ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האני ✔האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות? ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על האני - האם ואיך אפשר... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות?
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

הרצאה על האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות?.

הפעם אני רוצה לדבר על האני, עניין ידיעת האני.

ומה זאת אומרת? העניין שהאדם יודע שהוא קיים.

וישנן שיטות רוחניות רבות, או שיטות בכלל שמנסות לבטל את הקיום של האדם, של האני.

ונשאלת השאלה, אם אכן אפשר בכלל באופן טכני כלשהו לבטל את האני

ונתחיל מהסוף, שאפשר לעשות את זה! אבל רק על ידי הידיעה

ושום שיטה לא יכולה לגרום לאני להתבטל, אך ורק "שיטת" הידיעה.

ידיעת השורש של האני, אם אני ידע את השורש שלו הוא יתבטל.

ונגיד לאדם, קח עט ונייר ותכתוב את כל הדברים שאתה יודע

והוא יכתוב הכל, כל מה שהוא יודע, ונבדוק אם ברשימה הזו ישנה הידיעה של האני

ואם כתבת לדוגמה שאתה יודע שיש שולחן, אז האם זה אומר שיש אני, כן!!

כי אם אתה יודע שיש שולחן, זה אתה יודע שיש שולחן

יש תודה לאני, יש תודעת האני שיודעת את הדבר.

וכאשר אתה חושב על משהו מסוים, כל מחשבה, היא כוללת את הקיום העצמי של עצמך.

ומאחר שכל המחשבות כוללות את האני, אז זה אומר שאין אפשרות לחשוב את העדר האני.

גם אם אדם יגיד אין אני, או כל סיסמה אחרת, או שיטה אחרת, עדיין הוא יהיה קיים

כי זה הוא חושב את זה.

וכדי להעלים את האני, זה לחשוב על כלום, לחשוב על כלום זה אומר משהו חסר משמעות לחלוטין

הכלום, השום דבר המוחלט שאין כל אפשרות לחשוב את ההפך שלו.

וכאן יש בעיה, כי אם תצליח לחשוב עליו, אתה עדיין חושב על כלום, כי זה כביכול ההפך של היש

ואין אפשרות באופן מוחלט לא לחשוב על שום דבר.

ויש חכמולוגים שיגידו בטח שאפשר בכל מיני שיטות, אבל אם יצבטו אותך חזק תוך כדי

אתה תרגיש, וזה אומר שכן חשבת על משהו.

גם אדם יכול להתעורר מחלום ולא לזכור מה היה, אך עדיין הוא היה קיים כי הוא יודע שהוא חלם.

וגם זה שהאדם לא זכר על מה הוא חשב או על מה הוא חלם, זה לא אומר שהוא לא חשב.

זה שאתה לא מרוכז זה לא אומר שלא חשבת. ואין שום טריק להעלים את הקיום של האני.

והידיעה האחת בעולם שאפשר להעלים את הקיום של האני, היא ידיעת המהות של האני.

וידיעת האני וידיעת ההעדר אני, היא המהות שלהם והיא שתעלים את ידיעת האני.

ויש דבר שממנו עשוי האני והאין אני, והדבר הזה הוא לא מקום ריק, ולא יעזרו סיסמאות של חוויה של מקום ריק, כי זה לא מקום, זה העדר, זה כלום ממנו יש את כל הדברים

ואת האני ואת האין אני.

האדם צריך לנסות להרוג את האני, ואיך עושים את זה, מתחברים למהות של האין אני

והחיבור בין האני ללא אני, בהעדר המוחלט לחיבור המהותי הזה בו אין הבדל בין אני ללא אני

רק אז החיבור המהותי הזה האני יעלם.

חיבור לדבר שמחבר ביניהם, לישות המחברת בין האני והלא אני, בין הרצונות, החי, הצומח והדומם, וכל מה שישנו, וכל מה שאיננו, כלומר כל הדברים שישנם וכל מה שאיננו

כולם עשויים מישות אחת בה אין הבדל בין אני ללא אני, ואין הבדל בין כל הדברים כולם.

ומי שיגיע להבנה מלאה ושיחווה בחוויה שלו יותר ויותר את האין הבדל בין היש לאין אני

ישות שאין בה הבדלה בין ימין ושמאל, אין הבדלים בכלל. אין גם הבדל בין מקום לזמן

ומי שקודם יבין ויחווה את זה, אז הוא יהיה "העדר האני"

והבונוס... שאז הוא גם יבין איך נברא העולם!

איך זה קשור? כי האני של האדם זה העולם הראשון שנברא

וכשתהיה בהעדר של האני, והאני שלך יחזור אליך, אז על בשרך תחווה את בריאת העולם

ותבין איך ולמה הוא נברא!!

וזה כבר בונוס.

