ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הפרדה ✔2012 - סוף עידן ההפרדה וראשית עידן ההארה - מתודעת ראש לתודעת לב ✔תקופה זו של העשורים האחרונים נובאה על ידי ילידי צפון אמריקה ומרכזה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨2012 - סוף עידן ההפרדה וראשית עידן ההארה - מתודעת ראש לתודעת לב
תקופה זו של העשורים האחרונים נובאה על ידי ילידי צפון אמריקה ומרכזה כתקופת שיבת הבאפלו. תקופה שבה האדם הלבן יפנה אל אדומי העור ללמוד את חוכמתם ואת חכמתן של חברות ילידיות ששמרו על מסורות עתיקות שקדמו לדתות המוכרות כיום. נבואת 2012 נשמרה בידי תרבויות עתיקות במשך אלפי שנים, וכמו ידע מיסטי רב היא נשמרה בסוד מחשש שקבוצות בעלות כוח, ובעיקר מוסדות דתיים וחברתיים יעלימו אותה בדרכן.

על פי מיתוסי בריאה ילידיים צפון ומרכז אמריקאים, ועל פי לוח השנה של תרבות בני המאיה, וחישובים מתמטיים של תורת האי'צ'ינג הסינית, ומיתוסים ולוחות שנה עתיקים נוספים, כדור הארץ יעבור טרנספורמציה מהותית בסוף שנת 2012. על פי המיתוס האינדיאני כדור הארץ אמור לעבור באבולוציה שלו שבעה עולמות. אנחנו מצויים בסופו של העולם הרביעי הקרוי עולם ההפרדה, ועל סיפו של העולם החמישי, הקרוי עולם ההארה. בסוף התהליך האבולוציוני של שבעה עולמות שעוד יקח אלפי שנים, ויותר, כדור הארץ יחזיק כל כך הרבה אור שהוא יהפוך מכוכב לכת לשמש נוספת. כל אחד משלושת העולמות שכבר היו הסתיים. סיומו של עולם היה כרוך בשינוי תודעתי של בני האדם ובשינוי מבנה כדור הארץ כפי שאנו מכירים אותו. לא מדובר בסוף העולם או בהרס מוחלט. מדובר בטרנפורמציה ולידה מחדש.

במאה השנים האחרונות ולמעשה כבר החל מן התקופה המכונה התקופה הרומנטית ישנה שיבה או הצפה של הידע הילידי כמו גם הצפה של תורות מיסטיות בחזרה למישורים גלויים. התקופה הרומנטית סימנה בין היתר תשוקה לטבע, תפיסת הטבע והאלוהי כאחד, ואולי החשוב ביותר היא פתחה ערוץ מחדש לקשר הישיר בין האדם לאלוהי ובכך גם פתחה ערוץ חדש אל הלא מודע והלא נודע. האדם הלבן מצא מחדש את התרבויות הילידיות וגילה בהן עניין רב והתחיל ללמוד ולשמר את הידע שלהן. תחילה מתוך מצב של תפישה עליונית על היליד ולאט לאט פחות מתוך מרחק ושיפוט.

סמן דרך מרכזי בהצפה מחדש של הידע המיסטי ומה שמכונה ה"ניו איג'", ושהתאפשר בזכות המצע הרעיוני של תקופת הרומנטיקה היא הפסיכואנליזה. זיגמונד פרויד טען בניגוד לכל מה שנתפס בתקופתו כידוע והגיוני, שיש רובד לא מודע לאדם ושהרובד הזה מתבטא בכל פעולה ובכל התנהלות שלנו בעולם המודע. היום אנחנו מדברים על הלא מודע כאמת, אך רק לפני מאה שנה היה זה עדיין רעיון שנוי במחלוקת. והיום, אף על פי שהלא מודע הוא בלתי נראה ואינו ניתן להוכחה במכשירים מדעיים, האמת שברעיון ה"לא מודע" סיפקה הסברים לתופעות שונות בנפש האדם ונתנה מענה לצורך אבולוציוני של האדם להבין את הממדים הרגשיים שלו. הפסיכואנליזה, מעצם העיסוק שלה ביסודות לא מודעים ולא נראים אך ממשיים, פתחה דלת לשיח על עוד יסודות בלתי נראים, כגון אנרגיה, הילה, צ'קרה, אור, ישויות, תקשור ועוד...

יחד עם הפסיכולוגיה שתפסה מקום של כבוד במאה העשרים כך גם המדע התפתח מאוד ביכולות שלו לתאר ולהסביר תופעות שונות. המדע במובנים רבים הפך להיות עבור האדם המודרני, בוחן של אמת על המציאות. במובן זה תאוריות או מחשבות נפסלות או מאוששות על פי מדעיותן. כלומר על פי היכולת של האדם להוכיח אותן באופן מדעי. מהפכת המחשוב ומהפכת ההיטק אפשרה לבנות מכשור עדין שקולט וקורא תדרים של אנרגיה. יכולת לצלם חלקיקים קטנים ולחקור את האור והטבע של הצליל, ונוסיף על כך את תאוריית היחסות של אינשטיין, וההכרה הפיזיקלית של הקשר בין אנרגיה ומסה. ניסוח כל אלו בתבניות לוגיות רציונאלית שהראש שלנו יכול לתפוש, יצר מצב שבו המאה העשרים הצליחה להוכיח את קיומם של עולמות בלתי נראים, על ידי הפיכתם לנראים. כלים אלו של המדע יצרו מצב שבו ידע קדום שנחשב למיסטי כמו הילה או אנרגיה הפך ל"מדעי", ומאחר שמדעי, משמעו אמיתי, הרי שאנו יכולים להכיל אותו. במאה העשרים נבנתה למעשה מקפצה שאפשרה לנו לתווך לידע ולהיגיון שלנו ידע רב במקביל לנגישות עמוקה יותר לעולם הרגשי והלא מודע של חיי הנפש שלנו.

בעשורים האחרונים מתרחשת תופעה אבולוציונית טבעית, והיא שהמדע והפסיכולוגיה אינם מצליחים לספק מענה לשאלות חדשות שנוצרו במידה רבה בעקבות ההישגים והיסודות שבנו המדע והפסיכולוגיה. את השאלות הללו מפנים יותר ויותר אנשים לאזורים של המיסטיקה, הקבלה, התקשור, המדיטציה הרייקי ועוד... למעשה, ביסוסם המדעי של מה שהיו ממדים ניסתרים (כמו הלא מודע, והילה) יצר תשוקה לגילוי ידע נסתר חדש. הידע הגבוה של המיסטיקה והאור וריפוי באנרגיה, היה שמור במשך אלפי שנים למומחים ויודע דבר, ושמור בסוד משכבות רחבות של אוכלוסיה משום שלא היה מצע תודעתי רחב שיכיל אותו, וחוסר ההכלה שלו איים על קיומו של הידע הזה. חשבו על מה שמכונה היום "ציד המכשפות" ואפילו הרדיפה של מתרגלי היוגה בסין.

