ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הגדרה עצמית ✔הורות - פרדיגמה ישנה ✔תחילה נבדוק מהו המצב הקיים כיום, בתוך קשרים בין הורים וילדים. לא זר לנו כי... - ידע להצליח התחייבות!...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הורות - פרדיגמה ישנה
תחילה נבדוק מהו המצב הקיים כיום, בתוך קשרים בין הורים וילדים.

לא זר לנו כי הורים רבים מרגישים שילדיהם משתמשים בהם כ'כספומט' - מעוניינים לקבל מהם כסף (אוכל, רכב וכד') ולא מעבר לזה. לא באמת נשארים כדי לחלוק לשתף להתייעץ לדבר להרגיש יחד אחד את עולמו של השני.

מוכרת עוד יותר התחושה של ילדים כי הוריהם לא מסוגלים להבינם, לקבל אותם כפי שהם באמת, מרגישים שהוריהם שיפוטיים, מעבירים עליהם ביקורת ועסוקים ב לומר להם מה עליהם לעשות, לכן ילדים עם הזמן הולכים ונמנעים ממגע כנה - אינטימי עם הוריהם. גיל ההתבגרות מתחיל את תהליך 'ההגדרה העצמית' של הילד אך במקרים רבים נותר ריחוק רגשי ואף מתעצם, גם בשנות הבגרות.

שני הצדדים חווים עם השנים התנגשות בין עמדות, ערכים, רצונות ומפתחים כפתרון מערכות יחסים מדודות, מוגבלות, בהן קיים ריחוק בעיקר רגשי. קשה להודות, אך לרוב, ילדים (גם בגילאי 30 40 50) יבחרו לבלות זמן חופשי עם אחרים, שאולי בגיל הוריהם, אולי בעלי מאפיינים דומים, אך לא עם הוריהם. האם כך אמור להיות? מה יש בקשר עם ההורים דווקא שמכתיב את המרחק?

ציפיות ואכזבות

הורים רבים חשים אכזבה מהקשר עם ילדיהם, אם אכזבה מתדירות המפגשים, אם מהאופן בו הילד מתנהל בחייו, אם מהשגי הילד, עמדותיו, מהאופן בו הוא דואג להם תומך בהם מטפל בהם וכד'.

ילדים רבים חשים כי בקשר שלהם עם הוריהם הם מקבלים מסר זה של אכזבה. הם מרגישים כי ההורים מאוכזבים מהם חושבים שהם לא טובים מספיק, שהם לא עושים מספיק בעניין זה או אחר וכד'. ניתן לאפיין את רוב הקשרים ככאלה המכילים אכזבה. מעניין לבדוק, מתי היא נוצרת ובעקבות מה? אכזבה קיימת בד"כ במקום בו היו לפניה ציפיות. כשהורים מחזיקים ברעיונות שונים לגבי מה ילדם אמור להיות / לעשות, ברגע שהמציאות לא תואמת ציפייה זו, תתרחש האכזבה. כל עוד ממשיכים אנשים להחזיק בציפיה המקורית, המציאות שלא משתנה, מראה שוב ושוב את הפער בין הרצוי למצוי.

היכולת לוותר על ציפיות ראשוניות, היכולת לעדכן את הציפיות והמשאלות כך שתהיינה קרובות יותר למצוי, מראה על גמישות תפיסתית. ההיפך - מראה על נוקשות ובמקרים מסוימים על חוסר קשר ממשי עם המציאות (ניתוק).

מה הדבר שמונע מאב להיות בטכס החתונה של בנו באהבה ובקבלה?

אולי חשיבות עצמית, מה שמכונה אגו.. בכל מקרה, עיוורונו למציאות הילד, למהותו, מאפשרת לו לקיים ניתוק. ניתוק רגשי יכול לייצר כאב נפשי מתמשך אצל שני הצדדים, אך הניתוק מגיע קודם כל כדי לספק פתרון לכאב אחר. כאב שקירבה אמיתית תחשוף בעוצמה. כאב שהדרך הקלה להמנע להרגיש אותו היא ע"י שמירת מרחק. כל מקרה של ניתוק ביחסים, יש עניין אחר, אולי כלל לא מודע, שדורש הבנה. העיוורון למציאות בד"כ הוא סוג של פתרון שמאפשר לזה שמסמא את עיניו, כמו לילד שמסתיר עיניו בכפו, להאמין, שלא רואים אותו. להאמין שמשהו שקשה לקבל, אכן אינו קיים במקרה זה.