ושיהיה לכלום המשך יום של אני שמחובר להפך שלו כישות אחת.
אין הבדל בין יש לאין תחושה של מקום צריך לנסות השורש שלמות איך נברא העולם להתעורר התחברות מוחלטות חסר משמעות ישויות איך אפשר אני האני שלמות
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי
... אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי מהי המטרה המרכזית בחקירה של המציאות לפי אליעד כהן? המטרה המרכזית בחקירת המציאות על פי אליעד כהן היא להגיע להבנה מלאה ומוחלטת של ... קשר סיבתי? איך השאלה מהו רצון מובילה לחקירת האני? בתוך המשפט אני רוצה להרגיש טוב יש כמה חלקים: אני רוצה להרגיש טוב אם מתבוננים לעומק במילה רוצה, מגיעים להבנה שהיא תלויה בכך שיש אני שמבקש משהו. ללא אני, אין משמעות ... קודם מהו אני. באותה מידה, אפשר לטעון שגם האני תלוי בקיומו של רצון - אך בפועל, הנקודה הכי קרובה לאדם היא תחושת האני. לכן קל יותר להתחיל לבחון את האני עצמו. מה קורה כשמתחילים לחקור מי אני? חקירת האני נעשית דרך פירוק לגורמים ובדיקת ההנחות הבסיסיות: האם האני הוא ישות ממשית או מושג נתון מראש? האם אני זהה לחוויית הרצון או שחוויית הרצון היא רק חלק בי? האם האני נפרד באמת מלא אני או שאולי שניהם צורות של מציאות אחת? בחקירה מגיעים להבנה שההפרדה בין אני ללא אני עצמה מבוססת על הנחה מוקדמת, ושמתחת לשניהם יש משהו אחד שכולל את הכל. ... מובילה להשגת הכל אחד? ככל שמעמיקים בשאלת האני, מגלים שיש אני ולא אני, ושניהם חלק מאותה מהות שמאחדת אותם. זה דומה לבחינה של חומרים שונים, שבסופו של דבר הם עשויים מאותם אטומים. כך מתברר שההבחנה בין אני ללא אני ... על עצמו. אין אני שמודע. זו נקודה שנקראת לפני האני. באותו שלב, האדם לא מרגיש כלום - לא טוב ולא רע - כי אין הפרדה שתאפשר לחוות את זה. לאחר מכן חוזרת ההפרדה, אך נותרת הידיעה שהכל אחד, וזו משנה לחלוטין את צורת החוויה ... הופכת בהירה יותר. כיצד חווים בפועל את מציאות האני והאלוהים? לפי ההסבר: יש רובד אחד שבו האדם מזדהה כישות נפרדת עם רצונות וקשיים. יש רובד נוסף שבו האדם מגלה שהוא למעשה אלוהים שיוצר את המציאות, משום שהכל תלוי בתודעה ... הגדולה של המציאות. החקירה פותחת פתח להבנת האני, הקיום, והדרך שבה מתקיימת נפרדות לצד האחדות. כשהאדם מגלה שהכל באמת אחד, הצורך בלהרגיש טוב במובן הנפרד מפנה את מקומו לחוויה רחבה יותר שבה טוב ורע מתמזגים לאותה מהות אחת. איך מתגברים על הפחד מפני אובדן האני? כיצד ניתן לפתח רצון חזק לחקירת האמת? מהן הדוגמאות של רבי נחמן על שורשי השאלות? איך לזהות את הנחות היסוד של כל מחשבה בחיי היומיום? איך לחוות בו - זמנית את רובד ... זה חלק מהאני? אליעד: מה אמרתי? שתשאל מי הוא האני, האם אני ישות גדולה? האם אני ישות שניתן לחלק אותה? שאלה: אבל זה לא עונה מהו רצון. אליעד: אני לא עונה לך על שום דבר, אני שואל עוד שאלה, ועוד שאלה, ועוד שאלה, עד שתבין ... אין רצון? שאלה: כן אליעד: אז גמרנו, תחקור מהו האני. בלי אני לא היה רצון, נכון? אז בא ננסה להבין מהו האני. גם אם תחקור מהו קיר תוכל להגיע למקור ולדעת שהכל אחד, אבל הבעיה היא שאין לך אינטרס לדעת מה הוא קיר, לא מטריד אותך מה הוא קיר, לכן תחקור לתוכך. דבר נוסף אם תחקור מהו ... הדבר שהכי קרוב אליך, מה הדבר הכי קרוב אליך? האני שלך, שאתה אומר אני זה הדבר שאתה הכי מרגיש אותו. כשאתה אומר אני למה אתה מתכוון? שאלה: לאני. אליעד: אתה צריך להגיד מה זה אני, אתה מרגיש אני, מה זה שאני מרגיש? זה ... אז צריך לחקור מה הוא אני, זה אתה מבין? כי האני הוא לפני הרצון. אפשרות נוספת שאולי בלי רצון אין אני, ולכן אולי לא היית יכול להיות קיים, אז לפי שאלה זו אי אפשר לשאול מה הוא אני, צריך לשאול מה הוא רצון, אפשרות ... אתה צריך להבין משהו אחד. הדרייב שלך לחקור הוא האני, הדבר הכי קל לחקור זה את האני, נקודת החיבור הכי קרובה שלך עם המציאות היא האני שלך, הדבר הכי בסיסי שלך זה האני שלך, יש לזה הרבה מאוד יתרונות, הדבר שתמיד קיים גם אם אתה רוצה זה האני שלך, לדוגמה, אני רוצה, אני חושב, אני שומע, אני ישן, האני תמיד נשאר, נכון? אין לך דבר שאין בו אני, בלי אני אין לך עניין בכלום. הבנת? אז מה זה אני? למה אנחנו שואלים את זה בעצם? זאת שאלת המפתח. הגענו בחקירה שאנו רוצים להרגיש ... רוצה להרגיש או אני רוצה משהו אחר, ואז יש את האני רוצה, ונשאלת השאלה מה הוא רצון ומה הוא אני, ובסוף נשאר האני, למה? כי האני זה הדבר שאתה הכי בטוח בו, אולי אין דבר כזה רצון, אולי זה תעתוע, עזוב, בא נתעסק באני, האני קיים? כן, בא נבין מה זה. אתה לא חוקר מה קורה לסינים, מה אכפת לך מה הוא רצון, אל תחקור דברים שלא קשורים אליך, מה זה רצון? מה אכפת לך מה הוא רצון, מה זה עניינך, תחקור ...
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב הרצון + האני, חלק 1
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב הרצון + האני, חלק 1
... להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב הרצון + האני, חלק 1 איך נוצר האני של האדם ומהו שורש הרצון? ההרצאה עוסקת בשאלות פילוסופיות עמוקות על מהות האני, שורש הרצון והסיבות שבגללן האדם חווה סבל או אושר. אליעד כהן מסביר תחילה שהנושא המרכזי הוא כיצד נוצר האני, וכיצד נוצר הרצון של האדם. הוא מדגיש שהשאלה המרכזית בעצם מסתירה בתוכה שאלה עמוקה יותר: איך נוצרה הנפרדות, כלומר, למה בכלל קיימת הפרדה בין אני לבין לא אני? למה אנחנו מתייחסים לאני כמשהו זר? אליעד מסביר שבשפה הפנימית אנחנו רגילים להתייחס לאני שלנו כמשהו זר (האני של האדם). הסיבה לכך היא שאנחנו לא רק האני שלנו, אלא גם חלק מהאחד הגדול יותר, שהוא בעצם אלוהים. לכן כשאנחנו אומרים האני של האדם, אנחנו בעצם מתייחסים לישות הנפרדת הזאת באופן חיצוני, כי יש גם משהו שהוא מעבר לאני הנפרד, והוא האחדות עצמה. מדוע האדם תמיד סובל? האדם תמיד סובל משום שהוא לא ... כזו יכולה להעלים את תחושת העצמיות של האדם, ולכן האדם מעדיף להישאר בשאלות חיצוניות ופחות מאיימות, כמו למה אני רוצה דבר מסוים ולא אחר? האם האני הוא ישות פשוטה או מורכבת? לרוב נדמה לנו שהאני הוא ישות פשוטה ולא מורכבת, אבל למעשה האני הוא ישות מורכבת. הדרך לדעת האם ישות מורכבת היא לבדוק אם קיימת ישות אחרת השונה או מנוגדת לה. אם קיימת ישות אחרת, הדבר אומר שהישות הזאת מורכבת, משום שאם היא הייתה פשוטה לחלוטין, לא היה דבר מחוץ לה. כך גם עם האני. עצם העובדה שיש לא אני מוכיחה שהאני הוא מורכב, כי אם הוא היה באמת פשוט ואחדותי באופן מוחלט, לא היה יכול להיות קיים משהו מחוץ לו. האם האני הוא המחויב הראשון? אליעד טוען שאם היינו אומרים שהאני הוא ישות לא מורכבת (כלומר מחויבת באופן מוחלט), היינו חייבים להסכים שאין שום דבר מחוץ לו. מכיוון שאנחנו כן רואים שיש גם לא אני, ברור שהאני הוא לא הראשון, לא היחיד ולא המחויב המוחלט. המשמעות היא שיש משהו עמוק יותר, חומר בסיסי או מהות יסודית יותר, שממנו נוצרים גם האני וגם הלא אני. למה ההבנה הזאת קשה לאדם? אליעד טוען שהבנה מלאה של הרעיונות הללו, בעיקר העובדה שאין הבדל בין מחויב לאפשרי, משמעותה שהאדם ייעלם. האדם מפחד לאבד את תחושת הקיום ... אפשרי בחיים האישיים. כך אפשר לראות שבחירות רבות שלנו הן לא הכרחיות אלא אפשריות בלבד, וכך להבין את עצמנו טוב יותר. סיכום הרעיונות המרכזיים: האני והרצון הם ישויות מורכבות. סיבת הסבל האנושי היא ההתנגדות למציאות. יש להבין לא רק למה רוצים טוב, אלא למה רוצים טוב בצורות מסוימות. צריך להבין מדוע יש רצון בכלל. האני הוא לא ישות מוחלטת אלא מורכבת, כי קיים גם לא אני. יש חומר יסודי יותר שממנו מורכב האני והלא אני. הבנה עמוקה של הרעיונות האלה יכולה להוביל להבנה שאין נפרדות אמיתית. איך נוצר האני? מהו שורש הרצון? למה האדם סובל? מה ההבדל בין מחויב לאפשרי? איך לפרק את הרצון? למה אני קיים? מהי נפרדות ואחדות? אנחנו קוראים בספר, להיות אלוהים, שאני מזכיר שהוא הכי טוב ... להזכיר כל הזמן? אליעד: כדי שתקראי בו יותר. ואם יש לכם שאלה, אינסטינקטיבית תחפשו בספר את התשובה. טוב אנחנו בעמוד 194, הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון, איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב הרצון + האני. שזה כמובן לבוש של השאלה איך נוצרה הנפרדות? שימו לב שאנחנו מדברים על האני כגוף זר, מפרספקטיבה מסוימת זה נכון לדבר עליו כך, כי אתה לא רק האני שלך, אתה גם האחד. כשאת האחד, אז את גם אלוהים וגם האני הנפרד, ולכן אפשר לומר, איך נוצר האני? אם היית רק האני שלך, אז היו אומרים איך את נוצרת? אבל את לא רק האני שלך אלא את גם אלוהים. האדם סובל תמיד, כי הוא לא רוצה להרגיש רע. בגלל שהוא לא רוצה להרגיש רע, האדם סובל. הרע בכל מקרה קיים, כי אתה בנפרדות, אז אם אתה לא רוצה אותו ...
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות?
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות?
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות? האם אפשר לבטל את האני לחלוטין? אליעד כהן מסביר לעומק את סוגיית האני, תוך כדי ניסיון להבין האם וכיצד אפשר לבטל באופן מוחלט את תחושת הקיום העצמי של האדם. לדבריו, קיימות שיטות רוחניות רבות שמנסות להפחית או לבטל את תחושת האני, אך אליעד מדגיש כי אין שום שיטה בעולם שתוכל לעשות זאת בפועל, מלבד דרך אחת ויחידה: ידיעת השורש והמהות של האני . מדוע כל מחשבה מחזקת את קיום האני? אליעד מסביר בפירוט רב כי כל מחשבה וכל ידיעה שיש לאדם מחזקות ומאשרות את קיום האני שלו. לדוגמה, אם האדם כותב על דף את כל מה שהוא יודע - למשל יש שולחן, עצם הידיעה הזאת כבר מוכיחה שקיים אני שיודע שיש שולחן. אי אפשר לדעת שום דבר בלי לדעת קודם כל שהאני קיים, משום שכל ידיעה זקוקה למישהו שיודע אותה. גם כאשר אדם חושב על השמש או על כל דבר אחר, הוא תמיד, לפחות ברמה העדינה ביותר, חושב על עצמו. המחשבה עצמה, לפי אליעד, אינה יכולה להתקיים ללא המודעות לקיום של האדם עצמו. האם אפשר לחשוב על כלום מוחלט? אליעד מעלה את הטענה כי לכאורה אפשר לנסות לבטל את האני על ידי מחשבה על כלום מוחלט - מצב חסר כל משמעות והיעדר מוחלט של כל מחשבה או רעיון. אך כאן הוא מציג בעיה מרכזית: ברגע שהאדם מנסה לחשוב על כלום או להבין אותו, הוא כבר מעניק לו משמעות כלשהי, וכך מאשר שוב את קיום האני שלו. הכלום המוחלט הוא מצב שבו אפילו ההפך של יש אינו קיים או נתפס, שכן עצם תפיסת ההפך עדיין מעניקה משמעות לדבר. ולכן, גם כשאדם אומר שהוא יכול לחשוב על כלום, ברגע שייצבטו אותו או שיעירו אותו מחלום שהוא אינו זוכר, הוא יגלה שהאני שלו עדיין שם, קיים ומודע. כיצד אפשר בכל זאת להעלים את האני? הדרך היחידה שאליעד מציע כדי להגיע להיעדר מוחלט של האני, היא על ידי הבנה וידיעה של המהות שממנה האני והלא - אני עשויים. אליעד מסביר שישנו מצב קיומי בו האני והלא - אני מתחברים לישות אחת ויחידה, חסרת כל הבדל או הפרדה. הוא מדגיש כי האני הוא תחושה