ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבנה ✔חיבור הרגש והשכל, חוויית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו +...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨חיבור הרגש והשכל, חוויית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

חיבור הרגש והשכל, חוויית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת.

אליעד: מי שהיה מבין באמת את כל מה שהסברנו, צריכה להיות לו חוויית מציאות אחרת, לגבי הנושא של האני. אין לי בעיה שנאמר, שאני זה צורה של מקום וזמן. האני זה משהו שקיים בתוך המקום והזמן. ההבנה הזאת עצמה אמורה לשנות לך את החוויה, של האני שלך.

מה זה האני בסך הכל? זה משהו שקיים בתוך המקום והזמן. יש אין סוף מקום ואין סוף זמן, יש אין סוף דברים ויש גם אני, וזהו. אם היית מבין את זה, שאני זה צורה של מקום וזמן, חוויית המציאות שלך הייתה שונה.

כול אדם שביום יום לא חווה שהוא ישות שקיימת בתוך המקום והזמן, אלא שהוא חווה שהוא משהו מעבר לזה, זה אומר שהוא עוד לא הבין מה שהסברנו. ביום יום כשאתה אוכל, האם אתה זוכר שאתה צורה בתוך המקום והזמן שזזה?

מה זה אני? יש מקום אין סופי וזמן אין סופי, שיש בתוכו אין סוף צורות, ושאחת מהצורות זה אתה, ואתה צורה שנעה וזזה ולא מעבר לכך.

שאלה: זה שאני בתוך תחושה של מקום וזמן מביא אותי לכלום. מה אני בכלל? מי אני בכלל?

אליעד: זה באמת ככה, זה אפילו יותר גרוע, גם המקום והזמן זה כלום, אבל בסוף את מגלה שאת אלוהים. אבל את אמורה לחפש את האמת ולא את אלוהים. תחפשי את האמת תגלי את אלוהים. תחפשי את אלוהים לא תגלי שום דבר.

האדם ביום יום כשיש לו בעיה בחיים, כשהוא רוצה משהו שלא קורה, והוא חושב שהבעיה היא במה שקורה ולא מבין שהבעיה היא בגלל שהוא רוצה, זה מראה שהוא עדיין לא הבין את השלב הראשון בספר.

השלב הראשון לא שואלים למה אני רוצה את זה, אלא צריך לשאול, למה אני רוצה? זה צריך לבוא לידי ביטוי בכך, שאתה צריך להבין שהחיסרון או היתרון שלך בחיים זה לא מה שאתה רוצה, אלא זה בגלל שאתה בכלל רוצה.

ואם אדם רע לו בחיים בגלל שהוא רוצה דבר וזה לא מתקיים, הוא צריך להבין שהבעיה היא לא בגלל שאתה רוצה אלא בגלל שאתה קיים. כי הקיום הוא המהות של הרוצה.

למשל אדם אומר, איזה רע לי בגלל שיש לי רצונות, למעשה הוא לא הבין, הוא צריך להתמקד בקיום שלו.

ונחזור לנושא של האני, מי שהבין עד כה, מה הפירוש של הבין? שהוא מסוגל להסביר את זה, ושכול דבר ודבר שהוא יגיד, נשאל אותו, אולי ההפך הוא הנכון, ושהוא יצליח להסביר את זה. כל אחד יכול להסביר שהוא זה צורה של מקום וזמן, אבל כאשר אתה מוכיח את ההוכחה שלך, נשאל אותך, מי אמר? אולי זה לא נכון?

מי שרוצה לחוות שכשהוא אומר אני, שהוא זה צורה של מקום וזמן, ולא מעבר לכך, צריך להבין שהוא צורה של מקום וזמן, אבל השאלה היא כמה אתה מבין? כי יש פה בספר פרק שבו נאמר שלכל אדם, על כל הבנה שיש לו, יש לו שאלות נסתרות שהוא לא שאל אותן. אם היינו רוצים היינו יכולים להוכיח משהו אחר.

כול זמן שלא ביטאת את כל הספקות שלך, כל זמן שלא שאלת את כל השאלות האפשריות, על המשפט שאתה זה צורה של מקום וזמן, וקבלת תשובות, זה אומר שעדיין לא הבנת שאתה זה צורה של מקום וזמן. הבנת גם שאתה זה צורה של מקום וזמן, אבל עדיין אתה מבין שאתה זה עוד דברים. ולכן אתה לא חווה את זה, וגם שנסיים את הפרק ונוכיח שהכל אחד, גם אז לא תבין בשלמות.

ולכן אני אומר לכם מראש, שההבנה היא לא שלמה. אני מראה לכם מקום שכול אחד יכול להתבונן ולראות מה הוא מפספס בהבנה.

כשאדם אומר ירח, הוא מתכוון למשהו שנמצא בשמיים, כשהאדם אומר זבוב, הוא מתכוון למשהו שנמצא בחדר, אבל כשהוא אומר אני, הוא לא מתכוון למשהו שנמצא שם, הוא מתכוון "אני", מה ההבדל בין הכוכב לכת לבינך, מה ההבדל? אין הבדל בתכלס, אם אתה רואה הבדל, זה מראה שלא הבנת.

ומה שאנחנו עושים כאן, זה לחזק את ההבנה השכלית, כדי שתהיה התאמה בין החוויה הרגשית לחוויה השכלית. כי בסופו של דבר צריך להרגיש את זה.

אם האדם מבין שהוא צורה של מקום וזמן והוא לא מרגיש את זה, אז איך הוא מצפה להרגיש שהוא אלוהים? ולכן אני נותן פה מבט נוסף לכל אחד מכם, שיעצור אותו ביום יום ושהוא יתבונן בו. נקודה ראשונה שאמרנו בקשר לרצונות להבין שזה רצון. האם אתה מבין שהבעיה היא לא ברצונות ספציפיים אלא הבעיה היא בזה שאתה בכלל רוצה? האם אתה מבין שכשאתה אומר אני, זה רק משהו שקיים בתוך המקום והזמן? כי אם לא, תעצור כאן, אתה חייב להבין למה אני מבין את זה ולא מרגיש את זה, למה?

ואז תגלה שאתה לא באמת מבין את זה. ואם תבין את זה באמת, יהיה לך יותר קל להבין את מה שקורה אחר כך.

שאלה: מה הבעיה שהאדם מרגיש שהוא חי בתוך מקום וזמן וטוב לו? למה צריך להתקדם מעבר למקום והזמן?

אליעד: נכון, מדוע שנחקור מה יש מעבר למקום והזמן? כמה תשובות. דבר ראשון אם אתה לא רוצה לחקור, אל תחקור. דבר שני, התחלת הנושא הייתה, שאתה רוצה להבין, למה אני רוצה את זה ולא את זה? למה קורה ככה ולא אחרת? אתה צריך להסתכל פנימה ולראות מאיפה התהליכים מתחילים. אבל בהנחה שאתה רוצה להבין למה אתה חי, עד שלא תגלה את הראשון אתה לא תבין למה אתה רוצה.

