ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האני ✔מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1 ✔* לחץ כאן, לצפייה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי.

שאלה: אני רוצה שתתחיל איתי מהרצון להרגיש טוב, איך אני מתקדם הלאה, ולהבין שהכל אחד. כל מה שחקרתי, הבנתי שאני עושה את זה כדי להרגיש טוב

אליעד: כל רצון שחקרת גילית שהוא כדי שתרגיש טוב.

שאלה: ואז שאלתי את עצמי למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע?

אליעד: לפני, בוא אני אתן לך טיפ, לפני שאתה שואל למה, תנסה להבין מהו, מה זה רצון להרגיש טוב.

שאלה: שאלתי למה אני רוצה להרגיש טוב, והבנתי שמשהו גורם לי לרצות. שאלתי מה גורם לי לרצות, ומהו רצון בכלל, אבל לא הגעתי להבנה.

אליעד: אני רוצה להגיד לך משהו מסוים כדי למצוא תשובה צריכה השאלה להיות ממוקדת, כשאתה שואל למה? זה פחות ממוקד. לדוגמה יש פה מיץ תפוזים, למה יש פה מיץ תפוזים? זאת שאלה יותר רחבה, או האם יש פה מיץ תפוזים? מה זה מיץ תפוזים? אם נבין מה הוא מיץ תפוזים אז נבין למה הוא פה, אם נבין מהו המכשיר הזה נבין למה הוא פה. אם נבין מהו הפלאפון נבין למה יש אותו, אם מישהו קנה מכשיר, אתה יודע למה הוא קנה, הבנת מה הוא קנה? מה אני בא לומר שהשאלה למה? כדי לפתור אותה חייבים לדעת מה, אתה צריך להבין מה פירוש הרצון להרגיש טוב, לפני שאתה שואל למה אני רוצה להרגיש טוב, מה זה להרגיש טוב? מהו רצון?

תנסה לצמצם את השאלה שאתה רוצה להבין, אתה מנסה להבין למה אני רוצה להרגיש טוב? יש כאן הרבה דברים להבין. למה? - יש להבין כאן את החוקיות של הסיבה תוצאה, רוצה - מה זה רוצה? להרגיש - מה זה להרגיש? טוב - מה זה טוב? תתחיל לצמצמם. דרך החשיבה זה להתחיל לצמצם את השאלה לחלקים יותר קטנים, ולגלות את השורש. כמו למשל שלומדים בבית הספר דקדוק ושואלים אותך איזו מילה היא הנושא, הנשוא והמושא. איזה מילה שבלעדיה לא תהיה משמעות למשפט. נגיד לדוגמה למה אני רוצה להרגיש טוב? אם נוריד את המילה למה, היא מתארת משהו, היא לא המרכז של האירוע.

השאלה למה אני רוצה להרגיש טוב, או למה אני רוצה את מה שאני רוצה היא שאלת הכוונה, היא לא השאלה הסופית, השאלה האחרונה היא שאלה אחרת בכלל. השאלה האחרונה היא איך זה יכול להיות שאני קיים וגם לא קיים? איך זה יכול להיות שזה גם יש וגם אין? איך זה שאני רוצה להרגיש טוב וגם רוצה להרגיש רע? רוצה וגם לא רוצה? זאת השאלה האחרונה. אבל כדי שתבין את המציאות עליך לשאול קודם למה אתה רוצה.

שאלה: איך אני מתקדם הלאה? אני רוצה להרגיש טוב.

אליעד: מאוד פשוט, אני אסביר לך, בא ננסה להבין את השאלה, למה אני רוצה להרגיש טוב? מה יש בשאלה? יש מציאות שיש בתוכה אדם שרוצה להרגיש טוב, עכשיו הוא שואל למה אני רוצה להרגיש טוב? למעשה אנו שואלים למה האירוע התרחש? אני רוצה להרגיש טוב, למה אני רוצה להרגיש טוב? כאילו אתה מניח שיש סיבה, וגם יש תוצאה. התוצאה היא שאני רוצה להרגיש טוב, מה המסובב של התוצאה שאני רוצה להרגיש טוב?

שאלה: מה הסיבה?

אליעד: מה הסיבה, מה המסובב, מסובב זה הסיבה, הכוח שמפעיל. לפני שאתה חוקר מה גורם לך להרגיש טוב, זה כמו מי יצר אותו. למשל המכשיר הזה, מי יצר אותו? איך נדע מי יצר אותו אם לא נבדוק מהו? אם נגלה שהוא שעון, יצר אותו שען, אם נגלה שזה תפוח, נדע שהוא גדל על העץ. מה שאני בעצם בא לומר שלפני שאתה שואל מה קדם לרצון שלי להרגיש טוב, תשאל מה זה, אני רוצה להרגיש טוב? כאשר אתה שואל למה אני רוצה להרגיש טוב, אתה שואל מה קדם לאירוע שאני רוצה להרגיש טוב. קודם תנסה להבין מה זה אני רוצה להרגיש טוב, ואחר תשאל מה קדם לו. מה הבנת?

שאלה: לא הבנתי.

אליעד: אז אני אסביר שוב. האדם שואל למה אני רוצה להרגיש טוב? הלמה הוא מחוץ להרגיש טוב, יש אני רוצה להרגיש טוב שזה אירוע, ויש משהו מסביבו שגורם לו לקרות, אז שהצלחת לגלות מה מחוץ לאירוע, יצרת אירוע, אז תנסה להבין מה הוא האירוע הזה. לדוגמה במקום שתשאל מי יצר את הזמן, תשאל מה הוא זמן? אנחנו מדברים על איך לשאול, לפני שאתה שואל למה אני רוצה להרגיש טוב, תשאל מה זה אומר להרגיש טוב? אני רוצה להרגיש טוב, מה זה אני רוצה להרגיש טוב?

שאלה: אז השאלה היא מה אתה רוצה?

אליעד: יכול להיות, אני רק אומר שלפני שאתה מחפש את הסיבה למה, תנסה להבין מה פירוש להרגיש טוב. לדוגמה אתה רוצה להיות מאושר, בא אליעד ואומר לך, כדי שתהיה מאושר אתה צריך להבין את הרצון של עצמך, הרצון הבסיסי זה להרגיש טוב, אז תנסה להבין למה? קודם להבין למה? עכשיו אני אומר לך שלפני שאתה שואל למה? תנסה להבין מה זה להרגיש טוב.

שאלה: מה זה להרגיש טוב?

אליעד: מאוד פשוט, אני רוצה שהרצון שלי תמיד יתמלא. מה זה אני רוצה להרגיש טוב? כי אני קיים, ויש לי רצון, ויש לי רצון שהרצון שלי התמלא, זה נקרא אני רוצה להרגיש טוב. תנסה לפשט את הדברים, אני רוצה להרגיש טוב זה מעורפל.

שאלה: אתה לא עונה על השאלה.

אליעד: אני לא עניתי לך על השאלה למה אתה רוצה להרגיש טוב. תקשיב אנחנו שואלים עוד שאלה ועוד שאלה ועוד שאלה ועוד שאלה... עד שבסוף נגיע לשאלה האחרונה, והתשובה שם תפתור לך את כל השאלות. הבנת מה אמרתי? אתה לא אמור למצוא תשובה, אתה אמור לשאול עוד שאלה, אתה אמור לצמצם את השאלות עד שתגיע לשאלה אחת שהתשובה שלה תפתור לך את הכל. הבנת?

שאלה: אז זה אומר שאין תשובה?

אליעד: אין תשובה, רק שאלה נוספת.

תיקח נייר ותכתוב, להרגיש טוב = למלא את הרצון שלי, יש לי רצון ואני רוצה שהוא יתמלא.

תבין אתה בסוף רוצה להרגיש טוב, בגלל זה באת, נכון? מה זה להרגיש טוב? למלא את הרצון, והשאלה הבאה היא מי אחראי על הרצון שלי, מי יוצר אותו? מאיפה הוא מגיע?

למה אני רוצה להרגיש טוב? מה המילה הכי חשובה במשפט?

שאלה: למה אני רוצה?

אליעד: נשאר למה אני רוצה? למה אני רוצה זה כמו מה הסיבה שאני רוצה, נוריד את הסיבה, ויישאר אני רוצה.