בלבד, והלא - אני הוא תחושה מנוגדת, אך שניהם בעצם עשויים מאותה מהות שבה אין שום הבדל בין אני ללא - אני. כדי להגיע למצב הזה, האדם צריך לשאול את עצמו שוב ושוב את השאלה: מהו האני? - לא כדי לענות בסיסמאות או במושגים מוכרים כמו מקום ריק, אלא מתוך חקירה פנימית עמוקה ואמיתית. דרך החקירה הזאת, אם האדם יעמיק מספיק, הוא יגיע להבנה שהאני והלא - אני אינם נפרדים באמת, אלא מחוברים למהות אחת שאין בה כל הפרדה. מה הקשר בין ביטול האני לבין בריאת העולם? אליעד מציין כבונוס מיוחד, שמי שיצליח להבין ולחוות לעומק את המהות שבה האני והלא - אני מחוברים לישות אחת, יגיע גם להבנה כיצד נברא העולם. הוא מסביר שהאני של האדם הוא בעצם העולם הראשון שנברא. כשאדם מצליח לחוות את העדר האני באופן מוחלט, ואז כשהאני חוזר אליו, הוא חווה על בשרו את תהליך בריאת העולם ואת הסיבות לכך שהעולם נברא. כלומר, ביטול האני לא רק מוביל לשקט פנימי או רוחני, אלא גם מעניק תובנה עמוקה על הבריאה עצמה. כיצד נראה מצב ההיעדר המוחלט של האני? במצב של העדר האני, האדם אינו מבדיל יותר בין זמן למקום, בין חי לצומח, בין יש לאין, בין ימין לשמאל או בין כל דבר לדבר אחר. כל הדברים נתפסים אצלו כישות אחת שלמה ובלתי ניתנת להפרדה. במצב זה, כל ... אינו חש עוד כל הפרדה בין עצמו לבין העולם שסביבו. הוא חדל להתקיים כאני נפרד ומגלה את האמת שבה אין נפרדות כלל. סיכום המהות והדרך לביטול האני לפי אליעד כהן לסיכום, לפי אליעד כהן, ביטול האני אפשרי רק באמצעות הבנה וידיעה עמוקה של המהות שמאחדת בין האני ללא - אני. אין טריקים, סיסמאות או שיטות פשוטות לעשות זאת, אלא רק חקירה מעמיקה ואמיתית של מהות הקיום והתחושה העצמית. המטרה הסופית של חקירה זו היא להבין שהאני והלא - אני, היש והאין, וכל ההפכים שבעולם הם למעשה ביטוי של ישות אחת ויחידה, ובהבנת האחדות הזאת,
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
... להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2 איך נוצר הרצון ומה הוא האני? כדי להבין איך נוצר הרצון ומהו האני של האדם, יש תחילה להבין מהו בכלל רצון. כאשר אדם אומר אני רוצה לאכול תפוח, חשוב ... יותר: אני רוצה. ובתחתית: אני. כלומר, לפני שתשאל למה אתה רוצה משהו מסוים, עליך להבין תחילה מי הוא אותו אני שרוצה, ומה המשמעות של האני הזה. ההבדל בין אפשרי למחויב המציאות? כדי להבין את האני, יש להבין את ההבדל בין אפשרי למחויב. דבר אפשרי הוא כל דבר שמורכב מחלקים, ולכן יכול ... ולכן קיומו אינו מחויב. לעומת זאת, דבר שאינו מורכב משום דבר, חייב להיות קיים תמיד וקיומו נקרא מחויב. האדם צריך לשאול את עצמו: האם האני שלי מורכב? אליעד מסביר שכן, האני מורכב, משום שהאני הוא ישות שנמצאת מול הלא אני. אם לא היה לא אני, לא היה ניתן לזהות אני. זה אומר שהאני איננו דבר אחד אלא ישות מורכבת, ולכן הוא אפשרי המציאות ולא מחויב. האם התודעה של האדם מחויבת או אפשרית? האני שאנו חווים כתודעה, הוא ישות מורכבת ולכן אפשרית. האדם, גופו, והמחשבות שלו יכולים ... ההוויה, והיא למעשה מחויבת המציאות. היא ההוויה הראשונית של הכל, שאין בה צורה כלל. איך אפשר להבין את מהות האין? כדי להבין באמת את האני והרצון, אליעד אומר שצריך להבין גם את האין, שהוא ההוויה שממנה הכל עשוי. האדם שואל: מה יש לפני האני והלא אני? והתשובה היא - כלום מוחלט, העדר מוחלט של מקום וזמן. כאשר מפרקים את כל הצורות ... כל ההבדלים, הרצונות, והבעיות שלנו הם אשליות הנובעות מכך שאיננו מבינים שאנחנו והמציאות הם למעשה דבר אחד מוחלט. איך נוצר הרצון? מהו האני? מהי מחויב המציאות? איך אפשר להבין את הכלום? מהי ההוויה? איך להיות אלוהים? נקרא בעמוד 194, אני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון, איך נוצר האני של האדם. נעשה חזרה קצרה מהפעם הקודמת. הנושא כאן, הוא איך נוצר הרצון? כשאדם אומר ... השאלה היא, למה אני רוצה את זה או את זה? אבל לפני ששואלים זאת, יש לשאול, למה אני בכלל רוצה? למה יש לי רצון? השלב הבא, יש לפרק את האני רוצה, ופרקנו לאני ורוצה. כאן צריך להבין מי רוצה? אם תבין מי הוא זה שרוצה, אז אולי תבין למה הוא רוצה. אז אם אתה לא מבין מה הוא האני, אז איך תבין מה אתה רוצה. והסברנו שלכל דבר יש מחויב ואפשרי. למשל אני רוצה לאכול, לאכול זה אפשרי, והמחויב זה אני רוצה. ובמשפט, אני רוצה, האני זה המחויב והרוצה זה האפשרי. ואז נשאלת השאלה איך נבין מי זה האני. ואז אמרנו שיש מחויב המציאות ואפשרי המציאות. כל דבר שמורכב מכמה ישויות הוא אפשרי ... מה זה אומר, שדבר שלא מורכב משום דבר, קיומו הוא מחויב. מה זה אומר? שלא יכול להיות שהוא לא יהיה קיים. לכן אנו צריכים לבדוק האם האני או התודעה של האדם מורכב. וכדי לבדוק עלינו לראות, אם יש עוד דברים שהם לא האני. למה? כי אם יש עוד משהו שהוא לא האני, זה אומר שקיום האני לא מחויב. כשאנו לוקחים את המילה אני, מה זה האני? התודעה שחווה שהיא קיימת. כשהאדם אומר אני, הוא חווה למעשה שיש משהו שהוא לא אני. אם אדם לא היה יודע להבדיל בין אני ללא אני, לא הייתה משמעות למילה אני. ואם יש משהו שהוא לא אני, זה אומר שהאני של האדם מורכב, ולכן האני הוא אפשרי ולא מחויב. לכאורה האני נראה בסיסי וראשוני, אבל יש לא אני, ולכן האני הוא לא הראשון, האני הוא לא מחויב. כך שהאני לא יכול להוות את הלא אני. לא יכול להיות רק אני, כי הרי יש לא אני. אם יש אני ולא אני ...
הסוד של ה"אני" - איך להתחבר ל"אני" של המציאות עצמה? איך להכיר את ה"אני" של עצמך?