התהליכים של המאות האחרונות הכשירו ויצרו תשתית טובה לאבולוציה שנבואת 2012 מסמנת והיא מעבר מתודעת ראש לתודעת לב. היום אחוז הילדים בעולם, שמקבלים השכלה הוא גדול באופן מהותי מאשר לפני מאתיים שנה, אחוז האוכלוסיה שיודעת קרוא וכתוב גדל מאוד ביחס למצב העולמי בתחום לפני שלוש מאות ואפילו מאה שנה. ילדים בבית הספר לומדים לצייר ולומדים מוסיקה. הם חשופים להרבה ידע, וגם אם החינוך אינו אידיאלי הרי שלילד היום ביחס לילד של לפני מאה שנה יש נגישות לקריאה, למדע, לאומנות, ולמעשה כלים טובים יותר לבריאה ויצירת עולמו. ילד היום יכול לראות תמונה בספר מודפס או במחשב. ילד לפני מאה שנה יכול היה לראות רק תמונות בבית הוריו או במוזאון ואם לא השתייך למעמד כלכלי גבוה אולי לא ראה תמונה. הנגישות לאמנות, מוסיקה וספרות היא חשובה משום שהיא מעלה את התדר של השדה האנרגטי שלנו ומחברות אותנו לאזורים גבוהים יותר של תודעה.

דבר נוסף שקורה בעשורים האחרונים הוא שיש הרבה יותר מודעות לצרכים הרגשיים של ילדים וגם של מבוגרים. היום טיפול טוב בילד נחשב לטיפול שלוקח בחשבון לא רק את הזנתו הפיזית אלא גם את הזנתו הרגשית והחינוכית. זה כמעט מובן מאליו בתקופתנו אבל כלל לא היה מובן מאליו בשיח של לפני מאתיים שנים. העובדה שיש מודעות למצע הרגשי של ילד יוצרת מצע להעלאת התדר של השדה האנרגטי, ויוצרת מקום לשכבה עדינה יותר של קיום. זה לא סתם שהורינו אומרים "מה זה הפינוק הזה, כשאני הייתי ילד לא שאלו אותי, ילד צריך להראות ולא להישמע, תגיד תודה שיש לך גג מעל הראש ואוכל ומזה הפינוק הזה". את הורינו שאלו פחות. היום צורך רגשי הפך לצורך בסיס שאינו חשוב פחות מתזונה ומחסה ואנו לומדים להכיר בשלמותו של הילד על אף מידותיו הקטנות ובכך יוצרים בסיס חדש להתרחבות נוספת אל עבר הרוח.

עיקר נבואת 2012 הוא באבולוציה שיעבור האדם מתודעה של ראש לתודעה של לב. כלומר תודעה המחברת את הבסיס שלנו פה על האדמה עם המקור השמימי והנצחי שלנו ויוצרת אינטגרציה בין השניים. אם נתבונן במבנה הצ'קרות הרי שלכל אחת מן הצ'קרות שלנו ישנם שני צדדים. יוצא דופן הוא הלב. ללב כמו לצ'קרות אחרות יש צד קדמי ואחורי, ובשונה מצ'קרות אחרות הוא גם זה שמחבר בין צ'קרת הבסיס שהיא צידה השני של צ'קרת הכתר. ומכאן שהלב הוא גוף בעל ארבעה ממדים. ממדים אלו יוצרים אינטגרציה בין הקיום הפיזי שלנו לקיום השמימי שלנו, ואינטגרציה כזו משמעה אמת. הלב הוא האיבר האלוהי שבגופנו והוא האיבר שהאלוהות נעדרת אותו מאחר ולאלוהות אין רצון אלא רק שפע של אור ואהבה. בני האדם במהותם הם הלב הפועם של האלוהות על פני כדור הארץ. ומכאן אפשר כבר להתחיל ולהבין את התפקיד שעלינו לקחת בקיום של מארג האנרגיה על פני כדור הארץ.

תודעת לב משמעה לבחון את הדברים בליבנו ולא בראשנו. כלומר לבחון אותם על פי האמת שאנו מחזיקים ולא על פי רציונאל שהוא הבנייה חברתית. הלב מרגיש ויודע דברים באופן אינטואיטיבי, ופעמים רבות מסמן לנו דרך שאחר כך אנו מטילים בה ספק באמצעות הראש. האבולוציה משמעה לתת אמון בתחושות הלב שלנו. תחושות שהן מופשטות ברמה אחת מן המחשבה ומוחשיות לטבע הבסיסי של הווייתנו המיוחדת כבני אדם.

צ'קרת הלב ממוקמת מעל לצ'קרה השלישית שלמעשה הכתיבה את רוב המבנים החברתיים והדתיים של העידן שמגיע בשנים אלו לסיומו, ולכן הרבה מבנים דתיים וכלים חברתיים שנתנו מענה לצרכים של בני אדם במשך אלפי ומאות שנים, היום מתחילים להתפרק או לא להתאים יותר. המיכל עולה על גדותיו ואינו מצליח לשמור על צורות ישנות. כך דיקטטורות נופלות, וגם דמוקרטיות אינן חזקות או אינן מצליחות לתת מענה לצרכי העם. ממסדים דתיים נוקשים מאבדים את מקומם לטובת מסגרות מאפשרות יותר, ויש נסיונות והצלחות שונות להרחיב את המונחים של יהדות או נצרות, כך שיחילו בתוכם גם אנשים שהם אינם דתיים. יש פניה לכיוונים של מיסטיקה ותרגולים מיסטיים. כל אלו מסמנים את הצורך האישי והרצון האישי של הלב של כל אחד מאיתנו להביא לידי ביטוי את ייחודיותו ולהחזיר לעצמו את הסמכות והאחריות על חייו. חוסר האמון בממסד אינו ססמה ואינו קשור בממסד, הוא קשור להתעוררות הלבבות בתקופה זו והרצון לחיים עם יותר אמת ואחריות אישית. אנשים שמחפשים את עצמם, שלא מוצאים את עצמם בתוך מסגרות קשות, אינם ממציאים ססמאות, לבם מבקש למצוא את האמת בתוך עצמם.

למעשה בעשורים האחרונים, ובעקבות מהפכת התקשורת, ומהפכת התעופה, עובר האדם שינויים עמוקים שמשפיעים גם על הבסיס שלו על פני כדור הארץ וגם על נקודת המבט הרוחנית והפתיחות לרוח, זאת כתוצאה מאינטגרציה וערבוב של הרבה תרבויות, תפישות עולם וגזעים ששמרו על נפרדות לאורך מאות ואלפי שנים. זה קשור בכך שיש הרבה נישואי תערובת ודור חדש של ילדים עם גנים שונים ומעורבבים. היפנים מנגנים בפסנתר ויהודים מתרגלים יוגה. ויש לימודי יהדות בודהיסטית, ונוצרים לומדים קבלה. בכך מתממשת נבואת האינדיאנים על "הקשת המסתחררת", נבואה שמתארת כיצד בדור הזה כל הגזעים והצבעים יתערבבו ויצרו את הלוחם החדש שאינו מפנה עוד חרבו אל האחר, זה ששונה ממנו לוחם שאינו משליך את פחדיו על זר, אלא מפנה את חרבו ומבטו לאוייב שבתוכו, לספק ולפחד.

באלפי השנים האחרונות בנתה האנושות כלים אלימים של מציאות, בהם כל דבר שהוא נפרד ממערכת חוקים שמגדירה קבוצה בעלת כוח, הופך לאוייב. מאחר והכלים שנבנו להגדרת נפרדות הקבוצה הם שקריים משום שכולנו אחד, היכולת לשמר נפרדות כזו היא רק באלימות. וראו מסעות אלימים של דתות ואידיאולוגיות שונות. גם הדתות וגם האידיאולוגיות בנויות על פי מודלים שמופעלים בעיקר על ידי הצ'קרה השלישית ומנועות על ידי פחדיה של צ'קרת הבסיס. וכך נוצר קשר בל יפרד בין ההבניות החברתיות או הדתיות או האידיאולוגיות לבין הזהות שלנו והאגו. נוסיף לכך פחדי בסיס של חשש ממחסור במזון, רפואה ומחסה וכך נוצר מנגנון מאוד כוחני שמזין את עצמו בתוך מערכת סגורה שקשה מאוד לפרוץ משום שפריצתו מאיימת על עצם הזהות של האדם והבסיס שלו על פני כדור הארץ.

