ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בת מלך ✔ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת? ✔האם אתם מזהים בעצמכם את אחד הדפוסים הנ"ל האם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים נותנים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת?
האם אתם מזהים בעצמכם את אחד הדפוסים הנ"ל

האם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים נותנים כאשר אתם לא בדיוק רוצים לתת?

האם אתם נותנת לעיתים כי את פוחדת שיתאכזבו ממך? שיחשבו עליך שלילי? או שידחו אותך?

האם את נותנת כי את רוצה להיות הפוך ממישהו משמעותי מילדותך?

האם הנתינה שלך היא על מנת להשיג משהו? או על מנת לא לאבד משהו?

האם את נותנת לאחר כי את רוצה שהאחר ייתן לך?

האם את עושה לעיתים מה שהאחר מבקש כדי למנוע קונפליקטים?

האם את מרגישה לפעמים שאת נותנת יותר מדי ולא מעריכים?

האם את מרגישה שלא מעריכים אותך?

מהו ריצוי?

אחד הדפוסים הכי מחבלים בדרך לא. ב. ע הוא הריצוי (פה אני שואלת: איך זה מתחבר אליכם המשפט הזה? ואיך אתם מבינים אותו?)

ריצוי = נתינה שעל מנת לקבל פרס או לחילופין להימנע מעונש.

* האדם המרצה נותן לאחר על "חשבונו", הוא מעמיד את צורכי האחר לפני הצרכים שלו ובכך "דורך" על עצמו וזאת על מנת שיחשבו שהוא טוב, מסור, אוהב, מתעלה על עצמו, גדול מהחיים, כל יכול וכד'. (התגמול). התוצאה שהוא יוצר היא חוסר ערך כלפיו.

בדרך כלל האדם המרצה מספק את צרכיו של האחר בלא היכולת להגיד "לא" לבקשותיו של האחר. כאשר האחר אינו מבקש, האדם המרצה נותן לאחר את מה שנדמה לו שהאחר צריך (ובעצם את מה שהוא היה רוצה לקבל ולא את מה שהאחר צריך). כאשר בסופו של דבר הוא מקבל חוסר ערך בתמורה לנתינה שלו, הוא לא מבין מדוע.

(כל זאת נובע מחוסר קבלה של המרצה את עצמו ובנתינה המדומה הזו הוא "משלם" לאחר על מנת שיקבל אותו).

בהקשר הזה האדם המרצה מרגיש שאם מישהו הסכים לקבל אותו ולהיות איתו, אז כנראה שגם הוא לא שווה בעצם זה שהוא בחר במישהו כל כך לא שווה!!! ולכן יורד לו הערך שהרגיש כלפי האחר בזמן שהוא לא היה מושג!!! סוג המרצה הזה נמשך תמיד לאדם הלא מושג.

* ריצוי בד"כ נובע מהרגשת אשמה (עשיתי משהו לא בסדר, אני צריך לפצות את האחר על כך על מנת שלא ידחה אותי).

* ריצוי נובע מחוסר יכולת להגיד "לא", על מנת לא לאכזב את האחר, או לא לריב ולהתווכח.

* ריצוי נובע מצורך עמוק לשמח את האחר, אך העקב אכילס של זה, שזה בא "על חשבון" המשמח. הרצה אינו יודע איך לשמח את עצמו, אז הוא מחפש לשמח אחרים. בסופו של דבר צרכיו נשארים לא מסופקים ובפנים הוא נשאר מרוקן ונזקק, מה שגורם לו לתת ולתת עד שלא נשאר לו דבר חוץ מחלל ריק בתוכו ואז הוא מתחיל לדרוש את נתינתו בחזרה ונענה בשלילה!! (דרשנות מייצרת רתיעה, דרשנות באה ממקום של "אתה לא בסדר שלא חשבת מלכתחילה להחזיר לי על הנתינה המרובה שלי" ומהמקום הזה לאחר אין חשק לתת (כורח מייצר התנגדות).

* המרצה בד"כ אינו מוציא החוצה את האמת שלו, הוא "שומר בבטן", עד שבטנו מתמלאת ועומדת להתפוצץ ואז הוא מתפרץ. במילים אחרות, המרצה מאפשר לאחרים "לדרוך" עליו (כפי שהוא עצמו עושה זאת) ולעשות לו דברים שלא נעימים לו (מחוסר יכולת להציב גבולות ומחוסר יכולת להציב את צרכיו במקום הראשון) וכשזה מגיע לסף שבירה ומתחיל לכאוב, הוא מתפוצץ!!! מה שמביא להתרחקותו של האחר.

המרצה נשאר עם סימן שאלה גדול: " איך אני נותן ונותן, כל הזמן מנסה לשמח ואני מקבל חזרה חוסר הערכה, חוסר אהבה וגם בורחים ממני????

* למרצה בד"כ לא ברור מה הוא רוצה!! הוא מבולבל, אז יותר קל לו לשים דגש על רצונותיו של האחר שהם יותר ברורים.

* מרצה אינו יודע לנהל קונפליקטים ביעילות כיוון שהוא נוטה לספוג ולהתפרץ, אז כל קונפליקט וויכוח הופך לריב קשה, כואב ומרחיק. כמו כן, בניהול משא ומתן יש צורך להסביר לאחר בבירור מה הוא רוצה ובגלל שהוא לא יודע, הוא מעביר מסר של בלבול ולכאורה "מפסיד בקרב".

כל התוצאות הלא נעימות שבאות על המרצה, מגשימות ומעירות מחדש את האמונה "אני לא מספיק טוב, אני לא מוצלח כמו אחרים, כולם מקבלים את רצונם ואני לא" ואז הוא מגיע למקום שלא ניתן להימנע ממנו: "הקרבן". "השופט" נמצא בדפוס מחבל אחר).

