ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התאהבתי ✔משיכה בין המינים - האם זהו מנגנון הפועל לטובתנו? ✔עבור רוב האנשים*, למשיכה, ובמיוחד מינית, יש כוח השפעה גדול. המשיכה מכתיבה התנהגות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨משיכה בין המינים - האם זהו מנגנון הפועל לטובתנו?
עבור רוב האנשים*, למשיכה, ובמיוחד מינית, יש כוח השפעה גדול. המשיכה מכתיבה התנהגות, ופעמים מורגשת כמשתלטת על הדעת. כשאנו 'נמשכים', נמשך הלב, נמשך הגוף, נמשכת התודעה, כולנו נתונים כמו ראש חץ המשוגר, לכיוון. מנסים לממש, להגיע, להשיג מרגוע מאותו דחף שעוצמתו רבה. הדחפים הלא מודעים שמניעים את האדם להתנהגות, מזכירים דימוי של בובה על חוט, הנהנית מההופעה בלי לשים לב למפעיל המושך בחוטים ומניע אותה ממקום למקום.

תחושת המשיכה מצדיקה את ההימצאות יחד: "פשוט התאהבתי מייד כשנפגשנו". כאילו שאין צורך להסביר או להבין מעבר לכך. העובדה שאני נמשך, היא הסיבה שאני שם ביחסים. וכשהמהלך משתבש? בהמשך, נמצא עצמנו שואלים: "למה אני תמיד נמשכ/ת לכאלו?". משפטים מוכרים. משיכה, נוצרת במקרים רבים כדי לספק צרכים לא מודעים. היא מתפקדת ככלי ביולוגי - מכאניזם של הטבע האנושי.. שמטרתו מנקודת ראות ביולוגית תהייה המשך קיום הזרע.. יבחרו אלו שנחשבים לטובים ביותר להמשך קיום המין בתכונותיהם העליונות. איני מצדדת בעמדה הביולוגית למשיכה.

מנקודת מבט רוחנית, יש לכלי המשיכה מטרה מהותית אחרת: להביא את האדם אל אלו, שמולם ממתין לו השיעור הבא בהתפתחות. אם נשלב בתוך כך גם את הגישה פסיכולוגית נפשית, המנגנון מאפשר גם השגת איזון נפשי: צרכים, דחפים, חסכים, באים על סיפוקים המיידי, הרגעי, או המלא - אם אכן מבוצעת התפתחות ולמידה. מודעות לצרכים אלו, מאפשרת התגברות עליהם ומימוש חופש בחירה ביחסים.

כיוון זה של "מימוש גדילה והתפתחות דרך יחסים" מסביר מדוע לא כל האנשים נמשכים לאותם בני - אדם. גברים בד"כ בעלי צורך חזק בהכרה ובכבוד, נמשכים לנשים שתספקנה להם צורך זה. נשים הזקוקות לביטחון רגשי או כלכלי, תימשכנה לגברים שעשויים לספק להן צרכים אלו. באותה מידה, נשים המחפשות ביטחון רגשי חום וכד' תמשכנה לנשים אחרות בעלות מאפיינים מתאימים. עבור אחד, חתיכות בלונדיניות עם חזה גדול הן סמל הצלחה. אם הוא זקוק להחשב כמצליח, ימשך למראה הזה במיוחד. גבר אחר, שעבורו הצלחה קשורה בחכמה ואצילות, ימשך לאשה מסוג אחר לגמרי. גבר שהחסך שלו בחום ובהכלה גדול, יחפש דמות אמהית דווקא, יציבה שתהיה שם תמיד בשבילו, ופחות ימשך לחתיכות. נשים רגועות שקטות ובעלות חזות אמהית, אולי מלאות, תהייה עבורו 'בטוחות לשימוש'.

בניגוד לחוק החברתי המקובל, אך בהתאמה לחוקי המציאות... רוב האנשים*, ימשיכו להימשך לאחרים במהלך חייהם, כל אחד על פי מינו והעדפותיו, בלי קשר להיותם נשואים או בקשר זוגי או בגיל זה או אחר. הדבר מאוד לא מקובל חברתית, האמונה הרווחת מושכת לכך שמרגע שבחרת עליך לקיים בחירה זו גם בגופך משך כל החיים. בפועל, "המשיכה היא חיינו.." היא סימן היכר לכך שקיים רצון, צורך להשיג משהו, שמייצר מוטיבציה גם לפעול. רוב בני האדם, אינם מממשים את הרעיון הקתולי ביחסים. אך מדוע זה כך?

