ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה גזע המוח ✔דליריום - מבוא ✔דֵּלִירְיוּם (Delirium, לפי מילון מונחי האקדמיה ללשון העברית: הֲזָיָה) הוא... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨דליריום - מבוא
דֵּלִירְיוּם (Delirium, לפי מילון מונחי האקדמיה ללשון העברית: הֲזָיָה) הוא מצב בלבולי חריף, המתאפיין בירידה קוגניטיבית חריפה עם שינויים תנודתיים במצב ההכרה. הסממן הבולט ביותר של מצב זה הוא ירידה ברמת הקשב, אם כי כל התחומים הקוגניטיביים עלולים להיפגע. זהו מצב שכיח וסיבה משמעותית לתחלואה ולתמותה, בפרט בקרב האוכלוסייה המבוגרת המאושפזת במוסדות רפואיים.

ישנן סיבות רבות העלולות לגרום לדליריום, אולם מקובל כי מצב זה מתפתח באנשים המועדים לכך, וכי ככל שהמועדות גבוהה יותר, כך קטן השינוי הדרוש ליציאה מאיזון ולהשראת דליריום. על כן, מודעות לגורמי הסיכון והתייחסות אליהם בטרם מתפתח המצב, עשויות להפחית משמעותית את הסיכויים להתפתחותו.

הדליריום נבדל מהקיהיון (דמנציה) בעיקר בהופעתו החריפה ומהלכו התנודתי, אך קיים קשר, ולעתים אף קיימת חפיפה, בין השניים.

תוכן עניינים:

1 אפידמיולוגיה

2 אטיולוגיה 2.1 גורמי סיכון

3 פתופיזיולוגיה

4 תסמינים וסימנים

5 בדיקות עזר

6 אבחנה 6.1 כלי אבחנה 6.1.1 dsm 5

6.1.2 כלים נוספים

6.2 אבחנה מבדלת

7 טיפול

8 מניעה

9 פרוגנוזה וסיבוכים

1

1

אפידמיולוגיה:

דליריום הוא מצב שכיח באוכלוסייה, אולם קיימת שונות בדיווחים אודות שיעורי היארעותו בשל הקריטריונים השונים לאבחנה. ההערכות לגבי השכיחות של דליריום במאושפזים נעות בין 18% ל - 64%, כאשר בקרב אוכלוסיית הקשישים השיעורים גבוהים אף יותר, במיוחד בעת אשפוז ביחידה לטיפול נמרץ או לאחר ניתוחים נרחבים, כגון ניתוחי אגן. מחוץ למסגרת אשפוזית חריפה, דליריום מתרחש בשיעורים של 25% מהמטופלים בבתי אבות וב - 50% - 80% במטופלים סופניים.

אטיולוגיה:

הסיבות להתפתחות דליריום רבות ומגוונות, ולעתים מדובר בשילוב של גורמים המוציאים מאיזון אדם עם מועדות גבוהה יותר להתפתחות המצב. הסיבות יכולות להיות הן מערכתיות והן ייחודיות למערכת העצבים, ובפרט למוח. בחלק מהמטופלים עצם האשפוז והשהייה במקום זר עלולים להביא אותם לסף של התפתחות דליריום.

תרופות, בין אם במרשם רופא, ללא מרשם או תרופות טבעיות, עלולות להשרות דליריום, וגם שינוי במינון עלול לגרום לאותה תוצאה, אלא שהמינון העלול להשרות דליריום משתנה מאדם לאדם כתלות במועדות של אותו אדם לפתח דליריום. בקבוצת התרופות המשרות דליריום נמנות במיוחד תרופות הנוגדות את הפעילות הכולינרגית, סמים ממכרים ותרופות מקבוצת הבנזודיאזפינים. בקרב מטופלים צעירים יותר נפוצים הסמים הממכרים והאלכוהול, או לחלופין הגמילה מהם, כגורם לדליריום. הגמילה מחומרים אלה יכולה להיות פועל יוצא של עצם השהייה באשפוז.

הפרעות מטבוליות שונות אף הן עלולות להשרות דליריום. בכלל ההפרעות הללו נמנות ההפרעות האלקטרוליטריות, לרבות שינויים במאזן הגלוקוז, הנתרן, הסידן והמגנזיום, שינויים בחום הגוף, אי - ספיקה נשימתית הגורמת להיפוקסמיה והיפרקרביה, אי - ספיקת כבד הגורמת לאנצפלופתיה כבדית, אי - ספיקת כליות הגורמת לאורמיה, אי - ספיקת לב הגורמת לגודש נוזלים או לירידה בלחץ הדם, חוסרים של ויטמינים לרבות ויטמין B12, ויטמין B1, חומצה פולית וויטמין B3, התייבשות, תת - תזונה ואנמיה.

מחלות מערכתיות נוספות העלולות להשרות דליריום הן זיהומים, לרבות אלח דם, דלקת בדרכי השתן, דלקת ריאות וצלוליטיס, וכן הפרעות אנדוקריניות בתפקודי הבלוטות המפרישות הורמונים ומחלות חיסון עצמי המערבות את מערכת העצבים המרכזית. מחלות של המוח עצמו גם כן עלולות לגרום למצב של דליריום, ובכללן הפרעות באספקת הדם למוח, מחלות פרכוסיות ומחלות ממאירות. כשלעצמם, אוטמים מוחיים מוקדיים הם סיבה נדירה לדליריום, אולם במטופל עם עתודה מוחית ירודה, כגון מטופל שעבר מספר אוטמים בעברו, השכיחות של דליריום נפוצה יותר.

