ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התאמה בין רצוי למצוי ✔פסיכולוגיה חיובית, במה היא שונה מהפסיכולוגיה הקלאסית ומהן יתרונותיה? ✔פסיכולוגיה חיובית היא ענף בפסיכולוגיה העוסק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פסיכולוגיה חיובית, במה היא שונה מהפסיכולוגיה הקלאסית ומהן יתרונותיה?
פסיכולוגיה חיובית היא ענף בפסיכולוגיה העוסק בחקר האושר והשגשוג האנושי. זוהי גישה חדשנית שהתפתחה בעשר השנים האחרונות, אשר שמה לה למטרה לפתח דרכים להגדלת האושר של בני האדם, תוך שימוש בעוצמות, חוזקות וכישורים של האדם ופיתוחם בהקשר האישי, הניהולי והארגוני. הפסיכולוגיה החיובית שואלת כלים מגישות הפסיכולוגיה ההומניסטית והיא מעניקה לאדם ארגז כלים עוצמתיים למימוש והגשמה עצמית. מטפל המשתמש בגישת הפסיכולוגיה החיובית, שואף לשפר את חייהם של אנשים תוך זיהוי העוצמות, החוזקות והכישורים החיוביים הטמונים באדם ופיתוחם. דבר המוביל לתחושת אושר ורווחה אישית.

במה שונה הפסיכולוגיה החיובית מהפסיכולוגיה הקלאסית?

הפסיכולוגיה החיובית היא בעיקרה מחקרית והיא החלה את דרכה כתחום חדש בפסיכולוגיה בשנת 1998, כאשר מרטין סליגמן, פסיכולוג אמריקאי יהודי, נשיא האגודה האמריקנית לפסיכולוגיה, ממייסדי הפסיכולוגיה החיובית שאל את השאלה: "כיצד הפסיכולוגיה איבדה את דרכה? " תשובתו לשאלה זו הייתה, כי הפסיכולוגיה הקלאסית שהתפתחה מהפסיכואנליזה ומבוססת על המודל הרפואי, כל הזמן חשבה שלילי ושמה דגש רב מדיי על פסיכופתולוגיה ודיספונקציות נפשיות.

בניגוד לפסיכולוגיה הקלאסית, אין הפסיכולוגיה החיובית באה לטפל בהפרעות נפשיות. עיסוקה העיקרי של הפסיכולוגיה החיובית הוא הניסיון למצוא ולטפח כישרונות אנושיים ותחומי חוזק מרכזיים, הטבועים באדם מיום היוולדו והדרכים לטיפוח כישרונות וחוזקות אלו. הגישה שמה דגש על כך שלאדם יש אפשרות בחירה ואחריות לבחור וכי האדם פועל לחיפוש משמעות, יצירתיות וערכים. מרטין סליגמן מגדיר את הפסיכולוגיה החיובית כגישה פסיכולוגית שמטרתה לעסוק בפאן הבריא והחיובי של האדם והעצמת תכונות וחזקות של האדם ליצירת אושר ורווחה נפשית.

נושא האושר והדרך להשגתו העסיקו פילוסופים רבים, בתקופות חיים שונות.

עוד בתקופת יוון העתיקה: טען הפילוסוף סוקרטס - (469 - 399 לפנה"ס) כי הדבר המוביל את האדם לאושר הוא המודעות העצמית. אריסטו - מבחירי הפילוסופים של העת העתיקה, הנחשב לאבי הפילוסופיה המערבית (384 - 322 לפנה"ס), טען כי ההגעה לאושר מגיעה מחיים שלמים של פעילות רציונאלית בהתאם למידות הטובות של האדם. אפיקורס - חכם יווני שהשקפותיו נגדו את ההשגחה העליונה ואת ידיעת האל, ומוזכר במשנה במסכן סדנהדרין י', יא', כאדם שאין לו חלק בעולם הבא, טען כי האושר נמצא בעונג ובהנאות הפשוטות של החיים.

בתקופת היהדות והנצרות - שלטה הטענה כי האושר מגיע בהישמע לצו האלוהי. בתקופות המודרניות: הרנסנס - תנועת התחייה התרבותית מהמאה ה - 14 עד המאה ה - 17 שהחלה באיטליה בתקופת ימי הביניים המאוחרים והתפשטה לאירופה והנאורות - תנועה אינטלקטואלית מהמאה ה - 18 ששמה לעצמה למטרה לבסס את הידע המוסר והאסטטיקה, העלו את קרנו של האינדיבידואליזם וטענו כי מקורו של האושר הוא בחשיבה רציונאליות. ג'ון סטטיוארט מיל, פילוסוף וכלכלן אנגלי (1806 - 1873) שתמך בלוגיקה ופילוסופים תועלתנים נוספים, טענו כי מקורו של האושר הן בפעולות מוסריות, המביאות אושר לכמה שיותר אנשים.

במאה ה - 20, הפך נושא האושר למושא עיון וחקירה פסיכולוגית מדעית.

