ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הקשבה ✔פרחי באך ו - ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות ✔שני ילדים הגיעו אלי לטיפול. אחד בן 10 והשני בן 7, שניהם לכאורה, עם אותה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פרחי באך ו - ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות
שני ילדים הגיעו אלי לטיפול.

אחד בן 10 והשני בן 7, שניהם לכאורה, עם אותה בעיה שאותה האם מציגה: לא מרוכזים בשיעור, חסרי מנוחה ועודף מתח.

בשיחה עימם כל ילד הוא עולם אחר וכל אחד מקבל תמצית עם הרכב שונה.

קשיי ריכוז יכולים לנבוע מכמה סיבות ולעיתים הם נובעים מקשיים אחרים שבגללם לא בא להם בכלל להתרכז.

במקרים אלו בטיפול, נטפל פנימה יותר, מה הביא אותו עד הלום.

יש אפשרות שהילד מתוח כי עוברת עליו כעת תקופה מאוד מסוימת שעלייה צריך לדבר, ייתכן, שמשעמם לו והחומר מאוד קל לו, ייתכן שהחומר מאוד קשה בגלל שיש לו סוג של ליקוי למידה, ייתכן שהוא מעין טיפוס אסטרונאוט כזה שמרחף ותלוש ממה שקורה בכיתה וגם בבית.

יכול להיות שהוא הטיפוס המתבודד והמתבדל ולא מעוניין להתחבר למה שקורה בכיתה.

ויכול להיות מאוד שמאחורי הילד עומד הורה או שניים שמצפים להישגים ועל זה ארחיב בהמשך.

חשוב לבדוק, קודם, אם הילד מקבל ארוחה מזינה ושהוא לא רעב וצמא.

נבדוק אם הוא מקבל את שעות השינה שלו ושאינו קם עייף כי הוא נרדם מאוחר בלילה.

(תתפלאו כמה כאלה יש).

לאחרונה, יצאו לשוק שני בקבוקים מוכנים של באך, הנמכרים בבתי המרקחת ל"הרגעת" הילד.

אם אחת התקשרה אלי להתייעץ לגביהן.

הלכתי לבדוק על המדף וקראתי אילו תמציות הם מכילים, ובכן, תמציות של באך לא יכולות להזיק, אך לעיתים, אם לא ניתנת התמצית המתאימה הן פשוט לא יעזרו.

באותו בקבוק הרכיבו כל מיני "תכונות" של הרגעה ויצרו מעין הכללה כזו שאמורה לעזור לילד לא רגוע.

כמובן, שלא המלצתי, מפני שהילד שלה יכול להיות לא מרוכז מסיבה מסוימת וצריך לקבל את ההרכב מתמצית המתאימה לו שאינה נמצאת כלל באותו בקבוק מסחרי.

עדיף, לדעתי, להגיע לאבחון, במהלך הטיפול הילד יוצא למסע קצר בו הוא מצייר, צובע, עונה על שאלון - השיחה והאבחון מובילים לתמצית שמתאימה לו.

כעת, לגבי ההורים, כפי שכתבתי בכתבה "מסרים מילדים" הגישה שלי היא להקשיב ולכבד את ילדינו, הורים שמצפים לילד מושלם מפעילים עליו לחצים באופן עקיף כך ש - או שהוא מתוח או שהוא עייף כי נמאס לו לרצות.

כמו שאנו כבני אדם צריכים לקבל את עצמנו כלא מושלמים, אנא, קבלו את הילד שלכם כלא מושלם.

שלחו אותו לבית הספר ולחיים עם המסר שהוא לא צריך להיות מושלם.

אם קיימת בעיה מסוימת חריגה ניתן לפנות לריפוי בעיסוק או גורם מטפל אחר אך לא תמיד היא קיימת אצל הילד כמו שהיא קיימת אצל ההורה ההישגי.

שחררו אותם מ - "מה שצריך", היו על הדופק, כמובן, אבל סמכו עליהם.

הטיפול בבאך עוזר ל"פקס" את הילד ולמקד אותו, עוזר לו בביטחון עצמי, משחרר אותו ממחשבות יתר אם יש כאלה, מקרקע אותו אם הוא מרחף, מוריד ממנו מתחים ופחדים ומאזן אותו כך שיש מקום לכל התכונות החיוביות שלו לעלות.

לא תמיד, אבל מומלץ, בטיפול עם ילדים לטפל ביחד עם ההורים.