גורמי סיכון:

גיל מבוגר הוא אחד משני גורמי הסיכון המזוהים ביותר עם דליריום. כ - 30% - 40% מהמאושפזים מעל גיל 65 חווים אירוע של דליריום, ו - 10% - 15% נוספים נמצאים במצב דליריום בקבלתם לבית חולים. בקרב דיירי בתי אבות מעל גיל 75, מעל 60% חווים אירועים חוזרים של דליריום. גורם הסיכון השני המזוהה ביותר עם דליריום הוא תפקוד קוגניטיבי ירוד עוד קודם להופעת הדליריום, כאשר לא מן הנמנע שישנו קשר מובנה בין הגיל המבוגר לתפקוד הקוגניטיבי הירוד. בכלל המחלות המאופיינות בתפקוד קוגניטבי ירוד נכלל הקיהיון, כאשר כשני שלישים ממקרי הדליריום מתרחשים במטופלים עם קיהיון. במיוחד מועדים המטופלים שלהם קיהיון עם גופיפי לואי. יתרה מזאת, לעתים דליריום הוא ביטוי למחלה מוחית שטרם אובחנה אצל המטופל. גם אירוע קודם של דליריום מגביר את הסיכון לחוות אירוע נוסף. גורמים נוספים החושפים את האדם להתפתחות דליריום הם לקות חושית, למשל ירידה בראייה או בשמיעה, שכן פגיעה כזו גורמת לירידה בהתמצאות, וכן מצב בריאותי כללי ירוד ומצב תפקודי בסיסי ירוד, לרבות מחלה גופנית, ריבוי תרופות, תת - תזונה וחוסר ניידות.

גורמי סיכון נוספים האופייניים למוסדות רפואיים הם צנתור שלפוחית השתן, מגבלות גופניות על ניידות לרבות קשירה, שינויים במחזורי השינה ותוספת של שלוש תרופות חדשות או יותר. לאחר ניתוחים קיים סיכון נוסף להתפתחות דליריום, ובמיוחד לאחר ניתוחים מסוימים כמו כאלה הדורשים מעורבות מכונת לב - ריאה, וכן בשל שיכוך כאב שאינו מותאם ותרופות הרדמה מסוימות.

פתופיזיולוגיה:

הפתוגנזה של דליריום והאזורים המעורבים בהתפתחותו במוח אינם ידועים לאשורם. במרבית המקרים דליריום נובע מהפרעות מפושטות באזורי המוח, ולא מנגע מוקדי, והדבר גם ניכר בבדיקות אלקטרואנצפלוגרם המדגימות האטה סימטרית בגלי המוח. החסך בקשב המאפיין מצב זה נקשר באזורים רבים בגזע המוח, לרבות התצורה הרשתית, בתלמוס, בקליפת המוח הקדם - מצחית ובאונה הקודקודית, כאשר המסלול העצבי העיקרי המעורב הוא מסלול הסיפון (טגמנטום) הגבי היוצא מהתצורה הרשתית אל הגג מוח הביניים והתלמוס.

חסר של המוליך העצבי אצטילכולין ממלא תפקיד מפתח בהתפתחות דליריום, ובפרט הדבר ניכר לאחר נטילת תרופות בעלות פעילות אנטי - כולינרגית. כמו כן, עודף של דופמין ופעילות של תרופות בעלות פעילות דופמינרגית, לרבות תרופות נגד סימני מחלת פרקינסון, עלול לגרום למצב דמוי דליריום עם חזיונות שווא, תנודות במצב ההכרה ובלבול. דליריום כתוצאה מגמילה מאלכוהול נקשר לפעילות יתר של תאי עצב מפרישי אדרנלין במקום הכחול. מוליכים עצביים נוספים שנקשרו הם סרוטונין וגלוטמט.

תסמינים וסימנים:

דליריום מתאפיין בירידה קוגניטיבית חריפה, כאשר הסממן הבולט ביותר הוא הפרעה בקשב, המתבטאת למשל בהסחת דעת בקלות וקושי במעקב אחר הנאמר בשיחה. בנוסף, ייתכנו שינויים ברמת ההכרה, הן לכיוון של עוררות יתר והן לכיוון של ערפול הכרה. תחומים קוגניטיביים נוספים העלולים להיפגע בעת דליריום הם זיכרון, התמצאות, תפישה, תהליכי חשיבה, וכפועל יוצא גם שיפוט ובוחן מציאות. מצב הרוח נוטה להשתנות באופן תכוף, כשמצד אחד המטופל עלול להתנהג בצורה רגזנית ואלימה, ומצד שני הוא עלול להיות אפתי. גם מחזורי השינה עלולים להיות מופרעים, עם שינה מקוטעת בלילה וישנוניות ביום.

אופיו של הדליריום מסווג לשניים לפי ההתנהגות הפסיכומוטורית של המטופל: היפראקטיבי והיפואקטיבי. סוגים אלה מייצגים שני קצוות על קשת התסמינים, אם כי על פי רוב דליריום מסתמן אצל מטופל בצורה מעורבת. בסוג ההיפראקטיבי ניכרים חזיונות שווא בולטים, אי - שקט ועוררות יתר, אשר עלולים להיות מלווים באי - יציבות של מערכת העצבים האוטונומית, וזהו מצב מסכן חיים. סוג זה מתאים לתסמונת גמילה מאלכוהול. בקצה השני, בסוג ההיפואקטיבי המטופל מכונס בעצמו ושקט, ניכרת אפתיה וההתנהגות איטית. סוג זה מתאים דווקא להרעלת תרופות מקבוצת הבנזודיאזפינים.

