי שמובילות להתעשרות? נושא זה עוסק בתכונות האופי של אנשים עשירים, והקשר בין תכונות אלו לבין הצלחה כלכלית. אליעד כהן מתאר את השאלה שמעסיקה רבים, והיא האם ישנן תכונות אופי מסוימות שיכולות להביא אותנו לעושר. הוא מציין כי מחקרים רבים נעשו בנושא, אך הם לא תמיד מדויקים ומובילים למסקנות חד משמעיות. האם תכונו
שיפוט עצמי - איך להעביר ביקורת עצמית בצורה בונה וחיובית?
...וחיובית? בקרה עצמית - כדי שביקורת תהיה יעילה ואפקטיבית, עליה להיות שורשית ואמיתית. כמו כן עליה להיות גם טובה, דהיינו, להיות מספיק טובה כדי לגרום לזה שמעבירים עליו את הביקורת, לרצות לקבל את הביקורת. כפי שכבר ביארתי, ככל שהביקורת אמיתית יותר, כך היא ביקורת טובה יותר. ביקורת אמיתית = ביקורת שמבינה גם את הצד שעליו מעבירים את הביקורת. כדי להפוך ביקורת לאמיתית עליה להיות שורשית ויסודית. ביקורת מגיעה כשיפוט של התנהגות מסוימת. אדם כלשהו מתנהג בצורה כלשהי. קיימת מחשבה כלשהי כי ההתנהגות אינה ראויה וכי היא...
ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת?
...איך ניתן להגדיר זאת? האם אתם מזהים בעצמכם את אחד הדפוסים הנל האם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים נותנים כאשר אתם לא בדיוק רוצים לתת? האם אתם נותנת לעיתים כי את פוחדת שיתאכזבו ממך? שיחשבו עליך שלילי? או שידחו אותך? האם את נותנת כי את רוצה להיות הפוך ממישהו משמעותי מילדותך? האם הנתינה שלך היא על מנת להשיג משהו? או על מנת לא לאבד משהו? האם את נותנת לאחר כי את רוצה שהאחר ייתן לך? האם את עושה לעיתים מה שהאחר מבקש כדי למנוע קונפליקטים? האם את מרגישה לפעמים שאת נותנת יותר מדי ולא מעריכים? האם את מרגישה שלא...
פרחי באך ו - ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות
...בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות שני ילדים הגיעו אלי לטיפול. אחד בן 10 והשני בן 7, שניהם לכאורה, עם אותה בעיה שאותה האם מציגה: לא מרוכזים בשיעור, חסרי מנוחה ועודף מתח. בשיחה עימם כל ילד הוא עולם אחר וכל אחד מקבל תמצית עם הרכב שונה. קשיי ריכוז יכולים לנבוע מכמה סיבות ולעיתים הם נובעים מקשיים אחרים שבגללם לא בא להם בכלל להתרכז. במקרים אלו בטיפול, נטפל פנימה יותר, מה הביא אותו עד הלום. יש אפשרות שהילד מתוח כי עוברת עליו כעת תקופה מאוד מסוימת שעלייה צריך לדבר, ייתכן, שמשעמם לו והחומר מאוד קל לו, ייתכן...
נשים - ברוך שלא עשני אישה
...הבוקר (18 / 11 / 09) לחקירה את נופרת פרנקל... שבמהלך תפילת ראש חודש ברחבת האתר התעטפה בטלית ואחזה בספר תורה ברחבה העליונה שבאתר [1]. ברוך אתה ה אלהינו מלך העולם, שלא עשני אשה אומר - קורא, ואולי בכנות גם מברך, יהודי המתפלל בתפילת השחרית, במסגרת ברכות השחר. על - מה חושב הקורא ברכה זו? איך מרגיש המתפלל המבטא פתיחת בוקר כזו? האם הוא מבטא בכך שמחת מילוי מצוות, שהרי אחד הנימוקים לאמירה זו הוא: שאין אשה חייבת בכל המצוות [2] ? מילוי מצוות בשמחה הוא דבר חשוב ביותר. אבל אולי שמחה זו מהולה גם בהרגשת עליונות...
