ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התקפים חוזרים ✔סיבות פסיכולוגיות בהפרעות אכילה - מבוא ✔להפרעות אכילה, מצבים בהם הרגלי האכילה של האדם אינם נורמליים, עשויים להיות מגוון....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨סיבות פסיכולוגיות בהפרעות אכילה - מבוא
להפרעות אכילה, מצבים בהם הרגלי האכילה של האדם אינם נורמליים, עשויים להיות מגוון סיבות וגורמים פסיכולוגיים.

הפרעת אכילה מאופיינת בהרגלי תזונה לקויים, כלומר, באכילת יתר או באכילה שאינה מספקת, הפוגעת באדם במישור הפיזי או הנפשי.

בעשורים האחרונים חלו שינויים בהגדרות של הפרעות אכילה. השינוי נובע מהשאיפה לקטלג אבחנות שונות בצורה מדויקת יותר. התוצאות הן:

1.השינויים גורמים לתנודות משמעותיות בשכיחות.

2.החולות מדלגות מאבחנה אחת לשנייה.

3.הדבר מקשה על ביצוע מחקרים ארוכי טווח.

הפרעות אכילה באות לידי ביטוי באופנים שונים.

תוכן עניינים:

1 פיקה 1.1 קריטריונים לפי הdsm5

2 העלאת גרה 2.1 קריטריונים לפי הdsm5

3 אנורקסיה נרבוזה 3.1 סימפטומים של המחלה 3.1.1 סיבות

3.1.2 תאוריות המנסות לתת הסברים

3.2 קריטריונים לפי הdsm5

4 בולמיה 4.1 סימנים וסימפטומים 4.1.1 סיבות פסיכולוגיות

4.2 קריטריונים לפי הdsm5

5 אכילה כפייתית 5.1 הסיבות הפסיכולוגיות הן תלויות תאוריה

5.2 קריטריונים לפי הdsm5

6.1 ביבליוגרפיה

פיקה:

תופעה נדירה שבה ילדים או מבוגרים אוכלים חומרים שאינם מיועדים למאכל, לדוגמה חול, סיד, חצץ, עשב, בדלי סיגריות, פיסות נייר או פיסות זכוכית. תופעה זו שכיחה אצל אנשים עם פיגור ואוטיזם ומופיעה גם אצל מבוגרים במצב פסיכוטי. המשותף לקבוצות האלו הוא שתפיסת המציאות שלהם לקויה.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.אכילה עקבית של חומרים לא מזינים במשך חודש לפחות.

2.אכילה של דברים לא מזינים שלא מתאימה לשלב ההתפתחותי של הילד.

3.התנהגות האכילה אינה קשורה למנהג תרבותי.

4.אם התנהגות האכילה מתרחשת רק בזמן הפרעה נפשית אחרת (למשל סכיזופרניה, פיגור שכלי, הפרעה התפתחותית מתמשכת), המצב חמור כדי לפנות להתערבות קלינית.

העלאת גרה:

העלאת גירה היא הפרעת אכילה של הילדות המתבטאת בלעיסה ובליעה חוזרת של אותה כמות אוכל, הילדים הלוקים בהפרעה אינם סובלים מבחילות או מהפרעה גופנית במערכת העיכול, אך בעקבות ההפרעה הם עלולים לאבד ממשקלם ולא לעלות במשקל כמצופה, דבר אשר עלול לפגוע בהתפתחותם. בזמן העלאת הגירה נראה כי התינוק נהנה מהפעולה, אך בין ההתקפים התינוק נראה עצבני ורעב.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.העלאת גרה ולעיסה חוזרת של אוכל במשך חודש אחד לפחות. את האוכל שהעלו יכולים לבלוע מחדש או לירוק החוצה.

2.ההפרעה לא מיוחסת לבעיות גסטרו (של הקיבה והמעיים) או לבעיות רפואיות אחרות (GERD- ליקוי בתפקוד הושט או מעבר צר בין הקיבה למעיים אשר גורם להקאות).

3.הפרעה לא מתרחשת רק בזמן אנורקסיה, בולמיה ואכילה כפייתית.

4.אם הסימפטומים מופיעים רק בזמן הפרעות מנטליות אחרות (הפרעה אינטלקטואלית התפתחותית, הפרעה ניורו התפתחותית אחרת, המצב חמור כדי לפנות להתערבות קלינית).

אנורקסיה נרבוזה:

החולים בהפרעה זו מדחיקים את תחושת הרעב שלהם באופן אובססיבי, עד לכדי הרעבה עצמית. המשותף לכל המקרים הוא שבנוסף לסימפטומים של חוסר תיאבון ואי יכולת לאכול נלווה דימוי גוף מעוות וכיוון שישנו סימפטום של שיפוט לקוי, נולד הספק האם מדובר בנוירוזה או בפסיכוזה. לסובלים מהתופעה חשיבה מאורגנת וללא בלבול, פרט לתפיסת הגוף. אין סימנים אחרים לניתוק מהמציאות.

סימפטומים של המחלה:

קיים פחד גדול מאוד מאכילה והשמנה. חלק גדול מתשומת הלב, המחשבה וההתנהגות השגרתית יתמקדו באוכל, בדרכים להפחתת כמות המזון הנצרכת ובבדיקת מצב הגוף ומשקלו. הנטייה של הלוקה באנורקסיה היא להסתיר ולהכחיש את המצב, להתנגד לטיפול, ולשמור את רוב הפעולות שקשורות לאוכל ולירידה במשקל בסתר, הרחק מעיני אחרים. הרבה מהחולים מתאפיינים במניפולטיביות ותחרותיות.

