ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התקשורת הבין אישית ✔הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4 ✔הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3. סיכום, ביקורת ומסקנות נוכחותם של מיומנויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3.

סיכום, ביקורת ומסקנות

נוכחותם של מיומנויות תקשורתיות יכולה להביא להבנה עמוקה יותר לסיבת הביקור האמיתית וליעילות תקשורתית מצד מספק השירות הרפואי (Frymoyer & Frymoyer, 2002). נאמר שהן מאפשרות גישה להבנת החולה את מצב בריאותו ועוזרות לנותן השירות הרפואי לצמצם פערים בין הבנתו את מצב בריאותו של החולה לבין נקודת המבט של החולה. (Baarts, et al, 2000). שהן מספקות אינפורמציה לגבי היבטים פסיכולוגיים וסוציאליים ועוזרות לבנות יחסי אמון וקרבה ארוכי טווח (Galin, et al, 2008). כמו כן, שהן מביאות לשיפור בתוצאות הרפואיות ובתפקוד הקוגניטיבי, הסוציאלי, כפי שהוצג.

מצד שני, היעדרן יכול להביא לכך שדאגותיהם האמיתיות של החולים, יעברו ללא הבחנה כשמספק השירות הרפואי, מתמקד בהיבטים הרפואיים (Lang, et al, 2000). כמו כן, הערך המוסף המתבטא באמצעות התקשורת הבין אישית יהיה חסר וישנה אף אפשרות, לביטויים שליליים (Abdulhadi, et al, 2006, Ambady, et al, 2002). בנוסף, היעדרן של מיומנויות אלו, יכול להביא למגוון התנהגויות והשפעות על הרופא כגון, התעלמות או שלילה של רצונם של החולים בשיחה בעלת נושאים פסיכולוגיים לנוכח אי נוחות בהצגת נושאים מסוימים (Wissow, et al, 2005). כלומר, להשפעתם הבלתי נמנעת של תהליכים טרנספריאלים (Hughes & Kerr, 2000). לבסוף, גם לתנאי מסגרת העבודה, ישנה השפעה בהיעדר מיומנויות אלו (Mauksch, et al, 2008).

ספרות מחקרית זו, מהווה בסיס ויסוד התומכים בחשיבות התקשורת הבין אישית שבמסגרת מערכת היחסים הרפואית. יחד עם זאת, נטען שלמרות נקודת המבט ההוליסטית והממוקדת אדם המאפיינת את הרפואה הלא קונבנציונאלית, תחום מחקר זה הוזנח וההתמקדות הופנתה כלפי בחינת השפעתם של ההיבטים הביו רפואיים של הטיפול. כאמור, מכיוון שרוב המחקר בתחום זה מגיע מהרפואה הקונבנציונאלית (Institute of Medicine, 2001), בכדי לתמוך בהכללה של מחקרים אלו על הרפואה הלא קונבנציונאלית, הוצגו מספר הנחות יסוד המאפשרות השוואה זו. הנחות יסוד אלו, הביאו לביטוי את ההנחה שההיבטים השונים המאפיינים את השפעתה של התקשורת הבין אישית במסגרת מערכת היחסים הרפואית, יכולים להיות מוכללים גם על הרפואה הלא קונבנציונאלית.

לאחר כל זאת, חשוב לציין שמטרתה וכוונתה של השוואה זו ושהצגתה של הספרות המחקרית בנושא, לא היו בכדי לטעון שבטיפול הלא קונבנציונאלי התקשורת הבין אישית אינה קיימת, או שמסגרות הלימוד אינן מודעות לחשיבות התקשורת הבין אישית ושאינן מתייחסות לכך במסלולי הלימוד. לא הייתה הכוונה לטעון, שהמטפלים חסרים במיומנויות תקשורתיות ושהן לא באות לביטוי במפגש הרפואי, או שמטרות הטיפול אינן נענות ותוצאותיו שליליות. דיון זה אינו בה לתת ביקורת!

מטרתו, להצביע על היעדר תחום מחקר זה בענף הרפואה הלא קונבנציונאלית ולשקף פערים אלו בהתייחסות לענף המחקר הקיים בנושא זה ברפואה המערבית. מטרתו להציע כי פיתוחו של ענף מחקר המתייחס למערכת היחסים והתקשורת הבין אישית שבמפגש ייחודי זה, יאפשר הבנה טובה יותר של מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על המטופל והמטפל. מטרתו להציע שהשלכות מתובנות אלו יוכלו להשפיע על תוכניות הלימוד השונות ושתוצאותיהן יהיו בייעול הטיפול ובייעול התמודדותם של המטפלים עם התכנים הבלתי נמנעים שבמפגש זה ויותר מכל, מטרתו לתרום לאיכותה של הרפואה הלא קונבנציונאלית, באופן בו היא משתקפת בעולם המערבי.