את הכוח הפסיכולוגי הראשון היווה זיגמונד פרויד (1856 - 1939) נוירולוג וחוקר פסיכולוגי, אבי הפסיכואנליזה, אשר הציע כי הדבר אשר משפיע על רמת אושרו של האדם הוא התת מודע. הפסיכואנליזה (שיטת פסיכותרפיה) של פרויד התפתחה ממצבים נוירולוגיים שלא היו להם הסברים והדגש של פרויד היה, על דחפים אלימים הפועלים בנפשו של האדם: סקס, תוקפנות ויצר המוות.

הכוח הפסיכולוגי השני התפתח מאוחר יותר, באמצע המאה ה - 20, כזרם שהתחרה בפרויד, הוא נקרא הביהביוריזם (הגישה ההתנהגותית). ג'ון ב. ווטסון (1958 - 1878) ופרדריק סקינר (1904 - 1990) היו ממייסדי הגישה. הגישה עסקה בעיצוב התנהגות על ידי התניות, חיזוקים ועונשים וטענה כי הילד נולד כטבולה ראסה - לוח חלק. את הדגשה של השיטה ניתן לראות במשפטו המפורסם של ג'ון ב. ווטסון "תנו לי ילד בעולם ואוכל לעשות ממנו כל שארצה". גישה זו הנה אוטומטית למדי והיא מפחיתה מרוחו של האדם והוכחה כלא נכונה בעליל. מחקרי תאומים, הוכיחו כי גם לגנים יש תפקיד חשוב בעיצוב התנהגות.

בשנות ה - 50 - 60 קמה התמרדות כנגד הממסד הפסיכיאטרי, שמתבונן על הצד האפל והפתולוגי של האדם. הטענה הייתה, כי הממסד הפסיכיאטרי פיתח בשנת 1952 את ה - DSM, ספר אבחנה הכולל 60 סוגים של פתולוגיות (הפרעות / דיספונקציות נפשיות) - לשם מטרות מסוימות. אדם הפונה לטיפול במסגרת ציבורית, יצטרך לעבור אבחון פסיכיאטרי כדי לזכות במימון הטיפול. במסגרת זו, הוא יזכה לאבחנה פתולוגית, (ע"י פסיכיאטר או פסיכולוג שעימו הוא ייפגש) כבעל "הפרעת אישיות" כל שהיא, גם אם פנייתו אינה על רקע פתולוגי - על מנת לקבל טיפול. הדבר יוצר תפקידים חדשים, היררכיות וכדומה. גישה זו, רואה אך ורק את "חצי הכוס הריקה" באישיותו ובמהותו של האדם.

לאחר מלחמת העולם השנייה, עלתה גישה דומיננטית שלישית והיא הפסיכולוגיה ההומניסטית, שדיברה על חיים אותנטיים, על יצירתיות, רצון להגשמה עצמית, אחריות ובחירה אישית. הפסיכולוגיה ההומניסטית, צמחה מגישה אקזיסטנציאליסטית (קיומית), גישה שעסקה בשאלת תכלית קיומו של האדם ובמשמעות החיים וטענה כי האדם איבד את דרכו ומאז הוא מתקיים בחוסר משמעות ותכלית.

עם הגישה האקזיסטנציאליסטית נמנים הפילוסופים:

סרן קירקגור (1855 - 1813) אשר טען כי לאדם יכולת לבחור את דרך חייו.

פרידריך ניטשה (1844 - 1900) אשר פיתח פילוסופיה רדיקלית שעוסקת במוסר, דת, פסיכולוגיה, תורת ההכרה, ההוויה והמטאפיזיקה וטען כי בזמן המודרני האלוהים מת והאדם המודרני נותר ללא מוסר שידריך אותו ומוות זה מביא את האדם להיות ניהליסט (אדם השולל ערכים ואמונה) וכי האד המודרני הינו אדם נטול מהות אובייקטיבית.

מרטין היידגר (1889 - 1976) שתחומי העניין שלו היו מטאפיזיקה ותורת ההכרה וטען כי הטכנולוגיה הינה חודרנית והיא יוצרת את האדם המודרני החלול ש"הרג" את האלוהים ומצא לו תחליף בדמות מדע ואידיאולוגיות גדולות.

ז'אן פול סארטר (1905 - 1980) אשר הטיל ספק בכל הקיים חוץ משתי דברים: האדם קיים והאדם הינו חופשי וטען כי האדם יוצר את מהותו וחייו הם פרי יצרתו עצמו, דרך מעשים, החלטות ואורח חיים. סארטר דחק באדם להיות חופשי ולבחור את חייו לפי ראות עיניו ולהבין כתוצאות מעשיו, הינם תוצאות מעשיו בלבד, ולא של "ישות עליונה נסתרת".

