ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אמת אמיתית ✔אמת אמיתית ✔שיש לאדם שאלה האם הגעתי לאמת האמיתית זה סימן שהאדם לא הגיע לאמת האמיתית. האם... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אמת אמיתית
שיש לאדם שאלה האם הגעתי לאמת האמיתית זה סימן שהאדם לא הגיע לאמת האמיתית. האם יכול להיות שגם השאלות הן חלק מהאמת, ועדיין יש שאלות לאדם ואולי השאלות הן חלק מהאמת. וכאן התשובה היא בעצם די פשוטה, קודם כל נסביר את השאלה.

הדרך של האדם לדעת אם הגיע ע"י זה שאין לו שום שאלה. והשאלה האם יכול להיות שעדיין יהיו לאדם שאלות ובכל זאת הוא יהיה באמת. התשובה היא פשוטה גם אם מצד האמת באמת עצמה יש שאלות ועדיין לדעת את האמת. עדיין את זה אפשר לדעת בוודאות. כל זמן שיש ספק לגבי האם הוא יכול לתפוס את האמת טוב יותר זה סימן שהוא לא הגיע לאמת האמיתית.

בעולם יש רמות שונות של אמת, התפתחה לאדם החשיבה ויש רמות שונות של האמת. יש שני סוגים של אמת 1. אמת תליה 2. אמת בלתי תלויה. סוגי האמת שיש בעולם זוהי האמת התלויה. אבל האם הדבר הזה הוא אמת תלויה או לא תלויה. למה זו אמת תלויה כי הידיעה שאני מדבר תלויה היא תלויה בחושים. האם יכול להיות שחוש השמיעה לא נכון? יכול להיות.

אני יכול לומר מצד האמת של החושים אני מדבר. האם מצד האמת האובייקטיבית אני מדבר? יכול להיות שרק מצד החושים.

אדם מדבר וחולם מצד המציאות האמיתית הוא לא מדבר. בשעת החלום החושים מטעים אותו ומצד האדם כרגע הוא מדבר אבל בפועל האם זה קורה, אבל מצד המציאות הגדולה הדבר לא קורה.

עוד נקודה יש כמה סוגים של אמת. האמת הכי נמוכה היא מבוססת על ידיעה חיצונית. אני יודע שלראש ממשלת סין קוראים בשם מסויים גם אם קוראים לו כך? האם דיברתי איתו? לא. סיפרו לי סיפור ולכן נדמה לי שקוראים לו בשם מסויים. מספרים לו שכדור הארץ נע בצורה מסויימת. אח"כ יש את האמת שמבוססת על החושים, ראייה, שמיעה טעם וריח ומגע. האדם חש בחמשת החושים ומחליט זאת האמת אני רואה במו עיני את הדבר זאת האמת.

האם חוש הראייה של האדם הוא אמת אבסולוטית? אולי הוא מטעה? מציאות וירטואלית, אפשר לראות בה דברים שלא קורים. האם על סמך זה שהוא רואה הוא יכול להיות בטוח שזה קיים? אי אפשר להיות בטוח. מה שאתה חושב זה לא מה שאתה חושב שאתה רואה.

הרמת אמת גדולה יותר ועדיין נמצאים באמת תלויה, רואים משהו ויודעים שהדבר קיים, היא תלויה בכך שראית אם לא ראית לא היית יודע שהוא קיים. אני מרגיש שאני קיים. לדוגמה הידיעה של הקיום העצמי זו לא ידיעה שנובעת מחושים. ידיעת הקיום העצמי לא תלויה בחושים. אחרי הידיעות האלה יש את הידיעה של השכל. אדם רואה דבר מצד ימין וצד שמאל הוא שונה אם זה נמצא בצד אחד והשני בצד אחר שניהם במקומות שונים שהם לא יישות אחת.

אני יודע ששתי הישויות לפחות דבר אחד שנפרד אחד מהשני אדם לא מסוגל בדעתו לא לדמיין ששתי מקומות שנמצאים במקום אחד, היא לדוגמה לתפוס אותו לתפוס שתי דברים ביישות אחת.

המספר הגדול ביותר בעולם והמספר הקטן ביותר בעולם הם אותו מספר. איך אפשר לדעת שזה לא נכון, זה גדול וזה קטן לא יכול להיות שהם יהיו אותו מספר. האמת הזו לכאורה מוחלטת ובלתי תלויה גם האמת הזו היא אמת תלויה במגבלה השכלית של האדם. האדם לא מסוגל לתפוס דבר והיפוכו. אם אדם יצעד ימינה עד הסוף ושמאלה עד הסוף לא בצורה עגולה יצעד עד הסוף הוא בסוף יפגש. אם אתה הולך בכיוון אחד איך תגיע לכיוון השני.

אבל האמת היא שגם האמת הזו היא אמת תלויה הוא לא יכול לתפוס ששתי מקומות שונים נמצאים באותו מקום. כל מה שנקרא אצל האדם אמת, הכל זה אמת תלויה שאדם נולד לא יודע כלום. אח"כ אני קיים השולחן קיים כל הידיעות הכל מבוסס על תפיסה של האדם האדם יוצא מנקודת הנחה שהצורה שהוא תופס את המציאות נכונה. וכל המסקנות שהאדם מסיק הכל תלוי ביכולת התפיסה הסובייקטיבית של האדם לו ייצוייר שיכולת התפיסה הייתה שונה היה יכול להיות שהיה יודע דברים אחרים לגמרי. כל סוגי הידיעות אפילו זה שהוא קיים הן ידיעות תלויות אפילו זה מצד האמת זה סוג של תחושה שהוא קיים.