כיום אנחנו נמצאים על נקודת מפנה בתודעת האדם במעבר מכלי אחד של מחשבה קווית וזהות התלויים האחד בשני לכלי של אמת שהיא מעל לזהות החברתית ומעל לזמניות. מאחר ואיננו נפרדים מן האדמה או מן השמים, אף על פי שכדי לחיות פה באלפי השנים האחרונות הגדרנו את עצמנו כנפרדים מהם, כעת עלינו להתרחב ולהכיר בעוד חלקים בעצמנו שהם גדולים ונפלאים יותר ממה שזהותנו הנוכחית תופסת את עצמה. אנחנו כל כך גודלים ובעלי כישורים רבים כל כך שמבנה הזהות שלנו ומבנה החשיבה הלוגית הקווית אינם יכולים לתפוש, בשביל זה צריך לעבור לתודעת לב שהיא תודעה רב ממדית, היוצרת אינטגרציה בין הגוף לנשמה, בין השמים והארץ, ונותנת את התוקף האמיתי לקיומנו. תוקף שאינו מבטל לא את ממד הגוף והחומר ולא את ממד הרוח.

במשך אלפי שנה חיבר האדם מיתוסים בניסיון לפענח את חידת קיומו ואת שאלת השאלות, מה מקורו. האם הוא שייך לאדמה או האם הוא שייך לשמים. האם הוא כמו בעלי החיים או האם הוא כמו האלים. הפרדוקס והבדיחה הגדולה הם שזהותו של האדם, שחשב בקטגוריות של נפרדות יצרה מראש שאלה שקרית. מאחר ואנו חיים בעולם הרביעי של הפרדה השאלה נוסחה על בסיס תפיסה של הפרדה כאשר האמת היא שהאדם שייך לכאן ולכאן. החיבור המיוחד שיש לנשמה הנצחית עם גוף אנושי הופך אותה לבת שני העולמות. אנחנו הילדים של אמא אדמה, כי היא זו שנותנת חיים לגופינו שהוא כלי קדוש המאפשר לנו לחוות את עצמנו באין ספור דרכים, ואנחנו ילדים של המקור שנתן לנו את הניצוץ הנצחי. היופי הוא שגם אמא אדמה היא ברואה של אותו מקור וגם היא נושאת בתוכה את הניצוץ הנצחי. האור שיצר את כדור הארץ והאור שיצר אותנו הוא אותו אור, ולכן איננו נפרדים מדבר. הכל אחד.

סוף 2012 הוא סוף העולם הרביעי של הפרדה שבו בני האדם חווים את עצמם, כנפרדים. סוף העידן שבו ה'אני' מגדיר את עצמו בנפרד מהעץ ומהנהר. במחלקות אקדמיות לפסיכולוגיה מלמדים את תהליך הפרדה של הילד מאימו, מילדותו ויצירת גבולות בינו לבין העולם, גבולות שיעניקו לו זהות ויכולת לתפקד כבוגר. במחלקות אקדמיות לבלשנות לומדים כיצד אנו לומדים שפה באמצעות שונותן ונפרדותן של מילים אלו מאלו. על פי המיתוס האינדיאני ישנה שפה אחת קדומה שהיא משותפת לכל יצירה של המיסתורין הגדול והיא שפת האהבה. ואותה מדברים מן הלב. לכל אדם יש את היכולת לחבור אל הניצוץ המקודש שבתוכו, זה שמחבר אותו אל המקור. מרגע שאדם חובר לניצוץ הזה הוא יכול לדבר ולתקשר עם כל דבר שהוא מילדיו של המקור. עם אבנים ועצים ובעלי חיים ונהרות והרוח ומלאכים. משום שזה היסוד המשותף של כולם.

העולם הראשון שנברא היה עולם של אהבה ואחדות והוא גם מופיע במיתוסי בריאה רבים כגן עדן. מיתוסים שונים מנסים להסביר לנו מדוע היה עולם כזה ואנו אננו מצויים בו עוד, בעיקר על ידי תפיסה של חטא ועונש, זאת מאחר וחטא וגירוש הן סיבות לוגית שאנו יכולים להכיל. האמת היא שלא היה חטא ולא היה עונש. ישנה אבולוציה. והפרק שאנו חווים הוא פרק של נפרדות. תפיסות של חטא ועונש אינן משקפות אמת אלא הן תוצר של ניסיון להבין מנגנון של אור מאוד גבוה בכלים של ראש ובינה מוגבלים, שפונים לקוטביות של טוב ורע, אור וחושך, חיים ומוות. לכן העולם הרביעי יסתיים, על פי הנבואה, בחילוף הקטבים, וכבר היום המדע מודד את שינוי המגנטיזם של כדור הארץ בתהליכים מואצים.

אם לחזור לראשית הדברים הרי שהאדם יצר מצב שבו המבנים החברתיים והתרבותיים והדתיים שהוא בנה איפשרו מצע לגדילה והתרחבות, והיום יש השכלה לאחוזים גדולים של אוכלוסיית כדור הארץ. המהפכה התעשייתית והמדע יצרו לנו נגני תקליטים וכל אחד יכול לשמוע מוסיקה מכל הסוגים, האינטרנט חשף אותנו לקשרים חברתיים עם אין ספור אנשים ותרבויות, וידע בין תרבותי רב הולך ונכנס למערך חיים אינטגרטיבי במקומות שונים. הכלים שיצרו את ההתרחבות הכל כך גדולה הזו אינם מצליחים ויכולים להכיל אותה עוד, ומכאן שהם צריכים להתפרק, מאחר והם הופכים למגבלה בפני התרחבות נוספת.

עדות לכך היא שהרבה מאוד אנרגיה בעשורים האחרונים מופנית לתחזוקת מבנים שאינם תקפים עוד במהותם. ברגע שהרבה אנרגיה מופנית לתחזוק מבנה מסויים סימן שקם המבנה על יוצרו. אנרגיה כזו יוצרת סטגנציה, עד שהכוחות היצירתיים גוברים ומפרקים את המבנה. כך נופלות דיקטטורות ודמוקרטיות ורשתות של בירוקרטיה. כיום הרבה יותר מידי אנרגיה מופנית לשימור צורות שילטון מסויימות או תחזוקה של מבנים דתיים, או של מוסדות ציבור. הפחד של מבנים אלו מפני פירוקם מנטרל כל מנגנון של חשיבה מפוכחת ויוצר מצב שעוד ועוד אנרגיה, למשל, כסף, הולכים למנגנונים של שיטור וצבא ועוד כסף הולך למשרדי ממשלה רק כדי שיוכלו להמשיך ולהפעיל את עצמם. המצב הבריא הוא לראות מתי כלי אינו פועל ולהחליפו.

כאשר אדם אינו מזהה בזמן שהגיע זמן לגדול ולהתרחב, הוא מתחיל ליצר תנועה מתעבה של התבצרות. ואז, מאחר והחומות הולכות ומתעבות עם הסטגנציה, האדם הולך ומתכווץ עד שלא נשאר ממנו דבר. אפשרות טובה יותר תהיה לפרק את המבנה הקטן או להרחיב אותו. המהפכה הצרפתית הפילה מבנה שהתעבה מאחורי חומות ללא רגישות לצורך במבנה חדש. דיקטטור יכול להקיף עצמו בצבא וחומות עד שלבסוף הוא הופך למנהיג בלתי נראה, וכך או אחרת בסוף הוא יעלם. אם מכוח זמניות החיים ואם מכוח תנועה יצירתית מבחוץ.