ביבליוגרפיה

המרכז הרפואי תל - אביב על שם סוראסקי (2008). היחידה לרפואה משלימה. ניתן לצפות באתר: http://www.tasmc.org.il/304

מכבי שירותי בריאות (2008). רפואה משלימה הסבר כללי. ניתן לצפות באתר: http://www.maccabi - health. co. il / site / HE / macabi. asp? pi=139

מרכז רפואי הדסה עין כרם (2008). רפואה משלימה. ניתן לצפות באתר: http://www.hadassah.org.il/Hadassa/Heb_SubNavBar/Life+Services/Complete_medicine/

שירותי בריאות כללית (2008). המדריך המלא לכל הטיפולים. ניתן לצפות באתר: http://www.clalit20plus.co.il/Clalit/Young/Lifestyle/Articles/Alternative/mashlima.htm

Ambady, N., Koo, J., Rosenthal, R., & Winograd, C. H. (2002). Physical therapists' nonverbal communication predicts geriatric patients' health outcomes. Psychology and Aging, 17, 443 - 452.

Astin, J. A., Soeken, K., Sierpina, V. S. & Clarridge, B. R. (2006). Barriers to the Integration of Psychosocial Factors in Medicine: Results of a National Survey of Physicians. The Journal of the American Board of Family Medicine, 19, 557 - 565.

Austin, J. A. (1998). Why patients use alternative medicine. JAMA, 279, 1548 - 1553.

Baarts, C., Tulinius, C., & Reventlow, S. (2000). Reflexivitya - strategy for a patient - centred approach in general practice. Family Practice. 17, 430 - 434

Barrett, B., Marchand, L., Scheder, J., Plane, M -B., Maberry, R., Appelbaum, D., Rakel, D., & Rabago, D. (2003). Themes of holism, empowerment, access, and legitimacy define complementary, alternative, and integrative medicine in relation to conventional biomedicine. The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 9, 937 - 947.

Barry, C. A. (2006). The role of evidence in alternative medicine: Contrasting biomedical and anthropological approaches. Social Science & Medicine, 62, 2646 - 2657.

Beck, R. S., Daughtridge, R., & Sloane, P. D. (2002). Physician - patient communication in the primary care office: a systematic review. The Journal of the American Board of Family Practice, 15, 25 - 38.

Bell, I. R., Caspi, O., Schwartz, G. E., Grant, K. L., Gaudet, T. W., Rychener, D., Maizes, V., & Weil, A. (2002). Integrative medicine and systemic outcomes research: issues in the emergence of a new model for primary health care. Archives of Internal Medicine, 162, 133 - 40.

Bensing, 1. M., Verhaak, P. F. M., van Dulmen, A. M., & Visser, A. P. (2000), Communication: The royal pathway to patient - centered medicine. Patient Education and Counseling, 39, 1 - 3.

Borrell - Carrio, F., Suchman, A. L. & Epstein, R. M. (2004). The Biopsychosocial Model 25 Years Later: Principles, Practice, and Scientific Inquiry. Annals of Family Medicine, 2, 576 - 582.

Bower, P. (1998). Understanding patients: implicit personality theory and the general practitioner. British Journal of Medical Psychology, 71, 153 - 163.

Castillo, R. J. (2001). Lessons from folk healing practices. In W -S. Tseng, & J. Streltzer. Culture and psychotherapy: a guide to clinical practice (pp. 81 - 102). Washington: American Psychiatric Press, Inc.

Constant, A., Castera, L., Quintard, B., Bernard, P. H., de Ledinghen, V., Couzigou, P. & Bruchon - Schweitzer, M. (2005). chronic hepatitis C: Relationship with information sources and attentional coping styles. Psychosomatics, 46, 25 - 33.

European Parliament, (1997). The Collins Report, resolution on the status of non - conventional medicine. European Parliament: Strasbourg.

Frymoyer, J. W., & Frymoyer, N. P. (2002). Physician - Patient Communication: A Lost Art? Journal of the American Academic of Orthopedic Surgeons. 10, 95 - 105.

Galin, C. E., Thorpe, C. & DiMatteo, R. M. (2008), Accessing the Patient's World: Patient - Physician Communication About Psychosocial Issues, in JA. L. Earp, E. A. French & M. B. Gilkey (Eds), Patient Advocacy for Health Care Quality: Strategies for Achieving Patient - Centered Care (pp. 185 - 214), Jones and Bartlett Publishers, Inc.

