ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה היפראקטיביות ✔הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD ✔הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD מאת ד"ר יגאל גליקסמן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD
הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות

ADD\ADHD

מאת ד"ר יגאל גליקסמן

מכל ההפרעות השכיחות בתחומי הפסיכיאטריה והנוירולוגיה במיוחד של ילדים ומתבגרים, מדורגת כיום הפרעת הקשב והריכוז עם או בלי היפראקטיביות בין המקומות הגבוהים והשכיחים ביותר.

מחקרים הוכיחו כי מדובר ב כ 10% מהילדים ו כ 6% מהמבוגרים. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שרוב הסובלים מהפרעה זו הם בנים בנות נמצאות ביחס של 5:1 מהבנים.

ההפרעה גורמת לסובלים ממנה להשלכות ולקשיים רבים בתחומים האישיים, ההתנהגותיים, המשפחתיים, החברתיים, האקדמיים והתעסוקתיים.

מחקרים רבים הוכיחו כי ללוקים בהפרעה זו אין חסך ברמת האינטליגנציה להיפך לרובם יש אינטליגנציה גבוהה המקשה לעיתים מאד על הטיפול בגין רמות התסכול, הכעס, האשמה הגבוהות.

הוכח גם כי מדובר בהפרעה שאינה תוצאה של גורם אחד אלא של אוסף גדול ורחב של גורמים ביולוגיים, פסיכולוגיים ואפילו חברתיים.

ישנה השערה שמדובר בהפרעה עם מרכיב גנטי כלומר יתכן וההפרעה קיימת ונמשכת מדור לדור.

קיימת תמימות דעים בין החוקרים כי הגורם המרכזי להפרעה הוא נוירוביולוגי הווה אומר שינויים במבנה המוח ואופי הפעילות החשמלית שלו.

לא מדובר בפגיעה מוחית.

זו הפרעה דינמית ההולכת ומתפתחת עם הגיל (ילדות רכה, בית הספר היסודי, התיכון, הצבא והבגרות).

קיימת חשיבות רבה ביותר לאיבחון מוקדם של ההפרעה על ידי רופאי ילדים מומחים בתחום ההתפתחות והפסיכולוגיה של הילד. למרות שאין כיום מבחן אחד באמצעותו ניתן לאשר או לשלול את ההפרעה מקובל כי האבחון חייב להתבסס לפחות על 3 מרכיבים: 1 = הערכת רפואית קלינית מלאה 2 = הערכה מובניית באמצעות שאלונים מבוקרים להורים ולצוות החינוכי. ובדיקה אוביקטיבית של יכולת התפקוד כגון: מבחן T.O.V.A

הסימפטומים הנפוצים ביותר של הפרעות קשב וריכוז לפיהם ניתן לחשוב על קיום ההפרעה ולפנות לאבחון מקצועי הם:

* אי שקט ופעילות יתר.

* תגובתיות מהירה לגרויים = פתיל קצר.

* הסחת דעת והפרעות במיקוד תשומת הלב.

* ירידה ביכולת הריכוז בביצוע מטלות.

* קושי בביצוע מטלות ברצף.

* קשיים ביכולת ארגון הזמן וניהולו.

* חוסר סדר וארגון.

* הפרעות בקואורדינציה.

* הפרעות בשינה.

* דיבור מהיר, לא ברור ולא ממוקד בנושא.

* מעברים חדים מנושא לנושא.

* הפרעות בזיכרון ובחשיבה.

* אלימות והתפרצויות זעם.

* חוסר סבלנות.

* קשיים בקריאה, כתיבה, בהבנה ובחשבון.

* דיכאון.

ניתן לומר כי בהפרעות הקשב והריכוז נמצא 3 מרכיבים עיקריים

1.ליקוי בקשב 2.פעילות יתר 3 אימפולסיביות.

תהליך האיבחון:

לאיבחון מדוייק של ההפרעה ישנה חשיבות רבה מאחר ולעיתים לסימפטומים דומים יכולות לגרום סיבות אחרות כגון:

מחלות גנטיות שונות, מחלות פסיכיאטריות, קשיי למידה הנובים מפיגור שכלי קל, תיסמונת טורט.

איבחון נכון ומדוייק יכול למנוע התפתחות של הפרעות פסיכיאטריות עתידיות

במידה והורים ו\או הצוות החינוכי מזהים חלק מהסימפטומים שצויינו לעייל חשוב כדאי ורצוי לפנות לגורמים מקצועיים מוסמכים (רופאי ילדים, פסיכולוגים המומחים להתפתחות הילד) לצורך ביצוע הערכה קלינית, פסיכודידקטית.