האמת היא שישנו תואם מופלא בין התהליכים שעוברת האדמה לתהליכים שעובר האדם. אינדיקציה לסינכרוניות הזו ניתן למצוא ממש במאורעות שעוברים עלינו בתקופה האחרונה שבה יש הקבלה בין רעידות אדמה של האדמה לרעידות אדמה חברתיות ופוליטיות. גם זו וגם זו באות לסמן את הצורך שאינו יכול עוד להמתין, לפירוק המסגרות והכלים שבנינו עד כה, שאינם נותנים מענה לצרכים של האדם, והצורך בהתחדשות.

אחת המסורות האינדיאניות היפות ביותר אומרת כי אנחנו לא ירשנו את האדמה מאבותינו, אלא שאלנו אותה מן הנינים שלנו. ומכאן שהאדמה למעשה שייכת לדורות העתיד. תפיסה זו מדגישה את האחריות הרבה שיש לנו כאן ועכשיו לשמור על משאבי כדור הארץ לדורות הבאים. האמת המרה היא שלא פעלנו כך במאות האחרונות ולא השארנו מקום לעתיד. הבאנו למיצוי דרך מסויימת ותהליכים מסויימים, וכעת על האדם ללמוד תנועה חדשה ועל אמא אדמה להתחדש כדי לאפשר בסיס חדש ונקי לדורות שיבאו.
צורך רגשי לאיים הרגלים מערכת חוקים הורים קטגוריה פסיכולוגים חברים רוחניות חשש תרגול 2012 הארה הפרדה תודעה
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע
טוב ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע
... ורע, למה האדם עושה הפרדה של טוב ורע, מהו שורש השאלה, למה העולם קיים בזכות הרע למה האדם עושה הפרדה בין טוב לרע? השאלה הראשונה שאליעד כהן מעלה היא מדוע האדם בכלל מגדיר דברים כטוב או רע. אליעד מסביר שהאדם חושב שמשהו רע משום שחינכו אותו להאמין בכך או שהוא למד להפריד בין ... האדם עדיין חווה הפרדה? כלומר, אם הכל במציאות הוא אחדות מוחלטת ואין באמת הבדל אמיתי בין טוב לרע, מדוע בכל זאת האדם חווה שיש שני צדדים שונים? מהו שורש השאלה על ההבדל בין טוב לרע? אליעד מסביר ששורש ... היא למה בכלל נוצרה הפרדה מלכתחילה. מדוע העולם קיים דווקא בזכות הרע? כדי לענות על השאלה מדוע העולם קיים, אליעד כהן מסביר שלמעשה, כל הקיום והדינמיקה של החיים מושתתים על הרע. כלומר, האדם עושה פעולות אך ... - תחושה שנוצרת מההפרדה בין טוב לרע. ללא התחושה הזאת, הוא לא היה עושה אף פעולה. לכן, לדבריו, העולם מתקיים רק בזכות העובדה שהאדם חושב שיש דברים טובים יותר ופחות, או במילים אחרות - בזכות הטיפשות וחוסר ... להשתפר. דווקא ההפרדה בין טוב לרע יוצרת אינטרס, רצון ותנועה בעולם. כאשר האדם מזהה שמשהו הוא טוב יותר ממשהו אחר, הוא פועל במטרה להשיג אותו. מדוע השכל חייב להיות מצומצם כדי לאפשר קיום? אליעד מדגיש ... האדם צריך לחוות הפרדה, הוא צריך להיות טיפש מספיק כדי לא לראות את האחדות השלמה והכוללת. אם הוא היה רואה את האחדות, הוא היה עוצר את כל הפעולות שלו. כדי להמשיך ולפעול בעולם, השכל של האדם חייב להיות ... והמקורית למצב של הפרדה. אליעד אומר שבאופן עמוק, השאלות האלה הן זהות משום שהן עוסקות בשורש אחד, והוא ההפרדה עצמה. לסיכום, למה האדם חייב לחשוב שיש טוב ורע בעולם? לסיכום ההסבר, אליעד כהן מבהיר כי עצם קיומו של העולם והפעילות שבו מתאפשרים רק בזכות ההבחנה של האדם בין טוב לרע. האדם חייב ... שלמות, טיפשות, והפרדה מחשבתית, כדי שתהיה משמעות לחייו, וכדי שהוא ימשיך לפעול, לחפש, וליצור תנועה והתפתחות. ללא הפרדה זו, לא היה עניין לקיום, שום פעולה לא הייתה נעשית, והעולם כפי שאנחנו מכירים אותו כלל לא היה קיים. למה האדם חושב שמשהו רע? מדוע העולם קיים בזכות הרע? מה שורש ההבדל בין טוב לרע? ...
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
... השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל ... המחשבה. החושים קולטים פוטונים, המוח מעבד אותם, והתודעה שלנו מאמינה לכל זאת. ברגע שמבינים את ההפרדה הזו בין יש לאין, אפשר לראות את המציאות בצורה שונה, מבלי להיתפס לגבולות השכל. מהו מקור המחשבה ... וכיצד כל תפיסה או מחשבה מתקיימת על בסיס ההבדלה הזו. מהי מטרת מדיטציה וכיצד היא שונה מהבנת ההפרדה? האם מדיטציה יכולה להוביל אותנו להבנה של אין שכל? אליעד טוען כי מדיטציה רגילה אינה מספיקה, כי ... את השכל באופן חלקי, אך לא מתוך הבנת המקור של המחשבות. ההבנה הזו מגיעה רק דרך חקירה מעמיקה של ההפרדה בין יש לאין, שמאפשרת לאדם לקחת צעד אחורה ולראות את הדברים כפי שהם, בלי להפריד בין היש לאין. ... רואה? מה החושים המעורבים? מה הצבע, הצורה והמשמעות שלי? המשך החקירה יכול להוביל להבנה עמוקה של ההפרדה בין יש לאין, שמביאה להכרה בכך שכולה מבוססת על הבחנה זו. האם תחושה שונה מהבנה? האם יש הבדל בין ... העמוקה? אליעד מסביר שבסופו של דבר, חקירה כזו עשויה להוביל לאושר מוחלט, כי כשמפסיקים להיאחז בהפרדה בין יש לאין, משוחררים מהגדרות נוקשות של מהות המציאות. מצד אחד, אנו ממשיכים לראות ולהבין את ... הזו קשורה לאושר מוחלט? אליעד טוען כי חוויה כזו פותחת את הדרך לאושר, כי היא מאפשרת להבין שההפרדה בין יש לאין לא רק מעצבת את תפיסתנו את המציאות, אלא גם מאפשרת לנו לחוות את העולם באופן חופשי ... שלנו על מה שקיים ומה שאיננו. אם ממשיכים לחקור פנימה לעומק, אפשר להגיע לשלב הראשון שבו נוצרת ההפרדה בין יש לאין. בנקודה הזאת, מבינים שיש אפשרות לחוות את הדברים ללא שימוש מלא בשכל המגדיר את היש ... מסתכלים לעומק בכל מחשבה, תחושה או רצון (כולל תחושת האני), רואים שבסופו של דבר הכל מבוסס על ההפרדה בין יש לאין. ברגע שרואים את ההפרדה הזאת בצורה גלויה, אפשר לעשות צעד אחד אחורה ולראות את המציאות בלי להפריד בין יש לאין. זהו שלב ... בין משהו למשהו אחר, כלומר, בין יש לאין. כאשר חוקרים את מקור האני, רואים שזה נובע מהעובדה שקיימת הפרדה כללית בין קיים ללא קיים. שאלה: איך זה קשור