ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה החשיבה האנושית ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12 ✔ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11. הקדשתי את הפרק הקודם......
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12
ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11.

הקדשתי את הפרק הקודם לשתי המילים "הדברים האלה" שנזכרו בפסוק הפותח של פרשת העקדה. אברהם אבינו גילה את "הדברים האלה" וביקש להעבירם לילדיו לקרוביו, למכריו לאנשי עירו. הוא מצא בהם את "מסגרת החשיבה" האבודה, זו שהאדם התרחק ממנה ואיבד קשר עין עימה.

האדם ולמעשה איבד קשר עין עם "ההנאה" המקורית הבומבסטית, זו שנפשו דורשת, מבקשת... זו שאין לה מעצורים ואין לה גבולות, זו שנמשכת עד לאין סוף, זו שאין קו הפרדה מפריד בינה לבין יתר חלקיה הנמשכים עד לאין סוף, זו שנמשכת עד עולם ולא נעצרת לעולם. זו היא למעשה ההנאה המקורית המקיימת את הפועל התקני "ליהנות": אני נהנה כל עוד אני יודע שהנאתי לא תעצור. כלומר גם אם אקבל לידי את ההנאה הגדולה בעולם שעל אף גודלה מימדיה מוגדרים (כמות, גודל, זמן) - היא תהיה רחוקה מלענות על הפועל האנושי "ליהנות" כי אמורה היא להפסיק להתקיים בשלב מסויים, דבר שילך וינגוס מתחושת הנהנה ויעיב עליו... ויסוד ההנאה בהמשכיותה.

זכורה לכם מהפרק הקודם הדוגמה על ארבעת ימי החופשה בדיסני? ביום הרביעי האחרון מרגישים מועקה מסויימת בלב על כי החופשה עומדת להסתיים כבר היום ומטבע הדברים נהנים מהיום הזה פחות מקודמו השלישי, ובשלישי נהנים פחות מהשני עד שמגיעים ליום הראשון בו נהנים הכי הרבה על כי 4 ימי חופשה עוד לפנינו... אולם אפילו ביום הראשון לא מגיעים להנאה "התקנית" כי גם ביום הזה יודעים שהחופשה מוגבלת ועתידה להסתיים תוך ארבעה ימים לא יותר, והשאלה היא: איך נגיע איפוא להנאה התקנית בדיסני? אפילו 100 ימי חופשה מוגבלים הם...

- יש לגור אם כן בדיסני. באופן הזה ניתן להגיע להנאה התקנית מאזור השעשועים הזה, זו לכאורה התשובה אך עדיין היא לא תקנית, כי יש להוסיף לה גם את זאת:

יש לגור בדיסני לנצח בלי למות, כי עצם המודעות למוות מחבלת בגורם ההמשכיות... יש לבנות איפוא בית בדיסני ולקנות את סם החיים בשביל לחיות שם לעד, כך ניתן ליהנות מדיסני, זו התשובה התקנית. האם קיימת ישות אנושית עלי אדמות שיכולה להגיע למימדי ההנאה הזאת ולטעום ממנה?

כן! ילד בן אנוש מזהה את ההנאה התקנית הזאת וטועם הלכה למעשה ממנה, זאת כי אין הוא מודע לגורמים השונים המחבלים בגורם ההמשכיות שבשרשרת ההנאה. הילד זה יצור שחי באופוריה כי הוא אינו מזהה את האיומים עליו ולבטח אין הוא מודע לגורם החידלון, המוות - הגורם מס' אחד שמאיים על כל שרשרת הנאה והמשכיותה... הוא אינו מכיר את העיסוק בניטרול הדאגות... ילד זה יצור אנושי שחי בשלום אמיתי מושלם, לכן הוא נהנה הנאה תקנית מכל דבר גם מצעצוע פשוט, כי הוא רואה בהנאה מהצעצוע הזה כהנאה נצחית שלא תיגמר לעד. הוא צוחק מלוא פיו בקול רם, צחוק אמיתי, שום דבר באופק לא מעכב בעד הנשמה האין סופית שלו לקבל את מבוקשה.

