ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדרך הבודהיסטית ✔זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה ✔בחודש שעבר הסברתי מהו "תרגול למבוגרים" בעזרת שתי ההכרות הראשונות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה
בחודש שעבר הסברתי מהו "תרגול למבוגרים" בעזרת שתי ההכרות הראשונות של מבוגר אמתי, שהן "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש". מה שכתבתי הוא שלהיות מבוגר פירושו להיווכח שדי לך במה שהחיים מציעים לך ברגע זה, ושאין לך צורך לחפש דבר - מה טוב יותר במקום אחר. ככל שתשוקתך תגבר כך יחסר לך דבר - מה, וייגרם לך סבל. ולכן מבוגר פשוט מפסיק להשתוקק ליותר ממה שיש לחיים להציע כאן ועכשיו.

כל זה טוב ויפה, אבל האם לא עלה בדעתכם שאולי מדובר ברעיונות חלולים שאין להם נגיעה למציאות שבה אנחנו חיים? ובכן לו אלה רעיונות חלולים מוטב שתפסיקו לקרוא את הפרק הזה לאלתר ומוטב שאני לא אבזבז את זמני בכתיבתו. אבל כמובן שאני מנסה לא להעלות רעיונות בלבד כי אם לשפוך מעט אור על מה שאני מכנה "תרגול למבוגרים". "תרגול" הוא חיי היום - יום ולעולם לא "רעיון", וזאת למרות שלעתים "רעיון" יכול לעזור לנו לברר עם עצמנו את עניין ה"תרגול". עלינו להיזהר לבל נסתפק בהעלאת רעיונות אודות "תרגול" - עלינו לממש את ה"תרגול"1, להגשים ולגלות אותו בחיינו. אחרת ה"תרגול" שלנו אינו אלא רעיון חלול.

מדוע אם כך, מושגים כמו "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש", "להיווכח שתמיד יהיה לך מספיק אם לא תדרוש מהחיים יותר משהם מציעים לך ברגע זה" נשמעים לנו כרעיונות חלולים? האין זאת כיון שלמרות שייתכן שאנחנו מבינים בשכלנו שהמציאות של חיינו די לה במה שהיא, עמוק בתוכנו אנחנו מרגישים "שעדיין דבר - מה חסר"? אני חושב שאפילו אחרי שנים של תרגול הדרך הבודהיסטית אנחנו עדיין מרגישים ש"דבר - מה חסר". אנחנו עדיין רוצים דבר - מה טוב - יותר, קצת יותר ממתקים, אושר והארה. וכך אם נהיה כנים עם עצמנו, ייתכן שנגלה שבמקום להסתפק במה שיש לחיים להציע לנו ברגע זה, אנחנו לא מסופקים במה שיש לנו ואנחנו משתוקקים ליותר, גם אם לא ברור לנו בדיוק מהו הדבר שחסר לנו. מדוע זאת?

הרושי סאוואקי קודו אומר:

"חסר דבר - מה בזאזן? מה חסר? דבר אינו חסר מצידו של הזאזן, זהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב 'דבר - מה חסר'! "

"דבר - מה חסר - פשוט שב זאזן. דבר - מה חסר - תרגל זאזן בגופך. דבר - מה חסר - הגשם הזאזן בגופך. "

ועדיין, מדוע חסר דבר - מה? אם פירושו של "תרגול למבוגרים" הוא אכן להפסיק להשתוקק ליותר ממה שיש לחיים להציע לנו ברגע זה, כיצד אנחנו יכולים בכלל לחשוב שדבר - מה חסר? לכל הפחות בזמן שאנחנו בזאזן עלינו לחוש שאיננו חסרים דבר, שיש לנו כל שאנו צריכים?! הרושי סאוואקי עונה על כך באומרו "שזהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב 'דבר - מה חסר'! " אין שום דבר שגוי בזאזן שאנחנו מתרגלים, אלו רק מחשבות - השווא המלוות את התרגול שמנסות לשכנע אותנו "שעדיין דבר - מה חסר". ובעצם עבור כולנו, בני - אדם השוגים במחשבות - שווא, תמיד חסר דבר - מה. זה אך טבעי. מאידך אל - לנו לשכוח שאנחנו בו - בזמן בודהה. להיות בודהה פירושו להיות מחובר למציאות המוחלטת בה דבר לעולם אינו יכול להיות חסר. ובעוד אנחנו חושבים שעדיין דבר - מה חסר, משהו בנו מבין בשלמות שאין ביכולתנו כלל וכלל להשתוקק ליותר ממה שיש לנו. אנחנו בו - בזמן בני - אדם השוגים במחשבות - שווא ובודהות, ילדותיים ומבוגרים בו - בזמן. אני חושב שלכולנו יש את המבנה המפוצל הזה בתודעתנו, ואני לא חושב שניתן לוותר על צד אחד לטובת האחר.