פורץ הדרך לגישת האקזיסטנציאליזם היה ויקטור פרנקל (1905 - 1997) רופא נוירולוג ופסיכיאטר שכתב בשנת 1946 את ספרו הנודע "האדם מחפש משמעות" בו הוא מתאר את גישתו הפסיכותרפית למציאת משמעות החיים. החשיבה האקזיסטנציאליסטית, היא חשיבה עתיקת יומין והיא התקיימה אלפי שנים בתרבויות המזרח הרחוק. גישה זו יצרה מהפכה בגישות הפסיכולוגיות הקודמות ואפשרה את פריחת הפסיכותרפיה ההומניסטית. הפסיכולוגים ההומניסטים שמו דגש על כך שלאנשים יש אפשרות בחירה חופשית ואחריות לבחור וכי האדם פועל לחיפוש אחר משמעות, יצירתיות וערכים. זוהי פסיכולוגיה השמה דגש על הפאן החיובי שבאדם ולא הפתולוגי והאפל.

"אני מאמין כי התכלית של חיינו היא חיפוש האושר. אין זה משנה אם האדם הינו דתי או לא, אם הוא מאמין בדת זו או אחרת, כולנו מחפשים משהו טוב יותר בחיים. לכן, מגמת חיינו היא להתקדם לקראת האושר". הדלאי לאמה

התיאורטיקנים המרכזיים בתחום הפסיכולוגיה ההומניסטית היו:

אברהם מאסלו, פסיכולוג חברתי (1908 - 1970) ותיאורטיקן מרכזי של הפסיכולוגיה ההומניסטית שטען כי האדם שואף להגשים את עצמו ולפתח את ה"עצמי" שלו, הכולל רגשות, מחשבות ותפיסות שלו בנוגע לעצמו ולסביבתו. טענה זו הוא הסביר באמצעות המודל שפיתח הנקרא "פירמידת הצרכים". במודל זה הוא מתאר את מקורות המוטיבציה האנושית, המקורות לשאיפה והגשמה עצמית.

קארל רוג'רס (1902 - 1987) שטען כי שורשן של הבעיות הנפשיות של האדם הוא בחוסר התאמה בין הרצוי למצוי - חוסר הלימה בין "העצמי האידיאלי", "העצמי", ו"העצמי בפועל" וכי חוסר התאמה זה ניתן למנוע באמצעות חינוך ודגש על קבלה בלתי מותנית ונכונות לקבל את תחושות האדם ורגשותיו כלגיטימיים. הפתרון ע"פ רוג'רס הוא הן בחינוך והן בטיפול הפסיכולוגי לאמפתיה וקבלה בלתי מותנית ובשנת הוא 1951 הוא פיתח שיטת טיפול הנקראת "טיפול מממוקד בלקוח".

אריך פרום (1980 - 1900) פסיכואנליטיקאי ופילוסוף יהודי ממוצא גרמני שטען כי מרבית התסכולים של האדם ובייחוד בעולם המודרני והטכנולוגי, נובעים מהניתוק שלו "מקשריו הראשוניים" אל החברה והביאו את האדם לתחושת אפסות, חוסר ביטחון, ניכור, ספקנות ובדידות. על כן, אין האדם מסוגל ליהנות מהחופש שיש לו והוא בורח מעצמו ומאחריות עצמית. כלומר, נוצר קונפליקט בין דרישות החברה (המטפחת יצרנות ותחרות) לבין צורכי האדם לאושר וצמיחה. את נימוקיו אלה הוא העלה בספרו הנודע "מנוס מחופש".

פריץ ולורה פרלס, בין מפתחי תיאורית הגשטלט אשר מחשיבים התנהגות באופן הוליסטי ומשפט המפתח של גישה זו היא: "השלם הוא יותר מסכום חלקיו". כלומר, פירוק תבנית כל שהיא לחלקיה אינה בהכרח מסייעת להבנת התבנית, על כן אין לפרק תהליכים מנטאליים למרכיבים וכי החוויה תלויה ביחסי הגומלין שבין אלמנטים ואיננה תוצר פשוט של צירופם יחדיו.

את יישומה של הפסיכולוגיה החיובית ניתן לראות בספר: Development Of The Character Strengths and Virtues הידוע כ - CSV, המזהה ומגדיר תכונות ומאפיינים פסיכולוגיים חיוביים בבני האדם. ספר ה - CSV נכתב כנגד ה - DSM, שהינו ספר הפסיכולוגיה הכללית המפרט את טווח ההפרעות הנפשיות הקיימות בבני האדם. חוקרי הפסיכולוגיה החיובית שהפנו תשומת לב רבה לחיפוש אחר תכונות ומאפיינים אישיותיים חיוביים, פנו למחקר יצירתי ולקחו על עצמם לקרוא כ - 200 מאמרים וחיבורים, מכל התרבויות והמסורות המוכרות בעולם (תנ"ך, תלמוד, אריסטו, קונפונציוס ורבים אחרים) אשר עוסקים במידות הטובות.