מה יש? גם לנו מגיע לא?!
שעות שינה לטפל מושלם שלמות תיעדוף חיוביות להחזיר את הביטחון העצמי ביטחון עצמי אמיתי יעוץ לחזק ביטחון עצמי לשפר ביטחון עצמי בעיה בעיות היפר אקטיבי היפר אקטיביות הקשבה ילד ילדה ילדים פרחי באך ריכוז
זוגיות, מערכות יחסים, הקשבה במערכת יחסים, למה לא מקשיבים לי? איך לגרום למישהו להקשיב לך? חוקים של מערכות יחסים, תקשורת בין אישית
זוגיות, מערכות יחסים, הקשבה במערכת יחסים, למה לא מקשיבים לי? איך לגרום למישהו להקשיב לך? חוקים של מערכות יחסים, תקשורת בין אישית
... מערכות יחסים, הקשבה במערכת יחסים, למה לא מקשיבים לי? איך לגרום למישהו להקשיב לך? חוקים של מערכות יחסים, תקשורת בין אישית למה אנשים מקשיבים פחות לבן הזוג ככל שעובר הזמן? ... התרגשות רבה וסקרנות טבעית להכיר את עולמו של הצד השני. בשלב זה קיימת הקשבה רבה לכל פרט ופרט בסיפורים של ... עם זאת, ככל שעוברות השנים, זוגות רבים חווים ירידה משמעותית ברמת ההקשבה לפרטים היומיומיים של ... נראית מוכרת וצפויה. אליעד כהן מביא דוגמה על כך שאנשים מצליחים להקשיב לעצמם במשך כל החיים, חוזרים ... כמו אכילה ונשימה, ועדיין אינם מתייאשים מכך. ובכל זאת, כשמדובר בהקשבה לאחר, נוצר קושי עם השנים. האם ההקשבה חייבת לדעוך עם השנים בזוגיות? למרות שהקשבה לפרטים מדויקים יכולה לרדת, אין זה הכרחי שההקשבה הכללית וההבנה של בן ... שחיים יחד שנים ארוכות יכולים להבין זה את זה טוב יותר אפילו כשהם מקשיבים פחות לכל מילה. כלומר, הקשר יכול ... מה בן זוגו צריך רק מהבעת פנים או שפת גוף, הרבה יותר מאדם אחר שמקשיב היטב אך לא מכיר אותו לעומק. מה גורם לאנשים להקשיב או לא להקשיב? הקשבה תלויה בכמה גורמים עיקריים: מידת העניין בנושא עליו מדברים. אנשים מקשיבים למה שמעניין אותם באופן אישי. תועלת ישירה או עקיפה - האם האדם שמקשיב ירגיש תועלת מכך שהוא מקשיב, למשל על ידי תחושת קרבה, סיפוק ... ולגלות עניין במה שבן זוגו אומר. יחס בין העלות לתועלת - ככל שהמאמץ להקשיב גדול יותר והתועלת קטנה, ההקשבה תפחת, ולהיפך. אליעד כהן מציג ... לפי רמת העניין והתועלת המופקת מהן. מדוע זוגות נשארים יחד גם כאשר ההקשבה פוחתת? אליעד מסביר שהסיבה העיקרית שזוגות נשארים יחד אינה קשורה תמיד לרמת ההקשבה או לאיכות הקשר, אלא תלויה ... משינוי ומעדיפים את המוכר, גם אם הוא לא מושלם. איך אפשר לשפר את ההקשבה בזוגיות? אליעד כהן מציע פתרון חלקי: מי שרוצה שיקשיבו לו צריך לנסות להפוך את דבריו ... שזה לא תמיד אפשרי, לעיתים בן הזוג פשוט לא פנוי מנטלית או רגשית להקשבה, לא משנה כמה האדם האחר ישתדל. לדברי אליעד, בני זוג חכמים ינסו להטות את המאזניים לטובת ההקשבה על ידי הדגשת התועלות שמקבל הצד שמקשיב. למשל, אם ההקשבה יוצרת תחושת קרבה, אדם שרוצה שיקשיבו לו יכול להדגיש את חשיבותה של קרבה זו ולהפוך את ההקשבה למשתלמת יותר עבור בן ...
רטוריקה, לגרום למישהו להקשיב לך, איך להשתיק מישהו? איך להתווכח עם מישהו? שיטות שכנוע, איך ליצור הקשבה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? אומנות הויכוח
רטוריקה, לגרום למישהו להקשיב לך, איך להשתיק מישהו? איך להתווכח עם מישהו? שיטות שכנוע, איך ליצור הקשבה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? אומנות הויכוח
... לגרום למישהו להקשיב לך, איך להשתיק מישהו? איך להתווכח עם מישהו? שיטות שכנוע, איך ליצור הקשבה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? אומנות הויכוח מדוע אנשים חוזרים על אותה טענה שוב ושוב במהלך דיון? כשמנסים לשכנע מישהו בנושא מסוים, למשל ילד שלא רוצה להכין שיעורי בית, אדם אתאיסט שיש אלוהים, או להיפך אדם דתי שאין אלוהים, מתרחשת לפעמים סיטואציה שבה הצד השני נראה כאילו הוא לא מקשיב כלל. במקום להתייחס להסבר החדש שניתן לו, הוא ממשיך לחזור על אותה טענה פעם אחר פעם. לדוגמה, אם ילד מתנגד להכין שיעורים, אפשר לנסות להסביר לו ... שלך. אתה יכול להסביר לו שזה לא קשור אליך, שהכתם היה שם עוד קודם או שזה לא הגיע מהנעליים שלך, אבל הוא ממשיך להתעקש יש לכלוך ליד הנעליים שלך ולכן לכלכת. הוא לא מוכן להקשיב להסבריך, אלא חוזר שוב ושוב על הטענה שלו. האם חוסר ההקשבה הוא תמיד בעיה של הצד השני? אליעד כהן מציג נקודה חשובה: ייתכן שהצד השני חוזר שוב ושוב על אותה טענה מפני שהוא מרגיש שלא הבינו אותו. לפעמים האדם שחושב שהצד השני לא מקשיב לו, בעצם לא באמת מקשיב לטענות שמועלות מולו. כלומר, ייתכן שהצד שחושב שהוא צודק לא מבין לעומק את מה שהצד השני טוען, ולכן הוא תופס אותו כלא מקשיב. יחד עם זאת, קיימת אפשרות נוספת שבה המשכנע דווקא כן מבין את הצד השני ומתייחס לדבריו בצורה ברורה, אבל הצד השני עדיין חוזר על טענתו מתוך סיבות אחרות, למשל רצון שיסכימו איתו בכל מחיר או אפילו מתוך התעקשות לא לשמוע את הצד השני. כיצד אפשר לגרום לצד השני להקשיב באמת לטענות שלך? לפי אליעד כהן, ישנה שיטה מרכזית וחשובה מאוד שנועדה למנוע חזרה אין - סופית על הטענה של הצד השני: להראות לאדם מולך שאתה באמת ... לעבור להסביר את הטענה שלך. בצורה כזו, הצד השני מרגיש שנתנו לו את מלוא תשומת הלב, שהוא נשמע והובן היטב, ולכן הוא כבר לא חש צורך לחזור על עצמו שוב ושוב. אם אחרי שהבין שהקשיבו