Greenfield, S., Kaplan, S. H., Ware, 1. E., Jr., Yano, E. M., & Frank, H. 1. (1988). Patients' participation in medical care: Effects of blood sugar control and quality of life in diabetes. Journal of General Internal Medicine, 3, 448 - 457.

Griffith, C., Wilson, 1. F., Langer, S., & Haist, S. A. (2003). House staff nonverbal communication skills and patient satisfaction. Journal of General Internal Medicine, 18, 170 - 174.

Hughes, P., & Kerr, I. (2000). Transference and countertransference in communication between doctor and patient. Advances in Psychiatric Treatment, 6, 57 - 64.

Institute of Medicine, (2001). Crossing the quality chasm: A new health system for the 21st century. National Academies Press.

Krones, T., Keller, H., Sonnichsen, A., Sadowski, E. M., Baum, E., Wegscheider, K., Rochon, J., & Donner - Banzhoff. N. (2008). Absolute cardiovascular disease risk and shared decision making in primary care: a randomized controlled trial. Annals of Family Medicine, 6, 218 - 227.

Lang, F., Floyd, M. R., & Beine, K. L. (2000). Clues to patients' explanations and concerns about their illnesses: A Call for active listening. Archives of Family Medicine, 9, 222 - 227.

Long, A. F. (2007). The Effects and experience of shiatsu: A Cross - European study. Leeds: University of Leeds, School of Healthcare.

MacPherson, H., Mercer, S. W., Scullion, T. & Thomas, K. J. (2003). Empathy, Enablement, and Outcome: An Exploratory Study on Acupuncture Patients' Perceptions. The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 9, 869 - 876.

Maizes, V., & Caspio, O. (1999). The principles and challenges of alternative medicine, more than a combination of traditional and alternative therapies. Western Journal of Medicine, 171, 148 - 149.

Makoul, G. (2003). Communication Skills Education in Medical School and Beyond. JAMA, 289, 93.

Makoul, G., & Curry, R. H. (2007). The Value of Assessing and Addressing Communication Skills. JAMA, 298, 1057 - 1059.

Malterud, K., & Hollnagel, H. (2005). The Doctor Who Cried: A Qualitative Study About the Doctors Vulnerability. Annals of Family Medicine 3, 348 - 352.

Mauksch, L. B., Dugdale, D. C., Dodson, S. & Epstein, R. (2008). Relationship, communication, and efficiency in the medical encounter: Creating a clinical model from a literature review. Archives of Internal Medicine, 13, 1387 - 1395.

Mead, N. & Bower, P. (2000), Patient - centredness: A conceptual framework and review of empirical literature. Social Science and Medicine 51, 1087 - 1110.

Mercer, S. W., Reilly, D. & Watt, G. C. M. (2002), The importance of empathy in the enablement of patients attending the Glasgow Homoeopathic Hospital. British Journal of General Practice, 52, 901 - 905.

Morse, D. S., Edwardsen, E. A., & Gordon, H. S. (2008). Missed Opportunities for Interval Empathy in Lung Cancer Communication. Archives of Internal Medicine. 168, 1853 - 1858.

Nezu, A. M., Nezu, C. M., & Geller, P. A. (2003). Handbook of psychology: Volume 9. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Niskar, A. S., Peled - Leviatan, T., & Garty - Sandalon, N. (2007). Who Uses Complementary and Alternative Medicine in Israel? The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 13, 989 - 995.

O'kelly, G. (2001). Countertransference in the nurse - patient relationship: a review of the literature. Journal of Advanced Nursing, 28, 391 - 397.

Rees, L., & Weil, A. (2001). Integrated medicine: Imbues orthodox medicine with the values of complementary medicine. Bmj, 322, 119 - 120.

Reynolds, W. J. & Scott, B. (1999). Empathy: A crucial component of the helping relationship. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing, 6, 363 - 370.

Robinson, N., Donaldson, J., & Lorenc, A. (2006). Shiatsu: A review of the evidence. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing, 6.

Rogers, C. R. (1957), The Necessary and Sufficient Conditions of Therapeutic Personality Change. Journal of consulting and clinical psychology, 21, 95 - 103.

Rosenfield, P. J., & Jones, L. (2004). Striking a balance: training medical students to provide empathetic care. Medical Education, 38, 927 - 933.

Roter, D. (2000). The enduring and evolving nature of the patient - physician relationship.

Roter, D. (2000). The enduring and evolving nature of the patient - physician relationship. Patient Education and Counseling, 39, 5 - 15.