בהלה מתרחשת כשמתברר כי בן - בת הזוג נמשכים לאדם אחר. החברה מגדירה יחסים תקניים ככאלו המכילים בעלות. ביחסים המקובלים צריך שיהיה מונופול לכל אחד מהצדדים על רעהו. על רגשותיו, משיכתו, השתמשותו הגופנית והאחרת בזה שנבחר מכולם לשמש כשותפו לזוג. זוג נחשב ככזה, כשבן הזוג מתחייב, מצהיר, כי אינו משתמש באף אדם אחר, שימוש רגשי נפשי ובטח לא גופני (שיאהב רק אותי, שיתגעגע רק אלי).

עיון מעמיק בדינאמיקה הבינאישית האנושית מעלה, כי הצהרות וכוונות לחוד ומעשים לחוד.. מסירת מונופול לאדם אחר, נראית נכונה כשאני מאוהב, או במצב של אהבה, אך בדרך המשותפת קורים דברים שמביאים רבים להתנהגות אחרת. הבנה יסודית של נושא חשוב זה תסביר מדוע אנשים מצביעים ברגליים ו'בוגדים' השכם והערב בבני הזוג הפורמאליים שלהם.

אנשים משתמשים שימושים רגשיים שונים באנשים סביבם (על שימוש רגשי ביחסים - בלינק).

גם מאחורי צרכים המכונים 'גופניים' מסתתרים מניעים נפשיים. אם נשים לב, בעצם, מאוד מקובל חברתית, לקבל סיפוק באמצעות הגוף, 'סיפוק גופני', גם דרך אלו שאינם בן - בת הזוג שלי: הדוגמה הבאה קימת אצל רבים: הצורך להראות על ידי אחרים. הצורך שיסתכלו עלי, הצורך להחשב חתיך, מושך, יפה ומיוחד - כולם סיפוקים המושגים דרך הגוף. צרכים אלו מסופקים באמצעות קהל גדול ומתחלף של אחרים שאינם בן - בת הזוג. בחברה דתית אין הדבר מקובל, ובמיוחד נשים אמורות להצטנע ולהתלבש באופן שלא יאפשר זאת. אך בחברה חילונית דרך זו של שימוש באחרים לסיפוק גופני, לא רק שמקובלת חברתית, אלא גם מניעה את החברה...

יש סיבות מהותיות לכך שפעולה גופנית מינית, מתבצעת בתוך יחסים בלעדיים, יחסים מונופוליסטים הכוללים מחויבות נפשית עמוקה בלבד (שלא נפרט כאן). הרחבת המונופול הזוגי על כל קשת הפעולות האחרות - מסייע לתמוך בכך. למשל לשוחח בטלפון עם נשים, חברות, ידידות אמור להפריע לקשר הזוגי? להיפגש בבית קפה, ללכת לסרט, לנסוע לחופשת סקי.. לכל אדם גבול שמקובל עליו.. לפי יכולתו לשלוט בייצרו כנראה, של מה שאפשר לעשות עם אחרים מחוץ לזוגיות. יש שמאפשרים לעצמם כשהם מחוץ לגבולות הארץ, כלומר במהלך טיול בחול, את כל מה שכאן לכאורה אסור, ויש שמצליחים להמנע מכל היתר בכל מקום או זמן.

אם אנו מתפתחים מתוך יחסים עם אנשים, אם כל מטרת המשיכה היא להצמיד אותנו לגורם הבא המתאים להתפתחותנו, אולי חסימת אפשרויות אלו עוצרת את התפתחות האנושות? ניתן לומר כי כשם שדילוג "מפרח לפרח" בלי כוונה ללימוד ולהתפתחות העצמי באמצעות הכרויות אלו תהייה עקרה, כך בדיוק תהייה מיותרת הימצאות בתוך יחסים מונופוליסטים - רק מכוח ההרגל או הפחד ולא מתוך לימוד משותף אמיץ הדדי וכנה שנעשה.