לו והבינו אותו, הוא בכל זאת ממשיך לחזור על הטענה שלו, אפשר לשאול אותו ישירות: האם אתה מרגיש שלא הבנתי אותך? כי הרי כבר הסכמנו שהבנתי את מה שאמרת. האם אתה מוכן עכשיו להקשיב לטענה שלי?. זה גורם לצד השני להתמקד בעניין עצמו, במקום לחזור ללא הפסקה על אותם דברים. מדוע אנשים חוששים להראות שהם מבינים את הצד השני? ... השני שהבנת אותו בוויכוח? החשיבות של הטכניקה הזו לפי אליעד כהן היא עצומה: לא רק שהיא מפחיתה את הצורך של הצד השני לחזור שוב ושוב על אותה טענה, אלא שהיא גם פותחת דלת להקשבה אמיתית ולהתקדמות בדיון. כשאדם מרגיש שמבינים אותו, הוא הרבה יותר פתוח לשמוע את מה שיש לך לומר, אפילו אם הוא לא מסכים איתך. לכן, בכל ... השני שאתה באמת מבין אותו עד הסוף, לפני שאתה מתחיל להציג את עמדתך. איך מתמודדים עם טענות חוזרות ונשנות בדיון? מדוע חשוב להראות שהבנת את הטענה של הצד השני? איך מונעים חוסר הקשבה בדיאלוג? דרכים לשיפור התקשורת בעת ויכוח איך לגרום למישהו להקשיב לך באמת? מדוע עלול אדם לחזור שוב ושוב על הטענה שלו ולא להקשיב להסבר שניתן לו? כאשר מנסים לשכנע מישהו במשהו, כמו להסביר לילד שעליו להכין שיעורי בית, או לנסות להוכיח לאתאיסט שיש אלוהים, או להפך להוכיח לאדם דתי שאין אלוהים, לפעמים נוצרת תחושה שהצד השני אינו באמת מקשיב. במקום להתמודד עם הטענה החדשה שהוצגה, הוא חוזר שוב ושוב על הטענה שלו ללא התייחסות מלאה לדברינו. איך הדבר בא לידי ביטוי בדוגמאות שונות? ... לו שוב ושוב דרכים אחרות להתמודד עם הלימודים, אך הוא עשוי לחזור על התנגדותו ללא התייחסות ממשית למה שנאמר לו. בדוגמה אחרת, אם יש דיון בין אדם דתי לאתאיסט, ובמקום שיקשיבו לטיעוני הצד השני, כל אחד חוזר על עמדתו שלו שוב ושוב, ללא בחינה אמיתית של מה שהועלה בדיון. דוגמה נוספת היא מצב שבו מישהו מאשים אותך ... גם אם תסביר לו מדוע אין זה נכון, הוא יחזור על טענתו אתה לכלכת מבלי להתייחס לנימוקים שבפועל הצגת. הוא מדגיש שיש כתם ליד הנעליים שלך, חוזר על כך שוב ושוב, ולא מוכן להקשיב להסבר למה הלכלוך לא קשור אליך. אליעד מתאר שהדבר יכול להרגיש כאילו הצד השני חוזר כל הזמן על אותו דבר כמו חמור (כדימוי), לא מקשיב לטענות הנגד החדשות, ופשוט מתעלם מהסבריך. האם ייתכן שהבעיה היא בעצם בחוסר הקשבה של המשכנע? מועלה הרעיון שלפעמים, אם אתה כמשכנע מרגיש שהצד השני לא מקשיב, אולי בעצם אתה לא מקשיב לו. יכול להיות שהוא ממשיך לחזור על דבריו מכיוון שהוא חש שלא באמת נתנו מקום לדבריו או לא הבינו אותו. יחד עם זאת, יתכן מצב שבו אתה בהחלט ... פשוט בוחר להתעלם ולחזור על טענתו ללא הפסקה. מה אפשר לעשות כדי שיפסיקו לחזור שוב ושוב על אותה טענה? ישנה דרך אחת מרכזית שהוצעה: לוודא קודם כל שהצד השני מבין שאתה באמת מקשיב לו ומבין אותו. כדי שזה יקרה, חשוב להציג בפניו את הטענה שלו בצורה מלאה, להראות לו שחזרת על הרעיון שלו במדויק ושאין לו צורך להבהיר זאת שוב. יש להבהיר: בוא נאמת שאני מבין אותך: אתה טוען X בגלל סיבות A,B,C, נכון? ורק אחרי שהוא מאשר שהבנת אותו, עוברים להציג את העמדה שלך. בכך נוצרת הרגשה אצל הצד השני שהקשיבו לו באמת, והוא מפסיק להרגיש צורך לחזור שוב ושוב על דבריו כדי לקבל את תשומת הלב. אם הוא עדיין ממשיך לחזור על טענתו הקודמת, אפשר להזכיר לו: הרי כבר הבהרנו שאכן הבנתי אותך. האם תרצה להקשיב עכשיו לדעתי? איך מתמודדים עם טענות חוזרות ונשנות בדיון מדוע חשוב להראות שהבנת את הטענה של הצד השני איך מונעים חוסר הקשבה בדיאלוג דרכים לשיפור התקשורת בעת ויכוח עכשיו נניח שמנסים להסביר למישהו משהו, מנסים להסביר לו לדוגמה מנסים להסביר לילד שהוא צריך לעשות ... לדוגמה מנסים להסביר לבן אדם דתי שאין אלוהים לא משנה מנסים להסביר למישהו משהו והמישהו הזה שמנסים להסביר לו, המסביר חווה את ההוא שהוא מנסה לשכנע אותו שהוא בעצם לא מקשיב לו אלא כל הזמן חוזר על הטענה שלו עוד פעם ועוד פעם. אתה מסביר למישהו אולי תעשה ככה וככה והוא חוזר על הטענה לא זה וחוזר על הטענה וחוזר על הטענה, הוא לא מקשיב אתה אומר לו תקשיב רגע בוא תקשיב אני מסביר לך טענה אחרת והבן אדם עבור המשכנע הוא חווה את זה שמנסים לשכנע אותו, נתקלת בכזה דבר נכון? ש: כן. אליעד: יפה, שהוא לא מ
איך לזהות הזדמנויות לשכנע? איך לפרוץ לתת מודע? איך למנוע פריצה למוח שלך? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך ליצור הקשבה? איך לשכנע מישהו? איך להעביר מסרים בעייתיים? פרצה בתת מודע, איך לשתול מחשבות?