הבעיה של מבוגר אמתי היא כיצד שני הצדדים האלו מתייחסים זה לזה. האם ברצונך לחיות את חייך תחת הנהגתו של הצד הילדותי שלך, שטוען תמיד שעדיין דבר - מה חסר? מבוגר אמתי יעדיף לשבת מעוגן במציאות בה "עדיין דבר - מה חסר", מגשים הזאזן בגופו בו - בזמן שמחשבותיו משתוקקות "לדבר - מה נוסף".

הרושי סאוואקי אמר גם: "זאזן פירושו לשבת איתן בו - בזמן שדבר - מה חסר. "

ישנו קואן מפורסם, שביפנית נקרא בדרך כלל, "הקואן של הסימנייה מו". הוא מספר על נזיר ששאל את רבו: "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו (מו)? " הרב עונה: "מו (לאו)! "2

המילה "קואן" פירושה "מקרה - פומבי", בדרך כלל חילופי דברים בין מורה לתלמיד, או אמרה או מעשה אחר של רב - זן ששימשה מאוחר יותר כדוגמה לביטוי של האמת. בעת החדשה הפכה המילה "קואן" לשמש לתיאור שאלה אחת מתוך תכנית - לימודים שעל תלמידי - זן הלומדים תחת מורה קואנים "לענות בהצלחה". התלמיד ייכנס אל "חדר הדוקוסאן" כדי להיפגש בארבע - עיניים עם המורה. ראשית הוא יכריז על הקואן שלו, ואז המורה יבקש את תשובתו. התלמיד הכין מבעוד מועד הצהרה או מעשה שיבטאו את הבנתו. אם המורה מאשר את הבנתו התלמיד "יתקדם" אל "הקואן הבא", אם המורה אינו מאשר את הבנתו, על התלמיד "לנסות שוב" בפעם אחרת. במקרה של "הקואן של הסימנייה מו", לתלמיד סיכוי טוב "לענות בהצלחה" אם רק ישאג "מוווווווווווווווווווו! " בקול עמוק מעומק ההרה שלו, כדי להראות שהוא "הפך לאחד עם מו". כדאי לשים לב לעובדה שביפן קוראים לקואן "הקואן של הסימנייה מו" ולא "הקואן מו". בעצם מדובר בלהפוך לסימנייה "מו", ולא להפוך "לכלום מוחלט" או "ריק מזרח אסייתי" כפי שחשבו פילוסופים אחדים. כקואן מודרני למו אין משמעות אחרת אלא "מוווווווווווווווווווו! "

קואנים אחרים ידרשו מהתלמיד לסטור למורה או לעשות כאילו הוא משתין עליו. התשובות לקואן יכולות להיות תמימות ומשעשעות כמו משחק ילדי - גן. לא בדיוק מה שייחשב "כתרגול למבוגרים", אבל קואנים משמשים במסורות זן מסוימות כאמצעי למטרה ולא כמטרה בפני עצמה. כאמצעי למטרה אני חושב שקואנים משמשים אותנו היטב כדי להשתחרר מכלא המחשבות המרובות בתודעתנו. והשחרור הזה מתבצע תוך התיילדות מלאכותית של עצמנו, חזרה למעין מצב תינוקי - בזן זה נקרא "להפוך לאידיוט מושלם". במסורות מסוימות, "להפוך לאידיוט מושלם" נחשב כשלב הכרחי לתרגול זן.

אבל אין ברצוני להמשיך ולדון ביתרונות והחסרונות של "זן הקואנים". אני רוצה להתרכז באפיונים עמוקים יותר של "הקואן של הסימנייה מו". כאשר הנזיר שואל: "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? ", הוא אינו שואל אודות סתם איזה כלב. כאשר הוא אומר "כלב", הוא מתייחס לאותו צד בעצמו שניתן להתייחס אליו בדיוק רב כאל "כלב". הבודהיזם מלמד אותנו שכולנו בודהות, אבל האם באמת ניתן לקרוא בודהה לעצמי, הכלב הזה? הרב לא ענה " מוווווווווווווווווווו! " אלא פשוט "לא! " ישנו הבדל מובהק בין אדם השוגה במחשבות - שווא לבין בודהה. כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא אנחנו רחוקים מאד להיות "בודהות כפי שאנו". הקואן ממשיך בשאלה של הנזיר: "אם כפי שהבודהיזם מלמד אותנו, לכל דבר יש טבע - הבודהה, כיצד ייתכן שרק לכלב הזה, לי, אין? " והרב עונה: "בשל טבע הקרמה. " נכון שכבודהות יש לנו טבע - הבודהה, אבל כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא טבענו הוא "קרמה", ושונה הדבר לחיות את חיינו מסובבים על - ידי הקרמה מלחיות את חיינו כבודהה.