המרצה בד"כ מרגיש קרבן. הוא נוטה לרחם על עצמו והוא נוטה להאשים את האחר בבעיותיו (ואת העולם ואת המדינה ואת ההוא חוץ מעצמו).

חייו של המרצה מסתובבים סביב: אשמה, בושה, נתינת יתר, חוסר קבלה ולעיתים אף אובססיביות.

באופן כללי רמת האושר בחייו לקויה בחסר והוא חווה חוסר הצלחה בחיים. (הצלחה כאינדיווידואלי אליו).

מכשהבנו את הבעייתיות בדפוס וכמה הוא מחבל במטרה - איך מנטרלים ועוקרים דפוס זה?

ריצוי פתרון

כיצד ניתן לעקור דפוס זה?

הכינו מחברת "קסם" שתלווה אתכם לאורך כל הקורס.

דבר ראשון והכי חשוב, עשו כמה מהפעולות הנ"ל על מנת להכיר את עצמכם ואת צרכיכם:

1. א) מי אני - רשמו מהם התכונות החיוביות שלכם.

ב) רשמו את התכונות השליליות אז רשמו ת ההיפך שלהם (ז"א: אם אתם חושבים על עצמכם כעצלנים, אז רשמו אני מאוד אנרגטי וחרוץ וזאת על מנת להעלות את הדימוי העצמי ולתכנת את המוח מחדש למי שאתם).

ג) מהם הרצונות שלי - רשמו מה הייתם רוצים לקבל מהאחר (לא איך הוא צריך להשתנות בשבילכם אלא איזה יחס הייתם רוצים לקבל ממנו ואלו דברים נוספים הייתם רוצים ממנו, במידת היכולת שלו) ודעו לבקש את שאתם רוצים. (מזמין נאמנות לעצמכם).

ד) מהם הגבולות שלי - רשמו איך הייתם רוצים שיתייחסו אליכם ואיך לא הייתם מוכנים בשום אופן שיתייחסו אליכם.

2. ריצוי הינו נתינה מתוך פחד לעומת נתינה מתוך אהבה (נינה "אגואיסטית"). כשמרצים נותנים כי פוחדים לאבד, כי פוחדים שיחשבו עלינו שלילי, פוחדים שאם נגיד "לא, אז יתרחקו מאיתנו, או יגידו לנו גם "לא" (התחשבנות).

נתינה נקייה מריצוי צריכה לבוא ממקום אמיתי של: "אני רוצה לתת כדי לשמח את האחר ולא על מנת להרוויח משהו לעצמי). איך עושים את זה? לפני שנותנים לאחר, עוצרים רגע (עצירת האוטומט) ושואלים "האם יש בי פחד כלפי אדם זה או אהבה נטו? האם אני מרגיש פחד כלשהו בסיטואציה? האם מלווה אותי התחושה שאני הולך לאבד? האם אני חושש להתעמת ולכן נותן למרות שלא כל כך בא לי או האם הנתינה הזו "נקייה" מכל הפחדים הללו? האם היא בנויה על אהבה, על מנת לשמח את האחר בלבד כי אכפת לי ממנו?

אם הנתינה "נקייה" תנו!!

3. האם אתם מרגישים שאתם מרוכזים יותר במה אתם יכולים לקחת מהאחר מאשר במה אתם יכולים לתת לו, כאשר אתם נותנים? האם אתם נותנים מה שאתם רוצים לקבל על מנת ללמד את האחר לתת את אוו הדבר?

אם כן, הנתינה היא ריצוי וכשהאחר יקבל הוא לא יעריך!! כמו כן, זה גורם לכם לפספס את הנתינה של האחר כלפיכם ולא לראות את מה שאתם באמת מקבלים. לכם התמקדו בנתינה נקייה וגם שימו לב בתשומת לב מרבית, מה אתם מקבלים מהאחר, תעריכו את זה ותנו חיזוק חיובי (חיוך, תודה אמיתית).

כשאנחנו ממוקדים במשהו ומעריכים אותו הוא מתעצם וגדל.

אם תראו את הנתינה של האחר (אפילו אם היא מצומצמת - היא תגבר).

4. האם אתם רוצים שע"י הנתינה של שלכם יחשבו שאתם: כל יכולים? אוהבים? מתחשבים? טובים? נדיבים? נהדרים? מעניקים? אל תתנו מהמקום הזה. תדעו שגם אם לא תתנו, יחשבו עליכם ככה, כי זה מי שאתם באמת בלי שום קשר למה שאתם עושים.

5. האם אתם נותנים באיזו שהיא צורה על מנת לשלוט באחר? או שהוא יהיה חייב לכם? הדרך הזו בד"כ תאכזב אתכם כי גם אם הצלחתם בדרך הזו לעשות מניפולציה ולשלוט באחר הערך שלו בעינכם ירד ואז בכל מקרה תפסידו. לכן גם מהמקום הזה אל תתנו. דעו שלרוב כאשר אתם שולטים באחר אתם הופכים אותו למרצה!! וריצוי זה לא אהבה זה פחד!!

6. דעו להציב גבול בנתינה שלכם. הציבו את הצרכים שלכם קודם לצרכיו של האחר. (נתינה "אלטרואיסטית") כשצרכיכם מסופקים יש לכם באמת מה לתת.

לדוגמה: אם אתם עסוקים במשהו שמאוד מעניין אתכם והאחר מבקש אתכם דווקא ברגע זה, אל תתביישו לומר "כרגע אני לא פנוי, כשאתפנה אעשה זאת בשבילך", גם אם זה אדם שאתם מאוד מעוניינים בקרבתו ובנתינתו.

