... האטומים בדיוק. ההבדל היחיד שאנו מזהים הוא מערכת העצבים, אך מערכת העצבים עצמה עשויה מאותם החומרים שמרכיבים גם את הקיר. לכן, ההבדל האמיתי בין האדם לקיר הוא ברמת
התודעה, או במילים אחרות - ברמת הרצון. האדם רוצה למלא את רצונו, ולכן הוא חווה טוב או רע בהתאם למידת ההתאמה בין הרצון שלו לבין המציאות. מה אומר רבי נחמן על סבל ובריאות הגוף? אליעד ... מצב בו האדם מפסיק להרגיש שהוא ישות נפרדת ומבין שהוא אחד עם ההוויה כולה, שהיא בעצם אלוהים. אליעד כהן מסביר שזה המצב שלפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת, שהוא מצב
התודעה הגבוה ביותר האפשרי. רבי נחמן מייעץ לעשות את המצוות לא כדי לזכות בשכר עתידי (העולם הבא), אלא לחוות את המציאות כולה כבר עכשיו כאילו אתה היוצר שלה. אליעד כהן מסביר כי הוא עצמו עבר תהליך ארוך של התבוננות, שבו הבין כי הרצון שלו, וגם
התודעה שלו, אינם בשליטתו, אלא הם חלק מאחדות אחת גדולה. בסופו של תהליך זה הוא הבין שהחוויה האנושית של טוב ורע, כאב והנאה, היא רק ביטוי של הוויה אחת שלמה ובלתי נפרדת. הוא טוען כי ... להבנה הסופית שאין סיבה אמיתית לשום דבר, ושהכל מתהווה ממקור אחד, שהוא מחוץ לזמן ולמקום. לסיכום, אליעד כהן מסביר שההתמודדות עם כאב פיזי ונפשי תלויה אך ורק ברמת
התודעה וההבנה של האדם. האדם שיכול להבין ולהזדהות עם הכוח שמניע את הכל, חווה את המציאות כהתרחשות שלו, ואז הוא משתחרר לחלוטין מההתנגדות לסבל, וחווה את החיים מתוך שלמות מוחלטת - ... הגופני לא מפריע לו - כי הרצון שלו חזק יותר מהכאב. איך נוצרת החוויה של הכאב? אליעד: מה שאני טוען בעצם הוא מאוד פשוט. יש תודעה, ישות מודעת לעצמה, שאומרת אני. ועל
התודעה הזו מולבשים עכשיו רצונות: הרצון לחיות, לשרוד, להתפתח, להיות בריא, כל שאר הרצונות. והלוגיקה היא שכאשר הרצונות שלך מתמלאים - טוב לך, וכשהם לא מתמלאים - רע לך. שאלה: אז למה ... או הרכב הוא כל כך חזק, שאתה כולך נמצא בו ואתה לא מרגיש את הכאב שהגוף שלך כואב. מה שאני בעצם טוען הוא מאוד פשוט, יש תודעה, את ישות מודעת לעצמה, שאת אומרת אני, על
התודעה הזאת, על האני הזה, מולבשים עכשיו רצונות, רצון לחיות, רצון לשרוד, להתפתח, להיות בריא, כל שאר הרצונות, והלוגיקה היא שכאשר הרצונות מתמלאים טוב לך וכאשר הם לא מתמלאים רע לך. ... לא שלך, זה לא אני רוצה, יש ישות שיוצרת אותי, שיוצרת את הרצון שלי, שיוצרת את הכאב שלי, ועושה ביניהם אינטרקציה. כאשר אתה נמצא במצב התודעתי הזה הרבה זמן ומתבונן,
התודעה של האדם עוברת לשלב הבא שאז הוא מבין שכשהוא אומר אני, הוא מתכוון לישות הראשונה - אלוהים - המציאות. אנחנו חלק ממערכת, כל אחד הוא חלק ויש את השלם. אם אתה מתבונן פנימה, בהתחלה ... שהם לא רוצים כאב זה לא אומר שאני גם לא רוצה, מה אכפת לי מכולם למה לקיר לא אכפת ולי אכפת מאיפה זה בא ואז אם הבן אדם מתבונן הוא מבין שיש תודעה? שהאדם עצמו הוא