... של האני - איך להתחבר לאני של המציאות עצמה? איך להכיר את האני של עצמך? כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות מאושר, עליו להבין את המציאות. ... שזה אומר שעל האדם לדמיין את עצמו, כאילו הוא עצמו הדבר שאותו הוא רואה. כי המציאות שלנו מתחלקת לשלושה חלקים. והם: האני של האדם שחושב מחשבות. הדברים שהם אינם האני של האדם שעליהם האדם חושב. והמחשבה שהיא מחברת את האני של האדם, עם הדברים שאותם הוא חושב. ומי שרוצה לקבל שכל, עליו לנסות להתחיל ... רואה מולו, ועל האדם לנסות להסתכל על המציאות כולה, מנקודת המבט של הישות האחרת שכלפיה האדם לא מרגיש אני. כי מצד האמת האני האמיתי של האדם הוא המציאות עצמה. ולכל אדם ולכל ישות יש שני אני. והאני הראשון של האדם, זה מה שהאדם קורא לו אני. אבל האני השני של האדם, הוא המציאות עצמה. כי האני האמיתי של האדם, הוא לא פחות מהמציאות עצמה, מאשר מה שהאדם קורא לו אני. והדבר דומה לאדם שנמצא בתוך חלום של עצמו. שבו בעצם יש לאדם שני אני. והאני האחד של האדם הוא האני העליון שנמצא מחוץ לחלום ושחולם את החלום. והאני השני של האדם, הוא האני שנמצא בתוך החלום, שחווה את כל החוויות של החלום. כי כאשר האדם ישן ונכנס למצב של חלום, האני של האדם מתפצל לכמה חלקים. ויש את האני שנמצא מחוץ לחלום, שאם תוך כדי שינה הוא ירגיש אש וכיוב או שמישהו יקרא בשמו של האדם תוך כדי חלום, הרי שהאני שנמצא מחוץ לחלום הוא יתעורר מהחלום. ויש גם את האני שנמצא בתוך החלום, שהוא זה שחווה את כל האירועים שיש בתוך החלום. ויש גם ... בתוך חלום וכולי. שבו האדם מתעורר אל תוך חלום. והאדם מרגיש שהוא התעורר, וכל זה קורה בתוך החלום עצמו. שבמצב כזה בעצם האני של האדם מתפצל לרמות עומק שונות. ובכל פעם שהאדם מתעורר מהחלום, האני של האדם מתחבר לאני החיצוני לו שגדול יותר ממנו. ומעל מה שנקרא אצל האדם אני, מעליו יש עוד אני אחר, שהיא המציאות עצמה. כי מצד האמת, מה שנקרא אצל האדם אני, זה רק חלק של האני שלו. כי האני הראשון של האדם, הוא המציאות עצמה. וכאשר האדם עושה איזו פעולה, הרי שמי שבאמת עושה את זה, זה האני העליון של האדם שהוא המציאות, שהיא באה לידי ביטוי באני התחתון של האדם, ... שנקרא אצל האדם אני. ומצד האמת, כאשר האדם רואה כל דבר שקורה בעולם, מצד האמת מי שעושה את זה, זה האדם עצמו. כי מצד האמת האני האמיתי של האדם, הוא הכוח שמניע את המציאות, שהוא זה שעושה את כל מה שקורה ... לחלוטין לא נפרד מהאני הגדול יותר שהוא המציאות עצמה. וכאשר מישהו אומר לאדם איזה משהו, מצד האמת זה האדם שמדבר לעצמו. כי האני העליון של האדם, הוא זה שמניע את כל מה שקורה בעולם כולל הכל. וכאשר מישהו פוגע באדם, הרי שמצד האמת זה האדם עצמו שפגע בעצמו. כי האני העליון של האדם שהוא המציאות עצמה, היא זאת שגרמה לאותו האדם האחר לפגוע ... כל אותן דמויות שהוא רואה בשעת החלום שלו, הן בעצם הוא עצמו ממש. כי כל המקום וכל הזמן של החלום, הם כולם נמצאים בתוך האני של האדם עצמו שחולם את החלום, שהוא נמצא מחוץ לחלום והוא מכיל בתוכו את ... וכאשר האדם נמצא בתוך החלום של עצמו והוא רואה איזה אדם אחר, או איזה דבר כלשהו, מצד האמת האדם רואה את עצמו ממש. כי האני של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה. והאדם יכול להרגיש אני לגבי הרבה דברים ... עצמו. כי האדם עצמו יכול להמשיך להיות קיים, גם בלי אותו איבר. אבל האדם מרגיש אני כלפי אותה יד או רגל. למרות שמצד האמת האני של האדם הוא לא היד וגם לא הרגל. כי האדם יכול להמשיך להיות קיים בדיוק באותה המידה, גם בלי יד או רגל וכיוב. ומצד האמת, כל מה שקיים, זה הכל האני של האדם. כי יש אני אחד כללי של המציאות, שבתוכו קיימים כל הדברים. וגם מימד ... החיצונית לחלום, שם אין מקום כלל. כי כל המקום כולו שנמצא בתוך החלום, הוא נמצא כולו בשום מקום ממשי, אלא הוא רק בתוך האני של האדם שחולם את החלום. ומצד האמת, כל המקום כולו נמצא בתוך שום מקום. כי ... וכיוב. ובכל מקרה בכל רגע ורגע האדם חווה מציאות, שבה יש תחושת זמן ומקום. וגם הזמן כולו וגם המקום כולו, הם נמצאים בתוך האני העליון של האדם, שהיא המציאות עצמה. כי האני התחתון של האדם שנמצא בתוך החלום, הוא עצמו חווה תחושת מקום ותחושת זמן. וכל ... אחד גדול יותר, שהוא המציאות עצמה. ולכן, כל דבר שאותו רואה האדם, מצד האמת האדם רואה את עצמו ממש. כי מצד האמת, הכל זה האני של האדם. וכאשר האדם מבין איזה דבר במציאות, בעצם האדם מבין את עצמו. וכאשר ...
האני של האדם, כיצד מנסה האדם להגדיל את האני שלו, מיהו האני האמיתי של האדם
האני של האדם, כיצד מנסה האדם להגדיל את האני שלו, מיהו האני האמיתי של האדם