שאלה: אם אני לבד בבית ואני שואל למה אני רוצה להרגיש טוב? איך אני ממשיך מכאן לבד?

אליעד: אתה שואל איך היית אמור לדעת את זה, יש מחויב המציאות ואפשרי המציאות, כבר שמעת את המושג הזה, יש דבר שתלוי בדבר. מהו אותו דבר שבלעדיו לא היית מרגיש טוב?

שאלה: רצון

אליעד: נכון, אתה אמור לחקור את הבסיס, לחקור קודם כל מה הוא רצון.

שאלה: אני שואל למה אני רוצה להרגיש טוב? כי אני רוצה למלא את הרצון שלי

אליעד: עד כאן הבנו?

שאלה: למה אני רוצה למלא את הרצון שלי? כי מישהו גורם לי לרצות.

אליעד: אז כן הגעת לאותה נקודה. בא נתחיל לבודד, במקום לשאול למה אני רוצה להרגיש טוב? נשאל אני רוצה להרגיש טוב? אני רוצה להרגיש? אני רוצה? אני, יש זמן מקום אחד, הבנת?

שאלה: מפריע לי שאין תשובה.

אליעד: מפריע לך? כשתפגוש את אלוהים תגיש תלונה, אין תשובה. אתה אומר קודם נמצא תשובה ואחר נמשיך לשאלה הבאה, זה לא עובד ככה, אז למה אתה רוצה להרגיש טוב? אני אתן לך תשובה, תדע שיש אלוהים בשמיים, שהוא מאוד טוב, ורוצה שיהיה לך טוב, וכדי שיהיה לך טוב הוא צריך לתת לך רצון, ולכן הוא נתן לך רצון, וכשהרצון שלך יתמלא אתה תרגיש טוב.

שאלה: למה הוא עשה את זה?

אליעד: קבלת תשובה?

שאלה: לא

אליעד: כי יש לך עכשיו שאלה נוספת, נכון? אז איך אנחנו מתקדמים? למה אני אומר שאין תשובה? תקשיב, יש תשובה יש אפילו מאה תשובות, אך התשובות הם תשובות קש, כי הם לא באמת עונות על השאלה, תמיד יש אחריהם עוד שאלה ועוד שאלה, לכן אני לא אומר שיש תשובה כי התשובה לא עונה על שום דבר, ואנחנו צריכים להמשיך, להמשיך, עד שנגיע לנקודה הסופית. מה הבנת?

שאלה: נראה שאין תשובה על שאלה שנשאל.

אליעד: בכל מקרה הלוגיקה פשוטה, תראה אני לא עובד עליך שאומר לך שיש תשובה, אני חוסך לך, אומר לך שאין תשובה עד שלא תבין את הכל לא תבין דבר. תשובה לא באמת יכולה לענות, למה? כי כל תשובה נשאל אחריה למה? אז מראש אני אומר לך אין תשובה.

מה המכנה המשותף של כל הדברים? בספר כתבתי איך למצוא תשובות לשאלות, על ידי שתנסה לגלות מה הנחות היסוד שעליהם מבוססת השאלה. כדי למצוא תשובה לשאלה אנחנו מנסים להבין את הנחות היסוד של השאלה. מה הם אותם דברים שבלעדיהם לא הייתה שאלה? למה אני רוצה להרגיש טוב? על איזה הנחת יסוד היא מבוססת? שיש אני, שיש רוצה, שיש להרגיש, שיש טוב ורע, ושיש גם סיבה, אז אתה שואל למה אני רוצה להרגיש טוב? אם לא הייתה סיבה לכל דבר היית שואל למה אני רוצה להרגיש טוב? לא, אם לא היה אני, לא היה רוצה, לא היה להרגיש, אז בא נבדוק על מה זה מבוסס.

זה מבוסס על זה שאני קיים, ושיש לי רצון, ושאני רוצה למלא אותו, ומה יש מתחת לזה? בא ננסה להבין מה הבסיס הזה, מה זה אני רוצה?

שאלה: יש כמה הנחות, איך אדע על מה ללכת?

אליעד: לא משנה, תבדוק מה נמצא מתחתיהם.

שאלה: רוצה ללכת על המילה טוב.

אליעד: מה זה טוב?

שאלה: כשהרצון שלך מתמלא

אליעד: לא, אנחנו הורדנו את המילה אני, אנחנו הולכים רק על המילה טוב. מה זה טוב? מה הוא הדבר שבלעדיו לא הייתה שאלה? מה היא מילת המפתח שאם היא לא היית קיימת לא הייתה שום שאלה?

שאלה: אני

אליעד: נכון, המילה אני, אתה לא אומר למה רוצה להרגיש טוב? מי? מה? אני מתכוון להגיד שגם המילה טוב היא סובייקטיבית, לכן תחקור את המילה אני.

שאלה: האם לא ניתן לחקור את המילה טוב?

אליעד: אתה יכול לחקור מהו טוב ומהו רע, אבל עדיף שתחקור את הדבר שבלעדיו לא הייתה לך שאלה. רק אגיד לך בשביל הפרוטוקול, שבסוף התהליך הבסיס שעליו מבוססות כל השאלות בעולם, זה החשיבה שדבר והיפוכו לא יכולים להיות. זה הבסיס שעליו מבוססות כל השאלות.

שאלה: אתה יכול להסביר את זה.

אליעד: אמרתי שכדי למצוא תשובה לשאלה תמיד תשאל את עצמך מה הבסיס שעליו מבוססת השאלה, עכשיו כל השאלות בעולם, מכל הסוגים, מכל הנושאים, בכל העניינים, יש להם בסיס אחד, האדם מניח שדבר והיפוכו לא יכולים להיות, שלא יכול להיות שגם ככה וגם ההפך שלו, ועכשיו הוא מתחיל לשאול שאלות. אם האדם אומר אבל רגע דבר והיפוכו זה אחד, איך זה יכול להיות אחד? לדוגמה כשאתה קם בבוקר, יש לך שני מסלולים, מסלול אחד אומר יש ואין זה שני הפכים, טוב ורע זה שני הפכים, נמצא ולא נמצא זה שני הפכים, פה ושם זה שני הפכים, ואתה מתחיל לשאול שאלות כל החיים שלך, מה לעשות את זה או את זה? כל הזמן שאלות, פה או שם? נכון?

כאשר האדם קם בבוקר מסיבה זו או אחרת, והוא מבין שיש ואין זה דבר אחד, ובאמת מבין שאין ויש זה דבר אחד, אז מה תשאל בעצם? אין מה לשאול בכל נושא. אתה מבין את הנקודה? אני כבר נתתי לך את השורש של כל השאלות שבעולם. לכל השאלות יש שורש אחד.

בא נבדוק עכשיו מהו הדבר שבלעדיו לא הייתה שאלה.

שאלה: בא נבדוק מה הרצון קודם?

אליעד: מה אכפת לך מהרצון? טוב, בא נבדוק מהו רצון, מהו רצון? תחושה של אני, אני חווה רצון. רצון זה חוויה, רגש.

שאלה: שאמרת שרצון זה תחושה של אני, האם זה חלק מהאני?

אליעד: מה אמרתי? שתשאל מי הוא האני, האם אני ישות גדולה? האם אני ישות שניתן לחלק אותה?

שאלה: אבל זה לא עונה מהו רצון.

אליעד: אני לא עונה לך על שום דבר, אני שואל עוד שאלה, ועוד שאלה, ועוד שאלה, עד שתבין שהכל אחד, ולא תהיה לך שום שאלה.

שאלה: האם יש כיוון אחר בלדעת מהו רצון?

אליעד: האם אתה מבין שבלי אני אין רצון?

שאלה: כן

אליעד: אז גמרנו, תחקור מהו האני. בלי אני לא היה רצון, נכון? אז בא ננסה להבין מהו האני. גם אם תחקור מהו קיר תוכל להגיע למקור ולדעת שהכל אחד, אבל הבעיה היא שאין לך אינטרס לדעת מה הוא קיר, לא מטריד אותך מה הוא קיר, לכן תחקור לתוכך. דבר נוסף אם תחקור מהו קיר, תגיד לעצמך אבל אני לא קיר, אז תתחיל לחקור מה הוא אני, נכון? אם הייתי אומר לך בא נחקור מה הוא רצון, היית אומר לי אבל אני לא רצון, אז נחקור מה הוא אני, מה הדבר הכי קרוב אליך. יש פה מציאות ענקית, אם האדם יבין דבר אחד בכל המציאות הזאת הוא יסתדר. מה הדבר שהכי קל לך להבין אותו, זה הדבר שהכי קרוב אליך, מה הדבר הכי קרוב אליך? האני שלך, שאתה אומר אני זה הדבר שאתה הכי מרגיש אותו. כשאתה אומר אני למה אתה מתכוון?