הדינאמיקה שנוצרת במקרים רבים, גם אלו הדומים למקרה זה, גם השונים ממנו, יכולה להיות מוסברת במונחיה של הפרדיגמה הישנה ליחסים, אותה נפנה להבין כעת:

פרדיגמה ישנה ליחסים

ככל שנלך אחורה בזמן, נדיר יהיה למצוא הורים שלא השתמשו בסמכותנות ובכוח מול ילדיהם. הורים היו שם כדי לתת הוראות.. והילדים היו שם כדי למלא אחריהן. אלו שלא דרשו משמעת וציות נחשבו חלשים. הציות נחשב להוכחה מספר אחת לערכו של המבוגר / ההורה. כמו בתא המשפחתי, כך גם במעגלים החברתיים הרחבים יותר. ככל שיותר אנשים מצייתים לך, אתה חשוב / מוערך יותר. בעל יותר כוח השפעה. הורים שאבו את רעיון ההנהגה הכוחנית משליטי התקופה, שעשו את אותו דבר רק בקנה מידה רחב.

הורה ע"פ הפרדיגמה הישנה - תפקידו להורות. ללמד, לתת הוראות, (כך גם נתפס תפקידו של מורה - להורות לאחר (לילד) את הידע, או מה עליו לעשות). ההורה הוא זה היודע, זה המחזיק במה שנכון ולכן גם זה המחליט והקובע. לפי פרדיגמה זו, הילד הוא לוח חלק הניתן לעיצוב. הילד ידע רק מה שהורהו יבחר ללמדו. בזכות ידיעת הנכון ההורה מצפה להיות מכובד על ידי ילדו / תלמידו. ההורה מקבל ראשון לצלחת, ישן במיטה הטובה יותר וזוכה לעצמאות הגדולה יותר בתוך התא המשפחתי שהוא מקביל למבנה החברתי המכיל את המשפחה. כך היה עד כה במקומות רבים בעולם.

ע"פ הפרדיגמה הישנה ברוב המקרים, הסביבה החיצונית (בתרבות המכונה מפותחת, המערבית), מכתיבה לילד כיצד עליו לגדול, באיזה קצב ובעזרת אלו כלים, באופן המצמצם את המרחב המאפשר ספונטאניות. לחילופין, בתרבויות מתפתחות (הלא מפותחות') הילדים נזנחים ככל שמולידיהם עסוקים בדאגות קיומיות ממשיות. לרוב אין בוגר פנוי בסביבה לתת מענה לסקרנות המפתחת של הילד והוא נתון במרחב ש על כן לא יכול לאפשר התפתחות נפשית ולספק תמיכה.

עריכת השוואות - יותר ופחות

הפרדיגמה הישנה ליחסים בין אנשים מכילה את הרעיון כי ניתן להשוות בין אנשים וכתוצאה מכך לקבל ערך או חשיבות עצמית. למצוא סביבי כאלה שפחות ממני, מעניק לי תחושת עליונות. תחושה שאני יותר. למצוא כאלה שיותר ממני, נותן לי מוטיבציה להשיג יותר לצד תחושת פחיתות. הרעיון ההשוואתי זורע בכל אחד שמאמין בו, תחושה של זה לא מספיק.. אני לא טוב/ה מספיק, ולכן לא ראוי/ה מספיק וכד'.

כשמשלבים ביחסים את רעיון הכוח והשליטה ביחד עם רעיון הפחיתות וההשוואתיות המאפשרת אותו.. התוצאה היא יחסים עמוסי ציפיות אכזבות כעסים ביקורת האשמות וכל תבלין אפשרי שמונע מהספונטאניות להתקיים בחופשיות.

צרכים נפשיים לא נעלמים

חסך נפשי במילוי משאלות וצרכים ראשוניים, מכונה 'חסך נרקיסיסטי'. משמעותו חסך בחום, ביחס מותאם לצרכים הנפשיים, מצד בוגר תומך ומבין, יחס המאפשר לילד להנביט בתוכו את הרעיון כי הוא יחיד ומיוחד, נפלא, אהוב כפי שהוא, ומתקבל בשמחה בעולם. תחושות נרקיסיסטיות אלו, חיוניות להתפתחות הנפשית התקינה. הן מאפשרות לנפש עם הזמן להטמיע את הרעיונות החיוביים על עצמנו ולאפשר להם לנבוע מתוכנו בהמשך. חוסר בתשומת לב, בהקשבה, בתחושה שאני מוערך חשוב שיש לי מקום בטוח בעולם.. לא נעלם עם הזמן. ככל שננסה לכסות עליו בתחליפים כגון: משרה חשובה, קריירה, מעמד, עושר, או כל דבר חיצוני אחר, כך ימשיך החסך להציק או להציג עצמו מבפנים בדרכים שונות.