רעיונות אלו שמטרתם הקניית חופש תודעתי אינם מקובלים. מיד קופצות שאלות כמו "איך אפשר לאפשר חופש מיני? מה יהיה עתיד הילדים? "מה פתאום להרשות לעצמי לאהוב מישהו עד הסוף אם מחר יתאהב באחרת?" התשובה לכך היא, שאנשים העוסקים בהתפתחות, אחראים קודם כל על המשך התפתחותם.. ורק אחר כך יכולים לבחור אם לספק תחושת ביטחון לבני - זוגם. בין אם יודו בכך ובין אם לא, בין אם יצהירו באופן גלוי, ובין אם יסתירו במכוון, גברים כנשים, מאפשרים לעצמם להעיז להתנסות לחוות ולקיים את מסע חייהם הייחודי. השאלה היא אם כעס על התנהגות כזו תעזור לנו או להם במסע. אם נוכל להשתחרר מפחדים רבים שבנו ולאפשר, נוכל להבין כתוצאה מכך דברים חשובים על עצמנו. אם נזדקק לאזיקים, למערכת חוקים חיצונית, שתתמוך בצורך שלנו בשליטה ובבלעדיות על האחר, נישאר צודקים, אך גם מפוחדים ונוקשים. רוב הפעמים בהם אנשים משתמשים בכוח ובשליטה על אדם אחר, נובע הדבר מפחד. מהפחד להינטש, מהפחד להיות לבד, הפחד להיפגע, הפחד שלא להיות מקובל, שלא יהיה לי כסף להתקיים ושאר הפחדים. אם כך איך נכון להגיב? איך נכון לפעול?

כל מטרת ההתפתחות הינה למצוא את הדרך לשחרר פחדים מתוכנו. להגיע לחיים של חופש בחירה.

אלו הבוחרים להמשיך ולהתקיים מתוך חוסר מודעות למניעים הנתסרים של נפשם, כנראה יאפשרו לגופם להכניע, לייצר להכריע. אך אלו בנינו שמעוניינים לפתח התגברות על ייצרם, הבנה טובה יותר של כוח המשיכה שמופעל בתוכם, ימצאו בהקשבה לאיתותים אלו מורה פנימי מדוייק להתפתחותם.

בעל בוגד, מזמן לבת הזוג הזדמנות להתפתחות באם תבחר. מודעות ערה מאפשרת לשאול "לשם מה היה הוא זקוק לזה?", "לשם מה הייתי אני זקוקה לזה?". מודעות מייצרת עומק ראיה ומספקת אחריות לעצמי.

אם מלכתחילה נעצור כל אפשרות להתנסויות אמיתיות בחיינו מתוך כניעה לפחדים שונים, לא נימצא במקום טוב יותר מאשר אם נענה לכל דחף ומשיכה באופן שיגרתי או שרירותי. בשני המקרים לא נפתח בתוכנו יכולות או הבנות חדשות.

להקשיב למוטיבציות ולצרכים העולים מתוכנו זו תורה שלימה. פעולה כזו מאפשרת חקירת עצמנו והתפתחות מודעותנו.

אם אם נלך צעד אחד קדימה, ונסכים לספק את סקרנותנו באדם חדש ומעניין, יתכן שבידו נמצאת תשובה לשאלה בה אנו עוסקים. אם יש בנו מחויבות עמוקה לבן - בת זוגנו, נתאמן בתוך התנסות זו, כיצד להישאר בעלי הבית על גופנו ולא לאפשר למשיכה (שהביאה אותנו אל האיש מלכתחילה) לקבוע. יתכן שמסר חשוב חיכה שנגלה אותו, יתכן כי שימשנו מורים לאותו אדם והעברנו לו מסר לו היה זקוק. הסתגרות בתוך מערכות זוגיות, משפחתיות, מונעת מחילופי הידע בכל הרמות להתרחש. הגבלת הסקרנות או ההנאה ממפגשים עם בני אדם אכן עוצרת את פוטנציאל הרישות האנושי, את פוטנציאל ההתפתחות האנושי.

נפגשנו, שוחחנו, התוודענו? לאחר שנשלים מהלך, מתוך מודעות ערה למניעים המשותפים, נתפנה לפתרונות נכונים. ביטול המונופול הזוגי על צרכים נפשיים / רגשיים לפעמים מתברר כנכון, ובעקבותיו מוצאים אנשים שונים פתרונות המאפשרים להם את המשך התפתחותם ההכרחית. התפתחות שגם בן זוגם יהנה מפרותיה.