דבר מעניין הוא שבזמן אחר ענה הרב תשובה הפוכה - הנזיר שואל, "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? ", הרב עונה, "כן, יש לו! " - אפילו לכלב כמוך או כמוני אין דרך להימלט מהמציאות המוחלטת שנקראת "טבע - הבודהה". אדם השוגה במחשבות - שווא אינו זהה לבודהה, אבל גם לא ניתן להפריד ביניהם. בודהה מתעלה על האדם, אבל בו - בזמן הוא סוגר וחובק את האדם. הנזיר המשיך ושאל: "אתה אומר שלכלב הזה יש טבע - הבודהה, אבל מדוע אם - כך מתגלה טבע - הבודהה הטהור במצב - קיום כל - כך מכוער? ", כאשר אני מסתכל על עצמי בכנות, כל שאני רואה הן תשוקה, שנאה, מחשבות - שווא - כיצד יכול איזשהו "טבע - בודהה" להתגלות בזה? התשובה של הרב היא מן המפורסמות: "זה נעשה במכוון! "

אדם השוגה במחשבות - שווא אינו אלא אדם השוגה במחשבות - שווא. הבודהה אינו פחות מבודהה. ישות השוגה במחשבות - שווא ובודהה אינן אותו הדבר, אבל כאשר אדם השוגה במחשבות - שווא, בלב הקרמה והאשליה, מוצא מחסה3 ולוקח על עצמו את הנדרים4 וחי חיי תרגול, הישות שטבעה קרמה הופכת לישות שטבעה נדר - ובודהה ובודהיסטווה, מבוגר אמתי מתגלה במכוון. בודהיססטווה או מבוגר הוא ישות השוגה במחשבות - שווא החיה את חייה מנדר לנדר. על - אף שאינם זהים, בודהה ואדם לא ניתנים להפרדה. לחיות מנדר לנדר, לחיות כמבוגר אחראי, ולחיות מסובב על - ידי הקרמה כתינוק מגודל, הן דרכים שונות לחלוטין לחיות את חיינו. מבוגר בוחר "במכוון" להשתמש בקיום הקרמתי שלו כאדם כדי לחיות את דרך הבודהה.

אני שוגה במחשבות - שווא, ואני בודהה. אני תינוק מגודל, ובו - בזמן אני מבוגר אמתי. השאלה היא כיצד שני ה"אני" האלו מתייחסים זה לזה. באותו האופן בו אם אוהבת מושכת את ילדה הבוכה בידו, כך אני המבוגר מורה את הדרך לאני הילדותי באפשרו לו לעקוב אחר כוח - הכבידה של הזאזן. אין כל תועלת לפתח חרדה בניסיון לחנך את עצמי בעצמי, כפי שיכול לקרות להורה צעיר כאשר התינוק שלו לא מפסיק לבכות. כאשר ההורה אוהב את ילדו באופן - טבעי והילד באופן - טבעי הולך בדרך ההורה, ניתן להבין בבירור כיצד הישות השוגה במחשבות שווא, "הכלב שבי", מחוברת בו - בעת אל הבודהה והבודהיסטווה המבוגר, חיה מנדר לנדר.

"זאזן פירושו לשבת ביציבות בה - בעת שדבר - מה חסר. "

"להיות נצפה על - ידי זאזן, מקולל על - ידי זאזן, חסום על - ידי זאזן, להיסחב על - ידי זאזן, לבכות יום - יום בדמעות של דם - האין זו דרך החיים המאושרת ביותר שתוכל לדמיין? "

את ה"אושר" הזה נוכל לטעום רק עם נחישות של מבוגר. למרבה - הצער הוא אינו קיים עבור אלו שתודעתם בת שלוש. אצלי מתקיימים במקביל המבוגר הנחוש ובן השלוש, עבורו תמיד חסר דבר - מה. אבל אין מדובר בפיצול - אישיות או בסתירה פנימית. אם אנחנו מתרגלים בצורה בוגרת אנחנו יכולים לשאוב כוח רב מן המבנה הפנימי שלנו. בגנז'וקואן אומר דוגן זנז'י:

"כאשר תורת - הבודהה עדיין אינה ממלאת את הגוף והתודעה, אתה חושב שאתה מלא בה.

כאשר אתה מלא בתורת - הבודהה, אתה מבין, שצד אחד חסר דבר - מה. "

ילדותי לחשוב שדי - לנו במה שיש כאשר מדובר בתרגול תורת - הבודהה. זהו המבוגר שבנו שמבין "דבר - מה חסר". כאשר אנחנו מרוצים מהזאזן שלנו, זהו סימן בטוח לכך שמשהו בזאזן שלנו שגוי. מאידך, כאשר אנחנו באמת מתרגלים זאזן, אנחנו מבינים שצד אחד חסר. דבר כמובן אינו חסר מצידו של הזאזן. אבל כבני - אדם יש לנו את החסרונות שלנו, את הצד הילדותי שלנו, ככל שהתרגול שלנו הופך להיות בוגר יותר, כך ההכרה בילדותיות ובמחשבות - השווא שלנו מתבהרת. בשל ההכרה הזו אנחנו ממשיכים להתמסר לדרך, מסתכלים על עצמנו מזוויות שונות. אבל כאשר אנחנו מתחילים להיות מרוצים מהתרגול שלנו, מברכים את עצמנו על מה שהשגנו - בעצם חזרנו אחורה לשלב בו אנחנו חושבים שדי לנו ממה שלא ייתכן שלעולם יהיה לנו מספיק - תורת - הבודהה. וזהו רק עניין של זמן עד שנתחיל ליילל ולהתלונן: "עדיין דבר - מה חסר". הדבר היחיד שחסר הוא גישה בוגרת ואחראית לתרגול שלנו.

