ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האמת האחת ✔אמת אמיתית ✔שיש לאדם שאלה האם הגעתי לאמת האמיתית זה סימן שהאדם לא הגיע לאמת האמיתית. האם... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אמת אמיתית
שיש לאדם שאלה האם הגעתי לאמת האמיתית זה סימן שהאדם לא הגיע לאמת האמיתית. האם יכול להיות שגם השאלות הן חלק מהאמת, ועדיין יש שאלות לאדם ואולי השאלות הן חלק מהאמת. וכאן התשובה היא בעצם די פשוטה, קודם כל נסביר את השאלה.

הדרך של האדם לדעת אם הגיע ע"י זה שאין לו שום שאלה. והשאלה האם יכול להיות שעדיין יהיו לאדם שאלות ובכל זאת הוא יהיה באמת. התשובה היא פשוטה גם אם מצד האמת באמת עצמה יש שאלות ועדיין לדעת את האמת. עדיין את זה אפשר לדעת בוודאות. כל זמן שיש ספק לגבי האם הוא יכול לתפוס את האמת טוב יותר זה סימן שהוא לא הגיע לאמת האמיתית.

בעולם יש רמות שונות של אמת, התפתחה לאדם החשיבה ויש רמות שונות של האמת. יש שני סוגים של אמת 1. אמת תליה 2. אמת בלתי תלויה. סוגי האמת שיש בעולם זוהי האמת התלויה. אבל האם הדבר הזה הוא אמת תלויה או לא תלויה. למה זו אמת תלויה כי הידיעה שאני מדבר תלויה היא תלויה בחושים. האם יכול להיות שחוש השמיעה לא נכון? יכול להיות.

אני יכול לומר מצד האמת של החושים אני מדבר. האם מצד האמת האובייקטיבית אני מדבר? יכול להיות שרק מצד החושים.

אדם מדבר וחולם מצד המציאות האמיתית הוא לא מדבר. בשעת החלום החושים מטעים אותו ומצד האדם כרגע הוא מדבר אבל בפועל האם זה קורה, אבל מצד המציאות הגדולה הדבר לא קורה.

עוד נקודה יש כמה סוגים של אמת. האמת הכי נמוכה היא מבוססת על ידיעה חיצונית. אני יודע שלראש ממשלת סין קוראים בשם מסויים גם אם קוראים לו כך? האם דיברתי איתו? לא. סיפרו לי סיפור ולכן נדמה לי שקוראים לו בשם מסויים. מספרים לו שכדור הארץ נע בצורה מסויימת. אח"כ יש את האמת שמבוססת על החושים, ראייה, שמיעה טעם וריח ומגע. האדם חש בחמשת החושים ומחליט זאת האמת אני רואה במו עיני את הדבר זאת האמת.

האם חוש הראייה של האדם הוא אמת אבסולוטית? אולי הוא מטעה? מציאות וירטואלית, אפשר לראות בה דברים שלא קורים. האם על סמך זה שהוא רואה הוא יכול להיות בטוח שזה קיים? אי אפשר להיות בטוח. מה שאתה חושב זה לא מה שאתה חושב שאתה רואה.

הרמת אמת גדולה יותר ועדיין נמצאים באמת תלויה, רואים משהו ויודעים שהדבר קיים, היא תלויה בכך שראית אם לא ראית לא היית יודע שהוא קיים. אני מרגיש שאני קיים. לדוגמה הידיעה של הקיום העצמי זו לא ידיעה שנובעת מחושים. ידיעת הקיום העצמי לא תלויה בחושים. אחרי הידיעות האלה יש את הידיעה של השכל. אדם רואה דבר מצד ימין וצד שמאל הוא שונה אם זה נמצא בצד אחד והשני בצד אחר שניהם במקומות שונים שהם לא יישות אחת.

אני יודע ששתי הישויות לפחות דבר אחד שנפרד אחד מהשני אדם לא מסוגל בדעתו לא לדמיין ששתי מקומות שנמצאים במקום אחד, היא לדוגמה לתפוס אותו לתפוס שתי דברים ביישות אחת.

המספר הגדול ביותר בעולם והמספר הקטן ביותר בעולם הם אותו מספר. איך אפשר לדעת שזה לא נכון, זה גדול וזה קטן לא יכול להיות שהם יהיו אותו מספר. האמת הזו לכאורה מוחלטת ובלתי תלויה גם האמת הזו היא אמת תלויה במגבלה השכלית של האדם. האדם לא מסוגל לתפוס דבר והיפוכו. אם אדם יצעד ימינה עד הסוף ושמאלה עד הסוף לא בצורה עגולה יצעד עד הסוף הוא בסוף יפגש. אם אתה הולך בכיוון אחד איך תגיע לכיוון השני.

אבל האמת היא שגם האמת הזו היא אמת תלויה הוא לא יכול לתפוס ששתי מקומות שונים נמצאים באותו מקום. כל מה שנקרא אצל האדם אמת, הכל זה אמת תלויה שאדם נולד לא יודע כלום. אח"כ אני קיים השולחן קיים כל הידיעות הכל מבוסס על תפיסה של האדם האדם יוצא מנקודת הנחה שהצורה שהוא תופס את המציאות נכונה. וכל המסקנות שהאדם מסיק הכל תלוי ביכולת התפיסה הסובייקטיבית של האדם לו ייצוייר שיכולת התפיסה הייתה שונה היה יכול להיות שהיה יודע דברים אחרים לגמרי. כל סוגי הידיעות אפילו זה שהוא קיים הן ידיעות תלויות אפילו זה מצד האמת זה סוג של תחושה שהוא קיים.

תחושת הקיום של האדם תלויה בתפיסת האדם את המציאות ולכן הוא יודע שהוא קיים, גם היא ידיעה תלויה, אז אם אני לא קיים אז מה האמת? האם יכול להיות שאני לא קיים בכלל? אולי יכול להיות שהאדם לא קיים בכלל, ויש חלום האדם הזה לא קיים בכלל. לכאורה יש סוג של שאלה, אני מבין מצד האמת האבסולוטית שהאדם לא קיים בכלל, אני יכול להוכיח מצד התפיסה שלי שאני קיים. אדם בתוך חלום בטוחים שהם קיימים, ואף אחד מהאנשים של החלום לא קיים. כל המסקנות שהאדם מסיק כלפי הקיום של עצמו זוהי אמת תלויה.