ניתן לבצע אבחונים אלו במסגרות טיפוליות ציבוריות או פרטיות.

עלויות האבחון וההערכה הקליניים הן פועל יוצא הגורם המבצע ומורכבות האבחון.

הטיפול בהפרעות קשב וריכוז מורכב למדי ועל מנת להשיג אפקטיביות טיפולית חשוב כי יהיה רב מערכתי, מקצועי שיכלול את ההיבט הביולוגי - רפואי = מרכיב תרופתי מבוקר. ההיבט הפסיכולוגי והחברתי.

הטיפול המוצלח יותר יהיה זה שיותאם לפרופיל הפסיכופיזיולוגי של הילד, לכישוריו האישיים, לצוות החינוכי ולאפשרויות המשפחה.

חשוב ביותר כי ההפניות לטיפולים משלימים חייבות להנתן על ידי הרופא המומחה.

על מנת למנוע סיבוכים ותופעות לוואי חשוב ביותר כי תרופת הריטלין תינתן אך ורק על ידי רופאים מומחים בתחום ההתפתחות והפסיכולוגיה של הילד.

סוגי הטיפול האלטרנטיביים בהפרעות קשב וריכוז רבים ושונים כגון:

דיקור, הומיאופטיה, נטורופטיה, צמחי מרפא, פרחי באך, שיאצו, אלבאום, טומטיס, טיפול באמצעות יצירה והבעה, טיפול באמצעות בעלי חיים, דיאטות שונות, תוכנות מחשב, ביופידבק וניורופידבק וכד'.

מן הראוי לציין כי מחקרים רבים בתחום הפרעות הקשב והריכוז הוכיחו כי שיטת הביופידבק ובמיוחד הנוירופידבק מאחר והיא מבוססת על הרפואה - ביולוגיה, הפסיכולוגיה והטכנולוגיה, למעשה מלמדת יכולת לשלוט בצורה רצונית ולשנות את הליקוי בפעילות המוחית בצורה התנהגותית לצורך פיתוח ושיפור יכולת הריכוז ללא שימוש בתרופה ולכן אין תופעות לוואי.

ברור כי תחום הרפואה המשלימה לא נחקר מספיק מה גם שמקצוע הרפואה עצמו אינו מהווה עדיין מדע מדוייק וחד משמעי.

סוגי הטיפול הרבים גורמים לעיתים קרובות לבלבול אצל אותם הורים נואשים ומודאגים המוכנים להשקיע זמן וכסף בחיפוש ומציאת עזרה ופתרון להפרעת הקשב והריכוז של ילדיהם.

לסיכום:

לעניות דעתי ולאור ניסיוני הקליני הרב חשוב ביותר כי הטיפול בהפרעות קשב וריכוז יתחיל אך ורק לאחר אבחון מקצועי, יהיה מערכתי ויכלול צוות רב מקצועי בפיקוח גורם מרכז מעריך אחד. סוג הטיפול יקבע בהתאם לשיקולי הדעת של הצוות המקצועי.

יש לראות בהורים חלק בלתי נפרד מהתהליך הטיפולי, לתת להם הדרכה, הנחייה והרבה תמיכה.

במידה ואכן התהליך האבחוני והטיפולי יהיו כפי שאני מציע אין לי כל צל של ספק כי הסובלים מהפרעות קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות שיש להם הרבה כישורים ויכולות ייחודיים יצליחו להגשים ציפיותיהם בתחום האישי, המשפחתי, החברתי, האקדמי והתעסוקתי ויהוו תרומה משמעותית ביותר לקהילה.

* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=90239
לרדת במשקל טיפול בהפרעת קשב ממוקד לרזות גיל הילדות הורים שיקולים קושי סטטיסטיקה כסף טיפול בהפרעות add adhd בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז היפראקטיבי היפראקטיביות היפראקטיביים הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (באנגלית ADHD, נקראת בקיצור הפרעת קשב) היא הפרעה הנובעת מהתפתחות פתולוגית של מערכת העצבים המרכזית. תסמיני הליבה של הפרעת קשב הם קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. עם זאת, לא כל התסמינים חייבים להופיע כדי לענות על הקריטריונים של אבחנת הפרעת קשב. ADD הוא מונח ששימש בעבר לתיאור הפרעת קשב ללא היפראקטיביות. הפרעת קשב היא תופעה שכיחה, המוערכת בכ - 5% - 10% מהאוכלוסייה. עקב טבעה ההתפתחותי, ברוב המקרים היא באה ... לקויות הלמידה גם קשיים כגון הפרעת קשב. מונחים ותתי סוגים למרות קיומו של השם העברי - הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטביות, לעתים קרובות נהוג להשתמש בראשי התיבות ADHD של שמה הלועזי, אשר נהוג ברפואה ובפסיכולוגיה Attention-DeficitHyperactivity Disorder. בעבר הייתה הבחנה בין ADHD ל - ADD, כאשר הוספת או השמטת האות H מציינת את קיומה או העדרה של היפראקטיביות. זאת משום של - ADD אין תסמינים הקשורים בהיפראקטיביות או באימפולסיביות. בהתאם לכך, מדענים נהגו להתייחס ל - ADHD ול - ADD כאל שתי הפרעות שונות, למרות המאפיינים ... התמודדות עם ההפרעה כך שהתסמינים שלה הפכו למורגשים פחות. סיבה נוספת לאחוז הנמוך של המאובחנים המבוגרים היא שהפרעת קשב והיפראקטיביות נחשבה עד לפני עשור בערך לבעיה של ילדים בלבד, אם כי המודעות לקיומה גם בקרב מבוגרים גדלה בשנים האחרונות ... חייהם. תסמינים עיקריים (תסמיני הליבה) התסמינים הנובעים באופן ישיר מהבעיות הנוירולוגיות של ADHD מתחלקים למספר קבוצות עיקריות קשב וריכוז, היפראקטביות ואימפולסיביות. תסמיני הליבה הללו עלולים לפגוע בתחומים רבים שיכולים להשפיע על תפקוד האדם בבית, בקהילה, בלימודים או בעבודה. על ... נמצאה קשורה לקשרים בין אישיים חלשים של ילדים עם קבוצת השווים שלהם. קשיים אלו עלולים להוביל לתוצאות שליליות בעתיד. היפראקטיביות היפראקטיביות היא פעלתנות יתר (היפר=עודף, אקטיביות=פעלתנות). היא עשויה להתפתח כבר בשנים הראשונות לחיים ובאה לידי ביטוי במספר דרכים פגיעה באינהיביציה ... מתבטא בצורה עדינה יותר, למשל הזזת הרגליים בזמן ישיבה או נטייה להחזיק חפצים קטנים ולשחק איתם. דיבור אינטנסיבי. אדם היפראקטיבי עלול להיות מועד לתאונות ופגיעות גופניות, בעיקר בגילאי הילדות. התנהגויות היפראקטיביות בולטות מאוד, למשל - ילד מבטא פעלתנות רבה בגן, מתקשה לשבת לאורך זמן או להתמיד במשימה ועוד. לכן אנשים עם הפרעת קשב הכוללת מרכיב זה מופנים לאבחון הרבה יותר מאנשים עם הפרעת קשב ללא היפראקטיביות ולרוב ההפנייה נעשית בשלב מוקדם יותר בחייהם. הביטויים החיצוניים של היפראקטיביות עלולים להפריע לסביבה ולגרום לעימותים מול עמיתים ודמויות סמכות, כגון הורים ומורים. במקרים מסוימים עימותים אלו ופגיעה ביחסים עם ההורים עשויים להוביל לקשיים בין אישיים בבגרות. באופן כללי ילדים היפראקטיביים חווים פחות התפעלות ומקבלים פחות חיזוקים חיוביים ממבוגרים בסביבתם, מבוגרים נוטים להתעייף באינטראקציה מולם בשל הקצב המהיר שלהם, ולהקדיש להם פחות תשומת לב. במסגרת בית הספר, תלמיד היפראקטיבי