כול המסע הזה מתחיל בשאלה, למה אני לא רוצה להרגיש רע? למה אני מפחד למות? ולכן אתה צריך להתבונן פנימה.

למה האדם מחפש תמיד יותר טוב? כי בתת מודע שלו הוא משווה למצב שבו אני נמצא. האדם תמיד מחפש משהו יותר טוב, כי בתת מודע שלו יש משהו צרוב, שיש משהו טוב בקנה מידה אחר בכלל.

בתכלס ההבנה משפרת לך את החוויה, לכן ככול שאתה מבין יותר כך אתה חווה את זה יותר.

אבל מה שאני טוען שלכל אחד מכם יש בתוכו שאלות מודחקות, שהוא לא מבטא אותם, לא בא לו להתעמת איתם, ולכן הוא לא מבין בשלמות.

למשל היטלר, אם היית חווה שאתה צורה בזמן ומקום, האם היית אומר שהיטלר פושע? כן, אבל הרי הוא צורה בדיוק כמו שאר הצורות. יש לך פילוסופית חיים שלמה ששוללת שאתה צורה בזמן ומקום.

ולכן האדם חייב לברר את האמת, מה זה אומר? לעשות אימות ועימות. מה האמת? האם באמת היטלר הוא פושע או שהוא רק צורה של זמן ומקום? ואי אפשר להיות בחוויה של גם וגם. בסוף אתה יכול להיות בחוויה של גם וגם, אבל בתהליך של ההתבוננות, אתה צריך לברר מה האמת. אם אני זמן ומקום בלבד, אז כולם הם זמן ומקום, ובכלל איפה הבחירה שלי? האם יש לי בחירה? ואם אני רק צורה של זמן ומקום, אז האם יש משמעות לחיים שלי?

מה הקיר הזה? צורה של זמן ומקום, וזהו. אליעד מדבר עכשיו כצורה של זמן ומקום בלבד.

כשאתה אומר לאשתך, אני רוצה לאכול, האם אתה מתכוון, שצורה של זמן מקום רוצה לאכול? האם אתה חושב שיש מקום וזמן שהחליטו שמישהו צריך לאכול?

שאלה: האם זה מה שצריך לתרגל?

אליעד: אתה צריך לחקור את האמת, מה זה, אני רוצה לאכול? זה גוף שרוצה לאכול, מה זה אומר? מי זה אני רוצה לאכול, מה זה אני? יש מציאות אין סופית שיש בתוכה אין סוף דברים, ואחד מהם זה אתה, ואתה לא ייחודי, ואתה זז. אבל ההתבוננות בזה מביאה לך את החוויה של זה.

אתה צריך להיות מפוקס, שאם מישהו מרביץ לך, אתה צריך לזכור שזה המקום והזמן רב עם עצמו. אם מישהו מרביץ לך, אתה אומר, הוא מרביץ לי, אבל מה זה אומר? ששני חלקים של המציאות זזים.

זה ככה, אבל בא נגיד שזה גם ככה, שאם מישהו מרביץ לי, זה הוא מרביץ לי, אבל יחד עם זה אתה צריך לזכור שזה שני חלקים שזזים. אותו כוח שמפעיל את העלה שנופל מפעיל את היד שמרביצה לך.

אבל תגיד, הרי הוא לא עלה, הוא אדם, ושוב צריך לחשוב על השאלות האלו עד שמבינים.

שאלה: אתה נותן תשובה שאנחנו מקום וזמן, אבל מקודם אמרת לברר את האמת, אז איך לעשות זאת?

אליעד: לשאול האם זה נכון שאני רק מקום וזמן? רק לשאול את זה. את מבינה שאת חלק מהחדר? כן. את מבינה שאת חלק מהעולם? כן.

שאלה: אבל אם יש לי תודעה נפרדת?

אליעד: תמיד יש לך תודעה נפרדת, השאלה היא איך את מתייחסת לחיים. לדוגמה, אם היית רואה ילד שכול הזמן משחק במכוניות, האם היית אומרת שהוא טיפש? לא, כי הוא ילד ובא לו לשחק. אבל שבעלך קונה ומוכר מכוניות, זה לא מתאים לך, למה? מה ההבדל? כשאני אמרתי לך לבדוק אם זה טוב או רע, התכוונתי שהשאלה שתשאלי היא, האם זה טוב או רע שהוא קונה ומוכר, ולשאול עד הסוף, כדי שתביני את זה. להבין מאה אחוז.

השאלה הזאת אמורה להוביל אותך לחוויה של אחדות, שתביני שאין הבדל בין למכור ולקנות מכוניות לבין לעזור לאנשים חולים למשל.

שאלה: חקרתי אבל לא הגעתי למאה אחוז.

אליעד: כי לא חקרת עד הסוף. זה אמור להיות מושלם אצלך. האם בחוויה שלך יש לזה חסרונות או רק יתרונות? תיקחי את כל היתרונות ותבדקי אולי הם חסרונות, ולהפך. למשל יתרון הוא שיש אינטראקציה עם אנשים, אבל תבדקי אולי זה בכלל חיסרון ולא יתרון? ולמשל חיסרון זה, שזה משגע לו את המוח, אבל אולי זה טוב לשגע את המוח?

אם היא הייתה על כל הדברים במציאות מבינה שיש להם יתרון וחיסרון שווה ערך, אז היא לא הייתה אומרת שיש משהו שיותר טוב או יותר רע, כי הכל זה שווה ערך.

האם מבחינתך לרצוח אנשים ולקנות מכונית זה אותו הדבר? לא, אז את צריכה לברר, מה זה שונה, למה זה רע? למה זה טוב?

ומי שלא שואל את השאלות האלה, ולא מבין את הבסיס, איך הוא יבין שהוא מקום וזמן. איך יבין שהוא אלוהים.

המלאכה קשה והפועלים עצלים. ככול שתבין יותר, כך אתה מתקדם יותר, אם אתה מבין קצת יותר, זה גם טוב.

כשאת חוקרת את צריכה לצאת מנקודת הנחה שאת מבררת את האמת. תבררי למה אם הוא יגיד שהוא רוצה להיות לוחם טאליבן זה לא כמו לקנות ולמכור מכוניות. למה לא? תבררי, את חייבת להבין זאת.