האני של האדם, כיצד מנסה האדם להגדיל את האני שלו, מיהו האני האמיתי של האדם מה הכוונה כשאומרים את המילה אני? ... שלו. לאחר מכן, האדם מגדיר את האני שלו בתור המוח, הראש, הגוף, ואפילו מעבר לכך - הוא ... ובכך הוא בעצם מגדיל את תחושת האני שלו מעבר לגבולות הגוף הפיזי שלו בלבד. כלומר, האני שלו כולל לא רק את עצמו, אלא גם דברים נוספים שאינם ... למה האדם רוצה להגדיל את תחושת האני שלו? האדם עסוק כל חייו בהגדלת תחושת האני שלו. אליעד מסביר כי האדם רוצה לצבור רכוש ונכסים, ... לעולם, כיוון שזה גורם לו להרגיש שהאני שלו גדול יותר. לדוגמה, אדם שתורם כסף לבית חולים כדי שייקרא על שמו, עושה זאת כדי שהאני שלו יתפוס יותר מקום ויתרחב. האדם רוצה ליצור המשכיות לתחושת האני שלו, ולכן חשוב לו שגם לאחר מותו יישאר זכר כלשהו ... חלק מהאני שלו. אם האדם היה מבין שהאני שלו הוא כבר גדול ואינסופי מצד האמת, הוא לא היה צריך ... גדול בהרחבתו בצורה מלאכותית. מהו האני האמיתי של האדם לפי אליעד כהן? אליעד כהן מדגיש כי מצד האמת, האני האמיתי של האדם הוא המציאות עצמה. כלומר, אם האדם ... האדם עסוק כל הזמן בהרחבת האני שלו דרך דברים חיצוניים כמו כסף, מעמד, רכוש ... לכך. כיצד ניתן באמת להגדיל את האני באופן הנכון? אליעד מסכם כי ההגדלה האמיתית של האני היא ההבנה שהאני הוא בעצם התודעה של המציאות. אם אדם מבין זאת, הוא לא ... שהוא כבר אינסופי באמת. הגדלת האני הנכונה היא התרחבות של ההבנה שהתודעה של האדם היא ... כהן, היא ההכרה בכך שהוא כבר האני המוחלט - המציאות כולה - ולא רק הגוף, הראש, או ... שאליו האדם יכול להגיע. מי הוא האני האמיתי שלי? איך להגדיל את תחושת האני? האם האני הוא הגוף שלי? למה אנשים רוצים להתרבות? איך האדם ...
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני מהו אני? כיצד אנחנו חווים את עצמנו? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן מתמודד עם שאלות קיומיות עמוקות על מהות האדם והחוויה של האני. נושא זה עוסק במודעות העצמית, בשורש הנשמה ובחוויות תודעתיות. אליעד מציע לתהות על המושג אני - מה זה אומר להיות אני, מה יש מאחוריו, ואיך אנחנו תופסים את עצמנו. מהי תחושת האני ואיך נבנית התודעה שלנו? הוא פותח בשאלה על מהות האני: מהו האני וממה הוא עשוי? מהו מקור האני? האם אנחנו באמת מבינים את עצמנו, או שאנחנו חיים בתחושה מנותקת של עצמי? אליעד מציע שהתשובה אינה פשוטה, וההבנה שלנו על האני לא בהכרח משקפת את האמת העמוקה. במקום להסתכל על האני כמשהו נפרד וברור, הוא מזמין את הקהל לחשוב עליו כעל תחושת זדהות - חוויה שמתעוררת מתוך תודעה, ולא משהו מוחלט או קבוע. מהי התחושה של האני לפני שהייתי? אליעד נכנס לשאלה אחרת - מה היינו לפני שהיינו? לא רק כתחושת האני, אלא מהי החוויה של האני לפני שנולדנו או לפני שהתחלנו ... את הצורך להפוך להיות הצופה - לא להיות מזוהה עם החוויה, אלא לנסות להפריד את עצמנו ממנה. אם אנחנו לומדים להסתכל על עצמנו מבעד לעיניים של צופה, נוכל להבין טוב יותר את האני שלנו. זהו שלב מתקדם בתודעה שבו אדם מתחיל להבין את עצמו כמתבונן, ולא כחלק מהחוויה עצמה. ברגע זה, השאלה החשובה היא: האם אנחנו יכולים להבין את עצמנו על פי תחושת האני או האם אנחנו צריכים להתעלות מעליה? מה זה אומר להיות לא אני? מהו ההבדל בין אני ללא אני? בהמשך, אליעד מציע דרך להבין את ההבדל בין אני ללא אני. הוא מציין כי תחושת האני לא קיימת בפני עצמה, היא קיימת רק בהקשר לעומת הלא אני. למעשה, האני נבנה מתוך הזדהות עם דבר מה, והוא לא קיים בצורה מוחלטת אלא רק בהשוואה למשהו אחר. כך, ברגע שאדם מבין שאין הבדל אמיתי בין האני ללא אני, הוא חודר לתודעה ... את עצמנו לא כישות נפרדת, אלא כחלק בלתי נפרד מהתודעה הכללית. הוא מציין שברגע שאנחנו מתרחקים מההזדהות האישית, אנחנו יכולים להתחיל להבין את המהות האמיתית שלנו. מהות האני מודעות עצמית הצופה הבדל בין ...
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
... אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי האם יש בכלל משמעות לתפיסת הזמן והאני? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת ... מעמיק של שאלת מהות הזמן, התודעה, והקשר בין האני האמיתי לבין הרגע הנוכחי. אליעד מציג שאלות יסוד כמו מי אני?, האם הזמן באמת ... אני ואין גם תחושה של לא אני, מכיוון שתחושת האני תמיד קשורה לזיכרון (עבר) או לציפייה (עתיד). לכן ברגע אחד בלבד, אין תחושה מוגדרת ... קדימה, הוא יגלה שאין אני מוגדר באותו רגע. האני הוא תמיד דימוי שנוצר כאשר התודעה מוסיפה לרגע הנוכחי מחשבה על עבר או עתיד. כיצד מתגבשת תחושת האני? אליעד מדגים שתפיסת האני נוצרת מתוך השילוב של זיכרון וציפייה. למשל, כשאדם חושב אני, הוא לעיתים מתכוון ... ולעיתים למה שהוא כרגע. אך אף פעם תחושת האני אינה עומדת בפני עצמה, אלא תמיד קיימת ביחס למשהו אחר - לעבר או לעתיד. הוא מסביר ... דמיון, שאינו קיים ברגע הזה. מכאן עולה שתפיסת האני כמשהו רציף או קבוע היא אשליה שנוצרת בתוך התודעה. מדוע העבר והעתיד הם דימויים ... העתיד, לא היינו חווים תחושה של אני, מכיוון שהאני מוגדר תמיד ביחס למשהו שהיינו או נהיה. לכן, לחיות את הרגע באמת פירושו לאבד את ... מה קורה כאשר האדם מנסה להבין מהותית את האני? אליעד מדגיש שבחקירה עמוקה של מושג האני, האדם יגיע בסופו של דבר לשאלה בסיסית מאוד - מאין מגיע האני?. כשאדם מתחיל לפרק את ההבנה של עצמו, הוא מגלה שהאני שהוא חושב שהוא, הוא לא האני של הרגע הזה, אלא אוסף של דימויים וזיכרונות. ברגע שהאדם מבין שהאני שלו ברגע הזה אינו אותו אני שהיה בעבר, וגם לא זה שיהיה בעתיד, נוצרת הבנה עמוקה שהאני הוא בעצם מושג אשלייתי. אליעד מסביר שככל שנחפור יותר, נגלה שבסופו של דבר תמיד ... והזמן הן אשליות תודעתיות שיוצרות את תחושת האני. בסופו של דבר, כאשר האדם חוקר לעומק את תחושת האני והזמן, הוא מגיע להבנה ברורה שאין באמת אני קבוע ומוגדר מעבר לרגע הנוכחי, ושכל ... בלבד. מהו הרגע הזה? האם הזמן קיים באמת? האני האמיתי איך נוצר האני? האם העבר והעתיד קיימים באמת? לחיות את הרגע מהי תפיסת הזמן והאני ברגע הנוכחי? ... נושאים עקרוניים הקשורים לתודעה, הזמן ולתפיסת האני. נושא מרכזי בהרצאה הוא הדיון בהבנת