שאלה: לאני.

אליעד: אתה צריך להגיד מה זה אני, אתה מרגיש אני, מה זה שאני מרגיש? זה הכל, מי מרגיש? מה מרגיש? זה הדבר שאתה יכול למשש אותו יותר מכל דבר אחר.

שאלה: האם דרך הרצון אי אפשר לדעת מי אני?

אליעד: תבין, יש מציאות והדבר הכי קל להבין במציאות זה מי אתה, כי זה הכי קרוב אליך, אתה נוגע בזה, אתה חי בזה, אתה 24 שעות איתו.

שאלה: מי אמר שזה המסלול היחיד?

אליעד: אתה רוצה שנעשה אחרת? מצד האמת ניתן לעשות אחרת. בקשר לרצון, רצון זאת ישות נפרדת ממך וכאשר אתם נפגשים זה נקרא אני רוצה, אני רציני איתך, לא צוחק איתך. מקודם אמרתי לך שבלי אני אין רצון, מה ההפך שלו? שיש רצון בלי אני, ואפשר להגיד שאם לא היה רצון לא היה אני, אחד הדרכים של הרצון להתגלות זה דרכך, אתה בכלל תלוי בקיומו של הרצון, בסדר? עכשיו אפשר לבדוק מה זה אני, או לבדוק מה זה רצון בעיקרון, אני בעדך תגיד מה בא לך לבדוק.

שאלה: בא נבדוק מה זה רצון.

אליעד: או קי, מה זה לדעתך רצון? תקשיב רגע, כשאנו שואלים מה הוא רצון, השאלה היא מאיזו הנחה אנחנו יוצאים, הנחה ראשונה אומרת שבלי אני אין רצון, זה מה שרוב האנשים חושבים שהם לא יהיו קיימים, ואז אם נאמר שבלי אני לא יהיה רצון, אז צריך לחקור מה הוא אני, זה אתה מבין? כי האני הוא לפני הרצון. אפשרות נוספת שאולי בלי רצון אין אני, ולכן אולי לא היית יכול להיות קיים, אז לפי שאלה זו אי אפשר לשאול מה הוא אני, צריך לשאול מה הוא רצון, אפשרות נוספת היא שיכול להיות רצון וגם אני והם יכולים להתחבר, ואז לפי זה אתה יכול לשאול מה הוא אני או מה הוא רצון, זה מזל שיש לך, שמכל מקום שתחקור תגיע לאותה הבנה שהכל אחד.

שאלה: איך הייתי מגיע לזה לבד?

אליעד: אם היית מספיק חופר היית מגיע לזה לבד, איך אני הגעתי? כי חפרתי, בסוף אתה צריך להגיע להבנה שהכל זה מקום וזמן, ואחר הכל אחד. גם אם תחקור את המקום תוכל להגיע. גם כאן אפשר להגיד שאם לא הייתי קיים לא היה מקום וזמן, השאלה היכן אתה קיים בלי מקום וזמן, אבל לא כל המקום בתוכך, אני חשבתי על זה הרבה, אמרתי אני בתוך המקום והזמן והמקום והזמן בתוכי, יש כאלה שחושבים שכול העולם בתוכם, אבל לא כל העולם בתוכך, לא יכול להיות כל העולם בתוכך

שאלה: האם המקום והזמן יכולים להיות בלעדיך?

אליעד: הנושא פשוט, בסופו של תהליך, מה הוא רצון, מה היא מחשבה? מה זה אומר? מה שאני בטוח בזה שזה משהו שקיים, מה המכנה המשותף הנמוך ביותר של כל הדברים בעולם? מה הדבר הבסיסי ביותר של כל הדברים בעולם? שהם קיימים, נכון? מה הדבר הכי בסיסי שאתה יכול לומר על עצמך? שאתה קיים, שמשהו קיים, לא יודע אם זה אני, אולי זה לא אני, אולי זה השתקפות שלי? אולי אני חושב שאני קיים? אבל משהו קיים.

שאלה: בסופו של דבר אני צריך לסמוך עליך.