האדם חי חיים שלמים ובדרך הוא סובל רוב הזמן ואף אחד לא מבין מה התכלית ומה המטרה. והרעיון הוא שאדם שרוצה להיות מאושר, צריך להבין מה היישות שרוצה להיות מאושרת. מי רוצה את הרצונות האלה. קודם תנסה להבין מה קיים כאן, ברגע שהאדם מנסה להבין את המציאות הוא צריך להגיע לאיזושהי אחיזה במציאות האדם צריך להגיע לאיזו אמת כלשהי שעל האמת הזו הוא יכול לבנות משהו כמו אותו אדם שאמר אני חושב משמע אני קיים צריך שתהיה נקודה כלשהי שאדם צריך להסיק מסקנות.

קודם כל האדם צריך שתהיה לו נקודת אחיזה כלשהי של אמת מוחלטת, מה זאת אומרת אמת מוחלטת? אמת בלתי תלויה ומצד שני אמרנו שכל אמת שאדם החליט תהיה תלויה ביכולת הסובייקטיבית של האדם.

השאלה היא מהי אמת בלתי תלויה? זאת אמת שלא תלויה בשום דבר בלי סיבות שהן, כולם מנסים להוכיח כל הזמן הוכחות ומנסים. אני אוכיח לך ומביא טיעונים לוגיים וכל אחד ואומר תעשה ככה ותגלה שזה ככה. וכל אחד מנסה להוכיח שהאמת אצלו זה מראה שהאמת לא אצלו כי האמת האמיתית היא לא דבר שצריך להוכיח אותו. אם האמת תלויה בהוכחות לוגיות התוצאה היא לא אמת מוחלטת תמיד יכול להיות שיש פער בין הסיבה לתוצאה, האמת היא לא מספיק אמיתית. מאחר שהשכל של האדם מוגבל ולא אבסולוטי כל המסקנות הן לא אבסולוטיות. ברגע שאדם מנסה להוכיח הוכחות לוגיות והדרך להפריך היא פשוטה תוכיח שהלוגיקה שלך נכונה.

כל ההוכחות הלוגיות שלך מבוססות על הנחות היסוד שאין לך אפשרות לאמת ואין לך דרך להוכיח שהלוגיקה שלך נכונה. כל הוכחה שמבוססת על חוקי הלוגיקה היא לא אבסולוטית. נשאלת השאלה, אם כל האמיתות מבוססות על דברים כלשהם והכל תלוי מהי בעצם אמת בלתי תלויה.

יכול להיות אין אמת בלתי תלויה יכול להיות שיש אמת בלתי תלויה ואי אפשר להגיע אליה לעולם. ויכול להיות שהשכל מוגבל ואין אפשרות שהאדם ידע את האמת הבלתי תלויה ויכול להיות שאין דרך להגיע אליה. וזה לא אומר שצריך לקחת אמת תלויה ולהבין שהיא אבסולוטית. לאדם אין שמץ של מושג איך אדם יכול להשיג זה לא אומר שצריך לשקר ולהגיד שהשכל הוא אמת.

יכול להיות שיש אמת אבסולוטית ואי אפשר להגיע אליה, עדיין אי אפשר להוכיח את ההיפך גם אם מה שנאמר אינו נכון.

מה זאת אמת בלתי תלויה, ניתן כמה פרספקטיבות.

כל זמן שהאדם מסתובב בעולם עם שאלות, ותמיד יש לאדם שאלות וגם אם הוא בטוח הוא יכול לשאול האם אני צודק או לא צודק? האם אני צודק או לא? בטוח שאני צודק כי ככה וככה וככה. אם יש לאדם את השאלה הזו עדיין אין אצל האדם האמת האמיתית. אדם שואל את עצמו האם זה אמת? כי ככה וככה. אם יש אצל האדם יש שאלה אבל הוא אומר שאין שאלה כי ככה וככה, אם יש מיליון הוכחות שתפיסת החיים שלך נכונה עדיין אם צריך הוכחות עדיין צריך הוכחות שהיא נכונה זה אומר שהיא לא מספיק נכונה. כי זה אומר שהיא תלויה בהוכחות לו ייצוייר שההיגיון יעבוד אחרת יכול להיות שכל ההוכחות יפלו וכך המסקנה תיפול.

כל הזמן שאדם שואל את עצמו אם הגיע לאמת הוא עדיין לא הגיע לאמת, האם אני צודק מאושר, בטוח זה עדיין לא זה. כי יש אמת מוחלטת. ויש בזה הרבה פרספקטיבות. והעניין הוא שכל דבר בעולם יש לו היפך האמת היא שיש 5 אצבעות יכול להיות שיש 6 והיא שקופה יכול להיות אולי אני טועה כל ידיעה בעולם יש לה היפך והפוך לה. עצם זה שאני מגדיר זה משהו. בעצם הגדרתי הוא לא משהו אחר. אם יש אני ולא אני. ברגע שאדם אומר זה אני זה היד שלי. כל דבר שולל משהו אחר. כשאתה אומר משהו אתה שולל את ההיפך.

נניח שהמס' הגדול והקטן ביותר הם אותו מספר ורק אתה לא יכול לחשוב על זה? החשיבה הרי מוגבלת והרעיון הוא שיש אמת מוחלטת כי גם פה אפשר להביא הרבה קושיות ושאלות. העניין הוא לכל דבר יש היפך יש אמת שאין לה היפך, אם אני אומר דבר מסויים ואני אומר את ההיפך ומגיע לאותה מסקנה לזה אפשר לקרוא אמת אבסולוטית. הגדול ביותר והקטן ביותר הם אותו מספר. יש טיעון שהמס' 2 ו3 הם אותו מס' לא זהה לאותה אמירה שהם לא אותו מס' אם נטען את X נגיע למסקנה וגם אם נטען ההיפך של X ונסיע לאותה מסקנה וגם אם נטען את כל האפשרויות נגיע לאותה מסקנה סימן שזו האמת. אני רוצה לשקר ולהגיד את ההיפך הוא עדיין יגיד את אותו הדבר.

מהי אמת אבסולוטית לצורך העניין שהוא יודע משהו מסויים וגם אם הוא ירצה לשקר הוא עדיין יגיד את אותו דבר. ואם אדם מגיע לידיעה כזו הוא מבין את ההיפך ומגיע לאותו דבר, ואז נעלמת השאלה של מהי האמת. לאדם יש תפיסת מציאות מסויימת או הפוכה מי אומר שזו האמת, אולי האמת קצת שונה אבל אם הוא מגיעה לתפיסה שכל המחשבות אצלו מתאחדות, הוא חושב את אותו דבר הוא לא יכול לשאול אם המחשבה שהוא חושב זו האמת, אולי ההיפך.