Roter, D. L., Frankel, R. M., Hall, 1. A., & Sluyter, D. (2006). The expression of emotions through nonverbal behavior in medical visits: Mechanisms and outcomes. Journal of General Internal Medicine, 21 (Suppl I), S28 - S34.

Royal College of Physicians and the Royal College of Psychiatrists (2003). The psychological care of medical patients: A practical guide (Ed2). Report of a joint working party of the Royal College of Physicians and the Royal College of Psychiatrists.

Sommers - Flanagan J. & Sommers - Flanagan R. (2004). Counseling and Psychotherapy theories in context and practice: Skills, Strategies and techniques. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Stewart, M. (1995). Effective physician - patient communication and health outcomes: A review. Canadian Medical Association Journal, 152, 1423 - 1433.

Stewart, M., Brown, J., Weston, W., McWhinney, I., McWilliam, C., & Freeman, T. (2003). Patient - centred medicine: transforming the clinical method (Ed2). Radcliffe Medical Press Ltd.

Stewart, M., Brown, J., Weston, W., McWhinney, I., McWilliam, C., & Freeman, T. (2003). Patient - centred medicine: transforming the clinical method (Ed2). Radcliffe Medical Press Ltd.

Wissow, L. S., Larson, S., Anderson, J., & Hadjiisky, E. (2005). Pediatric residents' responses that discourage discussion of psychosocial problems in primary care. Pediatric,. 115, 1569 - 1578.