האני בהקשר של הזמן: האם האני נמצא רק בהווה, או שגם בעבר ובעתיד? האם האני קיים רק בהווה? במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי הזמן לא באמת קיים כפי שאנחנו רגילים ... כאשר מחשבים את הזמן, אנחנו לא באמת חווים את האני ברגע זה, שכן זהו רק רגע חולף מבלי להיות חלק ממסגרת ארוכה יותר של זמן. מה קורה לעבר ולעתיד בתפיסת האני? אליעד מבקש להדגים איך האני שייך אך ורק לרגע הזה. הוא מסביר שבעצם כל הזמן הוא רק אשליה, גם העבר וגם ... העבר או על העתיד לא בהכרח שייכת לנו בהיבט של האני. האני כפי שאנחנו תופסים אותו הוא לא אלא זיכרון או ציפייה לעתיד. כלומר, יש איזו חוויה של האני רק בתוך הרגע הנוכחי. האם יש משמעות לעבר ולעתיד? כשהשניים שואלים, אם האני לא באמת קיים מעבר לרגע הנוכחי, אז איפה נמצא
אני מחוק, נמחק לי האני, נמחקה לי האישיות, נמחקו לי הרגשות, נמחק לי הרצון, הפרעה נפשית של מחיקת האני, הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית, אין לי חשק לכלום, אין לי רצון לכלום, אחדות שקרית ומחלות נפש, הפרעה נפשית ואחדות שקרית
אני מחוק, נמחק לי האני, נמחקה לי האישיות, נמחקו לי הרגשות, נמחק לי הרצון, הפרעה נפשית של מחיקת האני, הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית, אין לי חשק לכלום, אין לי רצון לכלום, אחדות שקרית ומחלות נפש, הפרעה נפשית ואחדות שקרית
... מחוק, נמחק לי האני, נמחקה לי האישיות, נמחקו לי הרגשות, נמחק לי הרצון, הפרעה נפשית של מחיקת האני, הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית, אין לי חשק לכלום, אין לי רצון לכלום, אחדות שקרית ומחלות נפש, הפרעה נפשית ואחדות שקרית מהי הפרעה נפשית של מחיקת הזהות העצמית? הפרעה נפשית של מחיקת הזהות העצמית היא מצב חמור שבו האדם מרגיש שהאני שלו נמחק, הזהות שלו נעלמה, הרגשות והרצונות שלו אבדו, ואין לו חשק או רצון לשום דבר. מדובר בהפרעה קשה שמשפיעה עמוקות על חייו של האדם, גורמת לו להרגיש חסר משמעות, מנותק מעצמו ... רצונות, שאיפות וזהות עצמית, מגדיר לעצמו מה טוב ומה רע, ומגבש את האני שלו. מה קורה כשאדם מאבד את הזהות העצמית שלו? כאשר אדם מאבד את הזהות שלו, הוא חוזר במובן מסוים למצב התודעתי של תינוק, אך נמצא בגוף של אדם בוגר. הוא לא מרגיש הבדל בין טוב ... והאדם מוחק את עצמו גם מרגש וגם משכל. איך מתבטאת ההפרעה של מחיקת האני? אדם שסובל מהפרעת מחיקת האני חווה תסמינים כמו: תחושת ניתוק מעצמו - אין לו תחושה ברורה של זהות או רצון. דיכאון קיצוני - חוסר מוטיבציה מוחלט לפעול או לעשות דברים. מצבי רוח משתנים - אושר פתאומי או עצב עמוק ... ללא פתרון אמיתי של הבעיה. מהי אחדות שקרית ואיך היא קשורה למחיקת האני? המושג אחדות שקרית מתאר מצב שבו האדם מאמין שאין הבדל בין טוב לרע, בין רצוי ללא רצוי. האדם מגיע לתפיסה של אחדות שבה הכל זהה עבורו - אין משמעות לשום דבר. אך זו אחדות מזויפת, כי ... כל עוד הוא סובל, ברור שהאחדות היא שקרית ולא אמיתית. האם באמת נמחק האני לחלוטין? לא באמת נמחק האני. מה שנמחק הוא האני הישן , הזהות הישנה, הרצונות הישנים. בפועל, האדם מפתח אני חדש שסובל מהמצב הנוכחי ורוצה לחזור למצב הקודם. לכן, יש לו עדיין אני, עדיין יש לו טוב ורע, רק שהם השתנו. כל עוד האדם מרגיש רע ורוצה לשנות את המצב - האני שלו קיים. מהו הפתרון למחיקת הזהות העצמית? יש פתרון לבעיה הזו, והוא כולל שני היבטים מרכזיים: טיפול רגשי: לעזור לאדם ללמוד להתמודד עם תחושות קשות כמו אכזבות, אובדן או כאב, ... עם המציאות. טיפול שכלי: להתמודד עם התפיסות הפילוסופיות שמחקו את האני. כלומר, להבין שלכל טענה שאומרת שום דבר לא משנה יש גם טענה הפוכה שיכולה להפריך אותה. האמת היא באמצע - לא הכל חסר משמעות וגם לא הכל משמעותי באופן מוחלט. הטיפול הוא הדרגתי, ... בהדרגה, האדם לומד לשחזר רצונות חדשים או ישנים, ובונה מחדש את האני שלו. האם ניתן להגיע למצב טוב יותר לאחר ההפרעה? כן. אדם שעבר את התהליך יכול להגיע למצב טוב אף יותר מהמצב הראשוני שלו, משום שהוא למד לראות את החיים בפרספקטיבה רחבה יותר. ... יותר מאשר לפני ההפרעה. לסיכום, מה חשוב להבין לגבי הפרעת מחיקת האני? חשוב להבין שהבעיה אינה בלתי פתירה. יש לה פתרון, והוא שילוב בין ההבנה הרגשית וההתמודדות עם כאב, לבין הבנה שכלית עמוקה יותר של המציאות, ההבדל בין טוב לרע והמשמעות האמיתית של ... מחיקת הזהות העצמית הפרעת אישיות נדירה ניתוק רגשי הבדל בין טוב לרע האני שלי נמחק טיפול בהפרעות נפשיות הפרעה נפשית של מחיקת הזהות העצמית - תופעה והפתרון הפרעה נפשית קשה ונפוצה היא מחיקת הזהות העצמית של האדם, כלומר, מצבים בהם אדם מאבד את תחושת האני שלו, את רצונותיו ואת ההבדלה בין טוב לרע. מדובר על תופעה משמעותית מאוד אשר משפיעה על החיים של אנשים רבים, ובמהלך ההסבר נבין כיצד זה קורה ומה הפתרון האפשרי לכך. כיצד נוצרת ... שהוא נחשף יותר לתפיסות אלו, כך הזהות שלו נמחקת והוא מאבד את תחושת האני שלו. לרוב, שני הגורמים הללו פועלים יחד - אדם חווה משבר רגשי שגורם לו לרצות להפסיק להרגיש כאב, והוא במקביל נחשף לתפיסות פילוסופיות שמסייעות לו למחוק את רגשותיו. כך, ... שבה אין הבדל בין טוב ורע, בריא או חולה, חי או מת. האם באמת נמחק האני? האמת היא, שהאני לא באמת נמחק. מה שנמחק הוא האני הישן. מה שקורה זה שאדם מאבד את הרגשות והרצונות שהוא הכיר, ואז נדמה לו שהוא איבד את הזהות שלו. אבל בפועל, יש לו אני חדש - האני הזה כואב