עשוי לזוז הרבה, להציק לילדים אחרים ולהרעיש, דבר המפריע למורים ועשוי לעורר את התנגדותם ולנתב אותם לעמדת כישלון ותיסכול ... השיעור, אך כאשר רמת הפעילות אינה מפריעה לזולת, גם אם היא גבוהה מאוד, הדבר אינו דורש טיפול. ההבדל בין היפראקטיביות לאימפולסיביות היפראקטיביות ואימפולסיביות הן תופעות שונות, אשר יכולות להופיע ביחד או לחוד. כלומר, עבור אדם מסוים הנטייה להתנהגות היפראקטיביות יכולה להופיע לצד הנטייה לאימפולסיביות או ללא כל נטייה לאימפולסיבית. באופן דומה הנטייה לאימפולסיביות יכולה להופיע עם או ללא היפראקטיביות. פעולות אימפולסיביות והיפראקטיביות בלתי רצויות עשויות להיראות דומות, משום ששתיהן עשויות לפגוע באדם או בסביבתו חרף נסיונות כנים ומאומצים מצידו להימנע מכך. ... המעשה. אלו הם האנשים שיומלץ להם לספור עד 10 על מנת לאפשר לשיקול הדעת למנוע את הפעילות. לעומת זאת, היפראקטיביות מקשה על היכולת לדכא או להפסיק פעולה כלשהי גם כאשר האדם מודע להשלכות השליליות שלה. במקרה זה לא תעזור ... נעשה כבר, אך אין בו די כדי למנוע את הפעילות הלא רצויה. הנטייה לאימפולסיביות נחשבה בתחילה כהיבט נוסף של היפראקטיביות, אך לאחרונה מתחילים להתייחס אליה כאל תסמין נפרד ועולות השערות שהיא קשורה למנגנונים מוחיים אחרים מקור ההבדל מהנורמה הוא ... להפרעת קשב ומחוננות, אשר מקבלים התייחסות שונה בהתאם להקשר שבו הם נתפסים על ידי הזולת. בניגוד לפעלתנות היתר המאפיינת היפראקטיביים, עוררות היתר של ילדים מחוננים אינה נחשבת כבעיה. תפיסת החברה ומאפיינים המקשים על הבנת הלקות פעמים רבות נראה קושי ... בעל פעלתנות יתר, ולפתח כלפיו רגשות של כעס וניכור. מורים נוטים לאתר תלמידים בעלי הפרעת קשב עם תסמינים של היפראקטיביות ואימפולסיביות, משום שבפעמים רבות הם מפריעים למהלך השיעור בכיתה. מורים ישימו לב גם לרמות נמוכות של מוסחות או סימפטומים תנועתיים עדינים כמו עצבנות ואי שקט מוטורי בקרב תלמידים אלו. בניגוד לכך, תלמידים בעלי הפרעת קשב ללא תסמינים של היפראקטיביות ואימפולסיביות, המאופיינים בעיקר בחוסר ריכוז לא בהכרח יתפסו את תשומת הלב של המורה. זאת משום שבקרב תלמידים אלו הפרעת ... היתר צריך להבין את המרכיבים העמוקים של התופעה כדי להבין את המרכיבים הללו. אצל אנשים עם הפרעת קשב ללא היפראקטביות מופיעים לעתים קרובות ערך עצמי נמוך ומעמד חברתי בעייתי במקצת, אולם ללא דחייה ברורה של בני גילם. לעומת זאת, ... חברתיים מהותיים. קשיים בתחום המיומנויות החברתיות יכולים לנבוע גם מהנטייה לאימפולסיביות. אחד הגורמים לכך הוא הקושי של אנשים בעלי היפראקטיביות או אימפולסיביות לשמור על נימוסים ו - טאקט. בגילאי בית הספר הדבר יכול להוביל לכך שהילד הופך לליצן של ... קטיעת התהליך המכני של פתרון הבעיה והופעה של מחשבות ספונטניות המאירות את הבעיה באור שונה. נראה שבעלי הפרעת קשב והיפראקטיביות מצטיינים בהמשגה של הבעיה, או אף בהמשגתה של בעיה אחת במספר דרכים שונות זו מזו. תכונות אלו הן כנראה ... ההומור. פעמים רבות ילדים בעלי הפרעת קשב משתייכים לליצני הכיתה. אנרגטיות האנרגיה הרבה שקיימת אצל אנשים בעלי הפרעת קשב והיפראקטיביות, יכולה להיות מתועלת למטרות חיוביות. מדובר באותה האנרגיה אשר מפריעה להם כאשר הם נדרשים לעסוק בנושאים שלא מעניינים אותם ... לעבוד שעות וימים ארוכים תוך הרגשת סיפוק רב. תכונות אלה הן גם תכונות שנדרשות פעמים רבות בעולם העסקים. אנשים היפראקטיביים ללא בעיות מוטוריות יכולים