אני אומר שככה וככה אז מה ההיפך אז ההיפך הוא בדיוק מה שאמרתי אם אדם גם ההיפך שמה שהוא אמר אומר אותו דבר אז הוא מגיע לאמת. הרעיון הוא להסביר לעומק האם יש לעולם תכלית או אין תכלית מצד אחד אפשר לומר יש תכלית מצד אחר אין תכלית. יכולות להיות הרבה אפשרויות והרבה דעות מנוגדות אם האדם יחקור את השורש של הדעות המנוגדות הוא יגיע לאותה מסקנה. אדם אחד אומר אין סיבה לשום דבר, השני אומר יש סיבה לכל דבר, ויש אחד שמשלב ואומר יש דברים עם סיבה ויש בלי סיבה. אם אדם ישאל למה, מה הסיבה שהאדם שהאדם הזה אומר יש סיבה מה המסיבה שהשני אומר אין סיבה ולמה השלישי אומר שיש ואין הוא יחקור ויראה כולם מסכימים על אותו דבר. הם מבוססים על אותו דבר ממש.

אחד אומר יש פיל ואחד אומר אין פיל למה הוא אמר שיש פיל ולמה השני אמר שאין פיל על מה זה מבוסס כי הכל מבוסס על הנחות יסוד ואם אדם יחקור מה הסיבה שיש פיל ומה הסיבה שאין פיל. לא יכול להיות שיש ואין זה אותו דבר. ואם אדם יחקור מה הסיבה שיש ומה הסיבה שאין הוא יגיע למסקנה ששניהם הסכימו לאותו דבר. העניין הוא שיש פרספקטיבה של המציאות, מגיעים אליה ע"י שאדם שואל את עצמו למה הדבר לא כפי שהוא. אולי כולם טועים והאמת הפוכה. אולי ככה ואולי ככה. ואם האדם ישאל את עצמו יגיע לאיזו אמת כלשהי אדם צריך לחקור עד הסוף עד שהוא יגיע. הוא ידיע לתפיסת מציאות שהכל אחד.

יש תפיסת מציאות מסויימת שאין הבדל בין יש לאין יש תפיסה מסויימת לא רק שאין הבדל בין יש לאין אין הבדל שאין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל. אדם ייקח את כל הידיעות בעולם, וכל טיעון שיהיה כל אחד יעשה פינג פונג ויש שורש שכולם מסכימים עליו. אין הבדל בין לפני ואחרי. הכל ידיעות נפרדות במקום אחד שהדברים כולם הכל יישות אחת. זה לא שהכל אחד שאין הבדל בין להגיד שהכל אחד לבין להגיד שלא הכל אחד.

מהפרספקטיבה שהיש והאין הם אחד כולם צודקים היש והאין הם אחד. ושהאדם נמצא בפרספקטיבה הזו הוא נמצא באמת אבסולוטית. וגם לזה נמצא נקודה למחשבה. והוא מבין בדיוק את הרעיון שהכל אחד, ממילא הוא לא יכול להגיד שההיפך הוא נכון, כי גם ההיפך זה נכון. אולי לא הכל אחד זה נכון. ולכן להגיד שהכל אחד ולא הכל אחד זה דבר אחד. זה לא נתפס לגמרי בתפיסת מציאות שאין הבדל, בין להגיד שהכל אחד והכל נפרד במציאות כזאת אין היפך וגם אם תגיד שתפיסת המציאות עצמה לא נכונה זה עצמו נכון, הכל נכון. הקונספט שהכל נפרד נכון והכל נפרד גם נכון. אין הבדל בין להגיד יש אחדות לבין אין אחדות. אין לזה היפך גם הכל אחד, וגם לא הכל אחד, בתפיסה הזו גם רק הכל אחד ורק הכל נפרד ורק הכל אחד ונפרד בו זמנית.

ההבנה שיש הבדל שיש הבדל היא רק היבט מסויים, להגיד שכל המקומות נמצאים באותו מקום, וגם להגיד שהם נפרדים זה הכל אחד. אחדות הזמן והמקום, רובם מסכימים שהייתה מציאות שגם הזמן מקום נוצר, שם לפני זה הכל היה אחד. בפרספקטיבה הראשונה שהכל אחד, אין הבדל בין שום דבר לשום דבר. ואחרי ההיווצרות של העולם יש מקומות נפרדים וזמנים נפרדים. אבל אם אדם ייסתכל על שתי התפיסות בבת אחת כיישות אחת הוא יסתכל על האחדות. מה שהיה לפני היווצרות העולם קיים גם עכשיו. המקום של החדר יישאר גם אם נמלא אותו הרעיון הוא יש דרך להעלים את מרחב המקום. תיאורטית יכול להיות זמן ללא מקום, הכוח של הזמן יכול להתגבר על הכוח של המקום. וגם ההיפך. האנשים יכולים לחוות תחושה של מקום ולא תחושה של זמן. המקום והזמן הם סוג של תחושה.

המקום והזמן הם ביטוי לישות שהייתה לפני המקום הזמן והדבר שנמצא לפני המקום והזמן הוא קיים גם אחרי שיש מקום וזמן כמו שאני ממלא את המקום ואת הזמן באירועים לא העלמתי אותם המקום והזמן לא מעלימים את הדבר שממנו הם מתהווים. וזה אומר שכל מה שהיה לפני מה שהיה קיים ברגע זה ממש ללא שינוי. למרות שהעולם קיים וזמנים שונים ישויות שונות קיימת גם הפרספקטיבה של האחדות שבה שום דבר לא קיים ושהכל אחד ושני הדברים קיימים בו זמנית. שהאדם חולם חולם 2 מציאויות קיימות בו זמנית והוא נמצא מחוץ לחלום והוא ישן. ואם יש שריפה הוא יבין שיש ויתעורר. אם האדם חולם חלום ויפסיק לחלום, המציאות של החלום תפסיק להתקיים.

יכול להיות שהמציאות בתוך החלום תמשיך להתקיים ורק האדם הפסיק להיות מחובר אליה. אפשר להביא סברא שאומרת שכל המציאויות קיימות בו זמנית, כשאדם חולם חלום הוא לא יוצר את החלום המציאות כזו קיימת קרה ביקום מקביל התודעה עברה טרנסופורמציה יכול להיות שגם אתה מתעורר עדיין החלום ממשיך להתקיים. התפיסה שיש זמן ומקום והתפיסה שאין זמן ומקום קיימות בו זמנית. בדיוק כמו שתפיסה מחוץ לחלום מתקיימת עם התפיסה של החלום. אבל יש הבדל אם האדם יפסיק לחלום התפיסה של החלום תיעלם יכול להיות שהמציאות של החלום תמשיך להתקיים אלא שהאדם עצמו כרגע לא מחובר למציאות הזו.