ממחקרם עלה, כי ישנה הסכמה אוניברסאלית לגבי קיומם של תכונות חיוביות, תכונות המובילות להגדלת האושר. החוקרים גיבשו אותן לשש סוגי תכונות חיוביות עיקריות, כאשר כל קבוצה אחת של תכונות, כוללת בתוכה מספר מאפיינים אישיותיים. כלומר, שישה תכונות עיקריות המורכבות מעשרים וארבעה מאפיינים אישיותיים, הנחשבים כאוניברסאליים - בכל מקום, בכל זמן ובכל תרבות.

התכונות החיוביות והמאפיינים האישיותיים הם:

חכמה וידע - יצירתיות ואהבת הלימוד (גמישות ופתיחות מחשבתית, יכולת לחשוב מחוץ לקופסא)

אומץ - גבורה, יושרה ודבקות במטרה (היכולת להתמודד עם פחד, כאב, איום או חוסר ודאות)

אנושיות - אהבה, טוב לב, אינטליגנציה חברתית

איפוק - סלחנות, חמלה, אמפתיה, ענווה, צניעות, שליטה עצמית וזהירות

צדק - יושר, אמת, כשרות מוסרית, הוגנות, מנהיגות ויכולת להשפיע על המוטיבציה של אנשים

התעלות - הכרת תודה, הודיה, היכולת לראות יופי בכל הקיים, רוחניות, תקווה והומור.

טענת חוקרי הפסיכולוגיה החיובית היא, שלרוב אין בני האדם מודעים לתכונות העוצמה והחוזק שלהם ואינם יודעים כיצד לנתב תכונות אלה נכונה ולכן הם מפתחים תסכול, חוסר מימוש עצמי ובמקרים הקיצוניים עקב כך גם דיספונקציות פיזיות ונפשיות. על כן, מטרת המטפל, העוסק בפסיכולוגיה החיובית היא לעזור לפרט לזהות בתוך עצמו תכונות המעצימות אותו ולהעניק לו כלים לדרך בה ידע לנתב תכונות אלה.