ואני רוצה להזכיר שכול מה שדברנו עליו, הכל כתוב בספר.
תשובות חסרונות מול יתרונות אני ייחודיות התבוננות להסתכל מראה האם זה טוב האם יש משמעות לחיים שיגעון צריך להתמקד אמת אני בירור האמת האני הבנה הרגש והשכל הרגשה של האני הרגשת האני השכל חוויה של האני חוויית האני חיבור הרגש והשכל חיבור השכל והרגש להרגיש צורה של מקום רגישות רגש או שכל רגש ושכל שכל שכל או רגש שכל ורגש תחושה של האני תחושת האני
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת למה האדם מחפש הבנה? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה מדוע האדם מחפש הבנה ומנסה להבין דברים. אליעד פותח באמירה שלכל חיפוש יש מכנה ... שבסופו של דבר האדם תמיד מחפש למלא חיסרון מסוים. כאשר האדם אומר אני רוצה להבין, פירוש הדבר שהוא חווה שחסר לו משהו - חסרה לו הבנה. מה מניע את הרצון להבין? הרצון להבין נובע מחוויה של חיסרון או אי - ידיעה. למשל, כאשר אדם רואה עלה נופל ולא מבין מדוע הוא נפל, הוא חווה חוסר הבנה. חוסר הבנה זה יוצר בו רצון לדעת. אם לא היה מבחין בעלה, לא היה מתעורר הרצון להבין את סיבת נפילתו. כך גם בשאלות קיומיות כמו למה אני חי? או למה אני כאן?. כל שאלה כזו יוצרת תחושה של חיסרון בהבנה . איך מתבטאת חוויית החיסרון בחיי היום יום? החיסרון מתבטא במצבים יומיומיים פשוטים, כמו למשל כשיתוש עוקץ אדם והוא שואל למה היתוש עקץ אותי?. עצם השאלה מבטאת חוסר הבנה, ומעידה שהאדם חווה שמשהו חסר לו. אם האדם לא היה יודע בכלל על קיומו של יתוש או על האפשרות שהוא עוקץ, לא הייתה מתעוררת אצלו השאלה. זה אומר שכדי שתהיה שאלה, חייבת להיות לפחות הבנה חלקית. מדוע ההבנה תמיד חלקית? הסיבה שהאדם תמיד חווה חוסר הבנה היא שהוא תמיד מבין דברים בצורה חלקית. למשל, אדם יודע שהוא נמצא בבית ולא בים, כי חסרים לו גלים וחול. ההבנה החלקית יוצרת חוסר הבנה ומכאן הרצון להבין עוד. אליעד מסביר שכדי שתהיה לאדם שאלה ... במקום לחפש תשובות חיצוניות לתחושת הכעס, האדם בודק מדוע בכלל הוא מתעניין בכך, מה שמביא אותו לניתוק הדרגתי מהאחיזה שלו באותה הבנה חלקית. מה גורם לאדם להמשיך לחפש תשובות? האדם ממשיך לחפש ... רק רוצה להבין. הרעיון הוא שלא משנה מה תגדירי שאת מחפשת, אם את מחפשת משהו, זה עדיין אותו הדבר. אחד קורא לחיפוש הארה, השני הבנה, ואחר קורא לזה אמת. אבל בסוף אתה מחפש משהו. אז שאלנו, ... בואי נבדוק, למה את רוצה להבין? ובמקום זה נשאל, מה זה לרצות להבין? אני רוצה להבין, פירושו, אני ישות קיימת, שחווה שחסרה לי הבנה. אני חווה חיסרון של הבנה. אז מה מניע את הרצון להבין? חוויית החיסרון של ההבנה. כמו למשל אדם שחווה שחסר לו ילדים, ירצה ילדים. אדם שחווה שחסרה לו הבנה, ירצה הבנה. למשל את הולכת ברחוב, ורואה עלה נופל, ואת לא מבינה מדוע ... למה הוא נופל? ובכלל כל השאלות, למה אני חיה? מה אני עושה? למה קמתי בבוקר? - למעשה כל השאלות שלך גורמות לך לחוויה של חוסר הבנה. אפילו למשל שעוקץ אותך יתוש, את שואלת, למה עקץ אותי, זה בגלל שאת חווה חוסר הבנה. אם למשל עקץ אותך יתוש, ואת לא שואלת, למה עקץ אותך יתוש, ... הולכת ברחוב, ושומעת אנשים מדברים סינית, ורוצה לדעת מה הם דברו, זה יוצר אצלך חוויה של חיסרון, שאת לא יודעת משהו. הרצון שלך להבנה, נובע מכך שאת חווה חוסר הבנה. אולי אפילו מבחינתך לא אכפת לך לא להבין, ואת רק רוצה למלא את החיסרון. אבל את לא מסוגלת להיות בחוויה של, אני לא מבינה. ולכן את רוצה את ההבנה. מצד השכל, כדי שאני ארצה משהו, אני צריך לחוות שהוא חסר ... משהו, פירושו שזה חסר לי. כי אם לא היה חסר לי הים, פירושו שאני בים. כך שאדם שאומר שהוא לא מבין, אז למעשה הוא אומר שחסרה לו ההבנה. עכשיו נשאל, מה זה חסרה לי הבנה? במה זה תלוי? למה אני חווה שיש משהו שאני לא מבינה? ...
חוסר הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית
חוסר הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית
... הבנה שהיא שקר, שקר במזיד, שקר בשוגג, שקר מתוך חוסר ידיעה, הבנה חלקית מה ההבדל בין חוסר הבנה לשקר? הבנת המושג של חוסר הבנה היא קריטית בהבנת איך ניתן לזהות שקר. אליעד כהן מסביר שישנם מצבים שבהם חוסר הבנה למעשה מהווה שקר, וההבדל תלוי בכמה אנו מבינים את המידע שאנחנו מציגים. אם אדם אינו מבין משהו עד הסוף, אך מתיימר להבין אותו, הוא למעשה משקר, גם אם לא מתוך כוונה רעה. יש הבדל בין חוסר הבנה של דבר מסוים לבין הטעיית אחרים לגבי מה שאנחנו יודעים או ... שקר בשוגג - כאשר אדם משקר מתוך טעות, מבלי לדעת שהוא טועה. שקר מתוך חוסר ידיעה - כאשר אדם לא מבין את האמת, אך עדיין טוען שהוא יודע אותה. הבנה חלקית - כאשר אדם מבין רק חלק מהאמת, אך לא מבין את התמונה כולה. אליעד כהן מדגיש שהבנה חלקית עלולה לגרום לנו לשקר, כי אם אדם לא מבין את כל התמונה אך חושב שהוא מבין, הוא מבצע שקר בעצם אמונתו החלקית. למה הבנה מעורפלת היא שקר? ההבנה המלאה של משהו היא חיונית כדי להימנע משקר. כאשר אדם לא מבין משהו עד הסוף, אך חושב שהוא מבין אותו, זהו שקר. כל הבנה מעורפלת למעשה מתפרשת כאמונה, וכל אמונה היא שקר, שכן היא לא ... אם