... לזהות הזדמנויות לשכנע? איך לפרוץ לתת מודע? איך למנוע פריצה למוח שלך? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך ליצור הקשבה? איך לשכנע מישהו? איך להעביר מסרים בעייתיים? פרצה בתת מודע, איך לשתול מחשבות? וכאן אבאר עוד רעיון ושיטה, איך באפשרותך להעביר למישהו מסרים, שהוא לא רוצה להקשיב להם? ואיך באפשרותך לשתול מחשבות בתת ההכרה של מישהו, תוך כדי זה ... לחברים, אני שמח שתשחק איתם. רק תשים לב שזה לא יבוא על חשבון שיעורי הבית שלך. כאשר בעצם בהתחלת המשפט שאמרת, המשפט העביר את הילד לעמדת הקשבה. ועכשיו דרכו ניתן להוסיף עוד משפטים ורעיונות שיכולה להיות להם ... עצמו, פחות ירצו לשמוע אותך. והרעיון הוא, שיש מסרים שאם תאמר אותם לאדם השני, הוא יהיה מולך במצב של התגוננות וסגירות רגשית. והוא לא ירצה להקשיב לך. ויש מסרים שהאדם השני מאוד רוצה להקשיב לך אליהם, מסרים שעושים טוב לאדם השני. ועליך לדעת לזהות את הרגע שבו האדם השני רוצה להקשיב לך וכן רוצה לחשוב שאתה צודק, כדי שתוך כדי זה תעביר מסר נוסף, מתוך המסרים שהאדם השני לא רוצה להקשיב לך. כי לפעמים המוח של בני האדם, לא ממש מפותח, ואין להם כוח וחשק לנתח את כל הרעיונות שהם שומעים ולהתייחס לכל רעיון בפני עצמו. ולפעמים הבן אדם עובר למצב של הקשבה התנגדות, והוא בכך מפספס את התגובה הנכונה שהוא היה אמור להגיב, לכל מסר בפני עצמו. כי לפעמים יש גם את ההפך, שמישהו לא מקשיב למסר שאם היו אומרים לו אותו בפני עצמו, הוא כן היה מקשיב לו . אבל בגלל שאמרו לו אותו, בהקשר של מסר אחר שהוא שלילי בעיניו, ... ומעביר לך מסרים, שאם הוא היה אומר אותם בפני עצמם, היית מתנגד אליהם. וצריך לדעת לזהות כל מסר בפני עצמו, ולהגיב בהתאם. ולא להיות בעמדת הקשבה התנגדות, שמונעת תגובה נכונה מכל מסר בפני עצמו. ...
להקשיב לגוף, להקשיב ללב, להקשיב לשכל, לשמור על בריאות הגוף, מה זה להקשיב לגוף? האם כדאי להקשיב לגוף? איך להקשיב לגוף? איך מקשיבים לגוף? אכילה רגשית, השמנה, סכרת, התמכרות לסוכר, התמכרות למתוק, רעב או צמא, שעות שינה
להקשיב לגוף, להקשיב ללב, להקשיב לשכל, לשמור על בריאות הגוף, מה זה להקשיב לגוף? האם כדאי להקשיב לגוף? איך להקשיב לגוף? איך מקשיבים לגוף? אכילה רגשית, השמנה, סכרת, התמכרות לסוכר, התמכרות למתוק, רעב או צמא, שעות שינה
להקשיב לגוף, להקשיב ללב, להקשיב לשכל, לשמור על בריאות הגוף, מה זה להקשיב לגוף? האם כדאי להקשיב לגוף? איך להקשיב לגוף? איך מקשיבים לגוף? אכילה רגשית, השמנה, סכרת, התמכרות לסוכר, התמכרות למתוק, רעב או צמא, שעות שינה מה פירוש להקשיב לגוף? להקשיב לגוף פירושו לזהות מה הגוף צריך או מבקש ברגע נתון ולפעול בהתאם. למשל, אם אדם חש רעב, להקשיב לגוף אומר לאכול כדי לספק את הצורך הפיזי. דוגמה לכך היא אדם שרעב בזמן העבודה, אך עסוק בפגישות או במשימות ולכן דוחה את האכילה, וזה מצב של אי - הקשבה לגוף . דוגמה הפוכה היא כאשר אדם אוכל מעבר למה שהגוף צריך כי הוא נהנה מהאוכל באופן רגשי, למרות שהגוף מאותת שהוא כבר שבע. מהן ההשלכות של אי - הקשבה לגוף? אי - הקשבה לגוף עלולה לגרום לפגיעה בבריאות הגופנית. לדוגמה, אדם שחש עייפות אך ממשיך לעבוד או להתאמן מתוך מחויבות או ... מאותת על צורך בפעילות גופנית או תנועה, אך בשל מצב רגשי כגון דיכאון או חוסר חשק, הוא מדחיק את הצורך הזה ולא מקשיב לגוף. האם תמיד כדאי להקשיב לגוף? כדי להחליט אם כדאי להקשיב לגוף או לא, יש לשקול את המטרות האישיות של האדם. אם המטרה המרכזית של האדם היא בריאות הגוף, אזי הוא יבחר לפעול בהתאם ... וחשוב להבחין בין סימנים אותנטיים לבין הרגלים מזיקים או מצבים רגשיים שגורמים לתחושת רעב מדומה. איך משלבים בין הקשבה לגוף לבין שיקול דעת שכלי? האידיאל הוא לשלב בין הקשבה לגוף לבין שיקול דעת שכלי. תחילה חשוב לזהות מה הגוף מאותת, ואז להפעיל שיקול דעת ולבחון האם מה שהגוף מבקש תואם את ... לאכול מזון עתיר סוכר, האדם יכול להשתמש בשכלו כדי להבין שמדובר בהרגל לא בריא ולבחור אלטרנטיבה בריאה יותר. האם הקשבה ללב או לשכל דומה להקשבה לגוף? העיקרון דומה מאוד: גם בהקשבה ללב או לשכל קיימת סכנת הטעיה. הלב יכול להיות מושפע מפחדים, דמיון או רצונות לא רציונליים, והשכל יכול להטעות ... לכן חיוני לבדוק אם הצורך של הגוף הוא אותנטי או מושפע מהרגלים לא בריאים שהשתרשו בו. מה השורה התחתונה לגבי הקשבה לגוף? בשורה התחתונה, חשוב תמיד להשתמש בשיקול דעת לצד הקשבה לגוף. יש לבדוק את הסיבות שגורמות לנו להרגיש צרכים גופניים, לוודא שאנחנו קוראים נכון את סימני הגוף, ולשקול אם הצורך הזה אמיתי או רגשי. לא מומלץ להקשיב לגוף בצורה מוחלטת בלי להפעיל את ההיגיון, כיוון שהגוף עלול לטעות, ואנחנו עלולים לפרש אותו בצורה שגויה. כמו כן, כאשר ... האם הגוף יכול לרפא את עצמו? האם הגוף חכם או טיפש? טיפול במחלות ללא תרופות כמה שעות לישון בלילה? האם להקשיב לגוף או לשכל? התמודדות עם אכילה רגשית כיצד לבנות הרגלים בריאים לאורך זמן מה פירוש להקשיב לגוף? להקשיב לגוף פירושו לזהות מה הגוף רוצה או צריך ברגע נתון, ולפעול בהתאם. לדוגמה, כאשר אדם רעב, המשמעות של להקשיב לגוף היא לאכול כדי לספק את הצורך הפיזי. אם הגוף מאותת על רעב אך האדם עסוק בעבודה או בצפייה בטלוויזיה, ייתכן שיידחה את האכילה, וזוהי דוגמה לאי - הקשבה לגוף. דוגמה נוספת היא כאשר אדם שבע, אך הוא ממשיך לאכול מתוך רצון רגשי, אף על פי שהגוף עצמו כבר אינו זקוק למזון. מה המשמעות של לא להקשיב לגוף? כאשר האדם לא מ
זוגיות, מערכות יחסים, איך לדעת מה מישהו אוהב? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לדעת מה מישהו לא אוהב? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך לקרוא מחשבות? חלק 2
זוגיות, מערכות יחסים, איך לדעת מה מישהו אוהב? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לדעת מה מישהו לא אוהב? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך לקרוא מחשבות? חלק 2