וכך, קורה שאמהות מקבלות תחושה שהן חשובות ושהן מספר 1 ברגע שילדן נולד ונוכח איתן ורק איתן כל הזמן. אמהות חשות חשובות ומשמעותיות ברגע שזוג עיניים אלו של תינוקן מגיב רק אליהן ונרגע רק בזרועותיהן. פעמים אמהות חוששות לאבד את התחושה המעצימה הזו, ומעכבות באופן לא מודע את התפתחות ילדן לכלל עצמאות.

כמה דוגמאות יש לציפיות של הורים שילדם יכבד אותם יפאר את שמם ירחיב את הצלחתם ישמש חלון ראווה עבורם? לשם מה נוצרות ציפיות אלו? לטובת הילד? או לטובת ההורה שצמא לכבוד, לחשיבות, להצלחה מתוך הצלחתם של ילדיו?

הורה שמחזיק בציפיה שילדו יאמין באותם ערכים כמו שלו, הורה שרוצה שילדו יתחתן בדרך המקובלת עליו, הורה שרוצה שילדו ירכוש מקצוע שהוא מחשיב כרצוי.. רוצה לאחוז בילד כבמושיע לחיזוק זהותו הפנימית. רוצה לאשר באמצעות ילדו את תקפותו שלו.

האם ילדים אמורים להיות חלק מזהותם של ההורים? האם אושרם של הורים נמצא במידה כלשהי תחת אחריות ילדיהם? האם מתוקף כך על ילד ללמוד את רצון הוריו ולחיות את בחירותיהם? ומה האלטרנטיבה לזה? עד כמה אנו ערים לאחריות שאנו נוטלים על כתפנו לאושרם של אחרים?
הפנימיות כאב באמת מרגיש להאמין להביא הוכחות הפער בין הרצוי למצוי חושש תרבויות מוטיבציה ילדה מודעות הורה הורות הורים
אתאיזם, אתיאיסטיות, הגדרה עצמית, שמירת מצוות, אמונה באלוהים, האם אתה אתאיסט? האם אתה מאמין? להאמין באלוהים, חיפוש עצמי, לחפש את אלוהים, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה
... אתיאיסטיות, הגדרה עצמית , שמירת מצוות, אמונה באלוהים, האם אתה אתאיסט? האם אתה מאמין? להאמין באלוהים, חיפוש עצמי, לחפש את אלוהים, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה מדוע חשוב לאנשים להגדיר ... כדי לסדר לעצמם את התפיסה העצמית. הגדרה עצמית כאדם אתאיסט או מאמין נותנת לאנשים תחושת ביטחון ויציבות מחשבתית, ומספקת להם מסגרת מוגדרת וברורה. זה מאפשר להם לדעת מי הם ומה הם חושבים, במקום להתמודד שוב ... את עצמו, ולחוש יציבות נפשית. האם ההגדרה העצמית פותרת את הבלבול הפנימי? אליעד מציין שהצורך להגדיר את עצמנו נובע מחוסר ביטחון באמונות שלנו. אם אדם היה בטוח לגמרי במה שהוא מאמין או לא מאמין, הוא לא היה ... הוא מאמין והאם זה באמת נכון. לכן, ההגדרה העצמית אינה פתרון אמיתי, אלא רק דרך זמנית להימנע מהתמודדות עם השאלה העמוקה יותר לגבי המציאות והאמונה. מה עומד מאחורי השאלה האם אני אתאיסט או מאמין? אליעד כהן ...
לאהוב את הרצון, לשנוא את הרצון, רצון עושה טוב, רצון עושה רע, האם רצון טוב? האם רצון רע? לא להיות קיים, להטיל ספק ברצון, מנגנון הרצון העצמי, האם אני קיים? לא לדעת כלום, מודעות עצמית
לאהוב את הרצון, לשנוא את הרצון, רצון עושה טוב, רצון עושה רע, האם רצון טוב? האם רצון רע? לא להיות קיים, להטיל ספק ברצון, מנגנון הרצון העצמי, האם אני קיים? לא לדעת כלום, מודעות עצמית