אדם מאמין במשהו אך לא מבין אותו לעומק, הוא בעצם חי בשקר. האם יש הבדל בין לא להבין לבין לשקר? אם אדם לא מבין משהו, אך הוא לא טוען להבנה, הוא לא משקר. אך אם הוא טוען שהוא מבין משהו, בעוד שהוא מבין רק חלק מהדבר, הוא משקר. השקר הוא בתביעה להבנה מלאה כאשר בפועל ההבנה חלקית בלבד. למה שקר מתוך חוסר הבנה חמור יותר משקר במזיד? כשהאדם משקר מתוך חוסר הבנה, הוא מטעה גם את עצמו וגם את סביבתו, כי הוא מאמין במה שהוא ... הוא חמור פחות, כי לפחות האדם המהרהר בו יודע שהוא משקר. אדם שלא מבין שהוא טועה חמור יותר, כיוון שהוא מטעה את עצמו בתמימות. מה ההבדל בין הבנה מלאה להבנה חלקית? ההבנה המלאה נדרשת כדי להבין את האמת כולה. אם אדם לא מבין את כל המרכיבים של משהו, הוא למעשה לא מבין את האמת. הבנה חלקית נותנת לאדם תחושת ביטחון כוזבת, כאילו הוא מחזיק באמת, ... לא ראה את השולחן אך בטוח שהוא לא קיים. השקר של האחרון חמור יותר, כי הוא לא מודע לכך שהוא טועה. מה הקשר בין אמונה לשקר? כפי שצוין, כל הבנה מעורפלת היא בעצם אמונה, וכל אמונה היא שקר. אם אדם מקבל משהו כעובדה מבלי להבין אותו באופן ישיר ומוחלט, הוא למעשה חי בשקר. הבנה אמיתית לא דורשת אמונה - היא מבוססת על ידיעה ישירה וברורה של ... להימנע משקר? כדי להימנע משקר, על אדם לוודא שהוא מבין את הדברים באופן מלא ולא חלקי. אם הוא לא בטוח, עדיף שיאמר אני לא יודע במקום לטעון להבנה חלקית. הדרך הנכונה להימנע מהטעיה עצמית היא לשאוף להבנה מוחלטת ומדוקדקת, מבלי להסתמך על אמונות או השערות. למה חשוב לבדוק את ההבנה שלנו? הבנתנו צריכה להיות תמיד ברורה ומבוססת. אם יש לנו ספק לגבי ההבנה שלנו, כדאי לבדוק אותה מחדש, לבדוק כל הנחה ולוודא שהיא נכונה. כל חוסר הבנה או הבנה מעורפלת עשויה להוביל לשגיאות חמורות, ולכן יש להטיל ספק בהבנתנו ולעבוד על שיפור היכולת להבין את הדברים באופן שלם ומלא. מה ההבדל בין שקר לחוסר הבנה? מדוע אמונה היא סוג של שקר? איך אפשר לדעת אם אנחנו באמת מבינים משהו? האם שקר מתוך חוסר ידיעה חמור יותר משקר במזיד? מה המשמעות של הבנה חלקית? איך ניתן להימנע מהטעיה עצמית? מה ההבדל בין חוסר
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה איך נוצרת הבנה ומה משמעותה? אליעד מסביר שהמושג הבנה הוא תהליך שבו אדם חווה דברים מסוימים כשונים מדברים אחרים, ולחוויית השוני הזאת הוא קורא הבנה. אך אם האדם מנסה להבין כיצד נוצרת אותה חוויית הבנה, הוא מיד ייתקל בקושי מהותי, מכיוון שכל הסבר שיינתן לו ידרוש ממנו להבין שוב דברים חדשים, וכך הלאה. לכן האדם נכנס ללופ אינסופי של שאלות, שכן כל ... בהכרח חלק ממנגנון ההבנה, ולכן בלתי אפשרי להגיע להבנה מוחלטת ושלמה של הדבר עצמו. מה קורה אם מתעקשים להבין ב - 100%? אליעד טוען שככל שהאדם מתעקש להבין דבר מסוים לעומק ולפרטי פרטים, בסופו של דבר הוא מגיע להבנה שאין שום דבר שהוא באמת מבין אותו. מדוע? מפני שכדי להבין משהו עד הסוף חייבים להגיע אל הבסיס של כל ההבנות: ההבדלה בין יש לבין אין. ברגע שהאדם ... הוא יבחין שחלק מההבנה שלו לגבי שולחן נשענת על הבדל מסוים - למשל ההבדל בין דומם לחי, או בין רהיט לריצוף. ככל שהוא מתעמק בכך, הוא מגלה שההבדלות הללו אינן מחויבות אלא ... לפעול. מכיוון שכל הבנה וכל חוויה שלו מבוססות על אותה הנחת יסוד ראשונית, אז אם הנחה זו אינה ודאית עוד, כל המבנה השכלי קורס ואין יותר אפשרות לשאול שאלות נוספות. איך מתקדמים בהבנה מעבר ללופ השאלות האינסופי? אליעד מסביר שהדרך לצאת מהלופ האינסופי של שאלות ותשובות היא להבין את השאלה עצמה ולא רק את התשובה עליה. כאשר האדם ... במילים אחרות, עצם ההבנה של השאלה ושל מגבלות התשובה היא הפתרון הכללי. הוא מציין שככל שהאדם מתעקש להבין לעומק, הוא מגלה שכבה עמוקה יותר של התודעה שלו. כשהוא ימשיך ... מדוע אי אפשר להגיע להבנה מוחלטת של שום דבר? לסיכום, אליעד טוען שאי אפשר להגיע להבנה מוחלטת של שום דבר בעולם מכיוון שכל הבנה נשענת על הבדלה ראשונית בין מה שיש לבין מה שאין. עצם ההבדלה הזאת היא יחסית ולא מחויבת במאה אחוז. ברגע שאדם באמת מבין זאת, הוא רואה שאין שום ... יש לאין. איך נוצרת הבנה? מהי משמעות של משהו? איך המוח מבין דברים? מהו לופ אינסופי של שאלות? מהי הנחת היסוד הבסיסית? האם אפשר להבין משהו באופן מוחלט? מה ההבדל בין יש ... לך הוא בתוך מנגנון ההבנה עצמו, וכאשר אתן לך אסבר למשל, איך אתה מבין שיש פה שולחן? ואז אתה תשאל, איך אני מבין את ההסבר שלך? אתה צריך להבין מה אתה רוצה להבין. אם אתה אומר שהבנה לא מספקת אותך, ואתה רוצה להבין, איך אני מבין את הדבר? זה שאתה מבין שיש פה שולחן לא מספק אותך, אתה רוצה לדעת איך הבנתי שיש פה שולחן? ואפילו ... להבין קודם כל מה היא הבנה. הבנה זה שאתה חווה דברים מסויימים כשונים מדברים אחרים, ואז אתה קורא לחוויה הבנה. אז תשאל, איך אני חווה דברים? אז אנחנו שוב פעם בלופ, כל מה שאסביר לך, אסביר זאת במילה אחרת, ותמיד תהיה לך שאלה על זה. אני משתמש במושגים שאתה ... זאת. אליעד: האם כל הבנה שעוברת לך בראש, אתה רואה שמאחוריה אין שום מחויב? מה שאמרתי עכשיו זה בעצם התשובה