חשיבה שמבוססת על הבנות מסוג זה, תפתח מערכות יחסים ללא תלות, שמכילות את הבחירה "להיות איתך כל בוקר מחדש". מערכות כאלו כבר קיימות, זוגות רבים בוחרים לחיות יחד מבלי לכבול איש את רעהו בחוזים כדרך להמנע מפחד ואי וודאות.

*בדגש על אלו שלא עשו התפתחות נפשית מודעת. אנשים מפותחים מבחינה נפשית / רוחנית, מודעים למניעים, מודעים לשורשי המוטיבציות שלהם ומסוגלים לנווט את עצמם מתוך בחירה רבה יותר מול משיכות ודחיפות אלו.
לא מקובל חברתית חופש חופש בחירה להצליח להרגיע דתות איך להרגיע התאהבות כוח המשיכה ילדה להגיב משיכה משיכה בין המינים
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
...ילדים לא אוהבים את הלימודים? ילדים מטבעם אוהבים ללמוד, כי כל דבר חדש הוא עבורם חוויה של למידה והתרגשות. למשל, כאשר ילד מקבל צעצוע חדש, הוא מתלהב ושמח מאוד, כי הוא חווה את זה כמשהו חדש שניתן ללמוד ממנו. בניגוד למבוגרים שכבר התרגלו לסיטואציות וחווים אותן כרוטיניות, הילדים רואים כל מצב וכל התרחשות כהזדמנות ללמידה חדשה. הבעיה נוצרת דווקא כאשר הלימודים במסגרת בית הספר הופכים למשהו משעמם ונטול התלהבות. במקום לעורר את שמחת הגילוי הטבעית אצל הילד, מערכת החינוך גורמת לו להרגיש משועמם, מדוכא, ואף סובל. מדוע...
יש ואין, גם וגם, דבר והיפוכו, להפוך להיות יש, להפוך להיות אין, חיים ומוות, קיים או לא קיים, מודעות עצמית, אובייקטיביות, סובייקטיביות
יש ואין, גם וגם, דבר והיפוכו, להפוך להיות יש, להפוך להיות אין, חיים ומוות, קיים או לא קיים, מודעות עצמית, אובייקטיביות, סובייקטיביות
...להפוך להיות יש, להפוך להיות אין, חיים ומוות, קיים או לא קיים, מודעות עצמית, אובייקטיביות, סובייקטיביות מה זה אומר שיש ואין בכל דבר? האם אפשר לומר על דבר מסוים שהוא רק יש או רק אין? לפי אליעד כהן, בכל דבר שקיים יש גם את ההיפך שלו. כלומר, כל אירוע בחיים, כל מחשבה וכל רגש מכילים בתוכם גם את תחושת הקיום (יש) וגם את תחושת האי - קיום (אין). אליעד מדגים זאת עם דוגמאות מפורטות ומגוונות, ומדגיש שכדי להבין את זה באופן עמוק, צריך להתבונן ולבחון לעומק כל מצב או חוויה. האם כל אירוע גורם לך לרצות לחיות או למות...
מעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
מעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
...כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב מה אפשר ללמוד מסיפור הזבוב והעכביש של רבי נחמן? אליעד כהן מספר שיש סיפור מפורסם של רבי נחמן מברסלב שנקרא מעשה מזבוב ועכביש. בסיפור מסופר על מלך שחלם חלום מסתורי שהוא לא הצליח להבין, ואף אחד מהמפרשים או החכמים לא הצליח לתת לו פירוש. המלך, לאחר שנכשל בניסיונות לקבל פירוש לחלומו, התחפש לאדם פשוט והגיע לאיש מיוחד שטען שהוא יודע את פירוש החלום. אך במקום לתת לו...
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
...פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה? כיצד ניתן לפתח שיחה בצורה טבעית ופשוטה? פיתוח שיחה הוא מיומנות שרבים מתקשים בה. אליעד כהן מסביר באופן ברור ופשוט כיצד לפתח שיחה זורמת ומעניינת גם עם משפטים קצרים ופשוטים שאנשים אומרים לנו. הוא מתחיל מהשאלה כיצד ניתן ללמד אדם אחר לפתח שיחה, ועובר בהדרגה להסביר את השיטה וההיגיון שעומדים מאחורי זה. מהי הנוסחה לפיתוח שיחה? לפי אליעד כהן, הרעיון המרכזי לפיתוח שיחה הוא להבין שכל משפט שאנחנו שומעים מורכב משני אלמ