אליעד: אם תסמוך עלי לא תבין דבר, אתה צריך לבדוק בעצמך, תן לעצמך את הצ'אנס ותבדוק ותראה מה תגלה, בסוף בסוף בסוף אתה צריך להבין משהו אחד.
אין ויש הרגשה של אני הזמן והמקום המציאות רוצה להגיד הרגשת אני רוצה למלא לא משנה רוצה להבין סובייקטיבית ביטול האני אין או יש אין או יש אני או לא אני אני אני או לא אני ביטול האני ביטול האני עצמי האני חיפוש עצמי לפני שהיית מה אני מה היית לפני שהיית מי אני ממה האני מורכב
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב הרצון + האני, חלק 1
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב הרצון + האני, חלק 1
... להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב הרצון + האני, חלק 1 איך נוצר האני של האדם ומהו שורש הרצון? ההרצאה עוסקת בשאלות פילוסופיות עמוקות על מהות האני, שורש הרצון והסיבות שבגללן האדם חווה סבל או אושר. אליעד כהן מסביר תחילה שהנושא המרכזי הוא כיצד נוצר האני, וכיצד נוצר הרצון של האדם. הוא מדגיש שהשאלה המרכזית בעצם מסתירה ... למה אנחנו מתייחסים לאני כמשהו זר? אליעד מסביר שבשפה הפנימית אנחנו רגילים להתייחס לאני שלנו כמשהו זר (האני של האדם). הסיבה לכך היא שאנחנו לא רק האני שלנו, אלא גם חלק מהאחד הגדול יותר, שהוא בעצם אלוהים. לכן כשאנחנו אומרים האני של האדם, אנחנו בעצם מתייחסים לישות הנפרדת הזאת באופן חיצוני, ... הבנה כזו יכולה להעלים את תחושת העצמיות של האדם, ולכן האדם מעדיף להישאר בשאלות חיצוניות ופחות מאיימות, כמו למה אני רוצה דבר מסוים ולא אחר? האם האני הוא ישות פשוטה או מורכבת? לרוב נדמה לנו שהאני הוא ישות פשוטה ולא מורכבת, אבל למעשה האני הוא ישות מורכבת. הדרך לדעת האם ישות מורכבת היא לבדוק אם קיימת ישות אחרת השונה או מנוגדת לה. אם קיימת ישות אחרת, הדבר אומר שהישות הזאת מורכבת, משום שאם היא הייתה פשוטה לחלוטין, לא היה דבר מחוץ לה. כך גם עם האני. עצם העובדה שיש לא אני מוכיחה שהאני הוא מורכב, כי אם הוא היה באמת פשוט ואחדותי באופן מוחלט, לא היה יכול להיות קיים משהו מחוץ לו. האם האני הוא המחויב הראשון? אליעד טוען שאם היינו אומרים שהאני הוא ישות לא מורכבת (כלומר מחויבת באופן מוחלט), היינו חייבים להסכים שאין שום דבר מחוץ לו. מכיוון שאנחנו כן רואים שיש גם לא אני, ברור שהאני הוא לא הראשון, לא היחיד ולא המחויב המוחלט. המשמעות היא שיש משהו עמוק יותר, חומר בסיסי או מהות יסודית יותר, שממנו נוצרים גם האני וגם הלא אני. למה ההבנה הזאת קשה לאדם? אליעד טוען שהבנה מלאה של ... ומה אפשרי בחיים האישיים. כך אפשר לראות שבחירות רבות שלנו הן לא הכרחיות אלא אפשריות בלבד, וכך להבין את עצמנו טוב יותר. סיכום הרעיונות המרכזיים: האני והרצון הם ישויות מורכבות. סיבת הסבל האנושי היא ההתנגדות למציאות. יש להבין לא רק למה רוצים טוב, אלא למה רוצים טוב בצורות מסוימות. צריך להבין מדוע יש רצון בכלל. האני הוא לא ישות מוחלטת אלא מורכבת, כי קיים גם לא אני. יש חומר יסודי יותר שממנו מורכב האני והלא אני. הבנה עמוקה של הרעיונות האלה יכולה להוביל להבנה שאין נפרדות אמיתית. איך נוצר האני? מהו שורש הרצון? למה האדם סובל? מה ההבדל בין מחויב לאפשרי? איך ... צריך להזכיר כל הזמן? אליעד: כדי שתקראי בו יותר. ואם יש לכם שאלה, אינסטינקטיבית תחפשו בספר את התשובה. טוב אנחנו בעמוד 194, הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון, איך נוצר האני של האדם, ממה מורכב הרצון + האני. שזה כמובן לבוש של השאלה איך נוצרה הנפרדות? שימו לב שאנחנו מדברים על האני כגוף זר, מפרספקטיבה מסוימת זה נכון לדבר עליו כך, כי אתה לא רק האני שלך, אתה גם האחד. כשאת האחד, אז את גם אלוהים וגם האני הנפרד, ולכן אפשר לומר, איך נוצר האני? אם היית רק האני שלך, אז היו אומרים איך את נוצרת? אבל את לא רק האני שלך אלא את גם אלוהים. האדם סובל תמיד, כי הוא לא רוצה להרגיש ...
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
... להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2 איך נוצר הרצון ומה הוא האני? כדי להבין איך נוצר הרצון ומהו האני של האדם, יש תחילה להבין מהו בכלל רצון. כאשר אדם אומר אני רוצה לאכול תפוח, חשוב להבין מה ... אני רוצה לאכול. ומתחת לזה עוד רובד כללי יותר: אני רוצה. ובתחתית: אני. כלומר, לפני שתשאל למה אתה רוצה משהו מסוים, עליך להבין תחילה מי הוא אותו אני שרוצה, ומה המשמעות של האני הזה. ההבדל בין אפשרי למחויב המציאות? כדי להבין את האני, יש להבין את ההבדל בין אפשרי למחויב. דבר אפשרי הוא כל דבר שמורכב מחלקים, ולכן יכול להיות קיים ... להיות קיים. למשל, שולחן מורכב מחלקים, ולכן קיומו אינו מחויב. לעומת זאת, דבר שאינו מורכב משום דבר, חייב להיות קיים תמיד וקיומו נקרא מחויב. האדם צריך לשאול את עצמו: האם האני שלי מורכב? אליעד מסביר שכן, האני מורכב, משום שהאני הוא ישות שנמצאת מול הלא אני. אם לא היה לא אני, לא היה ניתן לזהות אני. זה אומר שהאני איננו דבר אחד אלא ישות מורכבת, ולכן הוא אפשרי המציאות ולא מחויב. האם התודעה של האדם מחויבת או אפשרית? האני שאנו חווים כתודעה, הוא ישות מורכבת ולכן אפשרית. האדם, גופו, והמחשבות שלו יכולים להיות ... מעבר לזמן ולמקום, ומעבר לכל צורה, נקראת ההוויה, והיא למעשה מחויבת המציאות. היא ההוויה הראשונית של הכל, שאין בה צורה כלל. איך אפשר להבין את מהות האין? כדי להבין באמת את האני והרצון, אליעד אומר שצריך להבין גם את האין, שהוא ההוויה שממנה הכל עשוי. האדם שואל: מה יש לפני האני והלא אני? והתשובה היא - כלום מוחלט, העדר מוחלט של מקום וזמן. כאשר מפרקים את כל הצורות של העולם ... דבר צורה של כלום, של הוויה אחת, ולכן כל ההבדלים, הרצונות, והבעיות שלנו הם אשליות הנובעות מכך שאיננו מבינים שאנחנו והמציאות הם למעשה דבר אחד מוחלט. איך נוצר הרצון? מהו האני? מהי מחויב המציאות? איך אפשר להבין את הכלום? מהי ההוויה? איך להיות אלוהים? נקרא בעמוד 194, אני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון, איך נוצר האני של האדם. נעשה חזרה קצרה מהפעם הקודמת. הנושא כאן, הוא איך נוצר הרצון? כשאדם אומר אני רוצה ... הרצון? למשל לאדם יש התלבטות בחיים, אז השאלה היא, למה אני רוצה את זה או את זה? אבל לפני ששואלים זאת, יש לשאול, למה אני בכלל רוצה? למה יש לי רצון? השלב הבא, יש לפרק את האני רוצה, ופרקנו לאני ורוצה. כאן צריך להבין מי רוצה? אם תבין מי הוא זה שרוצה, אז אולי תבין למה הוא רוצה. אז אם אתה לא מבין מה הוא האני, אז איך תבין מה אתה רוצה. והסברנו שלכל דבר יש מחויב ואפשרי. למשל אני רוצה לאכול, לאכול זה אפשרי, והמחויב זה אני רוצה. ובמשפט, אני רוצה, האני זה המחויב והרוצה זה האפשרי. ואז נשאלת השאלה איך נבין מי