תחושת הקיום של האדם תלויה בתפיסת האדם את המציאות ולכן הוא יודע שהוא קיים, גם היא ידיעה תלויה, אז אם אני לא קיים אז מה האמת? האם יכול להיות שאני לא קיים בכלל? אולי יכול להיות שהאדם לא קיים בכלל, ויש חלום האדם הזה לא קיים בכלל. לכאורה יש סוג של שאלה, אני מבין מצד האמת האבסולוטית שהאדם לא קיים בכלל, אני יכול להוכיח מצד התפיסה שלי שאני קיים. אדם בתוך חלום בטוחים שהם קיימים, ואף אחד מהאנשים של החלום לא קיים. כל המסקנות שהאדם מסיק כלפי הקיום של עצמו זוהי אמת תלויה.

האדם חי חיים שלמים ובדרך הוא סובל רוב הזמן ואף אחד לא מבין מה התכלית ומה המטרה. והרעיון הוא שאדם שרוצה להיות מאושר, צריך להבין מה היישות שרוצה להיות מאושרת. מי רוצה את הרצונות האלה. קודם תנסה להבין מה קיים כאן, ברגע שהאדם מנסה להבין את המציאות הוא צריך להגיע לאיזושהי אחיזה במציאות האדם צריך להגיע לאיזו אמת כלשהי שעל האמת הזו הוא יכול לבנות משהו כמו אותו אדם שאמר אני חושב משמע אני קיים צריך שתהיה נקודה כלשהי שאדם צריך להסיק מסקנות.

קודם כל האדם צריך שתהיה לו נקודת אחיזה כלשהי של אמת מוחלטת, מה זאת אומרת אמת מוחלטת? אמת בלתי תלויה ומצד שני אמרנו שכל אמת שאדם החליט תהיה תלויה ביכולת הסובייקטיבית של האדם.

השאלה היא מהי אמת בלתי תלויה? זאת אמת שלא תלויה בשום דבר בלי סיבות שהן, כולם מנסים להוכיח כל הזמן הוכחות ומנסים. אני אוכיח לך ומביא טיעונים לוגיים וכל אחד ואומר תעשה ככה ותגלה שזה ככה. וכל אחד מנסה להוכיח שהאמת אצלו זה מראה שהאמת לא אצלו כי האמת האמיתית היא לא דבר שצריך להוכיח אותו. אם האמת תלויה בהוכחות לוגיות התוצאה היא לא אמת מוחלטת תמיד יכול להיות שיש פער בין הסיבה לתוצאה, האמת היא לא מספיק אמיתית. מאחר שהשכל של האדם מוגבל ולא אבסולוטי כל המסקנות הן לא אבסולוטיות. ברגע שאדם מנסה להוכיח הוכחות לוגיות והדרך להפריך היא פשוטה תוכיח שהלוגיקה שלך נכונה.

כל ההוכחות הלוגיות שלך מבוססות על הנחות היסוד שאין לך אפשרות לאמת ואין לך דרך להוכיח שהלוגיקה שלך נכונה. כל הוכחה שמבוססת על חוקי הלוגיקה היא לא אבסולוטית. נשאלת השאלה, אם כל האמיתות מבוססות על דברים כלשהם והכל תלוי מהי בעצם אמת בלתי תלויה.

יכול להיות אין אמת בלתי תלויה יכול להיות שיש אמת בלתי תלויה ואי אפשר להגיע אליה לעולם. ויכול להיות שהשכל מוגבל ואין אפשרות שהאדם ידע את האמת הבלתי תלויה ויכול להיות שאין דרך להגיע אליה. וזה לא אומר שצריך לקחת אמת תלויה ולהבין שהיא אבסולוטית. לאדם אין שמץ של מושג איך אדם יכול להשיג זה לא אומר שצריך לשקר ולהגיד שהשכל הוא אמת.

יכול להיות שיש אמת אבסולוטית ואי אפשר להגיע אליה, עדיין אי אפשר להוכיח את ההיפך גם אם מה שנאמר אינו נכון.

מה זאת אמת בלתי תלויה, ניתן כמה פרספקטיבות.

כל זמן שהאדם מסתובב בעולם עם שאלות, ותמיד יש לאדם שאלות וגם אם הוא בטוח הוא יכול לשאול האם אני צודק או לא צודק? האם אני צודק או לא? בטוח שאני צודק כי ככה וככה וככה. אם יש לאדם את השאלה הזו עדיין אין אצל האדם האמת האמיתית. אדם שואל את עצמו האם זה אמת? כי ככה וככה. אם יש אצל האדם יש שאלה אבל הוא אומר שאין שאלה כי ככה וככה, אם יש מיליון הוכחות שתפיסת החיים שלך נכונה עדיין אם צריך הוכחות עדיין צריך הוכחות שהיא נכונה זה אומר שהיא לא מספיק נכונה. כי זה אומר שהיא תלויה בהוכחות לו ייצוייר שההיגיון יעבוד אחרת יכול להיות שכל ההוכחות יפלו וכך המסקנה תיפול.