7. זכרו שכל אדם שאתם פוגשים יש לו מה לתת, כל אחד "מומחה" במשהו (אפילו ילדים קטנים) בחרו להיות תלמידים של החיים, היו נכונים ללמוד מכל אחד, פנו אצלכם מקום לקלט חדש: כשאנחנו ירוקים, אנחנו צומחים, כשאנחנו בשלים אנחנו נובלים. יש לתת לאחר הרגשה שהא המומחה (וזה לא פשוט, כי יש לכולנו נטייה להוכיח שאנו הצודקים ואנו יודעים הכל. זה מעמיד אתכם במקום של צניעות (כבוד) ולא של אגו (פחד בתחפושת שמייצר זלזול).

איך גורמים לאחר להרגיש מומחה ומתחברים לצניעות וכבוד?

ע"י אמנות שאילת השאלות.

יש ללמוד לשאול במקום להציב עובדות ובקשות (למרות נטייתנו הטבעית לפתור לאחר את הבעיות).

להתעניין במה שהאחר מספר ולשאול על כך. אם לא הבנתם משהו מדבריו, תשאלו (מבלי לפחד שהאחר יחשוב שאתם לא מספיק חכמים).

יש לבקש בצורה של שאלה. לדוגמה: "האם תוכל לעשות למעני כך וכך? לא עכשיו? האם יותר מאוחר תוכל? יש סיכוי שתודיע לי כאשר תחליט לבצע זאת? וכד?

אחרי שקיבלתם מהאחר תשובה, או שקיבלתם את מה שביקשתם, זה הזמן לתת חיזוק חיובי (חיוך, תודה, מילה טובה) בשום פנים ואופן לא להחזיר בנתינה משלכם, כי כך אתם נופלים למלכודת "היזהר מקללת המומחיות" שדיברנו עליה קודם. ("לא אתן לך את הכוח של הנתינה אקח אותו ממך" מה שעושה בדיוק את ההפך).

8. למדו את אמנות הצבת "גבולות אוהבים". הצבת גבולות הינה אמנות ולא טכניקה. הסוד להצבת גבולות, טמון ביכולת להציב גבולות אוהבים (בשונה מתוקפניים ודרשניים).

ז"א: אחרי שהגדרתם לעצמכם מי אתם ומה אתם רוצים, אתם "שמים" מידע זה כגדר חוצצת שלא ניתן לחצות אותה, אך הגדר אינה עשויה מתיל, אלא מצמחייה יפה, ממי ים, מנוף קסום, משדות רחבים מכל דבר שאתם אוהבים.

כיצד זה מתבטא בפועל?

שימת גבולות אוהבים הינה לומר את אשר אתם רוצים ואת אשר בליבכם בצורה שלמה, שלווה ואוהבת!! בלי כעס, בלי טענו ובלי אשמה. (גבולות תוקפניים מורידים ערך ודוחים את האחר מלתת לנו). במידה ואתם מרגישים רגש שלילי (כמו: כעס, טינה, צורך להאשים וכד' זה אמר שקיים בכם פחד ומהמקום הזה לא מדברים!! רק עושים!!)

אתם יכולים לבחור להתרחק, או לומר זה לא הזמן בשבילי לדבר, נשוחח אח"כ או לחילופין לתת חיזוק שלילי חכם.

חיזוק שלילי הינו = לגרוע מהאחר משהו שעד עתה הוא זכה להינות ממנו.

חיזוק שלילי חכם גורס: משדרים לאחר "אתה לא צריך להשתנות, אתה בסדר!! (מאשרים את האחר ובכל זאת מציבים לו גבול) אבל אני בוחר להתרחק ממך כרגע כי המעשים שלך עושים לי לא טוב". (אין אשמה, אתה בסדר, אך לי זה לא מתאים).

9. צאו מנקודת הנחה (ושדרו זאת כלפי חוץ) שכולם רוצים בטובתכם, אך קודם כל חושבים על עצמם וזה לגיטימי.

מה שאומר, שכל אדם שאנו נפגשם איתו בחיינו, יש לו פוטנציאל לתת לנו "מתנות" משלו. הוא רצה בטובתנו כדי להרגיש טוב עם עצמו, הוא רוצה לתת לנו כדי להרגיש נדיב, הוא רוצה להצחיק אותנו כדי להרגיש בעל חוש הומור (אך אם הנתינה שלו באה על חשבונו הוא יבחר לא לתת).

אתם צריכים לאפשר לו את הנתינה הזו ולא לדכא אותה ע"י נתינה בחזרה (כדי להראות שגם אתם טובים או אולי אפילו יותר, כי אז האחר לא ייהנה לתת לכם יותר).

כמו כן, הנתינה של האחר לא אמורה להוא על חשבונו!! וזה לגיטימי. (אדם נותן ממקום של "עלות מול תועלת" - מה יצא לי מזה? גם הרגשה טובה זה חיזוק).

ז"א: אם הוא עסק במשהו והוא בוחר לא לתת לנו כרגע, זה לא אומר שאנו לא חשובים לו, זה אומר שיש לו מספיק בחון להגיד שהוא עסוק ותאמינו שכאשר הוא יתפנה, הוא יתפנה שוב לתת לכם ודאגו להראות לו שאתם מאמינים שהוא ייתן לכם ע"י כך שתבקשו פעם אחת, אם לא קיבלתם אל תלחמו בו, תבקשו שנית ותנו לו לדעת שיש לכם גם אופציה אחרת. בשום אופן אל תמתינו זמן ארוך לנתינה שלו, מיצאו לכם אלטרנטיבה אחרת ודאגו ליידע אותו על כך (והכל באהבה ולא בכעס).