אני מנסה לזהות ולהגדיר את ההנאה האנושית התקנית, המצרך הבלעדי של הנשמה האנושית. באופן הזה הגעתי עד הילד האנושי שהצליח הלכה למעשה להשיג לנשמתו את המוצר המושלם וליהנות ממנו, מכל דבר - צעצוע, טיול, מאכל...

למעשה לא המוצר הוא האחראי לתחושת ההנאה כי - אם תחושת ההמשכיות בהנאה ממנו היא הספקית לתחושת ההנאה, הוא יהנה כל עוד יודע שאף אחד לא יקח את הצעצוע מידו. עם זאת המוצר עצמו אינו אלא אמצעי הובלה לתחושת ההנאה, הראיה על זאת היא שכעבור פרק זמן הילד זורק את הצעצוע שבידו ומבקש צעצוע אחר, הוא משתעמם ממנו וכאילו פרק החיים של הצעצוע הסתיים. בבית הוא משתעמם ולכן הוא מבקש לצאת למרחב אחר, לרחוב... גם המאכל הכי טעים לא יוכל ליהנות ממנו עד אין סוף, במקודם או במאוחר יחוש שובע ולא ירצה עוד.

התחושה היא שישנה יד "שנייה" שמכוונת אותו לגיוון... היא מתקנת אותו וכאילו מעמידה אותו על מקור טעותו ומפצירה בו: ישנם עוד צעצועים, עוד שבילים, עוד אפיקים... אני קורא לזאת "כיד שנייה" כי אני מזהה בה את יד הטבע שאין לאדם אלא להתאקלם איתו ולקבל את מרותו... אין לנו מד שיכולים לשלוט בו ולכוון בו את השיעמום... אין לנו שליטה על תחושת השובע... גם הגוף האנושי שלנו - הוא חלק אינטגרלי מהטבע... גם הוא כפוף לטבע.

אם כן אני מזהה בזירת ההנאה התקנית שני גורמים: גורם אחד נמצא בשליטתינו, הוא הוא הרצון העצמי בהנאה מכל דבר, מכל צעצוע מכל מאכל... הילד מחזיק בצעצוע ומבחינתו שלא תיגמר הנאתו ממנו עדי עד, אבל כאן נכנסת לזירה "היד השניה" היא ידו של הטבע, ומכוונת אותו לכאורה להשתעמם מהצעצוע ולגוון... היד הזאת גם משביעה אותו ומפסיקה באחת את תחושת הנאתו מהאוכל... אנו מזהים את "היד"הזאת גם כמבוגרים, בהנאה מסקס למשל... גם מבוגר חש את תחושת השעמום האובייקטיבית שמכוונת את רצונו ואינה נשלטת על ידו.

אם כן, ואם נחזור לילד וצעצועיו, היד השניה הזאת וכאילו נוזפת בילד הזה ואומרת לו: מה לך לשחק עם הצעצוע הזה כל כך הרבה זמן, האינך רואה באופק צעצוע אחר - טיפש שכמותך! לך קדימה, גוון... מצא עוד צעצועים, עוד אופקים, נשמתך האין סופית ראויה לעוד, הגיוון יתאים לצורכה המקורי.

אני מזהה כאן התאמה סימטרית בין רצון האדם לטבע שבלעדי ידו המכוונת - הילד היה נשאר עם הצעצוע שבידו לנצח... התאמה זו מבורכת היא כי למרות טבעה הכופה - כפתה על האדם בסופו של יום לגלות הנאות מגוונות ואופקים שונים. אמור מעתה, האדם מוצא את יסוד הנאתו בתחושת ההמשכיות מהנאה מגוונת.

כלומר, לא אגיע לעולם אל ההנאה התקנית אם אדע שביכולתי להגיע רק לדיסני, ואפילו אבנה את ביתי שם... יסוד ההנאה שהיגענו אליו בפרק הקודם משנה איפוא כיוון, הגם ושומר על השלד המקורי שלו:

יסוד ההנאה בהמשכיותה. כלומר, הנאה שאין עוד סוג של הנאה אחריה - לא תגיע לפרקה.