לסיכום, הפסיכולוגיה החיובית מתייחסת בצורה חיובית יותר לאופי האדם ומדגישה את חזקותיו ויכולותיו. הפסיכולוגיה החיובית, בשונה מהפסיכולוגיה הרגילה המשולה לרופא שמטפל באנשים שכבר חלו, שואפת לחזק את הבריאות הפסיכולוגית של הפרט בגישה של "רפואה מונעת" או "רפואה הוליסטית" (שמנסה למנוע את הבעיות עוד בטרם התרחשו) ואף לעזור לפרט להגיע למימוש והגשמה עצמית.
חוסר וודאות אופי האדם בעיה נפשית בדידות טיפול בבעיה נפשית חרדים ערכיות חצי הכוס הריקה הפרעת אישיות הסכמה תהליך חיוביות יתרון יתרונות פסיכולוג פסיכולוגיה פסיכולוגיה חיובית פסיכולוגיה קלאסית פסיכולוגיות פסיכולוגים
בחורה לא רוצה אותי, אוהב אותה אבל היא לא רוצה, אני רוצה אותה אבל היא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותך, היא לא רוצה אותך, שכנוע, זוגיות, לגרום לבחורה לרצות אותך
בחורה לא רוצה אותי, אוהב אותה אבל היא לא רוצה, אני רוצה אותה אבל היא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותך, היא לא רוצה אותך, שכנוע, זוגיות, לגרום לבחורה לרצות אותך
...לא רוצה אותי, אוהב אותה אבל היא לא רוצה, אני רוצה אותה אבל היא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותך, היא לא רוצה אותך, שכנוע, זוגיות, לגרום לבחורה לרצות אותך האם ניתן לשנות את דעתו של אדם שאומר אני לא רוצה? כאשר אדם מביע התנגדות ואומר אני לא רוצה, עולה שאלה חשובה: האם אפשרי לשנות את דעתו, או שמדובר בעמדה סופית ומוחלטת? אליעד כהן מסביר שאכן ניתן לשנות את דעתו של האדם, אך הדבר דורש הבנה מעמיקה של מה עומד מאחורי אותה התנגדות. אנשים רבים טועים לחשוב שהביטוי אני לא רוצה הוא סופי. מדוע הם...
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, להטיל ספק לאורך זמן, תהליך הטלת ספק, השפעת הטלת ספק, להתמיד לאורך זמן
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, להטיל ספק לאורך זמן, תהליך הטלת ספק, השפעת הטלת ספק, להתמיד לאורך זמן
...לאורך זמן, להטיל ספק לאורך זמן, תהליך הטלת ספק, השפעת הטלת ספק, להתמיד לאורך זמן איך הטלת ספק לאורך זמן משפיעה על הרגשות ועל המחשבות? אליעד כהן מסביר שכשאדם מתחיל להטיל ספק לאורך זמן, הוא עשוי להגיע למצב שבו הוא פחות מתייחס באופן רגשי לאירועים שונים בחייו. למשל, כאשר מישהו מעליב אותו או מקלל אותו, האדם יכול להרגיש שזה כבר פחות משפיע עליו. אליעד מדגיש שזו יכולה להיות תוצאה טובה, כי האדם מסוגל לומר לא אכפת לי מתוך חופש ובחירה, אבל זו גם לא מטרה בפני עצמה. אין מטרה ספציפית בכך שיהיה לו אדישות לכל דבר...
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ - חלק 1
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ - חלק 1
...אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ - חלק 1 מה זה אחוזים ואיך לחשב אותם? ההסבר הבא עוסק בהבנת המושג אחוזים, כיצד לחשב אחוזים מתוך מספר נתון, וכן בשיטות חישוב אחוזים ללא מחשבון. אליעד כהן מסביר שלמעשה אחוזים זו מילה נרדפת למושג מאיות. כלומר, כאשר מדברים על אחוז אחד, הכוונה היא חלק אחד מתוך מאה. הוא משתמש בדוגמה פשוטה: כאשר מחלקים תפוח לשני חלקים, כל חלק הוא חצי....
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
...סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי? האם אמונה בהכרח גורמת לסבל נצחי? הטענה המרכזית שאליעד כהן מציג היא שכל אמונה, ללא יוצאת מהכלל, גורמת לסבל מתמשך, אפילו נצחי. הוא מבהיר זאת בצורה פשוטה: לא משנה במה האדם מאמין - בין אם זו אמונה דתית כמו אמונה בביאת המשיח, אמונה בקיום חייזרים, אמונה בקיומו של אלוהים, או כל אמונה אחרת, אפילו קטנה וזניחה - האדם יסבול ממנה. הסיבה לכך פשוטה אך עמוקה: בכל אמונה טמונה תחושה תמידית שיש אפשרות טובה יותר, שתמיד ניתן להרגיש או לחוות יותר טוב. גם אם אדם ישב בגן עדן, וממש...
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
...המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה איך המוח יודע דברים חדשים? הנושא שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא שאלת הידיעה, כלומר: איך המוח יודע? איך אנחנו לומדים דברים חדשים? ואיך בכלל מתרחשת הלמידה של תינוק? אליעד פותח את הנושא בשאלה הבסיסית והעמוקה ביותר: איך תינוק יודע? השאלה פשוטה לכאורה, אבל עומק הבעיה מגיע דווקא מהדוגמאות והפרטים שאליעד מספק. נתחיל לפרט את כל הדוגמאות וההסברים שהוצגו בהרצאה. איך תינוק...