כל הזמן שאדם שואל את עצמו אם הגיע לאמת הוא עדיין לא הגיע לאמת, האם אני צודק מאושר, בטוח זה עדיין לא זה. כי יש אמת מוחלטת. ויש בזה הרבה פרספקטיבות. והעניין הוא שכל דבר בעולם יש לו היפך האמת היא שיש 5 אצבעות יכול להיות שיש 6 והיא שקופה יכול להיות אולי אני טועה כל ידיעה בעולם יש לה היפך והפוך לה. עצם זה שאני מגדיר זה משהו. בעצם הגדרתי הוא לא משהו אחר. אם יש אני ולא אני. ברגע שאדם אומר זה אני זה היד שלי. כל דבר שולל משהו אחר. כשאתה אומר משהו אתה שולל את ההיפך.

נניח שהמס' הגדול והקטן ביותר הם אותו מספר ורק אתה לא יכול לחשוב על זה? החשיבה הרי מוגבלת והרעיון הוא שיש אמת מוחלטת כי גם פה אפשר להביא הרבה קושיות ושאלות. העניין הוא לכל דבר יש היפך יש אמת שאין לה היפך, אם אני אומר דבר מסויים ואני אומר את ההיפך ומגיע לאותה מסקנה לזה אפשר לקרוא אמת אבסולוטית. הגדול ביותר והקטן ביותר הם אותו מספר. יש טיעון שהמס' 2 ו3 הם אותו מס' לא זהה לאותה אמירה שהם לא אותו מס' אם נטען את X נגיע למסקנה וגם אם נטען ההיפך של X ונסיע לאותה מסקנה וגם אם נטען את כל האפשרויות נגיע לאותה מסקנה סימן שזו האמת. אני רוצה לשקר ולהגיד את ההיפך הוא עדיין יגיד את אותו הדבר.

מהי אמת אבסולוטית לצורך העניין שהוא יודע משהו מסויים וגם אם הוא ירצה לשקר הוא עדיין יגיד את אותו דבר. ואם אדם מגיע לידיעה כזו הוא מבין את ההיפך ומגיע לאותו דבר, ואז נעלמת השאלה של מהי האמת. לאדם יש תפיסת מציאות מסויימת או הפוכה מי אומר שזו האמת, אולי האמת קצת שונה אבל אם הוא מגיעה לתפיסה שכל המחשבות אצלו מתאחדות, הוא חושב את אותו דבר הוא לא יכול לשאול אם המחשבה שהוא חושב זו האמת, אולי ההיפך.

אני אומר שככה וככה אז מה ההיפך אז ההיפך הוא בדיוק מה שאמרתי אם אדם גם ההיפך שמה שהוא אמר אומר אותו דבר אז הוא מגיע לאמת. הרעיון הוא להסביר לעומק האם יש לעולם תכלית או אין תכלית מצד אחד אפשר לומר יש תכלית מצד אחר אין תכלית. יכולות להיות הרבה אפשרויות והרבה דעות מנוגדות אם האדם יחקור את השורש של הדעות המנוגדות הוא יגיע לאותה מסקנה. אדם אחד אומר אין סיבה לשום דבר, השני אומר יש סיבה לכל דבר, ויש אחד שמשלב ואומר יש דברים עם סיבה ויש בלי סיבה. אם אדם ישאל למה, מה הסיבה שהאדם שהאדם הזה אומר יש סיבה מה המסיבה שהשני אומר אין סיבה ולמה השלישי אומר שיש ואין הוא יחקור ויראה כולם מסכימים על אותו דבר. הם מבוססים על אותו דבר ממש.

אחד אומר יש פיל ואחד אומר אין פיל למה הוא אמר שיש פיל ולמה השני אמר שאין פיל על מה זה מבוסס כי הכל מבוסס על הנחות יסוד ואם אדם יחקור מה הסיבה שיש פיל ומה הסיבה שאין פיל. לא יכול להיות שיש ואין זה אותו דבר. ואם אדם יחקור מה הסיבה שיש ומה הסיבה שאין הוא יגיע למסקנה ששניהם הסכימו לאותו דבר. העניין הוא שיש פרספקטיבה של המציאות, מגיעים אליה ע"י שאדם שואל את עצמו למה הדבר לא כפי שהוא. אולי כולם טועים והאמת הפוכה. אולי ככה ואולי ככה. ואם האדם ישאל את עצמו יגיע לאיזו אמת כלשהי אדם צריך לחקור עד הסוף עד שהוא יגיע. הוא ידיע לתפיסת מציאות שהכל אחד.

יש תפיסת מציאות מסויימת שאין הבדל בין יש לאין יש תפיסה מסויימת לא רק שאין הבדל בין יש לאין אין הבדל שאין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל. אדם ייקח את כל הידיעות בעולם, וכל טיעון שיהיה כל אחד יעשה פינג פונג ויש שורש שכולם מסכימים עליו. אין הבדל בין לפני ואחרי. הכל ידיעות נפרדות במקום אחד שהדברים כולם הכל יישות אחת. זה לא שהכל אחד שאין הבדל בין להגיד שהכל אחד לבין להגיד שלא הכל אחד.