עם הופעת היסוד המעודכן הזה, הילד מפסיד במשחק כי הוא מכיר רק צעצוע אחד, והכדור חוזר למגרשו של הבוגר, רק לו יש את האפשרות להגיע אל גורם הגיוון בזכות היידע והניסיון שצבר. אמור מעתה, יסוד ההנאה יכול רק להתפתח ולגדול עם הימים... המשך החיים הוא הערב היחיד לקיום היסוד הזה.

במילים אחרות, ללא "הנצחיות" אין קיום להנאה.

זהו הרובד הבסיסי ביותר אותו גילה אברהם אבינו דרך "מסגרת החשיבה" האבודה, זו שהאדם כה התרחק ממנה ודרך החזרה אליה כבר סבוכה ומפותלת. והוא צעק בקול רם "גיליתי! "...

הרובד הבסיסי של ערך "הנצחיות" הנגלה ע"י אברהם אבינו מתוך "מסגרת החשיבה" האבודה - מכוון לערך הפועל בעולם הזה, בעולם הגשמי שלנו זה שאנו חיים בו ומבקשים ליהנות ממנו, והרי אין הנאה תקנית שגורם הנצחיות נעדר ממנה.

מכאן ניתן להתבונן בנגזרת השיכלית העולה באופן ברור מהדברים: אין המדובר בנצחיות לחיי העולם הבא... המדובר בנצחיות בעולם הגשמי שלנו, בעולם הזה. "מסגרת החשיבה" שנגלית לעיני אברהם מכוונת לנצחיות בעולם הגשמי הזה. כלומר, במילים ברורות, וע"פ מסגרת החשיבה הזאת, הגוף האנושי אינו מתכלה, הוא מתקיים לעד. הגוף האנושי אינו מזדקן, אינו חולה, אינו מושפע מתחלואות העולם ולא מאסוני הטבע שלו. בראש הרשימה מככב הממצא הזה: אין לגורם "המוות" קיום במסגרת החשיבה הזו, יש המשך לחיים, המשך שאין לו סוף.

ממצאים אלה וללא ספק מנוגדים הם בתכלית הניגוד לכל מסגרת חשיבה אנושית, של כל המין האנושי מעודו ועד עצם היום הזה. וכשאני אומר מנוגדים "לכל המין האנושי" - אני מכליל בזאת גם את אדם וחוה הנזכרים בתורה בבראשית, הם לא קיבלו את מסגרת החשיבה הזאת והתנגדו לה, הטקסט התנכי מתעד את ההתנגדות הזו על כל שלביה.

אחריהם הופיעה עוד אישיות שהתנגדה למסגרת החשיבה הזאת וגם מאפייני ההתנגדות הזו תועדו בתורה. לאישיות הזאת קוראים "קין" ודווקא לאחר שהרג את אחיו הבל - נגלתה לעיניו הטענה שדוחה מכל וכל את המסגרת הקדומה: אם אני בחרון אפי היגעתי לפשע הזה בו הרגתי את אחי את הבל, מי יערוב לי להנצל ממישהו שבחרון אפו גם יהרגיני! כלומר עצם הפשע שלי מרוקן את מסגרת החשיבה הקדומה מתוכנה, בה הנצחיות מככבת ולמוות אין קיום... והרי להבל לא היה ערב!

התורה מתעדת לאחר מכאן אנשים שחייו שנים רבות בתוך מסגרת החשיבה הזו ועל פיה, אך מצאו בסופו של דבר את מותם גוועו ומתו, או בלשונינו - התנתקו ממסגרת החשיבה הנצחית, קרסו ומתו.

אחריהם מגיע האדם הראשון ששאף לשרטט את "התרשים" המקורי למסגרת החשיבה המדויק, דרכו חשב לחזור אליה. לתרשים הזה קוראים בימינו "תיאוריה", ולאיש הזה קראו נח.

לאחר דור המבול של נח, מתעדת התורה את דור הפלגה שביקש לבנות מסגרת חשיבה חלופי משלו.