איך להיות אלוהים? איך להפוך את החיים למשחק? איך ליהנות בחיים? איך להפוך להיות אלוהים? איך להתפתח בחיים? איך להיות מאושר? איך לשלוט בחיים? איך לשנות את החיים? התפתחות אישית
איך להיות אלוהים? איך להפוך את החיים למשחק? איך ליהנות בחיים? איך להפוך להיות אלוהים? איך להתפתח בחיים? איך להיות מאושר? איך לשלוט בחיים? איך לשנות את החיים? התפתחות אישית
...איך ליהנות בחיים? איך להפוך להיות אלוהים? איך להתפתח בחיים? איך להיות מאושר? איך לשלוט בחיים? איך לשנות את החיים? התפתחות אישית איך להפוך את החיים למשחק ולהשיג שליטה על המציאות? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בהבנה מעמיקה של מושג המחויבים ואיך ניתן להשתמש בו כדי להפוך את החיים למשחק ולחוות תחושה של אלוהים. על פי אליעד כהן, כל תחושה, רצון או מציאות שאנחנו חווים נובעים מאמונה פנימית שדברים מסוימים הם מחויבים - כלומר, אנו מרגישים שהם חייבים להיות נכונים או מחויבים להתקיים בדרך מסוימת. לדוגמה, אליעד מסביר...
הכל לטובה ולרעה - מהו השקר הרע של הכל לטובה?
הכל לטובה ולרעה - מהו השקר הרע של הכל לטובה?
...ולרעה - מהו השקר הרע של הכל לטובה? האם החשיבה שהכל לטובה משיגה את מטרתה? הרעיון שהכל לטובה הוא אחד השקרים הנפוצים ביותר, ולפי אליעד כהן יש לו חסרונות משמעותיים מאוד. החיסרון המרכזי הוא שהגישה הזאת כלל לא מצליחה להשיג את המטרה שלה, שהיא לגרום לאדם להרגיש טוב יותר עם עצמו ועם המציאות. מדוע לומר הכל לטובה גורם לאדם להרגיש רע? אליעד מסביר, שאדם שאומר לעצמו הכל לטובה, למעשה משקר לעצמו, והוא עושה זאת כי הוא רוצה להרגיש טוב יותר מול אירועים שנתפסים בעיניו כרעים. אך בפועל, האמירה הזו יוצרת את ההפך הגמור...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
...חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ נפוץ מאוד בקרב אנשים רבים ומשמש לעיתים קרובות כהצדקה להליכה אחרי רבנים, מנהיגים רוחניים או מורים שאינם בהכרח מלמדים את האמת. אליעד כהן מתייחס למשפט זה כאל משפט שקרי ומטעה, משום שלטענתו, הוא מאפשר לאנשים להמשיך להיות חסרי דעת, לסבול ולהישאר בטעות. לפי אליעד, הסיבה שאנשים פונים ללימוד תורה או התפתחות רוחנית מלכתחילה היא כדי להשתחרר מסבל ולהתקדם בחייהם...
אלברט איינשטיין, ציטוטים של אלברט איינשטיין על טיפשות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, האם הגיוני לעשות שוב ושוב את אותו הדבר? מוטיבציה להתמדה, מערכת סיבתית, מערכת אקראית - חלק 1
אלברט איינשטיין, ציטוטים של אלברט איינשטיין על טיפשות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, האם הגיוני לעשות שוב ושוב את אותו הדבר? מוטיבציה להתמדה, מערכת סיבתית, מערכת אקראית - חלק 1
...איינשטיין על טיפשות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, האם הגיוני לעשות שוב ושוב את אותו הדבר? מוטיבציה להתמדה, מערכת סיבתית, מערכת אקראית - חלק 1 האם לעשות שוב ושוב את אותו הדבר זו באמת אי - שפיות? אליעד כהן מסביר את האמירה המפורסמת שמיוחסת לאלברט איינשטיין: אי שפיות היא לעשות שוב ושוב את אותו הדבר ולצפות לתוצאות שונות. הוא מדגיש שהטענה הזאת לא תמיד נכונה, ומנתח אותה לעומק בעזרת דוגמאות והסברים מפורטים על מושגים כמו מערכת סיבתית ומערכת אקראית. מהי מערכת אקראית והאם אפשר לצפות...
אושר, הדרך אל האושר, איך להיות מאושר? מה אתה רוצה? הסיפור של אליעד, חיים טובים באמת, רבי נחמן מברסלב, מהו אושר? להיות אלוהים, מודעות עצמית, להרגיש שלמות עצמית
אושר, הדרך אל האושר, איך להיות מאושר? מה אתה רוצה? הסיפור של אליעד, חיים טובים באמת, רבי נחמן מברסלב, מהו אושר? להיות אלוהים, מודעות עצמית, להרגיש שלמות עצמית
...אתה רוצה? הסיפור של אליעד, חיים טובים באמת, רבי נחמן מברסלב, מהו אושר? להיות אלוהים, מודעות עצמית, להרגיש שלמות עצמית מהו אושר וכיצד להגיע אליו? סיפור הרצון הפנימי של האדם בשיחה נפתח הנושא בשאלה שנשאל אליעד כהן: מה אתה רוצה?. השאלה הובילה להסבר על הרצון לגמור עם הסבל, שכולל את הרעיון של הפסקת הסבל באופן מוחלט. אך מייד עלתה בעיה משמעותית - אם היינו מצליחים להפסיק את הסבל באופן מוחלט, לא היינו יכולים להרגיש את השפעת סיום הסבל, כי לא היינו יודעים מהו סבל עוד. הבעיה כאן היא ההכרח להכיר בנסיבות השונות...