להצטיין בספורט ולקבל אהדה והערכה חברתית רבה בעקבות זאת. ספונטניות ונכונות לנטילת סיכונים אימפולסיביות אינה תמיד תכונה שלילית. במקרים מסוימים האימפולסיביות של בעלי הפרעת קשב והיפראקטיביות דוחפת אותם ליוזמות חדשות, יצירת קשרים עם אנשים לא מוכרים, התחלת למידה של נושאים לא מוכרים וגילוי חוויות חדשות. ... בעלי הפרעת קשב יצירתיים רבים ליזמים, לאנשי עסקים ולאמנים מוצלחים. התמקדות - יתר אמנם נהוג לאפיין את הפרעת הקשב וההיפראקטיביות בחוסר קשב, אך כאשר הלוקים בהפרעת קשב עוסקים בדבר בו יש להם עניין רב, הגירויים החיצוניים כמעט ולא מסיחים ... טיפולי אשר יוביל לשיפור בתפקוד לא תמיד יצליח לנטרל באופן מלא את תסמיני הליבה של הפרעת הקשב (חוסר קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות). במקרים בהם הוגדרו יעדים מציאותיים ולא נראה כל שיפור בעקבות התוכנית הטיפולית, יש לבדוק מחדש את דיוק האבחנה ... ההמלצה הרווחת כיום של הרפואה המערבית למעוניינים בטיפולים אלטרנטיביים, היא לשלב אותם עם טיפולים קונבנציונליים. המקור להפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות השונות הרבה בתסמינים של הפרעת קשב מובילה להנחה שיש לה יותר מגורם אחד. הפרעת הקשב היא תורשתית (גנטית) ולכן ...
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב הילד ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. ... לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת. היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADHD - ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER ואילו הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADD - ATTENTION DEFICIT DISORDER היפראקטיביות פירושה פעילות יתר שמלווה את הילד בכל מהלכיו. פירושה: חוסר ריכוז, חוסר התמדה וקשב, קושי בארגון משימות, קושי לעקוב ... לתור, חוסר יכולת לשבת במקום הפרעה זו מתגלה לפני גיל שבע ונמשכת לאורך גיל ההתבגרות. במסגרת בית הספר הילד ההיפראקטיבי יסבול מבעיות למידה כמו: קושי בקריאה, בעיות בהבנת הנקרא, קושי בריכוז, ליקוי בזיכרון, קורדינציה גסה ועדינה לקויה, פזיזות, אימפולסיביות, ... לה. חשוב לציין שמאז שנת 1970 ועד היום מספר הלוקים בתופעה הולך וגדל. בשנת 1970 מספר הילדים שאובחנו כילדים היפראקטיבים בארהב היו 200,000 עם מגמת עליה עם השנים בשנת 1998 הגיע מספרם ל - 5,000,000 וכיום בשנת 2003 הגיע מספרם ל - 8,000,000 ילדים. השאלה שנשאלת היא כיצד יתכן שמספר החולים עולה עם השנים?? השערות איטיולוגיות להיפראקטיביות יש להיזהר באבחנה לא נכונה, שכן ילדים אימפולסיבים, חסרי סבלנות או ילדים שלא מגלים עניין בלימודים, משתעממים ועל כן מפריעים לא בהכרח ילדים עם הפרעות קשב או היפראקטיביים. על כן מאוד קשה לאבחן ילד היפראקטיבי ויש לנקוט אמצעי זהירות בטרם מקטלגים את הילד עם אבחנה כזו. ישנן תיאוריות רבות המתחרות זו בזו, במטרה להסביר את תופעת ההיפראקטיביות. הסיבות שיכולות להביא לתופעה זו הם: גורמים נוירולוגים, הפרעות ביוכימיות, גורמים גנטיים, איחור בשילתי, הרעלה ממתכות כמו עופרת וכספית, ... חומרי טעם וצבעי מאכל או שתיית אלכוהול בעת ההריון של האם ותרופות. גורמים נוירולוגים אחת הדעות המקובלות המשתייכות לתופעת ההיפראקטיביות היא נזק מוחי - פגם המכונה נזק מוחי מזערי. למרות שלאחר עשרות שנים בדקו ומצאו כי רק פחות מ - 10% מבין הילדים המופנים בגלל היפראקטיביות אכן נמצאה בעיה