סיבות:

מחלת נפש.

בעלי אישיות אובססיבית, פרפקציוניסטים, מופנמים, תחרותיים.

גורמים חברתיים.

בעיות בזהות מינית וביניהן דימוי גוף פתולוגי.

לפי חלק מהחוקרים אנורקסיה נובעת מצורך עמוק באוטונומיה שנובע מהימצאות במשפחה מגוננת יתר על מידה. ההורים נוטים גם להגביל הצגה של אמוציות או קונפליקטים ודורשים מבנותיהן להיות מושלמות. בסופו של דבר, אותן נערות יכולות לגלות שהן יכולות לשלוט לפחות על אספקט אחד בחייהן, אכילה. השגת שליטה מלאה על צריכת המזון הופכת להיות משמעותית כיוון שהיא תורמת להערכה העצמית של הנערות. בנוסף חלק מהנערות הלוקות באנורקסיה, חוו טראומה מינית ולחלק מהן יש היסטוריה של ניצול מיני במשפחתן. במקרה כזה אנורקסיה יכולה להתפתח כתוצאה מדימוי גוף מעוות או הערכה עצמית נמוכה שהתפתחה עקב הניצול, או גם מהצורך בשליטה לפחות על אספקט אחד בחיים. בנוסף, איבוד המשקל יכול להוביל לתשומת לב מוגברת מצד ההורים, שהנערה לא יכולה לקבל בדרך אחרת. חוקרים אחרים משוכנעים לעומת זאת כי ההשפעות החברתיות על הפרעות האכילה מקורן בתרבות הפופולרית, שגורמת לעתים לראות בגוף כחלק החשוב ביותר של הזהות.

תאוריות המנסות לתת הסברים:

התאוריה הפסיכואנליטית של פרויד, על פיה קיים קשר בין הסימפטום לבין הקונפליקט. בסימפטום באים לידי ביטוי שני ההיבטים או הכוחות של הקונפליקט, מצד אחד היצר (איד) ומהצד השני כוחות הריסון (הסופר אגו). באנורקסיה שמופיעה בתחילת גיל ההתבגרות, נראה שהנערה המתפתחת מפסיקה לאכול למעשה כדי לעכב את ההתפתחות הנשית שלה. בחוסר משקל, הגוף נראה כמו של בן, המחזור החודשי נפסק ובטיפולים הדינמיים מתברר שהנערות האלו חוששות לגדול ולהפוך לנשים. האנורקטית רוצה להישאר ילדה.

התאוריות המשפחתיות גורסות ש הנערה האנורקטית או הנער האנורקטי הוא רק החולה המזוהה (IP) על פני השטח בעוד הבעיה היא המשפחה ומערכת היחסים בה. כלומר, היא ה - I.P. המסמנת שיש בעיה ביחסים המשפחתיים. למעשה, המצוקה שלה היא ביטוי מוחשי למצוקה של כל חברי המשפחה ולבעיות ביחסים בין כל בני המשפחה, שעד כה לא ניתן היה לבטא אותם. אריקסון אומר שלאני (האגו) יש שני מניעים מרכזיים - האחד הוא הזהות העצמית ופיתוחה והשני תחושת שליטה. כשהמתגבר מפסיק לאכול וההורים מתחילים להתערב בחייו, הם גם פוגעים בתחושת הזהות העצמית וגם בתחושת השליטה, דבר הגורם למאבק היכול להיות גלוי או סמוי ואז ישנה החלטה מצד המתבגר לעשות מה שהוא רוצה. השליטה היא גם לגבי הגוף וגם לגבי הסביבה.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.צריכת אנרגיה פחותה מהנדרש מובילה למסת גוף נמוכה באופן משמעותי בהקשר של גיל, מין התפתחות ובריאות פיזית. מסת גוף נמוכה באופן משמעותי מוגדרת כמסה הפחותה מהמינימום הנורמלי, או פחות מהמינימום הצפוי עבור ילדים ומתבגרים.

2.פחד עצום בהעלאת משקל והשמנה, בהתנהגות עקבית המתנגשת העלאת המשקל, למרות מצב נתון של תת משקל.

3.הפרעה באופן שבו האדם תופס את משקלו ובאופן בו הוא רואה את עצמו, צורת גופו ומצבו, לתפיסה זו השפעה מוגזמת של על ההערכה העצמית, או על התכחשות למשמעות של תת - המשקל העכשווי.

בולמיה:

התקפי אכילה בלתי נשלטים בהם האדם אוכל כמות גדולה בזמן קצר (בולמוס), ללא אבחנה מה הוא אוכל ובהמשך הקאה של מה שאכל או שימוש במשלשלים וחוקנים. ההרגשה הנוצרת היא כמו מטהרת או משחררת. התופעה מלווה בהסתרתה ובמניפולציות על הסביבה. משקל הגוף נשאר תקין, אך ישנם נזקים מצטברים כתוצאה מההקאות.

סימנים וסימפטומים:

אכילה מאופיינת בזלילות, אכילה בסתר, ביקורים בחדר השירותים לאחר האוכל, הקאות, אי יציבות במשקל, תוכנית אימונים פיזיים אכזרית או קשה, צום, שינויי מצב רוח, דיכאון, ביקורת עצמית קשה, הערכה עצמית מוגדרת על ידי משקל, פחד מפני חוסר יכולת להפסיק לאכול באופן רצוני, עייפות, חולשת שרירים, ריקבון שיניים, פעימות לב בלתי סדירות, הימנעות מאירועים חברתיים.