אולי זה קורה ביקום אחר, כאן נדמה לך שהדבר לא קורה. כל המציאויות קיימות בו זמנית וגם קיימת התפיסה של האחדות שהכל אחד וקיימת התפיסה של הנפרדות והכל קיים בו זמנית. שזה אומר שהמשמעות של זה שהכל אחד והכל נפרד קיים בו זמנית כיישות אחת. ואיך הסקת שהכל אחד? הפרספקטיבות קיימות בו זמנית. כמו שכרגע קיימת המציאות שהייתה לפני גם כך קיים מה שעכשיו במציאות לפני שהיה העולם.

אם האדם יעמיק ויגיד שהן נפרדות הוא יגיד שהן אחת. הן אחת. האחדות מחייה את הנפרדות. וכו' ויש בזה עוד עניינים. בסופו של דבר הכל אחד ותפיסה זו שאין היפך ואז האדם מגיע לאמת. הוא עדיין לא תופס את תפיסת המציאות. הוא תופס שהכל אחד הוא מבין שההיפך גם נכון באותה מידה. אם יש שאלה זה אומר שלא הגעתי לכך שהגעת לאמת. אדם צריך להבין שזה רק חלק מהאמת ולא מהאמת עצמה. אי אפשר לשאול שום שאלה שהכל אחד. כל שאלה מבוססת על נפרדות כלשהי, שאחת נפרדת מהשנייה. האם זה ככה או ככה. אם הייתה אפשרות אין שאלה כל השאלות מבוססות על תפיסת הנפרדות. גם נפרדות היא חלק מהמציאות.

כאשר האדם לא נמצא באחדות ונמצא בנפרדות יש שאלות. כל הידיעות שיש בעולם הן אמת תלויה כל ההוכחות תלויות במגבלת השכל האנושי האדם מוגבל ולכן האדם מניח הנחות כלשהן מסיק מסקנות הכל מבוסס על הנחת יסוד בסיסית שהשכל צודק והאדם בשכל לא יכול להגיע לאמת אבסולוטית כי כל דבר יש לו היפך. אפילו אינסוף טיעונים עדיין כי השכל חושב שיש אינסוף הטיעונים נכונים.