בתוך זאת ובימים ההם מגיח איש אחד ושמו אברהם, ומגלה את מסגרת החשיבה האבודה, זו שהאדם יכול להגיע במסגרתה אל ההנאה התקנית שהנצחיות ערבה לקיומה... הוא מגלה את מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורתית, והפרק של "עקדת יצחק" מתעד את התנסותו עימה ברמה הפרקטית. (פרקטיקה: ניסיון מעשי, היינו כאשר מעמידים את התיאוריה למבחן המעשי).

על מנת לעמוד על המבחן המעשי הזה שפרק העקדה מתעד אותו, עלינו להקדים ולבחון שני עניינים שמקשרים אותנו עם הנושא הזה.

א. מהי מסגרת החשיבה התיאורטית הזו... זו שדחה אותה האדם מעודו ועד עכשיו, זו שלא יכל המין האנושי לחיות איתה \ להתמודד עימה \ לאמצה.

ב. ואם והצליחו מתי מעט להגיע אל מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורטית ולשרטט את תרשימה, מדוע הם קרסו ומתו בסופו של דבר? והרי טמון במסגרת הזו גורם הנצחיות, מדוע לא ניצלו את התיאוריה הזאת והפכו אותה לפרקטיקה, לא היה להם כדאי? מה מנע מהם ליהנות מהחיים ולחיות לנצח? מה עמד בין התיאוריה שהיתה בהשג ידם לבין המבחן המעשי שיכל כל כך להטיב עימם...

באחד האתרים שפרסמתי בהם את סדרת "עקדת יצחק" ובפרק האחרון יא נשלחה התגובה הבאה: "לא הבנתי איך כל זה קשור לעקדה".

על התגובה הענינית הזאת עניתי: "את עשרת הפרקים האחרונים כתבתי בשביל להכין את הרקע לביאור שתי המילים (הדברים האלה) מהפסוק הראשון של פרשת העקדה". כמעט חצי העבודה עשיתי...

א. מהי מסגרת החשיבה התיאורטית.

על (א) עניתי כבר ובאופן מלא על פני שלושה פרקים מלאים: השביעי השמיני והתשיעי. ובזאת מסתכמת "מסגרת החשיבה" ברמה התיאורטית:

לך בדרך שלך ותגיע למקום חפצך ללא עיכוב ומכשולים. לך בדרך שאתה הולך עליה ותגיע ללא עיכוב ומכשולים.

במסגרת החשיבה הזאת ניתן להבחין בקיצורי דרך "טבעיים" שמציעה התיאוריה הזאת. דהיינו לא צריך ואף לא כדאי לעשות קיצורי דרך "מלאכותיים" לדרך... במילים אחרות - מילים שלנו: אל לך לשקר או לגנוב או להתחנף או לרצוח... בשביל לקצר את הדרך לכאורה ולהגיע אל מחוז חפצך, אין זו הדרך.

זאת וגם זאת: קיצורי הדרך "המלאכותיים" והבלתי נאותים יובילו לדרך ללא מוצא וימנעו בעדך להגיע אל הדרך המקורית בה חפצת, אלה טבעם של הדברים.

לך בדרך ותגיע... לך ואל תשב, מסגרת החשיבה הזו מיועדת למי שנפשו שואפת הלאה - לא ליושב באפס מעשה.

ומה עם קיצורי הדרך המלאכותיים "והנאותים"... האם גם עליהם ניתן לוותר?

על התהיה הזאת עונה החלק הראשון שבמסגרת: כאן נעוצה הבחירה החופשית שלך, והבחירה היא בין הטוב ליותר טוב.

עד כאן החלק הראשון והמקובל שבמסגרת החשיבה, היינו זהו החלק המקובל כעיקרון על יד האדם.

החלק השני והבעייתי מבחינת האדם הוא שלפנינו, והתהייה הזאת תייצג אותו:

לך - ותגיע ללא עיכוב ומכשולים... ומה עם הגורל? ומה עם המכשולים הטבעיים? האקראיים? הבלתי צפויים? מה עם יד הטבע? מה עם אסונותיו? האם מצופה ממני להתעלם מכל אלה? האם מצופה ממני ללכת בגשם זלעפות אל מחוז חפצי?