סיבות פסיכולוגיות:

חרדה מעליה במשקל, דיכאון, חוסר אונים ורגשות אשמה נפוצות בקרב הבולימיות. הדימוי העצמי הפגוע, יחד עם הבושה והאשמה על כל התקף זלילה, עשויים להיות הרסניים. נערות בולימיות מנסות להסתיר את מחלתן, ובכך עשויות לצמצם מגע חברתי, ולהתרחק מפעילויות שאהבו לעשות בעבר.

גורמים פסיכולוגיים כמו הערכה עצמית ירודה, ריקנות וצורך בשליטה.

כאמור בולמייה מאופיינות בצורך פתולוגי להפחית במשקל, ובהתעסקות כפייתית באוכל, בצורת הגוף ובמשקלו, בעיקר על רקע של דימוי עצמי וערך עצמי נמוכים מאוד. הסובלים מהפרעות אכילה נוטים לשפוט את עצמם באופן כמעט מוחלט במונחים של צורת הגוף, משקלו ומידת יכולתם לשלוט עליהם. האוכל מאבד את ערכו כמקור הנאה והזנה והופך לאמצעי להענשה, להיטהרות, ולמדד הערך העצמי ויכולת השליטה. הידיעה כי את הנעשה יש להשיב, כי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, משחררת ומחזירה את הבולימית לתחושה מיידית של שליטה בחייה ובגופה, אך מדובר באשליה של שליטה, שכן האוכל הופך למרכז החיים ומשתלט לגמרי על התפקוד הרגשי, הקוגניטיבי והגופני בחיי היומיום של הפרט.

התניות ולמידה מחברות: לפי תאוריות חברתיות הפרעות האכילה הן סימפטום חברתי, המבטא נורמות חברתיות ותרבותיות, שעיקרן - חברת השפע המציעה כל טוב, שפע של מזון זמין וזול, אל מול הרזון כערך עליון המבטא בריאות, יופי והצלחה. דבר זה יוצר קונפליקט, המתבטא במחלה.

גורמים משפחתיים וחברתיים, משולבים זה בזה ונעים על פני קשת רחבה - מנטייה למצוינות ופרפקציוניזם במשפחות הישגיות ועד תנודתיות במצבי הרוח ונטייה לתוקפנות במשפחות ממעמד סוציו - אקונומי נמוך, על רקע עימותים במשפחה, הזנחה בילדות וטראומות מהעבר כמו התעללות פיזית או מינית.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.קיימים התקפים חוזרים של הילולות אכילה, המתאפיינים על ידי - אכילה בפרק רציף של זמן (לדוגמה - שעתיים) של כמות אוכל גבוהה באופן ניכר מזו שהיו צורכים רוב האנשים באותו פרק זמן, בסיטואציות דומות וחוסר יכולת שליטה על כמות וסוג המזון אותו אוכלים בזמן ההתקף.

2.התנהגויות מפצות חוזרות ונשנות שאינן הולמות על מנת למנוע העלאה במשקל - הקאה יזומה, שימוש לרעה בחומרים משלשלים ומשתנים או תרופות אחרות, צום ופעילויות ספורטיביות מוגזמות.

3.התקפי אכילה וההתנהגות המפצה מתרחשים פעם בשבוע למשך שלושה חודשיים.

4.הערכה עצמית מושפעת באופן מוגזם מצורת הגוף והמשקל.

5.ההפרעה לא מתרחשת רק בהתקפים של אנורקסיה נרבוזה.

אכילה כפייתית:

אכילה כפייתית היא הפרעה שמאופיינת בזלילה בלתי פוסקת ובהתקפים של זלילה חסרת מעצורים. בדומה לחולי בולימיה נרבוזה, התקפי הזלילה לרוב לא ייפסקו עד שהחולה ירגיש שאינו מסוגל להכניס עוד אוכל לגוף, אך חולי הפרעת אכילה כפייתית לא יביאו להתרוקנות. האכלנים הכפייתיים משתמשים באוכל כדרך להתמודד עם לחצים ומתחים, קונפליקטים רגשיים ובעיות יומיומיות. האוכל יכול לחסום רגשות ותחושות. אכלנים כפייתיים לרוב מרגישים את עצמם חסרי שליטה, ומודעים לכך שדפוסי האכילה שלהם אינם נורמליים. כמו הבולמים, הם מכירים בעובדה שיש להם בעיה. אכילה כפייתית מתחילה לרוב בילדות המוקדמת, כשמתעצבים דפוסי האכילה. רוב האנשים שנעשים אכלנים כפייתיים הם אנשים שמעולם לא למדו דרכים נאותות להתמודדות עם מצבים מלחיצים, ובמקום זה השתמשו באוכל כדרך התמודדות. השמנה יכולה לשמש גם כפונקציה הגנתית עבורם, במיוחד לאלה שהיו קורבנות להתעללות מינית. לעתים הם מרגישים שאם יהיו במשקל - יתר, זה יעשה אותם פחות מושכים וישמור את האחרים במרחק בטוח. ככל שהם עולים יותר במשקל, כך הם מנסים יותר לעשות דיאטה, והדיאטה בדרך כלל מביאה לזלילה הבאה, אשר יכולה להיות מלווה ברגשי חוסר אונים, אשמה, בושה וכישלון.

הסיבות הפסיכולוגיות הן תלויות תאוריה:

1.לפי הביהביוריסטים, מתמקדת בגירוי ותגובה נצפים ומתייחסת לכל ההתנהגויות כאל תוצאה של התניה וחיזוק. כל הפרעות האכילה הן התנהגויות המחוזקות באמצעות מגוון חיזוקים. אנשים עלולים לפתח השמנת יתר בעקבות גירוי ספציפי - למידת הימנעות מגירויים - פתרון.