הדליריום מתפתח במהרה על פני שעות עד ימים ונמשך לפרק זמן קצר של ימים עד שבועות. מהלכם של מצב ההכרה והתסמינים תנודתי לאורך היממה, עם נטייה להופעת הבלבול בלילה ובשעות הבוקר המוקדמות, תופעה הנקראת באנגלית sundowning.

מלבד התסמינים והסימנים המאפיינים את הדליריום כשלעצמו, תסמינים וסימנים נוספים יכולים להצביע על האטיולוגיה העומדת מאחורי התפתחותו.

בדיקות עזר:

אף שהאבחנה של דליריום היא קלינית, בדיקות העזר בעת דליריום עשויות לסייע באבחון האטיולוגיה העומדת מאחורי התפתחותו. הבירור המעבדתי הראשוני בדליריום כולל ספירת דם ובדיקת דם לרמות אלקטרוליטים ותפקודי כבד וכליות. מעבר לכך, במטופלים מבוגרים, אשר ההסתמנות של מחלה זיהומית אצלם אינה תמיד מתבטאת בעליית חום, מתבצע בירור זיהומי ראשוני לאיתור זיהומים שכיחים. מאידך, במטופלים צעירים יותר ישנה נטייה לבצע בשלב מוקדם סקירה טוקסיקולוגית של סמים בדם ובשתן. בדיקות נוספות הנכללות במסגרת הבירור הבסיסי הן אק"ג ובדיקות גזים בדם. לעתים מתבצעת גם בדיקת דימות של המוח, אולם לעתים קרובות הבדיקה אינה מסייעת באיתור האטיולוגיה. כאשר בבירור הראשוני אין רמז לאטיולוגיה, מורחבת סדרת הבדיקות בהתאם לחשד הקליני.

אבחנה:

כלי אבחנה:

האבחנה של דליריום היא אבחנה קלינית, כלומר אינה נעזרת בבדיקות עזר, והיא מתבצעת ליד מיטת החולה לאחר בחינה מדוקדקת של תולדות החולה והבדיקה הגופנית.

dsm 5:

הגישה הפסיכיאטרית לדליריום, כפי שמתבטאת במהדורה החמישית של ה - DSM, מגדירה דליריום לפי חמישה קריטריונים הממוספרים באותיות מ - A עד E:

A - הפרעה בקשב (כלומר, ירידה ביכולת להפנות קשב, למקד אותו, להתמיד בו ולהסיט אותו) וברמת ההכרה (התמצאות ירודה בסביבה)

B - ההפרעה מתפתחת על פני פרק זמן קצר (בדרך כלל שעות עד ימים ספורים) ומייצגת שינוי מרמת הקשב וההכרה הבסיסית, עם תנודות בחומרתה במהלך היום.

C - הפרעה נוספת בתפקוד הקוגניטיבי (למשל, חסכים בזיכרון, חוסר התמצאות, שפה, יכולות מרחביות ותפישה)

D - ההפרעות בקריטריונים A ו - C אינן מוסברות בצורה טובה יותר עד ידי הפרעה נוירוקוגניטיבית קיימת, מאובחנת או מתפתחת אחרת ואינן מתרחשות בהקשר של רמת עוררות ירודה מאוד, כמו בתרדמת.

E -ישנה עדות מתולדות החולה, מהבדיקה הגופנית ומממצאי המעבדה שההפרעה היא תולדה פיזיולוגית ישירה של מצב רפואי אחר, הרעלת חומרים או גמילה מהם (כלומר, בשל סמים או תרופות), חשיפה לרעלן או כתוצאה מאטיולוגיות מרובות.

בעת האבחנה של מצב דליריום מצוינת גם לצד האבחנה הסיבה להתפתחותו: המצב הרפואי האחר, החומר או האטיולוגיות המרובות. כמו כן מצוין אן מדובר במצב חריף או מתמשך, ואם אופי ההפרעה הוא היפראקטיבי, היפואקטיבי או מעורב.

כלים נוספים:

כלים נוספים בשימוש של צוות רפואי שלא מתחום הפסיכיאטריה פותחו לאורך השנים על מנת לזהות דליריום. יחד עם זאת, הכלים הללו אינם מזהים את כל מגוון הביטויים של דליריום. אחד הכלים הוא Confusion Assessment Method (שיטת הערכת בלבול, בראשי תיבות CAM), שפותח בשנת 1990 ולפיו האבחנה של דליריום דורשת שלושה קריטריונים מתוך ארבעה, כאשר שני הראשונים חובה שיתקיימו: הופעה חריפה ומהלך תנודתי, ירידה בקשב, חשיבה לא מאורגנת, ושינוי ברמת ההכרה. ל - CAM ישנה גרסה נוספת המותאמת למאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ.

עוד סולמות בתחום להערכת דליריום הם: Organic Brain Syndrome Scale (סולם תסמונת מוח אורגנית), Delirium Rating Scale (סולם דירוג דליריום) ו - Delirium Detection Score (סולם גילוי דליריום).