לתחושה? תשובה: זו שאלה על מודעות. כמו שאדם מדמיין ... כך גם אפשר להגיע למצב תודעתי שבו רואים כיצד נוצרת כל מחשבה או רצון. ברגע שרואים שהכל מבוסס על הפרדה בין יש לאין, אפשר לשחרר את ההפרדה הזאת. זה לא מעלים את הצורות במציאות, אלא נותן אפשרות לבחור אם לראותן כקיימות או לא קיימות בו - ... האם מדיטציה היא דרך לכך? תשובה: אין דרך אחרת להגיע לנקודה של אין שכל מלבד כניסה פנימית להבנת ההפרדה בין יש לאין. מדיטציה רגילה עשויה להביא לכיבוי שכל, אבל באופן חלקי ולא מתוך חקירה שכלית עמוקה, ... של משוגעים. כאן, הכוונה היא להגיע לאין שכל מתוך חקירה שכלית חדה, שמגלה כיצד המחשבות מתחילות בהפרדה בין יש לאין, ואז מאפשרת לקחת צעד אחורה ממנה. כיצד הצורות והמהות מתקיימות יחד? שאלה: מה קורה ... נוצרת חוויה דו - כיוונית: מצד אחד החושים והמוח עדיין קולטים ומפרשים, ומצד שני אין יותר אחיזה בהפרדה המחייבת לומר זה שולחן, וזה ודאי. אפשר לראות שיש צורות, אבל גם לחוות שהן לא קיימות בהגדרה נוקשה, ... בין יש לאין, וכך נוצרה ההבנה על שולחן. כשמבינים את זה עד הקצה, קולטים גם את ההיפך הגמור של ההפרדה, כלומר, שאין שום הפרדה. שאלה: האם זה אומר להרגיש במקום להבין? תשובה: אין באמת הבדל בין להרגיש ולהבין. הכל תלוי בשפה. ... להרגיש ולהבין הם ביטויים שונים לאותה פעולה פנימית. מה קורה ב - 24 שעות של מודעות על? שאלה: האם ההפרדה בין יש לאין מתרחשת כל הזמן? תשובה: כן. באופן בסיסי, אנחנו כל הזמן מפרידים, אפילו בלי לשים לב. ההפרדה הזאת יוצרת את העולם שחווים: שולחן, אנשים, צבעים, קולות ועוד. כשמגיעים למודעות על, מתחילים לחוות במקביל את פעולת ההפרדה עצמה, ומבינים עד כמה היא קריטית לקיום החוויה. יש חשש שאם תחדל ההפרדה, העולם כולו יושמד או יתפוגג, כי הבנת העולם תלויה בקיום ההפרדות בין דברים. שאלה: אז אולי העולם ... קיים באמת ולהרגיש את זה בעוצמה ממשית. ואם נשאל מי בכלל מרגיש זאת, התשובה היא שרק מי שחווה את ההפרדה יכול להבין עד כמה הכל תלוי בה. שאלה: איך יודעים מה באמת אמיתי? תשובה: יש נקודה שבה אין יותר על ... אחרים. האם בסוף מפסיקים לנתח את הדברים? שאלה: אם הכל אחד, למה להמשיך לנתח? תשובה: בסוף, כשההפרדה לא קיימת באופן כובל, ממילא אין הבדל בין לנתח לבין לא לנתח. אפשר לעסוק בניתוח מציאות כפי שרגילים, ועדיין להיות בתודעה שאין בה הפרדה. אין כפייה פנימית לראות שולחן כשולחן, אבל מצד שני אין מניעה לחוות אותו כשולחן. כך פועלים בשני המצבים במקביל: מודעים להפרדה ופועלים בתוכה, וגם מודעים לאפשרות שאין הבדל אמיתי בין יש לאין. מה התועלת בחוויה הזאת? שאלה: איך ... אפשר לקרוא לזה רמת מודעות על: לראות שיש שולחן בצורה ברורה, ובו בזמן לדעת שאין שום שולחן מבחינת ההפרדה העמוקה. זו החוויה הכי קרובה להבנה שגם יודעים דבר מסוים וגם לא יודעים אותו, בעת ובעונה אחת. סיום ... בין יש לאין. ובסופו של דבר יש אפשרות להכיר בהם או לחוות אותם כמקשה אחת, בלי לכפות על עצמנו את ההפרדה או את האחדות. התבוננות פנימית והבנת מקור המחשבות איך להבחין בין יש לאין בעולם המחשבות מהו מצב ... לא אני - זה הכל אותו הדבר, אתה מגיע לשכבה מסויימת שבה אתה רואה שכול המחשבות כולן מבוססות על ההפרדה בין יש לאין, ואתה רואה את זה, לא קורא בספר. אני מדבר על מצב, שכאשר אתה רואה שולחן, או את כל המחשבות שאתה חושב, אתה רואה שהם מבוססים על הפרדה בין יש לאין. ואז אם אתה רואה זאת, אתה יכול לקחת צעד אחד אחורה ולא לראות יותר
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
... - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לאחדות? אליעד כהן מסביר בהרצאה את מושג האחדות באופן ייחודי, תוך דגש על הרעיון שבאחדות אמיתית אין כל הפרדה בין האחדות לבין הנפרדות. לדבריו, ההגדרה המקובלת של אחדות בעיני רוב האנשים היא כזו שבה האדם מפריד ... נפרדות אם האחדות כל כך טובה. התשובה של אליעד היא שהשאלה עצמה נובעת מהנחת יסוד מוטעית - ההנחה שקיימת נפרדות. לטענתו, לא קיימת כלל נפרדות במובן המוחלט, והתחושה שישנה הפרדה בין דברים היא תחושה סובייקטיבית בלבד. האדם מפריד בין העולמות, בין מצבי התודעה ובין אנשים, רק משום ... לכך היא שהוא לא חש בנפרדות כלל. מבחינתו, כל דבר הוא חלק בלתי נפרד מהשלם, ולכן אין צורך בתכלית או מטרה חיצונית כדי להצדיק את קיומו. איך אפשר לחוות אחדות אמיתית בלי הפרדה? אליעד מסביר שזו למעשה המטרה האמיתית - להגיע למצב שבו האדם לא רק חושב שהכל אחד, אלא ממש חווה את כל ... מתוך תחושת חסר שהאדם חווה באופן תמידי. האדם מרגיש שחסר לו משהו, ולכן הוא שואף להגיע לאחדות מוחלטת שתמלא את החסר הזה. אליעד נותן דוגמה לכך שתחושת החסר מגיעה מתוך ההפרדה: אדם שחווה את עצמו כנפרד מהשלם תמיד ירגיש שחסר לו משהו, ולכן הוא שואף לאחדות כדי למלא את החסר הזה. ... מהשלם, כל השאלות נעלמות. האדם כבר לא ישאל למה העולם קיים, כי מבחינתו העולם כבר לא משהו חיצוני לו, אלא זהה לו לחלוטין. אליעד מוסיף שברגע שאדם מצליח לראות שאין כלל הפרדה, אלא רק אחדות שלמה ללא הבדל בין הדברים, אין סיבה לשאול על מטרת הקיום או על תכלית העולם. מצב זה הוא ...
סוד הרצון העצמי, למה באמת יש רצון? הפרדה יוצרת רצון, מי יוצר את הרצון שלך? רצון יוצר חיסרון, חיסרון יוצר רצון, שכל יוצר חיסרון, שכל יוצר רצון, סוד האושר, מה יוצר את הרצון? תורת אחדות ההפכים
סוד הרצון העצמי, למה באמת יש רצון? הפרדה יוצרת רצון, מי יוצר את הרצון שלך? רצון יוצר חיסרון, חיסרון יוצר רצון, שכל יוצר חיסרון, שכל יוצר רצון, סוד האושר, מה יוצר את הרצון? תורת אחדות ההפכים