זה האני. ואז אמרנו שיש מחויב המציאות ואפשרי המציאות. כל דבר שמורכב מכמה ישויות הוא אפשרי המציאות, יכול ... לפחות משני דברים, קיומו הוא אפשרי בלבד. מה זה אומר, שדבר שלא מורכב משום דבר, קיומו הוא מחויב. מה זה אומר? שלא יכול להיות שהוא לא יהיה קיים. לכן אנו צריכים לבדוק האם האני או התודעה של האדם מורכב. וכדי לבדוק עלינו לראות, אם יש עוד דברים שהם לא האני. למה? כי אם יש עוד משהו שהוא לא האני, זה אומר שקיום האני לא מחויב. כשאנו לוקחים את המילה אני, מה זה האני? התודעה שחווה שהיא קיימת. כשהאדם אומר אני, הוא חווה למעשה שיש משהו שהוא לא אני. אם אדם לא היה יודע להבדיל בין אני ללא אני, לא הייתה משמעות למילה אני. ואם יש משהו שהוא לא אני, זה אומר שהאני של האדם מורכב, ולכן האני הוא אפשרי ולא מחויב. לכאורה האני נראה בסיסי וראשוני, אבל יש לא אני, ולכן האני הוא לא הראשון, האני הוא לא מחויב. כך שהאני לא יכול להוות את הלא אני. לא יכול להיות רק אני, כי הרי יש לא אני. אם יש אני ולא אני מקבילים, אז ...
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי
... אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי מהי המטרה המרכזית בחקירה של המציאות לפי אליעד כהן? המטרה ... כדי להשיב ברצינות, יש להתבונן על כל ההנחות הללו, ולשאול: מהו טוב? מה זה אני? מה פירוש רוצה? האם באמת קיים קשר סיבתי? איך השאלה מהו רצון מובילה לחקירת האני? בתוך המשפט אני רוצה להרגיש טוב יש כמה חלקים: אני רוצה להרגיש טוב אם מתבוננים לעומק במילה רוצה, מגיעים להבנה שהיא תלויה בכך שיש אני שמבקש משהו. ללא אני, אין משמעות לרצון. מכאן המסקנה שחייבים לחקור קודם מהו אני. באותה מידה, אפשר לטעון שגם האני תלוי בקיומו של רצון - אך בפועל, הנקודה הכי קרובה לאדם היא תחושת האני. לכן קל יותר להתחיל לבחון את האני עצמו. מה קורה כשמתחילים לחקור מי אני? חקירת האני נעשית דרך פירוק לגורמים ובדיקת ההנחות הבסיסיות: האם האני הוא ישות ממשית או מושג נתון מראש? האם אני זהה לחוויית הרצון או שחוויית הרצון היא רק חלק בי? האם האני נפרד באמת מלא אני או שאולי שניהם צורות של מציאות אחת? בחקירה מגיעים להבנה שההפרדה בין אני ללא אני עצמה מבוססת על הנחה מוקדמת, ושמתחת לשניהם יש משהו אחד שכולל את הכל. איך העמקה מובילה להשגת הכל אחד? ככל שמעמיקים בשאלת האני, מגלים שיש אני ולא אני, ושניהם חלק מאותה מהות שמאחדת אותם. זה דומה לבחינה של חומרים שונים, שבסופו ... כשאדם מעמיק עד הקצה, הוא חווה ביטול עצמי מוחלט - הוא מאבד את ההפרדה בין אני ללא אני וממילא לא יודע דבר על עצמו. אין אני שמודע. זו נקודה שנקראת לפני האני. באותו שלב, האדם לא מרגיש כלום - לא טוב ולא רע - כי אין הפרדה שתאפשר לחוות את זה. לאחר מכן חוזרת ... בדבר ההפרדה שבין אני ולא אני. התרגול דורש התמדה והתבוננות יומיומית, וככל שמתקדמים מגלים שנקודת האחדות הופכת בהירה יותר. כיצד חווים בפועל את מציאות האני והאלוהים? לפי ההסבר: יש רובד אחד שבו האדם מזדהה כישות נפרדת עם רצונות וקשיים. יש רובד נוסף שבו האדם ... איך המסקנה הסופית מתקשרת לרצון להרגיש טוב? בסופו של דבר, הרצון להרגיש טוב מתברר כדחף שמוביל את האדם לחקירה הגדולה של המציאות. החקירה פותחת פתח להבנת האני, הקיום, והדרך שבה מתקיימת נפרדות לצד האחדות. כשהאדם מגלה שהכל באמת אחד, הצורך בלהרגיש טוב במובן הנפרד מפנה את מקומו לחוויה רחבה יותר שבה טוב ורע מתמזגים לאותה מהות אחת. איך מתגברים על הפחד מפני אובדן האני? כיצד ניתן לפתח רצון חזק לחקירת האמת? מהן הדוגמאות של רבי נחמן על שורשי השאלות? איך לזהות את הנחות ... רצון, מהו רצון? תחושה של אני, אני חווה רצון. רצון זה חוויה, רגש. שאלה: שאמרת שרצון זה תחושה של אני, האם זה חלק מהאני? אליעד: מה אמרתי? שתשאל מי הוא האני, האם אני ישות גדולה? האם אני ישות שניתן לחלק אותה? שאלה: אבל זה לא עונה מהו רצון. אליעד: אני לא ... שהכל אחד, ולא תהיה לך שום שאלה. שאלה: האם יש כיוון אחר בלדעת מהו רצון? אליעד: האם אתה מבין שבלי אני אין רצון? שאלה: כן אליעד: אז גמרנו, תחקור מהו האני. בלי אני לא היה רצון, נכון? אז בא ננסה להבין מהו האני. גם אם תחקור מהו קיר תוכל להגיע למקור ולדעת שהכל אחד, אבל הבעיה היא שאין לך אינטרס לדעת מה הוא קיר, ... יש פה מציאות ענקית, אם האדם יבין דבר אחד בכל המציאות הזאת הוא יסתדר. מה הדבר שהכי קל לך להבין אותו, זה הדבר שהכי קרוב אליך, מה הדבר הכי קרוב אליך? האני שלך, שאתה אומר אני זה הדבר שאתה הכי מרגיש אותו. כשאתה אומר אני למה אתה מתכוון? שאלה: לאני. ... אומרת שבלי אני אין רצון, זה מה שרוב האנשים חושבים שהם לא יהיו קיימים, ואז אם נאמר שבלי אני לא יהיה רצון, אז צריך לחקור מה הוא אני, זה אתה מבין? כי האני הוא לפני הרצון. אפשרות נוספת שאולי בלי רצון אין אני, ולכן אולי לא היית יכול להיות קיים, אז לפי ... אם תסמוך עלי לא תבין דבר, אתה צריך לבדוק בעצמך, תן לעצמך את הצאנס ותבדוק ותראה מה תגלה, בסוף בסוף בסוף אתה צריך להבין משהו אחד. הדרייב שלך לחקור הוא האני, הדבר הכי קל לחקור זה את האני, נקודת החיבור הכי קרובה שלך עם המציאות היא האני שלך, הדבר הכי בסיסי שלך זה האני שלך, יש לזה הרבה מאוד יתרונות, הדבר שתמיד קיים גם אם אתה רוצה זה האני שלך, לדוגמה, אני רוצה, אני חושב, אני שומע, אני ישן, האני תמיד נשאר, נכון? אין לך דבר שאין בו אני, בלי אני אין לך עניין בכלום. הבנת? אז מה זה אני? למה אנחנו ... טוב, טוב הוא אפשרי המציאות, כי אפשר להגיד שאני רוצה להרגיש טוב או להרגיש רע, ואז יש את המילה להרגיש, אני רוצה להרגיש או אני רוצה משהו אחר, ואז יש את האני רוצה, ונשאלת השאלה מה הוא רצון ומה הוא אני, ובסוף נשאר האני, למה? כי האני זה הדבר שאתה הכי בטוח בו, אולי אין דבר כזה רצון, אולי זה תעתוע, עזוב, בא נתעסק באני, האני קיים? כן, בא נבין מה זה. אתה לא חוקר מה קורה לסינים, מה אכפת לך מה הוא רצון, אל תחקור דברים שלא ...
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות?
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות?