התודעה שאומרת אני, אני חושב, אני רוצה וכו, ולתודעה הזאת יש רצון שלא רוצה להרגיש כאב, אני מפרק את זה לגורמים, יש כאן תהליך, יש ישות שמודעת לעצמה, שיש לה רצון שלא יכאב לה הראש, שיש ... אותו נמצא רחוק, ואולי בעוד מאה שנה יהיו רובוטים שיראו כמוכם ויבואו להרצאה ולא תוכל לדעת מי הם. תצטרך לחתוך אותו ולראות ממה הוא עשוי. בסוף לא יהיה הבדל. בכל מקרה
התודעה של האדם משתנה בהתאם לרצון שלו, כשהוא מבין שהרצון שלו לא שלו, זה לא הוא הרוצה, זה משהו רוצה דרכי. זה קודם כל משחרר אותך מהזדהות עם הרצון. הרצון לא שלך, אלוהים רוצה דרכי. השלב הבא, יש כאן שלבים שאני עברתי, ואני מסביר לכם איך אני הגעתי לתחנה הסופית, יש רצף ותהליך שאתה עובר משלב לשלב. אחרי שהבנת שהרצון לא שלך, אתה מגיע להבנה שגם
התודעה לא שלך, כי בהתחלה אתה אומר יש אני ויש רצונות, המציאות נעשית דרכי, אבל כשאתה טיפה מתפתח אתה שואל, אבל מי זה אני בכלל, יש מישהו שעושה אותי, אדם לא יכול להתחייב שמחר ירד גשם ... שיוכל לחוות כאן, זה מה שאמרתי, לא התווכחתי איתך. מה שאתה רוצה יש בעולם הבא שאלה עד גבול מסוים. אליעד כמה שאפשר, בכל מקרה אני כרגע מדבר על היבט אחר, ההיבט הוא
שהתודעה של האדם היא ביטוי של משהו אחר, שבן אדם אומר אני, זה בעצם כמו שהיד הזאת היא לא ישות עצמאית אלא חלק ממשהו אחר, אתה אומר אני, הכוונה היא חלק אלוה ממעל, מה זאת אומרת חלק אלוה ... אותך. מה אחר כך קורה, התחלנו שכואב לי הראש, שאלנו למה כואב לי הראש, למה יש לי רצון כזה? למה יש לי רצון? מישהו מכניס לי את הרצון? אחר מגיע להבנה שהרצון לא שלו וגם
התודעה שאומרת אני, ואני, האני לא שונה משולחן, כמו שיש שולחן יש אני, אנשים עושים הפרדה. מצד הפרספקטיבה של אלוהים, שולחן, אליעד, מצלמה - זה אחד, יש דבר שמהווה את הכל. זה כבר עשה ... את העולם. שאלה האם אפשר להגיע לזה אליעד ברור, הסברתי לך גם איך. קודם כל זאת ההבנה, בשורה התחתונה ההתבוננות הפנימית משנה את התפיסה שלך את עצמך, את הרצונות שלך, את
התודעה שלך, ואז היא גם משנה את החוויה שלך. זאת הפואנטה. שאלה אתה הסברת באתר לגבי אהבה עצמית, שהאדם צריך לאהוב את כל ההיבטים שבמציאות, אולי אתה יכול להסביר איך בן אדם יכול לאהוב ... שהוא מקום, אחרת לא היה שינוי, אבל מצד אלוהים אין לו באמת מטרה, אין לו צריך או לא צריך, יש פה שני תהליכים בו זמנית, מה שאני רוצה להגיד שאם אתה מצליח להזדהות עם
התודעה הראשונה אז אתה גם חווה כמוה את המציאות? כאשר אתה עושה פעולה זה לא בגלל שרע לי כאן ואני רוצה לשנות, אלא שניהם טובים לי ובכל זאת אני רוצה לשנות. אצל אלוהים הכל אחד ובכל זאת ... בדרגה אחרת. למשל את חולמת חלום, יש כאן כמה מצבים, דבר אחד הוא קיים התוך החלום שלך, דבר שני מבחינת החדר שלנו זה קיים פחות, זה קיים אבל אנחנו לא רואים את זה, ומצד