נוירולוגית ברורה. הפרעות ביוכימיות וונדר היה זה שקשר בין חומרים כימיים הפועלים כנוירוטרסמיטורים מעכבים לבעיות ההיפראקטיביות. הוא טען כי היפראקטיביות נובעת מאי יכולתו של המוח לאזן בין התגובות המעוררות לבין התגובות המעכבות. הכוונה בעיקר לנוראדרנלין שאינו מצוי בכמות מספקת אצל ילדים היפראקטיביים. הנוראדרנלין היינו הורמון המופרש מיותרת הכליה מביא להגדלת לחץ הדם וקצב הלב, בניגוד לאדרנלין אין לו השפעה על הפחמימות בפירוק גליקוגן). חוסר בנוראדרנלין מאפיין ילדים היפראקטיבים אשר כתוצאה מכך נוצר חוסר איזון בין עירור לעכבה ולכן נגרם חוסר שקט מוטורי. לאחרונה בשנת 2001 התפרסם מחקר הקושר את הריטלין למנגנון שחרור וקליטה של נוירוטרסמיטור דופמין. איחור בשילתי עפי תיאוריה זו היפראקטיביות מוסברת כאיחור בבשילה נוירולוגית בגלל התפתחות איטית של הבקרה הסרבלית. השערה זו התבססה על כך שהילד ההיפראקטיבי המבוגר מתפקד כפי שהיה צריך לתפקד ילד שאינו היפראקטיבי. במחקרים מצאו אומנם פערים התפתחותיים בהשוואה לילדים רגילים, אך קשה לבודד את האיחור הבשילתי כגורם סיבתי יחיד בהיפראקטיביות, אך סביר כי איחור בתפקודים שונים מלווה את התופעה. גורמים גנטיים עפי תיאוריה זו קיים קשר בין התנהגות היפראקטיבית ותורשתית כמו חוסר איזון כימי. אך, עדיין קשה לייחס לתיאוריה זו משקל רב מדי. גידול ילדים עפי השערה זו התנהגות היפראקטיבית קשורה לדרישות המופנות כלפי הילד ובתנאי הלחץ בו הוא שרוי. כתוצאה ממצב זה הוא מגיב בהתנהגות היפראקטיבית. השפעה זו היא דו צדדית, מצד אחד הסביבה מפעילה לחץ על הילד ומצד שני התנהגותו של הילד משפיעה על ... תגובה בין הילד להוריו, אשר נקלעים למבוי סתום. תיאוריה זו קשה לבדיקה משום שאין לדעת בוודאות מהו הגורם הנעוץ בהיפראקטיביות, גישת ההורים לילד או תכונותיו המולדות. הרעלת מתכות רעילות מתכות רעילות כמו: עופרת וכספית הנספגות בדם, במערכת העיכול או בכלי הנשימה, גורמות קשיים למערכת העצבים ולתופעות היפראקטיביות אצל ילדים. המתכות הרעילות עלולות לגרום לאוטיזם ובעיות נוירולוגיות רבות. כספית הינה מתכת רעילה המרוכזת בשרירי דגים שגדלים באגמים ... למזון תוספות כימיות, צבעי מאכל או חוסר בויטמינים עלולים לגרום שינויים במצב הרוח ובהתנהגות הכללית אשר חלקן יכולים להתבטא בהיפראקטיביות. תיאוריה זו התפתחה עי פיינגולד בשנת 1878 ששיער כי ילדים מפתחים היפראקטיביות כתוצאה מחומרי טעם וצבע שהוסיפו למזון, חומרים משמרים וחומרים המכילים אספירין ומשחות שיניים. תיאוריה זו הביאה להצלחה של 30% ויותר בקרב ילדים היפראקטיבים. אך הקושי בישומה מונע מהורים רבים להתמיד בה. חוסר איזון ברמת הסוכר חוסר איזון ברמת הסוכר גורם לשינויים רגשיים ... נוזלים באוזניים, לוקים בהתפתחותם הלשונית ובקושי בלמידה. מכאן אפשר להבין שיכול להיות קשר בין בעיה שמיעתית לאבחון מוטעה כמו היפראקטיביות. לכן חשוב לנטרל סיבה זו כאשר יש אבחנה של ילד היפראקטיבי. מחסור בברזל מחסור בברזל מתקשר לחוסר הקשבה או ירידה ביכולת ההקשבה, חוסר התמדה וחוסר תשומת לב. ברזל בנוסף להיותו ... כוננות מביא לחוסר חמצן ללב, לשרירים ולכלי הדם אשר מוליכים חמצן אל המוח. בחלק זה מובאות הסיבות או ההשערות להיפראקטיביות בחלק השני של הכתבה נתייחס לטיפול הקונבנציונלי מול הטיפול האלטרנטיבי בהיפראקטיביות והפרעות קשב. הטיפול הקונבנציונלי בילדים היפראקטיבים מכיוון שההפרעה נובעת משינויים במבנה המוח ותפקודו בעיקר עקב פגם באזור הפרונטו - סטריאטלי, עקב ליקוי בשחרור או קליטה ... על מנגנון זה. תרופות הממריצות בצורה עדינה את מערכת העצבים המרכזית, כמו אמפיטמינים, כאשר התרופה השכיחה ביותר בטיפול בילדים היפראקטיבים היא ריטלין. תרופת הריטלין הוכנסה לישראל לפני עשרות שנים, אך מדי פעם מתעורר ויכוח סוער סביב תרופת הריטלין הניתנת לילדים היפראקטיביים האם היא סם או תרופה? אין מבינים עד היום כיצד היא משפיעה. במקורה השתמשו בה להתקפי נארקולפסיה (תסמונת המתאפיינת ... למצב שינה תוך שניות, בעיקר בעת פעילות מונוטונית או התרגשות גדולה. הריטלין היא תרופה מעוררת, ממריצה שהשפעתה על ילדים היפראקטיביים הפוכה, היא מפחיתה את העירור ומרגיעה לעומת ילדים רגילים ומבוגרים. הריטלין משפר את הריכוז ומפחית את הפעלתנות של הילד. ... ומתאימות בטרם יינתן הטיפול. גם רופאים כלליים שאינם פסיכיאטרים רשאים לתת מרשם לריטלין לילד שעל פי דעתם היינו ילד היפראקטיבי. הורים ומורים לא תמיד מודעים לתופעות הלוואי המתלוות לתרופת הריטלין. בשנת 1977 סוכמו עי ברקלי 24 מחקרים שדיווחו על ... השינים, דגים מזוהמים, אלומיניום המצוי בסותרי חומציות וכלי בישול. מחקרים רבים הראו קשר מובהק בין קשיי למידה אצל ילדים היפראקטיביים לבין נוכחותן של מתכות כבדות ורעילות בגוף. רעילות ניתן לבדוק עי בדיקת שיער, תרבית צואה, בדיקת שתן ותפקודי כבד. ... להימנע מתזונה עתירת סוכר, תזונה בעלת סיבים מסיסים בעלת השפעה מעוררת על מיצי המרה. חסרים בויטמינים ובמינרלים בקרב ילדים היפראקטיבים נצפו רמות נמוכות של אבץ, ברזל, מגנזיום, ויטמין B6 וחומצות שומן הכרחיות. סימני חסר בברזל - עייפות, חולשה, פגיעה ... מיטיבה על התנהגותנו. הסרטונין מרגיע, מגביר עייפות ומשפר את מצב הרוח. מכאן יוצא אפוא שהסוכר לבדו אינו האשם הבלעדי בהיפראקטיביות. שילוב של סוכר בארוחה חלבונית אינו גורם לבעיות התנהגותיות מחקרים הראו כי ילדים שאכלו ארוחת בוקר עתירת פחמימות חלה הרעה במצבם ההתנהגותי, לעומת ילדים שאכלו ארוחת בוקר חלבונית. המסקנה המתבקשת היא שילדים היפראקטיבים אכן זקוקים לדיאטה עתירת חלבונים ודלת סוכרים. ככל שהיחס בין פחמימות לחלבון יהיה גבוה יותר כך התנהגותם תהיה הרסנית ...
טיפול בהפרעת קשב - מבוא
... התפקוד ואיכות החיים של האדם. הפרעת קשב היא הפרעה נוירו התפתחותית, שתסמיני הליבה שלה הם: קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות (פעלתנות יתר) ואימפולסיביות. הפרעת קשב היא תופעה שכיחה המוערכת בכ - 5% - 10% מהאוכלוסייה. היא מתפתחת במשך חמש ... האקדמי והמקצועי. בהתאם לכך, מבוגרים עם הפרעת קשב מתלוננים על קשיים בעבודה, בבית וביחסים חברתיים כתוצאה מקושי בהפנית קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. עם זאת, השונות בין אנשים עם הפרעת קשב בולטת יותר במבוגרים בהשוואה לילדים ולמתבגרים. שונות זו באה לידי ...
צ'אקרות - משמעות מרכזי האנרגיה שלנו על חיינו - חלק 1
... רגליים קרות וחלשות נפילות תכופות, אימפוטנציה, (שהיא גם בעיה רגשית), שבירת רגליים ואגן תחתון קרירות מינית, התעלפויות ובתחום הרגשי: היפראקטיביות, התמכרות לכסף, חומריות, התמכרות לעבודה שתלטנות, תאוותנות והתנהגות מינית כפייתית. כשאני מזהה אנשים עם חסך באנרגיה זו, אני ממליצה ...
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים
... מקצוע. אגב, חלק גדול מהמודעות של המטפלים לעניין נבע כתוצאה מלחץ מצד הורים ומורים שנאלצו להתמודד עם מצבים של היפראקטיביות בילדים או הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. כלומר עלתה דרישה מהסביבה לטפל בבעיה, ואחת הדרכים לטפל בה היא באמצעות ...