משנה או לא משנה, האם משהו משנה בחיים? האם זה משנה מה קורה? האם זה משנה מה יהיה? האם זה משנה מה יקרה? האם זה משנה מה קרה? האם יש הבדל בין טוב לרע? מה זה משנה מה קורה? מה אכפת לך מה קורה? חקר הרצון העצמי, האם זה באמת משנה?
משנה או לא משנה, האם משהו משנה בחיים? האם זה משנה מה קורה? האם זה משנה מה יהיה? האם זה משנה מה יקרה? האם זה משנה מה קרה? האם יש הבדל בין טוב לרע? מה זה משנה מה קורה? מה אכפת לך מה קורה? חקר הרצון העצמי, האם זה באמת משנה?
...בחיים? האם זה משנה מה קורה? האם זה משנה מה יהיה? האם זה משנה מה יקרה? האם זה משנה מה קרה? האם יש הבדל בין טוב לרע? מה זה משנה מה קורה? מה אכפת לך מה קורה? חקר הרצון העצמי, האם זה באמת משנה? למה אכפת לנו ממה שקורה בחיים? כל הבעיות שיש לאדם, כל הקשיים וכל הצרות השונות, נובעים מכך שאכפת לו ממה שקורה. לפי אליעד כהן, מקור הסבל האנושי הוא בכך שהאדם מייחס חשיבות יתרה להתרחשויות במציאות. הוא רוצה שדברים מסוימים יקרו ודברים אחרים לא יקרו, הוא מעדיף שהחיים שלו יהיו בצורה מסוימת ולא בצורה אחרת, וזה בדיוק השורש...
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
...חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני מהי דוגמה אישית והאם היא באמת חשובה? המושג דוגמה אישית מתייחס למצב שבו אדם מלמד או משפיע על אחרים באמצעות התנהגותו ולא רק דרך דבריו. לפי אליעד כהן, הרעיון של דוגמה אישית מתחלק לשני היבטים מרכזיים: ההיבט הראשון הוא כאשר אדם מלמד משהו מוגדר וברור, שיש לו צורה מוגדרת - לדוגמה, לא לעשן. במקרה זה, אם האדם עצמו מעשן ובכל זאת מסביר לאחרים שלא טוב לעשן, נוצרת סתירה בין המעשים שלו למסר שה...
האם אלוהים במימד אחר ולכן האדם מוגבל להבין אותו?
...במימד אחר ולכן האדם מוגבל להבין אותו? טיעון: היכולת השכלית של האדם מוגבלת להבין 4 מימדים. אלוהים לעומת זאת נמצא במימדים אחרים ולכן לא ניתן להבין אותו. סוף טיעון. הפרכה: 1 - אם אינך יכול להבין את אלוהים כולו, אז אינך יכול להבין באמת אפילו לא פרט אחד ממנו. אם אינך מבין את השלם, אינך יכול להבין באמת שום חלק מהשלם. ולכן, אם אינך מבין את אלוהים, אז אינך יכול להבין את רצונו / דרך מחשבתו / מניעיו האישיים וכיוב. 2 - ברגע שהאדם מייחס לאלוהים את בריאת העולם, הרי שהאדם מייחס לאלוהים אירועים שונים שקשורים למימד...
דיסוציאציה רגשית, תחושת ניתוק רגשי, לא מרגיש את עצמי, ניתוק מהרגשות שלי, מרגיש מנותק מעצמי, לא מרגיש מחובר לעצמי, לא מחובר לרגשות שלי, מנותק מהרגשות שלי, דיסוציאציה מנגנון הגנה, מנגנוני הדחקה, הפרעת ניתוק רגשי, טיפול בדיסוציאציה
דיסוציאציה רגשית, תחושת ניתוק רגשי, לא מרגיש את עצמי, ניתוק מהרגשות שלי, מרגיש מנותק מעצמי, לא מרגיש מחובר לעצמי, לא מחובר לרגשות שלי, מנותק מהרגשות שלי, דיסוציאציה מנגנון הגנה, מנגנוני הדחקה, הפרעת ניתוק רגשי, טיפול בדיסוציאציה