לשאלה. כי אם אתה מבין, שעל כל הבנה שאני אתן לך, תהיה לך עוד שאלה, אז במכה אחת כל מה שאתה מבין נעלם לך, כי אתה רואה שמאחורה אין שום דבר שאתה יכול להיות בטוח בו. מה ההבנה הבסיסית ביותר שיש? שאני מבין שיש ואין. אז השאלה היא, איך יש ואין? וכל הסבר שאני אתן הוא בתוך היש והאין, ולכן אם הבנת את זה באמת, המשמעות של ... שולחן? ואני נתתי לך הבנה כל שהיא לשאלה שלך, ככול שתבין את ההבנה יותר לעומק, כך השאלה עצמה תעלם. כי להבין את השאלה עצמה, להבין את המגבלות של התשובה, זה עצמו הפיתרון הכללי. כול מחשבה שיש לך בראש, אם אתה מנסה ... וכו מושתתות על ההבנה הבסיסית של ההפרדה בין מה שיש לבין מה שאיננו. ואם אתה שואל מה עומד מאחורי זה, ברגע שהטלת בזה ספק, הפסקת לשאול. ...
התפתחות רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה
התפתחות רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה
... רוחנית, עליה רוחנית, ירידה רוחנית, מדרגה רוחנית, הבנה ואי הבנה, הדרך אל ההבנה מהי המשמעות של הבנה ואי הבנה בתהליך ההתפתחות הרוחנית? אליעד כהן מסביר את התהליך של ההתפתחות הרוחנית כתהליך מתמשך של הבנה ואי - הבנה, שבו האדם נמצא תמיד בין שני מצבים אלה. הוא מדגיש שהאדם ... פנימה ולשאול שאלות כמו למה אני עושה את מה שאני עושה?, הוא מקבל תשובה שנותנת לו תחושת מילוי. אך המילוי הוא זמני, ומיד לאחריו חוזרת תחושת אי - ההבנה. התהליך מתואר בצורה מעגלית: האדם שואל שאלות, מקבל תשובות ומרגיש שהבין, ואז שוב חוזר לנקודת ההתחלה של אי ההבנה. אליעד משתמש בדוגמה מהסיפור של יציאת מצרים, שבה נאמר ויקם מלך חדש אשר לא ידע את יוסף. הכוונה של הדוגמה היא להמחיש את ההרגשה של האדם כאשר הוא מגיע להבנה חדשה, ולאחר מכן שוכח או מאבד את התחושה של ההבנה שהייתה לו קודם. כלומר, לאחר כל הבנה חדשה, באה נקודה שבה האדם מרגיש שהוא שוב לא מבין כלום, וכך הוא מתקדם לשאלה הבאה. מדוע אחרי כל הבנה חוזרת אי - הבנה גדולה יותר? אליעד כהן מסביר שאי - ההבנה החדשה היא תוצאה של העלייה במדרגה רוחנית. הוא מדמה את ... יותר. זה נראה כאילו אין התקדמות, כיוון שהוא תמיד חוזר למצב שבו הוא נתקל ביריב שהוא לא מסוגל להתמודד איתו בקלות. אבל למעשה, כל מצב חדש של אי - הבנה הוא רמה גבוהה יותר של התמודדות, שמסמנת התקדמות רוחנית. אליעד מדגיש שהאי - הבנה של עכשיו היא כבר הרבה יותר מתקדמת מההבנה של אתמול. במילים אחרות, אי - ההבנה החדשה מסמנת שהאדם הגיע למקום עמוק יותר וגבוה יותר של ... לכן, עצם היכולת לשאול שאלות עמוקות וקשות יותר מצביעה על כך שהוא התקדם רוחנית, למרות שלעתים זה מרגיש כמו חזרה אחורה. מהי המשמעות של חוויה של הבנה חלקית? אליעד מתאר גם מצב שבו לאדם יש תחושה של הבנה חלקית בלבד. הוא מבין משהו, אך לא מבין אותו לחלוטין. התחושה הזו מתחלפת בין ההבנה לבין אי - ההבנה. האדם לא באמת שוכח את ההבנות הקודמות שלו, אלא פשוט חווה ... הוא יסתכל לאחור, הוא יראה שהסלעים שהוא כבר הוציא נמצאים בצד, והדרך שכבר עבר גדולה מאוד. באופן דומה, האדם אולי מרגיש שהוא עדיין מתמודד עם חוסר הבנה, אבל למעשה הוא נמצא עמוק יותר בתהליך החקירה וההתפתחות שלו. מה קורה בסופו של התהליך הרוחני, ומה משמעות הכל אחד? אליעד כהן מסביר שהסוף של התהליך הרוחני מתרחש כשהאדם מגיע להבנה מוחלטת שהכל אחד. במצב זה מתבטלת הדואליות - אין יותר הבדל בין מבין ללא מבין. כשמגיעים לנקודה הזו, האדם מבין שאין שום הבדל בין הבנה לאי - הבנה, בין ידיעה לאי - ידיעה. כלומר, ההבנה המוחלטת היא ההבנה שגם הידיעה וגם האי - ידיעה הם אחד. הוא מתאר זאת כנקודת ... חסר והתקדמות. אבל כשהאדם מגיע לסוף, הוא כבר לא מרגיש את החסר הזה, מכיוון שהוא רואה את האחדות של כל המצבים, ללא הבדל ביניהם. האם התהליך של הבנה רוחנית יכול להסתיים? אליעד מציין במפורש שבסופו של התהליך ...
יישום בצורת הבנה, איך ליישם את העצות של אליעד כהן? איך להרגיש את השכל? איך להרגיש את מה שמבינים? איך ליצור התאמה בין רגש לשכל? איך מיישמים את העצות של אליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? ליישם הבנה, ליישם עצות של הבנה
יישום בצורת הבנה, איך ליישם את העצות של אליעד כהן? איך להרגיש את השכל? איך להרגיש את מה שמבינים? איך ליצור התאמה בין רגש לשכל? איך מיישמים את העצות של אליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? ליישם הבנה, ליישם עצות של הבנה