... שלו. אך כשאדם באמת לא יודע כלום, הוא נמצא מעבר למושגים של קיום או אי - קיום, טוב או רע, רצון או חוסר רצון. מה קורה כשאין שום רצון או שום הגדרה עצמית? אליעד מסביר שכאשר האדם מגיע למצב שאין לו שום רצון או שום הגדרה עצמית , הוא למעשה לא מוגבל יותר על ידי שום דבר. במצב זה, האדם אינו כבול למשחק של החיים, אינו סובל ממה שהוא מאבד ... באמת לא להיות קיים ועדיין לפעול בעולם? אליעד מדגיש שבסופו של דבר, אדם יכול להיות במצב שבו הוא לא קיים מבחינה פנימית (כלומר, לא מזוהה עם שום הגדרה עצמית או רצון), ובו בזמן להתנהל בחיים רגילים ולפעול כרגיל. במצב כזה הוא עושה ופועל, אך ללא תחושת מחויבות, ללא ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 3 - הקבצן העיוור מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 3 - הקבצן העיוור מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
... לפני שהייתה לו בכלל תודעה של אני. המשמעות של זה היא שהוא חווה את המציאות מנקודת המבט של אחדות מוחלטת, ללא שום הפרדה או נפרדות. המצב הזה הוא מצב שבו אין לאדם שום הגדרה עצמית כלל, ולכן הוא נקרא לא כלום. אבל דווקא מצב זה הוא מצב האמת המוחלטת, מפני שבו האדם נמצא באחדות שלמה עם כל המציאות. ...
דרך ללא כל דרך, למה בכל דרך בחיים יש חיסרון, איך לא להגדיר ולא להגביל את עצמך, איך לשלב ניגודים
דרך ללא כל דרך, למה בכל דרך בחיים יש חיסרון, איך לא להגדיר ולא להגביל את עצמך, איך לשלב ניגודים
... מחלקים מסוימים במציאות, ולכן כל דרך שמבקשת ממנו לעשות זאת היא דרך פגומה, שיוצרת חיסרון פנימי וסבל. איך אפשר להגיע למצב שבו אין הגבלה ואין הגדרה עצמית? ההסבר המרכזי של אליעד הוא, שהדרך היחידה להגיע לאיזון אמיתי ושלם היא לא להיצמד לשום הגדרה או דרך ספציפית. על האדם ...
האגו של אלוהים, אגו בריא ואגו חולה, אגו טוב ואגו רע, להיות אלוהים, חווית האלוהות
האגו של אלוהים, אגו בריא ואגו חולה, אגו טוב ואגו רע, להיות אלוהים, חווית האלוהות
... הפרדה, ולכן האגו שלהם אינו באמת בריא. לדעתו, אגו בריא אמיתי הוא רק זה שכולל את הכל ללא הפרדה. כל הגדרה עצמית, אפילו הכי מעודנת, יוצרת סוג של הגבלה או נפרדות. הדרך היחידה לאגו בריא ושלם היא לחוות את ...
תורת ההיפוכים, לא לכל דבר יש היפוך, היפוך שכלי, היפוך חוץ שכלי, היפוך מחשבתי, ההפך של כל דבר, דבר והיפוכו, אולי ההפך הוא הנכון, שכל שמעל השכל, נכון מצד עצמו, מעל השכל האנושי
תורת ההיפוכים, לא לכל דבר יש היפוך, היפוך שכלי, היפוך חוץ שכלי, היפוך מחשבתי, ההפך של כל דבר, דבר והיפוכו, אולי ההפך הוא הנכון, שכל שמעל השכל, נכון מצד עצמו, מעל השכל האנושי
... שלהם הוא הגיוני וניתן להבנה בשכל, אך יש גם רעיונות שבהגדרתם אין להם היפוך. למשל, ההנחה שאם אתה רוצה משהו זה טוב עבורך, ואם אינך רוצה אותו זה רע עבורך. אליעד מסביר שזו הגדרה עצמית של טוב ורע, טוב הוא פשוט מה שאתה רוצה, ורע הוא מה שאתה לא רוצה. הגדרה כזו היא חד - ערכית ואין לה באמת היפוך שכלי, כי לא ...
למתקדמים, הארה רוחנית, שלמות מוחלטת, להיות אלוהים, תודעה של אלוהים, לא לדעת כלום, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות מוחלטת, מה זה רשימו? מה זה רצוא ושוב? להיכלל באין סוף
למתקדמים, הארה רוחנית, שלמות מוחלטת, להיות אלוהים, תודעה של אלוהים, לא לדעת כלום, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות מוחלטת, מה זה רשימו? מה זה רצוא ושוב? להיכלל באין סוף