דוגן מונה שש הכרות נוספות של מבוגר אמתי, אחרי "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש": "ליהנות מן השקט (לא להעסיק עצמך בנושאים שאינם ממין - העניין) ", "להתאמץ לתרגל (לקחת אחריות על חייך) ", "לא לשכוח את הנחישות (מדוע אני מתרגל?) ", "תרגול סמאדהי (להגשים את הזאזן בגוף) ", "לתרגל תבונה (ליישם את ה"תרגול למבוגרים") ", "לא לדבר למעלה - מן - הדרוש (לעלות - כתה מרעיונות חלולים) ". במקום להסביר הלאה את ההכרות האלו, אני רוצה לספר על האופן בו הגעתי לאנטאיז'י לראשונה, ומה חווייתי. המשך יבוא.


1. בלשון המקור: Put "practice" into practice

2. הרב המדובר הוא לא אחר מג'ושו

3. מחסה בבודהה, בדהרמה ובסנגהה (שלושת אבני - החן הבודהיסטיות)

4. הנדרים הם נדרי הבודהיסטווה www.bendowa.net/zenblog1/תרגומים/muho/adult-practice/6-עדיין-דבר-מה-חסר-מוהו-נולקה/
יתרון או חיסרון לשכנע נזירים אשליה לאלתר להיזהר להפריד ביניהם לנסות שוב נזירות ילד חרדות בודהיזם זאזן זן בודהיזם
שמחה, להיות שמח, שמחת חיים, חוסר שמחה, דיכאון, עצבות, ייאוש, חרדות, להיות בשמחה
...שמח, שמחת חיים, חוסר שמחה, דיכאון, עצבות, ייאוש, חרדות, להיות בשמחה ובו יתבאר עניין השמחה של האדם בחיים. ויתבאר, במה תלויה השמחה של האדם בחיים? ומה גורם לאדם להיות שמח? ואיך האדם יכול לגרום לעצמו להיות שמח? והאם אפשר להיות רק בשמחה? ולמה לפעמים האדם נכנס לדיכאון? וממה נובעת תחושת עצבות ותחושת ייאוש מהחיים? ולמה יש לאדם חרדות וחוסר שמחה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי כולם מנסים להיות שמחים כמה שיותר. ולאו דווקא שמחים ומחייכים, אלא כולם מנסים להרגיש כמה שיותר טוב, ולהתקרב כמה שיותר אל תחושה של שמחה,...
חוויית התכלית, של המציאות כולה - איך לחוות אותה?
...כולה - איך לחוות אותה? כשאדם מבין באמת וחווה באמת, את התכלית והסיבה, של כל האירועים כולם, הוא חווה שלמות. משום, ששביעות רצון מלאה מהמציאות, היא אפשרית, רק כאשר האדם מתבונן על כל המציאות, מנקודת המבט של הרצון הראשון באמת, שהוא זה שרוצה את כל המציאות כולה. וכאשר האדם מבין באמת את הסיבה האמיתית של האירוע, מנקודת המבט של המסובב הראשון, אז הוא חווה את השלמות, כמו שהמסובב הראשון, חווה שביעות רצון מלאה מהמציאות. ומי שרוצה להבין ולחוות את התכלית הסופית של כל המציאות כולה, בכל דבר, לשם כך עליו לקשר את עצמו...
פחד מהופעות בבית משפט, פחד להופיע בפני שופט, פחד להופיע בבית משפט, חרדת קהל, פחד קהל, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, התמודדות עם פחדים, התמודדות עם חרדות, לחץ בבית משפט, עורכי דין - חלק 1
פחד מהופעות בבית משפט, פחד להופיע בפני שופט, פחד להופיע בבית משפט, חרדת קהל, פחד קהל, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, התמודדות עם פחדים, התמודדות עם חרדות, לחץ בבית משפט, עורכי דין - חלק 1
...בפני שופט, פחד להופיע בבית משפט, חרדת קהל, פחד קהל, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, התמודדות עם פחדים, התמודדות עם חרדות, לחץ בבית משפט, עורכי דין - חלק 1 מה הסיבות לפחד לפני הופעה בבית משפט? המשתתפת מסבירה שהיא אינה חוששת לשיר מול קהל, אך פחד קהל ניכר אצלה כאשר היא נדרשת לדבר בפומבי, במיוחד בהופעות מול שופט בבית משפט. היא מספרת שבזמן שהיא נדרשת לשאת דברים, היא חווה רעד חזק בכל גופה. אליעד מנסה להבין את מקור הפחד ומבקש ממנה לספק דוגמאות מתוך סיטואציות בהן חוותה את הפחד הזה. היא משתפת שהיא עומדת בפני משפט...
חרדה או פחד, פחד או חרדה - מהי חרדה? מהו פחד? מה ההבדל בין חרדה לבין פחד?