... בצורת הבנה, איך ליישם את העצות של אליעד כהן? ... השכל? איך להרגיש את מה שמבינים? איך ליצור התאמה בין רגש לשכל? איך מיישמים את העצות של אליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? ליישם הבנה, ליישם עצות של הבנה איך ליישם את העצות של אליעד כהן? ... לפעולות מוחשיות שאותן ניתן להוציא לפועל באופן מיידי, כמו לאכול, להתאמן או להתפלל. במקום זאת, היישום של העצות שלו מתמקד בהבנה. כל הרעיון שמביא אליעד כהן נשמע כמשהו שנשאר ברובו במישור המחשבתי וההבנה האישית של האדם. כדי להבין את הדרך ... מה זה אומר ליישם את זה? כאשר אדם שואל איך ליישם משהו, לרוב הוא מדמיין בראשו פעולה מסוימת שהוא צריך לעשות, אך כשמדובר בהבנה, היישום הוא לא בהכרח פעולה פיזית. במקום זאת, היישום של הרעיון הוא הבנה מעמיקה של אותו רעיון. האם היישום הוא ... מה על האדם להבין כדי להשיג את התוצאה הרצויה. אליעד כהן מסביר שכשיש רעיון שמוצג, היישום הוא לא על ידי פעולה פיזית אלא על ידי הבנה. איך מיישמים רעיון? כיצד מבינים את ... למה הוא נכון או לא נכון? מי אמר שהוא נכון? ומה הפירוש של הרעיון הזה? כל התהליך הזה הוא הדרך ליישם את הרעיון. האם היישום הוא הבנה? איך מיישמים את הרעיון על ידי הבנה? כפי שאליעד כהן מסביר, היישום הוא למעשה הבנה. כל רעיון שתגידו או שתקראו צריך לעבור תהליך של הבנה מעמיקה. חשוב לא רק להבין את הרעיון ... ושוב, להבין את כוונתו, ולשאול אם הוא באמת נכון או לא נכון. בשיטה הזאת, היישום עצמו לא מתרחש על ידי פעולה פיזית, אלא על ידי הבנה מעמיקה שמתבצעת בתהליך של חקירה ... איך ניתן ליישם את העצות בעזרת למידה והתבוננות? לסיכום, היישום של העצות לא מתרחש על ידי פעולות פיזיות, אלא על ידי למידה והבנה. כל רעיון צריך לעבור את תהליך ההתבוננות וההבנה כדי להגיע למקום שבו לא רק המוח מבין אלא גם הלב מרגיש את מה שהמוח הבין. זהו תהליך שבו חקרו את הרעיון על כל צדדיו ומובניו, ותוך כדי חקירה ושאלות, הגענו להבנה מלאה. איך ליישם את העצות של אליעד ...
חוויה מושלמת, חוויה מלאה, חוויה קבועה, להבין במאה אחוז, הבנה מוחלטת, הבנה מלאה, הבנה חלקית, בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, ללכת עד הסוף
חוויה מושלמת, חוויה מלאה, חוויה קבועה, להבין במאה אחוז, הבנה מוחלטת, הבנה מלאה, הבנה חלקית, בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, ללכת עד הסוף
... להבין במאה אחוז, הבנה מוחלטת, הבנה מלאה, הבנה חלקית, בטוח במאה אחוז, בטוח באופן מוחלט, ללכת עד הסוף למה ההבנה נעלמת ואיך להשיג חוויה מושלמת? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד להשיג הבנה מוחלטת וחוויה מושלמת, ומדוע לעיתים ההבנה או הפתרון שמצאנו נעלמים לנו. הוא מתאר מצב נפוץ בו אדם מתמודד עם קושי בחיי היומיום, מגיע להבנה מסוימת שמקלה עליו, אך לאחר זמן קצר ההבנה נעלמת, והקושי חוזר שוב. מה המשמעות של הבנה מוחלטת ושל חוויה מלאה? אליעד מדגיש שהבעיה המרכזית היא שהאדם משיג פתרון זמני בלבד, מכיוון שההבנה שלו לא מוחלטת אלא חלקית בלבד. להבנתו, מוחלטות פירושה מצב בו האדם כל כך בטוח במסקנה או בתובנה שלו, שהוא אינו יכול אפילו לדמיין מצב אחר. הוא נותן ... פעם שהוא רואה אש. ההבנה ברורה ומוחלטת עד כדי כך, שהוא לא מסוגל לחשוב אחרת. מה הקשר בין חוסר ביטחון להבנה חלקית? לפי אליעד, הסיבה העיקרית לכך שההבנות שלנו לא מחזיקות מעמד היא שאין לנו ביטחון מלא ואמיתי בהן. כל עוד אנחנו מסוגלים לחשוב או לדמיין אחרת, ההבנה שלנו אינה שלמה. לכן, אם אדם חושב כיף לי, סימן שהוא עדיין יכול לדמיין מצב שבו לא יהיה לו כיף. כך הוא מזהה שמדובר בטוב יחסי בלבד, ולא בטוב מוחלט. ... היא לא להרפות עד שההבנה הופכת להיות מוחלטת. הוא מדגיש שוב ושוב את המושג מאה אחוז, כלומר, שעל האדם להמשיך ולחקור את המחשבות והתחושות שלו עד שיגיע למצב שהוא לא מסוגל לחשוב אחרת. רק אז ההבנה תהיה קבועה, ולא תיעלם שוב ושוב. מה פירוש להעלות את הרף של האמת? אליעד אומר שצריך להעלות את הרף של האמת, כלומר, לדרוש מעצמנו יותר דיוק, יותר עומק ויותר מוחלטות בכל הבנה שאליה אנחנו מגיעים. הוא מזהיר שאסור להתפשר על הבנה נוחה או שטחית, כי אז הפתרון יהיה זמני בלבד. אם האדם מתפשר, הוא ימשיך להתעייף מלהתמודד שוב ושוב עם אותן הבעיות. מדוע חשוב לחקור עד הסוף ולשאול שאלות ... חוויה מושלמת? מהי הבנה מוחלטת? מדוע ההבנה שלי נעלמת? איך להגיע למאה אחוז ביטחון? מה זה ללכת עד הסוף? איך להפוך הבנה לזמינה תמיד? ...
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
... מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית איך אפשר ללמוד מתהליך ... התהליך במקום אחר. עליו להפשיט את התהליך המקורי, לזהות את המרכיבים הבסיסיים ולהתאים אותם לסביבה החדשה. כך אדם מגיע להבנה עמוקה יותר, מופשטת יותר, שיכולה לשרת אותו במגוון מצבים אחרים. מה המשמעות של להפשיט תהליך למידה? ... רק אם אדם מבין את המשמעות המלאה של מושג זה, הוא יכול להשתמש בו בתהליכים אחרים. מדוע אי אפשר להשליך רעיונות ללא הבנה מלאה? אליעד מדגים זאת באמצעות המשל של קריאת ספר בעברית. אם אדם נתקל במילה לא מובנת, כגון שולחן, ... כמו אלה של רבי נחמן. כדי להשליך רעיון אחד על רעיון אחר, צריך קודם להבין את המשל המקורי באופן שלם ומדויק. אם אין הבנה מלאה של המשל, ההשלכה על הנמשל תהיה מוגבלת או שגויה. איך מיישמים את עקרון ההבנה המלאה במציאות היומיומית? אליעד מדגיש שיישום נכון של רעיונות מופשטים תלוי ברמת ההבנה שלהם. ככל שההבנה עמוקה יותר, כך קל יותר ליישם את הרעיונות למציאות היומיומית. הוא מציין שאנשים רבים מבינים רעיונות ... מסוימים רבי נחמן כותב דווקא להוריד את היראה לשורשה בהקשרים שונים. לכן חשוב להבין את הרעיון המקורי לעומק, כי בלי הבנה כזאת לא ניתן לדעת מתי להעלות ומתי להוריד, ומדוע בכלל עושים זאת. לסיכום, אליעד מדגיש שהשלכה נכונה מדבר לדבר דורשת הבנה מעמיקה ומדויקת של המקור. רק כאשר האדם מבין את הרעיון המופשט בצורה שלמה, הוא יכול לקחת את אותו רעיון ולהשליך אותו בצורה נכונה על בעיות ומטרות שונות בחייו. הבנה חלקית תוביל להשלכה מוגבלת או שגויה, בעוד הבנה מלאה מאפשרת גמישות ויישום נכון בכל מצב. איך ללמוד מדבר לדבר? מהי הבנה מלאה? מה הכוונה להעלות את היראה לשורשה? מה המשמעות של משל ונמשל? איך פותרים בעיות בעזרת תהליכים ...