מהפרספקטיבה שהיש והאין הם אחד כולם צודקים היש והאין הם אחד. ושהאדם נמצא בפרספקטיבה הזו הוא נמצא באמת אבסולוטית. וגם לזה נמצא נקודה למחשבה. והוא מבין בדיוק את הרעיון שהכל אחד, ממילא הוא לא יכול להגיד שההיפך הוא נכון, כי גם ההיפך זה נכון. אולי לא הכל אחד זה נכון. ולכן להגיד שהכל אחד ולא הכל אחד זה דבר אחד. זה לא נתפס לגמרי בתפיסת מציאות שאין הבדל, בין להגיד שהכל אחד והכל נפרד במציאות כזאת אין היפך וגם אם תגיד שתפיסת המציאות עצמה לא נכונה זה עצמו נכון, הכל נכון. הקונספט שהכל נפרד נכון והכל נפרד גם נכון. אין הבדל בין להגיד יש אחדות לבין אין אחדות. אין לזה היפך גם הכל אחד, וגם לא הכל אחד, בתפיסה הזו גם רק הכל אחד ורק הכל נפרד ורק הכל אחד ונפרד בו זמנית.

ההבנה שיש הבדל שיש הבדל היא רק היבט מסויים, להגיד שכל המקומות נמצאים באותו מקום, וגם להגיד שהם נפרדים זה הכל אחד. אחדות הזמן והמקום, רובם מסכימים שהייתה מציאות שגם הזמן מקום נוצר, שם לפני זה הכל היה אחד. בפרספקטיבה הראשונה שהכל אחד, אין הבדל בין שום דבר לשום דבר. ואחרי ההיווצרות של העולם יש מקומות נפרדים וזמנים נפרדים. אבל אם אדם ייסתכל על שתי התפיסות בבת אחת כיישות אחת הוא יסתכל על האחדות. מה שהיה לפני היווצרות העולם קיים גם עכשיו. המקום של החדר יישאר גם אם נמלא אותו הרעיון הוא יש דרך להעלים את מרחב המקום. תיאורטית יכול להיות זמן ללא מקום, הכוח של הזמן יכול להתגבר על הכוח של המקום. וגם ההיפך. האנשים יכולים לחוות תחושה של מקום ולא תחושה של זמן. המקום והזמן הם סוג של תחושה.

המקום והזמן הם ביטוי לישות שהייתה לפני המקום הזמן והדבר שנמצא לפני המקום והזמן הוא קיים גם אחרי שיש מקום וזמן כמו שאני ממלא את המקום ואת הזמן באירועים לא העלמתי אותם המקום והזמן לא מעלימים את הדבר שממנו הם מתהווים. וזה אומר שכל מה שהיה לפני מה שהיה קיים ברגע זה ממש ללא שינוי. למרות שהעולם קיים וזמנים שונים ישויות שונות קיימת גם הפרספקטיבה של האחדות שבה שום דבר לא קיים ושהכל אחד ושני הדברים קיימים בו זמנית. שהאדם חולם חולם 2 מציאויות קיימות בו זמנית והוא נמצא מחוץ לחלום והוא ישן. ואם יש שריפה הוא יבין שיש ויתעורר. אם האדם חולם חלום ויפסיק לחלום, המציאות של החלום תפסיק להתקיים.

יכול להיות שהמציאות בתוך החלום תמשיך להתקיים ורק האדם הפסיק להיות מחובר אליה. אפשר להביא סברא שאומרת שכל המציאויות קיימות בו זמנית, כשאדם חולם חלום הוא לא יוצר את החלום המציאות כזו קיימת קרה ביקום מקביל התודעה עברה טרנסופורמציה יכול להיות שגם אתה מתעורר עדיין החלום ממשיך להתקיים. התפיסה שיש זמן ומקום והתפיסה שאין זמן ומקום קיימות בו זמנית. בדיוק כמו שתפיסה מחוץ לחלום מתקיימת עם התפיסה של החלום. אבל יש הבדל אם האדם יפסיק לחלום התפיסה של החלום תיעלם יכול להיות שהמציאות של החלום תמשיך להתקיים אלא שהאדם עצמו כרגע לא מחובר למציאות הזו.

אולי זה קורה ביקום אחר, כאן נדמה לך שהדבר לא קורה. כל המציאויות קיימות בו זמנית וגם קיימת התפיסה של האחדות שהכל אחד וקיימת התפיסה של הנפרדות והכל קיים בו זמנית. שזה אומר שהמשמעות של זה שהכל אחד והכל נפרד קיים בו זמנית כיישות אחת. ואיך הסקת שהכל אחד? הפרספקטיבות קיימות בו זמנית. כמו שכרגע קיימת המציאות שהייתה לפני גם כך קיים מה שעכשיו במציאות לפני שהיה העולם.

אם האדם יעמיק ויגיד שהן נפרדות הוא יגיד שהן אחת. הן אחת. האחדות מחייה את הנפרדות. וכו' ויש בזה עוד עניינים. בסופו של דבר הכל אחד ותפיסה זו שאין היפך ואז האדם מגיע לאמת. הוא עדיין לא תופס את תפיסת המציאות. הוא תופס שהכל אחד הוא מבין שההיפך גם נכון באותה מידה. אם יש שאלה זה אומר שלא הגעתי לכך שהגעת לאמת. אדם צריך להבין שזה רק חלק מהאמת ולא מהאמת עצמה. אי אפשר לשאול שום שאלה שהכל אחד. כל שאלה מבוססת על נפרדות כלשהי, שאחת נפרדת מהשנייה. האם זה ככה או ככה. אם הייתה אפשרות אין שאלה כל השאלות מבוססות על תפיסת הנפרדות. גם נפרדות היא חלק מהמציאות.