... אישה עשויה לראות בגבר כזה שותף שמשדר הצלחה או יוקרה. אך הוא מדגיש שאין מדובר בכלל גורף, ויש נשים שמחפשות דווקא תכונות אחרות לחלוטין, כמו כנות, הקשבה, או לב טוב. אליעד נותן דוגמה קלאסית לכך שאישה מאוד יפה יכולה לבחור דווקא בגבר פחות אטרקטיבי חיצונית משום שיש ... אחרים? אליעד מסכם באמירה שכדי להבין מה האדם השני רוצה או מרגיש, צריך להיות קשובים למעשים שלו, להתבטאויותיו, למה שהוא משבח ולמה שהוא מגנה. זוהי הקשבה פנימית וקריאה בין השורות, לא רק הקשבה מילולית. לעיתים קרובות, אין צורך לשאול ישירות את האדם, וניתן להבין מה חשוב לו דרך צפייה בהתנהגותו. אליעד כהן ... בכלל לא אוהב מזגן ומעדיף את החום. זה מדגיש את הצורך להבין שההעדפות הן אישיות ומשתנות בין בני אדם. זוגיות והעדפות אישיות תקשורת בין - אישית והקשבה פנימית איך לפרש התנהגות וכעס של אחרים נורמות חברתיות לעומת העדפות אישיות איך להבין מה בן הזוג אוהב? איך ... נוחים, לביטחון כלכלי, או אולי לתחושה שיש להן שותף שמשדר הצלחה או יוקרה. יחד עם זאת, יש נשים אחרות שיעדיפו תכונות אחרות, כמו לב טוב, יכולת הקשבה או כנות. האם כולן פועלות לפי אותה נורמה? ש: האם אפשר לומר שכל הנשים בוחרות רק לפי כסף ומראה חיצוני? ת: לא ... יש אינסוף גוונים והעדפות הפוכות. כדי להבין מה האדם השני רוצה, צריך להיות קשובים למעשים שלו, להתבטאויות שלו, למה שהוא משבח ולמה שהוא מגנה. זוהי הקשבה פנימית, לא רק הקשבה מילולית, אלא גם קריאה בין השורות. זוגיות והעדפות אישיות תקשורת בין - אישית והקשבה פנימית איך לפרש התנהגות וכעס של אחרים נורמות חברתיות לעומת העדפות אישיות ש: יש לו כסף ושנראה טוב. ... שמישהו אמר לו את זה כי ככה וככה יכול להיות שבראש שלו זה יהיה ככה וככה כי אחרת למה שהוא יחשוב כזה דבר, בסדר יש בזה עוד המון והמון דברים. ש: זאת הקשבה, קוראים לזה הקשבה. אליעד: נכון זה לא הקשבה רק לפשוט. ש: זאת לא הקשבה באוזן אלא הקשבה. אליעד: אני אומר אבל מעבר לזה זה לא רק. ש: קשובה מהמילה קשוב. אליעד: נכון אבל אני אומר זה כהקשבה במובן פנימי יותר כאילו את גם מודעת למה המשמעות של הדבר אם הוא אמר ככה אז כנראה שככה, אם לדוגמה נגיד מישהו ...
איך ליצור עניין? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לרצות להקשיב לך? איך לעניין מישהו? איך לקרוא אנשים? איך להבין מישהו? איך להבין אנשים? איך ליצור הקשבה? איך לדלות מידע?
איך ליצור עניין? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לרצות להקשיב לך? איך לעניין מישהו? איך לקרוא אנשים? איך להבין מישהו? איך להבין אנשים? איך ליצור הקשבה? איך לדלות מידע?
... ליצור עניין? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לרצות להקשיב לך? איך לעניין מישהו? איך לקרוא אנשים? איך להבין מישהו? איך להבין אנשים? איך ליצור הקשבה? איך לדלות מידע? איך ליצור עניין ולגרום לאנשים להקשיב לך? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד ליצור עניין בשיחה עם אדם ולהגביר את הרצון שלו להקשיב ולהתעניין במה שאתה אומר. אליעד מסביר כי יצירת עניין לא נובעת רק מהצגת פתרונות שטחיים או הצעות מיידיות, אלא מהבנה מעמיקה של רצונות האדם ויכולת להתחבר אליהם באופן שיביא אותו לרצות להקשיב ולדבר איתך. מה המשמעות של ליצור עניין בשיחה? המשמעות של יצירת עניין היא לגרום לאדם השני להיות מעוניין להקשיב לך ולהמשיך בשיחה. לדברי אליעד, כדי להשיג זאת, עליך להבין את הרצונות והצרכים של האדם שמולך ולהתאים את ... קר לי, ניתן להסיק הרבה מידע על מצבו הפיזי, הרגשי והנפשי, וכך לדעת איך ליצור עניין ולעורר את רצונו להקשיב. כיצד ניתן לזהות את רצונות האדם תוך שני משפטים? השאלה המרכזית שהועלתה בהרצאה הייתה כיצד לזהות את רצונות ... קצרה, במיוחד כשיש לך רק שני משפטים כדי להבין את האדם. אליעד מציין שכדי להבין את הרצונות, יש להתחיל בהקשבה לדברים שהאדם אומר ולנסות לזהות חיסרון או צורך כלשהו שמוביל אותו לשיחה. לדוגמה, אם מישהו אומר קר ... של אחרים? איך לדלות מידע משני משפטים? האם אפשר לדעת הרבה משני משפטים? איך ליצור עניין ולגרום לאנשים להקשיב לך? השאלה שמוצגת בתחילת השיחה היא כיצד ליצור עניין ולגרום לאדם שיחה עם מישהו אחר להמשיך, במילים אחרות איך ליצור את האינטרס של האדם השני להקשיב ולהתעניין. אליעד מציין שמטרה זו לא ניתנת להשגה רק על ידי תחבולות או הצעות שטחיות. מדובר בהבנה מעמיקה של רצונות האדם וההבנה כיצד ליצור קשר עם אותם רצונות בצורה שמזמינה את האדם לשוחח ולהקשיב. הדרך הראשונה לאבחן עניין היא להבין את הרצונות של האדם. עליך להקשיב במהרה ולהבין את הצרכים של האדם תוך מספר משפטים, ולהתאים את דבריך בהתאם. אם מישהו אומר משהו על מצבו (כגון ... מתחיל בשאלה כיצד ליצור עניין תוך שני משפטים. אליעד מציין שכדי להבין את הרצונות של האדם, יש להתחיל בהקשבה לדברים שהוא אומר, ולנסות לזהות חיסרון כלשהו בחיים שלו שמוביל אותו לאותו שיחה. לדוגמה, כשמישהו ... יש לי גיליתי שיטה איך להרגיש טוב תיצור לו עניין. הבנת המהות של יצירת עניין זה בעצם ליצור לו אינטרס להקשיב לך נכון? ש: זה ברור כן. אליעד: עכשיו למה אינטרס של להקשיב לך כי הוא חושב שאם הוא יקשיב לך זה יעשה לו טוב אז אתה צריך לזהות מה יעשה לו טוב. ש: איך מזהים מה יעשה לו טוב? אליעד: בשני משפטים ... עכשיו אחרת, מה התשובה מה אתה חושב שתהיה התשובה? ש: פחות באופן מוחלט זה יעבוד לי כאילו? אליעד: לא אז תקשיב בוא ננתח את מהות השאלה מה מהות השאלה שלו, מהות השאלה שלו זה בעצם איך תוך שני משפטים אתה כבר יכול לזהות מה ... כבר אפשר לזהות מה החסרונות של הבן אדם השני וכבר לשתול לו את המחשבה שאתה תמלא לו אותם כדי שהוא ירצה להקשיב לך זאת השאלה שלו. עכשיו מה מהות השאלה מהות השאלה היא שני משפטים לכאורה זה רק שני משפטים זה לא שדיברת ...
טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות
טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות
... לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות איך קורה שאנשים מדברים בלי להקשיב באמת? אליעד כהן מסביר שהרבה פעמים בשיחות אנשים לא באמת מקשיבים למה שהצד השני אומר. הצד השני יכול להגיד משפט חשוב או אישי, אבל מי שמקשיב לו בכלל לא מתייחס למה שנאמר, אלא מחכה שהתור שלו לדבר יגיע. כך נוצרת תחושה של התעלמות וחוסר חיבור רגשי. לדוגמה, ... התייחסות מדויקת, נוצרת תחושה של ניתוק רגשי שיכולה לפגוע ביחסים. מתנות ומחוות חומריות אינן תמיד מועילות, כי אנשים רבים יעדיפו הקשבה אמיתית והבנה מדויקת של דבריהם על פני כל מחווה חומרית. איך ניתוח שיחות מוקלטות משפר את ההקשבה וההבנה? אליעד כהן מציע תרגול פשוט לשיפור ההקשבה וההבנה העמוקה של הצד השני באמצעות הקלטת שיחות. יש להקשיב לשיחה מוקלטת לאחר סיומה ולשים לב: אילו משפטים נאמרו, ואיך נאמרו? האם הייתה התייחסות לכל משפט, או שנושאים הוחמצו? ... וזה חשוב לך. עם זאת, אם המילים הן שליליות או לא מתאימות לערכים שלך, כדאי להשתמש בניסוח אחר. איך להבדיל בין חוסר התאמה לבין חוסר הקשבה? אליעד כהן מציין שלעיתים נראה שהבעיה היא חוסר התאמה בין שני אנשים, אך בפועל מדובר פשוט בחוסר מודעות להקשבה אמיתית. הוא מציע לבדוק אם חוסר ההתייחסות קיים גם בשיחות אחרות עם אנשים שונים, או שזה רק עם אדם מסוים. אם באופן כללי אין מודעות להקשבה, הבעיה איננה בחוסר התאמה אלא בחוסר מודעות להקשבה ולתגובה הולמת. אם יש מודעות להקשבה ואדם עדיין בוחר שלא להגיב, זו כבר בחירה מודעת. האם מאמץ ההקשבה באמת שווה את זה? אליעד כהן מדגיש שאין חובה להשקיע במאמץ הזה, אלא שזה תלוי במטרה. מי שרוצה ליצור קשר משמעותי, לגרום לצד השני להרגיש אהוב ומוערך, חייב ללמוד להקשיב ולהתייחס במדויק. יש אנשים שמשקיעים רבות במתנות חומריות, אבל ההשקעה האמיתית והיעילה יותר תהיה להקשיב ולהגיב באופן מדויק למה שהצד השני אומר ומרגיש. כיצד לתרגל הקשבה ביום - יום כדי ליצור כימיה ותקשורת טובה? כדי להפוך את התקשורת לאיכותית ולהגביר את תחושת החיבור, אליעד ממליץ על מספר פעולות פשוטות ביום - יום: להקשיב לכל מילה שהצד השני אומר ולא לדלג על משפטים או רעיונות. לשים לב למילים או רעיונות חוזרים, להדגשים, ולרגשות ... לשאול את עצמך: מה הייתי רוצה לשמוע אם הייתי במקום השני? וכך להתאים את התגובה. לתרגל ניתוח שיחות באופן עקבי כדי לשפר את ההקשבה בזמן אמת. אליעד מוסיף שניתן גם לתרגל את ההקשבה באמצעות תרגילים יומיומיים כמו לזכור משפטים מתוך שיחה קצרה או מתוך כתבות שקוראים. ככל שהמודעות לפרטים בשיחה עולה, כך גדל הסיכוי לשפר את איכות התקשורת וליצור קשרים עמוקים ומשמעותיים יותר. אמנות ההקשבה וההתייחסות למילים מדויקות דרכים לחיזוק הקשר הזוגי ניתוח שיחות מוקלטות והתאמה רגשית איך לגרום לאדם להרגיש שמקשיבים לו? כיצד לשפר יכולות תקשורת ביום - יום? איך ליצור כימיה בשיחה? למה לפעמים אנשים מדברים אבל לא מתייחסים למה שהצד השני ... לו? תשובה: אנשים לא תמיד שמים לב לתוכן המדויק של הדברים. לעתים, במהלך שיחה, אחד הצדדים פשוט שומע שמדברים אליו, אבל הוא לא ממש מקשיב לרעיונות או למילים שהאחר ביטא. במקום זה, הוא רק ממתין שהשני יסיים לדבר, כדי שיוכל להשמיע את הנושא שלו. כך נוצרים ... נוצרת פגיעה ברגש ובקשר כשאין התייחסות לתוכן? שאלה: מה קורה כשאדם מרגיש שלא מגיבים לדבריו? תשובה: פעמים רבות הוא מרגיש שלא מקשיבים לו. האדם השני עלול לחוש דחייה, חוסר הערכה או חוסר אכפתיות. אם מדובר במערכת זוגית, מי שמספר דבר חשוב מצפה לקבל תשומת ... זאת לא מצליחים ליצור חיבור? תשובה: לפעמים אדם משקיע כסף במתנות או עושה מחוות גדולות, אבל בפועל הוא מפספס את הנקודה העיקרית - להקשיב למילים, לרעיונות, לרגשות. יש אנשים שישמחו יותר מתגובה אמיתית לשיחה, לעומת מחווה חומרית. ההתייחסות המדויקת למילים ... כי היא מראה על הבנה והזדהות עם מה שהצד השני באמת מרגיש. איך לנתח שיחה מוקלטת ולהבין את העומק שבדברי האחר? שאלה: מהי הדרך לתרגל הקשבה אמיתית? תשובה: אפשר לקחת שיחת טלפון מוקלטת (או כל שיחה אחרת), להאזין לה שוב, ולשים לב לכל משפט שנאמר. לאחר מכן, ... של חיבור ויצירת קרבה, לרוב כדאי להשתמש לפחות בחלק מהמילים המדויקות שהוא אמר, במיוחד אם רוצים שהוא ירגיש מובן. איך לתרגל את ההקשבה וההתייחסות בזמן אמת? שאלה: האם צריך להיות מומחה גדול כדי ליישם את זה בזמן אמת? תשובה: אפשר להתחיל ... אהבה וחיבור. אם המטרה היא ליצור קשר משמעותי, כדאי להשקיע בהבנת המילים, הרגשות והמסרים שעוברים בשיחה, ולא להתעלם מהם. מדוע ההקשבה למילים עשויה להיות יותר חשובה ממתנות או מחוות גדולות? שאלה: האם זה יכול להחליף מחוות רומנטיות כמו מתנות? תשובה: לפעמים כן. אנשים רבים מעדיפים שמי שמולם באמת יקשיב להם, יתייחס למה שהם אומרים, ישים לב לכל מילה, ויגיב בהתאם. מחוות חומריות אמנם עשויות לשמח, אבל הן לא תמיד יוצרות תחושת הבנה עמוקה באותה צורה שהקשבה מדויקת יכולה ליצור. שאלה: איך מיישמים את זה ביום - יום? תשובה: בכל שיחה, בין אם היא קצרה או ארוכה, משתדלים ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
... מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה למה ילדים לא מקשיבים בשיעור? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה היא איך לגרום לילדים להקשיב בכיתה בלי להשתמש באיומים, בצעקות או בסנקציות. לטענתו, ילדים לא מקשיבים לא בגלל בעיה פיזית כמו חרשות, אלא מפני שהם מרוכזים בדברים שמעניינים אותם יותר. המוח של כל ילד, כמו כל אדם, שואל באופן תת - מודע מה יביא לי הכי ... להתמקד. אם השיעור לא נתפס כמועיל או מעניין, הילדים יבחרו להתמקד בדברים אחרים. איך לגרום לילדים להקשיב בלי ענישה? כדי לגרום לילדים להקשיב מבלי להשתמש בענישה או בכפייה, אליעד מציע שני כיוונים עיקריים: יצירת עניין וחוויה חיובית - יש לגרום לילדים להבין שיקבלו תועלת והנאה מההקשבה. שימוש מושכל בענישה - להפוך את הענישה למינימלית אך אפקטיבית, כך שילדים יקשיבו מתוך חשש מעונש, אך בלי להפחיד אותם יותר מדי. לדוגמה, במקום לאיים בעונש חמור ודרמטי כמו צעקות קיצוניות, אפשר להוריד את הווליום של האיום ולראות ... נוטים להימנע מכאב ומדברים מפחידים. כשהילד מרגיש מאוים הוא מתרכז בהימנעות מהעונש, ולכן מיד יקשיב למי שמפעיל את האיום. המורה, לדוגמה, יכולה לאיים בהתקשרות להורים, ואז הילד יעדיף להקשיב ולהימנע מכך. האם אפשר להוריד את רמת ההפחדה ולשמור על הקשבה? אם מה שעובד בכיתה הוא מורה שנכנסת וצורחת, אפשר לנסות להוריד את הטון של הצעקה ולבדוק אם הילדים עדיין מקשיבים. חשוב להבין למה בדיוק הם מפחדים - מהאמירה (שב במקום!, אתקשר להורים!) או מהעוצמה של הצעקה. אם מה שעובד הוא עצם האמירה, אפשר לנסות לומר זאת בטון ... ששימוש בתורנות חייב להיות ברור לילדים, כך שכל אחד ידע שהתור שלו יגיע. האם יש פתרון מושלם לבעיה של חוסר הקשבה? אליעד מציין שאין פתרון מושלם וחד - משמעי שיספק תמיד את כל התלמידים. כל כיתה וכל ילד דורשים גישה שונה. לכן הוא מציע שילוב של מספר גישות: ... לבין שימוש בגבולות ברורים ובמידת הצורך ענישה (המקל). שילוב נכון בין השניים מאפשר להגדיל את הקשב, הכבוד וההשתתפות של הילדים בכיתה. איך לייצר קשב והתעניינות בכיתה? התמודדות עם רעש והפרעות של תלמידים שיטות חינוך מבוססות הקשבה וכבוד השימוש בסנקציות מול גישה חיובית איך לגרום לתלמידים להקשיב בשיעור? טיפים למורה חדש לניהול כיתה כיצד לשלב עניין בשיעורים בכיתה? למה ילדים לא מקשיבים בכיתה? בפתיחת השיחה, נשאלה שאלה כיצד אפשר לגרום לילדים להקשיב בכיתה מבלי להפעיל עליהם סנקציות ולצעוק עליהם. הועלתה בעיה שהילדים לא מקשיבים, כאילו הם חרשים, מפני שכל אחד עסוק בעצמו ובמה שמעניין אותו. עלתה גם טענה שבגלל שהם כל הזמן צועקים ועוסקים בעצמם, אין להם אפשרות לשמוע את המורה, ובהחלט לא בגלל שהם באמת חרשים. איך גורמים לילדים להקשיב בלי סנקציות? במהלך הדיון הוסבר שהעיקרון הבסיסי הוא שילדים (כמו כל בני האדם) מתרכזים במה שמעניין אותם או במה שהם מאמינים שיביא להם את התועלת הגדולה ביותר. יש שני מסלולים עיקריים להשיג זאת: 1. לגרום להם להאמין שיקבלו תועלת אם יקשיבו (צורת הגמול החיובי). 2. לגרום להם לפחד מהעונש אם לא יקשיבו (צורת הגמול השלילי). כשמנסים להימנע מסנקציות וכפייה, חשוב לחפש דרכים להפוך את השיעור למעניין ורלוונטי עבורם. הוסבר גם שהילדים כל הזמן שואלים ... ילדים אחרת. למה איומים וענישה עובדים לפעמים? נאמר שבפועל, איום או סנקציה מפחידה גורמים לילדים להקשיב, מפני שאף אחד לא רוצה לסבול. כשילד או אדם יודע שעלול לכאוב לו ממשהו, הוא יתמקד בהימנעות מאותו כאב ולכן יקשיב למי שמאיים עליו. זהו ההסבר לכך שכלים של פחד וצעקות, כמו איום להתקשר להורים או להעניש, גורמים לילדים לשתוק ולהקשיב. אולם, המורה שהציגה את השאלה הביעה רצון למצוא דרך חלופית או לפחות פחות אגרסיבית. האם להשתמש בסנקציות במינון נמוך? נשאלה שאלה כיצד להפעיל סנקציות ... בטוח שניתן לשכפל את טקטיקת ההפחדה בצורה רכה יותר בלי לאבד את האפקט. מה הקשר בין דיבור מוחלט לבין הקשבה של הילדים? כדי להבין מדוע צעקות גורמות לילד לה
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 2
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 2