אבחנה מבדלת:

הגם שקיים קשר בין דליריום לקיהיון, אשר מתבטא מחד בסיכון המוגבר להתפתחות דליריום על רקע ירידה קוגניטיבית קיימת ומאידך בנזק המוחי האפשרי לאחר אירועי דליריום, דליריום נבדל מקיהיון במהלכו החריף והתנודתי. בעוד שדליריום, כאמור, מתפתח תוך זמן קצר ובמהלך היממה חל שינוי תנודתי ברמת ההכרה והקשב, קיהיון מתפתח בצורה הדרגתית וזחלנית לאורך שנים ובמהלך היממה רמת הקשב וההכרה נשמרת עקבית. מלבד זאת, ישנם הבדלים באופי הפגיעה בתחומים הקוגניטיביים השונים: הזיכרון הנפגע בדליריום הוא זיכרון לטווח קצר ובקיהיון יותר זיכרון לטווח ארוך, הדיבור בדליריום אינו ברור, בין אם הוא איטי או מהיר, בעוד שבקיהיון יש קושי בשלפית מילים, והחשיבה בדליריום אינה מאורגנת ואילו בקיהיון היא דלה.

אבחנות נוספות שיכולות לבוא בחשבון הן הפרעות נפשיות, לרבות הפרעות פסיכוטיות ואפקטיביות, לאור השינוי בהתנהגות הפסיכומוטורית, מחשבות השווא וההזיות העלולים להתפתח בדליריום. באופן כללי, מחשבות השווא וההזיות בדליריום פחות עקביות ושלמות לעומת סכיזופרניה.

טיפול:

הטיפול העיקרי בדליריום הוא בבעיה הרפואית אשר הביאה לדליריום עצמו. לטיפול כזה ישנה השפעה די מהירה על ביטויי הדליריום. כמו כן, טיפול תרופתי הממוקד בהסתמנות הקלינית של דליריום לרוב מאריך את משך המצב הבלבולי ועלול למסך מידע אבחנתי לאטיולוגיה. יחד עם זאת, כן ננקטים אמצעים לשמירה על מטופל במצב דליריום כאשר הוא מהווה סכנה לעצמו, לרבות פגיעה בטיפול, או לסביבתו. מבין האמצעים הפיזיים, לפעמוני מצוקה ולשומרים אישיים יעילות גבוהה יותר מאשר קשירה. בעת הצורך מתבצע גם שימוש בתרופות, כאשר מינון נמוך של תרופות אנטי - פסיכוטיות טיפוסיות או לא - טיפוסיות הוכח כיעיל. מאחר שבנזודיאזפינים עלולים להחמיר בלבול בשל ההשפעה המרדימה שלהם, הטיפול בהם שמור למקרי דליריום על רקע תסמונת גמילה מאלכוהול או מבנזודיאזפינים.

לטיפול תומך, אשר חלק גדול ממנו יכול להתבצע על ידי בני משפחה ומלווים, ישנה יעילות גבוהה בטיפול במטופלים עם דליריום. החזרה להתמצאות באמצעות ציון המקום והזמן בפני המטופל, בשילוב הצבת שעונים ולוחות שנה בסביבת המטופל ומיקום המיטה בחדר עם חלונות הפונים אל החוץ, עשויים להפחית את הבלבול. עוד מסייעים להפחתת הבלבול משקפיים ועזרי שמיעה למטופלים עם לקות חושית. הקפדה על מחזורי שינה וערות מתאימים ביום ובלילה עשויה להפחית את תופעת הבלבול בשעות הלילה - sundowning. זאת ניתן להשיג באמצעות תאורה חזקה וקיום פעילויות ביום למניעת נמנום, ומנגד שמירה על סביבה חשוכה, שקטה ומעוטת גירויים בשעות הלילה. ניסיון לחקות את הסביבה הביתית באמצעות שימוש במצעים וביגוד מהבית וביקורי משפחה וחברים במהלך היום מפחיתים את החרדה הנלווית לשהייה במקום זר ולמפגש עם צוות רפואי מתחלף.

הקפדה על תזונה ומשק הנוזלים בגוף, כמו גם החלפת חיתולים למטופלים שאינם שולטים על סוגריהם וטיפול בעור סדוק, מסייעים בהקלה על האי - נוחות והבלבול שעלול להיגרם ממנה.

מניעה:

זיהוי גורמי הסיכון לדליריום אצל כל מטופל, בפרט בגיל המבוגר, ומתן מענה הולם לגורמים אלה עשויים להפחית את שיעורי הדליריום. דרכי הטיפול התומך אשר פורטו לעיל מסייעות גם במניעה של דליריום עבור גורמי הסיכון המתאימים.

פרוגנוזה וסיבוכים:

דליריום נמשך ככל שהגורמים לו עדיין קיימים, אולם ככלל הוא נמשך פחות משבוע. לאחר הטיפול בגורמים לדליריום הסימנים הולכים ופוחתים במשך 3-7 ימים, אם כי חלקם נעלמים רק אחרי שבועיים. ככל שגיל המטופל מבוגר יותר וככל שמשך הדליריום ארוך יותר, תקופת ההחלמה ממושכת יותר. הגם שדליריום הוא מצב הפיך כתלות באטיולוגיה שהביאה להתפתחותו, הוא נחשב לגורם פרוגנוסטי רע, בעל פוטנציאל לרמז על עתודה מוחית ירודה. שיעורי התמותה בקרב מטופלים אשר חוו דליריום נאמדים ב - 23% - 33% בתקופה של שלושה חודשים לאחר האירוע ועד 50% במהלך השנה שלאחר האירוע. שיעורים גבוהים אלה נקשרים בחומרת המצב הרפואי אשר הוביל לדליריום. כמו כן, למטופלים קשישים החווים דליריום באשפוז שיעורי תמותה הנעים בין 21% ל - 75% עוד באותו האשפוז, ולאחר השחרור 15% נפטרים בתוך חודש ו - 25% נפטרים בתוך 6 חודשים.
איזון הפרעות סיכוי מבחן מסגרות שיפוטיות לטפל בהתמכרויות מניעות חברות קשיים מערכת העצבים דליריום
פחד מידיעת האמת - למה האדם מפחד לדעת את האמת? איך לא לפחד לדעת את האמת?
...מפחד לדעת את האמת? איך לא לפחד לדעת את האמת? פחד מידיעת האמת. מהי מהותו של הפחד? מדוע ישנם בני אדם שמפחדים מידיעת האמת? תשובה: הגורם היחיד שחושש מידיעת האמת, זהו כמובן השקר. אך ורק לשקר יש אינטרס לגרום לאדם לא לדעת את האמת. ידיעת האמת = גזר דין מוות לשקר. התעוררות משינה / חלום = התחזקות השכל = המוות של הדמיון. הפחד מידיעת האמת, נובע אך ורק מהשקר והדמיון הרע של האדם שמפחד להפסיק להתעלל באדם. השקר והדמיון מתעללים באדם. כל הצרות של האדם שורשן בשקר ובדמיון. ידיעת האמת המלאה = הבנת המציאות בשלמות = אהבת...
הערכה עצמית, אהבה עצמית, שנאה עצמית, כעס עצמי, האשמה עצמית, רגשות אשם, איך לא לכעוס על עצמי? איך לא להאשים את עצמי? איך לקבל את עצמי? גאווה, יהירות, איך לא להתגאות? איך לא לקנא באחרים? איך לא להעריץ אחרים? דימוי עצמי
הערכה עצמית, אהבה עצמית, שנאה עצמית, כעס עצמי, האשמה עצמית, רגשות אשם, איך לא לכעוס על עצמי? איך לא להאשים את עצמי? איך לקבל את עצמי? גאווה, יהירות, איך לא להתגאות? איך לא לקנא באחרים? איך לא להעריץ אחרים? דימוי עצמי
...האשמה עצמית, רגשות אשם, איך לא לכעוס על עצמי? איך לא להאשים את עצמי? איך לקבל את עצמי? גאווה, יהירות, איך לא להתגאות? איך לא לקנא באחרים? איך לא להעריץ אחרים? דימוי עצמי איך לא לכעוס על עצמך ולא לשנוא את עצמך? כאשר אדם כועס על עצמו או שונא את עצמו, לרוב זה נובע מכך שהוא מרגיש שהוא עשה משהו לא בסדר, שהוא לא טוב מספיק, שהוא כישלון, או שהוא מחזיק בתכונות שהוא לא אוהב. לדוגמה, אדם יכול לומר: אני כועס על עצמי כי אני עצלן, אני שונא את עצמי כי אני טיפש, אני לא אוהב את זה שאני חלש. רגשות כאלה גורמים לתס...
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
...בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן מהי המטרה המרכזית של הלימוד אצל אליעד כהן? המטרה המרכזית של הלימוד אצל אליעד כהן היא לאפשר לאדם להרגיש טוב ולא להרגיש רע. זוהי המטרה המשותפת לכל בני האדם באשר הם, שכן באופן טבעי אנשים שואפים לחוש תחושות טובות ולהימנע מתחושות שליליות. השיטה שאליעד מציג מבוססת על פיתוח מיומנויות מנטליות ממוקדות, שמאפשרות לאדם להבין טוב יותר את עצמו ואת המציאות...
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
...מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר מהי הדרך הנכונה ללמוד את הספר להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? אליעד כהן מסביר בהרצאתו באופן מפורט כיצד יש לגשת לספרים עמוקים ומורכבים כמו להיות אלוהים וליקוטי מוהרן. הוא מדגיש שיש שתי דרכים מרכזיות ללמוד את הספרים הללו: דרך הקריאה הפשוטה והישירה, ודרך העמקה והבנה של הטקסט בצורה יסודית. מהי שיטת הלימוד הראשונה של הספרים להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? הדרך הראשונה שאליעד כהן מציג היא קריאה ישירה של הטקסט, פשוט לקרוא את הספר מהתחלה...
חוקים של מערכות יחסים, תחושת בדידות, נתינה וקבלה, לקבל על מנת לתת, לעזור לחברים, תקשורת בין אישית, אכפתיות מאחרים, עזרה לאחרים, תחושת קרבה, תחושת ריחוק, ליצור חברות
חוקים של מערכות יחסים, תחושת בדידות, נתינה וקבלה, לקבל על מנת לתת, לעזור לחברים, תקשורת בין אישית, אכפתיות מאחרים, עזרה לאחרים, תחושת קרבה, תחושת ריחוק, ליצור חברות