מאמן אישי - על האימון כשפה - שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי
...ואותנטי מחייו של מאמן אישי מאמן אישי: על האימון כשפה שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי המאמר הזה כמו רבים שנכתבו לפניו וייכתבו אחריו, הוא שיתוף מלא ואותנטי מחייו המקצועיים והאישיים של מאמן אישי. לאחרונה יצא לי להרהר ביתרון העצום ובחשיבות של לדעת מספר שפות. בדקתי עם עצמי כמה שפות אני יודע והגעתי לכמה מסקנות חשובות: אחת המסקנות הייתה שאני יודע שלוש שפות: עברית, אנגלית ואת השפה של מאמן אישי, שפת האימון. שפתו של מאמן אישי המסקנה השנייה שהגעתי אליה, הייתה ששפת האימון כמו כל שפה אחרת וכמו הרבה דברים...
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
...לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?. למה - עד מתי צריך האדם לשאול את עצמו למה, ומה הסיבה? היום אשיב על השאלה, עד מתי, צריך האדם לשאול את עצמו למה? ומה הסיבה? כפי שהסברתי, אדם הרוצה להיות מאושר, האדם צריך להתבונן ולהבין את עצמו. והיה והאדם ישאל את עצמו מספיק פעמים, למה? ומה הסיבה? הוא יבין האם זה מחויב המציאות, או לא מחויב. כל שאלה אחרת, כל נושא לבדוק אותו, האם הוא האמת? האם זה יכול להיות אחרת? והרבה פעמים האדם מגיע לנקודה שאין לו תשובה שזה אמור להיות...
התמכרות להימורים - מאפיינים, סיבות והשלכות
...התמכרות להימורים מתארת התנהגות של הימורים חוזרים ונשנים בעקביות ובכפייתיות. זוהי הפרעה בשליטה בדחפים (באימפולסים) אשר שולטת בחיי האדם, מכתיבה את ערכיו ופוגעת בהתחייבויותיו בתחום המשפחתי, החברתי והתעסוקתי. הבט משמעותי בהתמכרות זו הינו ההסתבכות הכלכלית מתוך העיסוק הגובר והולך בהימורים, בסכומים גדלים והולכים. מבחינה רגשית לאדם תשוקה ודחף להמר, ללא יכולת לשלוט בכך ולרסן את התנהגותו. לרב ההימור מהווה מפלט ובריחה מבעיות ומתחושות של שעמום, דיכאון, חוסר אונים, מצוקה, חרדה ואשמה. גם לאחר שהמהמר מבין את הנזק...
אנרגיה - איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק א'
...- איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק א על מנת להגיע לרמה גבוהה של הצלחה בחיים וכן לשמור על עצמנו באותה רמה, דרושות איכויות ויכולות מסוימות. אחת מהן היא היכולת לשמור על רמת מוטיבציה פנימית גבוהה שמניעה אותנו לפעולה מאסיבית על בסיס קבוע. אותה מוטיבציה פועלת בדיוק כמו מנוע של רכב, כל אחד ונפח המנוע שלו, ישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה פנימית בנפח 1.4 וישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה בנפח של 3.5 סמק. מן הסתם, רכב שנפח המנוע שלו עומד רק על 1.4, יתקשה לנוע בעליות שבדרך לירושלים, ולעומתו לרכב עם מנוע 3.5 אותן עליות...
חייבים לדבר על קווין / ליונל שרייבר
...ליונל שרייבר אכן, חייבים לדבר על קווין. חייבים לדבר על הספר. חייבים להחזיר אותו לרשימת הקריאה. אינני יודע איך הספר הזה התחמק ממני. הוא יצא לאור כבר ב 2005. ידידה שלי שדעתה נחשבת בעיני הזכירה אותו, המליצה עליו והלוותה לי אותו. למרות השם הגברי, ליונל שרייבר איננו סופר כי אם סופרת. לא ברור למה סופרת פמיניסטית בחרה בשם העט ליונל. זהו ספרה השביעי של ליונל. על הספר הזה היא קיבלה את פרס אורנג. פרס הניתן לנשים בלבד. לגברים יש מספיק פרסים משלהם. בראיון אתה אמרה שבעקבות כתיבת הספר החליטה לוותר על ילדים משלה...