לך - ותגיע ללא עיכוב ומכשולים... זה הטבע וזה דרכו. בדרך התקנית שלך אין מקום לגשם זלעפות. הרצון החופשי שלך יקבע באיזה מרחב תימצא, זו המציאות וכך היא עובדת.

כאן בנקודה הזאת קם קין וצעק: ומי יערוב לי להנצל ממישהו שבחרון אפו גם יהרגיני! ועל זאת נענה: רצונך החופשי יקבע באיזה מרחב תימצא אם ידידותי הוא או עויין.

בנקודה הזאת גם קם אדם וחוה וחוו את דעתם המלאה על מסגרת החשיבה העקרונית זו, שמשמעותה בעינם היתה להם לרועץ, היינו לניטרול החשיבה האנושית שלהם כבני אדם וניטרול שיקול דעתם! אנו רוצים לדעת ולבחור בין הטוב לבין הרע, ועל זאת נענו: קיימת במציאות בחירה אחת ויחידה בה רצונכם מעורב - היא בין הטוב לטוב ממנו, לרע כמהות אין ייצוג מלבד בדמיונכם הפרוע.

בנקודה הזו קם נח וביקש לטעום מפרי מסגרת החשיבה הזו. הוא ביקש מפת עזר שתעזור לו לפלס את דרכו אל המסגרת הזו, בתוך הדרכים העקלקלות שהסתבך בהם הוא ודורו... מסגרת החשיבה "הפותחת" של נח, קרובה היתה למסגרתו של קין, הוא ראה עין בעין איתו את הסכנות שבדרך ומי יערוב לו לצאת מהן... זהו מקור דרישתו למפה ברורה שתשרטט לו דרך נתונה בתוך סבך הדרכים. הוא ביקש לוותר על החשיבה העצמית כהיא זו לטובת הדרך הבטוחה אל ההנאה הצרופה, ובזאת הוא כשל.

משה רבינו התמודד עם מסגרת החשיבה הזאת בדרך ההתבודדות, היינו ביקש לבודד את עצמו מהמציאות הפרועה שאין לו שליטה עליה ועל ידי זה להגיע אל ההנאה הצרופה. הוא עשה זאת וננזף. זוהי פרשת המטה המפורסם שהתבקש להשליכו ארצה ולהחזיק בזנבו חזרה... בחיבורי האחרון עמדתי על הפרשה הזו והתבוננתי בה ארוכות.

ב. ואם והצליחו מתי מעט להגיע אל מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורטית ולשרטט את תרשימה, מדוע הם קרסו ומתו בסופו של דבר? והרי טמון במסגרת הזו גורם הנצחיות, מדוע לא ניצלו את התיאוריה הזאת והפכו אותה לפרקטיקה, לא היה להם כדאי? מה מנע מהם ליהנות מהחיים ולחיות לנצח? מה עמד בין התיאוריה שהיתה בהשג ידם לבין המבחן המעשי שיכל כל כך להטיב עימם...

אברהם אבינו היה אחד האנשים האלה שהגיעו אל מסגרת החשיבה הזו ברמה התיאורטית ואימצו אותה. אברהם אבינו גווע ומת, היינו לא הצליח לנצל את התיאוריה הזאת הטומנת בחובה את הנצחיות ולהביאה אל המבחן המעשי, הוא כשל ברמה הפרקטית, קרס ומת. וגם יצחק אבינו, ויעקב אבינו, ומשה רבינו, ואהרון הכהן, ויהשע בן - נון, ועוד מתי מעט... מדוע? הבה נרד לעומקם של הדברים, מה מונע מהאדם לקבל לידיו את ההנאה הצרופה מצרור החיים שכבר נמצאת בהשג ידו ולהביאה כפשוטה אל חיקו? מה מונע זאת מאינטלקטואל בעל קומה כמשה רבינו, כאברהם אבינו...