כאשר האדם לא נמצא באחדות ונמצא בנפרדות יש שאלות. כל הידיעות שיש בעולם הן אמת תלויה כל ההוכחות תלויות במגבלת השכל האנושי האדם מוגבל ולכן האדם מניח הנחות כלשהן מסיק מסקנות הכל מבוסס על הנחת יסוד בסיסית שהשכל צודק והאדם בשכל לא יכול להגיע לאמת אבסולוטית כי כל דבר יש לו היפך. אפילו אינסוף טיעונים עדיין כי השכל חושב שיש אינסוף הטיעונים נכונים.

יש בחירה או אין בחירה, כל דבר בעולם אם האדם יבדוק אולי ההיפך נכון, בסופו של דבר האדם יקבל הבנה שהכל אחד והוא יבין שאין הבדל בין רוצה ללא רוצה, אם האדם יחקור את העניין האדם יגיע לתפיסה שאין הבדל בין יש סיבה לאין סיבה ושאין שאלה האדם לא שואל אם הגיע לאמת כי אין אפשרות לחשוב אחרת.
דרך של האדם השכל היש והאין הם אחד אמת אחת אפשרות אין או יש שכל חיצוניות סובייקטיביות מסקנה סובייקטיבית אמת אמת אבסולוטית אמת אובייקטיבית אמת אחת אמת אמיתית אמת בלתי תלויה אמת מוחלטת האמת האבסולוטית האמת האובייקטיבית האמת האחת האמת האמיתית האמת הבלתי תלויה האמת המוחלטת
הספר להיות אלוהים - סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר
הספר להיות אלוהים - סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר
... סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר מה גורם לסבל לפי הספר להיות אלוהים של אליעד כהן? הסבל של האדם, ... למעשה אמת חלקית, מוגדרת, ולא אמת מוחלטת. מדוע האמת המוגדרת יוצרת סבל? אליעד מסביר שהאמת המוגדרת היא שקרית במהותה. לדוגמה, כאשר מישהו אומר: מרביצים לי ... האלו קיימים ברגע אחד בלבד. מהי אמת אמיתית ומהי אמת שקרית? אליעד מבחין בין אמת אמיתית לבין אמת שקרית. אמת שקרית היא אמת מוגדרת, חלקית, שאינה מוחלטת והיא תמיד נתונה לספק. האדם סובל כאשר הוא יודע רק את ... יחסית ומוגבלת. לעומת זאת, האמת האמיתית לפי אליעד היא הידיעה שהכל אחד, שאין הפרדה אמיתית בין הדברים, ואין הגדרות מוחלטות וברורות. במצב זה אין אפשרות ... אחת ויחידה. האם אפשר לחוות את האמת המוחלטת הזו? אליעד טוען שאכן אפשר לחוות את האמת המוחלטת, אך הדבר כרוך בהבנה עמוקה, שכוללת את ביטול ההפרדה בין הצורות השונות במציאות. כאשר האדם מבין באמת שהכל אחד, אין ... והספק שמוביל לסבל. האם ידיעת האמת המוחלטת פותרת את הסבל? בהחלט כן, לפי אליעד. ברגע שהאדם זוכר תמיד שהכל הוא באמת אחד, לא רק שהוא לא סובל אלא הוא נהנה. ... כיצד האדם יכול להגיע למצב של אמת מוחלטת? כדי להגיע למצב של אמת מוחלטת, על האדם לוותר על האמיתות המוגדרות והחלקיות שהוא נאחז בהן ולהבין שהן שקריות. רק כאשר הוא יפסיק להאמין שהמציאות ... ומוחלטת, הוא יוכל לחוות את האמת האמיתית שהכל הוא אחד. אליעד מדגיש שהחוויה הזו אמנם נראית בלתי הגיונית בשכל האנושי הרגיל, אך היא בהחלט אפשרית, וזו הדרך ... את הסבל. למה אני סובל? מהי האמת המוחלטת? מה ההבדל בין אמת אמיתית לשקרית? כיצד נוצרת חוויית הסבל? איך להפסיק לסבול? מהי האמת בספר להיות אלוהים? מה משמעות הכל אחד? ...
אמת / הוכחות לוגיות - מדוע האמת אינה תלויה בהוכחה לוגית? איך למצוא את האמת?
... דדוקציה. את מה צריך להוכיח? ומדוע האמת אינה צריכה הוכחה? האמת אינה צריכה הוכחות, היא פשוט האמת! אם משהו נחשב לאמיתי בגלל הוכחות, הרי שהוא אינו אמיתי באמת. את האמת האמיתית ניתן להבין ולראות על ידי התבוננות, אבל אין צורך בהוכחות כלשהן. בעולם קיימים שני סוגים של אמת. 1 - אמת יחסית. 