הבנה חלקית עוזרת להגיע אל השלמות המוחלטת
הבנה חלקית עוזרת להגיע אל השלמות המוחלטת
הבנה חלקית עוזרת להגיע אל השלמות המוחלטת איך הבנה חלקית יכולה להוביל לשלמות מוחלטת? הבנה חלקית, אף שאינה מושלמת בפני עצמה, יכולה לשמש ככלי יעיל ומשמעותי כדי להגיע בסופו של דבר אל שלמות מוחלטת. הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר הוא שגם הבנה חלקית של רעיון, מושג או תובנה רוחנית, יכולה להוביל בסופו של דבר להבנה מלאה ומוחלטת. כדי להבין לעומק כיצד תהליך זה מתרחש, הוא נותן מספר דוגמאות ומסביר אותן לפרטים. מה המשמעות של הבנה חלקית על פי אליעד כהן? לפי אליעד כהן, כאשר אדם שומע או קורא משהו חדש או עמוק, הוא עשוי לתפוס חלק ממנו בלבד ולא את כל התמונה בשלמותה. אך גם תפיסה זו, ולו החלקית ביותר, חשובה מאוד כי היא מקדמת אותו להבנה מוחלטת. אליעד מדגים זאת באמירה שאם אדם רוצה להיות מאה אחוז אלוהים, כלומר, להגיע לשלמות המוחלטת של הבנה רוחנית וידיעת האמת המוחלטת, הוא עדיין יכול להתחיל עם 30 אחוז הבנה, וזה מספיק כדי להניע תהליך של התקדמות. ההתקדמות לא חייבת להיות מיידית ומוחלטת, היא יכולה להיות איטית והדרגתית, אבל העיקר שתהיה התקדמות. איך הבנה חלקית מקדמת להבנה מוחלטת? אליעד מסביר כי התהליך הזה קורה מעצמו באופן טבעי. כאשר האדם שומע רעיון כלשהו, משהו קטן בתוך התודעה שלו נתפס ומשתנה. השינוי הזה הוא תחילתה של הבנה. גם אם השינוי הוא קטן מאוד, הוא משמעותי כי הוא משמש כחוליה הראשונה בשרשרת של שינויים נוספים. הוא מדגיש שכאשר ההבנה הזאת מתרחשת אפילו בצורה חלקית, נוצר שינוי בתפיסה של האדם לגבי המציאות, ובכך מתחיל תהליך שבסופו האדם יגיע להבנה מלאה ושלמה. הוא מוסיף ומסביר שכאשר רעיון או תובנה רוחנית נוגעים באדם בצורה כלשהי, אפילו אם זה קורה ... זהה, וייתכן שהשינוי יתרחש בעוצמה שונה מאדם לאדם, אך הדבר החשוב הוא עצם התנועה קדימה בתהליך. מדוע חשוב להמשיך ולנסות להבין גם אם ההבנה חלקית? אליעד מדגיש כי אין חובה להבין הכל באופן מלא מיד. הוא מציין שאין צורך להאמין בכל דבר שהוא אומר, אלא שהעיקר הוא לנסות להבין ולו חלק קטן, וכך נוצר אפקט של התקדמות מתמשכת. ההבנה הראשונית והחלקית היא זו שיוצרת את הפתח להבנה נוספת. ככל שאדם חוזר שוב ושוב על הרעיון, הוא מבין אותו טוב יותר, מתרגל אליו, וכך צובר תובנות נוספות, עד שבסופו של דבר, ההבנה החלקית הופכת להבנה מוחלטת. מה המשמעות של להיות 30 אחוז אלוהים? אליעד כהן משתמש במושגים כמו 30 אחוז אלוהים או 100 אחוז אלוהים כמטאפורה לרמות שונות של הבנה רוחנית ושל חיבור לאמת המוחלטת. להיות 30 אחוז אלוהים פירושו להשיג רמה מסוימת של הבנה חלקית או תובנה רוחנית, שהיא כבר משמעותית בפני עצמה. המשמעות היא שגם הבנה לא מלאה עדיפה על פני חוסר הבנה מוחלט, מכיוון שהבנה חלקית כבר מניעה את האדם קדימה אל עבר יעדו הסופי - ההבנה השלמה והמלאה. הוא מדגיש שוב כי ההבנה החלקית היא כמו שלבים בסולם. ככל שאדם מבין חלקים נוספים מהרעיון, כך הוא עולה עוד שלב ומתקרב להבנה שלמה יותר. למה לא כולם מגיעים להבנה מלאה? אליעד כהן מציין גם שאם כולם היו מבינים את הכל באופן מוחלט מיד, העולם היה משתנה לחלוטין. עצם ... הרעיונות הרוחניים לעומק, מאפשרת לאלו שכן מבינים באופן מלא ומוחלט, להדריך, ללמד ולהפיץ את הידע. בצורה זו מתקיימת הדינמיקה של לימוד והבנה הדרגתית, שבה אנשים מגיעים להבנה בקצב שלהם, דרך
להאמין בדבר אמיתי, אמונה בדבר אמיתי, אמונה או הבנה, הבנה היא אמונה, לא לדעת שום דבר, אמונה הופכת להבנה, אמונה או ידיעה
להאמין בדבר אמיתי, אמונה בדבר אמיתי, אמונה או הבנה, הבנה היא אמונה, לא לדעת שום דבר, אמונה הופכת להבנה, אמונה או ידיעה
... אמונה בדבר אמיתי, אמונה או הבנה, הבנה היא אמונה, לא לדעת שום דבר, אמונה הופכת להבנה, אמונה או ידיעה מה ההבדל בין אמונה לבין הבנה? אליעד מסביר שלעיתים אנשים מאמינים בדבר מסוים אך לא באמת מבינים אותו. בתחילה, האמונה בדבר מסוים יוצרת תחושה שזה ... יודע. ההבדל הוא שידיעה או הבנה מלאה של דבר מסוים היא מצב שבו האדם חווה את האמת באופן ישיר ומלא, ללא ספקות. כל עוד האדם מאמין בלבד, הוא אינו חווה ... בתוכו ספק. איך אמונה הופכת להבנה אמיתית? אליעד מסביר שתהליך המעבר מאמונה להבנה מתרחש כאשר האדם מטיל ספק באמונה שלו וחוקר אותה לעומקה. לדוגמה, אדם שחווה בעיה או סבל, יכול לקבל עצות שונות כיצד ... ממצב של אמונה בלבד למצב של הבנה מלאה. במצב של הבנה, האדם כבר אינו מאמין במשהו, אלא חי את הדבר עצמו, ללא ספק וללא צורך להאמין בו. מדוע כל הבנה היא למעשה סוג של אמונה? אליעד מציג רעיון נוסף ומעניין: כל סוג של הבנה היא למעשה סוג של אמונה. הוא מדגים זאת בכך שכאשר אדם אומר שהוא הבין משהו, הוא בעצם מאמין שהוא הבין. אם מבקשים ממנו להסביר את ההבנה, מתברר שהוא מסתמך על מושגים נוספים שגם בהם הוא מאמין. המשמעות היא שכל ידע שאדם חושב שיש לו מבוסס על אמונות ... אישית יכולה להביא אותו להבנה מלאה של האמת. אליעד אפילו מבהיר כי אם עומדת בפניכם האפשרות להאמין לו או לבדוק לבד, עדיף שלא להאמין לו אלא לבדוק ... מלא. מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? מה זה לא לדעת שום דבר? איך אמונה הופכת לידיעה? מי אני באמת? איך להפסיק להאמין ולדעת ...