... לזכור ברמה מסוימת את החוויה של האחדות, אך לא לחוות אותה במלואה באופן קבוע. מה זה אומר להיכלל באין סוף? להיכלל באין סוף, על פי אליעד כהן, זה להגיע למצב שבו האדם מאבד כל תחושת נפרדות או הגדרה עצמית , ונכלל לגמרי בתוך המהות של האינסוף, המצב של אחדות מוחלטת. במצב כזה האדם לא מרגיש שום חיסרון, לא מפחד ...
למה לא כדאי לאהוב את עצמי בלי תנאים? למה לא כדאי שלא יהיה אכפת לי ממה שחושבים עלי? למה לא כדאי להיות מאושר בלי תנאים? מה חושבים עלי? למה טוב לפחד? למה כדאי שיהיה אכפת לך ממה שחושבים עליך? למה כדאי לשנוא את עצמי?
למה לא כדאי לאהוב את עצמי בלי תנאים? למה לא כדאי שלא יהיה אכפת לי ממה שחושבים עלי? למה לא כדאי להיות מאושר בלי תנאים? מה חושבים עלי? למה טוב לפחד? למה כדאי שיהיה אכפת לך ממה שחושבים עליך? למה כדאי לשנוא את עצמי?
... רעיונות וסיפורים מן הסביבה שלו, וכך נוצרת אצלו שיפוטיות עצמית. לכן, אם תאמר שלא אכפת לך כלל ממה שאנשים חושבים עליך, המשמעות העמוקה היא שלא תהיה לך שום הגדרה עצמית, ממש כמו תינוק. ובמצב כזה, אין שום סיבה לעשות דבר. אדם חסר כל שיפוטיות עצמית הופך לפסיבי לחלוטין. הוא לא יהיה לו עניין להשיג כלום, כי אין שום דבר שיגדיר לו מה נחשב טוב או רע, ...
מרדנות, סרבנות, עקשנות, הפרעת התנגדות, הפרעת התרסה, חוצפה, למה הילד עושה דווקא? למה הילד לא מקשיב? למה הילד עושה בכוונה? סמכות הורית, למה הילד לא יודע לקבל לא? מרדנות בגיל ההתבגרות, הפרעת מרדנות, הדרכת הורים, משמעת ילדים
מרדנות, סרבנות, עקשנות, הפרעת התנגדות, הפרעת התרסה, חוצפה, למה הילד עושה דווקא? למה הילד לא מקשיב? למה הילד עושה בכוונה? סמכות הורית, למה הילד לא יודע לקבל לא? מרדנות בגיל ההתבגרות, הפרעת מרדנות, הדרכת הורים, משמעת ילדים
... הראשון הוא להיות מודעים להתנגדות הזו ולקבל אותה כהיבט פסיכולוגי טבעי של הצורך בהגדרה עצמית . כאשר אנו מבינים שמקור ההתנגדות הוא לא בהכרח במניע של חוסר הסכמה, אלא בהצורך של האדם להרגיש שהוא שומר על זהותו ... מתנגדת, חשיבה חופשית, הדרכת הורים, סרבנות אצל ילדים, זהות עצמית של ילדים, צורך בהגדרה עצמית , צורך בזהות עצמית, אינדיבידואל אצל ילדים, הצורך בזהות עצמית אצל ילדים, אינדיבידואל של ילדים, סרבנות ילדים, ...
שלום עולמי / תסכול עולמי - איך לעשות שלום בעולם? איך לקדם שלום בעולם? חלק 2
... שלה הוא בכך שהיא אומרת אני. דהיינו, ישות שמודעת לעצמה, ישות בעלת זהות עצמית והגדרה עצמית, שהיא האני של האדם. וחיים נצחיים פירושו, שהאני של האדם ממשיך להתקיים בצורות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הגדרה עצמית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הגדרה עצמית, איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הגדרה עצמית, כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ פילוסופי, ייעוץ נפשי, מאמן שיווקי בנושאי הגדרה עצמית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2813 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 12:47:17 - wesi4