2.לפי פרויד, אכילת יתר נובעת מפיקציה בשלב האוראלי, המתמקד בהפקת סיפוקים באמצעות הפה. הקיבעון האוראלי מתפתח אצל ילדים שמגלים הנאה רבה בפעולת המציצה בילדות, ושהצורך שלהם בקשר בינאישי ואהבה לא מסופק על ידי הדמות המטפלת. אותם ילדים חשים תלויים, פסיביים ודחויים ונותר להם ליהנות רק מהזנה. בלא מודע של אותם אנשים ההזנה והמיניות אינה מופרדת, והאוכל הופך להיות אהבה בשבילם. האכילה מביאה לסיפוק אוראלי ישיר בעל טבע מיני, וכתאבון המוגבר מוביל לאכילת יתר.

3.לפי קרל רוג'רס - אכילת יתר היא התנהגות הנובעת מאהבה מותנית של ההורים (ילד טוב גומר הכל מהצלחת) ומהכחשת "האני האותנטי" (אני כן או לא רעב) כדי לזכות באהבת ההורים.

4.לפי תאוריית האוריינטציה הקוגניטיבית של קרייטלר וקרייטלר, שהיא תאוריה קוגניטיבית, האמונות לגבי השמנת יתר סובבות סביב הנושאים הבאים

בעיית "גבולות"

בעיות של זהות ובעיקר זהות מינית.

הפחד להיעלם ולמות

ריקנות פנימית

פיצוי על רגשות רעים, חסכים, תסכולים

אכילה חברתית, עקב לחץ חברתי לאכול

צורך נפשי או רגשי בקבלת חיבה ואהבה, בתחושה של שליטה או בתחושה של ביטחון גופני. דימוי עצמי הוא משמעותי ותיתכן אכילת יתר מסוג של פיצוי על דימוי עצמי נמוך ודחייה חברתית.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.התקפים חוזרים של הילולות אכילה, המתאפיינים על ידי - אכילה בפרק רציף של זמן (לדוגמה - שעתיים) של כמות אוכל באופן ניכר גבוהה ממה שרוב האנשים היו אוכלים באותו פרק זמן, בסיטואציות דומות. חוסר יכולת שליטה על כמות וסוג המזון אותו אוכלים בזמן ההתקף.

2.התקפי הזלילה מקושרים עם שלושה או יותר מהבאים: בדרך כלל אוכלים מהר מהרגיל, אוכלים עד שמרגישים מלאים באופן לא נוח, אוכלים כמויות גדולות של אוכל בזמן שלא רעבים פיזית, אוכלים לבד, מכוון שמובכים מהכמויות שאותן צורכים, נגעלים מעצמם, חווים דיכאון או תחושת אשמה גדולה לאחר ההתקף.

3.מופיעים סימנים של חוסר שמחה ודאגה כאשר ההתפרצות נוכחת.

4.התקפי הזלילה מתרחשים בממוצע פעם בשבוע למשך שלושה חודשיים.