התודעה הראשונה זה לא קיים בכלל. אני אתן לך דוגמה, את מכירה את המושג שנקרא חלום בתוך חלום בתוך חלום בתוך חלום, אדם חולם וכשהוא מתעורר הוא רואה שהוא בתוך חלום ואחר שוב הוא רואה ... נפרדת, זה קיים כישות אחת. תסתכלי, יש לך שכל ואת רואה כרגע כסא, ואת חווה כסא, יש לך חושים שרואים כסא, והשכל שלך רואה כסא, אותו שכל בדיוק מהיכן הוא מקבל את המידע,
התודעה שלך חווה כסא, כי המידע נכנס דרך החושים, השכל מנתח את החושים וחווה
והתודעה חווה את הכסא. עכשיו השכל שלך יכול להסתכל לעוד מקום הוא יכול להסתכל על הכסא אבל יכול להסתכל על הדברים מפרספקטיבה נוספת, מפרספקטיבה של לפני הבריאה, הפרספקטיבה של המהות של ... אני זה המחשבה שלי? האם המחשבה חושבת אותי? אולי אני בתוך חלום של עצמי, אולי אני זה העולם, חשבתי את כל האפשרויות הקיימות, בסוף התהליך הבנתי שיש רק דבר אחד שעושה את
התודעה שלי, בהתחלה זה היה הרצון, אחר הבנתי שהרצון הוא לא שלי, ואז הבנתי שהכל קורה דרכי, ואחר הבנתי שזה לא דרכי אפילו, מי זה דרכי? מה אני הכל קורה? יש התרחשויות שאחדים מהם זה אני, אני רוצה, או לא רוצה, זה כואב לי וכו. במצב כזה כאילו מתבטלת לך
התודעה, הכוונה שמתבטלת לך ההגדרה של החוויה של אני אליעד רוצה, יש מציאות שיש אליעד, יש הרבה דברים ואחד מהם זה גם אליעד, ואז לדוגמה הייתי יותר בחוויה של שאם יחתכו אותי או את השולחן ... אין אני וענווה יכולים לגור בכפיפה, ויש ישות אחת שמנהלת את הכל, ואז פתאום אתה מגלה שאתה בתוך חלום, שבעצם אתה בתוך חלום, חולמים אותך, ואז מה שקורה לך אחר כך
שהתודעה שלך, אומרת שבעצם אני זה מי שחולם את החלום, אז כאן כל הסיפור משתנה לך, זה הכל עניין של התבוננות, זה תהליך שקורה לך, ואז אתה נמצא באשליה שמנהלים אותך, אבל למעשה אתה גם רוצה ... לא יכול להתחייב שאתה תחיה אחרי המוות. שאלה האם יש חיים אחרי המוות אליעד לא רק שאני לא מתחייב לך שתחיה אחרי המוות, גם אני לא יכול להבטיח לך שתחיה בעוד שנייה, כי
התודעה שלך יכולה להיעלם, לא הגוף שלך, אלא
התודעה שלך, הישות שאומרת אני, יכולה להיעלם בעוד שנייה, ואף אל פי כן אתה לא יכול להיעלם, למה אתה לא יכול להיעלם נניח שאתה בתוך חלום? ותעלם, האם אתה באמת נעלם לא נעלם? אתה בסך הכל ... טוב טוב שאלה לא אליעד אנחנו מדברים עכשיו על מה היה לפני בריאת העולם בקשר לאלוהים. אנחנו מנסים להבין את הכוח שמניע את העולם, זה נושא השיחה. אנחנו מנסים להבין את
התודעה, הישות, הלוגיקה החוקיות שמפעילה את העולם, אנו קוראים לזה אלוהים. שאלה האכסיומה הראשונה היא שהיה דבר אחד שמהותו אנרגיה טהורה ללא מקום וזמן מוגדרים שהתפשטה וכו. לפי מה ... הראשון יש ישות אחת איך ממנה התהווה ישות שמודעת לעצמה גם זאת שאלה, כי היא יכולה להיות מודעת וגם לא מודעת. אז למה היא מודעת איך נוצר בכלל הבדל בין הישות לבין
התודעה העצמית שלה זאת אומרת ששאלת כל השאלות היא איך נוצר הפיצול הראשון. ופה התשובה הפשוטה ביותר שהמתחמקים אומרים שזה לא נוצר אלא תמיד היה קיים, ומה שאני בעצם אומר שאם תחקור באמת ...