...של מערכות יחסים, תחושת בדידות, נתינה וקבלה, לקבל על מנת לתת, לעזור לחברים, תקשורת בין אישית, אכפתיות מאחרים, עזרה לאחרים, תחושת קרבה, תחושת ריחוק, ליצור חברות מהם החוקים של מערכות יחסים ומה המשמעות של נתינה וקבלה? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן מציין את החשיבות הרבה של חוקים של מערכות יחסים, במיוחד בתקשורת ובתחושת קרבה. הוא מתאר את התחושות השונות שיכולות להיווצר בין חברים, את תחושת הבדידות שנוצרת כאשר איננו תורמים מספיק לחברינו, ואת הצורך בנתינה ואכפתיות כדי להרגיש קרוב לאנשים. ההרצאה מתחילה בשיחה על...
איך לגרום לבחורה לרצות אותך? גבר שלא רוצה מחויבות, אבל היא לא רוצה אותי, איך להחזיר אקסית? איך להתחיל עם בחורה? מה להגיד לבחורה? איך להצליח עם נשים? לא רוצה חתונה, לא רוצה קשר רציני, לגרום לה לרצות אותי
איך לגרום לבחורה לרצות אותך? גבר שלא רוצה מחויבות, אבל היא לא רוצה אותי, איך להחזיר אקסית? איך להתחיל עם בחורה? מה להגיד לבחורה? איך להצליח עם נשים? לא רוצה חתונה, לא רוצה קשר רציני, לגרום לה לרצות אותי
...לגרום לבחורה לרצות אותך? גבר שלא רוצה מחויבות, אבל היא לא רוצה אותי, איך להחזיר אקסית? איך להתחיל עם בחורה? מה להגיד לבחורה? איך להצליח עם נשים? לא רוצה חתונה, לא רוצה קשר רציני, לגרום לה לרצות אותי האם באמת יש אנשים שלא בנויים לקשר רציני? אליעד כהן מציג בהרצאה שאלות רבות סביב הטענה שיש אנשים הטוענים כי הם לא בנויים לקשר רציני או רק בנויים לקשר רציני, וישנם גם אנשים הטוענים כי הם מעדיפים מערכת יחסים פתוחה או סגורה לחלוטין. הוא מסביר לעומק את השורש האמיתי מאחורי ההצהרות הללו ומדגים שאין באמת אדם...
מנטרות - איך לשנן בצורה נכונה? איך להטמיע אותן טוב יותר?
...נכונה? איך להטמיע אותן טוב יותר? ובו יתבאר העניין של מנטרות. איך לשנן אותן ואיך להטמיע אותן בצורה הטובה ביותר? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי מנטרות, הם משפטים ורעיונות שהאדם חוזר עליהן, כדי להטמיע אותם בתוכו טוב יותר. ונבהיר, כי אנחנו לא מדברים כאן, על שינון מנטרה חסרת כל משמעות (כגון, חזרה על צליל חסר משמעות), אלא, על שינון מנטרה בעלת משמעות רעיונית כלשהי. והשאלה היא, איך אפשר לגרום לשינון של המנטרות ושל המשפטים החיוביים, להשפיע בצורה יותר יעילה? תשובה: בכל מנטרה שיש בעולם, יש בה נקודת אמת כלשהי....
NLP / שכנוע - איך להשתמש בשאלות הסחה? איך להשתמש בשאלות הטעייה? איך לעשות מניפולציה? איך ליצור ספק אלטרנטיבי? איך לעשות הסחת הדעת? איך לשתול מחשבות בת מודע? איך לגרום למישהו להאמין לך?
...- איך להשתמש בשאלות הסחה? איך להשתמש בשאלות הטעייה? איך לעשות מניפולציה? איך ליצור ספק אלטרנטיבי? איך לעשות הסחת הדעת? איך לשתול מחשבות בת מודע? איך לגרום למישהו להאמין לך? וכאן אבאר עוד דרך ועוד שיטה, איך באפשרותך לעשות מניפולציה על תת המודע של אדם אחר, ולשכנע אותו לחשוב / לעשות מה שאתה רוצה. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מנתב את תחושת הספק שלו, מהרעיון שאתה רוצה שהוא יאמין לך, אל רעיון אחר שמאמין ברעיון שלך. ואבאר כאן גם: איך המוח של האדם מנתח את המידע שהוא שומע? ואבאר, מהן שאלות הסחה ושאלות הטעייה...
איך לעצור מחבלים? איך לפגוע בטרור? איך למנוע פיגועים? איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, איך לנצח את הטרור? מפגע בודד, טרור עממי, גל הטרור, פיגועי הטרור, ביבי נתניהו, להיכנע לטרור, לעצור את הטרור
איך לעצור מחבלים? איך לפגוע בטרור? איך למנוע פיגועים? איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, איך לנצח את הטרור? מפגע בודד, טרור עממי, גל הטרור, פיגועי הטרור, ביבי נתניהו, להיכנע לטרור, לעצור את הטרור
...לפגוע בטרור? איך למנוע פיגועים? איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, איך לנצח את הטרור? מפגע בודד, טרור עממי, גל הטרור, פיגועי הטרור, ביבי נתניהו, להיכנע לטרור, לעצור את הטרור איך לעצור מחבלים ולמנוע פיגועים לפי אליעד כהן? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא כיצד לעצור מחבלים, להילחם בטרור, ולמנוע פיגועים. בתחילת הדברים הוא מציג את השאלה מנקודת מבט עקרונית: אם היינו רוצים למנוע פיגועים באופן מוחלט, מהו הפתרון הלוגי שיבטיח זאת? הוא מבהיר שהפתרון צריך להיות כזה שאם הוא ייושם באופן מלא, הוא בוודאות ימנע...