האני - האם ואיך אפשר לבטל האני בשלמות? האם אפשר לבטל את האני לחלוטין? אליעד כהן מסביר לעומק את סוגיית האני, תוך כדי ניסיון להבין האם וכיצד אפשר לבטל באופן מוחלט את תחושת הקיום העצמי של האדם. לדבריו, קיימות שיטות רוחניות רבות שמנסות להפחית או לבטל את תחושת האני, אך אליעד מדגיש כי אין שום שיטה בעולם שתוכל לעשות זאת בפועל, מלבד דרך אחת ויחידה: ידיעת השורש והמהות של האני. מדוע כל מחשבה מחזקת את קיום האני? אליעד מסביר בפירוט רב כי כל מחשבה וכל ידיעה שיש לאדם מחזקות ומאשרות את קיום האני שלו. לדוגמה, אם האדם כותב על דף את כל מה שהוא יודע - למשל יש שולחן, עצם הידיעה הזאת כבר מוכיחה שקיים אני שיודע שיש שולחן. אי אפשר לדעת שום דבר בלי לדעת קודם כל שהאני קיים, משום שכל ידיעה זקוקה למישהו שיודע אותה. גם כאשר אדם חושב על השמש או על כל דבר אחר, הוא תמיד, לפחות ברמה העדינה ביותר, חושב על עצמו. המחשבה עצמה, לפי ... אפשר לחשוב על כלום מוחלט? אליעד מעלה את הטענה כי לכאורה אפשר לנסות לבטל את האני על ידי מחשבה על כלום מוחלט - מצב חסר כל משמעות והיעדר מוחלט של כל מחשבה או רעיון. אך כאן הוא מציג בעיה מרכזית: ברגע שהאדם מנסה לחשוב על כלום או להבין אותו, הוא כבר מעניק לו משמעות כלשהי, וכך מאשר שוב את קיום האני שלו. הכלום המוחלט הוא מצב שבו אפילו ההפך של יש אינו קיים או נתפס, שכן עצם תפיסת ההפך עדיין מעניקה משמעות לדבר. ולכן, גם כשאדם אומר שהוא יכול לחשוב על כלום, ברגע שייצבטו אותו או שיעירו אותו מחלום שהוא אינו זוכר, הוא יגלה שהאני שלו עדיין שם, קיים ומודע. כיצד אפשר בכל זאת להעלים את האני? הדרך היחידה שאליעד מציע כדי להגיע להיעדר מוחלט של האני, היא על ידי הבנה וידיעה של המהות שממנה האני והלא - אני עשויים. אליעד מסביר שישנו מצב קיומי בו האני והלא - אני מתחברים לישות אחת ויחידה, חסרת כל הבדל או הפרדה. הוא מדגיש כי האני הוא תחושה בלבד, והלא - אני הוא תחושה מנוגדת, אך שניהם בעצם עשויים מאותה מהות שבה אין שום הבדל בין אני ללא - אני. כדי להגיע למצב הזה, האדם צריך לשאול את עצמו שוב ושוב את השאלה: מהו האני? - לא כדי לענות בסיסמאות או במושגים מוכרים כמו מקום ריק, אלא מתוך חקירה פנימית עמוקה ואמיתית. דרך החקירה הזאת, אם האדם יעמיק מספיק, הוא יגיע להבנה שהאני והלא - אני אינם נפרדים באמת, אלא מחוברים למהות אחת שאין בה כל הפרדה. מה הקשר בין ביטול האני לבין בריאת העולם? אליעד מציין כבונוס מיוחד, שמי שיצליח להבין ולחוות לעומק את המהות שבה האני והלא - אני מחוברים לישות אחת, יגיע גם להבנה כיצד נברא העולם. הוא מסביר שהאני של האדם הוא בעצם העולם הראשון שנברא. כשאדם מצליח לחוות את העדר האני באופן מוחלט, ואז כשהאני חוזר אליו, הוא חווה על בשרו את תהליך בריאת העולם ואת הסיבות לכך שהעולם נברא. כלומר, ביטול האני לא רק מוביל לשקט פנימי או רוחני, אלא גם מעניק תובנה עמוקה על הבריאה עצמה. כיצד נראה מצב ההיעדר המוחלט של האני? במצב של העדר האני, האדם אינו מבדיל יותר בין זמן למקום, בין חי לצומח, בין יש לאין, בין ימין לשמאל או בין כל דבר לדבר אחר. כל הדברים נתפסים אצלו כישות אחת שלמה ובלתי ניתנת ... כאני נפרד ומגלה את האמת שבה אין נפרדות כלל. סיכום המהות והדרך לביטול האני לפי אליעד כהן לסיכום, לפי אליעד כהן, ביטול האני אפשרי רק באמצעות הבנה וידיעה עמוקה של המהות שמאחדת בין האני ללא - אני. אין טריקים, סיסמאות או שיטות פשוטות לעשות זאת, אלא רק חקירה מעמיקה ואמיתית של מהות הקיום והתחושה העצמית. המטרה הסופית של חקירה זו היא להבין שהאני והלא - אני, היש והאין, וכל ההפכים שבעולם הם למעשה ביטוי של ישות אחת ויחידה, ובהבנת האחדות הזאת,
האני של האדם, אני לא אני, אתה לא רק האני שלך, נשמה וגם שורש הנשמה
האני של האדם, אני לא אני, אתה לא רק האני שלך, נשמה וגם שורש הנשמה
האני של האדם, אני לא אני, אתה לא רק האני שלך, נשמה וגם שורש הנשמה למה מתייחסים לאני של האדם בגוף שלישי? כאשר מדברים על האני של האדם, הביטוי האני של האדם נאמר לעיתים קרובות בגוף שלישי, כאילו האדם מדבר על מישהו אחר ולא על עצמו. אליעד כהן מסביר זאת כך: הסיבה היא שהאדם איננו רק האני שלו , אלא גם משהו שהוא מעבר לאני שלו, משהו רחב יותר ומכיל יותר. כלומר, התודעה או ההוויה של האדם רחבה הרבה יותר מהתחושה המצומצמת של אני מסוים. מה הכוונה שאתה לא רק האני שלך? אליעד מדגיש שהאדם הוא לא רק האני שלו, כי אם הוא היה רק האני שלו, היה מספיק לדבר אליו בגוף שני ישיר (אתה), אך מאחר שהוא משהו מעבר לכך, אנו מדברים על האני שלו באופן מרוחק יותר, בגוף שלישי. למעשה, האדם הוא לא רק האני שהוא מכיר, אלא גם ישות רחבה יותר ומקיפה יותר - משהו אינסופי, כולל הכל, מה שניתן לכנות האחד. מה המשמעות של האחד ביחס לאני של האדם? המשמעות של האחד לפי אליעד כהן, היא ... אך כאשר הוא מכיר בכך שהוא גם האחד, הוא מבין שהאני שלו הוא רק חלק קטן מתוך משהו אינסופי שהוא בעצם גם הוא עצמו. כיצד נוצר האני של האדם מתוך האחד? אליעד מסביר שהאני המצומצם והאישי נוצר מתוך מצב של הפרדה - האחד הבלתי מוגבל מצמצם את עצמו לכדי אני מוגבל, נפרד, שיש לו זהות פרטית. האדם שואל איך נוצר האני שלי? מפני שהאני שלו אינו הזהות האמיתית והיחידה שלו, אלא הוא חלק ממשהו רחב יותר וגדול יותר. ההפרדה הזאת היא פעולה שהאחד עושה בעצמו, באופן המאפשר קיום של תחושת נפרדות, אינדיבידואליות ואישיות. האם הנשמה היא האני האמיתי של האדם? אליעד מתייחס לכך שהאני של האדם אינו זהה בהכרח לנשמה שלו. הנשמה עצמה היא סוג של ביטוי רוחני פנימי, חלק שעדיין שייך לתפיסת אני, אך מדובר ברמה גבוהה ועמוקה יותר של זהות, בהשוואה לתחושת האני הגשמית היומיומית של האדם. גם הנשמה עצמה אינה הסוף, אלא יש לה מקור גבוה יותר, מה שנקרא שורש הנשמה. מה זה שורש הנשמה? שורש הנשמה לפי ההסבר של אליעד כהן הוא המקור ... העמוק והראשוני ביותר של הנשמה. כלומר, אם האני היום - יומי הוא רמה ראשונה של זהות, והנשמה היא רמה שנייה, אז שורש הנשמה הוא הרמה הגבוהה ביותר של זהות רוחנית, מקור ראשוני ממנו נובע כל ביטוי אחר של זהות ... הנשמה האינדיבידואלית של האדם, וממנה נובע האני היומיומי המוכר לנו. מדוע חשוב להכיר בכך שאתה גם האחד ולא רק האני שלך? ההכרה בכך שהאדם אינו רק האני האישי שלו, אלא גם האחד הכולל והאינסופי, חשובה מפני שהיא מאפשרת לאדם להרחיב את תפיסת העצמי שלו, מעבר לגבולות הצרים של הזהות האישית. אליעד מסביר כי בכך האדם יכול ... פחות סבל, קושי ומוגבלות, משום שהוא מבין שהאני שלו אינו מוגבל כפי שחשב, אלא הוא חלק בלתי נפרד מהמהות האינסופית של המציאות עצמה. למה האדם מרגיש נפרדות אם הוא חלק מהאחד? תחושת הנפרדות, לפי אליעד, נוצרת כתוצאה מאותה ... חוויית חיים אישית. זאת אומרת, עצם ההפרדה בין האני לאחד אינה טעות אלא פעולה מכוונת של התודעה האינסופית כדי לחוות עצמה דרך הפרספקטיבה המצומצמת של האני. הנפרדות אינה באמת מוחלטת - היא חוויה זמנית בתוך האחדות הכוללת. מה זה שורש הנשמה? האם אני הוא הנשמה שלי? למה האדם מרגיש נפרד מהמציאות? איך נוצרת תחושת האני? האם האדם הוא יותר מהאני שלו? מה המשמעות של האחד? למה מדברים על האני בגוף שלישי? ...
האני של האדם, כיצד מנסה האדם להגדיל את האני שלו, מיהו האני האמיתי של האדם
האני של האדם, כיצד מנסה האדם להגדיל את האני שלו, מיהו האני האמיתי של האדם