2 - אמת אמיתית. אמת יחסית = נחשבת לאמת ביחס למשהו ... לדעת הכל בכל תחום. אמת יחסית = גם אחרי ידיעתה, עדיין יתכן שישנם דברים אחרים שבהם האדם עדיין אינו יודע את האמת. מגבלותיה של האמת היחסית ברורות. לעומתה יש גם את האמת האמיתית. האמת האמיתית היא האמת הבלתי תלויה, היא ידיעת המציאות כפי מה שהיא באמת. אמת אמיתית = אין צורך להוכיח אותה. אמת אמיתית = אינה נשענת על הוכחות. אמת אמיתית = אינה תלויה בידיעת שום דבר אחר. זא ניתן לדעת אותה ללא ידיעת שום דבר נוסף. אמת אמיתית = אין דרך לדעת אותה בלי לדעת את הכל. אמת אמיתית = הידיעה שלה כוללת את ידיעת כל האמת כולה בכל התחומים כולם. אמת אמיתית = ידיעה ברמת וודאות שאין וודאות אחריה. אמת אמיתית = אינה שוללת שום דבר אחר. אמת אמיתית = אין לה הפך. זא לא ניתן לחשוב על ההפך שלה. אמת אמיתית = נחשבת לאמת ביחס לכל שאר הידיעות באשר הן. אמת אמיתית = ידיעה שאינה סותרת שום דבר, אינה שוללת שום דבר, מבינה כל דבר, ואין לה הפך. אמת אמיתית = הבנת המהות האמיתית של המציאות ... והיא ידיעת האמת. כל הידיעות כולן שבעולם, כל המחשבות כולן, הן כולן צמצום של הידיעה הראשית שעליהן כולן מבוססות. כל הדעות השונות בעולם, הן רק גוונים שונים של האמת היחידה, שהיא הידיעה שממנה כל הידיעות כולן שואבות את כוחן. לידיעה הראשונה שמהווה את כל הידיעות, אין הפך. כל הידיעות כולן מובילות אליה. היא השורש של כל הידיעות כולן. כל ההפכים בעולם מובילים אליה = האמת הבלתי תלויה. אם תיקח את כל הדעות השונות שיש ... בעולם לא יכולה לסתור את ידיעת האמת, משום שהיא אינה סותרת ואינה שוללת שום דבר. אדרבה, היא מסבירה כל דבר, היא מבינה כל דבר. מאחר שבכל הדברים יש חלק ממנה. ידיעת האמת האמיתית = ידיעת הידיעה הראשונה והשורשית, ...
אמת אמיתית, מבטלת את הבחירה החופשית, ללא כל מאמץ - ביטול הבחירה
אמת אמיתית, מבטלת את הבחירה החופשית, ללא כל מאמץ - ביטול הבחירה ובו יתבאר, עניין ביטול הבחירה החופשית, על ידי האמת. והעניין הוא, כי כאשר האדם מגיע אל האמת האמיתית, אז הוא רואה ומבין מהי אמת באמת. כי באמת האמיתית, אין לאדם שום בחירה לשקר כלל. כי כל אמת בעולם, עדיין יש לאדם בחירה, האם להתעלם ממנה או לא. וכל זמן שיש לאדם בחירה ... השכל של האדם, הרי שהאדם עדיין חי בשקר. וכן, זה רלוונטי על כל אמת באשר היא. וכאשר האדם מזכך את עצמו יותר ויותר, אז בסוף התהליך הוא מגיע לאמת האמיתית. ובאמת האמיתית, אין שום בחירה כלל, כי יש אחדות מוחלטת. והבחירה אפשרית, רק כאשר יש שתי אפשרויות. אבל כאשר באמת יש רק אפשרות אחת, אז ... האמת בוחרת את האדם, ולא האדם בוחר אותה. כי האדם מתבטל אל תוך האמת, ללא שום מאמץ וללא שום רצון וללא שום תודעה עצמית וישות עצמית כלל. כי האמת האמיתית, היא אמת של ממש. ושם אין שום חיות לשקר כלל, כי אין שם שום נפרדות כלל. וכשאין שום נפרדות, אין שום בחירה כלל. כי האמת האמיתית, היא לא תלויה בשכל של האדם, והאדם לא עושה שום מאמץ להתחבר אליה. אלא כאשר האדם רואה אותה, היא מעלימה את הישות של ... שהאדם לא הגיע אל האמת הזאת, ששם אין לו שום אפשרות לחשוב על ההפך של האמת שלו, הרי שהוא עדיין חי, באמת שקרית. ועל ידי זה שהאדם מחפש את האמת המוחלטת , על ידי זה האדם רואה את האמת המוחלטת, ורואה שהכל אחד ממש, ואז הוא חי טוב באמת, ללא כל שום מאמץ וכולי. ובכל מקום שיש לאדם מאמץ כלשהו להתחבר אל האמת, הרי שזה רק משום שהוא חי, באמת של שקר. כי לאמת האמיתית, אין שום קושי להתחבר. והקושי להתחבר, הוא רק לאמת של שקר, שהיא לא מוחלטת, ושיש לה ניגוד כמוה, שהוא יוצר את המאמץ. ולכן, אם האדם רואה שקשה לו להיות איש אמת, עליו לדעת שהוא כלל לא הגיע אל האמת האמיתית. ובכל מקום שהאדם רוצה לבטל את יכולת הבחירה החופשית שלו או של אדם אחר, עליו להראות לו את האמת האמיתית. וככל שיש יותר אמת, יש פחות בחירה. כי הבחירה היא רק היכן שיש ספק. ובאמת האמיתית, אין שום ספק כלל, כי יש רק ישות אחת ורק אפשרות אחת, ולכן אין שם שום בחירה כלל. ...
חיפוש האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית
חיפוש האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית
... האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית איך ניתן לחפש את האמת בצורה נכונה? אליעד כהן דן בשאלה המרכזית: מהי האמת וכיצד ניתן לחפש אותה? הוא מתעמק בנושא חיפוש האמת, ומסביר בצורה מעמיקה על סוגי אמיתות כגון אמת מוחלטת ואמת יחסית, ובודק איך אפשר לדעת האם משהו הוא אמיתי או לא. תחילה, הוא מתייחס לשאלה כיצד אדם יכול לבדוק אם רעיון מסוים שהוא מאמין בו הוא באמת ... ולנסות להפוך אותו, כלומר, לשאול מהו הרעיון ההפוך והאם גם הוא מתקבל על דעתך. אם אדם משתכנע שגם ההיפך של רעיונו נכון, סימן שהוא אינו מחזיק באמת מוחלטת, אלא אולי באמיתות יחסית בלבד. האם קיימת בכלל אמת מוחלטת? אליעד מעלה את הסוגיה אם קיימת בכלל אמת אחת מוחלטת, או שמא כל אמת היא רק אמת יחסית ותלויה באדם שחווה אותה. לפי ההסבר, האמת האובייקטיבית או המוחלטת היא אמת שקיימת באופן בלתי תלוי במי שחושב עליה, והיא תמיד נכונה בכל מצב. מצד שני, האמת היחסית משתנה בהתאם להקשר ולאדם שמסתכל עליה. ... היא רק אמת יחסית, משום שכל אדם חווה אותה מנקודת מבטו האישית. הוא מציין דוגמה חשובה: אם אדם מסתכל על קיר ואומר הקיר נמצא כאן, האם זו אמת מוחלטת או יחסית? באופן פשוט ניתן לחשוב שזו אמת מוחלטת כי האדם רואה את הקיר, אבל האם באמת אפשר לסמוך על החושים? כאן נכנס אליעד לדיון נוסף - האם החושים שלנו הם אמינים מספיק בשביל להוות קריטריון לאמת מוחלטת? שהרי חושים עשויים לטעות, כמו באשליות אופטיות או במקרים אחרים בהם אנחנו חושבים שראינו דבר אחד ובפועל היה דבר אחר. איך אפשר לדעת אם אנחנו ... כל רעיון למבחן השאלה האם זה באמת נכון? ולעמוד בניסיון להוכיח שהוא שקרי. אם הרעיון עומד בכל מבחן אפשרי ונשאר יציב, סימן שהאדם מתקרב לאמת מוחלטת. אולם, אם הרעיון מתערער בקלות כאשר בודקים את ההיפך שלו, הדבר מרמז שהרעיון איננו אמת מוחלטת. הוא מביא כדוגמה אדם שחשוד בשקר או גניבה: אם אדם אומר שנגנב ממנו ארנק, ולאחר מכן משנה את הגרסה לסיפור אחר לגמרי - ברור שיש כאן ספק במהימנות ... האם אפשר בכלל להגיע לאמת? אליעד מעלה נקודה מורכבת נוספת, והיא כיצד אפשר בכלל לדעת שמצאנו את האמת. הוא מדגיש שלפעמים אנשים מניחים שהם מצאו אמת מוחלטת, רק כי הם אינם מסוגלים לחשוב על ההפך שלה. אך מי אמר שאי - היכולת לחשוב על ההפך זו ראיה מספקת לכך שמצאת את האמת? הוא טוען שזו הנחה סובייקטיבית ... או לא. זהו פרדוקס, כי אנחנו חייבים לסמוך על משהו כדי להתחיל את הבדיקה. אם החשיבה עצמה נמצאת בספק, כיצד נוכל בכלל לבחון את המציאות או לחפש אמת מוחלטת? מבחינת אליעד, הפתרון או לפחות ההקלה על הפרדוקס הזה, נמצאת במודעות לכך שהאמת אולי אינה דבר מוחלט וברור, אלא דבר שאפשר להתקרב אליו עוד ועוד, ... שאולי לא ניתן להגיע לאמת בצורה חד משמעית, אלא רק להתקרב אליה יותר ויותר בתהליך מתמיד של בירור עצמי וספקנות בריאה. איך לחפש את האמת? מהי האמת המוחלטת? הבדל בין אמת מוחלטת לאמת יחסית איך לבדוק אם משהו נכון? האם אפשר לדעת מה האמת? איך לזהות מה שקר? חיפוש עצמי ומודעות איך ניתן למצוא את האמת ומהי בכלל האמת? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה הגדולה - איך למצוא את האמת? נושא זה נוגע לאמיתות השונות, כגון אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת ואמת יחסית. אליעד מציע תהליך של חיפוש עצמי שבו אדם נדרש לבדוק את האמיתות של רעיונותיו דרך התמודדות עם השאלה: האם זה נכון? הדרך בה מציע אליעד ... להבין אם אנו באמת מחזיקים באמונותינו באופן יציב או שמא הן נופלות כאשר אנו בודקים אותן מול המהופך שלהן. מנגד, יש את השאלה אם יש בכלל אמת מוחלטת - האם האמת היא דבר אחד ובלתי משתנה, או שאולי כל אדם מגדיר את האמת בצורה שונה? אליעד מציע שייתכן והאמת היא לא תמיד מוחלטת, אלא יותר מה שנראה ... מציין שיתכן שכל אחד מאיתנו חי עם אמת משלו, שהיא אולי שונה מזו של אחרים, וזה חלק מהאמת האישית של כל אדם. המעניין כאן הוא שהשאלה אם יש אמת מוחלטת או לא לא תמיד נותנת לנו פתרון ברור. כל אחד עשוי להאמין באמיתות שונות, והדרך בה נוכל לגשת לאמת היא על ידי פתיחות לבדוק את מה שאנחנו חושבים שהוא ... הדברים - כי הדרך להכיר את האמת לא תמיד אפשרית בצורה מוחלטת, וכל אדם עשוי להרגיש שהיא קיימת בצורה שונה. איך לחפש את האמת? מהי האמת? האם יש אמת מוחלטת? מה ההבדל בין אמת מוחלטת לאמת יחסית? איך לזהות שקר? ...