5.התקפי הזלילה לא מקושרים עם התנהגויות מפצות, ולא מתרחשת בהכרח בזמן שיש בולמיה.
לבטא להיכשל החלטות איך לשפר דימוי עצמי הורות אישיות הרגשה של שליטה ocd התנהגות טורדנית תגובות הרגשת אשם חוסר שמחה איך לרדת במשקל אכילה אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה דיאטה הפרעה הפרעות הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה ירידה במשקל לרדת במשקל לרזות סיבות פסיכולוגיות בהפרעות אכילה עודף משקל פסיכולוג פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים
אליעד כהן - מה הרצון של אליעד כהן, מה הרצון של אלוהים, מה הרצון שלך
אליעד כהן - מה הרצון של אליעד כהן, מה הרצון של אלוהים, מה הרצון שלך
...של אליעד כהן, מה הרצון של אלוהים, מה הרצון שלך מהו הרצון של אליעד כהן, ומה הקשר לרצון של אלוהים? הנושא המרכזי שבו עוסק אליעד כהן בהרצאה הוא הרצון. אליעד פותח בשאלה מהותית ומורכבת במיוחד: מה אני באמת רוצה?, ומבהיר שכדי להבין את הרצון האישי שלו, יש לחקור תחילה את השאלה מה אלוהים רוצה, כלומר, מהי תכלית הקיום, למה בכלל יש משהו, למה קיימת מציאות של נפרדות ולא אחדות פשוטה. ההסבר מתחיל מהנקודה הבסיסית ביותר - השאלה למה יש משהו?. אליעד מדגיש שבשביל להבין את הרצון האמיתי, צריך להבין תחילה למה בכלל קיימת...
חיפוש הארה רוחנית, להתעורר רוחנית, התעוררות רוחנית, שחרור מהסבל, איך להשתחרר מהסבל, מורים רוחניים, טוב לסבול, רע לסבול, ליהנות מהסבל, פרות קדושות, עבודת אלילים
חיפוש הארה רוחנית, להתעורר רוחנית, התעוררות רוחנית, שחרור מהסבל, איך להשתחרר מהסבל, מורים רוחניים, טוב לסבול, רע לסבול, ליהנות מהסבל, פרות קדושות, עבודת אלילים
...הארה רוחנית, להתעורר רוחנית, התעוררות רוחנית, שחרור מהסבל, איך להשתחרר מהסבל, מורים רוחניים, טוב לסבול, רע לסבול, ליהנות מהסבל, פרות קדושות, עבודת אלילים למה אנשים לא מצליחים להשתחרר מהסבל? הסיבה המרכזית שבגללה אנשים לא מצליחים להשתחרר מהסבל היא מכיוון שהם לא באמת רוצים להשתחרר ממנו, אלא רוצים לקבל תועלת כלשהי מתוך ההשתחררות הזו. לפי אליעד כהן, כדי לדעת משהו או להשיג הבנה אמיתית של המהות, על האדם לרצות זאת לשם הידיעה עצמה, ולא לשם שום סיבה אחרת. ברגע שהאדם שואל שאלה על מנת לקבל תועלת חיצונית כלשהי...
חרדה מתסמיני חרדה, רשימו של חרדה, חרדה אחרי חרדה, זיכרון של חרדה, השפעת חרדה, תופעות אחרי חרדה, חרדה מתמשכת, התקפי חרדה, שליטה ברגשות חזקים, איך לשנות רגש? ממה נובע רגש, איך נוצר רגש?
חרדה מתסמיני חרדה, רשימו של חרדה, חרדה אחרי חרדה, זיכרון של חרדה, השפעת חרדה, תופעות אחרי חרדה, חרדה מתמשכת, התקפי חרדה, שליטה ברגשות חזקים, איך לשנות רגש? ממה נובע רגש, איך נוצר רגש?
...זיכרון של חרדה, השפעת חרדה, תופעות אחרי חרדה, חרדה מתמשכת, התקפי חרדה, שליטה ברגשות חזקים, איך לשנות רגש? ממה נובע רגש, איך נוצר רגש? איך מחשבות ואמונות יוצרות רגשות חזקים כמו חרדה והתאהבות? אליעד כהן מסביר שחרדה והתאהבות, שהן דוגמאות לרגשות חזקים במיוחד, הן בעצם ביטויים של מחשבות ואמונות פנימיות מאוד חזקות ומחייבות. כל תחושה רגשית חזקה שאנחנו חווים, כמו חרדה גדולה או התאהבות עמוקה, היא תוצר ישיר של האופן שבו אנחנו מפרשים את המציאות במחשבתנו. התחושות הפיזיולוגיות שאנחנו מרגישים (כמו דופק מהיר, ס
חשיבה חיובית, אמונה עצמית, אופטימיות, ביטחון עצמי, חשיבה שלילית, חוסר אמונה עצמית, פסימיות
...עצמית, אופטימיות, ביטחון עצמי, חשיבה שלילית, חוסר אמונה עצמית, פסימיות ובו יתבאר, כיצד והאם חשיבה חיובית / פסיכולוגיה חיובית / אופטימיות / להאמין בעצמך וכיוב, האם הדברים האלו באמת עוזרים להתמודד עם חרדות, או לא? והתשובה היא, שבאופן יחסי, חשיבה חיובית וכל שאר השיטות כיוב, אכן כן עוזרות לאדם להתמודד עם חרדות ופחדים. אלא, שהן יכולות לעזור לאדם רק בצורה חלקית ויחסית בלבד. אך הן לא יכולות לשחרר את האדם לגמרי מכל החרדות שלו. כי תמיד יש לאדם את הספק האמיתי בלב שלו, לגבי היכולות שלו ולגבי המציאות. כי מי...
ליקוטי מוהרן ח"א לה, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן - חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"א לה, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן - חלק 1
...נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן - חלק 1 מה המשמעות של לחזור בתשובה לפי ליקוטי מוהרן? לחזור בתשובה, לפי אליעד כהן ולפי תורת רבי נחמן בליקוטי מוהרן, זהו תהליך עמוק ומורכב של השבת הדבר למקום שממנו הוא בא. המושג לחזור בתשובה לא מתייחס רק להתנהגות או לפעולות מוסריות, אלא למשמעות פילוסופית ועמוקה יותר: להחזיר כל דבר אל שורשו המקורי, אל מקורו, אל המקום שבו הוא נוצר, ואל הסיבה הראשונית שלו. אליעד מסביר שהכוונה היא...