יש בחירה או אין בחירה, כל דבר בעולם אם האדם יבדוק אולי ההיפך נכון, בסופו של דבר האדם יקבל הבנה שהכל אחד והוא יבין שאין הבדל בין רוצה ללא רוצה, אם האדם יחקור את העניין האדם יגיע לתפיסה שאין הבדל בין יש סיבה לאין סיבה ושאין שאלה האדם לא שואל אם הגיע לאמת כי אין אפשרות לחשוב אחרת.
הכל נכון יש או אין מחובר למציאות מציאות מקבילה קשיים אין זמן ומקום הרגשת זמן מנסה להבין את המציאות הישגים אובייקטיבית אובייקטיבי אמת אמת אבסולוטית אמת אובייקטיבית אמת אחת אמת אמיתית אמת בלתי תלויה אמת מוחלטת האמת האבסולוטית האמת האובייקטיבית האמת האחת האמת האמיתית האמת הבלתי תלויה האמת המוחלטת
האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 1
... אמת מוחלטת לדעת את האמת חיפוש האמת האחת מהי האמת? חלק 1 כאשר האדם מחפש את האמת ... הוא רואה את ההשתקפות שלה בכל דבר ובכל דעה שיש בעולם. וכל זמן שהאדם יכול לחשוב אחרת מהאמת שהוא הגיע אליה, הרי שהוא לא הגיע אל האמת. כי האמת האמיתית, אין לה הפך. כי גם ההפך שלה זהה לחלוטין ... לא יכולה להיות מוכחת כנכונה יותר מדעה אחרת, כי בכך היא בעצם מבטלת את הקיום של הדעה האחרת. והדעה האחרת קיימת בכל זאת. ובכל דבר יש אמת. והאמת האחת של המציאות, היא לא מבטלת שום דעה אחרת, אלא היא בסך הכל מסבירה ומאירה את כל הדעות כולן. כי כל הדעות הן שיקוף של אמת אחת . וכאשר האדם מגיע לאמת האחת, הוא רואה ומבין כיצד כולם מסכימים על הכל כל ... ניתן להוכיח כל טענה. והשכל האנושי הוא טוב לצורך התנהלות יום יומית, והוא טוב גם כדי לעזור לאדם לקבל שכל אמיתי, אבל הוא לא יכול להוכיח שום אמת מוחלטת כלשהי. כי השכל הוא מוגבל. וגם השכל עצמו מבין שהוא מוגבל. ובשכל מוגבל, לא ניתן להוכיח אמת אבסולוטית שהיא אמורה להיות בלתי תלויה. כי אמת ... אחרי השכל, כי זה טבעו וזה בסדר גמור. אבל מכך שברירת המחדל של האדם היא ללכת אחרי השכל שלו, ועד המחשבה שאומרת שאפשר בשכל אנושי להוכיח איזו אמת אבסולוטית, מכאן כמובן יש דרך ארוכה ולא נכונה. ... מקבל שכל חדש, ואז הוא מבין את המציאות בצורה חדשה, ורואה שכולם מסכימים כל הזמן על הכל. ושכל הדעות השונות שיש בעולם, הן ביטויים שונים של אמת אחת, בדיוק כפי שכל הצבעים השונים, הם גוונים של ... של האדם עצמו, שהוא עצמו כזה בצורת המחשבה שלו. וכל זמן שהאדם לא מסוגל להסביר מדוע כולם צודקים, וכיצד כל הדעות כולן הן רק חלקים שונים של האמת האחת, הרי שהאדם עצמו חי בשקר ועוד לא הגיע אל ... שמישהו אחר לא מסכים איתו. כי השקר של האדם מפחד ליפול, ואז האדם מרגיש תחושה של חוסר נוחות מכך שמישהו לא מסכים איתו. כי כאשר האדם נמצא באמת האמיתית, הוא מרגיש בנוח עם כל הדעות השונות שיש ... עם אף אחד אף פעם. כי הוא יכול להראות לכל אחד שהוא מסכים איתו ממש, גם בלי לשלול את הדעה של האדם האחר. כי החכם האמיתי יכול להראות לאדם את האמת האחת, באמצעות צורת החשיבה של האדם עצמו ובלי ... את השלמות, בכל דרך שהיא. אבל מנהיגי השקר שלא יודעים זאת, הם מנסים כל הזמן לגרום לאדם להתקרב אל האמת שלהם, וזה רק משום שהם לא הגיעו אל האמת האמיתית שהיא קרובה לכל אחד בצורה שווה. והפחד הכי ... הלוגיקה שלהם מוטעית. כי האדם יודע בתוך תוכו שהשכל שלו מוגבל. והוא יודע ומבין שכל האמת שלו נשענת על חוקים לוגיים שהם לא ממש יכולים להוכיח אמת אבסולוטית כלשהי. ומנהיגי השקר שמנסים להוכיח לאדם ...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
... אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ נפוץ מאוד בקרב אנשים רבים ומשמש לעיתים ... מוכיחה אחרת - אנשים זקוקים להדרכה ולחיפוש האמת, דווקא כי התחושה הפנימית אינה מסוגלת לספק להם תשובות שלמות ואמיתיות. מדוע הקול הפנימי לא מוביל לאמת מוחלטת? אליעד מסביר בצורה מפורטת שהקול הפנימי של האדם הוא בעצם סוג של שטן, כלומר, הוא הגורם שמטעה ומבלבל את האדם ומרחיק אותו ... שאסור לו להקשיב לקול הפנימי ללא ביקורת. הקול הזה לא מוביל לפתרונות אלא יוצר בעיות נוספות, ולכן עליו לא ללכת אחרי הלב, אלא ללכת למקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת. לפי אליעד כהן, המקום היחידי שבו אדם צריך ללמוד תורה הוא רק במקום שבו מלמדים אותו את האמת. הוא מבהיר היטב שלא מדובר באדם ... שהוא טועה - בשני המקרים הוא טועה, כי מי שמגיע להבנה עמוקה מגלה שהכל אחד. זאת אומרת, האמת היא שהכל אחד, ולכן כל דעה מנוגדת היא רק ביטוי שונה לאותה אמת מוחלטת. אדם שמתווכח או מנסה להוכיח מי צודק ומי טועה פשוט לא מבין ששני הצדדים של כל טענה מנוגדת הם באמת אותו הדבר ברמה עמוקה של ... אחרי האמת עצמה, בלי להתפשר על שום דבר. האדם חייב להפסיק להצדיק את הטעויות שלו בטענה שהוא הולך אחרי מה שליבו חפץ, ולהתחיל לחפש ברצינות ובנחישות את האמת האחת והיחידה. סיכום דבריו של אליעד כהן: אליעד כהן טוען שללמוד תורה או להתפתח רוחנית אפשר אך ורק במקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת ולא לפי המקום שבו הלב חפץ. לפי דעתו, אין לאדם שום סיכוי למצוא את האמת אם הוא הולך לפי תחושות ליבו בלבד, מכיוון שהלב והקול ... הדרך היחידה והנכונה היא להמשיך לחקור ולבדוק את המציאות עד שהאדם עצמו יהפוך להיות הביטוי החי של האמת. מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? איך להגיע לאמת המוחלטת? למה לא להקשיב לקול הפנימי? האם כל אחד והאמת שלו? איך להפוך לאמת בעצמך? האם הלב יכול להוביל אותך לטעות? מה רבי נחמן אמר על ...
האמת / אמת מוחלטת / לדעת את האמת / חיפוש האמת האחת / מהי האמת? חלק 2