לדוגמה: אדם מבקש מהאחר לעשות בשבילו שירות כלשהו, האחר טוען שהוא לא פנוי כרגע. אחרי זמן מה שמתאים לכם פנו אליו שוב ותנו לו לדעת שביקשתם גם ממישהו אחר וזה בסדר אם לא תקבלו שירות זה ממנו, אלא מהאחר. בכך אתם לכאורה משחררים אותו מה"חובה" ועושים לו את הרצון לעזור לכם.
אובססיות אהבה תודה לא לפחד חושים קוסם חשבון לשפר דימוי עצמי מוח מספיק טובים קוסמים להגדיר
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
... מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2 מהו החיפוש הפנימי אחר האושר בסיפור מעשה מאבדת בת מלך? הסיפור מעשה מאבדת בת מלך של רבי נחמן מברסלב מתאר באופן סמלי את המסע הפנימי שעובר כל אדם המחפש משמעות ואושר ... אחת אחרונה, שנעדרה מההתכנסות. כששואלים אותה למה איחרה, היא עונה שהייתה עסוקה בנשיאת בת המלך להר של זהב ומבצר של מרגליות - בדיוק למקום שאותו חיפש המשנה למלך. כאן אליעד מסביר נקודה ... יפה מאוד ושוכר שם מקום לשהות בו, וכאן רבי נחמן לא מספר לנו כיצד בדיוק הצליח להוציא את בת המלך, אלא רק מציין שהמשנה למלך הצליח בזכות שכל וחכמה שהיה צריך להפעיל. אליעד מסביר שבכוונה הסיפור לא מגלה בדיוק איך בת המלך יצאה, כי התהליך חייב להיות אישי ואמיתי לכל אחד. המטרה של רבי נחמן היא לומר לאדם שבלי ... עם הספקות ולשמור על האמונה שהאושר קיים גם כשכל העולם אומר אחרת. הסיפור מסתיים בכך שבת המלך משתחררת. אליעד מבהיר שמשמעות השחרור היא הגעה לאושר המושלם, לרגע שבו האדם באמת מרגיש שלם ... משמעות החיים? איך למצוא אושר פנימי אמיתי? מהו חיפוש פנימי אחרי האושר בסיפור מעשה באבדת בת מלך? הסיפור מעשה באבדת בת מלך של רבי נחמן מברסלב מתאר מסע פנימי מורכב של אדם, המייצג את כולנו, הנמצא בחיפוש מתמשך ... מכל תחושת ספק. אפילו כאשר העולם כולו אומר שאין אפשרות להיות מאושר באמת, הקול הפנימי (בת מלך, או המצפון) אומר לו שזה קיים ואפשרי. ההסבר הוא שכל זמן שקיים באדם הרצון למשהו, זה מוכיח ... רק לאחר שכל הרוחות אמרו שאין מקום כזה, מגיעה לפתע רוח אחת אחרונה, שמתעכבת כי נשאה את בת המלך עצמה אל הר של זהב ומבצר של מרגליות. כך מתגלה המסר החשוב של הסיפור: גם כאשר הכל נראה ... שלב כדי למצוא פתרונות יצירתיים לכל הקשיים בדרך. מדוע לא מסופר כיצד המשנה למלך חילץ את בת המלך? בסופו של דבר, המשנה למלך מוציא את בת המלך, אך רבי נחמן לא מספר בדיוק איך. אליעד כהן מסביר כי הסיבה לכך היא שכל אדם חייב לעבור את המסע הפנימי שלו בעצמו. ההבנה כיצד להוציא את בת המלך (האושר והשלמות הפנימית) היא תהליך אישי מאוד, שדורש מכל אחד התבוננות פנימית ושימוש עמוק ... לזכור שצריך לשום שכל וחכמה ולהפעיל מחשבה עמוקה ויצירתית, כי רק כך אפשר יהיה להוציא את בת המלך - כלומר, את האושר הפנימי המוחלט. רבי נחמן מברסלב סיפורי מעשיות החיפוש אחרי האושר מהו חיפוש פנימי אחרי האושר והמשמעות בחיים בסיפור מעשה באבדת בת מלך? הסיפור מעשה באבדת בת מלך של רבי נחמן מברסלב עוסק במסע רוחני פנימי ובחיפוש אחר האושר הפנימי. התהליך כולל חיפוש ... פנימי והבנה מעמיקה אליעד: אנחנו ממשיכים בספר סיפורי מעשיות, בסיפור הראשון של אבדת בת מלך וזה ממשיך כך: אחר כך ראה אדם גדול מאד שאינו מגדר אנושי כלל שאין אדם גדול כל כך. שימו ... אין דבר כזה שכח, סע הלאה, תמשיך להיות משועבד. ויש את המקום שאומר בוודאי יש דבר כזה. הבת מלך רשמה לי שיש. מי זה הבת מלך? המצפון, הקול הפנימי אומר לך תקשיב, יש ואתה תמצא. האמר לו האדם המשונה לשני למלכות - ... עכשיו, כשהבן אדם הזה אומר לו, שטות סיפור לפניך, מי זה שטות סיפרו לפניך? הוא אומר לו הבת מלך עבדה עליך. מי זה שטות סיפרו לפניך? הבת מלך עבדה עליך. עכשיו, שאם יש בתוך הבן אדם קול שאומר תקשיב, אין דבר כזה. הוא בעצם אומר לו, ... מה עובד עלי? כאילו זו תחושה פנימית כזאת שאומרת לך: פה המקום הזה הוא לא טוב. כמו שהבת מלך אמרה לו, יש פה מלכים, ושירים ומוסיקה, הכל אבל המקום הזה לא טוב, אני רוצה לצאת מפה. ... שאין, הציפורים אמרו שאין, הבעלי חיים אמרו שאין - בא נחזור. לא - אני רוצה להוציא את הבת מלכה הזו בכל מחיר. בתוך כך מה לדעתכם יקרה? מה אתם חושבים שיקרה? עכשיו תקשיבו מה קרה. בתוך ... נתאחרת, הלא גזרתי שיבואו כל הרוחות ולמה לא... השיב לו שנתעכבתי מחמת שהייתי צריך לשאת בת מלכה אל הר של זהב ומצבר של מרגליות. כאילו, גם כל הרוחות בעולם אמרו לך - אין, יכול להיות שיש ... שהגיע אמרו מה היית עסוקה? לא תגיע אמרה לו, טוב, הייתי באיזו משימה. אלא אני במקרה נשאתי בת מלך להר של זהב ומבצר של מרגליות. ושמח מאד ושאל הממונה את הרוח, מה יקר שם? היינו איזה דברים ... כלי ותושיט ידך לתוכה תקבל משם מעות. הוא בעצם אמר לו, עכשיו בגלל שאתה כל כך חיפשת את הבת מלך אני אתן לך משהו מסויים שלא יהיה חסר לך כסף, שלא תגיד שאתה לא יכול להוציא את