האני של האדם, כיצד מנסה האדם להגדיל את האני שלו, מיהו האני האמיתי של האדם מה הכוונה כשאומרים את המילה אני? כאשר אדם משתמש במילה אני, יש כמה דרגות של הבנה למה הוא מתכוון. הדרגה הראשונה והבסיסית ביותר של אני זו התודעה. קודם כול, זה עצם הידיעה שהאדם קיים, ללא קשר למחשבות או לרצונות שלו. הדרגה הבאה היא המחשבה שלו, ולאחר מכן הרצונות שלו. לאחר מכן, האדם מגדיר את האני שלו בתור המוח, הראש, הגוף, ואפילו מעבר לכך - הוא יכול להגדיר את הרכוש שלו, הרכב שלו, את הילדים שלו, כחלק מהאני שלו. אליעד כהן מסביר שאדם אומר משפטים כמו אני צריך לעבוד בשביל הילדים שלי, ובכך הוא בעצם מגדיל את תחושת האני שלו מעבר לגבולות הגוף הפיזי שלו בלבד. כלומר, האני שלו כולל לא רק את עצמו, אלא גם דברים נוספים שאינם פיזית הוא, כמו ילדיו ורכושו. למה האדם רוצה להגדיל את תחושת האני שלו? האדם עסוק כל חייו בהגדלת תחושת האני שלו. אליעד מסביר כי האדם רוצה לצבור רכוש ונכסים, להתרבות ולהביא ילדים לעולם, כיוון שזה גורם לו להרגיש שהאני שלו גדול יותר. לדוגמה, אדם שתורם כסף לבית חולים כדי שייקרא על שמו, עושה זאת כדי שהאני שלו יתפוס יותר מקום ויתרחב. האדם רוצה ליצור המשכיות לתחושת האני שלו, ולכן חשוב לו שגם לאחר מותו יישאר זכר כלשהו לאני שלו. אך אליעד כהן מוסיף הסבר חשוב: אילו היה לאדם יותר שכל, הוא היה מבין שגם הילדים שלו וגם כל מה שהוא צובר סביבו זה עדיין חלק מהאני שלו. אם האדם היה מבין שהאני שלו הוא כבר גדול ואינסופי מצד האמת, הוא לא היה צריך להשקיע מאמץ כל כך גדול בהרחבתו בצורה מלאכותית. מהו האני האמיתי של האדם לפי אליעד כהן? אליעד כהן מדגיש כי מצד האמת, האני האמיתי של האדם הוא המציאות עצמה. כלומר, אם האדם היה מבין שהוא עצמו התודעה של המציאות השלמה, ההוויה האינסופית, הוא לא היה זקוק לכל הרחבת האגו החיצונית הזאת. כל דבר חיצוני שהאדם צובר הוא קטן מאוד ביחס למה שהאדם באמת מצד המציאות. האדם עסוק כל הזמן בהרחבת האני שלו דרך דברים חיצוניים כמו כסף, מעמד, רכוש וילדים, אך כל זה הוא כמו משחק ביחס לאני האמיתי שלו. האדם דומה לאדם שנמצא בכלא ומנסה להפוך למנהל הכלא כדי להרגיש שהוא ... התודעה שלו, הוא זה שבחר שזה יקרה. הוא מדגים זאת בכך שאומר: אתה חווה הכל דרך התודעה שלך, ולכן אתה זה שבוחר הכל, גם אם אתה לא מודע לכך. כיצד ניתן באמת להגדיל את האני באופן הנכון? אליעד מסכם כי ההגדלה האמיתית של האני היא ההבנה שהאני הוא בעצם התודעה של המציאות. אם אדם מבין זאת, הוא לא צריך לצבור נכסים חיצוניים, ילדים, או תארים - מכיוון שבכך הוא רק מנסה להרחיב משהו שהוא כבר אינסופי באמת. הגדלת האני הנכונה היא התרחבות של ההבנה שהתודעה של האדם היא בלתי מוגבלת והיא בעצם המציאות כולה. בדרך זו, האדם מרגיש מיד עוצמה אינסופית מכיוון שהוא עצמו המקור של כל הדברים. לסיכום, המטרה האמיתית של האדם, לפי אליעד כהן, היא ההכרה בכך שהוא כבר האני המוחלט - המציאות כולה - ולא רק הגוף, הראש, או הנכסים שהוא צובר במהלך חייו. הכרה זו היא ההישג הגבוה ביותר שאליו האדם יכול להגיע. מי הוא האני האמיתי שלי? איך להגדיל את תחושת האני? האם האני הוא הגוף שלי? למה אנשים רוצים להתרבות? איך האדם בוחר את המציאות שלו? מה זו תודעת המציאות? ...
אני מחוק, נמחק לי האני, נמחקה לי האישיות, נמחקו לי הרגשות, נמחק לי הרצון, הפרעה נפשית של מחיקת האני, הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית, אין לי חשק לכלום, אין לי רצון לכלום, אחדות שקרית ומחלות נפש, הפרעה נפשית ואחדות שקרית
אני מחוק, נמחק לי האני, נמחקה לי האישיות, נמחקו לי הרגשות, נמחק לי הרצון, הפרעה נפשית של מחיקת האני, הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית, אין לי חשק לכלום, אין לי רצון לכלום, אחדות שקרית ומחלות נפש, הפרעה נפשית ואחדות שקרית
... מחוק, נמחק לי האני, נמחקה לי האישיות, נמחקו לי הרגשות, נמחק לי הרצון, הפרעה נפשית של מחיקת האני, הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית, אין לי חשק לכלום, אין לי רצון ... העצמית היא מצב חמור שבו האדם מרגיש שהאני שלו נמחק, הזהות שלו נעלמה, הרגשות והרצונות שלו אבדו, ואין לו חשק או ... מגדיר לעצמו מה טוב ומה רע, ומגבש את האני שלו. מה קורה כשאדם מאבד את הזהות העצמית שלו? כאשר אדם מאבד את ... וגם משכל. איך מתבטאת ההפרעה של מחיקת האני? אדם שסובל מהפרעת מחיקת האני חווה תסמינים כמו: תחושת ניתוק מעצמו - אין לו תחושה ברורה של זהות או ... מהי אחדות שקרית ואיך היא קשורה למחיקת האני? המושג אחדות שקרית מתאר מצב שבו האדם מאמין שאין הבדל בין טוב לרע, בין ... היא שקרית ולא אמיתית. האם באמת נמחק האני לחלוטין? לא באמת נמחק האני. מה שנמחק הוא האני הישן, הזהות הישנה, הרצונות הישנים. בפועל, האדם מפתח אני חדש שסובל ... האדם מרגיש רע ורוצה לשנות את המצב - האני שלו קיים. מהו הפתרון למחיקת הזהות העצמית? יש פתרון לבעיה הזו, ... עם התפיסות הפילוסופיות שמחקו את האני. כלומר, להבין שלכל טענה שאומרת שום דבר לא משנה יש גם טענה הפוכה שיכולה ... רצונות חדשים או ישנים, ובונה מחדש את האני שלו. האם ניתן להגיע למצב טוב יותר לאחר ההפרעה? כן. אדם שעבר את ... לסיכום, מה חשוב להבין לגבי הפרעת מחיקת האני? חשוב להבין שהבעיה אינה בלתי פתירה. יש לה פתרון, והוא שילוב בין ההבנה ... נדירה ניתוק רגשי הבדל בין טוב לרע האני שלי נמחק טיפול בהפרעות נפשיות הפרעה נפשית של מחיקת הזהות העצמית - ... כלומר, מצבים בהם אדם מאבד את תחושת האני שלו, את רצונותיו ואת ההבדלה בין טוב לרע. מדובר על תופעה משמעותית ... כך הזהות שלו נמחקת והוא מאבד את תחושת האני שלו. לרוב, שני הגורמים הללו פועלים יחד - אדם חווה משבר רגשי שגורם ... בריא או חולה, חי או מת. האם באמת נמחק האני? האמת היא, שהאני לא באמת נמחק. מה שנמחק הוא האני הישן. מה שקורה זה שאדם מאבד את הרגשות והרצונות שהוא הכיר, ואז ... הזהות שלו. אבל בפועל, יש לו אני חדש - האני הזה כואב לו מהמצב החדש ורוצה לחזור למצב הישן. לכן, כל עוד יש לך רצון לשנות את המצב שלך, האני שלך קיים, פשוט במצב אחר. האם יש פתרון? כן, יש פתרון. כדי לחזור ... את הרצונות. כדי לצאת מזה, צריך להבין שהאני לא באמת נמחק - יש רק אני חדש שרוצה לחזור למצב הקודם. הפתרון הוא שילוב ... הרצון שלי, איבדתי את עצמי, איבדתי את האני של עצמי, הפרעת זהות מנותקת, טיפול במחלות נפש, הפרעת אישיות בעקבות ... תחושה של ניתוק מהמציאות, מחיקת האני, האני שלי נמחק, אין לי אני, נמחק לי האני, אני לא יודע מי אני, איבדתי את האני שלי, מחיקת הזהות העצמית, הזהות שלי נמחקה, הזהות העצמית שלי נמחק, ...