... אמת מוחלטת לדעת את האמת חיפוש האמת האחת מהי האמת? חלק 2 כי לאדם נדמה לו שהשכל האנושי הוא מאוד חכם. למרות שמצד האמת השכל האנושי של האדם, הוא לא יותר חכם מאשר טיפש. והשכל האנושי טיפש בדיוק ולפחות כמו שהוא חכם. והשכל האנושי, יש יותר דברים שהוא לא מבין מאשר מבין. ולבסס אמת אבסולוטית כלשהי, על שכל רעוע כמו של האדם, זה כמו לנסות לבנות בניין באוויר ללא יסודות. כי כל השכל כולו מוגבל, ואי אפשר לבנות עליו שום דבר. ... הוא נכון באותה המידה. ולכן הוא תמיד מרגיש בנוח עם כל דעה ששונה מהדעה שאותה הוא אמר, משום שהוא יודע את האמת, שכולם צודקים כל הזמן מנקודת המבט של האמת האמיתית של המציאות. וכאשר האדם מחפש את האמת ורוצה לדעת את האמת, אז שואלים אותו (המציאות שואלת אותו) למה ומה הסיבה שבגללה הוא רוצה לדעת את ... היא מיותרת. כי לפעמים יש לאדם כל מיני רגשות והוא מפחד לבטא אותם, מאחר שהוא לא יודע איך זה ישפיע עליו, או שהוא חושב שאין בכך תועלת. ומי שרוצה את האמת האמיתית, עליו לא לחשוש מהאמת. והאמת היא ערך בפני עצמו. ולדעת את האמת ולבטא את האמת, זה עצמו חשוב, גם בלי שהאדם מבין איזו תועלת זה מביא לו. כי ...
הסוד של האמת - איך תדע שהגעת אל האמת? אולי אתה טועה? אולי יש אמת גדולה יותר?
... יהיה חייב להודות על האמת. כי יש בעולם שלנו הרבה אמת. וכל האמיתות שיש בעולם, תמיד אפשר להטיל ספק ולשאול אולי הן לא אמת או לא האמת לאמיתה. וגם אם נדמה לאדם וגם אם הוא בטוח שהוא הגיע לאמת, הרי שעדיין מבחינה עקרונית, יש לו את יכולת הבחירה לחשוב אחרת ממה שהוא חושב. וגם אם האדם עצמו בטוח שהוא הגיע אל ... האמת, אז הוא ימצא אותה. אבל יש כאן סוד, והוא שהשכל של האדם טוב אך ורק לצורך התנהלות יום יומית אך לא מעבר לכך. כי בין ידיעת האמת האחת של המציאות, לבין התנהלות יום יומית, יש הבדל של שמים וארץ. כי ידיעת האמת של המציאות, מצריכה לשם כך שתהיה לאדם יכולת תפישה אין סופית, כדי שהאדם יוכל לראות בעיני שכלו ... יכול להיות שיש שכל אחר גדול עוד יותר, שבו חוקי הלוגיקה שונים. ולוגית לא ניתן להוכיח שחוקי הלוגיקה צודקים. ומי שהוא חפץ באמת האמיתית, עליו להבין, שכל זמן שהוא צריך להוכיח לוגית שכלית רגשית את האמת שלו, דהיינו, כל זמן שיש אפשרות אפילו תיאורטית שיש אמת אחרת, הרי שהאדם מוגבל לתפוש את האמת רק על ידי מגבלות התפישה המוגבלת שלו. וזה כמובן לא אינדיקציה לאמת האמיתית של המציאות. כי האמת האמיתית של המציאות, היא דבר אחר לגמרי. וכאשר האדם מגיע לאמת האמיתית של המציאות, גם אם הוא ינסה לחשוב את ההפך של מה שהוא הבין, גם אז הוא יראה תמיד רק את האמת. כי האמת שם היא ככ גדולה, עד שבתפישת האמת של השכל הגדול במעלה, שם האדם לא מסוגל לחשוב על שום דבר שהוא לא האמת האחת. ושם באותה תפישת מציאות, האדם רואה ומגלה את נקודת האמת שיש בכל הדעות השונות שיש בעולם, שהיא האמת האחת. כי לכל אחד יש את האמת שלו. אבל כל זמן שהאדם מבין שיש מישהו אחר כלשהו בעולם, שיכול אפילו תיאורטית לחשוב אחרת ממה שהוא חושב, הרי שהאדם עוד לא הגיע לאמת הפנימית של ... היא באה לידי ביטוי בהמון צמצומים שונים של העולם. כי מי שרוצה את האמת, עליו לדעת שהאמת נמצאת בכל דבר ובכל מקום. ומי שרוצה את האמת האמיתית עצמה, עליו לחפש ולשאול את עצמו, מהי האמת שיש בדעתם של אלו שחושבים אחרת ממני. כי כאשר השכל של האדם חושב שרק הוא צודק, הרי שבכך הוא בעצם אומר שהוא לא צודק. כי אי ... בעמדה כלשהי כדי לגלות את דעתו. אך דעתו של החכם האמיתי, היא ככ גדולה, עד שהיא לא נכנסת בשום מחשבה ובשום דיבור. מאחר שהיא האמת האמיתית עצמה, שבה אין שום מחשבה שיכולה לתפוס אותה כלל. ולכן החכם האמיתי כמו המציאות, מצמצם את דעתו לכל מיני דיבורים שונים, ובהם הוא מבטא את דעתו. וכאשר החכם האמיתי מבטא את ... כל זמן שהאדם עדיין חושב שמה שהוא מבין זאת האמת, ושכל אפשרות אחרת היא פחות אמת ממה שהוא חושב, הרי שהאדם עצמו עוד לא הגיע אל האמת האמיתית. כי במקום של האמת האמיתית, אין שום שקר כלל. וכל זמן שהאדם נמצא בתודעה שבה הוא מסוגל לחשוב על שקר כלשהו, הרי שהתודעה ויכולת התפישה של האדם היא עוד לא מסוגלת לתפוש את האמת האחת. כי כל זמן שהאדם מסוגל גם לשקר לחשוב על דבר שקר שהוא לא האמת המדויקת ביותר, הרי שיש באדם עצמו עדיין גם שקר, והרי שגם תפישת האמת של האדם היא עדיין לא האמת האחת של המציאות. ורק כאשר האדם מגיע לזיכוך של התפישה שלו בתכלית המעלה העליונה, דהיינו, רק כאשר האדם מגיע לביטול כל הרצון האישי שלו בשלמות שאין שלמות אחריה, שאז ורק אז האדם באמת רוצה אך ורק את האמת ללא שום נגיעה אישית, אז האדם באמת זוכה לראות את האמת האמיתית. וכאשר האדם מגיע אל האמת האמיתית, אז הוא כבר לא יכול לשאול האם זאת האמת ואולי יש אמת אחרת גדולה ממנה. כי האמת הזאת היא ככ גדולה, עד שהיא לא משאירה מקום לשום דבר אחר גדול קטן או שונה ממנה. וכאשר ... לשכל העל אנושי, שאז האדם רואה רק את האמת בלבד, אז האדם נמצא בעולם האמת. ששם אין שום שקר כלל. ושם גם השקר הוא רק ביטוי של האמת האחת. וכל זמן שהאדם לא מסוגל להבין מהו דבר האמת שיש בכל הדעות השונות שיש בעולם, הרי שהאדם עוד לא הגיע אל האמת האחת. ונסכם: אם ברצונך לדעת, האם כבר הגעת אל האמת, אז התשובה היא שעוד לא הגעת אליה. כי אילו היית מגיע אליה, לא היה לך את הספק האם הגעת אליה, וגם לא יכולת לשאול האם כבר ...
אמת מוחלטת / אמת אובייקטיבית / אמת אבסולוטית - מהי? איך להגיע אליה?