...פחד או חרדה - מהי חרדה? מהו פחד? מה ההבדל בין חרדה לבין פחד? ובו יתבאר, מה ההבדל בין פחד לבין חרדה. ומתי האדם סובל מחרדה ומתי האדם סובל מפחד. והאמת היא, שאין שום הבדל בין פחד לבין חרדה, או בין חרדה לבין פחד וכל כיוב. וחרדה או פחד, אלו שתי מילים שונות, שמבטאות את אותה התחושה בדיוק, בעוצמות שונות. וההבדל שבין חרדה לבין פחד, זה כמו ההבדל שיש בין 10 שח, לבין 20 שח. שגם 10 שח וגם 20 שח, שניהם אותו דבר בדיוק, כי שניהם זה כסף. אלא, שיש הבדל בין 10 שח לבין 20 שח, בכמות של הכסף. וכך גם פחד וחרדה, ששניהם...
תקשורת בין אישית, מה אנשים רוצים לשמוע? מה לענות לאנשים? מה נכון לענות? לנהל שיחה, ניהול שיחה, לגרום למישהו לאהוב אותך, לגרום למישהו לשנוא אותך, לגרום למישהו להפסיק לאהוב אותך
תקשורת בין אישית, מה אנשים רוצים לשמוע? מה לענות לאנשים? מה נכון לענות? לנהל שיחה, ניהול שיחה, לגרום למישהו לאהוב אותך, לגרום למישהו לשנוא אותך, לגרום למישהו להפסיק לאהוב אותך
...רוצים לשמוע? מה לענות לאנשים? מה נכון לענות? לנהל שיחה, ניהול שיחה, לגרום למישהו לאהוב אותך, לגרום למישהו לשנוא אותך, לגרום למישהו להפסיק לאהוב אותך איך נכון לענות כשמישהו שואל אותך מה שלומך? כאשר אדם שואל אותך מה שלומך?, קיימות אפשרויות רבות לתשובה, החל מתשובה חיובית כמו שלומי מצוין, תודה, ועד לתשובה שלילית כמו היה לי יום רע. אפשר גם לבחור תשובה מעורבת, כמו גם טוב וגם רע. השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא, כיצד תשובתך תשפיע על האדם ששאל אותך וכיצד לבחור את התשובה בהתאם לתוצאה הרצויה לך בשיחה...
לשכור או לקנות? האם לקנות דירה או לשכור דירה? האם עדיף לגור בשכירות או שעדיף לגור בבית משלך? האם לקנות או לשכור? לקנות דירה למגורים או לשכור דירה? לקחת משכנתא כדי לקנות בית, לקחת משכנתא לרכישת דירה? לקנות דירה או לחיות בשכירות? קניית דירה בבעלותך, משכנתא או שכירות, האם לשכור דירה או לקחת משכנתא? לגור בשכירות כל החיים, לקנות דירה או להשקיע בשוק ההון, לקנות דירה או להשקיע בבורסה, למה לא כדאי לקנות דירה? לגור בשכירות או לקנות בית, לגור בדירה שכורה
...דירה? האם עדיף לגור בשכירות או שעדיף לגור בבית משלך? האם לקנות או לשכור? לקנות דירה למגורים או לשכור דירה? לקחת משכנתא כדי לקנות בית, לקחת משכנתא לרכישת דירה? לקנות דירה או לחיות בשכירות? קניית דירה בבעלותך, משכנתא או שכירות, האם לשכור דירה או לקחת משכנתא? לגור בשכירות כל החיים, לקנות דירה או להשקיע בשוק ההון, לקנות דירה או להשקיע בבורסה, למה לא כדאי לקנות דירה? לגור בשכירות או לקנות בית, לגור בדירה שכורה וכאן אסביר, מה יותר משתלם האם לקנות דירה או לחיות בשכירות? איך לדעת האם כדאי לקנות דירה או...
פרידות ומערכות יחסים, מי זרק את מי? מי נפרד ממי? למה היא זרקה אותי? למה היא נפרדה ממני? למה הוא נפרד ממני? למה הוא זרק אותי? למה היא לא רוצה אותי? למה היא בגדה בי? למה הוא בגד בי? למה הוא לא רוצה אותי? להחזיר את האקסים
פרידות ומערכות יחסים, מי זרק את מי? מי נפרד ממי? למה היא זרקה אותי? למה היא נפרדה ממני? למה הוא נפרד ממני? למה הוא זרק אותי? למה היא לא רוצה אותי? למה היא בגדה בי? למה הוא בגד בי? למה הוא לא רוצה אותי? להחזיר את האקסים
...ממי? למה היא זרקה אותי? למה היא נפרדה ממני? למה הוא נפרד ממני? למה הוא זרק אותי? למה היא לא רוצה אותי? למה היא בגדה בי? למה הוא בגד בי? למה הוא לא רוצה אותי? להחזיר את האקסים מי זרק את מי בפרידה? האם באמת נכון לומר שהצד שהחליט להיפרד, הוא זה שזרק את בן הזוג השני? לעיתים קרובות השאלה מי זרק את מי? עולה אחרי פרידה, ומעוררת תחושת אכזבה ותחושת חוסר אונים אצל הצד המורחק. אליעד כהן טוען שבפועל, ברוב המקרים (99.9% מהמקרים), מדובר בפרידה הדדית, כלומר, שני הצדדים זורקים אחד את השני. זה קורה משום שבסופו של...