Wissow, L. S., Roter, D., Larson, S. M., Wang, M. C., Hwang, W T., Johnson, R., & Luo, X. (2002). Mechanisms behind the failure of residents' longitudinal primary care to promote disclosure and discussion of psychosocial issues. Archives of Pediatric and Adolescent Medicine, 156, 685 - 692.
הנחות יסוד למידה ספקי שירות לפתח שירותי בריאות דאגות פיתוח פסיכולוגיות נמנע להסביר רפואה רפואה
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2
... לטיפול יטענו שהאמפתיה, הקבלה ללא תנאי וההרמוניה, מהווים גם להם עקרונות מנחים למערכת היחסים. מכיוון שכך, הם יכולים לאפשר מידה של הקבלה כשמתייחסים להשפעתם על התקשורת הבין אישית. כשנבדקו מאפיינים המשפיעים על תוצאות הנתפסות כרצויות ומוצלחות בטיפול הפסיכולוגי, נמצא שמאפיינים המגדירים את מערכת היחסים מהווים 30% מהשונות. זאת, לעומת מאפייני ... הלימוד של המכללות המובילות בתחום). טיעון נוסף לאפשרות ההקבלה בין גישות אלו, מבטא מספר הנחות יסוד משותפות לגבי מערכת היחסים הרפואית. טיעונים אלו, מדגישים את חשיבות התקשורת הבין אישית ומהווים יסוד משכנע לחשיבותה הקריטית במפגש הרפואי. הם מצביעים על הצורך הקריטי בערוץ תקשורת ועל העובדה שללא ערוץ זה, אין הדבר אפשרי לנהל מערכת יחסים רפואית ... הרפואי של המקרים או העובדה שלמטפל אין אפשרות לברור את מטופליו, השפעה דומה. כול אלו, מהווים כראיות התומכות בהנחה שבבסיסו של כל מפגש רפואי באשר הוא, נמצאת השפעתה של התקשורת הבין אישית ושל מערכת היחסים. הם תומכים בכך שמתוקף האינטראקציה הבלתי נמנעת שבמפגש, מופעלים מנגנונים ההתנהגותיים, רגשיים וקוגניטיביים המאפיינים אינטראקציה זו ומשותפים לכולנו מעצם היותנו בני אדם. בהמשך יוצגו היבטים ספציפיים המדגימים את השפעתה של התקשורת הבין אישית ומערכת יחסים זו. הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3. ...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 1
... לא משלימה... את הפער - חלק 1 תקציר למרות ההכרה והמודעות הרבה הקיימת בגישות הלא קונבנציונאליות לרפואה לגבי מערכת היחסים הטיפולית והתקשורת הבין אישית והשפעותיה, ענף מחקר זה הוזנח לטובת בחינת השפעותיהם הביו רפואיות של שיטות אלו. בכדי להדגיש את החשיבות שבמחקר ההיבטים הללו, מוצעות מספר הנחות יסוד אשר יכולות להוות ... להתפתחותה של רפואה זו בתרבויות השונות, לביטוייה במאה העשרים ואחת ועוד נושאים רבים. אולם יחד עם זאת, נמצאו רק מחקרים אחדים המתייחסים להשפעתה של התקשורת הבין אישית ומערכת היחסים הרפואית, על תוצאות הטיפול, המטפל או המטופל (לדוגמהLong, 2007, MacPherson, Mercer, Scullion & Thomas, 2003, Mercer, Reil & Watt, 2002). ניתן לתת מספר ... אותן או להציג סיבות אחרות. יחד עם זאת, אין מטרתו של דיון זה להסביר את היווצרותה של התופעה, אלא להצביע על הימצאותה ולהדגיש את החשיבות לבחינת השפעתה של התקשורת הבין אישית ושל מערכת היחסים הטיפולית ובכך תהיה ההתמקדות. בכדי לעשות זאת, תוצג סקירה ספרותית עדכנית המשקפת את מגוון הנושאים העיקריים עליהם ניתן דגש במחקר האקדמאי בעשר השנים ... יוצגו טיעונים התומכים בהקבלה בין עולמות אלו. טיעונים אלה, מהווים את היסוד להנחה המהווה את הבסיס למאמר זה והיא, שההיבטים השונים המאפיינים את השפעתה של התקשורת הבין אישית במסגרת מערכת היחסים הרפואית, משותפים לכל אינטראקציה בה מתקיים קשר של עוזר ונעזר ולכן, הם יכולים להיות מוכללים גם על הרפואה הלא קונבנציונאלית. הרפואה לא משלימה... את ...
חג חירות שמח - למחשבה, לרגש, להיותנו אנו
... והינה לנו סורג נוסף, אנשים פעמים תופסים טעויות כדבר שלילי. אדגים על עצמי לרגע - ככל שאני מתקדמת בתהליך האישי שלי, אני מבינה שלהתפתח בתחום התקשורת הבין - אישית לא אומר שאני לא עושה טעויות. זה אומר ...
דמיון מודרך ו - NLP - מה זה? ואיך זה עובד?
... ממנו תמיכה ומשאבים לצורך השינוי שאותו אנו רוצים... NLP -Neuro Linguistic Programming - תכנות עצבי לשוני NLP -הינה שיטה מחקרית, אשר דוגמת מודלים של מצוינות אישית בתחום התקשורת האישית והתקשורת הבין אישית. ה - NLP חוקר מצוינות ואיכות, איך אנשים וארגונים יוצאי דופן משיגים את התוצאות המעולות שלהם. את השיטות האלו ניתן ללמד אחרים כדי שגם הם יוכלו להשיג תוצאות בסדר ...
אל תהיה הפסיכולוג, רק תקשיב - חלק 2
... זוהי היכולת לתקשר את עולמו של החולה להבין את מצוקתו ולספק תמיכה באמצעות התקשורת הבין אישית . ביטוייה של האמפתיה כאסטרטגיה ...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3
... (Galin, et al, 2008). מיומנות האמפתיה, נחשבת למרכיב הקריטי ביותר במערכת היחסים הרפואית. הכוונה באמפתיה, הינה בהבנת עולמו ומצוקתו של החולה, תקשור הבנה זו עליו וסיפוק תמיכה, באמצעות התקשורת הבין אישית. ביטוייה, יהיו השראה של תחושת נינוחות, הקשבה אמיתית לסיפור החולה, הבעת עניין בחולה כאדם, הבנה מלאה של דאגותיו, הבעת דאגה וחמלה, חיוביות, ...
אימון אישי - קואוצ'ינג - Coaching - מבוא
... שימוש בכלי חשיבה תוצאתית, שימוש במשאבים שונים שקיימים כבר בחייו של המתאמן, השאלת יכולות מתחום אחד של המתאמן לתחום אחר, כלים מתחום התקשורת הבין אישית , כלים לעבודה רגשית כגון התמקדות ודמיון מודרך, ועוד. בין המשימות העומדות מול המאמן: ...
להקשיב ולא רק לשמוע - מעגל ההקשבה - listening council
... - listening council להקשיב ולא רק לשמוע - מעגל ההקשבה (listening council) שיטת מעגל ההקשבה פותחה במטרה לחזק את התקשורת הבין - אישית כאשר הדגש הוא על יכולתנו להקשיב באופן מלא ולא שיפוטי ולקבל מגוון דעות. שיטה זו מעודדת כנות, אמון, ספונטאניות וכבוד לזולת ולעצמי, ומאפשרת הקשבה מלאה של הקבוצה לכל משתתף המקבל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התקשורת הבין אישית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התקשורת הבין אישית, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התקשורת הבין אישית, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי, מטפל רב תחומי, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז בנושא התקשורת הבין אישית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 11_08_2025 השעה 12:55:12 - wesi4