אמת מוחלטת אמת אובייקטיבית אמת אבסולוטית - מהי? איך להגיע אליה? אמת מוחלטת.. אמת אוניברסאלית. פילוסופיה (ספקנות, סקפטיציזם סקפטיות, פירוניזם, דוגמטיזם, דואליזם). לוגיקה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה. טאוטולוגיה. עקרון כלל ... הוכחה בדרך השלילה. מושגים מנוגדים. אמת אובייקטיבית. אמת אבסולוטית ועוד. במאמר נסביר את שורש האמת שמסתתר בתוך הטענה שאין אמת מוחלטת, וגם כיצד להגיע אל האמת המוחלטת. האם קיימת אמת מוחלטת אמת אובייקטיבית אמת בלתי תלויה במציאות? תשובה: ברור שכן ואין שום סיבה שלא. האם בני אדם יודעים את האמת הזאת? תשובה: יתבאר בהמשך. מהי אמת? אמת = כאשר האדם יודע את הדבר כפי מה שהדבר יודע את ... כפי מה שהיא יודעת את עצמה, הרי שהוא יודע את האמת האחת של המציאות. כאשר נקודת המבט של האדם (שנמצא בתוך המציאות) על המציאות, זהה לחלוטין לנקודת המבט של המציאות (שמקיפה את הכל) על עצמה, הרי שהוא יודע את האמת האחת של המציאות. לדעת את המציאות, כפי מה שהיא יודעת את עצמה = לדעת את האמת המוחלטת. ומכאן כמובן ניתן להבין את שורש האמת שמסתתר בטענה, כי לכל אחד יש את האמת שלו. השורש הוא, כי באמת כל זמן שהאדם מסתכל על המציאות מתוכה החוצה ולא מנקודת המבט שלה ... שקיימים במציאות (ראה כאן), הרי שברור שהאמת האחת של המציאות אינה לוגית אנושית. אז איך בכל זאת ניתן להגיע אל האמת האחת? אילו כלים עומדים לרשות האדם להגיע אל האמת האחת? תשובה: באמצעות הלוגיקה + ההבנה שהלוגיקה מוגבלת ושבשלב כלשהו צריך להשתחרר ממנה ולעבור אל הלוגיקה של המציאות. ונסביר את מהות העניין בצורה מאוד פשוטה. מהי בעצם ... אינם X. וכאן מגיעה הבעיה האנושית של מציאת האמת האחת, והיא כי לכל מטבע יש שני צדדים. וכל טיעון לצד אחד, תמיד אפשר לטעון גם את ההפך שלו. הסיבה שבני אדם נדמה להם כי הצד שלהם צודק וכי הצד השני אינו צודק, היא רק משום ... הנצחית כפי שהיא חווה את עצמה. וזו כמובן האמת האחת... שהיא לדעת את המציאות כפי שהיא יודעת את עצמה... ...
שוחד עצמי - האם האמת שלך גורמת לך להרגיש טוב?
... לא נכונה ולא מושלמת, בתוספת של טעויות מחשבתיות וכיוב, כאשר אדם כזה מנסה לברר את האמת האמיתית, הרי שהאמת שהוא מגיע אליה, היא בוודאי לא האמת האחת של המציאות, אלא היא אמת אישית וסובייקטיבית שלו בלבד. וכדי למצוא את האמת האחת, לשם כך על האדם ללכת בדרך אמת עפ מדרגתו. דהיינו, על האדם ללכת אחרי מה שהוא מבין שזאת האמת, למרות שהיא סובייקטיבית. ועל ידי זה בסופו של דבר, האדם יגיע אל האמת האחת. וכאשר האדם הולך אחרי האמת הסובייקטיבית שלו, שהיא מוגבלת לידיעות ולהבנה שלו, על האדם להשתדל לראות, שהאמת שלו היא ללא נגיעות אישיות. דהיינו, אם חפצה נפשו ... בטוח שהוא נמצא באמת כלשהי, הרי שעדיין האמת הזאת משרתת את האינטרס האישי שלו. והאמת האמיתית עצמה, היא טובה. והיא השלמות עצמה. ואין דבר שטוב ממנה. והאמת עצמה משרתת את האינטרס האישי של האדם בשלמות. ומי שרוצה להרגיש טוב, עליו לחפש את האמת. אבל, ... להבין, רק כאשר כל הרצון כולו של האדם, הוא אך ורק להבין את האמת. וכדי להבין את האמת האמיתית , לשם כך על האדם לרצות בלב שלם לדעת את האמת. והטוב של האמת האמיתית, הוא מגיע אחרי שמבינים אותה. ואז הטוב גם הוא אמיתי באמת. אבל הוא התוצאה, והוא לא הדרך והסיבה שבגללה האדם רוצה לדעת את האמת. אלא הוא מגיע לאחר מכן. ... דהיינו, אחרי מה שהוא מבין שזאת האמת וכולי. ועל ידי זה בסופו של דבר, האדם מגיע אל האמת האחת. והטוב האמיתי, הוא התוצאה של האמת האחת.
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
... היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר האם האמת היא אחת ... מציג את הרעיון הבסיסי שרוב האנשים מניחים כי קיימת אמת אחת אובייקטיבית, שהיא בלתי תלויה בדעות, ברגשות או בנקודות מבט סובייקטיביות. אליעד מדגיש שהרעיון של אמת אחת מבוסס על ההנחה שאין סתירה או הפכים, שכן אם יש הפכים או סתירות, אז האמת כבר לא אחת. איך דוגמת הצבע של הכלי מסבירה את הרעיון שהאמת אחת? אליעד נותן דוגמה של כלי שנמצא בתוך קופסה סגורה, ואיננו יודעים מה הצבע של הכלי. בסיטואציה כזו, אדם יכול להעלות השערות שהכלי ... לא כולן יכולות להיות נכונות בו זמנית. כלומר, קיימת אמת אחת מוחלטת על צבע הכלי, למרות שהאמת הזו עדיין אינה ידועה לנו. אם אדם אומר הכלי לבן בוודאות, הוא משקר, כיוון שהוא אינו יודע ... נכון כי הוא מביע אי - ודאות. מכאן עולה ההבחנה בין אמת אובייקטיבית ובין אמת סובייקטיבית או השערה אישית. השערה אישית מוגדרת כדעה לא מחויבת, כלומר, מצב שבו האדם לא יודע בוודאות את האמת המוחלטת, ולכן הוא מביע דעה או השערה, אך לא יכול לטעון שהיא אמת מוחלטת. מדוע אי אפשר לומר ששתי דעות מנוגדות הן אמת בו זמנית? אליעד מבהיר שגם אם שתי דעות סותרות הן לגיטימיות, הן אינן יכולות ... אלא רק מצביעה על אפשרות קיומו. האם ייתכן מצב שבו האמת האובייקטיבית אינה מוגדרת לחלוטין? אליעד מסביר שלפעמים האמת האחת לא מוגדרת עד הסוף באופן ברור, ואז במצבים כאלה יש לגיטימציה לאדם לבטא דעות סובייקטיביות. לדוגמה, אם שואלים מה השעה, והשעון ... שואלים שאלה שלא ניתן לדעת כרגע את התשובה עליה, אז האמת האחת היא שהמציאות מאפשרת כמה אפשרויות שכולן לגיטימיות, אך אף אחת מהן אינה האמת הסופית כל עוד לא מתבררת המציאות באופן מלא. מה תפקיד השקר והשערות בעולם של האמת האחת? אליעד טוען שהמושג שקר או דעה אישית מתקיים רק מפני שקיימת אמת מוחלטת שמתייחסים אליה. אם לא הייתה אמת מוחלטת כלשהי, המושג שקר לא היה בעל משמעות. במילים אחרות, השקר מקבל את משמעותו רק מכוח ההנחה שיש אמת אחת מוחלטת וברורה. כאשר אדם אומר מבחינתי זה ככה, הוא לא מתכוון לאמת מוחלטת, אלא מציין שזוהי רק דעה סובייקטיבית, השערה, שאינה מחויבת להיות נכונה, ולכן זו אינה האמת האחת