סימפטום העקדה, כך מכונה ע"י התורה, זוהי נקודת החיבור בין התיאוריה והמעשי, בנקודה זו מתגלם המניע הנגדי המונע מהאדם לפתוח את ידיו ולקבל אליהן את סם החיים. פרשת העקדה מנתחת באופן אנטומי מסודר את הסיפטום הזה ויורדת לפרטיו ושלביו.

סימפטום העקדה, סימפטום הידיים העקודות, הקשורות, הכבולות... לפנינו פרשה אנושית.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 13.
טקסט מועקות התאמה התבוננות מבחן אובייקטיביות הנשמה הגוף האנושי תחושת המשכיות רצון שליטה עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 1
האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 1
... של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי ... עיבוד הרבה יותר מורכבת הכוללת את התודעה האנושית. הבינה המלאכותית והחשיבה האנושית? אסוציאציות במחשבה האנושית? ... מלאכותית? הרצאה זו עוסקת במנגנוני החשיבה של המוח האנושי ובקשר בין החשיבה האנושית לבינה מלאכותית. אליעד כהן מציין ...
האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 2
האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 2
... של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית , התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ... על איך המוח האנושי פועל, כיצד אנו חושבים, והקשרים בין החשיבה האנושית ובינה מלאכותית. תוך כדי הדיון, אליעד נוגע במגוון נושאים הקשורים לתודעה האנושית, הבינה המלאכותית, מנועי חיפוש ...
אופנה - מהי מהותה של האופנה? ממה נובעים שינויי האופנה?
... וישנן אופנות שמתחלפות די מהר. האופנה היא לא רק הבגדים החיצוניים של האדם, אלא גם הבגדים הפנימיים שלו = צורת החשיבה של האדם. צורת החשיבה של האדם עוטפת ומקיפה את התודעה שלו, כמו הבגדים שעל גופו. ראה כאן. גם צורת החשיבה האנושית, כגון מוסכמות חברתיות וכיוב, גם הן סוג של אופנה. ישנן צורות התנהגות שפעם היו אופנתיות יותר, והיום הן אופנתיות פחות וכולי. האופנות החיצוניות של האנושות משתנות ...
מהות הבורא, משה רבנו, חז"ל, הרב אשלג, תורת הקבלה, הנושאים שבספר להיות אלוהים
מהות הבורא, משה רבנו, חז"ל, הרב אשלג, תורת הקבלה, הנושאים שבספר להיות אלוהים
... חשובות בגלל הוראות הרבנים והמסורות המגבילות. כיצד השפיעו דברי חזל על החשיבה האנושית? אליעד כהן מסביר כי ההוראות של חזל והרבנים השונים לאורך הדורות יצרו מצב שבו אנשים רבים מפחדים לחשוב באופן עצמאי, לשאול שאלות יסוד, או לנסות להבין באמת את המציאות ואת ...
NLP, לימוד NLP, אימון אישי, קואצ'ינג, מהו NLP? דמיון מודרך, מה זה NLP? שינוי הרגלים, השגת מטרות, טיפול NLP, שיטת NLP, תת מודע, להיות מאושר, כסף, איך להתעשר? שיטות טיפול
NLP, לימוד NLP, אימון אישי, קואצ'ינג, מהו NLP? דמיון מודרך, מה זה NLP? שינוי הרגלים, השגת מטרות, טיפול NLP, שיטת NLP, תת מודע, להיות מאושר, כסף, איך להתעשר? שיטות טיפול
... את עצמם. יחד עם זאת, כאשר לומדים לעומק את הרעיון של כיצד בדיוק פועלת החשיבה האנושית (כפי שמוסבר כאן), מגלים שההסתכלות על המוח יכולה להיות הרבה יותר רחבה ועמוקה. עולה טענה שישנה סתירה בין הגישה של ה - NLP המעודדת להציב מטרות ולשאוף להצליח בהן, לבין הרעיונות ...
המפץ הגדול של השכל, לצאת מהשכל האנושי, לצאת מגבולות השכל, השכל שמעל השכל, השכל של אלוהים, אחדות ההפכים, קפיצה קוונטית, לשגע את השכל, השכל הנקנה, להגיע להארה רוחנית