לו מהמצב החדש ורוצה לחזור למצב הישן. לכן, כל עוד יש לך רצון לשנות את המצב שלך, האני שלך קיים, פשוט במצב אחר. האם יש פתרון? כן, יש פתרון. כדי לחזור לחיים רגילים, צריך לעבוד על שני ההיבטים: היבט רגשי - לעזור לאדם ללמוד להתמודד עם רגשות קשים, כך שהוא לא ... רגשי ותפיסות שכליות שמוחקות את הרצונות. כדי לצאת מזה, צריך להבין שהאני לא באמת נמחק - יש רק אני חדש שרוצה לחזור למצב הקודם. הפתרון הוא שילוב של פיתוח השכל והבנה רגשית עמוקה יותר, כך שאפשר יהיה לחזור לחיים רגילים ואפילו לשפר אותם. אחדות שקרית ... יודע מי הרצון שלי, איבדתי את הרצון שלי, איבדתי את עצמי, איבדתי את האני של עצמי, הפרעת זהות מנותקת, טיפול במחלות נפש, הפרעת אישיות בעקבות טראומה, אני לא מזהה את עצמי, הפרעת אישיות מרובת פנים, מרגיש ניתוק מעצמי, מרגישה ניתוק מעצמי, אני מרגיש ... והרע שלי, הרגשה של ניתוק מהמציאות, תחושה של ניתוק מהמציאות, מחיקת האני, האני שלי נמחק, אין לי אני, נמחק לי האני, אני לא יודע מי אני, איבדתי את האני שלי, מחיקת הזהות העצמית, הזהות שלי נמחקה, הזהות העצמית שלי נמחק, אין לי זהות עצמית, נמחקה לי הזהות העצמית, אני לא יודע מה הזהות העצמית שלי, איבדתי את הזהות העצמית שלי, ...
האני של האדם, אני לא אני, אתה לא רק האני שלך, נשמה וגם שורש הנשמה
האני של האדם, אני לא אני, אתה לא רק האני שלך, נשמה וגם שורש הנשמה
האני של האדם, אני לא אני, אתה לא רק האני שלך, נשמה וגם שורש הנשמה למה מתייחסים לאני של האדם בגוף שלישי? כאשר מדברים על האני של האדם, הביטוי האני של האדם נאמר לעיתים קרובות בגוף שלישי, כאילו האדם מדבר על מישהו אחר ולא על עצמו. אליעד כהן מסביר זאת כך: הסיבה היא שהאדם איננו רק האני שלו, אלא גם משהו שהוא מעבר לאני שלו, משהו רחב יותר ומכיל יותר. כלומר, התודעה או ההוויה של האדם רחבה הרבה יותר מהתחושה המצומצמת של אני מסוים. מה הכוונה שאתה לא רק האני שלך? אליעד מדגיש שהאדם הוא לא רק האני שלו, כי אם הוא היה רק האני שלו, היה מספיק לדבר אליו בגוף שני ישיר (אתה), אך מאחר שהוא משהו מעבר לכך, אנו מדברים על האני שלו באופן מרוחק יותר, בגוף שלישי. למעשה, האדם הוא לא רק האני שהוא מכיר, אלא גם ישות רחבה יותר ומקיפה יותר - משהו אינסופי, כולל הכל, מה שניתן לכנות האחד. מה המשמעות של האחד ביחס לאני של האדם? המשמעות של האחד לפי ... ההוויה הכוללת את הכל. כאשר האדם תופס את עצמו רק כאני מצומצם ונפרד, הוא מאבד את הקשר לאחד הזה. אך כאשר הוא מכיר בכך שהוא גם האחד, הוא מבין שהאני שלו הוא רק חלק קטן מתוך משהו אינסופי שהוא בעצם גם הוא עצמו. כיצד נוצר האני של האדם מתוך האחד? אליעד מסביר שהאני המצומצם והאישי נוצר מתוך מצב של הפרדה - האחד הבלתי מוגבל מצמצם את עצמו לכדי אני מוגבל, נפרד, שיש לו זהות פרטית. האדם שואל איך נוצר האני שלי? מפני שהאני שלו אינו הזהות האמיתית והיחידה שלו, אלא הוא חלק ממשהו רחב יותר וגדול יותר. ההפרדה הזאת היא פעולה שהאחד עושה בעצמו, באופן המאפשר קיום של תחושת נפרדות, אינדיבידואליות ואישיות. האם הנשמה היא האני האמיתי של האדם? אליעד מתייחס לכך שהאני של האדם אינו זהה בהכרח לנשמה שלו. הנשמה עצמה היא סוג של ביטוי רוחני פנימי, חלק שעדיין שייך לתפיסת אני, אך מדובר ברמה גבוהה ועמוקה יותר של זהות, בהשוואה לתחושת האני הגשמית היומיומית של האדם. גם הנשמה עצמה אינה הסוף, אלא יש לה מקור גבוה יותר, מה שנקרא שורש הנשמה. מה זה שורש הנשמה? שורש הנשמה לפי ההסבר של אליעד כהן הוא המקור הרוחני העמוק והראשוני ביותר של הנשמה. כלומר, אם האני היום - יומי הוא רמה ראשונה של זהות, והנשמה היא רמה שנייה, אז שורש הנשמה הוא הרמה הגבוהה ביותר של זהות רוחנית, מקור ראשוני ממנו נובע כל ביטוי אחר של זהות אינדיבידואלית. מתוך אותו שורש הנשמה, שהוא עצמו ביטוי של אותו אחד, נוצרת הנשמה האינדיבידואלית של האדם, וממנה נובע האני היומיומי המוכר לנו. מדוע חשוב להכיר בכך שאתה גם האחד ולא רק האני שלך? ההכרה בכך שהאדם אינו רק האני האישי שלו, אלא גם האחד הכולל והאינסופי, חשובה מפני שהיא מאפשרת לאדם להרחיב את תפיסת העצמי שלו, מעבר לגבולות הצרים של הזהות האישית. אליעד מסביר כי בכך האדם יכול להבין טוב יותר את מהות המציאות ואת מקומו בה, ולחוות פחות סבל, קושי ומוגבלות, משום שהוא מבין שהאני שלו אינו מוגבל כפי שחשב, אלא הוא חלק בלתי נפרד מהמהות האינסופית של המציאות עצמה. למה האדם מרגיש נפרדות אם הוא חלק מהאחד? תחושת הנפרדות, לפי אליעד, נוצרת כתוצאה מאותה פעולה פנימית של האחד עצמו, שהופך לחלק מצומצם של עצמו כדי ליצור חוויית חיים אישית. זאת אומרת, עצם ההפרדה בין האני לאחד אינה טעות אלא פעולה מכוונת של התודעה האינסופית כדי לחוות עצמה דרך הפרספקטיבה המצומצמת של האני. הנפרדות אינה באמת מוחלטת - היא חוויה זמנית בתוך האחדות הכוללת. מה זה שורש הנשמה? האם אני הוא הנשמה שלי? למה האדם מרגיש נפרד מהמציאות? איך נוצרת תחושת האני? האם האדם הוא יותר מהאני שלו? מה המשמעות של האחד? למה מדברים על האני בגוף שלישי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: האני, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האני, איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קריירה, מאמן אישי לפרישה, קואצינג בתחום האני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4375 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 19:48:52 - wesi4