משוגע כמו כולם, אתה לא חכם יותר ולא פחות מאף אחד אחר, אי הבנה שנובעת מהבנה
משוגע כמו כולם, אתה לא חכם יותר ולא פחות מאף אחד אחר, אי הבנה שנובעת מהבנה
... כמו כולם, אתה לא חכם יותר ולא פחות מאף אחד אחר, אי הבנה שנובעת מהבנה מה המשמעות של משוגע כמו כולם? הרעיון המרכזי בהרצאה הוא שלכל בני האדם יש חוסר הבנה מסוים לגבי המציאות, ולכן אף אחד מהם לא חכם יותר או פחות באופן מוחלט. אליעד כהן מציין כי ההבנה האנושית היא תמיד מוגבלת, והשקפת עולם של אדם עשויה להיראות נכונה לו, אך היא מבוססת רק על הבנה חלקית של המציאות. כל אדם משדר תחושה של חכמה או טיפשות מתוך תפיסת עולמו, אך למעשה כל בני האדם מצויים באותה רמה של חוסר הבנה. מדוע אנשים חושבים שהם חכמים יותר או פחות מאחרים? ישנם מצבים ... לחשוב שהתפיסות של אחרים שגויות. בהקשר זה, ניתן לראות כיצד אדם יכול להרגיש את ההפך - הוא לא רואה את התמונה המלאה וההבנה שלו אינה שלמה. כיצד אי - בנה נובעת מתוך הבנה? אליעד מציין פרדוקס חשוב - שהבנה חלקית יכולה להוביל לאי - הבנה. כאשר אדם חושב שהוא מבין משהו, אך הוא מבסס את הבנתו על תובנה ... הכוללת. מהי המשמעות של קבלת השיגעון? הכרה בכך שכל בני האדם הם משוגעים במידה מסוימת היא הכרה מבססת של חוסר שלמות בהבנה האנושית. אין הבדל מהותי בין אדם שמוגדר כמשוגע לבין אדם שנחשב ... הוא יכול להשתחרר מהצורך להוכיח את חוכמתו או להרגיש פחד שהוא טיפש. כיצד ההכרה בכך שכולם משוגעים יכולה לעזור לאדם? הבנה זו מסייעת לאדם לחיות בצורה רגועה יותר. כאשר הוא מבין שלכולם יש חוסר הבנה מסוים, הוא פחות ירגיש צורך להילחם או להוכיח את עצמו. כל אדם רואה את המציאות דרך עיניו שלו, ולכן אין טעם לדאוג לגבי טעויות אישיות או השוואה לאחרים. כיצד ליישם את ההבנה הזו בחיי היומיום? אליעד ממליץ שאדם יבחן את מחשבותיו ויבדוק ... שהוא חכם יותר מאחרים, או שהוא בטוח שהוא יודע משהו בוודאות, עליו לשאול את עצמו האם הבנתו שלמה או האם הוא אוחז רק בהבנה חלקית. כאשר אדם רואה מישהו אחר שהוא חושב שהוא משוגע, עליו לזכור שגם זו עשויה להיות פרשנות חלקית וייתכן שההבנה שלו אינה שלמה. סיכום הרעיון המרכזי בהרצאה הוא שהבנתו של כל ... ניתן לקבוע באופן מוחלט שמישהו חכם יותר או פחות מאחרים. כל אחד חי באשליה מסוימת לגבי יכולותיו השכליות, והשילוב של ההבנה המוגבלת הזאת יוצר את תחושת החוכמה או טיפשות. בהכרה בכך שכל בני האדם משוגעים במידה כזו או אחרת, אדם יכול להשתחרר מהצורך להוכיח את חוכמתו ולפתוח את עצמו להבנה מעמיקה יותר של המציאות. איך להבין שאתה לא חכם יותר מאחרים? למה כולם משוגעים במידה מסוימת? מה הקשר בין הבנה לאי - הבנה? איך להשתחרר מהצורך להוכיח את עצמך? למה כל בני האדם חיים באשליה מסוימת? מה המשמעות של להיות משוגע כמו כולם? אליעד כהן מסביר כי כל בני האדם נמצאים ברמה מסוימת של חוסר הבנה לגבי המציאות, ולמעשה, אין אדם שהוא חכם יותר או פחות מאחרים באופן מוחלט. התחושה של אדם שהוא חכם יותר מאחרים או טיפש יותר מהם נובעת מהבנה חלקית של המציאות, ולא מהאמת המוחלטת. מדוע אנשים חושבים שהם ... אך אליעד מסביר כי זו רק פרשנות סובייקטיבית. לדוגמה, כאשר אדם מרגיש שהוא חכם יותר מאחרים, זה נובע מכך שהוא תופס את ההבנה שלו כנכונה, בעוד שהבנות אחרות נראות לו שגויות. אולם, באותה מידה ניתן לראות מצב הפוך, שבו ההבנה שלו אינה שלמה והוא זה שאינו רואה את התמונה המלאה. כיצד אי - הבנה נוצרת דווקא מתוך הבנה? פרדוקס מעניין שאליעד מדבר עליו הוא שאי - הבנה נובעת מתוך הבנה חלקית. כאשר אדם חושב שהוא מבין משהו, אך ההבנה שלו אינה שלמה, הוא עלול להסיק מסקנות שגויות. לדוגמה, אם אדם ... נוספים. מהי המשמעות של קבלת השיגעון? אליעד מציין כי יש ערך בהכרה בכך שכל בני האדם משוגעים במידה מסוימת. כלומר, ההבנה של כל אחד היא מוגבלת ומכילה טעויות, ולכן אין הבדל מהותי בין ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חיבור הרגש והשכל, חוויית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הבנה, מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הבנה, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזייה, מאמן אישי לבני נוער, קואצ'ר אישי בנושאי הבנה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1445 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 12:35:48 - wesi4