המפץ הגדול של השכל, לצאת מהשכל האנושי, לצאת מגבולות השכל, השכל שמעל השכל, השכל של אלוהים, אחדות ההפכים, קפיצה קוונטית, לשגע את השכל, השכל הנקנה, להגיע להארה רוחנית
... יוצר מצב שבו השכל אינו מסוגל עוד להבדיל ביניהם. בשלב זה מתרחש סוג של פיצוץ פנימי, שבו השכל עובר טרנספורמציה, קופץ למדרגה חדשה לגמרי ויוצא מהלופ של החשיבה האנושית הרגילה. זאת מכיוון שאם אדם יצליח להשתכנע במאה אחוז בשני הפכים בו זמנית, הם יבטלו זה את זה, וכך השכל ייצא מחוץ ...
איך להיות מומחה ל NLP? איך להיות מומחה לשכנוע? איך להיות מומחה למכירות? איך ללמוד NLP? איך לומדים NLP? ללמוד שכנוע, מי יודע לשכנע? איך לדעת לשכנע? איך ללמוד לשכנע? איך לומדים לשכנע?
איך להיות מומחה ל NLP? איך להיות מומחה לשכנוע? איך להיות מומחה למכירות? איך ללמוד NLP? איך לומדים NLP? ללמוד שכנוע, מי יודע לשכנע? איך לדעת לשכנע? איך ללמוד לשכנע? איך לומדים לשכנע?
... עד שהוא יגיע לנקודה שאין לו תשובה. ברגע שאינו מסוגל לענות לשאלה אחת של למה זה כך ולא אחרת, הוא בעצם מודה שהוא לא באמת מבין את התחום לעומק. בסיכומו של דבר, לפי אליעד כהן, מומחיות בשכנוע דורשת הבנה עמוקה ומלאה של מנגנון החשיבה האנושית ושל המנגנון הבסיסי של המציאות כולה, ולא רק ידע טכני או אקראי בשכנוע. איך להיות מומחה בשכנוע? מה זה NLP? איך לשכנע כל אחד בכל דבר? איך המוח ...
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר
... פיזי. הוא מחוץ לכל מקום אפשרי, ולכן חייבים לצאת לגמרי מגבולות החשיבה הרגילה כדי להגיע אליו. אליעד מסביר את המשמעות של הסיפור בכך שהעץ מסמל את השכל העליון, שהוא מחוץ למרחב הפיזי ומחוץ למרחב החשיבה האנושית הרגילה. כדי להגיע לאותו שכל עליון, האדם צריך לעבור מעבר לגבולות החשיבה המוגבלת. השכל נמצא כביכול במקום אינסופי, בלתי מוגבל. מי שיכול לצאת מגבולות החשיבה הרגילים ולהגיע לחשיבה ...
טיפול בכעסים, טיפול בחרדה, להרגיע חרדה, להרגיע כעס, להרגיע אדם עצבני, להרגיע אדם בחרדה, להרגיע אדם מפחד, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים? ללמוד אימון אישי, יעוץ לפסיכולוגים, ללמוד לטפל
טיפול בכעסים, טיפול בחרדה, להרגיע חרדה, להרגיע כעס, להרגיע אדם עצבני, להרגיע אדם בחרדה, להרגיע אדם מפחד, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים? ללמוד אימון אישי, יעוץ לפסיכולוגים, ללמוד לטפל
... מתקשה להבין מישהו, חפש איפה אתה כן מבין אותו ומשם תוכל להתקדם להבין את החלקים שאתה עדיין לא מבין. איך אפשר להשתמש בידע על אנשים בטיפול או באימון אישי? ככל שאתה מבין טוב יותר את המבנה הבסיסי של החשיבה האנושית (יש, אין, יתרון, חיסרון, יחסיות, מוחלטות), כך יהיה לך קל יותר לזהות ולהבין את המניעים והצרכים של ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על החשיבה האנושית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: החשיבה האנושית, מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: החשיבה האנושית, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל, פסיכותרפיה הוליסטית, אימון אישי להצלחה בנושא החשיבה האנושית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2422 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 22:45:56 - wesi4