... הרצון העצמי, למה באמת יש רצון? הפרדה יוצרת רצון, מי יוצר את הרצון ... שאני רוצה? ומצפה לקבל תשובה שתספק אותו, אך אליעד מבהיר שאין תשובה סופית שתעצור את הרצון או שתספק את האדם באופן מוחלט. איך הפרדה יוצרת רצון? אליעד מסביר את הקשר ההדוק בין רצון להפרדה. כדי להבדיל בין שני דברים, אדם ... מסוגל להבדיל ביניהם רק מפני שהוא חווה חיסרון כלשהו ביחס לכל צבע. הרצון קשור תמיד לתפיסת חיסרון: אם לא היה חיסרון, לא הייתה הפרדה בין הצבע הלבן לאדום, ולא היה ... חופשי, אך בפועל הוא פועל מתוך רצון שנובע מתחושה פנימית של חיסרון. אליעד טוען שקיום הרצון מחייב בהכרח קיום של חיסרון, והסרת ההפרדה בין דברים (למשל, לא לראות הבדל ... כיסא ליש כיסא, אז בהכרח יש לו רצון לגבי המצב: או שירצה שיהיה כיסא כי חסר לו נוחות, או שירצה את ההפך, או משהו אחר שמתבסס על ההפרדה הראשונית. מהו הקשר בין שכל ... גם אם הוא מקבל את כל מה שהוא חושב שהוא רוצה. ההבדלה בין מצבים היא המקור לתחושת החיסרון, והחיסרון הוא המקור לרצון. ללא ההפרדה הזו לא היה קיים רצון, אך גם לא ...
להשתחרר מהשכל, יש מאין, מעל השכל, מעל המחשבה, ביטול התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד
להשתחרר מהשכל, יש מאין, מעל השכל, מעל המחשבה, ביטול התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד
... של חוסר נוחות כלשהי. כיצד נוצר המניע מלכתחילה? אליעד מסביר שהמניע נוצר מתוך הפרדה בין טוב ורע שהאדם יוצר בתוך עצמו. כשאדם מחליט שמשהו אחד טוב עבורו ומשהו אחר רע עבורו, הוא יוצר בתוך עצמו חיסרון פנימי ביחס לאותו דבר טוב. האדם מרגיש צורך לרדוף אחרי מה שהוגדר ... או הרצון גרם, תמיד יישאל מה קדם לרצון הזה. מעבר לכך, כשהכל היה אחד לגמרי (ללא הפרדה בין סיבה לאין סיבה), לא התגבשה בכלל המושגיות של שאלה ותשובה. לכן לא ניתן להגיע לתשובה סופית בתוך הזמן, מפני שסיבה היא מושג הקיים בעולם הנפרדות. כיצד ההבנה שהכל אחד מהווה את ... בין יש לאין, בין לפני לאחרי, אך מצד האמת מדובר באחדות מוחלטת שאין בה שום הפרדה אמיתית. כאשר חווים שהכל אחד, כבר אין שאלה על מה קדם למה, כי אין באמת הפרדה של זמנים והתרחשויות שונות. איך מסתדר הסתירה בין כלום למשהו? במבט שלנו יש שולחן, קיר, מקום וזמן, אך בשורש, ההוויה עשויה מאין. מצד אחד ניתן להבין שהעולם עשוי מכלום, ומצד שני ... אך האמת היא שגם עכשיו, בשורש העמוק, הכל עשוי מאותו כלום. מצד אחד רואים את ההפרדה (שולחן, קיר), מצד שני יודעים שיש אחדות בשורש. כאן נוצרת הסתירה: איך זה ייתכן להיות גם אחד מוחלט וגם נפרדות? התשובה היחידה היא שהכל אחד ברובד העמוק ביותר, והנפרדות היא רק דרך ... אליעד מבהיר שחוויה זו אינה חוויה במובן של רגש או מחשבה, כי כשהכל אחד, אין הפרדה בין החווה למושא החוויה. הוא מבהיר שזהו מצב שהוא אף מעבר לתודעה הרגילה, ולכן אין דרך להגדיר אותו כחוויה בתוך השכל הרגיל. בכל זאת, כדי להתקרב לכך, משתמשים בשכל עד סופו, ושואלים ... ככל שמנגנון החקירה פועל תמיד, גדל הסיכוי שאדם יגיע להבנה אמיתית ומוחלטת שאין הפרדה בינו לבין המציאות. מהו סיכומו של דבר? השאלה על יש מאין ועל מה גורם לשינוי מובילה לעומק להבין שבבסיס השאלה עומדת ההנחה שיש נפרדות בין דברים. כאשר רואים שהנפרדות אינה מוחלטת, ... גם כאן יש זמן, אני ואחר כך לא אני. אבל מעל הזמן ומעל המקום אין נפרדות, אין הפרדה בין הלפני ואחרי. עכשיו כל תשובה שאני אתן לך, למשל אגיד לך שאלוהים רצה, תמיד תשאל ומה יצר את הלפני. כשאתה שואל למה? אני אסביר לך למה לא יכולה להיות תשובה ללמה, כי כשהיה הכל אחד לא היה בכלל דבר כזה - סיבה. לא הייתה הפרדה בין סיבה לאין סיבה, הכל היה אחד. אז כשיש סיבה ואין סיבה זה אחד, אז איך אתה מצפה שתהיה סיבה? הרי זה אחד. כול תשובה שניתן תמיד תהיה השאלה ומה יצר את הלפני, למעשה אין כאן פתח ... יהיה לנו דו שיח עכשיו. אז שאני מדבר אני מפריד בין היש והאין, אבל מצד האמת אין הפרדה. למשל אני אומר שהכל אחד ומזה מתהווה היש, וממה עשוי היש? גם מההוויה. אין שום דבר בעולם שאין בו הוויה. ואם ההוויה היא כלום אז הכל חייב להיות כלום. אבל זה לא כלום, יש פה שולחן. ... דבר לא מוגדר. תחשוב השולחן תופס מקום וזמן, ותחשוב שהלבוש הוא ההוויה, אל תעשה הפרדה בין הלבוש להוויה. מה ההפך של הוויה? לבוש למשל. שאלה: מה היא הוויה? אליעד: הוויה היא הדבר שמהווה. להיות. הדבר הפנימי ביותר. לדוגמה, מה שמהווה את השולחן זה העץ. ההוויה זה מה ... כי זה בשכל שלך, אבל האחד הוא נגד השכל. את חווה את האני ולא אני, את חווה את ההפרדה בין רוצה ולא רוצה, זה בגלל שיש לך שכל. אם לא היה לך בכלל שכל, לא היית אומרת זה טוב וזה רע, אין הפרדות. שאלה: איך עושים את זה? אליעד: על ידי שימוש בשכל. יש לך שתי אפשרויות ... מבין שהכל אחד אז אתה תמיד נהנה. אתה חווה את האחדות בצורות נוספות. אם לא הייתה הפרדה בעולם? אז רק פעם אחת היינו יכולים ליהנות שהכל אחד, אבל בגלל שיש הרבה דברים, אז אתה יכול ליהנות מהכל, שוב, ושוב, ושוב. שאלה: אני נהנה מהרבה דברים אבל אחרי חודש אני מפסיק ... אומר, אני רוצה שיהיה לי טוב עם הבנה ועם שכל, אז אני אומר לו אבל שכל זה עדיין הפרדה, אז הוא אומר אני רוצה מעל השכל, והבהמה כבר עכשיו מחוץ לשכל, זה אומר שאתה כל כך הרבה מתאמץ כדי להיות כמו הבהמה. רבי נחמן אומר נראה אותך כמו בהמה. בסיפור של התם והחכם, החכם בא ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... לשנות את חוויית המציאות? האם יש הבדל בין כאב גופני לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, הנושא של