... המרכזיים שלו. איך לגרום לצד השני להתעניין בשיחה? לפי אליעד, השיחה צריכה להיות מנוהלת בצורה שתהיה מועילה ומרגיעה לאדם השני. חשוב להקשיב לפחדים, רצונות ותחומי העניין של הצד השני. ברגע שמבינים מה מטריד או מלהיב את האדם השני, אפשר לפתח שיחה שתהיה הרבה יותר משמעותית ומועילה. הוא ... חיבור אמיתי ומעמיק. סיכום בסיכום ההרצאה, אליעד מסביר כי פיתוח שיחה עם אדם לא מוכר דורש הרבה יותר משאלות פשוטות. מדובר בתהליך שמצריך הקשבה מעמיקה, תשומת לב לפרטים ויכולת להבין את הצד השני. ברגע שמצליחים לזהות את מה שמניע את האדם, השיחה תתפתח בצורה טבעית ואמיתית יותר. אליעד ממליץ ... דורש זמן, סבלנות והבנה עמוקה של הצד השני. איך לפתח שיחה עם מישהו לא מוכר? כיצד ליצור קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות ופיתוח שיחה הקשבה פעילה בשיחות איך לגרום לאנשים להתעניין בשיחה? איך לפתח שיחה עם מישהו לא מוכר? במהלך ההרצאה, אליעד הסביר כיצד לפתח שיחה עם מישהו שלא מכירים, ... איך לגרום לצד השני להתעניין בשיחה? אליעד מסביר שהשיחה צריכה להיות מנוהלת באופן כזה שתהיה מועילה ומרגיעה לאדם השני. חיבור מתחיל בהקשבה לפחדים, רצונות ותחומי עניין של האדם השני. כך, ברגע שמבינים את הדברים שמטרידים או מלהיבים את האדם השני, אפשר לפתח שיחה שתהיה הרבה יותר ... את האדם ולהתקרב אליו ברמה האישית. סיכום אליעד מסביר שלפיתוח שיחה עם אדם לא מוכר יש הרבה יותר מכל פשוט לשאול שאלות. זהו תהליך שמצריך הקשבה מעמיקה, תשומת לב לפרטים ויכולת להבין את הצד השני. ברגע שמצליחים לזהות מה מניע את האדם, השיחה נרקמת בצורה טבעית ואמיתית יותר. אליעד ממליץ ... אמיתי לא קורה מייד, והוא דורש זמן וסבלנות. איך לפתח שיחה עם מישהו לא מוכר? כיצד ליצור קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות ופיתוח שיחה הקשבה פעילה בשיחות איך לגרום לאנשים להתעניין בשיחה? ...
טיפים איך להתחיל עם בחורה, איך לכבוש בחורה, איך להתחיל עם בנות, איך להתחיל עם בחורות, NLP, טכניקות לשכנוע, איך לשכנע בחורה, הכרויות, דייטים, איך לגרום לבחורה להתאהב בך, זוגיות
טיפים איך להתחיל עם בחורה, איך לכבוש בחורה, איך להתחיל עם בנות, איך להתחיל עם בחורות, NLP, טכניקות לשכנוע, איך לשכנע בחורה, הכרויות, דייטים, איך לגרום לבחורה להתאהב בך, זוגיות
... לאנשים להרגיש טוב: מילוי צרכים פיזיים: אוכל, שתייה, מנוחה, דברים יומיומיים. מילוי צרכים רגשיים: הקשבה, אמפתיה, עידוד, לתת תחושת ערך עצמי לאחר (את חזקה, את תסתדרי). לדאוג שבשיחות איתה תימנע לחלוטין מלהגיד דברים שיגרמו לה להרגיש רע, ולהפך - למקד כל שיחה ביצירת תחושה ... על פי אליעד הדרך לכבוש את ליבה של בחורה היא באמצעות יצירת תחושת ערך עצמי גבוה אצלה במחיצתך, הקשבה, דאגה, אמפתיה, ומענה קבוע לצרכים הפיזיים והרגשיים שלה. ככל שתרגיש יותר טוב בנוכחותך, כך תגדל הסבירות שהיא תרצה אותך כבן זוג. איך לגרום לבחורה להתאהב בך? איך ... הקצר שיש לי יש לי לב שבור אבל בדרך כלל השאלה אם יש עניין. אליעד: אתה יכול בבקשה לתת לי לענות לו, תקשיב אני מסביר לך עוד פעם, ברמה הלוגית טכנית אתה צריך לגרום לה להרגיש טוב במחיצתך, שהיא כל כך תרגיש טוב ממחיצתך עד כדי כך שהיא תגיד אני לא רוצה שתלך. זה קודם כל המבנה זה ... לה להרגיש טוב ככה, עשיתי לו מה שעשיתי לו הוא הרגיש רע, הוא הרגיש טוב. אליעד: טוב טוב בא נתקדם, תקשיב אנשים המוח שלהם יותר פרימיטיבי אוקי? היא רוצה לחשוב שהיא שווה משהו. ש: אוקי. אליעד: תגרום לה לחשוב שהיא שווה משהו, זהו. ש: איך עושים את זה? אליעד: לדוגמה בוא ניתן ... יודע. אליעד: תשאל אותה מה היא אוהבת. ש: אחותך חברה שלה. אליעד: לא תפסיק אל תבנה על זה, אתה מוכן להקשיב לי, אל תבנה על זה אנחנו מלמדים אותו להתחיל עם מישהי אחרת לא משנה מי, זה לא מעניין, אני מסביר לו את המבנה. מה זאת אומרת אתה לא יודע, מה היא עושה נגיד? ש: מה זאת ... מה מפקד לא אוהב שעושים? ש: שהחיילים שלו מתפזרים. אליעד: יפה, אז אם נגיד היא לא אוהבת את זה שלא מקשיבים לה, מה היא כן אוהבת? שמקשיבים לה, זאת אומרת. ש: לעשות את זה ככה על כל דבר כאילו? אליעד: כן מאוד פשוט. זאת אומרת שאם אתה שואל אותה מה שלומך? והקשבת לה שתי דקות רצוף היא אומרת איזה טוב. ש: שניה והיא המפקדת שלך? אליעד: היא לא מפקדת שלו, אתה מבין מה אמרתי? ש: כן. אליעד: זה לא מורכב כמו שזה נדמה לך, היא רוצה חוויות ... אז. אליעד: אל תדאג יקרה, תתחיל לבנות חוויות טובות זאת התשובה. תתחיל לבנות חוויות טובות, חוויות של הקשבה, של הערכה זה לא מסובך כל כך. ש: ואיך אני, השאלה שלי עכשיו זה איך אני מגלה כל פעם את השלב שאחרי, כאילו הבנתי שאני צריך לבנות טוב ועוד טוב ואז בסדר בניתי כבר מספיק ... לא צריך להגיע למצב שאתה תרגיש מושפל. אליעד: רגע תדבר איתי מילא הוא מדבר איתך אבל אתה תדבר איתי, תקשיב אתה צריך להגיע למצב שאתה תרגיש מושפל, זה הסיפור. ש: לא אני לא רוצה. אליעד: אתה לא מקשיב אני מסביר לך, לא אתה לא הבנת, התכוונתי לומר שאם אתה תגיד לא אכפת לי אם היא לא תרצה אותי אז אתה גם לא תעשה מאמץ לחזר אחריה, עכשיו להגיד לא אכפת לי אם היא תזרוק אותי זה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הקשבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הקשבה, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הקשבה, דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למנהלים, מאמן אישי לדיאטה, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז בנושא הקשבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1172 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 15:19:10 - wesi4