חיפוש האמת, רצון לדעת את האמת, למה אתה רוצה את האמת, לדעת את האמת בלי אינטרס
חיפוש האמת, רצון לדעת את האמת, למה אתה רוצה את האמת, לדעת את האמת בלי אינטרס
...רוצה את האמת, לדעת את האמת בלי אינטרס מהו חיפוש האמת ומה מניע אותנו לחפש אותה? חיפוש האמת הוא נושא שזוכה להתעניינות רבה, אך אליעד כהן מסביר כי הרבה פעמים האנשים שמבצעים את החיפוש הזה, לא תמיד עושים זאת מתוך רצון טהור. לעיתים יש להם אינטרס חבוי שמניע אותם. לדוגמה, אם מישהי אומרת שהיא רוצה לדעת את האמת, אך מאחורי הרצון הזה עומדת השאיפה לפתור בעיות אישיות, אז למעשה החיפוש שלה לא נוגע רק לאמת, אלא גם למענה אישי שהיא מקווה להשיג. כלומר, החיפוש אינו טהור ואינו רק לשם האמת עצמה, אלא ככלי להתמודד עם קשיים...
פשוט להיות מאושר, להיות מאושר זה פשוט, קשה להיות מאושר, מאמץ להיות מאושר, אין הבדל בין יש לאין, לא לדעת שום דבר, להבין את המוח, להיות מודע לעצמך, איך המוח חושב?
פשוט להיות מאושר, להיות מאושר זה פשוט, קשה להיות מאושר, מאמץ להיות מאושר, אין הבדל בין יש לאין, לא לדעת שום דבר, להבין את המוח, להיות מודע לעצמך, איך המוח חושב?
...להיות מאושר, להיות מאושר זה פשוט, קשה להיות מאושר, מאמץ להיות מאושר, אין הבדל בין יש לאין, לא לדעת שום דבר, להבין את המוח, להיות מודע לעצמך, איך המוח חושב? למה כל כך קשה ופשוט להיות מאושר? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כי להיות מאושר זה מצד אחד הדבר הפשוט ביותר בעולם, אך מצד שני גם הקשה ביותר. הרעיון המרכזי שאליעד מציג הוא, שהיכולת להיות מאושר קשורה ישירות ליכולת של האדם להפסיק להבדיל בין יש לאין, בין טוב לרע ובין מציאות לחוסר מציאות. כאשר האדם מפסיק לבצע את פעולת ההבחנה הזו, אין לו שום סיבה להתאמץ או...
לבטל את הרצון העצמי, ביטול הרצון העצמי, בעיה אין סופית, דרך ללא מוצא, להפסיק לרצות, למה יש רצון
לבטל את הרצון העצמי, ביטול הרצון העצמי, בעיה אין סופית, דרך ללא מוצא, להפסיק לרצות, למה יש רצון
...העצמי, בעיה אין סופית, דרך ללא מוצא, להפסיק לרצות, למה יש רצון איך אפשר לבטל את הרצון העצמי? השאלה איך אפשר לבטל את הרצון העצמי היא שאלה מורכבת, ואליעד כהן מסביר אותה דרך כמה שלבים מפורטים מאוד. על מנת להבין את התשובה לעומקה, חשוב להבין תחילה שהרצון העצמי של האדם קיים רק כאשר הוא יכול לבחור בין שני דברים לפחות. אם לאדם הייתה קיימת רק אפשרות אחת, הוא לא היה חווה תחושת רצון, משום שאין לו אפשרות אחרת לבחור בה. למשל, אם יש רק מים בעולם, אין משמעות לרצון במים, כי אין אלטרנטיבה. למה קשה כל כך להפסיק לרצות...
חרדת כישלון והרצון להצליח - תרופה ועזרה לחבר
...ועזרה לחבר ניקח לדוגמה אדם שמרגיש שהוא חייב להצליח יותר מכולם, להיות הכי טוב ולהקדיש את חייו למען המטרות שהוא יוצר לעצמו. ראוי קודם להבין שאותו אדם אוחז בתפישה שתחושת הסיפוק הפנימית שלו תלויה בהצלחה שלו. הלך המחשבה שלו הוא כזה, שאם הוא ישיג את הדבר שהוא רוצה ורק אם הוא יגיע ליעד שרצה, רק אז הוא ירגיש טוב ושליו מבפנים. למתבונן מהצד זה די מובן שמדובר בסיפוק רגעי ושמיד לאחר מכן אותו אדם ימצא לעצמו יעד חדש ושוב יתלה את תחושת הסיפוק שלו בהשגתו, ועד אז הוא ככל הנראה שוב ירגיש שחסר לו משהו מבפנים. מעבר...
אשליית הנפרדות יוצרת הסתרות וכך נוצר חוויות ריבוי. אשליית התנועה מנפרד אחד לנפרד אחר יוצרת חוויית זמן