אין דבר העומד בפני הרצון - השגת האין סוף
... האמיתות שואבות את כוחן. כי אם לא הייתה אמת אחת, לא הייתה שום אמת כלל. ובאמת האמיתית , אין שום שקר כלל, ושם האמת היא אין סופית, ללא שום שקר כלל. וגם השלמות של האחדות, ... שהוא שלמות של אמת, לשם כך צריך רצון של אמת אמיתית . ולכן רצון שהוא סופי, דהיינו, שיש לאדם עוד רצונות נוספים, הוא לא רצון של אמת אמיתית. כי הוא לא המסובב של הרצונות. ורק הרצון הראשון, רק הוא המסובב של כל הרצונות, ורק ...
שקרן או דובר אמת - כיצד תדע, האם אתה באמת משקר?
... שהוא עצמו משקר את עצמו. ועל האדם להתבונן על כך, כי ברמה הלוגית, לא יכול להיות, שאדם שמשקר, יבין הבנה של אמת אמיתית. כי כל זמן שיש באדם טיפה שקר, הרי שהוא לא יכול להשיג, שום השגה של אמת אמיתית. וזה בעצם אומר, שעל האדם להבין, שכל זמן שהוא לא השיג את האמת המוחלטת, הרי שהוא לא יכול להיות בטוח בשום דבר, גם לא בכך שהוא טועה או דובר אמת. כי האמת והשקר, ... לא יודע זאת?! כי האדם תמיד בטוח באמת המחויבת, אבל האדם לא יודע שהוא בטוח בה וכולי. ולכן, על האדם לחפש את האמת המוחלטת, עד שהוא יגיע לוודאות מוחלטת וכולי. ...
קיצוניות - מה *טוב* בקיצוניות? מי מפחד מקיצוניות? מהי קיצוניות אמיתית וטובה?
... יש לה יכולת הכלה לכל דעות השונות שבתוכה. כל הדעות השונות, הן רק חלקים של השכל הכולל של המציאות עצמה. קיצוניות טובה = הבנה מלאה של המציאות = אמת אמיתית = שלמות = שלום = איזון אמיתי = אין צורך לוותר להתפשר, מאחר שרואים את הטוב שיש בכל דבר = אמת = טוב. ...
מציאות מודעת לעצמה? השכל של המציאות? מהי המודעות העצמית שיש למציאות?
... עצמה, מייצגת את נקודת המבט של האמת הבלתי תלויה של המציאות. כי ישנה אמת אובייקטיבית אחת ויחידה, שגם אם כולם יתעלמו ממנה ולא ידעו אותה, היא קיימת. כי קיומה של אמת אמיתית אינו תלוי בדבר. האמת האובייקטיבית של המציאות, היא נקודת מבט חיצונית על המציאות שלא מתוך המציאות, אלא מבחוץ. זוהי נקודת המבט של המציאות על עצמה. ועכשיו נסביר את עניין המודעות העצמית ממש של ...
ויכוחים - ממה הם נובעים? מי אף פעם לא משתתף בויכוחים? איך לצאת מויכוחים?
... ויש מי שיאמר, שאין דבר כזה אמת אמיתית ואובייקטיבית לגמרי. אך למרות הכל, האמת האחת של המציאות, לרגע אחד היא לא תשתנה ולא תושפע, משקר כלשהו שמתחזה לאמת. ואם נתבונן עוד בעניין נראה, כי ... הוא מתקרב יותר, לנקודת החוזק של האמת האמיתית של המציאות, ששם יש שלום, אחדות והסכמה. האמת, לא מושפעת מהויכוחים השונים של בני האדם. מבחינת האמת, השקר ... בצורה כלשהי, משום שהיא האמת. ואמת אמיתית , קיומה לא תלוי בשום גורם, מאחר שהיא האמת, והיא מה שהיא, בגלל הטבע העצמי שלה. ומי שרוצה לצאת מכל ויכוח ...
שקר עצמי - למה אנשים משקרים את עצמם?
שקר עצמי - למה אנשים משקרים את עצמם?
... זה עד הסוף. במקרה כזה, הוא מציע לא להתפשר ולא להודות אף פעם בחצי הכוס הריקה, אלא להמשיך ולהגיד שהכוס מלאה לגמרי, גם אם בפועל זה לא נכון. אם האדם מחליט שהוא כן רוצה לחוות אמת אמיתית ולא לחיות בשקר, עליו להיות עקבי ולהודות שהכוס אכן חצי ריקה, אך גם להבין שהכוס החצי מלאה איננה השלמות המוחלטת שהוא מחפש. הדגש של אליעד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אמת אמיתית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אמת אמיתית, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אמת אמיתית, כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים, מאמן אישי בסקייפ, מאמן אישי לקריירה בנושא אמת אמיתית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 11_08_2025 השעה 12:55:11 - wesi4