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
... מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1 מהו סיפור מעשה מאבדת בת מלך של רבי נחמן מברסלב? סיפורו של רבי נחמן מברסלב, מעשה מאבדת בת מלך, הוא אחד מסיפורי המעשיות המפורסמים ביותר, המסמל באופן עמוק ומפורט את החיפוש האנושי אחר ... המקור, אל החלום, ואל הרצון העמוק ביותר שיש לאדם. מה מסמלים המלך ובת המלך בסיפור? הסיפור מתחיל במלך שהיה לו שישה בנים ובת אחת חשובה מאוד. יום אחד, המלך כועס על הבת ... שאותה האדם מחפש לאורך חייו. למה דווקא המשנה למלך יוצא לחפש את בת המלך? המשנה למלך, שהוא השכל היחסי, רואה את צער המלך ומחליט לצאת בעצמו למסע ארוך למצוא את בת המלך. אליעד מסביר שהמלך מייצג את השכל המוחלט, שלא מחפש בעצמו, ואילו המשנה למלך מייצג את השכל ... כדי למצוא את האושר והתכלית שלו. באילו מקומות המשנה למלך מחפש את בת המלך? המשנה למלך מחפש זמן רב במדבריות, בשדות וביערות, המסמלים מקומות שאינם ודאיים או מובנים ... המסוכנים והלא מוכרים בנפשו. כיצד המשנה למלך מוצא לראשונה את בת המלך, ומה משמעות ההוראות שלה? לאחר מסע ארוך במדבר, המשנה למלך מגיע למבצר מוקף חיילים. הוא ... מוזיקה ואוכל משובח. אך כשהוא מתבונן מהצד, מתברר שהמלכה היא בעצם בת המלך האבודה. היא מזהה אותו ומתקרבת לשוחח עימו. היא מגלה לו כי למרות הנראות החיצונית המפוארת, ... למה נכשל המשנה למלך גם בפעם השנייה, ומה משמעות המעיין של היין? בת המלך נותנת לו הזדמנות נוספת, קלה יותר. הוא שוב עושה הכנה של שנה שלמה. הפעם מותר לו לאכול, אך ... גם הם גורמים לאיבוד הריכוז ולנפילה. מה משמעות המטפחת שעליה כתבה בת המלך בדמעותיה? לאחר הכישלון השני, בת המלך מוצאת אותו רדום ומביעה צער עמוק על מצבם. היא כותבת הודעה בדמעותיה על מטפחת ומניחה לידו. כאשר הוא מתעורר, הוא מוצא את המטפחת וקורא בה הוראות חדשות. כעת בת המלך נמצאת במקום חדש, הר של זהב ומבצר של מרגליות, מקום שמסמל את התכלית הנשגבת, היפה ביותר, אבל ... בדרך שאף אדם לא הלך בה לפניו. מה המסר הכללי של הסיפור מעשה מאבדת בת מלך? אליעד מסביר שהסיפור כולו הוא דימוי למסע הרוחני שהאדם עובר בחייו כדי למצוא את האושר הפנימי והאולטימטיבי. בת המלך האבודה מייצגת את התכלית הנשגבת שהאדם מתגעגע אליה. הסיפור מדגיש את החשיבות של געגוע, רצון ... של זהב ומבצר של מרגליות? איך מתחיל הסיפור של רבי נחמן מעשה מאבדת בת מלך וכיצד עולה שאלת החיפוש? זהו סיפור מתוך ספר סיפורי מעשיות של רבי נחמן. הסיפור הראשון מכונה מעשה מאבדת בת מלך. הפירוש הוא על בת מלך שהלכה לאיבוד. רבי נחמן מספר שבדרך מסוימת סופר סיפור, שכל מי ששומע אותו מתעוררים בו הרהורי ... חלום, ללכת אחרי הרצונות העמוקים. כיצד מוצג המלך ובתו, ומה קורה כשבת המלך נעלמת? הסיפור מתאר מלך אחד שהיו לו שישה בנים ובת אחת, והבת הזו היתה חשובה לו מאוד. באחד ... צערו העמוק של המלך, ביקש לקבל משרת, סוס וכסף לדרך, ויצא לחפש את בת המלך. אליעד מסביר שזהו דימוי: בתוך האדם יש חלק שהוא המלך שאינו הולך בעצמו לחפש את הבת האבודה, ... השכל היחסי שמתגייס לחיפוש. מהן הדרכים שבהן מחפש המשנה למלך את בת המלך, ומהו המסר של החיפוש? המשנה למלך מסתובב במדבריות, בשדות וביערות זמן רב, מחפש בכל מקום ... ויפה ובו מלך עם כתר, חיילים, משוררים ומאכלים טובים. כיצד מתגלה שבת המלך בארמון הזה, ומה השיחה הראשונה עמה? המשנה למלך אוכל מן המאכלים, אחר כך שוכב באחת הפינות ומסתכל מרחוק. לפתע המלך שבארמון מצווה להביא את המלכה, והיא מתגלה כבת המלך האבודה. היא מתיישבת ליד המלך, מזהה את המשנה למלך השוכב בצד, ניגשת אליו ושואלת אתה מכיר ... היכן אני בעולם? כי שכח