אלא סברה בלבד. אליעד מדגיש נקודה עמוקה: כאשר אדם מגיע להבנה מוחלטת של האמת, אין עוד מקום לשקר או להשערות. במצב שבו קיימת רק אמת אחת מוחלטת, לא יהיה אפשר להבחין בין אמת לשקר, כי לא יהיה הפך או סתירה שיגדירו מהו השקר. איך השכל האנושי מתייחס למושג האמת? אליעד טוען שהשכל האנושי בנוי כך שהוא תמיד מחפש את האמת האחת, מוחלטת וברורה. חוקי הלוגיקה והשכל האנושי מסתמכים על ההנחה הבסיסית שאם דבר מסוים הוא אמת, ההפך שלו בהכרח שקר. אם אדם מנסה ... ולא כאמיתות מוחלטות. אך ברגע שאדם מתייחס לדעתו כאל אמת מוחלטת בעוד הוא אינו יודע בוודאות, הוא למעשה משקר. בסיכומו של דבר, אליעד כהן מדגיש שבסופו של התהליך החקירתי, מגיעים להבנה שהאמת המוחלטת קיימת תמיד כרקע, אך כל עוד לא הגענו אליה בצורה ברורה ומוחלטת, אנו פועלים בעולם של ספק, השערות, ושקרים סובייקטיביים. ברמה ... האמת היא אחת זו הגדרה הכרחית עבור התפיסה שלנו. מהי אמת אחת? אמת אובייקטיבית ואמת סובייקטיבית האם אפשר לשקר בלי לדעת? האם כל דעה היא אמת? הבדל בין אמת להשערה ...
אחרי רבים להטות - מדוע דעת הרוב חשובה? ומה המשמעות של מה שכולם חושבים?
... מסכימים על האמת האחת. ואין אפילו דעה אחת בעולם, שלא מסכימה על האמת האחת. ועל האמת האחת כולם מסכימים. וכל הדעות כולן, הן חלקים של האמת האחת שכולם מסכימים עליה. ומצד האמת, מה שכולם אומרים זאת האמת. כי כולם מסכימים על האמת. ומשום שעל האמת כולם מסכימים, לכן כתוצאה מכך, בדכ הרוב קרובים יותר אל האמת וכולי. אך האמת, היא ... שהוא לא אמיתי. כי האמת האמיתית היא ככ גדולה, עד שאפילו אם ירצה האדם לשקר, הוא לא יוכל לשקר. ואת האמת האמיתית אי אפשר לשקר, ואי אפשר להתכחש אליה. ואי אפשר לומר שום דבר בעולם, שהוא לא יהיה קשור לאמת האמיתית שנמצאת בכל דבר. כך שאם יש דעה אחת בעולם שלא מסכימה על משהו, הרי שהוא לא האמת. כי על האמת, אי אפשר שלא להסכים. ואיך אפשר למצוא את האמת הזאת? ומהי האמת הזאת שכולם מסכימים עליה? ...
שקר / אמת - מתי ללכת אחרי השקר *ולא* אחרי האמת? מתי השקר יותר אמיתי?
... אחרי מה שהוא חושב שאולי זה שקר, משום שמצד נקודת האמת שלו זה יותר אמיתי מאשר מה שנדמה לו לאמת. ונחדד: כאשר האדם חושב על אמת יחסית כלשהי שהיא האמת המוחלטת, אדם כזה לעולם לא יקבל את הרעיון שעל האדם ללכת נגד האמת שמולו אל האמת שבתוכו. משום שבעיניו האמת נמצאת מחוץ לאדם והוא לא מבין שהאמת נמצאת בכל דבר, והאמת נמצאת רק במקום אחד, ולכן על האדם ללכת אל האמת היחסית שבעיניו היא נדמית לאמת מוחלטת . לעומת זאת, כאשר האדם יודע את האמת האמיתית של המציאות ורואה את ההתגלמות שלה בכל דבר בעולם, הרי שמנקודת מבט כזו אדרבה כדי להגיע אל האמת האחת , צריך ללכת אחרי האמת היחסית דהיינו, אחרי נקודת האמת הפנימית שבתוך האדם. וכאשר נדמה לאדם שהוא הולך נגד האמת, הרי שהוא באמת ... אבל רק באופן חלקי. זא בוודאי שגם במחשבה שהאמת נמצאת מחוץ לאדם, בוודאי שגם בה יש נקודת אמת כלשהי. אלא שהאדם בטעות חושב שההפך ממה שהוא רוצה שזאת האמת המוחלטת, והוא לא מבין שגם מה שנדמה לו כאמת מוחלטת גם זו אמת יחסית. וכאשר האדם רואה אמת כלשהי וחושב בטעות שהיא מוחלטת למרות שהיא יחסית, על ידי זה לפעמים נוצר בתוכו מאבק בין האמת שבתוכו לבין האמת שמולו. כי בטעות האמת שמולו נדמית לו כאמת מוחלטת. אלא שמצד האמת, האמת שמולו היא אכן צד אחד של האמת אך היא לא האמת כולה. וגם האמת שבתוכו של האדם גם היא לא כל האמת אלא רק ... הגדולה יותר. ואם האדם הולך אחרי אמת יחסית כלשהי למרות שבתוכו הוא רוצה את ההפך שלה, הרי שזה שקר. וגם אם האמת תהיה ממש מולו וגם אם הוא נמצא מול האמת האחת, הוא לעולם לא יוכל להתחבר איתה. משום שהאמת מקבל אליה רק את מי שבא אליה באמת. ואם רוצה האדם להגיע אל האמת האמיתית, עליו ללכת אחרי האמת הגדולה שבתוכו, גם אם הוא חושב שהיא ההפך של האמת האמיתית. ועל האדם לדעת שהוא לא צריך לדאוג לאמת. כי גם אם הוא ילך לכיוון הנגדי שלה, אם הוא יעשה את זה עם אמת, הרי שלבסוף הוא יגיע אל האמת האחת שנמצאת בסופו של כל דבר. לסיכום: לפעמים על האדם ללכת אחרי השקר ונגד האמת במידה ומצד נקודת האמת שלו השקר הוא יותר אמיתי ...
הסכמה / חוסר הסכמה - למי לא חשוב שיסכימו איתו? מי רוצה שלא יסכימו איתו?
... את ההשתקפות של האמת בתוך כל דבר ודבר שיש בעולם. וגם כאשר האדם חושב את ההפך ממנו, הרי שהוא רואה ומבין כיצד האמת נמצאת בתוך כל הדעות שבעולם. ואדם כזה שרואה את האמת האחת שיש בתוך כל דבר, הוא לא זקוק שיסכימו איתו. מאחר שאי אפשר שלא להסכים איתו. ואדם כזה שיודע את האמת האחת, לא רק שהוא לא צריך שיסכימו איתו, מאחר שכולם כבר מסכימים איתו כנל, אלא שהוא רוצה שלא יסכימו איתו, כדי שהחיים יהיו יותר מעניינים. כי כל זמן שהאדם לא מגיע לאמת האחת, הרי שהוא חשוב לו לדעת שכולם מסכימים איתו. כדי לוודא שהוא ... ידי זה שיש רצונות מנוגדים בעולם, על ידי זה יש שינויים בעולם, שזה כמובן כל היופי. ומהיופי הזה של המחלוקת, מהיופי הזה יכול ליהנות רק מי שרואה את ההתלבשות של האמת האחת בכל דבר. כי כל זמן שהאדם מפחד להפסיד במשחק, הרי שהוא לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אמת אמיתית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האמת האחת, איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האמת האחת, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג לילדים, מאמן אישי בתל אביב, מטפל אישי בתחום האמת האחת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1172 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 20:38:26 - wesi4