החלטות עצמאיות - לחשוב על הדברים דרך האמת
...דרך האמת בהחלטותיו של האדם קיימים מצבים שבהם האדם מחליט החלטות פזיזות והאלטרנטיבות שלו לא מחושבות באופן רציני והדבר גורם לו נזקים. כל החלטה פזיזה וחסרת עמוד שידרה בגלל שסמכות מסויימת אמרה כך וכך, ולסמוך על הדברים ללא בדיקה גורם לאדם להיכשל בדברים פשוטים שאפילו בשנייה האדם היה מחליט אחרת אילו היה מפעיל שיקול דעת נכון. קורה לאדם שהוא מפגין חוסר ביטחון מסויים, אבל חוסר הביטחון הזה מכשיל אותו כי הוא תלוי באנשים אחרים, שמנהלים את חייו והוא היחיד שמכיר את עצמו ויכול לתת לעצמו את הטוב ביותר. והמחשבה הזו...
אימון אישי - מאמן אישי או רקדן ברחבת הלא נודע?
...פונים אל שירותיו של מאמן אישי במטרה למצוא תשובות, ידע, עצות ופתרונות. אם אותו מאמן אישי הוא מקצועי מספיק, הם מגלים להפתעתם שהתשובות האמיתיות לשאלות הכי גדולות בחייהם, נמצאות אצלם בפנים. הם מגיעים אל מאמן אישי כמו בצל שעטוף בשכבות רבות וממפגש אימון אחד לשני, הם מסירים מעצמם בעזרת אותו מאמן אישי, קליפה אחר קליפה שוב ושוב עד שמגיעים לגרעין. הגרעין משקף את מי שהם באמת, או יותר נכון, את מי שהם נועדו להיות. מאמן אישי במובן הבסיסי והקלאסי של מקצועו, לא אמור לספק למתאמנים את התשובות. כל מאמן אישי מקצו
ייאוש מאושר - איך לא להתייאש נגד כל הסיכויים?
...- איך לא להתייאש נגד כל הסיכויים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על ייאוש מאושר - איך לא להתייאש נגד כל הסיכויים?. ייאוש מאושר - איך לא להתייאש נגד כל הסיכויים? הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, מה צריך לעשות בן אדם שמנסה להיות מאושר מנסה להיות אמיתי אבל לא מצליח, מה עושים? וכפי שהסברתי, תנסה להבין את עצמך, תהיה אמיתי עד הסוף ועליך לנסות למצוא תשובות לשאלות גם אם אתה לא מצליח למצוא תשובה ועל האדם להמשיך לנסות, לא מבקשים ממנו דווקא להצליח. יש קיר, תנסה לעבור אותו, אל תצליח, תנסה...
נתינה וקבלה
...לנו חיים, אמא נותנת חיים לילדים שלה, מדינה נותנת חיים לנתינים שלה, כל העולם נותן אחד לשני. אולם הנתינה לא באה לבד. בצד הנתינה קיימת גם הקבלה. המילה קבלה באה מהשורש ק. ב. ל, אנחנו מקבלים חיים מאלוהים, הילדים מקבלים חיים מאמא, הנתינים מקבלים חיים מהמדינה כך שללא נתינה אין קבלה, וללא קבלה אין נתינה. בין הנתינה והקבלה ישנם יחסי גומלין. השוו זאת לנשימה. כאשר תינוק בא לעולם הקול הראשון שהוא משמיע זו צעקה. הצעקה באה בעקבות נשימתו הראשונה. הנשימה הראשונה היא שאיפה וקבלת אויר ואנרגיה מהיקום והנשיפה היא נ...
פרפר לשרירי החזה - האם התרגיל מסוכן? מתי התרגיל מסוכן? איך לבצע אותו בצורה נכונה? איך לעשות שכיבות סמיכה בצורה נכונה, בלי לפצוע את הכתף? ניתוח של התרגילים dumbbells fly, פרפר בכבלים, פרפר חזה, פרפר עם משקולות יד, פרפר בשכיבה עם משקולות יד, cable flyes, לחיצת חזה, שכיבות סמיכה, פרפר בקרוס כבל
...מתי התרגיל מסוכן? איך לבצע אותו בצורה נכונה? איך לעשות שכיבות סמיכה בצורה נכונה, בלי לפצוע את הכתף? ניתוח של התרגילים dumbbells fly, פרפר בכבלים, פרפר חזה, פרפר עם משקולות יד, פרפר בשכיבה עם משקולות יד, cable flyes, לחיצת חזה, שכיבות סמיכה, פרפר בקרוס כבל והפעם אדבר על התרגיל פרפר לשרירי החזה, שניתן לבצע אותו או בכבלים או עם משקולות חופשיים, או במכונה יעודית וכיוב. ואסביר, האם מתי ולמה התרגיל הזה מסוכן? ואיך לעשות אותו בצורה נכונה בטוחה ובצורה היעילה ביותר עבור שרירי החזה? ואסביר, למה לפעמים יש...
אמונות שליליות - הפתרון
...המחשבות שלנו הן לא שליליות והאמת שהן גם לא חיוביות - הן רק המחשבות שבחרנו במודע ושלא במודע, לארח באוהל מוחנו. המחשבות שלנו נייטרליות מטבען וללא נקודת המבט המיוחדת שלנו אין להן כל אחיזה במציאות. מהי מחשבה ו/או אמונה נייטרלית? אמונה היא המשמעות שאנו נותנים לדברים במציאות, הדרך שבה אנחנו חושבים את הדברים ועל הדברים ומבחינתנו משמעות זו היא האמת האחת והיחידה. אנו לא משכנעים את עצמנו לחשוב כך - זה קורה מעצמו ולרוב באופן לא מודע. המחשבות והאמונות שלנו גורמות לנו להרגיש בדרך מסויימת בכל פעם שאנו חושבים...
קארמה - אחד העקרונות החשובים בבודהיזם