...יוצרת הסתרות וכך נוצר חוויות ריבוי. אשליית התנועה מנפרד אחד לנפרד אחר יוצרת חוויית זמן זמן הוא חוויה אישית. כאשר אתה חווה שינוי בחושים, נוצרת חוויית זמן. השינוי נוצר מחוויית נפרדות. אם תצייר ילד בועט בכדור, מהתבוננות בציור אתה לא תחווה זמן. הזמן עוצר מלכת. אבל אם תצרף לו עוד ציור שבו הרגל במיקום שונה והכדור במיקום שונה ותצייר עוד ציור ושוב הרגל והכדור במקום שונים וכן הלאה... יהיו לך אוסף של ציורים שחיבור ביניהם יצור חוויית שינוי. בעזרת חוויית השינוי שיצרת מאוסף של ציורים חסרי זמן, יצרת חוויית זמן...
האם הטכנולוגיה הרגה את הרומנטיקה ?
...הרגה את הרומנטיקה קודם כל - מה דעתכם? הרגה או לא הרגה? אני חושבת שלגמרי כן כתבה שהתפרסמה אתמול בישראל היום משקפת לגמרי את מה שאני שומעת מהטופלות הרווקות שלי בקליניקה וממה שאני מכירה מהחוויה שלי גברים כבר לא מתחילים עם בנות! זה לא משנה איך את נראת זה לא משנה בת כמה את או איפה את מסתובבת רוב הבנים כבר לא פונים ישירות לבנות! בחיים האמיתיים זה לא קורה (נשאר גבר אחד נדיר שעשה את זה אבל סורי הוא כבר תפוס) הכל עבר לזירת האפליקציות טינדר, אוקייקיופיד, לאב מי, באמבל וכו ואם הם כבר גברים אמיצים ורוצים להת
בין חינוך לאילוף
...לאילוף רבים מבינכם וודאי מתקוממים לשמוע, כי ישנם היבטים ומרכיבים דומים בין שני התחומים, החינוך והאילוף. אם נתעלם מן העובדה שמדובר במעין הקבלה בין בן אנוש לחיה, נוכל להשתחרר וללמוד משהו מן ההשוואה. נפוץ מאוד לראות התייחסות של בני אדם לחיות המחמד שלהם, בדרך שמאנישה אותם. אנשים תופסים ומפרשים התנהגויות חייתיות כמו היו אנושיות. לכן באילוף וביות חיות מתרחשות טעויות נפוצות, תקשורתיות באופיין. לחיות פסיכולוגיה משלה, תרבות ותקשורת שונה. באופן דומה, הילד הוא אחר, ואינו מבוגר נמוך כזה שיכול להבין הכל, אם...
מי שטרח בערב שבת הוא יאכל בשבת
...שבת הוא יאכל בשבת יש משפט חכם שאומר מי שטרח בערב שבת הוא יאכל בשבת. כלומר, האדם שחושב וחוקר את הדברים ולא באופן סתמי חושב עליהם כמו רובוט מתוכנת, בסופו של דבר משיג את הדברים שבאמת הוא רוצה להשיג. הרעיון העיקרי הוא לחשוב ולחקור את הנחות היסוד של האדם, ולא ישר להגיד אני מתנהג טבעי וזהו, כי זה שקר, זה דבר לא טבעי בעליל. הדבר הנכון, יהיה להפוך את עניין חקירת הנחות היסוד באופן שיהפוך להיות טבע שני של האדם, ולמה בעצם הבאתי את הפתגם הידוע מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת? לכאורה אפשר להקשות ולומר, מה כבר חידשת...
קרוספיט האם זה טוב או רע? אימון פונקציונאלי מה היתרונות ומה החסרונות של קרוספיט? מה ההבדל בין קרוספיט לבין פאוורליפטינג לבין בודי בילדינג? אימוני כושר פונקציונליים, אימוני קרוספיט האם הם טובים לפיתוח גוף, למי מתאים קרוספיט? קרוספיט או חדר כושר? קרוספיט ופיתוח שרירים, איך לא להיפצע באימון?
...האם זה טוב או רע? אימון פונקציונאלי מה היתרונות ומה החסרונות של קרוספיט? מה ההבדל בין קרוספיט לבין פאוורליפטינג לבין בודי בילדינג? אימוני כושר פונקציונליים, אימוני קרוספיט האם הם טובים לפיתוח גוף, למי מתאים קרוספיט? קרוספיט או חדר כושר? קרוספיט ופיתוח שרירים, איך לא להיפצע באימון? וכאן אסביר, מהו קרוספיט והאם ולמה הוא טוב או לא טוב. אז לאימון גופני באשר הוא, יש סיבות שונות, מטרות שונות וצורות שונות. לדוגמה, יתכן אימון כושר שמטרתו לגרום לך להיות כמה שיותר בריא. יתכן אימון שמטרתו לגרום לך לפתח כמה...
אושר בקושי ובפשיטות - למה אנשים מחפשים את הקושי? 2
...2 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אושר בקושי ובפשיטות - למה אנשים מחפשים את הקושי?. למה אנשים מחפשים פתרונות שיש בהם קושי כאשר מולם נמצאים פתרונות פשוטים וזמינים? הדרך להשיג את האושר המוחלט, היא עי הפתרון הפשוט ביותר בעולם כרוך במאמץ מינימלי - תהיה אמיתי עם עצמך. תגיד האמת שאני רוצה וקשה לי להשיג ואין לי מושג - תגיד את האמת. משימת האושר היא עי להיות אמיתי. תהיה אמיתי עם עצמך השאר יסתדר עם עצמו. למה אנשים מחפשים פתרונות קשים? אם מישהו היה הולך ברחוב והיה אומר לכל אחד צריך לשלם 10,000,00...