הכל. המשרת מספר לו את מה שקרה. כיצד מגיבה בת המלך לאכזבתו, ומה השינוי בהוראות שהיא נותנת לו? כשהמשנה למלך חוזר אל המבצר, הוא מוצא שוב את בת המלך, המצטערת על כך שבסך הכל נותר לו רק יום אחד כדי להציל אותה, והוא איבד את ההזדמנות בגלל ... בתקופה זו עוברים חיילים רבים, המשרת מתחבא מפניהם. מגיעה מרכבה ובה בת המלך עצמה. היא מזהה אותו, מנסה לנער אותו ולא מצליחה להעירו, ומתאוננת מרה על כך ששוב הוא החמיץ ... מאמצים אדירים אך נכשל. מהו התפקיד של המטפחת והטקסט הכתוב בדמעות? בת המלך כותבת על מטפחת בדמעותיה, מניחה אותה ליד המשנה למלך, ואז נוסעת משם. כעבור זמן הוא מתעורר ...
בן 10 סודו של האומניטריקס 1, חיפוש הבורא, המלחמה על הטוב של הנפרדות, העקבות של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל
... זוכר שהוא היה פעם אלוהים ועשה ניסוי של נפרדות ואז השתבש העניין. וזה מזכיר את הסיפור על אנסטסיה. אנסטסיה היא בת מלך שהלכה לאיבוד ושכחה שהיא בת מלך, והיא בטוחה שהיא עבד. ומנסים לשכנע אותה שתתחזה לבת מלך, כדי לקבל כסף. אבל מצד האמת היא בת המלך, לכן היא לא צריכה להתחזות. ואז אנסטסיה שואלת, מה אני בת מלך? ואז החכמים אומרים לה, את הרי לא זוכרת מה היית, כשהיית ילדה, אז אולי זאת את? למעשה אתה לא יודע בוודאות שאתה לא אלוהים, אז אולי אתה אלוהים? ...
חלום או מציאות, ההבדל בין חלום למציאות, האם אתה חולם? אולי הכל חלום? מהי המציאות באמת? להתעורר מהחלום, חלום בתוך חלום, חלומות רעים, חלומות טובים, סיוטים בחלום, חלומות מפחידים
חלום או מציאות, ההבדל בין חלום למציאות, האם אתה חולם? אולי הכל חלום? מהי המציאות באמת? להתעורר מהחלום, חלום בתוך חלום, חלומות רעים, חלומות טובים, סיוטים בחלום, חלומות מפחידים
... מהמציאות המדומה. מדוע רבי נחמן לא סיפר את סופו של מעשה מאבידת בת מלך? אליעד מציג את הסיפור מעשה מאבידת בת מלך של רבי נחמן מברסלב, המספר על מלך שאיבד את בתו והמשנה למלך יוצא לחפש אותה. אליעד מסביר שרבי נחמן בכוונה לא סיפר כיצד בדיוק הסתיים החיפוש, ... חלום בתוך חלום - מה זה אומר? למה רבי נחמן לא סיים את הסיפור על בת המלך? איך להתעורר מהחלום? האם אפשר להיות בטוח במשהו ב - 100%? מה משפיע על החלומות שלנו? ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... הבן היחיד, יש פה איזה עניין. בכל מקום שרבי נחמן מדבר על בן המלך או על בת המלך , או הבן והבת שהלכו לאיבוד ביער, רבי נחמן מדבר בעצם על אלוהים עצמו. על הבחינת בן של אלוהים. מה זאת אומרת יש שתי בחינות - יש מה ויש בן. הרעיון הוא שכל העולם הזה כולו הוא ... השתגעה ויצא אנחנו. אנחנו המדמה. אנחנו השיגעון של הדבר. כשרבי נחמן אומר שבת המלך הלכה לאיבוד הכוונה שמאלוהים עצמו חלק ממנו הלך לאיבוד. זו הכוונה. בכל מקרה, אז למלך היה בן יחיד ורצה המלך למסור המלוכה לבנו בחייו. מה זאת אומרת רצה המלך למסור המלוכה ... לא נוצר. הכל זה אחד, לפני ואחרי זה אחד בכלל. שים לב שגם הסיפור על בת המלך רבי נחמן אומר, ונזרק מפיו דיבור, שהלא טוב יקח אותך. רבי נחמן אומר נזרק. מה זאת אומרת נזרק כך ש זה לא היה עם שכל, שתבין שהעולם נברא לא באיזה תהליך לוגי חשיבתי, תכנון ... הדיבור. שהלא טוב יקח אותך. מה זאת אומרת נזרק מפיו הדיבור במעשה מאבדת בת מלך נזרק מפיו הדיבור, כלומר, נפלט לו, יצא כאילו בלי לשים לב. כאילו כל העולם כולו נוצר בצורה אקראית מה שנקרא. יצא, איך זה יכול להיות ומי יצר את האפשרות שתהיה אפשרות אקראית ... שהוא מתחיל להשתמש עם השכל, מה הכוונה השכל אנחנו לא נגד השכל. בסיפור על הבת מלך, איך הוציא את בת המלך איך הוציא רבי נחמן אומר כי צריך לשום שכל כדי להוציאה. רבי נחמן אומר אם אתה רוצה להוציא את בת המלך אתה צריך הרבה הרבה הרבה שכל. כי איך הוא הוציא את בת המלך מה קרה הוא השתמש בשכל, הוא עלה לשכל שמעל השכל שזה נקרא מעל הזמן ואז הוא יצא מהחלום ואז הוא ראה שזה בכלל היה חלום. איך נגמר הסיפור של בת המלך שהוא התעורר מהשינה וראה שזה בכלל חלום, לא קרה שום דבר. איך הוא התעורר מהשינה באמצעות השכל. כי לשום שכל, הוא השתמש בשכל, הוא בעצם קיבל את השכל הנקנה, את השכל מעל השכל, ... שנפרד מדעו ממדעינו ואז הוא בכלל הבין שאין הבדל בין לפני ואחרי וממילא בת המלך לא הלכה לאיבוד וממילא הכל העלילה כולה לא התרחשה בכלל. או שהתרחשה אבל כקול אחד. בכל מקרה לכן אנו לא נגד השכל, אבל ברגע שאתה מתחיל להשתמש עם השכל ואתה לא משתמש בו עד ...