הפרדה בין כאב נפשי לכאב פיזי הוא סוגיה נפוצה שמטרידה אנשים רבים. נקודת המוצא שלו היא שאין באמת הפרדה בין גוף לנפש. אליעד מסביר שלמרות ... איך להבין שהכל אחד? האם אפשר להשתחרר מרצונות? כיצד לשנות את חוויית המציאות? האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות לבעיות פיזיות? אליעד: אז מה שאת שואלת זה האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות לבעיות פיזיות? אז ... וניכנס פנימה, נגיע לאותה נקודה. אז קודם כל, העיקרון הוא שאם יש לך התלבטות אם לעשות הפרדה - תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. עכשיו ... תוכלי להיות בהתנגדות עם המציאות, כי את היא זו שיוצרת אותה. אליעד אז מה שאת שואלת האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות לבעיות פיזיות. אז ... אם נכנס פנימה אנחנו נגיע לנקודה אחת. זה דבר אחד. לכן כעיקרון אם יש לך התלבטות אם לעשות הפרדה, תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. עכשיו ... שלו וגם התודעה שאומרת אני, ואני, האני לא שונה משולחן, כמו שיש שולחן יש אני, אנשים עושים הפרדה. מצד הפרספקטיבה של אלוהים, שולחן, ... אתה חווה שאתה והמנורה אחד האם אתה אומר זה מנורה וזה אדם - הם דברים שונים מה אתה חווה, הפרדה או אותו הדבר שאלה יש איזה מכנה משותף ... אותי, האם תרגיש אותו הדבר שאלה לא אליעד למה לא? הרי זה אותו הדבר שאלה כי יש עדיין הפרדה אליעד כי אתה לא ממש חווה את זה. שאלה ... אותו, זה אתה זה לא אתה, זה מדבר זה לא מדבר, לזה יש תודעה לזה אין תודעה, עושים את כל ההפרדה, זה טוב זה רע, אם תעשה ככה תצליח אם ...
הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע
הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע
... מענה מיידי. מהות הרע היא ההתנגדות, ההתנגשות, וההפרדה בין מה שאני רוצה לבין מה שקורה. כך, כל ... היא: כאשר הכל נהיה אחד והאדם חווה מצב של אפס הפרדה בין רצונו לבין מה שקורה במציאות, האם ... את רצונו, הוא חש רע. אם כן, אם נהיה מצב שבו אין הפרדה בין הרוצה למתרחש, לא תיתכן התנגשות ... היא מצב שבו אדם רוצה ספה אבל לא מקבל אותה - זו הפרדה בין רצון למציאות, והאדם מרגיש רע. אם ... הוא מרגיש טוב. במצב אחדותי, אין שום הבדל או הפרדה בין רוצה לקורה, ולכן לכאורה אין אפשרות ... כלומר, מרגע שמגיעים למצב אחדותי לחלוטין שבו אין הפרדה בין האני לבין מה שקורה, מתבטלות ההבחנות ... שבמקום הזה הטוב והרע מתאחדים עד כדי כך שאין שום הפרדה ביניהם, ולכן בלתי אפשרי להגדיר את המצב ... אלוהים שיודע שהוא אלוהים - כאן עדיין קיימת הפרדה כלשהי, כי יש אני ויש ידיעה שאני אלוהים. ... לרמה שהיא מעבר לכל הגדרה, נקודה שבה אין עוד שום הפרדה בין ידיעה, יודע וידוע, ואין כל אפשרות ... למצב האחדות השלם, או למה שנקרא לפני שהייתה הפרדה בתודעה של אלוהים מישותו, חווה באופן ישיר ...
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
... השאלה של למה אני חווה את המינון הזה ולא אחר. השאלה נובעת ממקום של הנחה - הנחה שיש הפרדה בין המציאות (אלוהים) וביני. הסיבה שאני שוכח שאני חלק מהמציאות היא שמצד האמת אין הפרדה כזו. כשאני חושב שיש מציאות אחת שהיא אלוהים, ואני מציאות אחרת שהיא אני, אני למעשה מפספס את האמת - אין בכלל הפרדה בין אלוהים לבין הצורה שבה אני חווה את עצמי. התשובה האמיתית היא שאין הבדל בין הצורה למהותה. אם אני חווה את עצמי ... המהות (האלוהים). איך אני יכול להבין שאין הבדל בין המהות לצורה? ההסבר מתמקד על ההפרדה שכולנו עושים בין נפרדות ואחדות. למשל, אם אני אומר שהשולחן הוא חלק מהחדר, אני יכול להבחין שהוא חלק מהחדר, אבל לא ... הרגיל של השכל. כשאתה שואל איך זה יכול להיות שאני אחד עם אלוהים, זה נובע בדיוק מההפרדה הזו. אם השולחן והחדר הם אחד, אז כל שאלה אחרת תתפוגג. כך גם ההפרדה בין אני לבין אלוהים. ברגע שאתה מבין שאין הבדל בין השולחן והחדר, כך גם תוכל להבין שאין הבדל בין עצמך לבין ... אז למה אני חווה שאני המצומצם ולא האלוהים הגדול? אבל השאלה שלך בנויה על שתיים, על הפרדה בין אלוהים לבינך. אתה חושב שיש הפרדה בין האני המצומצם לבין המציאות, ברור לך שאתה קטן והמציאות גדולה. יש מציאות שהיא השלם ויש אותי הנפרד, והשאלה שלך ... זמן שהאדם מפריד בינו לבין המציאות, תמיד תהיה לו שאלה, כל מיני שאלות שבנויות על ההפרדה ביני לבין אלוהים. אם אני גם אלוהים, אז למה אני שוכח שאני אלוהים, אבל השאלה הזאת בנויה על הפרדה בינך לבין אלוהים. אני אומר, אין דבר כזה אלוהים, יש רק אתה. אתה צריך להבין שאתה הוא זה שמהווה את הכל. אתה עושה הפרדה בין הנפרדות לבין האחדות. ואני מסביר לך שאין הבדל בין הנפרדות לאחדות. אני רוצה שתגיעי להבנה שאפילו שאת רואה תפוז ... ערוץ 30 וכו. למה האדם מפריד בין הערוצים? לכאורה השאלה שלי לא ברורה, הרי ברור שיש הפרדה בין ערוץ 22 לבין ערוץ 30. אבל מי אמר שיש הבדל בין ערוץ 22 לבין ערוץ 30? בערוץ 22 יש תוכנית על אוכל למשל, ובערוץ ... הוא זה שעושה הכל, מדוע אתה בוחר בחוויה לא נעימה? אליעד: התשובה היא שאת עדיין עושה הפרדה בין יש אריה לבין יש אדם, לבין אין אריה ואין אדם, את עדיין מפרידה בין אחדות לנפרדות. אין הבדל בין משנה ללא משנה ...
אלוהים, העולם, הבורא, הבריאה - האם הם אחד? מה האמת?