מוסריות מהי, מהי התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה
מוסריות מהי, מהי התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה
...התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה האם מוסרי לגרום לאדם לרצות משהו שיגרום לו להתאמץ? השאלה המרכזית שעולה בהרצאתו של אליעד כהן היא האם זה מוסרי לעורר באדם רצונות חדשים, כאשר השגת אותם רצונות תדרוש ממנו מאמץ גדול וייתכן שתגרום לו סבל שלא היה קיים קודם. אליעד מסביר שכאשר מעוררים באדם רצון חדש, למשל לגרום להומלס לרצות להצליח בחיים, מצד אחד מסייעים...
ווינר או לוזר, איך חושבים מצליחנים? איך חושבים אנשים מצליחים? ראש לאריות או זנב לשועלים, אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה, מי החברים שלך? עם מי אתה מסתובב? השפעת הסביבה על האדם, להתחבר עם אנשים שטובים ממך, לא לשמוח בחלקך
ווינר או לוזר, איך חושבים מצליחנים? איך חושבים אנשים מצליחים? ראש לאריות או זנב לשועלים, אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה, מי החברים שלך? עם מי אתה מסתובב? השפעת הסביבה על האדם, להתחבר עם אנשים שטובים ממך, לא לשמוח בחלקך
...חושבים מצליחנים? איך חושבים אנשים מצליחים? ראש לאריות או זנב לשועלים, אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה, מי החברים שלך? עם מי אתה מסתובב? השפעת הסביבה על האדם, להתחבר עם אנשים שטובים ממך, לא לשמוח בחלקך מהם ההבדלים בין ווינרים ללוזרים? איך חושבים מצליחנים? הרצאה זו של אליעד כהן מתארת את ההבדלים המרכזיים בין אנשים מצליחים (ווינרים) לבין אנשים שאינם מצליחים (לוזרים), ומשתמשת בדימויים ובדוגמאות להמחיש את הדרך שבה אנשים מצליחים חושבים ומי הם האנשים איתם הם מקיפים את עצמם. ההבדל המרכזי בין ווינרים ללוזרים...
חשיבה לוגית, איך להוכיח שדרך מסוימת עובדת? איך מוכיחים הוכחה? איך להוכיח שרק ואך ורק? הכנה לפסיכומטרי, כללי היסק לוגיקה, נביעה לוגית, כללי היסק תחשיב הפסוקים, תהליך לוגי, הנמקה, איך לנמק טענה? הסקת מסקנות, הוכחת הוכחות, לחשוב נכון
חשיבה לוגית, איך להוכיח שדרך מסוימת עובדת? איך מוכיחים הוכחה? איך להוכיח שרק ואך ורק? הכנה לפסיכומטרי, כללי היסק לוגיקה, נביעה לוגית, כללי היסק תחשיב הפסוקים, תהליך לוגי, הנמקה, איך לנמק טענה? הסקת מסקנות, הוכחת הוכחות, לחשוב נכון
...עובדת? איך מוכיחים הוכחה? איך להוכיח שרק ואך ורק? הכנה לפסיכומטרי, כללי היסק לוגיקה, נביעה לוגית, כללי היסק תחשיב הפסוקים, תהליך לוגי, הנמקה, איך לנמק טענה? הסקת מסקנות, הוכחת הוכחות, לחשוב נכון איך להוכיח שדרך מסוימת היא הדרך היחידה לפתרון? כאשר רוצים להוכיח שדרך מסוימת מובילה לתוצאה הרצויה, קיימים שני היבטים מרכזיים שיש להוכיח בצורה ברורה ומפורשת: שהדרך המדוברת אכן מובילה למטרה. שכל הדרכים האחרות אינן מובילות למטרה הזאת. לדוגמה, אם נאמר למישהו שרק בדרך הזאת אפשר להגיע לחיפה, המשפט מכיל למעשה שתי...
מרגיש פתטי להתחיל עם בחורה, מתבייש להתחיל עם בחורה, להתחיל עם בנות, להתחיל עם נשים, מפחד להתחיל עם בחורה, חוסר נעימות להתחיל עם בחורה, בושה להתחיל עם בחורה, להכיר בחורות, הכרויות
מרגיש פתטי להתחיל עם בחורה, מתבייש להתחיל עם בחורה, להתחיל עם בנות, להתחיל עם נשים, מפחד להתחיל עם בחורה, חוסר נעימות להתחיל עם בחורה, בושה להתחיל עם בחורה, להכיר בחורות, הכרויות
...פתטי להתחיל עם בחורה, מתבייש להתחיל עם בחורה, להתחיל עם בנות, להתחיל עם נשים, מפחד להתחיל עם בחורה, חוסר נעימות להתחיל עם בחורה, בושה להתחיל עם בחורה, להכיר בחורות, הכרויות למה כשאתה מתחיל עם בחורה אתה מרגיש פתטי? כאשר אתה מרגיש פתטי להתחיל עם בחורה, התחושה הזו מגיעה ממאבק פנימי עמוק ותפיסות תת - מודעות לגבי הערך העצמי שלך. אליעד כהן מסביר שכשאתה ניגש להתחיל עם בחורה, אתה בעצם מביע שני רצונות ברורים: הרצון שלך בה, והרצון שהיא תרצה אותך. תחושת הפתטיות נוצרת כאשר במחשבה שלך עולות שאלות כמו למה בכלל...
על איזה שריר עובד התרגיל, איזה שריר הכי מתאמץ? מאמץ במתיחה, מאמץ בכיווץ, מאמץ כנגד התנגדות המשקל, מאמץ עם התנגדות המשקל, איזה שריר מתאמץ? תרגילי גמישות, מתי השריר מתאמץ? איזה שריר אתה מרגיש? פיתוח גוף
על איזה שריר עובד התרגיל, איזה שריר הכי מתאמץ? מאמץ במתיחה, מאמץ בכיווץ, מאמץ כנגד התנגדות המשקל, מאמץ עם התנגדות המשקל, איזה שריר מתאמץ? תרגילי גמישות, מתי השריר מתאמץ? איזה שריר אתה מרגיש? פיתוח גוף