הורים וילדים - אבחון בציורי ילדים
...- אבחון בציורי ילדים מקצוע ההורות הינו מקצוע עתיק ומורכב, ההורים פונים לאבחון בציורי ילדים על מנת לעזור, להבין, ולסייע לילד לגדול ולצמוח. הציור הוא שפה שניה לילדים, הם מספרים לנו ללא מילים הרבה מאד על אישיות המצייר: תכונות כשרונות, פחדים וחרדות, דפוסי התנהגות, הסתגלות, קשיים, בשלות ריגשית, מיומנויות חברתיות, מערכות יחסים, יכולת לקבל מרות, מרדנות, רמת תפקוד, התייחסות לסביבה, לבית, לעבר ולעתיד ועוד... לא תמיד האדם מודע לתכונותיו, לכישוריו, למכשוליו, לדפוסים המובילים אותו, ולדפוסים החוסמים אותו ולכן...
רגש והיגיון - מהו אותו הפער שבין הרגש להיגיון? ומה גורם לזה?
...הרגש להיגיון? ומה גורם לזה? אפשר לומר שמידת ההתאמה בין רגש להיגיון, היא מדד לכנות עצמית, אדם שמבין את משמעות מידת הסכנה הצפויה ומעריך את מידת הסכנה כנמוכה יחסית ובכל זאת מפחד להיפגע באופן חריג, זה אומר שקיים חוסר התאמה בין מה שהוא מרגיש לבין מה שהגיוני לו להרגיש ביחס להערכתו את מידת הסכנה הצפויה. מהו אותו הפער שבין הרגש להיגיון? ומה גורם לזה? אם ניקח לדוגמה הולך על חבל מנוסה, הוא מודע ומבין שקשור בבטחה ולכן גם אם הוא ימעד ואף ייפול מהחבל, הוא לא יפחד כל כך, מכיוון שהניסיון שלו לימד אותו שאין סכנה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ווכחנות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ווכחנות, האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ווכחנות, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לחיות כמו בעל חיים מחלת נפש כתוצאה מהפסקת שימוש בסמים המרדף אחרי האקסית הבעה בכתב שריר החזה העליון הרגשה של אסון פחד של ילדים דיכאון ואכילה רגשית שנאה עצמית והפרעת אישיות לשנוא את עצמי לא אוהב בחזרה לא לאהוב את המציאות פחד להיות שמח ליהנות מהדרך אל האושר לגרום לבחורה להרגיש... ידידות בזמן זוגיות קבלת החלטות ניהוליות קבלת החלטות בתהליך מכירה התמודדות אחרי גירושים להתמודד עם החלטה מורכבת למה אני לא מצליחה? הדרך אל המטרה ביקורת על nlp למה חשוב להדריך את אנשי המכירות שלך? למה רוצים ילדים? לטפל בילדים לבחור מורה רוחני התחדשות רוחנית האם אפשרי לרפא הפרעת אישיות גבולית? באיזה גיל יכולה להופיע מחלת נפש? לגרום לאקסית להקשיב לך להעביר מסרים לאקס אסטרטגיות באימוני כושר פרופורציות של השרירים הוכחה שיש אלוהים אחד התשובה היא אלוהים הארה רוחנית קורית מעצמה לזהות הארה להיות אלוהים ולגלות שאני השטן האם אפשרי להיות אלוהים? להפוך פטנט לכסף איך עשית את הכסף שלך? משמעות החיים של החילונים איך לדעת מהי מטרת החיים? למה טוב לחשוב שלילי? האם כדאי למחוק זיכרון שלילי? קיימת בחירה חופשית הבחירה החופשית היא אשליה היקום מתפשט איך להציל את העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למנהלים, מאמן אישי להפרעות קשב, מאמן אישי בתחום ווכחנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 21_11_2025 השעה 02:46:39 - wesi4