לבכות מכל דבר, רגישות יתר ובכי, למה אני בוכה מכל דבר? איך לא לבכות מכל דבר? למה אנשים בוכים בהלוויה? סף רגישות נמוך, למה אני בוכה הרבה? למה אני לא מצליח להפסיק לבכות? איך לעצור בכי? למה אני לא מצליחה להפסיק לבכות בלי סיבה?
לבכות מכל דבר, רגישות יתר ובכי, למה אני בוכה מכל דבר? איך לא לבכות מכל דבר? למה אנשים בוכים בהלוויה? סף רגישות נמוך, למה אני בוכה הרבה? למה אני לא מצליח להפסיק לבכות? איך לעצור בכי? למה אני לא מצליחה להפסיק לבכות בלי סיבה?
...אני בוכה מכל דבר? איך לא לבכות מכל דבר? למה אנשים בוכים בהלוויה? סף רגישות נמוך, למה אני בוכה הרבה? למה אני לא מצליח להפסיק לבכות? איך לעצור בכי? למה אני לא מצליחה להפסיק לבכות בלי סיבה? למה אנשים בוכים בהלוויה? כאשר אדם נפטר או מתרחש אסון כלשהו, התגובה הנפוצה של אנשים רבים היא בכי. לכאורה, אנשים בוכים בגלל האובדן או המקרה הטראגי עצמו. אם מישהו מת, מיד התגובה היא בכי, וכך גם כששומעים על אסון או טרגדיה כלשהי. אך האמת המורכבת שאליעד כהן מסביר היא שהבכי, ברוב המקרים, אינו קשור אך ורק לסיטואציה המיידית...
אושר - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות?
...לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אושר - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות?. אושר - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות? הפעם אני רוצה לדבר על מה צריך לעשות אדם כאשר הוא מאד רוצה להיות מאושר והוא לא מצליח לא יודע איך. אנשים מתאמצים להיות מאושרים, קשה להם לעשות את זה. והבשורה הטובה היא שלהיות מאושר, לא צריך לעשות כלום. ואם הולכים בדרך הנכונה, אין מאמץ, זה בקלות, ואם יש קושי ומאמץ זו לא הדרך הנכונה. ומפתח האושר הוא לא מה שאנשים מדמים, השגת דברים או עשייה כזו או אחרת. האושר האמיתי יבוא מהבנת
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...- סוד כוח (28) האותיות - חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על המילה טוב באות ט) המילה גימל ערכה...
כרוניקה של כישלון נפלא וידוע מראש
.../ גלית שחם כישלון הוא עניין יומיומי. הוא חלק הכרחי בתהליך למידה. ילדים לומדים דרך תהליך זה כל יום. כל עשייה אצלם מתחילה בכישלון - לומדים לצעוד צעדים ראשונים ונופלים, לומדים לאכול והאוכל לא מגיע לפה, לומדים לכתוב ושוגים, לומדים לקרוא והאותיות מתבלבלות ילדים קטנים צוחקים כשהם נופלים, הם אינם מתרגשים כשכל הסביבה מתלכלכת בניסיון שלהם לאכול, כל שרבוט שלהם מרגש אותם. בעצם - מהרגע הראשון בו התחלנו לנסות ולעשות, התחלנו להיכשל. כמבוגרים אנו מנסים להימנע מכישלונות עד כדי סירוס כל עשייה שלנו. כישלון גורם לנו...
כיצד קבלה עצמית תקדם אותך? כיצד תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית?
...תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית? ביקורת / קבלה עצמית / אובייקטיביות. מי שיתבונן יראה, כי לבן אדם קל הרבה יותר לייעץ בצורה טובה לאנשים אחרים, מאשר לתת עצה לעצמו. גם ביקורת, קל הרבה יותר להעביר על אדם אחר מאשר על עצמך. ולכאורה הדבר היה אמור להיות הפוך. כי הרי האינטרס שלך כאדם הוא קודם כל עבור עצמך, הרי ההצלחה שלך אמורה להיות חשובה לך יותר מהצלחתו של כל אדם אחר. ולכן על פניו, המצב היה אמור להיות הפוך, את העצות הטובות ביותר הינו אמורים לתת לעצמנו, וגם את הביקורת הטובה והמדויקת ביותר היינו אמורים להיות...
אפשר גם אחרת - שינויים קטנים לאיכות חיים
...עסוקות כל כך? לאן אנחנו רצות? מה אנחנו מנסות להשיג? כולן רוצות לחיות חיים אידיאליים, מושלמים. מה זה אומר? נסו להגדיר לעצמכן מהם חיים אידיאלים עבורכן ותופתעו לגלות שאתן לא רחוקות מהחיים שאתן רוצות בהן, ואולי אתן כבר חיות אותם. נשים שלא מגדירות את האידיאל שלהן או את המטרות שלהן ומצפות להגיע לדבר המושלם נשמעות כך: החיים בזבל, הכל חראגיל, סוחבים, יהיה טוב, בסדר. למה הן נשמעות כך? תשאלו, והתשובה היא: כי הן חושבות שהמקום בו הן נמצאות רחוק מאוד מהאידיאל שלהן. הם לא הגדירו את המטרות שלהם ולכן הן לא רוא
לחזור לאחור ולהיות קדימה בעתיד
...בעתיד המשפט הזה מלכתחילה נראה סותר ככ שכבר ניתן לחשוד שיש פה משהו. סוג של אוקסימורון אם אתה הולך אחורה, איך תתקדם? אבל איפכא מסתברא, דהיינו, האדם במצב שהוא חוזר לסמוך על האינסטינקטים שלו אבל עם הידע של היום אשר מוביל אותו לעתיד שילוב של עבר ועתיד. כאילו האדם נלקח לעבר ולקח משם את האינסטינקטים כדי לסמוך עליהם, וחזר לעתיד עם אינסטינקטים מפותחים אשר עמידים בפני התמודדות אשר מטרתה לטשטש אותם. והאדם לאחר שעבר מה שעבר, ושם לב לדברים טוב יותר, שהאינסטינקטים עברו אצלו מעבר במשך מיליארדי שנים שאין טעם אפילו...