...איזה שריר הכי מתאמץ? מאמץ במתיחה, מאמץ בכיווץ, מאמץ כנגד התנגדות המשקל, מאמץ עם התנגדות המשקל, איזה שריר מתאמץ? תרגילי גמישות, מתי השריר מתאמץ? איזה שריר אתה מרגיש? פיתוח גוף על איזה שריר עובד התרגיל ומהו השריר שמתאמץ? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת וברורה כיצד להבין על איזה שריר עובד כל תרגיל בחדר כושר או באימון כושר ביתי. כאשר מבצעים תרגיל כלשהו, בדרך כלל חושבים שהשריר שמתאמץ הוא השריר שמרגישים אותו תוך כדי ביצוע התנועה. אך למעשה, השריר שמורגש לא תמיד הוא השריר שמאמץ ומפתח אותו התרגיל. מה ההבדל...
מהות הקשר הזוגי / אמונות על זוגיות / טיפול זוגי - טיפול בזוגיות / בחירת בן זוג - בת זוג
.../ אמונות על זוגיות / טיפול זוגי - טיפול בזוגיות / בחירת בן זוג - בת זוג אמונות על זוגיות כולנו מטפחים במרוצת חיינו רעיונות לגבי מהי זוגיות בריאה, מהי הזוגיות שאנו רוצים להיות בה, מה ראוי שיהיה ומה לא בקשר זוגי ועוד. הדבר שבפועל מנהל אותנו בזוגיות, אלו אמונות רגשיות.. חותמות רגש. איתור אמונות אלו, והאופן בו הן מתנגשות (מול בן הזוג או מול המציאות) ומפעילות אותך, הוא המשימה הראשונה בתהליך שמטרתו שיקום זוגיות קיימת או יצירת זוגיות חדשה. השלב הבא יהיה הגמשתן, פירוקן, עד לשינוי - התאמת העוצמות הרגשיות...
שאלות ותשובות - התקשורת שלנו מבוססת על שאלות ותשובות...
..... כל התקשורת שלנו מבוססת על שאלות ותשובות... הכל הכל סובב סביב השאלות שאנו שואלים. שאלות שאנו שואלים אחרים. ושאלות שאנו שואלים את עצמנו. תקשורת היא אומנות שאילת השאלות הן את עצמנו והן את הסביבה. לפי התשובות שאנו עונים לעצמנו כך נרגיש ונתנהל. לפי התשובות שאנו נקבל מהסביבה אנו נדע יותר על סוג הקשר שלנו עם הזולת. שאילת השאלות הנכונות יכולה לגרום לנו לחיים נפלאים מהנים ומספקים יותר. ככל שנאתגר את המוח שלנו בשאלות מקדמות, מעצימות ומפתחות כך איכות חיינו תעלה. אם המיקוד שלנו הוא בשלילה זאת אומרת שא
אהבה - הצורך האנושי להיות אהוב והצורך באהבה
...הצורך האנושי להיות אהוב עי אחרים והצורך באהבה הוא חוק אוניברסלי וצורך עמוק לכל באי הבריאה. כולנו זקוקים לאהבה כמו אוויר לנשימה, כך ברא אותנו הבורא, אך מה עלינו לעשות כדי שיאהבו אותינו ובאיזה אמצעים ננקוט כדי שנהיהי אנו אהובים על אחרים, שלמה המלך החכם באדם כבר אמר... כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם {משלי כז יט} כלומר כפי שהפנים משתקפות על פני המים כך משתקף ליבנו בליבו של השני, כלומר יש משקל למה שאני מקרין מתוכי לשני, אדם חייכן, מוכר חיוך ומעלה אצל המקבל תחושת שייכות רצונית הגורמת לו לזהות את המחייך...
בודהיזם - הדרך הנאצלת בעלת שמונה האיברים - מושגי יסוד בדהמה
...שמונה האיברים - מושגי יסוד בדהמה הבודהה לימד את הדרך המובילה לקץ הסבל שהיא דרך נאצלת בעלת שמונה חלקים (ariyo ahagiko maggo), המתורגמת גם כהדרך הנאצלת בעלת שמונה הנתיבים או דרך כפולת השמונה. נהוג לחלק את הדרך לשלוש קבוצות - הקבוצה הראשונה המכונה קבוצת החכמה כוללת הבנה נכונה וכוונה נכונה. הקבוצה השניה המכונה קבוצת המוסר כוללת דיבור נכון, עשייה נכונה ו - אורח חיים נכון (או פרנסה נכונה). והקבוצה השלישית היא קבוצת הפיתוח המנטלי כוללת מאמץ נכון, מודעות נכונה ו - ריכוז נכון. הבנה נכונה (samm dihi) היא...
אינטרסים בחיפוש האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי?
...בחיפוש העצמי? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אינטרסים בחיפוש האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי?. אינטרסים בחיפוש האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי? הפעם אני רוצה לדבר על חיפוש האמת, ללא אינטרס אישי. והרבה מחפשים, ואחד חושב שיש לו את האמת בידיו, ועוד אחד חושב שהוא יודע את האמת ומצא אותה, וכל אחד חושב שהוא רוצה להיות אמיתי וכו וכו. ומה שהאמת לא סובלת, זה את השקר, אתה לא יכול להיות שקרן ולחפש את האמת אתה חייב להיות אמיתי לחלוטין עם עצמך, לגבי החיפוש שלך את האמת. ומה זה חיפוש האמת...
הבעיה מתחילה כאשר אתה רוצה X והמציאות נותנת לך Y
...מתחילה כאשר אתה רוצה X והמציאות נותנת לך Y . הבעיה תיפטר #רק כאשר המציאות נותנת לך Y ואתה רוצה Y. בעיה היא בעצם תולדה של אי קבלת המציאות. אי קבלת המציאות היא תולדה של אי הבנת המציאות. אי הבנת המציאות גורמת לנו לרצות לשנות אותה במצב שלא ניתן. כאשר הרצון לשנות אותה בלתי אפשרי, נוצר פער בין מה שאני רוצה לבין מה שהמציאות כופה עלי. הפער שנוצר הוא בעצם תולדת הבעיה. כגודל הפער בין הרצונות שלי לבין מה שהמציאות כופה עלי, גודל הבעיות שלי. כגודל הבעיות שלי, גודל החרדות, דיכאונות, ייסורים וכו שלי. - כאשר המציאות...