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, מלך או עבד, מעשה בארמון שלך מלך, מעשה בארמון של עבד, איך לזהות את האמת? איך לזהות את השקר? אמת או שקר, עבד או מלך, פדיון שבויים
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, מלך או עבד, מעשה בארמון שלך מלך, מעשה בארמון של עבד, איך לזהות את האמת? איך לזהות את השקר? אמת או שקר, עבד או מלך, פדיון שבויים
... חופר יותר עמוק בתוך נפשו, כך הוא מגלה עוד דברים שבויים או מוסתרים שצריך לשחררם. מדוע כל כך קשה לזהות את האמת? אליעד כהן מסביר באמצעות סיפור של רבי נחמן על מעשה מאבדת בת מלך, שבו אדם הולך מארמון לארמון ומגיע לארמון שנראה מושלם: המלך יושב בו, יש בו כלים, משוררים, מעדנים, הכל נראה נפלא. אך בת המלך שמצויה שם אומרת לו שזה לא מקום טוב ושהיא בעצם שבויה שם, אף על פי שהכל נראה נפלא כלפי חוץ. ... הוא שיש הרבה עומקים גם בכלא. בדימוי של רבי נחמן הוא אומר שיש שני ארמונות.. כאילו אל תחשוב שלזהות את האמת זה כל כך קל, רבי נחמן אומר הם נראים אותו דבר. בסיפור מאבדת בת המלך היה הולך מחדר לחדר ובא לפלטין אחד ראה איזה מקום וראה שישב שם מלך עם משוררים וכלים ומעדנים ומאכלים טובים והכל והכל בציוות המלכה וכולם שוררו שירים והושיבו אצל המלך. ואז הבת מלך שאלה אותו אם הוא מכיר אותה? אמר לה כן, והוא שאל אותה איך באת לכאן? ובת המלך אמרה לו כי המקום פה לא טוב, ושאל אותה כיצד יכול להוציא אותה? אמרה לו רק אם תיקח מקום ותשב ...
מה זה ספוילר? לדעת מראש מה יקרה, צפייה בסרטים, טריילר, ליהנות מסרטים, תקציר של סרט, ספוילר של סרט, סקרנות בסרט, איך ליצור עניין אצל הצופה? אזהרת ספוילרים, זהירות ספוילר
מה זה ספוילר? לדעת מראש מה יקרה, צפייה בסרטים, טריילר, ליהנות מסרטים, תקציר של סרט, ספוילר של סרט, סקרנות בסרט, איך ליצור עניין אצל הצופה? אזהרת ספוילרים, זהירות ספוילר
... לצפייה שנייה, מה שמאפשר התבוננות מעמיקה יותר ופחות מוטרדת. איך רבי נחמן ממחיש את רעיון הספוילר? אליעד כהן משתמש בסיפור מפורסם של רבי נחמן, מעשה מאבדת בת מלך, כדוגמה לאופן שבו הסיפור נבנה כאשר הסוף למעשה ידוע מראש. רבי נחמן אומר בתחילת הסיפור שמי שישמע את המעשה יחזור בתשובה, ומיד בתחילתו הוא כבר מגלה מה תהיה התוצאה הסופית של הסיפור, כלומר, שהמשנה למלך ימצא את בת המלך. אך הסיפור ממשיך ומפרט את התהליך, את הדרך, את ההתמודדויות והקשיים ...
סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן ח"א כ, חלק 1
סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן ח"א כ, חלק 1
... הסיפורים המרכזיים בשם מעשה מסוחר ועני. סיפור זה מציג מטפורה על היחסים שבין האדם לבין השלמות, האמת והאושר המוחלט שהוא מחפש. בסיפור, ישנה בת מלך יפהפייה שמייצגת את האושר והשלמות, ורבים מאוד רוצים להתחתן איתה. כולם בטוחים שהם ראויים לכך בשל מאמציהם הרבים והישגיהם, אך בת המלך דוחה אותם שוב ושוב בטענה מסתורית: לא עברו עליך המימות. מה משמעות הביטוי לא עברו עליך המימות? אליעד מפרט את משמעות הביטוי לא עברו עליך המימות. מדובר במבחן פנימי עמוק שהאדם חייב לעבור כדי להגיע אל השלמות האמיתית. אנשים חושבים שאם הם יודעים לדקלם את כל התשובות הנכונות, זה מספיק. אך בת המלך מזהה מיד שזה זיוף, כי האדם לא באמת חווה את התהליך בעצמו. אדם יכול להגיד משפט כמו אין הבדל בין אש לאלוהים, ולהאמין בכך באופן שכלי, אבל אם הוא לא עבר את ההתנסות הפנימית הזאת בפועל, אם הוא לא חווה זאת באופן אישי ואמיתי, התשובה שלו איננה שווה דבר בעיני בת המלך. רק מי שבאמת חווה את המסע, את המימות, את האתגרים הפנימיים והחיצוניים, הוא זה שבאמת ראוי להשיג את השלמות. למה כתב היד המקורי חשוב להשגת השלמות? אליעד כהן משתמש בדימוי של כתב יד מקורי להמחיש את חשיבות האותנטיות והחוויה האישית בהגעה אל האושר המוחלט. בסיפור, בת המלך דורשת לראות את כתב היד המקורי - הוכחה אמיתית לכך שהאדם עבר את המסע בעצמו, שהוא לא רק מספר סיפורים ששמע מאחרים. רק אם האדם באמת היה שם, הוא מסוגל לדייק ... באופן מדויק, אותנטי וללא טעויות. כל