חווית האני, ידיעת האני, תחושת האני, מודעות עצמית, תחושת הקיום, אמונה באלוהים, להאמין בעצמך, להרגיש את עצמך, האם אני קיים? לא מרגיש את עצמי, תחושת אני, תחושת קיום
חווית האני, ידיעת האני, תחושת האני, מודעות עצמית, תחושת הקיום, אמונה באלוהים, להאמין בעצמך, להרגיש את עצמך, האם אני קיים? לא מרגיש את עצמי, תחושת אני, תחושת קיום
חווית האני, ידיעת האני, תחושת האני, מודעות עצמית, תחושת הקיום, אמונה באלוהים, להאמין בעצמך, להרגיש את עצמך, האם אני קיים? לא מרגיש את עצמי, תחושת אני, תחושת קיום למה אנשים מאמינים ... הטוען שיש לו הוכחה לאמונה, למעשה לא מאמין כלל, אלא יודע. האם תחושת אני היא הוכחה לקיום האני? אליעד מרחיב על הרעיון הזה באמצעות השוואה לתחושות פיזיות. לדוגמה, כאשר לאדם כואבת הרגל, הוא חווה תחושה ממשית וברורה של כאב. התחושה הזאת לא נחשבת ... באותו אופן, אנשים מרגישים תחושה ברורה של קיום עצמי (תחושת אני), ולכן הם טוענים בוודאות שהאני שלהם קיים. עם זאת, אליעד מעלה נקודה עמוקה יותר ושואל מדוע אנשים מייחסים לתחושה מסוימת את המילה אני ולתחושות אחרות לא. למשל, אדם לא ייחס את המושג ... תופעות, קיימת הבחנה פסיכולוגית ברורה בין תחושות פנימיות וחיצוניות. למה אנשים מפרידים בין האני לבין העולם החיצוני? אליעד מסביר שההפרדה הזו בין אני ובין לא אני (כמו קיר או כאב ראש) נוצרת בגלל עוצמת התחושה. האדם מזהה את עצמו עם מה שהוא מרגיש ... זהה לאמונה באלוהים? אליעד מעלה טענה מעניינת נוספת: אין הבדל עקרוני בין אמונה בקיומו של האני ובין אמונה באלוהים. בשני המקרים מדובר בסיפור פנימי. הוא טוען שלומר אני קיים ללא הוכחה הוא זהה ללומר אלוהים קיים ללא הוכחה. עם זאת, הוא מציין ... מאשר האמונה באלוהים. אפשר לדמיין את העולם ללא אלוהים, אבל לא ניתן לדמיין את העולם בלי האני. אנשים מסוגלים להעלות ספקות לגבי כל דבר, אך בנוגע לקיום העצמי שלהם, ספק כזה כמעט בלתי אפשרי. האם אפשר לדמיין את העולם בלי אני? אליעד טוען שאדם ... זאת, את העצמי קשה להגדיר כחיצוני, כי הוא תמיד המרכז שממנו האדם מתבונן על העולם. בכך הופך האני לבסיס לכל חוויה אחרת. האם חוויית הקיום היא סתם דמיון? בסוף ההרצאה, אליעד מסביר שאף כי חוויית האני מרגישה ממשית וברורה, בסופו של דבר גם היא סוג של סיפור ודמיון. כל תחושת הפרדה בין האדם לעולם החיצוני היא סיפור דמיוני, ולכן מי שיפסיק להבדיל בין האני ובין שאר העולם, יפסיק גם להאמין בכל הסיפורים על עצמו ועל אלוהים. במצב הזה, האדם חווה אחדות מוחלטת עם המציאות, ללא הפרדה בין העצמי לבין העולם. ...
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני מהו אני? כיצד אנחנו חווים את עצמנו? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן מתמודד עם שאלות קיומיות עמוקות על מהות האדם והחוויה של האני. נושא זה עוסק במודעות העצמית, בשורש הנשמה ובחוויות תודעתיות. אליעד מציע לתהות על המושג אני - מה זה אומר להיות אני, מה יש מאחוריו, ואיך אנחנו תופסים את עצמנו. מהי תחושת האני ואיך נבנית התודעה שלנו? הוא פותח בשאלה על מהות האני: מהו האני וממה הוא עשוי? מהו מקור האני? האם אנחנו באמת מבינים את עצמנו, או שאנחנו חיים בתחושה מנותקת של עצמי? אליעד מציע שהתשובה אינה פשוטה, וההבנה שלנו על האני לא בהכרח משקפת את האמת העמוקה. במקום להסתכל על האני כמשהו נפרד וברור, הוא מזמין את הקהל לחשוב עליו כעל תחושת זדהות - חוויה שמתעוררת מתוך תודעה, ולא משהו מוחלט או קבוע. מהי התחושה של האני לפני שהייתי? אליעד נכנס לשאלה אחרת - מה היינו לפני שהיינו? לא רק כתחושת האני, אלא מהי החוויה של האני לפני שנולדנו או לפני שהתחלנו להיות מודעים לעצמנו? הוא מדבר על חוויות שמעבר לתודעה היומיומית, על רעיונות שמובילים אותנו להבין שמה שאנחנו חווים כאני הוא רק חלק ... להפריד את עצמנו ממנה. אם אנחנו לומדים להסתכל על עצמנו מבעד לעיניים של צופה, נוכל להבין טוב יותר את האני שלנו. זהו שלב מתקדם בתודעה שבו אדם מתחיל להבין את עצמו כמתבונן, ולא כחלק מהחוויה עצמה. ברגע זה, השאלה החשובה היא: האם אנחנו יכולים להבין את עצמנו על פי תחושת האני או האם אנחנו צריכים להתעלות מעליה? מה זה אומר להיות לא אני? מהו ההבדל בין אני ללא אני? בהמשך, אליעד מציע דרך להבין את ההבדל בין אני ללא אני. הוא מציין כי תחושת האני לא קיימת בפני עצמה, היא קיימת רק בהקשר לעומת הלא אני. למעשה, האני נבנה מתוך הזדהות עם דבר מה, והוא לא קיים בצורה מוחלטת אלא רק בהשוואה למשהו אחר. כך, ברגע שאדם מבין שאין הבדל אמיתי בין האני ללא אני, הוא חודר לתודעה גבוהה יותר שבה הכל שווה, הכל מתמזג. האם יש מהות אחת או יותר? בהמשך השיחה, אליעד מתחיל להסתכל על השאלה של מהות. האם יש מהות אחת או ... הוא מציין שברגע שאנחנו מתרחקים מההזדהות האישית, אנחנו יכולים להתחיל להבין את המהות האמיתית שלנו. מהות האני מודעות עצמית הצופה הבדל בין אני ללא אני תודעה רוחנית מהות החיים ...
חשק מיני ותפישת האני, חשק מיני והזדהות עם הגוף, האם אני הגוף שלי? איך תפישת האני משפיעה על החשק המיני? משיכה מינית ותפישת האני, יחסי גוף ונפש וחשק מיני, יחסי גוף ונפש ומשיכה מינית, איך נוצר הרצון לסקס? איך נוצר חשק מיני? גוף ונשמה
... מיני ותפישת האני, חשק מיני והזדהות עם הגוף, האם אני הגוף שלי? איך תפישת האני משפיעה על החשק המיני? משיכה מינית ותפישת האני, יחסי גוף ונפש וחשק מיני, יחסי גוף ונפש ומשיכה מינית, איך נוצר הרצון לסקס? איך נוצר חשק מיני? גוף ונשמה האם תפיסת האני משפיעה על החשק המיני? אליעד כהן מציג גישה רעיונית הקושרת בין תפיסת האני לבין חשק מיני. הוא מסביר שחשק מיני הוא בעצם סוג של תשוקה המופנית כלפי גוף אחר, ולכן האופן שבו אדם תופס את עצמו משפיע ... ועל האופי של החשק המיני שלו. מהן תפיסות האני האפשריות? אליעד מציג מספר דרכים שונות שבהן אנשים תופסים את האני שלהם: אדם אחד יאמר אני זה הגוף שלי. הוא מזדהה באופן מלא עם הגוף הפיזי. אדם אחר יאמר אני זו הנשמה שלי. הוא מזדהה דווקא ... התבוננות אישית: לחשוב כיצד כל אחת מתפיסות האני השונות משפיעה באופן אישי על החשק המיני של כל אדם. הוא מזמין את השומעים להתבונן ולחשוב על עצמם, ולחקור כיצד הזהות ... ועל חוויית החיים שלהם באופן כללי. איך תפיסת האני משפיעה על החשק המיני? מה הקשר בין גוף ונפש לחשק מיני? איך נוצר רצון לסקס? האם אני הגוף שלי? איך משפיעה הזדהות עם הנשמה על ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האני, האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האני, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למציאת זוגיות, מאמן אישי לירידה במשקל, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז בתחום האני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 17:22:49 - wesi4