לגדל ילדים בריאים
... הרבנות הראשית ויש עם בדץ ירושלים - באותה חברה עצמה. הנה לדוגמה, חומרים משמרים וצבעי מאכל שגורמים / מחמירים היפראקטיביות: 102 E, 104 E, 110 E, 120 E, 123 E, 122 E,122 E, 124 E, 127 E, 131 E, ...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
... אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו ... ועודדו את הילד כאשר אינו מפריע, כאשר הוא עובד בסבלנות, נותר יושב במקומו, מתמיד במשימה ומשתף פעולה. זכרו שהתנהגויות היפראקטיביות במהלך עבודה ליד שולחן הכתיבה (למשל, תיפוף באצבעות או בעיפרון, התנועעות בכיסא ותנועות עצבניות) נועדו למעשה לשחרר את הילד מהיפראקטיביות. לכן מן הראוי להתעלם מהן, אלא אם הן מהות גורם מפריע לאחרים. אל תדגישו בו זמנית איכות וכמות. משימות ...
תובנות לחיים 15
... שהילד רוצה דווקא נייק? התשובה ברורה הרבה חושבים שכל ילד צריך מסגרת לימודית קלאסית אז זהו שלא ילדים עם היפראקטיביות הם ילדים עם צרכים ורצונות שונים, אז במקום להקשיב לרצון של הילד בכדי שיהיה לו טוב, ההורה מקשיב לרצון ...
התמכרות היא מחלה משפחתית
... ללידה מוקדמת, מומים מולדים, פיגור בגדילה, ובעיקר - נזק מוחי קל שמתבטא במגוון של בעיות כמו: הפרעת קשב וריכוז, היפראקטיביות, הפרעות במוטוריקה וקואורדינציה, אינטליגנציה נמוכה והפרעות בזיכרון. ADHD - הפרעת קשב וריכוז - אצל ילדים להורים מכורים לסמים ולאלכוהול ...
קשיי למידה
... אותם כעצלנים, כלא מנסים מספיק, כאשר בפועל מדוב ר על הפרעה מולדת. בתוך מימד הפרעות הקשב ישנה את הפרעת היפראקטיביות - אלו אותם תלמידים המתקשים לשבת בשקט על הכיסא, נראים כאילו יש להם קוצים בישבן, הם זזים בלי להפסקה, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על היפראקטיביות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: היפראקטיביות, האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: היפראקטיביות, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
המהות של האין מצויינות בעבודה אהבה בריאה לחשוב בצורה נכונה סבל אנטי הפחד שמאחורי הפחד פחד לפגוע בעצמך לאהוב את עצמי עם תנאים אמונה עצמית שלילית אהבה עצמית פנימית אהבה מטורפת אושר ללא גבולות אושר נצחי בעולם משתנה שליטה בסקס איך לענות לאקס? לא יודע להחליט קושי בקבלת החלטות להתמודד עם פחדים מהעבר להתמודד עם בגידה רגשית התמדה בתהליך התמודדות עם תחושת כישלון אושר למכור שנאה לאיש מכירות בעיות בחינוך למה ילד רוצה למות? שינוי התת מודע תת מודע וחלומות האם אנשים חכמים סובלים מ ocd? איך לעזור למי ששומע קולות? לרדוף אחרי האקס איך להתחיל עם מישהי שיש לה חבר? הבטן מקדם הגנה באימון המשחק של אלוהים השכל של הספר להיות אלוהים איך לזהות מורה רוחני מואר? הדרך להארה איך להפוך להיות אלוהים האמיתי? נוסחה איך להיות אלוהים איך לעשות כסף בלי לעבוד בכלל? איך לא לבזבז כסף? איך לדעת מהי מטרת החיים? משמעות החיים כמשחק איך לגרום למישהו ליהנות? חושב שלילי פרדוקס הבחירה בחירה חופשית מלאה למה אלוהים לא ברא עולם מושלם? בזמן המפץ הגדול עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל טוב, אימון אישי לביטחון עצמי, טיפול אישי מומלץ בנושא היפראקטיביות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 04:41:12 - wesi4