השלמות שבחוסר שלמות
...בן אדם מושלם שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? מאת ענת ניזינסקי אף אחד לא מושלם, אין אדם שהוא מושלם בעולם הזה. כל אחד מאתנו יכול להעיד ששמע את המשפטים האלה אלפי פעמים בחייו. בפעם האחרונה ששמעתי אותם, לפני כמה ימים, לפתע עלתה במוחי שאלה - מיהו אדם מושלם? מה בכלל הכוונה המקורית בלהיות בן אדם מושלם, שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? נראה שהחברה קבעה הגדרות מאוד ברורות ומקובעות לצמד המילים הללו, ומי שלא מתאים להן, נחשב לפגום, או לא נחשב בכלל. הקיבעון והתיוג מתחילים כבר מרגע הלידה. כאשר ילד נולד...
לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?
...צריכת הסמים של האנשים המעשיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?. לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים? אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, על אנשי המעשה! ומה זאת אומרת אנשי המעשה? אנשים מאד פרקטיים, שמתעסקים כל הזמן בעשייה. והעשייה שלהם באה על חשבון האי עשייה. ומה זה אומר לא לעשות? זה אומר להתבונן לבדוק מה קורה. ואנשים אלו מסיימים פרויקט, ישר רצים לפרויקט הבא, ולא נחים. וזה כמו צרכני סמים, צרכני הסמים לוקחים את הסם, מרגישים...
ילדות - הארה רוחנית
...את חוויית הילדות? העלאת הנושא של שיבה לילדות עשויה להיראות לכם מוזרה, שהרי בהתעוררות עסקינן, והתעוררות היא לראות שאין אני, ואין עבר, והמחשבה היא שיוצרת את כל אלה. מה לחקירה פסיכולוגית עם ניחוח פסיכואנליטי ולכל זה? אסביר. החשיבות הרבה של דרך רוחנית אינה בראיית האור. את/ה הוא האור. החשיבות היא דווקא בללמוד לראות את החושך. ואיך תראה את החושך, הו בהיקו? את החושך תראה אם תראה שמה שאתה חושב ומרגיש, כל אלה הם אשליה, שקר, סבל, טירוף, עיוורון, עיוות ומגבלה. ואיך תוכל לראות, הו בהיקו, שכל אלה הם אשליה, שקר...
כיצד תדע האם אתה על דרך המלך לאושר שלך?
...האם אתה על דרך המלך לאושר שלך? והאם אתה בכלל בכיוון הנכון? דע כי כל הדרכים להצלחה קשורות אחת לשניה וכל הרעיונות של איך להיות מאושר ולהצליח נובעים אחד מהשני. כולם נובעים מרעיון בסיסי אחד ויחיד ולכולם בעומק יש מכנה משותף ושורש זהה. לכן, ככל שאתה פתאום מבין טוב יותר את הקשר שבין הדברים, זה סימן לכך שאתה באמת מבין אותם וכי אתה בכיוון הנכון. ככל שאתה מבין טוב יותר את הקשר שבין התכונות השונות של בני האדם ומבין כיצד שיפור בתכונה ובמידה אחת דורש בהכרח שיפור גם בכל שאר התכונות, הרי שזו אינדיקציה לכך שהבנת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גזע המוח
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: גזע המוח, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: גזע המוח, איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מאהבת ביחס לאישה אוכל מזון לא בריא לרצות את הרגשת הרע ללמוד לבד אמונה שלילית איך להיגמל? לא לפחד להיכשל התמודדות עם חרדת כישלון שנאה עצמית ולקיחת אחריות חוסר ביטחון עצמי מול נשים יפות המרדף אחרי אהבה איך ילדים אוהבים את עצמם? אושר נצחי המרדף אחרי האושר להרשים אותו בדייט חשק מיני אצל נשים וגברים לא מצליח להחליט כלום ניתוח הסיבתיות של הקושי להחליט להתמודד עם פחד לא להצליח בלימודים התמודדות עם בן זוג להתמקד במטרה איך להצליח בראיון עבודה? השפעה גלויה משפך מכירות לגדל ילד הילד צורך מריחואנה חוסר מודעות עצמית סוגים של תת מודע מודע איך נוצרת הפרעת חשיבה? הפרעות נפשיות והתחזות איך לדעת אם האקסית חושבת עלי? האקס התחיל לצאת עם מישהי כמות סטים וחזרות תרגיל חד מפרקי האם יש מוסריות בלי אלוהים? להוכיח שאלוהים קיים שריר מוארך לשחזר רגע של הארה רוחנית טוב להיות אלוהים האם אפשר להיות אלוהים? תזרים הכנסות לגור בדירה שכורה החיים שאחרי השגת מטרת החיים משמעות החיים ללא רצון אווירה חיובית להתמודד עם כתבות שליליות באינטרנט בחירה חופשית והתמכרויות לאלוהים יש בחירה עולם הבא לא ניתן לדעת למה העולם קיים עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לתזונה נכונה, מאמן אישי קריירה, מאמן אישי לדיאטה בנושא גזע המוח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 19_11_2025 השעה 23:15:48 - wesi4