...לא מרגיש את עצמי, ניתוק מהרגשות שלי, מרגיש מנותק מעצמי, לא מרגיש מחובר לעצמי, לא מחובר לרגשות שלי, מנותק מהרגשות שלי, דיסוציאציה מנגנון הגנה, מנגנוני הדחקה, הפרעת ניתוק רגשי, טיפול בדיסוציאציה מהי דיסוציאציה רגשית וכיצד היא נוצרת? דיסוציאציה רגשית היא תחושת ניתוק מהרגשות האישיים של האדם. מדובר במצב שבו אדם חווה את רגשותיו כנתפסים כאילו הם לא שלו, כלומר, הוא מרגיש מנותק מהם או לא מחובר אליהם. תחושת ניתוק כזו יכולה להתרחש בשל מנגנוני הגנה שמטרתם להימנע ממגע עם רגשות קשים או מפחידים. התופעה עשויה להיגרם...
משיכה בין אישית, מערכות יחסים, זוגיות, למה נשים נמשכות לגברים רעים? אישה מוכה נפשית, למה נשים אוהבות גברים רעים? משיכה רומנטית, משיכה זוגית, מהי אהבה אמיתית? לאהוב בלי תנאים
משיכה בין אישית, מערכות יחסים, זוגיות, למה נשים נמשכות לגברים רעים? אישה מוכה נפשית, למה נשים אוהבות גברים רעים? משיכה רומנטית, משיכה זוגית, מהי אהבה אמיתית? לאהוב בלי תנאים
...נשים נמשכות לגברים רעים? אישה מוכה נפשית, למה נשים אוהבות גברים רעים? משיכה רומנטית, משיכה זוגית, מהי אהבה אמיתית? לאהוב בלי תנאים למה אנשים זוכרים יותר חוויות שליליות מחיוביות? אליעד מסביר שלא נכון לומר שאנשים זוכרים יותר כאב מעונג. מה שאנשים זוכרים טוב יותר, תלוי בעוצמת הרגש שהרגישו בעת האירוע וברלוונטיות של האירוע לחייהם הנוכחיים. כלומר, הזיכרון נקבע לפי עוצמת החוויה וההקשר הנוכחי של החיים. אם הרגש באותו רגע היה חזק במיוחד, החוויה הזו תיזכר בקלות רבה יותר. לכן, אדם שחווה הרבה כאב וזוכר זאת יותר...
העברת מסרים בדרך השלילה, איך לשתול מחשבות? שכנוע בדרך השלילה, איך שותלים מחשבות? מניפולציות במכירות, מניפולציות פסיכולוגיות, מניפולציות בשכנוע, מניפולציות שיווקיות, איך להעביר מסרים?
העברת מסרים בדרך השלילה, איך לשתול מחשבות? שכנוע בדרך השלילה, איך שותלים מחשבות? מניפולציות במכירות, מניפולציות פסיכולוגיות, מניפולציות בשכנוע, מניפולציות שיווקיות, איך להעביר מסרים?
...שכנוע בדרך השלילה, איך שותלים מחשבות? מניפולציות במכירות, מניפולציות פסיכולוגיות, מניפולציות בשכנוע, מניפולציות שיווקיות, איך להעביר מסרים? מדוע המוח מנתח כל מילה בנפרד במהלך השיחה? כאשר אדם שומע משפט, המוח שלו מבצע ניתוח כפול: גם של המשפט כולו וגם של כל אחת מהמילים בנפרד. אליעד כהן מדגים זאת במשפט אין כאן פילים. לכאורה, המשמעות ברורה: אין כאן פילים. אבל המוח, בו זמנית, מפרק את המשפט למילים אין, כאן, פילים ולביטויים כמו אין פה, פה פילים וכדומה. בכל חלק שהמוח מנתח עולות לו אסוציאציות אחרות, והוא...
הארה - מבוא
...הארה היא מושג דתי שמקורו בבודהיזם ומתאר את יציאתו של האדם ממחזור הלידה והמוות הניצחי המקובל בדתות הודו. שבירה זו של המעגל הניצחי של גלגול הנשמות נובע משינוי אישיות חריף (בדרך כלל גם פתאומי ומיידי) המעביר את האדם ממצבו הרגיל למצב תודעתי עליון ונשגב שהינו המושא המרכזי של הדת הבודהיסטית. אדם שעבר הארה מכונה נאור או מואר. ברבות השנים הועתק מושג ההארה ממקורו, אל דתות מזרחיות אחרות כמו ההינדואיזם והגייניזם ובשנים האחרונות הפך מושג זה למקובל מאוד בספרות העידן החדש. הגדרת מצב ההארה בתפיסה הבודהיסטית המקורית...
תקשורת - מהי תקשורת?