לעשות טוב - מהי אשליית הצלת העולם מהטיפשות של הרע?
...הצלת העולם מהטיפשות של הרע? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: לעשות טוב - מהי אשליית הצלת העולם מהטיפשות של הרע?. הפעם אדבר על אנשים שרוצים לעשות טוב ולעזור לעולם. ויש אנשים שחושבים שהתכלית היא לעזור ולעשות טוב, וגם זה שקר. האמת היא לא מה שהבן אדם חושב, בכל שקר יש אמת, אבל זה לא מה שאנשים חושבים ומדמיינים. וצריך לזכור שמצד האמת, לא משנה כמה אדם טוב יעשה בעולם, תמיד ימשיך להיות רע וזה משום שיש רע בעולם. וכל מה שאתה עושה, זה משחקי מילים, והטוב והרע קיימים מבחינה מהותית. מכיוון שלאף אחד לא...
היקיקומורי - מבוא
...(יפנית: או, בתרגום חופשי: מתחבא, מסתגר) הוא המושג היפני לתופעה בה אדם מבודד את עצמו מהחברה באופן קיצוני, בעקבות גורמים אישיים וסביבתיים שונים. המונח היקיקומורי מתייחס גם לתופעה הסוציולוגית וגם לאנשים המשתייכים אליה. פסיכולוגים מערביים משווים את ההיקיקומורי עם חרדה חברתית ואגורפוביה, אך האמונה התרבותית היפנית מתייחסת לתופעה כאל סטייה חברתית - ולא כאל בעיה פסיכולוגית. תוכן עניינים: 1 הגדרה 2 סיבות משוערות לתופעה 2.1 גורמים משפיעים 3 היקיקומורי ב - PDD הגדרה: משרד הבריאות היפני הגדיר היקיקומורי כאדם...
תוספי מזון - למי הם מוסיפים - ד"ר לוסי סלע - מהנדסת מזון ונטורופתית
...- למי הם מוסיפים - דר לוסי סלע - מהנדסת מזון ונטורופתית תרחיש ידוע ומוכר: קונה תמים שולח יד למוצר צבעוני ויפה, לעיתים אפילו מוצר השוכן במדפי מחלקת מזון בריאות, הופך לתומו את המוצר כדי לקרוא פירוט רכיביו - ואז מתגלה לעיניו רשימה ארוכה של שמות, מספרים, אותיות - חומרים המוספים למזון למען מטרות מסוימות, חומרים שאת רובם אינו מכיר ושמותיהם אינם אומרים לו דבר. כ - 3000 (! כן, נכון, 3000) חומרים שונים מוכנסים למוצרי המזון למטרות שונות: 1.שימור והארכת חיי מדף 2.שיפור המרקם - עיבוי, המגוון, אחידות. 3.שיפור...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרך הבודהיסטית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הדרך הבודהיסטית, איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הדרך הבודהיסטית, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
צרות של מחפשים רוחניים רמות של תפישת המציאות האם אני משוגע? אחדות מלאה להיפטר מהרגלים הרגשת מלאות פחד לפתוח עסק פחד מבני אדם מה זה ביטחון עצמי מופרז? ביטחון עצמי יציב אהבל האם אפשר להכריח מישהו לאהוב אותך? הסוד לאושר אמיתי להפוך כסף לאושר סליחה אחרי בגידה נרקיסיסטיות בזוגיות להחליט להתאמן איך להחליט מה הכי כדאי לעשות? התמודדות עם פרנויות התמודדות עם העברת ביקורת איך להעלות מוטיבציה ללמידה? מוטיבציה לחדר כושר מסרים בפרסומות בטלביזיה טיפים לשיווק ילד שהתאבד בגלל בדידות למה הילד לא יודע לקבל לא... אמונה בתת מודע מה זה להדחיק לתת מודע? ocd של רעשים איך נוצרת הפרעת אישיות לא יציבה? החזרת אהבה איך להחזיר אקסית סקס עם האקסית של חבר איך עובדים השרירים? בחירת משקלי עבודה להבין את אלוהים אלוהים נכה הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ מורה מואר לחזור להיות אלוהים להיות אלוהים שקרי כסף נזיל כסף כמשחק איך לדעת מהי משמעות החיים? משמעות החיים שגויה שתילת מחשבה שלילית רגשות שליליים לגרום לרובוט בחירה חופשית של תינוק מתי העולם נברא? חידוש העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, מאמן אישי לזוגיות, מאמן רוחני בנושא הדרך הבודהיסטית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 21:56:31 - wesi4