על יוגה וחופש
...שאלה אותנו מהו הערך העליון שלנו, כזה שאם יפגעו לנו בא נגיד עד כאן. המילה הראשונה שקפצה לי לראש, ונשארה שם גם כשהיה סבב שני שאיפשר להתחרט, הייתה: חופש. אני אוהבת לחיות בתחושה של חופש, כך אני חשה שאני חיה את חיי במלואם. ככזו, אני תוהה לעיתים מהם יחסיי עם היוגה, שיש בהם מן המשמעת, הסדר והריטואל. תהייה זו מובילה אותי לשאול עצמי מחדש: מהו בעצם החופש? להיות חופשיה ממה? שהרי חופש אין משמעו חופשה, חול ים, דקלים וקוקוס קר הם הנאה צרופה בלתי מבוטלת, אך גם שם אנו יכולים להיות כלואים בתוך מחשבות, ולפעול מתוך...
סטודנטית במשבר: חייבת הסבה מקצועית! מה נכון לי?
...מה נכון לי? שלוש שנים תמימות למדה ביולוגיה. תלמידה מצטיינת, שקדנית וחרוצה. רגע האמת הגיע. היא יושבת במעבדה עושה מחקרים. בודקת ולוקחת דמים. ו... לא. זה לא זה! לא מרגש אותה. משעמם. חסרה לה החיות והאקשן אותם היא אוהבת. המגע עם האנשים. הנתינה מהלב. הלכתי ללמוד בלי לדעת מה יצא לי מזה. לא חשבתי שאהיה מתוסכלת ככ. היום אני נחושה. הולכת לעשות הסבה מקצועית! השאלה מה הכי נכון לי? בבדיקת מפת לידה נומרולוגית קבלית - הסבה מקצועית, מתבקשת! הבה נבחן אותה תחילה בהיבט הנומרולוגי: עפי מספר הכוח - ההתחשבות ההומאנית...
חשיבה חיובית - באנו חושך לגרש!
...כל הטוב שיש בו, עדיין מכיל לא מעט אזורים חשוכים. מכיוון שהעולם הוא חלק מהאדם ולא ההיפך, לכל אחד ואחד מאיתנו יש אזורים מוארים יותר לצד אזורים שמוארים פחות. מה הכוונה אזור חשוך? אתם ודאי שואלים את עצמכם. ובכן, אזור חשוך הוא אזור אליו האור של המודעות, האופטימיות, התקווה, האמונה והחשיבה החיובית אינם מגיעים. חשוב לזכור שהחושך לא יכול לחיות בנוכחות האור ולכן משימתנו ברוח חג החנוכה, היא לגרש את החושך! איך אנחנו עושים זאת? כבר הדגשתי בעבר כי אנחנו לא יכולים לעצב מראש את האירועים, הנסיבות והמקרים שקורים...
זוגיות בגיל המבוגר - לא רק אבל גם מין 1
...מין 1 זוגיות בגיל המבוגר - לא רק אבל גם מין מנחם ודבורה נראו כזוג מאוהב, חרף 40 השנים שבהן חיו ביחד. ידידיהם הסתגלו לגילויי החיבה שהרעיפו זה על זו גם בנוכחותם של חברים וידידים. הם נהגו להחזיק ידיים, להתבונן הדדית בעיניים, להעביר ליטוף קל, ולפעמים אפילו להתנשק. חבריהם הותיקים חשו תמיד בנוח נוכח גילויי החיבה הללו, כיוון שהסתגלו אליהם במשך השנים. עם זאת, עם ההתקדמות בגיל, ראו אחדים מהם את התופעה כצורמת וכבלתי ראוייה לאנשים בגיל השלישי. ואכן, מבלי משים ועם חלוף השנים, כולנו מקבלים את הנורמות החברתיות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התקפים חוזרים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התקפים חוזרים, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התקפים חוזרים, איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
האם יש שנאה בלי אהבה? לנמק את עצמך אמונה עצמית משפיעה על היכולת שלך אלוהים הוא אין סופי שיא השמחה יעילות בעבודה פחד רציונלי ניתוח פחד להתחיל עם בחורה אנשים שמשדרים ביטחון עצמי לחיות בלי שום חרדה חברתית לגרום למישהי לאהוב לפתח אהבה כסף מביא אושר האם התנזרות מסקס תעשה אותך מאושר? זוגיות תצליח פגיעות מיניות החלטה עושה טוב או רע החלטות בזוגיות להתמודד עם לקוח שצריך לחשוב על זה... להתמודד עם פחד להחליט איך להצליח לשכנע? מה רע בשיחות מוטיבציה? להביע הזדהות לגרום למישהו להעריץ אותך ילד שעבר התעללות מה לעשות כשהילד משתמש בסמים? דמיון מודרך לתכנות תת מודע אל תאמין למורה רוחני האם יש לי הפרעה דו קוטבית? פרנויות בזוגיות איך יודעים אם יש לו חברה? החזרת אהבה ולהיות קשה להשגה בלימה באמצעות המפרקים איזה שריר התקצר? להפסיק להאמין באלוהים אלוהים לא שומר מצוות הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ הגעתי להארה רוחנית מה זה להיות אלוהים? לימוד הספר להיות אלוהים להרגיש בנוח לבקש יותר כסף לרכוש דירה ולהשכיר אותה משמעות החיים כמשחק משמעות החיים של החילונים מובילה לחשיבה חיובית זיכרונות שליליים מהאקס דטרמיניזם בחירה חופשית אלוהית לפני בריאת העולם למה אלוהים ברא אותנו? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לילדים, מטפל אישי מומלץ, אימון אישי למציאת זוגיות בנושא התקפים חוזרים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 14:17:24 - wesi4