...- מהי תקשורת? מהי תקשורת? אנו חיים כיום בתקופה מאוד מעניינת שבה לאמצעי התקשורת יש תפקיד מאוד חשוב ולא רק כדי להעביר לנו מידע. המטרה של אמצעים אלו היא לתת לנו את האפשרות ליצור חיבור וקשר ביננו בני האדם, ולשבור את המסכים של זמן ומקום. לווינים, מסעות לחלל, אינטרנט, פלאפונים ועוד - כל אלו הם אמצעים אשר מטרתם לקשר אותנו אחד לשני. שורש המילה תקשורת הוא קשר, ומכאן תפקידה, לקשר ולחבר פעם המרחק בין סיבה לתוצאה היה ארוך יותר, אך היום כבר לא ניתן לברוח מכך. אם מישהו ירצה לברוח מאדם אחר, היום זה כבר לא יהיה...
שלום - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על שלום
...על שלום כמובן, כולם אומרים שהם בעד שלום. היטלר היה בעד שלום. כולם בעד שלום. השאלה היא איזה סוג של שלום. (נועם חומסקי) כל עוד צבע העור חשוב יותר מזה של העיניים לא נדע שלום. (היילה סלסי) אחרית כל קטטה - חרטה, ואחרית כל ענווה - שלום. (רבי שלמה אבן גבירול) שלום ביחסים בינלאומיים: תקופה של הונאה בין שתי תקופות של מלחמה. (אמברוז בירס) נשאלתי פעם מדוע איני משתתפת בהפגנות נגד מלחמה. עניתי שלעולם לא אשתתף בהפגנה כזו, אך ברגע שתהיה לכם הפגנה בעד שלום, אבוא. (האם תרזה) לבנון היא ההוכחה שאפשר לעשות שלום בר...
חלומות - מרדף בחלום
...סמל המרדף, כאשר בדרך כלל מדובר בחולם הבורח ממשהו המאיים על חייו: חיה, אדם או אירוע שמותירים בו תחושת איום ופחד. הבריחה בחלום תתאר בריחה מדבר מה איתו החולם מתקשה להתמודד במציאות שמחוץ לחלום, כאשר ברוב המקרים המלצת החלום היא להפסיק לברוח ולהתמודד עם הבעיה פנים אל פנים במקום להפנות אליה את הגב. על פי רוב, הדמויות המופיעות בחלום מתארות צדדים שונים בנפשו של החולם הבאים ליידי ביטוי בחלום: חיה ממנה בורח החולם תתאר צדדים נמוכים איתם מתקשה החולם להתמודד, הדבר תלוי כמובן בהקשר של החלום ובאופיה של החיה בחי...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו...
מה בין נרות החנוכה והצ'אקרות?
...פנינה שפירא חודש כסלו הינו חודש של ביטחון, הגנה וניסים. חודש של מסירות נפש. האות ס בשמו של החודש היא אות עגולה וסגורה, ומרמזת על אדם שנמצא מוגן מכל הצדדים. אדם כזה מסוגל לעשות עבודה אישית ומתפתח אצלו חוסן פנימי, חוסן נפשי ותחושה פנימית ואופטימית חזקה מאוד בנפש.. בתקופה זו קיימת היכולת לזרוע את האנרגיה לחולל ניסים להמשך הדרך. ישנו חיבור לשמחה, לקלילות, לילדותיות ולנדיבות, ישנו חיבור של האור החיצוני לאור הפנימי. אנו יכולים להעצים את חיבור האור החיצוני והפנימי ואף להעצימו בעזרת צבעי נרות החנוכה, אותם...
איך ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר?
...אפשר לשנות את העבר? עבר. האם ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? האם ניתן לשנות את העבר? נחדד את השאלה: כאשר אדם חי בהווה בצורה שונה מאשר בעבר, אז למרות שמצד אחד ההווה ואולי אף העתיד שלו שונים מהעבר, עדיין את הנעשה על פניו אין להשיב ומה שקרה כבר קרה ולא יוכל להשתנות. אך האם בכל זאת ניתן להחזיר את הגלגל אחורה, דהיינו לשנות את מה שכבר קרה לנו בעבר? האם ישנה דרך להשיב את אשר כבר נעשה בעבר? התשובה על כך היא כי אכן ניתן לשנות את מה שכבר קרה בעבר ולהחזיר את הגלגל אחורה מבחינה מסוימת כדלהלן. כדי שנבין טוב יותר...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5
...הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5. נמשיך בעמוד 171 בחלק ראשון. הסברנו שאם המקום נמצא בכל מקום, והזמן נמצא בכל הזמן, ויש מציאות שנמצאת בכל מקום ובכל זמן, ואם אתה מבין שהמציאות נמצאת בכל מקום ובכל זמן, אז זה גורם, שלך כישות נפרדת לא יהיה מקום. כי אם בכל מקום יש מציאות שממלאים אותה זמן ומקום, אז כביכול...
משמעות - אדם מחפש משמעות
...משמעות מה מניע אותנו? למה אנחנו קמים בכל יום למציאות מורכבת ומתישה? למה אנחנו בוחרים לחיות? אברהם מאסלו תיאר זאת באמצעות פירמידת הצרכים שלו: שכל זמן שהצורך הנמוך יותר בפירמידה ממולא, כמו הצורך בהישרדות ובביטחון, יכול האדם להתפתח ולממש צרכים גבוהים יותר. לעומת זאת, ניתן גם לראות ציירים רעבים לפת לחם שעבורם הציור הוא ייעודם המרכזי. אבל, רב בני האדם משקיעים זמן וכוחות אינסופיים בכדי להשיג את מאווייהם: תפקיד בטלנובלה מצליחה, להיות טייס או לוחם בסיירת מובחרת ואפילו להביא ילד לעולם ובכך לפחות, לממש את...
סרטן השד - לפי התגליות המפתיעות של הרפואה החדשה - חלק 2
...- חלק 2 סרטן השד - לפי התגליות המפתיעות של הרפואה החדשה - חלק 1. תהליך התפתחות הסרטן בצינורות החלב: כאשר קורית טראומה / קונפליקט של פרידה מתחיל תהליך של אובדן תאים בדפנות הפנימיים של צינורות החלב ותהליך זה נמשך כל עוד נמשכת השפעת הטראומה / קונפליקט. ההיגיון של הטבע העומד מאחורי תהליך זה הוא כנראה כזה, שנועד לפתור מצב בו כבר אין צורך בחלב עקב הפרידה. לכן מטרת התהליך היא להרחיב את צינורות החלב כדי לאפשר לחלב שנמצא בצינורות לצאת החוצה יותר מהר ולמנוע גודש בשד. המציאות מראה שתכנות זה פועל גם אצל נשי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התאהבתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התאהבתי, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התאהבתי, איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
הצורה מחייה את המהות subtext ייעול תהליכי המכירות נרקומן לא לחשוב על כלום לקרוא לאט פחד להיות בודד דיכאון זה תורשתי שיפור דימוי עצמי שנאה עצמית בגלל אהבה עצמית ילד שלא אוהב לעזור לגרום למישהו לאהוב רק אותך השגת אושר חיפוש אחר אושר בעיות בתפקוד המיני חרדה אחרי בגידה איך להחליט החלטה? איך אינטרסים משפיעים על החלטות? התמודדות עם אסון לא רגיל להתמודד עם פרסום שלילי בגוגל חוסר מוטיבציה בגלל עודף מוטיבציה הצלחה ללא מאמץ ביצועים של משפך שיווקי מניפולציות אמיתיות ילד שעובר חרם בבית ספר איך אתה אוהב את הילד שלך? סופרפוזיציה רוחנית אדם רוחני זיכרון טראומטי הפרעות פסיכולוגיות למחוק את האקסית מהראש מה בדיוק לומר לאקסית? להתאמן פרונט סקוואט אלוהים רוצה שתהיה לענות לאלוהים הארה רוחנית סיבתית הארה אקראית להתבודד ולהיות אלוהים האם כדאי להיות אלוהים? להפסיק להיות מכור לכסף לעשות כסף בלי לעבוד מה משמעות החיים? למה הוא משמעות החיים שלי? הנאה יחסית תהיה חיובי חוויית בחירה חופשית אין לאדם בחירה חופשית העולם נוצר בצורה לא מושלמת היקום מתכווץ עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, מאמן אישי רוחני, אימון אישי לאורח חיים בריא בתחום התאהבתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 07:28:59 - wesi4