... והשנייה היא הבריאה המוגבלת. לפי תפיסה זו, יש אלוהים ויש אדם, יש מאציל ויש את מה שנאצל ממנו. אך אליעד מעלה מיד את הנקודה הבסיסית של ההרצאה: האם באמת יש הפרדה בין הבורא והבריאה, או שמא הכל אחד? מה משמעות האמירה שהכל אחד? אליעד מסביר שהרעיון של אחדות הבורא והבריאה מורכב במיוחד. לדבריו, כל ניסיון להגדיר ... הראשון לא יכול להגיד אני והעולם כי מבחינתו אין בכלל שניים - הכל אחד מוחלט ואין לו שום הגדרה. לפיכך, לפי אליעד, כל אמירה על אלוהים שמכילה את המילה אני או הפרדה כלשהי, היא כבר לא מתארת את האלוהים האמיתי, אלא אלוהים נמוך יותר, או תפיסה מצומצמת של אלוהים. כיצד ניתן להבין את מושג האלוהים האמיתי? האלוהים האמיתי על פי אליעד הוא זה שאין לו שום הגדרה ואין לו שום הפרדה. הוא לא אומר אני והוא גם לא אומר העולם. הוא בלתי מוגדר לחלוטין. דווקא בגלל זה, כל תשובה שניתן לתת לגביו היא גם נכונה וגם לא נכונה בו - זמנית. זאת משום שברגע שנותנים הגדרה, מייד מופיעה הפרדה בין מה שמוגדר לבין מה שלא מוגדר. אליעד מבהיר שמבחינת האלוהים האמיתי, גם הטענה שיש בורא ונברא נכונה וגם הטענה שאין בורא ואין נברא נכונה. הכל אפשרי ... דוגמה מוחשית של כוס ואומר: כוס לא יכולה להיות מחויבת המציאות משום שהיא יכולה להיעלם. הכוס לא מכילה בתוכה את כל המציאות, ולכן אינה מחויבת המציאות. אם קיימת הפרדה בין אני ולא אני, אז גם אני עצמי אינני אלוהים, כיוון שאינני מכיל בתוכי את כל המציאות. רק האלוהים האמיתי, הלא מוגדר, יכול להכיל בתוכו את הכל. אך ברגע שאלוהים יגדיר את עצמו, כגון אני אלוהים, הוא יוצר הפרדה ולכן אינו האלוהים הראשון המוחלט. מדוע בלתי אפשרי להגדיר את האמת? אליעד מדגיש שכל הגדרה היא מוגבלת משום שהיא שוללת את מה ששונה ממנה. אם האמת ... הגדרות מוגדרות, ומצליח לתפוס שכל ההגדרות קיימות ושגם אף אחת מהן לא קיימת, אז הוא יכול להתחיל להתקרב לתפיסת האמת המוחלטת. האמת היא מצב שבו אין אפילו את ההפרדה בין מוגבל לבלתי מוגבל. זו מציאות בלתי אפשרית מבחינה לוגית, אך מחויבת מבחינה מהותית. מהו הסיכום של תפיסת האחדות לפי אליעד כהן? לסיכום, אליעד כהן ... הבורא והבריאה הם אחד היא שאלה שהתשובה עליה היא גם כן וגם לא וגם כל האפשרויות שביניהן. האמת אינה דבר שניתן להגדיר או לתפוס בשכל רגיל, משום שכל הגדרה מייצרת הפרדה. התפיסה העליונה ביותר היא תפיסה בלתי מוגדרת שבה כל האפשרויות נכונות ואינן נכונות בו - זמנית. האם הכל אחד? האם אלוהים מוגבל או בלתי מוגבל? מה זה אלוהים אמיתי? האם יש הפרדה בין בורא ונברא? מהי האמת המוחלטת? האם האמת מוגדרת? הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי על בורא ונבראים על התפישה שיש מוגבל ובלתי מוגבל, שתי ... אין אצלו הגדרה ושום דבר הוא לא עושה. מצד השכל הראשון הכל אחד, אבל גם זה לא נכון, כי לאמר שמצד האלוהים הכל אחד זה גם לצמצם אותו, כי להגיד שהוא רק אחד, זה גם הפרדה, ויש להגיד שגם וגם נכון כי מצד הבורא הראשוני כל התשובות נכונות, וגם אף על פי כן רק התשובה הראשונה נכונה ואיך זה יכול להיות, תחליט!! זה בלתי נתפש. ...
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
... שלו? אליעד מסביר שגם לאלוהים אין באמת בחירה חופשית, במיוחד כאשר מסתכלים על הרעיון מזווית של אחדות מוחלטת. בפרספקטיבה האמיתית ביותר, שבה הכל אחד ואין הפרדה, אין אפילו משמעות למושג בחירה, כי אין נפרדות ואין שום שינוי או הבדל שיאפשר בחירה. במצב הזה, אלוהים לא יכול לבחור כי אין לו אופציות ... לא הרגע שבו נברא העולם, אלא הרגע שבו הופיע הרצון הראשון של הבורא. עצם קיומו של רצון ראשוני כבר מהווה סוג של בריאה, כי ברגע שהבורא רצה משהו, הוא יצר הפרדה מעצמו, ובכך נוצרה כבר הנפרדות הראשונה. אם יש הפרדה , אז כבר אין אחדות מוחלטת. אליעד מציין שהרצון הראשון לא יכול היה להיווצר מתוך בחירה קודמת, מכיוון שלא היה שום רצון קודם. לכן הרצון ... כי לא היה לו רצון קודם. לכן, במובן זה, אלוהים הוא המהווה של כל מה שקורה אבל לא באמת בוחר את זה. אליעד מבהיר שבחירה חופשית אמיתית מתבטאת בכך שאין כלל הפרדה בין הרצון לבין המציאות. זהו מצב של אחדות מלאה, וזו המהות של בחירה חופשית אמיתית. האדם שמבין את העיקרון הזה יוכל לחוות את המציאות ... מסוימת, אלוהים אינו מבצע שום פעולה בתוך זמן ומקום, כי במצב של אחדות מוחלטת אין שום מקום לשינוי או להחלטה. ברמה העמוקה יותר, יש רק אחדות ללא שום הפרדה בין רצון לבין מציאות, ולכן לא ניתן לדבר על תהליך של בחירה. נוסף על כך, כאשר מדברים על כך שאלוהים ברא את העולם או בחר לברוא אותו, ... לאלוהים (ובעקבות כך גם לאדם) יש בחירה חופשית במובן עמוק יותר. הבחירה החופשית הזו מתבטאת בכך שהרצון והמציאות הם אחד. כאשר האל רוצה את מה שקורה, ואין הפרדה בין הרצון לבין המימוש שלו, אפשר לומר שזהו מצב של בחירה מושלמת. לא מדובר על התלבטות בין אפשרויות, אלא על התאמה מוחלטת בין מה שקיים למה ... בחירה חופשית ברמה הראשונית. יחד עם זאת, כאשר הרצון קיים והמציאות מתקיימת בהתאמה מלאה לרצון הזה, ניתן לתאר זאת כבחירה חופשית במובן הגבוה, כי אין הפרדה בין הרצון למעשה. מה המסקנה הסופית? למעשה, אין לאף אחד בחירה חופשית במובן הרגיל. לאלוהים אין בחירה חופשית לרצות את מה שהוא רוצה, כי הרצון נוצר מעצמו כשהוא עוד היה במצב של אחדות ללא הפרדה. לאדם גם אין בחירה חופשית לגבי מה לרצות, כי הרצונות שלו נולדים בשרשרת של סיבות שלא הוא בחר בהן. עם זאת, במובן העמוק, הבחירה החופשית ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הפרדה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הפרדה, איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הפרדה, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, אימון אישי רוחני בנושא הפרדה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 16:47:20 - wesi4