טעות, כל חוסר דיוק קטן, חושף את הזיוף. השלמות לא מעוניינת בזיופים או בסיפורים משומשים. מה מייצגת בת המלך בסיפור המעשייה של רבי נחמן? אליעד מסביר שבת המלך בסיפור היא מטאפורה לשלמות, לאמת, לאושר המוחלט, למטרה שכל בני האדם מחפשים אחריה. כולם רוצים את בת המלך, כולם משוכנעים שהם ראויים לה, אך רק אדם שעבר מסע פנימי אותנטי ואמיתי יוכל באמת לזכות בה. בעומק הדברים, אליעד מסביר שבת המלך מחפשת נקודה עמוקה ואמיתית בתוך האדם עצמו. בתוך כל אדם קיימים חלקים שונים: חלקים שמאמינים בדברים באופן שטחי וחלקים עמוקים ואמיתיים יותר שכבר התייאשו או לא מאמינים שזה אפשרי. בת המלך ממתינה לאותו חלק עמוק ביותר באדם שיתעורר, ורק הוא יזכה לקבלה. מה ההבדל בין להבין שכלית לבין לחוות באמת? אליעד מדגיש את ההבדל בין הבנה אינטלקטואלית בלבד ... אנשים מנסים לרמות, לפעמים אפילו בלי לדעת, כשהם טוענים שהם עברו את המסע. חלקם מקבלים מידע ממישהו אחר שכבר עשה את המסע ומנסים להתחזות, אבל בת המלך יודעת לזהות זיופים אלו. היא מזהה אותם מיד כי האדם לא יודע להסביר את מקור הידע שלו, מאיפה הגיע לתשובה שהוא מציג. כששואלים אותו על הפרטים הקטנים, הוא ... שונים למה דווקא הוא ראוי להשיג את האושר המוחלט. הסוחר מביא איתו עשירות והצלחה חומרית, והעני מציג את ההיפך - צניעות וחוסר אמצעים. אך בעיני בת המלך, לא העושר ולא העניות חשובים, אלא האם האדם עבר באופן אישי ואמיתי את התהליך של המימות. איך האדם יכול לדעת אם הוא באמת ראוי לשלמות? אליעד מסביר שאדם יכול ... באמת היה שם. אדם שלא יכול לספק הוכחה כזאת, אדם שמהסס או לא מסוגל להסביר בדיוק איך הגיע לידיעתו - הוא לא ראוי לשלמות. מדוע הסיפור עוסק בבת המלך ולא במלך עצמו? אליעד מסביר שסיפורי רבי נחמן תמיד מתרכזים בבן המלך או בבת המלך ולא במלך עצמו, כי המלך מייצג את האלוהים עצמו, את המהות האינסופית. בת המלך מייצגת את הגילוי של המהות בעולם שלנו, את הצמצום שלה ואת הדינמיקה שבין האדם לבין העולם והאמת. בתפיסה האלוהית עצמה אין סיפור ואין דינמיקה, אך בעולם הצמצום שלנו מתקיימת הדינמיקה הזאת, ולכן הסיפור מתמקד בבת המלך. מה פירוש לא עברו עליך המימות? מי ראוי לאושר המוחלט? מה ההבדל בין הבנה לחוויה? למה בת המלך דוחה את כולם? מה משמעות כתב היד המקורי? ...
קנאה וקנאות, איך נוצרת קנאה? מהי קנאה? למה אני מקנא? האם אני מקנא? לא תחמוד, הדחקה, סוגים של קנאה, קנאה לא הגיונית, בגידה לא הגיונית, חרדה לא הגיונית, לא הגיוני שאני מפחד, התמכרות לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית
קנאה וקנאות, איך נוצרת קנאה? מהי קנאה? למה אני מקנא? האם אני מקנא? לא תחמוד, הדחקה, סוגים של קנאה, קנאה לא הגיונית, בגידה לא הגיונית, חרדה לא הגיונית, לא הגיוני שאני מפחד, התמכרות לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית
... גם לגבי קנאה - הדרישה היא לא רק להימנע מפעולה אלא אף לשלוט ברצון עצמו. מהי ציקי קדרה ואיך זה קשור לקנאה לא הגיונית? אליעד כהן מזכיר את מעשה מבת מלך שהריחה ציקי קדרה מתוך שיחות הרן. הסיפור הוא על בת מלך שחשה תאווה עזה לאכול דווקא את השאריות שבתחתית הקדרה. לכאורה, לא הגיוני שבת מלך תרצה שאריות מזון נחותות. אך אליעד מסביר שזה ממחיש את העיקרון שהרצון האנושי הוא לעיתים בלתי הגיוני. אפשר להיות מלך עם שפע אדיר, ולרצות דווקא את מה שנראה נחות. ...
מורים רוחניים, גורואים - איך לבחור מדריך רוחני, מורה רוחני, גורו? מדריך לחיים טובים!
מורים רוחניים, גורואים - איך לבחור מדריך רוחני, מורה רוחני, גורו? מדריך לחיים טובים!
... כהן מדגיש שאין שום אפשרות בעולם להרגיש טוב באמת בלי לחשוב נכון. הדרך היחידה להרגיש טוב באמת היא להבין את המציאות בצורה נכונה ומדויקת. אפילו רבי נחמן מברסלב אמר שהדרך להציל את בת המלך - שהיא החוויה הרגשית הטובה - ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בת מלך
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בת מלך, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בת מלך, איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, אימון אישי לתזונה נכונה, קואצינג מומלץ בנושא בת מלך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 18:22:01 - wesi4