...העקרונות החשובים בבודהיזם אחד העקרונות החשובים בבודהיזם הוא חוק הקרמה שלפיו אם אנו רוצים לעשות טוב, המציאות תחזיר לנו טובה בחזרה ואם להזיק או לעשות רע, אנו נקבל שכר דומה. העניין הוא שאנחנו לא יכולים להיות אחראיים לתוצאות מעשינו ואמירותינו, מכיוון שאין לנו אפשרות לדעת מה יהיו ההשלכות של פעולותינו בטווח הרחוק, מה תהיה פרשנותו האישית של כל אדם למילותינו ומעשינו אין לנו אפשרות לדעת מהו רצף השינויים שיתרחש במציאות כתוצאה מכל סיבה או פעולה שבחרנו להוציא אל הפועל. ולכן? אנחנו לא יכולים באמת לעשות טוב או...
בודהיזם - חמש ההפרעות - מושגי יסוד בדהמה
...- מושגי יסוד בדהמה חמשת ההפרעות (paca nvaraa) הן תופעות מנטליות מזיקות המונעות ראייה בהירה של המציאות. תורתו של הבודהה מלמדת את הדרך להסרת הזיהומים המנטליים או הזיהומים המנטליים המופיעים בתודעה. חמשת הפרעות אלו הנן גורמים מרכזיים בעיכוב ההתפתחות הרוחנית: קמאצהנדה (kamcchanda) - תאוות חושים ביפדה (bypda) - עוינות או איבה טהינה מידהה (thna-middha) - עייפות ועצלות אודהצה קוקוצה (uddhacca-kukkucca) - חוסר מנוחה ודאגה וויציקיצהה (vicikiccha) - ספק הפרעות אלו פוגעות בהתפתחות התרגול. במקרה של תרגול סמתהה...
קלפי טארוט - פריסת הכהנת הגדולה (פריסה לגילוי מצב בלתי ידוע)
...מצב בלתי ידוע) הפריסה מיועדת לגילוי מצב שאינו ברור לשואל ומבוססת על קלף הכהנת הגדולה, כפי שנכתב בספרם של הויו באנזף ואקרון (סי. פי. פריי) - הטארוט של קראולי. קלף הכהנת הגדולה מתאר דמות של נזירה המקריבה עצמה לאל, לרוח ולידע נשגב: הכהנת הגדולה יושבת זקופה על כיסא אבן בין 2 עמודים - בועז ויכין שמסמלים את הניגודים: טוב / רע, כן / לא. לראשה של הכהנת שלושה ירחים: חרמש הירח המתרוקן, ירח במלוא עוצמתו וחרמש הירח המתמלא. שלושת הירחים מסמלים את המחזוריות שבטבע ויחד עם רקע הים שבקלף מצביעים על הזרימה הטבעית...
ההבדל בין אדם הסובל מX לבין אדם שאינו סובל מX, הוא האמונה המקובעת שהוא מחזיק בנוגע לX ביחס לעצמו
...סובל מX, הוא האמונה המקובעת שהוא מחזיק בנוגע לX ביחס לעצמו ההחלמה מהסבל תגיע רק עי פירוק האמונה המקובעת השגויה. כל עוד האדם ישתמש בעזרים חיצוניים שיעשו לו טוב ועדיין יחזיק באמונה הנל, מחויב שהוא לעולם לא יחלים מהסבל. למשל: אדם שסובל מדימוי עצמי נמוך, לא משנה כמה ניתוחים פלסטיים יעשה, כמה עוקבים ולייקים יהיו לו ברשתות החברתיות? כמה שמעמדו החברתי יהיה גבוה וכמה שיאהבו אותו וכו... כל עוד הוא מחזיק באמונה מקובעת שערכו נמוך ביחס לזולת? הוא מחויב להרגיש נחות. ושום פתרון לו יעזור לו, מלבד פירוק האמונה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התאמה בין רצוי למצוי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התאמה בין רצוי למצוי, איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התאמה בין רצוי למצוי, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לשאול חברים האנשים העשירים בעולם מנגנון הדחקה רגשית נטייה מולדת חוסר יציבות רגשית לשנות את הרגשות פחד זה טעם החיים פחד מהבוס חיזוק ביטחון עצמי מה רע באהבה עצמית? להעניק למי שאוהבים לעשות כסף במה שאתה אוהב עשיר השמח בחלקו העובד יהיה שמח בתפקיד אופי של בחורה להגיע לדייט שני ראש הממשלה מקבל החלטות נוסחה לקבל החלטה להתמודד עם לופ זוגי להתמודד עם כישלונות הצלחה בשלמות מוטיבציה והנעה התנגדויות במכירות איך למכור כל מוצר? ילדה מתאבדת ילדים רוחניים מבוא להתפתחות רוחנית שינוי בתת מודע לשמוע קולות לא דרך החושים לטפל בהדחקה ללא הצפה האם לחזור אחרי בגידה? איך למכור את עצמך לאקס? כמה פעמים לאמן כל שריר? power lifting אושר אלוהי הוכחות לכך שיש אלוהים לזהות הארה סמים והארה רוחנית טיעונים בספר להיות אלוהים להיות אלוהים בכוחות עצמך מנטורינג לכסף איך לעשות כסף באינטרנט? מהות החיים אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים חיובי או שלילי מחשבות שליליות אוטומטיות להרגיש רע אם אין בחירה חופשית רצון חופשי לעשות כרצונך נוצר יש מאין היקום מתרחב עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ טיפולי, מאמן אישי להצלחה, מאמן אישי לעסקים בתחום התאמה בין רצוי למצוי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 17_11_2025 השעה 13:34:55 - wesi4